Goeie oude (retro) consoles deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 93.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 01:15:
[...]

Waar lag MegaMan X? (en quanta costa?) :)
Mega Man X en Lufia beiden bij de Backgames,

Lufia was ongeveer 50 euro en Mega Man X(alleen de cartridge) was zo'n 25 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
Captain N schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:12:
Ik gebruik spiritus aangelengd met water. Werkt ook prima.

Ik vind Killer Instinct ook nog steeds erg leuk. ClayFighter is ook vermakelijk, ook op de N64 vond ik het nog best te pruimen.
Killer Instinct (arcade versie) is lange tijd m'n favo 2D fighter allertijden geweest. Marvel vs Capcom 2 heeft het wel overtroffen.

De N64 versie van Clayfighter vond ik ook erg tof ja. Om een of andere reden krijg hij enorm slechte reviews, maar ik had me er flink mee vermaakt. Dat je elkaar bij een stage een andere kant(door een raam oid) kon slaan was ook leuk gedaan. Alleen waren er een paar characters op het doosje(ook screenshots) die totaal niet in de game voorkwamen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Klopt. Een paar waren unlockbaar, maar er zijn er ook een paar die alleen in de Sculpture's Cut versie zitten die speciaal voor BlockBuster was gemaakt. Ik snapte ook al die lage cijfers niet. Kan me nog herinneren dat 'ie echt 2-en kreeg en zo, terwijl ik het een van de leukere fighters op de N64 vond. :P

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:46:
Een vriend van me had nog een hele vage Pac-Man game voor de SNES. Pac-Man 2: Adventures. Pac-Man loopt door een level en met een katapultje probeer je hem de goede kant op te sturen. Pac-Man's humeur bepaald hoe hij te werk gaat. Als hij aggresief is schopt die bijvoorbeeld een trap om waar een schilder op zit, dan valt de verf op zijn hoofd en vliegt de schilder de lucht in. Een soort van interactief stripverhaal :+
Die vond ik vroeger echt fantastisch. Heeft ook wel mooie graphics enzo maar gameplay is toch wel wat frustrerend en het is echt een vreemde eend in de bijt.

Weet iemand trouwens hoe het zit met aansluitien van een snes op de TV? Kan ik dan het beste een Gamecube scart-kabel kopen? Werkt de Wii-scart-kabel? Krijg ik HD-problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:05
Strax is mn Game Genie voor de Megadrive er :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:14:
[...]

Nice :)

Ik heb verleden jaar DKC (boxed, compleet en onbeschadigd) voor 20 Euro kunnen kopen. DKC2 en 3 komen dit jaar nog wel, als ik ze ergens tegenkom voor een meeneemprijs :)
Ik kan me nog wel herinneren dat ik voor DKC3 bij de release 180 Gulden betaald heb. Dat is nu vertaald naar euro's nog een flink smak geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:33
Ik heb gisteren dkc3 boxed binnen gekregen. lekker hele avond zitten spelen en vanaaf weer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Boxed nog wel :) daar heb je geluk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister voor het eerst radiant silvergun voor de saturn gespeeld, echt een gaaf spel als top down shooters je ding zijn. Wil ik hem dus vandaag gaan kopen via ebay, echt ziek hoeveel ervoor gevraagd durft te worden...
Ik wist dat hij zeldzaam was maar ik ga geen 100+ euro voor een game betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:05:
Gister voor het eerst radiant silvergun voor de saturn gespeeld, echt een gaaf spel als top down shooters je ding zijn. Wil ik hem dus vandaag gaan kopen via ebay, echt ziek hoeveel ervoor gevraagd durft te worden...
Ik twijfelde toen in uit was of ik hem zou kopen voor me saturntje, en heb het uiteindelijk niet gedaan. Achteraf spijt van, maar laten we hopen dat ie ooit nog is naar xbla komt (of desnoods psn of de vc).

Het meest bizarre vond ik metal slug neo geo, die zag ik liggen voor 1500 euro bij dr games in Utreg.
Maar het zal vast nog wel erger kunnen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Laatst online: 16:33
Speedlink schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:53:
Boxed nog wel :) daar heb je geluk mee :)
Zeker geluk mee, en box ziet er ook nog goed uit game is ook nog helemaal compleet. im a happy man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:05:
Welkom in de wereld van retro gaming. ;) Het merendeel mag je nu dan wel voor een habbekrats op kunnen pikken, maar zeldzame games kosten zeker een flinke duit. 100 euro voor een zeldzaam spel is op zich nog niet zo heel gek... veel games nu zijn ook 70 euro, dus het scheelt niet eens zoveel. Maar natuurlijk geldt hoe zeldzamer (en populairder) hoe duurder, zoals Sagat al aangeeft. Veel cartridges die speciaal voor competities of als prijs zijn geproduceerd bijvoorbeeld, zoals de gouden Nintendo World Championship 1990 cart, de YM-901 Game & Watch, DKC en Star Fox competition carts, en zo zijn er nog wel een aantal. Ook spellen die maar heel mondjesmaat geproduceerd zijn, zoals Mr. Gimmick (NES), Rendering Ranger (SFC) en Doshin 2 en Nippon Pro Golf Tour 64 (beiden 64DD, nooit gereleased in fysieke winkels). Voor de (Super) Famicom zijn er ook nog een hele hoop speciale edities van games, zoals Yoshi's Cookie Oven edition en de gouden Kunio-kun no Dodge Ball Zenin Shuugou Tournament cart. Satellaview games liggen ook niet voor het oprapen. Veel van deze games kosten een veelvoud van die 100 euro, en dan heb je nog crappy bagger ook. ;)

Dan kun je beter 50-200 euro uitgeven aan games als Radiant Silvergun. ;) Of Chrono Trigger, Earthbound, Megaman X2/X3, Metal Slug, dat soort dingen. :)

Tenzij je zoals ik naast een fan van leuke games stiekem ook nerd genoeg bent om zeldzame suffe games te willen hebben. B)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:41:
[...]

