• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:57

Neo

Even een vraagje. Ik wil morgen de P1i gaan kopen. Nou kreeg ik echter te horen dat er geen pouch zakje bij zat. Zat dit er bij jullie wel bij?
Sommige sites geven aan dat het er wel bij zit en bij anderen staat het zakje er weer niet bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Neo op 21-12-2007 17:40 ]

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Neo schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:20:
Even een vraagje. Ik wil morgen de P1i gaan kopen. Nou kreeg ik echter te horen dat er geen pouch zakje bij zat. Zat dit er bij jullie wel bij?
Sommige sites geven aan dat het er wel bij zit en bij anderen staat het zakje er weer niet bij.
Er zit een pouch bij, maar ik vond het een ding van niks. Hij is net te krap voor de P1i (althans bij mij) en ik moest hem er hard indrukken. Gevolg: allemaal lijm aan de zijkant van mijn P1i. :( Ik heb hem weggegooid |:(

• Neo

Neo

Oh stom dat ze dan zo'n maat erbij doen. Hij leek mij wel groot genoeg. Zie ook http://allaboutphones.nl/...s/sonyp1/image/p1i_04.jpg

Verwijderd

G_Kracht schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:01:
[...]

Er zit een pouch bij, maar ik vond het een ding van niks. Hij is net te krap voor de P1i (althans bij mij) en ik moest hem er hard indrukken. Gevolg: allemaal lijm aan de zijkant van mijn P1i. :( Ik heb hem weggegooid |:(
Hij is naar mijn idee niet te krap. Maar als je hem in je broekzak doet dan wordt t warm en dan komt de lijm inderdaad los. Heel irritant. Maar voor in mn tas ofzo functioneert ie prima.

Verwijderd

Roodey schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:36:
Cheiron, is de layout van die freeware agenda aan te passen?
Want zo ziet het er natuurlijk niet uit ;)
Kweenie, ik heb t niet geinstalleerd. Het is meer dat ik wist dat er iemand hier naar opzoek was en dat ik het tegenkwam en dacht, even tippen. Maar ik zou zeggen, probeer het uit.

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:24:
[...]

Hij is naar mijn idee niet te krap. Maar als je hem in je broekzak doet dan wordt t warm en dan komt de lijm inderdaad los. Heel irritant. Maar voor in mn tas ofzo functioneert ie prima.
Ik heb hem echt niet in mijn broekzak gehad hoor. Daar is ie iets te groot voor. De lijm kwam los omdat de pouch gewoon te krap was. Misschien een kleine fabricagefout bij mijn pouch. Ik heb gewoon een fatsoenlijke hoes gekocht.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10 20:07
ik gebruik de pouch alleen om mijn scherm schoon te maken. Het is van dat spul dat vet van je scherm kan halen (net als die dingen aan zo'n touwtje). Verder vind ik m veel te krap. Stuk van de telefoon steekt eronderuit en je krijgt m er erg moeilijk uit en in.

PSN: Sluuz

Verwijderd

Dit had ik ook, ik heb echter naar SE gebeld en een nieuw hoesje gekregen :), een mooie lederen :D

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:53 ]

• Megadomi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2007

Megadomi

-the best-

Is al iets bekend wanneer de NL versie eindelijk de update krijgt?
En zijn er nadelen bij het World Generic maken? Garantie vervalt oid?

Megadomi Webdesign

• Neo

Neo

bedankt voor de reacties, ik heb hem vandaag gekocht en hij zat er inderdaad bij maar is te klein of ik zou hem eerst moeten uitrekken. Bedankt voor de tip phoxy84 ;)

Verwijderd

Neo schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:23:
bedankt voor de reacties, ik heb hem vandaag gekocht en hij zat er inderdaad bij maar is te klein of ik zou hem eerst moeten uitrekken. Bedankt voor de tip phoxy84 ;)
Normaal gesproken gaat dat wel als je het hoesje gewoon blijft gebruiken, mijn broertje heeft hem na mij gekocht en geen probleem gehad.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik gebruik het hoesje regelmatig en de P1i past er geheel in, je ziet alleen nog een randje bij de uitsparing.
Last van lijmresten heb ik niet, misschien zijn er wel verschillende fabrikanten die het hoesje maken :/
Fijn is dat de buitenkant ruw is, daardoor glijdt ie niet zomaar uit het borstzakje van een overhemd ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb juist een hekel aan die ruwe buitenkant. Iedere keer als ik m'n telefoon pak zit m'n broekzak binnenstebuiten. :X

Verder vind ik het een prima hoesje trouwens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:39:
[...]

Dit had ik ook, ik heb echter naar SE gebeld en een nieuw hoesje gekregen :), een mooie lederen :D
Allemaal bellen dus :)

Verwijderd

Roodey schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:36:
Cheiron, is de layout van die freeware agenda aan te passen?
Want zo ziet het er natuurlijk niet uit ;)
Dit bureaublad ziet er stukken beter uit. (edit: ik was de link vergeten: http://gdesk.wetpaint.com/ )

Bovendien is het aan te passen, zijn er plug-ins, en kun je (begrijp ik uit de omschrijving) oa meerdere dagen op je bureaublad zetten. Het is ook nog freeware.

Ik zal het eens testen en laten weten hoe het bevalt.

edit: Het is een extreem aanpasbare applicatie. Meerdere pagina's met allerhande shortcuts mogelijk. Alleen de agenda-applicatie ziet er best lelijk uit. Zal nog wel aan gewerkt worden (er wordt sowieso druk aan geknutseld aan de release notes te zien) Eerste indruk: mooi en handig, echter het meerdere dagen op je today scherm is niet echt mooi geslaagd (visueel dan, wel weer flink aanpasbaar)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 15:43 ]

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb gemailed....kijken of dat ook werkt :P

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-10 15:34

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Mikey5times schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:00:
Ik heb juist een hekel aan die ruwe buitenkant. Iedere keer als ik m'n telefoon pak zit m'n broekzak binnenstebuiten. :X
offtopic:
in de tijd van Kriss Kross was dat in de mode! Waarom komen dit soort uitvindingen toch 15 jaar te laat?

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:01
Megadomi schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:08:
Is al iets bekend wanneer de NL versie eindelijk de update krijgt?
En zijn er nadelen bij het World Generic maken? Garantie vervalt oid?
Zou er dit jaar niet meer op rekenen!
:(

Verwijderd

Ik heb de snelkoppeling voor " hoofdmenu" per ongeluk vervangen. T lukt me niet m terug te zetten. Iemand een idee?

edit: ah, gevonden. Ik weet zeker dat ie net niet tussen "applicaties" stond. De snelkoppeling was ook verdwenen uit "taakmanager" Heel vreemd. Maar nu staat ie er weer....

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 15:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:32:
[...]

Ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb. Op de memorykaart gezet. Installeren, lijkt goed te gaan. Maar vervolgens onvindbaar. Niet bij de opslagwizard, niet bij extra....

Ik heb al twee keer alles gekopieerd, maar dat lijkt ook niet echt veel uit te halen... (mapje voor mapje, steeds alle bestanden. Of moet ik het misschien via de PC suite doen?)

