Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:
  • 89.644 views sinds 30-01-2008

• Donnie Darko
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-10 13:28
quote:
Rocket Knight voor de megadrive is dat volgens mij

Xbox One, PS4, PS3, X360, Wii U, New 3DS , PS Vita | PSN ID: D0nn13Dark0 Xbox Live: D0nn13 Dark0

• Captain N
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:22
Yes! Dat is 'm! (Rocket Knight Adventures) :)

Nu kan ik weer rustig slapen vannacht. 47/47. 8)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Baardmeester
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 17:42
quote:
Donnie Darko schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:00:
[...]

Rocket Knight voor de megadrive is dat volgens mij
Klopt, en er is ook nog een deel 2 en die heet sparkster. Die is voor de snes en de mega drive uit gekomen.

Specs

• Captain N
Ja, ik had zelf Sparkster al geprobeerd, waar daar leek het op, maar die was uiteraard niet goed. Wist niet dat daar meer delen van waren. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14:56
quote:
Captain N schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:48:
Ja, ik had zelf Sparkster al geprobeerd, waar daar leek het op, maar die was uiteraard niet goed. Wist niet dat daar meer delen van waren. :)
Hmm sparkster pasgeleden nog gespeeld op m'n megadrive 8)
Geweldige muziek heeft dat spel (vind ik dan). O-)

Vroegah.. had ik een Mastergames NES-clone waarop ik altijd een spel speelde genaamde "Antartic Adventure", teminste na wat googlen kwam ik bij deze titel uit. Op die clones verdraaien ze de titels altijd, dus het spel had altijd een andere titel op mijn spelcomputer. M'n ouders wisten niet beter en dachten dat ze serieus een Nintendo hadden gekocht. 8)7

Ik ben sinds een aantal jaar retro spellen en hardware aan het verzamelen en met name weer games die ik vroeger altijd speelde, daar hoort dit spel dus ook bij. Het spel is uitgekomen op de NES (schijnbaar), maar ik ben het nog nooit ergens tegengekomen, tenminste niet in Nederland.

Weet iemand van jullie of dit spel ook in Nederland/europa op de NES is uitgekomen?

• Captain N
Ja, die is er ook voor de NES, onder dezelfde naam. En voor de Famicom als Kekkyoku Nankyoku Daibōken.

Mijn foto's op Flickr.

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-10 23:23

Dennahz

Life feels like hell should.

Dat spel heb ik op de MSX gehad! :) Ik ga serieus weer eens op zoek naar een MSX... heb zelfs nog cassettes met spellen erop. Laatst eens geprobeerd deze om te zetten naar m'n PC en te laten met een emulator, maar denk dat de tape teveel beschadigd was, kwam niet verder dan de naam van het spel / programma. :(

Twitter

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:24
Is idd een MSX spel, moet het hier nog ergens liggen hebben... bij m'n MSX :-)

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:53

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

Antartic Adventure. Voor de MSX is er ook een deel twee (Penguin Adventure) die een stuk beter is. Ik geloof niet dat deel twee voor andere platformen is uitgekomen.

We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.
VOOR baanbrekend onderzoek TEGEN Alvleesklierkanker.

• Captain N
Klopt. Is ook nog een derde game met die pinguin (Pentarou) in de hoofdrol: Yume Penguin Monogatari voor de Famicom. Ook de pinguin die je kunt kiezen in de vele Paradius games is Pentarou. :)

Vette games overigens, die Parodius games!

Mijn foto's op Flickr.

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:11

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo de Amiga A1200 is binnen; echter kwam die binnen met een toesenbord wat niet werkte en kapotte muis :X

de 500 met uitbreiding en internation karate 8)

de a1200 is nog wel heel erg wit

Ook megaball stond op de hardeschijf

en het toetsenbord maar eens aangesloten :P

Ik dacht trouwens dat de meeste amiga's een 2,5inch hardeschijf aan boord hadden ipv 3,5. trouwens de kabel die er bij zat geeft om de 3 seconden trillingen (kabel naar scart) ik heb em nu gewoon via een tulp kabeltje aangesloten :)

Asus Zenbook i7 256gb

• Baardmeester
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 17:42
quote:
Captain N schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 22:34:
Ja, die is er ook voor de NES, onder dezelfde naam. En voor de Famicom als Kekkyoku Nankyoku Daibōken.
Volgens gamefaqs is hij gecanceld voor de Verenigde Staten en nooit uitgebracht voor Europa.

Specs

• Captain N
Ik zie het ja. Ik heb hem op zo'n XXXX-in-1 cart staan, waarop 'ie wel "helemaal" in 't Engels is. Blijkbaar is dat in de Japanse release al zo. :)

Mijn foto's op Flickr.

• GetBack
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-10-2012

GetBack

Womanizer

quote:
Captain N schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 07:35:
Ik zie het ja. Ik heb hem op zo'n XXXX-in-1 cart staan, waarop 'ie wel "helemaal" in 't Engels is. Blijkbaar is dat in de Japanse release al zo. :)
Vroeger waren die cartridges tof. Nu pas merk je dat er wel heel veel kloongames op staan :)

Gets all the ladies on their Backs.

• Turbosjaak
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 31-07 22:04

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb gisteren nog bij de lokale kringloopboer een Amerikaanse SNES voor 2,50 op de kop weten te tikken.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:11

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
Turbosjaak schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:32:
Ik heb gisteren nog bij de lokale kringloopboer een Amerikaanse SNES voor 2,50 op de kop weten te tikken.
Netjes netjes :)

die kan op je tv of is die ntsc

Asus Zenbook i7 256gb

• Creepy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:53

Creepy

Moderator Devschuur®

Tactical Espionage Splatterer

quote:
Captain N schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:08:
Klopt. Is ook nog een derde game met die pinguin (Pentarou) in de hoofdrol: Yume Penguin Monogatari voor de Famicom. Ook de pinguin die je kunt kiezen in de vele Paradius games is Pentarou. :)

Meligheid ten top in Parodius ja. En stiekum nog best pittig om te spelen.

