Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 93.608 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:52:
[...]

De Dreamcast is alleen regiovrij bij gebruik van gekopieerde spellen.
mmm misschien gek maar heb 5 jappanse spellen orineel en die werken gewoon zonder crack of loader op mijn europese dc

eurpese versie logo
Afbeeldingslocatie: http://museodelvideojuego.files.wordpress.com/2007/12/dreamcast-logo.jpg

japase versie logo
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/7e/Dreamcast_logo.svg/220px-Dreamcast_logo.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
Michael Knight schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:11:
[...]
Ergens heb je gelijk, maar toch heeft de Megadrive enkele games met zeer goede soundtracks...
Soms vraag ik me wel eens af hoe games als 'Streets of rage' en 'Moonwalker' zouden klinken op een SNES..
Heh ik ben zelf iemand die nogal fel voorstander is van gameplay boven graphics, maar geluid is bij dus wel een dealbreaker, lekker consequent 8)7
Daarnaast zijn er ook enkele 8bit games die ook nog met zeer veel plezier speel, en ik ga niet zeggen dat dat die beter geluid hadden.

Maar zoals ik als zei, het heeft ook te maken met budget, tijd en wat voor de meeste verzamelaar/retro spelers hier herkenbaar zal zijn......je kan (bijna) niet alles tegelijk aangesloten hebben.
Het is toch altijd wel zeer plezierig als je in je schaarse vrije tijd niets eerst je retro console uit een doos moet halen, af gaan stoffen en aansluiten voordat je kunt gaan spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
walterg schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:10:
Heeft iemand ervaring met een omgebouwde mega drive en een amerikaanse 32X? Ik vraag me af of dat ook met europese spellen werkt als je na het booten switched.

Met Genesis spellen werkt dat voor zover ik me kan herinneren gewoon.
Er is wel het een en ander over te vinden online. Volgens mij kunnen zowel megadrive als 32x omgebouwd worden. Beide moeten volgens mij wel op zowel de juiste regio als tv-systeem (PAL/NTSC) staan.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Schweino schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:52:
[...]

De Dreamcast is alleen regiovrij bij gebruik van gekopieerde spellen.
Of je moet een bootloader downloaden. Of valt dat onder het 'grijze gebied'?

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
mvdklip schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:22:
[...]

Er is wel het een en ander over te vinden online. Volgens mij kunnen zowel megadrive als 32x omgebouwd worden. Beide moeten volgens mij wel op zowel de juiste regio als tv-systeem (PAL/NTSC) staan.
Ik heb een omgebouwde mega drive waarbij zowel games als de sega cd (dus US versie) goed werken als ik ze na het booten terug switch naar europees.

Tenminste... dat kan ik me vaag herinneren... is alweer een tijdje terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:14:
[...]

mmm misschien gek maar heb 5 jappanse spellen orineel en die werken gewoon zonder crack of loader op mijn europese dc

eurpese versie logo
[afbeelding]

japase versie logo
[afbeelding]
Titels?

Edit:

Effe snel 2 titels erin gezet:

C.A.R.T --> Insert game disc
VF 3TB --> Insert game disc

Misschien een modded DC?

[ Voor 11% gewijzigd door Richard op 28-07-2008 22:04 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:14:
[...]

Dan zit er een chip in.... Het rode logo is overigens het NTSC DC logo, dus zowel US als Japans.
ElBarto schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:29:
[...]

Of je moet een bootloader downloaden. Of valt dat onder het 'grijze gebied'?
Klopt, met bootloader is 'ie ook regiovrij mbt originele spellen. Je moet dan wel de disc swappen.
walterg schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:39:
[...]

Ik heb een omgebouwde mega drive waarbij zowel games als de sega cd (dus US versie) goed werken als ik ze na het booten terug switch naar europees.

Tenminste... dat kan ik me vaag herinneren... is alweer een tijdje terug :)
Zo doe ik het bij mijn Mega Drive + Mega CD II ook inderdaad.

[ Voor 54% gewijzigd door Schweino op 28-07-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Iemand deze al gezien? Geen geld en toch twintig oude sega 16 bits spellen!

http://www.segaretro.net/

//update; net besteld bij play-asia ;)

[ Voor 16% gewijzigd door notgib op 30-07-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier eigenlijk een xrgb icm een lcd/plasma tv? Ik was wel benieuwd naar de ervaringen van een hollander hiermee, ik vind alleen forumposts van amerikanen, maarja die zijn sowieso al niks gewend met hun gebrek aan rgb scart zegmaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
notgib schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 08:52:
Iemand deze al gezien? Geen geld en toch twintig oude sega 16 bits spellen!

http://www.segaretro.net/

//update; net besteld bij play-asia ;)
Ik had hem al van play-asia, maar ding valt uit elkaar van ellende bij mij. Terugsturen is ook niet echt een optie vanwege hoge verzendkosten. Je bent gewaarschuwd. :P

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

mvdklip schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:11:
[...]
Ik had hem al van play-asia, maar ding valt uit elkaar van ellende bij mij. Terugsturen is ook niet echt een optie vanwege hoge verzendkosten. Je bent gewaarschuwd. :P
Dat meen je niet! :D

Ligt dat aan je agressie speelstijl of is het echt kwaliteit van EUR. 25,- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51

St@m

@ Your Service

Zit er ook aan te denken om weer eens een SNES aan te schaffen.
Nu heb ik er 1 gevonden:

Een Super Nintendo
2 controllers, een joy stick, een wild card 24m
Geen originele spellen, maar wel ~250 gekopieerde spellen.

