Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 15:25
-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:29:
[...]

Ehhhh, dat is niet helemaal waar. Voor veel mensen zal het niet uitmaken, maar voor de puristen onder ons (lees: mensen met een bovengemiddelde speakerset) is een onboard oplossing niet acceptabel. Het schijnt namelijk zo te zijn dat verreweg de meeste chips de samplingfrequentie van het bronsignaal toch bewerken, OOK bij passthrough. Het idee daarachter is volgens mij dat ze signalen van verschillende (sampling)frequenties samen kunnen voegen tot 1 frequentie. Veel geluidskaarten kunnen wel handmatig switchen van uitgangsfrequentie waardoor bewerking niet schijnt voor te komen als deze uitgangsfrequentie overeenkomt met de frequentie van het bronsignaal. Er zijn echter maar enkele geluidskaarten waarvan bekend is dat deze dit volledig automatisch doen. Ik heb b.v. de M-audio Revolution 7.1. Een dergelijke oplossing is interessant voor mensen die zowel films kijken als muziek luisteren op hun htpc.
Dus jij wil zeggen dat passtrough stiekum geen passtrough is en dat dit : http://cmediadrivers.googlepages.com/home bijvoorbeeld niet gaat werken.

Helaas zijn er voor de m-audio 7.1 nog steeds geen vista drivers dus die valt af voor mij. Zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:25
orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:38:
[...]

Met Windows SideShow (Vista) kun je deze afstandsbediening gebruiken.
Werken die dingen ook met XP? Of is het echt alleen Vista? Zo nee, zijn er remotes (al dan niet universal) met een schermpje zodat ik in ieder geval voor het luisteren van mijn lossless muziekcollectie geen monitor of projector hoef aan te doen?

[ Voor 40% gewijzigd door -Moondust- op 24-01-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dracula schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:38:
[...]

Dus jij wil zeggen dat passtrough stiekum geen passtrough is en dat dit : http://cmediadrivers.googlepages.com/home bijvoorbeeld niet gaat werken.

Helaas zijn er voor de m-audio 7.1 nog steeds geen vista drivers dus die valt af voor mij. Zijn er nog andere opties?
Dat van de Cmedia chip zal best werken, maar waar het mij om gaat is dat de geluidskaart zelf automatisch de bronfrequentie handhaaft. Ik heb begrepen dat veel geluidskaarten dus wel een zuiver signaal kunnen doorgeven, maar dat je handmatig de frequentie moet instellen in de opties van de geluidskaart om deze voereen te laten komen met de frequentie van het bronsignaal. Zeker als je veel wisselt tussen video en audio is dat erg lastig. En ik heb geen htpc om telkens dingen met de hand te moeten wijzigen. Er zijn dacht ik meerdere kaarten die het net als de M-audio Revolution 7.1 automatisch doen, maar die heb ik niet paraat. Overigens wel een idee om deze op te nemen in de startpost van het vervolgtopic (aanstaand weekend heb ik naar grote waarschijnlijkheid wel tijd dit te doen). Ik heb mijn info gehaald uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 15:25
-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:54:
[...]

Dat van de Cmedia chip zal best werken, maar waar het mij om gaat is dat de geluidskaart zelf automatisch de bronfrequentie handhaaft. Ik heb begrepen dat veel geluidskaarten dus wel een zuiver signaal kunnen doorgeven, maar dat je handmatig de frequentie moet instellen in de opties van de geluidskaart om deze voereen te laten komen met de frequentie van het bronsignaal. Zeker als je veel wisselt tussen video en audio is dat erg lastig. En ik heb geen htpc om telkens dingen met de hand te moeten wijzigen. Er zijn dacht ik meerdere kaarten die het net als de M-audio Revolution 7.1 automatisch doen, maar die heb ik niet paraat. Overigens wel een idee om deze op te nemen in de startpost van het vervolgtopic (aanstaand weekend heb ik naar grote waarschijnlijkheid wel tijd dit te doen). Ik heb mijn info gehaald uit dit topic.
Oke ja dat handmatig frequentie aanpassen zo inderdaad niet handig zijn. Maar als ik die site goed lees hoef je dat volgens mij niet te doen, of zie ik iets over het hoofd?

En aangezien die m-audio niet ondersteund wordt door Vista :'( .

[ Voor 11% gewijzigd door Dracula op 24-01-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:35:
[...]

Wellicht dat het beter kan met horizontale heatpipes, maar om te zeggen dat verticaal niet werkt lijkt niet in overeenstemming te zijn met de werkelijkheid.
Volgens mij werken heatpipes verticaal juist op hun best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dracula schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:23:
[...]

Oke ja dat handmatig frequentie aanpassen zo inderdaad niet handig zijn. Maar als ik die site goed lees hoef je dat volgens mij niet te doen, of zie ik iets over het hoofd?

En aangezien die m-audio niet ondersteund wordt door Vista :'( .
In die thread waarnaar ik heb gelinkt in mijn vorige post hierover worden 3 kaarten genoemd die automatisch switchen. Dat zijn de HDA X-Plosion 7.1, de Club3D Theatron Agrippa en de Terratec Aureon 5.1 Sky. Volgens mij is de voorwaarde wel dat bij de instellingen is aangegeven dat standaard 44.1kHz moet worden uitgestuurd via de S/PDIF. Voor 44.1kHz materiaal wordt dan niet geresampled. Voor DD en DTS wordt dan automatisch overgeschakeld naar 48kHz, daar DD en DTS nooit in 44.1kHz schijnen voor te kunnen komen. Overigens lijkt mij dat in dat geval ELKE kaart die 44.1kHz en 48kHz kan uitsturen dus automatisch kan switchen mits de standaard ingestelde frequentie 44.1kHz is. In dat geval heeft degene die roept dat die Cmedia chip het ook kan dus gelijk. Jammere is dat hij het niet verder heeft onderbouwd, alleen verwijzing naar dat Cmedia artikel. Maar goed, ik heb geen ervaring met andere kaarten dan de M-audio Revolution 7.1, daarvan weet ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Bakove schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:34:
[...]

Volgens mij werken heatpipes verticaal juist op hun best..
Kan je ook vertellen waarom? Anders wordt het een wellus/niettus-discussie. Argumenten kunnen dat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierin zie je dat er nieuwe ATI videokaarten zijn die erg interesant kunnen zijn voor HTPC`s

grote voordelen:
55 micron process en mede hierdoor zuiniger en stiller
een verbeterde UVD engine (geen details bekend)
goedkoper te maken dan de huidige ATI radeon kaarten
sneller dan hun voorganger

of en in hoeverre deze beter zijn (of niet) dan nvidias arsenaal weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:00
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:13:
hierin zie je dat er nieuwe ATI videokaarten zijn die erg interesant kunnen zijn voor HTPC`s

grote voordelen:
55 micron process en mede hierdoor zuiniger en stiller
een verbeterde UVD engine (geen details bekend)
goedkoper te maken dan de huidige ATI radeon kaarten
sneller dan hun voorganger

of en in hoeverre deze beter zijn (of niet) dan nvidias arsenaal weet ik niet
Het zou mooi zijn als ze hardwarematige acceleratie van X264 (1080p) ondersteunen, maar dat zal wel wishfull thinking zijn.

Tevens passen er in mijn behuizing alleen low profile kaarten. Hopelijk komen er daar een paar meer van op de markt. Het liefst passief gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Vertikaal of Horizontaal plaatsen van heatpipes.

Ik neem het voortouw wel even ipv maar gewoon wat te brullen......
(en ook wellicht om de discussie meteen de kop in te drukken)

Het is gebaseerd op het feit dat de heatpipes gevuld zijn met een vloeistof die gas wordt als het warm/heet wordt. Gas heeft de eigenschap op te stijgen omdat het iha lichter is dan lucht. Vandaar dat er mensen zijn die denken dat ze verticaal moeten staan, dus de heatpipes naar 'boven' gericht, omdat op die manier het warme gas naar boven verspreid wordt en daardoor gelijkmatiger verdeeld wordt over/door de hele heatsink.

