Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:
  • 89.646 views sinds 30-01-2008

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-10 00:17
Had Captain N beter die retroduo kunnen kopen, goedkoper en je kan er nog NES games mee spelen ook! :+

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Voor die paar centen zou ik zo'n retro duo ook aanschaffen en de NES en SNES met rust laten.

Saved by the buoyancy of citrus

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:35

Koldur

Virtual Boy

Jongens, is 25 Euro voor een NES, een controller, aansluitkabels en Super Mario een nette prijs? Wil het nog even van jullie horen :P

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
theforce81 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:52:
Jongens, is 25 Euro voor een NES, een controller, aansluitkabels en Super Mario een nette prijs? Wil het nog even van jullie horen :P
Ligt aan de staat natuurlijk. ;)

• Captain N
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:22
Ik heb Donkey Kong Country al honderdduizend keer gespeeld, maar ik blijf het een van de beste games ooit vinden. Als ik het volgende filmpje kijk word ik weer net zo enthousiast als destijds toen het spel nog niet uit was. :D

http://www.youtube.com/watch?v=stc0RuRv2RA

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
theforce81 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:52:
Ja, dat is een erg nette prijs hoor, mits het allemaal nog fatsoenlijk werkt natuurlijk.

Heb er laatst nog €50 voor neergeteld, wel inclusief 2 controllers en originele doos + scartkabel.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-10 14:10
Zoiets bestond al in het echt:

Ding is wel vrij zeldzaam.

Erg tof ding. Wel $700

BarôZZa wijzigde deze reactie 28-02-2009 23:51 (16%)

• Captain N
Sharp heeft voor de NES en SNES ook ooit van dat soort ingebouwde TV/console combi's gemaakt.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
quote:
BarôZZa schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 23:49:
Zoiets bestond al in het echt:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ding is wel vrij zeldzaam.

[video]

Erg tof ding. Wel $700
Mwah is niet zeldzaam hoor. Worden tientallen tegelijk aangeboden op eBay. Hij is gewoon wat exclusiever mede door de prijs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2014
vanavond de daad bij het woord gevoegd en de region free mod maar eens op mijn nes uitgevoerd.
beetje wrikken om het pinnetje los te krijgen, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dus effe doorgedramt en hij was los.
na de boel weer in elkaar gezet te hebben had ik nog 1 schroefje over, maar er rammelt niets en, belangrijker;
hij doet het! eindelijk eens US bomberman met het vrouwke :)

hier nog wat plaatjes van de operatie:

het slachtoffer met open buik:

en zonder het pinnetje:

]

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Bij jou is zo te zien het pinnetje ook uit de IC gebroken? :+
(same here, maar hij doet 't hier ook prima)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Captain N
Lijkt het nu maar zo, of is er ook een stukje van de chip zelf afgebroken? Zo ja, werkt 'ie dan gewoon nog?

Overigens heb ik vandaag nog een paar eproms binnen gekregen. Ik ben van plan te proberen een Starfox 2 cart te klussen. Heb alleen nul soldeerervaring, maar wie niet waagt wie niet wint. Ik laat m'n vorderingen hier wel weten. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakbracket
ben inderdaad niet al te flauw geweest met het verwijderen van pin 4 ;) maar hij doet het (vooralsnog) prima!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 17:42
Ik weet ook nog wel dat het een gedoe was om die pin netjes doormidden te hakken. Ik heb volgens echt iets van een uur staan kloten toen ik ermee bezig was. Het vervelende is dat je veel kracht moet zetten, maar toch voorzichtig wilt zijn.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

quote:
Captain N schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:42:
Lijkt het nu maar zo, of is er ook een stukje van de chip zelf afgebroken? Zo ja, werkt 'ie dan gewoon nog?

Overigens heb ik vandaag nog een paar eproms binnen gekregen. Ik ben van plan te proberen een Starfox 2 cart te klussen. Heb alleen nul soldeerervaring, maar wie niet waagt wie niet wint. Ik laat m'n vorderingen hier wel weten. :)
Zet je er dan ook een 'donor-fx2'-chip op?
Ben wel benieuwd naar de reportage ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Captain N
Nee, ik ga een FX donor cart gebruiken (Stunt Race FX). :) Maar verwacht geen wonderen hoor, ik ben al blij als het na een paar keer proberen uberhaupt gaat lukken. Will let you know iig! :)

Mijn foto's op Flickr.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Nogmaals een vraagje over het ombouwen van een SNES naar 60 Hz, ben ermee bezig geweest, maar ik blijk een super duper nieuwe :P versie te hebben die een oscillator nodig heeft van 21,4 Mhz om het voor elkaar te krijgen. Nu zijn die dingen NERGENS in NL te krijgen voor zover ik vinden kan, weet iemand een adres waar ik deze zou kunnen bemachtigen? Hier is de info te vinden (in het Duits) over hoe de SNES die ik heb omgebouwd moet worden.

Alvast bedankt!

Koldur wijzigde deze reactie 02-03-2009 13:43 (16%)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
Captain N schreef op maandag 02 maart 2009 @ 08:21:
Nee, ik ga een FX donor cart gebruiken (Stunt Race FX). :) Maar verwacht geen wonderen hoor, ik ben al blij als het na een paar keer proberen uberhaupt gaat lukken. Will let you know iig! :)
Dat is bij mijn weten nog een FX1 game... net als Star Fox/Wing... Star Fox 2 moest gebruik maken van de Super FX2 chip. Dan zou je beter een crappy Doom cartridge kunnen gebruiken (Mario World 2 is ook zo zonde..).

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
quote:
GetBack schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 07:19:
Speel nu veel Mario 64 en het valt (en viel) me op dat wanneer je als Mario soms op de rand van een platform staat het scherm begint te trillen als een gek. Iemand een idee hoe dit komt? Ligt het daarnaast aan mij of zijn de latere werelden bij Mario steeds saaier. (Vooral dat oervervelende waterlevel waar je het nivo omhoog en omlaag moet doen)
Is de camera die gek gaat doen omdat mario ervanaf dreigt te vallen en er toch op blijft staan. Heb ik ook weleens last van, maar vindt het wel droog. Was overigens een van Nintendo's eerste 3D spellen en natuurlijk een N64 launchtitel, dus er zitten wat vervelende foutjes in. Endless stair glitch is ook een leuke.

• danielkraak
  • Nu online
quote:
Captain N schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:42:

Oei, is daar misschien een tutorial van. Echt zonde dat ze dat spel niet hebben uitgebracht. :'( De Japanse versie was toch uitgelekt?

• Plakjekaas
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:46
quote:
KWM schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:56:
ik kwam deze tegen:

http://www.ioffer.com/i/R...NES-Games-White--45932331

heeft iemand hier ervaringen mee, werkt het?
Zijn dit soort "clones" ook in Nederland te koop? Het liefst nieuw natuurlijk.

:)

• Captain N
quote:
Michael Knight schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:48:
Dat is bij mijn weten nog een FX1 game... net als Star Fox/Wing... Star Fox 2 moest gebruik maken van de Super FX2 chip. Dan zou je beter een crappy Doom cartridge kunnen gebruiken (Mario World 2 is ook zo zonde..).
Klopt, maar het schijnt in snelheid voor deze cart mod geen verschil uit te maken omdat Starfox 2 maar 1 core gebruikt als je een FX2 cart gebruikt.

