Hier ook kleine krasjes in het zilver boven het scherm. Ik denk ook mn sleutels. Toch maar het hoesje er weer om doen (of beter op mn sleutels letten)2be schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:36:
Heel raar, die krasjes waren bij mij eerder ook geen probleem. Is echt iets van de laatste 2 weken.
Verwijderd
Ik had voor WM een extra programma (agenda fusionMaupertus schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:21:
Ik wilde hier vragen hoe men de Agenda functie van de telefoon ervaart en hoe die te sync-en is met Outlook en of Contact-persoon beheer net zo prettig is als bij WM5/6 icm. Outlook.
Echter, in de praktijk gebruikte ik de geavanceerde functies nauwelijks maar had ik meer last van de bediening van de WM, omdat je toch altijd je pennetje nodig had. Ik vind de keuze in bedienbaarheid van de p1i (met zowel de scroll, als het qwerty toetsenbord dat met 1 hand bedienbaar is, als met het pennetje) het grote voordeel.
In de praktijk heb ik liever dat ik 90% van mijn afspraken makkelijk invoer, dan dat ik voor die 10% die geavanceerde functies heb.
Bovendien zitten de meest gebruikte zaken (bezet/voorlopig, herinneringen, hele dag, notities, vergaderverzoeken etc) er toch wel op.
Verwijderd
laat je weten hoe, wanneer het is gelukt? zou moeten kunnen.krispy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:17:
[...]
Ik heb hem nog niet geprobeert te synchen met m'n Xubuntu laptop. Is een projectje voor volgende week.
Helaas blijkt dit voor mijn laptop niet echt te kunnen. Zie ook: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=3563694Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 18:34:
[...]
laat je weten hoe, wanneer het is gelukt? zou moeten kunnen.
Als data device ziet hij hem wel, maar daar heb je niet zo veel aan als je je PIM wilt synchen.
hmm.. that's interesting..
Is er hier ook iemand die de modem van de P1i gebruikt om faxen te versturen (via een laptop) Ik zit hier een beetje te spelen maar kom er niet echt uit. Heb het al geprobeert via een bluetooth met Belkin dongle die er een virtuele com10 bij maakt, maar de fax software (faxmashine) herkent dan de modem niet.
als je het via compoorten doet dan is er geen detectie volgens mij... gewoon een general hayes compatible modem kiezen.niekie67 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:26:
Is er hier ook iemand die de modem van de P1i gebruikt om faxen te versturen (via een laptop) Ik zit hier een beetje te spelen maar kom er niet echt uit. Heb het al geprobeert via een bluetooth met Belkin dongle die er een virtuele com10 bij maakt, maar de fax software (faxmashine) herkent dan de modem niet.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Verwijderd
Beste Tweakers,
Sinds september ben ik in het bezit van de P1i na te zijn overgestapt van de Nokia E61, waarmee ik eigenlijk zeer tevreden was, maar de P1i sprak mij aan vanwege zijn design en op het oog meer beschikbare functies. Ik moet zeggen het is wennen, de overstap. Maar naar gelang de tijd vordert, gaat het steeds beter en raak ik echt gehecht aan de P1i. Ik ben dus blij met dit forum, zodat er meer van elkaar geleerd kan worden.
Mijn vraag: is Swiss Manager (Pro) nu overbodig met Taakbeheer? Volgens mij niet of heb ik het mis?
Daarnaast vraag ik mij af of er mensen zijn met tips aangaande de PIM-functies. Is er een applicatie die geavanceerder is dan de agenda-functie die standaard wordt meegeleverd. Op de E61 werkte ik bijvoorbeeld met Papyrus, maar ik heb nog niet iets gevonden voor UIQ3.
Dank.
Sinds september ben ik in het bezit van de P1i na te zijn overgestapt van de Nokia E61, waarmee ik eigenlijk zeer tevreden was, maar de P1i sprak mij aan vanwege zijn design en op het oog meer beschikbare functies. Ik moet zeggen het is wennen, de overstap. Maar naar gelang de tijd vordert, gaat het steeds beter en raak ik echt gehecht aan de P1i. Ik ben dus blij met dit forum, zodat er meer van elkaar geleerd kan worden.
Mijn vraag: is Swiss Manager (Pro) nu overbodig met Taakbeheer? Volgens mij niet of heb ik het mis?
Daarnaast vraag ik mij af of er mensen zijn met tips aangaande de PIM-functies. Is er een applicatie die geavanceerder is dan de agenda-functie die standaard wordt meegeleverd. Op de E61 werkte ik bijvoorbeeld met Papyrus, maar ik heb nog niet iets gevonden voor UIQ3.
Dank.
Nog weinig over gehoord hier en had ik hiervoor wel op m'n Nokia E61 (s60v3), Widsets
echt een mooi programma, geef het eens een poging.
echt een mooi programma, geef het eens een poging.
Er is een programma, AquaCalendar van Pockettorch, welke uitgebreider is. Geloof dat papyrus en aquacalendar wel een beetje elkaars concurrenten zijn ook op bijvoorbeeld S60v3 gebied.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:52:
Beste Tweakers,
Dank.
Wat swiss manager pro betreft, niet echt overbodig. Ik gebruik ook nog wel eens de file explorer die er daar op zit en je hebt net wat meer mogelijkheden dan met de standaard taakbeheer. Wat ik van de standaard taakbeheer wel fijn vind is de 'recently used' terwijl je met smp alleen de draaiende processen hebt.
Ik had inderdaad SwissManager pro voor op mijn m600i, maar ik moet zeggen dat ik het op de P1i helemaal niet meer gebruik. Ik had de m600i via Vodafone die had de mogelijkheden om applicaties af te sluiten via task manager verwijderd (snap nog steeds niet waarom Voda dat deed, maar ja). Nu heb ik een non-branded P1, en voldoet de task manager voor mij prima.m0ridin schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:30:
[...]
Wat swiss manager pro betreft, niet echt overbodig. Ik gebruik ook nog wel eens de file explorer die er daar op zit en je hebt net wat meer mogelijkheden dan met de standaard taakbeheer. Wat ik van de standaard taakbeheer wel fijn vind is de 'recently used' terwijl je met smp alleen de draaiende processen hebt.
Damn, ik heb net CorePlayer gekocht en geinstalleerd, maar de p1i is toch iets te langzaam om fatsoenlijk xvid-bestanden te bekijken.
Met een resolutie van 640 x 480 haalt ie maar 10 frames per seconde.
Ik zal nog eens wat andere bestanden gaan proberen...
Met een resolutie van 640 x 480 haalt ie maar 10 frames per seconde.
Same met mijn M600i i.c.m. DivX player: Bij langzame scenes is het te doen (10-20 fps) maar als er actie en hoge bitrates aan de pas komen komt hij onder de 10 fps uit.
Het is 'kijkbaar' maar ik zou er niet tevreden mee zijn. Ik heb ook eens wat tekenfilmpies (zijn volgens mij de enige filmpjes met 4:3 reso) met een resolutie van 320x240 gedown'd om te proberen, en dat ging wel goed. Maarja, ik hou niet van tekenfilmpjes
.
Het is 'kijkbaar' maar ik zou er niet tevreden mee zijn. Ik heb ook eens wat tekenfilmpies (zijn volgens mij de enige filmpjes met 4:3 reso) met een resolutie van 320x240 gedown'd om te proberen, en dat ging wel goed. Maarja, ik hou niet van tekenfilmpjes

Pentaxiaan
Dat wordt re-encoden naar 320x240?Mikey5times schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:26:
Damn, ik heb net CorePlayer gekocht en geinstalleerd, maar de p1i is toch iets te langzaam om fatsoenlijk xvid-bestanden te bekijken.![]()
Met een resolutie van 640 x 480 haalt ie maar 10 frames per seconde.![]()

Jammer dat ie het niet soepel doet; zal ik zelf ook alles moeten omzetten (tjah, het scherm is natuurlijk 320x240).
Tja, ik had gehoopt dat ik met de P1i eindelijk van dat irritante transcoden af zou zijn, maar dat was misschien een beetje naief...krispy schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:07:
[...]
Dat wordt re-encoden naar 320x240?![]()
Jammer dat ie het niet soepel doet; zal ik zelf ook alles moeten omzetten (tjah, het scherm is natuurlijk 320x240).
CorePlayer is wel een mooi programma, jammer dat de hardware net niet toereikend is.
Bij de volgende generatie telefoons (misschien nu al bij de Nokia N95) zal het ongetwijfeld probleemloos werken, tot die tijd zijn we veroordeeld tot transcoden...
Momenteel zit ik te twijfelen om ook een P1i aan te gaan schaffen. Ik zit tussen de P1i te twijfelen en de HTC Touch. Daarom hier nog enkele vragen zodat ik hopelijk een goede keuze kan gaan maken.
- De p1i ondersteund UMTS, maar is HSDPA ontvangen ook mogelijk?
- Verder was ik benieuwd naar het Symbian™ besturingssysteem, is er net zoveel mee mogelijk als windows mobile 6, of heeft het enkele voordelen of juist nadelen?
- Hoe zit het met de camera, is die afgeschermt met een klepje oid? (Bij m'n huidige mobiel niet en daardoor is die lens enorm slecht/vies geworden).
Als iemand verder nog punten heeft om mij over te halen naar de P1i laat maar komen
Ik hoop dat één van jullie in ieder geval mijn vragen kan beantwoorden, scheelt me weer veel getwijfel!
Alvast bedankt!!
- De p1i ondersteund UMTS, maar is HSDPA ontvangen ook mogelijk?
- Verder was ik benieuwd naar het Symbian™ besturingssysteem, is er net zoveel mee mogelijk als windows mobile 6, of heeft het enkele voordelen of juist nadelen?
- Hoe zit het met de camera, is die afgeschermt met een klepje oid? (Bij m'n huidige mobiel niet en daardoor is die lens enorm slecht/vies geworden).
Als iemand verder nog punten heeft om mij over te halen naar de P1i laat maar komen
Ik hoop dat één van jullie in ieder geval mijn vragen kan beantwoorden, scheelt me weer veel getwijfel!
