Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 93.332 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

TODO: Retro console topic Pic.

Welkom in het Goeie Oude (Retro) Consoles topic deel 6!

Inhoudsopgave

...

Waar gaat dit topic over?

Zoals de topic titel al doet vermoeden betreft het hier retro consoles. We nemen hier doorgaans aan dat alle consoles en handhelds die zijn uitgebracht voor de huidige en laatste generatie consoles bestempeld kunnen worden als "retro". Dit topic is dus niet bestemd voor de Gamecube/Wii, Xbox/X360 en PS2/PS3! Aangenomen mag worden dat de Dreamcast inmiddels onder de noemer "retro" valt.

Post vooral je vragen of discussies over spellen, hardware en ontwikkelaars, en foto's van je collectie. Post vooral geen vragen over commerciële roms. En natuurlijk gelden hier verder dezelfde regels als op de rest van GoT.

De lijst consoles in deze startpost is niet volledig, maar geeft hopelijk een globaal overzicht van de populaire retro consoles. De consoles staan opgesomd in chronologische volgorde, gebaseerd op het jaar van uitgave. Wanneer de console in verschillende landen in verschillende jaren is uitgebracht, staat het vroegste jaartal aangegeven. Ook de lijstjes must-have games zijn niet volledig en staan in willekeurige volgorde.

Voel je je geroepen een stukje te schrijven over een niet-Nintendo console? Schroom dan vooral niet mij even een berichtje te sturen, zodat ik de startpost ermee kan uitbreiden.

1983: Famicom / Nintendo Entertainment System

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/4799/nesthumbym5.jpg

Korte beschrijving
In 1983 kwam in Japan de Family Computer uit, kortweg de Famicom. In de rest van de wereld staat deze console beter bekend als de NES. De NES is een 8-bits console, die de video game markt in de jaren tachtig uit het slop heeft getrokken en van grote invloed is geweest op het verdere succes van video games.

Add-ons & Accessoires
In 1986 werd in Japan de Famicom Disk System uitgebracht, die op de Famicom kon worden aangesloten. De FDS slikt proprietary diskettes die goedkoper geproduceerd konden worden dan cartridges. Bovendien kon men bij Disk Writers lege diskettes kopen en hier voor een klein bedrag een spel op laten schrijven. Veel FDS zijn ook beschikbaar als traditionele cartridge.

Een andere noemenswaardige accessoire is de Zapper, een light gun welke waarschijnlijk het meest bekend is door de game Duck Hunt. In Japan is er een light gun in de vorm van een revolver verkrijgbaar geweest in plaats van de futuristisch ogende Zapper.

Must-have Games
• Super Mario Bros. 1, 2 en 3
• The Legend of Zelda / Link's Adventure
• Mega Man 1 t/m 6
• ...
1986: Sega Master System / Mark III

...
1988: Sega Mega Drive / Genesis

...
1990: Super Famicom / Super NES

TODO: SNES piccie.

Korte beschrijving
De Super NES, Super Nintendo of SNES, in Japan de Super Famicom en in Korea de Super Comboy genoemd, is de 16-bit opvolger van de NES. De games staan wederom op cartridges, net als bij de NES. Enkele cartridges bevatten coprocessor chips (o.a. de Super FX DSP chips) die de Super NES extra functionaliteit gaven, met name grafische. Star Fox, Yoshi's Island en Super Mario RPG zijn voorbeelden van games waarbij zich een coprocessor chip in de cartridge bevindt.

Add-ons & Accessoires
De Satellaview werd in 1995 gelanceerd in Japan. Deze add-on kan onder de Super Famicom aangesloten worden. Dagelijks werd tussen 1995 en 2000 een paar uur per dag via het St. Giga broadcasting netwerk content uitgezonden, die door middel van de Satellaview op kleine 8M memory cards kon worden opgeslagen. Dit waren magazines, extra levels voor bestaande games, en zelfs nieuwe games waarvan de meesten nooit verschenen zijn op andere consoles. De belangrijkste ontwikkelaars voor de Satellaview waren Squaresoft en Nintendo zelf.

De Super NES heeft ook zijn eigen light gun, de Super Scope. Ook was er een SNES Mouse beschikbaar, welke gebruikt kan worden bij games als Mario Paint en Doom. De Super Game Boy (2) maakt het mogelijk Game Boy spellen op de Super NES af te spelen.

Must-have Games
• Donkey Kong Country 1, 2 en 3
• Super Mario World
• Yoshi's Island
• Super Metroid
• The Legend of Zelda: A Link to the Past
• ...
1994: Sega Saturn

...
1994: Sony PlayStation

...
1995: Virtual Boy

TODO: VB piccie.

Korte beschrijving
De Virtual Boy is alleen in Japan en de US op de markt gebracht. Hoewel bedacht door Gunpei Yokoi, een van de belangrijkste personen uit Nintendo's geschiedenis, werd het geen groot succes. De console genereert een rood-zwart "echt" 3D beeld dat te bekijken is door een grote bril op een standaard.

Add-ons & Accessoires
Een AC adapter is erg handig, aangezien de Virtual Boy anders vier AA baterijen binnen no-time opslurpt.

Must-have Games
• Virtual Boy Wario Land
• Mario's Tennis
1996: Nintendo 64 / iQue Player

TODO: N64 piccie.

Korte beschrijving
Bij de Nintendo 64 koos Nintendo er opnieuw voor op cartridges te gebruiken, in tegenstelling tot de PlayStation, welke cd's leest. Hoewel de Nintendo 64 niet de succesvolste Nintendo console is, zijn er wel een aantal belangrijke games op uitgekomen, met Mario 64 als de belangrijkste. Met deze game had Nintendo het klaar gespeeld de 2D platformer om te smeden naar een goede 3D versie. De iQue Player is in 2003 op de markt gebracht in China, en is een Nintendo 64 ingebouwd in een controller, die direct is aan te sluiten op een tv.

Add-ons & Accessoires
De 64DD is een add-on die, net als de Satellaview bij de Super Famicom, alleen in Japan is verschenen en onder de console aangesloten kan worden. De 64DD gebruikt grote diskettes, lijkend op Zip disks. De 64DD werd in 1999 uitgebracht en niet lang daarna werd de productie stop gezet. In totaal kent het systeem 9 games, waarvan er 7 meegeleverd werden in de Randnet bundel die in de winkel te koop was. Een aantal aangekondigde 64DD games zijn later uitgebracht als gewone Nintendo 64 game, gezien de slechte verkopen van de 64DD, waaronder Banjo-Tooie.

Overige randapparatuur omvat een toetsenbord, muis, dansmat (voor Disney's Dance Dance Revolution), een Densha de GO! controller en vishengel.

