Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 93.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38
Mensen die toevallig wel eens adventure island op de NES hebben gespeeld. Wat een vreselijk spel is dat zeg. Twee keer geprobeerd uit te spelen. Ik was al een keer tot 8-3 gekomen en laatst tot 7-4. Ik gebruik overigens wel het 'continue' trucje, maar zelfs dan kom ik er niet doorheen. Dat veld 8-3 is echt extreem moeilijk qua sprongen.

Verder heb ik na vele jaren van voornemens een gba gekocht (net na mijn vakantie met lange vliegreis :+) en mariokart super circuit bevalt me nu al erg goed. Denk wel dat ik voor die console ook vooral opzoek ga naar de retro titels (mario world, mario 3, link to the past (die laatste heb ik op de SNES ook nog niet utigespeeld). Heeft iemand nog aanraders voor de GBA?

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 07:21:
[...]

Klinkt heel erg als Wrecking Crew. Kan me alleen niet herinneren dat die een level editor had. Hij is ook te downloaden voor de Wii als spel voor de Virtual Console.
Ja!!! Dat is hem :9~

Echt een leuk spelletje. Je ziet ook in het hoofd scherm de keuze 'design' staan waar je dus zelf levels kan maken. Die moet ik straks maar is even downloaden want ik heb zeer leuke herinneringen aan dit spel _/-\o_

Battle City (of hete hij nou battle tank?) is ook een leuke nes game waar je dan zo een vogel icoon als basis had met muurtjes eromheen en dan moest je alle vijandelijke tanks kapot schieten die jou en jouw basis aanvallen :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

HCMarX schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:43:
Mensen die toevallig wel eens adventure island op de NES hebben gespeeld. Wat een vreselijk spel is dat zeg. Twee keer geprobeerd uit te spelen. Ik was al een keer tot 8-3 gekomen en laatst tot 7-4. Ik gebruik overigens wel het 'continue' trucje, maar zelfs dan kom ik er niet doorheen. Dat veld 8-3 is echt extreem moeilijk qua sprongen.

Verder heb ik na vele jaren van voornemens een gba gekocht (net na mijn vakantie met lange vliegreis :+) en mariokart super circuit bevalt me nu al erg goed. Denk wel dat ik voor die console ook vooral opzoek ga naar de retro titels (mario world, mario 3, link to the past (die laatste heb ik op de SNES ook nog niet utigespeeld). Heeft iemand nog aanraders voor de GBA?
CastleVania en andere classic NES games zijn wel te vinden voor €10 nieuw bij Intertoys (daar liggen ze momenteel in de budgetbak).

Verder zijn de nieuwer CastleVania`s voor de GBA ook een aanrader :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
- mimish cap en snes zelda !!!

- advance wars games (als je echt niet van turn based strategy niet doen, maar je ook maar een beetje interesse hebt in het genre doen)

- pokemon

- golden sun

hrmm kan nog wel even doorgaan, maar misschien moet je een genre (of genres) specificeren

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Michael Knight schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 05:38:
Verder zijn de nieuwer CastleVania`s voor de GBA ook een aanrader :)
Ik vinddie 3 gba titels erg goed idd. Maar van Circle of the Moon, Harmony of Dissonance en Aria of Sorrow vind ik toch Harmony of Dissonance de leukste.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Hi, ik heb dit weekend via de bic truc (!!! :D) een amerikaanse super nes open gekregen. Na het uitmeten van de adaptor (die trouwens werkte) ben ik gaan zoeken waar de fout zou kunnen zitten, aangezien het toestel geen stroom krijgt ben ik de schakelaar enzo gaan uitmeten en blijkbaar komt er geen stroom aan (shakelaar is trouwens in orde) iemand een idee wat het probleem is en hoe ik het kan achterhalen? (ik had gehoopt dat er een zekering zou inzitten die gesprongen was, maar das jammer genoeg niet het geval)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog aanraders voor de GBA?
Metroid Fusion(action/adventure)
Metroid Zero Mission(action/adventure)
Golden Sun 1 & 2(RPG)
Castlevania Harmony of Dissonance(action/adventure)
Castlevania Circle of the Moon(action/adventure)
Castlevania Aria of Sorrow(action/adventure)
Advance Wars(strategy)
Advance Wars 2: Black Hole Rising(strategy)
F-Zero Maximum Velocity(racing)
Doom(FPS)
The Legend of Zelda: A link to the Past(adventure)
The Legend of Zelda: The Minish Cap(adventure)
Mega Man Zero 2(action/platform)
Mega Man Zero 4(action/platform)
Kirby's Nightmare in Dreamland(platform)
Kirby and the Amazing Mirror(platform)
Donkey Kong Country(platform)
Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3(platform)
Yoshi's Island(platform)
Final Fantasy Tactics Advance(strategy/RPG)
Wario Ware(minigames)
Wario Land 4(platform)
Astro Boy Omega Factor(action/platform)
Metal Slug GBA(action/shooter)
Pokemon Fire Red(RPG)
Gunstar Super Heroes(action/shooter)
Street Fighter II Turbo Revival(fighter)
Mario vs. Donkey Kong(puzzle/platform)
Mario & Luigi SuperStar Saga(RPG/adventure)
Sword of Mana(RPG)
Tales of Phantasia(RPG)
Breath of Fire(RPG)
Breath of Fire II(RPG)
Final Fantasy VI(RPG)
Fire Emblem(strategy/RPG)
Fire Emblem: The Sacred Stones(strategy/RPG)

zo ben je wel even zoet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Haha inderdaad... vroeger speelde ik dat spel altijd. Heb het nog nooit helemaal uitgespeeld vroeger kwam ik al niet verder en tegenwoordig heb ik er zelden tijd voor om het zo lang te spelen dat ik weer zo ver kom. Het tweede deel op de NES heb ik ook en dat vind ik wat leuker, omdat je daar ook van die beesten hebt waarop je kunt rijden en vliegen. En het spel heeft wat meer afwisseling..

Laatst kwam ik Jacki Chan's action kun-fu tegen, en dat is van dezelfde makers. Dat spel is bijna hetzelfde alleen dan met een (hoe raad je het zo 8)7 ) Jackie Chan. Zelfs de kikkers en slakken kom je ook in dit spel weer tegen :+ .

eff offtopic:
Mijn Virtual Boy werkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Virtual Boy...geweldig. Ik heb er momenteel niet zoveel geld voor over, maar het is wel één van de weinige dingen die ik mis. Het is dat ik niet van afstruinen van markten hou, volgens mij zul je er her en der misschien nog wel één tegenkomen voor een belachelijk lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Exorcist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:15:
[...]

Waarom zijn die zo duur? Zijn er niet veel uitgebracht?