Alvast bedankt!!
Verwijderd
1. Durf ik niet te zeggen.
2. Ik vind Symbian een erg fijn OS. Alles staat waar ik het verwacht en het werkt toch nog wel snel. Het lijkt veel op de normale Sony Ericsson menu's, dus als je die fijn vind werken vind je Symbian ook fijn
3. Zit geen klepje voor. Wel een extra glaasje zo lijkt het. Dat glaasje wordt dus vies.
Ik heb m'n P1i nu al weer een paar weken en wordt nog elke dag met een blij gezicht wakker als ik hem zie. Het is echt een top mobiel en voldoet volkomen aan mijn eisen. Go SE!
2. Ik vind Symbian een erg fijn OS. Alles staat waar ik het verwacht en het werkt toch nog wel snel. Het lijkt veel op de normale Sony Ericsson menu's, dus als je die fijn vind werken vind je Symbian ook fijn
3. Zit geen klepje voor. Wel een extra glaasje zo lijkt het. Dat glaasje wordt dus vies.
Ik heb m'n P1i nu al weer een paar weken en wordt nog elke dag met een blij gezicht wakker als ik hem zie. Het is echt een top mobiel en voldoet volkomen aan mijn eisen. Go SE!
1. De p1i heeft geen HSPDA of HSCSD (maar inderdaad wel UMTS op de 2100 MHz band)
2. Ik vind Symbian OS een heel prettig OS voor een telefoon. Ik heb op het moment van schrijven al 4 dagen geen soft reboot hoeven doen. Dat is niet iets wat de gemiddelde Windows Mobile gebruiker kan zeggen dacht ik zo.
Zoals IceFreak al zei: als je SE gewent bent, voelt Symbian ook vertrouwt aan.
Mijn agenda op mijn P1i synchroniseert met Outlook 07 trouwens net zo goed als het mobile outlook dat bij WM zit. Compatibility is dus geen probleem.
Nadeel t.o.v. WM5/6 is dat er wat minder programma's te krijgen zijn. Het worden er echter wel gestaag meer (zoals als vorige week een Doom port
).
Al met al denk ik dat beide OS-en elkaar niet veel ontlopen en de vraag is dus wat je belangrijk vind (features -> WM; stabiliteit -> Symbian).
3. Geen klepje, wel makkelijk poetsbaar glaasje dat iets verzonken ligt t.o.v. de metalen ring om de camera heen.
Als ik de Touch vergelijk met de P1i (en dan op de harde, meetbare specs):
Voordelen Touch t.o.v. P1i:
- compacter formaat (wel 3 millimeter breder, maar wel bijna een centimeter korter en 3 mil dunner en iets lichter)
- groter scherm dat makkelijker schoon te maken is (de P1i heeft een 2.6" scherm dat verzonken is)
- miniUSB aansluiting (lekker universeel, dus raak je dat ding een keer kwijt heb je vast nog wel ergens een ander liggen).
Voordelen P1i t.o.v. Touch:
- vééél betere camera (3 MP mét flitser en autofocus. Dat heeft de Touch allemaal niet)
- 128 MB ROM (dat is het dubbele van de Touch, waardoor de P1i gewoon heel stabiel is en responsief blijft als je meer dan 2 programma's opent).
- Bluetooth met A2DP (waardoor je een beter (stereo) geluid krijgt over je bluetooth headset)
- Veel energie efficienter (standby tijd P1i: 440 uur; standby tijd Touch: 200 uur / spreektijd P1i: 10 uur; Touch: 5 uur)
Daarnaast vind ik zelf de P1i mooier er uit zien en ik vind het typische QWERTY-toetsenbordje juist wel prettig werken. Maar dat zijn twee hele persoonlijke argumenten: er zullen genoeg mensen het niet met me eens zijn.
Wel klagen veel Touch gebruikers over de snelheid van het toestel. Dit komt waarschijnlijk door de niet heel krachtige processor en de beperkte hoeveelheid geheugen in combinatie met Windows Mobile 6. Als je toch per sé een Touch-achtige WM6 telefoon wil hebben, zou ik lekker wachten op de Touch Cruise (voorheen Polaris), die wel 128 MB ROM mee krijgt en een snellere processor. Maar dan moet je nog wel even wachten (waarschijnlijk Q1/2 2008) en daar boven op zal die ook niet zo goedkoop zijn als de P1i nu is
Succes met je keuze Silvan
2. Ik vind Symbian OS een heel prettig OS voor een telefoon. Ik heb op het moment van schrijven al 4 dagen geen soft reboot hoeven doen. Dat is niet iets wat de gemiddelde Windows Mobile gebruiker kan zeggen dacht ik zo.
Zoals IceFreak al zei: als je SE gewent bent, voelt Symbian ook vertrouwt aan.
Mijn agenda op mijn P1i synchroniseert met Outlook 07 trouwens net zo goed als het mobile outlook dat bij WM zit. Compatibility is dus geen probleem.
Nadeel t.o.v. WM5/6 is dat er wat minder programma's te krijgen zijn. Het worden er echter wel gestaag meer (zoals als vorige week een Doom port
Al met al denk ik dat beide OS-en elkaar niet veel ontlopen en de vraag is dus wat je belangrijk vind (features -> WM; stabiliteit -> Symbian).
3. Geen klepje, wel makkelijk poetsbaar glaasje dat iets verzonken ligt t.o.v. de metalen ring om de camera heen.
Als ik de Touch vergelijk met de P1i (en dan op de harde, meetbare specs):
Voordelen Touch t.o.v. P1i:
- compacter formaat (wel 3 millimeter breder, maar wel bijna een centimeter korter en 3 mil dunner en iets lichter)
- groter scherm dat makkelijker schoon te maken is (de P1i heeft een 2.6" scherm dat verzonken is)
- miniUSB aansluiting (lekker universeel, dus raak je dat ding een keer kwijt heb je vast nog wel ergens een ander liggen).
Voordelen P1i t.o.v. Touch:
- vééél betere camera (3 MP mét flitser en autofocus. Dat heeft de Touch allemaal niet)
- 128 MB ROM (dat is het dubbele van de Touch, waardoor de P1i gewoon heel stabiel is en responsief blijft als je meer dan 2 programma's opent).
- Bluetooth met A2DP (waardoor je een beter (stereo) geluid krijgt over je bluetooth headset)
- Veel energie efficienter (standby tijd P1i: 440 uur; standby tijd Touch: 200 uur / spreektijd P1i: 10 uur; Touch: 5 uur)
Daarnaast vind ik zelf de P1i mooier er uit zien en ik vind het typische QWERTY-toetsenbordje juist wel prettig werken. Maar dat zijn twee hele persoonlijke argumenten: er zullen genoeg mensen het niet met me eens zijn.
Wel klagen veel Touch gebruikers over de snelheid van het toestel. Dit komt waarschijnlijk door de niet heel krachtige processor en de beperkte hoeveelheid geheugen in combinatie met Windows Mobile 6. Als je toch per sé een Touch-achtige WM6 telefoon wil hebben, zou ik lekker wachten op de Touch Cruise (voorheen Polaris), die wel 128 MB ROM mee krijgt en een snellere processor. Maar dan moet je nog wel even wachten (waarschijnlijk Q1/2 2008) en daar boven op zal die ook niet zo goedkoop zijn als de P1i nu is
Succes met je keuze Silvan
Ik heb zojuist mijn bluetooth headsetje verbonden met de P1i.
Nu merk ik wel dat het voicedialing niet vlekkeloos werkt.. maw. Het werkt helemaal niet.
Nu heb ik wel een lekker brabants accent maar dat was met mijn nokia nooit een probleem.
Trouwens, die Nokia (n80) hoefde ik niet vantevoren in te spreken. De p1i wel.
Iemand ervaringen met voicedialing?
Nu merk ik wel dat het voicedialing niet vlekkeloos werkt.. maw. Het werkt helemaal niet.
Nu heb ik wel een lekker brabants accent maar dat was met mijn nokia nooit een probleem.
Trouwens, die Nokia (n80) hoefde ik niet vantevoren in te spreken. De p1i wel.
Iemand ervaringen met voicedialing?
Bedankt voor jullie reacties IceFreak en Krispy!
Super uitgebreid beantwoord Krispy! Nu is voor mij alles helemaal duidelijk en kan ik
in ieder geval een goede keuze maken.
Binnenkort dus een trotse bezitter van de P1i...!
Super uitgebreid beantwoord Krispy! Nu is voor mij alles helemaal duidelijk en kan ik
in ieder geval een goede keuze maken.
Binnenkort dus een trotse bezitter van de P1i...!
Toevallig kwam ik dit detail ook ergens in een blaadje tegen....440 uur is ongeveer 18 dagen.....krispy schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:14:
standby tijd P1i: 440 uur
volgens mij niet helemaal representatief, of zeg maar helemaal niet.
Misschien in Flight mode, maar bij normaal gebruik (zeker met UMTS of WLAN aan) idd zwaar overtrokkenilja_kole schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:51:
[...]
Toevallig kwam ik dit detail ook ergens in een blaadje tegen....440 uur is ongeveer 18 dagen.....
volgens mij niet helemaal representatief, of zeg maar helemaal niet.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Tuurlijk is het zwaar overtrokken. Net als de prestaties van auto's in de folders
"Fabrieksopgave" noemen we dat. In de praktijk zal het een stuk minder zijn (spreektijd is dan alweer een stuk realistischer om te vergelijken).
Mijn P1i gaat bij normaal gebruik zonder problemen een dag of 4 mee, maar ja, dan bel en sms ik wel.
"Fabrieksopgave" noemen we dat. In de praktijk zal het een stuk minder zijn (spreektijd is dan alweer een stuk realistischer om te vergelijken).