Weet iemand trouwens hoe het zit met aansluitien van een snes op de TV? Kan ik dan het beste een Gamecube scart-kabel kopen? Werkt de Wii-scart-kabel? Krijg ik HD-problemen?
De kabel van de N64 is ook hetzelfde.. en die van de Gamecube ook.
Die van de Wii is weer anders... dus dat zal sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:17
Vandaag voor 40 euro het volgende op de kop getikt

- complete nes met de volgende games:
ducktales, kung fu, turtles II, turtles, asterix, the addams family, double dragon, tom&jerry, batman, tetris, adventures in the magic kingdom, rygar, super mario 3, super mario+duckhunt, dream master, wrath of the black manta en digger
- complete snes zonder games

me is happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
gfo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:40:
Vandaag voor 40 euro het volgende op de kop getikt

- complete nes met de volgende games:
ducktales, kung fu, turtles II, turtles, asterix, the addams family, double dragon, tom&jerry, batman, tetris, adventures in the magic kingdom, rygar, super mario 3, super mario+duckhunt, dream master, wrath of the black manta en digger
- complete snes zonder games

me is happy :P
Das ook zeker niet slecht zeg eej :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Adventures of the Magic Kingdom is toch die Disney game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Jeps. Die met het Disneyland paleis op de voorkant.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens op Internet niet een goed voerzicht van retrowinkels in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Net gratis gehad van mijn oom aangezien zijn snes kapot is!
Donkey kong country 1, 2 en 3 en super mario world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
booh :) jij hebt weer mazzel :)

Getback: Er zijn genoeg winkeltjes. De meeste online shops verkopen ook nog wel retro spulletjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Iemand enig idee waar je hoesjes zoals degene onderaan in deze veiling kunt vinden?

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gfo schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:04:
Net gratis gehad van mijn oom aangezien zijn snes kapot is!
Donkey kong country 1, 2 en 3 en super mario world!
Lekker dan! Meteen ook de controllers overgenomen? ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Michael Knight schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:52:
[...]

Lekker dan! Meteen ook de controllers overgenomen? ;)
Nee de snes en controller had hij al weg gegooid maar de spellen dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlink schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:24:
Strax is mn Game Genie voor de Megadrive er :D
Hahaha, jij koopt écht al die oude rommel via internet he? Paar page's terug zat je ook al zo te kwijlen :9 !

Groot gelijk heb je gozer. Ik kan ook geen afstand doen van mijn oude consoles. Zijn vaak gewoon apparaten die deel uitmaken van je jeugd. Zelfs een meisje begrijpt dat lijkt me (als ze niet gamed).

Heb m'n moeder gek gezeurt om een N8-bit, kreeg klein jaar later Sega8-bit. Toen ik iets ouder was kocht ik alles van de consoles erbij en later begon ik pas met PC's.

M'n eerste PC was een 3.86 die ik van een kennis die bij de ANWB werkt kocht, (oud bedrijfs-barrel). Commander Keen, Dyna, je weet wel, al die oude rommel!

Uiteindelijk van de 'classie' consoles én handhelds:
  1. Gameboy,
  2. Supervision,
  3. 2x Sega Mega Drive,
  4. Nintendo 8-bit,
  5. Sega 8-bit,
  6. Heb óók nog zo'n metalen Nintendo donkey kong achtig / mario handheldje.
Met in totaal 60 spellen ongeveer, (ruim 20 voor Mega Drive).

De nieuwere consoles hebben geen waarde voor me, heb de Xbox en N64 verkocht en heb alleen nog een PSP draaien voor in bed met draadloos internet gewoon.

Zal nóóit vergeten dat ik een Sega 8 Bit system versie één kon krijgen. Het ding had een übergrote doorzichtige klep, en er zaten tientallen spellen bij + genoeg controllers voor een weeshuis bij wijze van spreken. Het ding was overcompleet en echt supermooi. M'n beste 'vriendje' uit de buurt was met me mee (hij kostte 10 gulden met alles erbij hé? :O). Voordat ik m'n spaarpot kon plunderen had die stakker hem weggekaapt. Ben nog nooit zo kwaad geweest! :'( .

Alles met PC these days. Momenteel gewoon dual core 6000 met een 8800GT en een subtiele 2GB werkgeheugen. Vriend van me moet m'n P2 laptop nog posten vanuit het oosten van het land. Begin februari m'n nieuwe laptop ophalen, da's wel een hele moderne.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik koop idd alles wat ik intressant vind of een must have voor mn consoles. Goed,t kost centen en niet alles kan tegelijk en moet in delen, maar t komt er wel :)
Ik ben wat dat betreft best een beetje 'geek'. ik heb best wat, alleen al voor de heb :P of omdat ik vind dat t er gewoon bij hoort :)

Ik ben al gamer/ PC user sinds de XT zo ongeveer. Ik heb bij mn vader mn oude 286 nog staan, zoals ik al eerder gezegd heb.

Ik heb nog wel een aantal Sega Master System spellen waar ik niets mee kan. Als je ruilen wilt ofzo,(geld voor iedereen) DM me maar even.

Momenteel in huis:
SNES
Megadrive
Gameboy
PS3
PSX
DS
en mn game PC (Q6600, 4 gig ram, 8800 GTX,2x WD VR 150 gig RAID 0, 1x HD501LJ voor DATA,2 fikkertjes) en mn vriendin dr PC (oude Duron)(die eerdaags ook verdwijnen zal)

To have list:
Sega Saturn misschien, PS2 weer (die had ik verkocht met de veronderstelling BC op de PS3 te hebben,maar dat was er dus niet, dus mijn GT4 staat hier stof te happen :( )
Sega Dreamcast (voor mn broer)
NES (NES 2 zou helemaal top wezen)
en een MAME kast en een goeie pinball kast (als ik daar ooit ruimte voor heb)
C64 staat nog apart voor me @ broer ;)

Ik ben geen Xbox fan, als speelt de X360 controller op de PC wle erg lekker ;)

Mja...ik hou gewoon van die oude spulletjes :) Speel me helemaal gek op die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijpelijk kerel.

Groot gelijk wat betreft die games en consoles. Is gewoon superleuke tijdsbesteding / hobby.

Ik kan niet lang praten nu, ik sta, tas aan m'n schouder, en jas aan. Heb afspraak.

Ik kom later nog eens buurten. Die post waarin iedereen foto's laat zien van z'n desktop is óók echt superdik. Vooral die Mrbubbles rond page 12.

Ik ben daar ook mee bezig, alleen sta ik op het punt een nieuw bureau te bouwen. Dit oude schoolmeubel zet ik niet op de foto met m'n eos 400d, eerst m'n nieuwe bureau...!