Vreemd. Iemand een idee?
Ik heb de oplossing gevonden: de mapjes stonden op de memorycard in een mapje dat ttn6.02 heette. Nu ik alle mapjes echt helemaal op de root heb gezet, werkt ie prima.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:51
Gisteren heb ik de P1i mogen ontvangen onder rembours.
Tot nu toe een heerlijk toestel. Sommige dingen opent hij niet direct, maar niet sloom of iets dergelijks.
Laadtijd heb je op de pc ook.

Ik heb echter wel een paar vraagjes:
- Welk nummer hebben jullie gebeld zodat jullie een lederen hoesje kregen? De P1i past er bij mij wel in, maar ik zie de lijmresten nu al zitten zonder dat ik er ook maar 1x de P1i in heb gedaan. Moet ik bellen met de speciale P1i lijn?

- Gisteren heb ik uiteraard wifi getest. Echter hier staat niet hoeveel kb er is gebruikt, is dat normaal?
Vervolgens heb ik gprs ingesteld en na even dit ingesteld te hebben stond er direct mijn verbruik in kb van gprs. Hoe schakel ik die definitief uit, dus dat er alleen gebruik gemaakt wordt van wifi?

• Roodey
Ik heb mijn oude simkaart nog en wil alle contacten op de telefoon hebben en zodoende alle nummers van de simkaart verwijderen.
Vervolgens maak ik een backup van de telefoon zodat ik alle gegevens nog wel heb.

Ik wil namelijk als iemand belt een afbeelding toevoegen. Momenteel heb ik mijn vriendin d'r nummer op mijn simkaart staan en op de telefoon als contact. Hoe krijg ik nou die afbeelding die ik heb toegevoegd aan haar contactgegevens op het scherm als zij belt?

Misschien is er iets mogelijk dat de contact genomen wordt boven de simkaart, zodat ik daar evt alle nummers heb als ik ooit een leentoestel heb ofzo?

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 06:50

FongWan

The Stormrider ...

Ik zit erover na te denken om deze p1i of de w960i te halen maar wat toch wel dealbreakers zijn zijn de volgende zaken dit geld voor zowel de p1i als de w960i:

- bellergroepen, ik heb altijd nokia gehad en vond bellergroepen toch wel heel erg fijn, groepen aanmaken, contacten erin gooien en wanneer er iemand belt weet je om en nabij wie het kan zijn doordat je per bellergroep een ringtone kan geven. als ik dit per contactpersoon moet doen is dat niet fijn. kan hier niets teruglezen over bellergroepen

- profielen, ik heb dit topic al doorgenomen maar ik lees dat je alleen still en gewoon hebt. ik zet mijn nokia vaak op vergadering tijdens college en gelegenheden waar dat nodig is. zodat ik weet of ik een bericht krijg of gebeld wordt. is dit op te lossen door extra freeware of hebben de huidige SE dit er al in zitten

- synched de p1i alsmede de w960i goed met activesyc of doet de SE software zijn werk goed?

- agenda afspraken, krijg je de notitie te zien als je die in outlook maakt zoals bij WM toestellen? ik heb naast mijn nokia namelijk ook de htc tytn en dat is wel erg fijn om extra notities te kunnen nalezen.

Alvast bedankt voor het antwoorden van deze vragen, mochten deze zaken al langs zijn geweest dan heb ik er waarschijnlijk overheen gelezen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-11 19:25
Waar o waar blijft de NL firmware update? Twee maanden na de generic update... dat is wel een heel verschrikkelijk record... :-)

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 29-12-2007 20:12 . Reden: groeten niet nodig ]

• mirelia
Wat is er zo speciaal aan die nieuwe firmware?

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-10 23:43
FongWan schreef op woensdag 26 december 2007 @ 09:17:
Ik zit erover na te denken om deze p1i of de w960i te halen maar wat toch wel dealbreakers zijn zijn de volgende zaken dit geld voor zowel de p1i als de w960i:

- bellergroepen, ik heb altijd nokia gehad en vond bellergroepen toch wel heel erg fijn, groepen aanmaken, contacten erin gooien en wanneer er iemand belt weet je om en nabij wie het kan zijn doordat je per bellergroep een ringtone kan geven. als ik dit per contactpersoon moet doen is dat niet fijn. kan hier niets teruglezen over bellergroepen
je kunt je contacten in folders opslaan (eigenlijk hetzelfde als groepen)
- profielen, ik heb dit topic al doorgenomen maar ik lees dat je alleen still en gewoon hebt. ik zet mijn nokia vaak op vergadering tijdens college en gelegenheden waar dat nodig is. zodat ik weet of ik een bericht krijg of gebeld wordt. is dit op te lossen door extra freeware of hebben de huidige SE dit er al in zitten
volgens mij zijn er wel gewoon profielen. en anders is dat wel op te lossen met een programmatje (ik kan het namelijk zo snel niet vinden maar ik dacht wel profielen te hebben gezien. daarbij zie ik eigenlijk het verschil niet tussen je profiel instellen op vergadering en je telefoon op stil zetten.
- synched de p1i alsmede de w960i goed met activesyc of doet de SE software zijn werk goed?
se software werkt perfect, maar ik sync zelf het meest met het web.
- agenda afspraken, krijg je de notitie te zien als je die in outlook maakt zoals bij WM toestellen? ik heb naast mijn nokia namelijk ook de htc tytn en dat is wel erg fijn om extra notities te kunnen nalezen.
kun je instellen.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Roodey
Justice strike, ik wil graag een profiel stil hebben (met tril) en een profiel slaap dus zonder tril, maar zodat ik niet telkens mijn mobiel 's ochtends weer moet aandoen ;)

Verwijderd

Hoi allemaal,
Ik heb de p1i met Vodafone netwerk sinds enkele dagen en heb de volgende problemen:
- heb tot nu toe slechts 1 keer toegang gekregen met WLAN. Voor de rest krijg ik continu de melding "verbinding mislukt";
- tijdens het bellen heb ik regelmatig dat de telefoon zichzelf uitschakelt en daarna vanzelf opnieuw opstart;
- de telefoon loopt gewoonweg vast: het enige wat ik nog kan doen is de accu er uithalen en weer indoen.

Ik heb al een software update willen doen, maar dan krijg ik de melding dat er al de nieuwste software op zit.
Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben en weten wat te doen?

Verwijderd

Roodey schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:08:
- Welk nummer hebben jullie gebeld zodat jullie een lederen hoesje kregen? De P1i past er bij mij wel in, maar ik zie de lijmresten nu al zitten zonder dat ik er ook maar 1x de P1i in heb gedaan. Moet ik bellen met de speciale P1i lijn?
Bel inderdaad gewoon even de P1i lijn, die verbinden je anders nog wel door.
- Gisteren heb ik uiteraard wifi getest. Echter hier staat niet hoeveel kb er is gebruikt, is dat normaal?
Vervolgens heb ik gprs ingesteld en na even dit ingesteld te hebben stond er direct mijn verbruik in kb van gprs. Hoe schakel ik die definitief uit, dus dat er alleen gebruik gemaakt wordt van wifi?
Bij Connection Manager (ik heb Engelse software, weet NL vertaling niet) kan je bij het netwerk dat je als wifi gebruikt het aantal KB's zien, wellicht staat ie onder DefaultWifiAccount. Je GPRS uitschakelen kan door gewoon je profiel eruit te halen. Wat je ook kan doen is naar je internetvoorkeuren en dan de prioriteit aanpassen zodat hij eerst verbinding maakt met Wifi.

