Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:41:
Net op de zaak Exchange 2007 SP1 geïnstalleerd op onze Exchange server. Nu heb ik het rare dat ik daarna constant (ik gebruik pushmail) na elke automatische synch op de telefoon een wachtwoord moet invullen (er staat bij dat de telefoon 'Telefoonvergrendeling' - 'Code invoeren'). Ik vul dan m'n pincode van de SIM in en hij's weer unlocked.

Is geen telefooninstelling want het was pas zo na de SP1 installatie en een collega die ook een P1i heeft heeft hetzelfde probleem.

Iemand een idee hoe je dit verhelpt?

Edit: kom er net achter dat ik de schermbeveiliging niet meer kan uitschakelen. Als ik deze op 'geen' zet en opslaan kies, dan is deze automatisch weer op 'Standaard' gezet zodra ik het check... misschien dat deze ook voor de Telefoonvergrendeling zorgt...
Heel apart. Staat nu een soort van policy op de telefoon die me verbiedt de schermvergrendeling uit te zetten (Config. scherm > Beveiliging > Vergrend.)

Krijg deze melding:
Password enforcement

The inactivity lock may not be disabled due to IT policies set by your IT administrator
Nu zie ik in Exchange een ActiveSync policy maar daar staat Password Enforcement uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. D schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:37:
[...]

Wat betreft het gebruiken van ALT: ik worstelde hier ook mee, bijvoorbeeld in spelletjes. Tot ik ontdekte dat je door 2x ALT in te toetsen je keyboard vastzet in numeric mode. Één keer ALT doet dit slechts voor de daarop volgende toets, 2x zet het dus vast. In veel spellen kun je hiermee ineens wel het keyboard gebruiken voor up down left right etc.

Misschien helpt dit...
Bedankt Mr. D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Super leuke tip hoor! Had ik veel last van dit probleem, alle JAVA applicaties loop geweldig nu.
Ik kan eindelijk Beowulf, Call of Duty 4, Tom Raider Aniversary en PES 2008 prima spellen.

Cheers!!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een oplossing gevonden Le_i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ik kan de 'gratis' versie van ActiveSync niet meer downloaden van http://www.sonyericsson.com/fun, alleen de betaalde versie (link naar dataviz site).

Zou dit kunnen kloppen?

Heeft iemand misschien de engelstalige (gratis) versie voor me, eventueel?

[ Voor 18% gewijzigd door EquiNox op 05-12-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Wil je nu Activesync of Exchange Activesync?

De 2e is een applicatie op je telefoon. Bij deze staat wel dat hij gratis is, maar volgens mij moet je je dan eerst even registreren op die site.
De normale activesync:
http://www.microsoft.com/...09f8141141&DisplayLang=en
(via http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Zelfs na registratie is ie niet meer 'Gratis' te downloaden, maar ik heb hem wel gevonden via de support site van SE. Lekker omslachtig :)

Ik wou Exchange Activesync voor de p1i. Vroeger altijd via fun&downloads van SE te downloaden, nu niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb vandaag de P1i binnen gekregen en ben er echt erg tevreden mee! Alleen even wat vraagjes:

- Welke webbroswer kan ik het beste nemen? Die er nu opzit of Opera mini?
- Ik wou mijn email registeren, alleen bij het laatste schermje moet je een bevestigingscode invoeren.. Alleen nu zie ik de afbeelding niet waar de bevestigingscode staat die je dan moet overtype! Wat kan ik hieraan doen?
- Ik las dat Agile messenger goed werkt op de P1i, maar waar kan ik die downloaden? Ik heb erg lang op google.nl gezocht maar nergens is een goeie download te vinden! Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt,

Gr. Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:20:
Hey,

Ik heb vandaag de P1i binnen gekregen en ben er echt erg tevreden mee! Alleen even wat vraagjes:

- Welke webbroswer kan ik het beste nemen? Die er nu opzit of Opera mini?
- Ik wou mijn email registeren, alleen bij het laatste schermje moet je een bevestigingscode invoeren.. Alleen nu zie ik de afbeelding niet waar de bevestigingscode staat die je dan moet overtype! Wat kan ik hieraan doen?
- Ik las dat Agile messenger goed werkt op de P1i, maar waar kan ik die downloaden? Ik heb erg lang op google.nl gezocht maar nergens is een goeie download te vinden! Weet iemand wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt,

Gr. Tom
1. Opera Mini zeer zeker
2. geen idee
http://www.agilemobile.com/sonyericsson.html (en dan de w950 kiezen, is nml zelfde OS als de P1i)

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 05-12-2007 18:28 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Opera Mini zeer zeker
2. geen idee
http://www.agilemobile.com/sonyericsson.html (en dan de w950 kiezen, is nml zelfde OS als de P1i)
Ik heb nu Agile messenger erop, ben er erg tevreden over! Enige probleem is dat het een trial is voor 7 dagen. Is er een manier om het er voor altijd op te houden of moet ik dan echt gaan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:34:
[...]

Ik heb nu Agile messenger erop, ben er erg tevreden over! Enige probleem is dat het een trial is voor 7 dagen. Is er een manier om het er voor altijd op te houden of moet ik dan echt gaan betalen?
Hehe,wat denk je zelf...
Stiekem weet je het antwoord heus wel :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met de lage dollar is het sowieso een koopje nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, nouja met veel programmatjes is altijd wel onder het betalen onderuit te komen :P

Ander vraagje dan nog, want ik loopt tegen wat probleempjes bij het instellen van me P1i:

Ik kreeg de mailbox van mijn hotmail account niet in mijn p1i. Nu heb ik een gmail account aangemaakt en het lukt nog steeds niet. Ik heb alles goed staan, zoals de pop.gmail.com en alles gewoon goed ingesteld.. Ook in mijn gmail account POP opengezet, dus alles moet gewoon goed zijn! Nog lukt niet niet.

Als ik dus mijn mailbox probeer binnen te halen geeft ie deze foutmelding: ''Authenticatie gebruiker mislukt''. Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,

Gr. Tom

EDIT: Had nog wat gevonden bij Gmail zelf: http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287

Nog steeds geen beweging.. Bah

EDIT2:

Ik heb nog wat meer gezocht en ik kwam op een ander forum dit tegen:

Account name: Gmail
Your name: anything
Connection type: POP3
-Inbox-
Incoming Server: pop.gmail.com
Username: username@gmail.com
Password: your password
Download restrictions: anything
Receive using group: Preferred group (your working inet connection - wifi or gprs)
-Outbox-
Outgoing Server: smtp.googlemail.com
Use Smtp authentication
Use Inbox login details

Then under Advanced in the menu option:
-Incoming-
SSL
995
NO secure password authentication
-Outgoing-
SSL
465
Use MIME encoding

Je mag dus niet vergeten een kijkje te nemen in het 'Geavanceerde-schermpje' onder 'Meer' en daar nodige aanpassingen te doen. Gmail loopt nu als een trein op m'n P1i.