Must-have Games
• Super Mario 64
• The Legend of Zelda: Ocarina of Time
• GoldenEye
• Jet Force Gemini
• Conker's Bad Fur Day
• Perfect Dark
• Banjo-Kazooie
• ...
1998: Sega Dreamcast

...
Handige links.
Vorige topics

Kijk voordat je een vraagt stelt vooral even in de voorgaande topics, waar wellicht al een antwoord op je vraag te vinden is. De vorige delen zijn hier te vinden:

Ik heb even een snelle copy-paste van de vorige startpost gedaan, welke ik in de loop der dagen wat zal opfrissen. :) Het Nintendo deel in elk geval. Als mensen contributies willen toevoegen over andere consoles... stuur het even per DM/mail of plaats het hier in dit topic. :)

edit: Ik ben de startpost momenteel aan het bijwerken, dus als het er even vreemd/niet compleet uit ziet, dan komt dat allemaal goed. ;) Hopelijk. O-)

[ Voor 255% gewijzigd door Captain N op 06-05-2007 22:43 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturn plaatje doet het niet, en post evt. een Jaguar en PS1 plaatje :). Dreamcast is onderhand ook wel retro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-05 10:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voorwaar een nieuw deeltje retro!! :)

Op de afgelopen rommelmarkt heb ik weer flink wat nes games gekocht.. gingen weg voor 1 euro.
Vond het al een absurde prijs, dus ging ervanuit dat ze het niet deden. Ze deden het idd niet... tot ik een converter uit de kast haalde.. het bleken NTSC-titels te zijn. Michael Knight is weer blij :D

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 21:04
Michael Knight schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:43:
Voorwaar een nieuw deeltje retro!! :)

Op de afgelopen rommelmarkt heb ik weer flink wat nes games gekocht.. gingen weg voor 1 euro.
Vond het al een absurde prijs, dus ging ervanuit dat ze het niet deden. Ze deden het idd niet... tot ik een converter uit de kast haalde.. het bleken NTSC-titels te zijn. Michael Knight is weer blij :D
relext!
ik zou ze ook wel voor één euro de stuk tegen willen komen :)

maar ik ben dan weer niet het type om heel secuur rommelmarkten af te struinen...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb al mijn "retro" consoles de zolder op "gegooid" behalve de SNES...... heb er allemaal gewoon geen plaats meer voor :|

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Vergeet de Atari 2600 niet, voor mij dé retro console.

Good old times van samen met een vriendje krukjes slopen omdat 'computeren' nog geen passieve bezigheid was :P

Afgelopen Koninginnedag er weer 1 op de kop getikt, met 5 spellen (Pac-Man, Missile Command, Donkey Kong, Space Invaders en Zaxxon), de geheel zwarte (dus niet echt een 'originele' Woody), de 2 joysticks en een handleiding *O* Alleen de voeding ontbrak, maar voor €2,- hoef dat niet :P

Nog niet getest, maar van de zomer heb ik tijd genoeg :)

Jammer dat ik geen oude NES heb kunnen vinden, kan ik wel op marktplaats kopen, maar een rommelmarkt heeft toch wat meer charme :P

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Na zeven maanden in Japan gewoond te hebben en m'n best gedaan te hebben me zoveel mogelijk in te houden wat betreft mijn portomonnee trekken in games winkels is dit het resultaat. Als iemand ergens meer foto's van wilt hebben oid, geef dan maar een gil. :)

Overzichtje bestaande uit games voor: Super Famicom, Satellaview, Virtual Boy, N64, Game Boy Color, Nintendo DS, Gamecube, Wii, en Famicom Disk System. En allerlei hardware en merchandise. :)
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/6998/dsc0107forumzy1.jpg

Wat Super Famicom games.
Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/2966/dsc0090forumxh1.jpg

Nippon Pro Golf Tour 64. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/8952/dsc0096thumbfo8.jpg

Wat E-reader kaarten.
Afbeeldingslocatie: http://img267.imageshack.us/img267/3265/dsc0103forumvn6.jpg

Kirby poppetjes! En een nieuw model Famicom.
Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/7052/dsc0106forumwk3.jpg

Doki Doki Panic en delen van andere FDS games. :P
Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/3033/dsc0113forumin5.jpg

Pikminnetje op een Metroid II doosje.
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/5713/dsc0121thumbuo4.jpg

Disney's Dance Dance Revolution en vriendjes.
Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/5215/dsc0126forumhe0.jpg

Niet geheel retro, maar wel retro stijl. GBA Micro Famicom edition en DS Lite in retro hoesje.
Afbeeldingslocatie: http://img181.imageshack.us/img181/8373/dsc0131forumec6.jpg

En nog een overzichtje om af te sluiten.
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/2667/dsc0128forumbc9.jpg

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:12

H3llSiNG

Meh.

Is de DS daar zo goedkoop dat je er maar gelijk 2 genomen hebt? Dacht dat ze juist zo lastig te krijgen waren daar.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ze zijn daar inderdaad permanent uitverkocht, maar als je ruim voordat de winkel open gaat voor de deur staat wanneer er een nieuwe lading komt, zijn ze er nog. Tijdens openingstijden naar de winkel gaan is vrijwel zinloos, want ze zijn bijna altijd al weg voordat de winkel weer open is.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22

SD5k

>4&X

Waarom heb je 3 Gameboy Light's gekocht? Brengen die zoveel op in de westerse wereld? :)

Verder wel een héle mooie aanvulling op je (ongetwijfeld) indrukwekkende verzameling.

edit:
Oh, en wat is dat voor Gameboy Color game/accessoire rechts naast die onderste DS Lite?

[ Voor 22% gewijzigd door SD5k op 07-05-2007 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
De Game Boy Light is de zeldzaamste Game Boy variant (op Limited Editions na dan), dus ja. :) Een gouden en een zilveren voor mezelf, en nog eentje om te verkopen of ruilen tegen iets anders leuks. :)

Die game is Zok Zok Heroes en er zit idd een accessoire bij. Ik ben er alleen nog niet helemaal achter wat je er in vredesnaam mee moet. Je kunt het om je pols doen, en het maakt bliep geluidjes... maar daar houdt het wel een beetje bij op. :P

edit: Die GBC game boven die bovenste DS is interessanter vind ik trouwens. Dat is Disney DDR, inclusief "dansmatje". Het is een klip met knoppen die je over je GBC kunt schuiven, en waarmee je dan met je vingers als het waren op kunt dansen zeg maar. Erg apart, en erg roze. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Captain N op 07-05-2007 00:19 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Captain N schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:17:
De Game Boy Light is de zeldzaamste Game Boy variant (op Limited Editions na dan), dus ja. :) Een gouden en een zilveren voor mezelf, en nog eentje om te verkopen of ruilen tegen iets anders leuks. :)
Hoeveel kosten ze in de winkel zo een beetje? 5.000 Yen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik had ze voor een appel en een ei in een shop in een klein plaatsje gekocht. In Akihabara zijn ze een stuk duurder (alles is duurder in Akiba), maar hoeveel weet ik niet precies, want ik heb ze er nergens gezien. De gangbare Westerse prijs ligt nog een stuk hoger dan 5.000 yen.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 22:03
Als ik ooit in Japan zou zijn zou ik een zooi SuperFamicom games kopen puur voor de boxart, zou ze niet eens willen spelen. Ik hou enorm van die Japanse boxart, super. Wat kost bijvoorbeeld die SFamciom F-Zero? Leuke collectie heb je bijeen gevonden daar :]

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Die F-Zero kost geen drol in Japan. 2 euro of zo. Sommige games die in het Westen erg duur zijn, zijn in Japan ook erg goedkoop, zoals bijvoorbeeld Secret of Mana, Chrono Trigger, etc. Daarentegen zijn andere games weer zeldzamer in Japan. GoldenEye en Perfect Dark bijvoorbeeld voor de N64.

