Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.768 views sinds 30-01-2008

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

johnnyv.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:33:
[...]

Hrm, maar eens kijken wat er dan per maand extra betaald moet worden >:)

Het sportonderstel was eigenlijk de enige optie die ik naast business line wou voor die paar honderd euro, maar als je voor 1500 zowel het onderstel als velgen en nog wat spul krijgt...
Welke maat velgen zouden er dan ondergaan? De 16"-es of 17"-es?

Ik rijd nu een Business Line met CupSport en 17"-es. Maar of ik die combinatie nog eens zal bestellen betwijfel ik. De banden op een 1serie zijn RunFlats en die zijn keihard, zeker in 17" uitvoering inclusief het sportonderstel.

Een Mini-One D Pepper met 17" RunFlats is trouwens NOG erger/strakker/stuiteriger dan mijn 1serie met sportonderstel en 17" RunFlats.

Je moet er wel van houden ;)

(CupSport heeft trouwens de sportstoelen, welke gewoon een MUST zijn. Alleen daarom al, inc de velgen en nog wat spielerij zou je de CupSport uitvoering moeten nemen).

• 4x2
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

Bram77 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:50:
edit: Tijd weer wat aangescherpt (op de lange baan)
[afbeelding]
Hmm, das een seconde sneller dan dat ik het voor elkaar kreeg met bilstein spul :P.
Weliswaar met ABS aan, maar de rest uit (digitaal gasgeven gaat nog wel, maar remmen is onmogelijk met een toetsenbord).
Denk dat 2:18-2:19 evt ook wel te doen is met het std onderstel.
En onderstuur is heel simpel, gewoon zorgen dat ie in overstuur gaat, driften gaat best goed eigenlijk :D

Is dit nou eigenlijk off-topic of niet ?
Het heeft tenslotte met BMW's te maken en het spel is gemaakt in opdracht van BMW zelf :P

Nou, voor een vleugje ontopic dan:
Ik heb sinds het weekend 2 ass stoelen in mn 02 zitten, ze verschillen heel iets qua patroon (ene heeft 2 streepjes meer in de rugleuning).
Sociaal doen voor de passagier heet dat, dat het zo mooier is vergeten we dan maar even ;)
Nu nog een E24 6-serie achterbank dr in zien te frotten en mn deurpanelen+tapijt zwart maken en dan is het interieur wel een aardig eind naar mn smaak.

En ik ben bezig om de toerenteller van mn VFR in mn tellerbak te frommelen, alleen heb ik m toenstraks verkeerd om aangesloten, dus deed ie het niet zo best |:(
Morgen nog maar eens kijken, had m al getest op de bobine en toen werkte die prima (en gaf zelfs het juiste toerental aan, of iig, hij knalde bij 6500rpm ongeveer in de begrenzer)

leeg

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:09

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik dacht vanmorgen omdat de ruiten beslagen waren, laat ik de kachel eens testen. Een handoek is praktischer, maar ik dacht het word straks winter, kan het nu maar alvast proberen.

En, Lo and Behold, de kachel werkt niet! Ik kan me niet herinneren of die ooit geprobeerd/gebruikt heb (ik vermoed van wel) maar nu werkt hij in ieder geval niet.

Zijn er dingen die ik zelf eenvoudig kan testen/vervangen hiervoor?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat doet er precies niet?

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
4x2 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:52:
[...]

Hmm, das een seconde sneller dan dat ik het voor elkaar kreeg met bilstein spul :P.
Weliswaar met ABS aan, maar de rest uit (digitaal gasgeven gaat nog wel, maar remmen is onmogelijk met een toetsenbord).
Denk dat 2:18-2:19 evt ook wel te doen is met het std onderstel.
En onderstuur is heel simpel, gewoon zorgen dat ie in overstuur gaat, driften gaat best goed eigenlijk :D
Ik zat al een paar keer op koers voor een lage 2:16 maar maakte elke keer te grote fouten. In de eerste bocht na S/F kun je enorm veel tijd winnen. Zonder stuurtje wordt dat wel heel lastig lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Bram77 op 13-09-2007 10:37 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:41:
Ik dacht vanmorgen omdat de ruiten beslagen waren, laat ik de kachel eens testen. Een handoek is praktischer, maar ik dacht het word straks winter, kan het nu maar alvast proberen.

En, Lo and Behold, de kachel werkt niet! Ik kan me niet herinneren of die ooit geprobeerd/gebruikt heb (ik vermoed van wel) maar nu werkt hij in ieder geval niet.

Tsjah, koelwater nog wel voldoende aanwezig?
Motor moet wel warm zijn he ;)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

_Arthur schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:02:
[...]

Welke maat velgen zouden er dan ondergaan? De 16"-es of 17"-es?

Ik rijd nu een Business Line met CupSport en 17"-es. Maar of ik die combinatie nog eens zal bestellen betwijfel ik. De banden op een 1serie zijn RunFlats en die zijn keihard, zeker in 17" uitvoering inclusief het sportonderstel.

Een Mini-One D Pepper met 17" RunFlats is trouwens NOG erger/strakker/stuiteriger dan mijn 1serie met sportonderstel en 17" RunFlats.

Je moet er wel van houden ;)
Hmm, hoe hard zou een sportonderstel icm de normale 16 inch velgen zijn? Ik heb geen zin om over de weg te stuiteren om eerlijk te zijn.
(CupSport heeft trouwens de sportstoelen, welke gewoon een MUST zijn. Alleen daarom al, inc de velgen en nog wat spielerij zou je de CupSport uitvoering moeten nemen).
Zekers. Ik zit nog te twijfelen tussen de Mondeo en de 1-serie. Die Corporate Lease versie is op papier trouwens 7 pk minder sterk dan de normale 118d. Koppel is wel gelijk. Volgens de verkoper bij BMW was dat alleen op papier zo maar is ie in de praktijk ook gewoon 143 pk. Geen idee wat nou waarheid is eigenlijk :P

De islam kan uw vrijheid schaden

• _Arthur
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Wokschotel schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:12:
Hmm, hoe hard zou een sportonderstel icm de normale 16 inch velgen zijn? Ik heb geen zin om over de weg te stuiteren om eerlijk te zijn.
Dat zal denk ik een stuk beter te doen zijn. Echter, gewoon naar de dealer en zeggen dat je een proefrit in een 1serie met sportonderstel en 16"es wilt maken.
Zekers. Ik zit nog te twijfelen tussen de Mondeo en de 1-serie.
Zijn nu niet echt auto's in dezelfde categorie he om tussen te twijfelen ;)
Die Corporate Lease versie is op papier trouwens 7 pk minder sterk dan de normale 118d. Koppel is wel gelijk. Volgens de verkoper bij BMW was dat alleen op papier zo maar is ie in de praktijk ook gewoon 143 pk. Geen idee wat nou waarheid is eigenlijk :P
Volgens mij ga je in de praktijk het verschil tussen 136 en 143pk niet merken. Zal mischien een paar tienden van een seconden schelen van 0 tot 100km/uur.

De 143pk in de nieuwe 118D tov mijn 122pk was trouwens wel goed merkbaar.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

_Arthur schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:22:
[...]

Dat zal denk ik een stuk beter te doen zijn. Echter, gewoon naar de dealer en zeggen dat je een proefrit in een 1serie met sportonderstel en 16"es wilt maken.
Ik heb al in eentje zonder sportonderstel gereden, moet dat sportonderdel nog eens uitproberen.

[...]
Zijn nu niet echt auto's in dezelfde categorie he om tussen te twijfelen ;)
Wel qua prijsklasse! En die Mondeo rijdt ook prima en is standaard een stuk beter uitgerust. Alsik die 1-Serie een beetje leuk aankleedt komt ie maandelijks op precies hetzelfde bedrag uit als de Mondeo 1.8 TDCi 125 pk Titanium.

[...]
Volgens mij ga je in de praktijk het verschil tussen 136 en 143pk niet merken. Zal mischien een paar tienden van een seconden schelen van 0 tot 100km/uur.
Oeh, nu ga ik stoplichtsprintjes verliezen :'( :+
De 143pk in de nieuwe 118D tov mijn 122pk was trouwens wel goed merkbaar.
Zeker. Heb in de 318d (oud) van een collega gereden, voelde niet echt vlot aan...