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-11 19:25
mirelia schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:57:
Wat is er zo speciaal aan die nieuwe firmware?
Het belangrijkste verschil is dat de nieuwe firmware onze P1i een heel stuk sneller maakt en dat komt het gebruikscomfort erg ten goede!

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 29-12-2007 20:13 . Reden: groeten niet nodig ]

• mirelia
Oke duidelijk....thx

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:08:
- tijdens het bellen heb ik regelmatig dat de telefoon zichzelf uitschakelt en daarna vanzelf opnieuw opstart;
- de telefoon loopt gewoonweg vast: het enige wat ik nog kan doen is de accu er uithalen en weer indoen.

Ik heb al een software update willen doen, maar dan krijg ik de melding dat er al de nieuwste software op zit.
Zijn er mensen die dezelfde problemen hebben en weten wat te doen?
Ik had hetzelfde met de in oktober aangeschafte P1I.
Op advies van SE toch de software ge-update. Sindsdien geen herstart meer gehad (nu een week of twee geleden).
Het probleem kende SE niet, dus ben ik een beetje blij dat ik niet de enige ben gebleken! ;)

• mirelia
Hmmm dit is het antwoord op mijn mail over de "plakkerige" standaardhoesjes:

Geachte heer xxxxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan het Sony Ericsson Call Center.
Helaas hebben we op het moment geen tasjes op vooraad, als we deze zouden hebben gehad zijn ze gratis.

Zo kan ik ook gratis tasjes hebben haha
Maargoed die gaat dus aan mijn neus voorbij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:32:
[...]

Ik had hetzelfde met de in oktober aangeschafte P1I.
Op advies van SE toch de software ge-update. Sindsdien geen herstart meer gehad (nu een week of twee geleden).
Het probleem kende SE niet, dus ben ik een beetje blij dat ik niet de enige ben gebleken! ;)
Inmiddels ben ik terug gegaan naar de Vodafone shop en heb ik het toestel kunnen ruilen. Daar deden ze dus helemaal niet moeilijk over. De nieuwe werkt wel goed (tot op dit moment). Dus ik denk dat ik gewoon een 'maandagmorgen-model' heb gehad.

Verwijderd

Heeft iemand de juiste instellingen om met de p1i in combinatie met een KPN Experia Box WLAN aan de praat te krijgen?

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:12:
Heeft iemand de juiste instellingen om met de p1i in combinatie met een KPN Experia Box WLAN aan de praat te krijgen?
Ik kreeg alleen verbinding toen ik de beveiliging op WEP had gezet, en de modem op zichtbaar.

Verwijderd

Je kunt idd bellergroepen aanmaken. Dit heet "maps" , maar je kunt 1 contact in meerdere maps tegelijkertijd plaatsen zonder er een kopie van te hebben. Het is mij nog niet gelukt om ringtones aan groepen toe te kennen. Wel aan individuele contacten. Je kunt wel aangeven dat bijvoorbeeld alleen bepaalde groepen je tijdelijk mogen bereiken, de rest krijgt dan voicemail (maar dat is niet wat je zocht)
- profielen,
Je kunt wel alles finetunen, maar niet via profielen. Wellicht dat er software voor is.
- of doet de SE software zijn werk goed?
Yep

Verwijderd

mirelia schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:02:
Hmmm dit is het antwoord op mijn mail over de "plakkerige" standaardhoesjes:

Geachte heer xxxxx,
Helaas hebben we op het moment geen tasjes op vooraad, als we deze zouden hebben gehad zijn ze gratis.

Zo kan ik ook gratis tasjes hebben haha
Maargoed die gaat dus aan mijn neus voorbij.
Dan heb je minder geluk dan ik:

27/12/07:
Geachte heer xxxxx,

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

Betreffende het etui van de Sony Ericsson P1i, indien u ons uw adresgegevens vermeld sturen wij u vervolgens kostenloos een alternatief etui op voor uw Sony Ericsson P1i. Het orginele etui is niet los verkrijgbaar omdat deze geen accessiore is. Wij kunnen u voorzien van een alternatief etui.

Verwijderd

Roodey schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:19:
Hoe krijg ik nou die afbeelding die ik heb toegevoegd aan haar contactgegevens op het scherm als zij belt?
Ik begrijp niet wat die afbeelding met de locatie van je contactgegevens te maken heeft.
Je kunt toch gewoon bij contact bewerken een afbeelding toevoegen?
Dan krijg je automatisch de betreffende afbeelding wanneer iemand belt.

Verwijderd

arjan bregman2 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 11:31:
[...]

Ik kreeg alleen verbinding toen ik de beveiliging op WEP had gezet, en de modem op zichtbaar.
Je bedoelt de Experia box en de p1i op WEP zetten? Maar WEP is toch minder veilig?

• mirelia
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:35:
[...]

Dan heb je minder geluk dan ik:

27/12/07:
Geachte heer xxxxx,

Met betrekking tot uw vraag delen wij u het volgende mede:

Betreffende het etui van de Sony Ericsson P1i, indien u ons uw adresgegevens vermeld sturen wij u vervolgens kostenloos een alternatief etui op voor uw Sony Ericsson P1i. Het orginele etui is niet los verkrijgbaar omdat deze geen accessiore is. Wij kunnen u voorzien van een alternatief etui.
Hehe ik heb teruggemaild dat als ze er weer zijn ze hem naar me mogen sturen en gelijk mijn adres erbij.
Beetje brutaal maar ok het mapje wat er nu bij zit is ook wel echt knudde en ik wil er iets omheen hebben vanwege de onbeschermde cameralens
Bij de P990i zit er een lensbescherming....wel een gemis bij de P1i

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:12:
De hele discussie over wep / wpa etc. icm experia is terug te lezen wanneer je bovenin je scherm bij "quicksearch" als zoeksleutel "experia" invoert en "dit topic (and)" geselecteerd.