Mijn P1i gaat bij normaal gebruik zonder problemen een dag of 4 mee, maar ja, dan bel en sms ik wel.
mijn gemiddelde standby tijd zit eerder rond de 2 en 3 dagen.
dat is 24 - 36 uur. Ik heb wel 3G aanstaan en speel er nog steeds iets teveel mee. Waarschijnlijk zal het kunnen uitlopen naar 3 - 4 dagen als ik alleen ga bellen en SMSen.
maar dan nog.....een fabrieksopgave van 18 dagen (15% - 25%). Als ik een auto bestel die 200 km kan vind ik het toch enigzins matig als blijkt dat ik ingehaald wordt door scootmobielen
Desalniettemin ben ik super tevreden over m'n P1i.
Ik heb ook gehoord dat er weer nieuwe Firmware is die je P1flink sneller maakt, de cameramodus lay-out is veranderd/verbeterd en nog wat kleine veranderingen..iemand al ervaring ?
dat is 24 - 36 uur. Ik heb wel 3G aanstaan en speel er nog steeds iets teveel mee. Waarschijnlijk zal het kunnen uitlopen naar 3 - 4 dagen als ik alleen ga bellen en SMSen.
maar dan nog.....een fabrieksopgave van 18 dagen (15% - 25%). Als ik een auto bestel die 200 km kan vind ik het toch enigzins matig als blijkt dat ik ingehaald wordt door scootmobielen
Desalniettemin ben ik super tevreden over m'n P1i.
Ik heb ook gehoord dat er weer nieuwe Firmware is die je P1flink sneller maakt, de cameramodus lay-out is veranderd/verbeterd en nog wat kleine veranderingen..iemand al ervaring ?
Verwijderd
Een één of andere kerel is het gelukt om de firmware van de W960i op z'n P1i te draaien. Helaas werkt het qwerty toetsenbord en de geheugenkaart (nog) niet. Is volgensmij zelfde kerel die de W950i op de M600i werkend heeft gekregen.
Klik voor filmpje!
Klik voor filmpje!
krispy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:46:
Tuurlijk is het zwaar overtrokken. Net als de prestaties van auto's in de folders
offtopic:
Niet bij Franse auto's, daar worden de prestaties gemeten met 2 volwassenen en voldoende bagage achterin.... dus als je dan alleen in de auto rijdt presteert je auto bovengemiddeld!
Niet bij Franse auto's, daar worden de prestaties gemeten met 2 volwassenen en voldoende bagage achterin.... dus als je dan alleen in de auto rijdt presteert je auto bovengemiddeld!
Wanna play?
Yup. Heb ik er gisteren op gezet. Is de R9J005 firmware. Deze is alleen nog voor de "World Generic" versie te krijgen. Je kan trouwens met een beetje creativiteit dat ook van jou P1i maken (zelf ook gedaan).ilja_kole schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:51:
Belangrijkste veranderingen die ik merk:
- Bij schrijven op het scherm hebben de zwarte lijntjes nu een witte outline. Heel handig voor een donker thema (ik gebruik "Horizon" dus ik ben hier érg blij mee
- Camera layout is iets anders, rustig aan het oog; zoom- en belichtingscontrols zijn omgedraait (werkt fijner vind ik); autofocus lijkt sneller te werken.
- Menu is sneller geworden. Als je "transitions" bij een vorige versie aan zette (ik had hier voor R9H004) was het onwerkbaar. Nu is het weldegelijk werkbaar. Ikzelf heb ze uitstaan, dan flitst hij helemaal.
- On-screen-keyboard heeft grotere letters gekregen, en is dus makkelijker te gebruiken (zijn er mensen die dat gebruiken?
Kortom: best fijn.
@NiekyG: zou leuk zijn als SE die walkman app ook voor de P1i uitbrengt (phatt chance natuurlijk)
@F-tim: goh, wist ik niet. Hebben die Fransen vast een wet voor. Lollig.
Mooi van die nieuwe firmware. Ik hoop gauw van iemand te horen dat de Nederlandse versie beschikbaar is. De vorige keer was dat ook redelijk snel. Een week of drie dacht ik! Elke dag maar even checken!
Roost
Roost
En hij is binnen. Helaas niet zoals afgesproken met een QWERTY maar een QWERTZ toetsenbord.Wesnam schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:17:
Ongeveer 10 minuten geleden de P1i besteld via algebeld.nl (Goede reviews en goedkoop, 405,50 euro incl verzending). Ik zal posten wanneer ik hem binnen heb.
Wat win je met die firmware tov die van de P1iVerwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:59:
Een één of andere kerel is het gelukt om de firmware van de W960i op z'n P1i te draaien. Helaas werkt het qwerty toetsenbord en de geheugenkaart (nog) niet. Is volgensmij zelfde kerel die de W950i op de M600i werkend heeft gekregen.
Klik voor filmpje!
typhone is ietsje goedkoper en ook goede site,en denk ook een qwerty bord.En 2call nog goedkoper.Wesnam schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:09:
[...]
En hij is binnen. Helaas niet zoals afgesproken met een QWERTY maar een QWERTZ toetsenbord.
(kieskeurig.nl)
[ Voor 6% gewijzigd door rooie60 op 30-10-2007 22:42 ]
Heel mooi. Ik ben sinds een week in het bezit van de P1i en gebruik het onscreen keyboardje om SMSjes in te typen. Werkt echt fantastisch. Ik vind het prettiger werken dan het schrijven op het scherm en het 'kantelen' van de toetsen.krispy schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:35:
- On-screen-keyboard heeft grotere letters gekregen, en is dus makkelijker te gebruiken (zijn er mensen die dat gebruiken?)
Als de letters iets groter worden weergegeven zou dat fantastisch wezen... Nu ziet het er nog zo uit (versie R9H004):

Zojuist bij de Mediamarkt even gespeeld met de P1, maar toen ik het camera beeld (dus als je een foto wilt maken) vergeleek met de K810, merkte ik dat het beeld van de P1 donkerder is. Is dit toevallig wat men bedoeld met een "groene waas" die met de firmware update weg is?
Verder bevalt het toestel me goed. Veel mogelijkheden en toch best snel.
Verder bevalt het toestel me goed. Veel mogelijkheden en toch best snel.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickG op 02-11-2007 21:35 ]
Yes, ik heb hem net een dag en ik ben er erg gelukkig mee.
1 Ding alleen:
- Heb hem 1 keer gesynced, ging prima, maar nu herkent de software de telefoon niet meer in sync mode, maar wel in file transfer mode. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
1 Ding alleen:
- Heb hem 1 keer gesynced, ging prima, maar nu herkent de software de telefoon niet meer in sync mode, maar wel in file transfer mode. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Jezus saves and takes half damage.
Dat komt door het touchscreen, een extra laagje op het display.basic_touch schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:33:
Zojuist bij de Mediamarkt even gespeeld met de P1, maar toen ik het camera beeld (dus als je een foto wilt maken) vergeleek met de K810, merkte ik dat het beeld van de P1 donkerder is. Is dit toevallig wat men bedoeld met een "groene waas" die met de firmware update weg is?
De groene waas zie je pas als je een foto hebt gemaakt en niet alle P1i's hebben dat

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
zie mijn post van 4 september 18:58Silvan schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:50:
Verwijderd
Jouw standbytijd is ook langer dan 2 a 3 dagen. Je hebt alleen niet goed begrepen wat er met standby tijd wordt bedoeld.ilja_kole schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:51:
mijn gemiddelde standby tijd zit eerder rond de 2 en 3 dagen.
dat is 24 - 36 uur. Ik heb wel 3G aanstaan en speel er nog steeds iets teveel mee.
Waar jij het over hebt is een combinatie van de standby tijd (440) en de spreektijd (10).
Als je de standby tijd wilt bepalen, dan laadt je de telefoon 100% op, en laat hem liggen zonder aan te raken. Dan zou het dus 18 dagen moeten duren voordat hij opgaat.
Op zich geloof ik dat wel, als je ziet hoe intensief ik de telefoon kan gebruiken en dat hij dan toch 2 a 3 dagen meegaat...
Verwijderd
? IK heb geen groene waas? Ook geen donkere fotos. Ik ben prima tevreden met mn fotos.basic_touch schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:33:
Is dit toevallig wat men bedoeld met een "groene waas" die met de firmware update weg is?
Maar dat kan ook aan mij liggen, misschien ziet een ander dat wel.
Heb ik ook gehad. Dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag. Mijn WiFi config/progs op de telefoon zorgde opeens voor een enorm trage telefoon. Gaf mijn telefoon een master reset. Dit hielp niet (nu wel weer het wifi probleem opgelost). Daarna computer software volledig uninstallen en daarna alles weer opnieuw installeren. En voila, de telefoon wordt ook weer in sync mode herkend. Wat dit probleem nou veroorzaakt heeft ben ik helaas nog niet achter. Iemand?Maupertus schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 10:55:
Yes, ik heb hem net een dag en ik ben er erg gelukkig mee.
1 Ding alleen:
heb even raad nodig,mijn vriendin heeft ook al 3 weken de P1i,en krijgt normaal fotootje te zien als iemand haar smst,en nu ineens niet meer? 1 van haar collega wel de rest niet meer.
Ze heeft alleen snelkoppelingen stanby veranderd en ze allemaal een icoon gegeven.
Ook krijgt ze haar 3G icoon niet weg,ik zelf heb dat icoon niet op display (heb,GSM voorkeur geselecteerd) heb dat bij haar ook veranderd en het blijft! op display?
Ik heb R9H004 ,zij ...007 dus ik raadde haar aan te updaten.
Weet iemand hoe het komt dat ze geen fotootjes meer ziet als ze een smsje krijg?(behalve van 1 pers )
Ze heeft alleen snelkoppelingen stanby veranderd en ze allemaal een icoon gegeven.
Ook krijgt ze haar 3G icoon niet weg,ik zelf heb dat icoon niet op display (heb,GSM voorkeur geselecteerd) heb dat bij haar ook veranderd en het blijft! op display?
Weet iemand hoe het komt dat ze geen fotootjes meer ziet als ze een smsje krijg?(behalve van 1 pers )
Een vraagje: Gebruiken jullie de P1i ook als afstandbediening voor je TV, versterker e.d.?