Dat is dan echt top..een cart tegenkomen die 300 keer zijn waarde is :)
Die zijn duur omdat er weinig van zijn, als ik mij niet vergis was deze enkel via postorder te bestellen, heeft nooit in de winkel gestaan, omdat de NES toen idd al afgeschreven was.

Moet eerlijk zeggen dat naast de Mario games op de NES mij er weinig boeit, speel toch liever 16bit games (jaja, toch stiekem een pixelhoertje). :D

Ben nu Contra 3 aan het proberen uitspelen, ik speel deze op m'n psp, dus saven kan gelukkig wel :D. Verder nog SMB World aan het uitspelen (bijna), blijft toch mijn favoriet van Mario games. Vooral de graphics zijn echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Wat betreft Flinstones 2: kwestie van heel weinig van gemaakt. Stadium Events is ook een leuk voorbeeld, en zo zijn er nog een paar NES games die erg zeldzaam zijn (en dus vreselijk duur).

@Sagat: ik ben nu ook begonnen aan Contra 4 op de DS. Erg vermakelijk, maar wel lastig idd. Na dag 1 nog niet verder gekomen dan stage 2. :P Op de Gameboy heb ik vroeger Probotector (de EU versie van Contra) vaak gespeeld, maar die was toch wel goed te doen.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

vliegnerd

Nintendo fan.

Ekfad schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:41:
Hi, ik heb dit weekend via de bic truc (!!! :D) een amerikaanse super nes open gekregen. Na het uitmeten van de adaptor (die trouwens werkte) ben ik gaan zoeken waar de fout zou kunnen zitten, aangezien het toestel geen stroom krijgt ben ik de schakelaar enzo gaan uitmeten en blijkbaar komt er geen stroom aan (shakelaar is trouwens in orde)
Goed werk met die BIC pen ;)

Helpt dit?
http://www.nesrepairshop....uctID=522&PHPSESSID=7445a

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mijn ervaring met de snes is, dat die dingen (zekering) eigenlijk nooit kapot gingen :?
Meestal begaf een of ander smd-gevalletje ergens op het moederbord het en die dingen zijn bijna niet te solderen zonder de juiste spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Laatst online: 29-06-2016

Naast de al genoemde titels nog wat importaanraders: Drill Dozer (USA, beste GBA-platformer imo), Rhythm Tengoku (JP, muziek/ritme) en Densetsu no Stafi (2/3) (JP, Kirby-achtige platformer).

Verder zijn de absolute GBA must-haves in mijn ogen de beide Advance Wars, Metroid en Golden Sun games. En natuurlijk het prachtige Mario & Luigi: Superstar Saga.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Michael Knight schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:14:
[...]

Mijn ervaring met de snes is, dat die dingen (zekering) eigenlijk nooit kapot gingen :?
Meestal begaf een of ander smd-gevalletje ergens op het moederbord het en die dingen zijn bijna niet te solderen zonder de juiste spullen..
Ik zal deze middag de site eens doornemen.

En ik dacht ook dat die dingen niet kapot konden :) maar blijkbaar is er toch iets mis met deze. Had eerst gedacht dat het aan de adaptor lag maar die werkt dus perfect. Nuja, dit weekend krijg ik nog een Pal SNES binnen ook, dus kan altijd even verder 'prutsen' als ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Captain N schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 19:43:
ik ben nu ook begonnen aan Contra 4 op de DS. Erg vermakelijk, maar wel lastig idd. Na dag 1 nog niet verder gekomen dan stage 2. :.
Easy, medium of hard? En voor mij gold ook dat ik op dag een echt niet ver was.
Easy heb ik nu uitgespeeld, en de eindbaas was niet eens zo heel moeilijk
maar...
spoiler:
Ik ben er nu via de challenge mode achter gekomen dat dit ook niet de 'echte' eindbaas is. :o

10 second ninja DONE

• Captain N
Ik speel 'm op medium.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Sagat
just to be sure doe ik dit in een spoiler
(reactie op CapN over Contra ds)
spoiler:
je weet dat als je de easy mode uitspeelt je toegang krijgt tot de challenges?
Deze mode heeft ervoor gezorgd dat ik niet verder gegaan ben met de normale mode

10 second ninja DONE

• Captain N
Hmm... ik wist niet eens dat die bestonden, heb verder ook nog nooit wat gelezen over het spel, was er gewoon aan begonnen vanwege het feit dat ik Probotector vroeger erg leuk vond. Hoeveel stages heeft het spel?

Mijn foto's op Flickr.

• Sagat
Even snel op gamefaqs gekeken hiervoor maar het antwoord is 9. en 7 als je op easy speelt.

Wat challenges betreft, dit zijn er 40 (ben tot 37 gekomen geloof ik, spel is nu uitgeleend)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog mijn Mario 64 liggen en mijn Nintendo 64. Ik heb een vraagje. Ik wil hem nog wel een keer spelen maar dan alleen de ' bowser-levels ", dus de laatste levels van elk stage.

Bestaat er een ge-emuleerde versie met een stage select of zo? Die Bowser levels waren erg leuk, maar om weer door het hele spel te gaan, nee. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Als je daar nog een save file op hebt zitten met minstens 70 sterren kun je er gewoon heen zonder eerst andere levels te doen.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey verzamelaars, ben al jaren nintendo fan en ben ook bij de nes en snes aanwezig geweest alleen heb die naar een tijdje weer verkocht, toen ik 15 werd. nu begin ik de draad weer op te pakken en graag zou ik weer een GBA Micro aan me collectie willen toevoegen.
Hier heb ik het wel over de GBA Micro Famicom editie, de limited editie.

Iemand die hem toevallig nog helemaal netjes heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, maar hoe doe ik dat met die 110 volt adapter?
Ik zie het al, ik bestel er gewoon een speciale adapter converter dingetje bij.

Nette prijs ook daar.

------------------

Heb hem net besteld, even geld overgemaakt via paypal, ging allemaal heel soepeltjes.
Hopelijk dat ik hem snel binnen heb,

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamcast is 99, en niet veel meer retro dan een ps2 :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:14:
[...]

De Super WildCard DX2 64 Mbit met DiskDual is nog onderweg hierheen, maar zodra die hier is zal ik het testen. :) Voor zover ik weet werkt Starfox echter ook niet op de DX2... Inderdaad om die SuperFX chip.
Mag ik vragen waar je hem gevonden en voor hoeveel? Incl. originele verpakking? Nieuw?
Je foto's werken helaas niet (meer)...

Edit: never mind... ik moet is leren verder te lezen voor ik een vraag stel 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 29-08-2008 16:35 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had een lijst gemaakt met games die ik nog wilde hebben (Maniac Mansion, DKC 2/3, Paper Mario enz.), en nu heeft mn vriendin per dag wel een pakketje voor me..zonder dat ik iets heb gevraagd :)

Altijd leuk, retro-games krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:04:
Thanks, maar hoe doe ik dat met die 110 volt adapter?
Ik zie het al, ik bestel er gewoon een speciale adapter converter dingetje bij.

