Het grote BMW topic deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 14.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Aaah, interieurshots.

Ik kan natuurlijk niet achterblijven ;)
Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/2594/bimmerinterieurvoor600cw4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/6670/bimmerdriverpa1.jpg

de laatste klopt niet helemaal. 36 foto's stitchen was kennelijk niet genoeg. Zodra ik een beter heb, komt deze wel langs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb net een 335i zien staan......DAMN wat een apparaat :9 :9~

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Mooie wagen Wekkel, ziet er goed uit. Uit welk jaar is jouw auto?

[ Voor 39% gewijzigd door Pavla op 12-08-2007 22:05 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

flashin schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:30:
[...]

Wel een leuk geluidje heeft die 320i uiteraard (h)
Eh.. sinds de E90 is de 320i een 4 cilinder..
E46 320i is wel een 6-in-lijn.
Dan nog klinkt benzine natuurlijk vele malen beter dan zo'n tractormotor!

[ Voor 12% gewijzigd door Tom op 12-08-2007 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:25

Exigence

dnkroz

max schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:11:
Ik heb net een 335i zien staan......DAMN wat een apparaat :9 :9~
En ik een 630 :*) En laatst zelfs nog een M6, dat is me toch geil :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Exigence schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:35:
[...]

En ik een 630 :*) En laatst zelfs nog een M6, dat is me toch geil :9~
M6 is een lelijke ouwelullen bak.....mijn baas is dat schuld, die is oud en heeft er een. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wekkel schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:04:
Aaah, interieurshots.

Ik ook ff O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/BMW/DSC00072small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

He he, dan is het bij mij wel iets oudbolliger in de middenconsole ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02

tozzke

aka tozzert

ik vind dat hout echt zo verschrikkelijk lelijk (in elke auto overigens). Doet imo enorm afbreuk aan heel het interieur. Ik zou dat liever zwart spuiten of desnoods (de look van) geborsteld aluminium.

maar verder leuke wagens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door tozzke op 13-08-2007 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Wat vind ik die nieuwe m3 toch weer een gruwelijk brute auto geworden :)
Smaken verschillen natuurlijk maar voor mij kan het niet veel beter.
(wat dat betreft is m'n icon behoorlijk achterhaald maargoed :+ )
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/images/wp2007/reviews/BMW%20M3%20E92/BMW%20M3%20E92%20%2810%29.jpg
testje van Nederlandschen bodem

[ Voor 8% gewijzigd door Rooster op 13-08-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Wekkel schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:04:
Aaah, interieurshots.

[afbeelding]
[afbeelding]

de laatste klopt niet helemaal. 36 foto's stitchen was kennelijk niet genoeg. Zodra ik een beter heb, komt deze wel langs >:)
Leer blijft teh pr0n! Zoveel mooier dan het gros van de stoffen bekleding.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Dutch-Hane schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:01:
Wat vind ik die nieuwe m3 toch weer een gruwelijk brute auto geworden :)
Smaken verschillen natuurlijk maar voor mij kan het niet veel beter.
(wat dat betreft is m'n icon behoorlijk achterhaald maargoed :+ )
[afbeelding]
testje van Nederlandschen bodem
Oeh nee. Ik zie hem nu pas voor het eerst, maar ik vind het geen verbetering. Het kan ook door de hoek van de foto komen maar ik vind hem niet dik genoeg. Te hoog boven de grond en de achterkant is te smal en kort. Het lijkt bijna op de nieuwe Mercedes C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 13:50

Wimo.

Shake and Bake!

tozzke schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:20:
ik vind dat hout echt zo verschrikkelijk lelijk (in elke auto overigens). Doet imo enorm afbreuk aan heel het interieur. Ik zou dat liever zwart spuiten of desnoods (de look van) geborsteld aluminium.

maar verder leuke wagens ;)
Hout ftw :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/bmw%20poets/DSC_0310.jpg

Ik ben blij met de combo hout/leer hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stoffel schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:31:
[...]

Oeh nee. Ik zie hem nu pas voor het eerst, maar ik vind het geen verbetering. Het kan ook door de hoek van de foto komen maar ik vind hem niet dik genoeg. Te hoog boven de grond en de achterkant is te smal en kort. Het lijkt bijna op de nieuwe Mercedes C...
Meer foto's + een video: http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/13/rijtest-bmw-m3 (alleen voor 16+ :P)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik zie potentie voor toekomstige E36 rijders. Het zal niet lang duren voordat de eerste velgen replica's komen. Wel jammer dat M(?) logo zo lelijk is gemaakt in de stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:08:
Ik zie potentie voor toekomstige E36 rijders.
* Christoph beledigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Rij je dan met m3 replica's rond? Dan mag je beledigd zijn ja :>

http://nl.youtube.com/watch?v=tiPxBbtbsq4

kwam deze tegen

[ Voor 32% gewijzigd door Wimo. op 13-08-2007 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tom schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:09:
[...]

Eh.. sinds de E90 is de 320i een 4 cilinder..
E46 320i is wel een 6-in-lijn.
Dan nog klinkt benzine natuurlijk vele malen beter dan zo'n tractormotor!
Idd.. de 118d klinkt echt hard als een tractor :').. Maarja. voor een 4cilinder vind ik hem best ok klinken hoor, als je hem een beetje in de toeren jaagt.
toen die gast die 320i kocht zei ik ook, het is een 4-cilinder!! "nee echt niet het is een V6" toen kwam ik niet meer bij ;)

Dit weekend weekendje antwerpen met M6 (h). Wordt leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door flashin op 13-08-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Pavla schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:05:
Mooie wagen Wekkel, ziet er goed uit. Uit welk jaar is jouw auto?
1995.

De versie met 184(!) foto's is zo mogelijk nog dramatischer dan de 36 foto stitch ;( Kortom, met het onderwerp zo kort op de lens kan autostitch het domweg niet bolwerken >:)
PC heeft er de hele avond op staan rekenen
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/711/bimmerkleints0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

The_Scarabial

MTB for life!

Wekkel schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:57:
[...]

1995.

De versie met 184(!) foto's is zo mogelijk nog dramatischer dan de 36 foto stitch ;( Kortom, met het onderwerp zo kort op de lens kan autostitch het domweg niet bolwerken >:)
PC heeft er de hele avond op staan rekenen
[afbeelding]
hehe wekkel :o , misschien moet je juist minder foto's schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Daniel schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:41:
[...]