Na dit te hebben gedaan krijg ik geen ''''Authenticatie gebruiker mislukt''' meer. Echter nu duurt het mobieltje super lang met binnenhalen en dan ineens krijg ik een foutmelding dat hij geen verbinding kan krijgen of een foutmelding ''onbekende fout''. Nog steeds geen inkomende mailtjes dus!

Heeft iemand dit probleem ook gehad? Zoja, wat heb je eraan gedaan?

Na dit te hebben gedaan en gebruikersgroep ontvangen/verzenden op Internet te hebben gezet krijg ik eindelijk mailtjes binnen! Het werkt dus.

Hopelijk heeft iemand iets aan mijn ondervindingen ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geprobeerd, nog steeds geen nieuwe fimware voor Nederland. Jammer hoor.
Roost schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:27:
Het duurt inderdaad dit keer langer dan normaal voordat de Nederlandse nieuwe fw beschikbaar is. Maar het kan echt bijna niet anders dan dat hij deze week komt. Ik zit er echt op te wachten, omdat de snelheid aanzienlijk beter zou zijn na de update. Any day now, hopenlijk!!!

Roost

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:08
@Adarex,

Dankjewel.
Zelf gok ik erop dat hij dit weekend beschikbaar komt. Dat is precies vijf weken na de global launch.
Ons lange wachten zal beloond worden met het sneller maken van onze machientjes. Laat je weten als het je gelukt is?

Groett,

Roost
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 10:14:
Net geprobeerd, nog steeds geen nieuwe fimware voor Nederland. Jammer hoor.

[...]

[ Voor 40% gewijzigd door Roost op 06-12-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom de P1 zo vreemd omgaat met offline html bestanden? In mn K800i slingerde ik een hele site (die ik zelf offline had gemaakt op mn pc) naar mn telefoon en dan kon ik die gewoon openenen en er in browsen.

Wanneer ik dat in mn P1 doe (kopieer naar SD-kaart) en de betreffende index.html wil openen, lukt dat niet en krijg ik alleen maar de vraag of ik de webpagina in de webbrowser wil opslaan.

Wanneer ik dat heb gedaan, ga ik in de browser naar Web > opgeslagen pagina's en dan kan ik de pagina nergens meer terugvinden!

In de lijst met favorieten is in dit geval wel het betreffende bestand INDEX terug te vinden en die kan ik openen, maar zodra ik dan een linkje aanklik, komt de foutmelding dat het betreffende bestand niet geopend kan worden om hij document fille://localhost/c:/web/unfiled/[filename].htm niet kan vinden. Hij maakt dus zelf niet bestaande url's aan. In de bron is er gewoon een link van index.html naar 1.html en worden er plaatjes aangeroepen zoals image.jpg. Alles staat in dezelfde map.

Dit snap ik niet. Waarom gaat ie in Locahost zitten kijken als er gewoon een mapje op de SD kaart is waar de bestanden in staan? Heeft iemand enig idee hoe dit werkt?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 15:07 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EquiNox schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:10:
Ik wou Exchange Activesync voor de p1i. Vroeger altijd via fun&downloads van SE te downloaden, nu niet meer :)
http://www.sonyericsson.c...hangeActiveSync_2.013.sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt toch dat de P1i gewoon UMTS aankan? Ik zit namelijk met mijn P1i op 'Vodafone GPRS' en kan nergens echt UMTS vinden. Ik maak zelf gebruik van ''Zorgeloos internet blox'' van Vodafone. Het moet toch gewoon mogelijk zijn om op UMTS of iig op een ander netwerk te komen? Ik vind GPRS namelijk niet echt super snel. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:01:
Het klopt toch dat de P1i gewoon UMTS aankan? Ik zit namelijk met mijn P1i op 'Vodafone GPRS' en kan nergens echt UMTS vinden. Ik maak zelf gebruik van ''Zorgeloos internet blox'' van Vodafone. Het moet toch gewoon mogelijk zijn om op UMTS of iig op een ander netwerk te komen? Ik vind GPRS namelijk niet echt super snel. Weet iemand hier meer over?
UMTS werkt hier bij Vodafone wel gewoon hoor! Ik heb het vermoeden dat je GSM/3G Netwerken op 'Alleen GSM' hebt staan. Dan vindt hij namelijk nooit een UMTS netwerk. Ik zou dat dus eens ff nakijken bij je instellingen...

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het nu goed gezet alleen helaas nog geen UMTS te bekennen. Gelukkig heb ik binnenshuis wel een wifi connectie en aangezien die vrij snel is vermaak ik me wel.

Ik zal morgen tijdens mijn dagelijkse krantenwijkje even op me mobiel kijken of ik ergens UMTS bereik heb. Zaterdag ben ik ook weer in een ''grote'' stad misschien dat ik daar wat meer succes heb.

Owja, iemand tips om UMTS bereik te verbeteren? Of zullen providers een steeds beter bereik hebben in de toekomst? Ik woon zelf in regio (postcode): 1613 en daar is het bereik (nog) niet optimaal zag ik op de site van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roost schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:30:
@Adarex,

Dankjewel.
Zelf gok ik erop dat hij dit weekend beschikbaar komt. Dat is precies vijf weken na de global launch.
Ons lange wachten zal beloond worden met het sneller maken van onze machientjes. Laat je weten als het je gelukt is?

Groett,

Roost

[...]
Gisteren even telefonisch navraag gedaan bij Sony - Ericsson. Daar werd gezegd: " Zeer binnenkort"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ie dan erg binnenkort komt.

Owja welke flash player heb ik nodig om o.a. youtube filmpjes te kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:01:
Ehmm hoe kijk ik wat ik heb verbruikt qua Mb's via me umts/gprs tmobile onbeperkt abonnementje?

ik heb al zitten zoeken bij de account instellingen maar kijk er blijkbaar overheen.

offtopic:

Overigens zit ik er zwaar over na te denken om van Tmobile naar Vodafoon over te stappen aangezien t-mobile echt TERGENT langzaam is met het onbeperkt abbo.

Voda: 1800/384 Kbps (down-/upload)
T-mobile: 64/16 Kbps (down-/upload) !!!!!!!!!!!