We're building self-driving cars, but we haven't even figured out how to make sure vacuum cleaners don't join botnets.
VOOR baanbrekend onderzoek TEGEN Alvleesklierkanker.

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
Creepy schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:59:
[...]

Meligheid ten top in Parodius ja. En stiekum nog best pittig om te spelen.
Parodius _/-\o_ Die heb ik origineel op de SNES. Stiekem nog best een hoop uren aan besteed en inderdaad echt niet makkelijk. Perfecte mix tussen humor/meligheid en moeilijkheid. :)

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

quote:
Ghostrider schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:50:
[...]

Netjes netjes :)

die kan op je tv of is die ntsc
Ja hij had em al een tijdje, maar ik denk van ik wacht even tot hij lekker goedkoop is geworden. En dat was dus gebeurd.

Want je weet natuurlijk ook niet als deze SNES werkt.

Hij heeft wel vaker Nintendo spul en Sega, ik heb vorig jaar rond deze tijd er 6 grote verhuisdozen met spul opgekocht. Zaten onder meer Game & Watch dingen in , NES games in ongebeschadigde doosjes (Zelda, Donkey Kong enz) , Nintendo opbergsystemen in orignele doos en nog een hoop consoles.

Kwam uit opslagbox waarvan iemand niet de huur had betaald. Stond het dus op een gegeven moment bij de Kringloopboer :)

Turbosjaak wijzigde deze reactie 13-02-2009 13:46 (36%)

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

• BarôZZa
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-10 16:19
Over pinguins gesproken.

Penguin Kun Wars

Was ook een erg toffe game

BarôZZa wijzigde deze reactie 13-02-2009 13:46 (5%)

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:26
quote:
BarôZZa schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:45:
Over pinguins gesproken.

Penguin Kun Wars

[afbeelding]

Was ook een erg toffe game
Die heb ik blauw gespeeld op de gameboy :P

• Joshua
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09-10 19:05
Ik moet binnekort toch maar eens opzoek naar een amiga met Galaga..

Is mijn studenten OV geldig?

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:29
quote:
Spike1506 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:26:
Ik moet binnekort toch maar eens opzoek naar een amiga met Galaga..
Eh? Is een amiga niet een beetje overpowered voor een game als galaga? Doe dan stardust of project x ofzo?
* Sagat zegt niet dat hij de game bijna voor x-box live had gekocht :X ;)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• itons
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
quote:
Sagat schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:32:
[...]

Eh? Is een amiga niet een beetje overpowered voor een game als galaga? Doe dan stardust of project x ofzo?
* Sagat zegt niet dat hij de game bijna voor x-box live had gekocht :X ;)
Heerlijke spellen zijn dat, Project X vond ik echt gaaf. Wel erg moeilijk, maar ik had een Action Replay gelukkig :+

Vooral het wapen systeem daar vond ik erg vet, veel verschillende type wapens e.d. Graphics waren ook dik in orde.

Amiga blijft een prachtig systeem, heb jaren plezier gehad van mijn Amiga 500.

itons wijzigde deze reactie 13-02-2009 14:54 (18%)

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:05
quote:
Charly schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:23:
[...]

Ik heb zelf een AV kabel besteld, geeft iets minder beeld en mono ipv stereo geluid maar wel een stuk cheaper te krijgen dan die scarts en het is sowieso een stuk beter dan zon RF kastje er tussen. Ik heb mn NES ook met AV aangesloten en dat bevalt me prima, voor mn megadrive heb ik hier zo'n kabel besteld, maar daar wacht ik nog op.
*joy!* m'n av kabeltje is binnen en wat een verschil! B) Het geluid is ook een stuk beter te harden nu.
Goed, zo'n RGB scart zal vast beter zijn, maar die zijn ook 2x zo duur.

Nou eens kijken of ik comix zone uit kan spelen

• gamesnoozer
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07-12-2012
ik heb zelf net een SNES aangeschaft, 13 euro (wel nog verzendkosten), maar is helemaal mooi gebleven en in originele doos, nu alleen nog origineel controllertje op de kop tikken, starwing heb ik al voor 6 euries boxed, vond ik toch echt wel de moeite waard.

• Lampuhkap
  • Laatst online: 17-10 22:26
Vandaag Turtles Tournament Fighters gekregen :) En heb ook Zelda voor de classic Gameboy cadeau gehad :) Ben weer blij :)

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• CrystalViriS
quote:
Baardmeester schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:15:
[...]

Volgens gamefaqs is hij gecanceld voor de Verenigde Staten en nooit uitgebracht voor Europa.
Ik dacht al dat ie hier nooit uitgekomen was... omdat ik hem nooit heb kunnen vinden. Heb hem wel op de MSX, en dus op die mastergames NES clone. Wou hem graag nog op de NES hebben, omdat op 1 of andere manier ik de NES het leukst vind om spellen voor te kopen.

• GetBack
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-10-2012

GetBack

Womanizer

heb gelukkig mn vriendin ook aan de Diddy Kong Racing (N64) gekregen. Wat een heerlijke game ook. Beste MK-achtige game ooit naar mijn mening. Feit dat je drie voertuigen hebt voegt zoveel toe. Jammer dat de DS port teleurstellend was. (Las deze maand dat Rare dat zelf ook vond)

Gets all the ladies on their Backs.