In het kort: stel je experiamodem in op ofwel wpa2 ofwel wpa. NIET wpa+wpa2.
Vervolgens doe je hetzelfde bij je p1i, et voila.

edit: al nalezend vond ik dit. Stel je experia zo in.:

Interfacetype : 802.11b/g
Huidige snelheid: 48 Mbps
Kanaalselectie: Auto
Regio: Europe
Kanaal: 1
Multicast toestaan vanaf breedbandnetwerk: Nee
WMM: ingeschakeld

Beveiliging

Broadcast netwerknaam: Ja
Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus: WPA-PSK
WPA-PSK vooraf gedeelde sleutel: xxxxxxxxx
WPA-PSK-codering: TKIP
WPA-PSK-versie: WPA

Zo werkt het bij mij prima.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 23:01 ]

Verwijderd

Heb de Expera Box op WPA-PSK2 gezet en de p1i op WPA-Personal en het werkt nu inderdaad!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:23:
Heb de Expera Box op WPA-PSK2 gezet en de p1i op WPA-Personal en het werkt nu inderdaad!
Soms heb ik wel eens kuren. Die verhelp ik over het algemeen door de experiabox aan en uit te zetten. Misschien dat het eraan ligt dat ik zowel via linux, als via XP, als via de P1i gebruik maak van WiFi, misschien iets anders. Maar goed, het werkt over het algemeen goed.

Verwijderd

Zo werkt ie inderdaad ook, de experia icm WPA personal op de p1i.

Beveiliging

Broadcast netwerknaam: Ja
Nieuwe apparaten toestaan: Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch)
Beveiligingsmodus: WPA-PSK
WPA-PSK vooraf gedeelde sleutel: XXXXXXXX
WPA-PSK-codering: AES
WPA-PSK-versie: WPA2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 15:36 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10 06:50

FongWan

The Stormrider ...

justice strike schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:16:
[...]

je kunt je contacten in folders opslaan (eigenlijk hetzelfde als groepen)

[...]
volgens mij zijn er wel gewoon profielen. en anders is dat wel op te lossen met een programmatje (ik kan het namelijk zo snel niet vinden maar ik dacht wel profielen te hebben gezien. daarbij zie ik eigenlijk het verschil niet tussen je profiel instellen op vergadering en je telefoon op stil zetten.

[...]

se software werkt perfect, maar ik sync zelf het meest met het web.

[...]
kun je instellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 19:33:
[...]

Je kunt idd bellergroepen aanmaken. Dit heet "maps" , maar je kunt 1 contact in meerdere maps tegelijkertijd plaatsen zonder er een kopie van te hebben. Het is mij nog niet gelukt om ringtones aan groepen toe te kennen. Wel aan individuele contacten. Je kunt wel aangeven dat bijvoorbeeld alleen bepaalde groepen je tijdelijk mogen bereiken, de rest krijgt dan voicemail (maar dat is niet wat je zocht)

[...]

Je kunt wel alles finetunen, maar niet via profielen. Wellicht dat er software voor is.

[...]

Yep
Allereerst een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar vanuit Beijing en bedankt voor het antwoorden van mijn vragen. Dat is wel jammer dat SE niet zoiets als profielen en bellergroepen ala Nokia heeft.

Ik verander namelijk regelmatig bellergroepen en ook ringtones van de groepen en om dat nou voor elke contact te moeten doen is erg veel werk. Jemmer, wat profielen daar zou ik nog wel mee kunnen leven.

Wat wel weer handig is is dat je groepen kan blokkeren. Ach ja je kan niet alles hebben. Wordt toch maar even verder rondkijken voor een smartphone. Jammer dat Nokia geen touchscreen smartphone heeft in NL. In China hebben ze er wel een maar die is al weer 2 jaar oud en draait op symbian 7 en heeft verouderde specs. :(

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn: Nokia 6708 aka BenQ P31 ???
http://www.gsmarena.com/nokia_6708-1518.php

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik heb nu een erg vaag probleem met mn P1i : Ik had eerst een normale ouwe SIM-kaart erin, dus kon geen UMTS gebruiken. Heb nu een nieuwe USIM van KPN Hi! gekregen, UMTS werkt nu perfect.

Echter, als ik GPRS gebruik, dan kan ik niet gebeld worden (afsluittoon). Als ik mijn SIM-kaart in een andere P1i druk, dan kan ik wel gebeld worden als ik via GPRS internet. Instellingen zijn gelijk, ERG VAAG.

Verwijderd

Ik kan met Telfort NL geen gprs verbinding krijgen. Dit is volgens mij een bekend probleem, maar zijn er hier mensen die de oplosssing hiervan kennen?
Ik heb een UMTS simkaart aangevraagd, misschien dat dit oplossing biedt?

@EquiNox: Misschien moet je de internetprofielen opnieuw downloaden en installeren?

• Neo

Neo

Ik heb inderdaad ook geen GPRS alleen soms als ik de telefoon net aanzet. Neron, heb je nu dat surfen en mailen aangevraagd? Loopt dat sinds de overname door KPN dan met UMTS?

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Ik heb even een vraag over de MMS

Ik zit bij T-Mobile (abonnement).

Ik kan geen MMS versturen en ontvangen. Als hij gaat versturen/ontvangen komt er bij de verbindingbeheer wel T- Mobile MMS te staan, maar het verzenden en ontvangen blijft op 0,0 kb staan. Dan krijg ik na even een melding dat het verzenden niet gelukt is.

Ik heb via de Sony Ericsson site de juiste MMS instellingen opgevraagd en geaccepteerd.

Weet iemand hoe ik die handmatig kan instellen en wat die instellingen zijn?

Of moet ik het eerst aanvragen bij T-mobile? Lijkt me niet toch?

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 19:06
shoalin schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:22:
Ik heb even een vraag over de MMS

Ik zit bij T-Mobile (abonnement).

Ik kan geen MMS versturen en ontvangen. Als hij gaat versturen/ontvangen komt er bij de verbindingbeheer wel T- Mobile MMS te staan, maar het verzenden en ontvangen blijft op 0,0 kb staan. Dan krijg ik na even een melding dat het verzenden niet gelukt is.

Ik heb via de Sony Ericsson site de juiste MMS instellingen opgevraagd en geaccepteerd.

Weet iemand hoe ik die handmatig kan instellen en wat die instellingen zijn?

Of moet ik het eerst aanvragen bij T-mobile? Lijkt me niet toch?
Krijg je een -5120 foutmelding?? ik kan namelijk ook niet ontvangen en versturen.... :(

assumption is the mother of all fuck ups

• Roodey
Heeft iemand een linkje naar sollitaire/patience voor op de SE P1i?
Downloadlink of naar freeware site bedoel ik hiermee.

Verwijderd

Ik heb sinds kort mijn eigen P1i. Ik ben er tot nu toe erg blij mee. Ik mis alleen een zoekfuntie in mijn adressenbestand. Misschien dat ik er met al mijn onervarenheid overheen kijken. Maar zoals ik op alle velden kon zoeken in mijn P910i, zo kan ik dat nu niet volgens mij. :?

Iemand een idee hoe het wel kan?

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 03-01-2008 13:11 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:32:
Hoi mensen,
Ik mis alleen een zoekfuntie in mijn adressenbestand. Misschien dat ik er met al mijn onervarenheid overheen kijken. Maar zoals ik op alle velden kon zoeken in mijn P910i, zo kan ik dat nu niet volgens mij. :?
Als je de eerste letters van je contact intikt (op je toetsenbord), springt ie direct naar die contactpersoon. Of is dat niet wat je bedoelt?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Roodey
Bij welke alarmfunctie gaat de P1i (die uit staat) aan?
Ik zet namelijk 's nachts mijn telefoon uit en zodoende ging vanochtend mijn wekker niet af....