De boel is behoorlijk vergeeld, maar dat maakt me niet zoveel uit.
Hoeveel zou je daar nou voor bieden? 30 euro? 40 euro? Ik heb echt geen flauw idee.. iemand :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:28:
Nu heb ik er 1 gevonden:

Een Super Nintendo

Hoeveel zou je daar nou voor bieden? 30 euro? 40 euro? Ik heb echt geen flauw idee.. iemand :?
Die copyboxen alleen gaan over het algemeen wel voor tussen de 50 en 100, dus als je hem voor 40 kan krijgen inc copybox dan val je je er geen buil aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:33:
[...]

Die copyboxen alleen gaan over het algemeen wel voor tussen de 50 en 100, dus als je hem voor 40 kan krijgen inc copybox dan val je je er geen buil aan.
Dat zijn veel centjes voor iets van zo oud :P Achja.. retro spullen, ik zal het nooit begrijpen..
Zat laatst te kijken om mijn GI Joe verzameling uit te breiden.. ik viel bijna van mn stoel :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja wat is veel. Ik vind een paar ton voor een schetsje van Rembrand ook veel maar daar zijn de meningen ook over verdeeld :) Het blijft wat de gek ervoor geeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:02:
Ach ja wat is veel. Ik vind een paar ton voor een schetsje van Rembrand ook veel maar daar zijn de meningen ook over verdeeld :) Het blijft wat de gek ervoor geeft natuurlijk.
ik moest beginnen met 120 euro, dat vind ik teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Nu heb ik er 1 gevonden:

Een Super Nintendo

Doen, ik heb zelf ook een stapel SNESen die ik wel eens op MP verkoop (koop vaak een SNES plus een zooi spellen, waarvan ik dan het dubbele materiaal weer loos), en die gaan meestal los al voor die prijs weg, zonder copybox.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Captain N schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:12:
[...]

Doen, ik heb zelf ook een stapel SNESen die ik wel eens op MP verkoop (koop vaak een SNES plus een zooi spellen, waarvan ik dan het dubbele materiaal weer loos), en die gaan meestal los al voor die prijs weg, zonder copybox.
Voor 120 euro?? Dat vind ik echt heel veel geld hoor, voor een paar diskettes en een bejaarde console, die copybox.. tja.. dan kan ik beter een SNES kopen met een paar spellen die ik daadwerkelijk speel, dan ben ik veeeeeel goedkoper uit.
Of ik koop een SNES en een losse copybox en pleur ik zelf wat op diskette..

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 31-07-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024
Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je hem voor 40 kon kopen. Die 120 euro is idd wat aan de dure kant. 40 euro zou een no-brainer zijn. Niet meer dan 100 euro lijkt me een redelijke deal.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
notgib schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:21:
Ligt dat aan je agressie speelstijl of is het echt kwaliteit van EUR. 25,- ;)
Ik heb er nog geen 10 minuten fatsoenlijk op kunnen spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
St@m schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:54:
[...]

Of ik koop een SNES en een losse copybox en pleur ik zelf wat op diskette..
Die copybox maakt het nu juist zo duur, niet de gekopieerde spellen op diskettes. Een 24Mb copybox zou ik sowieso niet nemen, maar minimaal 32 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Schweino schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:48:
[...]
Die copybox maakt het nu juist zo duur, niet de gekopieerde spellen op diskettes. Een 24Mb copybox zou ik sowieso niet nemen, maar minimaal 32 Mb.
Zou ik ook zeker doen, anders vallen bepaalde 32m spellen af (en daar zitten echt goede bij, zoals donkey kong country en starfox, als ik me niet vergis).

Meende dat marktplaats.nl ze altijd verwijderd tussen de advertenties, waar zijn ze uberhaupt nog te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

mvdklip schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:22:
[...]
Ik heb er nog geen 10 minuten fatsoenlijk op kunnen spelen. :P
Damn, dat beloofd nog wat! :'(
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notgib schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:26:
[...]

Zou ik ook zeker doen, anders vallen bepaalde 32m spellen af (en daar zitten echt goede bij, zoals donkey kong country en starfox, als ik me niet vergis).

Meende dat marktplaats.nl ze altijd verwijderd tussen de advertenties, waar zijn ze uberhaupt nog te krijgen?
Marktplaats is nogal selectief, sommigen staan er WEKEN op sommigen verwijderen ze gelijk. Met Starfox kom je sowieso in de problemen door de SuperFX chip, volgens mij werkt het wel op een Wildcard 2 dx ofzo maar niet op die vage cheapass copiers die geen SuperFX support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:30:
[...]

Marktplaats is nogal selectief, sommigen staan er WEKEN op sommigen verwijderen ze gelijk. Met Starfox kom je sowieso in de problemen door de SuperFX chip, volgens mij werkt het wel op een Wildcard 2 dx ofzo maar niet op die vage cheapass copiers die geen SuperFX support hebben.
De Super WildCard DX2 64 Mbit met DiskDual is nog onderweg hierheen, maar zodra die hier is zal ik het testen. :) Voor zover ik weet werkt Starfox echter ook niet op de DX2... Inderdaad om die SuperFX chip.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

l0c4lh0st schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:14:
[...]
De Super WildCard DX2 64 Mbit met DiskDual is nog onderweg hierheen, maar zodra die hier is zal ik het testen. :) Voor zover ik weet werkt Starfox echter ook niet op de DX2... Inderdaad om die SuperFX chip.
Ja, idd. Zijn maar een paar spellen die daar van gebruik maken overigens, mis je niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

