Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 93.607 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:03:
Ik geef echt veel meer om de "real thing". Doosjes, boekjes, cartridges/CD's.

Heb nu best veel spellen, voor ieder platform. Schaam mezelf dus wel dat mn PSP en DS minder origenel spellen bevatten (maar heb er ook genoeg legaal). Spellen die het waard zijn, dus ook van vroeger, zoek ik op MP.

Nu nog een Jaguar :)
Het staat ook hartstikke mooi als je nog een mooie verpakking hebt en de carts in goede staat zijn :)

Ik kwam afgelopen weekend tot de vervelende conclusie, dat ik weer een extra boekenplank mag gaan ophangen voor mijn games en overige meuk. Ik heb nu op de meeste gekke plekken cartridges weggestopt en het is alles behalve overzichtelijk..

Ik kwam op de rommelmarkt dit jaar ook een Jaguar met enkele games tegen voor 9 euro.. moet alleen nog een goede scartkabel in elkaar zetten voor dat ding. Beeld via RF is om te janken.. :/

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:38:
[...]

Het staat ook hartstikke mooi als je nog een mooie verpakking hebt en de carts in goede staat zijn :)

Ik kwam afgelopen weekend tot de vervelende conclusie, dat ik weer een extra boekenplank mag gaan ophangen voor mijn games en overige meuk. Ik heb nu op de meeste gekke plekken cartridges weggestopt en het is alles behalve overzichtelijk..

Ik kwam op de rommelmarkt dit jaar ook een Jaguar met enkele games tegen voor 9 euro.. moet alleen nog een goede scartkabel in elkaar zetten voor dat ding. Beeld via RF is om te janken.. :/
9 Euro, damn. Daar doe ik het voor. Ik zet de meesten alleen neer (op zolder). Wat aangesloten is, is een PS1, N64, Cube, Dreamcast, SNES, NES en MegaDrive. De rest staat er meer voor de sier/heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:43:
[...]

9 Euro, damn. Daar doe ik het voor. Ik zet de meesten alleen neer (op zolder). Wat aangesloten is, is een PS1, N64, Cube, Dreamcast, SNES, NES en MegaDrive. De rest staat er meer voor de sier/heb :)
Hier heb ik de NES, PS2, Wii, PS3 en 360 aangesloten.

De rest heb ik op boekenplanken tegen de muur staan en wordt eigenlijk alleen nog maar aangesloten tijdens een retro-avondje of bij vrouwelijk gezelschap, dat alleen Tetris Attack wil spelen :P

Ik wil eigenlijk alleen nog maar een Dreamcast en een Mega-CD1/2 toevoegen aan mijn collectie en dan gaat het toch echt ophouden vrees ik. De meeste pareltjes (personal favorites) heb ik nu wel... en eenzelfde titel kopen voor alle systemen die ik heb, is te duur en doe ik alleen nog als de games significant verschillen (bijvoorbeeld verschillende capcom/disney games uit het snes/megadrive era).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:56:
[...]

Hier heb ik de NES, PS2, Wii, PS3 en 360 aangesloten.

De rest heb ik op boekenplanken tegen de muur staan en wordt eigenlijk alleen nog maar aangesloten tijdens een retro-avondje of bij vrouwelijk gezelschap, dat alleen Tetris Attack wil spelen :P

Ik wil eigenlijk alleen nog maar een Dreamcast en een Mega-CD1/2 toevoegen aan mijn collectie en dan gaat het toch echt ophouden vrees ik. De meeste pareltjes (personal favorites) heb ik nu wel... en eenzelfde titel kopen voor alle systemen die ik heb, is te duur en doe ik alleen nog als de games significant verschillen (bijvoorbeeld verschillende capcom/disney games uit het snes/megadrive era).
Ja, de 360, Wii en PS3 staan in de woonkamer.

Een Dreamcast is wel een must hoor. Heb er zelfs voor meerdere vrienden eentje gekocht, omdat het zo'n tof apparaat is. Jammer van de marketing :(
De Saturn vind ik trouwens ook stoer, die staat ook nog wellis aan.

Maja, alles staat stof te happen. Soms een retro avond met wat vrienden, en that's it. De Xbox 1 doet dienst als XBMC bak op zolder en dan houdt het op :)

Hou me nu voornamelijk bezig met het sparen van series (de Resident Evil en Discworld serie), en dan nog de Jaguar en Virtual Boy :)
Kwa handhelds heb ik de GBA, GB, DS, PSP en GBC. Mis dus iig nog de GameGear.
Houdt je bezig he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op zondag 08 juni 2008 @ 01:24:
[...]

Ja, de 360, Wii en PS3 staan in de woonkamer.

Een Dreamcast is wel een must hoor. Heb er zelfs voor meerdere vrienden eentje gekocht, omdat het zo'n tof apparaat is. Jammer van de marketing :(
De Saturn vind ik trouwens ook stoer, die staat ook nog wellis aan.

Maja, alles staat stof te happen. Soms een retro avond met wat vrienden, en that's it. De Xbox 1 doet dienst als XBMC bak op zolder en dan houdt het op :)

Hou me nu voornamelijk bezig met het sparen van series (de Resident Evil en Discworld serie), en dan nog de Jaguar en Virtual Boy :)
Kwa handhelds heb ik de GBA, GB, DS, PSP en GBC. Mis dus iig nog de GameGear.
Houdt je bezig he?
De Saturn blijft een machtige spelcomputer, met name 2d beat `m ups doet ie erg goed... zeker met ram expansion in de latere (laatste) games, blijft de ps1 nergens..

Ik ben benieuw of ik ook nog eens bootleg schijfjes kan bemachten van een Shenmue-alpha voor de Saturn, maar voorlopig zullen die dingen nog wel achter slot en grendel blijven.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Speaking of Sega, weet iemand hier of de oude Megadrive 9 of 12 volt pakt? Ik heb een megadrive hier staan:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/16/Mega_Drive_ja.jpg
Het is een beetje afwijkend model, maar het is wel echt deze. Anyway, ik heb geen originele adapter, maar zo'n generieke waar je het voltage van kan kiezen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Cyphax schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:03:
Speaking of Sega, weet iemand hier of de oude Megadrive 9 of 12 volt pakt? Ik heb een megadrive hier staan:
[afbeelding]
Het is een beetje afwijkend model, maar het is wel echt deze. Anyway, ik heb geen originele adapter, maar zo'n generieke waar je het voltage van kan kiezen.
Dit is de Japanse Mega Drive.

Op de originele adapter staat iig 10V en 1.2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
9v pakt ie niet. Ik hoop dat die japanse dinges die spellen gaat draaien. Volgens mij heeft die adapter alleen 9 of 12v.

