Ik zit stiekem voor een oldtimer BMW te kijken.. Ik weet wel wat ik wil:
- belastingvrij
- 6 cilinder
- automaat
Tjah, alledrie is lastig, maar wel mogelijk. Ik vind een 6 serie coupe wel mooi, maar een 5 serie is ook mooi. Ik heb nu een Alfa Romeo waar ik tevreden over ben (sportief), maar ben toch weer op zoek naar wat anders, gewoon omdat ik wat anders wil.
Wat precies ben ik nog niet over uit, maar tot nu toe trekt een BMW me het meest. Freude am fahren laten we maar zeggen. Ik denk namelijk dat een 5 serie toen al premium was (in 1982 bijvoorbeeld), en ik hoop eigenlijk dat dat nu nog is? Klopt dat? En daar bedoel ik mee, comfortabel, niet als te veel gerammel, degelijk, betrouwbaar, "luxe" gevoel (in zoverre dat kan in zo'n oude auto).
Wat zijn nou aanraders? Een BMW 525 kun je daar zeg maar ook nog fatsoenlijk mee van plek komen? Hoe zit het met roest, hadden ze daar al iets op gevonden bij BMW 25 jaar geleden?
De fijnste en beste auto die ik heb gehad was een een Audi 80 uit 1977, ding reed echt "über" goed, zat een 1.6 in met 75 pk, maar hij ging als de brandweer. Echt een fijne auto. Daarna komt de Citroën Xantia, zó comfortabel en ik had helemaal geen last van rammels, electrische problemen, heb deze toen weg gedaan vanwege de kilometerstand eigenlijk, 235.000 km, toen vond ik het wel genoeg. Ook zat ik aan een andere Alfa te denken, de 75, die ik hiervoor ook had, ook puur rijgenot. Ook heb ik naar deze auto's zitten kijken, maar toch trekt de BMW me het meest. Het liefst heb ik ook gewoon een lekker ouderwets hoekige auto (vandaar de 75 ook), maar aangezien ik open sta voor wat anders, de BMW...
Ik wil absoluut geen "kampbak", en helaas heb je dat toch al snel bij een BMW. Wat ik belangrijk vind is dat ie comfortabel is, en gewoon goed van zijn plek af komt. Dat ie niet zo luxe is zou ik niet zo erg vinden.
Het is meer voor de hobby, auto word alleen maar in het weekend gebruikt, doordweeks heb ik de auto van de zaak. Verder staat ie in de garage dus een oldtimer is geen probleem.
Wat wil ik uitgeven... Tjah zo min mogelijk.

Ik zie 6 serie's staan van rond de 4000 euro. Maar dan staat er wel 3 ton op de teller. Ook staan er 5 serie's, die gaan vanaf 2000 euro... Het liefst zou ik wat willen van rond de 2000 euro. Uiterlijk hoeft echt niet perfect te zijn, maar geen rotte bak!
Wat zijn nou de aanraders (die voldoen aan bovenstaande lijst)?
[
Voor 44% gewijzigd door
eX0duS op 20-08-2007 18:06
]