Ik had hiervoor een S60 toestel en daar heb je irremote van Psiloc voor. Best handig, 1 remote voor alles. Helaas bestaat dit programma niet voor UIQ3 hoewel de P1i wel een infrarood poort heeft, en ook nog eens aan de goeie kant (de bovenkant).
Weten jullie of er zoiets bestaat voor de P1i?
Offtopic, FYI: Ik heb Uniphone gekocht om met voip te kunnen bellen via xs4all, en ik moet zeggen het werkt goed. Heb heel lang lopen klooien met Fring, maar dat crashte vaak en ik kreeg het niet aan de praat met xs4all.
Ik had hiervoor een S60 toestel en daar heb je irremote van Psiloc voor. Best handig, 1 remote voor alles. Helaas bestaat dit programma niet voor UIQ3 hoewel de P1i wel een infrarood poort heeft, en ook nog eens aan de goeie kant (de bovenkant).
Weten jullie of er zoiets bestaat voor de P1i?
Offtopic, FYI: Ik heb Uniphone gekocht om met voip te kunnen bellen via xs4all, en ik moet zeggen het werkt goed. Heb heel lang lopen klooien met Fring, maar dat crashte vaak en ik kreeg het niet aan de praat met xs4all.
Misschien een wilde gok, maar haal het geheugenkaartje eens eruit en stop het opnieuw erin? Als ik het geheugenkaartje nl. uit de telefoon heb, dan toont hij ook de foto's niet meer, alleen de foto's die in het geheugen van de gsm staan (of die met het kopieren van het telefoonboek in het telefoonboek bestand zijn gezet).... dus ff eruit en erin, en een smsje sturen.rooie60 schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:17:
heb even raad nodig,mijn vriendin heeft ook al 3 weken de P1i,en krijgt normaal fotootje te zien als iemand haar smst,en nu ineens niet meer? 1 van haar collega wel de rest niet meer.
Wat betreft het 3G icoon.... zet haar gsm eens op Flight mode? Dan zouden alle icoontjes weg moeten gaan wat betreft de verbindingen (ook die van 3G dus), daarna weer op telefoonmodus zetten als je zeker weet dat de instellingen op "Alleen GSM" staan, dan mag het 3G icoontje ook niet meer terugkomen.
Aangezien ik ook R9G007 heb zou het ook zo bij haar moeten werken.
En jah, ik weet dat ik moet updaten maar daar benk nog te lui voor aangezien ik dan ook weer alle software opnieuw moet installeren. Alsook m'n favorieten en m'n desktop shortcuts.
offtopic:
Wat kan de P1i veel sms berichtjes opslaan zeg! M'n inbox staat momenteel op 530 berichten (van variabele lengte, maar over het algemeen een smslengte van 2 berichtjes), en in de verzonden items staan er ook nog 501! Nog geen enkel gezeur gehad dat de inbox vol was, en ook nog niets dat de gsm veel trager wordt bij het lezen van de inbox, ook niet als je van het begin van de lijst naar het einde van de lijst springt!
Wat kan de P1i veel sms berichtjes opslaan zeg! M'n inbox staat momenteel op 530 berichten (van variabele lengte, maar over het algemeen een smslengte van 2 berichtjes), en in de verzonden items staan er ook nog 501! Nog geen enkel gezeur gehad dat de inbox vol was, en ook nog niets dat de gsm veel trager wordt bij het lezen van de inbox, ook niet als je van het begin van de lijst naar het einde van de lijst springt!
Wanna play?
Ik heb de P1i met orange world, bevalt goed tot nu toe. Zal heir even wat van mijn ervaringen posten.
Heb twee mailaccounts met imap push mail ingesteld, krijg mail vaak eerder op mijn telefoon binnen dan in outlook (terwijl ik rechtstreeks op de exchange server ben ingelogd). Mail via imap-push bevalt heel goed (alleen openen mails gaat heel langzaam). Via outlook/pcsuite synchroniseer ik mijn contacts, agenda, tasks en notes, helaas kan ik dit alleen maar thuis doen, (omdat ik daar se SE software heb geinstalleerd en mijn werkpc geen BT heeft en ik geen kabel wil meeslepen).
Omdat ik toch graag altijd alles gesynced heb, (vorn iets in in outlook, en het is gelijk op je tel) maar eens activesync uitgeprobeerd. Via de SE site kan je een progsel van dataviz hiervoor halen. Ik liep alleen gelijk tegen de beperkingen van het programma op. Als je dat programma installeerd worden namelijk je agenda en contacten van je tel gewist, en dan opnieuw van de server naar je tel gesycd.
Verder zijn er nog een aantal issues met de telefoon, hoop dat die nog een keer worden opgelost:
UMTS:
Andere aanmerkingen zijn dat je niet kan instellen hoe je telefoon standby gaat (toetsblokkering en backlight dimmen) Onhandig als je bij tomtom gebruikt zonder autolader; springt ie steeds op toetsblokkering.
Gebrek aan profielen is echt onhandig (buiten profiel met veel backlight en volume, binnen stil en gedimd backlight zou ik echt heel handig vinden)
Iemand last van dezelfde dingen en daar al oplossingen/work arounds voor gevonden? Tis echt een mooie telefoon maar aan die kleine dingen begin ik me wel een beetje te ergeren.
Nog een ding waar ik weinig over hoor, de track-id functionaliteit. Wist voor ik heb kocht helemaal niet dat dat er op zat, maar het werkt wat mij betreft echt ver boven verwachting, veel sneller en acurater dan ikn had gedacht dat mogelijk was. Zelfs meeste obscure muziek vindt ie wel, in ieder geval alles wat je op de radio ofzo hoort, en zelfs al is er redelijk wat omgevingsgeluid en staat de muziek niet echt hard. Laatst in de supermarkt geprobeerd, werkte gewoon. Helaas kan je nog niet zelf een melodietje neurien.
Heb twee mailaccounts met imap push mail ingesteld, krijg mail vaak eerder op mijn telefoon binnen dan in outlook (terwijl ik rechtstreeks op de exchange server ben ingelogd). Mail via imap-push bevalt heel goed (alleen openen mails gaat heel langzaam). Via outlook/pcsuite synchroniseer ik mijn contacts, agenda, tasks en notes, helaas kan ik dit alleen maar thuis doen, (omdat ik daar se SE software heb geinstalleerd en mijn werkpc geen BT heeft en ik geen kabel wil meeslepen).
Omdat ik toch graag altijd alles gesynced heb, (vorn iets in in outlook, en het is gelijk op je tel) maar eens activesync uitgeprobeerd. Via de SE site kan je een progsel van dataviz hiervoor halen. Ik liep alleen gelijk tegen de beperkingen van het programma op. Als je dat programma installeerd worden namelijk je agenda en contacten van je tel gewist, en dan opnieuw van de server naar je tel gesycd.
- Helaas worden de foto's bij contacten niet meegenomen, en die kan je ook niet via pcsuite er weer opzetten om dat dat ge-disabled wordty bij de installatie van activesync.
- Het is me niet gelukt mails in folders te bekijken (lukt wel via imap), aangezien de helft van mijn inkomende mail al op de server in mapjes wordt gesorteerd vrij essentieel
- Tasks en notes worden niet gesynchoniseerd
Verder zijn er nog een aantal issues met de telefoon, hoop dat die nog een keer worden opgelost:
UMTS:
- Accu gaat supernsel leeg, dus alleen gebruiken als nodig hebt
- Voor schakelen naar UMTS moet je veel menu'tjes door
- Bij UMTS kan je maar 1 verbinding tegelijk gebruiken en moet ik msn en push mail uitzetten en dus nog meer menu'tjes door. Zal het even uitleggen:
Via orange krijg je twee internet accounts, Orange World voor onbeperkt http internet (geen downloads) emn Internet Acces voor max 25 mb aan ongelimiteerd internet. Voor browsen gebruik in Orange World, voor push-imap en msn Internet Acces. Internet Acces staat dus vrijwel altijd aan, en soms gebruik ik Orange World er bij voor browsen. Onder GPRS gaat dit goed, maar met UMTS kan ik maar van 1 verbinding tegelijk gebruik maken. Als ik dus snel wil browsen moet ik eerst msn en pushmail uit zetten. - Als de UMTS dekking slecht is (en dat is vaak het geval), maar de GSM dekking 100%, gaat ie toch proberen op UMTS over te schakelen. Iedere keer als ie schakelt is de telefoon even onbereikbaar, volgens mij kan ie binnen 1 gesprek ook niet roamen van UMTS naar GSM, je verbinding wordt hier dus erg onbetrouwbaar door.
Andere aanmerkingen zijn dat je niet kan instellen hoe je telefoon standby gaat (toetsblokkering en backlight dimmen) Onhandig als je bij tomtom gebruikt zonder autolader; springt ie steeds op toetsblokkering.
Gebrek aan profielen is echt onhandig (buiten profiel met veel backlight en volume, binnen stil en gedimd backlight zou ik echt heel handig vinden)
Iemand last van dezelfde dingen en daar al oplossingen/work arounds voor gevonden? Tis echt een mooie telefoon maar aan die kleine dingen begin ik me wel een beetje te ergeren.
Nog een ding waar ik weinig over hoor, de track-id functionaliteit. Wist voor ik heb kocht helemaal niet dat dat er op zat, maar het werkt wat mij betreft echt ver boven verwachting, veel sneller en acurater dan ikn had gedacht dat mogelijk was. Zelfs meeste obscure muziek vindt ie wel, in ieder geval alles wat je op de radio ofzo hoort, en zelfs al is er redelijk wat omgevingsgeluid en staat de muziek niet echt hard. Laatst in de supermarkt geprobeerd, werkte gewoon. Helaas kan je nog niet zelf een melodietje neurien.
Is er een manier om je P1i met een PC kalender te sync'en? Bij voorkeur de webversie van Google (of anders een offline oplossing als een van de Mozilla calendars Sunbird of Lightning of Windows Calendar).
Het kan geloof ik wel met die van Outlook, maar ik zoek nou net een gratis oplossing....
Het kan geloof ik wel met die van Outlook, maar ik zoek nou net een gratis oplossing....
