Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 93.335 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 00:52
Ja, heb ze DKC 2 en 3 al eens ooit gehuurt bij de videotheek toen dat nog kon :D
(DKC1 heb ik al)
Verder wil Super Mario World ook wel kopen een keer, de rest ken ik alleen niet zo goed. Moet maar eens wat info op gaan zoeken :)

Maar ik zal toch weer even op mijn geld moeten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Als je 2player spellen zoekt moet je zeker Turtles in Time kopen. Dat spel speel ik al 10 jaar elke paar maanden een keer samen met een vriend uit en het verveelt nog steeds niet.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Turtles in Time is net als Contra een game die je kunt blijven spelen met goede maten _/-\o_

Zowel op de NES (turtles 2/probotector) als op de SNES :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024

kingmuze

so don't fear

Ik heb vandaag mijn HitBit-75 geinventariseerd en gefotograffeerd. Ik doe er niet heel veel mee behalve af en toe een programma'tje coden voor de fun.

(Hier nog meer specs en pics: http://scrd.mine.nu/msx/)

HitBit-75 + BitCorder:
Afbeeldingslocatie: http://scrd.mine.nu/msx/MSX%20%5B640x480%5D.jpg
Afbeeldingslocatie: http://scrd.mine.nu/msx/MSX_2%20%5B640x480%5D.jpg
De printer:
Afbeeldingslocatie: http://scrd.mine.nu/msx/Printer%20%5B640x480%5D.jpg

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zo, dat ziet er nog netjes uit... wat heb je gebruikt om op te poetsen? Cockpitspray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oef, een HitBit. Ik heb ooit nog 's een zilvere Sony HitBit gehad. Leuke tijden mee beleefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Michael Knight schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:16:
Zo, dat ziet er nog netjes uit... wat heb je gebruikt om op te poetsen? Cockpitspray?
Nee, doekje met water ;-) Hij is nog in goede staat en hou hem netjes in een plasticzak. (of ie er zelf tevreden mee is is vraag 2 ;-)).
Exorcist schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:25:
Oef, een HitBit. Ik heb ooit nog 's een zilvere Sony HitBit gehad. Leuke tijden mee beleefd :D
Had jij deze? Afbeeldingslocatie: http://www.homecomputer.de/images/machines/Sony_HB-55P_Large.jpg

Mooi apparaatje. Zoneen zou ik misschien zelf ook nog wel willen hebben.

Wat zouden die MSX-es in de staat als die van mij nou eigenlijk waard zijn?

(uhhh, check deze ebay link)

[ Voor 10% gewijzigd door kingmuze op 18-06-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160970

Samen met mijn broer gister Mystical Ninja (SNES) weer eens gespeeld, we zijn nu net over de helft weer.
Heerlijk spel blijft het toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:10
kingmuze schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:34:

Had jij deze? [afbeelding]

Die had ik wel! :)

Met extra RAM-uitbreidings cardridge om 'm nog net even wat sneller te maken...

Die ligt volgens mij al jaren ergens bij m'n moeder thuis stof te happen.
Zonde ja, maar heel veel doet het me eigenlijk niet.
Toch zou ik 'm eens op moeten sporen ofzo, leuk voor de collectie (zeker als hij het ook nog gewoon zou doen)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 16:14
Even een vraagje over die HitBit. Had je dat ding toevallig ook in een uitvoering met cartridges. Deze cartridges waren ongeveer 2 3 centimeter groot en volgens mij stopte je deze onder of boven het pijltjesgedeelte in het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Als je naar beide plaatjes kijkt, dan zie je rechtsboven een rode Reset-knop.
Daar weer boven zie je een brede sleuf (wel beetje lastig te zien op de foto's)
Dat is het klepje voor de cartridge-poort.

Wat precies de afmetingen van die dingen zijn weet ik niet echt meer...
* Chillz werkt meestal voornamelijk met cassettebandjes met prog's/ spellen

(en volgens mij zat er aan de achterkant ook nog een poort verstopt)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

pep_82 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:04:
Even een vraagje over die HitBit. Had je dat ding toevallig ook in een uitvoering met cartridges. Deze cartridges waren ongeveer 2 3 centimeter groot en volgens mij stopte je deze onder of boven het pijltjesgedeelte in het apparaat.
Dat hebben alle MSX'en :) MSX1 werkte alleen met die cartridges (ook te zien op de foto's als je goed kijkt); MSX2 snapte ook 3,5" floppy's :)

* The Eagle heeft ook nog een MSX2 thuis staan...Philips NMS8280, The Videocomputer :*)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

pep_82 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:04:
Yep, check deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://scrd.mine.nu/msx/MSX_3%20%5B640x480%5D.jpg

Daar is de sleuf wat duidelijker.
Chillz schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:14:
Als je naar beide plaatjes kijkt, dan zie je rechtsboven een rode Reset-knop.
Daar weer boven zie je een brede sleuf (wel beetje lastig te zien op de foto's)
Dat is het klepje voor de cartridge-poort.