Gisteren mijn NES weer eens uit het stof gehaald. Damn wat is Mario 3 toch leuk. Ben het nog steeds niet verleerd. In 2 dagen tijd alle levels op volgorde gedaan. Dus uitgespeeld zonder warp fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
-ET- schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:00:
Gisteren mijn NES weer eens uit het stof gehaald. Damn wat is Mario 3 toch leuk. Ben het nog steeds niet verleerd. In 2 dagen tijd alle levels op volgorde gedaan. Dus uitgespeeld zonder warp fluiten.
Je hebt 2 dagen aan een stuk zitten spelen? wtf?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nu heb ik er 1 gevonden:

Een Super Nintendo

En toen kwam ik er achter dat je met een omgebouwde X-Box precies hetzelfde gevoel weer krijgt.. (vvd gedaan bij een vriend).. dat is al een stukje goedkoper :P
Nu nog een X-Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
St@m schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 01:26:
[...]

En toen kwam ik er achter dat je met een omgebouwde X-Box precies hetzelfde gevoel weer krijgt.. (vvd gedaan bij een vriend).. dat is al een stukje goedkoper :P
Nu nog een X-Box
Die staan hordes op Marktplaats. :) Even een goedkope Xbox (kan al vanaf een 25 euro volgens mij) zoeken en daarbij het spel Splinter Cell / Mechassault / 007 Agent Under Fire en de benodigde USB kabel. Lekker een paar uurtjes frotten en je hebt er XBMC op staan.

Maar mensen! De SWC DX2 is binnen. Hier even wat pics met mijn überbrakke telefoon. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/tn_790_img006.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/tn_284_img007.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/tn_707_img008.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/tn_981_img009.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/tn_142_img010.jpg

Vette shit toch? :D Ik heb inmiddels een 2 GB HDD in die DiskDual zitten met alle "applicaties". :)

[ Voor 69% gewijzigd door Tanuki op 03-08-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n DX2 is leuk, maar het is toch leuker (als retro liefhebber) om de cartridges te hebben van veel spellen? Dat verzamelt zo lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 10:48:
Zo'n DX2 is leuk, maar het is toch leuker (als retro liefhebber) om de cartridges te hebben van veel spellen? Dat verzamelt zo lekker :)
Die gaan er dan ook zeker nog eens komen. :)
Sowieso de spellen met SuperFX chip. Maar dit apparaat mag ook zeker niet ontbreken in een retro verzameling, denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 01:26:
[...]

Nu nog een X-Box
Als ik wat speel is het tegenwoordig ook via de emulator. Composiet signaal van de oude consoles ziet er toch voor geen meter uit op een moderne tv, en het speelt toch hetzelfde. Zeker NES/SNES emulatie is zo ver dat het voor de gameplay echt geen reet boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

-ET-

Phone Home

l0c4lh0st schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:59:
[...]

Je hebt 2 dagen aan een stuk zitten spelen? wtf?
Nee, niet aan een stuk. Dan krijg ik ruzie met mijn vriendin. Over twee dagen verdeelt totaal een uur of 6 a 7 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
l0c4lh0st schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 09:35:
[...]
Maar mensen! De SWC DX2 is binnen. Hier even wat pics met mijn überbrakke telefoon. :+

Vette shit toch? :D Ik heb inmiddels een 2 GB HDD in die DiskDual zitten met alle "applicaties". :)
Alles nieuw in de doos nog? Waar heb je dat vandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Schweino schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:27:
[...]

Alles nieuw in de doos nog? Waar heb je dat vandaan gehaald?
Gewoon, bij Front FarEast gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een Jaguar op MP gekocht, met Tempest 2000 en Syndicate voor 36,20 (inc. verzenden ;) ).

Goede deal denk ik zo, die mistte ik nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:50:
Net een Jaguar op MP gekocht, met Tempest 2000 en Syndicate voor 36,20 (inc. verzenden ;) ).

Goede deal denk ik zo, die mistte ik nog :)
Pics? Toch wel mint in doos etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l0c4lh0st schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:52:
[...]

Pics? Toch wel mint in doos etc?
Ik heb hem nog niet, en de pics op MP zijn brakke telefoon pics. Nee, niet in doos. Alleen de Jag, games en controller. Doos vind ik op zich wel leuk, maar geen vereiste (die leg ik namelijk toch in mn schuur, heb alleen een doos van mn NES, PS2, GC, Wii, 360 en alle handhelds). Van mn MD's, SNES, N64's, PS1's en noem het maar op heb ik geen doos.

Zal foto's maken als t ding bij de rest staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
l0c4lh0st schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:47:
[...]

Gewoon, bij Front FarEast gekocht.
Hoe heb je daar contact mee gelegd en wat heeft het je gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Nice, die heb ik ook nog gehad. 100+ floppys met spellen. Leuk. Helaas alle oude hardware weggegeven... :( stomstomstom

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:25:
[...]

Hoe heb je daar contact mee gelegd en wat heeft het je gekost?
Ze verkopen daar de Wild Card DX2 64 Mbit nog steeds. Gewoon even mailen en vragen naar Mr. Liu Meng-Ming. :)

De prijs is 210 USD inclusief verzenden voor de SWC DX2 en 150 USD inclusief verzenden voor de DiskDual.