Nette prijs ook daar.

------------------

Heb hem net besteld, even geld overgemaakt via paypal, ging allemaal heel soepeltjes.
Hopelijk dat ik hem snel binnen heb,
Wat bedoel je met "speciale adapter converter dingetje"? Pas wel op dat deze converter het daadwerkelijk mogelijk maakt om de originele 110 volt adapter op ons 240 volt net aan te sluiten. Je hebt overigens ook kabeltjes waarmee je je GBA via USB kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Alright, m'n smc dx2 + diskdual is ook besteld! :)
Toevallig iemand nog een HD op overschot welke geschikt is om in de diskdual te gebruiken?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Nice waar heb je die vandaan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bij de maker ervan besteld (nieuw!): Front FarEast
Met dank aan I0c4lh0st... lees anders even terug op pagina 34

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Linkje? Ik zit namelijk echt op pagina 10 :P. Ze zijn nog nieuw te koop dus?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb ook wel interesse in die combi eigenlijk. Wellicht een optie om tegelijk te bestellen en zo verzendkosten uit te sparen?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

:) ligt er aan wat het gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu me GBA Famicom Micro al een tijd bestelt is en vermoedelijk al een lange tijd onderweg is begin ik me toch zorgen te maken dat die bij de douane ligt.
Zou zo'n gba micro famicom editie er nog uitgepakt worden bij de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Ik heb er niet heel veel ervaring mee ofzo maar ik denk dat het best zou kunnen. Tegenwoordig gaat er volgens mij bijna niets onopgemerkt over de grens heen. En ja dikke kans lijkt mij dat ze het dan open maken..

• Bruiser
  • Niet online
Openmaken en zelfs "kwijt" geraken... met dat laatste heb ik jammer genoeg al ervaring... net voor de kerstmis periode... :s
Neen, de douane is niet mijn vriend. Die importtaxen is nog het minste van mijn zorgen, ik zou alleen graag willen dat ze met hun fikken handen (altijd beleefd blijven heeft men mij geleerd) van m'n spullen afblijven. Ongeopend/sealed zijn begrippen waar ze daar hun voeten aan vegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bruiser op 10-09-2008 23:46 ]

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Nieuw gearriveerd:
- NES: wireless double player boxed met manual
- NES: Advantage splinternieuw boxed (!)
- SNES: Killer Instinct boxed met manual, CD en character collector cards
- Club Nintendo tas (met VIP punten :))

M'n swc + dd is helaas nog steeds "onderweg" (volgens de online tracker ligt het pakket al 6 dagen bij de douane in Brussel)

(Retro) Game collectie

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
Dit topic is niet bedoeld om je spullen aan te bieden.

[ Voor 75% gewijzigd door PromoX op 15-09-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dit topic is niet bedoeld om je spullen aan te bieden.

[ Voor 86% gewijzigd door PromoX op 15-09-2008 21:35 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Weet iemand nog ergens een winkel waar ik voor een leuk prijsje een Sega Saturn kan kopen? Tijdje terug zag ik er een bij een 2e hands winkel voor 60e incl game, maar ik heb nu dikke spijt dat ik 'm niet gekocht heb.. :(
Bij de Game Over in Amsterdam zijn ze rond de 100e wat ik toch wel wat duur vind.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Ik kreeg zojuist een mailtje van de aanbieder van een Dreamcast met 18 spellen dat ie met mijn bod van 100 euro akkoord is. :D
Ik heb het idee dat 6 spellen origineel zijn en de rest gekopieerd, die zitten in van die hele platte doosjes. De queeste gaat verder. Ik hoop ook nog een keer een Saturn te bemachtigen, maar dat moet nog wel lukken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 17-09-2008 10:29 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een Saturn, maar deze zijn aardig schaars. Heb wel tweedehands Dreamcast voor een zacht prijsje op de kop getikt, maar een Saturn heb ik nog steeds niet.

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 07:57

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Bij de plaatselijke kringloopboer heb ik er 5 maanden geleden een gekocht samen met dozen vol met Nintendo spul en Sega spullen. Ik hoor nu pas voor het eerst dat deze zo schaars zijn.

Wel was hij jammer genoeg niet meer in werkende staat, ik heb em verkocht aan iemand die er nog wat mee dacht te kunnen doen ( knutselaar)

[ Voor 9% gewijzigd door Turbosjaak op 17-09-2008 10:39 ]

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Verwijderd

Ik zou zeggen check marktplaats en forums, ik kom er toch echt zat tegen het ding is nou niet bepaald zeldzaam te noemen.

Verwijderd

Turbosjaak schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:38:
Bij de plaatselijke kringloopboer heb ik er 5 maanden geleden een gekocht samen met dozen vol met Nintendo spul en Sega spullen. Ik hoor nu pas voor het eerst dat deze zo schaars zijn.
Daar kan ik wel eens kijken, moet toch nog een en ander dumpen daar. Ik heb hem de afgelopen 2 jaar iig niet bij verschillende gameshops in het oosten des lands gezien.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cyphax schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:09:
Ik kreeg zojuist een mailtje van de aanbieder van een Dreamcast met 18 spellen dat ie met mijn bod van 100 euro akkoord is. :D
Ik heb het idee dat 6 spellen origineel zijn en de rest gekopieerd, die zitten in van die hele platte doosjes. De queeste gaat verder. Ik hoop ook nog een keer een Saturn te bemachtigen, maar dat moet nog wel lukken.
Euh. Slechte deal... Je kunt dat spul echt voor veel minder geld vinden joh. Met wèl 20+ originele spellen.

Beetje goed zoeken op MP.

Ik heb een tijdje geleden een boxed mint DC met 24 originele spellen, 3 controllers, 2 VMU's, SCART kabel, etc. van MP geplukt voor 105 euro inclusief verzenden.

Ik zal trouwens binnenkort wat pics posten van de nieuwe aanwinsten, het is immers weer een maandje geleden (iets met een ban of zo). :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
l0c4lh0st schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:07:
[...]

Euh. Slechte deal... Je kunt dat spul echt voor veel minder geld vinden joh. Met wèl 20+ originele spellen.

Beetje goed zoeken op MP.

Ik heb een tijdje geleden een boxed mint DC met 24 originele spellen, 3 controllers, 2 VMU's, SCART kabel, etc. van MP geplukt voor 105 euro inclusief verzenden.