De islam kan uw vrijheid schaden

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wat werkt er niet: Ik heb gewoon geen warme lucht. Hij blaast alleen koud. Motor was warm (25 minuten mee rondgereden) en verder werkt alles gewoon. Hij word alleen niet warm. Misschien moet ik de zekeringen eens nalopen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zekering zal het niet zijn... Verwarming is nogal een mechanisch ding...

Maar; koelvloeistof wel voldoende aanwezig?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HTT-Thalan schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:41:

Bij de E36 zit er links van de heaterbox (de kast waar de vermenging van koude en warme lucht plaatst vind) een staalkabel die de lucht-meng-klep bedient. Deze schiet bij de E36 nogal makkelijk los als je daar in de buurt aan het rommelen bent (dus bijvoorbeeld bij het inbouwen van een radio met ingebouwde carkit, waar erg veel draden aan hangen).
Ik zal zo eens nakijken op realoem.com of ik het kan checken of jouw bimmer ook zo'n aansluiting heeft en waar hij precies zit...

Ik kon het trouwens ook aan de draaiknop voelen of hij los af vast zat. Toen die kabel weer vast zat, kon je namelijk duidelijk voelen dat je een klep opende of sloot.

Edit:
Net het één en ander aan onderdelen nagekeken op RealOEM, en het lijkt erop dat de E34 een electronisch gestuurde verwarming heeft, en niet mechanisch rechtstreeks vanaf de knop. Het idee van een defecte zekering is dus nog niet eens zo heel gek, al zitten dergelijke zaken practisch altijd gecombineerd met iets anders.
Sowieso is het geen gek idee om 1 keer per jaar al je zekeringen eens langs te lopen. Dat was 1 van de eerste dingen die ik deed toen ik de auto net had. Als je op Discovery weleens naar Wheeler Dealers kijkt, dan zie je dat heel veel (electrische) storingen te wijten zijn aan iets simpels als een defecte zekering.

[ Voor 21% gewijzigd door deepbass909 op 13-09-2007 14:59 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Klopt, achterruitenwisser werkte bij mij weer na het aanvullen van de missende zekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Wokschotel schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:38:
[...]

Zeker. Heb in de 318d (oud) van een collega gereden, voelde niet echt vlot aan...
Mijn ouders hunne E90 320d (163pk) is nogtans heel vlot moet ik zeggen. Er zit ook een sportonderstel en 17" banden onder (geloof voor 225/45R17 en vanachter 255/40R17).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb de zekeringen nagekeken, en voorzover ik kan beoordelen is er niets stuk. Ook is er meer dan voldoende koelvloeistof (reservereservoir bijna vol).

Overigens heb ik na nog wat meer testen ontdekt, dat de kachel het wél doet als je alléén de ruitenblower aanzet. Dat wil zeggen, je hebt 3 schuifjes, de bovenste voor de voorruit, middelste voor de dashboardblowers en de onderste voor de vloer. Als ik alleen de bovenste schuif openzet en de onderste 2 niet, dan heb ik warme lucht. Zet ik daarna, terwijl de warme lucht via de vooruit binnenkomt, de dashboardblower aan, komt daar gewoon koude lucht uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Wie kan hier bevestigen of een BMW 318 TDS Compact uit '96
gemiddeld 1 op 16 rijdt en op de snelweg zelfs 1 op 20?

[ Voor 3% gewijzigd door flo_ op 17-09-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Deze verbruiksdatabase laat zien dat een 318TDS ongeveer 1:14,5 rijdt gemiddeld. 1:20 is misschien wel haalbaar, maar alleen op je boordcomputer (die berekend wat je verbruik op dat moment is). Aan de tank is 1:20 wel heel erg zuinig voor deze auto. Ook als ik hem vergelijk met een 316i Compact van dezelfde leeftijd (mijn eigen wagen). Die rijdt ongeveer 1:12,5, wat opzich al aan de zuinige kant is, als ik het vergelijk met andere 316i's in deze database. Dat een diesel dan 1:20 zou halen, vooral een BMW van 11 jaar oud, lijkt me eerlijk gezegt wel erg optimistisch...

Wat zou het verbruik zijn volgens de handleiding en autoweek?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Volgens autoweek iets van 6,5l/100km... daarentegen geeft autotrack bij de technische gegevens van de auto een zuinigheid van 1 op 16 gemiddeld en 1 op 20 op de snelweg. Vandaar mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op autoverbruik.nl staat er eentje met over 6 tankbeurten een verbruik van 1:16.59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
HTT-Thalan schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:51:
Ik heb de zekeringen nagekeken, en voorzover ik kan beoordelen is er niets stuk. Ook is er meer dan voldoende koelvloeistof (reservereservoir bijna vol).

Overigens heb ik na nog wat meer testen ontdekt, dat de kachel het wél doet als je alléén de ruitenblower aanzet. Dat wil zeggen, je hebt 3 schuifjes, de bovenste voor de voorruit, middelste voor de dashboardblowers en de onderste voor de vloer. Als ik alleen de bovenste schuif openzet en de onderste 2 niet, dan heb ik warme lucht. Zet ik daarna, terwijl de warme lucht via de vooruit binnenkomt, de dashboardblower aan, komt daar gewoon koude lucht uit :?
Bij mijn 325i komt uit de dashboard-blowers ook alleen koude lucht... Dit had vorige auto van m'n moeder ook (Nissan Sunny) dus volgens mij is het normaal.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Komt er ook koude lucht uit de zij-blowers en voet-blowers?

De middelste dash-blowers komt vrijwel in elke auto alleen koude lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op maandag 17 september 2007 @ 08:51:

Had mn E30 precies hetzelfde (en iedere E30 waar ik tot nu toe bij heb gezeten), zal wel aan het ontwerp vd kachel liggen.
Of omdat warme lucht opstijgt, kan ook (al zou dr dan nog wel ietsje warme lucht uit die blowers moeten komen)

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 17-09-2007 13:47 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:04:
[...]

Bij mijn 325i komt uit de dashboard-blowers ook alleen koude lucht... Dit had vorige auto van m'n moeder ook (Nissan Sunny) dus volgens mij is het normaal.. :)
Nou dan laat ik het er verder bij. Met de immense hitte die hij via de ruit produceert krijg ik de auto ook wel warm in de winter :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Kutzooi. Ik ben in de afronding van de verkoop van mijn huidige auto en bezig met de aankoop van een nieuwe. Bij verkoop (of inruil) heb je dus je (oude stijl) deel III of nieuwe stijl deel II (Overschrijvingsbewijs) nodig, en die ben ik dus kwijt. Scheelt me 1000 euro bij inruil! Met zo'n 1tje op je nummerbord (wat je krijgt als je een vervangend deel III moet aanvragen) is de auto 2de hands niet zo populair meer....? Why :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom vraag je dan zelf niet een nieuw kenteken aan, en start je de onderhandelingen daarna niet opnieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
MikeyMan schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:29:
Waarom vraag je dan zelf niet een nieuw kenteken aan, en start je de onderhandelingen daarna niet opnieuw?
Ik moet sowieso eerst dat kenteken gedoe regelen voordat ik hem kan verkopen. Dan krijgen mijn kentekenplaten dus een 1tje erbij, en dan is ie minder waard bij inruil..... Ik heb het nu over inruil bij de BMW dealer. Ik heb ook een particulier geinteresseerde, en dan zal het iets minder uitmaken. Die komt al kijken dus die kan ik dan in 1 keer uitleggen dat er niets met de auto is, maar dat ik gewoon dat papiertje kwijt ben.

Op een of andere manier wil de dealer er 1000 euro minder voor geven door dat 1tje op het nummerbord. Raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:19:
[...]
Nou dan laat ik het er verder bij. Met de immense hitte die hij via de ruit produceert krijg ik de auto ook wel warm in de winter :')
Welk jaar is je E34 eigenlijk ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:45:
[...]