Super Famicom games zijn idd Japanse SNES games. Daar heb ik zoals je in die foto's kunt zien ook de meeste van gekocht. Gave boxart, en gave games. F-Zero vind ik dan persoonlijk juist een van de mindere boxarts hebben trouwens. De SNES/SFC blijft een van mijn meest favoriete consoles. Helaas ben ik niet alle SFC games tegen gekomen die ik graag had willen meenemen. Do Re Mi Fantasy ben ik bijvoorbeeld niet compleet tegen gekomen, behalve voor een woekerprijs bij de Super Potato in Akiba. Ik ben echter erg blij met de toppers die ik heb meegenomen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Captain N op 08-05-2007 10:23 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-04 22:03
Zijn die boxen nou van karton of is het plastic? Zou zeggen plastic gezien de staat, ziet er allemaal nog redelijk uit van wat ik kan zien. F-Zero is dan misschien niet het mooist (kan het niet heel goed zien), maar spreekt mij meer aan dan het meeste "grut" dat ik daar kan zien, vandaar die interesse ;] Misschien moet ik maar een keer op zoek ernaar op het internet, gezien Japan er de komende jaren niet in zit.

Heb je buiten deze game dingen nog een sloot aan ander Japans spul meegenomen?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Ze zijn hetzelfde als de PAL snes doosjes: karton met plastic binnendoosje. Japanners zijn alleen veel netter met hun spullen en daarom kan je daar makkelijk een 15 jaar oud spel kopen dat er nog als nieuw uit ziet.

Een goedkope Japanse internetwinkel: http://www.yamatoku.jp/game. Verzendkosten zijn ook erg goedkoop als je ze via SAL (standaard luchtpost) laat verzenden.

@Captain N: heb je ook Sanrio World SmashBall weten te bemachtigen voor de SFC? Een van mijn favorieten (naast Bombliss).

[ Voor 41% gewijzigd door Schweino op 08-05-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Games is het voornaamste dat ik heb meegenomen. Verder een beetje kleding, wat gebruiksvoorwerpen en natuurlijk nog wel wat souveniertjes, maar niet bijzonder veel. Had zo al wel genoeg tripjes naar het postkantoor. ;)

De doosjes zijn gewoon van karton trouwens, maar de meeste spellen in Japan zijn nog in aardig goede tot perfecte staat. De inlay in het doosje is wel van plastic, en bevat het spel en het boekje, die ook in deze inlay past, en dus niet er ergens tussen geschoven hoeft te worden.
Schweino schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:38:
Ze zijn hetzelfde als de PAL snes doosjes: karton met plastic binnendoosje. Japanners zijn alleen veel netter met hun spullen en daarom kan je daar makkelijk een 15 jaar oud spel kopen dat er nog als nieuw uit ziet.
De meeste PAL SNES games hebben een kartonnen inlay. ;)
Schweino schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:38:
@Captain N: heb je ook Sanrio World SmashBall weten te bemachtigen voor de SFC? Een van mijn favorieten (naast Bombliss).
Nee, ook nog nooit van gehoord. Het klinkt als Volleyball? Ik heb voornamelijk gekeken naar leuke puzzle, multiplayer en platform games.

[ Voor 43% gewijzigd door Captain N op 08-05-2007 10:43 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Het is een soort van airhocky spel met Sanrio caracters. Een super spel om met 2 personen te spelen. Ik neem aan det je dan wel alle Bombliss varianten hebt gekocht? Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze Bombliss nooit naar een ander (nieuwer) systeem hebben geport ipv al die standaard Tetris spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Air Hockey met Hello Kitty? Dat klinkt dodelijk. :P Ook Bombliss heb ik niet opgepikt. Ik heb het nog nooit gedaan, maar het ziet er niet heel boeiend uit. Maar wellicht dat ik mij op basis van wat screenshots me wel vergis. Zal hem eens een keer uittesten. :)

Ik vind overigens Tetris Battle Gaiden een erg toffe puzzle game. Tetris met (geslaagde) power-ups.

Afbeeldingslocatie: http://images-jp.amazon.com/images/P/B000068I79.09.MZZZZZZZ.jpg

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Bombliss met 2 personen is het summum van spanning. Heb er vele uren voor gespijbeld destijds ;) Het is dus tetris met bommen, waarbij niet een rij verdwijnt als je de regel "dicht" hebt, maar waarbij de bommen op deze rij ontploffen. Afhankelijk van de hoeveelheid en de locatie van de bommen kan je zo dus hele gaten blazen on je kolommen of zelfs het hele scherm leegblazen.

Battle Gaiden is inderdaad een goede 2e :)

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 08-05-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:52
Als alleen een beetje meezit heb ik deze week een nes en een snes erbij.
Gisteren op ebay Wayne's World voor de snes gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24394

Captain N schreef op zondag 06 mei 2007 @ 23:18:
Na zeven maanden in Japan gewoond te hebben en m'n best gedaan te hebben me zoveel mogelijk in te houden wat betreft mijn portomonnee trekken in games winkels is dit het resultaat. Als iemand ergens meer foto's van wilt hebben oid, geef dan maar een gil. :)
Maken ze nog Virtual Boy spellen tegenwoordig?

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 24394 op 08-05-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Nee, de laatste is van 22 Maart 1996. 3D Tetris in de US. De VB was niet zo'n succes. ;) (Hoewel er wel een aantal toffe games voor zijn.)

[ Voor 22% gewijzigd door Captain N op 08-05-2007 12:44 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 24394 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:31:
[...]

Maken ze nog Virtual Boy spellen tegenwoordig?
Nope... er zijn zelfs maar 22 games uitgekomen :)
Blijft overigens wel een leuke collectable (als je er een kunt vinden zonder barstjes en kapotte lenzen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik heb nog een paar nieuwe VB spellen op zolder liggen, alleen geen VB zelf.... Was ze alweer vergeten eigenlijk. Misschien toch maar eens een proberen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Vooral Wario Land vind ik een erg leuke game. Jammer dat een paar games zo verschrikkelijk duur zijn. Ik noem een Virtual Lab, Space Invaders, Gundam en Virtual Bowling.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45104

Goed, het is geen Console maar toch.
Ik heb nog een Gameboy 1 uit 1989, lekker retro. Gekocht enkele jaren geleden in een retrowinkel omdat ik van retroconsoles\computers en handhelds houd (al heb ik er niet veel) en ik vroeger als kind geen Gameboy mocht hebben van mijn ouders. :P

Assecoires:

- Vergrootglas met ingebouwd licht
- Boxen die direct op de earplug ingang kunnen worden geklikt

Spellen:

- Super Mario Land
- Tetris
- Double Dragon 2
- Megaman 1 (in originele doos plus boekje!!!)