Ik zal trouwens binnenkort wat pics posten van de nieuwe aanwinsten, het is immers weer een maandje geleden (iets met een ban of zo). :+
Hmmm het leek mij niet onaardig, ik had meer biedingen gedaan maar dat was steeds te laag (ook 100 euro voor een vergelijkbaar pakket). :)
Anyway, ik heb ook Soul Calibur geregeld, die komt binnenkort ook deze kant op. Dan heb ik volgens mij de meeste interessante titels ook wel bij 't ding. :)

• ElBarto
Dreamcasts is heel erg wat de gek er voor geeft. Ik heb er een met 28 originele spellen, 4 controllers, stuurtje, VMU's, het hele pakket voor 160 gekocht op MP. Vervolgens stuurtje, DC en 1 controller voor 80 verkocht op MP. Dat geeft het verschil wel aan lijkt me.

• Bruiser
  • Niet online
Nog steeds geen swc en dd gearriveerd... begin het nu toch wel erg op m'n heupen te krijgen, maar enfin, mij ondertussen beziggehouden met het zoeken naar een geschikte HD om in DiskDual te plaatsen. Dit is ondertussen gelukt en hij is al geprepareerd voor gebruik (few, DOS, dat was lange geleden :)) maar nu ben ik nog op zoek naar (Europese) inhoud ervoor ;) (ik weet niet of ik hier over de schreef ga met dit laatste maar ik vond het wel mooi verwoord)... PM'etje als je mij kan helpen aub.

Voorts nog een NES Zapper (boxed en mint) + Duck Hunt (dus zonder Mario Bros. ook boxed en mint) van Ebay "geplukt" :D

Overigens voor de geïnteresseerden, ik sta op het punt om mijn (toch wel grote) SEGA collectie van de hand te doen wegens plaatsgebrek voor m'n Nintendo Collectie. Een begin van deze "opruiming" kun je bij V&A vinden waar ik een boxed mint Sega-CD (1ste model) compleet met alles erop en erbij incl. de orgineel bijgeleverde games te ruil aanbied (tegen een Nintendo M82 of een NES Deluxe Set uiteraard mint en compleet)...

[ Voor 25% gewijzigd door Bruiser op 18-09-2008 16:20 ]

(Retro) Game collectie

• Sagat
Ik denk dat ik nu geen saturn meer zou kopen, ik had het apparaatje gekocht om het 'ffing' lang duurde voordat de n64 uitkwam in nederland, en omdat mijn favo genre (2d fighters) zeer goed vertegenwoordigd was.
Maar deze kan je nu beter spelen via dc,ps2, en natuurlijk currect gen (al dan niet via dl services) en mame.

Ik ben zeer benieuwd welke games jullie nog zoeken. (fijn 100+ betalen voor radiant silvergun en panzer dragoon rpg...?)

Oh en wat betreft kopen 2e hands spul van mp. Echt super als je zulke aanbiedingen kan vinden. Maar krijgen jullie nooit brak spul? Of kopen jullie alleen binnen de regio en gaan jullie eerst zelf ff kijken?

Oh en de saturn joypad regeert (de versie met een volle d-pad that is, niet 'the hole') dat moet ook bij deze post :D

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 18-09-2008 16:46 ]

10 second ninja DONE

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bruiser schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:15:
Nog steeds geen swc en dd gearriveerd... begin het nu toch wel erg op m'n heupen te krijgen, maar enfin, mij ondertussen beziggehouden met het zoeken naar een geschikte HD om in DiskDual te plaatsen. Dit is ondertussen gelukt en hij is al geprepareerd voor gebruik (few, DOS, dat was lange geleden :)) maar nu ben ik nog op zoek naar (Europese) inhoud ervoor ;) (ik weet niet of ik hier over de schreef ga met dit laatste maar ik vond het wel mooi verwoord)... PM'etje als je mij kan helpen aub.

Voorts nog een NES Zapper (boxed en mint) + Duck Hunt (dus zonder Mario Bros. ook boxed en mint) van Ebay "geplukt" :D

Overigens voor de geïnteresseerden, ik sta op het punt om mijn (toch wel grote) SEGA collectie van de hand te doen wegens plaatsgebrek voor m'n Nintendo Collectie. Een begin van deze "opruiming" kun je bij V&A vinden waar ik een boxed mint Sega-CD (1ste model) compleet met alles erop en erbij incl. de orgineel bijgeleverde games te ruil aanbied (tegen een Nintendo M82 of een NES Deluxe Set uiteraard mint en compleet)...
Niet om je te verkopen spul af te kraken, maar een Sega CD tegen een M82 is nou niet bepaald een ruil van 'gelijke waarde'. Sowieso is de M82 nooit te koop geweest voor de consument.. (voorbehouden als demo-apparaat bij retailers en moest teruggestuurd worden na 'contractperiode') Het eerste model van de Sega cd was gewoon niet in iedere regio even goed verkrijgbaar.

Tegen zo`n deluxe set vind ik al een eerlijkere ruil..

Ben wel nieuwsgierig; welke waarde (in contanten) zou je voor die Sega CD willen hebben?

• Bruiser
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:48:
[...]

Niet om je te verkopen spul af te kraken, maar een Sega CD tegen een M82 is nou niet bepaald een ruil van 'gelijke waarde'. Sowieso is de M82 nooit te koop geweest voor de consument.. (voorbehouden als demo-apparaat bij retailers en moest teruggestuurd worden na 'contractperiode') Het eerste model van de Sega cd was gewoon niet in iedere regio even goed verkrijgbaar.

Tegen zo`n deluxe set vind ik al een eerlijkere ruil..

Ben wel nieuwsgierig; welke waarde (in contanten) zou je voor die Sega CD willen hebben?
De laatste ebay veilingen die ik gevolgd heb welke gingen over een M82 eindigde allemaal rond de 400 euro (dit waren wereldwijde veilingen). Ik weet dat de meeste eigenaars van zo een toestel denken dat het véél meer waard is (zou ik zelf ook doen waarschijnlijk) maar gemiddeld 400 euro is toch echt de harde realiteit. Helaas zijn er daar weer de opkopers/handelaars die de prijzen zo hoog mogelijk proberen op te drijven waardoor het idee ontstaat dat ze meer waard zijn dan die 400...

Wat betreft de cash die ik voor de mega-cd zou willen... geen idee. Ik zal Ebay eens in het oog houden hiervoor. Ik kan wel zeggen dat ik al belachelijke biedingen heb gekregen zoals 50 euro, ik hoef je niet te vertellen dat ik daar zelfs niet op reageer zeker :p

(Retro) Game collectie

• Tanuki
  • Niet online
Even een best wel n00b-vraag (denk ik). :P

Ik heb een Dr. V64 op de kop getikt. Er zat geen voeding bij. Maar wel boxed, dus da's weer een voordeel.
Anyway, nu ben ik dus bezig met die voeding te maken en dat zal wel goed komen. Maar ik heb een probleem met het aansluiten van de V64 op de TV. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Er zat een coax-kabel-achtig-iets bij en een N64-aansluiting naar tulp kabel.