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 08-06-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Laatst online: 26-08 18:47
Mijn collectie is ongeveer het volgende:

Nintendo:
Game Boy - 11 spellen
Game Boy Color - 3 spellen
Game Boy Advance SP - 0 spellen *kuch*
NES - 44 spellen
SNES - 15 spellen en een copybox
Nintendo 64 - 29 spellen
GameCube - 3 spellen
Wii - 3 spellen

Sega:
Game Gear - 21 spellen
Master System 1 & 2 - 18 spellen
Mega Drive 1 & 2 - 63 spellen
Mega CD 2 - 6 spellen
32X - 5 spellen
Dreamcast - 5 spellen

Xbox:
Xbox - 3 spellen
Xbox 360 - 2 spellen

Playstation 1 - 5 spellen

Atari 2600 (3 verschillende types) - 13 spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:20:
9v pakt ie niet. Ik hoop dat die japanse dinges die spellen gaat draaien. Volgens mij heeft die adapter alleen 9 of 12v.
Staat je polariteit wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat weet ik niet, maar als ik 'm omdraai heeft dat geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Intussen heb ik 'm aan de praat gekregen. Ik denk dat het contact niet helemaal super is bij de schakelaar. Nu merk ik dat bij een paar spellen niets gebeurt als ik 'm aanzet (dwz dat ie helemaal niet aan gaat) en bij andere spellen wel. Ik vermoed dat ie geen europese titels kan draaien. Ik heb een Japans spelletje dat dus wel draait. Overigens was het plaatje wat ik postte toch niet accuraat. Die tekst in de cirkel staat er niet in, op deze pagina is het die Asian PAL Megadrive. Er staat bij "This console is a variant of the European Mega Drive and often mistaken for a Japanese Mega Drive." en hij voldoet helemaal aan die beschrijving (blauwe reset-knop bijvoorbeeld), maar onderop staat wel weer HAA-2510, en op Wikipedia hebben ze het weer over 1601-15. Nou weet ik het niet meer. :+
Is er voor die Megadrives een oplossing voor spellen uit een andere regio? Anders moet ik een Europees model zien te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 21:42:
Intussen heb ik 'm aan de praat gekregen. Ik denk dat het contact niet helemaal super is bij de schakelaar. Nu merk ik dat bij een paar spellen niets gebeurt als ik 'm aanzet (dwz dat ie helemaal niet aan gaat) en bij andere spellen wel. Ik vermoed dat ie geen europese titels kan draaien. Ik heb een Japans spelletje dat dus wel draait. Overigens was het plaatje wat ik postte toch niet accuraat. Die tekst in de cirkel staat er niet in, op deze pagina is het die Asian PAL Megadrive. Er staat bij "This console is a variant of the European Mega Drive and often mistaken for a Japanese Mega Drive." en hij voldoet helemaal aan die beschrijving (blauwe reset-knop bijvoorbeeld), maar onderop staat wel weer HAA-2510, en op Wikipedia hebben ze het weer over 1601-15. Nou weet ik het niet meer. :+
Is er voor die Megadrives een oplossing voor spellen uit een andere regio? Anders moet ik een Europees model zien te scoren.
Regioconverter of een kleine soldeermod (evt. met tuimelschakelaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er JAP games in passen neem ik aan dat het een JAP console is? Als ik het me goed herinner passen de JAP games niet in een PAL megadrive tenzij je een stuk uit je case of slot hakt.

Ik heb niet het idee dat er veel games zijn die niet werken zonder regio switch overigens, dus ik zou eerst eens kijken of je het de moeite waard vindt :) Ik weet uit mn hoofd nog dat een USA versie van Streetfighter 2 en een USA versie van Humans niet op mijn PAL console werkten zonder mod, maar het gros is no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:35:
[...]

De spellen zelf niet nee, de docs/patches/trainers etc wel. Je kan niet alles hebben, ben maar blij dat ik alles al die jaren zo zorgvuldig heb bewaard ;)
Gelukkig heb ik zelf een aardig complete set in originele archieven. :)
Ik mag 'm helaas niet delen. ;(

Maar zodra een bepaald programma eindelijk ondersteuning krijgt voor lzh / lha kun je een hele mooie post verwachten op Usenet. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Hoezo "mag" je em niet delen? En de meeste archivers ondersteunen lza/lha prima hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:27:
Als er JAP games in passen neem ik aan dat het een JAP console is? Als ik het me goed herinner passen de JAP games niet in een PAL megadrive tenzij je een stuk uit je case of slot hakt.

Ik heb niet het idee dat er veel games zijn die niet werken zonder regio switch overigens, dus ik zou eerst eens kijken of je het de moeite waard vindt :) Ik weet uit mn hoofd nog dat een USA versie van Streetfighter 2 en een USA versie van Humans niet op mijn PAL console werkten zonder mod, maar het gros is no problem.
Ik zal eens de boel gaan schoonmaken, en kijken of die andere spellen niet alsnog gaan werken. De vorm van de cartridges is wel iets anders maar ze passen allemaal prima, dat zal het probleem niet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:33:
[...]

Gelukkig heb ik zelf een aardig complete set in originele archieven. :)
Ik mag 'm helaas niet delen. ;(

Maar zodra een bepaald programma eindelijk ondersteuning krijgt voor lzh / lha kun je een hele mooie post verwachten op Usenet. :)
lha.exe werkt vast ook nog wel in een dos window mits je geen lange bestandsnamen gebruikt voor je directories, doe je die er toch bij? Of een textfile met "zoek maar ff naar lha.exe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nadat ik van Michael Knight een linkje heb gekregen met uitleg over hoe regiolocks te omzeilen heb ik de schroevendraaier en de soldeerbout erbij gepakt en ben ik aan de slag gegaan. Een van de eerste dingen die je moet doen is bij een 4-tal verbindingen 2 baantjes wegkrassen. In mijn geval is "vernietigen" een betere term, maar hee, die verbindingen zijn wel weg nu. En vervolgens op een aantal punten een draadje gesoldeerd (3 in totaal) en daar een schakelaar tussen gezet. Het goede nieuws is dat spellen uit een niet-japanse regio (bijv. Sonic) nu wel starten, het slechte nieuws is dat het beeld nu b0rked is: artifacts/blokjes. Het geluid is wel perfect. Of ik nu iets gesloopt heb weet ik niet zeker, ik ben verder redelijk uit de buurt gebleven van de rest van het bord. Ik heb 1 lead waar ik even naar ga kijken nog, als het dan niet opgelost is post ik een foto van het beeld, wellicht dat iemand het herkent en denkt; oh da's dit en dat. Ik zal 'm ook eerst in elkaar zetten straks.