En er zijn inderdaad een aantal versies uitgelekt van de beta. Een vroege beta waar je vrij weinig mee kan, maar ook een beta in de meest recente status van development. Schijnbaar heeft een paar jaar geleden iemand de source code bemachtigd, die gecompiled, en er een dump van op internet gezet. Deze is weer wat verder gehackt en vertaald, zodat de debug menu's en zo er niet meer in zitten, de boel in het Engels is, en het verder ook goed speelbaar is.

Mijn foto's op Flickr.

• danielkraak
  • Nu online
quote:
Captain N schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:52:
[...]

Klopt, maar het schijnt in snelheid voor deze cart mod geen verschil uit te maken omdat Starfox 2 maar 1 core gebruikt als je een FX2 cart gebruikt.

En er zijn inderdaad een aantal versies uitgelekt van de beta. Een vroege beta waar je vrij weinig mee kan, maar ook een beta in de meest recente status van development. Schijnbaar heeft een paar jaar geleden iemand de source code bemachtigd, die gecompiled, en er een dump van op internet gezet. Deze is weer wat verder gehackt en vertaald, zodat de debug menu's en zo er niet meer in zitten, de boel in het Engels is, en het verder ook goed speelbaar is.
Ik kan er eigenlijk wel om janken dat Nintendo dat spel niet gewoon gerealesed heeft.Het enigste wat ze ermee opgeschoten zijn, is dat ze weten wat de Snes wel niet aankan en wat ze zelf wel niet konden maken. Toen ik hem voor de eerste keer zag, had ik echt iets van: voor welke console is dat? Wat?! De Snes?

Denk toch dat het naast Zelda Ocarina of Time een van de spellen zou zijn geweest waarbij het spel zijn tijd tevoren is.

Ik zit er nu zelf ook over na te denken om zelf zo'n cartridge te maken. Iemand enig idee of iemand ooit de moeite heeft genomen om het spel te vertalen naar het Engels? Geen links naar de rom natuurlijk. ;)

Edit: laat maar, er is een Engelse versie.

danielkraak wijzigde deze reactie 02-03-2009 22:36 (14%)

• Captain N
Jeps, zie ook mijn vorige post. ;)

Vanavond een beetje aan het klooien geweest, en het lijkt tot heden goed te gaan. Heb de Engelse versie van die meest recente versie op een eprom geknald (hopen dat dat goed is gegaan), de cart open gemaakt, de mask rom er vanaf gehaald, en de batterij verwijderd en aan de achterkant vast gesolderdeerd zodat er aan de voorkant meer ruimte is. Kom er nu achter dat ik geen draadjes meer heb liggen, dus die moet ik binnenkort even kopen, zodat ik m'n eprom kan bevestigen. :)

Ik hou jullie op de hoogte. :)

Mijn foto's op Flickr.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-09 17:46
quote:
theforce81 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:40:
Nogmaals een vraagje over het ombouwen van een SNES naar 60 Hz, ben ermee bezig geweest, maar ik blijk een super duper nieuwe :P versie te hebben die een oscillator nodig heeft van 21,4 Mhz om het voor elkaar te krijgen. Nu zijn die dingen NERGENS in NL te krijgen voor zover ik vinden kan, weet iemand een adres waar ik deze zou kunnen bemachtigen? Hier is de info te vinden (in het Duits) over hoe de SNES die ik heb omgebouwd moet worden.

Alvast bedankt!
www.klove.nl

Kan alle kristallen op maat maken. Je moet dan wel ALLE specs hebben.

• GetBack
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-10-2012

GetBack

Womanizer

Als Nintendo slim is releasen ze SF 2 op de VC tegen een hogere prijs.

Gets all the ladies on their Backs.

• Captain N
Ik denk dat dit zo'n spel is dat nooit meer het daglicht zal zien officieel. Ze zouden het spel dan ook eerst nog af moeten maken, want het was nog niet klaar voor de release.

Nog een reden trouwens om niet Doom te gebruiken als donor cart: die heeft geen batterijtje, dus saven kan daarmee niet.

Mijn foto's op Flickr.

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:24
N... mocht je projectje lukken, zou je er voor mij ook eentje kunnen maken? Tegen betaling uiteraard...

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Ik zag net op Slashdot een erg leuk artikeltje voorbijkomen. Blijkbaar heeft men iets ontwikkeld tegen het vergelen van je oude computers: http://retr0bright.wikispaces.com/

• Captain N
@ Krueger F: Eerst maar eens kijken of het überhaupt lukt. ;) Overigens is het absoluut niet mijn bedoeling carts te gaan maken en die dan voor een paar honderd euro op Ebay te zetten (wat helaas af en toe wel gebeurt). Af en toe privé voor een redelijk prijsje voor iemand eentje maken heb ik geen problemen mee, mits die dan ook niet daarna op Ebay terecht komen. Anyways, mocht het lukken, stuur dan maar een DM. ;)

@Cyphax: Dat ziet er goed uit! Ik vraag me wel af in hoeverre het plastic zelf goed blijft door dat spul. Het lijkt me een aggressief goedje.

Mijn foto's op Flickr.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Op die foto zit het er reeds 8 uur op, ik weet niet of het agressief is of dat het op de een of andere manier in het plastic trekt, maar het is wel leuk om in de gaten te houden. Mijn NES en SNES zijn ook licht geel helaas. Nou ken ik de NES niet anders (:+) maar bij de SNES kan je het heel goed zien.

• GetBack

GetBack

Womanizer

Heb gister Mario Land voor de Gb gekocht. Het is een leuk spel maar blijft toch vreemd voelen, lijkt een beetje op een van de infameuze Mario-hacks. Die vlieg- en onderzeelevels zijn wel tof.

• krakbracket
quote:
Cyphax schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:05:
Op die foto zit het er reeds 8 uur op, ik weet niet of het agressief is of dat het op de een of andere manier in het plastic trekt, maar het is wel leuk om in de gaten te houden. Mijn NES en SNES zijn ook licht geel helaas. Nou ken ik de NES niet anders (:+) maar bij de SNES kan je het heel goed zien.
bij mijn 2e snes zie je het ook heel goed, veel beter dan op mijn nes'en. apparte vind ik dat het niet de hele console is, maar alleen het onderste deel. alsof dat weer een ander soort plastic is. begrijp ik nu goed uit dat artikel dat de makers een component aan het plastic hebben toegevoegd dat vergeeld, maar ook brandwerend/ vertragend is?

lijkt wel of die commodore 20 jaar onder een bar in een spuugbak voor pruimtabakkauwers heeft gelegen...

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Het grijze gedeelte van mijn SNES is inderdaad ook niet verkleurd, of omdat het grijs is zie je het niet. Ik heb geen idee. :+
Mijn grijze C64 (broodtrommel) is niet echt verkleurd volgens mij maar m'n model II is wel echt geel. Hopelijk komt dit spul in de handel, dan kunnen het mooi zelf proberen.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:03

Dennahz

Life feels like hell should.

quote:
GetBack schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:09:
Heb gister Mario Land voor de Gb gekocht. Het is een leuk spel maar blijft toch vreemd voelen, lijkt een beetje op een van de infameuze Mario-hacks. Die vlieg- en onderzeelevels zijn wel tof.
Ik kan geen spellen meer spelen zonder kleur, dat speelt gewoon verrot. Ben er teveel aan gewend geraakt ben ik bang. Jammer, want de GB had / heeft best leuke spellen.

