Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 6 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.730 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 17:25:
Ik ben steeds meer gaan twijfelen. Ik vind de volgende configuratie ook wel een optie. Moet dan nog wel 1 floppyDTV en alphacrypt bij. Maar dan ben ik volgens mij de komende jaren wel safe denk ik.
software wordt denk ik windows MCE 2005.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-V HDMI€ 125,12€ 125,12
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 205,50€ 205,50
1Intel PRO/1000 PT Desktop Adapter (1000Mbps, PCI-e 1x)€ 31,20€ 31,20
1Kingston KHX6400D2LLK2/2G€ 69,95€ 69,95
1NEC AD-7173S€ 24,45€ 24,45
1Origen AE X11 (ATX, Geen PSU, Zilver)€ 121,56€ 121,56
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 84,-€ 84,-
1Sapphire HD3870, Radeon HD3870 512MB€ 185,12€ 185,12
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,94€ 29,94
2Zalman ZM-F1 (80mm, 3p)€ 2,59€ 5,18
1Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))€ 88,45€ 88,45
ImporterenTotaal€ 970,47

Hebben jullie hier nog opmerkingen bij?

En hoeveel floppyDTV kaarten heb ik nou nodig om HDTV op te kunnen nemen en tegelijktijd iets anders te kunnen kijken? En heb ik dan ook 2 smartcards nodig? Want ik heb er nu uiteraard maar 1 van Casema HDTV.
Als ik er 2 nodig heb wordt het toch wel een hele dure business, dan nog maar even wachten en voorlopig met 1 floppyDTV alleen maar HDTV ontvangen.
Al zou ik het liefst ook op kunnen nemen :(

ik hoor graag van jullie.
Ik zou toch voor Vista met MCE gaan. HDTV is trouwens niet te bekijken onder de XP of Vista MCE schil, dan zul je andere TV-software moeten gaan gebruiken. Om één smartcard te kunnen delen over meerdere ontvangers (of CI's) is Smartwi beschikbaar maar deze zul je ook aan moeten schaffen. Buiten MCE is het mogelijk om meerdere streams (TV zenders) tegellijk op te nemen zolang ze maar in dezelfde pakketreeks zitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok Vista is ook geen probleem.
En welke tv-software had je dan in gedachten?
En kan ik met 1 floppydtv nou HDTV kijken en opnemen (1 kanaal). Ik hoef niet meerdere kanalen op te kunnen nemen. Wil gewoon TV kijken en opnemen tegelijk.

maar de configuratie op zich is goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Schweino schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:14:
[...]

Weet je dat zeker? Aangezien eerder is vermeld dat de "vogelscene" uit Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mkv op een 6000+ al voor 95% cpu load zorgt.
Ik had niet die specifieke download. We zouden echt 1 video moeten kiezen en die specifiek testen, want bitrate bepaalt natuurlijk ook de load. Aflevering 1 van planet earth is er natuurlijk in een hoop vormen :). Ik had sowieso een 1080p versie.

Diverse HD videos heb ik bekeken. In diverse containers/coderingen: matroska .mkv, mpeg2-stream .ts, windows media video .wmv. Zeker dankzij de Pro versie van CoreAVC wordt de load verdeeld over de twee cores voor x264 bestanden.

Natuurlijk heb ik hier en daar weleens een stotter gehad, maar niets dat mij echt stoort. Daarnaast vraag ik mij af of dat door het netwerk kwam (speel de videos over het netwerk) of door de load.

Goede codec configuratie is naar mijn idee cruciaal. GraphEdit is een ideale tool om dit mee te testen. Probeer zo min mogelijk stappen te hebben tussen input (de video) en de renderer + audio device.

Mocht ik materiaal van hele hoge bitrates tegenkomen die problemen veroorzaken op mijn systeem, dan zal ik een videokaart aanschaffen. Maar zeker niet op dit moment. Ik zou dan wachten op betere ondersteuning van x264, want zelfs de nieuwe ATI kaart, biedt hier geen acceleratie voor. Ga ook niet overdreven zware CPUs in je MediaCenter stoppen. De meeste AMDs zijn nog wat op te rekken. Zo kan de 5200+ prima op 3Ghz draaien (wat ik zelf niet eens gedaan heb).
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:25:
ok Vista is ook geen probleem.
En welke tv-software had je dan in gedachten?
En kan ik met 1 floppydtv nou HDTV kijken en opnemen (1 kanaal). Ik hoef niet meerdere kanalen op te kunnen nemen. Wil gewoon TV kijken en opnemen tegelijk.

maar de configuratie op zich is goed?
Zelf vind ik Vista Media Center prima werken. Je krijgt het erbij, werkt goed samen met Fire/FloppyDTV en is naar mijn idee een mooie totaaloplossing. Bij een hoop van de andere applicaties heb ik zelf het idee van "minder gelikt" / "tis het net niet". Met goede codecs en een paar registry tweaks kan je alles wel afspelen. Desnoods kan je altijd naar Windows toe springen om die hele bijzondere/afwijkende video af te spelen.

Met 1 FloppyDTV kan je 1 kanaal bekijken/opnemen. Zie het als 1 tuner, je kan dus op 1 kanaal afstemmen. MediaCenter neemt altijd het kanaal op waar je naar zit te kijken (tot standaard een 30min geleden), zodat je heen en weer kunt spoelen. Als je echt record, dan kan je prima naar het kanaal kijken dat opgenomen wordt. Wil je echter naar een andere zender terwijl je opneemt, dan zul je dus een 2e tuner nodig hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door Zyphrax op 12-12-2007 20:38 ]

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok maar het gaat mij erom dat ik HDTV kan ontvangen. En dan gaat niet met MCE. Dus dan moet ik een ander programma hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 21:07:
ja ok maar het gaat mij erom dat ik HDTV kan ontvangen. En dan gaat niet met MCE. Dus dan moet ik een ander programma hebben.
MediaPortal is best een aardige applicatie. Ik heb het een paar maanden geleden geprobeert. MediaCenter was toen echter een stuk stabieler. Ondertussen is er veel verandert aan MediaPortal en de versie "1.0" waar ze nu mee bezig zijn, ziet er goed uit.

http://www.team-mediaportal.com/

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:20:
[...]

Hij speelt alles wel af(Test Results: Video Playback) met een ondergeklokte E6320@1,6Ghz,ik verwacht dat je met een ondergeklokte E8400 waarschijnlijk nog betere resultaten haalt qua verbruik.
Waarom zou ik de E8400 willen onderklokken?

[ Voor 72% gewijzigd door Bakove op 13-12-2007 00:19 ]

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 13:19
Ik ben steeds meer gaan twijfelen. Ik vind de volgende configuratie ook wel een optie. Moet dan nog wel 1 floppyDTV en alphacrypt bij. Maar dan ben ik volgens mij de komende jaren wel safe denk ik.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 970,47

En hoeveel floppyDTV kaarten heb ik nou nodig om HDTV op te kunnen nemen en tegelijktijd iets anders te kunnen kijken? En heb ik dan ook 2 smartcards nodig? Want ik heb er nu uiteraard maar 1 van Casema HDTV.
Als ik er 2 nodig heb wordt het toch wel een hele dure business, dan nog maar even wachten en voorlopig met 1 floppyDTV alleen maar HDTV ontvangen.

Extra kaartje van casema kost 26 euro dus dat valt nog mee. Nadeel is wel dat je er max 2 mag hebben zodat als je er twee in je htpc hebt zitten er geeneen overblijft om zonder htpc tv te kijken!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Bakove schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:10:
[...]

Waarom zou ik de E8400 willen onderklokken?
Wellicht om je cpu fan-less zijn werkt te laten doen?
(Minder mhz ---> minder Vcore ---> minder warmte etc...)

Het is nog even koffiedik kijken, maar ik verwacht idd ook een hoop van die nieuwe Intel cpu's. :)

[ Voor 8% gewijzigd door bosaap22 op 13-12-2007 08:24 ]

Verwijderd

rsvmark schreef op donderdag 13 december 2007 @ 07:23:
[...]