Ciao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
_O- Eindelijk weer ergens Maddog McCree 1 en 2 gevonden, en aan de praat gekregen met Dosbos.....kan ik t eindelijk spelen, loopt t voor geen meter :+ Grafische bugs en t stottert en hapert als een gek :+
En dat op een goeie game PC _O-
Ongelofelijk _O- Spel loopt gewoon beroerder dan 17 jaar terug *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
foto's begin ik nog even niet aan, helemaal omdat de pc hoek een 'designated junk area' is volgens mijn vrouw (wat betekent dat haar troep bij mijn troep mag :P)
Binnenkort ga ik proberen wat her in te delen+kabels binden zodat het wat netter word

Anyways. mijn retro spul
in mijn tv meubel (aangesloten, alleen wel via een brakke spider cable :( ):
- 1 gamecube
- 1 ps2
- 1 snes
- 1 dreamcast
- 1 x-box1

non retro
in de pc hoek:
- 1 redelijk up to date pc core2duo,2gig,9700gto, momenteel met xp maar soon vista
- 1 oudere p4/1gig met xp
- 1 360

momenteel niet aangesloten:
- 1 p2 pc/win98 met win98 (voor mij bekend als mijn dedicated sensible world op soccer 96/97 pc), hiervan moet ik nog even de voeding van vervangen, dan wil ik em eigenlijk terug zetten met kvm switch voor makkelijk switchen
- 1 sega saturn
- 1 n64
- 1 commodore amiga 500.
- 1 commodore 64
- 1 atari 2600

verder nog.......
handhelds
- 1 ds lite
- 1 game advance sp
- 1 roze gameboy advance micro (eigendom vrouwlief O+ )
- 1 gameboy color (pocket, denk ik)

Wat ik graag nog zou willen, in een wereld waar geld, ruimte en kwalteit van aanbod geen rol speelt.
- een megadrive met 32x en cd rom
- een neo geo, if nothing else omdat het vroeger onbetaalbaar was.
- pc engine/turbo gfx. Ik las hier altijd over in cvg vroeger, ik had toen geen idee hoe ik kon importeren en ntsc en step down convertors vond ik maar eng :o
- een amiga 1200 met cd unit (dan zou ik toch ook cd32 spul moeten kunnen spelen?)
- mame arcade cabinet

non retro
Verder zou ik graag een wii en een ps3 erbij willen, waarbij het voordeel is dat de wii ook door mijn vrouw gebruikt zou worden (wii sports/fit/braintraining) en waarbij de ps3 dan komt onder het mom van (als we toch voor blu ray gaan dan...... O-) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:9 Holy Crap d:)b ji jhebt veel oude consoles :| :9~

Sega x32 modules si volgens mij niet super makkelijk aan te komen, geld ook voor Sega CD. Ik ken nog wel een paar toko's die de spellen ervoor verkopen. Maar die apparaten zelf ben ik nog niet tegen gekomen helaas.

Wel erg net lijstje met spul man :) Word dr bijna jaloers van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ik heb er deze week redelijk wat geld door gejaagd aan retro spul, maar dan heb je ook wat! :) Zodra alles binnen is zal ik wat foto's posten. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: StarFox, en dan niet de gewone versie. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Vertel vertel ;)

Enne :P flink wat geld? 200+? :P Heb er afgelopen maand ook dik 250 euro doorheen gejaagd aan alleen maar SNES en Megadrive zeut >:)

:9~ Ik word nieuwsgierig :9~

[ Voor 56% gewijzigd door Lampuhkap op 25-01-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Captain N schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:47:
Ik heb er deze week redelijk wat geld door gejaagd aan retro spul, maar dan heb je ook wat! :) Zodra alles binnen is zal ik wat foto's posten. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: StarFox, en dan niet de gewone versie. ;)
Starfox Competition? :P

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
doh, jaren terug toen star fox nieuw was kon ik voor 70 gulden em krijgen, ging het dus ook om die competitie versie met maar een paar levels ofzo. Die heb ik toen teruggeven omdat ik de full wilde!
Ik was toen een arme student natuurlijk, had wel het vermoedden dat het wellicht een goede investering was, maar wilde niet wachten.

200 euro! :'(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er aan te denken om een N64 te kopen. Wat is een beetje de richtprijs ervoor en wat zijn de wat leukere, onbekende games? (Dus games die niet van o.a. Rare en Nintendo zijn) Vond vroeger JFG wel tof, die moet ik nog steeds uitspelen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Visiontoys verkoopt nog gloednieuwe N64 consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlink schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:55:
Visiontoys verkoopt nog gloednieuwe N64 consoles!
Wat is visiontoys? Alleen een website? Hoe duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
google ze maar ;)
Is een shop in groningen die voornamelijk beeldjes enzo doet. MAar ook nog oude games en consoles heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Net bij kameropruiming kwam ik de NES weer tegen, bleken nog spellen bij te zitten die ik helemaal vergeten was.
NES + spellen:
- Attack of the killer tomatoes
- Les Schtroumpfs (de Smurfen dus)
- Iron sword: wizards & warriors II
- Top gun: the second warrior + bijbehorende vliegjoystick
- Turtles deel I
- Turtles deel II
- Super off road
- The legend of Zelda
- Supermario bros (+ duckhunt en pistool) 1 t/m 3

En dan zijn er paar helaas denk uitgeleend en niet meer retour gekomen :( want mis er nog paar waarvan ik zeker weet dat we ze hadden :/

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlink schreef op maandag 26 januari 2009 @ 12:39:
google ze maar ;)
Is een shop in groningen die voornamelijk beeldjes enzo doet. MAar ook nog oude games en consoles heeft.
Zag op de site niks over de console zelf los te koop, maar zag wel veel, te dure, games. Is een nieuwe N64+Star wars:episode 1: racer set voor 70 Euro duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
meeste games zijn daar gewoon gloednieuw (ik heb er meerdere Megadrive games vandaan die ECHT gloednieuw waren.Games zaten originele SEGA seals nog op!) Ook niet alles staat op de site, dus bellen is het beste, Dan krijg je meteen antwoord op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Ik ga er regelmatig heen, maar vind ze behoorlijk duur, maar het heeft altijd wel iets om even naar te kijken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:13
hmmm hier mag ik dan denk ik ook niet ontbreken, mijn 'collectie' is niet echt groot en maar van 1 merk want ik ben/was een erge fanboy :P

Het aantal games is een schatting omdat alles ingepakt zit wegens verhuizing. Van het voor jaar ga ik in mijn permanente huis dus ik kan het ook niet controleren, komt nog wel. ;)

Nyway:

*Megadrive2 + 32X + Megacd2
+/- 30 Megadrive games
+/- 6 32X games
2 Megacd games.

*Sega Saturn (USA import)
+/- 20 games

*Dreamcast
+/- 30 games

Aan non-retro(Zo lang als dat nog duurt) een WII en een 360 van mijn broer.