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:25

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Moet je telefoon gewoon op offline zetten. Kan je niet gebelt worden, maar de rest wel. Schellt ool weer een tijdje opstarten.

[ Voor 18% gewijzigd door Ginz op 03-01-2008 13:06 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
-Webmaster- schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:51:
[...]

Krijg je een -5120 foutmelding?? ik kan namelijk ook niet ontvangen en versturen.... :(
Ja die heb ik wel een keer gehad ja.

• apNia

apNia

Ginz schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:05:
Moet je telefoon gewoon op offline zetten. Kan je niet gebelt worden, maar de rest wel. Schellt ool weer een tijdje opstarten.
Roodey >> for your information, dit heeft Flight Mode (powerkopje ingedrukt houden). Voor geval je het niet kan vinden (heb de mijne op Engels ingesteld, kan zijn dat ie in NL idd Offline heet)

Verwijderd

Neo schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:49:
Ik heb inderdaad ook geen GPRS alleen soms als ik de telefoon net aanzet. Neron, heb je nu dat surfen en mailen aangevraagd? Loopt dat sinds de overname door KPN dan met UMTS?
Ik heb verschillende instellingen geprobeert. Die via Telfort kreeg ik opgestuurd toen ik de telefoon voor 't eerst aanzette (dat zien ze aan het imei nummer heb ik me laten vertellen). Deze werking weet ik niet, heb toen de firmware geupdate via Winxp in parallels. Daarna heb ik via de telfort site opnieuw de instellingen laten opsturen. Deze werken niet.

Hierna probeerde ik het via de website van Sony Ericsson. Deze instellingen gaven de zelfde melding: Verbindingsfout. (geen code's oid). Ik heb ook de instellingen van KPN aangevraagd, omdat ik op het KPN netwerk zit, via Telfort. Deze werkten evengoed niet.

Nu heb ik een mail gestuurd naar telfort. Dat ze me eens uit moesten leggen waar het aan zou kunnen liggen, en of het misschien uitmaakt of niet 'n andere simkaart zou moeten hebben. Deze simkaart ondersteund in ieder geval geen UMTS/3G. Misschien dat het daaraan ligt. Heb in ieder geval nog geen reactie van Telfort.

Heb wel reactie gekregen van de tasjesmannen bij SE. Krijg een 'alternatief exemplaar, omdat de huidige hoesjes niet als losse accesoire te leveren zijn. Ben benieuwd...!

• Neo

Neo

Oke bedankt. Zou je hun antwoord willen laten weten?

Ik kreeg een tasje (geen leer) met en broekriem. Dat was wel erg lastig aangzien ik de telefoon altijd in mij zak heb. Dus met veel moeite de broekriem eraf gesloopt en nu werkt het wel aardig.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-10 14:53
ik ben wel benieuwd als mensen hier een internet abbonnement erbij hebben afgesloten, welk abbo ze dan hebben genomen, dit omdat ik zelf ook een P1i ga halen, maar nog niet helemaal het nut zie van het vodafone abbo, omdat de P1i toch geen HSDPA ondersteunt.

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik heb ook maar een mailtje gestuurd over het hoesje. Ik heb 'm al sinds augustus en nog geeft dat ding lijm af....

• Neo

Neo

rjvisje schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:02:
ik ben wel benieuwd als mensen hier een internet abbonnement erbij hebben afgesloten, welk abbo ze dan hebben genomen, dit omdat ik zelf ook een P1i ga halen, maar nog niet helemaal het nut zie van het vodafone abbo, omdat de P1i toch geen HSDPA ondersteunt.
Ik wou het eerst via Orange (Online) doen maar ja na de overname wordt dat lastig dus ik denk dat ik nu voor T-Mobile Flex ga (dan betaal je alles uit 1 bundel dus ook internet) en dan gewoon een internet abo van 9,50 per maand erbij.

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
ik heb een Orange Music inclusief Orange World. Ik vind het prima. Werkt zoals het moet en niet te traag. Ik krijg die 25MB nooit op.

• pienk
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Neo schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:49:
Ik had eerst ook geen GPRS op mijn P1. Ik heb op dit moment nog geen UMTS kaart.
Ik heb toen met Telfort gebelt en ik moest in:
Control pannel -> Connections -> Mobile networks -> More -> GSM/G3 netwoks
GSM only aan vinken.

energy powers future motion

• Roodey
Apnia & Ginz,

bedankt voor de reacties. Offline mode wist ik niet wat dat was, maar Flight mode ken ik wel.
Als ik 's nachts de telefoon aan laat staan moet ik vaak de batterij opladen. Ik zal die FM eens testen!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met de P1i gecombineerd met de synchronisatie van scheduleworld? (www.scheduleworld.com)

• Roodey
Roodey schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:08:
Apnia & Ginz,

bedankt voor de reacties. Offline mode wist ik niet wat dat was, maar Flight mode ken ik wel.
Als ik 's nachts de telefoon aan laat staan moet ik vaak de batterij opladen. Ik zal die FM eens testen!
Bedankt, vannacht getest. Works like a charm!
Batterij verbruik ligt dan heel laag, terwijl het alleen maar lijkt of de netwerkverbinding wegvalt.

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 19:06
shoalin schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Ja die heb ik wel een keer gehad ja.
Ik krijg hem NIET werkend... T-mobile ook niet.

IEMAND die T-Mobile heeft en MMS kan versturen met een P1i?????

assumption is the mother of all fuck ups

• Neo

Neo

pienk schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:58:
[...]

Ik had eerst ook geen GPRS op mijn P1. Ik heb op dit moment nog geen UMTS kaart.
Ik heb toen met Telfort gebelt en ik moest in:
Control pannel -> Connections -> Mobile networks -> More -> GSM/G3 netwoks
GSM only aan vinken.
Hey bedankt, dat werkt!

• Xardas
  • Laatst online: 12:07
Ik zit al een aantal dagen te kloten met de email instellingen voor mn P1i. Ik gebruik Vodafone UMTS als host en Gmail als email provider. Ik heb de instellingen geprobeerd die een aantal pagina's hiervoor gemeld was, en ik heb contact gehad met vondafone.
Vodafone zegt dat de uitgaande mailserver van hun moet zijn, en de inkomende van gmail.
Dit zijn de gegevens die ik gekregen heb van vodafone:

* Selecteer het derde tabblad "Postbak uit"
* Adres uitgaande server: authsmtp.vodafone.nl
* Gebruik SMTP-verificatie: Aanvinken
* Gebruik aanmeldingsgegevens Postvak IN: Aanvinken
* Gebruikersgroep verzenden: Voorkeursgroep
* Kies "Meer" -> "Geavanc."
* Uitgaand -> Beveiligde verbinding: Geen
* Poort uitgaande e-mail: 25
* MIME-codering gebruiken: Uitvinken

Is het iemand gelukt om met deze instellingen, of misschien andere instellingen mail te kunnen ontvangen van Gmail op een P1i telefoon met Vodafone als operator?...ik ben radeloos.

