Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.779 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 1-serie is wel gewoon de best sturende auto in zijn klasse. Wat betreft agiliteit heeft hij ook meer te bieden dan grotere en duurdere BMW's. Het is duidelijk dat een 1-serie geen auto is voor grote gezinnen. Dit publiek neemt niet eens een 1-serie in overweging, laat staan dat ze er een kopen. Ik zie ruimte dan ook helemaal niet als argument om de 1-serie te moeten afwijzen.

Een Golf GTI begint in Nederland bij 34.300 euro. Dat is flink meer dan de basisprijs van een 3-deurs 120i met 170pk. De 118i van 35.500 euro zal ongetwijfeld een stuk beter uitgerust zijn dan een kale Golf GTI. Ga je die aankleden dan kom je rap boven de 40K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Hier heeft iemand Top Gear gekeken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Yellowneck schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:34:
[...]

Hmm, is geen optie. :o . Als ze alleen al een koppelingspedaal ziet raakt ze al in paniek :+

[...]
:/
Hmpf...vrouwen en techniek... :/

;)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:15:
[...]

Hier heeft iemand Top Gear gekeken :z
hehe ;) valt het op? O-)

Toch ook wel een beetje mijn overtuiging.
Femme schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:07:
De 1-serie is wel gewoon de best sturende auto in zijn klasse. Wat betreft agiliteit heeft hij ook meer te bieden dan grotere en duurdere BMW's.
Met een degelijke motorisatie
Het is duidelijk dat een 1-serie geen auto is voor grote gezinnen. Dit publiek neemt niet eens een 1-serie in overweging, laat staan dat ze er een kopen. Ik zie ruimte dan ook helemaal niet als argument om de 1-serie te moeten afwijzen.
Let op. Ook als jong koppel kan het handig zijn toch? Sommige mensen hebben vrienden en dan gebeurt het wel eens dat je samen op stap gaat? Dan zak je door de grond als in jouw 36000 euro kostende hb iemand zichzelf dubbel moet plooien. Of je moet je ouders (al dan niet op leeftijd) ergens naar toe brengen? enz enz... Beetje onzin dat het concept 'mensen die achterin plaats nemen' zomaar moet weggemoffeld worden als het bij andere auto's die niet groter zijn qua buitenafmeting wél kan, enkel om bmw een voetje voor te geven. Dan doet bmw toch duidelijk iets verkeerd? Waar is alle ruimte naar toe?

Ik ben het er mee eens dat het niet primordiaal belangrijk is, en dat in veel gevallen de achterzetels van een 1 nooit een levende ziel zullen zien. Maar iets meer all round voor een dergelijke auto zou toch niet slecht zijn. (dus ook kofferruimte) Een basis 320i kost hier 29.000 euro. Maak daar een beetje een redelijke wagen van, bmw style :p , en dan kom je op 39000, laat ons zeggen 35000. Dan vind ik dat je daarmee een behoorlijk betere wagen hebt.

Ik vind de 1 serie niet echt passen bij bmw, en ik weet niet goed waar ze met dat marktgamma naar toe willen. Het voelt aan als kunstmatig een segmentje erbij zetten om aan de gemiddelde emissienormen te kunnen voldoen in de toekomst, met kleinere wagens. Ik denk niet dat de wagen bij startende jongeren zo populair is. En dan bedoel ik niet jongeren zoals jij, maar met een gewoon inkomen. Wie ouder is gaat zich sowieso orienteren op een 3, althans zo vermoed ik toch. (een berline is toch net wel stijlvoller en meer klasse dan een 'jeugdige' hb, zeker als je toch al in die klasse geld gaat uitgeven kan het net zo goed de 3 worden dan)
Een Golf GTI begint in Nederland bij 34.300 euro. Dat is flink meer dan de basisprijs van een 3-deurs 120i met 170pk. De 118i van 35.500 euro zal ongetwijfeld een stuk beter uitgerust zijn dan een kale Golf GTI. Ga je die aankleden dan kom je rap boven de 40K.
De golf zal dan wel een comfortable vijfdeurs zijn.
Een golf komt meestal standaard al vrij uitgerust hoor. Standaard airco, met wat onderhandelen krijg je er nog wel lederen zetels bij aan een prijsje. Veel meer heb je niet meer nodig dan (gezien de kwaliteit van de rest van de wagen, motorisatie enz...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Femme schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:07:
[..]

Hoewel ik niet denk dat Yellowneck in de markt is voor een GTI wil ik toch wel even reageren. Ik rij namelijk een GTI en ik vind dat je iets te makkelijk zegt dat een Golf GTI kaal is uitgevoerd. Wat bij andere merken in die klasse standaard is zal bij de GTI ook standaard zijn, en dan heb ik het ook over dingen als climate-control, licht-, regen- en bandenspanningssensoren. Extra opties zijn inderdaad duur, maar dat is bij andere Duitse merken ook het geval. Het enige waar de GTI merkbaar slechter is uitgevoerd is de audio.

Ik weet het, het is preken voor eigen parochie. Maar de gedachte dat elke VW karig was op uitrustingsgebied is inmiddels al redelijk achterhaald.

Overigens snap ik niet direct dat Yellowneck de 307 als alternatief voor de 1-serie ziet? Dan zou ik eerder denken aan een Audi A3 Sportback oid.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wom schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:42:
[...]

[...]

Overigens snap ik niet direct dat Yellowneck de 307 als alternatief voor de 1-serie ziet? Dan zou ik eerder denken aan een Audi A3 Sportback oid.
Ja, zit namelijk zo. We hebben nu dus al bijna 15 jaar een BMW 316i gehad waar m'n moeder heel tevreden mee is. Eigenlijk wil ze weer een BMW, maar ze vind het nogal duur. De 1-serie is dus het goedkoopst en groot zat (puur woon- werkverkeer).

Maar nadat we de BMW dealer uitliepen zijn we nog even voor de gein bij de Peugeot dealer geweest, welke er vlak naast zat. Daar is ons de 307/308 opgevallen. Lekker groot, stukken goedkoper. Maarja, tis natuurlijk geen BMW, aldus m'n moeder.

Hmm, hoe zal ik dit zeggen. We zijn zegmaar alleen bereidt om wat meer te betalen voor de BMW dan voor een ander merk. Als we een ander merk nemen, dan gaat het budget omlaag. We willen dus niet een Peugeot/VW/Ford/Nissan/Toyota/blababa voor 35000 euro.
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:30:
[...]

