Dus jij wil zeggen dat passtrough stiekum geen passtrough is en dat dit : http://cmediadrivers.googlepages.com/home bijvoorbeeld niet gaat werken.-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:29:
[...]
Ehhhh, dat is niet helemaal waar. Voor veel mensen zal het niet uitmaken, maar voor de puristen onder ons (lees: mensen met een bovengemiddelde speakerset) is een onboard oplossing niet acceptabel. Het schijnt namelijk zo te zijn dat verreweg de meeste chips de samplingfrequentie van het bronsignaal toch bewerken, OOK bij passthrough. Het idee daarachter is volgens mij dat ze signalen van verschillende (sampling)frequenties samen kunnen voegen tot 1 frequentie. Veel geluidskaarten kunnen wel handmatig switchen van uitgangsfrequentie waardoor bewerking niet schijnt voor te komen als deze uitgangsfrequentie overeenkomt met de frequentie van het bronsignaal. Er zijn echter maar enkele geluidskaarten waarvan bekend is dat deze dit volledig automatisch doen. Ik heb b.v. de M-audio Revolution 7.1. Een dergelijke oplossing is interessant voor mensen die zowel films kijken als muziek luisteren op hun htpc.
Helaas zijn er voor de m-audio 7.1 nog steeds geen vista drivers dus die valt af voor mij. Zijn er nog andere opties?