Theoretisch verhaal dat sec gezien best klopt of kan kloppen, echter er zijn tests uitgevoerd met het neusje van de zalm op heatpipe cpu koeler vlak, de Thermalright XP-120 en daar blijkt het dus helemaal niets uit te maken.
De Thermalright XP-120 is 'eigenlijk' een 'platte' koeler waarbij de heatpipes in een desktop dus horizontaal liggen, gemonteerd in een tower kast zijn de heatpipes verticaal.

vertikaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/XP-120_vert_01.jpg
Ook hier kun je overigens over twisten: verticaal of horizontaal, want de heatpipes lopen in een bocht zoals je ziet. Doet er dus (ook) geen drol toe......

Wellicht kan het nog te maken hebben met de kwaliteit (secure productie wijze?), maar lijkt me sterk.
VERTICAL VS. HORIZONTAL

Finally, the HS test platform was positioned vertically (as it would be in a tower case) to verify Thermalright's claim that positioning has no effect on performance. The results are essentially identical, so users can rest assured that Thermalright is telling it straight on this one.
(bron)

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 24-01-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
LuukNouwen schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:32:
[...]

Het zou mooi zijn als ze hardwarematige acceleratie van X264 (1080p) ondersteunen, maar dat zal wel wishfull thinking zijn.
De 2400 en 2600 ondersteunen in principe ook al x264, alleen de H264 decoder van Powerdvd (zijn er eigenlijk wel andere momenteel) gaat niet goed met de x264 stream om in de zin, dat deze neit wordt herkend als H264 welke het wel is. Kortom, de decoder moet aangepast worden. Momenteel is er alleen een truukje om 720p x264 wel met hardwareversnelling af te spelen. Dat truukje komt erop neer dat de header van de x264 stream een andere waarde krijgt waardoor blijkbaar de de foute interpretatie van de Powerdvd H264 decoder wordt omzeild. Kortom, ik verwacht dat de nieuwe ATi kaarten met hetzelfde probleem kampen wat betreft de hardwareversnelling van x264. Volgens mij verwoord ik het zo goed, maar correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
LuukNouwen schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:32:
[...]
.........

Tevens passen er in mijn behuizing alleen low profile kaarten. Hopelijk komen er daar een paar meer van op de markt. Het liefst passief gekoeld.
Hiero (een 3450):
Afbeeldingslocatie: http://www.bit-tech.net/content_images/2008/01/ati_radeon_hd_3450_3470_and_3670/hd3450-1s.jpg

fannetje vervangen door een koelblok, klaar is kees. Ook al meteen HDMI (geen DVI meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:36

mvds

Totally awesome!

-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:35:
[...]

Mooi ding! Zou die feilloos werken met Media Portal en op die manier het mogelijk kunnen maken om op mijn htpc de gewenste muziek af te spelen zonder gebruik te maken van een weergever (monitor, tv, beamer, etc.)?
Daar zijn ze voor bedoeld, dus ik neem aan van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 09:46:
Werken die dingen ook met XP? Of is het echt alleen Vista? Zo nee, zijn er remotes (al dan niet universal) met een schermpje zodat ik in ieder geval voor het luisteren van mijn lossless muziekcollectie geen monitor of projector hoef aan te doen?
SlideShow is Vista only :) En ja, dan moet je een kast nemen met zo'n touchpanel erin, dan kan het wel, want dat touchpanel is eigenlijk gewoon een monitor.
kaajee schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:40:
Hiero (een 3450):
[afbeelding]

fannetje vervangen door een koelblok, klaar is kees. Ook al meteen HDMI (geen DVI meer)
Ik zie helaas alleen geen S/PDIF header, dus geen beeld+geluid over de HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:47:
[...]

Ook ik liep tegen het probleem aan dat de nieuwe HTPC in een bestaand TV meubel moest passen. Ik heb gekozen voor de Omaura TF8

[afbeelding]

De kast is even breed (43.5 cm) als mijn AV receiver en DVD player en slechts 40 cm diep. Ik heb echter wel een opening gemaakt in het achterpaneel van het TV meubel, om de HDMI, opt. SP/DIF en voedingskabel de ruimte te geven (en makkelijk te kunnen in/uitpluggen). Moest wel in overleg met de legerleiding ;)
Hmm, nog net te diep volgens mij.. Iemand anders nog tips? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:37
obsidian schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:17:
[...]

SlideShow is Vista only :) En ja, dan moet je een kast nemen met zo'n touchpanel erin, dan kan het wel, want dat touchpanel is eigenlijk gewoon een monitor.
Sideshow heeft natuurlijk niets te maken met je kast met ingebouwd schermpje (er zijn mij nog geen kasten bekend waar het ingebouwde touchscreen als Sideshow device kan functioneren), je AB kan dus net zo goed een Sideshow device zijn.
Ik zie helaas alleen geen S/PDIF header, dus geen beeld+geluid over de HDMI?
Ati kaarten hebben bijna altijd een eigen audio codec op de VGA kaart zitten, dus wel degelijk beeld en geluid over HDMI.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:00
kaajee schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Hiero (een 3450):
[afbeelding]

Dat is mooi. Afgaande op het artikel lijkt het een reference-model. Wie weet komen er mooie varianten op, bijvoorbeeld standaard passief gekoeld (scheelt weer het aanscaffen van een losse koeler + garantie). Volgens de officiele ATI-afbeeldingen op bit-tech-net ondersteunt de kaart DTS/ Dolby Digital, dus ik zou zeggen dat de kaart ook geluid via de HDMI geeft, al weet ik niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
obsidian schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:17:
[...]

In dat geval heb ik er niets aan. Een kast emt touchscreen is ook geen optie, omdat ik die niet hebben kunnen vinden met een hoogte van max 14,5 cm. Kortom, ik ben nog steeds op zoek om voor mijn HTPC met winxp een oplossing te vinden om zonder monitor, tv of beamer mijn muziekcollectie te kunnen afspelen. Wie heeft nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:20:
[...]
Hmm, nog net te diep volgens mij.. Iemand anders nog tips? :D
Volgens mij moet je als je ondieper wil net als ik aan een SFF, barebone achtige kast. Er zijn geen HIFI achtige kasten die in een 40cm diepe kast passen (door de kabels kan je kast max 35cm zijn...), ik heb hier al veel naar gezocht, die zijn er niet. :)

Herhaling van de tip: Antec NSK1380 (ik ga m'n pc straks bij azerty ophalen en laat nog weten hoe het bevalt :9~ )

Afbeeldingslocatie: http://trendy.nikkeibp.co.jp/news/digital07q4/20071226links.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 24-01-2008 15:06 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe Ati kaarten hebben ook 5.1 geluid over HDMI. Google maar even, of kijk op hardwareinfo.com

Ik ga die 3450 kopen als die verkrijgbaar is, mn onboard x1250 wordt namelijk gezien als x1200 en HD-DVDs schokken als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Gerritjuh schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:26:Sideshow heeft natuurlijk niets te maken met je kast met ingebouwd schermpje (er zijn mij nog geen kasten bekend waar het ingebouwde touchscreen als Sideshow device kan functioneren), je AB kan dus net zo goed een Sideshow device zijn.
Je leest het verkeerd. Hij vroeg of er zoiets was voor onder XP :) Nee, SideShow werkt alleen onder Vista. Om zoiets te kunnen onder XP kan je zo'n touchpanel nemen in je kast. Zo bedoelde ik het ;)
Ati kaarten hebben bijna altijd een eigen audio codec op de VGA kaart zitten, dus wel degelijk beeld en geluid over HDMI.
Maar waarschijnlijk geen DTS-HD denk ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:11:
....... mn onboard x1250 wordt namelijk gezien als x1200
Nou en? Wat maakt dat nou uit? Geef het beestje een naampje. Door wie wordt die eigenlijk als x1200 gezien? Mooie boel zou dat zijn als jij de keuze van je aankopen laat beïnvloeden door een stukje software dat verkeerd is en daardoor een verkeerde naam geeft.

