Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid

Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste
Acties:
  • 421.819 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jverdeyen schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:36:
Nog niet (kunnen) proberen, alles moet nog samengesteld worden. Ik denk dat ik dan voor de Quadcore ga. Met genoeg airflow etc zal ik die wel koel houden. Vanaf dat m'n systeem in elkaar steekt post ik wat reviews. (na de examens dus :) )
hmm ok ben wel benieuwd naar de resultaten en dan doel ik op temps en prestatie. mijn persoonlijke mening zou zijn een dual core te nemen. zelf heb ik het makkelijk daar ik nog een E6600 heb liggen en er altijd nog een ander in kan kopen als de prijzen wat droppen van de E8xxx serie. koop toch mijn HD scherm pas in mei.

wel vind ik het ongeloofelijk lastig alles goed samen te stellen veel lastiger dan een normale PC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:32:
als je echt alle FULL HD met DTS/dolby wil afspelen is een quadcore niet echt overkill (of iig niet heel veel overkill) maar moeilijk te koelen zijn ze zeker in een klein kastje

hoe doet jouw systeem het met de test files? (die vogels enzo)
Ik speel tot nu toe alle 1080p mkv's zonder problemen af, ook met DD 5.1/DTS zonder stotteringen ofzo. En ik zal die vogelscene wel eens proberen, maar ik vind het echt zonde dat mensen zo'n zwaar systeem gaan kopen alleen maar om die vogels te zien vliegen... Hoe vaak zal je die film gaan kijken, en hoeveel % van de films die je tegenkomt zijn zo zwaar? Serieus, ik heb nog geen enkele Full HD fims gehad die ik niet kon afspelen. Ik vind het echt een waste of money om je systeem op die film af te stemmen... Misschien is die film wel gewoon brak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Ik speel tot nu toe alle 1080p mkv's zonder problemen af, ook met DD 5.1/DTS zonder stotteringen ofzo. En ik zal die vogelscene wel eens proberen, maar ik vind het echt zonde dat mensen zo'n zwaar systeem gaan kopen alleen maar om die vogels te zien vliegen... Hoe vaak zal je die film gaan kijken, en hoeveel % van de films die je tegenkomt zijn zo zwaar? Serieus, ik heb nog geen enkele Full HD fims gehad die ik niet kon afspelen. Ik vind het echt een waste of money om je systeem op die film af te stemmen... Misschien is die film wel gewoon brak...
ben het gedeeltelijk met je eens. daarom wacht ik ook lekker af met mn E6600 hoe dat loopt en later kan ik altijd nog andere CPU kopen voor zowiezo minder geld. echter je zal net een film treffen die zo zwaar is en niet loopt sta je toch te balen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:15:
[...]

Silentmaxx is een kastje waar je hdd ingaat die vervolgens het geluid enorm dempt.

[afbeelding]

Ik heb gekozen voor de ultimate omdat daar standaard remote desktop inzit en dat ik hem in het domein kan hangen.
Ik heb er twee van deze dingen, echt top!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:46:
[...]

ben het gedeeltelijk met je eens. daarom wacht ik ook lekker af met mn E6600 hoe dat loopt en later kan ik altijd nog andere CPU kopen voor zowiezo minder geld. echter je zal net een film treffen die zo zwaar is en niet loopt sta je toch te balen :/
Nah, dan zou ik die film lekker links laten liggen. Als het op mijn E4300+8600GT niet draait dan is er wat mis met die film hoor. De 8600GT heeft VC1 en H.264 acceleratie, dan vind ik het sterk dat ie iets niet af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:48

_Arthur

blub

obsidian schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:56:
Nah, dan zou ik die film lekker links laten liggen. Als het op mijn E4300+8600GT niet draait dan is er wat mis met die film hoor. De 8600GT heeft VC1 en H.264 acceleratie, dan vind ik het sterk dat ie iets niet af kan spelen.
Volgens mij hebben ook alleen de mensen zonder hardware acceleratie problemen met die Planet Earth vogel scene.

Mijn E2160 met 8500GT laat die scene zonder problemen zien (judder niet meegerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:25
_Arthur schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:25:
[...]

Volgens mij hebben ook alleen de mensen zonder hardware acceleratie problemen met die Planet Earth vogel scene.

Mijn E2160 met 8500GT laat die scene zonder problemen zien (judder niet meegerekend).
Over welk bronmateriaal heb jij het nou? x264 mkv of echte bluray/hddvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:44:
[...]

