Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 93.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 13:30
Hey mensen,

Ik heb een vraagje over de SNES NTSC/PAL converter.
Als ik deze gebruik op mijn PAL SNES, lopen de NTSC games dan op 50 of gewoon op 60 hertz?
En is er een bepaald merk/type converter die beter is dan de ander of zijn deze allemaal ongeveer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Ze lopen dan gewoon op 50hz. Fire schijnt wel goed te zijn, maar in mijn ogen voldoet elke converter met aan de onderkant aan weerszijden een kleine losse aansluiting, dus in het midden een grote connector en dan links en rechts nog 2 kleintjes, dan ondersteunt hij ook de specialere spellen met de Super FX-chip

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bruiser schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:31:
Werken die oude shooter games, zoals Time Crisis op een PS3 met de PS3 Guncon?
- De Guncon 3 is niet compatibel met spellen die gemaakt zijn voor Guncon 1 of 2.
- De Guncon 2 is ook niet compatibel met spellen die voor Guncon 1 en Hyperblaster gemaakt zijn.
- De Guncon 1 is niet compatibel met spellen die voor de Guncon 2 en Hyperblaster gemaakt zijn.

Dus nee, werkt helaas niet. Wel jammer want de Guncon 1/2 en de Hyperblaster werken weer niet op plasma- en LCD-schermen die iedereen tegenwoordig heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door ari3 op 27-10-2008 14:15 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Squatto schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:43:
Hey mensen,

Ik heb een vraagje over de SNES NTSC/PAL converter.
Als ik deze gebruik op mijn PAL SNES, lopen de NTSC games dan op 50 of gewoon op 60 hertz?
En is er een bepaald merk/type converter die beter is dan de ander of zijn deze allemaal ongeveer hetzelfde?
Je kan ook gewoon de lockout chip in je snes even de PIN 6 doorknippen. (geloof ik, moet je even nazoeken op google ofzo, kan ook een andere pin zijn)
Natuurlijk zijn je cartridges dan nog een stuk groter, maar dit is op te lossen door je snes uit te zagen, of gewoon de snes opengeschroeft te hebben.

Je kan dit zonde vinden van je snes, in dat geval kan je voor 15 euro op marktplaats wel een 2e snes vinden die je openzaagt hiervoor. :p (2e snes is vaak goedkoper of even duur als een convertor... :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

warcow schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:12:
[...]

Je kan ook gewoon de lockout chip in je snes even de PIN 6 doorknippen. (geloof ik, moet je even nazoeken op google ofzo, kan ook een andere pin zijn)
Natuurlijk zijn je cartridges dan nog een stuk groter, maar dit is op te lossen door je snes uit te zagen, of gewoon de snes opengeschroeft te hebben.

Je kan dit zonde vinden van je snes, in dat geval kan je voor 15 euro op marktplaats wel een 2e snes vinden die je openzaagt hiervoor. :p (2e snes is vaak goedkoper of even duur als een convertor... :p )
Pin 4 ;)
En wel vanaf de juiste kant tellen... :P

Eventueel kun je ook nog een USA cart openschroeven en overzetten in de PAL cart van een of andere budgetgame... dan past ie sowieso :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
ah oke, PIN 4 komt me inderdaad ook een beetje bekend voor... :p

Maar van mijn Final Fantasy 2 usa cartridge blijf je af met je schroevedraaier.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

warcow schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:43:
ah oke, PIN 4 komt me inderdaad ook een beetje bekend voor... :p

Maar van mijn Final Fantasy 2 usa cartridge blijf je af met je schroevedraaier.. :+
Schroevendraaier?!

HAMER! }) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw hier.
Verzamel al jaren retro consoles en spellen.
Ik las dit topic en dacht ik zal mijn verzameling eens plaatsen.

Consoles die ik bezit compleet met doos en handleiding:

Sega:

Mastersystem 2: Alex te kid pack
Mastersystem 2: Sonic pack
Megadrive: Sonic pack
Mega CD 2
Megadrive 32X
Gamegear
Gamegear
Saturn
Dreamcast

Nintendo:

NES: Action pack
SNES
SNES: Mario allstars pack
N64: Mario64 pack
N64
Gamecube: Mario Kart pack

Atari:
Jaguar 2x

Sony:
PSX dual shock pack 2x

Met daarbij ongeveer 400 games waarvan ruim 250 compleet voor alle system van Sega en Nintendo en
Sony, Atari.

Kleine samenvatting:

Compleet met doosjes en handleiding

Mastersytem games: 25
Megadrive games: 23
Mega CD: 14
32x games: 6
Gamegear games 20
Saturn games: 48
Dreamcast games: 19

NES: 14
SNES: 51
N64: 42

PSX: 78
Atari: 8

En ongeveer 200 losse games, sommige met handleiding

Hier een link naar een filmpje van mijn verzameling, die ondertussen al weer is aangevuld!

http://nl.youtube.com/watch?v=Gl-leQDnK5s

En een oud filmpje:

http://nl.youtube.com/wat...s8zv1jMOE&feature=related

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 13:01

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zow, ik heb mijn Gameboy 1 collectie uitgebreid voor 20 euro en daarbij gekocht:

1x Gameboy 1 waarvan beeldscherm onbekrast
1x Autoadapter voor gameboy
1x Fourway play adapter
1x Opslag voor Gameboy 1 plus spellen (originele Nintendo Gameboytas)
1x Saitec Booster
18x Gameboy 1 Spellen boekjes!!!! (waarvan 16 met plastic protectioncovers)

:D:D:D

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Ik heb nog 3 werkende NESsen liggen met wat pistolen, controllers en heel veel games. Blijft toch leuk dat retro gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Bartaz schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:55:
Ik heb nog 3 werkende NESsen liggen met wat pistolen, controllers en heel veel games. Blijft toch leuk dat retro gamen!
Blijft leuk ja, hoewel ik mij toch sterk afvraag wat jij met 3 nessen moet. ;) (die dingen zijn nou niet bepaald linkable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die dingen gaan ernstig snel kapot. Ik heb er ook 5 :+

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:33:
Die dingen gaan ernstig snel kapot. Ik heb er ook 5 :+
Die simpele dingen blijven het juist altijd doen :P

Enige probleem is stof in de cartridgehouder, maar dan houdt het ook wel op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ik lees toch zeer vaak over het Discoprobleem. Welke je NES aldoor laat knipperen, wat zeer frustrerend is :). De SNES en N64 zijn veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MsG schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:24:
Nou ik lees toch zeer vaak over het Discoprobleem. Welke je NES aldoor laat knipperen, wat zeer frustrerend is :). De SNES en N64 zijn veel stabieler.
Wat Exorcist zeg dus.. O-)

De SNES en N64 zijn zo 'stabiel' door het stofklepje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Michael Knight schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:39:
[...]

Die de NES niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Michael Knight schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:39:

Stofklepje? Het heeft meer te maken met een overgevoelige chip in de NES die wel heel gauw over z'n nek gaat. Toen ik mijn NES kocht werkte geen enkel spel (dat was niet zo slim :+). De helft van de baantjes was niet in orde. Die heb ik met een soldeerbout van wat tin voorzien, en vervolgens de connector vervangen en nu werkt elk spel (ik heb ook die chip trouwens bewerkt en pin 4 gesloopt).