Welk jaar is je E34 eigenlijk ?
1988! 4 maart van dat jaar om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zneek schreef op maandag 17 september 2007 @ 23:26:
Met zo'n 1tje op je nummerbord (wat je krijgt als je een vervangend deel III moet aanvragen) is de auto 2de hands niet zo populair meer....? Why :?
Omdat iemand die z'n kentekenbewijs kwijtraakt slordig is en dus ook slordig met de auto zal zijn omgegaan? Tenminste, dat is waarschijnlijk de denkwijze erachter (en ook wat ik denk als ik er weer eens een met een 1-tje zie rijden, of het nummerbord moet gejat zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik las ergens op GoT of elders op het web hoe dat kenmerkende hoekje in het achterraam van BMW heet. Kan iemand me hier bij helpen? Het is vernoemd naar een oud werknemer bij BMW geloof ik.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
johnnyv.nl schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:55:
[...]

Omdat iemand die z'n kentekenbewijs kwijtraakt slordig is en dus ook slordig met de auto zal zijn omgegaan? Tenminste, dat is waarschijnlijk de denkwijze erachter (en ook wat ik denk als ik er weer eens een met een 1-tje zie rijden, of het nummerbord moet gejat zijn)
Lekkere domme aanname dan. Ik ben hartstikke zuinig op mijn auto, alleen niet zo zuinig op stukjes papier kennelijk :)

Maar ik ben nog niet uitgezocht, mijn vriendin had bedacht dat zij hem misschien in een boek gestopt had, lekker veilig ivm inbrekers, right.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
zneek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:03:
[...]

Lekkere domme aanname dan. Ik ben hartstikke zuinig op mijn auto, alleen niet zo zuinig op stukjes papier kennelijk :)

Maar ik ben nog niet uitgezocht, mijn vriendin had bedacht dat zij hem misschien in een boek gestopt had, lekker veilig ivm inbrekers, right.......
Zo dom is de aanname helemaal niet. Als je in feite het eigendomsbewijs van de auto kwijtraakt... En een 1-tje is natuurlijk ook een teken dat de auto niet meer nieuw is, dat zal ook meewerken.

En om me nou gelijk dom te gaan noemen :X

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 18-09-2007 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
johnnyv.nl schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:09:
[...]

Zo dom is de aanname helemaal niet. Als je in feite het eigendomsbewijs van de auto kwijtraakt... En een 1-tje is natuurlijk ook een teken dat de auto niet meer nieuw is, dat zal ook meewerken.

En om me nou gelijk dom te gaan noemen :X
Ik noem jou niet dom :) Ik zou niet durven ;)

Het zegt gewoon niets over de auto. Voor hetzelfde geld heb ik brand thuis gehad waardoor ik het papiertje kwijt ben.

Anywayz, nog een halve boekenkast te gaan, ik vind hem vast wel :)

Andere vraag: wat is precies het verschil tussen een 3-sedan(E90) met 18" style 162 met en zonder sportonderstel? Zit er verschil in rijhoogte en in hoever de velgen naar buiten staan? Of zit er in geval van 18" alleen verschil in stugheid van de veren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Jazzper schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:01:
Ik las ergens op GoT of elders op het web hoe dat kenmerkende hoekje in het achterraam van BMW heet. Kan iemand me hier bij helpen? Het is vernoemd naar een oud werknemer bij BMW geloof ik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hofmeister_kink

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

spanx!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Over dat 1tje, dat zegt echt niet altijd dat je je papieren kwijt bent geraakt. Als jij gewoon netjes met je auto om gaat maar op de parkeerplaats je platen eraf gehaald worden krijg je net zo hard een 1 erop. Plus uiteraard nieuwe papieren waarop die 1 ook vermeld is. Het is dus niet altijd je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, ik zou het ook mooi niet pikken... Gewoon naar een andere garage toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:50:
Ja, ik zou het ook mooi niet pikken... Gewoon naar een andere garage toe...
Dat kan dus jammer genoeg niet. Ik koop mijn nieuwe auto daar, en deze ruil ik eventueel in (als ik hem niet particulier verkoop)

Komt wel goed, ik ga vanavond weer flink aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dan koop je die nieuwe auto ook ergens anders....? Of wordt het meer leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Laatst online: 10-09 13:12
Vandaag weer eens weze kijken op internet naar een BMW 635csi.

Een vriend van me wil een nieuwe auto kopen, vrijwel zeker gaat t de oude 6 worden.
Zeker na het zien van Wheeler Dealers erg enthousiast geworden.

Hier nog mensen met tips waar je veel info kan halen over dat model 6 en event. een goede plek waar je ze kan kopen?

Afgelopen zaterdag dag met de Z4 M rond geraced. Echt een pret auto is dat.
In Rotterdam nog afgesproken met een vriend met een M3 cabrio, even kleine vergelijking maken.

Afbeeldingslocatie: http://brick151.hyves.org/109500001-109550000/109529101-109529200/109529124_6_IW0d.jpeg
Fototje van Heuving achter het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:56:
Dan koop je die nieuwe auto ook ergens anders....? Of wordt het meer leasen?
Een nieuwe 2dehands :) En dit is zo'n superdeal dat ik hem daar wel moet kopen.

[edit]leasen? Nee hoor, ik kan gewoon zelf een auto betalen :)

[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 18-09-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lekkere deal; 1000 door je neus geboord door dwaas geneuzel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik kan ook prima zelf een auto betalen, maar lease is voor mij goedkoper dan hem nieuw kopen. Met leasen is niets mis. Ik zou nu echt geen 118d nieuw kunnen rijden zonder lease, dus ben allang tevreden.

En leaserijders (of in ieder geval het leasen zelf) onderuit schoppen om vervolgens een tweedehands auto te kopen getuigt al helemaal van jaloersheid imho.

[ Voor 57% gewijzigd door pagani op 18-09-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
johnnyv.nl schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:30:
Ik kan ook prima zelf een auto betalen, maar lease is voor mij goedkoper dan hem nieuw kopen. Met leasen is niets mis. Ik zou nu echt geen 118d nieuw kunnen rijden zonder lease, dus ben allang tevreden.

En leaserijders (of in ieder geval het leasen zelf) onderuit schoppen om vervolgens een tweedehands auto te kopen getuigt al helemaal van jaloersheid imho.
Met het verkeerde been uit bed gestapt? ;)

Een lease auto lijkt een leuk kado, maar kost nog steeds heel veel geld. Lease rijders betalen er ruim voor, dat snap ik best hoor. Maar het blijft een BMW :) Dus wat maakt het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:09

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heuving schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:02:
Vandaag weer eens weze kijken op internet naar een BMW 635csi.

Een vriend van me wil een nieuwe auto kopen, vrijwel zeker gaat t de oude 6 worden.
Zeker na het zien van Wheeler Dealers erg enthousiast geworden.

Hier nog mensen met tips waar je veel info kan halen over dat model 6 en event. een goede plek waar je ze kan kopen?
Moet je GaMeOvEr vragen, die heeft er twee :)
Afgelopen zaterdag dag met de Z4 M rond geraced. Echt een pret auto is dat.
Dat wel maar vrij prijzig imho. Je kunt ze gebruikt wel goed op te kop tikken, die dingen schrijven als een zwakzinnige af...zeker de coupe-versies. 20-30k in een half jaar is geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Daniel schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:03:
[...]

Moet je GaMeOvEr vragen, die heeft er twee :)

[...]

Dat wel maar vrij prijzig imho. Je kunt ze gebruikt wel goed op te kop tikken, die dingen schrijven als een zwakzinnige af...zeker de coupe-versies. 20-30k in een half jaar is geen uitzondering.
thanks!! ga m ff proberen te contacten.