Dan heb je vermoedelijk pech. Je hebt een op MOST gebaseerd audiosysteem waar niet zomaar een normale universele adapter op aangesloten kan worden. Ik heb mijn dealer overigens niet gehoord over grote problemen met de iPod-aansluiting voor iDrive. Nu had de installatie ervan ook bij nogal wat voeten in de aarde (de voor de iPod noodzakelijke update wist de software van mijn auto dusdanig te verneuken dat hij 4 dagen in de garage heeft gestaan) maar inmiddels werkt het - zij het met wat onhebbelijkheden - wel goed. Ik zal het morgen eens navragen.
Duurde wat lang voor m'n reactie ;)
Al wat gehoord?

Fotos:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC06818edit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC06819edit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC06812edit.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC08513_small_Privacy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC08531_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/DSC08524_small.jpg
Camera begint helaas kuren te vertonen dus de fotos van mn 7 + 6er van een vriend van me zijn niet helemaal top meer. Maybee beetje photoshoppen dat t nog goedkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Stoffel schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 18:31:
[...]

Aiai, heb een beetje hetzelfde gevoel. Had altijd al een Mercedes-gevoel bij de nieuwe coupé-achterlichten, maar dit.. -O-

Ik hoop écht dat ie er in het echt wat bruter uitziet, want dit is het niet...

* DexterBelgium aait zijn E39 "tis niks jonge, der is er één in elke familie"

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heuving schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 04:54:
Duurde wat lang voor m'n reactie ;)
Al wat gehoord?
Ja, volgens Ekris is het onzin en kan in de 7-serie gewoon de reguliere BMW-interface gemonteerd worden.
Camera begint helaas kuren te vertonen dus de fotos van mn 7 + 6er van een vriend van me zijn niet helemaal top meer. Maybee beetje photoshoppen dat t nog goedkomt.
Eeek, Alpina Dynamic velgen onder een 650 :X Dat maakt hem wel fout hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En zit er onder die nieuwe 7 nou ook Styling 32? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Ok, even een vraagje voor de BMW rijders hier! Mijn vrouw is helemaal gek van BMW's en we zitten eraan te denken er eventueel eentje te kopen! Welnu, als voorbeeld de volgende:

http://smudde.hexon.cx/sb...rraad/details/?sid=974678

Mijn vraag is: wat is het nadeel van deze auto ten opzichte van bijvoorbeeld een ford focus (uiteraard eentje van ongeveer 3 jaar oud) in dezelfde prijsklasse. Ok, hij weegt wat meer en in de verzekering zal hij wat duurder zijn, dat is geen probleem. Het gaat mij meer om onderhoudt, wat kan je bij zo'n auto allemaal verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ik heb de 400kdm aangetikt in m'n pa z'n 2002 530d touring

Hij doet 't nog prima uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:14:
Ok, even een vraagje voor de BMW rijders hier! Mijn vrouw is helemaal gek van BMW's en we zitten eraan te denken er eventueel eentje te kopen! Welnu, als voorbeeld de volgende:

http://smudde.hexon.cx/sb...rraad/details/?sid=974678

Mijn vraag is: wat is het nadeel van deze auto ten opzichte van bijvoorbeeld een ford focus (uiteraard eentje van ongeveer 3 jaar oud) in dezelfde prijsklasse. Ok, hij weegt wat meer en in de verzekering zal hij wat duurder zijn, dat is geen probleem. Het gaat mij meer om onderhoudt, wat kan je bij zo'n auto allemaal verwachten?
- Meer wegenbelasting
- Meer verzekering
- Duurder onderhoud
- Waarschijnlijk hoger verbruik
- Meer afschrijving

Bij BMW heb je maar 1 voordeel en dat is dat het een BMW is. Je moet hem ook gaan rijden omdat je het verschrikkelijk prettig vindt rijden. Je rijdt hem niet omdat het lekker goedkoop is, of omdat het 'lekker degelijk' is.

Er zijn natuurlijk wat specifieke dingen die bij dit model kapot kunnen gaan, dat weet ik zo niet. Maar het is wel zo dat BMW onderdelen over het algemeen niet echt goedkoop zijn.

Ziet er trouwens wel uit als een goede wagen :)

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 14-08-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
418O2 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:55:
[...]

- Meer wegenbelasting
- Meer verzekering
- Duurder onderhoud
- Waarschijnlijk hoger verbruik
- Meer afschrijving

Bij BMW heb je maar 1 voordeel en dat is dat het een BMW is. Je moet hem ook gaan rijden omdat je het verschrikkelijk prettig vindt rijden. Je rijdt hem niet omdat het lekker goedkoop is, of omdat het 'lekker degelijk' is
Ok, wegenbelasting en verzekering had ik al bedacht, maar we komen van een diesel dus dat valt zelfs nog mee in dit geval. Hoger verbruik ok. Het gaat me dus vooral om het onderhoud en de afschrijving. Nou snap ik dat onderhoud duurder is, maar heb je veel onderhoud? We hebben nu een Nissan Almera gehad, meer dan 300.000 op de teller en laten we zeggen dat we aan onderhoud in 1 jaar ongeveer € 2500 hebben gehad.... wel veel gereden, rond de 50k, maar toch.... Als je het over onderhoud hebt aan een 3-serie die rond de 100k heeft gereden, wat is er dan te verwachten en wat zal dat ongeveer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Daniel schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 08:43:
[...]

Ja, volgens Ekris is het onzin en kan in de 7-serie gewoon de reguliere BMW-interface gemonteerd worden.

[...]

Eeek, Alpina Dynamic velgen onder een 650 :X Dat maakt hem wel fout hoor.
Ok, ik ga toch nog terug naar de dealer vanwege een dodgy ProTech behandeling.
Om het in het kort te zeggen, ze hebben het reinigen/polijsten van de lak niet goed gedaan, toen de beschermlaag aangebracht. Dus ze moeten weer overnieuw gaan beginnen.

En die velgen... tsja... ze staan m wel mooi, maar het is indd. een beetje fout :)
BMW Zoetermeer heeft m wel zo geleverd, dus blijkbaar zijn ze niet model-etisch ;)

Beetje off-topic, ik woon nu net een half jaartje in Zoetermeer, ik ken globaal de stad nu wel, maar ik zoek nog leuke fotografie plekken. Zoals de plek waar ik de fotos heb gemaakt van de 7 en 6 (Zuidkant Noord-Aa). Iemand tips uit Zoetermeer of omgeving?

[ Voor 9% gewijzigd door Heuving op 14-08-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:00:
[...]