Update: Na veel gezeur ben ik al een stap dichterbij! Op dit moment haal ik mijn mail binnen via mijn eigen wifi verbinding, maar via vodafone gprs is het nog niet gelukt.. Blijkbaar moet daar het 1 en ander in aangepast worden.. maar wat... ik ga ff de helpdesk van vodafone bellen! To be concluded!

[ Voor 13% gewijzigd door Xardas op 04-01-2008 22:22 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb (gelukkig ;)) geen Vodafone meer maar het heeft bij mij gewerkt met instellingen van Gmail, dus niets van Vodafone.
Inkomende poort 995, uitgaande 465 en Mime encoding (bij advanced) gebruiken, secure codering voor beide is TLS/SSL.
Dit werkte bij Vodafone en met Kpn gaat dit ook goed :)
Je kan dus mail sturen met je Gmail account.
Probeer het eerst met wifi voor elkaar te krijgen, als dat lukt dan heb je meer kans dat het ook met gsm/umts werkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Xardas
Speedy-Andre schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:22:
Ik heb (gelukkig ;)) geen Vodafone meer maar het heeft bij mij gewerkt met instellingen van Gmail, dus niets van Vodafone.
Inkomende poort 995, uitgaande 465 en Mime encoding (bij advanced) gebruiken, secure codering voor beide is TLS/SSL.
Dit werkte bij Vodafone en met Kpn gaat dit ook goed :)
Je kan dus mail sturen met je Gmail account.
Probeer het eerst met wifi voor elkaar te krijgen, als dat lukt dan heb je meer kans dat het ook met gsm/umts werkt.
Met WiFi is het dus gelukt, alleen de umts verbinding werkt nog niet.. Terwijl ik verder wel gewoon op internet kan via umts.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

ppaddo schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:00:
[...]

Als je de eerste letters van je contact intikt (op je toetsenbord), springt ie direct naar die contactpersoon. Of is dat niet wat je bedoelt?
Nou, eerlijk gezegd bedoelde ik dat niet. Ik bedoelde vrij zoeken in alle velden zoals adressen, functies e.d. Daar was een zoekfunctie voor in de P910i. Die mis ik nu in mijn P1i. Misschien dat er iets in zit wat daar op lijkt. Maar ik ben er bang voor. :|

Misschien weet jij of iemand anders een oplossing?

Verwijderd

Neo schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 17:31:
[...]

Hey bedankt, dat werkt!
Hee, Gaaf! Dat werkt inderdaad. Ik zou je laten weten wanneer ik reactie zou krijgen van Telfort. Ik heb nog steeds niets gehoord van Telfort. Ik vind het erg lang duren. Ik zal eens bellen maandag.
Ik denk dus dat het daar wel aan ligt. Ik kan nu internetten op de telefoon. Heel gaaf.

Als ik meer weet, hoor je dat wel.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:58
Zo had geen zin meer om te wachten, en heb met CS++ toch maar m'n telefoon naar world 1 omgezet (ging trouwens enorm simpel), en daarna via seus geupdate.

Kan beamen dat de nieuwe update de P1i voelbaar sneller maakt, alles start sneller, en werkt net iets soepeler, ook 3th party software als swiss manager pro draait een stuk vlotter:)

[ Voor 13% gewijzigd door remsie op 05-01-2008 18:28 ]

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik wil een P1I gaan kopen maar ik heb nog een paar vraagjes. Is er MSN beschikbaar voor de P1I ?
En is handwritting mogelijk met de stylus op het scherm ? En hoe zit het met de nieuwe update, komt hij nog wel voor de nederlanders uit ?

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:12
kan je gewoon alles zonder die stylus besturen??? kan dit met 3rd party software, want in zoon stokkie heb ik echt geen zin, en die ben K dan ook binnen een week kwijt...

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 06-01-2008 13:56 . Reden: Geen BrEeZaH taal, ajb ]

Verwijderd

hermedico schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:38:
Ik wil een P1I gaan kopen maar ik heb nog een paar vraagjes. Is er MSN beschikbaar voor de P1I ?
En is handwritting mogelijk met de stylus op het scherm ? En hoe zit het met de nieuwe update, komt hij nog wel voor de nederlanders uit ?
Zelf gebruik ik altijd de eBuddy client (http://get.ebuddy.com), werkt erg fijn op de P1i. Daarnaast is het mogelijk om te handwrite maar persoonlijk geef ik de voorkeur aan het toetsenbord, leer je erg snel mee omgaan.
darryl schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:47:
kan je gewoon alles zonder die stylus besturen??? kan dit met 3rd party software, want in zoon stokkie heb ik egt g1 zin, en die ben K dan ook binnen een week kwijt...
Zelf gebruik ik de stylus echt nooit, doe alles met toetsen.

• Xardas
Zijn er programma's voor de p1 om bestanden uit te pakken? Ik heb al op meerdere fora's gezocht, maar kon niets vinden.
Verder is het me eindelijk gelukt om die QFlashLight programma signed te krijgen. Aan de hand van deze tutorial is het echt super simpel.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Xardas schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:23:
Aan de hand van deze tutorial is het echt super simpel.
Alleen je aanmelden bij Symbiansigned is niet super simpel 8)7
Geen enkel .nl email adres accepteert ie, of moet je je eerst nog ergens anders aanmelden :?
Email moet van eigen company zijn en niet van een provider, ik heb er inmiddels een aangemaakt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 06-01-2008 16:15 . Reden: more info ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:46:
[...]

Nou, eerlijk gezegd bedoelde ik dat niet. Ik bedoelde vrij zoeken in alle velden zoals adressen, functies e.d. Daar was een zoekfunctie voor in de P910i. Die mis ik nu in mijn P1i. Misschien dat er iets in zit wat daar op lijkt. Maar ik ben er bang voor. :|

Misschien weet jij of iemand anders een oplossing?
Ik denk dat dreamconnect 3 je probleem oplost:
" Smart find is an advanced and sophisticated search tool that allows you to customise and combine search rules to locate information anywhere within your contacts database. You can perform specific searches on all text and numbers by using an unlimited number of search rules."

http://www.dreamspring.co...reamconnect3/features.php

Verwijderd

darryl schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:47:
kan je gewoon alles zonder die stylus besturen??? kan dit met 3rd party software, want in zoon stokkie heb ik echt geen zin, en die ben K dan ook binnen een week kwijt...
lees: Verwijderd in "Het SonyEricsson P1i topic"

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:53:
[...]

Alleen je aanmelden bij Symbiansigned is niet super simpel 8)7
Geen enkel .nl email adres accepteert ie, of moet je je eerst nog ergens anders aanmelden :?
Email moet van eigen company zijn en niet van een provider, ik heb er inmiddels een aangemaakt :)
was voor mij geen enkel probleem om lid te worden van Symbiansigned? Ik heb toch een .nl adres. Ook van een provider.... :?
Misschien heb ik mazzel gehad.