[edit]
Hier een foto van het beeld. Het beweegt wel goed, alleen de sprites zijn kaput of iets in die geest.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/img_0102_small.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 15-06-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Zojuist een NES en Master System II in mint-staat gekocht! *O*

Pics volgen zeer binnenkort. :*

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Cyphax schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:48:
Nadat ik van Michael Knight een linkje heb gekregen met uitleg over hoe regiolocks te omzeilen heb ik de schroevendraaier en de soldeerbout erbij gepakt en ben ik aan de slag gegaan. Een van de eerste dingen die je moet doen is bij een 4-tal verbindingen 2 baantjes wegkrassen. In mijn geval is "vernietigen" een betere term, maar hee, die verbindingen zijn wel weg nu. En vervolgens op een aantal punten een draadje gesoldeerd (3 in totaal) en daar een schakelaar tussen gezet. Het goede nieuws is dat spellen uit een niet-japanse regio (bijv. Sonic) nu wel starten, het slechte nieuws is dat het beeld nu b0rked is: artifacts/blokjes. Het geluid is wel perfect. Of ik nu iets gesloopt heb weet ik niet zeker, ik ben verder redelijk uit de buurt gebleven van de rest van het bord. Ik heb 1 lead waar ik even naar ga kijken nog, als het dan niet opgelost is post ik een foto van het beeld, wellicht dat iemand het herkent en denkt; oh da's dit en dat. Ik zal 'm ook eerst in elkaar zetten straks.

[edit]
Hier een foto van het beeld. Het beweegt wel goed, alleen de sprites zijn kaput of iets in die geest.
[afbeelding]
Heb je alvorens het modificeren de SNES/NES (wat is het? :P) wel hem nog even aangezet zonder stroom? Zodat het lampje heel even aan gaat en al z'n condensators leeg maakt, waardoor er geen rest spanning over blijft? Ik heb wel eens gehoord dat iemand daarmee z'n console heeft gemold min of meer. Althans dat was toen een zekeringskwestie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MsG schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 00:09:
Heb je alvorens het modificeren de SNES/NES (wat is het? :P) wel hem nog even aangezet zonder stroom?
Ja volgens mij wel (Megadrive trouwens :)). Hoewel bij die Megadrive het lijkt alsof er nauwelijks restspanning overblijft als je 'm uitzet: het lampje gaat niet meer even aan en gelijk weer uit, zoals bij de NES (die heb ik al zo vaak opengehad :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Cyphax schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:48:

[edit]
[afbeelding]
Ik zou even de printbanen langslopen op je MegaDrive, vooral die van je connectorbase... Heb een NES en SEGA gehad die zulk beeld gaven (vanaf de rommelmarkt) en die hadden rotte (echt verdwenen, losgelaten) printbanen; opnieuw lijntjes gesoldeerd en ze deden het weer perfect :)

Misschien heb je een foto van de print; dan wil ik ook nog wel ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Toevallig is 1 van de banen in de buurt van waar ik heb gesoldeerd beschadigd, die verdenk ik ervan de oorzaak te zijn. Ik ga er een foto van proberen te maken (het is echt heel klein allemaal :)) en die posten vanavond. Die wil ik proberen te herstellen, maar hoe ik dat het beste kan doen weet ik nog niet, in verband met de banen die er parallel mee lopen op hele korte afstand. Hij heeft het overigens wel goed gedaan qua beeld, het is pas zo sinds ik erin ben gaan solderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

l0c4lh0st schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 23:55:
Zojuist een NES en Master System II in mint-staat gekocht! *O*

Pics volgen zeer binnenkort. :*
Waar haal je zulk spul vandaan joh. Ik kan echt nooit zoiets vinden op rommelmarkten etc? :(

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 26 mei 2008 @ 06:30:
Misschien niet een 100% retro vraag, maar wellicht dat iemand hier hem wat makkelijker kan beantwoorden dan in het ps3/psp topic.
Ik heb maar een paar ps1 spellen in mijn bezit, maar een daarvan is Wipeout2097. Toen ik er voor het eerst een review van las 'back in the day' leek het me al geweldig. Maar toen had ik een N64 (en ja ik weet dat de game ook daarvoor verscheen, even als voor de saturn, maar dat waren toch mindere versies).
Heb je F-zero (snes/n64/gamecube) wel eens geprobeerd? Veel beter spel dan wipe-out en mariokart. De versie op de N64 is misschien niet zo mooi maar is wel leuk om te spelen. Gamecube versie is echt goddelijk. IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een foto weten te maken van het stukje waar de baan beschadigd is.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/megadrive_baanverlies.jpg
Direct links van het blauwe snoertje, da's geen reflectie. Ik weet dus niet of die baan helemaal door is, het zou dus best kunnen. Is het een idee om vlak langs die banen de boel goed af te plakken en een beetje soldeer erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ja hoor, dat is zeker goed te doen..

Je kunt zelfs de originele baan netjes wegschrapen (wel in een rechte lijn doen natuurlijk) en vervolgens een stukje soldeertin (op maat) erop leggen). Soldeerbout ertegenaan en hij moet perfect een baantje vormen.. zorg dat je aan beide kanten een stukje van de printplaat netjes bloot hebt (zonder dat groene, dus zichtbaar koper), zodat het tin een gode verbinding kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Dennahz schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:53:
[...]

Waar haal je zulk spul vandaan joh. Ik kan echt nooit zoiets vinden op rommelmarkten etc? :(
Heb deze 2 via Marktplaats.nl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Een tijdje terug heb ik van iemand Zelda overgenomen voor de NES, want mijn vriendin wilde die heel graag hebben. Ze had in haar jeugd een NES met oa Zelda. In eerste instantie werkte ie niet: hij resette elke seconde het spel. Rood knipperend lichtje, bekend verhaal. Ik verdacht de slechte connector dus de maat was vol, die gaf me veel teveel problemen, en ik heb een nieuwe besteld. Die erin gezet en het spel geprobeerd: weer hetzelfde. Grrr! Ik heb deze pagina gevonden. Dat resetten elke seconde ligt blijkbaar aan de lockout chip. Misschien is de verbinding niet lekker, of misschien is het spel voor een andere regio. Gelukkig is het niet zo ingewikkeld om de lockout te omzeilen. Pin 4 van de chip moet worden losgemaakt en kan dan aan een andere worden verbonden voor ground. Uiteraard heb ik mijn lesje niet geleerd met de Sega dus de NES kon weer open. :+
Uiteraard verliep het weer anders dan verwacht. Ik dacht van onderuit wel die pin los te krijgen met de soldeerbout, maar dat wilde niet. Ik heb ook niets in huis om de pin door te knippen dus ik moest iets anders verzinnen. Behold:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/neslockoutchipkilled.jpg
Ik heb het pinnetje uit de ic gewipt. Even spannend of ie het nog ging doen. SMB3 ging goed, dus nou kijken of Zelda werkt. En zowaar, hij werkt. Wel is het beeld niet goed als ik de cartridge in de NES omlaagduw. Bij SMB3 is het andersom, dus de connector is nog niet perfect. Aan de andere kant werken alle spellen nu wel op zich, dus da's al mooi. Vriendinnetje weer blij, ik weer blij. Next up: de Nintendo64-controller met pookje dat niet meewerkt (hij gaat automatisch naar links zeg maar). Wellicht is daar nog iets mee te doen, anders heb ik 2 andere controllers waar de pookjes ondanks de speling goed werken. Tevens moet ik de Sega nog fixen. Ik ga me niet vervelen binnenkort :+