Dat verschil is abnormaal natuurlijk en kost evenveel
Tsja, Ik heb ze allebei in de P1I. (niet tegelijk, maar toestel is lockvrij en ik heb beide abo's ;) ).
De snelheid is theoretisch veel hoger, maar dat merk ik pas als ik een laptop aan de P1I koppel en hem als modem gebruik. De snelheid op het toestel tijdens surfen is amper twee keer zo snel met Vodafone. De overige voordelen van de T-mobile Flexpaketten (buitenland, onbeperkt tegoed meenemen...) wegen niet op tegen een ietsje hogere snelheid voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Is er hier iemand aanwezig die zijn/haar P1i gebruikt om mee te navigeren? Gaat dat een beetje vlot? Welke GPS-ontvanger gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

2be

Ik gebruik mijn P1i om te navigeren met TomTom. Ik gebruik hier gewoon een 2 jaar oude bluetooth GPS muis voor. Die werkt gewoon prima. Moet alleen nog eens een actieve houder voor in de auto kopen, maar dat komt wel nadat de bluetooth carkit in mijn auto is gebouwd.
TomTom werkt voor mijn idee trouwens sneller als op mijn oude Tytn of op de HP PDA onder Windows Mobile. Zeker het opstarten en door de menu's navigeren gaat bijna zonder haperingen.

[ Voor 25% gewijzigd door 2be op 07-12-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54
gebruik ook tomtom erop...versie 6.020

werkt perfect icm met GPS muis van tomtom zelf.

Wel jammer dat hij de schermverlichting aanpast aan de instelling van tomtom zelf en deze niet overneemt uit de firmware instellingen

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Welke GPS-ontvanger gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
van de week mijn nokia N73 vervangen door een P1i... top telefoontje tot nu toe. Was wel toe aan iets nieuws.
tomtom werkt perfect etc. wifi geen probleem.

nu het volgende... ik heb een Jabra JX10 bluetooth headset. kan deze prima pairen maar zodra ik wil bellen hoor ik dus nix door dat ding... ook niet door de telefoon. kan het geluid wel doorzetten naar luidspreker of naar de telefoon zelf tijdens een gesprek maar, zodra ik hm weer doorzet naar de jabra dan hoor ik nix. volume staat goed(max).Op de N73 werkt ie wel perfect dus aan de headset ligt het niet.
Iemand met een soortgelijk probleem? of iemand die wel iets weet? zie ik iets over het hoofd? want mn p1i is nog geen 48u oud dus ik ken het toestel nog geen 100%...
ik hoor wel een piep door de headset zodra die belt... alleen de toon of het gesprek hoor ik niet

wie o wie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:00:
Hoi,

Adapt 750

Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 01:43:
[...]

Tsja, Ik heb ze allebei in de P1I. (niet tegelijk, maar toestel is lockvrij en ik heb beide abo's ;) ).
De snelheid is theoretisch veel hoger, maar dat merk ik pas als ik een laptop aan de P1I koppel en hem als modem gebruik. De snelheid op het toestel tijdens surfen is amper twee keer zo snel met Vodafone. De overige voordelen van de T-mobile Flexpaketten (buitenland, onbeperkt tegoed meenemen...) wegen niet op tegen een ietsje hogere snelheid voor mij...
Vraagje he, hoe heb jij je P1i als modem ingesteld? Dat zou ik wel willen weten! En... aangezien je ook VF had met het onbeperkt inet blox, wordt dit bij jou dan apart gefactureerd of niet? In dat geval wil ik m'n P1i namelijk ook wel eens aan de laptop hangen. Dat msn't zo af en toe toch nét wat prettiger ;)

(ps. Koppelen via de kabel of via BT aangezien de P1i ook Bluetooth PAN heeft)

Edit: Freedom Mini Keychain GPS Receiver :) Werkt perfect!

[ Voor 3% gewijzigd door F-Tim op 07-12-2007 20:18 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_Genius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 10:11
Ik heb 3 mail accounts en 's avonds komt daar geen mail op binnen... overdag wel, terwijl het download plan op elke 10 minuten tussen 05:00 en 04:00 staat. overdag komt het wel binnen.

internet via gprs trouwens.

assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:00:
Hoi,

heb een adapt 850. Tomtom werkt opzich vrij goed bij mij, heb het al veel gebruikt. Af en toe kan tomtom wel behoorlijk vastlopen, heb al een paar keer gehad dat batterij eruit de enige optie was. Tomtom is bij mij zowat het enigste programma wat wel eens vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:17:
[...]

Vraagje he, hoe heb jij je P1i als modem ingesteld? Dat zou ik wel willen weten! En... aangezien je ook VF had met het onbeperkt inet blox, wordt dit bij jou dan apart gefactureerd of niet? In dat geval wil ik m'n P1i namelijk ook wel eens aan de laptop hangen. Dat msn't zo af en toe toch nét wat prettiger ;)

(ps. Koppelen via de kabel of via BT aangezien de P1i ook Bluetooth PAN heeft)

Edit: Freedom Mini Keychain GPS Receiver :) Werkt perfect!
Hey F-Tim,

Het modem instellen ging heel simpel met de software op het cd'tje.
Er wordt tot op heden geen extra geld in rekening gebracht, maar vorige week heb ik de laptop geformateerd, dus doe ik nu ff zonder. Maar als het weer geinstaleerd is gaat het via de kabel in de USB. Ik gebruik het om van buiten mijn thuisnetwerk binnen te komen via een ander IP adres om zo de router te omzeilen en de thuisdraaiende websites te kunnen zien onder de bijbehorende domeinnamen. MSN gaat met een prima snelheid op deze manier. BT heb ik niet geprobeerd, want het kabeltje werkte naar tevredenheid! (en vreet ook niet zo hard aan je accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:58:
Ik heb het nu goed gezet alleen helaas nog geen UMTS te bekennen.
Waar vind ik die setting om UMTS te activeren? Ik heb namelijk ook Inet Blox van Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:51:
Weet iemand waarom de P1 zo vreemd omgaat met offline html bestanden? In mn K800i slingerde ik een hele site (die ik zelf offline had gemaakt op mn pc) naar mn telefoon en dan kon ik die gewoon openenen en er in browsen.

Wanneer ik dat in mn P1 doe (kopieer naar SD-kaart) en de betreffende index.html wil openen, lukt dat niet en krijg ik alleen maar de vraag of ik de webpagina in de webbrowser wil opslaan.

Wanneer ik dat heb gedaan, ga ik in de browser naar Web > opgeslagen pagina's en dan kan ik de pagina nergens meer terugvinden!

In de lijst met favorieten is in dit geval wel het betreffende bestand INDEX terug te vinden en die kan ik openen, maar zodra ik dan een linkje aanklik, komt de foutmelding dat het betreffende bestand niet geopend kan worden om hij document fille://localhost/c:/web/unfiled/[filename].htm niet kan vinden. Hij maakt dus zelf niet bestaande url's aan. In de bron is er gewoon een link van index.html naar 1.html en worden er plaatjes aangeroepen zoals image.jpg. Alles staat in dezelfde map.