Wat precies de afmetingen van die dingen zijn weet ik niet echt meer...
* Chillz werkt meestal voornamelijk met cassettebandjes met prog's/ spellen

(en volgens mij zat er aan de achterkant ook nog een poort verstopt)
Ik werk vooral vanaf de PC :P Gewoon kabeltje er in en afspelen met WinAmp.
Chillz schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:48:
[...]

Die had ik wel! :)

Met extra RAM-uitbreidings cardridge om 'm nog net even wat sneller te maken...

Die ligt volgens mij al jaren ergens bij m'n moeder thuis stof te happen.
Zonde ja, maar heel veel doet het me eigenlijk niet.
Toch zou ik 'm eens op moeten sporen ofzo, leuk voor de collectie (zeker als hij het ook nog gewoon zou doen)
Zoeken en foto's maken ;-)
The Eagle schreef op maandag 18 juni 2007 @ 11:15:
[...]

Dat hebben alle MSX'en :) MSX1 werkte alleen met die cartridges (ook te zien op de foto's als je goed kijkt); MSX2 snapte ook 3,5" floppy's :)

* The Eagle heeft ook nog een MSX2 thuis staan...Philips NMS8280, The Videocomputer :*)
Volgens mij hadden ze voor deze HitBit-75 ook een uitbreiding met floppydrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kingmuze schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:34:

[...]

Had jij deze? [afbeelding]

Wat zouden die MSX-es in de staat als die van mij nou eigenlijk waard zijn?

(uhhh, check deze ebay link)
Jaaaa die had ik :D

Mooi ding he O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmuze

kingmuze

so don't fear

Exorcist schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:44:
[...]

Jaaaa die had ik :D

Mooi ding he O+
For sure mooi!

Mijne was trouwens in het begin kapot waarna ik een tweede heb gekocht om de eerste te repareren. Kwam meteen mooi uit want de behuizing van de 2de was ook niet beschadigd.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209229

Het geeft misschien weer een beetje een draai aan het onderwerp waar jullie nu over aan het praten zijn, maar check de NES-PC die ik heb gemaakt:

http://www.rgame.nl/nespc.html
of ga naar http://www.rgame.nl en dan in het menu naar nes-pc

Dit is misschien niet écht retro, maar het zit wel in een neskast. Check ook meteen mijn NES collectie als je op die site bent (>200 games ^-^) http://www.rgame.nl/collectie_nes.php
of ga naar www.rgame.nl en ga dan naar "mijn collectie". Heb dus een collectie van meerdere oude nintendo consoles (en sega ook). Maar mijn grootste trots is de NES (now you're playing with power! ^-^).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Toch leuk om te zien hoe je dat gedaan hebt ja :)

Ik heb van de week een 'nieuwe' Mega Drive II gehaald.
Degene die ik al had was niet zo goed meer, de contacten voor de adapter-stekker waren slecht, hij verloor vaak z'n stroom. Daarbij waren ook de Power en Reset-knoppen niet meer zoals ze ooit geweest waren...
Dus nu eentje erbij genomen die geen last heeft van deze problemen... Kan ik weer vooruit :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Yay! Heb nu eindelijk een Sega Megadrive II :D
Thanks to m'n liefje :D
23 games erbij, 2 controllers :) Moet de controllers alleen ff nakijken omdat ze niet altijd even lekker reageren. Moet nogal hard op de knoppen drukken wil er iets gebeuren, maja :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3127d2bee238405482a86a474601a48/full.jpg

Alleen is het wel heel erg lang geleden dat ik op de Nintendo heb gespeeld, gisteren was ik redelijk ver met Mario maar hoe kan ik saven of moet je hem daan aan laten staan ? Of krijg je na een bepaald deel een code oid ?

* -Thunder- is sinds kort een nieuwe hobby begonnen... zo veel mogelijk consoles verzamelen :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:58

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

-Thunder- schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 10:46:
Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van :
[afbeelding]

Alleen is het wel heel erg lang geleden dat ik op de Nintendo heb gespeeld, gisteren was ik redelijk ver met Mario maar hoe kan ik saven of moet je hem daan aan laten staan ? Of krijg je na een bepaald deel een code oid ?

* -Thunder- is sinds kort een nieuwe hobby begonnen... zo veel mogelijk consoles verzamelen :)
Vroeger kon je in de meeste spellen niet saven. Je kunt daarom dus niet saven in Super Mario Bros. Als je het spel wilt uitspelen zul je dat in één keer van begin tot eind moeten doen of de NES aan laten staan.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vreet zon NES eigenlijk nog aardig wat stroom of zal je dat niet merken in de energie rekening als je hem lang aan laat staan ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
MetroidPrime schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:31:

Vroeger kon je in de meeste spellen niet saven. Je kunt daarom dus niet saven in Super Mario Bros. Als je het spel wilt uitspelen zul je dat in één keer van begin tot eind moeten doen of de NES aan laten staan.
In Mario 1 zat toch volgens mij wel een stiekeme level-select?
Ik weet niet meer precies hoe dat ging, iets met links of rechts en A drukken (1x per wereld) voordat je Start doet, geloof ik.