Speel hem op mijn pc ( 6600@3,10Ghz en 8800GTS) vloeiend af, film is zeker niet brak ;)
Maar je hebt daar zeker een punt, toch heb ik zoiets van je kan het maar hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakove
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
jverdeyen schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:29:
Hmm, als je water van 40° bij water va 30° giet krijg je geen 70° maar misschien iets rond de 35° (hmm).
Dat kan je niet vergelijken.. dat water is geen warmtebron.. een CPU wel.. er moet ongeveer 2 keer zoveel energie worden afgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00
-Moondust- schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:19:
[...]

Waarschijnlijk een originele bluray of hddvd inderdaad, bij mij weten is er nog geen enkele manier om x264 mkv's hardwarematig te versnellen. Ik denk daarom ook dat ik een E8400 in mijn aan te schaffen HTPC wil gaan zetten, aangezien het ding ook tegelijkertijd TV moet kunnen opnemen via FloppyDTV.

[ Voor 18% gewijzigd door RubenDJ op 21-01-2008 20:47 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

-Moondust- schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:19:
Ik speel alleen orgineel materiaal af, in VC1 of H264. Dus geen x264 re-encodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
RubenDJ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:44:
[...]

Waarschijnlijk een originele bluray of hddvd inderdaad, bij mij weten is er nog geen enkele manier om x264 mkv's hardwarematig te versnellen. Ik denk daarom ook dat ik een E8400 in mijn aan te schaffen HTPC wil gaan zetten, aangezien het ding ook tegelijkertijd TV moet kunnen opnemen via FloppyDTV.
Zolang je nergens kan lezen wat de daadwerkelijke performance is voor decoderen in vergelijking met het AMD arsenaal zou ik nog maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:27:
[...]

Speel hem op mijn pc ( 6600@3,10Ghz en 8800GTS) vloeiend af, film is zeker niet brak ;)
Maar je hebt daar zeker een punt, toch heb ik zoiets van je kan het maar hebben :)
Als je zo'n PC nodig hebt om hem vloeiend te krijgen, dan vind ik dat wel een teken van brakheid hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
obsidian schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:55:
[...]

Als je zo'n PC nodig hebt om hem vloeiend te krijgen, dan vind ik dat wel een teken van brakheid hoor :)
De vogelscene is gewoon heel lastig te comprimeren. De enige oplossing voor een goede weergave is een hoge bitrate. Heeft niets met brakheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

obsidian schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:55:
Die 8800GTS draagt dan ook (bijna) niets bij aan de decoding van VC1 of H264. Dus moet de processor al het werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00
-Moondust- schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:55:
[...]

Zolang je nergens kan lezen wat de daadwerkelijke performance is voor decoderen in vergelijking met het AMD arsenaal zou ik nog maar even wachten.
Zijn er dan aanwijzingen dat een AMD/ATI (RS780) setup wel hardwarematige x264 versnelling gaat bieden? Mijn eerste voorkeur was inderdaad een 690G met een BE-2400 of 5200+. Maar met name uit deze thread blijkt dat dat te weinig gaat zijn voor een multi-tasking HTPC. En aangezien we daarna gelijk bij een 6000+ of hoger uitkomen ga ik net zo lief voor een nieuwe Intel met betere verbruik/performance ratio.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
RubenDJ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:38:
[...]

Zijn er dan aanwijzingen dat een AMD/ATI (RS780) setup wel hardwarematige x264 versnelling gaat bieden?
Ja, die zijn er. Met 720p materiaal is er reeds een oplossing. Voor 1080p nog niet. Het zit um in het verkeerd aflezen van de header van de x264 stream door Powerdvd. Hardwareacceleratie voor HD staat nog in de kinderschoenen. Ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat het voor juli van dit jaar mogelijk is x264 1080p hardwarematig te decoderen door de videokaart. Garanties (100% zekerheid) kan ik uiteraard niemand geven.

[ Voor 4% gewijzigd door -Moondust- op 21-01-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al ervaringen met een Origen S16V behuizing? Vind ik een errug mooie kast :P
Afbeeldingslocatie: http://www.bandl.hu/pictures/consumer/htpc/015_origen_s16v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:51:
Zijn er al ervaringen met een Origen S16V behuizing? Vind ik een errug mooie kast :P
[afbeelding]
damn die is idd mooi!

ff checken of die ook in het zwart te krijgen is...

damn geen enkele shop in pricewatch heeft deze kast. wel andere types maar weinig in zwart :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:09:
[...]

damn die is idd mooi!

ff checken of die ook in het zwart te krijgen is
Had je beter meteen even je 'check resultaat' kunnen posten, zo is het (een beetje) een useless post...... :P :P
En ja, hij is er dus ook in het zwart!