Als je NES het niet meer doet is dat nog wel op te lossen, er zijn 2 plekken waar de contacten dermate rot kunnen zijn dat het niet meer werkt en die zijn beide dus te bewerken, gelukkig. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 09-11-2008 10:32 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb het idee dat de NES ook iets meer slikt nadat je hem om hebt gebouwd ( die pin 4 dus), maar volgens mij is het inderdaad ook niet alleen een stof kwestie. Vaak is het bij oudere NESsen ook dat de cartrdigehouder niet ver genoeg naar beneden gaat. Als je hem handmatig zo ver mogelijk duwt en hem zo houdt werkt het spel vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bij mij werken sommige spellen niet goed als ik 'm omlaag duw, Zelda en Blue Shadow bijv. Dan krijg ik artifacts. Als ik 'm in de NES prop en vervolgens met rust laat gaat het prima.

Mijn NES is eigenwijs. :+
Maar hij doet het prima! En da's het belangrijkste toch. Ik heb net geboden op Ninja Gaiden! Dat zou leuk zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 09-11-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Klopt allemaal hoor... :)

Zodra je de lockout chip deactiveert, forceer je de NES in feite altijd door te starten ook al krijgt hij geen goed signaal van de cartridge. Vaak starten spellen dan wel op (met artifacts).

De printbanen op het moederbord heb ik ook al eens volledig opnieuw gesoldeerd. Het koper viel zo van de printplaat af na het demonteren van de 72pins cartridge slot. Die nes doet het nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb sowieso wel artifacts soms, ook als er bijvoorbeeld characters door de positie van de score ofzo lopen, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zow, ik heb even de boel opgepoests.
Mijn Gameboy 1 collectie is nu alsvolgt;

1x Gameboy 1 (Productiemodel 7.xxx.xxx)
Status: Beeldscherm is licht bekrast en hierdoor wilde ik nog een andere die minder bekrast was. Lichte problemen met volumeknop.

1x Gameboy 1 (Productiemodel 35.xxx.xxx)
Status: Bijna mint, zeer licht bekrast en zelfs geen gele aanslag. Wat lichter in gewicht dan de eerst Gameboy 1 waarschijnlijk door iets andere onderdelen. Initeel kreeg deze geen spannings van de batterijen maar de connectors bleken geoxedeerd maar dat is opgelost.

1x 4Wayplay adapter - Dient voor het connecten van 2 of meer Gameboys
Status: Goede conditie maar door het ontbreken van andere connectiekabels bij de Gameboy 1's nog niet in gebruik geweest.

1x Vergrootglas met exta verlichting
Status: Bijna krasvrij maar vergrootglas moet vaak worden schoongeveegd (wat een stofnest)

1x Opklikbare speakers
Status: Goed, wel een 9Volt batterij nog voor dat ding.

1x Saitec Booster - Zorgt voor mini-arcade. Chassie met externe speakers, vergrootglas met verlichting, maakt van 4waytoetsen joystick en vergroot knoppen.
Status: Goed maar moest worden schoongemaakt en is een echte batterijenvreter.

1x Caradapter
Status: Geen idee, bonusje.

1x Nintendo Gameboytas.
Status: Goede conditie.

Tig spellen met plastic covers en boekjes. Ik zal vanavond even een foto maken voor jullie. ;)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MsG schreef op maandag 10 november 2008 @ 00:12:
Ik heb sowieso wel artifacts soms, ook als er bijvoorbeeld characters door de positie van de score ofzo lopen, is dat normaal?
Dat doet me meer denken aan 'flickering'; op zo`n moment gebeurt er teveel op het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulke mooie tijden gehad op mn Nes, met zelda en megaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Auredium schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:44:
Zow, ik heb even de boel opgepoests.
Mijn Gameboy 1 collectie is nu alsvolgt;

1x Gameboy 1 (Productiemodel 7.xxx.xxx)
Status: Beeldscherm is licht bekrast en hierdoor wilde ik nog een andere die minder bekrast was. Lichte problemen met volumeknop.

1x Gameboy 1 (Productiemodel 35.xxx.xxx)
Status: Bijna mint, zeer licht bekrast en zelfs geen gele aanslag. Wat lichter in gewicht dan de eerst Gameboy 1 waarschijnlijk door iets andere onderdelen. Initeel kreeg deze geen spannings van de batterijen maar de connectors bleken geoxedeerd maar dat is opgelost.

1x 4Wayplay adapter - Dient voor het connecten van 2 of meer Gameboys
Status: Goede conditie maar door het ontbreken van andere connectiekabels bij de Gameboy 1's nog niet in gebruik geweest.

1x Vergrootglas met exta verlichting
Status: Bijna krasvrij maar vergrootglas moet vaak worden schoongeveegd (wat een stofnest)

1x Opklikbare speakers
Status: Goed, wel een 9Volt batterij nog voor dat ding.

1x Saitec Booster - Zorgt voor mini-arcade. Chassie met externe speakers, vergrootglas met verlichting, maakt van 4waytoetsen joystick en vergroot knoppen.
Status: Goed maar moest worden schoongemaakt en is een echte batterijenvreter.

1x Caradapter
Status: Geen idee, bonusje.

1x Nintendo Gameboytas.
Status: Goede conditie.

Tig spellen met plastic covers en boekjes. Ik zal vanavond even een foto maken voor jullie. ;)
Tip; bij veel gamewinkels kun je voor alle series gameboys (classic, pocket, color) nieuwe displays krijgen voor (meestal ongeveer) een euro per stuk. Zo heb ik het plastic display vervangen van mijn gameboys d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://i130.photobucket.com/albums/p273/Auredium/DSC01481.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
hee zo'n gele gameboy heb ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Charly schreef op maandag 10 november 2008 @ 20:49:
[...]

hee zo'n gele gameboy heb ik ook :)
Ja first generation Gameboy 1 he.

Die gele heeft productienummer 4.924.436 die witte heeft productienummer 37.841.775. De eerste reeks gameboys hebben hetzelfde probleem als de Macbook heeft namelijk dat zijn grijze uiterlijk over tijd geel kleurig word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
De Virtual Boy is echt mijn favoriete retro console. Maanden geleden op de kop getikt voor 45 euro met spelletjes voor 3-12 euro per stuk. Bij elkaar iig 100 euro voor de console met 10 of 11 games (gotta love Tokyo :) )

Pre-order staan voor de Flashcart. Dan kan ik er eens zelf voor gaan dev'en en de onmogelijk vindbare games uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Michael Knight schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:46:
[...]

Tip; bij veel gamewinkels kun je voor alle series gameboys (classic, pocket, color) nieuwe displays krijgen voor (meestal ongeveer) een euro per stuk. Zo heb ik het plastic display vervangen van mijn gameboys d:)b
Kijk dat is nog eens een goede tip!

Laatst een Gameboy op de kop getikt.. ding is absoluut in een superstatus.. Niet verkleurd, nergens ook maar beschadigd of wat dan ook.
Maar helaas zijn er 2 stroken aan de linker- en rechterhelft van het scherm die wegvallen. 8)7
Jammer dus... heb vaak genoeg schermen te koop zien staan voor de Advanced, maar nooit voor de Gameboy Classic.. Zal nog maar eens gaan zoeken dan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
CrystalViriS schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:11:
Laatst een Gameboy op de kop getikt.. ding is absoluut in een superstatus.. Niet verkleurd, nergens ook maar beschadigd of wat dan ook.
Heh, mooi zeg. Ik heb dat altijd met Playstation spellen. Laatst Final Fantasy VII (platinum) in, nouja gewoon nieuwstaat. Gister Tekken opgehaald; ook al perfect. Vandaag of morgen moet MGS in de bus liggen, ik hoop dat daar hetzelfde voor geldt. :)
Ninja Gaiden (NES) heb ik nu met doos (geen boekje helaas) en dat ziet er ook allemaal goed uit voor zo'n oude game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ik had een tijdje geleden voor het eerst in meer dan 10 jaar op de Gameboy classic gespeeld. Ongelooflijk dat ik daar vroeger uren achter elkaar op kon gamen. Speelde Donkey Kong Land 2, een game die ik echt van voor naar achter had uitgespeeld, maar wat waren de graphics onduidelijk.