Dus... Ik "klik" de V64 onder de N64. Ik doe de N64-stekker er in en de andere kant (tulp) op de input-stekkertjes (geel, rood, wit). Euh. Dan houdt het eigenlijk wel op. Ik heb geen kabel die tulp > tulp of tulp > SCART doet...
Hoe kan ik 'm nou verder aansluiten op de TV? :?

Iemand misschien een pic van zijn / haar setup? :)

Ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://n64.icequake.net/mirror/www.pacificgrove.com/n64/doctorv9.jpg
Links: PAL / NTSC switch (staat bij mij op PAL).
Daarnaast: 3x tulp aansluiting output (die zal op een of andere manier richting de TV moeten neem ik aan?).
Midden: Parallelle poort (voor communicatie met PC, gebruik ik verder niet).
Rechts naast de parallelle poort: 3x tulp aansluiting input (daar heb ik de kabel die in de N64 zit en tulp stekkers heeft in gedaan).
Rechts: S-video aansluiting voor voeding (die is momenteel nog niet in gebruik, voeding is in aanmaak :)).

[ Voor 29% gewijzigd door Tanuki op 20-09-2008 18:43 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Bruiser schreef op donderdag 18 september 2008 @ 19:53:
[...]

De laatste ebay veilingen die ik gevolgd heb welke gingen over een M82 eindigde allemaal rond de 400 euro (dit waren wereldwijde veilingen). Ik weet dat de meeste eigenaars van zo een toestel denken dat het véél meer waard is (zou ik zelf ook doen waarschijnlijk) maar gemiddeld 400 euro is toch echt de harde realiteit. Helaas zijn er daar weer de opkopers/handelaars die de prijzen zo hoog mogelijk proberen op te drijven waardoor het idee ontstaat dat ze meer waard zijn dan die 400...

Wat betreft de cash die ik voor de mega-cd zou willen... geen idee. Ik zal Ebay eens in het oog houden hiervoor. Ik kan wel zeggen dat ik al belachelijke biedingen heb gekregen zoals 50 euro, ik hoef je niet te vertellen dat ik daar zelfs niet op reageer zeker :p
€400 is best een mooie prijs... wat ik meer bedoelde, is dat die MegaCD dat _niet_ waard is.
Daarvoor zou ik zelf €125-150 een mooie prijs vinden, indien in goede staat :)

• Tanuki
  • Niet online
OK, ik heb dus deze kabel nodig: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2668
Kan iemand 'm vinden zonder dat lelijke oranje ding er bij? :D

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 21:32:
OK, ik heb dus deze kabel nodig: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2668
Kan iemand 'm vinden zonder dat lelijke oranje ding er bij? :D
Composietkabeltje? Lokale handyman/bouwmarkt/fotozaak heeft ze liggen voor enkele euro`s.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het is nog maar even de vraag of mijn Dreamcast-deal doorgaat, de verkoper wil liever niet verzenden en hij woont nogal ver; en ik heb niet zo heel veel tijd want ik ga volgende week op vakantie. Ik heb wel intussen voor de playstation Resident Evil 2 (ik heb delen 1 en 3 al wel) en Silent Hill weten te regelen. Nou nog Tekken 1 en dan begint de verzameling mooie vormen aan te nemen. :)
Heeft iemand nog tips voor must-haves voor de PSX?

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 23-09-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:26:
Het is nog maar even de vraag of mijn Dreamcast-deal doorgaat, de verkoper wil liever niet verzenden en hij woont nogal ver; en ik heb niet zo heel veel tijd want ik ga volgende week op vakantie. Ik heb wel intussen voor de playstation Resident Evil 2 (ik heb delen 1 en 3 al wel) en Silent Hill weten te regelen. Nou nog Tekken 1 en dan begint de verzameling mooie vormen aan te nemen. :)
Must haves zijn persoonlijk, maar titels die eigenlijk niet mogen ontbreken (sommige ook op Saturn uitgebracht) :

Tomb Raider 1
G-Police
Destruction Derby 1/2
Gran Turismo 1/2
Metal Gear Solid
FFVII
Crash Bandicoot
Die Hard Trilogy
GTA
Twisted Metal
Tekken 2/3
Oddworld : Abe's Oddysee

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Exorcist schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:35:
[...]

Must haves zijn persoonlijk, maar titels die eigenlijk niet mogen ontbreken (sommige ook op Saturn uitgebracht) :

Tomb Raider 1
G-Police
Destruction Derby 1/2
Gran Turismo 1/2
Metal Gear Solid
FFVII
Crash Bandicoot
Die Hard Trilogy
GTA
Twisted Metal
Tekken 2/3
Oddworld : Abe's Oddysee

:)
Uit die lijst wil ik sowieso Metal Gear Solid (heb ik een bod voor geplaatst op Marktplaats van 20 euro, maar geen reactie vooralsnog), en een (of meer) Tomb Raiders (ik heb deel 1 voor de PC, maar dat geldt ook voor MGS) zien te regelen. FFVII durf ik niet op te hopen, hoewel ik die wel graag een keer zou willen hebben, maar volgens mij gaat dat grof geld kosten tegenwoordig. :)
Crash Bandicoot 2 heb ik geloof ik. Ik vind Soul Blade zelf ook erg goed, maar die heb ik. :+
Ik heb ook Tekken 2 en 3, de eerste twee Gran Turismo's al.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 23-09-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Als je MGS wilt kan ik je de Gamecube versie aanraden. Speelt iets minder lekker weg maar het aantal extra cutscenes maakt dat meer dan goed. FFVII is trouwens niet zo heel duur; ik heb de mijne voor een Euro of 15 uit de UK gehaald. In Nederland betaal je een een tientje meer schat ik.

[ Voor 6% gewijzigd door ElBarto op 23-09-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
15 euro meer. 25 euro? Dat valt dan alleszins mee. :)
Ik heb geen GameCube, maar ik heb MGS wel voor de PC. Daar zitten ook gelijk die virtual dinges bij. MGS wil ik ook meer uit verzameldrift dan om het nou direct te spelen; de PC-versie ziet er al veel beter uit, dan zet ik die wel op. :)
[edit]
Nou ik Marktplaats zo bekijk valt het inderdaad wel heel erg mee met FF VII. :D
Dat moet wel lukken dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 23-09-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:26:
GunCon games zijn ook erg leuk..