(of werkte dat alleen pas als je 'm eerst een keer rond had gespeeld?)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

-Thunder- schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:33:
Vreet zon NES eigenlijk nog aardig wat stroom of zal je dat niet merken in de energie rekening als je hem lang aan laat staan ?
Kijk gewoon wat er op de adapter staat? volts x amps = watts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Chillz schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:24:
[...]

Ik weet niet meer precies hoe dat ging, iets met links of rechts en A drukken (1x per wereld) voordat je Start doet, geloof ik.

Het enige dat je kan doen is A ingedrukt blijven houden wanneer je al je levens verbruikt hebt. Je begint dan gewoon opnieuw in de wereld waar je doodging. Verder zijn er een paar punten waar je een aantal werelden kan skippen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
KRG, heb je trouwens nog steeds een 3201 over? Ben wel geïnteresseerd.

Ik weet dat het niet hoort zo op het forum, maar ik weer niet hoe ik KRG anders kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
je hebt gewoon warps, die kan je ook gebruiken om naar een bepaalde wereld toe te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hmm, ik heb er nooit van gehoord. Maar, het is in Mario 1 op zich erg gemakkelijk om naar World 8 te gaan van scratch, middels de buizen in de sublevels. Duurt een paar minuutjes, en dan ben je weer in 8-1. Moet je wel weer doorwerken naar 8-4. Ik heb hem trouwens nog NOOIT uitgespeeld. Best kansloos van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

Uitspelen is niet zo moeilijk. Er zit nog wel een soort van warp in naar level -1 een oneindig water level.

Dan moest je in level 1-2 ipv over de muur naar de warp zone. Gebukt door de muur heen springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Exorcist schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:41:
Ik heb hem trouwens nog NOOIT uitgespeeld. Best kansloos van mezelf.
Oei... shame on you...

Dat is eigenlijk toch een van de dingen waar je in je jeugd uren/ dagen/ weken aan kwijt moet zijn geweest. :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
[...]

Hmmm dit is nieuw voor mij :? , Ik weet wel dat vele Konami spellen zo'n code hebben maar van Mario niet...
Bij Mario 3 was er wel iets wat pas kan als je hem uit hebt gespeeld, maar wat dat ook weer was zou ik niet weten :+

Weet iemand al welke code dit zou zijn voor Mario 1...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
crack_en_hack schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:51:
[...]

Hmmm dit is nieuw voor mij :? , Ik weet wel dat vele Konami spellen zo'n code hebben maar van Mario niet...
Bij Mario 3 was er wel iets wat pas kan als je hem uit hebt gespeeld, maar wat dat ook weer was zou ik niet weten :+

Weet iemand al welke code dit zou zijn voor Mario 1...?
Er is geen code, gewoon een keer uitspelen. Na de eerste keer dat je het hebt uitgespeeld kan je kiezen welke level je wilt spelen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Er is geen code, gewoon een keer uitspelen. Na de eerste keer dat je het hebt uitgespeeld kan je kiezen welke level je wilt spelen.
ook als je m hebt uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Kurios schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:59:
[...]

ook als je m hebt uitgezet?
Nee. De NES slaat niks op, dus eerst uitspelen, als je dan nog verder wilt spelen kan je een level kiezen :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Weer een nieuwe aanwinst :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0b60884d5e9a073842f43736164d95f1/full.jpg

Alleen kreeg ik de 2e als defect mee, aangesloten.. hmz inderdaad defect .. ik dacht.. ach ik haal hem ff los.. ff los gemaakt en in elkaar gezet en hij werkt weer als nieuw :)

Nu weet ik alleen niet wat ik er mee moet.. want ik heb maar 1 controller en 1 stroom snoer.

Helaas werkt Sonic niet, die kreeg ik ook als defect er bij. Misschien nog even los maken maar ik weet niet hoe...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Thunder- schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:14:

[afbeelding]

Alleen kreeg ik de 2e als defect mee, aangesloten.. hmz inderdaad defect .. ik dacht.. ach ik haal hem ff los.. ff los gemaakt en in elkaar gezet en hij werkt weer als nieuw :)

Nu weet ik alleen niet wat ik er mee moet.. want ik heb maar 1 controller en 1 stroom snoer.

Helaas werkt Sonic niet, die kreeg ik ook als defect er bij. Misschien nog even los maken maar ik weet niet hoe...
Er zijn gamebit schroevendraaiers voor carts, weet eigenlijk niet eens of de Sega carts hetzelfde in elkaar zitten als de NES/SNES/N64 carts, maar lijkt me wel. Anders ff de contactjes schoonmaken, helpt ook weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

[afbeelding]

2de losmaken en ombouwen tot NTSC modelletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

[afbeelding]

Wat was er precies kapot? Of was het het gebruikelijke 'contactspray/aandraaien/los contact'-kwaaltje? :)

OPendraaien kun je ook met een omgesmolten bic pen. Vulling eruit halen, verwarmen met aansteker en dan snel op het schroefje zetten... even wachten tot het plastic hard is en vervolgens kun je `m zo losschroeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb geen idee wat er kapot was, ging hem los maken, wou niet echt verder los.. dus heb ik hem weer dicht gedaan en toen werkte hij weer... 't is een wonder :P