Het enige wat ik nog echt een keer wil hebben is Panzer Dragoon SAGA voor de Saturn, maar om er nu €150,- voor neer te leggen vind ik op dit moment een beetje gortig(MSS over een paar jaar dat ik het er wel voor neerleg, maar nu even niet :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
*O* EINDELIJK! Mn Game Genie voor de Sega Megadrive is er :D Nederlandse handleiding erbij, zelfs de originele garantie registratie papieren en originele zakjes (zo te zien iig) Boek is in goeie staat, de doos wat minder, casette ziet er ook goed uit :) Later op de dag ff testen en later op de dag zullen (voor degene die t willen) de fotos ook nog komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Speedlink schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:03:
*O* EINDELIJK! Mn Game Genie voor de Sega Megadrive is er :D Nederlandse handleiding erbij, zelfs de originele garantie registratie papieren en originele zakjes (zo te zien iig) Boek is in goeie staat, de doos wat minder, casette ziet er ook goed uit :) Later op de dag ff testen en later op de dag zullen (voor degene die t willen) de fotos ook nog komen :9
Do want!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Heb er een flinke poos op moeten wachten (week of 2,5 ofzo), maar hij is binnen dus, de Game Genie.
Was nieteens duur :*) Lees: 13 euro @ Dimension Plus

http://img90.imageshack.us/img90/857/s6300885nz5.jpg

[ Voor 97% gewijzigd door Lampuhkap op 26-01-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Ik zie Captain N nergens zeggen dat 'ie 200 euro heeft betaald.... Ik zou me verbazen als 'ie dat er voor heeft betaald overigens.

Mijn grootste "klapper" is Trans American Rally geweest voor de Philips Videopac. Die heb ik 3 jaar geleden verkocht voor ongeveer 600 euro via Ebay aan een of andere Zweed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:X 600 euro :X das knappe smak centjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
600??? zodan, dan lijkt Panzer Dragoon saga voor €150,- een schijntje 8)7

Is dat dan zo'n gewild spel of? Wat is er zo bijzonder aan dan?

Krijg ik bijna spijt dat ik mijn videopac JAREN geleden weg gegooid heb...

[ Voor 3% gewijzigd door Vuikie op 26-01-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Die Starwing Competition (Europese versie dus) kan ik krijgen voor 75 euro. Maar ik vind 't veel te veel geld voor een spelletje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
En je kunt zelfs maar een level spelen. 75 Euro is trouwens wel goedkoop voor SW competition.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Vuikie schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:10:
600??? zodan, dan lijkt Panzer Dragoon saga voor €150,- een schijntje 8)7

Is dat dan zo'n gewild spel of? Wat is er zo bijzonder aan dan?

Krijg ik bijna spijt dat ik mijn videopac JAREN geleden weg gegooid heb...
Ik had ook geen idee toen ik mijn Videopac collectie op Ebay zette, maar toen ik na een uur of wat zo'n 30 e-mails binnen had gekregen met de vraag of ik bepaalde zaken buiten Ebay wilde verkopen kreeg ik wel een vermoeden.... Ik had ook de gehele schaakmodule compleet in doos, bracht ook iets rond de 200 euro op....

Wat betreft Trans American Rally:

Het schijnt dat er behoorlijk wat verzamelaars zijn van Videopac spellen, omdat er maar weinig spellen voor zijn uitgekomen (60 in totaal), en het dus vrij makkelijk bij elkaar te sprokkelen is. Trans American Rally is het laatste spel wat is uitgekomen, en is nooit in de US uitgekomen en is daarnaast 1 van de 4 videopac spellen welke extra kleuren op het beeld kan toveren als je het in een Videopac G7400 stopt. Al met al maakt dat dit spel nu juist de meest zeldzame van alle Videopac spellen.

Neem daarnaast in ogenschouw dat de Videopac een jaren '70 spelcomputer is en de verzamelaars dus ergens in de 40 jaar zijn en daardoor heel wat meer geld te verbranden hebben dan 20 jarigen die N64 games verzamelen zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Voor de geïnteresseerde mensen, bij foregames in Tilburg ligt chrono trigger voor de snes nog compleet voor zover ik kan zien. De prijs weet ik niet want die stond er volgens mijn vriendin niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gfo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:36:
Voor de geïnteresseerde mensen, bij foregames in Tilburg ligt chrono trigger voor de snes nog compleet voor zover ik kan zien. De prijs weet ik niet want die stond er volgens mijn vriendin niet op.
Zal wel niet te goedkoop zijn. Game was dacht ik ook niet in Europa uitgebracht. Oh well, heb de Ds versie dus mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik heb t als ik em niet vergis op de PSX bij mn broertje thuis liggen. Chrono Trigger. Vindt t persoonlijk nix voor mij....maar hij vind t leuk...das ook best :P

Game Genie werkt vlekkeloos overiges. Wel weer raar om al die codes los zo in te moeten voeren met je controller.

Hoe staat t ervoor @ Captain N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Schweino schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:31:
[...]
Neem daarnaast in ogenschouw dat de Videopac een jaren '70 spelcomputer is en de verzamelaars dus ergens in de 40 jaar zijn en daardoor heel wat meer geld te verbranden hebben dan 20 jarigen die N64 games verzamelen zeg maar ;)
Ja ok, ik snap het, en zijn dus ook bereid er meer aan uit te geven.

Grappige is dat ik er nu een beetje over nadenk en een beetje ben gaan zoeken. Ik kwam op videopac.org terecht, wat wel een grappige site is, maar hier kan ik degene niet terug vinden die ik had. Ik had er eentje met micro cassette speler volgens mij. Of haal ik nu de P2000 en de Videopac door elkaar?

Maar goed, wel grappig om te lezen dat de Videopac G7400 1 van de eerste games console was met 'high resolution 3d games' Zal wel geen Crysis of zo zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
De betalingen zijn de deur uit. Nu de goodies nog de deur in... ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
@ Speedlink: Ja dat weet ik nog goed, er waren toen er tijd speciale bladen en in de jaren 90 zelfs websites die alo die codes publiceerde voor on eindig leven enzo. En dan met het blad of print out op je schoot er achter komen dat die code allen op de US versie van het spel werkt :O

Nu nog een copybox voor je megadrive en je hebt alles wat toen bestempeld werd als 'illegaal' ;)

PS. Ik weet niet of het hier hoord, maar ik kwam wel een bizar ding tegen op e-bay voor het zoeken van een plaatje voor een megadrive copybox: NES + Megadrive(Genesis) in een Heiligschennis als je het mij vraagt!!! :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Nu in de koude wintermaanden ook mijn spullen maar eens uitgezocht. Ik wist dat er een retro console topic was op tweakers dus ook mijn collectie maar eens posten.