Twitter

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
quote:
GetBack schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:09:
Ik heb datzelfde gevoel ook bij Mario Land! Hele vreemde game eigenlijk, wellicht voornamelijk omdat de levels zo anders zijn en omdat je anders schiet (geen idee waarom). Ik moet deze ook nog een keer aanschaffen, voor op de Super Gameboy (ik heb geen gewone Gameboy). Het is wel een leuk spel imo.
quote:
Dennahz schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:00:
Ik kan geen spellen meer spelen zonder kleur, dat speelt gewoon verrot. Ben er teveel aan gewend geraakt ben ik bang. Jammer, want de GB had / heeft best leuke spellen.
Als je een SNES hebt kun je dat oplossen met zo'n Super Gameboy en anders kan je een Gameboy Color op de kop tikken. Dan zijn de oudere games volgens mij ook altijd wel in kleur, al is het vaak niet veel.

Cyphax wijzigde deze reactie 03-03-2009 13:10 (28%)

• Sagat
  • Laatst online: 12:49
Leuke discussie, buiten tetris speel ik eigenlijk geen een gb black and white games meer. Oh wait, mario golf zit ook nog in mij gba tasje. Maar das meer omdat ik te cheap ben om een recentere golf game te kopen :)
Ik moet zeggen dat portable gaming sowieso toch niet mijn ding is. Op vakantie kan je vaak niets beters vinden en dan is het goed genoeg, maar thuis game ik toch echt liever op een 'volwaardig' systeem.
En mijn volgende vakantie hoop ik ook een laptop te hebben, dat is natuurlijk ook niet de heilige graal, maar snes games op vakantie spelen met een goede controller lijkt me een stuk fijner dan gba/ds werk.
en oudere pc games natuurlijk.

Het ligt verder uiteraard aan het spel, maar normaal bij mij ligt de grens denk ik echt bij 16bit. Alleen 8bit toppers als de nes mario's, mega man en de zelda's kan ik nu nog spelen, maar veel andere games trek ik echt niet meer.
Oh en solar jetman, deze wil ik altijd nog is uitspelen. Zal er nog wel tig vergeten zijn maar goed.

16bit games daar vind ik de grafische style vaak nu nog mooi van.

Oh en sega 16bit games vind ik het geluid altijd zo slecht van. Ik heb een saturn en een dc en ik zou eigenlijklijk voor het verzamel aspect, maar voornamelijk omdat je een hele extra bibliotheek opentrekt ook nog wel een megadrive willen, daarmee kan je dan natuurlijk ook nog is 8bit spelen, en mega cd en 32x (en was er ook nog een game gear adapter? :P ). Aan de andere kant zegt de realist in mij dat ik buiten de md zelf (waar natuurlijk een bucketload aan top titels voor te krijgen zijn) de master system ,32x en cd nou niet echt super games te bieden heeft. Er is natuurlijk een reden dat het nooit aangeslagen is.

Wellicht is voor mij een mame/emu arcade like kast toch de best oplossing. VC vind ik in concept ook nog steeds brilliant, maar ik wacht op de (hd?) wii2 waar nintendo hopelijk eindelijk ons gamers de keuze gaat geven of we games in 50 of 60hz willen spelen.

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Sagat
  • Laatst online: 12:49
@star fox 2 project:

Niet stunt race fx :'( Das een van de games die ik een paar keer gehuurd heb maar nooit gekocht. Vond em altijd errug leuk. (Hoewel ik voor 99.9% zeker weet dat CapN dit spel dubbel heeft)
Zijn er geen andere games? Doom zou idd een goede kandidaat geweest zijn, hoewel ik moet toegeven dat toen ik die huurde (eigenlijk puur om te kijken hoe ie zich kon meten met de pc versie) niet eens te erg tegenviel.
Er was toch ook zo'n spel genaamd vortex of vertex ofzo? Volgens mij was dat nou niet echt een hoogvlieger (ooit zien liggen bij een kruidvat voor 5 gulden, en toch niet meegenomen, paar weken later terug komen en natuurlijk was ie toen al lang weg..... |:( )

Verder vind ik het concept van je eigen spel in elkaar solderen echt _/-\o_ veel succes!

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Captain N
Helaas, heb er maar eentje van, die ik ook speciaal hiervoor gekocht heb. ;) Maar gelukkig kosten ze geen drol en staan er bergen van op MP/Ebay, dus mocht het mis gaan is een nieuwe zo weer aangeschaft. :)

Mijn foto's op Flickr.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
quote:
Sagat schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:37:
Oh en sega 16bit games vind ik het geluid altijd zo slecht van.
Dat heb ik dus ook nooit gesnapt. De muziek in veel Megadrivespellen klinkt als een midifile op je Soundblaster 16. :|
Terwijl die console best mooi geluid kon produceren. De muziek in de Sonic-games en de SoR-serie is schitterend. Dan moeten anderen het ook kunnen. Vergeleken bij SNES-games was het vaak ronduit beschamend.

• GetBack

GetBack

Womanizer

quote:
Cyphax schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:09:
[...]

Ik heb datzelfde gevoel ook bij Mario Land! Hele vreemde game eigenlijk, wellicht voornamelijk omdat de levels zo anders zijn en omdat je anders schiet (geen idee waarom). Ik moet deze ook nog een keer aanschaffen, voor op de Super Gameboy (ik heb geen gewone Gameboy). Het is wel een leuk spel imo.

[...]

Als je een SNES hebt kun je dat oplossen met zo'n Super Gameboy en anders kan je een Gameboy Color op de kop tikken. Dan zijn de oudere games volgens mij ook altijd wel in kleur, al is het vaak niet veel.
Op de GBA ook en daar kan je zelfs een kleurschema (12 mogelijkheden) kiezen.
quote:
Cyphax schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:06:
[...]

Dat heb ik dus ook nooit gesnapt. De muziek in veel Megadrivespellen klinkt als een midifile op je Soundblaster 16. :|
Terwijl die console best mooi geluid kon produceren. De muziek in de Sonic-games en de SoR-serie is schitterend. Dan moeten anderen het ook kunnen. Vergeleken bij SNES-games was het vaak ronduit beschamend.
Idd. heel erg 'tinnig'. Best jammer gezien het veel mooi uitziende games verpest.

• Vipertje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:29
quote:
Cyphax schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:06:
[...]

Dat ligt geheel aan de sounddriver die gebruikt is bij het maken van de games. Bij een hele zooi games is gebruikt gemaakt van dezelfde driver daarom klinken ze ook allemaal hetzelfde :) Is ook een stuk goedkoper dan zelf een soundriver maken.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
quote:
Viperke schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:37:
[...]