Of dacht jij echt dat je een verkeerd exemplaar gekregen hebt en dat je onboard x1250 terecht als x1200 gezien wordt?

Jouw bord (ik weet niet eens welke het precies is, maar als het een 690G MB is) heeft zeker een x1250 grafische chipset, of althans één die daar op gebaseerd is.......
Da's wat anders en heeft maar ten dele met bovenstaande te maken. Dat heeft meer met je CPU of software (decoders) te maken in dit geval. Als je dit topic gelezen had, had je kunnen lezen dat er zat mensen zijn die met een x1250 / 690G chip prima HD materiaal kunnen weergeven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 00:03
Die Radeon 3450 heeft volgens mij een displayport en geen hdmi port. Heb alleen geen idee of je daar een standaard hdmi kabel op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
et36s schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:46:
Die Radeon 3450 heeft volgens mij een displayport en geen hdmi port. Heb alleen geen idee of je daar een standaard hdmi kabel op kan aansluiten.
Weet ik ook niet zeker, kwam wel dit tegen:
HDMI and DisplayPort
- These interfaces are so similar, it's ridiculous. DisplayPort 1.1 was released to be fully compatible with HDMI 1.3; there is little-to-no difference between the two. Consumers will be able to purchase simple HDMI adaptors for DisplayPort hardware, or can make use of HDMI-to-DisplayPort cables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Niet online
-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:06:
[...]

Kan je ook vertellen waarom? Anders wordt het een wellus/niettus-discussie. Argumenten kunnen dat voorkomen.
Uhm.. t is niet de bedoeling om hier een heatpipe discussietopic van te maken denk ik.. :P t ging mij er meer om dat die opmerking nergens op sloeg dat heatpipes horizontaal moeten staan om te werken.. en dat terwijl er zat mensen zijn die deze opstelling gebruiken (met zelfs 65W procs)

Kajee heeft een leuk stukje over geplaatst..

ff korte aanvulling.. waar het op neerkomt is dat de heatpipe gedeeltelijk gevuld is met een vloeistof (de rest is vacuum). Door de warmte van de warmtebron (CPU) verdampt de vloeistof (en stijgt op).. De opgenomen verdampingsenergie wordt dus verplaatst..
Vervolgens wordt de heatpipe op een andere plek gekoeld waardoor het gas weer condenseert (hierbij komt de verdampingsenergie weer vrij, maar die wordt dus door het koelblok uitgestoten). De condens moet terugstromen naar de warmtebron.. dan is het dus handig dat de koeling boven zit en de warmtebron onder..
Er bestaan echter ook heatpipes waarin een soort viltje (zo noem ik t maar, maar ik bedoel dus eigenlijk materiaal dat vloeistof opneemt waardoor de vloeistof zich kan verplaatsen) zit.. dit zorgt ervoor dat als de condens niet vanzelf terug kan stromen dat dit zich niet ophoopt op een bepaalde plek, maar dat de vloeistof opgenomen wordt door het viltje waardoor deze dan toch verspreid wordt.. (net als wanneer je een keukenrol op een natte plas water op tafel zou leggen bijv, dan verspreid het water zich ook door de keukenrol)
Deze heatpipes kunnen inderdaad in veel meer situaties ingezet worden, maar hoe dan ook is het klinkklare onzin dat heatpipes per se horizontaal gebruikt moeten worden.. en dat vertikaal niet zou werken..

[ Voor 6% gewijzigd door Bakove op 24-01-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 15:43:
[...]

Nou en? Wat maakt dat nou uit? Geef het beestje een naampje. Door wie wordt die eigenlijk als x1200 gezien? Mooie boel zou dat zijn als jij de keuze van je aankopen laat beïnvloeden door een stukje software dat verkeerd is en daardoor een verkeerde naam geeft.

Of dacht jij echt dat je een verkeerd exemplaar gekregen hebt en dat je onboard x1250 terecht als x1200 gezien wordt?

Jouw bord (ik weet niet eens welke het precies is, maar als het een 690G MB is) heeft zeker een x1250 grafische chipset, of althans één die daar op gebaseerd is.......

[...]

Da's wat anders en heeft maar ten dele met bovenstaande te maken. Dat heeft meer met je CPU of software (decoders) te maken in dit geval. Als je dit topic gelezen had, had je kunnen lezen dat er zat mensen zijn die met een x1250 / 690G chip prima HD materiaal kunnen weergeven.......
Ik heb inderdaad een 690G bord, namelijk die van GigaByte, 2 zelfs. Allebei met de nieuwste drivers (eerst orginele cd gebruikt, maar werkte ook niet) en allebei worden ze weergegeven als x1200.
Zoals je misschien weet is er een verschil in de x1250 en de x1200. De x1250 biedt ondersteuning voor Avivo en kan HD video met GPU-accelleratie afspelen. Althans volgens deze bron

Nu schokt mijn HD-DVD speler, van Toshiba, bij het afspelen van HD-DVDs. Nu denk ik dat dit dus ligt aan het feit dat mijn pc de x1250 ziet als een x1200 en derhalve geen ondersteuning biedt hieraan.

Ik heb inderdaad gelezen dat mensen HD materiaal afspelen met een x1250, ik doe dit zelf ook. mkv's van 1080p gaan vloeiend i.c.m. mijn 5200+. Probleem zit em ook niet daar in, maar in het afspelen van HD-DVD's. Ik heb alleen nog niemand gezien die HD-DVD's en/of Blu-Rays vloeiend afspeelt met een x1250.

Daarom dat ik dus aangeef dat ik zo'n nieuwe Ati kaart zal kopen, omdat ik het op deze manier maar niet werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:06:
[...]

Ik heb inderdaad een 690G bord, namelijk die van GigaByte, 2 zelfs. Allebei met de nieuwste drivers (eerst orginele cd gebruikt, maar werkte ook niet) en allebei worden ze weergegeven als x1200.
Zoals je misschien weet is er een verschil in de x1250 en de x1200. De x1250 biedt ondersteuning voor Avivo en kan HD video met GPU-accelleratie afspelen. Althans volgens deze bron

Nu schokt mijn HD-DVD speler, van Toshiba, bij het afspelen van HD-DVDs. Nu denk ik dat dit dus ligt aan het feit dat mijn pc de x1250 ziet als een x1200 en derhalve geen ondersteuning biedt hieraan.

Ik heb inderdaad gelezen dat mensen HD materiaal afspelen met een x1250, ik doe dit zelf ook. mkv's van 1080p gaan vloeiend i.c.m. mijn 5200+. Probleem zit em ook niet daar in, maar in het afspelen van HD-DVD's. Ik heb alleen nog niemand gezien die HD-DVD's en/of Blu-Rays vloeiend afspeelt met een x1250.

Daarom dat ik dus aangeef dat ik zo'n nieuwe Ati kaart zal kopen, omdat ik het op deze manier maar niet werkend krijg.
Wat jij wilt, 't is jouw leven en geld......
Maar op jouw Gigabyte moederbord met 690G chipset zit echt een ATi Radeon x1250 (en geen 1200, die zit op de 690V serie) ze horen wel (allebei) in de 1200 series, dat lees je waarschijnlijk.

Hier is een officiële PDF van AMD/ATi te downloaden met alle beschikbare moederborden. Daar staat het op:
http://ati.amd.com/products/pdf/Motherboard_Catalog_with_AMD_Chipsets_March_2007.pdf

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/atix1250t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 GA-MA69GM-S2H, maar Ati Catalyst Control Center en Vista (bij display settings) zien het als een Radeon X1200. Ik vraag me dus af of dit het probleem is, en hierdoor dus geen HD-DVDs werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:36:
Ik heb 2 GA-MA69GM-S2H, maar Ati Catalyst Control Center en Vista (bij display settings) zien het als een Radeon X1200. Ik vraag me dus af of dit het probleem is, en hierdoor dus geen HD-DVDs werken.
Tegen zoveel eigenwijsheid ben ik niet opgewassen, sorry ik kap er nu mee.