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 22-06-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, de N64 pookjes. Een regelrechte ramp, die dingen. Slijten sneller dan de knieën van Erica Terpstra, en geven het sneller op dan het Nederlands Elftal. Succes ermee, post wat foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

De N64 pookjes moet je geeneens aan prutsen... na jaren gebruik, zijn die dingen vaak al te ver uitgesleten voor de 'grease'-oplossingen.. Daarbij is het een hell om dat veertje en die witte ring weer goed te krijgen als je hem echt helemaal uit elkaar haalt :P

Met een beetje zoeken op internet heb je nieuwe pookjes voor 3/4 euro per stuk en dat merk je tijdens het spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:31:
De N64 pookjes moet je geeneens aan prutsen... na jaren gebruik, zijn die dingen vaak al te ver uitgesleten voor de 'grease'-oplossingen.. Daarbij is het een hell om dat veertje en die witte ring weer goed te krijgen als je hem echt helemaal uit elkaar haalt :P

Met een beetje zoeken op internet heb je nieuwe pookjes voor 3/4 euro per stuk en dat merk je tijdens het spelen! :)
Of een nieuwe wellicht..heb in 2002 een zut nieuwe N64 controllers gehaald voor 10 Euro per stuk :), maarj a, het is nu 2008..wordt wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het gekke met dit pookje is dat ie helemaal niet versleten lijkt, er zit ook vrijwel geen speling in. Ik ga even kijken, niet echt veel te verliezen. :)
Ik heb 'm in ieder geval vast open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyphax schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:02:
Het gekke met dit pookje is dat ie helemaal niet versleten lijkt, er zit ook vrijwel geen speling in. Ik ga even kijken, niet echt veel te verliezen. :)
Ik heb 'm in ieder geval vast open.
Pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Pics, dat kan geregeld worden. Mind you: dit is dus niet de standaard-controller van Nintendo. Het pookje werkt volgens mij niet helemaal hetzelfde dus het kan er allemaal wat anders uitzien. De andere 2 controllers die ik heb zijn wel van Nintendo.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/n64controller.jpg
Misschien heb je 'm weleens eerder gezien, dit is 'm in ieder geval. Zelfde setup als de originele controllers, maar wat steviger qua bouw.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/n64controllergat.jpg
Het pookje gaat in dit gaatje. Ik heb 'm er even uitgetrokken, hier zie je wellicht hoe ie in elkaar steekt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.elemans2/n64controllerpotmr.jpg
Beide assen hebben een potmetertje. Het loopt allemaal soepel en het pookje is een metalen geval met een plastic opzetstukje. Het voelt veel steviger aan dan bij de controllers van Nintendo. Ik vermoed dat er wat stof in het potmetertje zit ofzo, omdat ie bij het minste of geringste naar links gaat (niet met grote sprongen overigens), en als ik dan naar links beweeg met het pookje en weer loslaat houdt ie op. Beweeg ik dan een beetje met het pookje, dan gaat ie weer spoken naar links.

[ Voor 63% gewijzigd door Cyphax op 22-06-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hmm, dat ziet er flink anders uit dan de N64 pookjes die ik open heb gemaakt.
Eerste waar ik dan aan denk bij potmetertjes, is contactspray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ja ik ook, ik heb even zitten porren in het gaatje (wat klinkt dat fout) om te kijken of er wellicht iets in de weg zat, maar da's het ook niet dus ik ga even kijken of ik met contactspray wat kan doen, dat heb ik wel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd. Leuke foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het avontuurtje met de contactspray verliep wel heel aardig, ik heb er een beetje in gespoten, en met het pookje erin "gemasseerd". :P
Het is nog niet echt perfect (naar links is nog steeds gevoeliger dan naar rechts) maar hij gaat ook niet meer vanzelf naar links. Lijkt me vrij goed te doen vooralsnog. En da's mooi, want ik heb een expansion pack en Donkey Kong 64 aangeschaft via marktplaats *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langs deze weg wil ik Schweino even in de bloemetjes zetten daar hij mijn probleem inderdaad heeft opgelost!
Mijn zoontje doet nu geen zwaardaanvallen a la zelda meer op mij nu hij zeer gelukkig is!

thx nogmaals.

Volgende dan maar :-)

Wie kan mij hier helpen met het aanschaffen van een Super Wildcard DX2 maar wel 3 stuks!!!!
1 is ook al goed natuurlijk!
De pro fighters van mijn moeder en 2 vrienden hebben het helaas een aantal jaren geleden al lang begeven.
Zijn ze nog te koop?
Waar?
Wat kosten ze?
Het mogen uiteraard nieuwe zijn zolang ze maar 32M zijn.

Bedankt alvast.

grtz Marc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Copyboxen is een beetje een grijs gebied op GoT. Een DX2 vind je niet zomaar even meer. De meest gevonden Super Wildcard is de normale grijze 32Mbitter (SMS3201). De DX mag je al mazzel mee hebben als je er 1 tegen komt. Gelukkig heb ik er wel 1 kunnen bemachtigen. Er is nog wel een zaakje in de UK die nieuwe DX2's verkoopt voor iets van 300 GBP. Maar ja da's wel prijzig :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Even iets anders...

Op Internet kun je op verschillende websites wel informatie vinden over de pin lay-out van een Atari Jaguar scart kabel.

Ik heb thuis een jaguar waar helaas geen scart kabel bijzit. Omdat je deze niet meer zo kunt kopen (teminste ik zou niet weten waar), wil ik zelf een scart kabel fabriceren. Alleen heb ik niet zo goed een idee hoe ik dit een beetje fatsoenlijk zou kunnen maken aan de console kant.

Hier steekt namelijk alleen een printplaat uit met hierop een aantal contactpunten. (Zoals bij bijvoorrbeeld een PCI kaart ofzo). Vroeg me af of iemand hier een keer zelf een kabel gemaakt heeft voor de Jaguar en hoe je dit dan gemaakt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
CrystalViriS schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 19:50:
Even iets anders...

