webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ff zoeken wellicht?LinuZZ schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:23:
[...]
ik heb de X3100, maar ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar krijg dat hij mee gaat helpen met decoden
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn, ergo: welk onderdeel van de PC is niet goed genoeg om deze scene af te spelen?BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:00:
Het gekke is, op mijn normale PC (E6600, 4GB geheugen, 8800 GTS 640MB, Vista Ultimate, VLC player) speelt die vogelscene ook slecht af, terwijl de CPU last niet boven de 70% uit komt. Is dan de videokaart dus te zwak?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De 450W versie is NIET modulair....De 520 en 620Watt versie's zijn WEL modulairbosaap22 schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:36:
EDIT: De corsair voedingen zijn eigenlijk Seasoinic voedingen, alleen dan uitgebracht door |Corsair. Je zou dus ook voor deze 450 Watt versie kunnen gaan. Voordeel is dat e volgens mij ook nog modulair zijn.
hier hebben we nu niks aan, het moet juist in die x264 codec zijnblackburst schreef op zondag 16 december 2007 @ 23:29:
Volg deze draad al een tijdje, ben van plan in de nabije toekomst een HTPC te bouwen en las hier over de " Vogelscene "
Heb een 2 minuten montage gemaakt, het is een WMV bestand, het is ongeveer 200mb en staat in de alt groep hdtv, zoek op PlanetEarth-Vogelscene.
Heb het getest en is prima, lees nu, dat de codec x264 moet zijn, die is waarschijnlijk zwaarder, helaas, die heb ik niet.Jazzper schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:59:
thx blackburst. Ik neem hem even mee
ik heb er ook een nzb van gemaakt. Kunnen we die hier niet posten? Volgens mij is een fragment namelijk totaal niet illigaal (zie youtube). Of anders op megaupload.com zetten.
edit: getest, maar hij klopt niet. Je hebt per ongeluk een diashow geupload![]()
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Jazzper schreef op maandag 17 december 2007 @ 11:00:
nee duh, hij is ook prima, doelde meer als grapje dat het bij mij een diashow is
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD AMD Athlon 64 X2 5200+ (AM2, 2x2.7GHz, 2MB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) ADO5200DOBOX | € 98,56 | € 98,56 |
1 | Antec Fusion V2 | € 152,- | € 152,- |
1 | Corsair TWIN2X2048-6400C4 | € 70,31 | € 70,31 |
1 | Gigabyte GA-MA69GM-S2H | € 58,96 | € 58,96 |
1 | Logitech diNovo Edge | € 135,42 | € 135,42 |
1 | NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart) | € 24,45 | € 24,45 |
2 | Noctua NF-S12-1200 (120mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood) | € 15,96 | € 31,92 |
2 | Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) | € 84,90 | € 169,80 |
1 | Scythe Scythe Ninja Mini | € 29,94 | € 29,94 |
Importeren | Totaal | € 771,36 |
Ik heb dus bovenstaande config. Mijn mobo ondersteund hdmi (beeld + geluid), echter als ik een aparte graka gebruik kan ik van deze mogelijkheid toch geen gebruik maken?
De diverse aansluitingen zijn mij dan ook niet helemaal duidelijk:
Beeld: Dvi naar hdmi (PC naar Plasma)
Geluid: Spdif naar ??? (PC naar Versterker, of kan dit ook naar de tv en vervolgens van tv via Toslink naar versterker?)
Hoe hebben andere dit wirwar aan aansluitingen voor elkaar gekregen :-)
Daarnaast past de graka niet in deze kast. Ik kom 0,5cm te kort qua hoogte. De deksel gaat wel dicht maar de koperen heatpipe raakt de buitenste kast. Kan dit kwaad of veroorzaakt dit een kortsluiting?
Basement Bios ---- Exo-S
Audio: Waarom eerst naar Plasma ? Neem even aan dat de versterker iets van 5.1 of DTS heeft, dus rechtsstreeks Computer naar Versterker
Graka: Kast ligt aan massa, zou geen contact tussen heatpipe en kast willen hebben, isoleren?
Beeld: Ik weet dat er een hdmi output zit, maar als ik die aansluit, maak ik geen gebruik van de graka, of is dat via de pci-express en het moederbord gelinked aan de hdmi? Nee toch?blackburst schreef op maandag 17 december 2007 @ 13:50:
Beeld: HDMI naar HDMI. Op het Gigabyte moederboard zit een HDMI output, de interne videokaart is ATI X1350.
Audio: Waarom eerst naar Plasma ? Neem even aan dat de versterker iets van 5.1 of DTS heeft, dus rechtsstreeks Computer naar Versterker
Graka: Kast ligt aan massa, zou geen contact tussen heatpipe en kast willen hebben, isoleren?
Audio: Inderdaad HK set is het. Okay, dus rechtstreeks naar versterker via spdif en ??
Graka: Hmmm vandaar dat ik als ik de kast aanraak de pc reboot

Basement Bios ---- Exo-S
Als je alleen die nieuwe VGA kaart gaat gebruiken zal die daar in moeten voorzien. In beginsel ga je namelijk je onboard helemaal niet meer gebruiken........Mystikal schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:54:
....................
Ik heb dus bovenstaande config. Mijn mobo ondersteund hdmi (beeld + geluid), echter als ik een aparte graka gebruik kan ik van deze mogelijkheid toch geen gebruik maken?
Verder ligt het eraan: ATi kaarten voorzien iha van een mogelijkheid om via de HDMI (zelfs via de DVI uitgang, middels speciaal verloopje) audio door deze HDMI te laten lopen. nVidia heeft die nog niet of minder makkelijk voor elkaar, hier gaat het met een s/pdif-in header op de vga kaart.......
Ligt er ook weer aan wat je wilt. Meestal zie je bij dit soort configs dat mensen het geluid helemaal niet meer via TV laten lopen, maar alleen via receiver. Als je receiver dus over HDMI ingangen (en uitgangen) beschikt, ga je eerst van PC naar receiver en dan naar TV. Als je tv rechstreeks op de PC hangt middels HDMI, zul je vanuit je PC met een aparte digitale verbinding (s/pdif) naar je receiver moeten. Je kunt dan wederom weer kiezen of ja alleen die s/pdif gaat gebruiken of geluid via HDMI naar tv. Beide tegelijk (dus geluid naar receiver via s/pdif en naar tv via hdmi) zou ook moeten kunnen. Althans, ik las laatst iemand die dat voor elkaar gekregen had, dmv van een aparte s/pdif header op z'n moederbord.......die naar z'n videokaart ging en een 'vaste' s/pdif van z'n mb ging naar de receiver. Zo had hij tegelijk via de HDMI (TV) als via de receiver geluid.Mystikal schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:54:
De diverse aansluitingen zijn mij dan ook niet helemaal duidelijk:
Beeld: Dvi naar hdmi (PC naar Plasma)
Geluid: Spdif naar ??? (PC naar Versterker, of kan dit ook naar de tv en vervolgens van tv via Toslink naar versterker?)
Hoe hebben andere dit wirwar aan aansluitingen voor elkaar gekregen :-)
Dit was overigens met een nVidia kaart waar een header opzat om s/pdif aan te kunnen sluiten.....
Tja, in principe zou het geen kwaad moeten kunnen. Kortsluiting zal niet optreden. Wellicht wel kans op meer trillingen? of beschadiging van je heatpipe. Het ijzer van de heatpipe zal hooguit ook via de graka geaard zijn en dan hou je ahw twee 'aardes' (massa's) tegen elkaar.........Daarentegen gaat je chassis nu ook nog meedoen in het koelen van je graka........Mystikal schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:54:
Daarnaast past de graka niet in deze kast. Ik kom 0,5cm te kort qua hoogte. De deksel gaat wel dicht maar de koperen heatpipe raakt de buitenste kast. Kan dit kwaad of veroorzaakt dit een kortsluiting?
Als je het echt niet wil, kun je eens kijken of je de heatpipes heel voorzichtig iets kunt buigen wellicht.......
Ik zit in de basis aan dit systeem te denken:
1 | Antec Fusion Black | € 136,17 | € 136,17 |
1 | Asus EN8500GT/SILENT/HTP/256M | € 63,67 | € 63,67 |
1 | Hauppauge WinTV PVR-500MCE (OEM) | € 98,12 | € 98,12 |
1 | Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB) | € 64,20 | € 64,20 |
1 | Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) | € 83,95 | € 83,95 |
Importeren | Totaal | € 446,11 |
Nog geen moederbord geselecteerd en dus ook geen geheugen (daar ga ik uit van 50 euro voor 2GB).
Wat zijn mijn eisen?