Ik wil mijn collectie nog wat uitbreiden kwa accesoires denk ik. Kwa spellen is er nog weinig wat ik nog extra wil. Wel wil ik wat doen aan het schermpje van mijn GB want er zitten wat krasjes op eht scherm. Boenen met tandpaste helpt niet en eigenlijk wil ik het schermpje compleet vervangen maar ik heb dus wel graag een origineel schermpje met grijze rand en niet een loos plexiglasje wat zelfgemaakt is.

/Edit; rommelmarkten zijn ideaal voor retroconsole assecoires en spellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 45104 op 09-05-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 45104 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 08:43:
Goed, het is geen Console maar toch.
Ik heb nog een Gameboy 1 uit 1989, lekker retro. Gekocht enkele jaren geleden in een retrowinkel omdat ik van retroconsoles\computers en handhelds houd (al heb ik er niet veel) en ik vroeger als kind geen Gameboy mocht hebben van mijn ouders. :P

Assecoires:

- Vergrootglas met ingebouwd licht
- Boxen die direct op de earplug ingang kunnen worden geklikt

Spellen:

- Super Mario Land
- Tetris
- Double Dragon 2
- Megaman 1 (in originele doos plus boekje!!!)

Ik wil mijn collectie nog wat uitbreiden kwa accesoires denk ik. Kwa spellen is er nog weinig wat ik nog extra wil. Wel wil ik wat doen aan het schermpje van mijn GB want er zitten wat krasjes op eht scherm. Boenen met tandpaste helpt niet en eigenlijk wil ik het schermpje compleet vervangen maar ik heb dus wel graag een origineel schermpje met grijze rand en niet een loos plexiglasje wat zelfgemaakt is.

/Edit; rommelmarkten zijn ideaal voor retroconsole assecoires en spellen.
tip: NEDGAME heeft af en toe nog vervangingsglaasjes liggen voor de GB Classic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Captain N - zware retrofanaat zie ik, je collectie kan zich meten met die van een vriend van me. Zelf heb ik vooral nieuwere games gekocht tijdens mijn tripje naar Japan. Melty Blood is men nieuwe favoriet, wist niet eens dat ze die op ps2 gereleased hadden. Verder ben ik een zware Pop 'n Music fanaat, dus heb ik teveel geld verspild in de arcadehal.
Retrogames hunten in akihabara blijft nochtans boeiend avontuur (als je door de stapels porno heengeraakt), heb ook de gameboy DDR games nu :)

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 09-05-2007 11:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Boeboe schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:06:
Captain N - zware retrofanaat zie ik, je collectie kan zich meten met die van een vriend van me. Zelf heb ik vooral nieuwere games gekocht tijdens mijn tripje naar Japan. Melty Blood is men nieuwe favoriet, wist niet eens dat ze die op ps2 gereleased hadden. Verder ben ik een zware Pop 'n Music fanaat, dus heb ik teveel geld verspild in de arcadehal.
Retrogames hunten in akihabara blijft nochtans boeiend avontuur (als je door de stapels porno heengeraakt), heb ook de gameboy DDR games nu :)
Ik vond Akihabara maar matig. Den Den Town in Osaka is vele malen beter, zeker als je op zoek bent naar retrogames. D'r liggen er veel meer dan in Akiba. Niet dat het niet leuk is om in Akiba rond te kijken hoor. ;) Een vriend van me op de uni in Hakodate was trouwens behoorlijk Pop 'n Music verslaafd, en speelde het elke dag een uur of meer of zo in de arcade. Echt ziek. (Net als vele andere gasten die ik gezien heb in verschillende arcades overigens. Ook met die andere rythm games zoals Drum Mania en Beat Mania. Gewoon even een paar moeilijke nummers achter elkaar in 1 combo halen... wtf...)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Den Den Town wil ik volgende keer ook eens gaan bekijken. Hoe groot is Den Den Town in vergelijking met Akihabara? Aangezien Tokio en Osaka nogal ver uit elkaar liggen vraag ik me af of het de moeite waard is om alleen Osaka te bezoeken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Mijn Pop'n Music niveau ligt rond lvl 38 (speed mod x3/x4), wat zeer hoog is voor een niet-aziaat 8) ,dus qua skill kan ik wel mee met de meesten die er rondhangen. IIDX/beatmania heb ik echter aan me moeten laten voorbijgaan. Met mijn consoleversie lukt dat nog vrij vlot, maar de (overigens *kwijl* PRACHTIGE) iidx arcadecontrols kreeg ik niet onder de knie.

En Osaka...tja, ben er nooit geraakt. Was maar beperkte tijd in de omgeving van Kyoto, en ik heb last minute beslist (op aanraden van een andere backpacker) om naar Nara te gaan ipv Osaka. Geen spijt van gehad overigens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Den Den Town is kleiner dan Akihabara, maar er zijn meer retrogames te vinden. Aangezien Kyoto en Nara ook zeker de moeite waard zijn in die omgeving, en Osaka daar toch vlakbij ligt, is het zeker een aanrader om even te kijken. Als het uitgaansleven je ding is, is Osaka zelf ook interessant. Een buraku voorstelling in het nationaal Bunraku theater is ook zeer aan te raden, en op vijf minuten afstand van Den Den Town. Love hotels zijn ook erg populair in Osaka, leuk om eens uit te proberen als je met z'n tweetjes gaat. ;)

Maar als je er enkel voor de games heen wilt, dan zou ik hem skippen. Net als dat voor Akiba of waar dan ook in Japan geldt. Er is meer dan games te vinden daar. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Captain N op 09-05-2007 18:46 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 03-05 09:05
Ik heb in de V&A een Gameboy gekocht voor 18 euro + verzendkosten.

Vandaag het pakketje bij m'n buren vandaan gehaald.

Prima ingepakt, alles netjes in doos... maar...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/giannuzz/Gameboy640.jpg

:'(

Net de verkoper even gemaild.

Verder ziet alles er puntgaaf uit dus ik baal ontzettend.

edit: [img= tag werkt hier blijkbaar niet
http://members.chello.nl/giannuzz/Gameboy.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door walterg op 10-05-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:45:

[afbeelding]

Staat t contrast niet te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik heb ook nog een Gameboy liggen, zelfde model als de foto hierboven, inclusief allerlei accesoires, raak ik aan de straatstenen niet kwijt. :/

Zit jammergenoeg wel verkleuring op doordat hij jaren in de kast heeft gelegen met zo'n rubberen holster. Ik ga maar eens flink poetsen, wordt ie misschien nog wat waard.