EDIT: hier een linkje naar meer info/korte review

[ Voor 14% gewijzigd door kaajee op 21-01-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:13:
[...]

Had je beter meteen even je 'check resultaat' kunnen posten, zo is het (een beetje) een useless post...... :P :P
erg strakke kast maar (was er al bang voor) vrij prijzig voor mijn budget :N en niet in pricewatch wat het weer lastiger maakt daar ik alles liever bij 1 shop haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:13:
[...]

EDIT: hier een linkje naar meer info/korte review
Je hebt gelijk, sorry ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Salland heeft deze kasten, ook de S14. Die vind ik nog net iets mooier want die is wat lager. Wel prijzig maar ook wel erg premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:29:
Salland heeft deze kasten, ook de S14. Die vind ik nog net iets mooier want die is wat lager. Wel prijzig maar ook wel erg premium.
Die heeft twee 60mm fans, maakt weer meer kabaal

Voor de S16V
hier een link naar de site , werkt soms helaas niet
en hier naar een shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:51:
[afbeelding]
Ik heb sinds kort de S14V staan en bevalt prima. Inbouwen van alle spullen is wat krapjes maar met een beetje geduld kan je alles netjes wegwerken. Afwerking van de kast is perfect en ondanks de kleine ventilatoren is de kast zeer stil.

Tevens wordt de kast uitermate compleet geleverd inclusief afstandsbediening, groot display en cardreader. Dit soort zaken zijn op lang niet alle kasten standaard en als je deze spullen los moet aanschaffen is de prijs niet zo extreem veel hoger dan andere behuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebis schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:59:
[...]

Ik heb sinds kort de S14V staan en bevalt prima. Inbouwen van alle spullen is wat krapjes maar met een beetje geduld kan je alles netjes wegwerken. Afwerking van de kast is perfect en ondanks de kleine ventilatoren is de kast zeer stil.

Tevens wordt de kast uitermate compleet geleverd inclusief afstandsbediening, groot display en cardreader. Dit soort zaken zijn op lang niet alle kasten standaard en als je deze spullen los moet aanschaffen is de prijs niet zo extreem veel hoger dan andere behuizingen.
Ok, een paar vragen dan maar gelijk,
Werkt de afstandbediening naar behoren(vista?)
Blijft de boel redelijk koel (wat zijn je specs)
Past er een zalman 9500 in de kast?
En ik lees bijna overal dat er geen fans bij zitten maar ook dat ze pre-installed zijn, nu ben ik misschien het spoor bijster maar pre-installed is toch dat ze er al in zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Kaajee bedoelde jou niet, maar Legolas_1973. No need to be sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd fijn.. koop je een goede HTPC (met zo'n Antec Fusion case), koop je vervolgens een wandmeubel, past die kast er niet in (wandmeubel is 40 diep, case is zelf al 43 + dan nog alle kabels etc)..

Nu op zoek naar een ondiepe case dus :P Anyone een idee voor een ondiepe stylish case? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 07:45:
Altijd fijn.. koop je een goede HTPC (met zo'n Antec Fusion case), koop je vervolgens een wandmeubel, past die kast er niet in (wandmeubel is 40 diep, case is zelf al 43 + dan nog alle kabels etc)..

Nu op zoek naar een ondiepe case dus :P Anyone een idee voor een ondiepe stylish case? :)
Wandmeubel ietsje van de muur zetten? of is het zo een joekel van een stellingkast achtig iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
kaajee schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:24:
[...]

Als je (nog) niet al te veel waarde hecht aan HD materiaal kun je die aparte videokaart (HD 2600PRO) met een gerust hart achterwege laten. De onboard volstaat dan prima!! (eigen ervaring).

Denk nog even na over die NEC optische drive: er zijn veel stillere te krijgen.......
Ok, bedankt voor je reactie. Onboard wil dan idd ook wel. Die heeft ook gewoon een DVI uit.
Hoe kan ik zoeken naar 'stille' optische drives? Zijn daar vergelijkingswebsites voor?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50

Haha, dat had ik dus ook, om die reden een SFF kast gekocht: de Antec NSK1380, erg geluidsarm (wanden twee keer alu met plastic laag ertussen) en een strak uiterlijk:

Afbeeldingslocatie: http://217.205.137.242/images/Antec/OR2900000058247.jpg

De kast is 33,5 cm diep. Dat met een voedingskabel en HDMI kabel die er uit steekt past goed in een 40cm diepe kast. Bij mij komt de kast achter een deurtje (met AMD BE-2400 en alles onboard moet het qua warmte wel lukken) en zie je dus alleen maar de MCR remote ontvanger, dit bevorderde bij mij ook duidelijk de W.A.F. thuis >:) .

