• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:50:
Haha ik zie het nu ook, moet intern zijn ja hehe. Nouja, dan denk ik dat ik wel beetje genoeg weet over het mobieltje. Kdenk dat ik er maar gewoon voor moet gaan!

Dan heb ik alleen nog een vraagje over de provider die ik zal nemen. Ik dacht zelf aan Vodafone. Is dat beetje goede keuze? En dan heb ik het eigenlijk een beetje over het 'Onbeperkt Internet Blox' van Vodafone. Je kan dan per maand 50MB binnenhalen met je mobieltje. Is dat genoeg? Of zijn er andere providers (bijv T-mobile) die dit veel beter hebben geregeld? Ik ben echt een hele erge leek wat betreft telefoon abbonementen dus ik heb geen idee wat een beetje goed is. Omdat mijn oude telefoon ook Vodafone heeft (prepaid) dacht ik eraan om dan nu ook maar voor Vodafone te gaan...

EDIT: Oja schiet me nog even te binnen. Op meerdere verkoop sites (www.gsmweb.nl) staat dat de P1i alleen router 802.11B ondersteunt. Maar hij ondersteunt toch ook gewoon 802.11G lijkt mij?
50 Mb is genoeg als je weinig of niets streaming doet (geen youtube of internet radio) en een GPRS verbinding hebt (is lekker traag, dus het duurt langer voor je überhaubt 50 mb verbruikt). Als je een snelle UMTS/HSPDA verbinding hebt, zit je er zo aan.

De P1i ondersteund geen g, wel b. Meestal lukt het wel om connectie te maken met een draadloos netwerk aangezien de meeste beide protocollen ondersteunen.

hmm.. that's interesting..

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 08:32:
[...]

Hoeveel MB internet je dan, want je kan sowieso voor 25 mb internetten. Ik krijg als het goed is vandaag mijn UMTS kaartje, maar zo te lezen ga ik die maar niet gebruiken. Dat internetten kom ik toch niet boven de 25 mb, TV kijken werkt niet en de accu is snel leeg..... En volgens mij gaat Orange World niet eens echt sneller, of internet via GPRS.
Inmiddels zit ik over de 500mb heen voor nog geen 3 maanden. Ik heb mij P1 vanaf september.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:41
Had gelezen op een andere site dat er een heel fijne update aan zat te komen, waarbij de menu'tjes en andere software stukken sneller zouden worden. Ben alleen de site kwijt, weet iemand een goeie bron voor dat soort updates?
Of weet iemand al wanneer ie voor europe uitkomt?

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:20
Hmm.. Ik heb de p1i nu ook, maar ik krijg met geen mogelijkheid WLAN aan de praat. Hij maakt netjes verbinding met m'n wifi, hij krijgt ook een ip adres, er verschijnt een klein internet planeetje bovenaan. Maar zodra ik de browser start en naar een website ga krijg ik:

kan externe server niet vinden.
Binnen een seconde krijg ik die melding. Maakt niet uit welke website.

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
chrisr5gt schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:43:
[...]

Inmiddels zit ik over de 500mb heen voor nog geen 3 maanden. Ik heb mij P1 vanaf september.
En ik heb m'n P1i vanaf begin augustus, en ik zit *nu* pas op 60MB downloaden, en dat terwijl ik toch zeer regelmatig de filemeldingen bekijk, hotmail en gmail erop controleer, en ook regelmatig erop msn!...

Echt bestanden downloaden doe ik wel via mijn laptop en dan met de cardreader kopiëren. Maar als ik emails bekijk, download ik ook net zo makkelijk attachments hoor. En wat betreft dataverkeer valt het reuze mee....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Ik heb een periode gehad dat ik echt continu moest mailen en sites in de gaten houden. Toen ging het echt hard. Nu zit ik op nog geen 5mb voor de afgelopen twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Wesnam schreef op woensdag 14 november 2007 @ 13:38:
[...]

Das dan heel raar, want als ik met Orange internet access op mijn p1 naar: http://mobile.hznet.nl/tv/orange/ ga,. kan ik gewoon tv kijken. Met een acterstand van ± 20 seconden op het echt tv beeld. Daarnaast is het ook nog eens hoge kwaliteit.

Let wel op, een 10 minuten tv kijken is genoeg om je hele databundel in een maand leeg te trekken.
Maak je dan verbinding via Internet Acces? Of zegt ie nog steeds verbinding te maken via Orange World? Dat het via I.A. kan is al bekend. Dat kon met de M600i en W950i ook. Maar het gaat mij erom dat hij het via Orange World doet.
Daarnaast heb ik nog geen SE gehad die langer dan een halve dag met de accu doet als Orange UMTS aan staat. Als ik verbinding maak gaat ie nog sneller leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:04
Vrienden,

Weet iemand of de nieuwste firmware inmiddels al voor de Nederlandse versie CDA162024/54 beschikbaar is? De vorige update heb ik overgeslagen, dus ik wil graag in een keer de laatste hebben en niet het risico lopen dat ik de vorige update download. Dank!!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
Roost schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:02:
Vrienden,

Weet iemand of de nieuwste firmware inmiddels al voor de Nederlandse versie CDA162024/54 beschikbaar is? De vorige update heb ik overgeslagen, dus ik wil graag in een keer de laatste hebben en niet het risico lopen dat ik de vorige update download. Dank!!

Roost
volgens mij nog niet, heb de vorige wel gedaan, en als ik nu update geeft ie aan dat ik de laatste heb.
Hopelijk gaat het niet lang meer duren, schijnt echt een dikke vooruitgang te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
@remsie,
Dankjewel voor je snelle antwoord! Laat je weten als het je gelukt is? De vorige keer duurde het iets meer dan drie weken, dus het kan elk moment zo ver zijn! Ik heb inderdaad ook gehoord van gebruikers dat het een enorme vooruitgang (snelheid) is!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
Roost schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:11:
@remsie,
Dankjewel voor je snelle antwoord! Laat je weten als het je gelukt is? De vorige keer duurde het iets meer dan drie weken, dus het kan elk moment zo ver zijn! Ik heb inderdaad ook gehoord van gebruikers dat het een enorme vooruitgang (snelheid) is!