Hier een kort overzicht van mijn consoles en aantal games. Meeste games zijn compleet met doos en boekje.

- NES (4x) met 52 games
- SNES (2x) met 35 games
- N64 (3x) met 38 games
- Virtual Boy met 5 games
- Gamecube (2x) met 26 games
- Gameboy Classic met 24 games
- Gameboy Pocket (2x)
- Gameboy Color (3x) met 2 games
- Gameboy Advance met 23 games
- Gameboy Advance SP (2x)
- Gameboy Advance Micro
- Nintendo DS (2x) met 13 games
- Nintendo DS Lite
- Sega Mastersystem (1x) met 8 games
- Sega Mega drive met 6 games
- Sega Mega drive 2 (2x)
- Sega Dreamcast (2x) met 76 games
- Sega Gamegear (2x) met 19 games
- Atari 2600 met 9 games
- Atari Jaguar met 7 games
- Atari Lynx (2x) met 2 games
- Philips CDi met 11 games
- Xbox met 53 games
- Xbox 360 met 8 games
- PS1 met 102 games
- PS2 met 4 games

Dit is wat ik tot nu toe ben tegen gekomen tijdens mijn inventarisatie. Volgende week eens al mijn games op in een excel sheet hijsen. Lijkt me ook een mooie tijd om al mijn dubbele consoles maar eens te verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Henneo op 27-01-2009 20:12 . Reden: Lijstje aangepast ]

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Vuikie schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 12:04:
@ Speedlink: Ja dat weet ik nog goed, er waren toen er tijd speciale bladen en in de jaren 90 zelfs websites die alo die codes publiceerde voor on eindig leven enzo. En dan met het blad of print out op je schoot er achter komen dat die code allen op de US versie van het spel werkt :O

Nu nog een copybox voor je megadrive en je hebt alles wat toen bestempeld werd als 'illegaal' ;)

PS. Ik weet niet of het hier hoord, maar ik kwam wel een bizar ding tegen op e-bay voor het zoeken van een plaatje voor een megadrive copybox: NES + Megadrive(Genesis) in een Heiligschennis als je het mij vraagt!!! :P ;)
Haha :Y Ik ken t ja. Ik heb voor de oude grijze Gameboy ook een Game Genie. Die komt uit Orlando, heb ik daar met vakantie gehaald.(wat was ik daar een klein ventje met 12 jaar _O- ) Je moest eens weten hoevaak ik dat ding compleet de grond in gescholden heb omdat t niet wilde werken }:| Kom er dan ook met mn lompe harses jaren later achter het idd kwam van de US/EU game verschillen 8)7

Copybox lijkt me leuk, maar ik denk dat t een gigantische verzieker is van de retro game feel }:| Ik bedoel, op de PC download ik me de ziekte.Ik geef t eerlijk toe.Koop zo nu en dan wat als t echt t geld waard is. Maar voor de SNES en Megadrive is dat toch anders. Mijn retro gevoel is toch wel echt t daadwerkelijk de cartridge in de console doen, soms ff uitblazen, en de knop om zetten en genieten van de 8 of 16 bit pracht en praal op mn CRT scherm met al die oude geluidjes en muziekjes O+

*gooit Megadrive aan met Sonic *O* *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Speedlink schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 15:28:
[...]

Copybox lijkt me leuk, maar ik denk dat t een gigantische verzieker is van de retro game feel }:| Ik bedoel, op de PC download ik me de ziekte.Ik geef t eerlijk toe.Koop zo nu en dan wat als t echt t geld waard is. Maar voor de SNES en Megadrive is dat toch anders. Mijn retro gevoel is toch wel echt t daadwerkelijk de cartridge in de console doen, soms ff uitblazen, en de knop om zetten en genieten van de 8 of 16 bit pracht en praal op mn CRT scherm met al die oude geluidjes en muziekjes O+
Zonder copybox mis je anders wel een aantal zeer moeilijk te verkrijgen, maar zeer vermakelijke spellen zoals Super Bombliss en Sanrio Smashball laat staan de vertalingen van DeJap en de speciale edities van onder andere Super Street Fighter (black belt edition anyone?). Daarnaast was er voor met name de Snes een zeer levendige demo en homebrew scene welke erg leuk is om zo nu en eens via een copier te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ja,maar ik hoef ook niet ALLES te hebben he :P Ben dol op games, maar er zit ook genoeg tussen wat me totaal niet boeit :D

Vooral Japanse spellen kan ik nix mee, ik kan geen japans lezen,verstaan :D Al wil ik dat nog wel graag.

Maar goed, copybox is niet echt leuk in mijn ogen. Dan liever gewoon over tijd de zooi verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Even een crosspost uit het Wii topic:
Rakkerzero schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 22:44:
Hier nog een leuk linkje voor mensen die nog Gamecube spellen zoeken:

http://goohoo.biedmeer.nl...ge-31839/Beginpagina.html

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, dan ga ik ook mn verzameling neerkwakken zoals Henneo ;) :

NES (12)
Master System (4)
Gameboy (2x) (14)
Gameboy Color (7)
Gameboy Advance (5)
SNES (23)
Megadrive (2x) (10)
PS1 (3x) (11)
Saturn (7)
Jaguar (3)
N64 (2x) (25)
Dreamcast (6)
GameCube (2x) (12)
PS2 (2x) (8)
Xbox (5)
Nintendo DS (7)
PlayStation Portable (4)
PS3 (3)
Xbox 360 (31)
Wii (5)

Voor mij staat een Virtual Boy nog hoog, verder niet veel meer. Ik heb de meeste games die ik wil hebben, op een paar na, maar dat houdt het leuk denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
hmmmmm... Saturn... :9

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welke spellen zijn jullie nu echt trots? Ik persoonlijk op de hele RE serie (vanaf de GB color tot Gamecube, met RE1 op de Saturn als hoogtepunt) en alle delen van Discworld, voor zowel PS1 alsmede de Saturn.

Niet echt zeldzaam, maar wel erg tevreden :)

Ik zoek zelf nog wat Broken Sword games voor de PS1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
trots??... eerder echt heel onvolwassen blij met een aantal games.

Ik kan erg vrolijk worden van Mario Tennis en Mario Golf op de N64. Deze games zijn verder uitgewerkt op de Gamecube. Daarnaast valt het niet mee om deze games boxed te krijgen in goede staat.