Tsja, opzich vond ik het wel value for money. Z4 waar ik in reed (zal vanavond nog ff fototjes neerzetten) kon weg voor 70k is veel plezier voor relatief weinig.
Maar afschrijving doet altijd veel pijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Mijn E39 heeft vorige week een groot onderhoud gekregen a 2200 euro. Grote beurt, wiellager vervangen, katalysator vervangen, alle remschijven en -blokken vervangen etc. Damn, wat een verschil! Hij rijdt weer als een nieuwe E39 en de motor loopt als een zonnetje. :) Niet te geloven en hij trekt geweldig. _/-\o_

Pic:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/73f75fafecdbeac56d94af5a230e43f4/full.jpg

Ik ben helemaal verliefd op deze auto, maar ga 'm helaas toch weg doen op korte termijn. Ik wil gaan dieselen en heb mijn ogen laten vallen op een nieuwe E60 525d of 530d. Iemand al ervaring met beide diesels? Ik ga deze of volgende week proefrijden, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen over de verschillen tussen beide diesels.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
M'n airco-module heeft de geest gegeven. Eigenlijk zit er een geest in, want soms valt ie uit, blaast ie weer, dan weer niet, geen reactie blablabla. De welgekende miserie dus van de E36-module. En de oplossing voor die miserie is gekend (nl. http://www.macadamizer.com/bmwfix.html))

Ik ben dus nu op zoek naar een 0.47 microfarad 50 volt tantalum capacitor en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar vind ik dit nu in hemelsnaam (België Gent). Ik ben naar twee winkels geweest en daar hadden ze het niet. Dus na lang zoeken op internet www.conrad.com gevonden. Maar ik ben niet zo technisch aangelegd. Kan iemand me nu zeggen welke condensator ik nodig heb please :/

Productnummer 481653-89 is 35V 0,47 µF http://www1.be.conrad.com...&p_catalog_max_results=10
Maar op die helppagina voor die bmwfix spreken ze van 50V. Het zou geen probleem mogen zijn en ze spreken ook van liefst no polarity... Maar ja, hoe vind ik die nu bij conrad. Alle hulp is welgekomen, want ik heb echt geen zin om 300€ neer te tellen voor een nieuwe airco-module :(

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is een hoger voltage niet erg, maar een lager voltage wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:31:
Volgens mij is een hoger voltage niet erg, maar een lager voltage wel...
doeme, net 10st. gekocht op Ebay (35v), iets goedkoper dan Conrad (met hun leveringskost van 7€ + bijkomende kost 8€).. Op die bmwfix staat dat iemand met 35v het gedaan heeft en werkte ook.... keep fingers crossed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 10:12

Wimo.

Shake and Bake!

ErectionJackson schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:09:
Mijn E39 heeft vorige week een groot onderhoud gekregen a 2200 euro. Grote beurt, wiellager vervangen, katalysator vervangen, alle remschijven en -blokken vervangen etc. Damn, wat een verschil! Hij rijdt weer als een nieuwe E39 en de motor loopt als een zonnetje. :) Niet te geloven en hij trekt geweldig. _/-\o_

Pic:

[afbeelding]

Ik ben helemaal verliefd op deze auto, maar ga 'm helaas toch weg doen op korte termijn. Ik wil gaan dieselen en heb mijn ogen laten vallen op een nieuwe E60 525d of 530d. Iemand al ervaring met beide diesels? Ik ga deze of volgende week proefrijden, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen over de verschillen tussen beide diesels.
2200 euro 8)7 Hoeveel uurloon zit daar wel niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik was vorige maand 1700 euro kwijt voor een Inspectie II waarbij onder andere de luchtbalgen van de automatische niveauregeling vervangen moesten worden. Dat was nog los van de kosten van de olie (150 euro voor acht liter Mobil1 50W50 van de Porsche-dealer) en een luchtveer voor de achterklep (90 euro, had ik al besteld bij Ekris maar die hadden te lange wachttijden voor onderhoud in de vakantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ErectionJackson schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:09:

Pic:

[afbeelding]

Mooie bak !

Die van mij was ook 2 weken terug voor een grote beurt geweest.
-Motor olie vervangen
-koelvloeistof
-alle bedenkbare filters
-remblokken achter
-banden achter - Zo, die waren prijzig !
-Flexibel stuk v/d uitlaat (garantie)

Totaal 1400 euro.

Maar, moet wel zeggen; hij rijdt weer als een zonnetje !!

ps: alleen ervaring met de E39 530D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Info over 6 series? Okidoki. :P

Kosten/prijzen

Wegenbelasting voor mijn 635Csi uit 1986 is 150 euro in het kwartaal, dat is de duurste provincie qua wegenbelasting, (gelderland) dus meer wordt het zeker niet. (Is een automaat, dus ook zwaarder dan een handbak)

Ik verbruik met mijn automaat gecombineerd denk ik iets van 1 op 8, veel snelweg is 1 op 10 te doen, mits gelijkmatig rijden en niet altijd het potentiëel gebruiken. (wel doorrijden, niet piekerig rijden (gassen/remmen/gassen/remmen))

Ik heb zelf destijds als eerste een 1986'er gekocht, wegens:

- Voordeliger aan te komen dan wegenbelastingsvrij
- Kon een goeie deal maken
- De wegenbelastingsvrije in een beroerdere staat waren.

Dan kun je beter een paar jaar wegenbelasting betalen en gelijk kunnen rijden, dan er minimaal 1500 in te moeten pompen om een technisch fatsoenlijke auto te hebben. Is die wegenbelastingswinst ook gelijk weer weg. Alles vanaf 1987 is 20 jaar oud, dus betekend dat je hem als "youngtimer" (wel als 2e auto meestal!) kunt verzekeren, zijn ook verzekeringen die geen 1e auto eisen, iets met 3 letters, who of kvo of hvo ofzo.

Belangrijk bij dit soort auto's is een goed adres, die onderdelen voor het spul hebben liggen, bij de dealer wil je er echt niet mee aankomen, hoewel die prima nog alles kunnen regelen (BMW Classic huppeldepup, alles is nog leverbaar.) zijn de prijzen echt niet leuk... (Denk aan een nieuw voorschermpje, ongespoten, 1200 euro ofzo...)

Zoek ook de zwaktepunten van de auto op en staar je niet blind op de auto. Technisch zijn ze niet gecompliceerd en best betrouwbaar, prima geschikt als daily, echter roest kan een issue zijn. Plaatwerk is het belangrijkste bij deze dingen, motoren, transmissie en ophangingsdelen zijn prima verkrijgbaar, zijn namelijk ook veel gebruikt in 5 en 7 series van diverse generaties. Een goed interieur is een plus, dus geen scheuren in het dash enzo, fatsoenlijke stoelen etc. (Hoewel bijvoorbeeld voorstoelen ook verwisselbaar zijn met die van andere BMW's, achterbank is meestal niet versleten.)

Plaatwerk/cosmetische aandachtspunten:

- Voorschermen, bij de wielkasten, en de binnenkant, waar de motorkap opligt, is dubbel uitgevoerd, krokant plaatwerk aan de binnenkant = nono (wegens 2e hands amper aan te komen, niet fatsoenlijk te lassen en nieuw poepduur.
- wielkasten achterwielen, zowel onder links en rechts als bovenin
- Veerpootsteunen rondom
- kokerbalken
- brug/krik opneempunten

Veel is te lassen en te fiksen, voorschermen zijn het meest kritisch.

Chroomwerk! Bumpers zijn moeilijk aan te komen, en het chroomwerk is harstikke duur! Goed chroomwerk is dus een groot voordeel!

Sowieso, een auto is nooit "niet meer te redden" het is hoogstens financiëel niet interessant. Let wel dat zesjes ernstig in de stijgende lijn qua waarde zitten, als je een goeie hebt of er een goeie van maakt, is dat ding over 5 jaar ernstig geld waard. (Let wel op originaliteit, niet in gekke kleuren laten spuiten!)

Onderdelen? Als je geen adres hebt, is ebay.de een erg goede vriend voor onderdelen voor oudere BMW's, zoals schakelaartjes, pompen, startmotors, hele blokken, computers, etc.

Echter een goede echte garage met kennis van oude BMW's is goed meegenomen. Zelf zit ik bij Tooltime in Andelst, (Bij Arnhem) veel spullen, veel kennis.

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-09-2007 15:48 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Wimo. schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:41:
[...]
2200 euro 8)7 Hoeveel uurloon zit daar wel niet bij?
Femme schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:48:
Ik was vorige maand 1700 euro kwijt voor een Inspectie II waarbij onder andere de luchtbalgen van de automatische niveauregeling vervangen moesten worden. Dat was nog los van de kosten van de olie (150 euro voor acht liter Mobil1 50W50 van de Porsche-dealer) en een luchtveer voor de achterklep (90 euro, had ik al besteld bij Ekris maar die hadden te lange wachttijden voor onderhoud in de vakantie).
Dit was inderdaad ook een Inspectie II. Daarnaast tikken de remmen en de katalysator ook enorm aan. Die zijn verantwoordelijk voor het grootste deel van het bedrag.
SileX schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:57:
[...]
Mooie bak !