Roost
Toestel lijkt inderdaad een stuk sneller te reageren en in sommige gevallen lijkt de groene camera tint ook verbeterd (bij mij is de camera module samen met de speaker veranderd dus ik weet niet of het bij mij door de vervanging of door de update komt). Staat tegenover dat het toestal wat onstabieler overkomt soms... heb een paar keer een paar lockups gehad terwijl ik dat hiervoor nog nooit had.

Verder wat andere fixes en veranderingen, overall wel de moeite waard.

Misschien nog een keertje updaten, just in case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo P1i bezitters, Graag zou ik willen weten of het mogelijk is dat je de P1i koppelt met BT aan je pc en dat je de telefoon als mp3 speler gebruikt en dat dan de muziek op de pc (met een of andere appl) wordt afgespeeld, zodat je dus je telefoon als opslag gebruikt en tijdens je werk wel gewoon muziek kunt luisteren (zonder earplugs). Weet iemand als het al kan, hoe dat dan moet?
Dank jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:37
Ik heb hier vandaag (een aantal pagina's terug) gelezen dat er een nieuwe firmware beschikbaar is.

Nou ik gebruik mijn p1i in het engels, en als ik klik op united kingdom dan geeft ie aan dat mijn toestel al up to date is en dat er geen nieuwe firmwares beschikbaar zijn.

Klopt dit? En wat is de laatste firmware?

//EDIT
Waar kan ik ook alweer de optie vinden om contact gegevens andersom te laten zien, dus naam achternaam ipv achternaam naam?

[ Voor 17% gewijzigd door EN-IS op 17-11-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Ik heb zelf de qwertz uitvoering (duitse import) en net de update uitgevoerd..
Ik moet zeggen dat het nu allemaal een stuk vlugger werkt dan voor de update en nog geen crash oid gehad zoals m0ridin vermeldt...
Scrollen door je contactlijst met het wieletje bv was eerst een grote brok ellende bij mij en dat is nu gewoon heerlijk vleiend en snel en zo is het ook met de rest van de menu's etc.
Alleen programma's opstarten is volgens mij hetzelfde maar als ze in het geheugen staan in de achtergrond komen ze wel sneller tevoorschijn bij het selecteren ervan..

Al met al zeer tevreden over deze update..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Hmm..

Nou dan KAN het niet lang meer duren of de firmware komst beschikbaar voor onze Nederlandse qwerty versie CDA162024/54...

Ben benieuwd wie de eerste is om te horen of deze echt zo fantastisch is als iedereen schrijft!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
chrisr5gt schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:55:
[...]
Maak je dan verbinding via Internet Acces? Of zegt ie nog steeds verbinding te maken via Orange World? Dat het via I.A. kan is al bekend. Dat kon met de M600i en W950i ook. Maar het gaat mij erom dat hij het via Orange World doet.
Daarnaast heb ik nog geen SE gehad die langer dan een halve dag met de accu doet als Orange UMTS aan staat. Als ik verbinding maak gaat ie nog sneller leeg...
Ik maak verbinding via internet access. Ik heb ook Orange World in mijn abonnement. Het dataverbruik via internet access wordt toch gewoon afgeschreven bij mijn Orange World?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Occy74 schreef op zondag 18 november 2007 @ 05:19:
Ik heb zelf de qwertz uitvoering (duitse import) en net de update uitgevoerd..
Ik moet zeggen dat het nu allemaal een stuk vlugger werkt dan voor de update en nog geen crash oid gehad zoals m0ridin vermeldt...
Al met al zeer tevreden over deze update..
Heb ook net ge update. Merk het verschil nog niet zo, behalve dan dat ik vergeten was mijn kalender en smsinbox te backuppen. Grr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen.
na 3 dagen onafgebroken bellen met sonyericsson helpdesk en kpn heb ik nog steeds geen idee hoe ik de pushmail kan installeren via een normale internetverbinding (dus geen blackbarry). Sommige kpn medewerkers zeggen dat het geheel niet kan anderen zeggen van wel. Ik heb al op advies van kpn de portal gewijzigd van portalmmm.nl naar "internet"maar toen werkte de internet verbinding geheel niet meer. Samen met de sony helpdesk, speciaal in het leven geroepen voor de p1i heb ik een nieuwe activesync geinstalleerd, maar die blijft foutmeldingen geven.
Wie weet hoe ik een pushmail kan installeren met de gegevens van mijn it helpdesk (een exchange server naam, username, password en een domeinnaam)
groet bearda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:19:
Hallo P1i bezitters, Graag zou ik willen weten of het mogelijk is dat je de P1i koppelt met BT aan je pc en dat je de telefoon als mp3 speler gebruikt en dat dan de muziek op de pc (met een of andere appl) wordt afgespeeld, zodat je dus je telefoon als opslag gebruikt en tijdens je werk wel gewoon muziek kunt luisteren (zonder earplugs). Weet iemand als het al kan, hoe dat dan moet?
Dank jullie wel.
Dat kan (nog) niet met software en de huidige bluetooth dongels.
Wel kan je een bluetooth ontvanger met een 3,5mm jack uitgang gebruiken en die in de pc prikken.
SE heeft zulke ontvangers, bijv. de mbr-100.

Wat software betreft is het probleem dat de pc zich niet als bluetooth headset o.i.d. kan gedragen.
Overigens is er wel een functie 'transfer sound' op de P1i waarmee je in principe een pc kan verbinden, ik krijg dit echter niet aan het werk met mijn pc (Widcomm drivers) :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Speedy-Andre schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:57:
[...]

Wel kan je een bluetooth ontvanger met een 3,5mm jack uitgang gebruiken en die in de pc prikken.