Ik wilde ook een ondiepe kast. tegenwoordig met de platte tv's wil ik echt geen 50/60 cm diepe kast meer.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:36:
[...]

Die heeft twee 60mm fans, maakt weer meer kabaal
Wanneer is het voor het laatst geweest dat jij geshopt hebt voor degelijke fans? ;) Want tegenwoordig kan je hele goede 60mm fans krijgen (= kopen) die je echt niet hoort hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
obsidian schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:28:
[...]

Wanneer is het voor het laatst geweest dat jij geshopt hebt voor degelijke fans? ;) Want tegenwoordig kan je hele goede 60mm fans krijgen (= kopen) die je echt niet hoort hoor :)
Jij hebt ook niet zoveel geshopt blijkbaar, anders had je hier wel even een paar linkjes neergezet, was wel zo netjes geweest ipv iemand meteen neer te sabelen......GoT is (ook) bedoeld om elkaar een beetje op weg te helpen. Dit soort info in dit soort topics is juist heel waardevol. Met alleen de info die je nu gepost hebt vervuil je alleen maar en voeg je helemaal niets! toe......

Buiten dat; stille 60mm fans zijn wel degelijk nog redelijk 'zeldzaam'.
Je zou eens kunnen kijken naar Papst of Silenx, hier staan er een aantal aardig op een rijtje.
Zelf heb ik 60mm's van Papst en Silenx, voldoen allebei goed en zijn idd redelijk stil. Niets horen is niet aan de orde btw.
Feit blijft ook dat het altijd beter en lekkerder is om minsten 80mm te (kunnen) hebben die zijn per definitie stiller (te kijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

De jongen die een 8dB fan nog hoort moet echt iets aan zijn oren laten doen, dit zit namelijk zo ruim onder normaal omgevingsgeluid dat je het zelfs in een stille huiskamer nog niet zou moeten horen. Maar goed, de koelprestaties zijn ook iets minder waarschijnlijk omdat ie wat minder toeren draait. Echter, wat je zou kunnen horen is de luchtstroom die tussen componenten doorstroomt en daardoor meer geluid produceert. Zorgen voor een goeie airflow dus.

In ieder geval kwam ik in mijn zoektocht naar een stille 60mm fan ook uit bij Silenx iXtrema fans, die presteren in ieder geval op papier beter dan de Papst fans, omdat ze bij gelijke hoeveelheid geluidsproductie meer lucht kunnen bewegen. Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit, tussen de 10 en 15 euro per fan kan je rekenen. Best duur, maar daar krijg je dan wel een stille HTPC voor.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kaajee schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 10:22:
[...]

Jij hebt ook niet zoveel geshopt blijkbaar, anders had je hier wel even een paar linkjes neergezet, was wel zo netjes geweest ipv iemand meteen neer te sabelen......GoT is (ook) bedoeld om elkaar een beetje op weg te helpen. Dit soort info in dit soort topics is juist heel waardevol. Met alleen de info die je nu gepost hebt vervuil je alleen maar en voeg je helemaal niets! toe......

Buiten dat; stille 60mm fans zijn wel degelijk nog redelijk 'zeldzaam'.
Je zou eens kunnen kijken naar Papst of Silenx, hier staan er een aantal aardig op een rijtje.
Zelf heb ik 60mm's van Papst en Silenx, voldoen allebei goed en zijn idd redelijk stil. Niets horen is niet aan de orde btw.
Feit blijft ook dat het altijd beter en lekkerder is om minsten 80mm te (kunnen) hebben die zijn per definitie stiller (te kijgen)
Neersabelen nog wel? :P Volgens mij plaats ik alleen een opmerking. :D

En er zijn genoeg topics over fans, en welke wel goed en stil zijn en welke niet. Het blijft altijd, zoals al eerder gezegd, een kwestie van zorgen voor onbelemmerde doorstroming van de lucht. Roosters, kabels, fanguards ed zullen allemaal voor herrie zorgen, en niet de fans.