• Krueger F
Net nog eens DKC gespeeld (op de snes uiteraard :-))... blijft een beest van een spel!

• Martin
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:17
Even hulp vragen aan mede-SNES'ers :9
Ik ben op zoek naar wireless controllers voor de SNES, en de enige die ik kan vinden zijn dat spul van Messiah, maar over dat hele bedrijf en de producten daarvan hoor ik alleen maar negatieve verhalen, dus daar begin ik liever niet aan. Op eBay kan ik helemaal niks vinden, terwijl ik zeker weet dat ze vroeger gewoon in de winkel lagen. Iemand hier die me op weg kan helpen? Liefst heb ik ze met de originele SNES-aansluiting, maar USB mag ook wel ;)

edit: Oh ja, wat ik ook veel tegenkom zijn SNES-controllers voor de Wii, maar dat zoek ik dus niet, want geen Wii :>

Martin wijzigde deze reactie 20-02-2009 21:36 (10%)

• Schweino
  • Laatst online: 16-10 23:48
Het enige wat ik me kan herinneren zijn de IR draadloze controllers voor de snes, volgens mij heeft Hori ze gemaakt. Bedenk wel dat deze technologie inferieur is aan de RF technologie waar de de draadloze controllers van tegenwoordig mee zijn uitgerust en je veel problemen zal hebben met lag en connectieverstoringen.

• Vegnagun939
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 14:26
Laat ik ook maar eens gaan patsen met mijn Sega collectie :P.

Master System II

Mijn bescheiden Megadrive collectie

MegaCD games

Sega Saturn

Sega Dreamcast

Verder heb ik ook nog een GameGear met een aantal games maar foto daarvan ontbreekt.

Vegnagun939 wijzigde deze reactie 22-02-2009 13:40 (39%)

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17-10 20:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

quote:
Grappig.. ik wist niet eens dat er een FIFA `96 was voor de Master System :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Vegnagun939
quote:
Michael Knight schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:50:
[...]

Grappig.. ik wist niet eens dat er een FIFA `96 was voor de Master System :)
Dat is eigenlijk ook gewoon een Megadrive spel die daar niet hoort te liggen.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:47

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
quote:
Dennahz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 08:55:
Dat spel heb ik op de MSX gehad! :) Ik ga serieus weer eens op zoek naar een MSX... heb zelfs nog cassettes met spellen erop. Laatst eens geprobeerd deze om te zetten naar m'n PC en te laten met een emulator, maar denk dat de tape teveel beschadigd was, kwam niet verder dan de naam van het spel / programma. :(
Daarvoor zijn er complete emulatorpakketten, hoef je zelf niet meer te kloten (Starten-lopen met een hele rits games). Ik speel 'm nog altijd af en toe. (En Knightmare, blijft ook een favoriet).
quote:
Captain N schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 14:08:

Antartic Adventure was van Konami. (Konami en Compile (Zanac, Aleste) waren imho de beste msx-games )

Goede oude tijden, toen je nog een compleet (grafisch relatief sterk) spel had in 32Kb....

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:47
quote:
Vegnagun939 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:26:
Laat ik ook maar eens gaan patsen met mijn Sega collectie :P.

-snip-
Alleen jammer dat je plaatjes het niet doen...

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07:47

Koldur

Virtual Boy

Ik heb voor 12,5 Euro een Nintendo 64 op de kop weten te tikken met mario64 erbij. Nu vraag ik mij af of het nou de bedoeling is om met je linkerhand het middelste handvat vast te pakken om die analoge stick te gebruiken. Volgens mij wel, maar het is een beetje een gek gebeuren zo. Ik hoop dat oude doorgewinterde N64 gamers mij een antwoord kunnen geven :P

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Leuk dat ik dit topic net vind :) Gisteren de SNES van onder het stof gehaald.

Moet wel zeggen, de kwaliteit van de SNES valt eigenlijk nog best mee op de 42" plasma waar ik op speel :) Gisteren even Killer Instinct en Mario Kart gespeeld, dat bracht prachtige herinneringen boven.

Maar de reden waarom ik de SNES heb aangesloten: StreetFighter 4 is uit en ik wil nu weer graag streetfighter 2 turbo spelen op de SNES maar die had ik in het verleden gehuurd :( Tijd om die ergens op de kop te tikken :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• Vegnagun939
quote:
Vuikie schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:27:
[...]

Alleen jammer dat je plaatjes het niet doen...
Gefixt, blijkbaar was xs.to offline dus heb ik ze maar elders neergezet :)

• Martin
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:17
quote:
Schweino schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 10:10:
Het enige wat ik me kan herinneren zijn de IR draadloze controllers voor de snes, volgens mij heeft Hori ze gemaakt. Bedenk wel dat deze technologie inferieur is aan de RF technologie waar de de draadloze controllers van tegenwoordig mee zijn uitgerust en je veel problemen zal hebben met lag en connectieverstoringen.
Hmm das wel jammer. Nu je het zo zegt kan ik me ook wel herinneren dat de verkoper bij Bart Smit (:+) toendestijds vertelde dat je echt recht tegenover de ontvanger moest zitten enzo. Jammer maar helaas dus. Eens kijken of ik zelf iets kan fabrieken dan, kan vast niet zo moeilijk zijn om 7 adertjes per controller draadloos te maken :P

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:48
quote:
McKaamos schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 17:07:
Misschien dat jullie een idee hebben...
Ik heb m'n Megadrive II maar weer eens aangesloten (had zin in Sonic ;) ) maar sinds de vorige keer heb ik een andere TV.
Naja, RF kabel aangesloten, TV op kanaal 0 gezet en een zenderscan uitgevoerd (zowel handmatig als automatisch).
Ik krijg uiteindelijk wel geluid, maar geen beeld. Iemand een idee waar dat aan kan liggen en wat ik daar tegen kan doen?
Zelf denk ik aan een Scart kabel, maar om die ergens tegen een zinnige prijs te vinden blijkt pittig.
Ik heb bij mijn mastersystem hetzelfde probleem :(

Ik heb het op de volgende manier opgelost, door op de iterne chip voor de beeldverwerking een svideo uitgang te solderen (en s-video/comp) met een aparte tulp aansluiting voor dubbel mono. RGB kan overigens ook wel bij de mastersystem volgens de pinout.