Point Blank (zo heette ie toch?)
Time Crisis
en 'Judge Dredd' is ook zo`n lekkere shooter :9

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb een tijdje geleden een grote verzameling Sega spullen overgenomen maar toen ik alles had uitgepakt bleek er slechts voor 1 van de 9 Sega Megadrive 2 een poweradapter en een videokabel te zijn. Ik heb het eigenlijk al een tijdje geleden opgegeven maar als iemand weet waar ik betaalbaar een paar videokabels en adapters op de kop kan tikken houd ik me aanbevolen.
Vaak kosten de videokabels 15 euro of meer en de adapters zijn alleen maar US/UK te krijgen :(

• Bruiser
  • Niet online
Werken die oude shooter games, zoals Time Crisis op een PS3 met de PS3 Guncon?

(Retro) Game collectie

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:30:
Ik heb een tijdje geleden een grote verzameling Sega spullen overgenomen maar toen ik alles had uitgepakt bleek er slechts voor 1 van de 9 Sega Megadrive 2 een poweradapter en een videokabel te zijn. Ik heb het eigenlijk al een tijdje geleden opgegeven maar als iemand weet waar ik betaalbaar een paar videokabels en adapters op de kop kan tikken houd ik me aanbevolen.
Vaak kosten de videokabels 15 euro of meer en de adapters zijn alleen maar US/UK te krijgen :(
Je kunt voor die megadrives ook een universele adapter gebruiken, zo exotisch is dat allemaal niet.
De videokabel is toch ook gewoon een kabel met een tulipstekkertje dat in de sega gaat en een antennestekkertje dat je tv in gaat?

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Universele adapters hebben over het algemeen de vereiste 1100mA niet en de videokabels zijn met een specifieke 9 polige stekker. Dit is niet de Megadrive I waar de gewone tulp in gaat.
Ik heb zelfs de stroomschema's voor de kabel maar ik zoek een goedkope kant en klare 7 euro per kabel oplossing. Er zaten bij de verzameling overigens wel nieuwe verpakte kloon kabels maar daarvan past het tulpstuk niet in NL/EU(?) televisies (ook niet als je toch heel hard doorduwd...)

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:38:
[...]
De videokabel is toch ook gewoon een kabel met een tulipstekkertje dat in de sega gaat en een antennestekkertje dat je tv in gaat?
Ik heb eergisteren mijn MegaDrive II sinds lange tijd weer aangesloten, en nee de videokabel is niet een een kabetlje met een simpel tulp stekkertje wat de MegaDrive ingaat.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ahh, de Megadrive 2 doet dat anders? Dat wist ik niet, in mijn Megadrive (I) gaat een vrij normale stekker. Het gaat bij mij ook prima met een wat minder krachtige universele adapter. Overigens zijn er universele voedingen te koop die een hele laptop prima kunnen voeden, volgens mij moet dat wel lukken.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:39:
Ahh, de Megadrive 2 doet dat anders? Dat wist ik niet, in mijn Megadrive (I) gaat een vrij normale stekker. Het gaat bij mij ook prima met een wat minder krachtige universele adapter. Overigens zijn er universele voedingen te koop die een hele laptop prima kunnen voeden, volgens mij moet dat wel lukken.
De megadrive 2 heeft een soort van kleine ps2 aansluiting, waar het RF signaal over gaat (en evt. andere signalen, afhankelijk van de kabel) :)
Bruiser schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:31:
Werken die oude shooter games, zoals Time Crisis op een PS3 met de PS3 Guncon?
Als je een PS2->PS3 controller converter hebt, zou ik niet weten waarom niet :) De Guncon 1 werkt ook op de PS2 :)

Eventueel kun je die gele tulpkabel aansluiten, maar wat dat ding doet, weet ik eigenlijk niet...

edit; oeps... met de PS3 guncon. Overheen gelezen..

[ Voor 29% gewijzigd door Michael Knight op 24-09-2008 17:02 ]

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:30:
Ik heb zelf ook een grote verzameling Megadrive's en dit is precies de reden waarom ik veel liever MD 1's dan MD 2's in mijn verzameling opneem. De kabeltjes zijn idd nauwelijks te krijgen en veel te duur. En zelfs gewapend met een schema ben je nergens omdat de stekkertjes ook niet te krijgen zijn.

Weinig aan te doen volgens mij. :'( Je kan die meegeleverde kabeltjes natuurlijk slopen en voorzien van een "echte" tulp stekker.

[ Voor 10% gewijzigd door mvdklip op 24-09-2008 17:27 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen doen (als er schema's beschikbaar zijn) is de MegaDrive II uit elkaar schroeven en de connector vervangen door een universeler exemplaar. Maar goed, dan is het geen originele meer en je moet er wel wat handig voor zijn.

• mvdklip
Ik heb zelf ook al eens een MD2 uit elkaar gehaald met het plan om er een tulp aan te solderen, maar ik kan je zeggen dat dat geen pretje is. Een behoorlijk gepriegel en uiteindelijk heb ik de MD2 dan ook maar gewoon weggegooid. :P

En ik ben echt wel wat gewend. Heb destijds de dual Celeron 300 @ 450MHz truc gedaan. Dat was pas echt priegelwerk!

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Vanmiddag een super nintendo (pal) opgehaald met 5 spelletjes waaronder super mario allstars voor 25 euro. :)
Zit net op ebay te kijken, en daar zit een verkoper van import (jap) snes spellen.
Heeft erg veel goede spellen als Final Fantasy 4,5,6 , Chrono Trigger , Dragon quest , etc. etc.

Heb alvast Chrono Trigger (inc. verzending, met boekje en doos) gekocht voor 15 euro ofzo. :+

Nu alleen nog even de lockout chip lossolderen, en eventueel de cartridge ingang uitdremelen. (Heb al Final Fantasy 2 usa liggen ook, die had ik een half jaar terug alvast gekocht..)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Helaas is Japans onleesbaar voor mij. Kan jij Japans ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Kan het kloppen dat lege Playstation-doosjes nauwelijks te krijgen zijn? Ik heb 2 doosjes die niet super zijn (eentje heeft een kapotte scharnier en gaat lastig open en eentje heeft een flinke barst voorin), dat is jammer want de andere 15 doosjes zijn in prima staat. Ik heb inmiddels ook FF VII weten te regelen waarvan hopelijk het doosje ook goed is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemonTPx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-04 10:49
Van het weekend een SNES ontvangen met 2 controllers en 14 spellen (oa mario all-stars, super mario world, mario kart, street fighter 2, mortal kombat) voor 65 euro op marktplaats.

Best een redelijke deal, als je nagaat dat alleen super mario kart op marktplaats meestal voor 20~30 euro verkocht word.

Ik heb trouwens in tijden niet meer zo hard gelachen als met mario battle in mario 3 tegen een maat van me.