Ok, wegenbelasting en verzekering had ik al bedacht, maar we komen van een diesel dus dat valt zelfs nog mee in dit geval. Hoger verbruik ok. Het gaat me dus vooral om het onderhoud en de afschrijving. Nou snap ik dat onderhoud duurder is, maar heb je veel onderhoud? We hebben nu een Nissan Almera gehad, meer dan 300.000 op de teller en laten we zeggen dat we aan onderhoud in 1 jaar ongeveer € 2500 hebben gehad.... wel veel gereden, rond de 50k, maar toch.... Als je het over onderhoud hebt aan een 3-serie die rond de 100k heeft gereden, wat is er dan te verwachten en wat zal dat ongeveer kosten?
Ik ben pas bij Bas Roos geweest in Oss en die beweerde dat die dingen in principe eeuwig rijden. Dat is natuurlijk wel heel optimistisch gezegd, maar ik ben ondertussen alweer enkele maanden BMW rijder en ik hoor van heel veel mensen dat de gemiddelde goed onderhouden BMW kilometerstanden van 4 ton niet schuwt. Punten om in de gaten te blijven houden zijn distributieriem (indien aanwezig, er ook modellen met een in principe onderhoudsvrije ketting) en olie en luchtfilter.

Verder kun je bij een redelijk nieuwe auto zoals deze, die altijd goed dealeronderhouden is (en dus niet gereset) vrij goed uitgaan van wat de boordcomputer zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

418O2 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:55:
Bij BMW heb je maar 1 voordeel en dat is dat het een BMW is. Je moet hem ook gaan rijden omdat je het verschrikkelijk prettig vindt rijden. Je rijdt hem niet omdat het lekker goedkoop is, of omdat het 'lekker degelijk' is.
Dat vind ik toch redelijk onzin. Mijn E46 318d Touring is toch wel 1 van de meest betrouwbare en onderhoudsarme auto's die ik ooit gereden heb.

Mijn Audi 100 Avant 2.6E was veel en veel duurder per gereden kilometer en met mijn Golf IV en Passat Variant heb ik (met gelijke km stand als mijn BMW nu) de meest bizarre problemen gehad, waardoor beide auto's enkele weken bij de dealer hebben gestaan.

En nu toch de vergelijking wordt gemaakt met een Ford Focus.. ik heb enige weken terug op Mallorca rond getruft in een huur-Focus 1.6 16V met nog geen 800 km op de teller toen ik hem mee kreeg op het vliegveld. "Plastic Fantastic" interieur en zo geweldig vond ik de wegligging van het ding nu ook al weer niet. Eigenlijk best wel redelijk ruk :) En dat ding was wel zo ongelooflijk traag.. daar leek mijn 318d wel een M3 bij.

Ik weet best dat mijn 318d toch wel een van de goedkoopste 3-ers is die je kan kopen - en qua standaard uitrusting en luxe is hij niet echt overladen. Maar alles is prima afgewerkt, goed gekozen materialen, alles voelt stevig en duurzaam aan. Als ik in de Golf V van een collega van mij stap of in die huur-Focus .. dan realiseer ik mij al te goed waarom een BMW een tikkeltje duurder is. Je krijgt namelijk ook wel een tikkeltje meer auto voor je geld :)

[ Voor 37% gewijzigd door tazzman op 14-08-2007 16:04 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
tazzman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:58:
[...]

Dat vind ik toch redelijk onzin. Mijn E46 318d Touring is toch wel 1 van de meest betrouwbare en onderhoudsarme auto's die ik ooit gereden heb.

Mijn Audi 100 Avant 2.6E was veel en veel duurder per gereden kilometer en met mijn Golf IV en Passat Variant heb ik (met gelijke km stand als mijn BMW nu) de meest bizarre problemen gehad, waardoor beide auto's enkele weken bij de dealer hebben gestaan.

En nu toch de vergelijking wordt gemaakt met een Ford Focus.. ik heb enige weken terug op Mallorca rond getruft in een huur-Focus 1.6 16V met nog geen 800 km op de teller toen ik hem mee kreeg op het vliegveld. "Plastic Fantastic" interieur en zo geweldig vond ik de wegligging van het ding nu ook al weer niet. Eigenlijk best wel redelijk ruk :) En dat ding was wel zo ongelooflijk traag.. daar leek mijn 318d wel een M3 bij.

Ik weet best dat mijn 318d toch wel een van de goedkoopste 3-ers is die je kan kopen - en qua standaard uitrusting en luxe is hij niet echt overladen. Maar alles is prima afgewerkt, goed gekozen materialen, alles voelt stevig en duurzaam aan. Als ik in de Golf V van een collega van mij stap of in die huur-Focus .. dan realiseer ik mij al te goed waarom een BMW een tikkeltje duurder is. Je krijgt namelijk ook wel een tikkeltje meer auto voor je geld :)
Dat wou ik dus weten, is het dus zo dat je aan een BMW minder onderhoud hebt dan bij andere auto's? Ok, snap dat het onderhoud dat je dan hebt wat duurder is, maar vooral die betrouwbaarheid spreekt me aan wat dat betreft. Kijk, elke auto heeft wel eens wat, maar als het zo is dat een BMW over het algemeen minder dingen heeft dan bijv. een focus is mij dat wel wat waard. En tja, BMW rijden is natuurlijk gewoon leuk :) (mits geen afgetrapte met 300k+ op de teller :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:09:
[...]

Dat wou ik dus weten, is het dus zo dat je aan een BMW minder onderhoud hebt dan bij andere auto's? Ok, snap dat het onderhoud dat je dan hebt wat duurder is, maar vooral die betrouwbaarheid spreekt me aan wat dat betreft. Kijk, elke auto heeft wel eens wat, maar als het zo is dat een BMW over het algemeen minder dingen heeft dan bijv. een focus is mij dat wel wat waard. En tja, BMW rijden is natuurlijk gewoon leuk :) (mits geen afgetrapte met 300k+ op de teller :P)
Afgetrapt, soit, dat wil niemand. Maar die 300k... ik zou er gerust eentje rijden. De mijne zit ook al over de 260k heen en rijd nog heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
HTT-Thalan schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:50:
[...]

Afgetrapt, soit, dat wil niemand. Maar die 300k... ik zou er gerust eentje rijden. De mijne zit ook al over de 260k heen en rijd nog heerlijk.
Daarom zei ik ook afgetrapt erbij ;)

Maar 260k op benzine of diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:57:
[...]