Ik ben het er mee eens dat het niet primordiaal belangrijk is, en dat in veel gevallen de achterzetels van een 1 nooit een levende ziel zullen zien. Maar iets meer all round voor een dergelijke auto zou toch niet slecht zijn. (dus ook kofferruimte) Een basis 320i kost hier 29.000 euro. Maak daar een beetje een redelijke wagen van, bmw style :p , en dan kom je op 39000, laat ons zeggen 35000. Dan vind ik dat je daarmee een behoorlijk betere wagen hebt.
De basis 318i kost hier 34950.

[ Voor 36% gewijzigd door Yellowneck op 03-09-2007 18:11 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:30:
[...]

[...]

Met een degelijke motorisatie

[...]

Waar is alle ruimte naar toe?
[...]
Als je even onder de kap kijkt zie je waar al de ruimte is gebleven.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieltju schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:33:
[...]

Als je even onder de kap kijkt zie je waar al de ruimte is gebleven.
achterwielaandrijving ja. Still, daar heeft z'n moeder niets aan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Yellowneck schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:24:
Nee, helaas niet. Was alleen maar handgeschakeld volgens de verkoper
Zoek eens op de BMW website, staan genoeg 118i's automaat op tweede hands met huisselectie garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Nu online

Wom

Yellowneck schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:04:
[...]

Ja, zit namelijk zo. We hebben nu dus al bijna 15 jaar een BMW 316i gehad waar m'n moeder heel tevreden mee is. Eigenlijk wil ze weer een BMW, maar ze vind het nogal duur. De 1-serie is dus het goedkoopst en groot zat (puur woon- werkverkeer).

Maar nadat we de BMW dealer uitliepen zijn we nog even voor de gein bij de Peugeot dealer geweest, welke er vlak naast zat. Daar is ons de 307/308 opgevallen. Lekker groot, stukken goedkoper. Maarja, tis natuurlijk geen BMW, aldus m'n moeder.

Hmm, hoe zal ik dit zeggen. We zijn zegmaar alleen bereidt om wat meer te betalen voor de BMW dan voor een ander merk. Als we een ander merk nemen, dan gaat het budget omlaag. We willen dus niet een Peugeot/VW/Ford/Nissan/Toyota/blababa voor 35000 euro.
Duidelijk verhaal. Maar als je 15 jaar met een BMW hebt gereden, dan weet je ook dat je er zonder problemen langere tijd mee kan rijden. Waarom dan toch voor een nieuwe gaan kijken? Een jonge 3 serie voor hetzelfde geld lijkt me toch aantrekkelijker dan een nieuwe 1-serie. Of je moet uiteraard enkel een hatch willen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Zo, hij staat op marktplaats. Nu maar wachten...

Iemand nog tips voor een leuke nieuwe BMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zneek schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:29:
Zo, hij staat op marktplaats. Nu maar wachten...

Iemand nog tips voor een leuke nieuwe BMW?
klik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wom schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:43:
[...]

Duidelijk verhaal. Maar als je 15 jaar met een BMW hebt gereden, dan weet je ook dat je er zonder problemen langere tijd mee kan rijden. Waarom dan toch voor een nieuwe gaan kijken? Een jonge 3 serie voor hetzelfde geld lijkt me toch aantrekkelijker dan een nieuwe 1-serie. Of je moet uiteraard enkel een hatch willen.
Even inhaken op deze discussie. Ik zie de 1 als nieuwe lease-auto's voor de wat duurdere bedrijven (ala McKinsy, Boston Consultancy Groep, etc). Goedkoper dan een 3-serie in de lease, maar toch wel de uitstraling van een BMW. Voor dergelijke bedrijven zal het een worst zijn dat er niemand op de achterbank past, het is een auto waarmee je heel representatief en goed kan reizen.

Vergeet trouwens ook niet dat een BMW echt een andere klasse is dan een Peugeot... En trouwens een 116i verschilt technisch maar weinig ten opzichte van mijn 316i... en die geeft toch echt wel meer plezier in het rijden dan een willekeurige andere 1.6 waar ik in heb gereden...

Ik zou wat betreft deze discussie toch kijken naar een nette E46 of een oudere E90. Een bimmer rijdt zonder problemen 3 ton, en hals hij goed is onderhouden blijft hij er ook goed uitzien (mijn 12 jaar oude 3 kan rustig voor 7 jaar doorgaan, toen de E36 Compact uit productie ging).

Voor het budget dat jullie hebben, zou ik kijken naar een jonge 3-serie... voor 20 mille kan je die echt wel in een goede conditie en slecht een paar jaar oud kopen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wom schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:43:
[...]

Mja, het is moeilijk om een jonge 3-serie te vinden die automaat is én een BTW-auto is. En meestal is een nieuwe auto dan voordeliger.
Waarom we toch een nieuwe willen; ik heb een klein ongelukje gehad :o waardoor onze voorste schokdempers aan het lekken zijn. Vervangen kost dus 530 euro en gezien het hoge gehalte aan lak- en deukschade willen we dus een nieuwe.
deepbass909 schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:18:
[...]

Even inhaken op deze discussie. Ik zie de 1 als nieuwe lease-auto's voor de wat duurdere bedrijven (ala McKinsy, Boston Consultancy Groep, etc). Goedkoper dan een 3-serie in de lease, maar toch wel de uitstraling van een BMW. Voor dergelijke bedrijven zal het een worst zijn dat er niemand op de achterbank past, het is een auto waarmee je heel representatief en goed kan reizen.

Vergeet trouwens ook niet dat een BMW echt een andere klasse is dan een Peugeot... En trouwens een 116i verschilt technisch maar weinig ten opzichte van mijn 316i... en die geeft toch echt wel meer plezier in het rijden dan een willekeurige andere 1.6 waar ik in heb gereden...

Ik zou wat betreft deze discussie toch kijken naar een nette E46 of een oudere E90. Een bimmer rijdt zonder problemen 3 ton, en hals hij goed is onderhouden blijft hij er ook goed uitzien (mijn 12 jaar oude 3 kan rustig voor 7 jaar doorgaan, toen de E36 Compact uit productie ging).