Aan de andere kant wil ik er misschien nog wel een keer eentje op de kop tikken. Is wel vet om met een old skool gameboy in de bus te zitten gamen :P

Voor de rest kan ik de Virtual Boy aan iedereen aanbevelen. Zeker als je de gameboy tof vindt, want de Virtual Boy is toch echt een stuk beter. Niet luisteren naar alle negatieve bullshit verhalen over dat ding. Hij kickt ass.

[ Voor 20% gewijzigd door BarôZZa op 11-11-2008 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

BarôZZa schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:49:
Ik had een tijdje geleden voor het eerst in meer dan 10 jaar op de Gameboy classic gespeeld. Ongelooflijk dat ik daar vroeger uren achter elkaar op kon gamen. Speelde Donkey Kong Land 2, een game die ik echt van voor naar achter had uitgespeeld, maar wat waren de graphics onduidelijk.

Aan de andere kant wil ik er misschien nog wel een keer eentje op de kop tikken. Is wel vet om met een old skool gameboy in de bus te zitten gamen :P

Voor de rest kan ik de Virtual Boy aan iedereen aanbevelen. Zeker als je de gameboy tof vindt, want de Virtual Boy is toch echt een stuk beter. Niet luisteren naar alle negatieve bullshit verhalen over dat ding. Hij kickt ass.
Games als Donkey Kong Land waren echt veel beter te spelen op een GameBoy pocket.. veel minder last van 'ghosting' ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
BarôZZa schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:23:
De Virtual Boy is echt mijn favoriete retro console. Maanden geleden op de kop getikt voor 45 euro met spelletjes voor 3-12 euro per stuk. Bij elkaar iig 100 euro voor de console met 10 of 11 games (gotta love Tokyo :) )

Pre-order staan voor de Flashcart. Dan kan ik er eens zelf voor gaan dev'en en de onmogelijk vindbare games uitproberen ;)
Bestaat er een Flashcart voor de Virtual Boy?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Michael Knight schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:07:
[...]

Games als Donkey Kong Land waren echt veel beter te spelen op een GameBoy pocket.. veel minder last van 'ghosting' ed.
Zelfs op de emulator vind ik het tegenwoordig een onduidelijke zooi. De ouwe gameboy moet ik denk ik niet meer aanraken. Dat ding was veel leuker in mijn herinneringen, maar tegenwoordig kan ik er niks meer mee. Ook het ontbreken van backlight enz.
Captain N schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:59:
[...]

Bestaat er een Flashcart voor de Virtual Boy?
Yes, een handgemaakt wondertje. Je kan alleen niet saven(de meeste VB games konden uberhaubt niet saven). Ding is nu bijna een jaar op de markt.

Als je er eentje wilt hebben moet je hem ook pre-orderen. Zodra er een nieuwe batch gereed is krijg je bericht. Ik kan niet wachten tot ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Hmm... ik weet het niet. De onbetaalbare VB games zijn volgens mij allemaal niet zo heel spannend, voor zover ik weet zijn er geen unreleased games als download beschikbaar, en de paar homebrew dingen die er zijn zijn ook niet geweldig. Dan is 80 euro toch best veel geld voor een paar suffe games die anders 500+ euro p/s kosten.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ach, zoveel games zijn er niet voor de Virtual Boy, dus dan vind ik het in ieder geval fijn als ik ze allemaal kan spelen. Normaal gesproken heb je daar 1 of 2 moderne games voor. Dus dan leg ik graag eenmalig 80 euro neer voor iets waarvan de kans bestaat dat ze hem straks niet meer verkopen en waarvan er slechts tientallen op de wereld zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Zijn er eigenlijk nog mensen die de oude club-Nintendo tijdschriften sparen? Is wel geen console maar wel nauw verbonden! Ik spaar ze maar heb geen lijst van welke nummers er nu daadwerkelijk zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hoe heet eigenlijk deze unit binnen in een NES:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamepart.com/images/nesint3.jpg

Zelf zou ik het een RF Unit noemen; maar eigenlijk is dat natuurlijk het grijze kastje wat van 1 tulpje (wit) naar een normale TV (coax) gaat.

Ik heb het dus over het blikken kastje wat op je mainboard zit.
  • RF-switch Out
  • CH3-CH4 Switch
  • Audio/Video Out
  • AC In
Steekt o.a. een dikke condensator uit; en verder een spanningsregelaartje (3 poot aan koelblok)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
beatle schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:55:
Zijn er eigenlijk nog mensen die de oude club-Nintendo tijdschriften sparen? Is wel geen console maar wel nauw verbonden! Ik spaar ze maar heb geen lijst van welke nummers er nu daadwerkelijk zijn!?
Ik was er vroeger lid van. Had er echt veel, kan ze alleen nergens meer vinden en voor zover ik weet heb ik ze altijd bewaard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Richard schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:29:
Hoe heet eigenlijk deze unit binnen in een NES:

[afbeelding]

Zelf zou ik het een RF Unit noemen; maar eigenlijk is dat natuurlijk het grijze kastje wat van 1 tulpje (wit) naar een normale TV (coax) gaat.

Ik heb het dus over het blikken kastje wat op je mainboard zit.
  • RF-switch Out
  • CH3-CH4 Switch
  • Audio/Video Out
  • AC In
Steekt o.a. een dikke condensator uit; en verder een spanningsregelaartje (3 poot aan koelblok)
Staat idd ook bekend als de 'rf unit/board' :)

Btw, heb vandaag MegaMan 5 voor de NES op de kop weten te tikken.... woei!!

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 19-11-2008 23:00 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Michael Knight schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:59:
[...]

Staat idd ook bekend als de 'rf unit/board' :)

Btw, heb vandaag MegaMan 5 voor de NES op de kop weten te tikken.... woei!!
Op RF Board lijk ik inderdaad meer hits te krijgen.

Een RF unit (zoals het volgens mij op het kastje staat geschreven) komt uiteraard als het volgende uit de bus:

Afbeeldingslocatie: http://www.collectorscardsandgames.com/new/NES003.jpg

en dat is dus niet wat ik zoek :)

Enfin, MegaMan 5 kwam ik ook laatst tegen (boxed); meest frapante was dat het in mijn eigen kast was. Weet niet hoe of wat of waar die vandaan komt. Wellicht hebben MegaMan 2 + 3 "gejongt". :P

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kijk; toch een heel mooi stukje kunnen vinden over het RF board:

http://forums.benheck.com/viewtopic.php?t=12335

Eerste post van bioniclebert.

Staat een mooi plaatje van de ge-desoldeerd bordje:

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/6516/nesampo3bp.png

20*350ZO45°

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die zou ik ook niet gebruiken om de NES op de tv aan te sluiten. Ik heb het er wel mee gehad iig, ook de SNES gaat bij mij op de composiet op een scartblokje (gelukkig heb ik een N64 met zo'n kabel die past op de SNES, thanks daarvoor Nintendo :)).

Speaking of NES, intussen heb ik Ninja Gaiden/Shadow Warriors binnen! Gaaf spel zeg, daar ga ik een tijd lol mee hebben. :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Cyphax schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:27:
[...]