Dat ligt geheel aan de sounddriver die gebruikt is bij het maken van de games. Bij een hele zooi games is gebruikt gemaakt van dezelfde driver daarom klinken ze ook allemaal hetzelfde :) Is ook een stuk goedkoper dan zelf een soundriver maken.
Bedoel je Megadrive-games? Jammer dat ze dan zo'n suffe driver hebben gebruikt. Maarja, niets meer aan te doen. :P

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
De soundchip van de megadrive was toch echt gigantisch inferieur vergeleken met de snes. De snes had een complexe chip van sony die me samples kon werken terwijl de megadrive het puur met een super cheapass yamaha synthesizer chipje moest doen. De snes kan dus ook prima effecten toevoegen zoals echo, delay, flanger etc, (een volwaardige DSP).

• Schweino
en praten!!

Earth Defence Force!

M'n mond viel open toen ik dat hoorde destijds. ;)

• danielkraak
  • Nu online
quote:
Schweino schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:54:
en praten!!

Earth Defence Force!

M'n mond viel open toen ik dat hoorde destijds. ;)
Of Star Fox, alhoewel daar nooit echt veel verstaanbaar van is. ;)

@Captain N: ik ben reuzebenieuwd of het gaat werken. Waarmee heb je hem geflashd? Ik heb wel zo'n isp flasher voor atmega's, maar ik kan nu ook helemaal de verkeerde kant opgaan.

Werkt het spel trouwens op een Pal Snes, of ligt dat eraan wat voor regio cart je gebruikt? Ik weet dat hij helemaal werkt op een emulator, is dat ook een garantie dat hij helemaal werkt op de Snes?

danielkraak wijzigde deze reactie 03-03-2009 20:25 (41%)

• Captain N
Ik neem aan dat je mij bedoelt? :)

Ik heb de eprom geflashd met een eprom programmer (een Wellon VP 280 usb eprom programmer). Natuurlijk zo'n hakkie-takkie ding uit China met honderd miljoen opties in de software zonder manual, dus hoop dat dat goed is gegaan. :P

Anyways, net weer even geklust. Had vanmiddag nog even een rolletje kabel gekocht. Ik heb daar nu 16 kleine stukjes van afgeknipt, deze allemaal aan twee kanten gestript, alle uiteinden getind, en vervolgens aan de pads op de pcb vast gesoldeerd. Morgen de andere helft, en dan nog de andere uiteinden aan de eprom bevestigen. Goed monnikenwerkje, die draadjes strippen en tinnen! :P

Hier een plaatje van hoe het er nu voor staat:

Het batterijtje heb ik naar de achterkant verplaatst (zit normaal linksboven) en je ziet nu 14 draadjes uitsteken. Missen er nog twee aan de onderkant, die doe ik morgen. Dat worden iets langere draadjes, omdat die niet 1 op 1 mappen met de pinnetjes van de eprom straks.

Mijn foto's op Flickr.

• danielkraak
  • Nu online
Ik bedoelde jou inderdaad. Ik hoop dat het gaat werken. Dan is het zeker iets wat ik ook ga proberen. Dan ga ik ook gelijk aan de slag met een mooi plaatje voor op de cartridge.

Ben nu zelf ook bezig om wat van mijn Nintendo 64 controllers te fiksen, omdat de analog stick van sommige wel heel los zit. Het pookje slijt gewoon letterlijk weg in de binnenkant van de controller. Met een beetje hot glue heb ik het pookje weer verlengd en vervolgens gevijld tot hij goed paste. Nu werkt hij weer zo goed als nieuw, hij blijft alleen af en toe een beetje hangen.

• GetBack

GetBack

Womanizer

Ik vind StarFox 1 er altijd nog wel imposant uitzien voor de Snes, vooral in vergelijking met de vele Mode 7 games die er toen waren. (Al geven die ook een erg sterke 3D illusie)

Weet iemand trouwens of je op de een of andere manier met 2 DS-en gba games kan multiplayeren?

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Nog even reageren op vorige gameboy posts. Het feit dat mario land zo raar aanvoelt op de gameboy heeft alles te maken met de manier waarop mario rondloopt. De nes games hebben allemaal met acceleratie te maken. Je moet toch echt een stukje lopen voordat je op gang bent. Ook bij het loslaten van de vierpuntsdruktoets duurt het even. De gameboy versie daarintegen laat mario direct bij het indrukken op maximale snelheid lopen. Dit voelt vrij onwennig en vreemd aan als je de game een tijd niet gespeeld hebt.

Het was natuurlijk zo goed als een launchtitel toen der tijd, en dat merk je toch wel aan deze game. Marioland 2 is in dat opzicht toch een pareltje voor de oude grijze gameboy.

Toch heb ik aan het eerste deel erg veel plezier beleefd en hem vele malen in 1x uitgespeeld. Nu ik nogmaals terugkijk naar de omgevingen, vijanden, etc. Begin ik steeds meer het vermoeden te krijgen dat marioland zoals we hem kennen pas in een vrij laat stadium tot mariogame is omgedoopt.

• ijskonijn
  • Laatst online: 15:21

ijskonijn

Now MOVE!

quote:
gravitone schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:08:
Nu ik nogmaals terugkijk naar de omgevingen, vijanden, etc. Begin ik steeds meer het vermoeden te krijgen dat marioland zoals we hem kennen pas in een vrij laat stadium tot mariogame is omgedoopt.
Dit is gebeurd bij Super Mario Bros. 2 voor de NES, dat was begonnen als ander spel maar is uiteindelijk omgedoopt tot Mario game.
Wat betreft de Gameboy versie heb ik effe wat rondgezocht en heb het volgende gevonden:
Anders dan bij alle vorige Mario spellen, werd Super Mario Land niet geproduceerd door Shigeru Miyamoto, maar door Gunpei Yokoi. Daardoor zijn bijna alle personages (behalve enkele, zoals de Goomba's en Princess Daisy) en het uiterlijk wat in dit spel werd geïntroduceerd, in geen ander spel opgedoken

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Captain N
Ik blijf het een van de coolere Mario games vinden, met ook erg coole vijanden.

Overigens was SMB2 niet begonnen als andere game, het IS een andere game die gewoon is uitgebracht in Japan (Doki Doki Panic). Voor het Westen zijn er een paar sprites vervangen en that's it. ;)

Captain N wijzigde deze reactie 04-03-2009 17:03 (5%)

Mijn foto's op Flickr.

• danielkraak
  • Nu online
quote:
Captain N schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:01:
Ik blijf het een van de coolere Mario games vinden, met ook erg coole vijanden.

Overigens was SMB2 niet begonnen als andere game, het IS een andere game die gewoon is uitgebracht in Japan (Doki Doki Panic). Voor het Westen zijn er een paar sprites vervangen en that's it. ;)
Ja inderdaad, Japan heeft zelfs een andere Mario Bros 2. Ik weet niet of hij ook in Europa is uitgekomen, volgens mij niet. Hij is in ieder geval ook nog ergens (denk Amerika) onder: SMB the Lost Levels uitgebracht, maar veel vonden hem te moeilijk.

danielkraak wijzigde deze reactie 04-03-2009 17:35 (26%)

• Captain N
Ook in Europa. Is een van de spellen in Super Mario Allstars op de SNES.