Dit snap ik niet. Waarom gaat ie in Locahost zitten kijken als er gewoon een mapje op de SD kaart is waar de bestanden in staan? Heeft iemand enig idee hoe dit werkt?
Iemand??
Ik heb het gevonden! Wanneer je P1 vraagt of je het bestand wilt opslaan in de webbrowser, kun je bij 'meer' 'openen' kiezen en dan worden de files in de juiste omgeving en context getoond!

Op zich vrij simpel... Stom dat ik dat niet eerder heb gezien... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2007 15:02 . Reden: vraag is opgelost! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik zorgen dat de 'keylock' op mijn P1i niet 'aan' gaat? Erg lastig namelijk icm TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:23:
Hoe kan ik zorgen dat de 'keylock' op mijn P1i niet 'aan' gaat? Erg lastig namelijk icm TomTom.
(Auto)lader insteken.... of automatische toetsvergrendeling uitzetten bij Beveiliging -> Vergrendelingen

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 09:17:
[...]

Waar vind ik die setting om UMTS te activeren? Ik heb namelijk ook Inet Blox van Vodafone...
Heb je wel een u-sim, dus een nieuwe sim?
Met oudere sims werkt umts soms niet, al ben ik zelf de grote uitzondering met m'n oude prepaid Libertel sim waarmee umts wel werkt :+
Je vindt de umts instelling bij control panel\mobile networks\ more \ gsm/3g networks ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als ik een webpage via bluetooth naar m'n P1i verzend dan slaat ie hem op (na bevestiging) in messages en dan kan ik hem gewoon openen ;)
De indeling wordt wel aangepast in de browser maar alles blijft grotendeels intact ;)
Het verschil is denk ik de manier waarop hij hem binnen krijgt, als hij al op een M2 stick staat (SD krijg je er echt niet in :o ) dan werkt het (uitlezen) kennelijk anders :/
Ik kon diezelfde webpage ook niet terugvinden toen ik hem via de usbkabel had overgeseind en gesaved 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Damn, ik heb het ergens weten aan te zetten maar ik ben het om eerlijk te zijn alweer vergeten :/.
Wat wel zo is, als je nog nooit aan die settings hebt gekloot dan zoekt ie altijd automatisch naar UMTS! Mocht je linksboven geen UMTS tekentje zien (zo'n soort blauw rondje) dan heb je op dat moment gewoon geen UMTS bereik. Thuis heb ik namelijk nooit UMTS (gebruik dan wifi) en als ik bijvoorbeeld naar de stad ga, wat 4km verderop is, dan heb ik ineens wel UMTS. Het is dus gewoon hopen dat je thuis bereik hebt op UMTS.

Nogmaals: Als jij 100% zeker weet dat je nog nooit bij die settings bent geweest dan staat het gewoon aan! Als je dat niet weet moet je even rondzoeken op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:25:
[...]

(Auto)lader insteken.... of automatische toetsvergrendeling uitzetten bij Beveiliging -> Vergrendelingen
Dank u dank u!
Oplossing van beveiliging -> vergrendelingen is zo eenvoudig en toch kreeg ik het maar niet gevonden. Keek bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:16:
[...]

Hey F-Tim,

Het modem instellen ging heel simpel met de software op het cd'tje.
Er wordt tot op heden geen extra geld in rekening gebracht, maar vorige week heb ik de laptop geformateerd, dus doe ik nu ff zonder. Maar als het weer geinstaleerd is gaat het via de kabel in de USB. Ik gebruik het om van buiten mijn thuisnetwerk binnen te komen via een ander IP adres om zo de router te omzeilen en de thuisdraaiende websites te kunnen zien onder de bijbehorende domeinnamen. MSN gaat met een prima snelheid op deze manier. BT heb ik niet geprobeerd, want het kabeltje werkte naar tevredenheid! (en vreet ook niet zo hard aan je accu).
Echt gé-wél-dig _/-\o_ Bij m'n oude W810i was de PC Suite nogal nutteloos, en om de een of andere reden heb ik er dus nooit aan gedacht om bij de P1i de PCSuite te proberen. Maar na installeren gaat het idd zo eenvoudig in werking, jeeeetje, echt supers!

Dataverbruik zo gaat alleen erg hard moet ik zeggen. Google.nl startpagina openen, MSN opstarten en je Hotmail inbox openen en je zit al op de 0,5MB en dan heb je nog helemaal niets gedaan. Ik snap dus best dat VF het onofficieel beperkt op 50MB per maand, anders heb je een supergoedkope UMTS verbinding op je laptop.

Heb het nog niet via BT geprobeerd, maar toen ik de P1i voor de IR poort van m'n laptop gelegd had, maakte Windows automatisch een Standaard Modem over IR-Port aan, en m-Router maakte er automatisch verbinding mee, waarop de PCSuite reageerde met 'P1i is aangesloten in telefoonmodus'.... Ik denk dus dat BT ook hartstikke eenvoudig zal gaan werken. En ondanks dat je accu dan minder lang meegaat, ik zie het ook meer als een noodoplossing, overal waar ik een laptop gebruik is WiFi beschikbaar, alleen tis handig als je op die onvoorziene momenten waar eens geen WiFi beschikbaar hebt, en toch inet wil hebben dat het mogelijk is.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
Ga deze week ook de P1i bestellen met een 1-jarig abonnement (€ 35).
De mobiel kost dan nog maar € 51 (de abonnementskorting van € 52,50 nog niet meegerekend).

Misschien dat ik een data-abonnement erbij neem. Is die van Vodafone goed?
Persoonlijk ben ik veel op plekken waar ik toegang heb tot wifi netwerk. Misschien alleen straks in de trein naar stage niet. Is dit het waard? (12 x € 9,50 kosten en korting € 58)

Iemand een reden om mij over te halen deze telefoon niet te nemen? :P
Heb nu de SE w800i.

[ Voor 21% gewijzigd door Roodey op 10-12-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Gisteren heb ik de P1i besteld met een 1-jarig abonnement. Naar aanleiding van het daadwerkelijk ontvangen van deze telefoon eind december heb ik de volgende vragen:

-1. Als ik de firmware upgrade, ben ik dan alle settings, smsjes, enzo kwijt?
-2. Hoe kan ik het beste muziek op de telefoon zetten (BT, datakabel, anders) ? Met mijn huidige SE W800i ging het ronduit klote!
-3. Als er UIQ 4 komt, kan ik dan upgraden hiernaar?
-4. Is het installeren van programma's moeilijk?