Die van mij was ook 2 weken terug voor een grote beurt geweest.
-Motor olie vervangen
-koelvloeistof
-alle bedenkbare filters
-remblokken achter
-banden achter - Zo, die waren prijzig !
-Flexibel stuk v/d uitlaat (garantie)

Totaal 1400 euro.

Maar, moet wel zeggen; hij rijdt weer als een zonnetje !!

ps: alleen ervaring met de E39 530D
Tnx! Is toch een heerlijk gevoel om te rijden in je eigen auto die even een verjongingskuur heeft ondergaan ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
GaMeOvEr schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:42:
Info over 6 series? Okidoki. :P

Kosten/prijzen

Wegenbelasting voor mijn 635Csi uit 1986 is 150 euro in het kwartaal, dat is de duurste provincie qua wegenbelasting, (gelderland) dus meer wordt het zeker niet. (Is een automaat, dus ook zwaarder dan een handbak)

Ik verbruik met mijn automaat gecombineerd denk ik iets van 1 op 8, veel snelweg is 1 op 10 te doen, mits gelijkmatig rijden en niet altijd het potentiëel gebruiken. (wel doorrijden, niet piekerig rijden (gassen/remmen/gassen/remmen))

Ik heb zelf destijds als eerste een 1986'er gekocht, wegens:

- Voordeliger aan te komen dan wegenbelastingsvrij
- Kon een goeie deal maken
- De wegenbelastingsvrije in een beroerdere staat waren.

Dan kun je beter een paar jaar wegenbelasting betalen en gelijk kunnen rijden, dan er minimaal 1500 in te moeten pompen om een technisch fatsoenlijke auto te hebben. Is die wegenbelastingswinst ook gelijk weer weg. Alles vanaf 1987 is 20 jaar oud, dus betekend dat je hem als "youngtimer" (wel als 2e auto meestal!) kunt verzekeren, zijn ook verzekeringen die geen 1e auto eisen, iets met 3 letters, who of kvo of hvo ofzo.

Belangrijk bij dit soort auto's is een goed adres, die onderdelen voor het spul hebben liggen, bij de dealer wil je er echt niet mee aankomen, hoewel die prima nog alles kunnen regelen (BMW Classic huppeldepup, alles is nog leverbaar.) zijn de prijzen echt niet leuk... (Denk aan een nieuw voorschermpje, ongespoten, 1200 euro ofzo...)

Zoek ook de zwaktepunten van de auto op en staar je niet blind op de auto. Technisch zijn ze niet gecompliceerd en best betrouwbaar, prima geschikt als daily, echter roest kan een issue zijn. Plaatwerk is het belangrijkste bij deze dingen, motoren, transmissie en ophangingsdelen zijn prima verkrijgbaar, zijn namelijk ook veel gebruikt in 5 en 7 series van diverse generaties. Een goed interieur is een plus, dus geen scheuren in het dash enzo, fatsoenlijke stoelen etc. (Hoewel bijvoorbeeld voorstoelen ook verwisselbaar zijn met die van andere BMW's, achterbank is meestal niet versleten.)

Plaatwerk/cosmetische aandachtspunten:

- Voorschermen, bij de wielkasten, en de binnenkant, waar de motorkap opligt, is dubbel uitgevoerd, krokant plaatwerk aan de binnenkant = nono (wegens 2e hands amper aan te komen, niet fatsoenlijk te lassen en nieuw poepduur.
- wielkasten achterwielen, zowel onder links en rechts als bovenin
- Veerpootsteunen rondom
- kokerbalken
- brug/krik opneempunten

Veel is te lassen en te fiksen, voorschermen zijn het meest kritisch.

Chroomwerk! Bumpers zijn moeilijk aan te komen, en het chroomwerk is harstikke duur! Goed chroomwerk is dus een groot voordeel!

Sowieso, een auto is nooit "niet meer te redden" het is hoogstens financiëel niet interessant. Let wel dat zesjes ernstig in de stijgende lijn qua waarde zitten, als je een goeie hebt of er een goeie van maakt, is dat ding over 5 jaar ernstig geld waard. (Let wel op originaliteit, niet in gekke kleuren laten spuiten!)

Onderdelen? Als je geen adres hebt, is ebay.de een erg goede vriend voor onderdelen voor oudere BMW's, zoals schakelaartjes, pompen, startmotors, hele blokken, computers, etc.

Echter een goede echte garage met kennis van oude BMW's is goed meegenomen. Zelf zit ik bij Tooltime in Andelst, (Bij Arnhem) veel spullen, veel kennis.
Super!!

mijn dank is groot voor deze info!!
Ik laat binnenkort wat weten als ik op jacht ga naar de goede 6. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
@Gameover: Damn, ik krijg d'r ook zin in als ik dat zo hoor. Ik heb geen idee wat normale prijzen zijn en weet ook niet of het veel duurder wordt om te rijden dan mijn 325i E30 cabrio. Is een verzekering ergens voor een vergelijkbaar bedrag af te sluiten (ik rijd meer dan 20.000 per jaar)? Voor mijn Cabrio betaal ik bij Unive nu +/- 50 euro per maand.

Dit lijkt me wel wat .... http://www.marktplaats.nl...w%253D%253D%26fta_ind%3D1
Als ik mijn cabrio zou verkopen houd ik nog geld over! Is dit een gemiddelde prijs voor zo'n auto er vanuit gaand dat hij net zo'n goede staat is als hij er op de foto uit ziet?

[ Voor 5% gewijzigd door Bram77 op 18-09-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Als die 6 niet krokant is (roest op de aangegeven plekken) de lak er enigzins uitziet en het blok mooi loopt, is het een goeie deal. Let ook op de typische BMW kwaaltjes zoals het trillen in het stuur tussen de 80-100, is meestal een indicatie van versleten stuurstangen, maar dat kost je de kop ook niet. Staat van het interieur ook ff bekijken. Als dat allemaal OK is, is de prijs ook OK. :)

Zelf zou ik trouwens ook zuinig zijn op die E30 cabrio, zeker omdat je een 325i hebt. Die zitten momenteel ook in een stijgende lijn...

Ik denk dat de vaste lasten niet veel hoger liggen dan je 325i, vebruik zal minimaal schelen, behalve als je de hele tijd plankt. Als de motor goed afgesteld is (kleppen enzo) zijn ze voor zo'n oud 3.5 blok eigenlijk best zuinig. qua gewicht doen ze rond de 1400 kilo met handbak, kun je gelijk uitzoeken wat ze in de wegenbelasting doen voor jouw regio. Verzekering weet ik niet. Als enige auto met 20K per jaar, is het natuurlijk een stuk duurder dan als auto voor erbij met een youngtimer verzekering. Kwestie van uitzoeken op independer.nl of ff met je verzekering bellen.

Overigens, als je gaat kijken voor 6 series, maak het jezelf makkelijker, en kijk naar modellen vanaf 1982, dus de modelreeks 1982-1986 (CS1) of 1987-1989 (CS2) daar zijn namelijk onderstelzaken (dempers, veren, stuurstangen, etc) en interieurdelen (schakelaars, dashes, etc) aanzienlijk makkelijker voor te krijgen dan voor de eerste series. (1977-1982, CS)

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-09-2007 16:45 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Bedankt voor de tips! Ik heb de eigenaar gemailt om betere fotos en meer info.
Mijn cabrio is inderdaad in twee 2 jaar ongeveer 2500,- meer waard geworden. Omdat ik een creme wit interieur heb zou het nog wel eens een beetje meer kunnen zijn (die worden elke dag zeldzamer) En dat terwijl ik er elke dag in rijd. Dit is zeker geen slechte deal geweest nee. Simpel een kwestie van zuinig zijn op de auto. Maar met een 635i zal dat niet veel anders zijn lijkt me.