De topper voor mij persoonlijk blijft toch wel de Zelda serie. Zo af en toe wil ik nog wel eens eens de eerste Zelda cartridge in de NES stoppen. Die gouden cartridge met die waanzinnige intro tune.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de Zelda's. Ik heb alleen maar Ocarina of Time, The Windwaker en The Twilight Princess. Ja, en de verzamel Cube disc met de NES/SNES delen maar dat telt niet mee. Ik had ooit Link to the Past, maar die heeft iemand weggegooid. Als hele series heb ik zoals gezegd Resident Evil en Discworld. Streven is de Broken Sword selectie vol te krijgen, en uiteindelijk alle Mario spellen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Trots? Tja, dat is lastig. Emotioneel gezien Donkey Kong Jr. (G&W), aangezien dat mijn eerste Nintendo spel was. Of de Super Nintendo combi met SFIITurbo, aangezien dat mijn eerste console was, waar ik ook nog eens zelf voor gewerkt had als 10-jarig ventje (krantenwijkje met oud & nieuw :D). Of GoldenEye, omdat ik die tijdens mijn jeugd helemaal grijs heb gespeeld met wat vrienden. Of Doshin 2 en Nippon Pro Golf Tour 64, omdat deze zo zeldzaam zijn. Of m'n complete 64DD collectie. Of de Satellaview games die ik heb, aangezien die niet voor het oprapen liggen. Of al de NES/SNES games die ik in mooie conditie heb liggen.

Qua hardware zou ik zeggen de M82 (zo'n NES jukebox). Omdat dit EN een heel zeldzaam stukje hardware is, EN ik ben er met veel geluk aan gekomen voor weinig geld, wat het extra leuk maakt voor een verzamelaar. Stond in een winkeltje dat nog wat resten NES games over had van vroeger, toen ze die spellen nog verkochten. Hij wilde er nu vanaf, dus verkocht ze. Raakte een beetje aan de praat en die man vertelde dat er vroeger altijd jongetjes in z'n winkel stonden om te gamen op zo'n demo NES. Dus ik vroeg of 'ie die ook toevallig nog had. Jawel hoor! :) Voor 30 euro kon ik hem uiteindelijk meenemen. :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 08:30:
Trots? Tja, dat is lastig. Emotioneel gezien Donkey Kong Jr. (G&W), aangezien dat mijn eerste Nintendo spel was. Of de Super Nintendo combi met SFIITurbo, aangezien dat mijn eerste console was, waar ik ook nog eens zelf voor gewerkt had als 10-jarig ventje (krantenwijkje met oud & nieuw :D). Of GoldenEye, omdat ik die tijdens mijn jeugd helemaal grijs heb gespeeld met wat vrienden. Of Doshin 2 en Nippon Pro Golf Tour 64, omdat deze zo zeldzaam zijn. Of m'n complete 64DD collectie. Of de Satellaview games die ik heb, aangezien die niet voor het oprapen liggen. Of al de NES/SNES games die ik in mooie conditie heb liggen.

Qua hardware zou ik zeggen de M82 (zo'n NES jukebox). Omdat dit EN een heel zeldzaam stukje hardware is, EN ik ben er met veel geluk aan gekomen voor weinig geld, wat het extra leuk maakt voor een verzamelaar. Stond in een winkeltje dat nog wat resten NES games over had van vroeger, toen ze die spellen nog verkochten. Hij wilde er nu vanaf, dus verkocht ze. Raakte een beetje aan de praat en die man vertelde dat er vroeger altijd jongetjes in z'n winkel stonden om te gamen op zo'n demo NES. Dus ik vroeg of 'ie die ook toevallig nog had. Jawel hoor! :) Voor 30 euro kon ik hem uiteindelijk meenemen. :D
Deed ik vroeger ook. Wel tof dat je gelijk uit zo'n 20 games kon kiezen. Zaten er toen begrenzingen op die games? Kon me herinneren van niets want weet nog goed dat een zo'n dude daar heel ver kwam met Bart vs the Space mutants. (Pfff wat een lastige game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Er zit een switch op waarmee je een timer kunt instellen (waar ook een maximum op zit van als ik me goed herinner 30 minuten). Na die tijd springt 'ie terug naar het titelscherm van de M82 zelf.

Over prijzige games gesproken: http://cgi.ebay.com/ws/eB...EWAX:IT&item=140292931838

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Waar ben je trots op? Het probleem is dat ik meer een gamer ben die ook graag nog is zijn wat oudere spelen speelt, ipv een verzamelaar.

Ik vind het wel leuk dat ik bijna alle (edit: dus niet de portable&cdi) zelda's legaal kan spelen. Alleen TP mis ik nog. En dat is nou niet de moeilijkste game om te vinden.
Verder heb ik alle mariokarts buiten de wii versie (excuus = dat ik nog geen wii hebt, geld ook voor tp, want die haal je niet voor de cube als je weet dat je ooit nog wel is die wii haalt B) )

Voor mij maakt het trouwens niet echt uit als ik de oude orginele versie speel of bvb zo'n cube verzamel cd. Het enige wat ik wil wil is dat de besturing niet gelimiteerd word als je niet met het orgineel speelt.
Voorbeeld hiervan is de megaman collection disc op de cube. hier zit de schiet en de spring knop omgekeerd ten opzichte van de oude nes versie, zeer irritant.

Het spelen van zelda 1 is dan wel weer fijner op de cube, de nes controller is 'ergonomically challenged' en ik vind het fijn dat ik weet dat mijn save games wat veiliger staan dan op een battery back upped catridge.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinsten

Allemaal met doos/handleiding:

Sega Saturn:

Baku Baku
Guardian Heroes
Tetris plus
Tomb raider
Street racer
Streer fighter Alpha 2
Shining wisdom
Story of thor 2
Worms

Sega Mastersystem

Streets of Rage

Allemaal voor maar 5€ ps! 8)7

Bij al mijn spellen staan nu op een speciaal door mij opgerichte site.
Daar staan ook foto's van ongeveer 300 boxed games en 10 Boxed consoles.

Neem een kijkje:

www.retrofreak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Exorcist schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:00:
Op welke spellen zijn jullie nu echt trots? Ik persoonlijk op de hele RE serie (vanaf de GB color tot Gamecube, met RE1 op de Saturn als hoogtepunt) en alle delen van Discworld, voor zowel PS1 alsmede de Saturn.