En vandaag is er weer iets nieuws binnen gekomen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/76ccc017946904137504b774e0529726/full.jpg

Op dit moment heb ik kwa consoles :
- Playstation 2
- Xbox
- Nintendo 8bits
- Nintendo Gamecube
- Nintendo Gameboy Classic
- Sega Mega Drive 1 ( 2 x )
- Sega Mega Drive 2

On my wishlist :
- Super Nintendo
- Nintendo 64
- Atari ( Diversen )
- En nog een paar.
Uiteraard wil ik de Xbox 360+Ps3 ook wel maar die zijn me veel te duur dus die komen over wat jaartjes er bij te staan :P

Edit : Ik heb de Sonic Cardridge open gekregen... maar ik denk dat hij echt dood is helaas ;( . Maarja... wie wil hem ? :Y) Je krijgt er een custom karwei pen schroeven draaier er bij :P

En uh.. ombouwen tot ntsc .. hoe werkt dat ?

[ Voor 14% gewijzigd door -Thunder- op 30-06-2007 22:00 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dmv een schakelaartje laat je dan enkele contacten op het megadrive mobo verbinding maken met elkaar. Ook fijn om bv spellen op 60hz (oorspronkelijke snelheid bij bv Sonic) te spelen.

Via google moet je wel een en ander aan schema`s kunnen vinden dmv 'genesis/megadrive ntsc/50-60hz mod' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zal binnenkort is kijken wat ik er mee doe. Ik heb tenslot geen stroomadapter en antenne snoer en controller voor die Sega.

Ik denk eigenlijk dat ik hem wel weg doe...

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gewoon bewaren...

Ik heb 4 jaar een MegaDrive 2 adapter gehad zonder nut (gratis bij wat meuk gekregen... en hij pastte ook niet op MegaDrive 1)... tot ik opeens een MegaDrive 2 voor 3 euro op de rommelmarkt vond en die miste de adapter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 07:52
Als het goed is krijg ik deze week track & field I en II voor de nes binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

-Thunder- schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:35:
Ik zal binnenkort is kijken wat ik er mee doe. Ik heb tenslot geen stroomadapter en antenne snoer en controller voor die Sega.

Ik denk eigenlijk dat ik hem wel weg doe...
je kan em ook nog overclocken :P spelletjes werden niet sneller, maar bottleneckpunten verdwijnen wel.
Zoals de sloomheid in Sonic multiplayer of wanneer Sonic z'n ringen verliest.
En zo zijn er wel meer games die er profijt van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Nu online

-ET-

Phone Home

died_laughing schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:08:
Als het goed is krijg ik deze week track & field I en II voor de nes binnen. :)
Track & Field, dat was toch als een bezettene op de knoppen rammmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 19:10

TdV

Als je een megadrive 1 permanent naar ntsc (60hz) wil modificeren hoef je zelfs maar 1 brug door te snijden of boren (ik heb geboord). Op www.gamesx.com staat welke brug waarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zo, ik heb net ff met m'n vriendin de controllers van m'n Megadrive II opgepoetst :)
Helemaal los gesloopt, alle ranzige meuk er uit gepoetst met wattenstaafjes en doekjes icm wat "surface cleaning solvent". Een of ander goedje speciaal voor computers en elektronica.
Gewone alcohol/spiritus voldoet natuurlijk ook, maar dit had ik toevallig staan :)

Voor wie weet hoe de D-Pad (Directional Pad, pijltjes geval) van een MD controller in elkaar steekt een gouden tip: poets het parasolletje en het cupje goed schoon en doe er dan een dotje lagervet of machinevet in.
Na verloop van vele jaren verdroogt het vet wat er normaal in de controller zit en dat moet vervangen worden.
Resultaat: een controller die net zo smooth voelt als een nieuwe :*)

Zometeen maar even een potje Streets of Rage spelen :)

Btw, als iemand nog Sonic&Knuckles en Streets of Rage 2 + 3 heeft: * McKaamos heeft interesse ;) DM me!

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 03-07-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
-ET- schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:07:
[...]

Yep, die spellen vond ik op de msx al verslavend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

-ET- schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:07:
[...]

die is ooit ook op de dreamcast uitgebracht was wel geinig blaren gegarandeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Anoniem: 215024 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:44:
[...]

die is ooit ook op de dreamcast uitgebracht was wel geinig blaren gegarandeerd >:)
Dat ie ook voor de dreamcast is uitgebracht wist ik niet.
Heb ook een NES advantage joystick op de kop getikt.
Gaat track & field spelen wat makkelijker mee. :)

[ Voor 16% gewijzigd door died_laughing op 03-07-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Als iemand nog een defecte SNES wil hebben laat maar weten.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat is er mis mee ? en is hij compleet met kabels/controllers ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