Voor het budget dat jullie hebben, zou ik kijken naar een jonge 3-serie... voor 20 mille kan je die echt wel in een goede conditie en slecht een paar jaar oud kopen.
Mja, we willen toch echt graag een nieuwe, aangezien het op bedrijf gaat (Btw aftrekbaar) is het dus meestal gunstiger om een nieuwe te halen. Ook wat betreft onderhoud (eerste 3 jaar geen APK).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik ben geen buitengewoon groot liefhebber van de 1-serie, 'k vind hem vooral te duur voor wat je krijgt. De rij-eigenschappen staan niet ter discussie, die zijn ronduit geweldig, maar voor de rest...ruimte, interieurkwaliteit en uitrusting zijn voor het geld gewoon onder de maat. Sinds de make-over met nieuwe motoren is het overigens wel een stuk beter geworden, maar dan nog. Tenzij je echt een sportief rijdende hatchback zoekt zijn er genoeg prima alternatieven. Een jonge 3-serie automaat uit de huisselectie lijkt me beter passen bij wat je moeder wenst. Of ze moet echt koste wat kost een nieuwe willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Leuk, maar niet mijn kopje thee.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

BMW touring O+ en dan ook nog een B10 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Daniel schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:36:
Ik ben geen buitengewoon groot liefhebber van de 1-serie, 'k vind hem vooral te duur voor wat je krijgt. De rij-eigenschappen staan niet ter discussie, die zijn ronduit geweldig, maar voor de rest...ruimte, interieurkwaliteit en uitrusting zijn voor het geld gewoon onder de maat.
Vind in hetzelfde prijs segment maar een andere merk/type auto dat een betere interrieurkwaliteit bied. Uitrusting is natuurlijk altijd behelpen met het instap modelletje.

En kwa ruimte, met 2 snowboards en 3 personen inclusief bagage rijdt het prima op en neer naar de wintersport hoor.

In bijvoorbeeld een C30 heb je heel wat minder bagage ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even over het "ruimte" verhaal van de BMW 1 serie. Ik ben 1.87m en kon met gemak achterin de 1-serie zitten, achter iemand van ongeveer dezelfde lengte.

Zijn ze gekrompen ofzo??

8)7

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
7th-Phoenix schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:55:
Even over het "ruimte" verhaal van de BMW 1 serie. Ik ben 1.87m en kon met gemak achterin de 1-serie zitten, achter iemand van ongeveer dezelfde lengte.

Zijn ze gekrompen ofzo??

8)7
Inderdaad, ik ben 1.88m. Zo slecht heb ik achterin niet gezeten! Ik kon m'n knieen (zij het net) kwijt achter een persoon van ook ongeveer 1.90m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 21:05

4x2

lộn xộn quá

Ach, ik zat ook helemaal niet verkeerd achterin een E36 compact.
Zeker als je alleen zit, want dan kun je gewoon dwars gaan zitten :p
Maar ook met zn 4en ging het best goed.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Pas jij achter in een E36 Compact??? Ik heb er achter in m'n Compact gezeten om te klussen, ik zit daar dus echt klem... Maar ik pas in bijna geen enkele auto achter in... Zelfs de nieuwe Seat Leon is te laag en krap voor mij... De enige waar ik zowaar hoofdruimte had was een Nissan Micra :S

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ach, de coupé en compact zijn ideaal. Je hoeft nooit te rijden als je met je kameraden wat wil gaan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 00:04
Valt toch wel mee, dat het zo slecht zit achterin een compact? Heb zelf een e36 compact, maar vindt het niet slecht zitten. Nu zit ik vaker achter het stuur dan achterin maargoed.

[ Voor 6% gewijzigd door Moffin op 04-09-2007 21:50 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het is een beetje vouwen idd, maar het viel me echt niet tegen toen ik eenmaal zat.
En met 1m84 ben ik ook geen dwerg geloof ik :P

Ach, mn E30 ook wel eens met zn 4en in gezeten, dat wil je ook niet echt.
En in mn 02 wil ik het helemaal niet weten (al zit die achterbank vrij hoog, dat scheelt nogal in de beschikbare beenruimte).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb wel een keer 2 dames achterin gehad ( 8) ) en dat paste makkelijk.
Voor mij is het niet zeldzaam dat ik niet achterin pas, zoals ik zei pas ik ook al niet achter in een Seat Leon, ook niet echt een kleine auto...
Zelfs met m'n voorstoel op de laagste stand met de rugleuning iets achter over raak ik m'n met haren nog het hemeltje van m'n auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

deepbass909 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:24:
Ik heb wel een keer 2 dames achterin gehad ( 8) ) en dat paste makkelijk.
Voor mij is het niet zeldzaam dat ik niet achterin pas, zoals ik zei pas ik ook al niet achter in een Seat Leon, ook niet echt een kleine auto...
Zelfs met m'n voorstoel op de laagste stand met de rugleuning iets achter over raak ik m'n met haren nog het hemeltje van m'n auto...
offtopic:
liggend of zittend? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

offtopic:
Zittend, ze waren niet echt m'n type, maar wel blond en jong, dus perfecte bagage voor m'n achterbank ;)

Net heb ik de derde en laatste aansluiting van m'n koelsysteem op m'n motorblok vervangen (de afvoer van het blok naar de radiateur), welke ik achteraf beter gelijk met de thermostaat en aansluiting achter op het blok had kunnen vervangen... Hij ging namelijk water lekker op die plek (overigens ook een beruchte en veel voorkomende plek) doordat een rubber afdichtring niet meer goed was... En aangezien het dingetje maar €15 kost...
Nu hoop ik wel van m'n waterverbruik af te zijn... Ik bleef hem namelijk bijvullen...

Ik was trouwens net op tijd... de aansluiting zelf was zo bros geworden dat hij bij het loshalen brak... Vanavond, als m'n blok is afgekoeld, nog een keertje afvullen en de komende tijd maar weer goed in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Afgelopen woensdag was voor BMW Zoetermeer klaten een introductie dag bij BMW Den Haag in het Forepark. Want helaas, BMW Zoetermeer is niet meer :(

We moesten parkeren bij het Scania terrein vanwaar we in nieuwe 7 of X5 naar de dealer werden gebracht.
Daar goede ontvangst met een glasje rose.

Daar mijn nieuwe ´contactpersoon´ gesproken. Aardige gozer.
Daarna rondleiding door het pand onder het genot van een 2e glas rose.

Bij terugkomst in de showroom wat sate eten met weer een glas rose :)
Bij vertrek een fles cava gekregen. Dus opzich hebben ze nog aardig wat moeite gedaan om ook daadwerkelijk het klantenbestand uit zoetermeer over te nemen bij hun eigen vestiging.
Ik denk, dat ik zeker ook daar zal blijven, al is het alleen maar door de beloofde langdurige proefrit in de Z4 M.