Wat software betreft is het probleem dat de pc zich niet als bluetooth headset o.i.d. kan gedragen.
Overigens is er wel een functie 'transfer sound' op de P1i waarmee je in principe een pc kan verbinden, ik krijg dit echter niet aan het werk met mijn pc (Widcomm drivers) :/
Eh, volgens mij wel hoor, hangt er vanaf of je software het audio-profiel ondersteund. In het verleden heb ik de PC al eens ingezet als micro + speaker voor gesprekken. Dan zou gewone audio ook kunnen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Je kunt ook gewoon bestandsoverdracht via OBEX filetransfer doen. En dan 'gewoon' op je pc met elke willekeurige app je MP3's afspelen.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:11
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 20:06:
wie kan mij helpen.
na 3 dagen onafgebroken bellen met sonyericsson helpdesk en kpn heb ik nog steeds geen idee hoe ik de pushmail kan installeren via een normale internetverbinding (dus geen blackbarry). Sommige kpn medewerkers zeggen dat het geheel niet kan anderen zeggen van wel. Ik heb al op advies van kpn de portal gewijzigd van portalmmm.nl naar "internet"maar toen werkte de internet verbinding geheel niet meer. Samen met de sony helpdesk, speciaal in het leven geroepen voor de p1i heb ik een nieuwe activesync geinstalleerd, maar die blijft foutmeldingen geven.
Wie weet hoe ik een pushmail kan installeren met de gegevens van mijn it helpdesk (een exchange server naam, username, password en een domeinnaam)
groet bearda
Probeer het eerst eens aan de praat te krijgen via een wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Speedy-Andre schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:57:
[...]

je kunt je pc gewoon instellen als headset/stereo portal. Probeer eventjes bluesoleil eens uit. Daar kun je dat gewoon makkelijk instellen welke services je pc moet kunnen geven (zoals modem enzo dat kun je dan ook delen via de pc)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Niemand die weet hoe je contact gegevens moet omdraaien? Ik heb gezocht en gezocht maar kan het niet vinden, ook niet onder de control panel of phonebook. Het is erg irritant :)

Dus het moet er zo uit (in je telefoonboek) naam achternaam ipv achternaam naam.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
-SWEET-HEART- schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:21:
Niemand die weet hoe je contact gegevens moet omdraaien? Ik heb gezocht en gezocht maar kan het niet vinden, ook niet onder de control panel of phonebook. Het is erg irritant :)

Dus het moet er zo uit (in je telefoonboek) naam achternaam ipv achternaam naam.

Thanx
Het menu contacten openen => meer => helemaal naar beneden scrollen => instellingen => sorteren op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
GSamson schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:48:
[...]

Het menu contacten openen => meer => helemaal naar beneden scrollen => instellingen => sorteren op
Hartstikke bedankt!

Daarom kon ik in het eerste instantie het niet vinden. Ik zal voor de volgende keer er beter opletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

justice strike schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:00:
[...]

je kunt je pc gewoon instellen als headset/stereo portal. Probeer eventjes bluesoleil eens uit. Daar kun je dat gewoon makkelijk instellen welke services je pc moet kunnen geven (zoals modem enzo dat kun je dan ook delen via de pc)
Heb het er even op gezet en no way, de A/V service wordt niet herkend bij de P1i |:(
Bluesoleil ziet op de P1i alleen PAN, dial-up, serial port, file transfer en object push :/
De P1i ziet echter wel alle services van Bluesoleil, maar transfer sound naar de pc werkt niet.
Uiteraard heb ik op m'n P1i bij de pc 'enable as audio' aangevinkt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Speedy-Andre schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:18:
[...]

Heb het er even op gezet en no way, de A/V service wordt niet herkend bij de P1i |:(
Bluesoleil ziet op de P1i alleen PAN, dial-up, serial port, file transfer en object push :/
De P1i ziet echter wel alle services van Bluesoleil, maar transfer sound naar de pc werkt niet.
Uiteraard heb ik op m'n P1i bij de pc 'enable as audio' aangevinkt.
moet je nog even verder zoeken. het kan echt. weet je zeker dat je de audio portal service toegevoegd hebt aan de pc. als het niet een service is die hij verleend dan kun je moeilijk sound er naartoe tranferen.

[ Voor 13% gewijzigd door justice strike op 19-11-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Met enable as audio word afaik bedoeld bij alleen een telefoongesprek dat het geluid naar de pc word gestuurd, dus multimedia toepassingen zullen niet werken. Volgens mij kan een blauwetoeterstikkie gewoon niet als A2DP ontvanger worden gebruikt.

Naja, correct me if i'm wrong. Maar ik geloof niet dat het gaat werken, laat staan in stereo.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 10:53
Wesnam schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:55:
[...]

Ik maak verbinding via internet access. Ik heb ook Orange World in mijn abonnement. Het dataverbruik via internet access wordt toch gewoon afgeschreven bij mijn Orange World?
Inderdaad.

Tv kijken via internet access werkt prima, maar met orange world niet :(
En dat moet eigenlijk wel ff ivm met dataverbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
SirNobax schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 02:29:
Met enable as audio word afaik bedoeld bij alleen een telefoongesprek dat het geluid naar de pc word gestuurd, dus multimedia toepassingen zullen niet werken. Volgens mij kan een blauwetoeterstikkie gewoon niet als A2DP ontvanger worden gebruikt.

Naja, correct me if i'm wrong. Maar ik geloof niet dat het gaat werken, laat staan in stereo.
your wrong :) je moet gewoon de a2dp service aanbieden op je pc, kijk of hij beschikbaar is onder myservices. Ik heb hier geen bluesoleil op geinstalleerd maar ik had het voorheen werkend op een andere pc.

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 20-11-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

justice strike schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:23:
[...]

your wrong :) je moet gewoon de a2dp service aanbieden op je pc, kijk of hij beschikbaar is onder myservices. Ik heb hier geen bluesoleil op geinstalleerd maar ik had het voorheen werkend op een andere pc.
De service is op de pc aanwezig en hij wordt automatisch gestart, echter lijkt het erop dat de P1i deze service niet ondersteunt.
Met 'enable <mijn pc> as audio' aangevinkt lukt het ook niet, de P1i zegt bij transfer audio naar <mijn pc> direct cannot connect ....
Aan de andere kant verwacht ik dat het wel zou moeten werken omdat m'n pc niet voor niets in het rijtje staat met o.a. een bluetooth stereo headphone :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Ehmm hoe kijk ik wat ik heb verbruikt qua Mb's via me umts/gprs tmobile onbeperkt abonnementje?

ik heb al zitten zoeken bij de account instellingen maar kijk er blijkbaar overheen.

offtopic:

Overigens zit ik er zwaar over na te denken om van Tmobile naar Vodafoon over te stappen aangezien t-mobile echt TERGENT langzaam is met het onbeperkt abbo.