Voor de liefhebbers heb ik 'm maar in de verkoop gezet, wist serieus niet dat er nog animo voor was: V&A aangeboden: Oldschool Gameboy + Tetris + Accesoires :P

[ Voor 30% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 10-05-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Dat was juist contrast op z'n hoogst (of laagst, hoe je het ook noemen wil :) ) om de missende beeldlijnen beter te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 23:29:
Dat was juist contrast op z'n hoogst (of laagst, hoe je het ook noemen wil :) ) om de missende beeldlijnen beter te laten zien.
Ah, nu zie ik het goed..je mist lijnen links (dacht dat je probleem een volledig zwart beeld was.)
Hindert het erg tijdens games? Heb je er games bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 03-05 10:54
Even vloeken in de kerk :P

Tuurlijk is gamen op het orginele platform het leukst, maarreuh... waarom koop je geen gba (sp) voor je gameboy classic spellen? Ok de cart steekt wat uit, maar dan het je geen last van een scherm wat langzaam opgevroten word. Ik weet niet of alle classic gameboys dit hebben, maar de mijne had iig precies hetzelfde.

edit: Voor de volledigheid, reactie op Walterg zijn piccie

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 11-05-2007 03:21 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 20:32

Auredium

Informaticus Chaoticus

walterg schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:45:

[afbeelding]

Wellicht was het beter geweest om je GB te halen bij 'Retro' Deze hebben dergelijke apparaatjes voordezelfde prijs (volgens mij zelfs lager) en die doen het zeker goed aangezien ze testen. Het kan wel zijn dat er wat krasjes op het beeldscherm staan omdat ze gebruikt zijn maar dat kun je zelf ter plekke bekijken. Ze verkopen overigens ook originele cardridges en sommige met verpakking en boekje. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Sagat schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 03:20:
Even vloeken in de kerk :P

Tuurlijk is gamen op het orginele platform het leukst, maarreuh... waarom koop je geen gba (sp) voor je gameboy classic spellen? Ok de cart steekt wat uit, maar dan het je geen last van een scherm wat langzaam opgevroten word. Ik weet niet of alle classic gameboys dit hebben, maar de mijne had iig precies hetzelfde.

edit: Voor de volledigheid, reactie op Walterg zijn piccie
Ik heb een pocket, advance, ds lite, super en micro liggen.

Het ging er mij om dat ik al jaren spijt had dat ik m'n "brick" had weggedaan en ik er weer eentje in m'n collectie wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Waarschijnlijk is het rubbertje, dat aan de achterkant tegen het display aanzit (signaal) iets losgeweekt aan een zijkant...je zou het eventueel zelf kunnen oplossen door wat 'druk' uit te oefenen tegen dat rubbertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Moet de gameboy daarvoor open met een wat obscure schroevendraaier of valt dat wel mee?

Overigens zat er behalve nog wat accesoires nog Mega Man 2 of 3 en Zelda compleet met doosje en (geloof ik...) boekje. Prima pakketje en in perfecte staat, behalve dus een paar rijen pixels, details ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Overigens, voor de mensen die (net als ik) een Dr. Backup Z64 voor de Nintendo 64 hebben: check de volgende thread -> Z64 Bios 2.20 release with Compact Flash support

Kan je eindelijk je zip disks weggooien.

[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 11-05-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

walterg schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:42:
Moet de gameboy daarvoor open met een wat obscure schroevendraaier of valt dat wel mee?

Overigens zat er behalve nog wat accesoires nog Mega Man 2 of 3 en Zelda compleet met doosje en (geloof ik...) boekje. Prima pakketje en in perfecte staat, behalve dus een paar rijen pixels, details ;)
Er is een speciale schroevendraaier voor nodig.

Of je maakt er zelf een (gewone schroevendraaier uitvijlen zodat die toch past, of een dunne plastic pen aan een kant verwarmen met een aansteker, vervolgens het 'smeltende' plastic snel op een schroefje zetten... even wachten, et voila, een zelf gesmolten schroevendraaier op maat voor je gameboy ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 11:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Michael Knight schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:50:
[...]

Er is een speciale schroevendraaier voor nodig.

Of je maakt er zelf een (gewone schroevendraaier uitvijlen zodat die toch past, of een dunne plastic pen aan een kant verwarmen met een aansteker, vervolgens het 'smeltende' plastic snel op een schroefje zetten... even wachten, et voila, een zelf gesmolten schroevendraaier op maat voor je gameboy ;) )
Ligt er echt helemaal aan welke revisie Gameboy je hebt.

Heb hier 2 japanners (made in) met Triwing, 1 met kruiskoppen (ook made in Japan), en dan verder heeft mijn pa een chinees en japanner liggen waarvan er ook zeker 1 met kruiskoppen is (omdat ik die een keer moest fixen)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 03-05 10:54
walterg schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:49:
[...]
Ik heb een pocket, advance, ds lite, super en micro liggen.

Het ging er mij om dat ik al jaren spijt had dat ik m'n "brick" had weggedaan en ik er weer eentje in m'n collectie wilde hebben.
Ah, als het voor het uitbreiden van je gb verzameling is dan is het idd wel jammer. Succes met de reparatie dan maar.

Is er trouwens iemand die weet of idd alle 'brick' gameboy's dit syndroom kregen? Als ik terugdenk hadden mensen in mijn omgeving met het apparaat allemaal min of meer ook dit probleem.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb mijn Game Boy nu 16 jaar en hij werkt nog net zo goed als de dag dat ik hem kreeg. Voor mij is de originele Game Boy tot nu toe dus onverwoestbaar gebleken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

bonzz.netninja

Niente baffi

evEndzhar schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:21:
Ik heb mijn Game Boy nu 16 jaar en hij werkt nog net zo goed als de dag dat ik hem kreeg. Voor mij is de originele Game Boy tot nu toe dus onverwoestbaar gebleken. ;)
idd daar kun je echt een baksteen op laten vallen. Onverwoestbaar. Alhoewel ik pas wel schrok hoe brak die beeld kwaliteit eigenlijk is toen ik hem weer eens uit de kast trok.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net via Marktplaats ff wat games opgezocht die ik nog niet had, en ik zeker nog moest hebben.

Donkey Kong Country (SNES, boxed, €18)
Super Mario Bros 3 (NES, boxed, €13)
Syndicate (SNES, cart. €6)
Blast Corps (N64, cart. €5 (geen geld voor dit spel)
Sonic 2 (MD, boxed, €4)
Mickey Mouse Castle of Illusions (MD, boxed, €4)

Al met al een goede deal, wat jullie?

Ga van t weekend nog lekker struinen naar een MD versie 2, Jaguar en zoek nog Unirally voor de SNES. Evenals wat oude PS1 games die ik NERGENS kan vinden (Broken Sword 1/2, Destruction Derby 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 09:33

KRG

Toevallig bij Remco Poelman gehaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KRG schreef op zondag 13 mei 2007 @ 00:30:
Toevallig bij Remco Poelman gehaald? :)
Haha, ja, why's that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Voor de liefhebbers :) Aap in "[Opscheptopic] Je legale gamecollectie (..." hier zitten vast mensen die wel wat willen laten zien :9

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schaamteloze crosspost uit het opscheptopic ;)

Nou, mijn collectie :

(click to enlarge)

Afbeeldingslocatie: http://www.robbijl.tweakdsl.nl/P5150004k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.robbijl.tweakdsl.nl/P5150114k.jpg

Mn consoles bestaan uit :

NES, SNES, N64 x2, GameCube x2, PlayStation, PlayStation 2, PlayStation 2 slimline, Xbox, Xbox360, Sega MegaDrive, Sega Saturn, Sega Dreamcast, GameBoy x2, GameBoy Color, Nintendo DS, PlayStation Portable, Wii.