Ik heb wat van de prijs af gekregen :), maar 360 USD is 233 EUR, is op zich nog niet heel veel voor een splinternieuwe SWC en DiskDual.
makkie ;) schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:49:
Nice, die heb ik ook nog gehad. 100+ floppys met spellen. Leuk. Helaas alle oude hardware weggegeven... :( stomstomstom
Dat is dus het voordeel van de DiskDual, daar kun je een HDD in plaatsen en zo kan je met de SWC de "applicaties" vanaf de HDD draaien. :)
Er kan een HDD van maximaal 2 GB in en hij moet ook niet meer dan 4092 cylinders bevatten. Zijn wel redelijk goed te vinden op eBay / V&A of je hebt er thuis nog ergens eentje liggen (zoals ik).

Je kunt er 2 PATA apparaten in doen, maar of 2x een HDD werkt weet ik nog niet. Moet ik ooit eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb je al eens geprobeerd er een IDE -> CF adapter in te gooien om te zien of het ook werkt met compact flash kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:25:
Heb je al eens geprobeerd er een IDE -> CF adapter in te gooien om te zien of het ook werkt met compact flash kaartjes?
Dat werkt gewoon.

De DiskDual ondersteunt PATA volledig en aangezien CF eigenlijk gewoon IDE is, is dat geen probleem.

Nadeel is dat er een molex kabel uit de voeding van de DiskDual komt, in plaats van een 3,5" floppy power kabel dinges. Dus ik moet ergens voor heel cheap een 5,25" molex > 3,5" floppy power kabel zien te vinden om die CF > IDE adapter van stroom te voorzien.

Maar als het goed is zou er een onderweg moeten zijn (kabel winkeltje waar ik opeens geld terug kreeg, heb voorgesteld om een paar van die dingetjes mee te sturen). *O* Dus zodra die binnen is even een CF > IDE adapter en een 2 GB CF kaart bestellen. :) Kan ik ook meteen testen wat ie doet in combinatie met die HDD (ze zeggen dat je er maar 1 HDD in kan doen, het andere apparaat moet een CD-ROM drive of iets zijn).
Leuk spul om mee te frotten iig. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik gebruik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.711 in mijn z64, werkt prima en kost bijna niets. Ben even vergeten waar ik de molex -> floppy power kabel vandaan heb gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:23:
Ik gebruik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.711 in mijn z64, werkt prima en kost bijna niets. Ben even vergeten waar ik de molex -> floppy power kabel vandaan heb gehaald...
Ja, er staan er idd een paar op DX. Ik had bij een Nederlandse shop (cf2ide.nl?) ook dubbele gezien. Zo'n kaartje met 1 IDE-connector en 2 CF-slots. Ik vraag me af of dat gaat werken... Maar ze zijn 10 euro per stuk exclusief verzenden, dus... tja.

Het mooiste zou nog zijn om er een te vinden die in een 3,5" of 5,25" dingetje te plaatsen valt. Er zit namelijk een 5,25" afdekplaatje voor de CD-ROM speler voor op de DiskDual. Als je dat een beetje netjes weg kan werken hoef je de DiskDual nooit open te maken om het kaartje te vervangen (alhoewel je dat nooit hoeft te doen als je alleen EUR en USA speelt). EUR + USA is iets van 1,7 GB en JPN is 2 GB of zoiets. Past dus op 2x 2 GB.

[ Voor 28% gewijzigd door Tanuki op 05-08-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een Virtual Boy (USA versie). Met 3 spellen erbij, Wario world, Mario's Tennis, en Galactic Pinball. Virtual Boy doet eigenlijk helemaal niets meer.. hoewel je hem vreemd genoeg voelt trillen op het moment dat er stroom opstaat...

Het grote minpunt is dus dat de virtual boy niet meer functioneert. Het idee was dus om deze even open te schroeven om te kijken wat er aan de hand kon zijn.

Eerst was het probleem dat het gamebit te breed was om in het schroefgaatje te kunnen. Na deze over de hele lengte te hebben afgeslepen kon ik verder. Nouja voor eventjes dan.. De twee diepste schroefgaten in de behuizing zijn namelijk zo diep dat het gamebit er gewoon te kort voor is. Ik heb dus alle schroeven zonder enige moeite kunnen verwijderen op 2 exemplaren na.

Ik heb zitten denken er een stuk aan te lassen van een ander schroefbit, maar ik ken zo niemand met een lasapparaat oid.

Vroeg me af of er hier op GOT misschien iemand is die zijn of haar Virtual Boy weleens opengeschroefd heeft. En hoe hij of zij dit probleem verholpen heeft. Ik heb namelijk al enig zoekwerk op het Internet gedaan maar kan hier dus echt niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

vliegnerd

Nintendo fan.

CrystalViriS schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:00:
De twee diepste schroefgaten in de behuizing zijn namelijk zo diep dat het gamebit er gewoon te kort voor is. Ik heb dus alle schroeven zonder enige moeite kunnen verwijderen op 2 exemplaren na.
Mijn GameCube (zie een paar posts terug) was heel makkelijk te openen met de BIC pen smelt methode. Omdat een BIC pen heel lang is (maar misschien ook wel te dik) zou dat kunnen werken?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 21:58
Mijn retro collectie bestaat nog steeds uit slechts 2 PsOne's maar ik heb ondertussen wel al een aantal toppers kunnen verzamelen. We hebben ergens nog in de familie een SNES rondzwerver met ook veel top games dus die wil ik binnenkort ook overnemen :9

Ik heb 2 dagen terug op marktplaats nog een vette retro game gekocht :)
Shogo: Mobile Armor Division

Hij had hem helemaal compleet in perfecte staat liggen. Zelfs de CD heeft 0 krassen :o Echt vet om deze topper uit eind jaren 90 te hebben. Ik heb hem er 20,- inclusief verzendkosten voor betaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 06-08-2008 22:45 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
vliegnerd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:21:
[...]