Niet echt zeldzaam, maar wel erg tevreden :)

Ik zoek zelf nog wat Broken Sword games voor de PS1 :)
Ikaruga en Under Defeat voor de Dreamcast _0_

Plus mijn *bijna* complete Bit Generations serie voor de GBA. Niet iemand die toevallig Orbital heeft liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Wellicht niet erg retro, maar waar ik ook wel "trots" op ben is mijn Zelda: Twilight Princess preview cart voor de Nintendo DS. Was exclusief aan pers gegeven op de E3 in 2005. Vind het wel een grappig "spel" omdat het filmpje dus op een DS cart is geknald ipv op een cdtje. Maar goed, niet bepaald retro dus. ;)

Misschien moet ik dan ook maar Sutte Hakkun (Satellaview) nog even noemen. :)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb hier ook een saturn liggen, met een beperkt aantal games. Mijn trots daarop is Grandia: heb ik met gamefaqs vertaling naast me moeten uitspelen, want dat spel zit bomvol onbegrijpelijke kanji :p.
Het enige spel dat ik écht nog wil daarop is Radiant Silvergun

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 28-01-2009 23:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
ElBarto schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:02:
[...]

Ikaruga en Under Defeat voor de Dreamcast _0_

Plus mijn *bijna* complete Bit Generations serie voor de GBA. Niet iemand die toevallig Orbital heeft liggen? ;)
Ikaruga is natuurlijk één van de gedoodverfde favorieten onder de shoot 'em ups, maar het is mij een raadsel waarom Under Defeat nooit geport is naar een andere console. Minder hardcore, maar daardoor vele malen leuker om met een ander samen te spelen en heerlijk om ff tussendoor te doen.
Ook qua graphics nog altijd aardig indrukwekkend. Vooral de rookeffecten zijn ongeëvenaard.

Naast mijn Virtual Boy + games heb ik ook een aantal Bit Generations die wel vermakelijk zijn.

Een andere GBA serie die ik geweldig vond waren de Famicom Mini games, waarvan ik er een flink aantal op de kop had getikt in Japan (pakweg 3 euro per stuk nieuw). Hier heel gaar uitgebracht in een normaal doosje, maar in Japan was het veel toffer:

Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.com/famicommini.jpg

Een doorzichtig doosje, met daarin nog een doosje dat de mini-versie was van de originele Famicom versie. De cartridges waren ook gekleurd. Je kon er zelfs een verzamelbox voor krijgen, alhoewel ik die zelf niet heb.

Afbeeldingslocatie: http://pushbox.murfo.com/famicommini2.jpg

Stukken beter dan de NES Classics serie die hier uitkwam, met saaie doosjes, grijze cartidges en winkeliers die er vaak de volle mep voor vroegen (30 euro)

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwpagina.nl/fotos/zeldathelegend/12%20%20NES%20Classic%20Serie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Die games zelf kosten idd bijna niks in Japan. Die doos is het duurste van het geheel. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Ik heb net even snel foto's gemaakt van mijn aankopen van vorige week :).. sorry voor de brakke phonepics maar ik heb op het moment geen camera hier.

De consoles:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/23m4ei9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/kdr9t4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/23usc9j.jpg

De games:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/1zzlv85.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2nhorwm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2usvq1h.jpg

Best verslavend die oude games :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
gfo schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:26:
Best verslavend die oude games :P
Hehe, nou ik heb het 'geluk' gehad dat ik de laatste paar jaren in 'tijdelijke'huizen heb gewoond, dus alles zat altijd in gepakt, maar binnen kort ga ik in mijn permanente huis wonen en dan ga ik alles ook uitpakken en opstellen/aansluiten. Dan zullen bij mij de kriebels ook wel weer komen.

De NES, daar heb ik heel wat uurtjes achter door gebracht met TMNT bij mijn neefjes. Die hadden er toen 1 half jaren 80. Geweldig was dat. Later toen ik zelf een megadrive kreeg heb ik UREN aan Mortal Combat 2 gezeten om alle fatalities enzo te leren. Toener tijd kon ik hem uit spelen op hard.

Volgens mij was toen Mileena waar ik het best mee was. Ik vond haar toen ook het knapst... totdat ik er achter kwam dat ze 'familie' was van Baraka 8)7 7(8)7

hehe, good old days *Vuikie mompelt iets over oud worden en zo...*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Under Defeat is nooit geport omdat ie uitkwam toen de Dreamcast al lang en breed dood was, denk ik. Hoewel Triggerheart Exelica ook op Xbox Live verkrijgbaar is tegenwoordig.

Nja, het maakt mijn game wel lekker zeldzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:9 Kirby games zijn ook altijd leuk! Moet ik ook nog eens ritselen :D en Mn vriendin wil al die Disney games voor de Megadrive hebben en dat word volgens mij ook een zoektocht van hier tot Afghanistan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedlink schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:27:
:9 Kirby games zijn ook altijd leuk! Moet ik ook nog eens ritselen :D en Mn vriendin wil al die Disney games voor de Megadrive hebben en dat word volgens mij ook een zoektocht van hier tot Afghanistan
Maar muv Fantasia wel de moeite waard, Sega, Virgin en Capcom maakten toen echt de beste Disneygames ooit totdat Kingdom Hearts werd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Wat ik nog zoek:
Alladin, Lion King, Pinocchio, Pocahontas, Donald Duck in Maui Mallard,Bonkers, Jungle Book, Great Circus Mystery, Goofy's Hysterical History Tour, Mickey's Ultimate Challenge, Fantasia, Beauty and the Beast (belle's Quest en Roar Of The Beast), Ariel The Little Mermaid, Gargoyles (heb ik pas de DVDs wel van gevonden)

Mickey Mania en Castle Of Illusion, World Of Illusion
(heb ik ook 2x) en Quackshot (dubbel) en Talespin heb ik al. Ook Ducktales moet ik eigenlijk nog zoeken. Word volgens mij best wel een aardige klus of niet?:S

Pinocchio heb ik al wel voor de SNES overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment op zoek naar Goof Troop voor de SNES. Man, wat was dat een briljant spel om samen te spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Die ken ik niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een soort van puzzelspel met Goofy en zijn neefjes (dacht ik..), dus ook van Disney. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
aaah :D das een hebbeding dus ;)
Fijn dat we dat weten :P kwak ik dat mooi ook op mn moet-ik-nog-hebben-lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
zal vanavond even kijken... volgens mij heb ik goof troop dubbel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:9 je hebt mail iig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb net de oude PS2 van Daniel gekocht. Eindelijk weer GT4 spelen. Ben ik nu retro? :P

Een goede vriend van me heeft trouwens ook een waar museum thuis. Erg cool en aanstekelijke, maar peperdure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Ik heb zojuist me digicam terug gekregen dus ik heb even een pic gemaakt van hoe het erbij staat op mijn kamer :P

Alles is aangesloten natuurlijk :P
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/23u8tpd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Mario world.....das toch echt een van mijn favo games ever.......
Maar ik dwaal af. Ik vroeg me af hoevaak jullie nou retro games spelen ipv current gen?