Extra kaartje van casema kost 26 euro dus dat valt nog mee. Nadeel is wel dat je er max 2 mag hebben zodat als je er twee in je htpc hebt zitten er geeneen overblijft om zonder htpc tv te kijken!
eens. Maar een extra floppydtv kost weer bijna EUR 200 :). Dan zou ik voor 2 van die dingen met alphacrypt volgens mij bijna EUR 500 kwijt zijn. En dat is het me op dit moment nu ook weer niet waard. Dan wacht ik wel even tot ze iets goedkoper zijn of er misschien betere oplossingen komen.

Primair gaat het me er om dat ik zonder enige moeite de zwaarste codecs kan draaien en HDTV kan bekijken via mn HTPC. Opnemen is stap 2 dan wel, kan altijd later nog upgraden toch?

Wat vind jij op zich van de bovenstaande configuratie? Wellicht wat zwaar, maar liever teveel capaciteit dan te weinig.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 970,47

ALs de zenders op dezelfde transponder zitten heb je (zoals hierboven reeds bevestigd) maar 1 FlopyDTV (en dus 1 smartcard en 1 abo) nodig.....wel de juiste software, MCE kan hier neit mee omgaan....

Verder, waarom een (extra) Intel Gigabit NIC? Er zit toch al een Gb op je moederbord? Ok, die Intel zal iets beter presteren, maar is dat lijkt mij voor een HTPC niet echt relevant. 100Mbit is ook al genoeg om alles te 'streamen', dus een (low budget) onboard gigabit zeker.......

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:06:
[...]

eens. Maar een extra floppydtv kost weer bijna EUR 200 :). Dan zou ik voor 2 van die dingen met alphacrypt volgens mij bijna EUR 500 kwijt zijn. En dat is het me op dit moment nu ook weer niet waard. Dan wacht ik wel even tot ze iets goedkoper zijn of er misschien betere oplossingen komen.

Primair gaat het me er om dat ik zonder enige moeite de zwaarste codecs kan draaien en HDTV kan bekijken via mn HTPC. Opnemen is stap 2 dan wel, kan altijd later nog upgraden toch?

Wat vind jij op zich van de bovenstaande configuratie? Wellicht wat zwaar, maar liever teveel capaciteit dan te weinig.
Het lijkt me dat je gekozen config helemaal niet verkeerd is en prima geschikt voor hetgeen jij hem wilt gaan gebruiken. Ik zou het in eerste instantie ook bij 1x FloppyDTV houden en daarmee ervaring opdoen, een eventuele 2e is toch zo aangekocht, nietwaar? Ik ben zelf van 2 floppyDTV's terug gegaan naar eentje omdat ik er in de praktijk eigenlijk te weinig mee deed.
Je hebt in ieder geval volop de ruimte in je behuizing voor toekomstige uitbreidingen.

Oh ja, ik neem aan dat de ATI 3870 t.b.v. het gamen aangekocht wordt aangezien er een Full HD1080 videochip op het moederbord blijkt te zitten?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2007 10:10 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:00:
[...]

ALs de zenders op dezelfde transponder zitten heb je (zoals hierboven reeds bevestigd) maar 1 FlopyDTV (en dus 1 smartcard en 1 abo) nodig.....wel de juiste software, MCE kan hier neit mee omgaan....

Verder, waarom een (extra) Intel Gigabit NIC? Er zit toch al een Gb op je moederbord? Ok, die Intel zal iets beter presteren, maar is dat lijkt mij voor een HTPC niet echt relevant. 100Mbit is ook al genoeg om alles te 'streamen', dus een (low budget) onboard gigabit zeker.......
Ok heb je gelijk in. Ik dacht dat die kaart veeel beter presteerde. Maar als het marginaal is hoeft het niet nee.
Verder zat ik nog te twijfelen aan een wifi verbinding. maar ik ga nu toch alles downloaden met deze HTPC dus die heb ik dan ook niet nodig aangezien mn internetaansluiting binnenkomt dichtbij waar mn HTPC komt te staan.

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:02:
[...]

Het lijkt me dat je gekozen config helemaal niet verkeerd is en prima geschikt voor hetgeen jij hem wilt gaan gebruiken. Ik zou het in eerste instantie ook bij 1x FloppyDTV houden en daarmee ervaring opdoen, een eventuele 2e is toch zo aangekocht, nietwaar? Ik ben zelf van 2 floppyDTV's terug gegaan naar eentje omdat ik er in de praktijk eigenlijk te weinig mee deed.
Je hebt in ieder geval volop de ruimte in je behuizing voor toekomstige uitbreidingen.

Oh ja, ik neem aan dat de ATI 3870 t.b.v. het gamen aangekocht wordt aangezien er een Full HD1080 videochip op het moederbord blijkt te zitten?
nou de HD 3870 heb ik eigenlijk gekozen omdat ik er vanuit ging dat deze nodig was voor HD content. Kan die videochip alles moeiteloos aan dan?

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Zyphrax schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:33:
[...]

Ik had niet die specifieke download. We zouden echt 1 video moeten kiezen en die specifiek testen, want bitrate bepaalt natuurlijk ook de load. Aflevering 1 van planet earth is er natuurlijk in een hoop vormen :). Ik had sowieso een 1080p versie.

Diverse HD videos heb ik bekeken. In diverse containers/coderingen: matroska .mkv, mpeg2-stream .ts, windows media video .wmv. Zeker dankzij de Pro versie van CoreAVC wordt de load verdeeld over de twee cores voor x264 bestanden.

Natuurlijk heb ik hier en daar weleens een stotter gehad, maar niets dat mij echt stoort. Daarnaast vraag ik mij af of dat door het netwerk kwam (speel de videos over het netwerk) of door de load.

Goede codec configuratie is naar mijn idee cruciaal. GraphEdit is een ideale tool om dit mee te testen. Probeer zo min mogelijk stappen te hebben tussen input (de video) en de renderer + audio device.

Mocht ik materiaal van hele hoge bitrates tegenkomen die problemen veroorzaken op mijn systeem, dan zal ik een videokaart aanschaffen. Maar zeker niet op dit moment. Ik zou dan wachten op betere ondersteuning van x264, want zelfs de nieuwe ATI kaart, biedt hier geen acceleratie voor. Ga ook niet overdreven zware CPUs in je MediaCenter stoppen. De meeste AMDs zijn nog wat op te rekken. Zo kan de 5200+ prima op 3Ghz draaien (wat ik zelf niet eens gedaan heb).
Kijk, daar hebben we wat aan aan zo'n antwoord.

Wat ik begrepen heb is de door mij genoemde aflevering van Planet Erath (en die specifieke release) een van de zwaardere 1080p versies die er zijn. Vooral de gedetailleerde "vogelscene" kan dan dus als een mooi testmiddel dienen om te checken of een bepaalde setup wel toereikend is.

Tot nu toe weten we uit een eerdere post dat een AMD X2 6000+ deze scene zonder stotteren afspeelt (maar wel met 95% CPU load).

Wat ik (en anderen met mij) graag zou willen weten bij welke andere setups (en dan voornamelijk welke CPUs) dit ook kunnen zodat we een soort van "minimale systeemeisen" kunnen bepalen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:35:
[...]

nou de HD 3870 heb ik eigenlijk gekozen omdat ik er vanuit ging dat deze nodig was voor HD content. Kan die videochip alles moeiteloos aan dan?
Volgens Asus wel.....

Testing, one, two ...

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22
Schweino schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:50:
[...]

Kijk, daar hebben we wat aan aan zo'n antwoord.

Wat ik begrepen heb is de door mij genoemde aflevering van Planet Erath (en die specifieke release) een van de zwaardere 1080p versies die er zijn. Vooral de gedetailleerde "vogelscene" kan dan dus als een mooi testmiddel dienen om te checken of een bepaalde setup wel toereikend is.

Tot nu toe weten we uit een eerdere post dat een AMD X2 6000+ deze scene zonder stotteren afspeelt (maar wel met 95% CPU load).

Wat ik (en anderen met mij) graag zou willen weten bij welke andere setups (en dan voornamelijk welke CPUs) dit ook kunnen zodat we een soort van "minimale systeemeisen" kunnen bepalen.
en hoe komen al deze mensen dan aan deze specifieke aflevering met deze bepaalde codec?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• rsvmark
LinuZZ schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:34:
[...]

en hoe komen al deze mensen dan aan deze specifieke aflevering met deze bepaalde codec?
Die zou iemand even moeten posten in een nieuwsgroep en hier even melden :P
Ik heb planet earth wel maar niet het bedoelde formaat (of codec of type of container enz enz......)
Kan wel eens kijken in de nieuwsgroepen maar als iemand hem wil posten die hem al heeft graag!!

De vogelscene!!
Welk deel is dit en welk formaat (container) moet de film hebben?????

[ Voor 19% gewijzigd door rsvmark op 13-12-2007 13:07 ]

• Schweino

• Bakove
  • Niet online
bosaap22 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:23:
[...]

Wellicht om je cpu fan-less zijn werkt te laten doen?
(Minder mhz ---> minder Vcore ---> minder warmte etc...)

Het is nog even koffiedik kijken, maar ik verwacht idd ook een hoop van die nieuwe Intel cpu's. :)
Hmmm... maar als ik hiernaar kijk:
F_demon schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:05:
Bijvoorbeeld de E8400 3.0ghz heeft ontzettend interessante temperaturen ;)
Review temp pagina
Als dit echt klopt, dan krijg ik toch wel goede hoop dat ie sowieso al passief te koelen is zonder underclock..

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Laten we het hopen ;)

Even afwachten nog.

Z-machine OriginID: JaccoW

• rsvmark
Ben benieuwd of iedereen die het wil testen dit nog kan binnenhalen, is toch 88 dagen oud!!
Ik zal het vanavond proberen, mocht het lukken zal ik kijken of ik het opnieuw kan posten voor geintereseerden.

Verwijderd

Ik heb dit topic enkele malen doorgelezen. Erg interessant moet ik zeggen.

Recentelijk is mijn HTPC (P4 2,8ghz, 8500gt, 1gig ddr) ermee gestopt en heb ik maar een nieuwe besteld. Ben tot het volgende systeem gekomen:

AMD 5200+
Scythe Mini Ninja
Gigabyte moederbord (wat hier al meerdere malen is genoemd)
500GB T166
2x 1gb DDR2
Toshiba HD-DVD speler
en had nog de NSK2400 staan.

Hopelijk komt dit alles eind volgende week binnen.

Op mijn andere pc heb ik MediaPortal geïnstalleerd, wat is dat gaaf zeg met die TV-series plugin ! Hopelijk krijg ik dat ook werkend voor mijn films en dan is het helemaal af.

Voor op mijn slaapkamer wilde ik een andere pc hebben, met iets andere eisen. Namelijk 720p (ipv 1080p voor de HTPC) en wat zuiniger.
Heb daarvoor besteld:

AMD BE-2300
Scythe Ninja Mini
Gigabyte moederbord
320GB T166
2x 1GB DDR2
Asus dvd rw (had die nog)
en de NSK4480

Ook wel makkelijk dat het dezelfde onderdelen zijn, mocht er iets stuk gaan, heb ik nog wat backups ;)

Zodra alles binnen is, zal ik mijn bevindingen posten. Welke films wel en niet goed draaien op de pc's en wat het stroomverbruik is van de twee.

Om het gedoe met die Planet Earth aflevering op te lossen, heb ik die besteld op Blu-Ray. Hopelijk draait alles voor de rest perfect ! :)

Trouwens, misschien kan iemand die vogelscene 'eruit knippen' en zo als een soort sample op het internet plaatsen. Is het ook niet gelijk 5 GB en kan iedereen het makkelijk testen.

• rsvmark
Je hebt planet earth besteld op blue-ray en je hebt een hd-dvd speler in je htpc :?
Of heb je stiekum nog een playstation 3???? :P

Verder twee hele mooie systemen hoor _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door rsvmark op 13-12-2007 14:49 ]

Verwijderd

Ja, heb ook een PS3.

Die HD-DVD speler kost nu nog maar 79 euro, ben wel benieuwd hoe die werkt. Zal niet veel HD-DVD's gaan kopen. Wordt beetje afwachten welke alleen op HD-DVD worden uitgebracht (van Paramount en Dreamworks) en die het kopen waard zijn. Of misschien komt er nog een goede serie uit die gewoon te groot is om te downloaden (à la Planet Earth).

Ja inderdaad leuk systeem he, heb gewoon die van jou gekopieerd rsvmark ;)

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
@Wouterovic Kan je gewoon met die voeding van de NSK4480 weer aansluiten op een mATX mobo?
want de voeding die in de kast zelf zit is een atx kabel. Of is die kabel opgesplitst naar 20 + 4?

Verwijderd

Dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Ik gebruik nu een NSK2400 i.c.m. een Asrock P4V890 mATX en volgens mij is die NSK4480 hetzelfde als de NSK2400 (allebei Earthwatts 380 voeding).

Hopelijk heb ik over een weekje alles binnen en dan kan ik het met zekerheid zeggen.

edit:
volgens mij wordt de kabel wel opgesplitst in 20+4..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 16:04 ]

• MoRz
Ow ok niet zo handig van je eigenlijk om al direct te gaan bestellen, zonder dat je het zeker weet. Maar heb even gekeken op de site van antec zelf en daarop staat dat erin die kast gewoon High-efficiency EarthWatts 380 zit dus moet goed komen!

• LinuZZ
ik heb zojuist de aflevering zitten bekijken op mijn laptop, de laptop bevat de volgende hardware:

Core 2 Duo T7500 (2x 2,2 Ghz)
OS Windows Vista Bussiness
2 GB ram
80 GB 7200 rpm disk

de aflevering speelde eerst niet af, maar na het testen met CoreAVC pro in mediaplayer classic ging het goed. het stuk met de vogels speelt niet goed af, maar wat ik vreemd vind is dat ik geen stotterend beeld heb, maar gewoon een hangend beeld terwijl mijn CPU niets doet. kan iemand dit verklaren?

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rsvmark schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:30:
[...]

Ben benieuwd of iedereen die het wil testen dit nog kan binnenhalen, is toch 88 dagen oud!!
Ik zal het vanavond proberen, mocht het lukken zal ik kijken of ik het opnieuw kan posten voor geintereseerden.
Niet te geloven maar ik lijk hem nu nog aan te kunnen. Eens kijken of ik hem ook compleet krijg.

Testing, one, two ...

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:00:
[...]

Misschien een stomme vraag maar hoe kan ik zien of de zenders op dezelfde transponder zitten?
En kan ik dit vooraf al bekijken? Zodat ik van tevoren al weet of het gaat lukken?

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:13:
[...]

Niet te geloven maar ik lijk hem nu nog aan te kunnen. Eens kijken of ik hem ook compleet krijg.
ik ben m nu ook aan het downen.

• rsvmark
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:12:
[...]

ik ben m nu ook aan het downen.
Ik heb hem binnen :P

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb hem al gezien 8)

-=ONTOPIC=-

Testing, one, two ...

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 970,47

Ziet er heel goed uit!
Ik ben zelf ook aan een bijna gelijke config aan het denken.
Probeer alleen iets goedkoper uit te komen.... Zo ben ik aan het zoeken naar een iets minder fancy moederbord omdat ik ook voor een 38xx gpu erbij wil zetten. Wat betreft dit laatste... Zou een 3850 256mb niet voldoende als je hem alleen HTPC zaken gaat gebruiken en niet voor games? Wellicht is deze ook wat stiller....
Maar kunnen we met een dergelijke opstelling zonder problemen 1080p x264 films afspelen?
Ik krijg daar maar geen helder beeld van. Veel tegenstrijdige verhalen / berichten...

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:58

80000

mrox

Zou je zo vriendelijk kunnen zijn om de type te vermelden en waar je deze koopt? (in pricewatch zie ik niks staan, zal wel blind zijn)? _/-\o_

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:41:
[...]

Ziet er heel goed uit!
Probeer alleen iets goedkoper uit te komen.... Zo ben ik aan het zoeken naar een iets minder fancy moederbord omdat ik ook voor een 38xx gpu erbij wil zetten. Wat betreft dit laatste... Zou een 3850 256mb niet voldoende als je hem alleen HTPC zaken gaat gebruiken en niet voor games? Wellicht is deze ook wat stiller....
Maar kunnen we met een dergelijke opstelling zonder problemen 1080p x264 films afspelen?
Ik krijg daar maar geen helder beeld van. Veel tegenstrijdige verhalen / berichten...
Voor weergave van video (2d materiaal, incl. HD materiaal) doet de hoeveelheid geheugen van een videokaart er niet al te veel toe. Althans......in ieder geval zal 256 meer dan genoeg zijn........
Ook het moederbord doet er niet zoveel toe........

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb net bij Salland automatisering voor 38 euro een HTPC kast gekocht.
Het gaat om de Point of View M-station:

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/userfiles/gamer_products/cases/case_mstation.jpg

voor dat geld is mijn verwachting laag, maar nu al voordelen boven andere kasten:
- goedkoop
- full ATX
- geen riser card nodig

als er behoefte is maak ik wel een review als hij binnen komt.

groot plaatje 1
groot plaatje 2
groot plaatje 3
groot plaatje 4

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Volgens mij kan je zelfs de onboard output dan gebruiken ipv een dure videokaart te kopen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jazzper schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:11:
Ik heb net bij Salland automatisering voor 38 euro een HTPC kast gekocht.
Het gaat om de Point of View M-station:

[afbeelding]

voor dat geld is mijn verwachting laag, maar nu al voordelen boven andere kasten:
- goedkoop
- full ATX
- geen riser card nodig

als er behoefte is maak ik wel een review als hij binnen komt.

groot plaatje 1
groot plaatje 2
groot plaatje 3
groot plaatje 4
Was ik ook al ergens tegengekomen.

Als grootste nadeel zie ik de plaats van de voeding aan de voorzijde van de behuizing waardoor er een niet al te lange videokaart geplaatst zal kunnen worden. Maar hier is natuurlijk rekening mee te houden. Kast is natuurlijk erg goedkoop en dan mag je de lat niet al te hoog leggen maar al met al ziet hij er prima uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:41:
[...]

Ziet er heel goed uit!
Dat is dus ook mijn probleem. Ik lees heel veel tegenstrijdige berichten. En is op zich ook logisch omdat er zoveel variabelen zijn en niet iedereen full hd speelt.
Maar wat ik dus wil voorkomen is dat ik straks een systeem heb staan wat uiteindelijk niet de zwaarste HD films kan afspelen. Dus vandaar dat ik liever een beetje overkill heb op mn systeem maar me dan geen zorgen hoef te maken. Dan dat ik EUR 100 bespaar op mn videokaart of wat dan ook en me uiteindelijk kapot irriteer omdat ik die ene film niet kan afspelen.......
Maar goed ik wacht nog even met aanschaffen, eerste de centjes verzamelen :) . Januari/februari wordt het waarschijnlijk. Tegen die tijd ben ik wel weer wat wijzer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 13 december 2007 @ 23:07:
[...]

Voor weergave van video (2d materiaal, incl. HD materiaal) doet de hoeveelheid geheugen van een videokaart er niet al te veel toe. Althans......in ieder geval zal 256 meer dan genoeg zijn........
Ook het moederbord doet er niet zoveel toe........
Wat zijn dan volgens jou wel de belangrijkste elementen voor HD materiaal? Processor dan neem ik aan? En stel dat ik bezuinig op een moederbord/videokaart, is de quadcore 6600 genoeg voor de komende tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Volgens mij zit het zo:
- Een videokaart die HD-acceleratie ondersteunt (UVD, PureVideo) is handig als je BR/HD-DVD films afspeelt (H.264) of VC.1 materiaal hebt.
- Zonder een dergelijke videokaart geldt dat je een snelle processor (minimaal 5200+) moet hebben als je dit materiaal wil afspelen
- Voor MKV-achtige files (oa x264) geldt dat afhankelijk van het soort (1080p/720p) je altijd een snelle processor moet hebben aangezien acceleratie hiervan (nog) niet wordt ondersteund door videokaarten.

/edit
oa toegevoegd :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wokschotel op 14-12-2007 13:17 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:38:
Volgens mij zit het zo:
- Een videokaart die HD-acceleratie ondersteunt (UVD, PureVideo) is handig als je BR/HD-DVD films afspeelt (H.264) of VC.1 materiaal wil afspelen.
- Zonder een dergelijke videokaart geldt dat je een snelle processor (minimaal 5200+) moet hebben als je dit materiaal wil afspelen
- Voor MKV-achtige files (x264) geldt dat afhankelijk van het soort (1080p/720p) je altijd een snelle processor moet hebben aangezien acceleratie hiervan (nog) niet wordt ondersteund door videokaarten.
kijk dat is informatie!! En wat denk jij dat dan een "snelle" processor is? Snel genoeg om makkelijk MKV files mee af te spelen? Komt de quadcore 6600 in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Wokschotel schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 09:38:
Volgens mij zit het zo:
- Een videokaart die HD-acceleratie ondersteunt (UVD, PureVideo) is handig als je BR/HD-DVD films afspeelt (H.264) of VC.1 materiaal wil afspelen.
- Voor MKV-achtige files (x264) geldt dat afhankelijk van het soort (1080p/720p) je altijd een snelle processor moet hebben aangezien acceleratie hiervan (nog) niet wordt ondersteund door videokaarten.
Volgens mij is MKV alleen maar een container zoals AVI. Als daar X.264 materiaal inzit, zou dat op een UVD of Purevideo Videokaart geaccelereerd moeten worden.
Je moet echter wel een decoder gebruiken die deze technieken aanspreekt (bv. PowerDVD 7.3)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
Shuriken schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:51:
[...]

Volgens mij is MKV alleen maar een container zoals AVI. Als daar X.264 materiaal inzit, zou dat op een UVD of Purevideo Videokaart geaccelereerd moeten worden.
Je moet echter wel een decoder gebruiken die deze technieken aanspreekt (bv. PowerDVD 7.3)
X.264 wordt nog niet ondersteund door de ati chips, H.264 wel, dat mkv alleen een container is zegt inderdaad niets, maar er staat dan ook niet voor niets "MKV-achtige files". het is vaak zo dat *.mkv files gecodeerd zijn met de X.264 codec, waar de HD2XXX (nog?) niets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LinuZZ schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:23:
[...]

X.264 wordt nog niet ondersteund door de ati chips, H.264 wel, dat mkv alleen een container is zegt inderdaad niets, maar er staat dan ook niet voor niets "MKV-achtige files". het is vaak zo dat *.mkv files gecodeerd zijn met de X.264 codec, waar de HD2XXX (nog?) niets mee kan.
nVidia (chips) ook (nog?) niet hoor.....maar dat terzijde................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Ik heb trouwens de vogelscene afgespeeld en deze hapert bij mij dus ook iets (amd 5200+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

80000 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 22:58:
[...]

Zou je zo vriendelijk kunnen zijn om de type te vermelden en waar je deze koopt? (in pricewatch zie ik niks staan, zal wel blind zijn)? _/-\o_
Het is de Toshiba SD-H802A, kost momenteel 79,- bij Alternate.

Trouwens, bij de Duitse Alternate kun je voor 174,- een Blu-Ray speler kopen (Pioneer BDC-202BK) en voor 379,- een HD-DVD/Blu-Ray combo (LG GGW-H10N). Nog beetje prijzig, maar gaat wel de goede kant op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
rsvmark schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:56:
Ik heb trouwens de vogelscene afgespeeld en deze hapert bij mij dus ook iets (amd 5200+).
Bedankt voor je reactie, lijkt er dus op dat een 6000+ het minimum is wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:39:
[...]

kijk dat is informatie!! En wat denk jij dat dan een "snelle" processor is? Snel genoeg om makkelijk MKV files mee af te spelen? Komt de quadcore 6600 in de buurt?
Een gewone E/Q 6600 of E6750 zal het gros van de MKV-achtige files wel afspelen. Een zware MKV-file (bijvoorbeeld die vogelscene) moet een Q6600 denk ik wel aankunnen. Overclocken is natuurlijk ook een optie. Volgens mij schiet je dan wel je doel van een STILLE htpc voorbij, afhankelijk van de koeler uiteraard.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:19:
[...]

Een gewone E/Q 6600 of E6750 zal het gros van de MKV-achtige files wel afspelen. Een zware MKV-file (bijvoorbeeld die vogelscene) moet een Q6600 denk ik wel aankunnen. Overclocken is natuurlijk ook een optie. Volgens mij schiet je dan wel je doel van een STILLE htpc voorbij, afhankelijk van de koeler uiteraard.
Dat is waar inderdaad. Er zal ergens een gulden middenweg gezocht moeten worden tussen prestaties en geluidproductie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Wokschotel schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:19:
[...]

Denk er wel aan om CoreAVC pro te gebruiken. Dit programma werkt, mits je een licentie hebt en dus de "pro" versie (€10,-) op beide cores. Dat kan natuurlijk nogal wat verschil uitmaken qua performance!
Zie daarvoor ook deze link op hun website.

Persoonlijk vind ik het zonde om een zware quadcore in je pc te stoppen. In 99% van de gevallen zwaar overkill. Zoals ik al eerder aangaf kun je beter even wachten op de nieuwe / zuinige 45nm cpu's. Die kunnen deze MKV-achtige files ook aan en dan dan heb je wel een STILLE HTPC.
Mocht warmte en dus meer geluid je niet zoveel uitmaken dan lijkt me een Q6600 een prima keuze. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Schweino schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:58:
[...]

Bedankt voor je reactie, lijkt er dus op dat een 6000+ het minimum is wat je nodig hebt.
Ik zal die vogelscene eens afspelen op mijn E6600. (Ik zal 'm even terugzetten op default waardes.) Kijken of dat vloeiend gaat. Kunnen we dat als referentiekader meenemen in de zoektocht naar de minimale systeemeisen voor dit soort zware MKV-achtige files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die vogelscene gewoon te zwaar voor bijna elke pc, maar is het ook een uitzondering.
Ik bedoel; als je met een 5200+ alle .mkv's kan afspelen behalve die vogelscene, dan is dat goed genoeg lijkt me.

(Net die vogelscene gezien, echt super mooi shot, weliswaar op PS3 dus geen schokken. Prachtige serie, zeker het kopen waard ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb nog even door het topic gebladerd maar... WELKE vogelscene... 8)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Jazzper schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:55:
ik heb nog even door het topic gebladerd maar... WELKE vogelscene... 8)
bladeren???

Zoeken in een topic is veel makkelijker.......(wordt de zoektekst nog geel gemarkeerd ook............)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

Hmm, nog eens een probeersel:

Een media-center met mATX bord in verband met behuizing.

Dus uitgekomen op pricewatch: Asus P5E-VM HDMI, ivm onboard HDMI aansluiting.

Maar, het probleem: ik heb minstens 2 PCIe sloten nodig:
- DVB-T ontvanger
- WLAN-kaartje.

Kan ik één van beide in het 16x-slot steken zonder problemen?

Of zijn er andere mATX-moederborden met onboard HDMI aansluiting en 2x PCI aansluiting?

Beter kijken...
Card Interface (moederbord): PCI, 2x PCI-e 1x, PCI-e 16x. Gaat dus gewoon allemaal passen...

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 14-12-2007 17:41 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!!

Ik ga een HTPC bouwen ter vervanging van mijn huidige desktop pc die toch enkel als tv dienst doet.

Ik verwacht van het systeem dat het vooral stil is en een poos zal meekunnen, in combinatie met een lage prijs.

Dit is mn voorlopige config:

OrigenAE S14V HTPC Case
Asus Moederbord P5E-VM HDMI
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed
Kingston HyperX Dual Channel 1024 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2
2x Samsung SpinPoint F1 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Maxtor 200 GB Sata
DLINK WiFi Wireless N PCIe DWA-556
Hauppauge PVR 500 (reeds in mijn bezit)
DVD speler
Voeding

Jammer genoeg heb ik geen mogelijkheid om gigabit ethernet tot bij de pc te krijgen. Daarom ga ik voor veel opslagruimte en wireless.

Over bepaalde dingen ben ik nogniet zeker:

Ten eerste de moederbord/processor combinatie (micro atx). Ik wil geen aparte grafische kaart kopen. De P5E-VM van Asus heeft de G35 chipset aan boord. Het bord heeft wel slechts 1 PCI slot waardoor ik genoodzaakt ben een nieuwe wifi kaart(pci-e) te kopen.
Zijn er hiervoor goede alternatieven?

De DVD speler. Deze moet vooral stil zijn, aanpasbare drivespeed, en duurzaam. Ook moet ook een verwijderbaar front/bezel hebben omdat dit vervangen wordt door eentje dat bij de case past.

Ook heb ik gezien dat intel wifi PCI-Express kaartjes maakt zonder antenne weliswaar. Werken die zo of moet je daar nog een antenne aan bevestigen? het zou een mooie alternatief zijn omdat er dan geen antenne vanboven de kast steekt.

Voor de voeding heb ik al een vraag gepost in het voedingen topic. Suggesties uiteraard ook welkom.( stil, zuinig, hoog rendement, welk vermogen?)

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je wilt echt niet met videobestanden werken over wifi, imo... Baggerlangzame verbindingen...

MiniPCI kaartjes hebben altijd een of twee antenneconnectors (in laptops zitten die langs 't TFT scherm, en kun je ze met een kabeltje op je kaartje klikken). Zonder antenne is het baggerbereik, helaas.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Een soort crosspost, maar wellicht ook relevant voor de mensen hier. Ik heb een systeem gebouwd dat bijna identiek is aan dat van Chilly_Willy (met een Abit F-I90HD moederbord), maar tijdens het installeren van Windows gaat het helemaal mis. Misschien dat mensen met (min of meer) dezelfde configuratie hier ervaring mee hebben:
\[XP/Vista] PC gaat uit bij installatie

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Weet iemand meer over deze kast?
http://www.silverstonetek...c.php?pno=gd02mt&area=usa
http://www.hexus.net/content/item.php?item=8981

[ Voor 19% gewijzigd door Bakove op 14-12-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals....?
Het is een mooie behuizing maar of het touchscreen ook werkelijk functioneel is? Maar het scherm is ook voor media bruikbaar (foto, video,mp-3, enz.....). Hij is overigens al te koop in Nederland, levertijd 3-5 dagen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
Ik zal hem binnenkort eens downloaden en op het MediaCenter uitproberen, gezien de configuratie van rsv_mark verwacht ik dan ook een lichte stottering. Ik snap alleen niet zo goed waarom er zoveel ophef is over die ene scene. Waarom zou je een 6000+ of hoger processor in een MediaCenter gaan stoppen, om die ene specifieke scene met waarschijnlijk een erg hoge bitrate goed te spelen. Op de toekomst voorbereid hoeft niet te betekenen dat je er maar het zwaarste van het zwaarste in hoeft te gooien.

Een MediaCenter moet goed stil zijn, niet teveel energie slurpen en zoals ik al duidelijk probeerde te maken in mijn eerdere post: afspelen wat ik erop zet. De 5200+ voldoet voor mij aan al deze eisen, mocht dat over een paar maanden niet zo zijn, dan plaats ik er wel een videokaart in voor hardware acceleration.
strandbal schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:19:
Je wilt echt niet met videobestanden werken over wifi, imo... Baggerlangzame verbindingen...
Ik deel je mening. Met de wat grotere bestanden kan de WIFI verbinding voor gestotter zorgen, met name als je verschillende merken hardware combineert.

[ Voor 5% gewijzigd door Zyphrax op 15-12-2007 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
Zyphrax schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:38:
Ik zal hem binnenkort eens downloaden en op het MediaCenter uitproberen, gezien de configuratie van rsv_mark verwacht ik dan ook een lichte stottering. Ik snap alleen niet zo goed waarom er zoveel ophef is over die ene scene. Waarom zou je een 6000+ of hoger processor in een MediaCenter gaan stoppen, om die ene specifieke scene met waarschijnlijk een erg hoge bitrate goed te spelen. Op de toekomst voorbereid hoeft niet te betekenen dat je er maar het zwaarste van het zwaarste in hoeft te gooien.

Een MediaCenter moet goed stil zijn, niet teveel energie slurpen en zoals ik al duidelijk probeerde te maken in mijn eerdere post: afspelen wat ik erop zet. De 5200+ voldoet voor mij aan al deze eisen, mocht dat over een paar maanden niet zo zijn, dan plaats ik er wel een videokaart in voor hardware acceleration.

[...]

Ik deel je mening. Met de wat grotere bestanden kan de WIFI verbinding voor gestotter zorgen, met name als je verschillende merken hardware combineert.
Helemaal mee eens, de 5200 bevalt mij prima.
Ik zit wel te denken aan een losse videokaart maar dat is meer zodat ik af en toe een game kan spelen op mijn lcd. Tot nu toe is alles wat ik binnenhaal (en dat is nogal wat :P ) goed af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zyphrax schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:38:Een MediaCenter moet goed stil zijn, niet teveel energie slurpen en zoals ik al duidelijk probeerde te maken in mijn eerdere post: afspelen wat ik erop zet.
Dat hangt er inderdaad helemaal vanaf wat je persoonlijke voorkeur is. Stil, ok, dat zou fijn zijn. Maar energieverbruik interesseert me minder als dat betekent dat ik 1080P materiaal niet goed zou kunnen afspelen. Wat ik wil zeggen, iedereen gebruikt zijn media center anders. Ik zou het ding uitsluitend voor HD materiaal gebruiken. Dus af en toe een film, meer niet. Voor de rest heb ik meer dan adequate apparatuur staan namelijk. Energieverbruik maakt me niet veel uit, hoe het ding 1080P materiaal afspeelt juist wel. En stil is prettig, maar het hoeft ook weer niet 100% passief gekoeld te zijn wat mij betreft.

Tot de HD DVD en Blue Ray wedstrijd een beetje is overgewaaid zal ik waarschijnlijk ook een media center in elkaar gaan sleutelen. Ik heb namelijk geen zin om 2x >1000 euro aan spelers te gaan uitgeven waarvan misschien 1 standaard toch niet zal overleven. Tegen die tijd zien we wel weer verder :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Zyphrax schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 00:38:
Ik snap alleen niet zo goed waarom er zoveel ophef is over die ene scene. Waarom zou je een 6000+ of hoger processor in een MediaCenter gaan stoppen, om die ene specifieke scene met waarschijnlijk een erg hoge bitrate goed te spelen. Op de toekomst voorbereid hoeft niet te betekenen dat je er maar het zwaarste van het zwaarste in hoeft te gooien.
Op dit moment is het inderdaad de enige scene die problemen geeft, maar wellicht dat er in de (nabije) toekomst meer 1080p films uitkomen met zeer gedetailleerde scènes en dan vindt ik het zonde als ik een HTPC heb staan die het net niet allemaal aan an.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
Schweino schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:17:
[...]

Op dit moment is het inderdaad de enige scene die problemen geeft, maar wellicht dat er in de (nabije) toekomst meer 1080p films uitkomen met zeer gedetailleerde scènes en dan vindt ik het zonde als ik een HTPC heb staan die het net niet allemaal aan an.
Zou het niet zo kunnen zijn dat die film slecht is ge-encodeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua samenstelling van het systeem (moederbord, CPU en videokaart) ben ik er ongeveer wel uit. Twijfel nu alleen nog aan de componenten die de temperatuur in bedwang moeten houden.
Vraag me dus af of de Scyhte Ninja mini voor voldoende koeling zorgt? Hij is passief dus ik neem aan dat de fans in de kast zorgen voor verkoeling (indirect). Zijn de zalman fans dan voldoende die ik nu heb?
Of is het niet beter om een cpu koeler te nemen met fan erop? Op ikbenstil heb ik er één gevonden die naar zeggen heel stil is maar wel goed koelt. Het is de IBL fan 92/1000. Heeft één van jullie hier ervaring mee?

Even voor de duidelijkheid. Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid mijn systeem;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-V HDMI€ 136,38€ 136,38
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 204,50€ 204,50
1Kingston KHX6400D2LLK2/2G€ 75,-€ 75,-
1Sapphire HD3870, Radeon HD3870 512MB€ 185,-€ 185,-
1Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))€ 88,50€ 88,50
ImporterenTotaal€ 954,51

Ik twijfel dus met name over de koeling van de processor. Is de scythe ninja mini voldoende hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
kaajee schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 16:47:
[...]

bladeren???

Zoeken in een topic is veel makkelijker.......(wordt de zoektekst nog geel gemarkeerd ook............)
Ik wil niet zeuren hoor, maar heb je die link ook doorgelezen? Er staat nergens een link naar die vogelscene...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:40:
Vraag me dus af of de Scyhte Ninja mini voor voldoende koeling zorgt? Hij is passief
De Ninja Mini is niet passief. Er zit een 80MM fan op. Veel mensen in dit topic hebben de fan er echter afgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-usa.com/product/cpu/032/images/scmnj1000-main_203.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door _starbuck_ op 16-12-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:55
l0c4lh0st schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:48:
[...]

Ik wil niet zeuren hoor, maar heb je die link ook doorgelezen? Er staat nergens een link naar die vogelscene...
je zeurt wel, want ik had hem binnen enkele seconden gevonden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
l0c4lh0st schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:48:
[...]

In de eerste post als je mijn zoek link gebruikt staat toch:
Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264

de beruchte vogelscene, haalt hij 95% cpu load met core avc pro.
En en wordt helemaal niet naar een 'link' gevraagd, er wordt alleen gevraagd over wélke vogelscene het gaat. Dus je zeuert idd niet maar je leest niet goed........
En met alleen al de genoemde info is is makkelijk zelf te vinden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik wilde het ook niet zeggen, maar er staat alleen een verwijzing naar de film waar de scene in voor komt. Geen link dus.

mokay, maar om nu 4 en half gig te tanken voor 1 scene, dan pas ik even.

[ Voor 25% gewijzigd door Jazzper op 15-12-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strandbal schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:19:

MiniPCI kaartjes hebben altijd een of twee antenneconnectors (in laptops zitten die langs 't TFT scherm, en kun je ze met een kabeltje op je kaartje klikken). Zonder antenne is het baggerbereik, helaas.
dat is de reden dat ik 2x 750 GB in de pc steek voor data (muziek, films, pvr)
het zou voldoende moeten zijn voorlopig zodat ik niet over het netwerk moet met videobestanden.

Om het probleem met de uitstekende antenne op te lossen had ik gedacht aan een usb dongle voor de wifi.
Ben eens aan het zoeken naar meer info over die pci-e kaartjes en antennes maar vindt er niet direct veel nuttigs over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Qua samenstelling van het systeem (moederbord, CPU en videokaart) ben ik er ongeveer wel uit. Twijfel nu alleen nog aan de componenten die de temperatuur in bedwang moeten houden.
Vraag me dus af of de Scyhte Ninja mini voor voldoende koeling zorgt? Hij is passief dus ik neem aan dat de fans in de kast zorgen voor verkoeling (indirect). Zijn de zalman fans dan voldoende die ik nu heb?
Of is het niet beter om een cpu koeler te nemen met fan erop? Op ikbenstil heb ik er één gevonden die naar zeggen heel stil is maar wel goed koelt. Het is de IBL fan 92/1000. Heeft één van jullie hier ervaring mee?

Even voor de duidelijkheid. Dit wordt naar alle waarschijnlijkheid mijn systeem;

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 954,51

Ik twijfel dus met name over de koeling van de processor. Is de scythe ninja mini voldoende hiervoor?
-Waarom een moederbord met grafische chip (en HDMI) als je toch een aparte videokaart neemt? Beetje onlogisch en duurder. Je zou ook eens kunnen kijken naar de Gigabyte GA-P35C-DS3R 2.0

-NEC optische drives maken tering herrie!

-HD: ik zou de nieuwe Western Digital Caviar Green Power serie nemen:
CONCLUSIONS

It's the quietest desktop drive we've ever tested. It's the most efficient drive we've ever tested. And it comes in capacities up to 1 TB. What more do you want? As far as SPCR is concerned, this could be the perfect drive — at least until flash media takes over.
-Waarom Zalmans fans? Er zijn stillere/betere (Nexus.....?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de samsung spinpoints worden aangeprezen als een van de stillere...?
En welke DVD drive zou een goede vervanging zijn voor de NEC? Ik lees er namelijk wel goede verhalen over?
En de zalmanfans zijn toch ook redelijk stil? Zijn die Nexus veel stiller dan?

En de combinatie moederbord met HDMI chip heb ik gedaan omdat ik zeker wil zijn dat alles afgespeelt kan worden. Ga denk ik wel een mindere videokaart erbij nemen, misschien de HD2600pro. Kan ik ook nog wel eens een spelletje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:10:
Maar de samsung spinpoints worden aangeprezen als een van de stillere...?
Niet meer per definitie dus. Die Samsungs zijn stil hoor, no doubt. Maar die nieuwe serie GP van Western Digital is stiller, klopt ook wel want die passen hun draaisnelhied aan: 5400RPM wat nog steeds ruim genoeg is hoor....
Hier staat een volledig verslag.......
Als je toch de Samsung neemt zou ik de nieuwe F1 serie nemen; nog stiller....
En welke DVD drive zou een goede vervanging zijn voor de NEC? Ik lees er namelijk wel goede verhalen over?
Elke andere dan NEC............. :P (Asus met QuieTrack), Samsung, Plextor)
En de zalmanfans zijn toch ook redelijk stil? Zijn die Nexus veel stiller dan?
Yep! Veel stiller en helemaal als je even wacht tot januari als Nexus met hun PWM serie komt......
En de combinatie moederbord met HDMI chip heb ik gedaan omdat ik zeker wil zijn dat alles afgespeelt kan worden. Ga denk ik wel een mindere videokaart erbij nemen, misschien de HD2600pro. Kan ik ook nog wel eens een spelletje spelen.
Hier snap ik niets van?! Alles afgespeeld kan worden? Daarvoor heb je toch je externe kaart? Die is/zijn (bijna) altijd beter dan welke onboard dan ook. Overigens is die 2600 idd meer dan genoeg hoor.....
Je kiest óf voor een aparte videokaart óf voor een onboard (puur budgetair eigenlijk). Niet voor beide. Enige reden kan zijn dat je per se dat ene board wil om z'n features bijv. en dat daar toevallig ook onboard vga op zit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 954,51

Waarom een Quad processor en geen Dual(bv E8400),lijkt me een beetje overkill en scheelt een boel warmte als je de Scythe Ninja Mini wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
_starbuck_ schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 09:41:
[...]
Zou het niet zo kunnen zijn dat die film slecht is ge-encodeerd?
Nee, deze scene is gewoon gruwelijk gedetailleerd en heeft dus een erg hoge bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het gekke is, op mijn normale PC (E6600, 4GB geheugen, 8800 GTS 640MB, Vista Ultimate, VLC player) speelt die vogelscene ook slecht af, terwijl de CPU last niet boven de 70% uit komt. Is dan de videokaart dus te zwak?

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-12-2007 18:01 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
Hm Patrick27 voor stilte van de dvd drive gebruik je bijv. de software drivespeed of anydvd. Die schroeven de snelheid van de spelers terug zodat ze vrijwel geruisloos functioneren. Dus in dat geval zal het een zorg zijn welke speler je gebruikt. Maar ik zou voor de NEC 7170 of 7173 gaan dat zijn uitstekende spelers.

2600 pro een mindere kaart? Voor games is het niet de snelste maar voor HD content wel de betere keuze. HD Beeldkwaliteit van een onboard 690g chipset laat te wensen over. HQV tests bewijzen dat. Dat is met de 2600 pro of 8600GT wel anders. Maar goed de meeste mensen zullen wel tevreden zijn met de beeldkwaliteit van de 690g chipset.

[ Voor 61% gewijzigd door et36s op 15-12-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi is dat he dat iedereen een andere mening heeft :). Alleen lastig voor mensen zoals ik die weinig technische kennis hebben van computers. :) Zit elke keer weer te twijfelen of ik iets zal veranderen.

Ik heb kleine veranderingen aangebracht in mijn configuratie;

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-VM HDMI€ 126,39€ 126,39
1Club3D HD 2600 Pro€ 68,64€ 68,64
2Nexus Real Silent SP802512L-03 (80mm, 17,6dB, 3/4p)€ 4,95€ 9,90
1Samsung SH-203N€ 25,74€ 25,74
1Western Digital Caviar GP WD5000AACS, 500GB€ 99,78€ 99,78
ImporterenTotaal€ 849,95

Ik denk dat ik met bovenstaande begin. Op zich wil ik wel wachten op die nieuwe intel chips maar dat duurt me te lang. Wil in januari/februari toch echt al mn HD materiaal bekijken :) En mn moederbord is er toch op voorbereid dus dat komt goed.
Die floppydtv komt ook wel. Eerst dit maar in elkaar zien te krijgen en draaiende houden.
Daarna inderdaad floppydtv's voor het tv kijken en opnemen. Gebruik momenteel toch al mn HDTV decoder en dat blijf k nog wel even doen. Die Origenkast past er qua kleur prima bij en kan prima boven mn HTPC staan.

Vroeg me nog wel af of het frontje van de DVD speler van mijn behuizing erbij zit? Ik heb nu namelijk een witte/zwarte DVDwriter, maar mn kast is zilver. Mischien een domme vraag maar goed stel m toch ff.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 21:24:
2600 pro een mindere kaart? Voor games is het niet de snelste maar voor HD content wel de betere keuze. HD Beeldkwaliteit van een onboard 690g chipset laat te wensen over. HQV tests bewijzen dat. Dat is met de 2600 pro of 8600GT wel anders. Maar goed de meeste mensen zullen wel tevreden zijn met de beeldkwaliteit van de 690g chipset.
Heb je een link naar die tests? Lijkt me wel interessant.

Ik heb nu namelijk een 8500GT en ga straks over op de 690G, ik wil natuurlijk geen kwaliteit verliezen, dus eigenlijk zou ik een 8600GT erbij moeten kopen (mijn 8500GT heeft volgens mij geen HDCP..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:45:
Mooi is dat he dat iedereen een andere mening heeft :). Alleen lastig voor mensen zoals ik die weinig technische kennis hebben van computers. :) Zit elke keer weer te twijfelen of ik iets zal veranderen.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 849,95

Ik denk dat ik met bovenstaande begin. Op zich wil ik wel wachten op die nieuwe intel chips maar dat duurt me te lang. Wil in januari/februari toch echt al mn HD materiaal bekijken :) En mn moederbord is er toch op voorbereid dus dat komt goed.
Die floppydtv komt ook wel. Eerst dit maar in elkaar zien te krijgen en draaiende houden.
Daarna inderdaad floppydtv's voor het tv kijken en opnemen. Gebruik momenteel toch al mn HDTV decoder en dat blijf k nog wel even doen. Die Origenkast past er qua kleur prima bij en kan prima boven mn HTPC staan.

Vroeg me nog wel af of het frontje van de DVD speler van mijn behuizing erbij zit? Ik heb nu namelijk een witte/zwarte DVDwriter, maar mn kast is zilver. Mischien een domme vraag maar goed stel m toch ff.
Het is twijfelachtig of de Origen X11 nog door Rax te leveren is. Ik heb er ook in bestelling staan maar alleen omdat deze uitermate goed geprijsd is voor dit soort behuizingen. Houd een scheef oog naar een alternatief v.w.b. de HTPC kast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 22:45:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 849,95

Je gaat je gang maar....... :P

Echter ik snap nog steeds niet je redenering achter je dubbele videokaart; de onboard en een aparte 2600....dat is nou echt nergens voor nodig. Los van het feit dat het duurder is kost het je ook nog eens meer energie en meer warmte en dus moeilijker stil te krijgen dan wanneer je de onboard video weglaat.

Ook al gebruik je de onboard vga niet, het/hij zal altijd stroom nodig hebben en dus enigzins warm worden ook....

Dus waarom in hemelsnaam een durder board kopen met features waarva je van te voren al weet dat je ze niet gebruikt? En als het nou om een lullige seriele poort gaat oid, maar het gaat hier om een toch wel redelijk essentieel onderdeel van dat mb: een onboard video kaart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
@ patrick27

Je voeding is ook wat overkill je hebt waarschijnlijk al genoeg aan 400 watt.
Met je geheugen ook ben je van plan om over te gaan klokken zoniet kun je ook goedkopere geheugen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

MoRz schreef op zondag 16 december 2007 @ 10:58:
@ patrick27

Je voeding is ook wat overkill je hebt waarschijnlijk al genoeg aan 400 watt.
Met je geheugen ook ben je van plan om over te gaan klokken zoniet kun je ook goedkopere geheugen nemen.
Ook @patrick27

Kies i.p.v. die 600 Watt voeding van Zalman een 430 Watt voeding van Seasonic. Deze dus.
Ik durf zelfs te stellen dan de 380 Watt versie nog ruim genoeg is om je systeem te trekken.
Deze dan.

Deze voedingen zijn loeistil en gaan heel efficient met hun vermogen om.

EDIT: De corsair voedingen zijn eigenlijk Seasoinic voedingen, alleen dan uitgebracht door |Corsair. Je zou dus ook voor deze 450 Watt versie kunnen gaan. Voordeel is dat e volgens mij ook nog modulair zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door bosaap22 op 16-12-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
na een beetje gespeeld te hebben met de 'vogelscene' ben ik tot de volgende resultaten gekomen:

X.264:

niet af te spelen op een P4 3,0 Ghz HT met HD2400 Pro
niet af te spelen op een Mobile C2D 2,2 Ghz met Intel Graphics

VC1:

niet af te spelen op de mobile,
WEL af te spelen op de HD2400.

ik heb dan ook besloten niet te investeren in een dure CPU voor mijn HTPC02, maar te kiezen voor een HD2400, met de hardware acceleratie gaat het dan wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Heb eindelijk mijn systeem in elkaar gezet. Gaat voorlopig vooral dienen als thuis server maar later waarschijnlijk ook als HTPC. Helaas gaat het laatste voorlopig sowieso niet lukken aangezien de X1250 die op de Gigabyte GA-MA69GM-S2H zit niet fatsoenlijk werkt onder Linux ;( Ik wist dat de drivers van ATi bagger waren maar het is de afgelopen jaren schijnbaar niet eens significant verbeterd. Grootste probleem waar ik tegen aan loop is dat video overlay (XV) niet ondersteund wordt voor on-board videokaarten. Zelfs een normale DVD afspelen is te zwaar zonder video overlay, laat staan HDTV kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:58

80000

mrox

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 12:58:
[...]

Het is de Toshiba SD-H802A, kost momenteel 79,- bij Alternate.

Trouwens, bij de Duitse Alternate kun je voor 174,- een Blu-Ray speler kopen (Pioneer BDC-202BK) en voor 379,- een HD-DVD/Blu-Ray combo (LG GGW-H10N). Nog beetje prijzig, maar gaat wel de goede kant op !
Hartstikke bedankt, ik kan wening reviews over deze vinden, anders dat hij gebruikt wordt in de XBOX hddvd addon en luidruchtig is. Als je hem koopt, zou je jouw review kunnen geven over het geluidsniveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem hier al liggen, ben nog aan het wachten op mn nieuwe moederbord..
Hopelijk komt deze van de week binnen en kan ik alles testen. Ook nog op zoek naar een goede HD-DVD die het kopen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Planet Earth is een aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
Vraagje over de saber 2020..
t is een dual tuner kaart, waardoor je naar iets kan kijken terwijl je iets anders opneemt..

maar is het ook mogelijk om twee verschillende dingen tegelijk op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb die op Blu-Ray, echt onzettend mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
Bakove schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:19:
Vraagje over de saber 2020..
t is een dual tuner kaart, waardoor je naar iets kan kijken terwijl je iets anders opneemt..

maar is het ook mogelijk om twee verschillende dingen tegelijk op te nemen?
lijkt me dat dit mogelijk is met alle dual-tuner kaarten. Het hangt denk ik voornamelijk af van de gebruikte software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Laatst online: 03-02 19:18
Ik wil een HTPC gaan bouwen en deze zal voorlopig onder een gewone Loewe PAL tv komen staan.

In feite is dit grotendeels de standaard setup die al vaker genoemd is.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 BE-2350€ 72,-€ 72,-
1Antec Fusion Black€ 136,17€ 136,17
1Gigabyte GA-MA69GM-S2H€ 58,65€ 58,65
1Kingston KVR667D2N5K2/2G€ 32,06€ 32,06
1Lite-On LH-20A1S€ 22,10€ 22,10
1Noctua NF-S12-1200 (120mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood)€ 14,86€ 14,86
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)€ 83,90€ 83,90
ImporterenTotaal€ 449,68

Daarnaast nog een microsoft remote en een floppydtv + cam voor casema (+/- 285 euro)
Als software zat ik te denken aan windows xp met mediaportal

Nu heb ik alleen nog een paar vragen die iemand wellicht voor mij kan beantwoorden:
1. Volgens mij zou deze setup uiteindelijk met alleen een nieuwe processor geschikt kunnen gemaakt worden voor 1080P of zie ik iets over het hoofd. Anders vervang ik hem tzt wel voor een snellere AM2+ processor die er tegen die tijd op de markt is. Momenteel heb ik toch nog geen geschikte tv, dus is het geldverspilling.

2. Kan deze setup wel 720P in een sterke codec als h264/x264 afspelen?

3. Is een HTPC als deze goed werkbaar onder een oude tv met alleen een afstandsbediening? Voor onderhoud/updaten wil ik een vnc applicatie gaan gebruiken, maar verder als het kan alleen een remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

LinuZZ schreef op zondag 16 december 2007 @ 13:28:
na een beetje gespeeld te hebben met de 'vogelscene' ben ik tot de volgende resultaten gekomen:

X.264:

niet af te spelen op een P4 3,0 Ghz HT met HD2400 Pro
niet af te spelen op een Mobile C2D 2,2 Ghz met Intel Graphics

VC1:

niet af te spelen op de mobile,
WEL af te spelen op de HD2400.

ik heb dan ook besloten niet te investeren in een dure CPU voor mijn HTPC02, maar te kiezen voor een HD2400, met de hardware acceleratie gaat het dan wel goed!
Om wat voor Intel graphics gaat het eigenlijk?

De X3100 zou het goed moeten doen als k de berichten op internet mag geloven.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
@ wouterovic HQV review @ Guru3d

HQV @ Anandtech

[ Voor 83% gewijzigd door et36s op 16-12-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Laatst online: 27-01 13:58
Volg deze draad al een tijdje, ben van plan in de nabije toekomst een HTPC te bouwen en las hier over de " Vogelscene "
Heb een 2 minuten montage gemaakt, het is een WMV bestand, het is ongeveer 200mb en staat in de alt groep hdtv, zoek op PlanetEarth-Vogelscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
_Apache_ schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:54:
[...]

Om wat voor Intel graphics gaat het eigenlijk?

De X3100 zou het goed moeten doen als k de berichten op internet mag geloven.
ik heb de X3100, maar ik zou niet weten hoe ik het voor elkaar krijg dat hij mee gaat helpen met decoden

Pagina: 1 ... 6 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!