Alvast bedankt,

een leek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:21:
Gisteren heb ik de P1i besteld met een 1-jarig abonnement. Naar aanleiding van het daadwerkelijk ontvangen van deze telefoon eind december heb ik de volgende vragen:

-2. Hoe kan ik het beste muziek op de telefoon zetten (BT, datakabel, anders) ? Met mijn huidige SE W800i ging het ronduit klote!

Alvast bedankt,

een leek!
1. Ja, maar je kunt met de PC-suite een back-up maken en daarna aller weer terugzetten.
2. Ik haal zelf de geheugenkaart uit het toestel en kets het daar vervolgens op. Maar mij lijkt de datakabel anders de beste oplossing. Weet niet of iemand anders hier een andere mening over heeft?
3. Kan ik met bijna 100% zekerheid zeggen dat dit niet mogelijk is.
4. Nope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15
Ik vind deze telefoon best aardig, en ook nog mooi.
maar zijn hier veel downloadable proggie's voor (die ik met de PC kan downloaden, gratis)
En zijn er van die downloads waarmee ik de phone volledig stylusloos kan gebruiken?, en er ook een touchscreen sms-toetstenbord, want ik hou ervan om met 1 hand te sms'en.
Kortom, kan ik deze telefoon, mits ik wat zooi download, met alleen mijn vinger besturen/gerbuiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Bedankt voor de reactie NiekyG!

Ik probeer het dan wel met de datakabel. En zal een en ander uitproberen.
Bij problemen of tussentijdse vragen post ik hier wel weer :D

Verwijderd

Hebben jullie ook wel eens last van het volgende probleem?

Als iemand mij beld (3x gehad nu) dan gaat hij niet over. Een paar minuten later krijg ik een melding of ik er een taak van wil maken om de persoon terug te bellen (??). En weer een paar minuten later krijg ik een SMSje dat er gebeld is (voicemail).

Als ik dan kijk bij de gemiste oproepen staat het nummer er ook tussen, maar de telefoon ging niet eens over!

Morgen maar eens naar SE bellen voor meer informatie...

Verwijderd

Maurizio schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:06:
van de week mijn nokia N73 vervangen door een P1i... top telefoontje tot nu toe. Was wel toe aan iets nieuws.
tomtom werkt perfect etc. wifi geen probleem.

nu het volgende... ik heb een Jabra JX10 bluetooth headset. kan deze prima pairen maar zodra ik wil bellen hoor ik dus nix door dat ding... ook niet door de telefoon. kan het geluid wel doorzetten naar luidspreker of naar de telefoon zelf tijdens een gesprek maar, zodra ik hm weer doorzet naar de jabra dan hoor ik nix. volume staat goed(max).Op de N73 werkt ie wel perfect dus aan de headset ligt het niet.
Iemand met een soortgelijk probleem? of iemand die wel iets weet? zie ik iets over het hoofd? want mn p1i is nog geen 48u oud dus ik ken het toestel nog geen 100%...
ik hoor wel een piep door de headset zodra die belt... alleen de toon of het gesprek hoor ik niet

wie o wie...
Zelfde probleem hier, krijg geen geluid via de JX10. Als je op smartphoneshop.nl naar een headset zoekt, zie je de JX10 er wel bij staan (http://www.smartphoneshop...jabra-jx10-black.html)... Heb ze gemaild of dat nu wel of niet klopt, maar nog geen reactie gehad... Hoop dat dit nog gaat werken...

PS: welke TomTom versie heb je en welke GPS-ontvanger?

Verwijderd

[...]

Volgens mij moet het zo lukken:

Menu --> Configuratiescherm --> Verbindingen --> Mobiele netwerken --> Meer --> GSM/3G Netwerken --> GSM en 3G.

Succes!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 15:55 ]

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:02:
Hebben jullie ook wel eens last van het volgende probleem?

Als iemand mij beld (3x gehad nu) dan gaat hij niet over. Een paar minuten later krijg ik een melding of ik er een taak van wil maken om de persoon terug te bellen (??). En weer een paar minuten later krijg ik een SMSje dat er gebeld is (voicemail).

Als ik dan kijk bij de gemiste oproepen staat het nummer er ook tussen, maar de telefoon ging niet eens over!

Morgen maar eens naar SE bellen voor meer informatie...
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar dan lag het altijd aan de provider (Voda in mijn geval). Ik weet niet of het ook aan je telefoon zou kunnen liggen.. Ik krijg in ieder geval wel eens een gemist gesprek, of een voicemail, terwijl de telefoon niet eens overgaat...

Verwijderd

Hmm... ik heb zelf KPN. Ik hoorde wel dat T-mobile hier een storing had, misschien heeft dat er mee te maken. Punt is wel dat mijn simkaart al bijna 3 jaar oud is, misschien is deze toe aan vervanging? Morgen in ieder geval eventjes bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Roodey schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:21:

Alvast bedankt,

een leek!
volgens mij is er nog geen nieuwe update.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Laatst online: 14-09 12:58
Heeft er toevallig iemand een lijst van de emoticons voor tijdens het SMSen?
Ik krijg heel vaak SMSjes binnen, waarbij vreemde emoticons aanwezig zijn..die niet in mijn lijst van emoticons staan..hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
@juctice strike:

Ik las dat ze bezig waren met UIQ 4. Dus ik zeg ook niet dat die er al is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darryl schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:27:
Ik vind deze telefoon best aardig, en ook nog mooi.
maar zijn hier veel downloadable proggie's voor (die ik met de PC kan downloaden, gratis)
En zijn er van die downloads waarmee ik de phone volledig stylusloos kan gebruiken?, en er ook een touchscreen sms-toetstenbord, want ik hou ervan om met 1 hand te sms'en.
Kortom, kan ik deze telefoon, mits ik wat zooi download, met alleen mijn vinger besturen/gerbuiken?
Hoi Darryl,
De hoeveelheid gratis programma's valt best tegen. In vergelijking met mijn PocketPC die ik eerst had is het zelfs ronduit treurig gesteld met de software. Ik heb uren plezier gehad met mijn PocketPC aan het opspeuren, installeren en uittesten van extra programma's.

De reden dat ik dan toch nu veeeel blijer ben met mijn P1i? Je hebt helemaal geen extra programmas nodig om de telefoon volledig stylus-loos te gebruiken. Je hebt ook geen touchscreen-sms-toetsenbord nodig, het hardware toetsenbord is juist bijzonder geschikt om met een hand te bedienen door het ingenieuze systeem van 1 grote toets (makkelijk met je duim te vinden) en dan twee letters onder de toets: de toets naar links voor de ene letter, naar rechts voor de andere. In het begin misschien even wennen, maar ik kan nu op vrij hoge snelheid met 1 hand typen. In ieder geval veeeel beter dan met de touchscreen-sms-toetsenbordjes van de Pocketpc (dan heb je nog altijd 1 hand nodig om je PPC vast te houden).