Als ik jou was zou ik het moederbord gaan ruilen, zeggen dat ze de verkeerde chipset er op geplakt hebben. Een x1200 ipv een x1250.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er een x1250 op zit, dat probeer je me steeds duidelijk te maken, maar dat is ook helemaal niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Als jouw moederbord (ten onrechte) aangeeft dat er een X1200 op zit, zal de ATI driver hoogstwaarschijnlijk inderdaad niet de juiste drivers laten, en mis je de hardware acceleratie voor bepaalde videoformaten...
Is er niet een BIOS update te krijgen of zo die dit corrigeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
@Wouterovic
Heb je al 100% uitgesloten dat er andere oorzaken zijn van het schokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:36

TdV

Mijn x1250 (690g bord in p2-m2a690g) geeft ook aan dat hij een x1200 is maar ik kan gewoon Avivo gebruiken in powerdvd. Die naam zegt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is hardware acceleratie ingeschakeld in PowerDVD, maar als ik dan een HD-DVD afspeel, dan is die uitgeschakeld en kan niet worden ingeschakeld.

TdV, heb jij nog iets extra's geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
Misschien een ATi driver probleem? Ik heb namelijk geprobeerd met Quicktime 7.4 die ondersteunt de H264 codec. Een van de volgende trailers af te spelen.

Quicktime H264 trailers

Dat zijn H264 trailers en geen x264. Ook mijn ATI 3850 icm Windows Vista lijkt mijn UVD chipset niet aan te spreken. Processor load 100%

De driver die ik gebruik is de ATi Cataclyst 8.1. Nu heb ik wel een upgrade gedaan van een NVIDIA 7950GT en het probleem nog niet nader bekeken..

[ Voor 30% gewijzigd door et36s op 24-01-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De x1250 ondersteund idd Avivo, maar voor hardwarematige versnelling van HD-DVD / Blu-ray heb je UVD nodig.
Dus voor ong. € 45,00 een ATI HD2400XT erin proppen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:15:
Bij mij is hardware acceleratie ingeschakeld in PowerDVD, maar als ik dan een HD-DVD afspeel, dan is die uitgeschakeld en kan niet worden ingeschakeld.

TdV, heb jij nog iets extra's geinstalleerd?
Heb jij een AGP versie? Daar schijnen nogal wat problemen mee te zijn t.a.v. hardwarematige versnelling. Kijk sowieso (AGP of niet) eens in deze guide. Wellicht wordt door een of meerdere tweaks jouw probleem opgelost. Mocht je er meer over willen lezen, dan kan je hier terecht. Je bent niet de enige die hardwareversnelling niet werkend krijgt, mocht het een schrale troost zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Pci-e versie.

Maar goed, die stickers van Blu-Ray en HD-DVD staan leuk op de moederbord verpakking, maar zijn zinloos (i.c.m. 5200+). Binnekort maar zo'n Ati kaart halen.
Wat een gedoe allemaal, voor die enkele HD-DVDs die ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Iemand al op het idee gekomen om ssd harddisks te gaan gebruiken in een htpc. Lijkt me ideaal, snelle opstarttijd. Zeker met win xp + mediaportal. Komend jaar gaan die dingen behoorlijk in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

yep, maar bijna 500 euro vind ik een hoop geld. Dalen zullen ze, maar niet met de snelheid die wij wensen :'( Dan maar een raptor bv en geld voor let's say 4 bulk schijven overhouden. Lijkt me een betere investering.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
onsgeluk schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:53:
yep, maar bijna 500 euro vind ik een hoop geld. Dalen zullen ze, maar niet met de snelheid die wij wensen :'( Dan maar een raptor bv en geld voor let's say 4 bulk schijven overhouden. Lijkt me een betere investering.
Ik zie dat ze er eentje van 8GB hebben voor 143 euro. Is toch wel genoeg voor alleen het OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
@ Moondust: 8GB is niet genoeg voor als men Vista erop wilt

Zodra de prijzen zakken en de transfersnelheid ook is toegenomen ga ik zeker over op SSD. Maar goed het duurt volgens mij nog wel even voordat een 64GB SSD betaalbaar is. Ik heb eens 165,- voor een 74GB raptor neergeteld. Dit is toch wel het maximum wat ik aan 64GB SSD zou willen uitgeven.

Zijn er meer mensen net als ik geinteresseerd in een OrigenAE s14v/s16t behuizing? Vind ze er behoorlijk premium uitzien. (wel prijzig) Helaas probeer ik al 3 dagen tevergeefs de webpagina van OrigenAE te bereiken. Heeft iemand ervaring met de supportafdeling van OrigenAE? Als die net zo brak is als de webpagina... pff

[ Voor 6% gewijzigd door et36s op 24-01-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:12:
@ Moondust: 8GB is niet genoeg voor als men Vista erop wilt

Zodra de prijzen zakken en de transfersnelheid ook is toegenomen ga ik zeker over op SSD. Maar goed het duurt volgens mij nog wel even voordat een 64GB SSD betaalbaar is. Ik heb eens 165,- voor een 74GB raptor neergeteld. Dit is toch wel het maximum wat ik aan 64GB SSD zou willen uitgeven.

Zijn er meer mensen net als ik geinteresseerd in een OrigenAE s14v/s16t behuizing? Vind ze er behoorlijk premium uitzien. (wel prijzig) Helaas probeer ik al 3 dagen tevergeefs de webpagina van OrigenAE te bereiken. Heeft iemand ervaring met de supportafdeling van OrigenAE? Als die net zo brak is als de webpagina... pff
vista hoeft niet perse voor HTPC en ik acht het niet onmogelijk als je vista wat aanpast met nlite (als dat al kan, zo niet zal dat spoedig komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:12:

Ik ga een S16V bestellen, de site is op dit moment bereikbaar. Geen idee hoe de support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00
Ik twijfel ook nog tussen een S14V en een S16V, mijn voorkeur neigt toch naar de S14V want die is in mijn ogen wat eleganter (minder hoog). Raar inderdaad dat die site al 3 dagen uit de lucht is, heb er de afgelopen weken redelijk wat tijd doorbebracht en op de plaatjes gekwijld ;).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenDJ schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:27:
Ik twijfel ook nog tussen een S14V en een S16V, mijn voorkeur neigt toch naar de S14V want die is in mijn ogen wat eleganter (minder hoog). Raar inderdaad dat die site al 3 dagen uit de lucht is, heb er de afgelopen weken redelijk wat tijd doorbebracht en op de plaatjes gekwijld ;).
Houd er rekening mee dat de S14V een micro atx is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

-Moondust- schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:07:
[...]

Ik zie dat ze er eentje van 8GB hebben voor 143 euro. Is toch wel genoeg voor alleen het OS?
van de transcend site(dus voor 143 euro):
Performance : Read up to 30MB/s, Write up to 26MB/s (8GB, 16GB) (with UDMA Mode4)
Read up to 25MB/s, Write up to 8MB/s (32GB) (with UDMA Mode4)

Wat nu al mogelik is qua snelheid uit dit artikel:
De leessnelheid van de 128GB-ssd is 100MBps tegenover 120MBps voor Samsungs 64GB-ssd, terwijl de schrijfsnelheid zakt van 100MBps naar 70MBps.

En uit dit artikel de theorethische snelheid in de nabije toekomst:
Terwijl ddr2-dram een doorvoersnelheid van 12GB per seconde kan behalen, claimt Ashwood met flashgeheugens de data met een snelheid van 16GB per seconde op te kunnen hoesten. Hierdoor is de technologie vooral interessant voor producenten van ssd-drives, zo schrijft Eetimes

Zoek de verschillen ;)

ps.http://www.origenae.com/en/products_htpc.htm is langzaam, maar doet het gewoon bij mij :?