McKaamos schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:53:
Zo, ik heb net ff met m'n vriendin de controllers van m'n Megadrive II opgepoetst :)
Helemaal los gesloopt, alle ranzige meuk er uit gepoetst met wattenstaafjes en doekjes icm wat "surface cleaning solvent". Een of ander goedje speciaal voor computers en elektronica.
Gewone alcohol/spiritus voldoet natuurlijk ook, maar dit had ik toevallig staan :)

Voor wie weet hoe de D-Pad (Directional Pad, pijltjes geval) van een MD controller in elkaar steekt een gouden tip: poets het parasolletje en het cupje goed schoon en doe er dan een dotje lagervet of machinevet in.
Na verloop van vele jaren verdroogt het vet wat er normaal in de controller zit en dat moet vervangen worden.
Resultaat: een controller die net zo smooth voelt als een nieuwe :*)

Zometeen maar even een potje Streets of Rage spelen :)

Btw, als iemand nog Sonic&Knuckles en Streets of Rage 2 + 3 heeft: * McKaamos heeft interesse ;) DM me!
Fout #1: Megadrive controllers (en andere gangbare 8/16/32 bit controllers horen niet ingevet te zijn. Het vet wordt snel vuil en zorgt voor 'wringen' en juist daar kan de megadrive controller (zwak hard plastic) niet tegen. Het kan dan sneller breken.

Het enige vet dat je in een controller mag zien, is evt. vet op een printplaat :)
-Thunder- schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 23:03:
Wat is er mis mee ? en is hij compleet met kabels/controllers ?
Ik vermoed, dat hij doorgebrand is :)

Heb er zelf ook twee staan voor reparatie-onderdelen...beiden op dezelfde plek doorgebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 09:33

KRG

vleppyniles schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 18:11:
[...]

KRG, heb je trouwens nog steeds een 3201 over? Ben wel geïnteresseerd.

Ik weet dat het niet hoort zo op het forum, maar ik weer niet hoe ik KRG anders kan bereiken.
offtopic:
Je doelt op de copybox neem ik aan? nee sorry verkocht voor 125. Heb nog wel een SWC DX, maar die houd ik zelf. Je kan btw je DM ook aan zetten, dan kan je berichten ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Michael Knight schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:58:
[...]

Fout #1: Megadrive controllers (en andere gangbare 8/16/32 bit controllers horen niet ingevet te zijn. Het vet wordt snel vuil en zorgt voor 'wringen' en juist daar kan de megadrive controller (zwak hard plastic) niet tegen. Het kan dan sneller breken.

Het enige vet dat je in een controller mag zien, is evt. vet op een printplaat :)

[...]

[knip]
By default zit er al vet in een MD controller ;)
Ik heb er bij mijne sowieso al vet uit moeten poetsen voordat ik er wat nieuw vet in deed ;)

De D-Pad van een MD zit sowieso anders in elkaar dan de meeste andere controllers.
Hij zit zo in elkaar dat invetten juist nodig is, anders loopt de controller extreem stroef.

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 04-07-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Michael Knight schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:58:
Ik vermoed, dat hij doorgebrand is :)

Heb er zelf ook twee staan voor reparatie-onderdelen...beiden op dezelfde plek doorgebrand.
Zekering in de Snes al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

McKaamos schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:08:
[...]

By default zit er al vet in een MD controller ;)
Ik heb er bij mijne sowieso al vet uit moeten poetsen voordat ik er wat nieuw vet in deed ;)

De D-Pad van een MD zit sowieso anders in elkaar dan de meeste andere controllers.
Hij zit zo in elkaar dat invetten juist nodig is, anders loopt de controller extreem stroef.
Hebben we het dan over MD1 of MD2 controllers? Op al mijn MD1 controllers zat namelijk geen vet bij de knopjes (zowel nieuw als tweedehands). Verklaart misschien ook waarom die van mij zo snel achteruit zijn gegaan... :'(
Schweino schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:46:
[...]

Zekering in de Snes al vervangen?
Kleine smd doorgebrand en een stuk van het mobo meegenomen.. >:)

Maar zoals eerder gezegd, gebruik ik die voor reserve-onderdelen :)
Heb er al enkele mensen mee geholpen :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 04-07-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, net mn Nedgame bestelling ontvangen :)

Mario Party 8
2000 Wii Points
2100 Xbox points

Kevin Keegan's Player Manager (SNES). Speelde ik vroeger vaak :)
G-Police (nieuw) voor de PS1
Destruction Derby 2 voor de PS1
Die Hard Trilogy voor de PS1
Doom (sealed, 4 € :P) voor de Saturn

Heb weer wat gewenste games die ik van mn lijst af kan schrapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:36

GZ

!!

Hij is niet doorgebrand.

Het slot waar de carts ingaan is defect. Er is 1 tandje een beetje verbogen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Buig je hem toch voorzichtig terug ? Heb je weer een werkende snes :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
-Thunder- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:29:
Buig je hem toch voorzichtig terug ? Heb je weer een werkende snes :)
Of koop een 2e hands vergeelde snes op marktplaats voor een 10tje ofzo en haal het hele moederbord eruit als je eigen snes behuizing nog mooi grijs is.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Michael Knight schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:36:
[...]