Mijn GameCube (zie een paar posts terug) was heel makkelijk te openen met de BIC pen smelt methode. Omdat een BIC pen heel lang is (maar misschien ook wel te dik) zou dat kunnen werken?
Dank je voor je reply

Ik denk dat een BIC pen te dik is... ik zal het morgen eens proberen. ;) Je weet maar nooit..
Ik heb dit nog niet geprobeerd, wel aan gedacht maar omdat ik bang was dat de gesmolten BIC pen misschien sporen zou achterlaten op de behuizing.. heb ik het maar gelaten. Of laat je met zo'n BIC pen geen sporen achter? (smolten plastic oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

CrystalViriS schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:41:
maar omdat ik bang was dat de gesmolten BIC pen misschien sporen zou achterlaten op de behuizing.. heb ik het maar gelaten. Of laat je met zo'n BIC pen geen sporen achter? (smolten plastic oid).
Ik heb absoluut geen last gehad van druppels ofzo. De BIC pen blijft netjes 1 geheel. Viel mij heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 10:24
Ik kan je niet helpen met het openen, maar een trillende VB? Klinkt als een probleem met de spiegelmotoren die de spiegels aansturen in de VB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Jonesy schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:45:
Ik kan je niet helpen met het openen, maar een trillende VB? Klinkt als een probleem met de spiegelmotoren die de spiegels aansturen in de VB.
Die spiegels worden toch niet aangestuurd? In ver verleden nog eens zo een ding op de antillen gekocht maar wat ik me ervan herinner is je in elk kijkgat een ander beeld ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
l0c4lh0st schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:52:
[...]

Dat werkt gewoon.

De DiskDual ondersteunt PATA volledig en aangezien CF eigenlijk gewoon IDE is, is dat geen probleem.

Nadeel is dat er een molex kabel uit de voeding van de DiskDual komt, in plaats van een 3,5" floppy power kabel dinges. Dus ik moet ergens voor heel cheap een 5,25" molex > 3,5" floppy power kabel zien te vinden om die CF > IDE adapter van stroom te voorzien.

Maar als het goed is zou er een onderweg moeten zijn (kabel winkeltje waar ik opeens geld terug kreeg, heb voorgesteld om een paar van die dingetjes mee te sturen). *O* Dus zodra die binnen is even een CF > IDE adapter en een 2 GB CF kaart bestellen. :) Kan ik ook meteen testen wat ie doet in combinatie met die HDD (ze zeggen dat je er maar 1 HDD in kan doen, het andere apparaat moet een CD-ROM drive of iets zijn).
Leuk spul om mee te frotten iig. :Y)
Mijn IDE -> CF adapter gebruikt geen extra stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Dan heb je een Laptop variant waarbij de stroom via de IDE connectoren wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Ik weet niet echt of het de goede plaats is maar weet er hier iemand wat voor type schroevendraaier ik moet aanschaffen om een super nes te openen?
Ik heb namelijk een super nes gevonden op zolder en zou hem graag opnieuw willen laten werken (momenteel doet ie het niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Een gamebit. Staat wel op eBay.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
En vandaag binnen gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/884_img001_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/709_img002_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.screenshots.cc/images/172_img003_tn.jpg
Ik moet alleen nog even een CompactFlash kaartje regelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Nice, wat kost zoiets

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
$135 zo te zien. Da's wel een tikkie prijzig. Maar dit is wel ideaal voor die niet-te-vinden spelletjes natuurlijk.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
beatle schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 19:59:
[...]

Die spiegels worden toch niet aangestuurd? In ver verleden nog eens zo een ding op de antillen gekocht maar wat ik me ervan herinner is je in elk kijkgat een ander beeld ziet...
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat er een motortje inzit om dit aan te sturen.. maargoed het is mij ook nog steeds niet gelukt om het ding helemaal open te krijgen. :+ Bovenop het apparaat kun je met een knop ook iets verstellen om te focussen, ik neem aan de spiegels (?).

BIC pen was echt veel te dik.. zal iets anders moeten zoeken om hem mee open te krijgen. Of iets wat dun genoeg is en ik kan "omsmelten" tot schroevendraaier. :P Hmm voorlopig dus nog wel even zoet mee. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb gisteren 2 gameboys weggegooid :9

Ze waren nu ook niet bepaald meer goed ofzo. Ten eerste was het bescherm transparante plastic op het scherm eraf door hitte van de zon. (heb veel in de zon gespeeld). Daarnaast deed het scherm het ook af en toe niet. Uitvallen op de gekste momenten. En dat bij beide gameboys.
Jammer eigenlijk, want als ze nog werkten dan had ik ze bewaard samen met de accessoires die erbij weggegoid heb. O.a. een GameGenie en scherm-vergrootglazen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ekfad schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:41:
Ik weet niet echt of het de goede plaats is maar weet er hier iemand wat voor type schroevendraaier ik moet aanschaffen om een super nes te openen?
I.p.v een gamebit kun je ook de BIC pen schroevendraaier (zie mijn post een paar pagina's terug over de gamecube) gebruiken.