Voda: 1800/384 Kbps (down-/upload)
T-mobile: 64/16 Kbps (down-/upload) !!!!!!!!!!!

Dat verschil is abnormaal natuurlijk en kost evenveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik ben bijna zo ver dat ik de P1i wil gaan kopen. Ik zou alleen graag willen weten of de geluidsrecorder en de afspeelmogelijkheden (audioplayer) goed werken. Bij de P910i ben ik wel redelijk tevreden maar zou er wel wat meer mogelijkheden op mogen zitten en zou de opnamekwaliteit wel iets beter mogen.

Ik zit op het conservatorium waardoor ik veel met muziek en opnames werk. Vandaar mijn vragen.

Mogelijk dat een van jullie audiotief kritisch is en me eea kan vertellen?

Groeten,
Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Gister ook in het bezit gekomen van een P1i. Overweldigend telefoontje welke ik nog even goed moet bestuderen om alle opties te vinden. Had hiervoor een K800i en dat is toch andere koek :D

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
xon schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 23:01:
Ehmm hoe kijk ik wat ik heb verbruikt qua Mb's via me umts/gprs tmobile onbeperkt abonnementje?

ik heb al zitten zoeken bij de account instellingen maar kijk er blijkbaar overheen.

offtopic:

Overigens zit ik er zwaar over na te denken om van Tmobile naar Vodafoon over te stappen aangezien t-mobile echt TERGENT langzaam is met het onbeperkt abbo.

Voda: 1800/384 Kbps (down-/upload)
T-mobile: 64/16 Kbps (down-/upload) !!!!!!!!!!!

Dat verschil is abnormaal natuurlijk en kost evenveel
Maak eens een verbinding met een website, in de 'taakbalk' klik je op het wereldbol icoontje, en dan ga je naar het 2de tabblad. Daar staat op hoeveel je totale verbruik op dat account is, zowel de up als de downstream.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

F-Tim schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:18:
[...]

Maak eens een verbinding met een website, in de 'taakbalk' klik je op het wereldbol icoontje, en dan ga je naar het 2de tabblad. Daar staat op hoeveel je totale verbruik op dat account is, zowel de up als de downstream.
Thanks..50 mb sinds ik de p1 heb...met tmobile..dat is niet veel..tijd voor andere vodafoon :-)

Verwijderd

Tv kijken via internet access werkt prima, maar met orange world niet :(
En dat moet eigenlijk wel ff ivm met dataverbruik!
Wie welke pagina bekijk jij dan TV? volgens SE Helpdesk kan je op de P1i alleen 3GGP bestanden lezen, en dat zijn die TV-bestanden toch niet?

• Sluuz
  • Nu online
na wat pagina's door te hebben gelezen en gezocht te hebben, bleef ik op deze vraag steken:

Is push mail mogelijk met Hi?

en

Meer mensen last van het niet kunnen instellen van gmail met een Hi abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Weet iemand al of de nieuweste firmware beschikbaar is voor de Nederlandse versie?

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2007 @ 07:13:
[...]

Wie welke pagina bekijk jij dan TV? volgens SE Helpdesk kan je op de P1i alleen 3GGP bestanden lezen, en dat zijn die TV-bestanden toch niet?
3gp bestanden ja.
http://mobile.hznet.nl/tv/orange/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Roost
Net gekeken, maar SEUS geeft nog steeds aan dat ik de nieuwste software heb (R9H004 - R6E30 op CDA 162024/54 R3A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
@Pjod!
Dankjewel. Is erg aardig van je! Kan nu niet lang meer duren. Ik las zojuist dat ook de talenversies beschikbaar zijn, dus dan kan de nieuwe FW die iedereen in het buitenland al heeft niet lang meer op zich laten wachten!

Roost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Mijn carkit (parrot ck3100) loopt continu vast op het moment dat ik mijn p1i wil koppelen. Iemand dit al eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lje wilt firmware updaten, moet je 'gewoon' met XS++ je CDA aanpassen naar World Generic en dan via SEUS updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoalin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-09 12:44
Ik heb even een vraag.

Ik heb het spel Tetris gekocht, van Jamba, voor op mijn P1i.

Maar als ik nu mijn firmware zou willen upgraden, dan is dat spel neem ik aan weg.

Is er een mogelijkheid om deze te 'backuppen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:40:
lje wilt firmware updaten, moet je 'gewoon' met SS+ je CDA aanpassen naar World Generic en dan via SEUS updaten...
Wat is World Generic dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoalin schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 16:14:
Ik heb even een vraag.

Ik heb het spel Tetris gekocht, van Jamba, voor op mijn P1i.

Maar als ik nu mijn firmware zou willen upgraden, dan is dat spel neem ik aan weg.

Is er een mogelijkheid om deze te 'backuppen'?
Als je wil upgraden moet je sowieso eerst een backup maken van je telefoon. Als je hierin applicaties van derden aangevinkt heb staan wordt tetris als ik me niet vergis meegenomen in de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 14:40:
lje wilt firmware updaten, moet je 'gewoon' met SS+ je CDA aanpassen naar World Generic en dan via SEUS updaten...
hmm ss+ opgezocht, maar kan weinig vinden, iemand een linkje van die tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor Typo, is XS++ en NIET SS+

Meer info: http://www.esato.com/boar...hp?topic=130758&start=345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, en je hebt geen andere media vieuwer op je P1i gezet ofzo? Want volgens mij heb ik deze link al geprobeerd en kreeg ik constant dat de link niet leek te werken, heb wel UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn telefoon inmiddels een aantal Java applicaties geïnstalleerd. Dit zijn onder andere E-Buddy Mobile, Opera Mini en Lemmings, Nou krijg ik bij het opstarten van deze applicaties elke keer de melding:

Verzoek machtiging MIDlet:

Een MIDlet in de niet vertrouwd MIDlet-suite "applicatienaam" probeert om verbinding maken met het internet. Wilt u dit toestaan?