Op Internet kun je op verschillende websites wel informatie vinden over de pin lay-out van een Atari Jaguar scart kabel.

Ik heb thuis een jaguar waar helaas geen scart kabel bijzit. Omdat je deze niet meer zo kunt kopen (teminste ik zou niet weten waar), wil ik zelf een scart kabel fabriceren. Alleen heb ik niet zo goed een idee hoe ik dit een beetje fatsoenlijk zou kunnen maken aan de console kant.

Hier steekt namelijk alleen een printplaat uit met hierop een aantal contactpunten. (Zoals bij bijvoorrbeeld een PCI kaart ofzo). Vroeg me af of iemand hier een keer zelf een kabel gemaakt heeft voor de Jaguar en hoe je dit dan gemaakt hebt.
Ik weet dat in Leiden Backgames Een Jaguar heeft staan.
Wellicht dat hij ook een kabeltje heeft voor je ;)

Is een super winkel btw, vriendin van me heeft van t weekend nieuwe controllers voor dr 2600 gekocht + een lading games voor niet al teveel geld.. Ook veel consoles te koop (NeoGeo ding voor 260 euro.. damn :P)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoop? Ik vind 260 euri nogal veel voor een kale neo geo (zelfs als crossed swords erbij zit). Koop zoiets gewoon op ebay en je houdt echt een sloot geld over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:37:
Goedkoop? Ik vind 260 euri nogal veel voor een kale neo geo (zelfs als crossed swords erbij zit). Koop zoiets gewoon op ebay en je houdt echt een sloot geld over.
Nuh, was geen kale normale.. speciaal ding ben alleen ff vergeten welke..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Even iets anders...

Ik moet er ook nog steeds eentje maken..

Volgens mij kun je de kabel van zo`n oude 5.25' floppydrive ervoor gebruiken... die heeft (dacht ik) de juiste connector eraan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
Heb ondertussen een mailtje gestuurd naar Backgames.

Over die connector.. die zou inderdaad wel passen bedankt voor de tip! Ik heb hier nog zo´n oude floppydrive liggen.. alleen helaas zonder kabel en dus zonder connector dus dat schiet ook niet op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Ik liep gisteren ochtend naar mijn fiets en er stond wat troep naast. Het was vuilnisdag dus dan zetten mensen hun vuilniszak zo nu en dan wat dicht bij de fietsen. Er lag een plastic zak zowat tegen mijn achterwiel aan, een metertje of twee van de rest van de vuilniszakken.

Ik wilde de zak met m'n voet opzij zetten en ik zie op eens iets bekends...

Er zat een NES in met twee controllers, een zapper, super mario bros 1/duck hunt, super mario bros 2, super mario bros 3, kirby's adventure, new ghostbusters 2, pac man en duck tales 2! :*)

Omdat de zak een heel end van het 'echte' afval lag was het niet eens een kwestie van twijfel of ik het wel mee moest nemen :)

Ik heb het nog niet getest maar er zal hoe dan ook iets bruikbaars tussen zitten.

Verder had ik nog een vraag waarvan ik hoop dat iemand me op weg kan helpen: Ik heb op het punt gestaan om een hele hoop geld uit te geven voor een phantom 1 voor mijn neo geo (MVS -> AES converter) maar de kosten lagen me NET iets te hoog.

Een alternatief daarvoor is nog altijd een custom bios. Heeft iemand enig idee waar je zoiets kan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Even iets anders...

http://search.ebay.nl/sea...i+jaguar+cable&category0= :)

Ik was hier ook al een tijd naar op zoek. Dankzij jouw post werd ik er aan herinnerd om nog maar eens te kijken of er weer eentje stond! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

walterg schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:08:
Ik liep gisteren ochtend naar mijn fiets en er stond wat troep naast. Het was vuilnisdag dus dan zetten mensen hun vuilniszak zo nu en dan wat dicht bij de fietsen. Er lag een plastic zak zowat tegen mijn achterwiel aan, een metertje of twee van de rest van de vuilniszakken.

Ik wilde de zak met m'n voet opzij zetten en ik zie op eens iets bekends...

Er zat een NES in met twee controllers, een zapper, super mario bros 1/duck hunt, super mario bros 2, super mario bros 3, kirby's adventure, new ghostbusters 2, pac man en duck tales 2! :*)

Omdat de zak een heel end van het 'echte' afval lag was het niet eens een kwestie van twijfel of ik het wel mee moest nemen :)

Ik heb het nog niet getest maar er zal hoe dan ook iets bruikbaars tussen zitten.

Verder had ik nog een vraag waarvan ik hoop dat iemand me op weg kan helpen: Ik heb op het punt gestaan om een hele hoop geld uit te geven voor een phantom 1 voor mijn neo geo (MVS -> AES converter) maar de kosten lagen me NET iets te hoog.

Een alternatief daarvoor is nog altijd een custom bios. Heeft iemand enig idee waar je zoiets kan laten doen?
Gokje: Deze? http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=120274824365

Is het niet handiger om een arcadekast te kopen en dan evt het moederbord te consolizen? Die dingen zijn nog goedkoper dan zo'n convertertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Het liefst heb ik natuurlijk gewoon een arcade kast ;)

Ik lees net de specs van de unibios weer en ik begin nu te twijfelen of de unibios wel mvs carts laat spelen. Wat het in ieder geval kan is AES carts in MVS modus laten draaien.

*zucht*

Nou ja... emu's zijn ook leuk op zich...

Oh en ik zie net dat Dr Mario in de NES zelf zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een goed idee als je een kapotte iBook/PowerBook/MacBook hebt of andere laptop hebt.

http://www.unplggd.com/un...-to-arcade-console-055400

Heb je al je retroconsoles in een behuizing :)

Afbeeldingslocatie: http://www.unplggd.com/uimages/unplggd/mambookcocktail2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zondag 06 juli 2008 @ 01:08:
....
....
Niet aan beginnen die Phantom, je kan beter die nieuwere neo mvs converter nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 13-09 16:21
Slogra schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:03:
[...]

Heb je F-zero (snes/n64/gamecube) wel eens geprobeerd? Veel beter spel dan wipe-out en mariokart. De versie op de N64 is misschien niet zo mooi maar is wel leuk om te spelen. Gamecube versie is echt goddelijk. IMHO.
Yup, fzero snes is een van mijn meest gehuurde spellen die ik nooit gekocht heb, wel nog vaak mee in mijn handen gestaan op beurzen en retro shops.

Op de n64 vond ik hem minder (ook gehuurd), maar dat was wsl door de gfx. Ik kon daar toendertijd toch niet helemaal doorheen prikken.