Die zou ik ook niet gebruiken om de NES op de tv aan te sluiten. Ik heb het er wel mee gehad iig, ook de SNES gaat bij mij op de composiet op een scartblokje (gelukkig heb ik een N64 met zo'n kabel die past op de SNES, thanks daarvoor Nintendo :)).
Bij de NES kreeg je destijds zo'n foeifelle blauwe kabel met gele en rode tulpjes. Op zich leuk voor de beeldkwaliteit als je normaal die RF gebruikte; maar verschrikkelijk om ze van je NES naar TV te zien lopen.

Interne RF Board levert zowel de RF output als composiet.

20*350ZO45°

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Richard schreef op donderdag 20 november 2008 @ 10:35:
[...]

Bij de NES kreeg je destijds zo'n foeifelle blauwe kabel met gele en rode tulpjes. Op zich leuk voor de beeldkwaliteit als je normaal die RF gebruikte; maar verschrikkelijk om ze van je NES naar TV te zien lopen.

Interne RF Board levert zowel de RF output als composiet.
Ik heb die foeilelijke kabel dus niet. Ik heb nou een standaard-kabel voor de video, en ik heb een paar plugjes om een kabeltje te maken voor het geluid (da's mono, dus dat is niet zo handig). Het is jammer dat die aansluiting aan de zijkant van de NES zitten (wie heeft dat verzonnen :?) maar de beeldkwaliteit is wat beter over het algemeen, en het is ook stukken makkelijker om aan te sluiten.

Ik zal ook eens een foto maken van mijn Megadrive-mod waar ik een tijdje geleden mee bezig was, en die nu bijna klaar is. Was nog meer werk dan ik dacht om de cover van die japanse/aziatische op die europese te krijgen.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:06:
[...]

Ik heb die foeilelijke kabel dus niet. Ik heb nou een standaard-kabel voor de video, en ik heb een paar plugjes om een kabeltje te maken voor het geluid (da's mono, dus dat is niet zo handig). Het is jammer dat die aansluiting aan de zijkant van de NES zitten (wie heeft dat verzonnen :?) maar de beeldkwaliteit is wat beter over het algemeen, en het is ook stukken makkelijker om aan te sluiten.

Ik zal ook eens een foto maken van mijn Megadrive-mod waar ik een tijdje geleden mee bezig was, en die nu bijna klaar is. Was nog meer werk dan ik dacht om de cover van die japanse/aziatische op die europese te krijgen.
Ik heb een paar van die kabels meegekregen op de rommelmarkt; dingen waren ook nooit gebruikt.
Heb op mijn nes een tulpsplitter zitten, zodat er iig 'stereogeluid' uit mijn tv komt.

Via wat soldeergerommel kun je ook semi-stereo uit de NES halen, schijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

warcow schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:56:
[...]

Blijft leuk ja, hoewel ik mij toch sterk afvraag wat jij met 3 nessen moet. ;) (die dingen zijn nou niet bepaald linkable)
Och, zo vroeger gekregen van mensen die er niks meer mee deden. Da's toch alweer 11 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:29

Khaine

Python liefhebber

Hey! Leuk dat er weer een retro-topic is.

* Khaine is ook een retro-console verzamelaar. Ik zal eens een foto maken binnenkort. Deze dingen heb ik in ieder geval:
  • 2x NES (1x werkend)
  • 2x SNES (1x werkend minstens)
  • 1x Sega Megadrive 2
  • 1x N64
  • 1x Dreamcast
  • 1x Gamecube
  • 1x Gameboy Color
  • 1x Xbox origineel
Daarvoor heb ik in totaal meer dan 100 games origineel.

Helaas zit bij dit hele pretpakket ook een shitload aan kabels en controllers :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
:p
Zullen we anders de afspraak maken dat als het nog nieuw in de winkel te verkrijgen is, het geen retro is? :)
..Verder trouwens wel een leuke collectie

[ Voor 15% gewijzigd door warcow op 24-11-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

warcow schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:01:
:p
Zullen we anders de afspraak maken dat als het nog nieuw in de winkel te verkrijgen is, het geen retro is? :)
..Verder trouwens wel een leuke collectie
Lijkt me een duidelijke grens... :)

Grens ligt dan bij de gamecube/xbox1...dat spul is nog nieuw te krijgen, maar komt niks nieuws meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mja, de gamecube is ruim 7 jaar terug, maar om die nou retro te noemen. Eigenlijk vind ik zelfs de N64 al nauwelijks retro, en da's 12 jaar terug. :+

Niet dat het me heel veel uitmaakt overigens, als je consoles verzamelt hoort het erin thuis. :)
En "retro" staat in de titel ook tussen haakjes, je zou kunnen zeggen "maar 't is wel een gouwe ouwe", hehe, dan moet dat ook wel passen hier toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Cyphax op 24-11-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Retro is voor mij het 2D tijdperk met af en toe wat ongemakkelijke/primitieve uitstapjes naar de 3D wereld(Virtua Racing, Star Fox en de Virtualboy).
De PSX/N64/Dreamcast/Gamecube etc hebben veel meer overeenkomsten met de huidige consoles dan met hun voorgangers. CGI videos, 3D graphics, discs als hoofdopslag etc.
Daarnaast persten de Dreamcast en de Gamecube er nogal eens graphics uit die er beter uitzagen dan een hoop huidige games (vooral op de Wii).

[ Voor 18% gewijzigd door BarôZZa op 24-11-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Zo, vandaag ook maar eens m'n kamer opgeruimd, en alle consoles en games bij elkaar geplaatst.

NES
SNES
N64
Gamecube
Playstation
Playstation 2 slimline
(Playstation 3, maar die staat gewoon nog aangesloten beneden op de tv natuurlijk :+ )
GameBoy pocket
GameBoy color

Alleen van de GB pocket en Playstation heb ik geen originele verpakking meer, helaas.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BarôZZa schreef op maandag 24 november 2008 @ 18:35:
Retro is voor mij het 2D tijdperk met af en toe wat ongemakkelijke/primitieve uitstapjes naar de 3D wereld(Virtua Racing, Star Fox en de Virtualboy).
De PSX/N64/Dreamcast/Gamecube etc hebben veel meer overeenkomsten met de huidige consoles dan met hun voorgangers. CGI videos, 3D graphics, discs als hoofdopslag etc.
Daarnaast persten de Dreamcast en de Gamecube er nogal eens graphics uit die er beter uitzagen dan een hoop huidige games (vooral op de Wii).
Je maakt een goed punt, maar ik denk dat je je niet teveel moet vergapen aan de hardware alleen. Een Virtua Fighter (megadrive, saturn) en een Tekken (psx) zijn toch een beetje de grondleggers van een razend populair genre. Nu is dat niet per se retro, maar dat is niet zo heel erg toch? :)
De eerste 3d games zijn al oud hoor, hoewel dat voornamelijk pc-games zijn. En dan laat ik vector-based titels zoals Elite nog buiten beschouwing. :)
Ik zou niet te snel labels willen plakken. Zelfs als het een wat minder oude game of console betreft lijkt me dat in dit topic wel plek hebben, retro of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 24-11-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Cyphax schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:00:
[...]