[ Voor 4% gewijzigd door onsgeluk op 25-01-2008 00:30 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
onsgeluk schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 00:24:
[...]

van de transcend site(dus voor 143 euro):
Performance : Read up to 30MB/s, Write up to 26MB/s (8GB, 16GB) (with UDMA Mode4)
Read up to 25MB/s, Write up to 8MB/s (32GB) (with UDMA Mode4)

Wat nu al mogelik is qua snelheid uit dit artikel:
De leessnelheid van de 128GB-ssd is 100MBps tegenover 120MBps voor Samsungs 64GB-ssd, terwijl de schrijfsnelheid zakt van 100MBps naar 70MBps.

En uit dit artikel de theorethische snelheid in de nabije toekomst:
Terwijl ddr2-dram een doorvoersnelheid van 12GB per seconde kan behalen, claimt Ashwood met flashgeheugens de data met een snelheid van 16GB per seconde op te kunnen hoesten. Hierdoor is de technologie vooral interessant voor producenten van ssd-drives, zo schrijft Eetimes

Zoek de verschillen ;)
Nog ff wachten is dus het devies. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Ach, tot een dag terug dacht ik dat met een PDA ook gebeld kon worden :$

Vraagje van een andere orde: FloppyDTV wordt aangeraden omdat het bijdraagt aan de all-in-one gedachte. Echter, als ik deze thread lees, blijken er nogal wat verschillen tussen de decoders te zitten qua beeldkwaliteit. Hoe is de FloppyDTV in dat opzicht? AIO is mooi, maar beeldkwaliteit vind ik net ff wat belangrijker. En de samsung 360 blijkt voorlopig toch wel het beste beeld op te leveren.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
onsgeluk schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:12:

Vraagje van een andere orde: FloppyDTV wordt aangeraden omdat het bijdraagt aan de all-in-one gedachte. Echter, als ik deze thread lees, blijken er nogal wat verschillen tussen de decoders te zitten qua beeldkwaliteit. Hoe is de FloppyDTV in dat opzicht? AIO is mooi, maar beeldkwaliteit vind ik net ff wat belangrijker. En de samsung 360 blijkt voorlopig toch wel het beste beeld op te leveren.
Maar dan stap je niet alleen van het AIO principe af, maar eigenlijk ook van digitale ontvangst. Want stel je neemt de samsung 360, dan krijg je vervolgens met geen mogelijkheid het beeldsignaal digitall in je PC. Dan zul je nl. een analoge uitgang van je samsung op een analoge video in (capture) ingang van je pc moeten aansluiten. En dan ook nog eens via de minste analoge manier, nl. composiet. Je hebt dan ook nog steeds een video capture (tuner) kaart in je PC nodig.

En ik hoor alleen maar goede berichten over de FloppyDTV.........die is ook eigenlijk niet te vergelijken met stand alone digitale decoders (stb's). Is een hele andere insteek......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Meer gezochte info in dit topic?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Bookmarked! Ga ik eens rustig doorlezen, thx.
kaajee schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:40:
[...]

Maar dan stap je niet alleen van het AIO principe af, maar eigenlijk ook van digitale ontvangst. Want stel je neemt de samsung 360, dan krijg je vervolgens met geen mogelijkheid het beeldsignaal digitall in je PC. Dan zul je nl. een analoge uitgang van je samsung op een analoge video in (capture) ingang van je pc moeten aansluiten. En dan ook nog eens via de minste analoge manier, nl. composiet. Je hebt dan ook nog steeds een video capture (tuner) kaart in je PC nodig.

En ik hoor alleen maar goede berichten over de FloppyDTV.........die is ook eigenlijk niet te vergelijken met stand alone digitale decoders (stb's). Is een hele andere insteek......
Het signaal hoeft niet perse de PC in daar opnemen me niet echt boeit gezien het shitty aanbod. Maar als ik tv kijk, doe ik dat wel graag op de hoogst mogelijke kwaliteit, vandaar de vraag. Ik ben bereid hiervoor het AIO principe los te laten(met enige tegenzin, dat wel).

Voor wat betreft de connectie, de 360 heeft een hdmi uitgang. Bestaan er capturecards met een dergelijke ingang? Dat zou 1 van je bezwaren wegnemen.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32

Ik heb de gewone digitale ontvanger van samsung (standaard bij digitaal pakket van casema) en weet dus niets van de 360. Maar mijn beeld via de htpc (met floppydtv) is mooier dan via de samsung! Alleen blijft het nog even wachten op support voor hdtv van microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
onsgeluk schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:43:

Voor wat betreft de connectie, de 360 heeft een hdmi uitgang. Bestaan er capturecards met een dergelijke ingang? Dat zou 1 van je bezwaren wegnemen.
Nee, anders had ik dat ook wel als optie genoemd. Althans, ze bestaan, zeldzaam, duur en is discutabel gezien 'rechten'' enzo......Dus of ze goed werken (en blijven).......
Blackmagic heeft ze (oa.) en dan moet ook je (HTPC) software er nog mee om kunnen gaan......

[ Voor 5% gewijzigd door kaajee op 25-01-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Uit dat topic het volgende citaat:
Nu heb ik 3 verschillende SD ontvangers en 1 HD ontvanger (Samsung natuurlijk) en daarnaast een HTPC met FloppyDTV in huis dus vergelijken is een fluitje van 1 eurocent. Ik vind (persoonlijk) het Floppy plaatje vrijwel gelijk (ik zie geen verschil op een 32" Samsung Flatpanel) aan de beeldkwaliteit van de Samsung HD ontvanger en duidelijk beter dan welke SD ontvanger dan ook.

We gaan dus voor de AIO :) met FloppyDTV

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

onsgeluk schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:23:
[...]

Uit dat topic het volgende citaat:
Nu heb ik 3 verschillende SD ontvangers en 1 HD ontvanger (Samsung natuurlijk) en daarnaast een HTPC met FloppyDTV in huis dus vergelijken is een fluitje van 1 eurocent. Ik vind (persoonlijk) het Floppy plaatje vrijwel gelijk (ik zie geen verschil op een 32" Samsung Flatpanel) aan de beeldkwaliteit van de Samsung HD ontvanger en duidelijk beter dan welke SD ontvanger dan ook.

We gaan dus voor de AIO :) met FloppyDTV
Dat was mijn reactie en als aanvulling hierop...

De Samsung 32" LCD-TV is inmiddels vervangen door een Panasonic Plasma en de HTPC is via component daarop aangesloten. Het FloppyDTV plaatje is zeker NIET minder geworden, ik zou bijna willen beweren dat het nu nog beter tot zijn recht komt op deze TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Laatst online: 03-02 19:18
Pegasus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:47:
[...]

Ook ik liep tegen het probleem aan dat de nieuwe HTPC in een bestaand TV meubel moest passen. Ik heb gekozen voor de Omaura TF8

[afbeelding]

De kast is even breed (43.5 cm) als mijn AV receiver en DVD player en slechts 40 cm diep. Ik heb echter wel een opening gemaakt in het achterpaneel van het TV meubel, om de HDMI, opt. SP/DIF en voedingskabel de ruimte te geven (en makkelijk te kunnen in/uitpluggen). Moest wel in overleg met de legerleiding ;)
Deze kast roept 2 vragen op:
- Waar in Nederland is deze kast te koop? De website noemt zelf norrod.nl, maar daar kan ik hem niet vinden.
- Wat kost hij? Dit zal wel weer een ontzettend dure kast zijn ben ik bang. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Dragonslaughter schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Deze kast roept 2 vragen op:
- Waar in Nederland is deze kast te koop? De website noemt zelf norrod.nl, maar daar kan ik hem niet vinden.
- Wat kost hij? Dit zal wel weer een ontzettend dure kast zijn ben ik bang. :z
In Nederland wil Norrod de verkoop en distributie gaan doen. Echter, is het onduidelijk of dat een kant-en-klaar systeem zal zijn of ook de losse onderdelen. Ik heb Norrod meerdere malen gebeld (sinds november 2007) en daar bleven ze vaag over.