Maandag nacht naar Parijs geweest, onderweg wat fotos gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://brick74.hyves.org/105800001-105850000/105846101-105846200/105846176_6_NHco.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/roadtrip/DSC08774.jpg
let niet op de heiligschennis, afgeplakte BMW logos. Ik was naar een event in zwolle, The Rhythm The Rebel, en er moesten even wat Fakkelteit stickers geplaatst worden O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Heuving op 07-09-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ga de mijne binnenkort voor een (hele) grote beurt wegbrengen naar Bas Roos. Draagarmrubbers vervangen, fuseekogels, differentiëel vervangen, uitlijnen, etc. Zal een duurdere klus worden, maar dan issie weer voor flinke tijd goed en rijd hij weer rechtuit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heuving schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:03:

[afbeelding]
Je vergeet deze: *rearshot* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
ja precies ;) bij de belgische/franse grens.
Even een plas pauze O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Mooie kar Heuving :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Heuving schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 13:03:

[afbeelding]
[afbeelding]
let niet op de heiligschennis, afgeplakte BMW logos. Ik was naar een event in zwolle, The Rhythm The Rebel, en er moesten even wat Fakkelteit stickers geplaatst worden O-)
kenneth je persoonlijke tank slaaf? :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wie heeft er hier ervaring met de BMW dealer/garage in Gouda?
Het onderdelen magazijn is in ieder geval erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht, gezien de posters, dat alleen de dealeractiviteiten werden verplaatst...
Dat het nog een service-punt zou blijven...
Stonden ook nog een tijdje wat auto's, maar nu dus helemaal leeg in zoetermeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zo, ik ben de vakantie goed doorgekomen. Het aantal reiskilometers is blijven steken op 1660km, met een gemiddelde van 1 op 9,3. Lang niet slecht, al bleef de snelheid dan ook beperkt tot 120-140 (alsnog 2x geflitst in de buurt van Nancy-Metz :( ).

Voordat ik op pad ging, was ik al even aan de gang gegaan voor het schuifdak. Via Ebay had ik al snel een motor gevonden om het schuifdak te bedienen (ik bleek daar geen motor te hebben bij inspectie).

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/2917/bimmerpx7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img521.imageshack.us/img521/9166/panelenyn4.jpg
Het gaat om een dubbel schuifdak voor de e34. Het achterpaneel kan bewegen en het voorpaneel. Ik had geen schuifdakmotor in mijn auto en heb deze nu in tweevoud binnen gekregen (oeps, tweemaal een veiling op Ebay gewonnen).

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/6140/motorvoorfp0.jpg
De motor had ik al snel geinstalleerd, en bij het bedienen van de knop wilde de motor zowaar draaien. Helaas bleef het bij pogingen, want er kwam geen beweging in het dak. Op de handmatige stand (met een soort imbussleutel de motor handmatig ronddraaien) kan ik een stukje draaien, maar op een gegeven moment blokkeert de hele zaak. Met wat frutten kon ik het dekpaneel in het interieur ietsje wegschuiven zodat ik zag dat bij handmatig opendraaien een paar nokjes naar achteren beginnen te schuiven. Het dak zelf, het voorpaneel, beweegt echter totaal niet, en uiteindelijk blokkeert de hele handel.

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/2672/knopschuifdakjr5.jpg
Wat ook vreemd is, is dat de motor beweegt tegen de klok in. Volgens de beschrijvingen die ik op Internet vind, is dat de richting om het dak te sluiten niet te openen. Nog vreemder is dat alle standen van de knop (naar achteren trekken, naar voren duwen en op de knop zelf drukken) tot dit resultaat leiden -> de motor probeert tegen de klok in te gaan draaien. Dat lijkt niet te kloppen, ik zou verwachten dat de motor juist open wil draaien, en dus met de klok mee. Het stekkertje zit goed, die kan er maar op een manier op.

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/2603/locatieachteroz1.jpg
Na een zoektocht via google blijkt mij dat achterin ook nog eenzelfde schuifdakmotor zit. De motor zit onder de dakbekleding, je komt er vrij eenvoudig bij. Deze heb ik allereerst in de handmatige stand eens proberen te openen. Tot grote vreugde ging het dak achter gewoon open. Het begint met het opliften van het eerste paneel in het midden, waarna het achterpaneel in voorwaartse richting onder het voorpaneel schuift. Achter is dan open.

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/5609/dakstandents1.jpg
Als ik handmatig de achtermotor bedien en het dak openschuif, krijg ik eerst standje 1 met het voorpaneel dat openklapt en vervolgens schuift het achterpaneel keurig onder het voorpaneel.

De motor achter doet echter niets. Bij het bedienen van de knop (of het nu schuif naar voren, achteren of gewoon indrukken is) doet de voorste motor verwoede pogingen richting DICHT te draaien (tegen de klok in draaien) en de achterste motor doet niets. Ik heb beide nieuwe motoren voorin gehad, die doen het allebei. Beiden zitten nu ook in de wagen, dus een kapotte motor achter durf ik wel uit te sluiten.

Ik heb dus een interessante probleemsetting:
• motor voor doet het, maar lijkt verkeerd om te draaien (wil DICHT ipv open)
• dakpaneel voor krijg ik niet met handmatig bedienen open.
• dakpaneel achter doet het handmatig prima, maar de motor doet niets, terwijl de motor voor bij iedere druk op de knop iets wil gaan doen wat niet goed lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/8922/dshdmodulejw7.jpg
Bij de achtermotor zit nog een soort regelmodule. Deze heb ik losgehad en open. Het ziet er allemaal netjes uit, ik kan aan de buitenkant niet zien of er iets mis mee is of niet. Deze unit regelt (kennelijk) de acties van het dubbele schuifdak.

Mijn probleem is eigenlijk dat ik niet weet hoe ik nu verder moet met mijn garage aan huis.
1. De motor voor doet iets, maar draait de verkeerde kant op (heb ik het idee).
2. De motor voor doet het op iedere variant van bedienen van de knop. Dat lijkt mij niet de bedoeling (achterpaneel kan open zonder dat voorpaneel open gaat).
3. achtermotor doet niks nakkes nada (een kapotte motor sluit ik uit).

Ik heb weinig zin om weer een regelunit te gaan kopen op de bonnefooi (toch weer 25 euro via Ebay zag ik) zonder dat ik weet dat het dat ook is. Mijn gevoel zegt dat het dak voor klem zit en de aansturing van de motoren niet ok is.