Voor de aansluitingen heb ik een scart blokje van de action gebruikt (99 cent) en daar de connectoren uitgehaalt :)

Kost je een uurtje hobbyen en dan ben je klaar.
quote:
theforce81 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:58:
Ik heb voor 12,5 Euro een Nintendo 64 op de kop weten te tikken met mario64 erbij. Nu vraag ik mij af of het nou de bedoeling is om met je linkerhand het middelste handvat vast te pakken om die analoge stick te gebruiken. Volgens mij wel, maar het is een beetje een gek gebeuren zo. Ik hoop dat oude doorgewinterde N64 gamers mij een antwoord kunnen geven :P
Dat speelt bij M64 wel het beste inderdaad :)

• krakbracket
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-05-2014
Ik ben ook weer aan het verzamelen geslagen. door mijn opgroeiende jonge kinderen is het jeugdsentiment uitgebroken en heb ik hier weer alle consoles van nintendo vanonder het stof vandaan gehaald. ik ben helemaal compleet tot de wii (wil gamen, en voor anders ga ik wel naar de sportschool ;) ) en de virtual boy.
mijn eigen games voor mn de nes werken nog prima, maar een aantal pal a's die ik uit Engeland heb gehaald leveren, ook na grondige schoonmaak van de contacten met wattestaaf en alcohol, problemen op.
zodra ik ze insteek en start begint de powerled te knipperen alsook het startscherm van de game. ik heb altijd begrepen dat pal a en b niets uit zou moeten maken bij de nes, maar is dit dan toch wel het geval?

PC gameplay geen multiplatform!

quote:
krakbracket schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:54:
Ik ben ook weer aan het verzamelen geslagen. door mijn opgroeiende jonge kinderen is het jeugdsentiment uitgebroken en heb ik hier weer alle consoles van nintendo vanonder het stof vandaan gehaald. ik ben helemaal compleet tot de wii (wil gamen, en voor anders ga ik wel naar de sportschool ;) ) en de virtual boy.
mijn eigen games voor mn de nes werken nog prima, maar een aantal pal a's die ik uit Engeland heb gehaald leveren, ook na grondige schoonmaak van de contacten met wattestaaf en alcohol, problemen op.
zodra ik ze insteek en start begint de powerled te knipperen alsook het startscherm van de game. ik heb altijd begrepen dat pal a en b niets uit zou moeten maken bij de nes, maar is dit dan toch wel het geval?
Lijkt me niet, maar je kunt voor de zekerheid een contact in de NES verbreken om hem regiovrij te maken, weet je het zeker. Volgens mij hoef je dan maar 1 pinnetje door te knippen, zou je even zoeken hoe en wat.

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17:52

Cyphax

Moderator NOS
Pin 5 van de lockout-chip toch? Die heb ik ook gesloopt bij mij (ik wilde 'm doorknippen maar ik trok de hele pin uiteindelijk uit die IC... dat was even zweten of ie het nog deed :+). Maar niet om 'm regiovrij te maken maar omdat dat kreng zo gevoelig was dat ie alle games niet afspeelde vanwege het slechte contact geloof ik.

Saved by the buoyancy of citrus

quote:
Cyphax schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:20:
Pin 5 van de lockout-chip toch? Die heb ik ook gesloopt bij mij (ik wilde 'm doorknippen maar ik trok de hele pin uiteindelijk uit die IC... dat was even zweten of ie het nog deed :+). Maar niet om 'm regiovrij te maken maar omdat dat kreng zo gevoelig was dat ie alle games niet afspeelde vanwege het slechte contact geloof ik.
4 dacht ik, maar ik weet ook niet of ik een plaatje kan posten hoe en wat..het blijft toch het omzeilen van een beveiliging. :)

• krakbracket
http://nesdev.parodius.com/nlockout.txt

4 inderdaad. ga van de week, bij daglicht ;) , maar eens tweakeren!
als ik het goed begreep heb ik dus kans dat ik mijn ntsc bomberman cartridge eindelijk eens kan spelen.

quote:
krakbracket schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:39:
http://nesdev.parodius.com/nlockout.txt

4 inderdaad. ga van de week, bij daglicht ;) , maar eens tweakeren!
als ik het goed begreep heb ik dus kans dat ik mijn ntsc bomberman cartridge eindelijk eens kan spelen.
Kans kun je wegstrepen, dan heb je zekerheid ;)

Kleine moeite voor een groot plezier. Vroeger werd het gebruikt om van die 101-games in 1 casettes te gebruiken (vaak NTSC), nu kan het handig zijn voor native NTSC games.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
quote:
Exorcist schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:28:
4 dacht ik, maar ik weet ook niet of ik een plaatje kan posten hoe en wat..het blijft toch het omzeilen van een beveiliging. :)
Hmmm 'k vraag me af of dat hier echt niet kan. De NES wordt al lang niet meer verkocht, net als games ervoor en het gaat niet om piracy maar om legale games te draaien. Maargoed, het is zo makkelijk dat het nieteens echt uitmaakt. Als je die lockout-chip hebt gevonden en pin 4 loshaalt ben je er.

quote:
Cyphax schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:15:
[...]