Daarom zei ik ook afgetrapt erbij ;)

Maar 260k op benzine of diesel?
(veel) Benzine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:09:
[...]
Dat wou ik dus weten, is het dus zo dat je aan een BMW minder onderhoud hebt dan bij andere auto's?
Nee, het is zo dat ik MIJN huidige BMW 318d nu minder onderhoud nodig heeft, op dit moment, dan bij al mijn vorige auto's. Ik ga niet beweren dat BMW's minder onderhoud nodig hebben dan b.v. een Ford Focus of een VW Passat ofzo. :)
Ok, snap dat het onderhoud dat je dan hebt wat duurder is, maar vooral die betrouwbaarheid spreekt me aan wat dat betreft.
Ook dat heb ik nergens gezegd :) Ik heb geen fabrieksgarantie meer dus voor mij is er weinig voordeel te halen om mijn auto braaf naar de BMW dealer hier te brengen... behalve dat mij dat bakken vol geld zou kosten. In plaats daarvan breng ik de auto naar een vak garage (een duitse BOVAG-like garage) waar ik de mensen zelf goed ken en weet dat het zeer vakkundige lui zijn welke mij ook niet onnodig op kosten jagen.

Een 60.000 km beurt met nieuwe remschijven rondom, filters vervangen en nog tig andere dingen was 300 euro. Dat is de enige beurt die tot nu toe nodig was hoewel de 90.000 km beurt er wel aan zit te komen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
tazzman schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:43:
[...]

Nee, het is zo dat ik MIJN huidige BMW 318d nu minder onderhoud nodig heeft, op dit moment, dan bij al mijn vorige auto's. Ik ga niet beweren dat BMW's minder onderhoud nodig hebben dan b.v. een Ford Focus of een VW Passat ofzo. :)

[...]

Ook dat heb ik nergens gezegd :) Ik heb geen fabrieksgarantie meer dus voor mij is er weinig voordeel te halen om mijn auto braaf naar de BMW dealer hier te brengen... behalve dat mij dat bakken vol geld zou kosten. In plaats daarvan breng ik de auto naar een vak garage (een duitse BOVAG-like garage) waar ik de mensen zelf goed ken en weet dat het zeer vakkundige lui zijn welke mij ook niet onnodig op kosten jagen.

Een 60.000 km beurt met nieuwe remschijven rondom, filters vervangen en nog tig andere dingen was 300 euro. Dat is de enige beurt die tot nu toe nodig was hoewel de 90.000 km beurt er wel aan zit te komen.
Ah ok, duidelijk. Als ik er een koop zal het er sowieso eentje worden met een jaar garantie, zit ik in ieder geval goed wat grote reparaties betreft. Denk ook niet dat hij erg lang zal blijven, misschien jaartje of 2 en niet al te veel kilometers, dus dat scheelt natuurlijk ook :) Bedankt voor de informatie. Als er nog meer ervaringen zijn, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:47:
[...]

Ah ok, duidelijk. Als ik er een koop zal het er sowieso eentje worden met een jaar garantie, zit ik in ieder geval goed wat grote reparaties betreft. Denk ook niet dat hij erg lang zal blijven, misschien jaartje of 2 en niet al te veel kilometers, dus dat scheelt natuurlijk ook :) Bedankt voor de informatie. Als er nog meer ervaringen zijn, graag!
Ik rij nu 3 jaar in een 320ci benzine, 6 cillinder, en ik moet zeggen dat elke keer dat ie naar de dealer gaat voor onderhoud de factuur me meevalt. Natuurlijk kost het geld, maar ik schrik me niet dood ofzo. Laatste keer ging ie voor een kleine beurt maar bleek de linker rem klauw kapot. Tjah, dan ben je even wat geld kwijt, maar ik heb gemiddeld nog geen 500 euro per jaar aan onderhoud uitgegeven. Ik rij maar 15K km per jaar overigens.

De auto die wie hiervoor hadden, een VW Polo die we kregen toen ie 4 jaar oud was, hebben we meer per jaar aan onderhoud uitgegeven tijdens de 4 jaar dat we die hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Wow, € 500,- per jaar is niks... zoals ik eerder zei had onze Almera afgelopen jaar maarliefst €2500,- aan reparaties nodig.... Nou was het ook een ontzettend pechgeval, maar toch...

Het ziet er steeds beter uit, nog even en ik kan hier aktief meeposten met een eigen BMW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

The_MAN schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:48:
Wow, € 500,- per jaar is niks... zoals ik eerder zei had onze Almera afgelopen jaar maarliefst €2500,- aan reparaties nodig.... Nou was het ook een ontzettend pechgeval, maar toch...

Het ziet er steeds beter uit, nog even en ik kan hier aktief meeposten met een eigen BMW ;)
Tja reparatie kosten zeggen niks vind ik.

De BMW waar ik nu in rijd heeft jarenlang niks gehad. (ik heb m van me pa over gekocht) Alleen de beurtjes, banden en de remschijven.

Pas vorig jaar een draagarm moeten vervangen, remschijven EN blokken.

Dit jaar wiellager en schokdempers rondom. Maar that's it. En tja, wat je er voor kwijt bent. De BMW dealer wilde 300 euro voor alleen het wiellager. Ik heb m nu laten repareren voor 260 euro INCLUSIEF schokdempers achter.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
7th-Phoenix schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:47:
[...]

Tja reparatie kosten zeggen niks vind ik.

De BMW waar ik nu in rijd heeft jarenlang niks gehad. (ik heb m van me pa over gekocht) Alleen de beurtjes, banden en de remschijven.

Pas vorig jaar een draagarm moeten vervangen, remschijven EN blokken.

Dit jaar wiellager en schokdempers rondom. Maar that's it. En tja, wat je er voor kwijt bent. De BMW dealer wilde 300 euro voor alleen het wiellager. Ik heb m nu laten repareren voor 260 euro INCLUSIEF schokdempers achter.
In de drie jaar dat ik hem heb zijn rondom blokken en remschijven vervangen, leverde niet echt een schrikbarend hoog bedrag op, 700 in totaal die keer geloof ik, incl beurt en lading klein spul. Daar ging het gemiddelde wel van omhoog idd, maar nog steeds gemiddeld per jaar <500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Oh een BMW topic !
Zalige auto's, ik heb een BMW 318i met de volledige M3 look en mooie 18" velgjes met laagprofiel banden
Spijtig genoeg wordt een echte M3 enorm zwaar belast qua taks in België.

Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/mycar.jpg

achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.pix.fm/carrear.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ? ? op 15-08-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je niet pretenteerd dat het een echte is, met badges en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
En ik vind het gaas in de achterbumper niet zo mooi.. Verder is het een mooie bak :)
En dat terwijl ik helemaal niet zo van de E36 hou..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

geen M3 logo achteraan nee :P
ik heb al veel opmerkingen over die achterbumper gekregen hehe maar smaken verschillen nu eenmaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Hele mooie bak, maar enorm zonde van de 4 cylinder imo. Ik weet dat het in België suckt om een auto met wat vermogen te rijden, maar met die looks (en wat het kost om die wagen zo te krijgen) moet het eigenlijk wel. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Stoffel schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:03:
Hele mooie bak, maar enorm zonde van de 4 cylinder imo. Ik weet dat het in België suckt om een auto met wat vermogen te rijden, maar met die looks (en wat het kost om die wagen zo te krijgen) moet het eigenlijk wel. :>
Betaal je naar vermogen in plaats van gewicht in Belgie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
"Fiscale PK's"

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mooie bak. Met de 1.8 kom je ook wel van je plek (maar als het dan toch bloeden is voor een BMW zou ik een sex cylinder zoeken). Ook voor mij is de achterbumper ietsje 'te' maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ik vind m juist wel mooi afgewerkt. het past allemaal bij het geheel en het is niet het gemiddelde knip en plak werk van de lokale sjonnie om de hoek.

mooie bak dus! :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Nu nog een tabelletje hoe de fiscale pk's vastgesteld worden. ;)

Hiero staat wel het e.e.a lijkt puur op cc's te gaan:

http://www.febiac.be/publ...?lang=NL&T=7&C=10&FID=309

[ Voor 49% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-08-2007 15:54 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Klopt het dat je over 4 dagen pas 21 wordt? :| Hoe krijg je het dan voor elkaar om met zo'n prachtige wagen rond te rijden? Je bent uiteraard niet verplicht te antwoorden, laat dat even duidelijk zijn, maar ik vind het een hele knappe prestatie voor zo'n jonge kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 16:03:
[...]

Klopt het dat je over 4 dagen pas 21 wordt? :| Hoe krijg je het dan voor elkaar om met zo'n prachtige wagen rond te rijden? Je bent uiteraard niet verplicht te antwoorden, laat dat even duidelijk zijn, maar ik vind het een hele knappe prestatie voor zo'n jonge kerel.
Gangsterrap en drugs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Fiscale PK's worden berekend op de KW van de auto als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb iemand gevonden die voor niet al te veel (1000 euro richtprijs) een 525 wegdoet met M50 blok en verder nog rijdend en in de APK. Zou leuk zijn om daar onderdelen vanaf te halen voor de mijne. Gelijk dat 171pk M50 kettingblok erin wippen en chippen, en dan dat M20 blok als reserve houden :9

Kan ik gelijk mijn aanlopende benzinepomp vervangen.

Moet de auto bij een blokswap gelijk opnieuw gekeurd worden?

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-08-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat lijkt me niet. Voor zover ik weet enkel wanneer je er een motor in legt die meer of minder clinider heeft dan op je papieren staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
[...]

Gokje.... Rond de 5000 euro lenen bij de bank als je 21 bent geen enkel probleem zolang je een vaste baan hebt. Het rijden van de auto kost niet zo veel, helemaal niet als je nog thuis woont. In Nederland dan in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Bram77 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:17:
[...]

Gokje.... Rond de 5000 euro lenen bij de bank als je 21 bent geen enkel probleem zolang je een vaste baan hebt. Het rijden van de auto kost niet zo veel, helemaal niet als je nog thuis woont. In Nederland dan in ieder geval.
En er dan één huren of wat bedoel je? Een vrijwel nieuwe 7 koop je echt niet voor 5k. En het ding verzekeren als je 21 bent is ontzettend duur zoniet schier onmogelijk. Wegenbelasting en benzine daargelaten. Ook al staat ie alleen voor de deur dan betaal je al minstens 500 per maand denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bram77 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:14:
Dat lijkt me niet. Voor zover ik weet enkel wanneer je er een motor in legt die meer of minder clinider heeft dan op je papieren staat.
Meh, blijkt allemaal niet te passen. Cardanas is langer, blok is te krachtig (blijkt 192 pk te hebben) dus ik trek mijn koppeling er mee aan gort, tenzij ik alles ga ombouwen maar dat kan ik niet en de uren zijn te duur om het te laten doen.

Ik ga hem denk ik gewoon voor onderdelen kopen en dan blok en diff/bak etc gewoon los verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Stoffel schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:22:
[...]

En er dan één huren of wat bedoel je? Een vrijwel nieuwe 7 koop je echt niet voor 5k. En het ding verzekeren als je 21 bent is ontzettend duur zoniet schier onmogelijk. Wegenbelasting en benzine daargelaten. Ook al staat ie alleen voor de deur dan betaal je al minstens 500 per maand denk ik.
Pardon me.... :) Ik dacht dat je het over de cabrio 3-serie had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Stoffel schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:22:
[...]

- Lease met goed verdienden bijbaan of gewone baan en thuis wonen
- Rijke ouders
- Werkt al vanaf z'n 18, 20k per jaar x 3 + thuis wonen = dikke bmw
- Goeie bijjob?
- Pooier ? :p
- Aandelen
- Casino, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Euromillions gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

era.zer schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:32:
Oh een BMW topic !
Zalige auto's, ik heb een BMW 318i met de volledige M3 look en mooie 18" velgjes met laagprofiel banden
Spijtig genoeg wordt een echte M3 enorm zwaar belast qua taks in België.

[afbeelding]

achterkant:
[afbeelding]
Ziet er strak uit, alleen is helaas je achterbumper géén m3 bumper... De M3 bumper is geslotener, zonder diffuser... Ik vind deze persoonlijk ook niet echt mooi... Hij is té...
Ik zal morgen eens een foto van mijn achterbumper schieten, welke wel de originele M3-bumper is...
Ik bevind me verder helaas in hetzelfde schuitje, met een 316i met volledige M-trim. Dus wel de M-badges (die mogen in dit geval ook), zonder de 3 erachter.