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 05-11-2007 11:51 ]
Thnx voor het delen van je ervaring.Damsplaat schreef op maandag 05 november 2007 @ 11:48:
[Ik heb de P1i met orange world, bevalt goed tot nu toe.....]
Inderdaad erg jammer wat betreft die verbinding. Het ontbreken van HSDPA is in mijn ogen nog het grootste nadeel van de P1i aangezien dit zo in opkomst is.
Is dan ook de enige reden om hem niet te nemen...( persoonlijk )
De problemen met umts herken ik niet (Kpn abo), browsen, downloaden en email checken vereist geen verschillende verbindingen of accounts en kan gewoon gelijktijdig.
Ik heb de P1i inmiddels aardig op de proef gesteld door constant email van verschillende accounts te checken, tegelijk te navigeren met Nav4all en tussendoor telefoontjes afhandelen
Hier heeft hij geen enkele moeite mee, alles blijft werken zoals het hoort en het umts bereik is gewoon prima bij Kpn.
Het zou kunnen dat de batterij sneller op is als je maar half umts of sterk wisselend bereik hebt.
Bij intensief gebruik doe ik 3 tot 4 dagen met de batterij en dit vind ik niet slecht voor een smartphone
Ik gebruik activesync i.c.m. Outlook en dat werkt prima, een Exchange server verbinding gebruik ik niet.
Wat ik ook leuk vind is dat Orb goed werkt op de P1i, zowel via umts als wifi kan ik bijna alles op m'n pc bekijken of afspelen.
Tenslotte gebruik ik thuis voip (Iskoot/Skype) i.c.m. een wifi verbinding, maar het is wel jammer dat die software niets doet met de front cam (gratis video call)
Ik heb de P1i inmiddels aardig op de proef gesteld door constant email van verschillende accounts te checken, tegelijk te navigeren met Nav4all en tussendoor telefoontjes afhandelen
Hier heeft hij geen enkele moeite mee, alles blijft werken zoals het hoort en het umts bereik is gewoon prima bij Kpn.
Het zou kunnen dat de batterij sneller op is als je maar half umts of sterk wisselend bereik hebt.
Bij intensief gebruik doe ik 3 tot 4 dagen met de batterij en dit vind ik niet slecht voor een smartphone
Ik gebruik activesync i.c.m. Outlook en dat werkt prima, een Exchange server verbinding gebruik ik niet.
Wat ik ook leuk vind is dat Orb goed werkt op de P1i, zowel via umts als wifi kan ik bijna alles op m'n pc bekijken of afspelen.
Tenslotte gebruik ik thuis voip (Iskoot/Skype) i.c.m. een wifi verbinding, maar het is wel jammer dat die software niets doet met de front cam (gratis video call)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Je zegt dat je activesync met outlook gebruikt, ik neem aan dat je bedoeld dat je je tel met outlook syncd via je pc? Mooie van ActiveSync met een exchange server is dat je telefon altijd realtime gesyncd wordt, en dat ik dan overal waar een pc met internet is via de weblogin van outlook de agenda items op mijn telefoon kan bijwerken (om maar eens wat te noemen)Speedy-Andre schreef op maandag 05 november 2007 @ 13:28:
De problemen met umts herken ik niet (Kpn abo), browsen, downloaden en email checken vereist geen verschillende verbindingen of accounts en kan gewoon gelijktijdig.[...]
Ik besef dat dit probleem vrij orange specifiek is, maar daarom niet minder vervelend.
Heb nog een vraagje, is het iemand al gelukt om verbinding te krijgen met eduroam (Dat is het gezamenlijke draadloze netwerk van vele europese universiteiten, kan je dus op zowat iedere uni snel internetten.)
Het is nogal lastig omdat het met 802.1x authenticatie werkt. heb de volgende pagina gevonden voor symbian S60 (niks voor uiq kunnen vinden), maar ik kan niet alle instellingen zetten die hier worden gedaan:
https://securehomes.esat..../view.cgi/Symbian/EduRoam
vanaf hier gaat het fout: "First, you should enable the EAP-PEAP, after which you can disable the EAP-SIM and EAP-AKA..." Deze menu instellingen ontbreken (ik heb ze niet kunnen vinden) bij de p1i
[ Voor 14% gewijzigd door Damsplaat op 05-11-2007 15:41 ]
Verwijderd
Kheb een vaag probleem, wat ik al eerder heb gehad met m'n k750i. Soms belt hij gewoon de laatste oproep terug terwijl ik niks doe. Zelfde met smsjes... En vandaag was het zelfs zo dat m'n moeder belde maar hij niet overging bij mij. Wel kreeg ik daarna een smsje van oproep gemist... Iemand hetzelfde?
Dank je wel,ik zal haar een screenshot sturen va je antwoordF-Tim schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:24:
[...]
Misschien een wilde gok, maar haal het geheugenkaartje eens eruit en stop het opnieuw erin? Als ik het geheugenkaartje nl. uit de telefoon heb, dan toont hij ook de foto's niet meer, alleen de foto's die in het geheugen van de gsm staan (of die met het kopieren van het telefoonboek in het telefoonboek bestand zijn gezet).... dus ff eruit en erin, en een smsje sturen.
Wat betreft het 3G icoon.... zet haar gsm eens op Flight mode? Dan zouden alle icoontjes weg moeten gaan wat betreft de verbindingen (ook die van 3G dus), daarna weer op telefoonmodus zetten als je zeker weet dat de instellingen op "Alleen GSM" staan, dan mag het 3G icoontje ook niet meer terugkomen.
Aangezien ik ook R9G007 heb zou het ook zo bij haar moeten werken.
En jah, ik weet dat ik moet updaten maar daar benk nog te lui voor aangezien ik dan ook weer alle software opnieuw moet installeren. Alsook m'n favorieten en m'n desktop shortcuts.
offtopic:
ARGH wat is het toch ronduit KUT geregeld. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien. Waarom kan deze telefoon niet zo gebruikersvriendelijk zijn dat hij m'n Windows Contacts apart houdt van m'n mobiele contacts? Als ik nu sync dan gooit ie die twee samen. Nee, ik wil m'n mailcontacten niet mengen met m'n mobiele contacten. Wat onmogelijk irritant!
Verwijderd
Ik heb dit topic alweer een tijdje niet bekeken, maar heeft er inmiddels al iemand een oplossing voor het probleem met de Plus service van Tomtom? Als ik de uiq3 versie van mijn Tomtom dvd installeer krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden in het apparaat als ik verbinding maak. Ongeacht welke plus dienst ik selecteer.
Na wat rondstruinen op google heb ik wel veel mensen gezien met hetzelfde probleem, maar niemand met een oplossing.
Na wat rondstruinen op google heb ik wel veel mensen gezien met hetzelfde probleem, maar niemand met een oplossing.
Okay, ik ben toch echt niet een enorme onbenul, maar het lukt me, noch met de wizard, noch met handmatig instellen om mijn @home of gmail accounts in te stellen.
Bij de wizard krijg ik de 'cijferafbeelding' niet te zien, bij het handmatig instellen zegt hij dat er fouten op de server voorkomen (?) iemand een idee of ervaring?
Bij de wizard krijg ik de 'cijferafbeelding' niet te zien, bij het handmatig instellen zegt hij dat er fouten op de server voorkomen (?) iemand een idee of ervaring?
Verwijderd
Wat doet de plus versie precies? Ik heb namelijk zelf ook TomTom erop, ik dacht versie 6, en hij doet het perfect. Hij vind de Bluetooth GPS gewoon en hij navigeert gewoon.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:52:
Ik heb dit topic alweer een tijdje niet bekeken, maar heeft er inmiddels al iemand een oplossing voor het probleem met de Plus service van Tomtom? Als ik de uiq3 versie van mijn Tomtom dvd installeer krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden in het apparaat als ik verbinding maak. Ongeacht welke plus dienst ik selecteer.
Plus is geen versie, het zijn diensten zoals file informatie, zien waar vrienden zich bevinden of flitspalen locaties etc etc. Dat gaat via een data verbinding (GPRS, UMTS, WiFi) en heeft niets met het functioneren van de navigatie zelf te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:11:
[...]
Wat doet de plus versie precies? Ik heb namelijk zelf ook TomTom erop, ik dacht versie 6, en hij doet het perfect. Hij vind de Bluetooth GPS gewoon en hij navigeert gewoon.
Heb hem sinds vrijdag nu, na een half jaar de Nokia E61i te gebruiken. Vind hem fijner werken dan S60, maar viel me wel op dat alles iets trager is met opstarten. Maar ikzelf vind het niet echt vervelend.
[ Voor 16% gewijzigd door CyPh op 07-11-2007 09:35 ]
Uw advertentie hier?
Verwijderd
Precies, en zodra ik dus deze diensten wil gebruiken probeert het programma verbinding te maken met de Tomtom servers. Vervolgens krijg ik een melding dat er een interne fout is opgetreden op mijn apparaat (een foutmelding van Tomtom, rood scherm) en kan hij geen verbinding maken. Ik heb kpn als provider, en het internetten via de browser werkt perfect. Aan de verbinding zou het dus niet moeten liggen..CyPh schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:33:
[...]
Plus is geen versie, het zijn diensten zoals file informatie, zien waar vrienden zich bevinden of flitspalen locaties etc etc. Dat gaat via een data verbinding (GPRS, UMTS, WiFi) en heeft niets met het functioneren van de navigatie zelf te maken.
Heb hem sinds vrijdag nu, na een half jaar de Nokia E61i te gebruiken. Vind hem fijner werken dan S60, maar viel me wel op dat alles iets trager is met opstarten. Maar ikzelf vind het niet echt vervelend.
Hebben jullie Plus wel werkend op de P1i? En zo ja, welke versie van Tomtom en eventueel van de firmware van de P1i hebben jullie dan? Ik heb 2 weken geleden de firmware geupdate en een harde reset gedaan, maar dat mocht niet baten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 15:00 ]
Verwijderd
Ook ik ben sinds iets meer dan een week een trotse bezitter van een P1i. Ben de afgelopen tijd al bezig geweest met dit forum doorlezen en sinds ik mijn telefoon heb ook van alles aan het uitproberen. Tot nu toe maak ik vooral veel gebruik van E-Buddy. Echt een ideaal I-M programma. Helaas gaat mijn abo met onbeperkt internet pas over anderhalve maand in dus ik moet me wat internet beperken tot het inloggen op het draadloos netwerk thuis.