Met daarbij de opties:

- Nee niet deze keer.
- Ja alleen deze keer
- Niet niet deze sessie
- Ja alleen deze sessie
- Nee nooit

Nou mis ik hier echter de optie: Ja altijd.

Heeft iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat deze applicaties automatisch geaccepteerd worden zodat ik daar niet elke keer opnieuw toestemming voor hoef te geven? Of is dit uberhaupt niet mogelijk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Dat laten ze er uit omdat als iemand iets kut programmeerd of wat dan ook de reden mag zijn, je zonder dat je het doorhebt, misschien megabytes aan informatie verstuurd tegen knetterhoog tarief. Puur veiligheidsoverweging dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp00ky
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:36:

Heeft iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat deze applicaties automatisch geaccepteerd worden zodat ik daar niet elke keer opnieuw toestemming voor hoef te geven? Of is dit uberhaupt niet mogelijk?

Alvast bedankt!
Je kan bij Instellingen>Beveiliging>Midlet-machtigingen ook het een en ander instellen, volgens mij is daar ook een optie dat je geen toestemming meer hoeft te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:43:
Dat laten ze er uit omdat als iemand iets kut programmeerd of wat dan ook de reden mag zijn, je zonder dat je het doorhebt, misschien megabytes aan informatie verstuurd tegen knetterhoog tarief. Puur veiligheidsoverweging dus :)
Op die manier had ik er nog niet over gedacht. Klinkt op zich wel logisch.
sp00ky schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:53:
[...]

Je kan bij Instellingen>Beveiliging>Midlet-machtigingen ook het een en ander instellen, volgens mij is daar ook een optie dat je geen toestemming meer hoeft te geven..
Heb dit geprobeerd maar dit werkt ook niet. Als ik gebruikersmachtingingen op bijvoorbeeld internettoegang zet, dit opsla en vervolgens weer daar kijk is hij weer terug gesprongen naar automatisch starten. Ditzelfde geld voor interactiemodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend wanneer de nieuwe firmware voor Nederlandse toestellen beschikbaar is? R9J005 bedoel ik dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb precies zelfde probleem, is een beetje irritant, maar als (b.v.) Opera Mini nog beta is, misschien is een goede idee dat dit gebeurt.
Vind ik ook niet super fijn dat ik moet eerst naar internet gaan en daarna Opera openen. Hoop ik dat wanneer Opera Mini echt af is alles werk iets beter.

Nog geen firmware in de NL CDA? Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:12
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:34:
Ja, ik heb precies zelfde probleem, is een beetje irritant, maar als (b.v.) Opera Mini nog beta is, misschien is een goede idee dat dit gebeurt.
Vind ik ook niet super fijn dat ik moet eerst naar internet gaan en daarna Opera openen. Hoop ik dat wanneer Opera Mini echt af is alles werk iets beter.

Nog geen firmware in de NL CDA? Vreemd...
Opera mini is ondertussen al af hoor... de final is al eventjes te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Ja, ik ben ook razend benieuwd en kan niet wachten om te downloaden. iemand al gelukt voor de Nederlandse CDA?

Roost
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 16:33:
Is het al bekend wanneer de nieuwe firmware voor Nederlandse toestellen beschikbaar is? R9J005 bedoel ik dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
heb mijn CDA veranderd van Europa naar World Generic 1. Dit is mogelijk met het programmaatje xs++. Moet je even googlen. Weet trouwens niet of het hier mag...zo niet, haal het bericht dan maar weg.

Draai nu dus de nieuwste firmware, gaat wel wat sneller dan de vorige, maar echt heel groot is het verschil niet naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve een sneller toestel dus geen andere verbeteringen?

Heb begrepen dat de groene tint op de foto's te maken heeft met een defecte camera ipv een software bug. Dat melde tenminste iemand op esato.com

Verwijderd

Heeft iemand al de optie gevonden om het lampje te gebruiken? Dus niet in combinatie met de camera. Vond ik namelijk erg handig aan de K750i, kon je nog mooi gebruiken als zaklamp :)

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:00:
Heeft iemand al de optie gevonden om het lampje te gebruiken? Dus niet in combinatie met de camera. Vond ik namelijk erg handig aan de K750i, kon je nog mooi gebruiken als zaklamp :)
Lijkt me ook handig, lampje is bestwel fel, maar om daarvoor steeds de camera/flitser aan te moeten doen is ook niet echt handig. Heb er wel eens op gegoogled, maar niks gevonden.

Verwijderd

Zaklamp app: Klik

• apNia

apNia

Vet! Zocht 'm al, dankje :)

• Boyd
ik wordt helemaal STRONTziek van die telefoon nu.. ongelooflijk.. Ik ben eerst gigantisch lang bezig geweest om gewoon te kunnen internetten via wifi. Dit kreeg ik gister eindelijk voor elkaar gister lekker een uurtje op de bank wat zitten internetten en lopen spelen met de telefoon. Maar vanochtend.. het werkte weer niet.. "server onbereikbaar" oid.. Saat in 1 van m'n eerdere posts.. Na het handmatig aanzetten werkt het wel.. nou goed.. het werkt.. dat vind ik heel wat.

Ik wil ook graag m'n email kunnen ontvangen op m'n telefoon.. maar dit schijnt ook weer een onmogelijke opgave te zijn.. Ik heb alle instellingen ingevoerd.. maar ontvangen doet hij niet. Hij zegt dat er iets fout is ingevuld. Ik heb het met 3 accounts geprobeerd, gekopierd uit outlook, maar hij werkt niet.. Als het niet snel werkt breng ik hem terug en haal ik iets anders ofzo..

• apNia

apNia

Ligt misschien aan je provider Gamepie56 (Orange?)

NiekyG >> hoe sign ik dat kreng? Krijg 'm er niet op.

Verwijderd

In dat topic op my-symian staat het uitgelegd, pagina 2 of 3. Is mij zelf niet gelukt, maar heb er ook niet echt veel tijd in gestoken. ;)

• Boyd
apNia schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:19:
Ligt misschien aan je provider Gamepie56 (Orange?)

NiekyG >> hoe sign ik dat kreng? Krijg 'm er niet op.
Ik heb het met planet geprobeerd, met m'n eigen domeinnaam (gamepie.nl) en nog een domeinaam.. niks werkt.. instellingen zijn 100% goed.. op m'n k800i werken die instellingen als een zonnetje..