En heb gister nog Kirby's ghost trap opgepikt bij de game over in amsterdam. 24 euro inclusief doosje en boekjes. En op marktplaats zelda voor 20 euro, die bij de game over voor 60 lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Lege playstation doosjes zijn inderdaad vrij lastig te krijgen. Het beste kan je dan nog van die goedkope rotspellen kopen op ebay ofzo die niemand speelt. (vaak zijn ze dan nog nieuw in plastic)
Die kosten dan ook vaak maar een paar euro. :p

Wat betreft het Japans... dat zal ik grotendeels nog moeten leren. :p (ik zie het als een extra motivatie om japans te leren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:25:
Kan het kloppen dat lege Playstation-doosjes nauwelijks te krijgen zijn? Ik heb 2 doosjes die niet super zijn (eentje heeft een kapotte scharnier en gaat lastig open en eentje heeft een flinke barst voorin), dat is jammer want de andere 15 doosjes zijn in prima staat. Ik heb inmiddels ook FF VII weten te regelen waarvan hopelijk het doosje ook goed is. :D
Intertoys (en soms Bart Smit) hebben momenteel nog ladingen met '5 PSone doosjes' voor €1,99.
Zo heb ik die van mij voor de zomervakantie vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
morgen is er een beurs

retro beurs op zondag 5 oktober in apeldoorn

nintendo consoles en games

5 Oktober 2008 - Retro Beurs - Wijkcentrum De Stolp
Violierenplein 101 te Apeldoorn
van 10.00 tot 16.00 uur.
Entree is slechts 1,- euro.
Organisatie: Bonami SpelComputer Museum

Gisteren de nes uit de oude doos gepakt. En even schoongemaakt. Alleen ik denk dat ik een nieuwe 72 pins connector nodig heb niet alle spellen werken even goed. Sommige lijken gescambled. Kan dat ook nog aan de "regio liggen" ?

Gremlins 2 gisteren gespeeld en double dragon III :D blijft fun :P
Defender of the crown werkte niet helemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Schaamteloze crosspost:

Afbeeldingslocatie: http://www.sega-universe.de/img/news/18127/Mega-Drive-Portable-Jetzt-auch-f-r-Deutschland-1.jpg

Altijd leuk; een portable MegaDrive :)
Pallas schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:33:
morgen is er een beurs

retro beurs op zondag 5 oktober in apeldoorn

nintendo consoles en games

5 Oktober 2008 - Retro Beurs - Wijkcentrum De Stolp
Violierenplein 101 te Apeldoorn
van 10.00 tot 16.00 uur.
Entree is slechts 1,- euro.
Organisatie: Bonami SpelComputer Museum

Gisteren de nes uit de oude doos gepakt. En even schoongemaakt. Alleen ik denk dat ik een nieuwe 72 pins connector nodig heb niet alle spellen werken even goed. Sommige lijken gescambled. Kan dat ook nog aan de "regio liggen" ?

Gremlins 2 gisteren gespeeld en double dragon III :D blijft fun :P
Defender of the crown werkte niet helemaal....
Regiolock laat alleen je NES knipperen... geen scrambling.
Eventueel kun je de pinnen wat bijbuigen (nog geen millimeter is genoeg..) en je lockout chip uitzetten. Nagenoeg iedere cart zou dan weer moeten werken :)

[ Voor 72% gewijzigd door Michael Knight op 04-10-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
Regiolock laat alleen je NES knipperen... geen scrambling.
Eventueel kun je de pinnen wat bijbuigen (nog geen millimeter is genoeg..) en je lockout chip uitzetten. Nagenoeg iedere cart zou dan weer moeten werken
Ja dat bijbuigen weet alleen niet goed hoe dat moet? Gewoon schroevendraaier erinsteken en een beetje omhoog buigen? lockoutchip uitzetten mhh effe zoeken hoe dat moet

Edit beschrijving gevonden voor lockoutchip
http://www.raphnet.net/electronique/nes_mod/nes_mod_en.php

edit:2 voor het ombuigen ook 1 gevonden
http://www.raphnet.net/el..._en.php#restore_connector

[ Voor 26% gewijzigd door Pallas op 04-10-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
Vandaag op de beurs gekocht voor de NES
  • dr mario
  • MC donaldland
  • TMNT
  • Digger T rock
  • Blowout(bugs bunny)
  • kirby's adventure
en mijn favo metroid!
we zagen ook ninja gaiden liggen maar heb em niet meegenomen... heb ik nu een beetje spijt van. naja kom ik vast nog wel ergens tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor enkel een nutteloze mededeling als dat zou je natuurlijk ook je vorige post kunnen editten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ben al een tijdje Nintendo 64 games aan het verzamelen. In principe zo compleet mogelijk (met doosje) maar een cartridge-only (eventueel met handleiding) is ook prima.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/15qf4tw.jpg

Toch een apart ding te vermelden: de cartridge van Resident Evil 2 is een stuk zwaarder dan de rest van de cartridges (misschien door het grote geheugen).

Nog een heleboel N64 games te gaan :)

[ Voor 23% gewijzigd door daandegoeiste op 05-10-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Haha..leuk om te zien dat zo'n hoop mensen nog de oude console hebben, wij hebben hier ook nog een NES staan die hoop stof ligt te happen :P Dat was overigens ook 1 van de problemen...veel blazen in de spelletjes en dan hopen dat ie het ging doen! Zal eens kijken wat voor spellen we nog hebben liggen, zelda iig helemaal tot in de eeuwigheid gespeeld :P

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

daandegoeiste schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:23:
Ben al een tijdje Nintendo 64 games aan het verzamelen. In principe zo compleet mogelijk (met doosje) maar een cartridge-only (eventueel met handleiding) is ook prima.

[afbeelding]

Toch een apart ding te vermelden: de cartridge van Resident Evil 2 is een stuk zwaarder dan de rest van de cartridges (misschien door het grote geheugen).

Mooie verzameling. Retro FTW!

Zo te zien zijn de meeste van je doosje ook in redelijk goeie staat.
(Enkele van Neo's kartonnen SNES doosjes zijn bijna tot op het bot versleten. :X )

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CD-i (_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :P) ontbreekt nog in de TS. Dat waren de tijden hoor. (Voor mij dan want de rest heb ik gemist. ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Ik kan 'm afraden. Ik heb zowel de portable Mastersystem (van een paar jaar terug) als deze portable Megadrive en de tweede is echt stukken minder van kwaliteit (lees: Chinese troep) en was dan ook al bij aankomst in NL stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

mvdklip schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 07:27:
[...]

Ik kan 'm afraden. Ik heb zowel de portable Mastersystem (van een paar jaar terug) als deze portable Megadrive en de tweede is echt stukken minder van kwaliteit (lees: Chinese troep) en was dan ook al bij aankomst in NL stuk.
Werkt hier perfect... games draaien op NTSC snelheid, maar schakelen naar PAL snelheid wanneer je op een tv aansluit met de meegeleverde kabel. Nog geen framedrops kunnen bespeuren.