Nou heb ik echter wel een klein probleem bij het afspelen van videobestanden. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om iets fullscreen in beeld te krijgen. Wanneer ik deze optie selecteer draait het venster wel en wordt de achtergrond zwart maar het blijft dezelfde grootte. Ook wanneer ik bij instellingen wil zoomen verandert er niks. Ik heb dit zowel bij nieuwe bestanden die ik net heb omgezet in 3gp als bij de oude filmpjes die ook al op mijn M600i stonden. Op deze telefoon kreeg ik die filmpjes wel fullscreen. Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben en hier evt ook al een oplossing voor hebben?
-Edit- Ik heb het probleem al gevonden. De filmpjes waren niet in de juiste resolutie geconverteerd en blijkbaar vergroot de P1i deze dan niet meer automatisch naar het goede formaat.
Nou heb ik echter wel een klein probleem bij het afspelen van videobestanden. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om iets fullscreen in beeld te krijgen. Wanneer ik deze optie selecteer draait het venster wel en wordt de achtergrond zwart maar het blijft dezelfde grootte. Ook wanneer ik bij instellingen wil zoomen verandert er niks. Ik heb dit zowel bij nieuwe bestanden die ik net heb omgezet in 3gp als bij de oude filmpjes die ook al op mijn M600i stonden. Op deze telefoon kreeg ik die filmpjes wel fullscreen. Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben en hier evt ook al een oplossing voor hebben?
-Edit- Ik heb het probleem al gevonden. De filmpjes waren niet in de juiste resolutie geconverteerd en blijkbaar vergroot de P1i deze dan niet meer automatisch naar het goede formaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 13:17 ]
Weet iemand hoe je het geluid in Tomtom hoger kan zetten?
Heb hem in tomtom zelf al op maximaal gezet maar toch klinkt hij niet echt luid.
Ik heb van de week er nieuwe software opgezet en meende dat hij daarvoor veel luider was.
Is er niet ergens een overall instelling voor geluid op de P1i?
Heb hem in tomtom zelf al op maximaal gezet maar toch klinkt hij niet echt luid.
Ik heb van de week er nieuwe software opgezet en meende dat hij daarvoor veel luider was.
Zou de SEUS software update voor de P1 Dutch Trade versie al beschikbaal komen? Kan nu niet zo lang meer duren?
Roost
Roost
Bij geluiden je Multimedia geluidsinstelling zo ver mogelijk omhoog draaienYohost! schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:30:
Weet iemand hoe je het geluid in Tomtom hoger kan zetten?
Mocht je het nu niet kunnen vinden, zet dan je radio aan, maximaal volume instellen met het scrollwieltje, en je bereikt hetzelfde resultaat,
Wanna play?
Ik heb een vergelijkbaar probleem met andere software gehad (o.a. Nav4all), de Kpn proxy kan kennelijk niet transparant werken.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:57:
[...]
Hebben jullie Plus wel werkend op de P1i? En zo ja, welke versie van Tomtom en eventueel van de firmware van de P1i hebben jullie dan? Ik heb 2 weken geleden de firmware geupdate en een harde reset gedaan, maar dat mocht niet baten.
Zonder proxy kan een applet de poorten die nodig zijn direct aanspreken, met de Kpn proxy is dat niet vanzelfsprekend

Met mijn 'onbeperkt data' abo zeurt Kpn niet over de proxy, dus ik ga lekker zo door
Klopt. Ik vind het ook heel vreemd om je geluid in TomTom op een acceptabel niveau te krijgen, je je mediaspeler moet starten en het volume op max moet schuiven. (ervaring met een M600i, maar is volgens mij bij de P1i hetzelfde).Yohost! schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:58:
Kan het kloppen dat het multimedia geluidsniveau dan niet onder het control panel te vinden is?
Iemand trouwens al een idee wat de opvolger van de P1i gaat doen? Ik zie alle nieuwe toestellen van SE uitgerust worden met hsdpa. Dat is natuurlijk met het oog op de toekomst wel lekker, als meer providers interessante echte fair use internet abbo's aan gaan bieden.
Verder hoop ik dat het toetsenbord van de P1i/M600i nog lang binnen SE in gebruik blijft. Ik moet er echt niet meer aan denken om op een "gewoon" telefoon toetsenbord te gaan lopen knoppenbonken..
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dat was een simpele oplossing hoor. Als je je telefoon op stil zet, dan met je stylus op het dubbele stille muzieknootje klikt, dan kun je dáár ook apart je multimedia geluid harder/zachter zetten hoorppaddo schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:39:
[...]
Klopt. Ik vind het ook heel vreemd om je geluid in TomTom op een acceptabel niveau te krijgen, je je mediaspeler moet starten en het volume op max moet schuiven. (ervaring met een M600i, maar is volgens mij bij de P1i hetzelfde).
Iemand trouwens al een idee wat de opvolger van de P1i gaat doen? Ik zie alle nieuwe toestellen van SE uitgerust worden met hsdpa. Dat is natuurlijk met het oog op de toekomst wel lekker, als meer providers interessante echte fair use internet abbo's aan gaan bieden.
Verder hoop ik dat het toetsenbord van de P1i/M600i nog lang binnen SE in gebruik blijft. Ik moet er echt niet meer aan denken om op een "gewoon" telefoon toetsenbord te gaan lopen knoppenbonken..
Wanna play?
Verwijderd
Heb ook al een tijdje een P1i en ben nog steeds (!) de mogelijkheden aan het ontdekken. Heb al wel een probleem ontdekt: in mijn auto zit een Nokia CK7W carkit met Bluetooth-functie. Koppelen lukt, een gesprek initiëren ook, maar bij een inkomend gesprek dat ik opneem wordt na plm 5 sec de verbinding automatisch verbroken.
Ik heb al:
* de koppeling opnieuw gemaakt
* "dit apparaat vertrouwen" ingeschakeld
* "voor audio gebruiken" ingeschakeld
* "zichtbaar voor andere apparaten" ingeschakeld
* en ook "energiebesparing inschakelen" al aan én uit gezet
Het lijkt er dus op dat de verbinding wel stabiel genoeg is om 'naar buiten te bellen', maar niet om gesprekken te ontvangen.
Iemand een idee?
edit: met mijn vorige telefoon (SE W800i) werkte alles wel zoals je zou mogen verwachten. Het kan dus wel, zou je zeggen ...
Ik heb al:
* de koppeling opnieuw gemaakt
* "dit apparaat vertrouwen" ingeschakeld
* "voor audio gebruiken" ingeschakeld
* "zichtbaar voor andere apparaten" ingeschakeld
* en ook "energiebesparing inschakelen" al aan én uit gezet
Het lijkt er dus op dat de verbinding wel stabiel genoeg is om 'naar buiten te bellen', maar niet om gesprekken te ontvangen.

edit: met mijn vorige telefoon (SE W800i) werkte alles wel zoals je zou mogen verwachten. Het kan dus wel, zou je zeggen ...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 17:50 ]
Verwijderd
krispy, ik probeerde al een tijd om de SE PC Suite (toch via Wine) te installeren op Ubuntu Gutsy. No chance dus. Ik had de waarschuwingen beter moeten lezen...Ik wil graag mijn P990i synchronizeren met evolution. Ik las in dit topic jouw reactie. Heb je misschien een oplossing gevonden?? Laat het me dan svp weten. Ik weet zeker dat je er een hoop andere mensen ook een plezier mee kan doen.krispy schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:17:
[...]
Ik heb hem nog niet geprobeert te synchen met m'n Xubuntu laptop. Is een projectje voor volgende week.
thanx
Hardy Heron gaat Smartphone sync-ing als prioriteit zetten, daar ben ik iig al een beetje blij mee.
Stomme vraag misschien, maar kan je ook je mail ophalen en het bericht op de server laten staan?
Ik heb het nog nergens gevonden.
Stomme vraag misschien, maar kan je ook je mail ophalen en het bericht op de server laten staan?
Ik heb het nog nergens gevonden.
Verwijderd
Hoi,
Er bestaat een progje specifiek gemaakt om te syncen met SE en windows (zou ook op Linux moeten werken, maar nog nooit getest)
http://www.fjsoft.at/en/
Werkt voor mij persoonlijk een stuk handiger dan de officiële software.
Ondertussen is mijn GSM ook aan vervanging toe en bij het zoeken naar info over de P1i kwam ik dit topic tegen... Blijkbaar is de telefoon echt wel een aanrader?!
Er bestaat een progje specifiek gemaakt om te syncen met SE en windows (zou ook op Linux moeten werken, maar nog nooit getest)
http://www.fjsoft.at/en/
Werkt voor mij persoonlijk een stuk handiger dan de officiële software.
Ondertussen is mijn GSM ook aan vervanging toe en bij het zoeken naar info over de P1i kwam ik dit topic tegen... Blijkbaar is de telefoon echt wel een aanrader?!
Helaas:
MyPhoneExplorer is designed for SonyEricsson K700,K750,K800 - but it works with every SonyEricsson-phone except the symbian-based phones (P-series, M600, W950)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
offtopic
Je moest het weer verpesten hè, Ginz..
/offtopic
Je moest het weer verpesten hè, Ginz..
/offtopic
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Verwijderd
Hoi,
In 't forum heb k nochtans iets gelezen dat de P1i compatibel zou zijn ... Jammer genoeg is mijn duits niet goed genoeg.
Hoe draag je eigenlijk zo'n P1i? Steek je die zoals elke GSM in de broekzak, hang je hem aan je riem? Berg je hem telkens op in een speciaal etui? Dit is een beetje mijn bezorgdheid :-p
In 't forum heb k nochtans iets gelezen dat de P1i compatibel zou zijn ... Jammer genoeg is mijn duits niet goed genoeg.