Verwijderd

Roost schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:29:
Ja, ik ben ook razend benieuwd en kan niet wachten om te downloaden. iemand al gelukt voor de Nederlandse CDA?

Roost

[...]
Heb net geprobeerd, maar staat er nog niet op, helaas.

• Roost
@Adarex,

Dankjewel! Het KAN nu niet veel langer meer duren..

Roost
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2007 @ 16:35:
[...]

Heb net geprobeerd, maar staat er nog niet op, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat ik met het programma Optimobile http://www.optimobile.se/ kan?

Is het dat als ik dat programma op mijn telefoon heb de telefoon, mits op WLAN en in de buurt van netwerk, overschakelt op bellen via internet?
Dan neem ik aan dat ik op die manier gratis over internet naar andere mobiele nummers kan bellen?
Nog een andere link http://www.symbiangear.co...html?id=267841&noreload=1

Nog een andere vraag. Als ik mijn Memory kaartje in de P1i stop (of de verbinding met mijn mac en de p1i wordt verbroken) blijft de telefoon vragen of ik mobipocket reader wil installeren. Echter heb ik deze al verwijderd.... Iemand een idee hoe ik die melding eraf kan halen. Ik heb al gezoch op de memory kaart, maar kan geen installatiebestand vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 14:06:
Kan iemand mij uitleggen wat ik met het programma Optimobile http://www.optimobile.se/ kan?

Is het dat als ik dat programma op mijn telefoon heb de telefoon, mits op WLAN en in de buurt van netwerk, overschakelt op bellen via internet?
Dan neem ik aan dat ik op die manier gratis over internet naar andere mobiele nummers kan bellen?
Nog een andere link http://www.symbiangear.co...html?id=267841&noreload=1
Uniphone is een SIP client, je kan dus via een SIp provider zoals voipbuster over het internet bellen. Of je nou verbindt via WLAN of GPRS, UMTS etc. maakt niet uit. Erg goed programma trouwens, heb 'm zelf ook omdat de P1 geeb standaard SIp client heeft, zoals bij de Nokia N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan heb je dus verder geen software op je telefoon nodig? Alleen die optimobile en je kan naar nummer in Nederland met je GPRS of WLAN over internet (dus gratis) bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Gamepie56 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:02:
ik wordt helemaal STRONTziek van die telefoon nu.. ongelooflijk.. Ik ben eerst gigantisch lang bezig geweest om gewoon te kunnen internetten via wifi. Dit kreeg ik gister eindelijk voor elkaar gister lekker een uurtje op de bank wat zitten internetten en lopen spelen met de telefoon. Maar vanochtend.. het werkte weer niet.. "server onbereikbaar" oid.. Saat in 1 van m'n eerdere posts.. Na het handmatig aanzetten werkt het wel.. nou goed.. het werkt.. dat vind ik heel wat.

Ik wil ook graag m'n email kunnen ontvangen op m'n telefoon.. maar dit schijnt ook weer een onmogelijke opgave te zijn.. Ik heb alle instellingen ingevoerd.. maar ontvangen doet hij niet. Hij zegt dat er iets fout is ingevuld. Ik heb het met 3 accounts geprobeerd, gekopierd uit outlook, maar hij werkt niet.. Als het niet snel werkt breng ik hem terug en haal ik iets anders ofzo..
Iemand die me hiermee kan helpen? Ik wil graag mijn e-mail op m'n telefoon hebben. E-mail binnenhalen via pop3. Het maakt niet uit welk e-mail adres, niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Iemand enig idee hoe ik enkele files op m'n telefoon krijg? Ik heb atm geen reader voor m'n card, geen BT/datakabel voor connectie naar de PC. Wel krijg ik hem het WLAN op. Is er een manier om zo iets te transferen? (normale FTP lukt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb net mobileFtp op m'n P1i gezet en die werkt goed met wifi :)
Als het goed is kan je hem via de interne browser downloaden.
Wel ff na install een pw invullen, user is user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Gamepie56 schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:05:
[...]

Iemand die me hiermee kan helpen? Ik wil graag mijn e-mail op m'n telefoon hebben. E-mail binnenhalen via pop3. Het maakt niet uit welk e-mail adres, niks werkt.
Ik haal mail van 3 pop accounts binnen via gprs, umts (Kpn) en wifi dus het moet gewoon kunnen.
Bij Kpn kan je beter de proxy uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Speedy-Andre schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:51:
[...]

Ik haal mail van 3 pop accounts binnen via gprs, umts (Kpn) en wifi dus het moet gewoon kunnen.
Ik neem aan dat grootste gedeelte wel gewoon mail kan binnenhalen, anders had sony ericsson een probleem en had het bijv in de startpost gestaan. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben waarbij het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Roost schreef op donderdag 29 november 2007 @ 17:31:
@Adarex,

Dankjewel! Het KAN nu niet veel langer meer duren..

Roost

[...]
Nou...

Vraag me eigenlijk af of ie nog wel uit komt hier in NL.
Duurt wel heel erg lang, ben ik niet gewend bij SE. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Heeft iemand de Google Maps Mobile applicatie al kunnen downloaden met zijn P1i?

Ik krijg met de ingebouwde browser de melding dat het JAD bestand niet kan worden geopend. Opera Mini krijgt de melding dat niet kan worden geverifieerd welke telefoon ik gebruik, maar kan ik dna toch downloaden, maar zodra ik dan op downloaden klik, dan crasht opera met de melding "Informatie kan niet worden gevonden".

Als ik in Firefox de link probeer te openen dan kan ik de Symbian versie niet downloaden (moet met m'n gsm erheen krijg ik dan te zien) en als ik direct naar het JAD bestand surf met firefox, dan krijg ik een 404 Error... ?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Het duurt inderdaad dit keer langer dan normaal voordat de Nederlandse nieuwe fw beschikbaar is. Maar het kan echt bijna niet anders dan dat hij deze week komt. Ik zit er echt op te wachten, omdat de snelheid aanzienlijk beter zou zijn na de update. Any day now, hopenlijk!!!