Hmmm 'k vraag me af of dat hier echt niet kan. De NES wordt al lang niet meer verkocht, net als games ervoor en het gaat niet om piracy maar om legale games te draaien. Maargoed, het is zo makkelijk dat het nieteens echt uitmaakt. Als je die lockout-chip hebt gevonden en pin 4 loshaalt ben je er.
Nee, mee eens..maar je weet het nooit. Het is in ieder geval een makkelijke, snelle en goedkope oplossing, vooral voor ons retro-gamers. En retro-gamers willen sowieso origineel spul 8)

• krakbracket
precies. en, ondanks dat de famicom in Japan tot niet eens zo heel lang geleden (2007) nog gerepareerd werd door Nintendo, is mijn garantie inmiddels toch echt wel verlopen.
Nintendo schiet volgens mij niet veel op met de levendige tweedehands handel, maar alle cartridges zijn volledig legaal van de overkant van het kanaal.

• gamesnoozer
Hallo mede-retrogamers,

Ik heb volgens mij een mooie aankoop gedaan,

€9,50 voor een megadrive, 2 controllers en Sonic
€6,90 verzendkosten, dat wel, maar voor €16,40 voor dit mooie pakket mag je toch niet klagen?
Helaas zit de originele doos er volgens mij niet meer bij.

Wat vinden jullie van deze deal?

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Niets te klagen. :)
Ik moet mijn Megadrive nog een keer proberen te modden zodat ie op 60Hz gaat lopen. Ik heb Sonic een tijdje via emulatie gespeeld en ineens op de Megadrive is ie echt traag.

• gamesnoozer
wat voor kabels zitten er eigenlijk op, kwa ingang op tv dan. Ik heb nameljik een spliksplinternieuwe hd tv, maar wil hem graag daarop aansluiten, past de console op een SCART aansluiting? Ga namelijk even een 5 poorts SCART HUB kopen, kunnen daar mooi alle consoles op, die niet via HDMI gaan.

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Op scart? Wat voor Megadrive is het? I of II?
Wellicht moet je een kabeltje maken, kijk of je achterop de console een aansluiting ziet voor een 5-pins DIN-stekkertje. Zo ja: die mooi maken, dan kan ie in een scartblokje via composiet. Ik weet niet hoe een Megadrive II via composiet zou kunnen.

Zo'n scarthub heb ik zelf ook bij de TV voor de consoles maar het beeld is te donker via dat ding. Wellicht is het een goedkoop ding, dat weet ik niet, maar het is er niet mooier op geworden.

Cyphax wijzigde deze reactie 23-02-2009 15:26 (6%)

• Vuikie
Megadrive 1
Megadrive 2
scartkabels om zelf te maken ;)

+edit+

mmmonkey met nog VEEL meer interessante kabels en mods en what ever d:)b :7

Vuikie wijzigde deze reactie 23-02-2009 16:06 (26%)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
quote:
Vuikie schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:03:
Megadrive 1
Megadrive 2
scartkabels om zelf te maken ;)

+edit+

mmmonkey met nog VEEL meer interessante kabels en mods en what ever d:)b :7
Direct naar Scart, dat ziet er niet makkelijk uit.. dan is dit eenvoudiger.

• Vuikie
quote:
Cyphax schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:18:
[...]

:o :o Zijn wij nu tweakers of wat???

Maar goed, de oplossing in jouw'n link is quick and dirty. De mijne een stuk netter, mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de oplossing die ik heb aan gedragen(Die van mmmonkey dus). Maar goed dat is mijn mening.

+edit+

Plus je hebt dan ook stereo voor de MD1...

Vuikie wijzigde deze reactie 23-02-2009 16:31 (5%)

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
quote:
Vuikie schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:30:
[...]

:o :o Zijn wij nu tweakers of wat???
We zijn goedkoop, je hoeft veel minder onderdelen te hebben voor mijn oplossing. :+
quote:
Maar goed, de oplossing in jouw'n link is quick and dirty. De mijne een stuk netter
Dan heb jij mijn soldeerwerk nog niet gezien!
quote:
mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de oplossing die ik heb aan gedragen(Die van mmmonkey dus). Maar goed dat is mijn mening.

+edit+

Plus je hebt dan ook stereo voor de MD1...
Ik zou die 2e oplossing niet kunnen maken vermoed ik, ik kan gewoon niet goed solderen. Vandaar dat ik in eerste instantie liefst zo'n simpele kabel maak.
Ik kan later altijd zo'n andere kabel maken maar ik ben al gauw bang de boel te slopen. Zou niet voor het eerst zijn. :+

Overigens vind ik persoonlijk dat stereo niet zo heel interessant. Volgens mij zijn er bar weinig spellen die daar uberhaupt iets mee doen op de Megadrive. :)

Cyphax wijzigde deze reactie 23-02-2009 16:45 (8%)

• NinteX
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2015

NinteX

Gone Forever :W

Wil iemand nog een ULTRA 64 kopen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...SELX:IT&item=150328607067
Captain N misschien ;)