Ik blijf er maar over posten, want het is echt een geweldige oplossing, zeker omdat een gamebit al gauw EUR 10 excl verzendkosten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rakkerzero schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:27:

Ze waren nu ook niet bepaald meer goed ofzo. Ten eerste was het bescherm transparante plastic op het scherm eraf door hitte van de zon. (heb veel in de zon gespeeld). Daarnaast deed het scherm het ook af en toe niet. Uitvallen op de gekste momenten. En dat bij beide gameboys.
Jammer eigenlijk, want als ze nog werkten dan had ik ze bewaard samen met de accessoires die erbij weggegoid heb. O.a. een GameGenie en scherm-vergrootglazen.
Blijft zonde! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb nogeens goed gekeken naar mijn megadrive, met de kapotte baan (foto's een pagina of wat terug) maar het is te priegelig en ik ben nog steeds geen soldeerwonder ofzo. Het is zo lastig om af te plakken omdat het baantje te ver aan de buitenkant ligt waardoor er een paar mm ruimte is, max. Tevens blijft de soldeer er niet echt aan plakken, dus ik ben nog niet echt verder. Heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15
ik weet niet of dit mag maar je kan ook de baan vervangen door een draad. dan hoef je niet te gaan solderen op plek waar weinig ruimte is maar kan je ergens anders beginnen en eindigen. In het verleden heb ik dit zelf wel eens gedaan en dat ging gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Rakkerzero schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:27:

Is idd zonde! Ik had ze nog graag van je overgenomen.

Ik denk dat er heel veel op de vuilnisbelt terecht geraakt, mensen weten gewoon niet wat ze in hun handen hebben "oude meuk" denken ze dan. Hoeveel rare games zouden er al weggegooid zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door 0X55AA op 09-08-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Viperke schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:07:
ik weet niet of dit mag maar je kan ook de baan vervangen door een draad. dan hoef je niet te gaan solderen op plek waar weinig ruimte is maar kan je ergens anders beginnen en eindigen. In het verleden heb ik dit zelf wel eens gedaan en dat ging gewoon :)
Dat heb ik ook overwogen, ik zou zogauw alleen niet weten hoe ik dat het beste kan doen. Aan de baan zelf lijkt niet zomaar soldeer te blijven plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Ik heb een europese sega megadrive 2e generatie.
Nou heb ik op ik op ebay een amerikaanse versie van Revolution X gekocht.
Deze speelt de megadrive gewoon af, heb wel beneden in het beeld een klein beetje ruis.
Ik dacht dat je een speciale converter moest hebben om amerikaanse spellen te spellen in europese megadrive. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Niet alle games hebben een regio lock. De oude MD spellen met van die zwarte doosjes met zo'n raster er op en alle EA games zijn daar voorbeelden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Klopt... rond de Sonic gekte kregen de megadrivegames regiolocks :)

Later (tegen het einde van de megadrive) kwamen er zelfs games die met converter niet goed werkten..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje voor de echte retro experts. Ik heb een Supergrafx waarvan de voeding stuk is. Nu gebruikt ie gewoon 9V AC/DC dus dat is niet zo moeilijk. Maar het standaard pinnetje van zo'n 10 euro voeding past niet in de SG. (wel in de PC Engine, Megadrive, SNES copyboxen etc.).

Ik kan dus nergens vinden waar ik zo een pinnetje los kopen kan. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je de connector dan niet opnieuw gebruiken van je oude voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Viperke schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:07:
Dat is inderdaad DE manier, maar het kan heel moeilijk zijn om het begin en eind van een printbaantje te vinden. Met loep en een multimeter (geleidtester) zoeken en hopen.

Solderen met een fijne punt en 30gauge draadjes. Uiteinde van de draadjes vertinnen en alleen even kort aanraken met de bout (zonder extra soldeer), meestal is dat voldoende.

Eerst oefenen op afgedankte PC onderdelen. Ik heb zelf een oude SPARCstation staan waar ik nog wel eens op oefen ;)

Als dat echt niet lukt met een mesje stukje van het soldeermasker (dat groene spul) heel voorzichtig wegkrassen en dan ook een draadje ertussen solderen. Het lukt vaak niet om alleen een druppeltje soldeer neer te leggen en dat geeft ook snel troep. Een voorvertint draadje is veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
CrystalViriS schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:14:
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat er een motortje inzit om dit aan te sturen.. maargoed het is mij ook nog steeds niet gelukt om het ding helemaal open te krijgen. :+ Bovenop het apparaat kun je met een knop ook iets verstellen om te focussen, ik neem aan de spiegels (?).
Kijk maar eens op Wikipedia. Ik had ook geen idee, maar er blijken twee spiegels op volle toeren te draaien in dat ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Cyphax schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:18:
Ik heb nogeens goed gekeken naar mijn megadrive, met de kapotte baan (foto's een pagina of wat terug) maar het is te priegelig en ik ben nog steeds geen soldeerwonder ofzo. Het is zo lastig om af te plakken omdat het baantje te ver aan de buitenkant ligt waardoor er een paar mm ruimte is, max. Tevens blijft de soldeer er niet echt aan plakken, dus ik ben nog niet echt verder. Heeft iemand een tip?
Ik zou er zelf niet meer aan beginnen, maar ik heb dan ook 20+ Megadrive's liggen. Je mag er zo eentje hebben als je toevallig in de buurt woont/werkt van Hilversum. En anders wil ik hem best naar je opsturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Ik heb wel een voorkeur voor weggeven van een Megadrive 2, maar ik geloof dat jij nou juist een 1 had. Anyway, neem maar contact op als je interesse hebt. En aan anderen: helaas, ik ga niet al m'n MD's weggeven. :P

[ Voor 11% gewijzigd door mvdklip op 10-08-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
oehyeahh 8) , ik heb 'm weer in me bezit...het spel der spellennn :9~

Ik presenteer:
Digger T. Rock: The Legend of the Lost City

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2dvofad.jpg

Nog meer fans aanwezig :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
mvdklip schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:28:
[...]