Bovendien, op de PPC heb je wel allerlei software die je kunt downloaden om het met 1 hand te bedienen, maar dat werktte bij mij nooit helemaal 100%, omdat ik dan toch ergens in het proces weer een klein k*t knopje moest intikken dat echt alleen maar met een stylus te bedienen was.

Ik vind het juist het bedieningsgemak wat SE hardware matig heeft weten te realiseren veel meer waard dan de software die het gebrek aan bedieningsgemak halfslachtig oplost: de combinatie van scroll-toets onder je vinger (die je ook kunt indrukken), touchscreen en slim toetsenbord "does it all" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Mensen, WAAR BLIJFT die nieuwe firmware nou? Enige tijd geleden had iemand van dit forum contact met SE gehad en die zeiden dat hij "heel snel" zou komen.... De Generic version is al bijna twee maanden beschikbaar. Wat gebeurt er???

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
ik krijg volgende week mijn P1i maar ik twijfel wel of dat toetsenbordje een beetje makkelijk werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Bij het beantwoorden van mails werkt de 'allen beantwoorden' optie niet. Ik kan alleen de verzender beantwoorden, niet de cc's. Is dit een bekende bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 17:45:
ik krijg volgende week mijn P1i maar ik twijfel wel of dat toetsenbordje een beetje makkelijk werkt
Ik geloof dat ik niks anders meer wil. Maar goed, misschien ben ik een eenzame fan van het toetsenbordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Nou, ik denk niet dat je eenzaam ben. Mijn ervaring is ook erg goed. Het lijkt misschien alsof het heel makkelijk is dat je fout typt, maar dat gebeurt mij bijna nooit.

Fijn TB. En niet te groot.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of de walkman 3.0 met SenseMe ook te downloaden is voor de p1i? de w910 heeft t.
Maar zo te zien is dat geen UIQ3, dus dan zal t wel snel ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De W960 heeft het ook.

En, aangezien de M600 ook was om te flashen naar een W950 (dus ook de Walkman versie), lijkt me dat het vast wel een keer mogelijk gaat worden de Walkman van de W960 erop te flashen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
ok bedankt voor de reacties
Ik denk nu idd dat het dan wel meevalt en alleen maar een moeilijk TB lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:50:
De W960 heeft het ook.

En, aangezien de M600 ook was om te flashen naar een W950 (dus ook de Walkman versie), lijkt me dat het vast wel een keer mogelijk gaat worden de Walkman van de W960 erop te flashen.
Dat klinkt dan weer hoopvol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
staan al filmpjes op youtube van geflashte P1i's naar W960's...even zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 21:12:
[...]

Dat klinkt dan weer hoopvol ;)
Helaas zal je dan wel dingen met je P1i moeten doen die door SonyEricsson offcicieel niet worden toegestaan en waarmee je garantie kan verlopen... En, volgens mij is dat in strijd met de auteursrechten, dus daarom mogen we dat hier niet bespreken... Maar dat zal ik tzt nog wel even goed gaan uitzoeken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ginz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 22:34:
[...]

Helaas zal je dan wel dingen met je P1i moeten doen die door SonyEricsson offcicieel niet worden toegestaan en waarmee je garantie kan verlopen... En, volgens mij is dat in strijd met de auteursrechten, dus daarom mogen we dat hier niet bespreken... Maar dat zal ik tzt nog wel even goed gaan uitzoeken.
Je mag toch wel zeggen dat het mogelijk is?(zonder te zeggen waar je het kan vinden en/of hoe je het moet doen)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je mag het wel zeggen, maar het roept de bekende vragen op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Heeft er iemand een paar links naar sites met freeware?
Ik heb nou een site gevonden met thema's. Echter staan er ook wel games, alleen ik weet niet welke categorie voor de SE P1i is ;)

Moet ik Symbian Software UIQ hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megadomi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2007

Megadomi

-the best-

F-Tim schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:41:
[...]

UMTS werkt hier bij Vodafone wel gewoon hoor! Ik heb het vermoeden dat je GSM/3G Netwerken op 'Alleen GSM' hebt staan. Dan vindt hij namelijk nooit een UMTS netwerk. Ik zou dat dus eens ff nakijken bij je instellingen...
Ik heb GSM en 3G netwerken aanstaan en er staat ook bij het 3G icoontje: 3G:Aangesloten

Maar zoals Vectom ook al zei, zie ik bij mijn Internetaccounts alleen Vodafone GPRS.
Wat gaat er fout?
Alvast bedankt

Megadomi Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Is er een programma waarmee ik kan synchroniseren met de computer?
Voor mijn w800i heb ik MyPhoneExplorer. Krijg je een cd bij de P1i met een programma van Sony E. zelf? Of moet het een 3rd party programma zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roodey schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:26:
Is er een programma waarmee ik kan synchroniseren met de computer?
Voor mijn w800i heb ik MyPhoneExplorer. Krijg je een cd bij de P1i met een programma van Sony E. zelf? Of moet het een 3rd party programma zijn?
Synch software zit bij de P1i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Heeft iemand met een Nederlands simlock-vrij generic toestel al de nieuwe firmware (R9J005 - R6F41) gedownload, of is deze nog steeds niet beschikbaar?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 17-12-2007 10:25 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Megadomi schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:13:
[...]

Ik heb GSM en 3G netwerken aanstaan en er staat ook bij het 3G icoontje: 3G:Aangesloten

Maar zoals Vectom ook al zei, zie ik bij mijn Internetaccounts alleen Vodafone GPRS.
Wat gaat er fout?
Alvast bedankt
Heb je bij internet accounts al gekeken of er ook 'groups' zijn onder de group tab, daar kan je instellen welke verbindingen je wil gebruiken.
Misschien staat daar nu wel een group met alleen gprs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Roost schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:53:
Heeft iemand met een Nederlands simlock-vrij generic toestel al de nieuwe firmware (R9J005 - R6F41) gedownload, of is deze nog steeds niet beschikbaar?

Roost
je bent wel ongeduldig he >:)

ik heb deze versie draaien op mijn Nederlands simlockvrije P1i. Ik heb echter wel mijn CDA met XS++ veranderd naar World Generic 1. Hierdoor heb je altijd als eerst de nieuwste firmware te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megadomi

Megadomi

-the best-

Speedy-Andre schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:15:
[...]