Geluid is vrij goed, maar klopt hier en daar niet helemaal. Bepaalde instrumenten lijken net iets anders te klinken (andere geluidschip/emulatie is hier de oorzaak van denk ik).

Eventueel kan ik wel een kleine hands on doen als men daar hier behoefte aan heeft...

Edit; er zijn btw 2 versies... een goedkope en een HELE goedkope. Dat kan natuurlijk ook uitmaken in de belevenis.

[ Voor 6% gewijzigd door Michael Knight op 06-10-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
daandegoeiste schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:23:

[afbeelding]

Ik heb nog een paar spellen hier liggen (ongeveer 15 stuks denk ik), ook een hoop die jij nog niet hebt. Ook veel in doos met boekje. Ook los met boekje. Mocht je interesse hebben kun je me PMen.
Verdere discussie hierover hoort ook niet in dit topic, imho. :)

Wel heel mooie verzameling zeg. Wat is die Japanse Pikachu doos, rechts?

Overigens, ik heb er zelf een, maar kwam ze recentelijk weer tegen, op het internet. De Nintendo Mini Classics. Er zijn er blijkbaar heel veel nu, destijds waren alleen Mario en Donkey Kong beschikbaar (Donkey Kong heb ik).
Nu wil ik die natuurlijk wel aan mijn verzameling toevoegen.

Ze zijn te vinden op Amazon.com, Play-Asia.com (wel uitverkocht, zie ik nu), maar ook op sites als eBay en Marktplaats.nl. Vooral op eBay en Amazon zie je buitenlandse aanbieders.
Dat is dan ook meteen mijn vraag over deze LCD's: Is de tekst die achterop de verpakking staat per regio verschillend, of is deze altijd Engels? Ik wil ze namelijk gaan sparen, maar wil natuurlijk wel een Nederlandse of als Nederlands niet bestaat alleen Engelse. Ik zit niet te wachten op een Duitse of zo. :D

Is er iemand die hier verstand van heeft? Als ik google kan ik eigenlijk alleen foto's van de voorkant van die dingen vinden. En helaas is de mijne los (verpakking e.d. lang geleden al weggegooid).

Deze dingen zijn het dus:
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/72/168230973_d460664215.jpg
En zeg nou zelf, stiekem zijn ze gewoon stoer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:51:
[...]

Ik heb nog een paar spellen hier liggen (ongeveer 15 stuks denk ik), ook een hoop die jij nog niet hebt. Ook veel in doos met boekje. Ook los met boekje. Mocht je interesse hebben kun je me PMen.
Verdere discussie hierover hoort ook niet in dit topic, imho. :)

Overigens, ik heb er zelf een, maar kwam ze recentelijk weer tegen, op het internet. De Nintendo Mini Classics. Er zijn er blijkbaar heel veel nu, destijds waren alleen Mario en Donkey Kong beschikbaar (Donkey Kong heb ik).
Nu wil ik die natuurlijk wel aan mijn verzameling toevoegen.

Ze zijn te vinden op Amazon.com, Play-Asia.com (wel uitverkocht, zie ik nu), maar ook op sites als eBay en Marktplaats.nl. Vooral op eBay en Amazon zie je buitenlandse aanbieders.
Dat is dan ook meteen mijn vraag over deze LCD's: Is de tekst die achterop de verpakking staat per regio verschillend, of is deze altijd Engels? Ik wil ze namelijk gaan sparen, maar wil natuurlijk wel een Nederlandse of als Nederlands niet bestaat alleen Engelse. Ik zit niet te wachten op een Duitse of zo. :D

Is er iemand die hier verstand van heeft? Als ik google kan ik eigenlijk alleen foto's van de voorkant van die dingen vinden. En helaas is de mijne los (verpakking e.d. lang geleden al weggegooid).

Deze dingen zijn het dus:
[afbeelding]
En zeg nou zelf, stiekem zijn ze gewoon stoer. ;)
Volgens mij meertalig... ik heb er enkele jaren terug ook nog 3 gekochtin Duitsland.
Een serieuze verkoper op eBay stuurt je natuurlijk ook graag een foto van de achterkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Michael Knight schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:17:
[...]

Volgens mij meertalig... ik heb er enkele jaren terug ook nog 3 gekochtin Duitsland.
Een serieuze verkoper op eBay stuurt je natuurlijk ook graag een foto van de achterkant :)
Maar jij hebt er ook 3 uit Duitsland. Kun je niet even een foto schieten?

Of heb jij ook de verpakking weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:44:
[...]

Maar jij hebt er ook 3 uit Duitsland. Kun je niet even een foto schieten?

Of heb jij ook de verpakking weggegooid?
Aangezien ik een echte verzamelaar ben, gooi ik nooit verpakkingen weg *O*

edit; Ik heb er twee kunnen vinden zo snel..

Hieronder een foto. Zoals je ziet (knijpen met de ogen) staat er op de verpakking een Nederlandse en Franse beschrijving... ze komen echter uit Duitsland :)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/tgfd07/GoT/nintendo_mini.jpg

Hopelijk kun je er iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Michael Knight schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 17:12:
Edit; er zijn btw 2 versies... een goedkope en een HELE goedkope. Dat kan natuurlijk ook uitmaken in de belevenis.
Uiterlijk ziet de mijne er exact hetzelfde uit als het plaatje wat je gepost hebt. Maar ja, er kunnen best meerdere lichtingen van dat ding uit verschillende fabrieken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ze zien er ook hetzelfde uit :)

Enkel de kleur kan verschillen en ze worden soms ook verkocht in plastic shells (net als die Nintendo Mini`s hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Mag ik vragen waar jij jouw "goede" versie gekocht hebt dan? Die van mij kwam van playasia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 09:35:
[...]

Die staan hordes op Marktplaats. :) Even een goedkope Xbox (kan al vanaf een 25 euro volgens mij) zoeken en daarbij het spel Splinter Cell / Mechassault / 007 Agent Under Fire en de benodigde USB kabel. Lekker een paar uurtjes frotten en je hebt er XBMC op staan.

Maar mensen! De SWC DX2 is binnen. Hier even wat pics met mijn überbrakke telefoon. :+
Vette shit toch? :D Ik heb inmiddels een 2 GB HDD in die DiskDual zitten met alle "applicaties". :)
Ben je m nu al zat of is dat een andere "l0c4lh0st" die een swc dx2 met 2gig hd verkoopt op een duitse auction site? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
l0c4lh0st schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:51:
[...]
Hey You Pickachu denk ik. Wikipedia: Hey You, Pikachu!

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 20-10-2008 19:36 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.