Kijk maar eens op Wikipedia. Ik had ook geen idee, maar er blijken twee spiegels op volle toeren te draaien in dat ding. ;)
Lijkt me eerder trillen dan echt bewegen (jaja, trillen is ook een beweging)... Maargoed, als ik dat zo lees op Wiki dan begrijp ik wel dat je vaak niet (goed) werkende VB's te koop ziet staan aangezien ze door een stoot/ bump kapot kunnen gaan!

Over Digger T. Rock: nooit van gehoord, maar het filmpje op youtube zag er aandig uit. Kostbare aankoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
nee viel reuze mee (omgerekend 2,50 :D), maarre de soundtrack van de game is zoooo verslafend haha, heerlijk spel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
Weet iemand of je amerikaanse atari lynx spellen op een europese lynx kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
mvdklip schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:29:
[...]

Ik zou er zelf niet meer aan beginnen, maar ik heb dan ook 20+ Megadrive's liggen. Je mag er zo eentje hebben als je toevallig in de buurt woont/werkt van Hilversum. En anders wil ik hem best naar je opsturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Ik heb wel een voorkeur voor weggeven van een Megadrive 2, maar ik geloof dat jij nou juist een 1 had. Anyway, neem maar contact op als je interesse hebt. En aan anderen: helaas, ik ga niet al m'n MD's weggeven. :P
Ik wil best even contact opnemen, maar je hebt geen e-mailadres opgegeven en je DM staat niet aan (in je voorkeuren kan je dat aanzetten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
vliegnerd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

I.p.v een gamebit kun je ook de BIC pen schroevendraaier (zie mijn post een paar pagina's terug over de gamecube) gebruiken.

Ik blijf er maar over posten, want het is echt een geweldige oplossing, zeker omdat een gamebit al gauw EUR 10 excl verzendkosten is.
MsG schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:16:
Een gamebit. Staat wel op eBay.
Ik zal eens proberen met een bic pen, anders wordt het de gamebit.

Bedankt in ieder geval (en straks sta ik hier waarschijnlijk terug omdat het mss niet zo eenvoudig is dat antiek stuk aan de praat te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
died_laughing schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:04:
Weet iemand of je amerikaanse atari lynx spellen op een europese lynx kan spelen?
Niet uit ervaring, maar afaik zijn portable consoles vrijwel altijd regio vrij.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
beatle schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:37:
[...]

Lijkt me eerder trillen dan echt bewegen (jaja, trillen is ook een beweging)... Maargoed, als ik dat zo lees op Wiki dan begrijp ik wel dat je vaak niet (goed) werkende VB's te koop ziet staan aangezien ze door een stoot/ bump kapot kunnen gaan!
Klopt het is inderdaad trillen.. (dat is ook hetgeen wat ik voelde toen ik hem aanzette). :9
Ik heb hem vandaag eindelijk open gekregen, weliswaar niet met een BIC pen.

Ik heb mijn gamebit vrijwel helemaal "gesloopt", omdat ik hem over de hele lengte zo dun heb moeten slijpen als het dunste gedeelte en bovenop een sleuf ingezaagd heb zodat ik hem met een normale schroevendraaier nog zou kunnen ronddraaien.

Gisteren kwam ik er tijdens een speurtocht op Virtual Boy.Net achter dat het probleem met de displays bij een Virtual Boy heel erg veel voorkomt. (Namenlijk dat de lijm waarmee de ribbon kabels met het display verbonden zit gewoon loslaat na verloop van tijd). Het is wel permanent te repareren maar dan word het solderen, en daar ben ik nou net niet zo goed in. :9 Andere (min of meer tijdelijke) oplossing was de displays gedurende paar minuten te verhitten in een oven, en vervolgens de delen op elkaar te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Cyphax schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:10:
Ik wil best even contact opnemen, maar je hebt geen e-mailadres opgegeven en je DM staat niet aan (in je voorkeuren kan je dat aanzetten) :)
Nu staat ie wel aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
CrystalViriS schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

Het is wel permanent te repareren maar dan word het solderen, en daar ben ik nou net niet zo goed in. :9 Andere (min of meer tijdelijke) oplossing was de displays gedurende paar minuten te verhitten in een oven, en vervolgens de delen op elkaar te klemmen.
Doe het goed of doe het niet, zeker bij een Virtual Boy.
Ken je niemand die wel goed kan solderen? Desnoods neem je alles mee naar je lokale elektronicaboer, die zal dit wel voor je doen (kost niet veel).

Anders verkoop je hem aan mij :D Moet wel boxed zijn, incl. manual etc. :)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2008/08/ebay-nes-4.jpg

Alle NES games ooit gereleased.. nu op ebay :)

Ebay

• CrystalViriS
0X55AA schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:44:
[...]

Doe het goed of doe het niet, zeker bij een Virtual Boy.
Ken je niemand die wel goed kan solderen? Desnoods neem je alles mee naar je lokale elektronicaboer, die zal dit wel voor je doen (kost niet veel).

Anders verkoop je hem aan mij :D Moet wel boxed zijn, incl. manual etc. :)
Hij is niet boxed :P
Het is niet dat ik helemaal niet kan solderen. Probleem is dat we hier zo'n standaard soldeerbout hebben die eigenlijk niet eens warm genoeg word, en niet echt geschikt is om op zulke kleine oppervlaktes te solderen.
m3gA schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:37:
[afbeelding]

Alle NES games ooit gereleased.. nu op ebay :)

Ebay
Kost 3800$ maar dan heb je ook wat :*)

• 0X55AA
Exorcist schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:15:
[...]