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 19:01
Kheb het toestel net een paar dagen.
Eigenlijk nog niet tevreden van.

Deze nacht wekker gezet + lader ingestoken, werd ik deze ochtend veel later dan mijn wekker wakker. Mijn gsm bleek gewoon uit te liggen. Batterij in & uit moeten halen om hem weer in gang te krijgen.
Toen kwamen er die ochtend ook berichtjes binnen van rond middernacht, die ik op het moment zelf niet heb gehad. ( terwijl degene die verstuurden wél een ontvangstbericht kregen )

De gsm reboot zichzelf regelmatig. Ik kreeg telefoon, ik druk op "yes" om op te nemen, reboot hij ineens "to improve performance" .. Zo oproepen missen is écht handig.

Nu vandaag kunnen mensen mij wel bellen, maar smsjes kwamen weer niet door (getest met een paar mensen) , tenzij na een reboot.

Ik had hem gisteren al eens aan de pc gehangen & laten updaten (er was geen update nodig, maar toch doorgegaan..) maar nog niet opgelost.

Ben ik de enige die zo slechte ervaringen heeft of zijn er nog?

In elk geval gaat deze waarschijnlijk morgen terug.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat ie zo vaak herstart e.d. lijkt me niet goed, de mijne werkt weken zonder herstarts en ik heb er toch aardig wat software op staan :P

• sevalo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-10 19:01
goed ja kdenk dat hij ondertussen 20+ keren herstart is van vrijdagnamiddag :s dusja even telefoontje doen morgen :p

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen met de telefoon. Zelfs iSync praat regelmatig goed met m'n P1i. Ben ik wel heel blij mee!

• apNia

apNia

Als het door een update niet verholpen wordt Harding, zou ik er mee teruggaan inderdaad. (succes met het 'heb je wel geupdate'-protocol ;))

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 00:40:
@EquiNox: Misschien moet je de internetprofielen opnieuw downloaden en installeren?
Vriend van me heeft precies hetzelfde toestel, ook met Hi! (zelfde abbo + eindeloos online). Als ik zijn simkaart in mijn toestel doe, dan kan hij ook niet gebeld worden als ie op GPRS zit (wel als ie UMTS gebruikt).

Als ik mijn simkaart in zijn toestel doe, werkt het perfect. Al diverse malen opnieuw firmware erop geknald, alle instellingen zijn precies gelijk aan de P1i van mijn maat.

Ik snap er helemaal niets van, P1i moet maar terug naar de winkel denk ik!

Verwijderd

Beste tweakers,

na gezocht te hebben op google naar verscheidene pc remote desktop aps en ook wat te hebben uit geprobeerd wil ik jullie vragen naar jullie bevindingen.

Wat ik zoek is een handig programmaatje waar ik met mijn p1i mijn pc mee kan overnemen.
Dit met als doel in winamp te kunnen browsen en muziek af te spelen.

Tot nu toe heb ik de volgende apps geprobeerd:

-mobile desktop van Rove Mobile
-rdm +

Beide programma's vond ik erg onhandig. met name het beeld formaat van mijn computer dat niet in het scherm van de p1i paste maakte het gebruik van de muis heel lastig.
Verbinding werd een aantal malen verbroken.
En het beeld was regelmatig schokkerig, terwijl de verbinding verder goed was.

verder heb ik nog gevonden maar niet geprobeerd:
-Bluetooth Remote Control 3.0
-jm 2pc(blue tooth)

Heeft een van jullie bevindingen met een remote desktop app voor de p1i (blue tooth/wifi)
dat dus goed te gebruiken valt voor bovenstaande doeleinden?

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-11 12:37
remsie schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:27:
Zo had geen zin meer om te wachten, en heb met CS++ toch maar m'n telefoon naar world 1 omgezet (ging trouwens enorm simpel), en daarna via seus geupdate.
Denk dat ik dat ook maar ga doen. Wat zijn de extra handelingen?
Of zou die update al snel komen?

Verder alvast mijn eerste ervaringen met de p1i

De reden van de aankoop van deze p1i is de volgende. Ik ben al sinds 1998 een digitale agenda gebruiker. De palmpilot j
Toen de K750i op de markt kwam was ik gelijk verkocht. 2MP met autofocus. Hele aardige fotootjes kwamen daar vandaan. Heb alleen niet zo op de PIM functionaliteit gelet en die kwam er dus bekaaid vanaf.

Dus toen medio 2007 de p1i geruchten werden verspreid was ik zeer nieuwsgierig. Ik had al zitten kijken naar de P990, maar de klachten over traagheid die de ronde deden schrikten mij af. Bovendien vond ik dat model toch nog wat te groot.
De P1i leek alles te hebben wat ik wilde: Symbian met een goede PIM functionaliteit, touchscreen met alle daarbij behorende geneugten, Een heel behoorlijke camera van 3.2 MP met AF en de mogelijkheid om programma’s te installeren, waaronder Tomtom navigatie.

De P1i is voorzien van een prettig touchscreen maar ook een toetsenbord dat we al eerder bij de M600i tegenkwamen. Dat toetsenbord vind ik geweldig
Verder is de Sony Ericsson P1i compacter dan zijn P-serie voorgangers. De P1i is erg compleet door zijn uitgebreide (multimediale) uitrusting, waaronder een (voor een phone) bijzonder goede 3,2 megapixel camera, bluetooth met a2dp, fm-tuner, mp3 player en UMTS.

Het (touch)screen is erg helder en fel. IVerder was ik positief verrast over de afleesbaarheid van het scherm in de felle zon: die is namelijk prima, iets wat ik sinds mijn palm m505 (met refelctief scherm) niet meer was tegengekomen bij kleurenschermen (de garmin navi heeft het overigens ook). Erg prettig aangezien ik mijn p1i ook wel eens buiten pleeg te gebruiken :)

Verder functies: UMTS ondersteuning. WAP browser. Dankzij de emailondersteuning kan je ook gewoon je eigen emails lezen. Wifi mag ik uiteraard niet vergeten. BT is natuurlijk ook aanwezig en zelfs IR is er nog.

Geheugen: De Sony Ericsson P1i heeft 160 MB intern geheugen (Flash). Er is in totaal 1 slot voor extern Memory Stick Micro geheugen beschikbaar. Ik heb er een 4 Gb exemplaartje ingeprikt, maar 8 Gb schijnt ook te werken.

Multimedia: FM Radio, MP3 speler en nzo, waaronder een leuk golfspelletje en een nog best aardig werkende business card scanner met tekstherkenning. Alleen natuurlijk altijd de verkeerde categorieen.

Symbian is nieuw voor mij en relatief traag. Waar een K750i alles direct uitvoert heb je bij het starten van apps een vertraging. Dit merk je vooral bij apps die voor de eerste keer worden opgestart. Die blijven, als je ze niet expliciet afsluit, in het geheugen aanwezig en starten zodoende een tweede keer veel sneller.