Voor de cube heb ik em, ik vind hem erg gaaf maar wel is ie errug moeilijk.

Helaas is de keuze al voor me gemaakt, zelfs een psp is momenteel budgetair even niet mogelijk, dus ik ga gewoon verder met mijn wipeout 2097 en fzero gx. (wellicht kan ik pure/pulse nog een keer testen via emu :X )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Zeau. Mijn Super Wild Card DX2 64 MB + DiskDual komen deze kant op! :D

Nu nog een IDE -> CompactFlash adapter en een 2 GB CF kaartje. :) Ben ik weer blij. :D

Of weet iemand of de DiskDual ook een SD -> IDE adapter ondersteunt? Of MicroSD?
Ik zou zeggen van wel, maar de technologie van 10+ jaar geleden was anders...

[ Voor 72% gewijzigd door Tanuki op 12-07-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nice die is behoorlijk zeldzaam. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik ben al een tijd aan het opletten of ik een mooi arcade stickje kan vinden voor MAME maar met relatief weinig succes...

Suggesties? De X-Arcade vind ik wat duur en lomp (zeker de 2 player versie) maar wellicht dat ik daar uiteindelijk toch op uit kom...
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:52:
[...]

Niet aan beginnen die Phantom, je kan beter die nieuwere neo mvs converter nemen.
Wat is daar de reden voor?

En waar zou ik die kunnen vinden en voor welke prijs (ongeveer)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 10:15:
Nice die is behoorlijk zeldzaam. Waar heb je die vandaan als ik vragen mag :).
Ergens in Taiwan. :) Ik zal wel pics posten als ie er is.
Hij is overigens nieuw. Echt heel nice. :9 Maar dat zie je dan wel op de foto's.

Ik ben alleen wel een beetje huiverig voor de invoerrechten. :P Komt er dadelijk nog 100 euro bij...

[ Voor 10% gewijzigd door Tanuki op 12-07-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:24

vliegnerd

Nintendo fan.

De klok van mijn good-old gamecube (DOL-001, 2002) staat altijd op 12:xx:xx. Dat wil zeggen, de klok loopt niet meer als de cube uitstaat.

Een beetje googlen leert dat mijn SRAM/CMOS battery "dood" is, zoals je dat ook wel ziet bij NES cartridges en oude PCs.
Met behulp van GC-Linux zie ik ook dat ik geen configuratie permanent in SRAM kan bewaren...

Heeft iemand enig idee hoe/wat/waar (en of) de CMOS battery van de Gamecube te vervangen is? (Daarover kan ik dan weer niks vinden via Google).

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:52:
Ik ben al een tijd aan het opletten of ik een mooi arcade stickje kan vinden voor MAME maar met relatief weinig succes...

Suggesties? De X-Arcade vind ik wat duur en lomp (zeker de 2 player versie) maar wellicht dat ik daar uiteindelijk toch op uit kom...

[...]

Wat is daar de reden voor?

En waar zou ik die kunnen vinden en voor welke prijs (ongeveer)? :)
Wat vind je een mooie stick? Ik heb deze nog extra in de kast liggen:
http://www.8bitjoystick.c...tion_joystick_for_ps2.php

Werkt met zo'n standaard PS2 naar USB converter perfect onder MAME etc.

Ik bedoelde overigens deze converter:
http://www.arcadeshock.co...e-led-snmc-acc-detail.htm

Die heeft een veel betere compatibiliteit dan de Phantom, maar voor de details moet je maar ff googlen. Hij is ook wel cheaper te vinden; deze url is gewoon toevallig de eerste die ik tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vliegnerd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:48:
De klok van mijn good-old gamecube (DOL-001, 2002) staat altijd op 12:xx:xx. Dat wil zeggen, de klok loopt niet meer als de cube uitstaat.

Een beetje googlen leert dat mijn SRAM/CMOS battery "dood" is, zoals je dat ook wel ziet bij NES cartridges en oude PCs.
Met behulp van GC-Linux zie ik ook dat ik geen configuratie permanent in SRAM kan bewaren...

Heeft iemand enig idee hoe/wat/waar (en of) de CMOS battery van de Gamecube te vervangen is? (Daarover kan ik dan weer niks vinden via Google).
Schroef 'm eens open? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:26:
[...]

Wat vind je een mooie stick? Ik heb deze nog extra in de kast liggen:
http://www.8bitjoystick.c...tion_joystick_for_ps2.php

Werkt met zo'n standaard PS2 naar USB converter perfect onder MAME etc.
Ik vind het printje wat te druk naar mijn smaak maar de stick zelf ziet er goed uit :)

Als je er van af wil dan hoor ik het graag.
Ik bedoelde overigens deze converter:
http://www.arcadeshock.co...e-led-snmc-acc-detail.htm

Die heeft een veel betere compatibiliteit dan de Phantom, maar voor de details moet je maar ff googlen. Hij is ook wel cheaper te vinden; deze url is gewoon toevallig de eerste die ik tegen kwam.
Deze heb ik vaker gezien. Ik zal eens kijken in hoeverre deze goed te krijgen is.

Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Tja, dat kan dus niet zonder gamebit schroevendraaier a EUR10,--...

Ik hoop dat iemand me kan vertellen of het wel/niet kan, voordat ik 10 euro excl verzendkosten uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft die gamebit, ik kwam toevallig het volgende nog tegen op een ander forum :)

ever wanted to open a nintendo game or console with those nasty screws?

well, all you need is:

- a lighter
- plastic ballpen
- a gamebit screw of the size you want to work with

now take the ballpen and heat the tip with the lighter (dont inhale, its toxic ) and quickly press it onto the gamebit screw. let it rest there to cool down and shapeshift. now try to turn the screw.

repeat untill the screw turns easily.

congratulations, you now have a gamebit screwdriver.

pros:
- easy
- fast way to aquire a gamebit screwdriver.
- cheap

cons:
- self-destructs after some time
- smells

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vliegnerd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:37:
[...]

Ik hoop dat iemand me kan vertellen of het wel/niet kan, voordat ik 10 euro excl verzendkosten uitgeef.
Ik heb de mijne maar opengeschroeft :)

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/P1010116.JPG

/Batterij zit dus vooraan, en is er makkelijk uit te halen (zit niet vast gesoldeerd) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 13-07-2008 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Exorcist schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:39:
[...]

Ik heb de mijne maar opengeschroeft :)

[afbeelding]

/Batterij zit dus vooraan, en is er makkelijk uit te halen (zit niet vast gesoldeerd) :)
BEDANKT! Ik ga maar eens met BIC pennen spelen, dan! Ben benieuwd of ik dat voor elkaar krijg want de schroeven zitten behoorlijk diep.

http://nl.youtube.com/watch?v=6occIuy6e5w (zo moet dat blijkbaar)

[ Voor 7% gewijzigd door vliegnerd op 14-07-2008 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vliegnerd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 07:37:
[...]