Je maakt een goed punt, maar ik denk dat je je niet teveel moet vergapen aan de hardware alleen. Een Virtua Fighter (megadrive, saturn) en een Tekken (psx) zijn toch een beetje de grondleggers van een razend populair genre. Nu is dat niet per se retro, maar dat is niet zo heel erg toch? :)
De eerste 3d games zijn al oud hoor, hoewel dat voornamelijk pc-games zijn. En dan laat ik vector-based titels zoals Elite nog buiten beschouwing. :)
Ik zou niet te snel labels willen plakken. Zelfs als het een wat minder oude game of console betreft lijkt me dat in dit topic wel plek hebben, retro of niet.
Bij retro denk ik zelf meer aan de 2D pixelgraphics. Het polygongeweld is bij de PSX/N64 generatie begonnen en doorgegaan tot de dag van vandaag. De dominantie van 2D games is ook met die consoles verloren gegaan, vandaar dat ik voor mezelf daar de grens leg qua retro.
De hardware heeft daar in mijn ogen wel mee te maken. Ook op het gebied van geluid. Vroeger had je de catchy bliepjes/midi achtige deuntjes, terwijl dat vanaf het PSX tijdperk veranderd is in CD-kwaliteit muziek en geluidseffecten. Niet dat daar iets mis mee is, maar het wekt bij mij niet het retro-gevoel op.
Een game als Tekken was natuurlijk baanbrekend, maar als ik dat nu speel voelt het meer verouderd/traag(loaaaaaaaading)/lelijk/schokkerig aan dan de games op de SNES, die nog gewoon heerlijk spelen en de charmes hebben behouden.
De PC laat ik ook lekker buiten beschouwing. Sowieso is dit een retro console topic, maar ook omdat de overgang daar veel geleidelijker aan is gegaan. Bij de consoles leefde je echt van generatie naar generatie, terwijl de PC's gewoon pakweg elke maand pakweg iets sneller/beter werden. Het is voor mij daar lastiger om de grens aan te geven. Quake is alweer 12 jaar oud, maar toen ik het het laatst speelde op de Wii merkte ik daar qua gameplay weinig van en ook de graphics etc vielen nog behoorlijk mee. In ieder geval geen tudu-tu-tutu-tu-mario gevoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
BarôZZa schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:29:
[...]

Bij retro denk ik zelf meer aan de 2D pixelgraphics.
I know, I know, ik ook (trouwens ook op de PC! Duke Nukem, Crystal caves, da's toch wel retro, al is de PC idd geen console). :)
Mijn punt is meer dat het imo niet per se echt retro moet in dit topic, omdat retro tussen haakjes staat.

Ik heb trouwens altijd een broertje dood gehad aan die slappe midi-rendering op geluidskaarten zonder wavetables. En op de Megadrive bijvoorbeeld, dat klonk en klinkt echt nergens naar. Terwijl dat zwarte ding van Sega het echt wel kan (de muziek uit Streets of Rage en Sonic games bewijzen dat). Dat had je toch op de SNES niet zo (maar de games op de SNES waren eigenlijk altijd mooier dan de Megadrive ports).
Ik ben wel weer gek op 8bits chiptunes (NES en vooral C64 ftw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:36:
[...]

I know, I know, ik ook (trouwens ook op de PC! Duke Nukem, Crystal caves, da's toch wel retro, al is de PC idd geen console). :)
Mijn punt is meer dat het imo niet per se echt retro moet in dit topic, omdat retro tussen haakjes staat.

Ik heb trouwens altijd een broertje dood gehad aan die slappe midi-rendering op geluidskaarten zonder wavetables. En op de Megadrive bijvoorbeeld, dat klonk en klinkt echt nergens naar. Terwijl dat zwarte ding van Sega het echt wel kan (de muziek uit Streets of Rage en Sonic games bewijzen dat). Dat had je toch op de SNES niet zo (maar de games op de SNES waren eigenlijk altijd mooier dan de Megadrive ports).
Ik ben wel weer gek op 8bits chiptunes (NES en vooral C64 ftw).
Ik heb zelfs enkele nummers van de officiele Streets of rage soudntrack op mijn mp3 speler staan... instant nostalgie met die lekker beats _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Streets of rage hoop ik dan weer deze week bij de post te vinden. Nou nog SoR 2! Vooral deel 2 vind ik eigenlijk ongeveer de beste uit z'n soort. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 25-11-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor mn vriendin ooit een CD-I (!) gekocht met Hotel Mario (!). Ze vond dat vroeger altijd heel tof dus vandaar. Heb later nog de games MadDog McCree, Lucky, Luke, Lingo, Micro Machines, the Apprentice en een van de Zelda's (Nederlands gedubt) gekocht. Zijn er daarnaast nog enigzins speelbare games voor dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:21:
Heb voor mn vriendin ooit een CD-I (!) gekocht met Hotel Mario (!). Ze vond dat vroeger altijd heel tof dus vandaar. Heb later nog de games MadDog McCree, Lucky, Luke, Lingo, Micro Machines, the Apprentice en een van de Zelda's (Nederlands gedubt) gekocht. Zijn er daarnaast nog enigzins speelbare games voor dit apparaat?
Burn:cycle was een grote titel en ik had zelf voor de PC Chaos Control. Maar dat lijkt mij niet te spelen met de CDI afstandbediening :D

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De CD-I had meerdere controllers, een daarvan is een Gravis gamepad die ik voor de PC heb liggen (maar dan in kekke donkergrijs ipv wit). :)
Ik herinner mij weleens op een CD-I te hebben gespeeld in een electronica-shop. Hotel Mario idd maar ook Kether. Dat was toen vrij gaaf maar er was alleen een trackball aangesloten en dan wordt een Hotel Mario toch lastig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Mijn 2centjes, niet de gfx, niet de machine, maar de gameplay!

Geometry wars, stardust hd, en natuurlijk megaman 9 zijn voorbeelden van games op de hedendaagse generatie die volop retro zijn.

Verder zijn voor mijn de cube. xbox1 en ps2 ook echt wel retro hoor. Je kan ze (als je hard zoekt) in de winkel nog wel vinden, maar er komt niks nieuws voor uit, enige uitzondering is de ps2, maar die is op sterven na ook echt dood......echt grote titels komen daar ook niet meer voor uit.
(hoewel ik waarschijnlijk nog wel de king of fighters anthology ga halen 8) release feb09 if i am not mistaken)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sagat schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:59:
Mijn 2centjes, niet de gfx, niet de machine, maar de gameplay!

Geometry wars, stardust hd, en natuurlijk megaman 9 zijn voorbeelden van games op de hedendaagse generatie die volop retro zijn.

Verder zijn voor mijn de cube. xbox1 en ps2 ook echt wel retro hoor. Je kan ze (als je hard zoekt) in de winkel nog wel vinden, maar er komt niks nieuws voor uit, enige uitzondering is de ps2, maar die is op sterven na ook echt dood......echt grote titels komen daar ook niet meer voor uit.
(hoewel ik waarschijnlijk nog wel de king of fighters anthology ga halen 8) release feb09 if i am not mistaken)
Voor de PS2 wordt nog volop geadverteerd in iedere speelgoedzaak/folder... dat ding is inmiddels 8 jaar, maar valt nog zeker niet onder 'retro'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De PS2 ligt nog in de winkel. Voor mij is retro eigenlijk tot de SNES. Alles met echt 3D vind ik eigenlijk nog een beetje te nieuw. Nintendo 64 is gewoon lelijk 3D, maar de retrofeeling mist bij mij wat omdat je nu nog steeds 3D hebt, terwijl 2D nu min of meer dood is (uitzonderingen daar gelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:21:
Bekijk de nieuwe AVGN maar eens (CD-I en hotel Mario): http://www.gametrailers.com/player/42566.html?type=wmv

Heerlijk dat gehannes met die controllers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

beatle schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:01:
[...]

Bekijk de nieuwe AVGN maar eens (CD-I en hotel Mario): http://www.gametrailers.com/player/42566.html?type=wmv

De AVGN van dez keer is wel wat minder....nevertheless, geweldig dat hij al die 'hand`s on`s' doet :D

Vannacht komt de nieuwe btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beatle schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:01:
[...]