Misschien weet iemand hier meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Kheb er zelf geen ervaring mee, maar zoals ik al eerder zei is er vast een reden dat de BMW Dealer er zelf niet aan begint ;) Succes ermee!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Spiller schreef op zondag 09 september 2007 @ 16:24:
Kheb er zelf geen ervaring mee, maar zoals ik al eerder zei is er vast een reden dat de BMW Dealer er zelf niet aan begint ;) Succes ermee!
Iemand feliciteerde mij pas nog dat ik 1 van de weinige gelukkigen ben met een nog intact en perfect werkend elektrisch schuifdak in mijn E34 ;)

Schijnt echt een crime te zijn om daar aan/mee te moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat het een enorme puzzel is als het niet goed zit, dat wist ik al vantevoren. Het dak lekt in ieder geval niet, dat is al een heel groot pluspunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, misschien toch eens de importeur of een grote dealer contacteren met het probleem...

Je bent nu een eind op weg, dus misschien dat ze er iets meer mee kunnen...

Maar; heeft de vorige eigenaar die motoren eruit gehaald ofzo? Das toch raar...

Overigens; is het niet makkelijker om het hemeltje een keer helemaal los te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik haal liever niets los zonder te weten waar ik precies mee bezig ben. Ten tweede is het onze enige auto, en ik heb geen overdekte garage ;) Hij kan niet 2 weken als 'work in progress' buiten staan wachten,opengewerkt en wel, omdat ik een of ander rubbertje moet bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zonder hemeltje kun je prima rijden... En het maakt het werk en de diagnose een heel stuk makkelijker natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
KappeNou schreef op zondag 09 september 2007 @ 00:43:
[...]

kenneth je persoonlijke tank slaaf? :P
mooi, waar ken je kenneth van :P

valt me trouwens mee dat niemand t me kwalijk neemt van die stickers.

[ Voor 15% gewijzigd door Heuving op 10-09-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wekkel schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:02:
Ik haal liever niets los zonder te weten waar ik precies mee bezig ben. Ten tweede is het onze enige auto, en ik heb geen overdekte garage ;) Hij kan niet 2 weken als 'work in progress' buiten staan wachten,opengewerkt en wel, omdat ik een of ander rubbertje moet bestellen ;)
Heb je een multimeter tot je beschikking? Het euvel kan best al eens bij de schakelaar beginnen die niet goed meer schakeld... Ik kan niet opmaken uit je verhaal hoeveel draden de motor heeft, maar waarschijnlijk gewoon 2, en wellicht een paar detectie draden.
Probeer eens te meten welke pinnen spanning krijgen bij het inschakelen en of je een verschil kunt ontdekken in aansturing bij verschillende standen...

Om eerlijk te zijn, zijn dit klusjes waarbij m'n vingers beginnen te jeuken en ik je graag zou helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Eindelijk mijn BBS velgjes onder de auto 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/BMW325_9_Thumb.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/BMW325_10_Thumb.JPG

Foto's zijn klikbaar voor grotere versies..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

deepbass909 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:00:
Om eerlijk te zijn, zijn dit klusjes waarbij m'n vingers beginnen te jeuken en ik je graag zou helpen ;)
Ik ben niet zo thuis in multimeters (heb er 3x een gehad voor Sinterklaas, geloof ik, en waar ze zijn.... ), maar ik snap de strekking.

De knop is iets ingewikkelder, er zitten volgens mij 6 of 8 draden op. Toch maar eens een multimeter proberen te lenen en gewoon wat aanknoeien met voltage meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oppassen he... Verkeerde stand als je niet weet waar je mee bezig bent kan een hoop kwaad doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ach, meer dan een zekering kapot kan er niet fout gaan lijkt me?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je geluk hebt niet nee...
Heb genoeg naar de kloten zien gaan voordat de zekering eruit sloeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vanavond heb ik waarschijnlijk afscheidt moeten nemen van een E28 525e van een klimmaat van mij... ;(
Bij Bunnik is bij op de oprit van de A12 uit de bocht gevlogen en op een stoplicht geknald...

Dit was het trieste gevolg...
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb040.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb041.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb042.jpg
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/coppermine/albums/userpics/10001/normal_Afb043.jpg
(excussen voor de donkere foto's, ik had alleen m'n gsm om foto's te maken)

Het rechtervoorwiel hangt zo´n 70 cm boven de grond en de paal van een voorrangsbord zat achter de bumper (wat daar nog van over was) tussen het chassis en de radiator geklemd...
Aangezien het portier aan de rechterkant niet goed meer sloot en de A-stijl ook iets weggeduwd leek, is deze waarschijnlijk total-loss...

Overigens was er wel een motor-agent bij met humor... Zijn opmerking was namelijk dat hij beter een flitskast had kunnen pakken _O-

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 11-09-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Het stoplicht werkt gelukkig nog :P

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Rickets schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:06:
Het stoplicht werkt gelukkig nog :P
Yup, en toen ik er redelijk wat later weer langs kwam (ik had hem even naar huis gebracht en moest dezelfde route weer terug rijden), lag de paal met een nog steeds werkend licht eraan vast. 8)7

Als iemand bij Bunnik de A12 richting Utrecht op draait en dit licht ziet liggen, je weet nu waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Hoe krijg je het voor elkaar zeg... heeft ie verder niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wimo. schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:58:
Het verhaal was simpel en het was volledig de schuld van die maat van mij (helaas). Op een natte weg iets te hard bij een stoplicht optrekken met een 2.7l automaat, die daarbij uitbrak, (over)gecorrigeerd werd, weer uitbrak, weer gecorrigeerd, en daarna een laatste keer uitbrak en een stoplicht tegen kwam... Het was echt puur een kwestie van te hard optrekken in deze omstandigheden, en precies het type ongeval waarvan ik me laatst afvroeg of die niet vaker gebeurde bij BMW's, gezien m'n eigen ervaring met uitbreken in dergelijke omstandigheden (terwijl ik maar een 1.6i heb...)

Behalve een flinke deuk in z'n ego had hij gelukkig niks. De snelheid waarbij het gebeurde was nog erg laag en de auto is echt op het stoplicht gegleden. Het sneue is wel dat hij echt waanzinnig trots was op deze wagen en hem helemaal aan het opknappen was. Niet lang geleden was de automaat bijvoorbeeld nog gereviseerd en het blok was ook nog relatief jong (gezien de leeftijd van de auto) met 300.000 km's op de teller.

Maar volgens mij zat het in het weer ofzo, want ik kreeg 's ochtends van een goede vriend van mij ook al een mailtje dat hij met zijn auto in de rondte was gegaan en daarbij z'n voorwielophanging had gebroken... Ook dat was bijna een total-loss (escort van 10 jaar met €1500 schade...)