Left for greener pastures(NeoGAF/Wii-DS) :W

• Captain N
Ghehe, nee, die laat ik lekker aan mij voorbij gaan. Die development systemen zijn niet echt aan mij besteed. Veel geld, weinig plezier, wat mij betreft. Ik verwacht wel morgen/overmorgen een pakketje van de postbode met iets ontzettend gaafs. M'n beste aankoop in jaren, en eentje waar ik echt m'n best voor heb moeten doen om te bemachtigen en ook echt mazzel mee heb. Tenminste, als er geen baksteen in 't pakketje zit dan. Het is onderweg, en het is iets waar er maar enkele tientallen van zijn. Zodra het binnen is, laat ik het hier uiteraard weten. Inclusief pics. :)

Overigens vermoed ik dat er weinig mensen zijn die er hier voor warm lopen, maar voor mij is het echt een juweeltje voor in mijn verzameling, en echt een onmisbaar onderdeel ervan. To be continued dus. :)

Captain N wijzigde deze reactie 24-02-2009 00:32 (15%)

Mijn foto's op Flickr.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
Captain N schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:18:
Ghehe, nee, die laat ik lekker aan mij voorbij gaan. Die development systemen zijn niet echt aan mij besteed. Veel geld, weinig plezier, wat mij betreft. Ik verwacht wel morgen/overmorgen een pakketje van de postbode met iets ontzettend gaafs. M'n beste aankoop in jaren, en eentje waar ik echt m'n best voor heb moeten doen om te bemachtigen en ook echt mazzel mee heb. Tenminste, als er geen baksteen in 't pakketje zit dan. Het is onderweg, en het is iets waar er maar enkele tientallen van zijn. Zodra het binnen is, laat ik het hier uiteraard weten. Inclusief pics. :)

Overigens vermoed ik dat er weinig mensen zijn die er hier voor warm lopen, maar voor mij is het echt een juweeltje voor in mijn verzameling, en echt een onmisbaar onderdeel ervan. To be continued dus. :)
Gouden Link op een paardske? B)

• mvdklip
  • Laatst online: 26-09 13:59
quote:
Cyphax schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:44:
We zijn goedkoop, je hoeft veel minder onderdelen te hebben voor mijn oplossing. :+
Het kan nog veel makkelijker bij een MD1 hoor, gewoon een DIN naar 4 x tulp en even zoeken naar de tulp waar het composiet signaal op staat. Stereo geluid haal je vervolgens uit de minijack hoofdtelefoon aansluiting. Niks solderen en de kabeltjes liggen bijna op elke zolder (oude versterkers ed). :P

mvdklip wijzigde deze reactie 24-02-2009 09:05 (10%)

• Schweino
quote:
Cyphax schreef op maandag 23 februari 2009 @ 16:18:
[...]

Maar we weten natuurlijk allemaal dat RGB scart > Composiet......

• Cyphax

Cyphax

Moderator NOS
Jajaja dat weten we allemaal maar we kunnen nou eenmaal niet allemaal elk willekeurig kabeltje in elkaar hacken met een soldeerbout. :+
Ik moet nog zo'n kabel maken, dus als je je aanbevolen houdt..! :)

• Sagat
  • Laatst online: 17:29
quote:
Chevy454 schreef op zondag 22 februari 2009 @ 12:03:
*snip*
Maar de reden waarom ik de SNES heb aangesloten: StreetFighter 4 is uit en ik wil nu weer graag streetfighter 2 turbo spelen op de SNES maar die had ik in het verleden gehuurd :( Tijd om die ergens op de kop te tikken :)
Volgens mij is die game bij veel retro shoppies nog wel te vinden.
Maar ik weet niet of je een current(ps360wii) of last gen console hebt(ps2,cube of x-box), maar voor allemaal is daarvoor ook een variant te vinden van sf2 classic. Op de wii zelfs EXACT het spel wat jij zoekt via VC.
Maakt het zoeken wellicht net iets makkelijker.

Hold on, voor de cube dus niet. Maar dat wil je ook niet met die joypad :)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

Ben er net achter gekomen dat de SNES pal versie eigenlijk verrot is, hij draait op 50hz en is zodoende ook platgedrukt. Kwam er ergens achter hoe het aan te passen is, hoewel ik dit zelf zou kunnen doen vraag ik mij af of het niet anders kan? Het is eigenlijk belachelijk dat dit zo is, de snelheid is het minst erg, maar dat het allemaal plat gedrukt is, vind ik echt niet normaal.
Wat is jullie idee hierover?

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
theforce81 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:33:
Ben er net achter gekomen dat de SNES pal versie eigenlijk verrot is, hij draait op 50hz en is zodoende ook platgedrukt. Kwam er ergens achter hoe het aan te passen is, hoewel ik dit zelf zou kunnen doen vraag ik mij af of het niet anders kan? Het is eigenlijk belachelijk dat dit zo is, de snelheid is het minst erg, maar dat het allemaal plat gedrukt is, vind ik echt niet normaal.
Wat is jullie idee hierover?
Mja, keuze van de developers destijds... gebruik maken van de extra PAL-beeldijnen óf ff snel 'letterbox' maken... (hetzelfde zie je `s avonds met David Letterman op de kabel bij UPC.)

Ook al maak je het 'fullscreen', dan nog heb je geen winst in beeldkwaliteit... in de VS keken ze gewoon naar slechter beeld. :P

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

quote:
Michael Knight schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:46:
[...]

Mja, keuze van de developers destijds... gebruik maken van de extra PAL-beeldijnen óf ff snel 'letterbox' maken... (hetzelfde zie je `s avonds met David Letterman op de kabel bij UPC.)

Ook al maak je het 'fullscreen', dan nog heb je geen winst in beeldkwaliteit... in de VS keken ze gewoon naar slechter beeld. :P
Tja, het lijkt wel erg in elkaar gedrukt op die manier, check die link in mijn eerdere post maar als je wilt onderaan. Dan zie je meteen wat ik bedoel, het klopt gewoon niet hoe het eruit ziet. Dat is mijn grootste "probleem" met dit gebeuren.