Hebben we het dan over MD1 of MD2 controllers? Op al mijn MD1 controllers zat namelijk geen vet bij de knopjes (zowel nieuw als tweedehands). Verklaart misschien ook waarom die van mij zo snel achteruit zijn gegaan... :'(
[...]
[knip]
We hebben het hier over de originele controllers van de MD2, en dan alleen onder de D-Pad, niet de A/B/C/Start.
De D-Pad van een MD2 controller staat op een soort parasolletje.
Dat parasolletje staat op de kop en heeft een rond dopje dat in een cupje staat. Dat dopje/cupje is ingevet met een beetje siliconenvet (a-la RC modelbouw type vet).
Dat vet hoort wittig/lichtgeel te zijn (net als de meeste soorten lagervet) maar dat was bij mij dus ondertussen grijs. Bij gebrek aan nieuw siliconenvet heb ik er wat machinevet tussen gesmeerd (beige/bruin van kleur, dat spul dat normaal onder druk gespoten wordt, heb een bus staan).
Werkt perfect :)

Als ik de boel weer open trek, maak ik wel ff een paar fotos.
De print raakt na verloop van tijd trouwens ook beschadigd door de D-Pad zelf. Die schuurt nogal op de print en dan krijg je een prachtig cirkeltje in de print te staan. Ik ga proberen of het zinvol is om een plakje vilt of iets dergelijks er tussen te proppen. Met een beetje geluk voeltie dan nog beter aan (minder zinloze speling)

Knopjes zijn over het algemeen te redden door ze eens goed schoon te maken en dan niet vergeten de printplaat af te vegen, evenals de contactpads van de rubbertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Edge Magazine heeft weer een nieuwe special uitgebracht met de "100 beste games ooit", staan toch nog wel een aantal "oudere spellen" in. Er staan wel games in waarvan ik me afvraag of die er wel in horen, maar zal je altijd met dat soort lijsten hebben:

http://www.next-gen.biz/i...1&Itemid=2&show=1&start=4

Wel heel veel Nintendo spellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Walkman schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:38:
Edge Magazine heeft weer een nieuwe special uitgebracht met de "100 beste games ooit", staan toch nog wel een aantal "oudere spellen" in. Er staan wel games in waarvan ik me afvraag of die er wel in horen, maar zal je altijd met dat soort lijsten hebben:

Wat het beste is qua games is toch verschillend van persoon tot persoon. Dit soort lijsten zijn dan ook bij voorbaat onzin, imho. Alleen wel ff leuk om te lezen omdat je nog weleens wat tegenkomt waarvan je dan denk "hey ik was helemaal vergeten dat die game bestond"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Walkman schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 15:38:

top10 ben ik het wel redelijk mee eens, al vond ik halo niets vanwege de besturing (ik kreeg het niet voor elkaar :) ) Ik zou Super Mario 3 er eigenlijk bijzetten, want dat was toch wel de Mario game allertijden.

RE4 en FF zijn de enige die ik niet gespeeld heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Kurios op 05-07-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Chrono Trigger op 54? :/

Ook erg vreemd dat ze FFXII zo hoog neerzetten, het is een prima spel maar deel VI is toch echt beter (en dan zijn er nog wel wat FF delen die beter zijn). Hetzelfde geld voor GTA Vice City boven San Andreas (heb ik niet eens gezien).

Verder prima lijstje, al ziet het mijne er toch iets anders uit.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Heb vandaag mijn sega megadrive II ontvangen.
In de orginele doos en met sonic 3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
Gisteren even golden axe op de megadrive gespeeld.
Wat blijft dat een leuk spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Gister gekregen The Firemen voor de SNES. Best wel ondergewaarde game, romde hem altijd vroeger. Kent iemand het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Jeps, ik heb hem ook. Tof spel, maar ik heb hem nog maar heel even gespeeld wegens tijdgebrek.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

spelen jullie ook Mame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
The Firemen is superrrrrr. Veel gespeeld vroeger en volgens mij nog aardig zeldzaam ook. Nette aanwinst als je het mij vraagt. Ik heb zelf zojuist de Wave Race rumble editie voor N64 gewonnen op Ebay. Zat er al erg lang op te azen, maar telkens ging het spel voor bizar hoge bedragen weg. Nu gelukkig dus voor een prikkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Kom er van de week achter dat mijn stiefbroer een snes heeft. :) Meteen even opgehaald en EDF (earth defence force) ervoor gehaald. moet nog even kijken of ik goof troop ook ergens vandaan kan halen.

Het valt me wel op dat de oude consoles het, het beste doen. Hij heeft hem al 5-6 jaar en hij werkt perfect. Dat kun je over de meeste nieuwe consoles niet zeggen.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Schweino schreef op maandag 16 juli 2007 @ 15:20:
The Firemen is superrrrrr. Veel gespeeld vroeger en volgens mij nog aardig zeldzaam ook. Nette aanwinst als je het mij vraagt. Ik heb zelf zojuist de Wave Race rumble editie voor N64 gewonnen op Ebay. Zat er al erg lang op te azen, maar telkens ging het spel voor bizar hoge bedragen weg. Nu gelukkig dus voor een prikkie :)
Het was een stoppende videotheek, hij was 4 euro. Ik wist dat het een zeldzame was, niemand wilde dat spel ook, omdat niemand het kent. Heb het snel gekocht, helaas wel videodoos en wat stickers, maar ach voor die 4 euro.