Ik ben net een paar dagen terug van vakantie, waarin ik met de escort van een maat van me heb gereden... echt een verademing om weer in m'n eigen auto te kunnen zitten... In die escort kon ik gewoon niet goed zitten... stoel was te hoog, zat klem met m'n benen en ik vond het nou niet echt lekker rijden... Die auto neigde mij echt teveel naar onderstuur, iets wat je niet wil op bochtige Zwitserse alpenweggetjes... En hij deinde echt verschrikkelijk... ondanks dat deze wagen net nieuwe dempers had...
Nu weet ik zeker dat ik ruim een half jaar terug geen foute keuze heb gemaakt met m'n E36 316i compact...

@The_MAN
Ik vind m'n BMW qua kosten heel erg meevallen tot nu toe. M'n 316i rijdt 1:12,5 wat veel auto's maar net halen van deze leeftijd. Ik heb niet zo lang geleden een beetje pech gehad met een gebroken koppeling voor m'n koelwaterslangen, maar dat heb ik zelf kunnen repareren. Verder heeft een grote beurt mij maar zo'n €600 gekost, inc. vervangen van 1 fusee kogel en een veer (welke samen al ruim €100 ex btw ex werk voor hun rekening namen).
Ik zit dit jaar waarschijnlijk wat hoog qua kosten, omdat er een aantal dingen eerst gerepareerd moesten woorden die het gevolg waren van licht achterstallig onderhoudt bij de laatste eigenaar (versleten uitlaat, versleten banden), waardoor ik dit jaar op zo'n €1200 aan onderhoud uit ben gekomen, maar komend jaar zal daar in tegen waarschijnlijk goedkoop worden (al hoewel eigenlijk m'n kat ook vervangen moet worden en er nog 2 banden vervangen moeten worden...)

Maar alles wat ik tot nu toe heb gehad, zijn reparaties die redelijk overeen komen met z'n km-stand (nu bijna 130.000) en/of leeftijd (ruim 12 jaar). Ik verwacht hier ook nog wel een paar jaartjes in te kunnen rijden, tenzij er natuurlijk wat anders op m'n pad komt. Een leuke 5-serie touring met een een 2.5l blok zal leuk zijn...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Als ik het zo hoor valt het mij allemaal nog wel mee dan qua kosten. Ik ben op het moment aan het afstuderen en hoop februari klaar te zijn met mijn studie elektrotechniek. Mijn vrouw werkt al 2 jaar en verdient zeker niet slecht, wat dat betreft maak ik me ook niet zo druk over de maandelijkse kosten zoals wegenbelasting en verzekering. Wegenbelasting voor een 318i is lager dan de almera diesel die we nu hebben en All-risk verzekering komt rond de E80,- per maand, waar onze WA verzekering tot nu to E 60,- per maand was. Al met al is de keuze al gemaakt :) In december zal ik een foto posten van onze nieuwe aankoop ;) Eerst nog paar maandjes sparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hoera voor ouderwetse duitse techniek :P

Vanmiddag van België naar Nederland, er komt een Lichtblauwe Ferrari voorbij. Uit het oogpunt van 'daar willen we meer van zien' ben ik erachteraan gereden. 200 km/h zonder een centje pijn, maar ben met het oog op veiligheid, verbruik en mogelijke zwaantjes op de loer na een paar minuten toch maar afgezakt naar de 140, temeer omdat ik ook niet zeker weet hoe gezond het voor je blok is om een kwartier lang op (bijna)maximaal toerental te rijden.

Ben tevreden over de snelheid iig, harder dan dit hoeft voor mij nog even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
op top rijdt je toch niet op je maximale toerental omdat je dan te weinig power hebt om de luchtweerstand te verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

418O2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:51:
op top rijdt je toch niet op je maximale toerental omdat je dan te weinig power hebt om de luchtweerstand te verslaan?
Dat ligt aan je auto, die van mij trek ik ook tot de toerenbegrenzer in de 5. 6200rpm en 225 op de teller ongeveer, 214 volgens de officiële specs. Had ik nou maar een 6 :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffel op 20-08-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

645 of m6? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een 6e versnelling gok ik zo... Of doe ik nu happen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Alle bovenstaande antwoorden zijn acceptabel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Vandaag is de 530D bij de dealert voor een beurt.

Ik heb als leen-auto een 318d mee - een E90.

Moet zeggen dat het lekker rijd, heeft genoeg power en ik ben helemaal weg van het geluids systeem.

Het is een Business/Navigatie - maar wat klinkt dat goed zeg - vele malen beter als in mijn E39.

Is zoiets nog haalbaar om in te bouwen voor mijn E39? of zijn er te weinig opties voor icm het MK4 systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

www.autoleenhouts.nl

linkje

Tering, dat kriebelt :P

[ Voor 13% gewijzigd door max op 20-08-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
Tering, dat lijkt net een saab man:P vooral icm die velgen :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

635CSI + Alpina :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kaspers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:12:
[...]

Tering, dat lijkt net een saab man:P vooral icm die velgen :r.
keiharde porno man, lul niet zo slap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 12-09 09:59
418O2 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:34:
keiharde porno man, lul niet zo slap :)
Dan neig ik meer naar

Afbeeldingslocatie: http://www.webwombat.com.au/motoring/images/bmw-m3-concept-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
Hmmm ik kan wel wat advies gebruiken!

Ik heb een E30 320 cabrio op t oog. Heb er al in gereden en hij is echt super. Er is natuurlijk een maar.... ;) er zijn enkele minpunten, namelijk:

1. Dak is niet mooi meer, dus die moet vervangen worden. Wat zijn hier ongeveer de kosten van?

2. Er is beginnende roest vorming bij de wielkasten aanwezig. Dit kan natuurlijk worden bijgewerkt.. maar ook hier weer de vraag hoeveel dit kan gaan kosten?

3. Je hoort de kleppenstoters al een beetje ratelen.... niet zo erg als in mn 318 maar je hoort ze wel.. dus ook die dienen vervangen te worden (minder van belang dan die andere 2 punten)

Ook kan je zien dat de achterklep overgespoten is (niet zo netjes gedaan overigens). Dus wie weet waar nog meer.... het is ook nog is een import dus er is een kans dat t een duitse deuk is. Nu heeft de eigenaar em wel zelf geimporteerd en rijdt er vrij weinig mee... zo weinig zelfs dat de kilometerstand 102.000 is... maar dit kan natuurlijk ook teruggedraait zijn he ;)

tot zover de negatieve gedachtes :P positief is dat hij een redelijk mooi prijskaartje heeft. Remmen zijn goed en de motor loopt vrij soepel. Interieur is ook goed en is volledig in leder.