Wat bij ons SMB2 heet is overigens in Japan dan weer uitgekomen als Super Mario Bros USA. Is ook een Satellaview versie van nog, genaamd BS Super Mario Bros USA.

Captain N wijzigde deze reactie 04-03-2009 18:13 (53%)

Mijn foto's op Flickr.

• Krueger F
De originele in Japan gereleasde Super Mario Bros 2 is hier bij ons bekend als "The Lost Levels" welke terug te vinden is op Super Mario All Stars...

Hmmm... zoals N dus al zei :-)

Krueger F wijzigde deze reactie 04-03-2009 20:08 (10%)

• Captain N
Weer een stapje dichterbij. :)

Mijn foto's op Flickr.

• Krueger F
Go Captain go :-D

• Schweino
Ik zie dat je het solderen al aardig in de vingers hebt.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Ja een heel stuk beter dan ik helaas :+
Mooi werk, en goed dat je er de tijd voor neemt. :)

• Captain N
Hm... klaar met solderen, alleen meer dan een zwart scherm krijg ik nog niet. :( Kennelijk toch ergens nog iets niet helemaal goed gedaan. Zou ook te mooi om waar te zijn als het in een keer goed zou zijn gegaan. :P

Mijn foto's op Flickr.

• Krueger F
Paper Mario boxed in goede staat voor de N64 voor 40 euro (excl verzending)... kon ik echt niet laten liggen :p

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
Captain N schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:01:
Hm... klaar met solderen, alleen meer dan een zwart scherm krijg ik nog niet. :( Kennelijk toch ergens nog iets niet helemaal goed gedaan. Zou ook te mooi om waar te zijn als het in een keer goed zou zijn gegaan. :P
Wel grappig om te zien, dat een van de behulpzame users op dat andere forum, precies hetzelfde icon heeft als jij :D

• GetBack

GetBack

Womanizer

quote:
Krueger F schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:07:
De originele in Japan gereleasde Super Mario Bros 2 is hier bij ons bekend als "The Lost Levels" welke terug te vinden is op Super Mario All Stars...

Hmmm... zoals N dus al zei :-)
The lost levels is een wat vermakkelijkte versie van Super Mario Bros 2 Jap. De originele versie van Super Mario Bros 2 Jap is hier alleen op de VC uitgebracht (en is erg lastig).

• Captain N
quote:
Michael Knight schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 01:50:
Wel grappig om te zien, dat een van de behulpzame users op dat andere forum, precies hetzelfde icon heeft als jij :D
Mja, ghehe. Kwam dat forum een tijdje terug tegen (neem aan dat je LiquidNinja oid bedoelt?) en mij viel het ook al op. :D Dat mannetje in m'n icoontje is overigens Disk-kun, de mascotte van de Famicom Disk System.

Wat betreft m'n Starfox 2 projectje: ik was denk ik een beetje te enthousiast met het schrijven van m'n eprom. Kom er net achter dat de file die je laad eerst in de buffer van de software komt, en die wordt dan weggeschreven. Als je de code op de eprom uitleest, komt die ook in die buffer en overschrijft 'ie dus de file die je daar in had geladen. Zou best kunnen dat ik per ongeluk gelezen heb voordat ik de eprom had geschreven, en dan heb ik dus een lege buffer op m'n eprom geschreven. :P

Verder is de kans natuurlijk ook aanwezig dat er of ergens een draadje is losgelaten, of dat er ergens twee draadjes stiekem toch elkaar raken. Ook maar even een simpel multimetertje kopen om dat te testen. Hier nog een pic van hoe 't er uit ziet momenteel. Af maar niet werkend dus. ;)

Mijn foto's op Flickr.

• Krueger F
N, vooral niet opgeven ok ;-)

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Sowieso niet opgeven, en rustig de mogelijkheden afgaan. En vooral geen haast hebben, dat werkt bij mij wel zo averechts dat ik liever een week wacht ergens mee zodat ik er meer de tijd voor hebt dan het overhaast in een vrij half uurtje ga proppen. Ik ga binnenkort de megadrive nog modden met een jap/en-switch en 50/60Hz switch.

• Captain N
Nee, geen zorgen. :) Het solderen van dit soort klein spul is me sowieso reuze meegevallen, dus dat geeft goede moed. Ik vermoed dat ik gewoon een lege buffer naar die eprom heb geschreven en er dus helemaal niks op staat. Voortaan dus eerst even checken of de eprom wel goed is voor het solderen. Al doende leert men. ;)

Helaas vandaag en morgen geen tijd om te achterhalen waar het mis is gegaan. Van het weekend maar even zo'n multimetertje kopen en aan de slag met frisse moed. :)

Het meest tijdrovend is overigens al die 32 draadjes op maat knippen en de (64!) uiteinden strippen en tinnen. Goed monnikenwerkje. Gelukkig hoeft dat sowieso niet opnieuw te gebeuren. :)

Captain N wijzigde deze reactie 05-03-2009 10:32 (16%)

Mijn foto's op Flickr.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mooi project, kan niet anders zeggen... zeker voor een eerste keer heb je al netjes gesoldeerd.

Ga je ook nog iets doen aan de snelheid van de fx chip? Ik las (idd op liquidninja) dat een user zijn fx1 op een hogere snelheid liet lopen en daardoor wat meer ingame fps kreeg.

• Captain N
Tja, wellicht. Eerst maar eens zorgen dat het überhaupt werkt, dan kan ik daarna altijd nog kijken of ik 'm kan overclocken. Het ziet er iig vrij simpel uit, dus dat scheelt dan weer.

Het zou wel prettig zijn nog wat meer te weten van wat alle onderdeeltjes nu precies doen om wat meer inzicht te krijgen hoe het nu allemaal werkt. Dat je de FX chip kunt overclocken door dat kristalletje te vervangen door een snellere zou ik zelf iig nooit zijn opgekomen. En hoe mensen van die pinout schema's kunnen opstellen is me ook een raadsel. :P

Mijn foto's op Flickr.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Zo, nu is mijn collectie Nintendo consoles compleet voor mijzelf. De NES met zapper en Duck Hunt/Mario binnen gekomen heb ik nu een NES, SNES, N64 en een Classic Gameboy. NES is toch leuk als je het op de NES speelt, als je Mario Bros. op een emulator doet of VC dan speelt het toch een stuk minder leuk is mij opgevallen. Zat gisteren avond lekker Duck Hunt en MArio te doen terwijl het leuk speelde. 35,- Euro betaald voor de NES met twee controllers, zapper, Duck Hunt/Mario, Rescue spel en verzendkosten. Niet verkeerd dacht ik.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Sowieso ben ik de NES sinds ik er 1 heb zo veel meer gaan waarderen nu ik ook wat titels als Contra 1 en 2 (ehh Probotector eigenlijk), Ninja Gaiden (ehh Shadow Warriors), de Mario's 1 t/m 3 en nog wat andere klassiekers heb liggen. Het ding verdient echt z'n status wat dat betreft.

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:52
quote:
Michael Knight schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 10:30:
Mooi project, kan niet anders zeggen... zeker voor een eerste keer heb je al netjes gesoldeerd.