Roost
Yohost! schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:27:
[...]

Nou...

Vraag me eigenlijk af of ie nog wel uit komt hier in NL.
Duurt wel heel erg lang, ben ik niet gewend bij SE. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[edit]De google Maps NL versie (2.00[1]) ondersteunt nu wel het touchscreen en hij herkende de P1i als uiq3 toestel, wat de vorige versie niet deed.
Het is trouwens een Java versie en geen Symbian, vandaar de .jad extensie :/
Downloaden met de interne browser lukt prima (met Kpn abo of wifi).

[ Voor 46% gewijzigd door Speedy-Andre op 03-12-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Speedy-Andre schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:51:
[...]

Ik gebruik ook 3 accounts (allemaal POP) om mail van binnen te halen, en het werkt als een zonnetje. Je geeft aan dat je instellingen van Outlook hebt gekopieerd. Kan het aan ke wachtwoord liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Speedy-Andre schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:35:
[edit]De google Maps NL versie (2.00[1]) ondersteunt nu wel het touchscreen en hij herkende de P1i als uiq3 toestel, wat de vorige versie niet deed.
Vreemd zeg, ik krijg hem met de interne browser écht niet gedownload, zowel via Wifi als via Vodafone niet. "Kan het JAD bestand neit lezen". Middels user agent spoofing de JAD file geopend op de pc, en met de P1i naar de download link gebrowsed.... (http://www.google.com/gmm...L1/gmaps-201-m2_ts_L1.jar) en het bestand gedownload. Dan wil ik het installeren, en dat gaat prima, maar dan kan ik hem niet starten? Hij vraagt dan toegang naar de Memory Stick, dan geef ik hem toegang, en dan start hij niet verder? (Ook heb ik geen 'kompasicoontje' maar een paarse diamant icoontje?) Wat doe ik fout?

Nevermind, als ik het JAD bestand ook op m'n Memory stick zet, en dát start dan kan ik google maps wel starten. Alleen nu dan het volgend 'probleem' De eerste keer herkende hij prima dat ik in Utrecht zat. Toen ben ik gaan scrollen op de map, alleen kan ik hem nu niet meer laten bepalen waar ik *nu* ben.. en ik heb inmiddels alle knoppen geprobeerd, ook de 0 (mét en zonder een voorafgaande Alt)... weet iemand hoe ik dit weer terug kan krijgen?

Edit: Via Help naar Mijn Locatie gaan, en dan staat er 'mijn locatie is niet beschikbaar voor dit apparaat'... terwijl hij wél bij de eerste keer opstarten ziet dat ik in Utrecht zit 8)7 (Overigens, ook nadat ik de cache heb gecleaned, toeval?)

[ Voor 24% gewijzigd door F-Tim op 03-12-2007 15:03 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Mr. D schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:33:
[...]

Ik gebruik ook 3 accounts (allemaal POP) om mail van binnen te halen, en het werkt als een zonnetje. Je geeft aan dat je instellingen van Outlook hebt gekopieerd. Kan het aan ke wachtwoord liggen?
Ik heb 2 telefoons hier.. een k800i en een p1i. ik vul de instellingen handmatig in, alle 3 de accounts werken WEL op de k800i, maar NIET op de p1i. gegevens kloppen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:35:
Ik heb ook Google Maps 2.00(1) maar niet met zelfde functionalitijd als jij:

1-. Het touchscreen werk niet, ik kan die alleen met de toetsen gebruiken (en wheel). En ik moet altijd ALT kiezen (wat is begonnen om een beetje irritant te worden in de P1i, niet alleen in GM).
2-. Ik zie niet waar de P1i als UIQ3 is herkend, maar wel in de Over/Info menu dat een P1i is.
3-. Mijn Locatie functie werk ook niet, "De functie Mijn locatie is helaas niet beschikbaar voor dit apparaat." Misschien ik moet proberen met de GPRS netwerk en niet met UMTS.
4-. Ik vind niet fijn dat GM geen fullscreen op mijn P1i heb,

Ik heb gewoon naar www.google.com/gmm gegaan, waar stond alleen een link "Download Google Maps" en dat was het, ik kon geen versie of platform kiezen.
Heb ik nu de juiste versie?

Cheers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:48:
[...]

1-. Het touchscreen werk niet, ik kan die alleen met de toetsen gebruiken (en wheel). En ik moet altijd ALT kiezen (wat is begonnen om een beetje irritant te worden in de P1i, niet alleen in GM).
2-. Ik zie niet waar de P1i als UIQ3 is herkend, maar wel in de Over/Info menu dat een P1i is.
3-. Mijn Locatie functie werk ook niet, "De functie Mijn locatie is helaas niet beschikbaar voor dit apparaat." Misschien ik moet proberen met de GPRS netwerk en niet met UMTS.
4-. Ik vind niet fijn dat GM geen fullscreen op mijn P1i heb,

Ik heb gewoon naar www.google.com/gmm gegaan, waar stond alleen een link "Download Google Maps" en dat was het, ik kon geen versie of platform kiezen.
Heb ik nu de juiste versie?

Cheers.
same problems hier..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:43
Vanmiddag heb ik ook een P1i gescoord :) Bij'n Vodafone verlenging, met 'onbeperkt' internet BloX :P
Zojuist even mailinstellingen, fring, Opera Mini etc. eropgezet. Bevalt prima voorzover, al vind ik het menugebeuren maar onoverzichtelijk :X Zal wel even wennen zijn, maar in Window Mobile vond ik redelijk snel alles :P Is het trouwens normaal dat fring steeds focus steelt als ik een bericht krijg, of is dat gewoon een instelling die ik nog niet gevonden heb? :p

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[...]

Als ik bij help kijk dan staat daar versie 2.01 #2026 en platform Sony_Ericsson UIQ.
Misschien komt dit omdat ik eerst de UK versie had en daar de NL versie overheen gezet heb.
Mijn lokatie werkt niet (niets gevonden) maar dat kan aan de plek liggen waar je bent (GM heeft meerdere gsm masten nodig om de lokatie te bepalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021

Wat betreft het gebruiken van ALT: ik worstelde hier ook mee, bijvoorbeeld in spelletjes. Tot ik ontdekte dat je door 2x ALT in te toetsen je keyboard vastzet in numeric mode. Één keer ALT doet dit slechts voor de daarop volgende toets, 2x zet het dus vast. In veel spellen kun je hiermee ineens wel het keyboard gebruiken voor up down left right etc.