Is dit een geval van doen en dan wat investeren? of laat em staan en verder zoeken... wat zijn jullie ideeen hier over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
M3's zijn leuk, maar een Alpina of Hartge met een goede bestuurder rijdt hem er wel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik zit stiekem voor een oldtimer BMW te kijken.. Ik weet wel wat ik wil:
- belastingvrij
- 6 cilinder
- automaat
Tjah, alledrie is lastig, maar wel mogelijk. Ik vind een 6 serie coupe wel mooi, maar een 5 serie is ook mooi. Ik heb nu een Alfa Romeo waar ik tevreden over ben (sportief), maar ben toch weer op zoek naar wat anders, gewoon omdat ik wat anders wil.
Wat precies ben ik nog niet over uit, maar tot nu toe trekt een BMW me het meest. Freude am fahren laten we maar zeggen. Ik denk namelijk dat een 5 serie toen al premium was (in 1982 bijvoorbeeld), en ik hoop eigenlijk dat dat nu nog is? Klopt dat? En daar bedoel ik mee, comfortabel, niet als te veel gerammel, degelijk, betrouwbaar, "luxe" gevoel (in zoverre dat kan in zo'n oude auto).

Wat zijn nou aanraders? Een BMW 525 kun je daar zeg maar ook nog fatsoenlijk mee van plek komen? Hoe zit het met roest, hadden ze daar al iets op gevonden bij BMW 25 jaar geleden?

De fijnste en beste auto die ik heb gehad was een een Audi 80 uit 1977, ding reed echt "über" goed, zat een 1.6 in met 75 pk, maar hij ging als de brandweer. Echt een fijne auto. Daarna komt de Citroën Xantia, zó comfortabel en ik had helemaal geen last van rammels, electrische problemen, heb deze toen weg gedaan vanwege de kilometerstand eigenlijk, 235.000 km, toen vond ik het wel genoeg. Ook zat ik aan een andere Alfa te denken, de 75, die ik hiervoor ook had, ook puur rijgenot. Ook heb ik naar deze auto's zitten kijken, maar toch trekt de BMW me het meest. Het liefst heb ik ook gewoon een lekker ouderwets hoekige auto (vandaar de 75 ook), maar aangezien ik open sta voor wat anders, de BMW...

Ik wil absoluut geen "kampbak", en helaas heb je dat toch al snel bij een BMW. Wat ik belangrijk vind is dat ie comfortabel is, en gewoon goed van zijn plek af komt. Dat ie niet zo luxe is zou ik niet zo erg vinden.

Het is meer voor de hobby, auto word alleen maar in het weekend gebruikt, doordweeks heb ik de auto van de zaak. Verder staat ie in de garage dus een oldtimer is geen probleem.

Wat wil ik uitgeven... Tjah zo min mogelijk. :p Ik zie 6 serie's staan van rond de 4000 euro. Maar dan staat er wel 3 ton op de teller. Ook staan er 5 serie's, die gaan vanaf 2000 euro... Het liefst zou ik wat willen van rond de 2000 euro. Uiterlijk hoeft echt niet perfect te zijn, maar geen rotte bak!

Wat zijn nou de aanraders (die voldoen aan bovenstaande lijst)?

[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 20-08-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Is 6 cylinders je maximum wens? Zelf zou ik kijken naar een 8 serie, maar die heeft er wat meer :P
edit:
Woeps, die is pas over een jaar of wat belastingvrij...

[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 20-08-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Nee natuurlijk niet. Tjah een 8 serie, natuurlijk dat zou wel mijn droom zijn om zo'n auto te kopen, maar nee; zoveel geld heb ik er niet voor over... De meeste BMW's in de klasse waarin ik zoek zijn toch 4 of 6 cilinders. Een 7 serie V12 hadden ze zeker nog niet in dat tijdperk? Het moet ook niet zijn dat je er hoge onkosten aan gaat krijgen. Ik denk dat je met een V12 toch sneller in de kosten komt dan met een "simpel" 6 cilindertje...

[ Voor 49% gewijzigd door eX0duS op 20-08-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Voor 2000 euro? Denk niet dat je daar een fijne 850 voor ga kopen :D

[edit]

Juist, wat ie zelf zegt :+

[ Voor 22% gewijzigd door Sick Nick op 20-08-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
johnnyv.nl schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:56:
M3's zijn leuk, maar een Alpina of Hartge met een goede bestuurder rijdt hem er wel uit :P
Hartge H50 wel, maar ik denk dat je met je Alpina B3 Biturbo toch wel je meerdere in een E92 M3 moet erkennen. En die Hartge heeft natuurlijk een totaal andr prijskaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 13-09 21:05

4x2

lộn xộn quá

eX0duS schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:00:
Ik zit stiekem voor een oldtimer BMW te kijken.. Ik weet wel wat ik wil:
- belastingvrij
- 6 cilinder
- automaat
Tjah, alledrie is lastig, maar wel mogelijk. Ik vind een 6 serie coupe wel mooi, maar een 5 serie is ook mooi. Ik heb nu een Alfa Romeo waar ik tevreden over ben (sportief), maar ben toch weer op zoek naar wat anders, gewoon omdat ik wat anders wil.
Wat precies ben ik nog niet over uit, maar tot nu toe trekt een BMW me het meest. Freude am fahren laten we maar zeggen. Ik denk namelijk dat een 5 serie toen al premium was (in 1982 bijvoorbeeld), en ik hoop eigenlijk dat dat nu nog is? Klopt dat? En daar bedoel ik mee, comfortabel, niet als te veel gerammel, degelijk, betrouwbaar, "luxe" gevoel (in zoverre dat kan in zo'n oude auto).
Cruise control/airco/CV bv zitten er lang niet altijd in (maar zijn allemaal gewoon te krijgen/in te bouwen).
Verdere luxe/comfort/stilte is op een behoorlijk hoog niveau, je merkt echt wel dat het 25 jaar geleden een dure auto is geweest, ook al ziet het interieur er vaak wat oubolliger uit (al vind ik dat bij een E28 5-serie behoorlijk meevallen).
Een automaat is niet direct een aanrader, dat zijn nog oude trage poepdingen waardoor het ding 3x zoveel zuipt en niet meer vooruit komt (beetje overdreven, maar goed, bij die grote 6-cilinders kun je met een handbak ook lekker schakellui rijden).
Wat zijn nou aanraders? Een BMW 525 kun je daar zeg maar ook nog fatsoenlijk mee van plek komen? Hoe zit het met roest, hadden ze daar al iets op gevonden bij BMW 25 jaar geleden?
Een 525 met een handbak komt heel behoorlijk van zn plek, ondanks het gewicht, snelheidsrecords ga je dr niet mee breken, maar het is zeker geen panda niveau ;)
Roest is het grote probleem, bij een E28 zijn de deuren in 99vd100 gevallen verrot, wielranden zijn heel vaak gaar, maar het imitatie plaatwerk is vrij goedkoop.
Een 6-serie is behoorlijk gevoelig voor rotte voorschermen (en die zijn echt duur, meen iets van 600e p/s nieuw).
Meen dat de eerste 6-series nog veel erger roesten dan de wat latere varianten.
Wat wil ik uitgeven... Tjah zo min mogelijk. :p Ik zie 6 serie's staan van rond de 4000 euro. Maar dan staat er wel 3 ton op de teller. Ook staan er 5 serie's, die gaan vanaf 2000 euro... Het liefst zou ik wat willen van rond de 2000 euro. Uiterlijk hoeft echt niet perfect te zijn, maar geen rotte bak!