Kost 3800$ maar dan heb je ook wat :*)
Is toch geen geld? Zijn trouwens ook niet ALLE games, ik zie geen World Championships bijstaan :p

Prijs is trouwens zeker niet hoog, is een kleine 2800 euro. Flintstones 2 kost je al 800 euro. + tijd om alles te verzamelen.

Maar zie er zelf niet echt de fun van in, om alles in 1 maal te kopen, zeker als ze cart only zijn (ben zelf een mint boxed freak).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Fungehalte is ook veel lager...

Zo`n Flitstones 2 cart na 5 jaar tegenkomen op een rommelmarkt en onderhandelen, om `m vervolgens voor 4 euro mee te nemen, ja dát is het echte 'verzamelaarsgevoel'..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
laast zag ik nog een filmpje op gametrailers van de top 10 moeilijkste games ooit, en zag een spel voorbij komen die goede herinnering terug brengt :o Contra ( voor snes ) !! :D :D :D

Ongeveer 8 jaar geleden speelde ik dat spel :9 ahh die goeie oude tijd :P ( Heb het even snel voor me snes emulator gedownload :9 Gewoon sprakeloos... :D Na Mario de beste game ooit ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
FireBladeX schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:42:
laast zag ik nog een filmpje op gametrailers van de top 10 moeilijkste games ooit, en zag een spel voorbij komen die goede herinnering terug brengt :o Contra ( voor snes ) !! :D :D :D

Ongeveer 8 jaar geleden speelde ik dat spel :9 ahh die goeie oude tijd :P ( Heb het even snel voor me snes emulator gedownload :9 Gewoon sprakeloos... :D Na Mario de beste game ooit ! :D
Maar Contra is zo moeilijk :( Ben het momenteel ook aan het proberen uit te spelen, maar damn :s Zit ny vast bij de allerleerste eind-baar (denkik) een reuzeschildpad. Heel erg jammer dat je zo snel dood gaat, geen healthbar ofzo. Of is er een truc? :D

Verder Super Mario World weer eens aan het uitspelen, man wat zijn die ghost houses moeilijk soms :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:21:
Fungehalte is ook veel lager...

Zo`n Flitstones 2 cart na 5 jaar tegenkomen op een rommelmarkt en onderhandelen, om `m vervolgens voor 4 euro mee te nemen, ja dát is het echte 'verzamelaarsgevoel'..
Waarom zijn die zo duur? Zijn er niet veel uitgebracht?

Dat is dan echt top..een cart tegenkomen die 300 keer zijn waarde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:15:
[...]

Waarom zijn die zo duur? Zijn er niet veel uitgebracht?

Dat is dan echt top..een cart tegenkomen die 300 keer zijn waarde is :)
Volgens mij was de NES in ~ 1994 al lang dood. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l0c4lh0st schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:22:
[...]

Volgens mij was de NES in ~ 1994 al lang dood. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. :)
Ah is dat de release geweest. Ja, in 94 was de PS1 al in Amerika uit..de SNES was toen al 2/3 jaar uit ook. Zou goed kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 21:58
Contra en Double Dragon 2 blijven de 2 beste games voor de NES vind ik. Ik vraag mij alleen al een tijdje af wat de naam van een bepaalde NES game is want vroeger speelde ik zo een spel waarbij je muurtjes kapot moest slaan met een soort mario figuur als ik het mij goed herinner. Je ging dan ook trappetjes op klimmen waarvan sommige stuk gemaakt konden worden en dan had je ook nog vijanden rondlopen in deze levels die je moest ontwijken. Het had zelfs een level editor! Iemand een idee wat de naam hiervan is?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:43:
Contra en Double Dragon 2 blijven de 2 beste games voor de NES vind ik. Ik vraag mij alleen al een tijdje af wat de naam van een bepaalde NES game is want vroeger speelde ik zo een spel waarbij je muurtjes kapot moest slaan met een soort mario figuur als ik het mij goed herinner. Je ging dan ook trappetjes op klimmen waarvan sommige stuk gemaakt konden worden en dan had je ook nog vijanden rondlopen in deze levels die je moest ontwijken. Het had zelfs een level editor! Iemand een idee wat de naam hiervan is?
Klinkt heel erg als Wrecking Crew. Kan me alleen niet herinneren dat die een level editor had. Hij is ook te downloaden voor de Wii als spel voor de Virtual Console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:13
0X55AA schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:22:
[...]

Maar Contra is zo moeilijk :( Ben het momenteel ook aan het proberen uit te spelen, maar damn :s Zit ny vast bij de allerleerste eind-baar (denkik) een reuzeschildpad. Heel erg jammer dat je zo snel dood gaat, geen healthbar ofzo. Of is er een truc? :D

Verder Super Mario World weer eens aan het uitspelen, man wat zijn die ghost houses moeilijk soms :D
psst :P Ik gebruik een emulator, waar je dus kan save'n :9 Heb die load knopje al meer dan 100x ingedrukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
een truc voor contra heh 'don't die'. Hoewel er volgens mij wel een (semi) unlimited lives/continue optie is. mocht je hem willen weten, gamefaqs is your friend :)

Contra is echt nog een spel waarbij je eigenlijk al moet weten wat er op je af komt, En als je hem dan uitgespeeld hebt, dan doe je het daarna nog een keer op hard en dan kom je erachter dat je zelf met goede level en vijanden kennis echt tot het uiterste word uitgedaagd. Ik heb de snes versie wat zowel alleen en ook met zijn twee-en echt een super ervaring is.

De ds is nog geen retro console, maar contra daarop is wel een retro spel. omg wat moeilijk, maar zo satisfying als je weer een stapje verder komt.

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.