Ben (zoals jet ziet) voornamelijk "fan" van twee gameseries ; Discworld en Resident Evil. Mocht iemand Discworld 1 voor de PS1 nog hebben (of Broken Sword, contact me ;) ).

Ik heb er maar twee PC games opstaan, de res tdie ik legaal heb zit geen doosje meer omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

bonzz.netninja schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:28:
[...]

idd daar kun je echt een baksteen op laten vallen. Onverwoestbaar. Alhoewel ik pas wel schrok hoe brak die beeld kwaliteit eigenlijk is toen ik hem weer eens uit de kast trok.
idd ik heb dat dingetje nu bijna 16 a 17 jaar ding is onverwoestbaar had hem 3 jaar in de kast liggen ff nieuwe batterijen er in en kon weer verder met wario ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer netjes mn verzameling uitgebreid met Super Mario Bros 3, Donkey Kong Country, Sonic 2, Mickey Mouse and the Castle of Illusions, Syndicate en Blast Corps. Morgen Resident Evil 3 voor de PSX. Jammer dat we hier geen games mogen ruilen, had wel leuk geweest :)

Nu een vraag:

zoals je weet moet je in je Saturn een knoopcel-batterij gebruiken om je savegames op te slaan, om spanning te houden op de chip. Maar, wat als je de batterij wilt vervangen? Dan ben je dus ook je savegames kwijt, of? Kan er niet zo veel op Internet over vinden, en mn handleiding ligt ergens hier op zolder waar ik t niet meer weet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:57:zoals je weet moet je in je Saturn een knoopcel-batterij gebruiken om je savegames op te slaan, om spanning te houden op de chip. Maar, wat als je de batterij wilt vervangen? Dan ben je dus ook je savegames kwijt, of? Kan er niet zo veel op Internet over vinden, en mn handleiding ligt ergens hier op zolder waar ik t niet meer weet te vinden.
Even je savegames kopiëren naar een Power Memory Card. Mischien kun je ook de batterij gewoon vervangen terwijl de Saturn aan staat zodat het geheugen onder spanning blijft?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ari3 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 15:51:
[...]
Even je savegames kopiëren naar een Power Memory Card. Mischien kun je ook de batterij gewoon vervangen terwijl de Saturn aan staat zodat het geheugen onder spanning blijft?
Hmm, goeie inderdaad. Ik wist eerlijk gezegd niet dat er een Memory Card beschikbaar was voor de Saturn :o

Heb er vroeger geen gehad, van de SNES naar een PS1 gegaan namelijk.
Lees wel het volgende over de Saturn :

30,000 initial units of the Sega Saturn were released in the United States in May of 1995 (1994 Japan). The system retailed for $399.99 and came with a set of AV cables, AC cord, controller, and the Virtua Figher game with a Bootleg demo disk. The Sega Saturn contained a 2x CD Rom unit with a 32 Bit RISC processor (32 bit graphics). Also the Saturn could use a CR2032 battery for internal memory instead of a memory card. Besides saving the clock settings, the internal battery could save games with an average life of 5 years. A cartridge slot located behind the CD lid allows for certain expansions like memory cards and import cards. The Sega Saturn also had ports on the back for keyboards and expansion. There were two versions of the Saturn: the first model had oval buttons the second model had round buttons.

5 jaar is op zich netjes, ben niet van plan een spel over 5 jaar van savegame af weer op te pakken.

/
net voor t eerst Blast Corps voor de N64 gespeeld, wat een koel spel :D, vooral de muziek houdt je er lekker in. Voor €5 geen miskoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb trouwens even een vraagje over die savebatterijtjes.

In de snes cartridges zitten deze ook, maar wordt de stroom alleen even gebruikt bij het er op schrijven, of wordt het altijd gebruikt om het te bewaren? Dus ook nu ze in mijn kast staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ook om te bewaren. Dus op een bepaald moment is je batterijtje leeg en dan is het dag savegame :w .Duurt overigens wel een heel aantal jaren, maar ik heb genoeg gameboy games liggen waarbij dit het geval is (men perfecte zelda save :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja inderdaad. Sommige NES games hebben ook een batterij, maar volgens mij redelijk zeldzaam omdat NES games vaak met passwords werken of no save @ all :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 18:04:
Ja inderdaad. Sommige NES games hebben ook een batterij, maar volgens mij redelijk zeldzaam omdat NES games vaak met passwords werken of no save @ all :|
Eerste dat ik doe bij het kopen van NES-games met save-functie... de batterij vervangen... een goede lithium gaat toch makkelijk 15 jaar mee als je de cart netjes bewaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een Master System II gekocht op MP ; 12,50 met twee controllers en 4 games (Sonic, Mickey Mouse, Alex Kidd en Super Monaco GP). geen slechte deal toch :D.

[ Voor 11% gewijzigd door Exorcist op 19-05-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Michael Knight schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 19:59:
[...]

Eerste dat ik doe bij het kopen van NES-games met save-functie... de batterij vervangen... een goede lithium gaat toch makkelijk 15 jaar mee als je de cart netjes bewaard :)
Zou je me kunnen uitleggen hoe dit precies werkt en waar en welke batterijtjes je koopt?

Is het precies dezelfde als SNES? Maar het batterij gaat al in vanaf dat in de fabriek een batterijtje gemonteerd zit? Waarom is het ene spel al wel leeg dan en de andere na 20 jaar nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KRG schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:10:
[...]

Zou je me kunnen uitleggen hoe dit precies werkt en waar en welke batterijtjes je koopt?

Is het precies dezelfde als SNES? Maar het batterij gaat al in vanaf dat in de fabriek een batterijtje gemonteerd zit? Waarom is het ene spel al wel leeg dan en de andere na 20 jaar nog niet?
Misschien door meer frequent gebruik. Zijn gewoon standaard knoopcelbatterijen, zelfde als in de SNES carts idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb net even wat research gedaan en wil je je cart niet mollen, dan heb je een 3.8 MM gamebit nodig.

Ik zit er aan te denken om als er hier genoeg belangstelling is en op nintendoweb, ik een multi-aankoop ga doen uit amerika ofzo, zodat we besparen op verzendkosten.

Wie is er geinteresseerd in zo'n schroevendraai verloop stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Zo'n schroevendraaier kost sowieso vrij weinig. Heb ook ooit een paar van die bitjes gekocht. Ik weet niet meer precies wat het me had gekost, maar heb er drie voor een euro of 10 inclusief verzendkosten toen gehaald. Dus het is hoe dan ook geen enorme kostenpost. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Nee ok, maar ze moeten uit de USA komen, dus als iedereen ze los besteld is ook weer zo'n inefficiente zaak, maar ik hoor wel of er belangstelling is en anders bestel ik er zelf gewoon 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze toen besteld op Gamersinc.nl. , was voor een aantal gamebitverloopjes inc. verzenden ook 10 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
@ exorcist
Nog enige opmerkingen uit de Saturn Manual:

"Om de gegevens tijdens het vernieuwen van de baterijen niet te verliezen, dient u een Sega Saturn Back-Up Memory aan te schaffen."