Heb je bij internet accounts al gekeken of er ook 'groups' zijn onder de group tab, daar kan je instellen welke verbindingen je wil gebruiken.
Misschien staat daar nu wel een group met alleen gprs :/
Er staat alleen een groep Internet. Daar zit dus die Vodafone GPRS in en mn wlan thuis (die overigens ook niet fatsoenlijk werkt :/ ). Maar kan dus niets instellen daar welke verbinding ik wil gebruiken. Ook bij het internetaccount zelf zie ik alleen iets van data verbinding staan naar live.vodafone.com

Megadomi Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Sluuz schreef op zondag 16 december 2007 @ 20:40:
[...]

je bent wel ongeduldig he >:)

ik heb deze versie draaien op mijn Nederlands simlockvrije P1i. Ik heb echter wel mijn CDA met XS++ veranderd naar World Generic 1. Hierdoor heb je altijd als eerst de nieuwste firmware te pakken...
Je hebt gelijk, maar ik kan niet wachten. Jij weet natuurlijk al lang hoe goed de nieuwe fw is! Dankjewel voor de tip, misschien moet ik ook maar eens flashen naar World generic 1.

[ Voor 35% gewijzigd door een moderator op 17-12-2007 10:24 . Reden: Heb even je post gerestyled :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Roost
Net nog even gekeken, maar SEUS geeft nog steeds aan dat R9H004 - R6E30 op /54 geen nieuwe update nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
@Pjod,

Je bent een STER! Dankjewel. Snappen doe ik het inmiddels niet meer. Waarom duurt het zo ontzettend lang? Enfin, zoals je weet loop ik een fw achter en wil ik in een keer de nieuwe erop zetten, zonder dat ik het een paar dagen later weer kan doen. Daarom is het belangrijk om te weten wanneer die er is. Nogmaals dank!

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 17-12-2007 19:03 . Reden: Groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:45:
[...]

Nope, hier staat bijvoorbeeld wel gewoon Fring. Het vreemdste vind ik echter ook nog wel dat bij Opslagwizard ook niets van TomTom staat (Opslagwizard kan ik gebruiken om geinstalleerde programma's te verwijderen.... en daar staat hij ook niet bij, ik zou bijna denken dat hij niet geinstalleerd is!)

Edit: Nevermind, de installer kopieerde niet alle mappen naar de stick.... |:( De derde keer kopieren ging het gelukkig wel goed! Hij werkt nu!
Ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb. Op de memorykaart gezet. Installeren, lijkt goed te gaan. Maar vervolgens onvindbaar. Niet bij de opslagwizard, niet bij extra....

Ik heb al twee keer alles gekopieerd, maar dat lijkt ook niet echt veel uit te halen... (mapje voor mapje, steeds alle bestanden. Of moet ik het misschien via de PC suite doen?)

Vreemd. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:52:
[...]

De hoeveelheid gratis programma's valt best tegen.
Ik moet zeggen dat imserba.com een interessante hoeveelheid informatie heeft over de verschillende UIQ3 software. Dat zijn er toch meer dan ik in eerste instantie had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Ik heb even een vraag.

Op je 'bureaublad' op de telefoon staat onder Vandaag -> Kalender de kalender items van die dag. Is het mogelijk om dat voor de komende dagen in te stellen? Dus dat je een paar dagen vooruit kan kijken en niet alleen de items van die dag er staan?

mvg
Shoalin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:32:
[...]

Ik geloof dat ik hetzelfde probleem heb. Op de memorykaart gezet. Installeren, lijkt goed te gaan. Maar vervolgens onvindbaar. Niet bij de opslagwizard, niet bij extra....

Ik heb al twee keer alles gekopieerd, maar dat lijkt ook niet echt veel uit te halen... (mapje voor mapje, steeds alle bestanden. Of moet ik het misschien via de PC suite doen?)

Vreemd. Iemand een idee?
Heb je het probleem met TomTom of met Fring?

Bij TomTom bleek dat mijn installer op dat moment niet alles goed naar de MS kopieerde. Na een aantal keer proberen zette hij wél alles erop en kon ik gewoon installeren. Ik heb het iig niet via PC Suite gedaan, dus het zou eigenlijk zo ook moeten werken...

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megadomi

Megadomi

-the best-

Nog iemand een idee of dat Vodafone GPRS ook direct de UMTS verbinding is ofzo? Heb namelijk geen behoefte aan bezeikte boel van Vodafone :)
Ze bieden voor de p1i ook geen fatsoenlijke info aan op hun site, dus dat is ook alweer zoiets. Ik zag alleen dat ik al een paar euro buiten mijn bundel zat, wat mij dus alleen met buitenlandse gesprekken of internet gebeurt. Maar aangezien ik nu Internet Blox heb, mag dat eigenlijk ook niet meer gebeuren. Dus ik weet niet of die GPRS verbinding dat misschien schuld is? Of zou die ook gewoon binnen dat pakket vallen. Vodafone is altijd lekker duidelijk met die info :/

Megadomi Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-04 07:33
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:24:
[...]

Zelfde probleem hier, krijg geen geluid via de JX10. Als je op smartphoneshop.nl naar een headset zoekt, zie je de JX10 er wel bij staan (http://www.smartphoneshop...jabra-jx10-black.html)... Heb ze gemaild of dat nu wel of niet klopt, maar nog geen reactie gehad... Hoop dat dit nog gaat werken...

PS: welke TomTom versie heb je en welke GPS-ontvanger?
hoop idd ook dat het nog gaat werk na een firmware update oid. omdat mijn jx10 nog geen 2 maanden oud is. Mn oude logitech bluetooth headset werkt wel.

voor tomtom gebruikt ik nog een oude Adapt ad-300 gps ontvanger. Versie tomtom is 6.0.21 8120
het werkt perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoalin schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:44:
Ik heb even een vraag.

Op je 'bureaublad' op de telefoon staat onder Vandaag -> Kalender de kalender items van die dag. Is het mogelijk om dat voor de komende dagen in te stellen? Dus dat je een paar dagen vooruit kan kijken en niet alleen de items van die dag er staan?

mvg
Shoalin.
Als je je kalender op weekweergave zet zie je de items van de hele huidige week.

Dit kan je als volgt instellen:
Kalender --> Meer --> Instellingen --> Alarm en weergave --> Standaardweergave instellen --> Weekweergave.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:09:
[...]

Als je je kalender op weekweergave zet zie je de items van de hele huidige week.

Dit kan je als volgt instellen:
Kalender --> Meer --> Instellingen --> Alarm en weergave --> Standaardweergave instellen --> Weekweergave.