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 11-09-2007 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Wimo. schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:58:
Hey, kijk eens naar de topictitel ;)

Nieuws !

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/e/da1aedf5b5fe4e4b6b2d04262cc0c55e.jpg
Ooit van een Sports Activity Coupé (SAC) gehoord? Wij ook niet, maar BMW wil deze klasse in het leven roepen met de X6.
BMW voegt nog ‘Concept’ aan de naam X6 toe, maar reken er maar op dat de auto die u op de foto’s ziet in vrijwel ongewijzigde vorm in productie gaat. Het Beierse merk baseert de X6 op de X5. Niet alleen het platform komt van die auto, ook een aantal motoren vindt zijn weg naar het nieuwe, sportievere model.
Over de motorisering van de concept-car laat BMW niets los, maar het benzinegamma van het productiemodel trapt af met de 3,0-liter twinturbo-motor met 306 pk, bekend uit de 3-serie. Ook de dieselaars worden minimaal met een geblazen 3,0-liter bediend. Die heeft dan 235 pk onder de kap. Dit melden onze collega’s van AutoBild, BMW heeft hierover nog geen officiële informatie naar buiten gebracht.
Dat de Concept X6 een sportieve jongen is, valt niet af te lezen aan z’n buitenmaten: de auto is met zijn lengte van 4,89 meter een forse jongen. De breedte bedraagt 1,98 meter en de auto is 1,69 meter hoog. Daarmee is-ie langer, breder en iets lager dan de X5.
Het grote stokpaardje van de X6 is Dynamic Performance Control (DPC), dat de auto onder alle omstandigheden een stabiele wegligging geeft. Maar daarmee houdt het nieuws niet op, want BMW toont ook meteen de Concept X6 ActiveHybrid. Hiermee beweert het merk een techniek in huis te hebben die 20 procent zuiniger is dan die van de huidige hybrides, zonder afbreuk te doen aan de rij-eigenschappen. Een sleutelrol speelt hierbij de Two-Mode Active Transmission, die onderscheid maakt tussen de lage en de hoge snelheden voor extra efficiency. Zodoende kan het systeem tijdens het rijden de versnellingsbakverhoudingen aanpassen.
De pers heeft zojuist de Concept X6 in Frankfurt kunnen aanschouwen, het grote publiek moet nog wachten tot 13 september als de IAA ook de poorten voor hen opent.
Bron : http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7175

[ Voor 83% gewijzigd door 418O2 op 11-09-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Eeek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik weet het ook nog niet helemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wel apart...

SsangYong wordt na-geaapt door bmw... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Moet m denk ik in het echt zien om een goeie mening te vormen.

Vooralsnog is t niet echt veel goeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:52:
Vanavond heb ik waarschijnlijk afscheidt moeten nemen van een E28 525e van een klimmaat van mij... ;(
Bij Bunnik is bij op de oprit van de A12 uit de bocht gevlogen en op een stoplicht geknald...
Die oprit is dan ook belachelijk glad bij regen.

Ik ben op dat punt een keer flink dwars gegaan toen ik nog even een volvo 740 (!!) wilde inhalen in het stuk naar rechts. Ik deed helemaal niets vreemds, de weg was gewoon spekglad. Gelukkig zonder problemen gecorrigeerd, maar ik doe daar nu altijd rustig aan. Een vriend van mij heeft daar een keer achterstevoren gestaan, ook achterwielaandrijving en regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Niet online
Heuving schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:40:
Moet m denk ik in het echt zien om een goeie mening te vormen.

Vooralsnog is t niet echt veel goeds...
Je moet eens op autoweek kijken (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7175), daar staan nog veel meer foto's. Ik moet zeggen dat ik vooral de kont op foto 3 er zeer matig uit vind zien, veel te fragiel voor een grote wagen. Op foto 8 zie je toch wel wat potentie, mits ze de boel achter verlagen en de achterkant aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Zoiets heet tractiecontrole ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

joepP schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:41:
[...]

Die oprit is dan ook belachelijk glad bij regen.

Ik ben op dat punt een keer flink dwars gegaan toen ik nog even een volvo 740 (!!) wilde inhalen in het stuk naar rechts. Ik deed helemaal niets vreemds, de weg was gewoon spekglad. Gelukkig zonder problemen gecorrigeerd, maar ik doe daar nu altijd rustig aan. Een vriend van mij heeft daar een keer achterstevoren gestaan, ook achterwielaandrijving en regen.
Die ervaring had hij ook (nu al 2 keer). Hij was ook een keer dwars gegaan bij het verlaten van de snelweg daar...
Ik weet wel dat ik met fluwelen voetjes later gisteravond daar de snelweg opdraaide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

ik zie dat we een opvolger voor de multipla hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:10:
[...]

Het verhaal was simpel en het was volledig de schuld van die maat van mij (helaas). Op een natte weg iets te hard bij een stoplicht optrekken met een 2.7l automaat, die daarbij uitbrak, (over)gecorrigeerd werd, weer uitbrak, weer gecorrigeerd, en daarna een laatste keer uitbrak en een stoplicht tegen kwam... Het was echt puur een kwestie van te hard optrekken in deze omstandigheden, en precies het type ongeval waarvan ik me laatst afvroeg of die niet vaker gebeurde bij BMW's, gezien m'n eigen ervaring met uitbreken in dergelijke omstandigheden (terwijl ik maar een 1.6i heb...)
Daarom is tractie- en stabiliteitscontrole ook essentieel om een veilig weggedrag te garanderen in achterwielaangedreven auto's.

De bovengenoemde elektronische middelen worden vaak populair 'stumperhulpjes' genoemd. Ik vermoed echter dat minder dan een procent van de bestuurders van achterwielaangedreven auto's in staat is om in een situatie met ernstig en onverwacht overstuur de volledige controle over hun voertuig te behouden. De natuurlijke reactie van iemand die de controle over zijn voertuig verliest is om snelheid te minderen door in ieder geval gas terug te nemen. Dit is prima bij een voorwielaangedreven auto met een onderstuurd gedrag in het grensbereik maar zal bij een achterwielaandrijver de tractie van de achterwielen alleen maar verder verminderen, waardoor de auto nog verder uit balans raakt en van zijn koers dwaalt.