Ik heb de kast met OLED en remote kit bij SpecialTech besteld.

En ja, hij is niet goedkoop. Omgerekend:

- kast zonder voeding € 190
- OLED € 86
- remote € 55

Ook is de kast via een aantal duitse webshops te koop. Verder gaat MultiMediaPC Omaura leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
Kom er niet helemaal uit welk moederbord ik moet nemen voor mijn media centertje.

komt een E8400 op te zitten dus 775.
Moet PCI-E hebben voor de 2600 / 8600 of iets in die richting
Minimaal 1 x gewoon PCI slot voor mijn Club 3D Agrippa Theatron
En 2 sloten voor mijn FloppyDTV's (dus moet ik firewire op het bord hebben)
2 x SATA voor schijf en brander

Veel borden hebben of veel te veel (en zijn dus ook te duur voor wat ik nodig heb) of net geen firewire bijvoorbeeld. Zoek dus geen 8 x Sata en RAID maar wel weer firewire.

Iemand een goede tip? FullATX is geen probleem.

De systemen die ik steeds hier voorbij zie komen opgesomt zijn allemaal op basis van AMD. Moet zeggen heb een BE2400 en de Asus M2A-VM HDMI en het zijn ook prima spullen! Maar wil gewoon ietsjes meer overhebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 25-01-2008 16:15 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

http://www.alternate.nl/h...1066307&showTechData=true

Wil niet lullig klinken, maar was dat nou echt zo moeilijk op te zoeken?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

et36s schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:12:Zijn er meer mensen net als ik geinteresseerd in een OrigenAE s14v/s16t behuizing? Vind ze er behoorlijk premium uitzien. (wel prijzig) Helaas probeer ik al 3 dagen tevergeefs de webpagina van OrigenAE te bereiken. Heeft iemand ervaring met de supportafdeling van OrigenAE? Als die net zo brak is als de webpagina... pff
Ik heb die S14V al een aantal weken staan, en deze week zijn al mn onderdelen aangekomen!
Ben hem nu aan het bouwen ik zal een paar fotos trekken.

Heb de S14V genomen omdat ik de verhoudingen ook beter vind kloppen dan bij de 16, die is te hoog.
Het enige wat ik vergeten ben ik een andere koeler. Ik heb er een core2duo ingestoken met de boxed koeler, zal die voldoende koelen in het toch wel volle systeem denken jullie? Er zit nog een 92mm koeler aan de schijven en 2x 60mm aan de achterkant.

Grtz,

Koen

PS: mag ik hier fotos posten in dit topic? zo ja uploaden op de site of met imageshack ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de E8400 zo ongeveer wel leverbaar is zat ik te denken aan;

Antec Fusion V2
Asus P5E-VM HDMI
Intel Core 2 Duo E8400
GeIL DDR2 Value 4096 MB, PC6400, 800 MHz, 5,
Samsung SH-S203B
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Scythe Scythe Ninja Mini
Vista

TV Tuner

Heeft het enig nut om hierbij een videokaart te kopen met deze CPU? Wordt niet mee gegamed.

Dagelijks gebruik TV/HDDVD/surfen/tikken etc. Overigens geen nadeel tov een normale PC voor intensief gebruik?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
@ Teennagel die setup van je is krachtig genoeg. Dus het heeft geen enkele zin om een videokaart aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-12-2021
DarkShadow schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:36:
Iemand al op het idee gekomen om ssd harddisks te gaan gebruiken in een htpc. Lijkt me ideaal, snelle opstarttijd. Zeker met win xp + mediaportal. Komend jaar gaan die dingen behoorlijk in prijs dalen.
Ik heb een HTPC gebouwd met een Gigabyte i-Ram.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogiseverything.com/images/Gigabyte_20Ramdisk.jpg

In dit kaartje stop je maximaal 4x 1GB aan DDR geheugen die dan als SATA harddisk fungeert.
Opstart tijd is zeker erg snel. Random zoekbewerkingen al helemaal! Windows start nu binnen 12 seconden op. Het windows laadbalkje gaat precies één keer van links naar rechts, en dan is windows MCE al geladen en staat het bureaublad klaar op mijn tv. De POST duurt nog het langste van het hele laadproces. Verder natuurlijk 100% stil. De opslag capaciteit is natuurlijk wel erg beperkt, maar genoeg om alles wat ik wil te kunnen draaien. Voor opslag van diverse media gebruik ik gewoon de netwerkshares van mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
@Teennagel: Gek wel, ik ga voor exact diezelfde setup. Na enkele weken zoeken, reviews lezen, deze topic ondersteboven halen. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me alleen af of de Fusion 70 euro meer waard is dan de NSK2480. In principe als je een zwarte neemt met de samsung drive ziet het er gewoon netjes uit, zonder useless LED en volume knop. Brushed alu is wel nice. 380w PSU lijkt mij ook meer dan genoeg. De E8400 verbruikt niet zoveel en zeker als je er geen videokaart/geluidskaart in heb lijkt me meer overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:35:
Vraag me alleen af of de Fusion 70 euro meer waard is dan de NSK2480. In principe als je een zwarte neemt met de samsung drive ziet het er gewoon netjes uit, zonder useless LED en volume knop. Brushed alu is wel nice. 380w PSU lijkt mij ook meer dan genoeg. De E8400 verbruikt niet zoveel en zeker als je er geen videokaart/geluidskaart in heb lijkt me meer overkill.
Hij past mooier bij alle andere componenten. Ik vind die knop enz wel iets hebben. Het is een keuze dat je moet maken he ...

Verder is alles dus heavy genoeg om x264 materiaal te spelen. Ik ben eens benieuwd wat het beeld gaat geven op mijn LCD tv via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ook te denken aan de Chieftec HE-02. Mooie kast, 100% aluminium. Wat duurder, echter heb ik nog een zalman 460w voeding hier liggen waar ik niks mee doe dus dat komt wel goed uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
@Teennagel: Waar ge je al je componenten bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet, twijfel nog over de kast. Wordt waarschijnlijk 4Launch.

Chieftec HE-02: http://www.4launch.nl/sho...he-02b-atx-no-psu--zwart-

4GB komt er in ieder geval in, zit ook nog even te denken over de HD3850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 11:48:
Nog niet, twijfel nog over de kast. Wordt waarschijnlijk 4Launch.

Chieftec HE-02: http://www.4launch.nl/sho...he-02b-atx-no-psu--zwart-

4GB komt er in ieder geval in, zit ook nog even te denken over de HD3850.
Mooie behuizing maar...., voeding komt aan linker-voorzijde te ziten en standaard geen I-Mon display?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Almering
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-02-2024

Almering

Notebook niet voor games!

Laat die RS780 (UVD incl.) chipset maar komen! _/-\o_
Mobo zal wel ca. 90 euro worden maar dan heb je met een 5200+ AMD X2 voor 1080p zeker geen videokaart meer nodig. (Let op dit is een aanname, gezien het feit dat sommige met een 690G en een redelijke CPU al (bijna) geen videokaart nodig hebben om (*.mkv) Full HD content af te spelen).

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja.. geef dan liever wat geld uit voor een nieuwe 45nm intel cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik heb zo eens dit draadje zitten volgen en ben een hoop wijzer geworden. Merk wel dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie. 8)7 Oja mijn doel is een HTPC te maken, die HD content kan streamen en evt als VCR kan dienen. Ik heb een Gbit netwerk liggen.
Ik kwam tot de volgende config en nou ben ik benieuwd of er mensen zijn die denken: Hoe kan je dat nou doen, je kan het beter zus en zo doen.