BEDANKT! Ik ga maar eens met BIC pennen spelen, dan! Ben benieuwd of ik dat voor elkaar krijg want de schroeven zitten behoorlijk diep.

http://nl.youtube.com/watch?v=6occIuy6e5w (zo moet dat blijkbaar)
Als ik jou was zou ik zo'n setje gamebits bestellen. Leuk ook voor gamecartridges, als je daar batterijen moet vervangen :). Straks blijft de boel steken in je Cube/SNES weet ik het, en dan ben je ook klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik denk ik maak vast even een HDD klaar voor de DiskDual. Op zich niet zo'n probleem, maar het moet een FAT16 partitie zijn zonder long filename support. Dat FAT gebeuren lukt wel, maar de long filename support uit zetten of zo lukt niet.

Ik weet haast zeker dat ze er wel eens een tooltje voor hebben gemaakt die een HDD zo formatteert dat ie in de DiskDual bruikbaar is. Maar ik kan niets vinden op Google.

En om nou al m'n HDD's hier uit te halen, die IDE HDD er in te zetten en in DOS te booten en zo... Da's nou ook weer niet helemaal handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Exorcist schreef op maandag 14 juli 2008 @ 10:34:
[...]

Als ik jou was zou ik zo'n setje gamebits bestellen. Leuk ook voor gamecartridges, als je daar batterijen moet vervangen :). Straks blijft de boel steken in je Cube/SNES weet ik het, en dan ben je ook klaar ;)
Ik ga het eerst maar eens met een BIC pen proberen... Aangezien een cube (zonder controllers) op dit moment 10 euro kost, wil ik het risico wel nemen.

(Ik heb helaas geen cartridges [meer])... In plaats van investeren in een gamebit kan ik misschien beter een N64+OoT kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

vliegnerd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:37:
[...]

www.dealextreme.com
Kijken bij de Nintendo Wii spullen, daar staat een "Trigram Screwdriver" wat precies hetzelfde is als een Nintendo Gamebit schroevendraaier. Kost stukken minder, en de prijzen zijn incl transport.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik snap nooit zo goed waarom iedereen graag een joystick wilt. Ok ok wellicht voor de arcade in your own home ervaring. Maar echt qua spelen.... :?

Het enige spel waarbij ik liever een joystick zou gebruiken is swos (via xbla), maar dat is gewoon omdat ik dat spel jaren via een suzo Prof Competition 9000 heb gespeeld. En de d pad van de 360 apeballen zuigt.

Vrijwel alle (ok toevoeging, old skool arcade type games) gametypen spelen toch perfect via een joypad?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:27:
Ik snap nooit zo goed waarom iedereen graag een joystick wilt. Ok ok wellicht voor de arcade in your own home ervaring. Maar echt qua spelen.... :?

Het enige spel waarbij ik liever een joystick zou gebruiken is swos (via xbla), maar dat is gewoon omdat ik dat spel jaren via een suzo Prof Competition 9000 heb gespeeld. En de d pad van de 360 apeballen zuigt.

Vrijwel alle (ok toevoeging, old skool arcade type games) gametypen spelen toch perfect via een joypad?
Ik vind ook eigenlijk dat het alleen bij fighters wat boeit... Ik vind de hadooken's zegmaar toch wat beter lukken met een stick dan een joypad. Maar ik moet er niet aan denken om Sonic met zo'n ding te spelen :) Of om het bij arcade te houden, ik vind r-type en last resort ook prima spelen met een goede pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja ik snap het ook niet echt. En voor de prijs van een X-Arcade, heb je allang een Neogeo in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

McKaamos schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:09:
[...]

www.dealextreme.com
Kijken bij de Nintendo Wii spullen, daar staat een "Trigram Screwdriver" wat precies hetzelfde is als een Nintendo Gamebit schroevendraaier. Kost stukken minder, en de prijzen zijn incl transport.
Een triwing (Wii, DS) is iets anders dan een gamebit (SNES, N64, GC).

Wel goedkope shop dat dealextreme, bedankt voor die tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Sagat schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:27:

Sowieso voor fighters maar ook voor andere games zijn joysticks erg fijn.

Ik hoef niet perse ELK spel met een joystick te spelen maar het voegt voor mij wel iets toe om de spellen te spelen zoals ze ooit bedoeld zijn.

Daarnaast is de button layout soms even belangrijk als de rest van de controller. Ik krijg het persoonlijk niet goed voor elkaar om een klassieke Capcom fighter te spelen zonder twee rijen van drie buttons :)

Die Hori van am2 ziet er prima uit, vier op een rij voor Neo Geo en twee keer drie voor Capcom games.
MsG schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:41:
Ja ik snap het ook niet echt. En voor de prijs van een X-Arcade, heb je allang een Neogeo in huis.
Ik HEB een Neo Geo in huis :P

Ik ben nooit van plan geweest om een X-Arcade te kopen en mijn uitspraak dat ik daar wel op uit zal komen moet je met een korrel zout nemen. Uiteindelijk blijft die te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik doelde op de MVS editie :) niet die overpricede AES systemen, maar goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je voor 100 euro wel een MVS systeempje ja. Als je niet zo'n "consolized" versie van ebay pakt, waarbij je 300 dollar extra betaalt omdat iemand er een scart en voedings connector opgesoldeerd heeft. Leuk uurtarief rekent zo iemand... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ok, de gamecube is open:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/tom.kooij/SHx90Tu_hWI/AAAAAAAAAPw/hpl1auxcFPk/s400/DSCF1850.jpg

De BIC pen methode is echt GENIAAL. 10 minuten werk, gaat echt als een trein. Even de punt 5-10 seconde in de vlam, op de schroef drukken. 30 seconde wachten (goed aandrukken) en eruit schroeven.

Jammer genoeg is de batterij met puntlassen verbonden aan de batterijhouder:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/tom.kooij/SHx91CHVkgI/AAAAAAAAAP4/EaQlO-oN6IE/s400/DSCF1853.jpg

Ik ga eens rondkijken of ik zo'n ding kan vinden, of anders iets beunen.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik ben zelf redelijk fighter fan (zie nick :P) maar prefereer zelfs voor dit genre een joypad tov een stick.
Helaas heb ik nooit echt veel in de arcade mogen spelen, wellicht was het dan anders geweest.
(ik speel trouwens wel altijd met joypads met de 2x3 knoppen layout).