Voor de CD-I heb ik gewoon een soort Megadrive-achtige controller met drie knoppen gehaald dus de besturing is best redelijk te doen. Kan me voorstellen dat met die trackball en afstandsbediening-achtige controllers gamen een ramp is.
Vind dat de CDI sowieso wel ERG de grond in getrapt wordt. Goed, er zijn niet al te veel goede games maar het is zeker niet allemaal troep. Voor de tijd waren de graphics best redelijk en het feit dat je er films op kan afspelen was ook erg vernieuwend.

• Sagat
Michael Knight schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:23:
Voor de PS2 wordt nog volop geadverteerd in iedere speelgoedzaak/folder... dat ding is inmiddels 8 jaar, maar valt nog zeker niet onder 'retro'. :)
Daarom zei ik al.....zo goed als. Sure je kan hem nog nieuw kopen, en er komen ook zat spellen uit.....maar of multiplatform zut, ouwe games gebundeld in collections (dont get me wrong zowel sam showdown als king of fighters zijn potentiele aankopen voor mij) en kinder meuk/movie tie ins.

Dingen als ff12, god of wars, shadow of the collosus komen er (volgens mij, heb niet de release calendar afgespreurd, correct me if i am wrong) echt niet meer uit.

10 second ninja DONE

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Hu? ik lees dat saturns zeldzaam zijn :P mocht iemand nog wat ervoor hebben, vind het opzich wel leuk

Mijn retro game meuk:
Sega Saturn + org. Joypad + 2x Virtua Gun + 3rd party joypad
Daytona USA / Virtua Fighter 2 / Virtua cop 1 & 2 / Sega Rally / Fighting Vipers / Worms /Wipeout / Steep Slope Sliders / Pandemonium / King of Fighters 95 + 1meg card (echt te veel voor betaald :o ) / Virtual On: Cybertroopers (nou nog de orginele joystickpaneel hehe staat op MP voor 125 :X) / Die Hard Trilogy / Last Bronx (press) / Manx TT (press)

Wishlist: Panzer Dragoon Saga maar die is echt te duur gewoon... 1&2 zoek ik ook nog :)
Fighters Megamix en Nights into dreams + 3d Controller

Weet nog dat m'n moeder serieus een cd-i wilde kopen, maar goed dat ze dat niet gedaan heeft, blijft wel een apart ding.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sagat schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:59:
[...]

Daarom zei ik al.....zo goed als. Sure je kan hem nog nieuw kopen, en er komen ook zat spellen uit.....maar of multiplatform zut, ouwe games gebundeld in collections (dont get me wrong zowel sam showdown als king of fighters zijn potentiele aankopen voor mij) en kinder meuk/movie tie ins.

Dingen als ff12, god of wars, shadow of the collosus komen er (volgens mij, heb niet de release calendar afgespreurd, correct me if i am wrong) echt niet meer uit.
Jij beschrijft meer de 'end of life' cyclus van een console.... maar dat is nog geen retro. Maar goed, laten we het op een verschillende interpretatie houden :)
Vandread schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:47:
Hu? ik lees dat saturns zeldzaam zijn :P mocht iemand nog wat ervoor hebben, vind het opzich wel leuk

Mijn retro game meuk:
Sega Saturn + org. Joypad + 2x Virtua Gun + 3rd party joypad
Daytona USA / Virtua Fighter 2 / Virtua cop 1 & 2 / Sega Rally / Fighting Vipers / Worms /Wipeout / Steep Slope Sliders / Pandemonium / King of Fighters 95 + 1meg card (echt te veel voor betaald :o ) / Virtual On: Cybertroopers (nou nog de orginele joystickpaneel hehe staat op MP voor 125 :X) / Die Hard Trilogy / Last Bronx (press) / Manx TT (press)

Wishlist: Panzer Dragoon Saga maar die is echt te duur gewoon... 1&2 zoek ik ook nog :)
Fighters Megamix en Nights into dreams + 3d Controller

Weet nog dat m'n moeder serieus een cd-i wilde kopen, maar goed dat ze dat niet gedaan heeft, blijft wel een apart ding.
Saturns zijn niet zeldzaam :P

Saturns met een goede cd-motor zijn ietwat zeldzaam..

AVGN heeft btw zijn 2e deel over de cd-i online gezet laatst. Z`n kritiek is niet zo heel sterk deze keer... hopelijk houdt hij het beste achter voor de conclusie.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ik zou toch echt wel zon Gravis Gamepad nog willen hoor voor de PC :P Puur voor de heb, zowel de eerste (die je ook bij de CD-I zag als de 2e variant, die op een PSX controller leek.Good old memories :P

Ik moet echt weer eens op zoek naar oude gameconsoles, NES,SNES,SEGA Megadrive. Toch echt wel mijn favo dingen. :( Enige nadeel, of ze zijn eerder weg dan je zou willen, of te duur, of stuk :(

Ook zon old school arcade stick zou wel weer leuk zijn, al heb ik totaal geen idee welke game ik daar op dit moment mee zou spelen ;) Naja, de nieuwe Street Fighter misschien ;)

Speelde er eigenlijk hier wel iemand met die soort van Bazooka die je kon krijgen voor de SNES? en zo ja, wat dan :D

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Speedlink schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:15:
Ik zou toch echt wel zon Gravis Gamepad nog willen hoor voor de PC :P Puur voor de heb, zowel de eerste (die je ook bij de CD-I zag als de 2e variant, die op een PSX controller leek.Good old memories :P
Die PSX-achtige is volgens mij Gamepad Pro. Ik zou het even na moeten kijken, ik heb er thuis eentje liggen. Hou er wel rekening mee dat die op de gameport gaan, die moet je PC nog maar net hebben en zo niet, dan moet er een convertertje bij.
Ik moet echt weer eens op zoek naar oude gameconsoles, NES,SNES,SEGA Megadrive. Toch echt wel mijn favo dingen. :( Enige nadeel, of ze zijn eerder weg dan je zou willen, of te duur, of stuk :(
Je moet een beetje mazzel hebben maar dat moet allemaal wel lukken. Wat wel nodig is, is geduld. Kan zijn dat je vandaag niets ziet staan, maar morgen kan dat heel anders zijn.
Speelde er eigenlijk hier wel iemand met die soort van Bazooka die je kon krijgen voor de SNES? en zo ja, wat dan :D
De bazooka heet Super Scope, ik heb 'm ooit weleens gebruikt voor Super Scope, de cartridge met een spelletje die erbij hoort. Alleen is het ding zo groot, de zapper van de NES was wat dat betreft wat leuker. Ik weet zelf geen spellen te bedenken voor de SNES die er verder gebruik van maakte trouwens. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 27-11-2008 15:27 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Michael Knight schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:10:
[...]
Saturns zijn niet zeldzaam :P

Saturns met een goede cd-motor zijn ietwat zeldzaam..
Excuses, schaars is de juiste benaming :+
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:31:
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een Saturn, maar deze zijn aardig schaars. Heb wel tweedehands Dreamcast voor een zacht prijsje op de kop getikt, maar een Saturn heb ik nog steeds niet.

• Lampuhkap
Ik heb een PC die nieteen PS2 poortjes meer heeft,alleen maar USB (12x geloof ik ofzo) En zon convertertje is ook niet zon probleem. Ik vond ze vroeger zoo stoer. (die eerste dan he, dunne platte ding) en ze speelden heerlijk. Lagen lekker in de hand. Jammer dat ze er niet zijn met alleen USB :(

Mazzel moet je zeker hebben. Ik heb wel NES pakket gezien op Amazon, nieuw dik 300 dollar geloof ik. ;)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Een NES-pakket van 300 dollar?? Zitten daar tientallen games bij ofzo? Da's wel erg veel.