De oorzaak voor het gebrek aan rijvaardigheid is heel simpel het ontbreken van ervaring. Vrijwel niemand beschikt over een een circuitauto en toegang tot een circuit om de kunst van het driften te oefenen. In je nieuwe 535d ga je geen stunts uithalen op de openbare weg. Gaat het een keer fout dat klap je tegen een stoeprand of een lantaarnpaal en heb je zo 10.000 euro schade aan je bolide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
@Wekkel

Ik begrijp dus goed dat er twee motoren zijn die er voor zorgen dat de dakdelen op kunnen?
Zo ja, zou het niet zo kunnen zijn dat je voorin een motor hebt die voor het achterste dakdeel bedoelt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bram77 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 12:09:
@Wekkel

Ik begrijp dus goed dat er twee motoren zijn die er voor zorgen dat de dakdelen op kunnen?
Zo ja, zou het niet zo kunnen zijn dat je voorin een motor hebt die voor het achterste dakdeel bedoelt is?
Geen vreemde gedachte...

Misschien eens proberen of die motor als je hem achterin aansluit wél twee kanten op draait...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Het was echt puur een kwestie van te hard optrekken in deze omstandigheden, en precies het type ongeval waarvan ik me laatst afvroeg of die niet vaker gebeurde bij BMW's, gezien m'n eigen ervaring met uitbreken in dergelijke omstandigheden (terwijl ik maar een 1.6i heb...)
Nee, ligt gewoon aan de achterwielaandrijving ansich.
Probleem is, zolang je een beetje snelheid hebt kun je dat zwabberen wel redelijk opvangen met een soepel onderstel.
Maar op begeven moment klapt ie gewoon zonder waarschuwing om (ik heb mn 318i op dezelfde manier in een lantaarnpaal geparkeerd, 3x corrigeren en toen sloeg ie in 1 keer om).
Femme schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:47:
De oorzaak voor het gebrek aan rijvaardigheid is heel simpel het ontbreken van ervaring. Vrijwel niemand beschikt over een een circuitauto en toegang tot een circuit om de kunst van het driften te oefenen. In je nieuwe 535d ga je geen stunts uithalen op de openbare weg. Gaat het een keer fout dat klap je tegen een stoeprand of een lantaarnpaal en heb je zo 10.000 euro schade aan je bolide.
In dat opzicht is het een handig idee om een afgebeerde E30 te kopen, daar brakke banden achterop te leggen en te gaan oefenen op een overzichtelijk industrieterrein.
Met die brakke banden lukt het prima om zelfs een 316/318i flink dwars te krijgen.
En dan reageer je wat instinctiever om tegen te sturen enzo.
Dit ging dus onverwacht, zoals je in het commentaar ook kan horen :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb achterin een motor die voorin draait (tegen de klok in) en achterin helemaal niets doet. Achterin zetten heeft weinig zin als achter helemaal niets 't doet. Het zou kunnen dat er specifiek een voor en een achtermotor in zit, maar die kans lijkt mij vrij klein. Het zijn optisch echt precies dezelfde motoren, en het mechaniek is gelijk. Het zou wel errug specialistisch ontwerpen zijn geweest als ze dan twee verschillende motoren hebben gebruikt in het ontwerp.

Hoe dan ook, ik kan het niet testen aangezien achter helemaal niets doet ;(

Eerst eens de knop testen, voor zover ik dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Heuving schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:18:
[...]

mooi, waar ken je kenneth van :P

valt me trouwens mee dat niemand t me kwalijk neemt van die stickers.
basisschool :P

Als je die M gaat rijden moet je het maar even melden ;) wil ik wel is zien

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Ik weet niet of het al gepost is, maar je kan de nieuwe M3 zelf uitproberen met de BMW M3 Challenge. Het rijdt vooral met een stuurtje best lekker.

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
Milanza schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:43:
Ik weet niet of het al gepost is, maar je kan de nieuwe M3 zelf uitproberen met de BMW M3 Challenge. Het rijdt vooral met een stuurtje best lekker.
Klopt, heb het ook geprobeerd, driften met alle hulpmiddeltjes uit is echt lastig. Wel leuk dat BMW ook op deze manier reclame maakt.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milanza schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:43:
Ziet er veel belovend uit, helaas doet mijn Macbook het icm. Cider niet al te lekker. Zo maar eens even op een echte computer uittesten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

volgende auto een Quattro? ;)

>PC specs<

• Bram77
Pavla schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:10:
[...]

Klopt, heb het ook geprobeerd, driften met alle hulpmiddeltjes uit is echt lastig. Wel leuk dat BMW ook op deze manier reclame maakt.
Hij maakt gebruik van de GTR2 engine. Erg vet!
Ik had de baan nog niet eerder gereden. De net-el-net-niet bocht ala eau Rouge is echt heerlijk :9

Ik reed met een volle tank (direct na de outlap), alle hulpmiddelen helemaal uit en met originele schokbrekers een 1,22.117. Er zaten meer dan 5 nog redelijke grove fouten in het rondje. Ik denk dat met een volle tank 1,15 te halen moet zijn. Met de andere scholbrekers en een lege tank aarschijnlijk wel rond de 1:10.
Ik heb nog niet online gereden, maar dat moet gegarandeerd fun zijn. Erg tof en slim van BM om GTR2 te gebruiken als basis.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 15:44
Rij zelf met een mercedes 250d en die kan je zelfs met het weinige vermogen dat er is dwars op de baan zetten en houden. Maar het is nog steeds de bestuurder die zijn voet op het gas heeft en beslist hoever hij zijn achterkant laat komen. Zelfs met quattro of esp en al die andere hulpmiddeltjes kan je niet voorkomen dat je een auto tegen een paal zet als je teveel gas geeft op bochtige wegen. Ze verleggen enkel de grens die een normale bestuurder heeft. Enkel quattro of 4x4 systemen hebben echt zin als je meer grip wilt hebben.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45
Hmm, nu beginnen de jaartjes toch wel te tellen voor mijn PC, het ging niet lekker vloeiend. Morgen eens kijken om de instellingen wat terug te schroeven, en dan gelijk ook maar eens het stuurtje onder het stof vandaan halen 8)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Nieuwe leasebak, wat vinden we ervan?

BMW 118d 3-deurs, corporate lease + businessline + cupsport uitvoering.

[ Voor 41% gewijzigd door LuNaTiC op 23-12-2010 15:13 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• _Arthur

_Arthur

blub

Wokschotel schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:16:
Nieuwe leasebak, wat vinden we ervan?

BMW 118d 3-deurs, corporate lease + businessline + cupsport uitvoering.
De velgen vind ik niet zo mooi.