- 720p video
- kunnen opnemen plus wat er naast doen (sowieso opnemen en TV kijken tegelijk)
- emulators kunnen draaien t/m ps2 emulator
- stil
- enigszins uitbreidbaar
Vanwege dat uitbreidbaar kies ik dus voor die 2160, omdat ik het idee heb dat ik die later makkelijk met een QuadCore zou kunnen vervangen mocht ik ineens een zware game op m'n TV spelen ofzo.
Is de 2160 met de 8500GT snel genoeg voor 720p en redelijk eenvoudige games die geschikt zijn voor TV?
Verder zie ik door de moederbordbomen het moederbordbos niet meer. Ik zoek een moederbord wat een E6750 aankan en JBOD ondersteund. Qua aansltuitingen zit het meestal wel goed volgens mij. Iemand tips qua chipsets ed? Het moederbord moet voor deze kast mATX zijn en grotere kasten komen niet in aanmerking ivm mijn TV-meubel.
heb anders nog een kleine hint voor een AMD set-up...
Ik heb mijn 5000+ ingeruild voor een 5000+ Black Edition...
Dit is een G2 stepping van de 65nm AMD CPU en verbruikt standaard nog iets minder dan een 5000+...
Grote voordeel van de 5000+ Black Edition is de unlocked multiplier.
>> Hiermee kan ik dus on de fly van de standaard 2.4Ghz naar 3.0Ghz wat even snel is als een 6000+
Velen hebben deze al succesvol naar 3.2Ghz gebracht, wat hetzelfde is als een 6400+ voor een fractie van de kost.
Standaard ga ik deze met RMCLOCK aansturen op de standaard 2.4Ghz of zelfs lager en zodra de content te zwaar wordt dynamisch laten overklokken...
Zo heb ik koel en tegelijkertijd snel systeem!!!
Ik deel mijn bevindingen later nog mee, met een beetje geluk komt de CPU deze week binnen...
Reviews:
http://www.tomshardware.com/2007/10/22/budget_overclocker/
http://www.neoseeker.com/...athlon_x2_5000_black_box/
RMClock:
http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml
- Een moederbord met onboard S-video out (voor naar mijn analoge TV) EN minstens 3 PCI-sloten (voor (digitale) tv-kaarten). De onboard videokaart moet dan eigenlijk ook nog eens van nVidia zijn, want dat werkt beter onder Linux. De reden dat ik liever geen extra videokaart wil kopen, is dat de pc vrijwel altijd aan zal staan, en dat een onboard-videokaart dus behoorlijk wat Watt kan schelen.
- Een HTPC-behuizing met LCD/VFD scherm van meer dan 2 regels. Ik vind de Silverstone LC16S-MR heel erg mooi, alleen wil ik graag wat meer informatie op het schermpje kwijt kunnen. MythTv kan met MythLCDServer namelijk ook de menu's weergeven, maar dan zijn twee regels wel erg weinig.
Ik heb volgens mij alle moederborden met ingebouwde grafische chip gecontroleerd op S-video out maar de fabrikanten zetten het niet duidelijk op de sites. Ook alle behuizingen bekeken maar alles lijkt maar twee regeltjes te hebben.
Weet iemand toevallig of mijn ideale kast of moederbord bestaat?
Waarom ga je niet voor een moederbord met een onboard videokaart? Bespaar je op de aanschaf en op de energiekosten en voor 720p zijn de huidige moderne onboard chips genoeg. Denk aan de ATi 690G of de nVidia 7150.kingmob schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:27:
Ik zie als ik het topic doorlees redelijk dezelfde setup voorbij komen, dus ik heb vertrouwen dat ik redelijk goed zit. Toch heb ik even de behoefte om wat vragen te stellen en hoop op antwoord
Ik zit in de basis aan dit systeem te denken:
# Product Prijs Subtotaal 1 Antec Fusion Black € 136,17 € 136,17 1 Asus EN8500GT/SILENT/HTP/256M € 63,67 € 63,67 1 Hauppauge WinTV PVR-500MCE (OEM) € 98,12 € 98,12 1 Intel Core 2 Duo E2160 (S775, 2x1.80 GHz, 1MB, 800 MHz FSB) € 64,20 € 64,20 1 Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) € 83,95 € 83,95 Importeren Totaal € 446,11
Nog geen moederbord geselecteerd en dus ook geen geheugen (daar ga ik uit van 50 euro voor 2GB).
Wat zijn mijn eisen?
- 720p video
- kunnen opnemen plus wat er naast doen (sowieso opnemen en TV kijken tegelijk)
- emulators kunnen draaien t/m ps2 emulator
- stil
- enigszins uitbreidbaar
Vanwege dat uitbreidbaar kies ik dus voor die 2160, omdat ik het idee heb dat ik die later makkelijk met een QuadCore zou kunnen vervangen mocht ik ineens een zware game op m'n TV spelen ofzo.
Is de 2160 met de 8500GT snel genoeg voor 720p en redelijk eenvoudige games die geschikt zijn voor TV?
Verder zie ik door de moederbordbomen het moederbordbos niet meer. Ik zoek een moederbord wat een E6750 aankan en JBOD ondersteund. Qua aansltuitingen zit het meestal wel goed volgens mij. Iemand tips qua chipsets ed? Het moederbord moet voor deze kast mATX zijn en grotere kasten komen niet in aanmerking ivm mijn TV-meubel.
Boevndien kun je later altijd nog upgraden tzt zijn er zker betere of de huidige goedkoper......
Moedebord: welke CPU moet erin? AMD of Intel?RgR schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:53:
Ik ben ook hard bezig een HTPC samen te stellen. Het wordt een masterbackend voor MythTV. Ik heb mijn eisen alleen wat te hoog gesteld ben ik bang. Er zijn twee dingen die ik zoek maar helaas nergens kan vinden:
- Een moederbord met onboard S-video out (voor naar mijn analoge TV) EN minstens 3 PCI-sloten (voor (digitale) tv-kaarten). De onboard videokaart moet dan eigenlijk ook nog eens van nVidia zijn, want dat werkt beter onder Linux. De reden dat ik liever geen extra videokaart wil kopen, is dat de pc vrijwel altijd aan zal staan, en dat een onboard-videokaart dus behoorlijk wat Watt kan schelen.
- Een HTPC-behuizing met LCD/VFD scherm van meer dan 2 regels. Ik vind de Silverstone LC16S-MR heel erg mooi, alleen wil ik graag wat meer informatie op het schermpje kwijt kunnen. MythTv kan met MythLCDServer namelijk ook de menu's weergeven, maar dan zijn twee regels wel erg weinig.
Ik heb volgens mij alle moederborden met ingebouwde grafische chip gecontroleerd op S-video out maar de fabrikanten zetten het niet duidelijk op de sites. Ook alle behuizingen bekeken maar alles lijkt maar twee regeltjes te hebben.
Weet iemand toevallig of mijn ideale kast of moederbord bestaat?
Bijna elk moederbord met onboard video heeft ook een analoge video uitgang (s-video/composiet). Je zou ook nog aan VGA/RGB_to_SCART (RGB) kunnen denken. Dan is eigenlijk een ATi weer iets handiger vanwege het ontbreken van een composiet sync signaal bij nVidia. Heb je wel veruit de mooste analoge kwaliteit.....
En welke moederborden had je zo al op het oog?
Kast, je moet het waarschijnlijk toch in de LCD sfeer zoeken (ipv VFD):
-SIlverstone Grandia GD02 heeft een 4,3" LCD touchscreen, kan ja alles optoveren wat je maar wilt.
-OrigenAE S16T ook een vrij in te delen LCD scherm
Ik weet eigenlijk niet of het LCD display van de Antec Fusion Black 430 vrij in te delen is.....
EDIT: ik zie net dat er in ieder geval Linux drivers zijn voor het Antec display, dus.........
[ Voor 3% gewijzigd door kaajee op 17-12-2007 23:11 ]
Ik zou gaan voor RGB SCART aangezien dit een veel betere kwaliteit geeft dan S-video. Daarom viel mijn oog op de MSI Media Life; deze heeft composiet, S-video & RGB SCART. Alledrie geprobeerd om te vergelijken en RGB SCART geeft verreweg de beste kwaliteit.RgR schreef op maandag 17 december 2007 @ 21:53:- Een moederbord met onboard S-video out (voor naar mijn analoge TV)
Je kan ook de FloppyDTV/FireDTV's als DVB kaarten gebruiken, want die maken toch gebruik van FireWire? Dan heb je die PCI sloten niet allemaal perse nodig wat het zoeken naar een geschikt bord makkelijker kan maken.En minstens 3 PCI-sloten (voor (digitale) tv-kaarten).
Die Live heeft nVidia.De onboard videokaart moet dan eigenlijk ook nog eens van nVidia zijn, want dat werkt beter onder Linux. De reden dat ik liever geen extra videokaart wil kopen, is dat de pc vrijwel altijd aan zal staan, en dat een onboard-videokaart dus behoorlijk wat Watt kan schelen.
Ik denk dat je dan al snel een regel of 5 minimaal nodig hebt. Geen idee of dat bestaat, maar ik kan me voorstellen dat je al snel aan echte grafische schermpjes moet gaan denken.Een HTPC-behuizing met LCD/VFD scherm van meer dan 2 regels. Ik vind de Silverstone LC16S-MR heel erg mooi, alleen wil ik graag wat meer informatie op het schermpje kwijt kunnen. MythTv kan met MythLCDServer namelijk ook de menu's weergeven, maar dan zijn twee regels wel erg weinig.
Veel van de 'media' moederborden hebben headers voor S/PDIF, S-video, optisch, enz. Het grootste probleem is het vinden van de brackets/verloopstukken. Optisch is vaak nog wel te vinden (al snel €25,-), maar SCART is echt drama. Voor mij de reden om voor die Live te gaan, alles zit er al in.Ik heb volgens mij alle moederborden met ingebouwde grafische chip gecontroleerd op S-video out maar de fabrikanten zetten het niet duidelijk op de sites. Ook alle behuizingen bekeken maar alles lijkt maar twee regeltjes te hebben.
Dat was ik idd vergeten te melden. ik heb een svideo uit nodig en ik kan die voorlopig niet vinden op moederborden met redelijke videochips. Maar ik lees hierboven dat dat en zelfs scart op sommigen te vinden zou moeten zijn, dus dan zoek ik verder.kaajee schreef op maandag 17 december 2007 @ 22:47:
[...]
Waarom ga je niet voor een moederbord met een onboard videokaart? Bespaar je op de aanschaf en op de energiekosten en voor 720p zijn de huidige moderne onboard chips genoeg. Denk aan de ATi 690G of de nVidia 7150.
Boevndien kun je later altijd nog upgraden tzt zijn er zker betere of de huidige goedkoper......
[ Voor 8% gewijzigd door kingmob op 18-12-2007 10:04 ]
Een erg leuke barebone, die MSI Media LiVe, maar 2x een floppyDTV zul je daar toch niet ingepropt krijgen? Het zullen dan 2 externe FireDTV's moeten gaan worden.The Lord schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:52:
[...]
Ik zou gaan voor RGB SCART aangezien dit een veel betere kwaliteit geeft dan S-video. Daarom viel mijn oog op de MSI Media Life; deze heeft composiet, S-video & RGB SCART. Alledrie geprobeerd om te vergelijken en RGB SCART geeft verreweg de beste kwaliteit.
[...]
Je kan ook de FloppyDTV/FireDTV's als DVB kaarten gebruiken, want die maken toch gebruik van FireWire? Dan heb je die PCI sloten niet allemaal perse nodig wat het zoeken naar een geschikt bord makkelijker kan maken.
[...]
Die Live heeft nVidia.
[...]
Ik denk dat je dan al snel een regel of 5 minimaal nodig hebt. Geen idee of dat bestaat, maar ik kan me voorstellen dat je al snel aan echte grafische schermpjes moet gaan denken.
[...]
Veel van de 'media' moederborden hebben headers voor S/PDIF, S-video, optisch, enz. Het grootste probleem is het vinden van de brackets/verloopstukken. Optisch is vaak nog wel te vinden (al snel €25,-), maar SCART is echt drama. Voor mij de reden om voor die Live te gaan, alles zit er al in.
Testing, one, two ...
Als je maar niet meer dan 1 schijf wil en de onboard video voldoende is voor je gebruik. Dan kan 1 FloppyDTV in het uitbreidingsslot en 1 in een 3,5"slot (dat past toch?).hardware-lover schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:09:Een erg leuke barebone, die MSI Media LiVe, maar 2x een floppyDTV zul je daar toch niet ingepropt krijgen? Het zullen dan 2 externe FireDTV's moeten gaan worden.
Zoals gezegd: vrijwel elk moederbord met onboard video heeft ook extra video uitgangen (component/s-video/composiet). Een vaste connector hiervoor zie je daarentegen vrij weinig. Als ze het netjes doen wordt er een extra bracket meegeleverd, maar vaak blijft het bij een header op het moederbord en moet je zelf een bracket zoeken of goedkoper; zelf maken. Koud kunstje hoor, de layout van de header staat meestal in de manual, koop een s-video chassis deel en neem uit een oude kast een paar stekertjes, verbinden aan het chassis deel, stekers in de header op het moederbord en klaar is kees......kingmob schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:01:
[...]
Dat was ik idd vergeten te melden. ik heb een svideo uit nodig en ik kan die voorlopig niet vinden op moederborden met redelijke videochips. Maar ik lees hierboven dat dat en zelfs scart op sommigen te vinden zou moeten zijn, dus dan zoek ik verder.
Maar zoals ook gezegd, VGA/RGB-SCARTt geeft veruit het beste analoge resultaat.......
Het lijkt me geen praktische oplossing omdat er dan aan de voorzijde zo'n lelijke CAM (indien nodig natuurlijk) uit het apparaat steekt en dat zou wel heel erg zonde zijn, wat jij? Maar bij gebruik van 1 FloppyDTV is het op zich een leuke oplossing.The Lord schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:25:
[...]
Als je maar niet meer dan 1 schijf wil en de onboard video voldoende is voor je gebruik. Dan kan 1 FloppyDTV in het uitbreidingsslot en 1 in een 3,5"slot (dat past toch?).
Testing, one, two ...
Verwijderd
De meesten doen het geluid hier digitaal aansluiten via een SPDIF kabeltje op de versterker. Hierdoor heb je in principe geen nieuwe geluidskaart nodig omdat de data hetzelfde blijft. De onboard geluidskaart gaat het niet opnieuw veranderen, hij haalt het op en stuurt het direct door.Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:33:
Ik lees nogal weinig over geluidskaarten. Gaat alles bij jullie onboard?
Verwijderd
De meeste moederborden met onboard geluid hebben op het moederbord een s/pdif aansluiting.Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:23:
Ok ok, dat is duidelijk. Kan me even niet heugen waar zon aansluiting op het moederbord moet zitten. Zit dat op alle moederborden? Of alleen op de nieuwere types.
Somminge moederborden hebben ook een coax/optical aansluiting achterop. Als dat niet zo is, moet er een module met coax/optical aansluitingen op de s/pdif van het moederbord komen. Waarna je de coax/optische kabel kunt gebruiken. "Consult your dealer" staat er in mijn moederbord handleiding.
Verwijderd
AVS FORUM Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Hier kan je veel fixes, user ervaringen, ... vinden.
(Hier heb ik ook de hint van de 5000+ Black Edition vandaan...)
Dat maakt me eigenlijk niet uit... Als ik een ideaal moederbord kan vinden dan neem ik een processor die daarbij hoort. Als het allebei kan dan liefst AMD, omdat dat iets goedkoper en zuiniger is dan intel.kaajee schreef op maandag 17 december 2007 @ 23:06:
[...]
Moedebord: welke CPU moet erin? AMD of Intel?
Goed om te weten! Ik haakte nu steeds al af als ik op de site van de fabrikant geen s-video uitgang op het plaatje kon zien. Ik had daarom ook nog geen moederborden op het oog. Wel heb ik letterlijk alle moederborden uit de pricewatch met onboard video bekeken, maar ik ga nu nog eens goed zoeken of daar inderdaad geen brackets voor te vinden zijn.Bijna elk moederbord met onboard video heeft ook een analoge video uitgang (s-video/composiet).
(...) En welke moederborden had je zo al op het oog?
Bedankt voor alle links, ik ga er eens goed naar kijken. Mooie kasten (wel erg duur...)Kast, je moet het waarschijnlijk toch in de LCD sfeer zoeken (ipv VFD):
-SIlverstone Grandia GD02 heeft een 4,3" LCD touchscreen, kan ja alles optoveren wat je maar wilt.
-OrigenAE S16T ook een vrij in te delen LCD scherm
(...)
Bedankt, die MSI Media Life is inderdaad perfect qua aansluitingen! Heel erg jammer dat ie niet meer PCI-sloten heeft. Ik ben namelijk van plan een aantal simpele DVB-C PCI-kaartjes (met 1 gedeelde cardreader op de compoort, schijnt te kunnen onder linux) te gebruiken. Die FloppyDTV's worden namelijk wel heel erg duur als je er meerdere nodig hebt! Voor de rest wel een perfect HTPC-kastje zeg.The Lord schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:52:
[...]
Ik zou gaan voor RGB SCART aangezien dit een veel betere kwaliteit geeft dan S-video. Daarom viel mijn oog op de MSI Media Life; deze heeft composiet, S-video & RGB SCART. Alledrie geprobeerd om te vergelijken en RGB SCART geeft verreweg de beste kwaliteit.
Hmmmm, die 3 pci sloten maakt het best lastig. Ik had de Gigabyte GA-MA69G-S3H willen voorstellen. Dat is welliswaar een full size ATX, maar slechts 2x PCI (wel 5x PCIe) en bovendien een ATi/AMD chip......RgR schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 21:04:
[...]
Dat maakt me eigenlijk niet uit... Als ik een ideaal moederbord kan vinden dan neem ik een processor die daarbij hoort. Als het allebei kan dan liefst AMD, omdat dat iets goedkoper en zuiniger is dan intel.
...........
Altijd!Jazzper schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:09:
woei. Point of View M-station kast a 37 euro binnen. Behoefte aan een review?
Echter vriendin: lelijk! waarom kopen we er niet een van 200 euro...
ik: wtf??? ik heb het 10x voorgesteld en toen wilde je niet
zij: ja had ik geen tijd voor om over te denken
najah eerst maar zo haha
Misschien dit eerst even door lezen, op weg naar de ultieme htpcJazzper schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 22:38:
eerste indruk (geen tijd maar moest hem even zien): voor 37 euro zo'n kast maken en zo compleet (qua inhoud)... hoe kan het??? Er moeten wel 10 Chinese kinderen aan geklust hebben.
Echter vriendin: lelijk! waarom kopen we er niet een van 200 euro...
ik: wtf??? ik heb het 10x voorgesteld en toen wilde je niet
zij: ja had ik geen tijd voor om over te denken
najah eerst maar zo haha
http://www.indianfeelings...6wpBjlM/cNmDX6ebVbgQR0w==
maran
Verwijderd
Ik heb zelf een macbook pro waarop ik een 1080P film af wilde spelen een aantal maanden geleden.....dit lukte toen ook niet met VLC. Ik heb destijds eens op internet rond gekeken wat het probleem was, en toen bleek dat VLC voor de mac (misschien dus ook voor windows) geen multiple cores ondersteund. En om een 1080P film over 1 core te trekken lukt dus niet met mijn cpu.BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:49:
[...]
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn, ergo: welk onderdeel van de PC is niet goed genoeg om deze scene af te spelen?
Ah, ok. Dus andere player software proberenVerwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:24:
[...]
Ik heb zelf een macbook pro waarop ik een 1080P film af wilde spelen een aantal maanden geleden.....dit lukte toen ook niet met VLC. Ik heb destijds eens op internet rond gekeken wat het probleem was, en toen bleek dat VLC voor de mac (misschien dus ook voor windows) geen multiple cores ondersteund. En om een 1080P film over 1 core te trekken lukt dus niet met mijn cpu.
Ik neem aan dat ik die codec heb, anders speelt hij helemaal NIET af toch?Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 13:58:
Its all in the codec!

nee mATX vs ATA zegt alleen iets over het formaat.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:48:
Is een mATX mobo per definitie zuiniger dan een ATX mobo?
Wordt niet gezien in de bios en in windows (vista 64bits). Heb wel gewoon die drivers geïnstalleerd van de cd. Mn SATA harde schijf wordt wel gezien en mn IDE dvd speler ook.. vaag !
De HD2600Pro hebben een betere picture quality dan de HD2400Pro...twi schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:52:
Hoe zit het met de HD2400Pro VS HD2600Pro kaarten? Ik ben totaal niet geinteresseerd in gaming, maar zijn de h.264 video decoding en normale office-performance van die dingen een beetje gelijk? Kortom, heeft het voor non-gaming ook maar enig nut een HD2600Pro i.p.v. HD2400Pro te kopen?
Betere ruisreductie, deïnterlacing,...
Dus voor een HTPC zou ik eerder de HD2600Pro aanraden.
Bronnen:
http://www.tomshardware.c...d_vs_purevideo/index.html
Volgens mij klopt dit niet helemaal. De waarheid ligt dacht ik wat genuanceerder. Je kunt in dit topic lezen dat alle onboard geluidschips en de meeste geluidskaarten het digitale geluid wel degelijk bewerken bij een passthrough. Dat heeft te maken met de frequentie van het bronsignaal. Alleen bepaalde duurdere geluidskaarten laten het bronsignaal volledig ongemoeid. De rest bewerkt het signaal. Het uitgangssignaal is dan vaak 48kHz. Dit is de standaard voor films. De standaard voor muziek is echter 44.1kHz. Of ook 48kHz bronsignalen worden bewerkt weet ik niet, maar dat 44.1kHz omgezet worden naar 48kHz is zeker. B.v. een geluidskaart als de M-audio Revolution laat het bronsignaal bij een passthrough volledig ongemoeid. Zeker een aanrader voor de puristen onder ons.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:47:
[...]
De meesten doen het geluid hier digitaal aansluiten via een SPDIF kabeltje op de versterker. Hierdoor heb je in principe geen nieuwe geluidskaart nodig omdat de data hetzelfde blijft. De onboard geluidskaart gaat het niet opnieuw veranderen, hij haalt het op en stuurt het direct door.
Gewoon aangesloten en geen problemen mee gehad, heb vista er gelijk mee geinstalleerd!!Wouterheadam5 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:27:
Hoe hebben jullie een SATA DVD drive geïnstalleerd op het GigaByte moederbord? (de S2H)
Wordt niet gezien in de bios en in windows (vista 64bits). Heb wel gewoon die drivers geïnstalleerd van de cd. Mn SATA harde schijf wordt wel gezien en mn IDE dvd speler ook.. vaag !
Het gaat om de NF-P12
Ik wil een simpele HTPC bouwen voor mijn vader. Hij huurt altijd films bij de videotheek en zijn DVD speler begint na te laten. Dus stelde ik voor om een HTPC te gebruiken welke ook straks voor blu-ray en HD-DVD geschikt gemaakt kan worden. De bedoeling is dat de HTPC op een 42" Full HD LCD scherm via HDMI gebruikt gaat worden maar voor het moment gaat hij op een 70cm PAL TV aangesloten worden. De receiver van mijn vader is ook niet al te modern maar beschikt wel over 5.1 analoge ingangen.
Omdat ik dus de bomen niet meer door het bos zie heb ik dus een beperkte setup samengesteld (vooral omdat hij toch eerst als simpele DVD speler gebruikt gaat worden).
Moederbord:
ASUS M2A-VM HDMI: ik lees nogal veel problemen en zou een slechte s-video uit hebben?
MSI K9AGM3-FIH: als alternatief op die Asus, de gigabite GH-dinges-S2H is niet beschikbaar bij 4launch.
Processor:
AMD X2 4800+
RAM:
Corsair 2x1gb
Remote
Microsoft MCE Remote & Reciever 2005 NL OEM
OS
Vista 32bit Ultimate (heb nog ongebruikte licentie liggen)
2 +1 Vragen
Is de onboard video van de 690G voldoende voor HD-DVD en blu-ray af te spelen of ontkom ik niet om later een HD2600pro ofzo te kopen voor hardware acceleratie? Is het geluidskwaliteit van de onboard Realtec goed of ontkom ik ook daar niet aan goede geluidskaart?
Ik lees vaak dat er een VGA naar SCART kabel wordt gebruikt, is de s-video optie dan echt zo erbarmelijk slecht?
[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 22-12-2007 20:10 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ikzelf heb het asus bordje via s-video aangesloten op een ouderwetse breedbeeld beeldbuis, maar heb haarscherp beeld.Chevy454 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:05:
Ik lees vaak dat er een VGA naar SCART kabel wordt gebruikt, is de s-video optie dan echt zo erbarmelijk slecht?
OH ja en mijn standby problemen zijn ook verleden tijd door Service Pack 1 van Vista...is er al bekend of er meer verbeteringen voor Mediacenter in het service pack zitten ik kan verder niks ondekken?
[ Voor 22% gewijzigd door Michel242186 op 22-12-2007 21:22 ]
Dank je. Dit is trouwens de HD2600XT, maar ik neem aan dat dat ongeveer te vergelijken is met de HD2600Pro. Ik heb het ding uit de OP besteld (Club3D HD2600Pro 512MB Passive). Daar zit hopelijk toch wel een DVI-HDMI converter bij in de doos, zodat ik 'm aan kan sluiten op m'n HDMI-monitor?Infernoken schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:52:
[...]
De HD2600Pro hebben een betere picture quality dan de HD2400Pro...
Betere ruisreductie, deïnterlacing,...
Dus voor een HTPC zou ik eerder de HD2600Pro aanraden.
Bronnen:
http://www.tomshardware.c...d_vs_purevideo/index.html
[ Voor 3% gewijzigd door twi op 22-12-2007 22:01 ]
Heb ze zelf al gevonden.rsvmark schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:53:
Iemand al de nieuwe fans van noctua ergens gezien om te bestellen?
Het gaat om de NF-P12
Heb er twee besteld bij EMPC.nl
De versterker zit aangesloten met een optische kabel en ik heb de meest recente drivers van Abit geïnstalleerd. Zou het kabeltje kapot kunnen zijn (lijkt me vreemd: bij optisch doet ie het toch of helemaal wel of helemaal niet?).
Verwijderd
Ik had in gedachten de HD 160 plus of de 135.
Iemand ervaringen?
S-Video is brak maar waarom via vga > scart? Als je toch via HDMI aan kan sluiten.
[ Voor 18% gewijzigd door et36s op 24-12-2007 15:23 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Nu met AnyDVD geprobeerd en het werkt, maar ik moet zeggen dat ik Miami Vice niet echt heel mooi vind (of het werkt gewoon nog niet goed).
Draai de rest van mn films af met MediaPortal, werkt prima alleen krijg ik af en toe een schokje tijdens het afspelen..
Verwijderd
1 | Asus P5E-V HDMI | € 136,40 | € 136,40 |
1 | Corsair CMPSU-520HXEU | € 79,85 | € 79,85 |
1 | Intel Core 2 Duo E8400 | € 171,79 | € 171,79 |
1 | Kingston KHX6400D2LLK2/2G | € 75,- | € 75,- |
2 | Nexus Real Silent SP802512L-03 (80mm, 17,6dB, 3/4p) | € 4,95 | € 9,90 |
1 | Plextor PX-800A 18x (Dual-layer, Zwart) | € 49,72 | € 49,72 |
1 | Sapphire Radeon HD2600Pro | € 68,47 | € 68,47 |
1 | Scythe Scythe Ninja Mini | € 29,94 | € 29,94 |
1 | Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB | € 99,78 | € 99,78 |
1 | Zalman HD160-S (ATX, Geen PSU, Zilver) | € 222,78 | € 222,78 |
Importeren | Totaal | € 943,63 |
heb ik met bovenstaande config wel voldoende mogelijkheden tot het uitbreiden met 2 floppydtv's?
Vraag me af of mn moederbord het red en of ik die floppydtv kaarten kwijt kan ik mn kast?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Verwijderd
- Antec Fusion v2,Zilver en zwart € 156,93
- Logitech diNovo Edge, Zwart, zilver, Retail € 149,02
- Kingston 1GB, DDR2, non-ECC, PC2-6400, CL5 (5-5-5-15), 800MHz € 22,82
- AMD Athlon 64 X2, 5200+, Socket AM2, Boxed € 107,27
- Samsung SH-S203B,OEM, Zwart, Serial ATA150 € 24,72
- Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 91,04
- GigaByte GA-MA69GM-S2H,Retail € 61,12
- Hauppauge PVR-500 MCE dual tuner € 118,61
Totaal € 754,35
Ik wil er eigenlijk op zijn minst 1080i mee kunnen kijken. Nu weet ik niet of dit mogelijk is met de onboard grafische kaart van dit moederbord. Verder weet ik niet of het geluid van dit moederbord goed is, ik wil deze digitaal aansluiten op mijn receiver, liefst coaxiaal.
Heeft er iemand nog opmerkingen bij deze keuze?
Ik vind het eigenlijk nog net iets te duur, zou liever ergens rond de €500 - €600 zitten. Ben bang dat dit niet gaat lukken.
Kies in plaats van die Hauppauge kaart voor de VistaView Saber 2020 Dual Analog PCIe MCE TV-FM Tuner Card (PCI-e 1x). Is ook dual analoog en geeft beter beeld.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:41:
Na dit topic doorgelezen te hebben zat ik te denken aan het volgende.
- Kingston 1GB, DDR2, non-ECC, PC2-6400, CL5 (5-5-5-15), 800MHz € 22,82 AMD Athlon 64 X2,
5200+, Socket AM2, Boxed € 107,27
Totaal € 754,35
Ik wil er eigenlijk op zijn minst 1080i mee kunnen kijken. Nu weet ik niet of dit mogelijk is met de onboard grafische kaart van dit moederbord. Verder weet ik niet of het geluid van dit moederbord goed is, ik wil deze digitaal aansluiten op mijn receiver, liefst coaxiaal.
Ik vind het eigenlijk nog net iets te duur, zou liever ergens rond de €500 - €600 zitten. Ben bang dat dit niet gaat lukken.
Verder kun je er voor kiezen om een goedkopere kast te nemen of even te wachten met die dure (wel mooie) DiNovoEdge.
Zoals je verdere hebt kunnen lezen is het kunnen afspelen van 1080i/p vooral processor afhankelijk bij x264 bestanden. Met een 5200+ kun je 95% van alle 1080P bestanden afspelen. 1080i lijkt me dan ook verder geen probleem en dus geen issue om me zorgen over te maken.
de vogel scene is een mooie test voor je systeem, het is een moment ergens aan het begin, van een paar vogels naar duizende volgels die vliegen, en dan op perfect 16:9 verhouding en 1080pChevy454 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:05:
Ik heb dit topic diagonaal gelezen en de enige conclusie die ik kan trekken: door de bomen zie ik het bos niet meerMaar die 1080p vogelscene in x.264 moet nogal spannend zijn
met mijn amd x2 6000+ gaat hij tussen de 74-96% cpu load, soms 1 tel 100%, maar soms ook niet, ligt beetje aan of de pc in 1x zin heeft om wat te doen ondertussen.
met coreavc pro en ac3filter
Op hardware.info gebruiken ze een AMD Athlon X2 BE-2350 als CPU in het aanbevolen systeem voor een MC.
De vorige poster zegt dat een AMD +5200 net genoeg performance heeft.
Welke processor heb je minimaal nodig met een ATI HD 2600pro om 1080p zonder moeite te kunnen afspelen?
Ik heb al eens vluchtig gezocht naar een lowprofile HTPC case en kwam de Mozart sx tegen. Deze is 90mm hoog. Ik heb er een review van gelezen die dateerde uit 2006 en werd gebruikt in combinatie met een Pentium D. De reviewer melde dat de case nogal veel lawaai maakt. Dit komt natuurlijk doordat er geen goeie stille cooler zoals de Ninja mini op de processor past in zo'n lowprofile case. Toch vraag ik me af of het in combinatie met een 45nm Core 2 Duo en betere cooler niet stil te krijgen is.
Hebben jullie ervaring met low profile cases of kan je er een paar aanraden?
Intel heeft nu ook de X3500 onboard grafische kaart die H264 ondersteuning moet bieden. Is dit vergelijkbaar met de ATI HD2600pro? En ik vraag me af of dit ook helpt bij mkv rips die je van het internet plukt. CoreAVC bied nog niet GPU support maar in de toekomst komt dit erbij, of zijn er nu al andere alternatieve om GPU support te krijgen bij mkv files?
Verwijderd
De 5200+ draait nu vloeiend 1080p af (@2900mhz per core), maar moet het nu nog testen op de BE-2300.. Wel net op de 2300 een 720p aflevering afgespeeld en deze zat rond de 30-50% (met coreavc en mpc).
Allebei de pc's draaien op een ga-ma69gm-s2h met 2x 1gb ddr2 667. Alleen de 5200+ draait met een 8500gt.
Verwijderd
Dit is mijn nieuwe idee.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:41:
Na dit topic doorgelezen te hebben zat ik te denken aan het volgende.
- Kingston 1GB, DDR2, non-ECC, PC2-6400, CL5 (5-5-5-15), 800MHz € 22,82
Totaal € 754,35
- Asus M2A-VM HDMI € 59,06
- Samsung Spinpoint T133, 400 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 79,80
- 2x Kingston 1GB, DDR2, non-ECC, PC2-6400, CL5 (5-5-5-15), 800MHz €45,64
- Vista View Saber 2020 - Dual tuner - HW MPEG, PCIe X1 € 146,55
- Scythe Ninja Mini € 30,65
- Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000, Zilver, zwart € 122,97
Totaal: €774,-
Ik heb nog wat veranderingen aangebracht die in mijn opzicht beter zijn, Ik heb de hauppauge dual tuner vervangen voor de vista view. Dan heb ik het Gigabyte moederbord vervangen door een asus moederbord wat mij kwalitatief beter lijkt. En dan heb ik de logitech dinovo vervangen door Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 omdat deze iets goedkoper is, sneltoetsen heeft en een aparte muis. Als het goed is kun je de muiscursor ook via het toetsenbord bedienen.
Dit lijkt mij een aardig systeem voor niet al te veel geld. Iemand hier nog op of aanmerkingen bij. Denk niet dat ik nog echt ergens op kan bezuinigen.
Films op 1080p afspelen zou dat hiermee goed lukken?
Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik bijna een identieke config heb als jij.Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:43:
[...]
Dit is mijn nieuwe idee.
- Asus M2A-VM HDMI € 59,06
- Samsung Spinpoint T133, 400 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 79,80
- 2x Kingston 1GB, DDR2, non-ECC, PC2-6400, CL5 (5-5-5-15), 800MHz €45,64
- Vista View Saber 2020 - Dual tuner - HW MPEG, PCIe X1 € 146,55
- Scythe Ninja Mini € 30,65
- Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000, Zilver, zwart € 122,97
Totaal: €774,-
Ik heb nog wat veranderingen aangebracht die in mijn opzicht beter zijn, Ik heb de hauppauge dual tuner vervangen voor de vista view. Dan heb ik het Gigabyte moederbord vervangen door een asus moederbord wat mij kwalitatief beter lijkt. En dan heb ik de logitech dinovo vervangen door Microsoft Wireless Entertainment Desktop 7000 omdat deze iets goedkoper is, sneltoetsen heeft en een aparte muis. Als het goed is kun je de muiscursor ook via het toetsenbord bedienen.
Dit lijkt mij een aardig systeem voor niet al te veel geld. Iemand hier nog op of aanmerkingen bij. Denk niet dat ik nog echt ergens op kan bezuinigen.
Films op 1080p afspelen zou dat hiermee goed lukken?
Ik had ook eerst het asus mobo maar ben nu overgestapt op de gigabyte en heb er geen moment spijt van. De gigabyte gaat beter met "standby" om en ook de onboard 960G werkte meteen en dat viel bij de asus tegen!!
Kijk maar of je er wat mee doet
1 | AMD Athlon X2 BE-2400 | € 80,- | € 80,- |
1 | Antec NSK1300 (mATX, 300W, Zilver/Zwart) | € 79,35 | € 79,35 |
1 | Corsair TWIN2X2048-5400C4 | € 38,09 | € 38,09 |
1 | Gigabyte GA-MA69GM-S2H | € 58,39 | € 58,39 |
1 | Samsung SH-D163B | € 12,87 | € 12,87 |
1 | Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) | € 64,39 | € 64,39 |
Importeren | Totaal | € 333,09 |
Dit is de behuizing:

Ik ga hier win xp pro met Mediaportal op draaien. Ik heb er 2 vragen over:
1. Klopt mijn veronderstelling dat ik hier prima 720p films en series mee af kan draaien?
2. Ik wil de microsoft MCE remote erbij kopen zodat ik de ontvanger in het zicht kan neer zetten en de pc in een kast achter een deur (concessie aan de vrouw

als jullie andere op-/aanmerkingen hebben dan hoor ik dat ook graag!
[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 26-12-2007 22:25 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Verwijderd
Wat als er alleen 1080p voorradig is van een bepaalde film of serie. Ga je het dan zelf omzetten naar 720p? Uit dit topic begrijp ik trouwens wel dat de AMD Athlon X2 BE-2400 een hoop 1080p materiaal probleemloos kan afspelen.vandermark schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:22:
Ik heb straks een HD ready tv en zal dus geen 1080p maar 720p series en films afspelen. Ik heb dus ook niet zo'n krachtige config nodig ga ik van uit.
Series worden alleen maar 720p uitgezonden in de VS en dat blijft voorlopig zo, en ik zie veel 720p verschijnen, maar je hebt zeker een punt. Ik weet niet of je makkelijk 720p naar 1080p kan converteren, zou wel ideaal zijn...Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 10:16:
[...]
Wat als er alleen 1080p voorradig is van een bepaalde film of serie. Ga je het dan zelf omzetten naar 720p? Uit dit topic begrijp ik trouwens wel dat de AMD Athlon X2 BE-2400 een hoop 1080p materiaal probleemloos kan afspelen.
720p gaat prima. Met 2 vingers in de neus zelfs als je processor op 1Ghz laat lopen. Op voorwaarde dat je een Ati X1250 of Nvidia 7xxx chipset erin hebt zitten.vandermark schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:22:
Ik heb straks een HD ready tv en zal dus geen 1080p maar 720p series en films afspelen. Ik heb dus ook niet zo'n krachtige config nodig ga ik van uit. Verder is mijn kast 40cm diep (ik wil vanwege de platte tv geen diepe kast meer) dus ben ik voor de behuizing ook enigszins beperkt qua keuze. Ik ben hier op uit gekomen:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon X2 BE-2400 € 80,- € 80,- 1 Antec NSK1300 (mATX, 300W, Zilver/Zwart) € 79,35 € 79,35 1 Corsair TWIN2X2048-5400C4 € 38,09 € 38,09 1 Gigabyte GA-MA69GM-S2H € 58,39 € 58,39 1 Samsung SH-D163B € 12,87 € 12,87 1 Samsung SpinPoint T166, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) € 64,39 € 64,39 Importeren Totaal € 333,09
Dit is de behuizing:
[afbeelding]
Ik ga hier win xp pro met Mediaportal op draaien. Ik heb er 2 vragen over:
1. Klopt mijn veronderstelling dat ik hier prima 720p films en series mee af kan draaien?
2. Ik wil de microsoft MCE remote erbij kopen zodat ik de ontvanger in het zicht kan neer zetten en de pc in een kast achter een deur (concessie aan de vrouw). Klopt het dat ik de pc met de remote in en uit slaapstand kan halen?
In stand-by weet ik zeker. Uit stand-by moet ook lukken, hoewel ik dat zelf nooit heb geprobeerd omdat mijn pc ook download server is en 24/7 aan staat.
Mijn review van de 1300 heb je al gelezen, dus in ieder geval de 1380 proberen te kopen ipv de 1300.
Wel een tegenvaller is dat het mobo dat ik bestemd had voor deze HTPC, een gigabyte 8IEXP, mega last heeft van bollende condensatoren hoewel de functionaliteit echt dikke prima is (nog). Nou ja dat zie ik tzt wel. En een pc die ik laatst van een kennis kreeg bleek afgeladen te zitten met Nexus (specialist in silent pcs) gadgets zoals cpu cooler, fan en voeding. Heb er nog een nexus HDD demper en Zalman north bridge cooler bijgekocht. Op zijn studentikoos: silentium en/of politesse!
Verwijderd
Ik zou als ik jou was even heel goed gaan rekenen met de afmetingen van de kast en de afmetingen en plaatsing van de onderdelen op het moederbord. Ik heb dezelfde kast (eigenlijk een voorganger, toen nog Antec Aria geheten) en het is krap en wordt aardig warm!vandermark schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:22:
--Knip--
Ten eerste:
Het moederbord heeft twee sata-poorten die 'haaks' op het bord zijn geplaatst, waardoor de connectors naar voren steken in je kast in plaats van omhoog. Is hier ruimte voor in de kast?
Ten tweede:
Kijk goed hoe de CPU wordt geplaatst en welke koeling je gebruikt. Ik heb zelf een oude mATX, socket A, waarop een Athlon XP met standaard koeler net past onder de voeding en dat uitneembare gedeelte waar de DVD-speler straks in komt (zie je eigen plaatje het ding dat schuin omhoog staat).
Ten derde:
Denk goed na over de inrichting van je kast. In dat uitneembare gedeelte kan in het midden een DVD-speler, daaronder gaat dan weer de harde schijf. Als optie kunnen aan de zijkanten van de DVD-speler nog twee HD's worden geplaatst, maar dan op hun kant. Denk hier ook om de ruimte die je overhoud bij je koeler en aan de andere kant ruimte die je overhoudt voor je PCI-sloten.
Als je dat ding helemaal vol hangt met DVD en HD's is er bijna geen ruimte meer voor de PCI-kaarten. Nu is alles redelijk on-board, maar een TV-kaart moet er nog wel bij neem ik aan.
Als je een lange PCI-kaart hebt kan deze eigenlijk alleen aan de meest linker kant (van voren gezien).
Goed nagaan van de afmetingen dus!
Ten vierde:
Warmteproductie. Ik heb een DVB-S kaart uit het jaar nul waar je op de reciever een ei kan bakken. Als je een TV-kaart erin zet zal dat ding ook wel aardig warm worden. Dan nog de CPU en chipset die wat warmte produceren, HD en de voeding. Dat ding wordt dus warm, heel warm! En airflow in de kast is niet optimaal, omdat alles zo op en in elkaar zit.
Nu moet ik wel zeggen dat ik in mijn kast geen roostertje in de bovenkant heb zitten (rechtsachter), dus in deze nieuwere kast kan het verbeterd zijn. Maar let dus op de warmte.
Ten vijfde:
Je pc gaat warm worden en dan stop je hem ook nog in een kast, waar waarschijnlijk ook geen gunstige airflow tot stand kan komen, doordat het helemaal afgesloten is. Ik heb dit opgelost door een rond gat in de achterkant van de kast te zagen met een grote ventilator (bevestigd met rubberen ringetjes tegen resonantie) en die aangesloten op een oude 9v/12v adapter. Hierdoor heb ik toch wat airflow en kan de warmte dus fatsoenlijk wegkomen. Als je een grote ventilator neemt kan deze wat langzamer draaien tov een kleine ventilator en heb je dus minder geluidoverlast.
Als laatste nog een pleidooi voor dit kastje. Krap niet uitzonderlijk mooi, maar van zeer mooie kwaliteit. De zijkanten en bovenkant zijn afneembaar en volgens mij gelaagd opgebouwd met dempmateriaal, waardoor geluid en resonantie eigenlijk geen kans krijgt. Het enige wat je hoort is de ventilator achterin je Antec.
Gewoon fijn kastje!
Verwijderd
Is de Intel Core Duo T2500 een CPU die beter presteert dan de AMD BE-2350?
De Intel Core Duo T2500 is natuurlijk wel een stukje duurder.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 15:45 ]
Graag hoor ik zijn/haar bevindingen, er zijn zo goed als géén reviews van de V2 te vinden (die van hexus.net daargelaten, maar die is van de V1)!
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ben ik ook erg benieuwd naar. Sowiezo is het erg moeilijk om een goede kast te vinden die een beetje een gelijke footprint en hoogte heeft als mijn A/V Receiver. (440x338x162)KhaZ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:41:
Heeft 1 van de lezers van dit topic een Origen AE X11, V1 of V2?
Graag hoor ik zijn/haar bevindingen, er zijn zo goed als géén reviews van de V2 te vinden (die van hexus.net daargelaten, maar die is van de V1)!
Om de een of andere reden neig ik sterk naar Full ATX mobo's en dus ook de case. Misschien met het oog op de toekomst, dat ik over 4 jaar de te bouwen HTPC wil kunnen gebruiken als servertje oid. Zijn er goede pro/con argumenten voor een Full ATX danwel een uATX?
Wat denk je van de Silverstone LC17, die is 425 mm (W) x 170 mm (H) x 425 mm (D).l0rien schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:11:
[...]
Sowieso is het erg moeilijk om een goede kast te vinden die een beetje een gelijke footprint en hoogte heeft als mijn A/V Receiver. (440x338x162)
http://www.silverstonetek...pec.php?pno=lc17&area=usa
Bedankt voor je reactie! Ik ga er enkel films en series & foto's mee bekijken. Ik heb digitale tv van UPC en neem nu ook nooit iets op. Ik zie geen meerwaarde voor tvkaart, maar wel bedankt voor je opmerkingen.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 14:37:
[...]
Ik zou als ik jou was even heel goed gaan rekenen met de afmetingen van de kast en de afmetingen en plaatsing van de onderdelen op het moederbord. Ik heb dezelfde kast (eigenlijk een voorganger, toen nog Antec Aria geheten) en het is krap en wordt aardig warm!
.........
groot verhaal met goede aandachtspunten
........
Als laatste nog een pleidooi voor dit kastje. Krap niet uitzonderlijk mooi, maar van zeer mooie kwaliteit. De zijkanten en bovenkant zijn afneembaar en volgens mij gelaagd opgebouwd met dempmateriaal, waardoor geluid en resonantie eigenlijk geen kans krijgt. Het enige wat je hoort is de ventilator achterin je Antec.
Gewoon fijn kastje!
Ik zal enkel een dvd drive en harde schijf + cpu plaatsen, verder geen andere uitbreidingen, via gigabit LAN kan ik op m'n NAS de media streamen. Ik ga ervan uit dat dit gaat lukken.
Goede opmerking over de gesloten kast.... ik zal hier rekening mee houden.
Edit: die Silverstone ziet er idd veelbelovend uit, vind wel de afwerking van de Origen AE X11 iets mooier.
[ Voor 23% gewijzigd door KhaZ op 27-12-2007 16:32 ]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ik heb die LC17 van Silverstone. Redelijk grote kast met ruimte voor een ATX moederbord en voeding. In principe kunnen er 6 HD's in, maar ik denk dat dat allemaal wel erg krap wordt om de kabels goed weg te werken. Maar met 4HD's moet het makkelijk kunnen. Nadeel zijn de 80MM fans ipv de 120. Ik zou die dingen ook meteen vervangen door Nexus fans vanwege het geluid.KhaZ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:29:
Gaat me niet direct om het ATX formaat, meer om de plaats voor 4 hdd's, een érg groot manco vind ik van de gangbare HTPC kasten. En kom nou niet met 2x 1TB schijf, dat is te weinig
Edit: die Silverstone ziet er idd veelbelovend uit, vind wel de afwerking van de Origen AE X11 iets mooier.
Edit:
Uit de oude doos het topic waarin ik me HTPC opbouw, daar zit ook de kast bij:
Hiero
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 27-12-2007 16:52 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Met uatx heb je meer keuze wat betreft kasten, dus je kan echt een kast kiezen die bij je stereo past, en daarbij heb je meer ruimte voor andere onderdelen over in je kast (afhankelijk van je kast natuurlijkl0rien schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:11:
[...]
Ben ik ook erg benieuwd naar. Sowiezo is het erg moeilijk om een goede kast te vinden die een beetje een gelijke footprint en hoogte heeft als mijn A/V Receiver. (440x338x162)
Om de een of andere reden neig ik sterk naar Full ATX mobo's en dus ook de case. Misschien met het oog op de toekomst, dat ik over 4 jaar de te bouwen HTPC wil kunnen gebruiken als servertje oid. Zijn er goede pro/con argumenten voor een Full ATX danwel een uATX?
Deze kast schijnt niet of slecht leverbaar te zijn. Om die reden heb ik zelf de Zalman HD160 gekozen (en gekocht). Ik heb bewust de gewone HD160 genomen en niet de Plus vanwege het display (VFD vs. LCD). Voor mij had de Zalman nog als extra voordeel dat de voeding op twee manieren geplaatst kon worden. Het uiterlijk, wat altijd een kwestie van smaak is, vond ik nog net iets netter bij de Zalman door de aanwezigheid van de volume knop (die overigens weinig toevoegt). Het grootste nadeel is de prijs.KhaZ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 15:41:
Heeft 1 van de lezers van dit topic een Origen AE X11, V1 of V2?
"If it ain't broke, don't fix it!"

Die stond idd op mijn shortlist :-) Een van deze twee gaat het worden:_starbuck_ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:20:
[...]
Wat denk je van de Silverstone LC17, die is 425 mm (W) x 170 mm (H) x 425 mm (D).
http://www.silverstonetek...pec.php?pno=lc17&area=usa
1) Origen AE X11 v2 - 123 euro
2) Silverstone LC17S-C - 114 euro
Ik vind de Origin mooier, maar heb ook van de versie 2 geen review gevonden en zal moeilijker leverbaar zijn.
Verder nog een vraag over te gaan voor dualcore of quadcore...
Ik zag dat CoreAVC Pro tot max 4 cores gaat, dus dat zou voordeel kunnen leveren. Verder wil ik op de HTPC omdat die toch 24/7 mogelijk wat gaan virtualiseren voor een stukje domotica. Het scheelt in prijs niet enorm veel, maar vraag me af of de lagere FSB en kloksnelheid wel voldoende zijn voor de 1080p prestaties t.o.v. een snelle(klok+fsb) Core 2 Duo.
Verwijderd
He das toevallig. Ik wil ook de Zalman aanschaffen, mede door het uiterlijk. De prijs is inderdaad hoog, maar goed als de kast goed is doe je er lang mee denk ik dan maar.Gerritjuh schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:04:
[...]
Deze kast schijnt niet of slecht leverbaar te zijn. Om die reden heb ik zelf de Zalman HD160 gekozen (en gekocht). Ik heb bewust de gewone HD160 genomen en niet de Plus vanwege het display (VFD vs. LCD). Voor mij had de Zalman nog als extra voordeel dat de voeding op twee manieren geplaatst kon worden. Het uiterlijk, wat altijd een kwestie van smaak is, vond ik nog net iets netter bij de Zalman door de aanwezigheid van de volume knop (die overigens weinig toevoegt). Het grootste nadeel is de prijs.
Is de kast ruim genoeg voor alles? Ik wil m namelijk ooit uitbreiden met 2 floppydtv kaarten. Ligt natuurlijk grotendeels aan je moederbord, dat wordt trouwens de Asus P5E-V-HDMI.
Ik vraag me namelijk af of alles wel gaat passen. Misschien dat jij me hier wat meer over kan vertellen.
Ruimte genoeg lijkt me. In mijn geval heb ik een normaal ATX bord geplaatst met twee tuner kaarten en een VGA kaart. Verder nog drie harde schijven en een DVD-RW. In principe kan er nog één harddisk bij geplaatst worden (boven op de DVD-RW). De ruimte die ik over heb is meer dan voldoende. Ik maak gebruik van een redelijke standaard voeding (AOPEN), de standaard Zalman ventilatoren (op 5 volt) en de standaard Intel koeler en nu is het systeem al redelijk stil. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je wensen en eisen. Ik ga nog wel verder met experimenteren maar eerst zo even gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:53:
[...]
He das toevallig. Ik wil ook de Zalman aanschaffen, mede door het uiterlijk. De prijs is inderdaad hoog, maar goed als de kast goed is doe je er lang mee denk ik dan maar.
Is de kast ruim genoeg voor alles? Ik wil m namelijk ooit uitbreiden met 2 floppydtv kaarten. Ligt natuurlijk grotendeels aan je moederbord, dat wordt trouwens de Asus P5E-V-HDMI.
Ik vraag me namelijk af of alles wel gaat passen. Misschien dat jij me hier wat meer over kan vertellen.
Verwijderd
Je probleem m.b.t. de keuze van de behuizing wordt eenvoudig opgelost want de X11 is niet meer leverbaar via RAX. Had er ook een in bestelling staan i.v.m. zijn scherpe prijs maar de order is ondertussen gecanceld.l0rien schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:36:
[...]
Die stond idd op mijn shortlist :-) Een van deze twee gaat het worden:
1) Origen AE X11 v2 - 123 euro
2) Silverstone LC17S-C - 114 euro
Ik vind de Origin mooier, maar heb ook van de versie 2 geen review gevonden en zal moeilijker leverbaar zijn.
Verder nog een vraag over te gaan voor dualcore of quadcore...
Ik zag dat CoreAVC Pro tot max 4 cores gaat, dus dat zou voordeel kunnen leveren. Verder wil ik op de HTPC omdat die toch 24/7 mogelijk wat gaan virtualiseren voor een stukje domotica. Het scheelt in prijs niet enorm veel, maar vraag me af of de lagere FSB en kloksnelheid wel voldoende zijn voor de 1080p prestaties t.o.v. een snelle(klok+fsb) Core 2 Duo.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik heb dus sinds kort een beamer die 1080p ondersteunt.
Leuk en aardig, maar dan heb ik er ook de hardware voor nodig.
Een HTPC lijkt me echt geweldig, maar ik wil eigenlijk zo min uitgeven.
Het hoeft dus niet allemaal mooi en uitgebreid te zijn, zolang ik maar
720p en 1080p beelden mee kan afspelen zonder dat er iets stottert.
Er zit dus een hdmi ingang op de beamer.
Wat is nou echt sowieso(en minimaal ervan) nodig?
moederbord, processor, videokaart, geheugen.
Ik hoop op een zo laag mogelijke prijs te kunnen blijven zitten.
Mvg,
ik zou zeggen, door deze thread te lezen kom je al een heel eindVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:14:
Hallo allemaal,
Ik heb dus sinds kort een beamer die 1080p ondersteunt.
Leuk en aardig, maar dan heb ik er ook de hardware voor nodig.
Een HTPC lijkt me echt geweldig, maar ik wil eigenlijk zo min uitgeven.
Het hoeft dus niet allemaal mooi en uitgebreid te zijn, zolang ik maar
720p en 1080p beelden mee kan afspelen zonder dat er iets stottert.
Er zit dus een hdmi ingang op de beamer.
Wat is nou echt sowieso(en minimaal ervan) nodig?
moederbord, processor, videokaart, geheugen.
Ik hoop op een zo laag mogelijke prijs te kunnen blijven zitten.
Mvg,
Rax verkocht alleen nog de restpartijen van de V1. Na wat zoeken is de oude V1 bij MultimediaPC nog in de 'aanbieding' voor 199: http://www.multimediapc.nl/specials.php De nieuwe V2 gaat voor 229.hardware-lover schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:25:
[...]
Je probleem m.b.t. de keuze van de behuizing wordt eenvoudig opgelost want de X11 is niet meer leverbaar via RAX. Had er ook een in bestelling staan i.v.m. zijn scherpe prijs maar de order is ondertussen gecanceld.
Kwam deze nog tegen:
Zalman HD135

Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Full ATX met goede koeling en maar 13,5cm hoog, zonder riser-gedoe. Strak symetrisch design zonder al te veel onzin, maar toch een displaytje als candy. Alle reviews die ik lees zijn erg positief. Hij is wel erg aan de prijs, 249 euro. Duurder dan de OriginAE X11 v2, maar dan wel 3,5cm lager tegen gelijke specs.
Verwijderd
nja excuus, ik ben daar inderdaad mee bezig._starbuck_ schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:16:
[...]
ik zou zeggen, door deze thread te lezen kom je al een heel eind
maarja luiheid he, ik wil nu echt graag zo snel mogelijk het maximale uit de beamer halen.
zo balen dat dat nu nog niet kan
De HD135 heeft een VFD display van VLSYS en daar zijn nog wel problemen mee (of geweest), zo begrijpt de VLSYS geen RC6 infrarood codes zodat bijvoorbeeld een standaard Microsoft afstandsbediening of toetsenbord niet werken (naast nog wat andere comptabiliteits problemen zoals het in standby zetten met één druk op de knop, dat laatste kan opgelost zijn in de laatste driver, die heb ik echter niet kunnen testen omdat ik het display niet meer in bezit heb).l0rien schreef op donderdag 27 december 2007 @ 22:29:
[...]
Rax verkocht alleen nog de restpartijen van de V1. Na wat zoeken is de oude V1 bij MultimediaPC nog in de 'aanbieding' voor 199: http://www.multimediapc.nl/specials.php De nieuwe V2 gaat voor 229.
Kwam deze nog tegen:
Zalman HD135
[afbeelding]
Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben. Full ATX met goede koeling en maar 13,5cm hoog, zonder riser-gedoe. Strak symetrisch design zonder al te veel onzin, maar toch een displaytje als candy. Alle reviews die ik lees zijn erg positief. Hij is wel erg aan de prijs, 249 euro. Duurder dan de OriginAE X11 v2, maar dan wel 3,5cm lager tegen gelijke specs.
Verder is het thermisch gezien niet zo'n goede kast in vergelijking met de HD160 of X11 van OrigenAE. Dat laatste komt in de diverse reviews ook duidelijk naar voren.
Dus wil je een X11 "look a like" dan is de Zalman HD160 echt de betere keuze. Deze is, als je alle berichten moet geloven, zelfs gemaakt door OrigenAE en biedt mijn inziens nog meer vrijheid als het gaat om koeling (en de daarmee samenhangende stilte).
Verwijderd
Hmm interessant. Ik heb de HD135 op het oog, maar denk nu toch dat ik voor de HD160 moet gaan. Ik snap alleen niet waarom er zo'n volume knop op moet zitten. Nietecht functioneel als je het geheel gewoon op een versterker aansluit.Gerritjuh schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:47:
De HD135 heeft een VFD display van VLSYS en daar zijn nog wel problemen mee (of geweest), zo begrijpt de VLSYS geen RC6 infrarood codes zodat bijvoorbeeld een standaard Microsoft afstandsbediening of toetsenbord niet werken (naast nog wat andere comptabiliteits problemen zoals het in standby zetten met één druk op de knop, dat laatste kan opgelost zijn in de laatste driver, die heb ik echter niet kunnen testen omdat ik het display niet meer in bezit heb).
Verder is het thermisch gezien niet zo'n goede kast in vergelijking met de HD160 of X11 van OrigenAE. Dat laatste komt in de diverse reviews ook duidelijk naar voren.
Dus wil je een X11 "look a like" dan is de Zalman HD160 echt de betere keuze. Deze is, als je alle berichten moet geloven, zelfs gemaakt door OrigenAE en biedt mijn inziens nog meer vrijheid als het gaat om koeling (en de daarmee samenhangende stilte).
als die ontwerpers van PoV nou eens een kast maken in een hoger prijssegment. Hoe meer ik er mee klooi, hoe meer ik ontdek. Zo veel vernuftige oplossingen en mogelijkheden tot uitbreiden. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en concessies wilt doen op het gebied van afwerking dan is dit je kast. Hier nog mijn review: http://tweakers.net/productreview/5919
en nee ik ben niet gelieerd aan PoV hehe
Ik heb die kast ook en zou als ik weer moest kiezen liever het dubbele uitgeven aan een betere kast. Hij is heel fragiel en imho niet fijn om mee te werken. Hij doet goed genoeg z'n werk en voor dat geld hoef je em niet te laten staan, maar als je toch nog wat extra budget kunt spenderen zou ik er niet voor gaan.Jazzper schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 12:11:
Die 38 euro Point of View M-station word ik steeds enthousiaster over. OK, het is geen brushed alu en de afwerking valt op af te dingen (plastic details, hoewel het pianolak zwart wel mooi is), maar verder...
als die ontwerpers van PoV nou eens een kast maken in een hoger prijssegment. Hoe meer ik er mee klooi, hoe meer ik ontdek. Zo veel vernuftige oplossingen en mogelijkheden tot uitbreiden. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en concessies wilt doen op het gebied van afwerking dan is dit je kast. Hier nog mijn review: http://tweakers.net/productreview/5919
en nee ik ben niet gelieerd aan PoV hehe
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!