Het scherm is zeer scherp en helder. Het touchscreen is weer als vanouds bij de palm: heerlijk om te bedienen. Nadeel is wel dat als je andermans gsm gebruikt je continu op zijn scherm zit te tikken. ;)
Een belangrijk aankoopargument was de handschriftherkenning. Die werkt ook prima, maar het is wel grappig om te merken dat ik de handschiftherkenning nauwelijk meer gebruik. Het toetsenbord werkt in de praktijk – na enige oefening – uitstekend. Het is qwerty, dus blind typen is geen probleem en je haalt behoorlijke snelheden.

Het gebruik van agenda, tel. boek etc. is als verwacht. Ook de synchronisatie werkt prima. Ik ben nog geen beperking van het maximale aantal items tegengekomen, zoals op mijn k750i,
Gelukkig is ook de weekview weer terug die ik op mijn palm (met Datebk3/4/5) altijd gebruikte om met het weekoverzicht op te starten. Helaas wel in een vreemd verhouding: niet ma/di/wo onder elkaar, maar ma/wo/vr in de linkerkolom en rechts er rest. Dat is afwijkend van papieren agenda's en nogal eens verwarrend. Een progje als aquacalendar lost dat overigens op.

De kwaliteit van de camera is vergelijkbaar met de van de K750i. Uiteraard wel met een wat hogere resolutie (3.2 MP). De flitser is helaas een lampje, itt die van de cybershot modellen, waarvan de kwaliteit toch wat hoger schijnt te liggen (K800i). E

Ik heb Tomtom geïnstalleerd en dat werkt perfect icm met een BT Mouse. Ik heb nog even getwijfeld of ik de N95 moest nemen juist vanwege de GPS, maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan. BT Mouse kun je nl makkelijk ver op het dashboard leggen voor een onbelemmerd zicht op de sats en de koppeling gaat perfect. Bovendien is het touchscreen erg prettig, alsof je een stand-alone Tomtom bedient.

Verder heb ik op dit moment nog niet veel progs op staan, behalve het genoemde QFlashlight. Ik zoek nog wel een goede mp3player vervanger met grotere knoppen. Suggesties zijn welkom :)

Bluetooth: uiteraard de BT2.0 versie met de mogelijkheid van meerdere verbindingen en natuurlijk onderstuening voor streaming stereo geluid (A2DP). En dat laatste werkt prima kan ik uit ervaring zeggen. Ik gebruik deze icm met de MBR-100 BT ontvanger die is aangeloten op mijn stereo.

Wifi: in het begin vaak gebruikt thuis. Thuis gebruik ik WPA encryptie met 63 tekens en dat werkt perfect. Het bereik is overigens beperkt. Een verdieping hoger en aan de andere kant van het huis kan ik de router nog net bereiken.

Kabel: de sync kabel zit tezamen met het laadsnoer aan de craddle. Zodra de tel. in de houden wordt geplaatst vind een sync plaats van de PIM apps en wordt de batterij opgeladen (veel sneller dan alleem met de sync kabel). Werkt verder flawless.

Kortom, ik ben erg tevreden over deze gsm. Sterke punten zijn het (Touch)screen, Wifi, UMTS, het superieure toetsenbord, de camera en het Symbian besturingssysteem. Een nadeel is de relatieve traagheid daarvan.

[ Voor 88% gewijzigd door dirkjesdirk op 15-09-2015 12:23 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Xardas
Vandaag heb ik even bij de belcompany een nieuwe headset en geheugenkaart gehaald. Al met al was ik 27 euro kwijt voor in-ear (HPM-75) oordopjes van SE en 44 euro voor een 4gb (m2) kaartje van SanDisk.
Die oordopjes zijn echt pure genot! Ze zitten lekker en stevig in m'n oor, en al het geluid van mijn omgeving wordt weggefilterd. Dit heeft natuurlijk zijn voor en nadelen, bedenk zelf maar welke ;).

@ hierboven: Het is mij nog niet gelukt, maar ik gebruik graag LogMeIn. Deze heeft als het goed is ook PDA/Mobile functionaliteit. Maar nogmaals, mij is het nog niet helemaal gelukt.

• Roodey
Iemand ervaring met de SE HPM-82 gecombineerd met de P1i?
En dat gaat het me dus vooral om de afstandsbediening aan het snoertje. Of je al fietsend naar een volgend nummer kan. En is telefoneren mogelijk...

Gaat om deze: http://www.digitalsonline...yitem&itemid=2709&id=2710

[ Voor 13% gewijzigd door Roodey op 07-01-2008 20:39 ]

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:42:

Heeft een van jullie bevindingen met een remote desktop app voor de p1i (blue tooth/wifi)
dat dus goed te gebruiken valt voor bovenstaande doeleinden?
Ik vind Vnc+ wel handig, die kan via wifi connecten, zoomen en je kan tekst invoeren.
Met het touchscreen kan je vensters op de desktop naar voren halen en ook de muiscursor werkt goed.
Nadeeltje vind ik dat je het scherm op de P1i niet in breedbeeld kan gebruiken, waardoor de desktop er vertekend uit ziet.
Eenmaal ingezoomd is de desktop wel goed leesbaar :)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-10 12:47
Weet iemand of er een emulator is om de p1i of andere UIQ3 telefoon te emuleren. Kwil namelijk kijken of bepaalde .sis's werken.

Verwijderd

net ontdekt dat gratis onbeperkt internetten wel veel meer is dan alleen de startpagina van orange world! Zolang je maar contact maakt via internet APN=wap. Kun je gewoon mee surfen, behalve downloaden van bestanden en emailen en sommige pagina's. Contact maken via internet APN=internet gaat van je 25 mb. lees het orange online topic: Het Orange Online discussie topic

Ik ben gewoon drie keer keihard verkeerd voorgelicht bij de orange helpdesk!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 22:17 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:25

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
ajampaniki schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:07:
Weet iemand of er een emulator is om de p1i of andere UIQ3 telefoon te emuleren. Kwil namelijk kijken of bepaalde .sis's werken.
De SDK van SonyEricsson zelf al bekeken?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met volgend accessoire: igo ultra-slim bluetooth keyboard ? Ik kan nergens vinden of deze compatible is met de P1i. Zo nee, maakt er iemand gebruik van een ander extern keyboard?

• Damsplaat
  • Laatst online: 22-09 18:25
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:17:
net ontdekt dat gratis onbeperkt internetten wel veel meer is dan alleen de startpagina van orange world! Zolang je maar contact maakt via internet APN=wap. Kun je gewoon mee surfen, behalve downloaden van bestanden en emailen en sommige pagina's. Contact maken via internet APN=internet gaat van je 25 mb. lees het orange online topic: Het Orange Online discussie topic

Ik ben gewoon drie keer keihard verkeerd voorgelicht bij de orange helpdesk!
Sterker nog, bij een orange music (35€/pm) zit orange world al inbegrepen zonder meerprijs. En door de goede proxy instellingen in iexplore in te stellen kan je dan gratis onbeperkt (qua dataverkeer) op een laptop internetten, via je telefoon op umts snelheid. Tis dat mijn bereik niet altijd even goed is, maar voor de rest een erg goede deal van orange vind ik.
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste