Het VFD van de HD135 is voor mij ook niet zo interessant. Ik zie juist weer berichten dat de software die erbij zit om hem aan te sturen erg goed is. Veel mogelijkheden(temperatuur, fansnelheid, mail, MCE berichten of gepersonaliseerd) verder zal ik er ook niet veel mee doen.Gerritjuh schreef op donderdag 27 december 2007 @ 23:47:
[...]
De HD135 heeft een VFD display van VLSYS en daar zijn nog wel problemen mee (of geweest), zo begrijpt de VLSYS geen RC6 infrarood codes zodat bijvoorbeeld een standaard Microsoft afstandsbediening of toetsenbord niet werken (naast nog wat andere comptabiliteits problemen zoals het in standby zetten met één druk op de knop, dat laatste kan opgelost zijn in de laatste driver, die heb ik echter niet kunnen testen omdat ik het display niet meer in bezit heb).
Verder is het thermisch gezien niet zo'n goede kast in vergelijking met de HD160 of X11 van OrigenAE. Dat laatste komt in de diverse reviews ook duidelijk naar voren.
Dus wil je een X11 "look a like" dan is de Zalman HD160 echt de betere keuze. Deze is, als je alle berichten moet geloven, zelfs gemaakt door OrigenAE en biedt mijn inziens nog meer vrijheid als het gaat om koeling (en de daarmee samenhangende stilte).
Eigenlijk is de HD135 de kast met de meeste koelingsmogelijkheden. Echter die paar mini-fans die er stock in zitten zijn erg slecht. Linker en rechterkant van de kast zijn volledig opengewerkt en er passen dan ook makkelijk 3 extra 120mm fans in als je een beetje handig bent.
Het stuk van SilentPCReview laat zien dat het een mooie kast is, maar dat de standaard fans bagger zijn. Ander nadeel is dat je voeding maximaal 140mm mag zijn, nu las ik ergens anders dat dat opgelost zou zijn met de recente modellen.
....
OriginAE X11v2 is ook prachtig, maar waarom dan nergens een review? Ik kan er maar 1 vinden en die is van het oude model v1. Beetje objectieve review is toch wel prettig alvorens 229 euro uit te geven.