Mijn auto weegt overigens maar 100 kilo minder dan de 635csi. Dat valt ook allemaal wel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 18-09-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Hmm ik krijg net een telefoontje dat mijn auto weer klaar is. Het contactslot moest uitgeboord worden en nu hadden die knuppels het stuurhuis aan gort geboord waardoor dat vervangen moest worden. Ipv 150 euro waar ik op rekende (vantevoren besproken met de dealer), is het nu 297 euro geworden. Ik vind dat wel wat veel voor een reparatie waar zij eigenlijk schuld aan hebben. Heb em juist richting de dealer gestuurd omdat ik zelf geen zin had om dat slot uit te boren. Hebben jullie hier nog advies over?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, ik zou daarover stevig in onderhandeling gaan ja... Als ze zelf het stuurhuis kapotboren terwijl dat niet nodig is, lijkt me dat enige coulance wel op zijn plaats is...
Maar als ik die prijs zie, is dat al toegepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Crossposten maarrrr

Afbeeldingslocatie: http://www.subvert.nl/DSC03472klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.subvert.nl/DSC03492klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Oja, nog een tip, voorschade is bij zo'n 6 goed te zien of hij die ooit gehad heeft, vooral door de stalen neus en dan de lijn met de voorschermen en de motorkap, dat moet helemaal mooi recht en overal evenwijdig zijn, anders heeft die auto voorschade gehad, die niet goed (genoeg?) hersteld is. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
woutur schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:38:
Hmm ik krijg net een telefoontje dat mijn auto weer klaar is. Het contactslot moest uitgeboord worden en nu hadden die knuppels het stuurhuis aan gort geboord waardoor dat vervangen moest worden. Ipv 150 euro waar ik op rekende (vantevoren besproken met de dealer), is het nu 297 euro geworden. Ik vind dat wel wat veel voor een reparatie waar zij eigenlijk schuld aan hebben. Heb em juist richting de dealer gestuurd omdat ik zelf geen zin had om dat slot uit te boren. Hebben jullie hier nog advies over?
Je bent gek als je het meer bedrag gaat betalen, zeker wanneer er van te voren een prijs afgesproken is. Zou jij het wel oké vinden als zij hem bijvoorbeeld van de brug af laten schieten en er voor duizenden euro's schade is dit zelf op te hoesten? Uurprijs is hoog genoeg om professionals in te huren, risco van het vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:47:
Mjah, ik zou daarover stevig in onderhandeling gaan ja... Als ze zelf het stuurhuis kapotboren terwijl dat niet nodig is, lijkt me dat enige coulance wel op zijn plaats is...
Maar als ik die prijs zie, is dat al toegepast...
Mwoah, stuurhuis kost 85 euro, plus dus een uur extra werk a raison de 50 euro. Ik zie nog geen enkele coulance hier. Ik ben eigenlijk niet van plan voor een fout te betalen die zij gemaakt hebben. Er was niets mis met dat stuurhuis. Vantevoren hebben we het kostenplaatje ook doorgenomen. Als het bedrag dan een beetje afwijkt omdat je wat meer materiaal nodig hebt kan ik me voorstellen. Maar een afwijking van 100 procent, dat wordt me te gortig.

edit:

Met stuurhuis bedoel ik dat gegoten blok waar je contactslot inzit en het stuurslot ook inzit. Niet de hele kolom hoor ...

[ Voor 8% gewijzigd door woutur op 18-09-2007 17:34 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dan valt het wel mee ja... Stuurhuis kost voor mijn auto rond de 300 euro, dus ik dacht dat er al korting was verrekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Hoort die niet in het foute tuning topic? ;)

[edit]Wat is het eigenlijk? Geen M3, maar wat wel? Alpina-werk?

[ Voor 9% gewijzigd door zneek op 18-09-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zneek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:14:
[...]

via RDW: 2.5 6 pitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zneek schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:14:
[...]

Tjah fout fout... opgeboorde 2.5 (3.0 alpina), andere nokkenassen,spruitstuk alpina + uitlaat,aandrijfassen,alpina sper 3.41, schroefset etc...

Beetje kamp geel misschien :P Of eigenlijk wel gewoon fout ja, maargoed het heeft een doel.

[ Voor 6% gewijzigd door Christoph op 18-09-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:10
Blackminister schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:09:
M'n airco-module heeft de geest gegeven. Eigenlijk zit er een geest in, want soms valt ie uit, blaast ie weer, dan weer niet, geen reactie blablabla. De welgekende miserie dus van de E36-module. En de oplossing voor die miserie is gekend (nl. http://www.macadamizer.com/bmwfix.html))

Ik ben dus nu op zoek naar een 0.47 microfarad 50 volt tantalum capacitor en dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar vind ik dit nu in hemelsnaam (België Gent). Ik ben naar twee winkels geweest en daar hadden ze het niet. Dus na lang zoeken op internet www.conrad.com gevonden. Maar ik ben niet zo technisch aangelegd. Kan iemand me nu zeggen welke condensator ik nodig heb please :/

Productnummer 481653-89 is 35V 0,47 µF http://www1.be.conrad.com...&p_catalog_max_results=10
Maar op die helppagina voor die bmwfix spreken ze van 50V. Het zou geen probleem mogen zijn en ze spreken ook van liefst no polarity... Maar ja, hoe vind ik die nu bij conrad. Alle hulp is welgekomen, want ik heb echt geen zin om 300€ neer te tellen voor een nieuwe airco-module :(
je kunt ook eerst proberen om de twee contact puntjes waar het over gaat opnieuw te solderen. Heb ik ook gedaan voor inmiddels 5 van deze units en dat heeft het tot nu toe altijd opgelost (mijn eigen unit heb ik 1.5 jaar geleden zo gefixed en werkt tot nu toe nog steeds perfect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
stiena schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:24:
[...]

je kunt ook eerst proberen om de twee contact puntjes waar het over gaat opnieuw te solderen. Heb ik ook gedaan voor inmiddels 5 van deze units en dat heeft het tot nu toe altijd opgelost (mijn eigen unit heb ik 1.5 jaar geleden zo gefixed en werkt tot nu toe nog steeds perfect)
Hey, dat heb ik inderdaad ook ergens gelezen, tnx voor de tip. Jammer genoeg al m'n condensator eruit gesleurd :) Maar m'n garagist ligt met nog zo 4 bakjes. Hopelijk werkt het bij minstens 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Woehoe!!! Ik heb hem terug. Na 150 boeken doorzocht te hebben van de 180 heb ik hem gevonden, in een boek van mezelf nog wel. Sneaky van mijn vriendin om dat ding "op te ruimen" in een Xinu boek van mij.

[edit] voor de volledigheid, auto bijna verkocht, deel III kwijt, maar nu dus niet meer :)

[ Voor 19% gewijzigd door zneek op 18-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Blackminister schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:11:
[...]

Hey, dat heb ik inderdaad ook ergens gelezen, tnx voor de tip. Jammer genoeg al m'n condensator eruit gesleurd :) Maar m'n garagist ligt met nog zo 4 bakjes. Hopelijk werkt het bij minstens 1 ;)
Ik zou je nog een tip willen geven. Op de site die je linktje, wordt een MKP/MKM condensator vervangen door een tantaal... Dat is eigenlijk een big no-no... Een tantaal is een compleet ander soort, die ook nog eens gevoeliger is voor verkeerd aansluiten en solderen... Aangezien je redelijk wat moeite hebt om een winkel te vinden om een tantaal te kunnen leveren, neem ik aan dat je ook niet super veel ervaring hebt met solderen (correct me if I'm wrong).
Probeer weer een nieuwe MKP/MKM condensator te vinden en die te plaatsen. Is veel veiliger en de kans op slagen is een stuk groter imo...

• Blackminister
stiena schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:24:
[...]

trouwens, haal je daarvoor de condensator er volledig uit voor het opnieuw solderen?

@deepbass909. Tnx, inderdaad, niet veel verstand hierover en ook niet over solderen. Maar ik leer elke dag bij :)

• deepbass909

deepbass909

Opnieuw solderen is behoorlijk eenvoudig. Je moet zorgen dat er geen lak op de soldeerpunten zit (anders gaat het erg moeizaam, stinken en wordt je nieuwe verbinding er niet beter op), en dan het oude tin smelten met je soldeerbout. Doe je het netjes, dan haal je eerst het oude tin weg met litze of een tinzuiger. Vervolgens breng je nieuwe tin op, die als het goed is dan netjes uitvloeit.
Je kan ook wat nieuwe tin aan het oude toevoegen, dit werkt ook, maar is iets minder betrouwbaar.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

MikeyMan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:25:
Ja, dan valt het wel mee ja... Stuurhuis kost voor mijn auto rond de 300 euro, dus ik dacht dat er al korting was verrekend ;)
Wel, als update: ik kon mooi het volle pond betalen.
Blijkbaar was er een misverstand. Bij het vervangen van het contactslot moest volgens de monteur ook het stuurslot vervangen worden. Omdat men zelf het slot niet uit kan boren, moest het hele stuurslot gedeelte eraf en vervangen worden. Dat wist de goede man achter de balie niet en dus was dat niet in de kosten opgenomen. Ik had zelf begrepen na wat onderzoek op internet, dat het gebruikelijk was alleen het slot uit te boren en daar een nieuw slot in te klikken. Niet dus. Afgesproken dat als ik tegengestelde berichten tegenkom, ik nog even contact opneem met deze dealer. Uiteraard blijft het een slordige zaak: een reparatie schatten op ongeveer 110, tot 140 euro en uiteindelijk op 130 euro meer uitkomen.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Een misverstand van hun kant dus. Dat diegene achter de balie niet technisch is, kan jij niks aan doen. Jij vertrouwd erop dat de prijsindicatie die hij je geeft, betrouwbaar is. Hij geeft zich immers uit als iemand die er wél verstand van heeft. Ik zou het zeker niet zo maar betalen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor het niet betalen is het al te laat. Tja, ze hebben overlegd, de monteur zelf heeft me precies uitgelegd wat hij gedaan heeft en ik heb daar een half uur staan praten met beiden. Het klinkt aannemelijk wat de monteur mij uitgelegd heeft. Je doet er alleen niks aan. Zij hebben gedaan wat zij denken dat goed was en ik sta daar dan maar bij. Ik wist ook niet meer goed wat ik moest doen. Kon toch moeilijk niet betalen, kreeg ik mijn auto ook niet mee :(

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
woutur schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:59:
Voor het niet betalen is het al te laat. Tja, ze hebben overlegd, de monteur zelf heeft me precies uitgelegd wat hij gedaan heeft en ik heb daar een half uur staan praten met beiden. Het klinkt aannemelijk wat de monteur mij uitgelegd heeft. Je doet er alleen niks aan. Zij hebben gedaan wat zij denken dat goed was en ik sta daar dan maar bij. Ik wist ook niet meer goed wat ik moest doen. Kon toch moeilijk niet betalen, kreeg ik mijn auto ook niet mee :(
Als je er echt werk van zou maken had je wel gelijk gekregen, je maakt die afspraak niet voor niks.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Bartjeee schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:13:
[...]

Als je er echt werk van zou maken had je wel gelijk gekregen, je maakt die afspraak niet voor niks.
Bwah, als je het nu eens langs de andere kant bekijkt: die reparatie is waard wat hij dervoor betaald heeft, en ze was nodig. Waarom dan niet betalen? Omdat je het "geluk" hebt dat de verkoper aan de balie zich vergist heeft?

Zo word je rijk van vergissingen van andere mensen. Ook niet heel netjes. Waar ik wel wat harder had gevraagd was een kleine korting, kwestie van het goed te maken (omdat ze idd een fout gemaakt hebben).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DexterBelgium schreef op woensdag 19 september 2007 @ 17:04:
[...]

Bwah, als je het nu eens langs de andere kant bekijkt: die reparatie is waard wat hij dervoor betaald heeft, en ze was nodig. Waarom dan niet betalen? Omdat je het "geluk" hebt dat de verkoper aan de balie zich vergist heeft?

Zo word je rijk van vergissingen van andere mensen. Ook niet heel netjes. Waar ik wel wat harder had gevraagd was een kleine korting, kwestie van het goed te maken (omdat ze idd een fout gemaakt hebben).
Ja, lekker makkelijk...

Je maakt een afspraak om je remblokken te vervangen... 100 euro...

Bij het ophalen blijken de schijven ook vervangen te zijn, terwijl het eigenlijk niet nodig was, maar de monteur de schijven gesloopt heeft bij het vervangen van de blokken... 300 euro...

Tuurlijk betaal je voor wat er geleverd is, maar het was in eerste instantie al niet de bedoeling.
En je wordt niet rijk van de vergissing van anderen; de werkgever wordt arm van een vergissing van zijn medewerker. Het stuurhuis was niks mis mee...

• Bram77
GaMeOvEr schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:53:
Oja, nog een tip, voorschade is bij zo'n 6 goed te zien of hij die ooit gehad heeft, vooral door de stalen neus en dan de lijn met de voorschermen en de motorkap, dat moet helemaal mooi recht en overal evenwijdig zijn, anders heeft die auto voorschade gehad, die niet goed (genoeg?) hersteld is. :)
Ik krijg er met de dag meer zin in. Ik wil eigenlijk het liefst gewoon een ruil doen. Als ik het al ga doen, ik twijfel toch nog omdat ik precies eet wat ik aan mijn huidige auto heb wat ik el kan waarderen.

Deze ziet er ook goed uit, maar komt uit 1980 en lijkt door een handelaar aangeboden te worden. Ik koop liever bij een particulier rijk figuur ofzo. 1980 is dus geen goed idee. Moeilijk hoor, om er een te vinden die aan de hand van de advertentie al een goed genoeg idee geeft om een kijkje te gaan nemen.

Ik heb deze meneer ook maar even gemailt voor een ruil. Denk niet dat het m gaat worden :p

[ Voor 40% gewijzigd door Bram77 op 19-09-2007 22:35 ]

• Bram77
Tuurlijk.... hoe bestaat het.....
Afbeeldingslocatie: http://www.autodealers.nl/dealers/resize.aspx?getoond=0&aid=&nc=n&path=bigboystoys/upload/352014_1.jpg&width=320
Afbeeldingslocatie: http://www.autodealers.nl/dealers/resize.aspx?getoond=0&aid=&nc=n&path=bigboystoys/upload/352014_3.jpg&width=320
bron

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, tis wel origineel... ;)

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Vanavond tijdens het surfen van foto's gevonden van een carosserie ombouwer die 6-series destijds onderhanden nam; ABC Exclusive. Ziet er goed uit wat mij betreft, lekker jaren 80 :)

ABC Exclusive
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ac358393210d1803fe4836a01fd3994/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95c1093d2db59b15a920d82d17eb0a73/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fdb03ed589e4c247506f34b5c19f9b6b/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/92f7c8660e4213b849cbd47a5b583f33/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f5d00bee7b989d64b0fd269531683111/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d31f6b2ae0094374269a802bc22a177e/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/469765d3fccb35334a65a477140e6cee/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7cc571f4e8438e1b1f24eb2524ec88c/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ebc9b8200ee7987f447d66ae43cf492/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ce8beb9991c0b723f36bc1480dda836/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/141c23fe118c7dc68780d3d0dd778d7f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b2fd1e1bca2c818ea0308a5bf45edf8b/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1c004871bfbfd61cc08bc67064a65392/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/81e2f955efbcdb381aa7646e5e1b5b6f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bd6658c53264eda8ee6c3facd4283d88/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f871083736033696586beb14c59212b7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d10da2147dfbb1f46f36bfb6dc6ce086/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4b6aaa1d0f07aa54299fc2ffabcb041b/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3738a5a08611ff24f2a7d079fc9a7318/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2d5dbe703c7a3e61c547ff8bd003da38/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e70c642495d3aa8c0d15535dd69b2953/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71ad3848f36cac465b9075d3e8b22a16/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7386cab04a657817a2ff27125a25a36a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d2aafb3a7772bc3d42816792c8d1cfd1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/903a19bd347f049b9f98b6b52e4df7f1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1bd69684a430ed7294dd15a6b53ff72f/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/53cf5aa48bcacacc1956b69c581b21f9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0845b08d8c6b2e898a5c5612f1290970/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2f4d1f1849de4f9980638a7259c88293/thumb.jpg

http://groups.msn.com/198.../abcexclusive6series.msnw

Persoonlijk vind ik die zwarte met gouden velgen wel erg :9

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die waren hun tijd wel ver vooruit met dat elektronenkanon in het dashboard! :9 :D .

Verwijderd

Ik zie gouden velgen! :P

• Bram77
Ik vind deze wel bruut. De uitbouw zoals die ongeveer op de E30 M3 zit. Alleen komt het bij een E30 toch nog net wat beter uit de verf. Vooral aan de achterkant, die je niet echt kunt zien op de foto.
Wel vet. Door de 80er jaren qualiteit van de foto's komt een klassieker nog meer tot zijn recht :)

Ik las ergens dat de 635CSI ook geleverd werd met 14'' velgen. Dat ziet er toch niet uit!

[ Voor 11% gewijzigd door Bram77 op 20-09-2007 00:08 ]

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Femme schreef op woensdag 19 september 2007 @ 23:13:
Die waren hun tijd wel ver vooruit met dat elektronenkanon in het dashboard! :9 :D .
Ook de tekst 'exclusive' op het dashboard eronder is mooi. Dat je het even weet als passagier dat je hier niet in een instapmodelletje zit!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De zwarte met de gouden velgen is inderdaad de foutste die ik aan zou durven.

Overigens gaat mijn bakkie ook naar de garage, het is weer APK tijd. Begin oktober weet ik meer over de schade ;(

Verwijderd

Die zwart met gouden durf ik best te rijden. Moet je er eigenlijk nog een Smokey and the Bandit Trans-Am bij hebben. Ook in het zwart/goud.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bram77 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 22:10:

Ik krijg er met de dag meer zin in. Ik wil eigenlijk het liefst gewoon een ruil doen. Als ik het al ga doen, ik twijfel toch nog omdat ik precies eet wat ik aan mijn huidige auto heb wat ik el kan waarderen.
Da's natuurlijk altijd het punt. Ik ken je probleem. Bij mijn auto's worden alle issues altijd gefikst. Knopje doet iets niet? Maken. Ergens een stangetje brak? Maken. Ergens een stom rammeltje? Maken. Zo weet je de staat van je eigen auto en het is altijd maar de vraag of anderen daar net zo selectief in zijn als jij. Aangezien er schijnbaar mensen zijn die niet eens horen dat er te weinig olie inzit en de kleppen als een gek rammelen, is het altijd maar de vraag of de staat van de auto überhaupt te vergelijken is, of er achterstallig onderhoud aanzit etc.
Deze ziet er ook goed uit, maar komt uit 1980 en lijkt door een handelaar aangeboden te worden. Ik koop liever bij een particulier rijk figuur ofzo. 1980 is dus geen goed idee. Moeilijk hoor, om er een te vinden die aan de hand van de advertentie al een goed genoeg idee geeft om een kijkje te gaan nemen.
Chromen randen op de wielkasten zijn bijna altijd roestafdekkers. ;)

En ja, ik heb er destijds ook een stuk of 5 bekeken totdat ik bij mijn gouden uitkwam, liever voor 200 euro brandstof verkachelen, dan te beperkt een beeld vormen, of de roestbak te nemen.
Ik heb deze meneer ook maar even gemailt voor een ruil. Denk niet dat het m gaat worden :p
Die is wel heel leuk ja. :P Jammer dat ik het geld niet heb, een 3e 6 serie kan nooit kwaad. O-)

Aannames zijn fataal.

• Bram77
Op zich valt de prijs heel erg mee. De advertentie komt betrouwbaar over en als de motor die er in ligt 100% is kun je er lang mee rijden zonder er erg veel aan te hoeven doen lijkt me. Aan de andere kant, ALS er wat met de motor is kun je ook gelijk diep in je buidel tasten..... of vergis ik me daar in?
Ik gok wel dat 1:8 iets lastig te halen zal zijn met die motor.

Dit was overigens zijn reactie...
Hallo, je hebt gelijk je kan het inderdaad altijd proberen en is ook niks mis mee, maar alleen zoek ik dan wel een jongere bmw. Ik heb nu zelf 2 auto's en wil straks gewoon met 1 rijden en dan wel een jongere auto. Succes verder.

[ Voor 10% gewijzigd door Bram77 op 20-09-2007 11:27 ]

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Is dit niet die pickup die ooit door Braspenning is gemaakt als promotie auto?

edit: nope is hem niet... Had de beschrijving niet gelezen. Weet dat Braspenning ook eens zo een auto heeft gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door MR_VIPER op 20-09-2007 12:05 ]

*empty*

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik vind op het BMW forum de volgende advertentie:

http://www.bmwdriversclub...=34&page=viewtopic&t=5456

Nu bied diezelfde gast ook nog een circuitbak aan van hetzelfde bedrijf. Heeft iemand wel eens van ze gehoord? De 323i die hij aanbied is wel interessant... belastingvrij gassen :D

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Houd dr wel rekening mee dat je je scheel betaald aan een 323i en ze niet zo supersnel zijn ;)

Gaan dr nog mensen naar het 02 weekend in Lelystad trouwens ?
Ik ga alleen zaterdag voor de circuitdag ws, toerrit boeit me niet zo :P
Pak alleen niet mn eigen auto, moet ff geld apart leggen voor wat onderhoud en een ringweekendje over 2 weken.

leeg

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:08:
Houd dr wel rekening mee dat je je scheel betaald aan een 323i en ze niet zo supersnel zijn ;)

Gaan dr nog mensen naar het 02 weekend in Lelystad trouwens ?
Ik ga alleen zaterdag voor de circuitdag ws, toerrit boeit me niet zo :P
Pak alleen niet mn eigen auto, moet ff geld apart leggen voor wat onderhoud en een ringweekendje over 2 weken.
Scheel betaalt? Omdat ze zeldzaam zijn? En hoezo niet zo snel? Ik heb nu een 520i met m20 blok en die 129pk hobbelen ook maar in 12sec naar de honderd hoor. Ik zou juist geinteresseerd zijn in een goedkope verzekering op een oldtimer die op gas loopt, spotgoedkoop rijden toch :P

• reuzekind

reuzekind

Ik geloof in GoT

Klinkt leuk ja een e21 323i op LPG, alleen het gebruikte injectiesysteem, k-jetronic van Bosch, leent zich hier niet goed voor. Veel problemen met backfire etc, met alle gevolgen van dien.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:27:
[...]
Scheel betaalt? Omdat ze zeldzaam zijn?
Yep, je betaald dr imho meer voor dan dat ze echt waard zijn (een 320/6 is een stuk goedkoper en doet er niet zo heel veel voor onder).
En hoezo niet zo snel? Ik heb nu een 520i met m20 blok en die 129pk hobbelen ook maar in 12sec naar de honderd hoor.
Zeg ook niet dat ze traag zijn, maar het is geen scheurmonster, een 325 e30 is een heel stuk vlotter.
Ik zou juist geinteresseerd zijn in een goedkope verzekering op een oldtimer die op gas loopt, spotgoedkoop rijden toch :P
Mjoah, het is iig goedkoper in vaste lasten en verbruikskosten dan een E34 op benzine :P
Alleen onderdelen kunnen wat lastiger zijn af en toe, het is geen auto die je met bosjes op de sloop zult vinden zoals de E30, E36 en E34

leeg

• Bram77
Mijn replica alpina velgen zijn aan een stevige opknapbeurt toe. In twee zit een klein scheurtje en een deukje. Dat was al zo toen ik ze kocht, ik wist er van. Ze kostte ook bijna niets. Iemand een idee waar ik ze kan laten lassen en richten voor een goede prijs?
Als ze dan ook gelijk kan laten behandeld voor wat stoeprandschade zou het helemaal mooi zijn.

Ik denk dat ik het 635csi idee nog wat op de lange baan schuif. Ik houd mijn ogen open, als ik er een tegen kom aar ik een goed gevoel bij heb ga ik wel kijken. Ik heb geen haast (moest ik ook even tegen mezelf zeggen, want als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb....)

[ Voor 27% gewijzigd door Bram77 op 20-09-2007 18:27 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.