"Teneinde elektrische schokken te voorkomen, dient u altijd de stekker uit het stopcontact te trekken alvorens u de batterij gaat vernieuwen."

Type batterij: CR2032, installeren met de plus-kant boven.
Batterijhouder zit aan de achterkant links achter een klepje

Ik heb een Datel Action Replay Pro voor de Saturn. Daarop kun je import spelen, savegames bewaren en cheats invoeren. Alleen kom ik zojuist tot ontdekking dattie het niet meer doet :'(
Verder werden sommige games zoals (SNK's King of Fighters) geleverd met een cartridge met extra geheugen om sprites in op te slaan.
Ik speel nog regelmatig Guardian Heroes op mijn Saturn, wat een heerlijke side scrolling beat 'm up is dat toch !!! :P

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Norman schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:05:
@ exorcist
Nog enige opmerkingen uit de Saturn Manual:

"Om de gegevens tijdens het vernieuwen van de baterijen niet te verliezen, dient u een Sega Saturn Back-Up Memory aan te schaffen."

"Teneinde elektrische schokken te voorkomen, dient u altijd de stekker uit het stopcontact te trekken alvorens u de batterij gaat vernieuwen."

Type batterij: CR2032, installeren met de plus-kant boven.
Batterijhouder zit aan de achterkant links achter een klepje

Ik heb een Datel Action Replay Pro voor de Saturn. Daarop kun je import spelen, savegames bewaren en cheats invoeren. Alleen kom ik zojuist tot ontdekking dattie het niet meer doet :'(
Verder werden sommige games zoals (SNK's King of Fighters) geleverd met een cartridge met extra geheugen om sprites in op te slaan.
Ik speel nog regelmatig Guardian Heroes op mijn Saturn, wat een heerlijke side scrolling beat 'm up is dat toch !!! :P
Hey, thanks! Zal is op zoek gaan naar een Action Replay dan denk ik, wil binnenkort weer 's Discworld 1 gaan spelen, en dan is een savegame verliezen niet het meest prettige dat je kan overkomen. Heb de batterij onlangs wel vervangen door eentje uit een SNES (:P) cartridge, maar weet niet hoe lang die nog meegaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Een schuursponsje doet wonderen!!!
Zojuist mijn Action Replay "gerepareerd" door de kontaktpunten schoon te schuren.
Dit is degene die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://guidesat.free.fr/hardware/images_hardware/images_cartouches/pre_pro-action-replay.jpg
en al mijn cheats en savegames staan er gelukkig nog in, werkt dus zonder (backup-)batterij. De cartidge heeft ook geen backup-batterij nodig van de Saturn zelf. Nadeel is dan wel dat je telkens taal en tijd moet instellen bij power-on als je de batterij er niet in hebt.
Als je nog info nodig hebt zeg het maar, ik kan evt proberen een foto te maken van de verpakking en wat screenshots plaatsen...

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:12:
[...]

Misschien door meer frequent gebruik. Zijn gewoon standaard knoopcelbatterijen, zelfde als in de SNES carts idd.
Ik vermoed, dat het te maken heeft met de 'bewaartemperatuur' en het merk batterij. Extreme temperaturen maken batterijen zwakker en zorgen dat ze sneller gaan lekken. Games die ik tweedehands kreeg bij mensen 'van zolder' deden het altijd nog, terwijl mijn carts van een rommelmarkt in Zuid-Frankrijk duidelijk jaren 'kapot waren.

Ik gebruik zelf altijd Energizer/Varta/Sony/Panasonic lithiums bij vervanging. Hier heb ik goede ervaringen mee (duurzaam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Exorcist schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:09:
[...]

Hey, thanks! Zal is op zoek gaan naar een Action Replay dan denk ik, wil binnenkort weer 's Discworld 1 gaan spelen, en dan is een savegame verliezen niet het meest prettige dat je kan overkomen. Heb de batterij onlangs wel vervangen door eentje uit een SNES (:P) cartridge, maar weet niet hoe lang die nog meegaat. :)
Waarom koop je niet een vers batterijtje? :)

Ze zijn nog prima te krijgen. Het zijn zelfs volgens mij dezelfde als je nu op moederborden kan vinden.

Oh en waarom speel je discworld op de saturn? Ik ben groot voorstander van retro gaming maar dat lijkt me ronduit masochisme :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

walterg schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:38:
[...]

Ze zijn nog prima te krijgen. Het zijn zelfs volgens mij dezelfde als je nu op moederborden kan vinden.

Oh en waarom speel je discworld op de saturn? Ik ben groot voorstander van retro gaming maar dat lijkt me ronduit masochisme :*)
_/-\o_ :D

*sluit Saturn aan*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=4740

Alhier demo-footage van "MegaMan" op de Atari 2600.
Toch leuk om te zien wat er nog uit zo`n oude Atari gehaald kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op maandag 21 mei 2007 @ 08:38:
[...]

ja, dat weet ik van die batterijen, zijn hele standaard dingen ; maar je zult ze net niet in huis hebben en te lui zijn om naar de winkel te gaan ;)
Discworld niet op de Saturn dan? Wat is er mis mee? :P

Net mn MasterSystem binnen in perfecte staat, met Mickey, Sonic en nog iets, Tevens Ecco voor de MD, Sonic 1 en een Simpsons game.
Net via www.gamesgarage.nl een VirtuaCop 2 spel besteld met Gun voor de Saturn, nu nog een tweede gun via MP scoren :D.

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 23-05-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Heb afgelopen week maar eens een Nintendo 64 gehaald met Zelda: Ocarina of Time en Super Mario 64 :D Heerlijk, ook al is het niet echt een retro-console.. Binnenkort maar eens wat rommelmarkten afspeuren op zoek naar games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manfred Grooten schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:03:
Heb afgelopen week maar eens een Nintendo 64 gehaald met Zelda: Ocarina of Time en Super Mario 64 :D Heerlijk, ook al is het niet echt een retro-console.. Binnenkort maar eens wat rommelmarkten afspeuren op zoek naar games!
Ik vind een N64 nu toch echt wel retro eerlijk gezegd..twee gens terug. En ja, de PSX en de Saturn dus ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Damn... ik ging net dood bij de eindbaas van Donald in Maui Mallard, tenminste... volgens mij is 't 'm. :) Erg tof spel, zoals zo'n beetje elke Disney platformer destijds. Ik heb in Japan ook Belle en het Beest en Pinokkio nog opgepikt, die misten nog in mijn SNES Disney platformer lijstje. Ben benieuwd. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Captain N op 24-05-2007 12:05 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Pinocchio op snes, kan em me nog herinneren als de dag van gisteren. Die had voor die tijd echt revolutionaire gfx, heb me er veel aan lopen vergapen. Beauty & The Beast was wel ok vond ik, gaan toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 11:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Aladdin & Lion King laatst nog een keer boxed gescoord; is dat wat?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 20:53

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Richard schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:53:
Aladdin & Lion King laatst nog een keer boxed gescoord; is dat wat?
Volgens mij zijn het allebei wel goede spellen, alleen erg kort. Aladdin had ik zelf binnen een paar uur uitgespeeld.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ja die disney spellen waren altijd erg tof. Heb zelf ook Donald in Maui nogwat en vond ik een erg leuke platformer. Ik zoek Pinochio nog steeds. Heeft iemand toevallig een doosje over van Castlevania 5? Heb alleen spel + boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Aladdin speel je inderdaad in anderhalf uur uit...