• Schweino
quote:
Michael Knight schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:46:
[...]

Geen winst in beeldkwaliteit, maar wel in snelheid. Ik zou de modificatie dan ook ten zeerste aanraden.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
theforce81 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Tja, het lijkt wel erg in elkaar gedrukt op die manier, check die link in mijn eerdere post maar als je wilt onderaan. Dan zie je meteen wat ik bedoel, het klopt gewoon niet hoe het eruit ziet. Dat is mijn grootste "probleem" met dit gebeuren.
Ik ben bkend met het fenomeen... ik kan me er tegenwoordig niet meer druk om maken. Ben allang blij, dat we met de huidige consoles al van de beeldformaten met bijbehorende problemen af zijn (op enkele early 360 games na).

Als je je er echt aan ergert, zou ik die modificatie gewoon uitvoeren. Sonic 1 hoort gewoon op 60hz te draaien... Toen mijn moeder ooit bij vrienden op bezoek kwam, merkte ze meteen op dat Sonic daar "als een uitgerekt bandje" klonk... :D ;)

Overigens draait de muziek bij Streetfighter II Turbo op de snes wel zoals het hoort... ik kan me voorstellen, dat de muziek dan weer te snel gaat op 60hz. Zo heb ik een Kirby voor de NES, die bij de 'attract' mode flipt, zodra mijn NES op 60hz draait. :)
quote:
Schweino schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 17:23:
[...]

Geen winst in beeldkwaliteit, maar wel in snelheid. Ik zou de modificatie dan ook ten zeerste aanraden.
Het is ook een aanrader. Ik heb aangepaste consoles staan en originele. De aangepaste zijn (meestal) iets beschadigde consoles, waarbij ik het risico wel wilde nemen om ze open te maken.

Ik heb ook nog consoles in mint conditie staan, die voor geen goud open gaan :)
(Ik heb een paar jaar terug nog een splinternieuwe snes in doos in folie kunnen bemachtigen...laatste batch...en iedereen mij voor gek verklaren. Hij is in ieder geval niet geel :D )

Michael Knight wijzigde deze reactie 24-02-2009 18:46 (6%)

• Captain N
Na een hardnekkige en lastige zoektocht heb ik vandaag eindelijk m'n nieuwe aanwinst binnen gekregen! Exclusief kabels en controllers, maar wel voor de schappelijke prijs van 250 euro! O+

Mijn foto's op Flickr.

• Dutchie!
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-07 09:33
quote:
Captain N schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:32:
Na een hardnekkige en lastige zoektocht heb ik vandaag eindelijk m'n nieuwe aanwinst binnen gekregen! Exclusief kabels en controllers, maar wel voor de schappelijke prijs van 250 euro! O+

[afbeelding]
Voor de gewone leek lijkt dit op een normale SNES, maar ik vermoed dat jij een debugger hebt ofzo :p ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
JuliettPapa schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:35:
[...]

Voor de gewone leek lijkt dit op een normale SNES, maar ik vermoed dat jij een debugger hebt ofzo :p ?
Zo te zien is er iemand creatief met een vijl geweest... ;)

Wat is er verder speciaal aan N? Regiovrij/universeel is nog geen 250 euro waard... vertel!!! :Y

• gamesnoozer
quote:
Captain N schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:32:

[afbeelding]
En dit is dan Mint of zo?

Vertel op..wat is er zo speciaal aan?

• Captain N
Bah, ik lijk niet weg te komen met een doorsnee Super Nintendo voor 250 euro. ;)

Een kleine uitleg dan maar. ;) Het is geen debugger oid, hij is wel regiovrij. Het gaat hier om een Ultra16, een gemodde Super Nintendo gemaakt door d4s. Deze gast is een behoorlijk SNES die-hard, en kan dingen waar je eng van wordt! Hij heeft onder andere guides gemaakt waarmee je zelf bepaalde spellen kunt maken (bijvoorbeeld Starfox 2, en translated versies van Japanse RPGs als Seiken Densetsu 3) op normale carts. Vorig jaar heeft hij in extreem korte tijd een Super Nintendo spel voor 8 spelers ontwikkeld. En dus ook deze Ultra16.

Dit apparaat bevat een extra printplaat met wat chips, wat die d4s heeft ontworpen. Hij heeft daarvoor firmware geschreven, bestaande uit een paar duizend regels Assembly. Vervolgens de boel professioneel laten fabriceren in China en die printplaten in bestaande PAL SNESen gemod. In totaal heeft hij er 50 gemaakt, waarvan hij 1 zelf heeft gehouden en de overige 49 heeft verkocht aan voornamelijk Duitsers op twee Duitse SNES fora. Het gros hiervan bestaat uit die-hard SNES liefhebbers en collectors, wat de kans op er eentje te kunnen overkopen nogal klein maakt. De originele prijs was een lousy 49 euro plus verzendkosten. Helaas dus een eenmalige productie run, en er komen geen nieuwe exemplaren meer ook.

De firmware die is toegevoegd aan de SNES biedt wat extra functionaliteit. Een van de grootste selling points was dat je hiermee je SNES volledig regiovrij maakt, softwarematig. Je kunt de cart autobooten, of hem opstarten via het systeem menu, waarin je ook allerlei info over de cart kunt vinden. Zelfs SA-1 games (zoals Mario RPG, Kirby 3, Dragon Ball Z: Hyper Dimension, etc) werken, wat niet het geval is met copyboxen en convertors. Zoals hierboven al opgemerkt is er wat geveild, waardoor ook US games erin kunnen. Erg relaxt dus!