Verder natuurlijk een prima auto zo :)

Al gedacht aan: het M-stuur&pook (kleine meerprijs bij de CupSport en echt aan te raden) en de anthrazit hemel bekleding?

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

_Arthur schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:33:
[...]

De velgen vind ik niet zo mooi.

Verder natuurlijk een prima auto zo :)

Al gedacht aan: het M-stuur&pook (kleine meerprijs bij de CupSport en echt aan te raden) en de anthrazit hemel bekleding?
Die hemelbekleding hoeft van mij niet zo. Met andere velgen en de M-stuur en pook ziet ie er als volgt uit:

Ik zit alleen nog te twijfelen over die stoelbekleding.

[ Voor 9% gewijzigd door LuNaTiC op 31-01-2011 17:57 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vind het wel bijzondere bekleding. Zwart of grijs is ook zo saai.

• pagani
  • Niet online
Wat grappig, ik heb de 118d 5-deurs in bestelling staan (tenminste, zodra m'n proeftijd over is wordt ie besteld). Maar dan gewoon de businessline, wil niet téveel bij gaan betalen :P

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bram77 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:07:
[...]

Hij maakt gebruik van de GTR2 engine. Erg vet!
Ik had de baan nog niet eerder gereden. De net-el-net-niet bocht ala eau Rouge is echt heerlijk :9

Ik reed met een volle tank (direct na de outlap), alle hulpmiddelen helemaal uit en met originele schokbrekers een 1,22.117. Er zaten meer dan 5 nog redelijke grove fouten in het rondje. Ik denk dat met een volle tank 1,15 te halen moet zijn. Met de andere scholbrekers en een lege tank aarschijnlijk wel rond de 1:10.
Ik heb nog niet online gereden, maar dat moet gegarandeerd fun zijn. Erg tof en slim van BM om GTR2 te gebruiken als basis.
2:22 op de volledige baan zul je bedoelen denk ik ? :P
Het rondenrecord van de F1 is 1:27 nl ;)

Zoiets reed ik trouwens ook met mn toetsenbord (digitaal gasgeven en al zwabberend door de bocht)

leeg

Verwijderd

Wokschotel schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:48:
[...]

Die hemelbekleding hoeft van mij niet zo. Met andere velgen en de M-stuur en pook ziet ie er als volgt uit:

Ik vind het een fantastische stoelbekleding als ik ooit de kans heb om er eentje te leasen dan zou het die stoel bekleding worden ;)

[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 31-01-2011 17:57 ]

• pagani
  • Niet online
Ik zit zo eens te kijken, maar de cupsport en businessline zijn toch niet te combineren?

• Pavla
  • Laatst online: 08-08 23:23
Afbeeldingslocatie: http://80.60.126.204/foto/bmw_challenge_t.jpg

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

johnnyv.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:36:
Ik zit zo eens te kijken, maar de cupsport en businessline zijn toch niet te combineren?
Jawel

• _Arthur

_Arthur

blub

Wokschotel schreef op woensdag 12 september 2007 @ 09:48:
[...]

Ik heb zelf ook het M-stuur, weet dus hoe het er uit ziet ;)

Die kleur kwa stoelen vind ik wel mooi en deze velgen staan een heel stuk beter dan die anderen.

Dus hop, bestellen dat ding ;)
johnnyv.nl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:36:
Ja zeker wel, ik heb het ook beide.

Verwijderd

Moeilijk spelletje. Vooral dat remmen en het onderstuur. Zelfs met TC, DSC en ABS off nog onderstuur.

• Bram77
4x2 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:21:
[...]

2:22 op de volledige baan zul je bedoelen denk ik ? :P
Het rondenrecord van de F1 is 1:27 nl ;)

Zoiets reed ik trouwens ook met mn toetsenbord (digitaal gasgeven en al zwabberend door de bocht)
Op de volledige baan inderdaad. Maar wel met alle aids off en standaard vering

• pagani
  • Niet online
_Arthur schreef op woensdag 12 september 2007 @ 17:51:
[...]
Ja zeker wel, ik heb het ook beide.
Hrm, maar eens kijken wat er dan per maand extra betaald moet worden >:)

Het sportonderstel was eigenlijk de enige optie die ik naast business line wou voor die paar honderd euro, maar als je voor 1500 zowel het onderstel als velgen en nog wat spul krijgt...

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 12-09-2007 18:35 ]

• Bram77
Ik zit nu op 1:42.6 bij de sprint versie.

Verwijderd

Bram77 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:23:
Op de volledige baan inderdaad. Maar wel met alle aids off en standaard vering
Je doet me aan een South Park aflevering denken ;) :+

Jammer dat de NordSchleife er niet bij zit.

• Bram77
Als ik ooit South Park keek had ik vast geweten waar je het over hebt :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor de NordSchleife heb je rFactor :9 Zitten ook aardig wat BMW's in :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

M3 GTR mod O+

Alleen dat kut toetsenbord hier, maja, een stuur enzo staan niet echt op de planning :P

leeg

• Bram77
We geraken wat van de lijn van het topic. Maar kan het toch niet laten om dan maar even een GTR2 M3 mod GoT race capture te posten. Best kans dat het niet zo boeiend is voor wie niet in de auto zat. Ik had mijn antirollbar achter te stug staan en mijn bandenspanning wat te laag. Het was dus glibberen en glijden.....

http://www.youtube.com/watch?v=giw_D380H4A

Deze M3's rijden overigens wel compleet anders dan die in de gratis M3 SIM. Daarin voelt de auto als een overpowered slagschip.

edit: Tijd weer wat aangescherpt (op de lange baan)
Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1189630852_M3_2.18.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Bram77 op 12-09-2007 23:15 ]

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:45
deepbass909 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:52:

Dit was het trieste gevolg...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(excussen voor de donkere foto's, ik had alleen m'n gsm om foto's te maken)

Het rechtervoorwiel hangt zo´n 70 cm boven de grond en de paal van een voorrangsbord zat achter de bumper (wat daar nog van over was) tussen het chassis en de radiator geklemd...
Aangezien het portier aan de rechterkant niet goed meer sloot en de A-stijl ook iets weggeduwd leek, is deze waarschijnlijk total-loss...

Overigens was er wel een motor-agent bij met humor... Zijn opmerking was namelijk dat hij beter een flitskast had kunnen pakken _O-
Vandaag stond er weer een mooie nieuwe paal. Toen lag ook de oude er nog maar vanmiddag was 'ie weggehaald :)
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.