Hoe draag je eigenlijk zo'n P1i? Steek je die zoals elke GSM in de broekzak, hang je hem aan je riem? Berg je hem telkens op in een speciaal etui? Dit is een beetje mijn bezorgdheid :-p
Nog een maandje en dan is het eindelijk weer tijd voor een nieuwe telefoon. Nu lijkt de P1i me echt een geweldige telefoon maar hik ik eigenlijk tegen het ontbreken van HSDPA aan. Is UMTS snel genoeg om gewoon wat te internetten en mail te checken of erger je je binnen no-time kapot aan de traagheid?
Vorige week nog geprobeerd. Tevergeefs. Of er moet een of andere l33t3 hack zijn...Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:17:
Hoi,
Verwijderd
Wat doe ik fout? Ik wil mijn @home e-mail ophalen maar hij haalt niks op.
Instellingen:
Emailadres: mijnadres@home.nl
Verbindingstype: IMAP
Inkomende server: mail.home.nl
Gebruikersnaam: mijnadres
Wachtwoord: ****
Uitgaande server: mail.home.nl
Ben ik iets vergeten?
Instellingen:
Ben ik iets vergeten?
Wat voor internet verbinding/abonnement heb je? Sommige providers bokkeren binnen bepaalde abo's toegang tot imap.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:30:
Instellingen:
Ben ik iets vergeten?
Verwijderd
Ik heb een KPN/HI 30 euro abonnement. Daarnaast ook een Mobiel Internet (10 euro) van KPN
Verwijderd
Weet iemand hoe je TV kijken op je P1i voor elkaar kan krijgen? Ik heb een orange abonnement, daar geven ze aan dat het niet kan. Echter op de SE P1i website staat dat je video stream moet kunnen kijken dus ook TV lijkt me zo....
Tv kijken kan via de Orange wapsiteVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:46:
Weet iemand hoe je TV kijken op je P1i voor elkaar kan krijgen? Ik heb een orange abonnement, daar geven ze aan dat het niet kan. Echter op de SE P1i website staat dat je video stream moet kunnen kijken dus ook TV lijkt me zo....
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Verwijderd
Ja, maar die kan ik nergens vinden. Lijkt me niet dat dat aan het toestel kan liggen toch?Tv kijken kan via de Orange wapsiteEr zit daar ergens een linkje naar de TV
Verwijderd
Is er al iemand in geslaagd om zijn organizer te sync'en met sunbird? (of een ander Mozilla product)
Kan ik gemakkelijk third-party software vinden?
Kan ik gemakkelijk third-party software vinden?
Verwijderd
Veel software te vinden op http://gallery.mobile9.com/Kan ik gemakkelijk third-party software vinden?
hallo
kan mij iemand vertellen op welke framerate ik videobestanden moet omzetten om deze op mijn ingewikkelde p1i kan bekijken.
Laatst ben ik er mee bezig geweest maar op een of ander manier wil het niets afspelen, ik begin me een beetje hieraan te irriteren.
Wat zijn trouwens het opvallendste voordelen van deze phonee
kan mij iemand vertellen op welke framerate ik videobestanden moet omzetten om deze op mijn ingewikkelde p1i kan bekijken.
Laatst ben ik er mee bezig geweest maar op een of ander manier wil het niets afspelen, ik begin me een beetje hieraan te irriteren.
Zet op de P1i de Kpn proxy eens uit als hij aan staat.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:27:
Ik heb een KPN/HI 30 euro abonnement. Daarnaast ook een Mobiel Internet (10 euro) van KPN
Ook zou je Pop3 kunnen kiezen i.p.v. Imap, bij mij werkt dat prima (Kpn mobiel abo).
dat lijkt me iets wat je zelf toch wel uitzoekt voordat je hem koopt, toch??Chupaman schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:11:
Los van het feit dat @home volgens mij geen gebruik maakt van IMAP servers.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:30:
Instellingen:
Ben ik iets vergeten?
Via de sonyericsson site kan je naar 'gegevens instellen' daar kan je makkelijk automatisch je @home account in stellen via sms.
Verwijderd
Al sinds ruimte tijd ben ik opzoek naar een mooie en erg ''gadget'' achtige smartphone. Het lijkt me gewoon heerlijk om een soort van personal-computer te hebben. Mijn keuze is gevallen voor de P1i van SE of de S710 van HTC. Aangezien de HTC een beetje kiddie overkomt en niet zoveel leuke dingetjes erop heeft als de P1i (Zoals een 3,2 megapixel camera en een touchscreen) denk ik toch dat ik voor de P1i ga. Nu heb ik toch nog wat vraagjes over dit apparaat voordat ik mijn defenitieve keuze ga maken. Ik hoop dat iemand van jullie mijn vragen zou kunnen beantwoorden. Owja, ik wil de telefoon vooral gaan gebruiken voor internet, bellen/smsen, msnen (via een application) en ik zal natuurlijk ook de dingen gaan gebruiken die de P1i beschikbaar heeft. Anyway hier komen mijn vragen:
- Hoe is het gesteld met de touchscreen van de P1i? Ik las namelijk dat een touchscreen vrij kwetsbaar is voor stof en andere rotzooi. Is dit ook zo bij de P1i?
- Is het internetten op de P1i goed te doen? Kan je de meeste sites openen en ziet dat er dan nog steeds goed uit? Niet dat het zowat onmogelijk is om een beetje knap te internetten.
- Werkt wifi goed? En houdt de accu het een beetje lang vol?
- Is het een gebruiksvriendelijk apparaatje qua grootte en interface of ben je echt tijden bezig om alles een beetje onder de knie te krijgen?
- Hoelang zal dit mobieltje nog meegaan als je kijkt naar wat hij kan. Ik zit nu namelijk in het 5e van VWO en over 2 jaartjes ga ik naar de universiteit. Zal het mobieltje dan nog voldoen zodat ik hem nog steeds goed kan gebruiken tijdens mijn studie? Dit is meer een meningsvraag maar wat denken jullie ervan?
Ik hoop dat iemand mij wat informatie zou kunnen geven en mijn vragen kan beantwoorden!
Mijn dank is groot.
Gr. Tom
PS: Zijn er misschien nog andere smartphones die aantrekkelijk zijn om naar te kijken? Beetje zoals een P1i.
- Hoe is het gesteld met de touchscreen van de P1i? Ik las namelijk dat een touchscreen vrij kwetsbaar is voor stof en andere rotzooi. Is dit ook zo bij de P1i?
- Is het internetten op de P1i goed te doen? Kan je de meeste sites openen en ziet dat er dan nog steeds goed uit? Niet dat het zowat onmogelijk is om een beetje knap te internetten.
- Is het een gebruiksvriendelijk apparaatje qua grootte en interface of ben je echt tijden bezig om alles een beetje onder de knie te krijgen?
- Hoelang zal dit mobieltje nog meegaan als je kijkt naar wat hij kan. Ik zit nu namelijk in het 5e van VWO en over 2 jaartjes ga ik naar de universiteit. Zal het mobieltje dan nog voldoen zodat ik hem nog steeds goed kan gebruiken tijdens mijn studie? Dit is meer een meningsvraag maar wat denken jullie ervan?
Ik hoop dat iemand mij wat informatie zou kunnen geven en mijn vragen kan beantwoorden!
Mijn dank is groot.
Gr. Tom
PS: Zijn er misschien nog andere smartphones die aantrekkelijk zijn om naar te kijken? Beetje zoals een P1i.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 22:33 ]
Tv kijken wil niet met een P1i. Het toestel ondersteund het wel, maar Orange het toestel niet. Alleen de door Orange ondersteunde toestellen doen het. Wat wel mega-relaxed is, is dat je onbeperkt kan internetten zonder de intellingen te wijzigen. Ik doe het al maanden met mijn P1i en nog nooit een cent betaaldVerwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:14:
[...]
Ja, maar die kan ik nergens vinden. Lijkt me niet dat dat aan het toestel kan liggen toch?
Ik heb een vraag. Ik heb met verschillende simkaarten van Orange in zowel de K810i, de M600i, W950i en de P1i dat met UMTS aan de accu binnen een halve dag leeg is. Waar ligt dat aan?
Ik heb de sim al eens vervangen. In mijn 6280 gaat ie dagen mee. Is dat een SE kwaaltje???
Verwijderd
Hoeveel MB internet je dan, want je kan sowieso voor 25 mb internetten. Ik krijg als het goed is vandaag mijn UMTS kaartje, maar zo te lezen ga ik die maar niet gebruiken. Dat internetten kom ik toch niet boven de 25 mb, TV kijken werkt niet en de accu is snel leeg..... En volgens mij gaat Orange World niet eens echt sneller, of internet via GPRS.Wat wel mega-relaxed is, is dat je onbeperkt kan internetten zonder de intellingen te wijzigen. Ik doe het al maanden met mijn P1i en nog nooit een cent betaald. Tv kijken doe ik heel af en toe met m'n 6280...
Waarom werkt dat TV kijken dan niet?
Is toch gewoon kwestie van instelling goed invoeren?
Ik heb het zelf ook nog niet voor elkaar maar volgens mij moet je ergens de proxy instellen voor videostreaming, ben er alleen nog niet achter waar.
Is toch gewoon kwestie van instelling goed invoeren?
Ik heb het zelf ook nog niet voor elkaar maar volgens mij moet je ergens de proxy instellen voor videostreaming, ben er alleen nog niet achter waar.
Verwijderd
Je kan proxy voor video streamen instellen bij entertainment en dan video. Ga dan naar meer, settings, configuratie, proxy,
Verwijderd
Ik heb ook het totaalpakket van Kpn. Als ik de proxy echter uitschakel dan kan ik niet meer internetten.. Hoe heb jij het precies ingesteld?Speedy-Andre schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:40:
[...]
Ik heb een vergelijkbaar probleem met andere software gehad (o.a. Nav4all), de Kpn proxy kan kennelijk niet transparant werken.