Kent iemand Metal Warriors ook? Die game wil ik nog graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N

Zit je nog steeds in Japan?

Ken je deze retrocontroller?

Afbeeldingslocatie: http://www.gamechoiceclub.com/image/pc_famicom_pad2.gif

Een NES/Famicom kloon met USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Nee, ik zit er inmiddels helaas niet meer. Heb deze kloon ook nooit gezien. De NeoFami is er eentje die je er superveel zag.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

Captain N ???

ik zag dat je dat 64dd golf spel hebt..
hebbie ook t hele apperaat (64dddrive) en ook toevallig dat mariopaint enzo op de kop kunnen
tikken?
k heb eem wel eens gezien op ebay maar k weet nie of t nou echt leuk en de moeite waar is
om er 600 pleuro voor neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Captain N schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:25:
Nee, ik zit er inmiddels helaas niet meer. Heb deze kloon ook nooit gezien. De NeoFami is er eentje die je er superveel zag.
Mijn link is een USB controller voor de PC.Waar kan ik aan zo een komen? Op yahoo auctions zijn ze voor 800 Yen te koop, op ebay gaan ze voor meer dna $25 weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
@debart: Ja, ik heb de 64DD Randnet Kit, waarin de 64DD zelf, al die Mario Artist games, Sim City, Doshin the Giant en F-Zero Expansion Kit zitten. En daarbij nog Doshin the Giant 2 en Nippon Pro Golf Tour 64. Dat maakt het setje games compleet, want dat is alles dat er voor de 64DD is. Verwacht overigens niet die laatste twee voor vijf euro van Marktplaats te halen. Denk meer aan een prijs anderhalf keer zo hoog als de 64DD met de rest van de games. ;) En leuk? Tja... niet 600-euro leuk iig. Verzamelwaarde? Absoluut! :)

@davidgilmour: Voor dat ruime tientje verschil zou ik hem gewoon lekker van Ebay afplukken. Scheelt je EN een heleboel gedoe EN waarschijnlijk kom je dan uiteindelijk goedkoper uit.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Voor de liefhebbers: Er staat op dit moment een (zeldzame) Hori N64 controller op Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 19:10

TdV

Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:44:
Voor de liefhebbers: Er staat op dit moment een (zeldzame) Hori N64 controller op Ebay
Nu niet meer; bedankt voor de tip. Er staan er nog wel een aantal in JPN trouwens; iets meer verzenkosten alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb er in Japan nog een aantal op de kop getikt en ik had er al een paar, dus ik kan nog wel even vooruit. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:34

Auredium

Informaticus Chaoticus

Je kan ook bestaande controllers omsolderen met een zelfgemaakt printje zodat ze werken op een PC. Zo heb ik mijn SNES controller laten werken op de Parallele poort. Lekker lange kabel, SNES Emulator erop, link naar de TV en gamen maar!

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
De 'real thing' blijft voor mij (en ik denk de meesten hier) toch echt het leukst. Staat zo knullig, een zo'n dvdtje met alle games erop op de boekenplank. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
@Auredium: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/I/41M3V6076VL._AA280_.jpg

En inderdaad, gewoon op een echte Snes spelen blijft het leukst (met of zonder copybox ;) )

[ Voor 30% gewijzigd door Schweino op 25-07-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Die dingen zijn alleen zo duur, dat je beter gewoon een willekeurig andere gamepad kan kopen ipv zo'n blokje.

Of gewoon de inmiddels vrij oude Gravis Gamepad, welke bijna hetzelfde is als een snes controller.

Ik hou het ook bij echt (al dan niet met copybox :)). Op de PC doe ik weer andere games.

Ik neig echter wel meer naar collector dan het daadwerkelijk spelen sinds ik aan het HBO ben begonnen.

[ Voor 32% gewijzigd door KRG op 25-07-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Schweino schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:31:
@Auredium: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

[afbeelding]

En inderdaad, gewoon op een echte Snes spelen blijft het leukst (met of zonder copybox ;) )
Hobbien mensen, hobbien. net zoals er word gegamed houd ik van spelen met hardware. Ik had nog een niet-functionerende SNES en dus heb ik wat onderdelen gesalvaged. Ik heb die SNES inmiddels weg gedaan.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Overigens heb ik thuis nog een cardridge liggen van Super Mario World voor de SNES en Super Mario Allstars.

Ik denk dat ik in de toekomst wel retroconsoles ga aanschaffen gewoon omdat ik ontzettend van retrospellen houd.
Zucht, ik zou willen dat de arcadehallen van de jaren 80 nog bestonden in grote getallen. Donkere ruimtes met snel te spelen spellen en scoreborden. Hoe dan ook komt er ooit een echte arcadekast te staan in mijn huis en wellicht een flipperkast, maar het onderhoud van die laatste is moordend duur volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KRG schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:34:
Of gewoon de inmiddels vrij oude Gravis Gamepad, welke bijna hetzelfde is als een snes controller.
Ja, deze heb ik ook nog gehad, de echte klassieker.