Ik moet eerlijk bekennen dat de verhouding in mijn schaarse game tijd momenteel denk ik 95% - 5% is.
Waarbij ik dan 95% doorbreng met gamen op mijn 360. (pc games boeien me niet tot sc2/d3, en een wii/ps3 heb ik nog nie)

Wat daarbij niet helpt is dat ik dus mijn oude consoles netjes in mijn tv meubel heb staan, en dat mijn tv meubel redelijk ver van mijn bank staat, hierdoor kan ik een paar dingen doen.

- of mijn fatboy voor de tv leggen en daarop gaan zitten.
- of tafel en bank richting tv meubel verschuiven
- of op een stoel schuin voor de tv gaan zitten
- of een game spelen op de cube of ps2 welke ik met mijn draadloze controllers kan en wil spelen.

Dan is de 360 in de computerhoek vaak net wat verleidelijker voor een snelle gamesessie.
Later als ik groot ben komt er zeker een gameroom waarbij al deze nadelen weggaan vallen :+ 8)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik game tegenwoordig meer op mn consoles dan op de PC.Simpele reden: de games op de PC zijn echt crap aan t worden. NFS was prut. GTA is leuk. L4D is beetje miskoop, ben geen online gamer. Beetje dom dus. COD4 heb ik nog en dat vind k single player leuk. Mirrors Edge is ook wel ok. Verder nog Rainbow Six Vegas 2, leuk,maar ik blijf me kapot schrikken als er zon dude weer op de loer ligt op een plek waar ik t niet verwacht :D Mja, verder weinig games die me op de PC nog echt boeien. Tis erg jammer, maar tis niet anders.Speel dan liever op de Sega of SNES een spelletje. Op de PS3 heb ik ook al WEKEN niet mer gespeeld. Aleen vandaaag even GT5P. Word tijd dat GT5 komt iig.Ik zit op SF4 te wachten voor op de PC.Ook een leuke PC racer zou wel weer fijn zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Speedlink schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:08:
Wat ik nog zoek:
Alladin, Lion King, Pinocchio, Pocahontas, Donald Duck in Maui Mallard,Bonkers, Jungle Book, Great Circus Mystery, Goofy's Hysterical History Tour, Mickey's Ultimate Challenge, Fantasia, Beauty and the Beast (belle's Quest en Roar Of The Beast), Ariel The Little Mermaid, Gargoyles (heb ik pas de DVDs wel van gevonden)

Mickey Mania en Castle Of Illusion, World Of Illusion
(heb ik ook 2x) en Quackshot (dubbel) en Talespin heb ik al. Ook Ducktales moet ik eigenlijk nog zoeken. Word volgens mij best wel een aardige klus of niet?:S

Pinocchio heb ik al wel voor de SNES overigens :)
Mocht je Aladdin voor de SNES willen, die heb ik momenteel te koop staan. Gisteren even een beginnetje gemaakt met wat dubbele dingen te koop zetten. :)

Heb overigens vandaag de eerste spulletjes binnen gekregen van wat ik gekocht had! Zal straks even wat foto's maken en posten. :D

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Ok, hier zoals beloofd wat foto's van hetgeen ik vandaag heb binnen gekregen. :)

Robbedoes (mint en compleet, SNES, PAL)
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9890/robbedoesbo3.jpg

Gameboy en Super Famicom boekwerken met alle officieel gereleasede games met screens en info (nieuw)
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/707/gbsfcguidegy7.jpg

Binnenkant van de Gameboy gids
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1689/gbguiderh4.jpg

Binnenkant van de SFC gids
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/8098/sfcguidegd5.jpg

Fire Emblem Thracia 776 (mint, compleet, alle stickers ongebruikt, Nintendo Power versie, SFC, NTSC-J)
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/1690/fireemblemthracia776ed8.jpg

En, zoals eerder al goed geraden, Starwing Competition versie (SNES, PAL, mint, "compleet" met normaal Starfox doosje/boekje)
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/5418/starwingcompetitionmk2.jpg

En nog wat screenshots van laatstgenoemde. Excuses voor de brakke kwaliteit.

Titelscherm
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/2430/starwingcompetitiontitlcg3.jpg

Screenshot van het spel. Zoals je ziet is er een score en tijdslimiet aanwezig.
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/6908/starwingcompetitionscreiw2.jpg

Als de timer afgelopen is eindigt het spel (timer loopt door over verschillende levels heen) en krijg je je score nog eens te zien. Deze aanpassingen waren dus verricht voor de competitie waarvoor deze versie van Starwing gemaakt was. :)
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/5110/starwingcompetitionscorrw7.jpg

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Dat is wel very nice mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Thanks, gelijk ook van de gelegenheid gebruik gemaakt weer eens een game uit m'n backlog te pakken: Violinist of Hamelin (Hamerun no baiorin hiki) voor de SFC/SNES. Ik had er al veel positieve verhalen over gelezen (daarom heb ik hem ook gekocht toen ik in Japan was) en de verhalen zijn waar. Geweldig leuke platformer! :)

Zie hier voor een leuke review met screenshots! :)

[ Voor 16% gewijzigd door Captain N op 29-01-2009 23:22 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat Robbedoes een baggerspel zeg. Zier er geinig uit maar that's it. Is een wel heel erg standaardplatformer en komt qua standaardheid gevaarlijk dicht in de buurt bij de uber-standaardplatformer, Kuifje in Tibet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
Kuifje vind ik zelf best leuk eigenlijk, maar volgens mij ben ik daar zo'n beetje de enige in. :P En ik ven het juist geen standaardplatformer, maar meer een vreemde eend in de bijt. De presentatie doet echt denken aan een stripverhaal. :) Niet dat het het beste platformspel ooit is, maar ik vond het iig wel vermakelijk.

Overigens zou ik Robbedoes zelf ook niet zo snel kopen, maar heb hem van dezelfde verkoper als die Starwing cart gekocht voor 1,50 extra. Dus vooruit. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Captain N op 30-01-2009 08:21 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
ElBarto schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:05:
Under Defeat is nooit geport omdat ie uitkwam toen de Dreamcast al lang en breed dood was, denk ik. Hoewel Triggerheart Exelica ook op Xbox Live verkrijgbaar is tegenwoordig.

Nja, het maakt mijn game wel lekker zeldzaam ;)
Juist daarom was het natuurlijk slim geweest om de game te porten. Dan waren er stukken meer van verkocht.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.