Zonder proxy kan een applet de poorten die nodig zijn direct aanspreken, met de Kpn proxy is dat niet vanzelfsprekend![]()
Met mijn 'onbeperkt data' abo zeurt Kpn niet over de proxy, dus ik ga lekker zo door
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:31:
hier komen mijn vragen:
uiteraard is een touchscreen kwetsbaarder dan glas, maar bij normaal gebruik heb je daar geen last van, vrouwen hebben de leuke eigenschap om mobieltjes in handtassen te gooien en ja...dat gaat niet goed maar gewoon in je broekzak, zonder sleutels of ander spul, is geen probleem. Koop voor een paar euro een screenprotector dan heb je helemaal nergens last van.
De standaard browser werkt naar mijn mening niet lekker, gelukkig kan je gratis opera mini downloaden wat super werkt, hiermee kan je met beperkte schermruimte fatsoenlijk internetten via slimme zoomfuncties.
Wifi werkt gewoon zonder bijzonderheden.............De accu houdt het bij normaal gebruik 2 - 4 dagen vol afhankelijk van je instellingen (3g uitzetten en alleen GPRS scheelt alles)
Gaat wel, vindt hem daarin niet uitblinken maar ondertussen kan ik alles weer vinden en voelt het allemaal weer vertrouwd aan. Kwestie van voldoende spelen.
- Hoelang zal dit mobieltje nog meegaan als je kijkt naar wat hij kan.
moeilijke vraag, hij is nu al ingehaald op bepaalde gebieden in vergelijking met andere telefoons...maarja dat is voor elke telefoon het geval. Zit erop wat je nodig hebt ? Dan kan je er gewoon je abbo lengte mee doen.
Verwijderd
@ ilja_Kole: Thx voor je reactie!
En heb ik meteen nog een klein vraagje, welke smartphones zijn er al voorbij de P1i dan? (ook een beetje prijsvergelijkend bekeken). Oftewel welke smartphones kan ik vergelijken met de P1i? Misschien zit er nog iets interessanters bij!
Greetz, Tom
En heb ik meteen nog een klein vraagje, welke smartphones zijn er al voorbij de P1i dan? (ook een beetje prijsvergelijkend bekeken). Oftewel welke smartphones kan ik vergelijken met de P1i? Misschien zit er nog iets interessanters bij!
Greetz, Tom
op http://mobile-review.com of www.gsmarena.com staat veel vergelijkingsmateriaal. Het is maar net waar je je eisen legt, een camera met meer MP's, windows Mobile vs Symbian, Design ????Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:38:
@ ilja_Kole: Thx voor je reactie!
Greetz, Tom
Ga anders eens naar de MMarkt in de buurt en speel daar een beetje met alle toestellen, daar heb je meer aan dan de adviezen van Jantje en Pietje...........
Ik heb sinds eergisteren ook een P1i icm Hi met Eindeloos Online , geweldig apparaat ! RSS-feeds, E-mail, browsen... alles werkt perfect.
Ik zit echter met 1 ding, zodra mijn P1i op Internet gaat (via GPRS/UMTS) dan kan ik niet meer gebeld worden. Ik heb de redirect naar de Voicemail al uitgeschakeld, maar blijkbaar werkt dat niet.
Iemand een oplossing hiervoor? Ik ben de hele telefoon al doorgeweest...
Ik zit echter met 1 ding, zodra mijn P1i op Internet gaat (via GPRS/UMTS) dan kan ik niet meer gebeld worden. Ik heb de redirect naar de Voicemail al uitgeschakeld, maar blijkbaar werkt dat niet.
Iemand een oplossing hiervoor? Ik ben de hele telefoon al doorgeweest...
Voor iedereen die zich ergert dat hij of zij geen startpagina kan instellen in opera:
1. Download de trail van NowSMS:
http://www.ihub.com/Download%20Trial.htm
2.Connect je P1i via bluetooth of usb in telefoon modus, Voeg een modem toe in NowSMS (tabblad dat opent), kies hiervoor je telefoonmodem, SMSC in MySMS. (GSM Phone or Modem option)
3. start bij services in de Service-tab (vinkjes aanzetten)
4. Open in je browser http://127.0.0.1:8800/
5. Iga naar Send OMA OTA Settings (OMA Provisioning Content)
6. Vul je telefoonnr (inc. landnummer), gewenste website en naam van de settings in. Voor derest hoef je niets in te vullen (of je moet dat willen)
7. Vul onderaan de "User PIN"-setting in en zet m op bv "1111"
8. Submit... Op je foon krijg je een smsje. PIN intoetsen en accepteren en voila. Je hebt nu je gewenste startpagina.. Je kunt de account die je hebt gestuurd deleten, de startpagina blijft zo
Supereasy.. 2 min werk!! succes (werkt btw met alle UIQ3 telefoons)
1. Download de trail van NowSMS:
http://www.ihub.com/Download%20Trial.htm
2.Connect je P1i via bluetooth of usb in telefoon modus, Voeg een modem toe in NowSMS (tabblad dat opent), kies hiervoor je telefoonmodem, SMSC in MySMS. (GSM Phone or Modem option)
3. start bij services in de Service-tab (vinkjes aanzetten)
4. Open in je browser http://127.0.0.1:8800/
5. Iga naar Send OMA OTA Settings (OMA Provisioning Content)
6. Vul je telefoonnr (inc. landnummer), gewenste website en naam van de settings in. Voor derest hoef je niets in te vullen (of je moet dat willen)
7. Vul onderaan de "User PIN"-setting in en zet m op bv "1111"
8. Submit... Op je foon krijg je een smsje. PIN intoetsen en accepteren en voila. Je hebt nu je gewenste startpagina.. Je kunt de account die je hebt gestuurd deleten, de startpagina blijft zo
Supereasy.. 2 min werk!! succes (werkt btw met alle UIQ3 telefoons)
Das dan heel raar, want als ik met Orange internet access op mijn p1 naar: http://mobile.hznet.nl/tv/orange/ ga,. kan ik gewoon tv kijken. Met een acterstand van ± 20 seconden op het echt tv beeld. Daarnaast is het ook nog eens hoge kwaliteit.chrisr5gt schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:50:
[...]Tv kijken wil niet met een P1i. Het toestel ondersteund het wel, maar Orange het toestel niet. Alleen de door Orange ondersteunde toestellen doen het. W
Let wel op, een 10 minuten tv kijken is genoeg om je hele databundel in een maand leeg te trekken.
Verwijderd
Even een vraagje over de P1i. Het mobieltje heeft natuurlijk intern geheugen en ik wou graag weten of dat een beetje goed werkt? Ik las namelijk dat (als je wat applications open hebt, foto'tjes maakt en bijv paar smsjes verstuurt) dat de P1i na een tijdje heel erg traag wordt en dat je dan alle applications moet sluiten en dingen moet weggooien om hem weer redelijk fris en fruitig te laten lopen. In hoevere is dit waar? Is de P1i echt zo traag of valt het reuze mee?
Alvast bedankt, Tom!
Alvast bedankt, Tom!
Ik neem aan dat je intern geheugen bedoelt?Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 20:26:
Even een vraagje over de P1i. Het mobieltje heeft natuurlijk internet geheugen en ik wou graag weten of dat een beetje goed werkt? Ik las namelijk dat (als je wat applications open hebt, foto'tjes maakt en bijv paar smsjes verstuurt) dat de P1i na een tijdje heel erg traag wordt en dat je dan alle applications moet sluiten en dingen moet weggooien om hem weer redelijk fris en fruitig te laten lopen. In hoevere is dit waar? Is de P1i echt zo traag of valt het reuze mee?
Alvast bedankt, Tom!
Als ik iets gemerkt heb is dat de P1i koning multitask is. Ik heb standaard zo'n 60 meg ram vrij voor applicaties en dat is vaak meer dan genoeg (1 mb voor een progje is al best veel). Mijn ervaring is dat ondanks dat je een hele berg applicaties open hebt (camera, sms, webbrowser, tijd apjes, contacts, lemmings, etc.), er geen merkbare vertraging optreed.
Verwijderd
Haha ik zie het nu ook, moet intern zijn ja hehe. Nouja, dan denk ik dat ik wel beetje genoeg weet over het mobieltje. Kdenk dat ik er maar gewoon voor moet gaan!
Dan heb ik alleen nog een vraagje over de provider die ik zal nemen. Ik dacht zelf aan Vodafone. Is dat beetje goede keuze? En dan heb ik het eigenlijk een beetje over het 'Onbeperkt Internet Blox' van Vodafone. Je kan dan per maand 50MB binnenhalen met je mobieltje. Is dat genoeg? Of zijn er andere providers (bijv T-mobile) die dit veel beter hebben geregeld? Ik ben echt een hele erge leek wat betreft telefoon abbonementen dus ik heb geen idee wat een beetje goed is. Omdat mijn oude telefoon ook Vodafone heeft (prepaid) dacht ik eraan om dan nu ook maar voor Vodafone te gaan...
EDIT: Oja schiet me nog even te binnen. Op meerdere verkoop sites (www.gsmweb.nl) staat dat de P1i alleen router 802.11B ondersteunt. Maar hij ondersteunt toch ook gewoon 802.11G lijkt mij?
Dan heb ik alleen nog een vraagje over de provider die ik zal nemen. Ik dacht zelf aan Vodafone. Is dat beetje goede keuze? En dan heb ik het eigenlijk een beetje over het 'Onbeperkt Internet Blox' van Vodafone. Je kan dan per maand 50MB binnenhalen met je mobieltje. Is dat genoeg? Of zijn er andere providers (bijv T-mobile) die dit veel beter hebben geregeld? Ik ben echt een hele erge leek wat betreft telefoon abbonementen dus ik heb geen idee wat een beetje goed is. Omdat mijn oude telefoon ook Vodafone heeft (prepaid) dacht ik eraan om dan nu ook maar voor Vodafone te gaan...
EDIT: Oja schiet me nog even te binnen. Op meerdere verkoop sites (www.gsmweb.nl) staat dat de P1i alleen router 802.11B ondersteunt. Maar hij ondersteunt toch ook gewoon 802.11G lijkt mij?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 00:04 ]