MSI K9N Neo-F v3
AMD Athlon 64 x2 5200+
MSI rx2600xt 256, HSK
Corsair TWIN2X 2x1GB DDR2 PC2-6400, 800Mhz
Silverstone LC17S
Gigabyte I-ram 4gb

Heb alleen nog geen idee wat voor tv-kaart ik moet kopen. Moet eigenlijk alleen maar gebruikt kunnen worden voor opnemen, dus 1 tuner moet voldoende zijn toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hardware-lover schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:47:
[...]

Mooie behuizing maar...., voeding komt aan linker-voorzijde te ziten en standaard geen I-Mon display?
Vind ik ook mooi, en in de HPTC klasse niet al te duur....
Lokatie voeding? Wat maakt dat nou uit? Hiermee kan de hd bay lekker aan de achterkant, goed voor de ventilatie. PSU zuigt evt. koele lucht aan de voorkant aan......

En idd geen I-Mon display std., jammer wellicht, maar ook geen echt gemis vind ik (al helemaal niet gezien de meerprijs van 80eu)......het display zelf voegt niet al te veel toe en de imon remote wil je liever ook niet. Is nou niet echt de 'lekkerste'. Ik zou gewoon een/de std. USB remote van microsoft nemen en óf de receiver dusdanig in de Chieftec plaatsen dat ie precies voor het venster komt óf anders de MS USB receiver modden dat alleen de (interne) IR ontvanger voor het venstertje komt (heb ik ook gedaan)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 17:39
Jammer dat die RS780 chipset niet voor intel uitkomt.
Dat was een perfecte setup geweest in mijn geval :/
Afwachten wat die nieuwe nvidia doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor AMD helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kaajee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:19:
[...]

Vind ik ook mooi, en in de HPTC klasse niet al te duur....
Lokatie voeding? Wat maakt dat nou uit? Hiermee kan de hd bay lekker aan de achterkant, goed voor de ventilatie. PSU zuigt evt. koele lucht aan de voorkant aan......
De locatie van de voeding kan bij plaatsing in een kast(je) wel belangrijk zijn. In mijn persoonlijke geval staat mijn huidige HTPC links aardig opgesloten dus dien ik hier wel rekening mee te houden. De Zalman HD160 is wat dit betreft voor mij een betere keuze en deze krijgt bijvoorbeeld standaard al een Microsoft MCE a.b. meegeleverd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie van de Silverstone G02 (SSF)? http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=36074 ziet er goed uit, beetje Apple-achtig.

Overigens ook met glazen zeikanten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
hardware-lover schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 14:43:
[...]

De locatie van de voeding kan bij plaatsing in een kast(je) wel belangrijk zijn. In mijn persoonlijke geval staat mijn huidige HTPC links aardig opgesloten dus dien ik hier wel rekening mee te houden. De Zalman HD160 is wat dit betreft voor mij een betere keuze en deze krijgt bijvoorbeeld standaard al een Microsoft MCE a.b. meegeleverd.
Ik snap je afweging, echter het ontwerp van de Chiftec is dusdanig dat de fan van moderne 12cm voedingen aan de onderkant van de kast zitten. Daar is vanwege de pootjes dus altijd ruimte. Aan de linkerkant mag je hem dus gewoon strak tegen wat anders aanzetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/chieftec.jpg
Voordeel van de Zalman is idd de remote, maar ook de 80mm fans (ipv 60mm van de Chieftec)
Persoonlijk zou ik bijv. niet een volumeknop (die je toch niet gebruikt) op m'n HTPC willen hebben.....
Ik vind de Chieftec (mede daarom) strakker.......is ook een stukkie lager (13,5 cm ipv 16) ook chiquer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:29:
Vinden jullie van de Silverstone G02 (SSF)? http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=36074 ziet er goed uit, beetje Apple-achtig.

Ik vind em een beetje (boel) plastic-achtig.........
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Silverstone/Sugo_SG02/images/ledsreset_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Silverstone/Sugo_SG02/images/frontio_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog één; Thermaltake DH101; http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/DH_101

met toeters en bellen; 190
zonder; 115

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:29:

Vind ik de Thermaltake mooier, al zou ik die ook niet snel als htpc inzetten.

Zit trouwens even te zoeken op dat I-ram ding. Leuke filmpjes op youtube, booten in ca 6 sec's. Met nlite XP strippen van alle overbodige meuk, mediaportal erbij en je htpc boot misschien nog sneller als een doorsnee receiver :) Kan alleen niet zo snel een webshop vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogiseverything.com/images/Gigabyte_20Ramdisk.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door onsgeluk op 26-01-2008 17:21 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
et36s schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 20:41:
@ Teennagel die setup van je is krachtig genoeg. Dus het heeft geen enkele zin om een videokaart aan te schaffen.
Weet je dat zeker? Ik denk namelijk aan de zelfde setup maar dan met een 2600 ofzo erbij voor die zware mkv en hd dvd files. Aangezien die 5200+ toch nog wel een kaartje erbij nodig heeft.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
kaajee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 15:49:
[...]
Ik snap je afweging, echter het ontwerp van de Chiftec is dusdanig dat de fan van moderne 12cm voedingen aan de onderkant van de kast zitten. Daar is vanwege de pootjes dus altijd ruimte. Aan de linkerkant mag je hem dus gewoon strak tegen wat anders aanzetten.
[afbeelding]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als je in dit soort kasten een voeding met 12cm fan plaats dan moet de warme lucht aan de zijkant van de kast uitgeblazen worden. Dus links mag je hem niet afsluiten, want dan kan hij zijn warme lucht niet kwijt.

Bij de Zalman HD160 (niet de Plus) kan de voeding op twee manieren geplaatst worden, de ene manier is dat hij zijn lucht uit de kast haalt en aan de achterzijde wegblaast en de andere manier haalt hij zijn lucht van de zijkant en blaast naar achteren weg. Dit is voor zover ik weet de enige kast die je dus ergens tussen kan zetten (naast de OrigenAE X11, die slecht leverbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Zo dan, ook maar eens wat ideen plaatsen na weken lezen en lezen...

HTPC gaat gebruikt worden voor TV kijken en verder veel HD films en series (1080p, x264). Uiteraard wil ik wel op de toekomst voorbereid zijn voor FULL HD-DVD & BLURAY films.

Alles word verder aangesloten op mijn receiver (Denon AVR-2308) & plasma.

#ProductPrijsSubtotaal
1GigaByte GA-P35-DS4€ 135,60€ 135,60
1Intel Core 2 Duo E8400€ 166,-€ 166,-
1Kingston KVR800D2N5K2/2G€ 39,89€ 39,89
2Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB€ 128,57€ 257,14
1Sapphire HD 2600 XT 256MB€ 78,43€ 78,43
1Scythe Scythe Ninja Mini€ 29,94€ 29,94
ImporterenTotaal€ 707,-

Voor TV loeren heb ik nu de HD-Decoder van Samsung maar 'k zit te overwegen om die eruit te doen en te vervangen voor zo'n FloppyDTV kaartje + CAM. 'k vraag me alleen af of dit handig is, want dan zal de HTPC dus 24/7 moeten draaien.

Daarnaast zit ik nog te overwegen om het Mobo te vervangen voor de Asus P5E-VM HDMI waardoor de GPU er ook uit kan en het de boel iets goedkoper maakt.

Wat is het verschil trouwens tussen de 2600PRO & XT? (los van hoeveelheid & snelheid geheugen)

Kast ben ik ook nog niet uit, dus die volgt, belangrijkste is nu even de hardware om te voldoen aan met name x264 movies/series.

Iemand suggesties? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokaart lijkt mij toch erg overbodig met een E8400.