Alleen niet voor 250 euro. Voor mij was een andere feature HET selling point though. Ik heb aardig wat Satellaview memory cards. Voor degenen die dat systeem niet kennen: je kon toen met dat systeem spellen spelen die via een satelliet gebroadcast werden, en deze opslaan op memory cards. Veel spellen op dit systeem zijn nooit op een ander systeem verschenen. Anyways, ik heb dus wat van die memory cards. Sommige spellen hebben echter een limiet op het aantal keer dat je ze kunt spelen. Kom je daar overheen, dan verdwijnt het spel van je kaartje. Ook kun je gemakkelijk een spel deleten van de cards, wat vorige eigenaren hier en daar hebben gedaan, en ik per ongeluk ook een keertje. Goed ruk dus, want die kaartjes liggen nu ook niet bepaald in de grabbelbak bij de plaatselijke Bart Smit. ;) Na wat research kwam ik er echter achter dat die gelockte en gedeletete games niet echt van de memory card afgehaald worden, maar dat er een vlaggetje aangezet wordt. Daardoor is het spel niet meer zichtbaar in het menu van de Satellaview, waar je een spel kunt kiezen. De firmware van de Ultra16 omzeilt deze vlaggetjes echter, waardoor ze nog steeds speelbaar zijn!

Daarnaast zijn er voor de Satellaview ook nog zogehete soundlink spellen verschenen. Deze konden alleen ten tijde van de broadcast gespeeld worden. Meestal werden er voice-overs en muziek via die broadcast uitgezonden bij het spel. Een voorbeeld hiervan is BS Zelda. Heb je dat spel nu, kun je er helemaal niks mee, omdat die satelliet niet meer in de lucht is. En zonder een satelliet verbinding kun je het spel niet starten. Ook hiervoor is de Ultra16 een oplossing. De firmware emuleert een fake satellietverbinding, waardoor de spellen wel opstarten. Je mist dan wel natuurlijk die voice-overs/muziek, maar het is wel speelbaar.

Voor veel Satellaview spellen is dit dus de enige manier om de spellen te spelen. Sommige games zijn wel speelbaar in een emulator, maar veel ook niet. Daarnaast vind ik spelen op de echte hardware altijd veel leuker, en daarop is het al helemaal vrijwel onmogelijk. Gezien de complexiteit om zoiets te ontwikkelen en het beperkt aantal mensen dat EN die kennis heeft EN interesse heeft in Satellaview games niet al te groot zal zijn, denk ik niet dat er ooit een goed alternatief zal komen. Het was dus een kwestie van een exemplaar vinden dat in handen was van een wat minder die-hard collector, wat na veel zoekwerk en gehannes in het Duits uiteindelijk gelukt is! :D

Daarnaast zitten er nog wel wat aardige kleine features in, wat het geheel een zeer gepolishde indruk geeft. Skins die je kunt instellen in het systeem menu bijvoorbeeld. Deze kun je weer unlocken door bepaalde hardware op je SNES aan te sluiten. Welke hardware dat is is niet bekend, kwestie van proberen dus. Verder kun je veel technische info vinden over de ingevoerde cart, zit er een memory viewer in, en kun je er hardware input devices mee testen.

Zie ook dit filmpje en de site. De Duitse versie daarvan bevat overigens iets meer informatie.

Kortom: voor een beetje Super Nintendo liefhebber is het een prachtig apparaat, en voor mensen met Satellaview games is dit echt een uitkomst en onmisbaar deel van de verzameling! :)

Mijn foto's op Flickr.

• RollieBollie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 09:00
Cool, dat wordt dus zoeken naar iemand die er 1 wilt verkopen. :D

• gamesnoozer
als die producer het werkelijk bij 50 stuks houdt dan gaat de prijs ook nog wel heel hard stijgen.

• CrystalViriS
quote:
Captain N schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:03:
Bah, ik lijk niet weg te komen met een doorsnee Super Nintendo voor 250 euro. ;)

Een kleine uitleg dan maar. ;)

*knip*
Kleine uitleg ? :9

Wel cool zeg... maar niets voor mij... 250 euro. :o
Heb pasgeleden een boxed NES aangeschaft voor met 3 games voor 25 euro... en ben daar al heel blij mee! O+
(ook al heb ik al een NES, ik wil alles nu boxed gaan verzamelen).

• Schweino
Mooie snes Captain N, voor de Sattelview functionaliteit kan ik me de aankoop voorstellen, voor het regiovrije deel zijn er ook andere oplossingen (meerdere snessen bijvoorbeeld ;) of een switch)

• Captain N
Ja, hoewel SA-1 games volgens mij niet werken op een SNES met switch. En je hebt zeker gelijk, maar voor de oorspronkelijke 49 euro die het apparaat kostte zou alleen het regiovrije gebeuren al reden zijn om hem te kopen. Natuurlijk is de prijs die ik er voor betaald heb veel, maar het is iedere cent waard door die Satellaview functionaliteit. En natuurlijk is een regiovrije SNES ook nooit weg. :)

Mijn foto's op Flickr.

• Krueger F
Iemand vroeg achter wireless controllers voor de snes, Akklaim heeft deze ooit uitgebracht onder de naam "dual turbo"

Krueger F wijzigde deze reactie 26-02-2009 01:10 (30%)

• Turbosjaak

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Akklaim heeft er ook gemaakt voor de oudere NES. Deze heb ik hier nog eens gehad liggen.

Aparte SNES trouwens :)

Turbosjaak wijzigde deze reactie 26-02-2009 11:02 (13%)