Ga je ook nog iets doen aan de snelheid van de fx chip? Ik las (idd op liquidninja) dat een user zijn fx1 op een hogere snelheid liet lopen en daardoor wat meer ingame fps kreeg.
Helaas begint mijn virtual boy ondanks dat ie eerst perfect werkte toch weer glitches door het beeld te krijgen. Ik heb er nu een tijd niets mee gedaan.. dus ik baal er nogal van. Ik heb net 9 games bijgekocht... *zucht* :| Ik denk dat ik er niet onder uitkom om uiteindelijk alles eens een keer goed te solderen. (Had hem destijds als defect gekocht, en toen was de cartridge input verbogen, dus pakte hij geen spellen meer, dat is nu opgelost en het beeld was toen echt perfect).

Ik heb thuis een huis tuin en keuken soldeerbout.. echt een rotding.. wordt niet warm genoeg. Bovendien is het ding zo groot dat hiermee solderen niet echt goed zal lukken, aangezien er dan veel te veel tin smelt, wat dus op de printplaat terechtkomt.

Ik heb wel wat ervaring met solderen.. maar niet zo met het solderen op printplaten.. Dus mijn vraag aan een meer ervaren tweaker: Wat voor gereedschap gebruik jij om goed te solderen op printplaten?

(Het zal ongetwijfeld een n00b vraag zijn, maar ik zie het solderen met mijn huidige soldeerbout niet zo werken).

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Ik alleen tin (niet te dik) en een soldeerbout van Wellerman geloof ik. Geen hele zware maar op de print hoeft niets gesmolten te worden: de tin die ik gebruik moet smelten en dat lukt wel.

• Captain N
Op aanraden van Schweino heb ik een Antex 15W soldeerbout gekocht, plus een 0.5 mm punt. Voor dit soort klein werk werkt het uitstekend! :) Heb er daarnaast nog een simpel standaardje met sponsje voor gekocht en nog wat gerelateerde tooltjes (pincetje, houder met klemmetjes, desoldeerpompje).

Ben nu ook voor het eerst aan het solderen, maar vooral het tinnen van de dingen die je aan elkaar wilt solderen is echt een aanrader, tezamen met echt zodra je tin smelt al weer wegtrekken zodat je geen bergen tin krijgt. Als je je voorgetinde draadjes en zo vast gaat solderen heb je geen extra tin meer nodig, en voorkom je dat de boel onder een blob van tin terecht komt. ;)

Mijn foto's op Flickr.

• danielkraak
  • Nu online
Solderen doe ik ook op die manier op printplaten. Ik heb het van een kennis geleerd die het als hobby doet. Ledjes solderen wil me nooit echt goed lukken. Die tin blijft er gewoon niet goed aanvastzitten. Misschien eens flux proberen, heb gehoord dat dat scheelt.

Voor de rest gewoon idd maximaal 15W soldeerbout nemen. Ik moet nog een keer een goede kopen. Bij mij kun je het puntje niet vervangen en die is nogal dik en stomp..

Tweezers zijn trouwens wel fijn om kleine dingen te solderen. Met behulp van die dingen heb ik de SMD ledjes van mijn Xbox 360 Ring of Light vervangen en die zijn klein; bijna niet te zien zelfs. Had er een laten vallen. :P Ik ben blij dat ik er expres wat meer had besteld.

@Captain N: ben zelf ook weleens bezig geweest met Atmels flashen en toen was het mij ook in het begin een raadsel wanneer die dingen nou wel of niet geflashd waren. Je kon ook meerdere delen ervan flashen maar er moest er maar een. Ik snap ook de helft er niet van, maarja het werkte.

danielkraak wijzigde deze reactie 05-03-2009 15:32 (41%)

• Captain N
Ik heb nu iig volgens mij een goede eprom. Als ik via de software van m'n eprom programmer de inhoud daarvan uitlees en opsla, kan ik die bin file openen in SNES9X. Speelt ook goed af. Dus als ik geen kortsluitingen kan vinden maar even de eprom vervangen en kijken of het dan wel werkt. :)

@Daniel: die Antex is dan wel een aanrader. Tenminste, heb geen ervaring met anderen, maar deze werkt prettig vind ik. Puntjes zijn ook vervangbaar en hij kostte iets van 20 euro.

En wellicht handig om een blobje tin op je printplaat te doen, het pootje van het ledje erop houden, dan warm maken en het pootje in het blobje laten glijden? Flux zorgt ervoor dat de tin beter hecht. Zit in principe ook al in je tin (als je tin hebt met een kern van flux), maar je kunt daarnaast ook nog extra flux gebruiken. Tenminste, dat is wat ik gelezen heb, zelf nooit gebruikt. ;)

Captain N wijzigde deze reactie 05-03-2009 15:42 (52%)

Mijn foto's op Flickr.

• danielkraak
  • Nu online
quote:
Captain N schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:38:
Ik heb nu iig volgens mij een goede eprom. Als ik via de software van m'n eprom programmer de inhoud daarvan uitlees en opsla, kan ik die bin file openen in SNES9X. Speelt ook goed af. Dus als ik geen kortsluitingen kan vinden maar even de eprom vervangen en kijken of het dan wel werkt. :)

@Daniel: die Antex is dan wel een aanrader. Tenminste, heb geen ervaring met anderen, maar deze werkt prettig vind ik. Puntjes zijn ook vervangbaar en hij kostte iets van 20 euro.

En wellicht handig om een blobje tin op je printplaat te doen, het pootje van het ledje erop houden, dan warm maken en het pootje in het blobje laten glijden? Flux zorgt ervoor dat de tin beter hecht. Zit in principe ook al in je tin (als je tin hebt met een kern van flux), maar je kunt daarnaast ook nog extra flux gebruiken. Tenminste, dat is wat ik gelezen heb, zelf nooit gebruikt. ;)
Ik zal eens kijken voor die soldeerbout. Ik had eigenlijk meer problemen met stroomdraadjes aan mijn ledjes solderen. Het lukt wel, maar niet netjes enzo. Het maakt niet zo heel veel uit eigenlijk, want ik doe er krimpkous omheen.

Voor de rest hoop ik dat het lukt om je Starfox 2 werkend te krijgen. Dat truukje voor een hogere framerate is ook wel een aanrader, want hij draait toch maar op zo'n 20FPS. Hangt de regio (op welke regio Snes kun je hem dus spelen) van het spel trouwens alleen af van de cartridge die je gebruikt, of ook van de data op de Eprom. Moet het spel dus ook in zekere mate voor een bepaalde regio geprogrammeerd zijn, of regelt de hardware van de cartridge de regio?

Het tweede lijkt me aannemelijk, omdat Pal Snes spellen slomer lopen dan de NTSC versies. Is op de VC van de Wii het snelheidsverschil tussen pal en ntsc trouwens eindelijk verholpen, zodat wij ook op ntsc snelheid kunnen spelen?

danielkraak wijzigde deze reactie 05-03-2009 15:49 (6%)

• Krueger F
quote:
Captain N schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:38:
Kijk, dat hoor ik graag sé :-)
Het feit dat je de juiste code al terug kan uitlezen van dat eprom dingetje lijkt mij al zeer positief nieuws te zijn!