Kast ben ik ook nog niet over uit. Ik vind die veel te grote HTPC kasten niks (gewoon een tower die plat ligt). Liever wat kleiners, soort barebone boxje oid.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gerritjuh schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:20:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, als je in dit soort kasten een voeding met 12cm fan plaats dan moet de warme lucht aan de zijkant van de kast uitgeblazen worden. Dus links mag je hem niet afsluiten, want dan kan hij zijn warme lucht niet kwijt.

Bij de Zalman HD160 (niet de Plus) kan de voeding op twee manieren geplaatst worden, de ene manier is dat hij zijn lucht uit de kast haalt en aan de achterzijde wegblaast en de andere manier haalt hij zijn lucht van de zijkant en blaast naar achteren weg. Dit is voor zover ik weet de enige kast die je dus ergens tussen kan zetten (naast de OrigenAE X11, die slecht leverbaar is).
Alle voedingen die ik ken staan standaard zo ingesteld dat ze lucht uit de voeding (en daarmee ook uit de kast) naar buiten zuigen/blazen. Vandaar dat voedingen ook bijdragen aan de airflow in een kast, behalve dus warme lucht van de voeding zelf wegblazen, blazen ze ook warme lucht UIT de kast naar nuiten. De lucht richting van voedingen is dus in principe altijd vanuit de voeding naar buiten de kast.
Dus in die Chieftec, met de voeding naar onder (bodem) gericht, blaast ie de warme lucht uit de voeding en klast onder de kast naar buiten.

Aan de linkerzijkant zit wellisaar een gat/rooster in de Chieftec maar als je de PSU op deze manier gebruikt wordt dat rooster dus feitelijk niet gebruikt......en kun je deze kast dus prima met de linkerzijkant ergens strak tegenaan zetten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:56:
Videokaart lijkt mij toch erg overbodig met een E8400.
Ik neem aan dat je zegt aangezien deze processor zonder videokaart ook zonder problemen 1080p x264 zou moeten kunnen afspelen?

Dan zou de Asus P5e-VM HDMI namelijk een goed alternatief zijn en bespaar ik kleine 100 euro op de videokaart.

Dus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-VM HDMI€ 126,99€ 126,99
ImporterenTotaal€ 619,96

[ Voor 69% gewijzigd door -Leon- op 26-01-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mediacenter nu perfect draaien met een 500 gb. samsung 7200 schijf maar ik heb ook nog een 160 gb serial ata 2,5" schijf liggen. Nu vraag ik mij af of deze ook afdoende is voor mijn systeem kwa preformance:

Systeem:

MSI K9AGM3
2 x 1 gb ddr2 800mhz geheugen
ati hd2600pro
4800+ amd
vista ultimate
floppydtv/c

Nu wil ik dus graag naar een nas server voor de opslag, dus gaat die 500 gb eruit en de 160 gb 5400rpm ering.

Maar nu heb ik graag eerst jullie mening kwa preformance met vista mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
@media-center.nl gebruik je die FloppyDTV altijd of heb je daarnaast nog een digitale decoder? En werkt die goed met Vista MC?
'k ben namelijk nog aan het twijfelen of ik die weg zou moeten doen, maar dan moet de HTPC dus 24/7 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:09:
[...]

Ik neem aan dat je zegt aangezien deze processor zonder videokaart ook zonder problemen 1080p x264 zou moeten kunnen afspelen?

Dan zou de Asus P5e-VM HDMI namelijk een goed alternatief zijn en bespaar ik kleine 100 euro op de videokaart.

Dus:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5E-VM HDMI€ 126,99€ 126,99
ImporterenTotaal€ 619,96
Denk ik wel ja. Ik heb precies dezelfde setup in me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de floppydtv is uitermate geschikt als decoder vervanger. Ik heb hem ook 24/7 aan staan en niks geen problemen. Het beeld is echt goed van de floppydtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
@ media-center.nl TNX!! dan moet ik ook maar zo'n ding (of misschien wel 2) erin knallen.

@Teennagel: Tja, de vraag is dus of FULL HDDVD en BLURAY zonder problemen afgespeeld kunnen worden met een E8400. Processorload zorgt voor warmte, maar een extra videokaart ook weer. Misschien toch maar de P5E-VM HDMI overwegen...

** EDIT **

Dit is eigenlijk wel een heeeeeeel mooi kastje ;)

[ Voor 15% gewijzigd door -Leon- op 26-01-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch 300e excl. voeding en niet al te veel ruimte voor koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
kaajee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:06:
[...]

Alle voedingen die ik ken staan standaard zo ingesteld dat ze lucht uit de voeding (en daarmee ook uit de kast) naar buiten zuigen/blazen. Vandaar dat voedingen ook bijdragen aan de airflow in een kast, behalve dus warme lucht van de voeding zelf wegblazen, blazen ze ook warme lucht UIT de kast naar nuiten. De lucht richting van voedingen is dus in principe altijd vanuit de voeding naar buiten de kast.
Dus in die Chieftec, met de voeding naar onder (bodem) gericht, blaast ie de warme lucht uit de voeding en klast onder de kast naar buiten.

Aan de linkerzijkant zit wellisaar een gat/rooster in de Chieftec maar als je de PSU op deze manier gebruikt wordt dat rooster dus feitelijk niet gebruikt......en kun je deze kast dus prima met de linkerzijkant ergens strak tegenaan zetten.......
Kijk eens goed naar de orientatie van de voeding op bijgevoegd plaatje van de HE-02 (de voeding wordt nog 90 graden gedraaid als je hem gaat monteren, is niet duidelijk zichtbaar).

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/8596/psuhe02xj8.jpg

Als je goed kijkt zie je dat de voeding aangesloten wordt aan de linker zijkant, dus daar gaat ook de luchtstroom naar toe (en niet naar onder, iedere voeding die ik ken blaast de lucht uit aan de achterzijde waar ook de netspanning aangesloten wordt). Het maakt hier niet uit wat voor voeding je gebruikt. De lucht kan nergens anders naar toe (er is geen tunnel zoals je vroeger wel eens zag die de lucht naar de achterzijde van de kast voert).

[ Voor 3% gewijzigd door Gerritjuh op 26-01-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 18:55:
Toch 300e excl. voeding en niet al te veel ruimte voor koeling.
True. Die Lian Li PC-C30IA Zilver is ook wel een leuke voor 200,- maar op Lian-li.com staat alleen nog de PC-C30 en die is weer zonder display :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Gerritjuh schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 19:00:
[...]

Kijk eens goed naar de orientatie van de voeding op bijgevoegd plaatje van de HE-02 (de voeding wordt nog 90 graden gedraaid als je hem gaat monteren, is niet duidelijk zichtbaar).

[afbeelding]

Als je goed kijkt zie je dat de voeding aangesloten wordt aan de linker zijkant, dus daar gaat ook de luchtstroom naar toe (en niet naar onder, iedere voeding die ik ken blaast de lucht uit aan de achterzijde waar ook de netspanning aangesloten wordt). Het maakt hier niet uit wat voor voeding je gebruikt. De lucht kan nergens anders naar toe (er is geen tunnel zoals je vroeger wel eens zag die de lucht naar de achterzijde van de kast voert).
Ok, je hebt (deels) gelijk, echter.......die tekening die jij laat zien is een wat ander (ouder) type vouding. De huidige generatie 12cm fan voedingen hebben de fan aan de andere kant zitten (onderkant). Dat kan de fan precies boven het gat/rooster wat in de bodem zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/chieftec2.jpg
(de voeding gaat er dus nu 'op z'n kop' in, de fan zit aan de onderkant, zie mijn eerdere plaatje)

Je moet dan dus alleen zorgen dat de fan de warme lucht van de voeding naar buiten/onder afvoert, dan zou het wel kunnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mn E8400 ontvangen :D Nu de rest nog en ik kan beginnen met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:28:
ik heb vandaag mn E8400 ontvangen :D Nu de rest nog en ik kan beginnen met bouwen.
Wat komt erbij?
Pagina: 1 ... 15 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!