Afbeeldingslocatie: http://3dfolio.com/oldsite/tutorials/gampad_tut/images/gamepad.jpg

Ik had ooit bij een kennis een Neo Geo joystick laten ombouwen op de SNES te gebruiken. uniek exemplaartje :)

Is het moeilijk om een Gravis Gamepad om te bouwen naar USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Je hebt wel Gameport to USB adapters, maar of dat goed werkt. Geen idee.

Heeft die gravis wel schouderknoppen though?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KRG schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 02:04:
Je hebt wel Gameport to USB adapters, maar of dat goed werkt. Geen idee.

Heeft die gravis wel schouderknoppen though?
Ik zal er even op googlen op die adapters. De Gravis heeft geen shoulderbuttons, die is echt voor de oude jump n run spellen gemaakt. De Gravis Gamepad Pro heeft ze weer wel. Deze witte versie is met Gameport uitgang, de zwarte versie heeft USB:

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/970425/pad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Klopt, dat ding heb ik thuis liggen. Op zich wel leuk dingetje, alleen heb geen gameport meer.

Naar mijn weten werkte gameport altijd kut, het werkte soms niet en soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb sinds kort een NES, en daar heb ik het fameuze knipperende-rode-led-probleem mee. In eerste instantie was het onmogelijk om 'm aan de praat te krijgen, blazen en met een doekje schoonmaken hielpen niet, hij deed gewoon niets. Uiteindelijk heb ik 'm opengeschroefd en uit elkaar gehaald, en de contacten met alcohol onder handen genomen. Zowaar, met resultaat, maar het is nog steeds niet je van het. Het beeld is niet helemaal in orde, er loopt een soort van balk met vervorming horizontaal die ik wel zou kunnen missen. Ook moet ik een cartridge helemaal omlaag duwen anders heb ik nog steeds geen contact en doet ie het dus niet. Ik heb ook wat met contactspray geprobeerd. Heeft iemand nog tips om de contacten te verbeteren?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Waarschijnljk zijn die contactjes op de zwarte ding waar je de spellen in schuift wat verbogen. Te losjes zeg maar. Je kunt zo'n ding of nieuw kopen op Ebay oid, of zelf proberen de contactjes wat terug te buigen, zodat ze weer beter contact maken met de contactpunten op de cartridge van het spel.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Contactjes terugbuigen, daar kan ik eens naar kijken. Die connector ziet er verder namelijk goed uit. Zou dat ook te maken hebben met die lelijke balk in het beeld? Afhankelijk van hoe ik de cartridge omlaagduw heb ik er meer of minder last van, en het beeld is ook nog weleens niet helemaal goed uitgelijnd (tever naar onder bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Haal de zwarte connectorbase los: helemaal inspuiten met contactspray en ff laten werken :) vervolgens contacten iets bijbuigen en de carts gaan er wer 'stroef' in :)

Btw, check meteen hoe de aansluiting is vanaf het moederbord naar de zwarte connectorbase. De eerste gen NES (1985-1988) heeft daar echt veel last van 'rot'. De banen zijn daar vergaan...opnieuw lijntjes trekken met soldeertin is daarvoor de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja er was 1 baan rot, die heb ik met een schroevendraaier bewerkt. :+
Verder heb ik 'm flink schoongemaakt maar 't nog niet genoeg.
Cartridges gaan er vrij makkelijk in nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 03-05 10:54
Omdat ik vermoed dat hier nogal wat arcade liefhebbers zetten de volgende vraag.

Zijn er nog steeds arcades in Scheveningen?
Ik kan me herinneren dat er vroegah 2 op de promenade zaten en 1 bij de vuurtoren. Weten jullie of die er nog zijn?
Ik ga zowieso ff kijken vandaag (zal vast heel druk zijn met dit weer ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Jaartje geleden zat diegene in dat gebouw aan de boulevard (even de naam van het gebouw kwijt, maar je weet waarschijnlijk wel welke ik bedoel. Die bij de tramhalte en zo.) die arcade er nog ja. Beetje jammer alleen dat 'ie vrij suf is.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een klassiek filmpje over arcade games...

http://www.youtube.com/watch?v=kRCvkuFJE9A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 03-05 10:54
Captain N schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:48:
Jaartje geleden zat diegene in dat gebouw aan de boulevard (even de naam van het gebouw kwijt, maar je weet waarschijnlijk wel welke ik bedoel. Die bij de tramhalte en zo.) die arcade er nog ja. Beetje jammer alleen dat 'ie vrij suf is.
Tsja arcades in nederland.....misschien toch maar een keer naar vlissingen ofzo (nou ja 2 uur rijden voor wat arcade games 8)7)

Ik laat wel weten of het nog wat was :)

10 second ninja DONE

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.