Bedoel je deze gamepad?
Afbeeldingslocatie: http://www.thosewerethedays.de/items/joysticks/pc/gravis-pc_game_pad.jpg

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

http://www.foregames.nl/systeem.php?id=126

Deze winkel verkoopt ze gereviseerd met een nieuwe 72-pins slotconnector en een jaar garantie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Michael Knight op 27-11-2008 15:37 ]

• Lampuhkap
Cyphax schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:35:
Een NES-pakket van 300 dollar?? Zitten daar tientallen games bij ofzo? Da's wel erg veel.

Bedoel je deze gamepad?
[afbeelding]
Is het pakket met Mario, Duckhunt en die lightgun. En ja, die gamepad bedoel ik ja. _/-\o_ Ik ben net nog eens gaan googlen maar Gravis is dus overgenomen in 1997 door Kensington en overleden :( Gavis exists no more :(

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sowieso moet je die controller effe 2e hands gaan zoeken, maar dat moet lukken.

http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D7%26fs%3D1

http://www.marktplaats.nl...D%26fta_ind%3D11%26fs%3D1

• Lampuhkap
:D Kick, die gaan we eens mailen! (die eerste valt al af, die heeft zitten kauwen op dat stokje ofzo :( BAH!)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat stokje lijkt wel in plastic te zitten, dat verwacht ik eigenlijk. :)

• beatle
Cyphax schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:27:

De bazooka heet Super Scope, ik heb 'm ooit weleens gebruikt voor Super Scope, de cartridge met een spelletje die erbij hoort. Alleen is het ding zo groot, de zapper van de NES was wat dat betreft wat leuker. Ik weet zelf geen spellen te bedenken voor de SNES die er verder gebruik van maakte trouwens. :)
Haha, dat probleem had ik vroeger ook, tot dat Yoshi's safari uit kwam. Hed iets te maken met Mario en je kon de Scope gebruiken, klinkt erg goed dachten we... Viel erg tegen, iemand kon yoshi besturen en de ander moest schieten met de Scope! Met een paar biertjes op was dit nog wel geinig met vrienden, maar in je eentje... :O

Zonet wiki eens nagekeken: Wikipedia: Super Scope

Als ik de titels zo zie kunnen een aantal games best wel leuk zijn (of waren leuk)...

Verwijderd

Cyphax schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:27:

[knip]

Ik heb dat ding ook gehad, plus Yoshi's Safari en Battle Clash. Dat waren best leuke games. Yoshi's Safari had wel de meest kansloze 'co-op' ooit inderdaad. Speler 1 schoot dan met de Scope en de andere speler bestuurde Yoshi, maar Yoshi kon alleen recht vooruit lopen.....dus speler 2 kon weinig anders doen dan op de vooruitknop drukken. Keigoede co-op als je het mij vraagt :P

Battle Clash was ook best leuk, maar na 1x uitspelen was het wel genoeg. Het zijn 1 tegen 1 gevechten tussen robots (ST's) en winnen is vooral een kwestie van constant knallen op de zwakke plek van je tegenstander tot hij neer gaat. Maar toch.....die game heb ik mooie herinneringen aan. De muziek was tof en de personages ook vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58

Bedoel je deze gamepad?
[afbeelding]
Die gamepad heb/had ik hier ook liggen evenals 2 playstation achtige controllers van Gravis waarvan je de connectors op elkaar kon schroeven zodat je 2 controllers kon gebruiken. Ik weet 100% zeker dat ik die Playstation varianten nog heb maar die SNES achtige controller is volgens mij pleite. :/

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:31:
[...]

Ik heb dat ding ook gehad, plus Yoshi's Safari en Battle Clash. Dat waren best leuke games. Yoshi's Safari had wel de meest kansloze 'co-op' ooit inderdaad. Speler 1 schoot dan met de Scope en de andere speler bestuurde Yoshi, maar Yoshi kon alleen recht vooruit lopen.....dus speler 2 kon weinig anders doen dan op de vooruitknop drukken. Keigoede co-op als je het mij vraagt :P

Battle Clash was ook best leuk, maar na 1x uitspelen was het wel genoeg. Het zijn 1 tegen 1 gevechten tussen robots (ST's) en winnen is vooral een kwestie van constant knallen op de zwakke plek van je tegenstander tot hij neer gaat. Maar toch.....die game heb ik mooie herinneringen aan. De muziek was tof en de personages ook vond ik.
Ik vond de scope erg tegenvallen. Hij deed al snel pijn door de vreemde houding die vereist was om hem te gebruiken. Daarnaast zuipte hij batterijen. Hij zag er wel weer stoer uit en de games an sich waren niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Sir_Hendro schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 02:29:
[...]

Die gamepad heb/had ik hier ook liggen evenals 2 playstation achtige controllers van Gravis waarvan je de connectors op elkaar kon schroeven zodat je 2 controllers kon gebruiken. Ik weet 100% zeker dat ik die Playstation varianten nog heb maar die SNES achtige controller is volgens mij pleite. :/
Die Playstation controller heb ik ook nog, dat is de Gravis Gamepad PRO :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wellicht kan iemand van hier enige input geven? :)
Super Pro Fighter SP-9Q+ (CD-ROM version) "No Disk"

Bedoel je deze gamepad?
[afbeelding]
Die had ik al regelmatig op eBay gezet... Maar ik kreeg 'm maar niet verkocht. Dus laatst weggegooid. :') Da's ook altijd zo he, zogauw je iets weggooit komt er iemand die het nodig heeft, of erger nog, je hebt het zelf nodig.

[ Voor 63% gewijzigd door Tanuki op 08-12-2008 15:38 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Copyboxen zijn een beetje grijs gebied maar goed. Kortom komt het er op neer dat een Pro Fighter een Adapter vereist om de diskettedrive aan te sturen. Een Super Wildcard werkt wél zonder PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MsG schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:05:
Copyboxen zijn een beetje grijs gebied maar goed. Kortom komt het er op neer dat een Pro Fighter een Adapter vereist om de diskettedrive aan te sturen. Een Super Wildcard werkt wél zonder PSU.
Dat is per definitie zo? Ik dacht dat ik een Pro Fighter ook gewoon zonder adapter kon gebruiken... Kan iemand dit bevestigen? Ik ga het in ieder geval nog even uitzoeken straks.

Dan maar even kijken of ik ergens een adapter kan regelen. Zou een normale die je bij een electronica zaak haalt gewoon werken?

Bedankt in ieder geval. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kan het zelf bevestigen met hetzelfde probleem als jou eens, ik dacht dat ze wel werkten zonder psu, nou helaas :P, heb nooit een goedkope kunnen vinden en heb hem later dan ook verkocht.

Als jij een adapter vind met dezelfde waarden moet hij gewoon werken ja. Echter moet je die waarden wel weten, "gewoon" een kabel die in het gaatje past kan doodleuk je dure copybox opblazen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MsG schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:59:
Ik kan het zelf bevestigen met hetzelfde probleem als jou eens, ik dacht dat ze wel werkten zonder psu, nou helaas :P, heb nooit een goedkope kunnen vinden en heb hem later dan ook verkocht.

Als jij een adapter vind met dezelfde waarden moet hij gewoon werken ja. Echter moet je die waarden wel weten, "gewoon" een kabel die in het gaatje past kan doodleuk je dure copybox opblazen :).
true, maar volgens mij heb je het toch verkeerd. Ik heb er namelijk nog de originele doos bij en daar is geen ruimte voor een power supply.