Misschien helpt dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
Ik heb een aantal vraagjes, en ik weet niet of ze allemaal hier zijn al zijn gesteld en beantwoord, en om nou ff 56 pagina's door te gaan lezen...

Deze telefoon beschikt dus over een touchscreen, maar kan je deze goed bedienen met je vingers of moet je toch vaak naar je stylus grijpen, ik wil graag niet echt afhankelijk zijn van dat ding.

Wat voor oortjes gaan hier in, gewoon 3.5mm? En hij ondersteund toch tot 4gb extra?
En op smartphone.nl staat ook een Azerty versie, die tevens een aantal 10-tjes meer kost, wat is hier zo speciaal aan?
En kan je muziek op de achtergrond laten draaien?

Gr. me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik twijfel nog steeds over welke phone Ik voor volgend jaar ga nemen. Zojuist nog even met de P1i kunnen spelen bij de mediamarkt en het viel me op hoe ontzettend traag hij is met laden met applicaties en nieuwe vensters ed.

Zijn er manieren om de telefoon wat sneller te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
darryl schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:26:
Ik heb een aantal vraagjes, en ik weet niet of ze allemaal hier zijn al zijn gesteld en beantwoord, en om nou ff 56 pagina's door te gaan lezen...

Deze telefoon beschikt dus over een touchscreen, maar kan je deze goed bedienen met je vingers of moet je toch vaak naar je stylus grijpen, ik wil graag niet echt afhankelijk zijn van dat ding.

Wat voor oortjes gaan hier in, gewoon 3.5mm? En hij ondersteund toch tot 4gb extra?
En op smartphone.nl staat ook een Azerty versie, die tevens een aantal 10-tjes meer kost, wat is hier zo speciaal aan?
En kan je muziek op de achtergrond laten draaien?

Gr. me
Bedienen met vingers: heb zelf redelijk kleine vingers en is prima te doen. Ligt wel een beetje aan het thema wat je gebruikt of bepaalde knoppen groot of klein zijn
Oortjes: alleen Sony oortjes met die SE aansluiting. Er zijn wel adapters te krijgen waardoor je gewone 3,5mm mini-jack oortjes kan gebruiken
Geheugen: zelf niet geprobeerd, maar een m2 kaartje van 4gb zou hij moeten pakken
Azerty: dit is de toetsenbord indeling. In Nederland is qwerty standaard (begin linksboven op je toetsenbord en lees naar rechts). In Belgie is Azerty standaard (de toetsen "q" en "w" zijn dus omgedraaid met "a" en "z"). Raad het je niet aan die te kopen, tenzij je een belg bent natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FMS schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:53:
Ik twijfel nog steeds over welke phone Ik voor volgend jaar ga nemen. Zojuist nog even met de P1i kunnen spelen bij de mediamarkt en het viel me op hoe ontzettend traag hij is met laden met applicaties en nieuwe vensters ed.

Zijn er manieren om de telefoon wat sneller te krijgen?
Hoe heb je dit getest? De P1i moet namelijk om de paar dagen gewoon even opnieuw opgestart worden, omdat het geheugen anders veelste vol zit. En MM kennende staat dat ding al een paar weken aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net op de zaak Exchange 2007 SP1 geïnstalleerd op onze Exchange server. Nu heb ik het rare dat ik daarna constant (ik gebruik pushmail) na elke automatische synch op de telefoon een wachtwoord moet invullen (er staat bij dat de telefoon 'Telefoonvergrendeling' - 'Code invoeren'). Ik vul dan m'n pincode van de SIM in en hij's weer unlocked.

Is geen telefooninstelling want het was pas zo na de SP1 installatie en een collega die ook een P1i heeft heeft hetzelfde probleem.

Iemand een idee hoe je dit verhelpt?

Edit: kom er net achter dat ik de schermbeveiliging niet meer kan uitschakelen. Als ik deze op 'geen' zet en opslaan kies, dan is deze automatisch weer op 'Standaard' gezet zodra ik het check... misschien dat deze ook voor de Telefoonvergrendeling zorgt...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Sluuz schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:36:
[...]

Bedienen met vingers: heb zelf redelijk kleine vingers en is prima te doen. Ligt wel een beetje aan het thema wat je gebruikt of bepaalde knoppen groot of klein zijn
Oortjes: alleen Sony oortjes met die SE aansluiting. Er zijn wel adapters te krijgen waardoor je gewone 3,5mm mini-jack oortjes kan gebruiken
Geheugen: zelf niet geprobeerd, maar een m2 kaartje van 4gb zou hij moeten pakken
Azerty: dit is de toetsenbord indeling. In Nederland is qwerty standaard (begin linksboven op je toetsenbord en lees naar rechts). In Belgie is Azerty standaard (de toetsen "q" en "w" zijn dus omgedraaid met "a" en "z"). Raad het je niet aan die te kopen, tenzij je een belg bent natuurlijk :)
aight, dankje, en nee ben g1 Belg.
Zit nu dus te twijvelen tussen viewty, armani en deze. het wordt er ook nie makkelijker op zeg :P :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:25:
[...]

Hoe heb je dit getest? De P1i moet namelijk om de paar dagen gewoon even opnieuw opgestart worden, omdat het geheugen anders veelste vol zit. En MM kennende staat dat ding al een paar weken aan ;).
Ik had de taalinstellingen veranderd waardoor het toestel opnieuw moest starten maar ik merkte geen verschil in snelheid na de restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:25:
[...]

Die van mij loopt al 14 dagen zonder reboot en reageert nog steeds prima hoor... doorgaans rond de 50-60% van mijn RAM vrij :?

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
deze telefoon heeft 128mb geh. integenstelling tot zijn voorgangers, die 64mb hadden. T zelfde OS draait ook op deze telefoon en er blijft dus stukke meer ram over voor apps ed
Pagina: 1 ... 14 ... 23 Laatste