• danielkraak
  • Nu online
Weet iemand misschien of er sites zijn waar je voorgeprogrammeerde Eproms kunt bestellen? Dat ik zeg maar de Starfox 2 code naar hen stuur en zij sturen de eprom naar mij. Ik heb geen zin om hiervoor weer zo'n dure flasher te bestellen en ik ben misschien van plan er nog meer te gaan maken voor andere games.

• Krueger F
Voor de NES bestaat er toch zo een flash kaart... zou dat ook niet bestaan voor de snes
(en neen, ik ben verzamelaar en heb dus heel veel spellen origineel en zelfs dubbel, het is mij dus niet te doen om illegaal spelletjes te kopieren maar eerder voor projectjes zoals deze bij wijze van snelle test)

Even opgezocht:

NES PowerPak (NES game card met slot voor memory card)
SNES Flash cart
Iemand ervaring met één van beide?

Wat betreft het zelf maken van carts (met eprom gedoe enzo) ben ik deze site tegengekomen, misschien interessant voor jullie (voor mij is het zo goed als chinees)...

Krueger F wijzigde deze reactie 06-03-2009 01:36 (50%)

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-10 14:10
quote:
danielkraak schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:48:
[...]

Ik zal eens kijken voor die soldeerbout. Ik had eigenlijk meer problemen met stroomdraadjes aan mijn ledjes solderen. Het lukt wel, maar niet netjes enzo. Het maakt niet zo heel veel uit eigenlijk, want ik doe er krimpkous omheen.

Voor de rest hoop ik dat het lukt om je Starfox 2 werkend te krijgen. Dat truukje voor een hogere framerate is ook wel een aanrader, want hij draait toch maar op zo'n 20FPS. Hangt de regio (op welke regio Snes kun je hem dus spelen) van het spel trouwens alleen af van de cartridge die je gebruikt, of ook van de data op de Eprom. Moet het spel dus ook in zekere mate voor een bepaalde regio geprogrammeerd zijn, of regelt de hardware van de cartridge de regio?

Het tweede lijkt me aannemelijk, omdat Pal Snes spellen slomer lopen dan de NTSC versies. Is op de VC van de Wii het snelheidsverschil tussen pal en ntsc trouwens eindelijk verholpen, zodat wij ook op ntsc snelheid kunnen spelen?
Op de VC krijg je gewoon de crappy PAL versies, uitgezonderd de Japanse games en de N64 games. Vooral bij Neo Geo is het een pain in the ass. Ik blijf dus hangen bij de emulators.

• Captain N
Op Ebay heb je al voor heel weinig geld een Willem eprom programmer. Zeker als je het ook nog voor andere games wilt gebruiken lijkt me het niet onhandig er zelf eentje te hebben?

Mijn foto's op Flickr.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Ik heb gister wat tijd gestoken in een 50/60Hz switch op de Megadrive. En in tegenstelling tot de vorige keer (waarbij de machine overleden is) is het nu perfect gegaan. De mooiste soldeerverbindingen die ik ooit heb gemaakt. Toen ik 50Hz testte werkte ie nog prima dus hij is niet gesloopt. Alleen springt het beeld 'uit' als ik 'm op 60Hz zet met Sonic, Sonic 2 en de verzamelcartridge (van SoR, Revenge of Shinobi en Golden Axe). Het geluid gaat wel door en de controls ook, maar het beeld is letterlijk uit. Niet vervormd, uit.

Dat is als ie aangesloten is op m'n KiSS (DVD-recorder). Als ik 'm direct op de TV aansluit heb ik wél beeld, alleen is het zwart-wit. Ik gebruik die composiet-kabel waar we het vorige week al over hadden, niet de Scart-RGB-kabel die moeilijker is om te maken. Wellicht heeft het daarmee te maken. Zeker als het signaal ineens NTSC is ofzo, zou dat het gewoon zijn??

Mijn mod is in ieder geval wel erg mooi geworden, als iemand er plaatjes van wilt zien zal ik een paar foto'tjes maken. De switch moet ik nog in de console verwerken. :)

• mvdklip
  • Laatst online: 26-09 13:59
Klinkt inderdaad alsof je DVD-recorder en TV geen NTSC aan kunnen. Of zou je MD nu een PAL 60 signaal uitspugen?

mvdklip wijzigde deze reactie 06-03-2009 09:59 (11%)

• GetBack

GetBack

Womanizer

quote:
mvdklip schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:58:
Klinkt inderdaad alsof je DVD-recorder en TV geen NTSC aan kunnen. Of zou je MD nu een PAL 60 signaal uitspugen?
Tenzij de TV echt HEEL oud is moet deze wel NTSC aankunnen. De DVD-spelers vaak ook wel, al kunnen ze zwart-wit beeld geven.

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Ik bedenk mij nu ineens dat die KiSS wel NTSC moet kunnen, maar dan moet ik het wel instellen geloof ik. Wellicht gaat dat wel lukken.
Mijn TV is meer dan 10 jaar oud. Het is geen hele geavanceerde ofzo, hij kan ook geen SVideo bijvoorbeeld (geeft ook zwart/wit beeld). 't Is dat ie scart heeft. :)

Maar met de KiSS moet dat wel gaan lukken. Toch las ik ergens dat de 60Hz niet zou werken als het niet via Scart-RGB gaat en ik heb Scart-composiet nu. Ik zit eraan te denken toch zo'n scartkabel te maken, maar dat heeft totaal geen haast omdat ik nu ook een werkende kabel heb, dat scheelt altijd wel (ik ben toch niet de meest geduldige persoon in sommige gevallen :+).

Ik heb nog een ander probleem met 1 van m'n controllers: die heeft een rotte baan op de print, direct onder de d-pad. Daardoor deden in eerste instantie omlaag en rechts niets meer op de d-pad, omdat die afhankelijk zijn van die verbinding. Ik heb een mooi laagje tin aangebracht over die verbinding zodat die weer goed is, maar dan kom ik weer in de knoei met de plastic d-pad die direct op de print moet. Nu dus dat gedeelte van de print net een millimetertje hoger komt waardoor ik echt te hard moet drukken... dus ik moet die d-pad afschaven (liever niet, want hij is nu rond van onder en dat zal ook wel belangrijk zijn), of die tinverbinding weer weghalen en anders oplossen (met een draadje ofzo). Het is erg lastig om op die banen tin te krijgen want het blijft helemaal niet hechten. :(
Ik denk dat ik maar 2 miniscule gaatjes boor aan weerszijden, zo dat de d-pad er geen last van heeft, en dan met een draadje onderlangs ga.
Het is vast geen toeval dat die verbinding kapot is precies waar de d-pad de print raakt. Zal wel standaardslijtage zijn. Maar daar komt m'n controller niet zo makkelijk mee weg...

-edit

Na wat zoeken kom ik meer aanwijzingen tegen dat mijn mod perfect is gelukt maar dat het ligt aan de aansluiting.
quote:
Notice that in NTSC mode the screen turns monochrome. This is because I only have the MD hooked up with basic composite leads. To see colour in NTSC mode you will need to also make (or buy) a SCART lead...which I'm about to do in a few moments!! :-D
Dus dat is mooi. :)
Nou nog een keer de jap/eng switch hoewel ik die niet zo heel gek belangrijk vind.