Ik moet me binnenkort nog eens wagen aan The Lion King op de NES... maar de controls zijn zo pijnlijk/stroef, dat ik liever een andere game speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:45

The Zep Man

🏴‍☠️

Michael Knight schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:53:
Aladdin speel je inderdaad in anderhalf uur uit...

Ik moet me binnenkort nog eens wagen aan The Lion King op de NES... maar de controls zijn zo pijnlijk/stroef, dat ik liever een andere game speel.
Probeer de SNES versie. Of beter, de DOS versie onder DOSBox. Zelfde spel. :)

Of je doet het voor de kick. Neem dan de NES versie. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

The Zep Man schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 23:48:
[...]
Probeer de SNES versie. Of beter, de DOS versie onder DOSBox. Zelfde spel. :)

Of je doet het voor de kick. Neem dan de NES versie. ;)
Ik zoek dus inderdaad die kick door de NES versie te spelen ;)
De SNES en DOS-versie kan ik wel dromen inmiddels :)

Alleen heb ik net een neiuwe Bravia aangeschaft...ik durf die NES eigenlijk niet meer aan te sluiten :| of verbetert Bravia Engine ook wat aan NES gfx :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een tijd terug een S-Video kabel gekocht voor de SNES/N64 (beide PAL). De SNES geeft een goed beeld door maar bij de N64 zijn de kleuren ‘flets’; geel is bijvoorbeeld bijna wit.
Zijn er problemen bekend met een N64 icm S-Video?
Zou een (officiële) Gamecube S-Video goed/beter beeld moeten geven?

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Ik heb castlevania chronicles gekocht voor 15 eu, is dat redelijk of duur? Ik zat met castlevania symphony of the night in mn kop dus ik dacht dat ik een super goede deal had eerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

KRG schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 19:52:
Ik heb castlevania chronicles gekocht voor 15 eu, is dat redelijk of duur? Ik zat met castlevania symphony of the night in mn kop dus ik dacht dat ik een super goede deal had eerst :P
Symphony voor 15 euro zou idd een goede deal zijn geweest.

Chronicles vind je echter al in budgetbakken voor €10. Hoe dan ook, veel speelplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Exorcist schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:00:
[...]

ja, dat weet ik van die batterijen, zijn hele standaard dingen ; maar je zult ze net niet in huis hebben en te lui zijn om naar de winkel te gaan ;)
Discworld niet op de Saturn dan? Wat is er mis mee? :P
Ach, je zal vast zo nu en dan de deur uit gaan :p

Oh en graphical adventures op (oude) consoles was voor mij altijd een lijdensweg. Nu moet ik toegeven dat dat voornamelijk komt door Willy Beamish op de Sega CD :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:13:
[...]

Ach, je zal vast zo nu en dan de deur uit gaan :p

Oh en graphical adventures op (oude) consoles was voor mij altijd een lijdensweg. Nu moet ik toegeven dat dat voornamelijk komt door Willy Beamish op de Sega CD :*)
Ah so!

Ja, dat is de grootste crime van adventures. Ik doe ze meestal ook 's nachts, als ik de dag erna vrij ben, en mn vriendin slaapt. Ben nu weer bezig met Runaway : A Road Adventure op mn laptop, en met Hotel Dusk Room 215 op de NDS. Maar het niet iets om zomaar tussendoor te doen...heb wat uurtjes in mn jeugd gespendeerd aan Discworld, Discworld 2, Noir, Broken Sword en Broken Sword 2. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Bij de Sega CD waren het vooral de bizarre laadtijden en de interface die het janken waard waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

walterg schreef op zondag 27 mei 2007 @ 18:22:
Bij de Sega CD waren het vooral de bizarre laadtijden en de interface die het janken waard waren ;)
The Angry Videogame Nerd heeft er onlangs een kort item over gedaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Nou nou, niet overdrijven over de Sega CD hè...

De console heeft het niet al te best gedaan destijds inderdaad. Maar er zijn nog altijd enkele toffe games op uit gekomen hoor. The Angry Videogame Nerd is ook wel een beetje een zeurderig mannetje vind ik. Alhoewel hij ook wel wat leuke sarcastische dingen het Internet op heeft gelanceerd.

Persoonlijk kijk ik liever naar de goeie games die een console heeft voort gebracht, en niet naar allle flops. Tuurlijk heeft Sega een blunder begaan met de Sega CD en de 32X, maar er zijn zeker nog wel enkele vette games op uit gekomen! The Angry Videogame Nerd moemt er net twee of drie, maar er zijn er zeker wel meer!

Sega liep meestal wel voorop qua ontwikkeling van apparatuur. Maar heeft daardoor ook enkele misstappen begaan. Jammer, want ik zou graag nóg een Sega console hebben gezien na de Dreamcast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik hoop stiekem ook nog op een nieuwe SEGA console ;)

En Nintendo heeft bewezen dat een nieuwe console low-budget kan zijn...
Nu moeten ze nog wat innovatiefs bedenken EN goed marketen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Oh ik heb erg veel plezier gehad van m'n Sega CD, het was alleen absoluut niet geschikt voor een graphical adventure waarbij je vaak nieuwe schermen in moet laden.

Als ik me goed herinner zat er een 1x cdrom drive in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
Ik heb sinds een week mijn oude SNES weer aan de praat. Bleek gewoon dat de RF kabel kapot was, zonde dat hij daardoor 5 jaar weggestopt heeft gelegen in de kelder. Heb nu een kabel voor aan de multi-out waaraan ik nog wat heb gesoldeerd om kleur via composiet te krijgen (snuggere makers van die kabel hadden gewoon de pin voor kleur niet aangesloten).

Nu heb ik mijn SNES op mijn computer aangesloten via mijn TV-kaart. Ik zou net zo goed een emulator kunnen nemen, maar dit is toch veel leuker :)

Nu ben ik een beetje op zoek naar nieuwe spellen, zelf had ik alleen Donkey Kong Country, Super Mario All Stars en de Super Gameboy. Volgende week kan ik Zelda ophalen, kan haast niet wachten :D
Verder wil ik zoiezo nog Super Mario Kart kopen een keer, voornamelijk omdat ik ook leuke 2 player spellen zoek.

Als iemand nog goede tips heeft hoor ik die graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Het ligt eraan wat je leuk vind. Wat ik zelf tof vindt zijn:

Castlevania 4
Castlevania 5
Demon's Crest
Secret of Mana
Terranigma
Super Metroid
Super Mario World 1 en 2
Donkey Kong Country 1, 2 en 3
Chrono Triger
etc :). de DKC reeks is wel een aanrader als je van platform houdt.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.