Suc6
Hey, bedankt voor je reactie.
Maar dat is niet precies wat ik bedoelde. Nu is alleen de weergave in mijn kalender verandert. Ik wil dus op mijn 'bureaublad' verder dan een dag vooruit kijken.

Onder het kopje vandaag dus op het bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
shoalin schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:25:
[...]
Hey, bedankt voor je reactie.
Maar dat is niet precies wat ik bedoelde. Nu is alleen de weergave in mijn kalender verandert. Ik wil dus op mijn 'bureaublad' verder dan een dag vooruit kijken.

Onder het kopje vandaag dus op het bureaublad.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Je kan wel naar de GDesk applicaite kijken, daarmee kun je je bureaublad veranderen en 1 optie is een wat uitgebreidere weergave van dat soort items op je bureaublad...

Vond GDesk de laatste keer dat ik het proberen gewoon nog niet lekker werken maar er zijn zat zeer enthousiaste gebruikers en wie weet is het ondertussen wel een stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vorige (Windows Mobile) telefoons gebruikte ik VNC software. Hiermee kun je PC's vanaf afstand besturen. je neemt als het ware de muis en daarmee alle functies over.
De meeste van deze programma's vind je gratis voor Windows, maar dat lijkt voor de SE anders vrees ik... ;(
Zo is de Idokorro een aanbevolen applikatie, maar die kost onder de nieuwe naam Rove Mobile Desktop al 45 dollar. Op deze manier is 'effe uitproberen' niet erg interessant meer...
Zijn er hier mensen met een (gratis of aantrekkelijk geprijsd) alternatief? :9

- Met een 'sorry' richting Ginz voor een verkeerd geplaatst bericht - :$

/me 'sorry' is nergens voor nodig... :>

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 19-12-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik ben ook van plan een Sony Ericsson P1i te kopen.
Maar ik zit nog met 1 vraag waar ik niet achter kan komen;
Op de site van SE staat dat de P1i tot max 4gb geheugen ondersteund, is dit een software beperking of hardware?
Met andere woorden, kunnen ze via een firmware update het toestel meer geheugen laten slikken?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vnc+ 1.2.7 (trial) werkt wel goed, hij kan in- en uit zoomen en je kan het touchscreen gebruiken :)
Ook gaat hij goed om met veel kleuren op de desktop, dus je hoeft de vnc server op je pc niet aan te passen voor 64k kleuren ofzo.
Het is een j2me applet maar dat vind ik geen probleem.

Met Vnc2go kan ik ook verbinding maken (wifi) maar dit is wel een simpele viewer zonder ondersteuning van het touchscreen :/

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Viasco schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:43:
Op de site van SE staat dat de P1i tot max 4gb geheugen ondersteund, is dit een software beperking of hardware?
Met andere woorden, kunnen ze via een firmware update het toestel meer geheugen laten slikken?
Ten tijde van de aanschaf van mijn M600i kon dat toestel (technisch gelijk aan de P1i) maximaal 512 mb M2 kaartjes aan volgens SE. Dit had niets te maken met softwarematige beperkingen maar puur met het feit dat destijds die 512 mb kaartjes de grootst verkrijgbare waren. Ik draai dan ook al tijden probleemloos met een 1Gb kaartje. Ik verwacht dat 8 Gb kaartjes geen probleem zullen opleveren, maar... zijn die 8 Gb M2 kaartjes al een beetje verkrijgbaar/betaalbaar?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
Viasco schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:43:
8GB kaartjes werken ook gewoon hoor... Heb er zelf een 4gb in zitten, voor mij nu genoeg maar als je die 8gb wil gebruiken is dat geen probleem...

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

m0ridin schreef op donderdag 20 december 2007 @ 09:57:
[...]

8GB kaartjes werken ook gewoon hoor... Heb er zelf een 4gb in zitten, voor mij nu genoeg maar als je die 8gb wil gebruiken is dat geen probleem...
Kun je onderbouwen? Want dat is juist zijn vraag. Of er > 4GB in kan.

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:23

Neo

Overal staat dat er maximaal 4GB in kan. Ik zou dus echt geen 8GB kaartje kopen zonder dat je het kan testen. Ik denk dat het in de firmware zit.

• Sluuz
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:47:
Op vorige (Windows Mobile) telefoons gebruikte ik VNC software. Hiermee kun je PC's vanaf afstand besturen. je neemt als het ware de muis en daarmee alle functies over.
De meeste van deze programma's vind je gratis voor Windows, maar dat lijkt voor de SE anders vrees ik... ;(
Zo is de Idokorro een aanbevolen applikatie, maar die kost onder de nieuwe naam Rove Mobile Desktop al 45 dollar. Op deze manier is 'effe uitproberen' niet erg interessant meer...
Zijn er hier mensen met een (gratis of aantrekkelijk geprijsd) alternatief? :9

- Met een 'sorry' richting Ginz voor een verkeerd geplaatst bericht - :$

* Sluuz 'sorry' is nergens voor nodig... :>
check TSMobiles eens...

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

apNia schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:12:
[...]

Kun je onderbouwen? Want dat is juist zijn vraag. Of er > 4GB in kan.
Het kan inderdaad hoor (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://www.esato.com/board/ui/gta7SXS2S49VLNIKck2a.jpg

( bron: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=155554 )

hmm.. that's interesting..

Verwijderd

F-Tim schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 08:46:
[...]

Heb je het probleem met TomTom of met Fring?

Bij TomTom bleek dat mijn installer op dat moment niet alles goed naar de MS kopieerde. Na een aantal keer proberen zette hij wél alles erop en kon ik gewoon installeren. Ik heb het iig niet via PC Suite gedaan, dus het zou eigenlijk zo ook moeten werken...
Met TomTom. Ik heb eenvoudigweg alle mapjes gekopieerd en alle bestanden die daarin stonden. Ik kon geen installer oid vinden. Via " installeren" herkent de P1i dan dat er ongeinstalleerde software klaarstaat. Vervolgens kies ik installeren, dat lijkt allemaal normaal te verlopen, balkje loopt vol, en ineens, niks meer.

Ik heb de mapjes en bestanden al een tweede keer gekopieerd, en nog een keer nagelopen, maar dat lijkt het niet te zijn. Het is versie 6.020 .

Geen idee wat er fout gaat.

Verwijderd

shoalin schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:44:
Ik heb even een vraag.

mvg
Shoalin.
Wat je zoekt bestaat. Je moet er wel extra software voor installeren.
DesktopAgenda by vcsala
http://my-symbian.com/uiq...ns.php?fldAuto=193&faq=23
Het is freeware, dus dat scheelt.

• Roodey
Cheiron, is de layout van die freeware agenda aan te passen?
Want zo ziet het er natuurlijk niet uit ;)
Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste