Ik heb vandaag een HTPC in elkaar gezet en wilde net Vista x64 gaan installeren. Nou, dat feest ging mooi niet door. De PC boot vanaf de DVD, ik krijg het zwarte scherm met de witte balk (loading files) en vervolgens de eerste keer het bootscherm (met het gele balkje). En vlak daarna gaat het mis: de PC gaat helemaal uit (alsof ik de uit-knop heb ingedrukt).
Natuurlijk heb ik het nog een paar keer geprobeerd, één van die keren kreeg ik op precies dat moment een blauw scherm: STOP C000021A (Fatal System Error). Helaas, zoeken met Google of op GoT levert me geen bruikbare tips op, ook niet in de BSOD-gids van GoT.
Wat heb ik al geprobeerd:
Natuurlijk heb ik het nog een paar keer geprobeerd, één van die keren kreeg ik op precies dat moment een blauw scherm: STOP C000021A (Fatal System Error). Helaas, zoeken met Google of op GoT levert me geen bruikbare tips op, ook niet in de BSOD-gids van GoT.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Windows XP installeren. Deze doet hetzelfde op het moment dat ik een partitie moet kiezen waarop geinstalleerd moet worden.
- Een voor een de geheugenreepjes eruit halen om te checken of er daar een fout in zit
- De SATA-harddisk loskoppelen
- De on-board geluidskaart uitgeschakeld in de BIOS
- Moederbord: Abit F-I90HD
- RAM: Kingston Memory 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 Kit 2 | KVR800D2N5K2/2G
- Case/PSU: Antec NSK2400 (mATX, 380W)
- CPU: Intel Core 2 Duo E2180
- DVD: NEC Optiarc AD-7170S
- Harddisk: Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)