Er past alleen de Pro Fighter + cartridge adapter (dat ding dat je onder de pro fighter doet) + converter (geen idee wat het ding precies doet) in.
Er is absoluut geen ruimte voor een adapter.

Ik zou het erg raar vinden als iedereen die ooit een Pro Fighter heeft gehad er nog los een adapter bij moest kopen.

Maarja, als zo'n adapter niet duur is valt het altijd te proberen natuurlijk. En ik neem aan dat de Wild Card en de Pro Fighter dezelfde waarden hebben hebben qua stroomspecs, dus dan kan ik 'm nog voor mijn Wild Card gebruiken mocht het niet werken op de Pro Fighter.

Anyway, zou graag input van iemand anders horen. :)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Volgens mij zijn er verschillende versies (met/zonder) te vinden... ik heb ze beide gezien, dacht ik (maar ben slecht met namen).

Als je echt uitsluitsel wilt, zou ik Schweino ff een Dm sturen... die weet het vast wel :)

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Beste mede-verzamelaars :p

Klein vraagje... maar wel belangrijk vraagje. Hoe los je het probleem op als je te veel doosjes hebt van games/consoles/controllers/etc. Gooien je die weg? vouw je alles dubbel? stapel je alles gewoon steeds op in een opbergruimte... hoe doen jullie dit?

Ik begin nu toch wel een beetje veel doosjes te krijgen... terwijl sommige doosjes echt gewoon al jaren in andere dozen zitten en ik eigenlijk niks mee doe.... maar weggooien wil ik het eigenlijk ook niet. Want dan is de boel eigenlijk niet meer compleet.

Wie heeft er wat advies ;) ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:53:
[...]

true, maar volgens mij heb je het toch verkeerd. Ik heb er namelijk nog de originele doos bij en daar is geen ruimte voor een power supply.

Er past alleen de Pro Fighter + cartridge adapter (dat ding dat je onder de pro fighter doet) + converter (geen idee wat het ding precies doet) in.
Er is absoluut geen ruimte voor een adapter.

Ik zou het erg raar vinden als iedereen die ooit een Pro Fighter heeft gehad er nog los een adapter bij moest kopen.

Maarja, als zo'n adapter niet duur is valt het altijd te proberen natuurlijk. En ik neem aan dat de Wild Card en de Pro Fighter dezelfde waarden hebben hebben qua stroomspecs, dus dan kan ik 'm nog voor mijn Wild Card gebruiken mocht het niet werken op de Pro Fighter.

Anyway, zou graag input van iemand anders horen. :)
Mijn Pro Fighter Q gebruikte zeker weten een adapter dus die heb je wel nodig. (Neem aan dat je het over de Snes hebt?)
Waarom heb je er uberhaupt een? In deze tijden waarin Snes games nauwelijks iets kosten hoef je het voor de gamesprijzen niet te doen en de laadtijden kunnen soms flink oplopen.
JuliettPapa schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:36:
Beste mede-verzamelaars :p

Klein vraagje... maar wel belangrijk vraagje. Hoe los je het probleem op als je te veel doosjes hebt van games/consoles/controllers/etc. Gooien je die weg? vouw je alles dubbel? stapel je alles gewoon steeds op in een opbergruimte... hoe doen jullie dit?

Ik begin nu toch wel een beetje veel doosjes te krijgen... terwijl sommige doosjes echt gewoon al jaren in andere dozen zitten en ik eigenlijk niks mee doe.... maar weggooien wil ik het eigenlijk ook niet. Want dan is de boel eigenlijk niet meer compleet.

Wie heeft er wat advies ;) ?
Kartonnen doosjes mieter ik gewoon weg en als je dat niet kan, kan je ze altijd idd opvouwen, dan heb je al een enorme ruimtewinst. Alle cartridges heb ik gewoon in een doos in mn tv-meubel geknikkerd. Dat is wel zo makkelijk.

• Sagat
Kartonnen doosjes nemen idd erg veel ruimte in, ik heb ze zelf (met pijn in mijn hart) verknipt zodat ik de voor en achterkant met minder ruimte kon bewaren, de randen zijn dan mooie boekenlegger :)

Ik snap trouwens wel waarom mensen nu nog een copybox nemen. Mijn inziens puur het verschil verzamelaar of gamer zijn. Ik vind het heel gaaf om nu nog snes games in goede staat te kopen of als ik iets interresants op koninginnedag zou zien voor een eurotje ofzo dan durf ik de gok nog wel aan.

Maar marktplaats vind ik echt niet fijn. Dan is een copybox of emulatie via een andere console wel heel aantrekkelijk.
Als een spel zeer tof is en brak is via emu/copybox dan moet je natuurlijk wel voor het orgineel gaan.

10 second ninja DONE

• Lampuhkap
Als alles goed gaat,dan heb ik dankzij een mede-tweaker,hopelijk dit weekend nog een Sega Megadrive in huis :) Na jaren gemis, eindelijk!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 07:34:
[...]

Mijn Pro Fighter Q gebruikte zeker weten een adapter dus die heb je wel nodig. (Neem aan dat je het over de Snes hebt?)
Waarom heb je er uberhaupt een? In deze tijden waarin Snes games nauwelijks iets kosten hoef je het voor de gamesprijzen niet te doen en de laadtijden kunnen soms flink oplopen.

[...]

Kartonnen doosjes mieter ik gewoon weg en als je dat niet kan, kan je ze altijd idd opvouwen, dan heb je al een enorme ruimtewinst. Alle cartridges heb ik gewoon in een doos in mn tv-meubel geknikkerd. Dat is wel zo makkelijk.
- Zeldzaam
- Goud geld waard
- Savegames kan je nu backuppen van brakke carts waarvan de batterij discutabel is.
- cool om te hebben
- Custom projecten kunnen draaien

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Michael Knight schreef op donderdag 11 december 2008 @ 01:11:
Volgens mij zijn er verschillende versies (met/zonder) te vinden... ik heb ze beide gezien, dacht ik (maar ben slecht met namen).

Als je echt uitsluitsel wilt, zou ik Schweino ff een Dm sturen... die weet het vast wel :)
Goede tip, vraag het Schweino ;)

Elke pro fighter vereist inderdaad een PSU. Deze werden nooit meegeleverd (ik heb er heel wat gehad) omdat een generieke PSU voldoet en ze in Hong Kong geen zin hadden om PSUs te maken voor de hele wereld.

Je hebt iig een gestabiliseerde PSU nodig (1000 milliAmpere minimaal) en kan overweg met 9 tot 12 volt. Let wel goed op de polariteit! Ik weet zo even niet uit het hoofd of het nu center negatief of juist center positief moest zijn, en mijn verzameling zit allemaal netjes ingepakt..... Een Sega Megadrive PSU werkt er overigens perfect mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 11-12-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Inderdaad... Net een Sega Megadrive PSU gebruikt om te testen en het werkt!

Bedankt. :) Was al bang dat m'n unit kapot was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:D JAAA! Hij is binnen :D Met dank aan Jotheman die m aan me verkocht heeft. Ding was zoo supergoed ingepakt, alles kabeltjes enzo alles in bubbleplasic en super superveel opvulmateriaal in de doos, ding is op een paar kleine krasjes na in prima staat :D alles werkt perfect! THNX!

Ik ben zoo gigantisch blij met de Megadrive :)

Nu nog maar weer games bij elkaar gaan rapen ;)
(Iemand die World Of Illusion heeft en Outrun,DM me even :D)
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.