Wat betreft die cube batterij. Geez wel irritant dat deze vast gelast zit! Is het geen oplaadbare batterij die weer gaat werken als je de cube een tijdje in het stopcontact heb zitten? Werkt bij mijn Dreamcast wel zo dacht ik.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Sagat schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 12:55:
Wat betreft die cube batterij. Geez wel irritant dat deze vast gelast zit! Is het geen oplaadbare batterij die weer gaat werken als je de cube een tijdje in het stopcontact heb zitten? Werkt bij mijn Dreamcast wel zo dacht ik.
Ik weet niet of die battery oplaadbaar is, maar dat zou kunnen: De cell heeft nu een spanning van 3,0 volt... (zowel met stekker in als uit stopcontact). De klok loopt nu ook "gewoon". [Ik kan geen typenummer lezen zonder e.e.a. verder uit elkaar te schroeven, maar 3,0 volt is vrijwel zeker "normaal", dus niet "leeg".]

Ga hem vannacht even met de stekker eruit wegzetten en dan kijken wat de spanning van dat batterijtje is en of de klok nog loopt...

UPDATE: Zojuist stond de klok netjes op 16.7.2008 8:23:xx. Batterij 3,0V en dus OK??.
En dat terwijl ik de cube juist heb opengeschroefd om de baterrij te vervangen, vanwege een niet goed lopende klok.

[ Voor 20% gewijzigd door vliegnerd op 16-07-2008 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Laat die warez patserij maar.

[ Voor 84% gewijzigd door TheZeroorez op 17-07-2008 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Dit is niets voor GoT.

[ Voor 85% gewijzigd door TheZeroorez op 17-07-2008 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
:z

[ Voor 98% gewijzigd door TheZeroorez op 17-07-2008 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ook totaal niet ontopic.

[ Voor 119% gewijzigd door TheZeroorez op 17-07-2008 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
vliegnerd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:26:
[...]
*snip*
UPDATE: Zojuist stond de klok netjes op 16.7.2008 8:23:xx. Batterij 3,0V en dus OK??.
En dat terwijl ik de cube juist heb opengeschroefd om de baterrij te vervangen, vanwege een niet goed lopende klok.
mooi! Volgens mij had ik het ook wel is gehad. Gebruik thuis een shakel stopcontact (err die je uit kan zetten met een knop, weetnie hoe dat heet). En dan kan je cube dus wel is leegraken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Net mijn Smart Card 32 MB + Transferer binnen gekregen. :D Da's pas retro 8)

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/7500/img002mm7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/1889/img003aq8.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/6476/img004na7.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tanuki op 24-07-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Ik probeer nog steeds ergens een Sega Mega CD en 32x op de kop te tikken...
Alleen verkopen veel online retro winkels wel de games voor bovengenoemde maar niet de hardware zelf

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:19
Ik heb voor €8,- een japanse dreamcast gekocht/geruild!
Die gozer deed er niets meer mee en wilde een fles Becherofca, nou geen probleem hoor!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:42:
Die gozer deed er niets meer mee en wilde een fles Becherofca, nou geen probleem hoor!
Érg goede deal..de Dreamcast is en blijft geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:42:
Wow! Dat is zeker netjes, maar speelt die nou ook PAL af of dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Bellerophon schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:34:
Alleen verkopen veel online retro winkels wel de games voor bovengenoemde maar niet de hardware zelf
Heb je backgames in Leiden al geprobeerd?
Ik ben er zelf al een tijdje niet geweest (ik woon in provincie Utrecht) maar ze hebben een uitgebreid aanbod van retro hardware.

Heb er zelf ooit bijna een megadrive gekocht, maar gebrek aan ruimte/geld en het feit dat ik het geluid van de md echt slecht vind heeft me ervan weerhouden (en ja ik weet dat het retro is, maar andere '16bitters' zoals de snes en amiga hadden echt enorm veel beter geluid).

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:14:
[...]

Ik ben er zelf al een tijdje niet geweest (ik woon in provincie Utrecht) maar ze hebben een uitgebreid aanbod van retro hardware.

Heb er zelf ooit bijna een megadrive gekocht, maar gebrek aan ruimte/geld en het feit dat ik het geluid van de md echt slecht vind heeft me ervan weerhouden (en ja ik weet dat het retro is, maar andere '16bitters' zoals de snes en amiga hadden echt enorm veel beter geluid).
De megadrive heb ik al, vandaar de zoektocht naar de uitbreidingen die erbij horen :)
Backgames heeft alleen geen online webshop zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Bellerophon schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:46:
[...]

Wow! Dat is zeker netjes, maar speelt die nou ook PAL af of dat niet?
Dreamcast is regiovrij toch? Ik heb wel eens vaker Japanse en Amerikaanse CDtjes gespeeld op een PAL Dreamcast.

Maar zeker een mooie prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Een Mega CD 2 is niet zo'n probleem. Die vind je regelmatig op marktplaats ergens tussen de 50,- en 75,- euro inclusief megadrive. De 32x is een ander verhaal. Ik heb hem zelf maar gewoon via eBay uit de US gehaald, samen met een Genesis. Is een stuk goedkoper, maar de PAL spellen werken er niet op. Ergens is dat ook wel een voordeel want NTSC 32x spellen zijn stukken makkelijker te vinden op eBay. ;)

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sagat schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:14:
[...]

Ergens heb je gelijk, maar toch heeft de Megadrive enkele games met zeer goede soundtracks...

Soms vraag ik me wel eens af hoe games als 'Streets of rage' en 'Moonwalker' zouden klinken op een SNES..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Hier hoop ik binnenkort ook nog eens tegen te lopen, maar dan wel boxed en met alle accessoires :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Michael Knight schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:11:
Soms vraag ik me wel eens af hoe games als 'Streets of rage' en 'Moonwalker' zouden klinken op een SNES..
Ik verwacht om en nabij hetzelfde eigenlijk. Die consoles konden allebei prachtig geluid maken, maar bij veel spellen werd daar niet zoveel mee gedaan, en klinkt het alsof de muziek uit wat laffe midi's bestaan. De Sega had inderdaad Streets of rage (alledrie) maar ook de Sonic games klinken erg mooi. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 27-07-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Heeft iemand ervaring met een omgebouwde mega drive en een amerikaanse 32X? Ik vraag me af of dat ook met europese spellen werkt als je na het booten switched.

Met Genesis spellen werkt dat voor zover ik me kan herinneren gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
l0c4lh0st schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:39:
[...]

Dreamcast is regiovrij toch? Ik heb wel eens vaker Japanse en Amerikaanse CDtjes gespeeld op een PAL Dreamcast.

Maar zeker een mooie prijs. :)
De Dreamcast is alleen regiovrij bij gebruik van gekopieerde spellen.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.