Wat zijn nou de aanraders (die voldoen aan bovenstaande lijst)?
Voor 2000 euro zou ik denk ik op zoek gaan naar een E21 320/6.
Stukje kleiner dan een 5/6-serie, loopt ook veel minder hard van onderuit, maar het zijn wel erg prettige auto's om mee te rijden (roesten ook, maar evenals de E28 is het plaatwerk vrij goedkoop).
Een 5-serie (E12 danwel E28) zal je dr wel voor kunnen vinden in een vrij aardige staat, maar een 6 kan je vergeten zonder dat dr enorm veel laswerk aan zit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me huilt.

Een simpele (compleet standaard) E30 316i uit 1988 kost voor een 19-jarige €737 euro per jaar, puur voor een basis W.A. Voor mijn vader is het slechts €241 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Wacht een jaartje en mits je minder dan X kilometer per jaar rijdt kan je een vroege oldtimerverzekering via je pa afsluiten en geef je hem een fles jenever...
* Vandread verheugt zich op 70 euro per jaar voor een 205gti uit 88 volgend jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:46:
Wacht een jaartje en mits je minder dan X kilometer per jaar rijdt kan je een vroege oldtimerverzekering via je pa afsluiten en geef je hem een fles jenever...
* Vandread verheugt zich op 70 euro per jaar voor een 205gti uit 88 volgend jaar ;)
Maar wat als ik een (grote) schade bij een ander veroorzaak? Wat als ze er dan achter komen dat ik de hoofdbestuurder ben? Ben ik dan niet goed de sjaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Hoe komen ze daar dan ineens achter... vriend van me doet het ook (is ook nog jonger dan 25 met een M535i uit '81 dacht ik)
Het kan overigens alleen als 2e auto met hooguit 7500 of 12000 km ofzo (varieert)

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 20-08-2007 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:05:
Hoe komen ze daar dan ineens achter... vriend van me doet het ook (is ook nog jonger dan 25 met een M535i uit '81 dacht ik)
Het kan overigens alleen als 2e auto met hooguit 7500 of 12000 km ofzo (varieert)
Buurtonderzoek maybe? Het feit dat ik hem af en toe mee naar mijn werk neem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met het genoemde budget moet een e34 ook tot de mogelijkheden behoren. Met de 192pk 6 cylinder is het volgens mij prima toeven (9s naar de 100 dacht ik, snel zat). Ik heb echt wel het gevoel met een tank te rijden, een echte snelwegkar. Voor de stad vind ik 't eigenlijk wat te zwaar qua gevoel maar dan moeten de remmen maar wat lijden :P

Aangezien een draad zonder plaatjes waardeloos is, een plaatje als voorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/3835/mediaet4.jpg
Iets minder dan 5000 euro, 220k op de klok. Airco etc, alleen geen leer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
heb ik t antwoord al zelf gegeven ofoz? aangezien niemand op mn vraag/post reageerd? :?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Vandread schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:05:
je zal niet de eerste zijn waar ze gewoon even bij de buurvrouw aanbellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:40:
/me huilt.

Een simpele (compleet standaard) E30 316i uit 1988 kost voor een 19-jarige €737 euro per jaar, puur voor een basis W.A. Voor mijn vader is het slechts €241 ;(
Dat is de reden dat ik toen een 318i van 86 heb gekocht.
Motor als hoofdvervoer (die kost wbel+verz maar 150 euro per jaar op een gewone verzekering :P) en die E30 in de oldtimerverzekering voor 80 euro per jaar.
Mag je 7500km per jaar maken, gaat prima :P
Met mn 02 zit het nu ook zo, alleen rijd ik nu geen motor omdat die uit elkaar ligt.....

Kijk eens goed rond bij verschillende maatschappijen trouwens.
Op eigen naam zonder schadevrije jaren was ik max iets van 4-500 euro p/j kwijt (23 jaar, woon bij eindhoven)

[ Voor 12% gewijzigd door 4x2 op 20-08-2007 21:36 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik heb zelf 3 van die poeptrage automaten, maar ik kan niet beamen dat het poeptrage automaten zijn. :P (3 traps in mijn 520, 3 traps in mijn oude 6 en een 4 traps in mijn wat jongere 6. ;) )

Overigens denk ik dat je voor 2000 euro niet veel degelijks in de categorie wegenbelastingsvrij koopt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
low_n_slow schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:24:
heb ik t antwoord al zelf gegeven ofoz? aangezien niemand op mn vraag/post reageerd? :?

:P
Je zoekt het maar uit vrind....

[ Voor 29% gewijzigd door Spiller op 21-08-2007 18:32 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

GaMeOvEr schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:13:
Ik heb zelf 3 van die poeptrage automaten, maar ik kan niet beamen dat het poeptrage automaten zijn. :P (3 traps in mijn 520, 3 traps in mijn oude 6 en een 4 traps in mijn wat jongere 6. ;) )
Zal wel aan mij liggen dan :P
Ik houd iig niet zo van automaten en die grote 6-cilinders lopen toch van onderuit hard zat om lekker schakellui te rijden (een 320/325 is echt verschrikkelijk in dat opzicht).
Overigens denk ik dat je voor 2000 euro niet veel degelijks in de categorie wegenbelastingsvrij koopt.
Geen 5 of 6 serie idd en een 6-cilinder zal ook moeilijk worden.
4-cilinders is dr best iets voor dat geld te vinden, danwel een E21 (eerste 3-serie), een E10 (02) of een E12 (eerste 5-serie).

leeg

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.