Cyphax wijzigde deze reactie 06-03-2009 14:29 (28%)

• Schweino
Ligt ook aan je TV, al mijn TVs geven NTSC perfect weer op alle aansluitingen (composiet, s-video, scart-RGB).

Wel is het zo dat veel oudere TVs alleen via de RGB input NTSC weer kunnen geven.

• Wannial
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-10 16:44
misschien iemand die er nog interesse in heeft ;)
doe mijn nintendo 64 weg

V&A aangeboden: nintendo 64 met accesoires + games

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
Captain N schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 20:41:
Ik heb Donkey Kong Country al honderdduizend keer gespeeld, maar ik blijf het een van de beste games ooit vinden. Als ik het volgende filmpje kijk word ik weer net zo enthousiast als destijds toen het spel nog niet uit was. :D

http://www.youtube.com/watch?v=stc0RuRv2RA
_o_

• danielkraak
  • Nu online
quote:
Captain N schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 07:32:
Op Ebay heb je al voor heel weinig geld een Willem eprom programmer. Zeker als je het ook nog voor andere games wilt gebruiken lijkt me het niet onhandig er zelf eentje te hebben?
Heb je gelijk in. Zijn er al voor 15 euro heb ik zojuist gezien. Goede tip! Met welke Eproms werkt dit allemaal? Of werkt het maar met 1tje. Als ik dat weet, dan denk ik dat ik alles maar eens ga bestellen en het zelf probeer.

Ik heb ook gelezen dat je met snestool de header moet verwijderen van de rom van Star Fox 2.

Ps. Misschien nog even een mooi plaatje maken die we op de cartridge kunnen plakken. ;) Ik ben van plan een andere cartridge in de scanner te leggen, zodat ik de grootte weet van het plaatje.

@Yeseterror: Mooie set. Voor die Majora's mask zelf kun je al makkelijk 30 euro krijgen. Er valt zeker veel meer uit te halen dan er nu voor geboden wordt.

*slaat zichzelf voor zijn kop, omdat hij van sommige N64 spellen vroeger de doosjes heeft weggegooid en dan ook precies bij de spellen, waarbij dat niet de bedoeling had moeten zijn*

danielkraak wijzigde deze reactie 06-03-2009 23:41 (33%)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
danielkraak schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:35:
[...]

Heb je gelijk in. Zijn er al voor 15 euro heb ik zojuist gezien. Goede tip! Met welke Eproms werkt dit allemaal? Of werkt het maar met 1tje. Als ik dat weet, dan denk ik dat ik alles maar eens ga bestellen en het zelf probeer.

Ik heb ook gelezen dat je met snestool de header moet verwijderen van de rom van Star Fox 2.

Ps. Misschien nog even een mooi plaatje maken die we op de cartridge kunnen plakken. ;) Ik ben van plan een andere cartridge in de scanner te leggen, zodat ik de grootte weet van het plaatje.

@Yeseterror: Mooie set. Voor die Majora's mask zelf kun je al makkelijk 30 euro krijgen. Er valt zeker veel meer uit te halen dan er nu voor geboden wordt.

*slaat zichzelf voor zijn kop, omdat hij van sommige N64 spellen vroeger de doosjes heeft weggegooid en dan ook precies bij de spellen, waarbij dat niet de bedoeling had moeten zijn*
Als je bij Nedgame binnenloopt heb je die games voor enkele tientjes... 30 euro is al erg hoog momenteel :)

• danielkraak
  • Nu online
quote:
Michael Knight schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 00:06:
[...]

Als je bij Nedgame binnenloopt heb je die games voor enkele tientjes... 30 euro is al erg hoog momenteel :)
Majora's mask niet zomaar toch? Zeker niet met boekje en doosje. Of Nedgame hanteert toevallig een lage prijs.

Is altijd wel lachen, als mensen van hun boxed spelcomputer afwillen en ze de waarde niet beseffen. Een vriend van mij was bij een kennis weggelopen met een boxed Snes, omdat die het volgens hen niet meer deed, maar ze wisten gewoon niet hoe die RF-kabel werkte. :D

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Weet iemand wat de jumper pack voor de Nintendo 64 doet?

Ik lees hier en daar dat het het geheugen van de N64 is. Dat als ie er niet in zit, de N64 niet werkt. Nou, ik haalde 'm er net uit.. En gewoon werken.

Er staat ook niks echt zinnigs op het ding.

Dus... Heeft iemand een duidelijke omschrijving van de functie van het ding, waar ik iets mee kan? :P

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Ik dacht dat die jumperpack de standaard 4MB RAM was of iets dergelijks. 'k Heb in mijn N64 eigenlijk altijd de uitbreiding zitten, nog nooit geprobeerd zonder 1 van die 2.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
l0c4lh0st schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 01:03:

Ik lees hier en daar dat het het geheugen van de N64 is. Dat als ie er niet in zit, de N64 niet werkt. Nou, ik haalde 'm er net uit.. En gewoon werken.

Dus... Heeft iemand een duidelijke omschrijving van de functie van het ding, waar ik iets mee kan? :P
Volgens mij ist net zo`n dummy cart als die aan de onderkant van de Nintendo DS.
Ik zal `m morgen eens testen zonder jumper pack erin (eerst de exp. eruit wrikken) :)
quote:
Cyphax schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 01:30:
Ik dacht dat die jumperpack de standaard 4MB RAM was of iets dergelijks. 'k Heb in mijn N64 eigenlijk altijd de uitbreiding zitten, nog nooit geprobeerd zonder 1 van die 2.
Volgens mij voegt het expansion pack extra ram toe aan het reeds aanwezige...jumper pack verwijderen zou dan weer vermindering betekenen... weet het niet precies however.

Michael Knight wijzigde deze reactie 07-03-2009 01:32 (26%)

• mvdklip
  • Laatst online: 26-09 13:59
quote:
Schweino schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:56:
Ligt ook aan je TV, al mijn TVs geven NTSC perfect weer op alle aansluitingen (composiet, s-video, scart-RGB).

Wel is het zo dat veel oudere TVs alleen via de RGB input NTSC weer kunnen geven.
Maar zoals ik al aangaf kan het dus ook een PAL 60 signaal zijn wat die omgebouwde MD uitspuugt. Aan de andere kant, dat ombouwen van MD's deden ze tien jaar geleden ook al, dus waarom zou het niet werken op een TV van 10 jaar oud. ;)

• walterg
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-10 11:15
quote:
l0c4lh0st schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 01:03:

[quoteThe expansion pack was a small peripheral released by
Nintendo in 1998. The first games compatible with it
were Star Wars Rouge Squadron and Turok 2. The pack, as
the name implies, upgrades and expands the Nintendo 64's
memory meaning games can take more advantage of the
extra memory.[/quote]

Meer uitleg hier :)

Shop smart, shop S-Mart

• Captain N
Tijd voor deeltje 7! :)

(Kan een modje de titel van het nieuwe deel even aanpassen naar numero 7? Whoops.) ;)

Captain N wijzigde deze reactie 07-03-2009 21:34 (34%)

Mijn foto's op Flickr.

• PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-10 22:08

PromoX

Flying solo

Verder in deel 7 dus :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True