En trouwens, nu met C&Q ed kan je ook rumoerige fans stil krijgen als ze niet nodig zijn om op volle kracht hun werk te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 22-01-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
De Silenx 6cm zijn goed en stil hoor, begrijp me niet verkeerd, maar die 8dB moet je met een hele grote korrel zout nemen. Ze zijn wel degelijk hoorbaar (niet van grote afstand nee, maar van een meter oid. wel degelijk). En dan bedoel ik allen de fan, die is dan nog niet ingebouwd oid, gewoon kaal op de PSU op tafel liggen/staand. Niet storend hoorbaar.....

En C&Q is natuurlijk een optie (net als andere software als bijv. Speedfan), maar werkt lang niet altijd. Op mijn (en veel gebruikte) Gigabyte GA-MA69GM-S2H werkt bijv. C&Q niet op de system/case fan header. Alleen maar op de CPU fan. Dus die valt niet daarmee te temmen. Alleen maar door er minder volt op te zetten, en dat scheelt weer in de toch al minder aanwezige airflow van de langzaam draaiende 60mm fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Jullie met je 60 mm fans..... :+

V&A aangeboden: Papst 612 FL (60mm, 2p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 11:24

BFS

Rude awakening

Wellicht dat een van de heren hier mij kan helpen met het doorhakken van wat knopen, ik wil graag deels mijn huidige systeem doorschuiven naar een HTPC en de rest upgraden.

Mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
11GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston, KHX3200ULK2/2G)----
1Acer AL1916As (19", 8ms, D-Sub, Zilver/Zwart)€ 188,84€ 188,84
1AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)----
1Asrock 939Dual-SATA2----
1Chieftec Dragon DA-01B-D (ATX, 360W, Zwart)----
1Club3D Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)----
1Maxtor DiamondMax 10, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ, RoHS)€ 49,40€ 49,40
2Maxtor DiamondMax Plus 9, 120GB (7200rpm, ATA133, 8MB)----
1Western Digital Raptor WD360GD, 36GB (10000rpm, SATA, 8MB)€ 98,95€ 98,95
ImporterenTotaal€ 337,19

Wat ik tot nu toe bij elkaar gesprokkeld heb dankzij de BBG en Tom's Hardware:

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 15,79€ 15,79
1Corsair CMPSU-520HXEU€ 81,61€ 81,61
1Gigabyte GA-P35-DS3R€ 94,-€ 94,-
1Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)€ 52,90€ 52,90
1Intel Core 2 Quad Q6600€ 216,-€ 216,-
1Kingston KVR800D2N5K2/2G€ 37,20€ 37,20
1MSI RX2600PRO-T2D256EZ/D2€ 60,27€ 60,27
1Samsung SH-203N€ 24,95€ 24,95
1Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) 11095-03-20R€ 117,-€ 117,-
ImporterenTotaal€ 699,72

Een kast voor mijn HTPC heb ik al, het enige dat volgens mij nog ontbreekt is de remote control. Kan iemand zijn licht hier eens op werpen en mee denken over hoe ik het maximale rendement uit deze upgrade kan halen?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

En wat gaat nu naar de HTPC? De X2 of de C2D?

En is ie puur HTPC of gaat ie ook andere taken verrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Excuus, de X2 zou naar de HTPC gaan samen met het mobo, de disken (op de raptor na) en het geheugen. Voor de nieuwe desktop zou ik dus alleen de casing/monitor enz houden. De QC/mobo/mem en de Ati X1950 Pro komen dus in de nieuwe desktop.

Ik weet dat de X2 net wel/net niet HD zou trekken dus vandaar de 2600 Pro.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
BFS schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:22:Een kast voor mijn HTPC heb ik al, het enige dat volgens mij nog ontbreekt is de remote control. Kan iemand zijn licht hier eens op werpen en mee denken over hoe ik het maximale rendement uit deze upgrade kan halen?
Vertel wat meer over wat je er precies mee gaat doen en welke eisen je stelt, anders is advies niet zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

HTCP: MCE, als vervanging van onze JVC DVD speler die begint te haperen. Het liefst ook HD content via HDMI

Desktop: Ik speel wel wat games maar niet overdreven veel, ben wel veel met vmware/citrix/MS virtual server en overige nieuwe technieken bezig. Ik weet dat de onderdelen voor de desktop goed zijn wat betreft mijn wensen. Ik vraag me meer af of het HTPC systeem nog verder aangepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 09:28:
[...]

80mm fans zijn hoe dan ook stiller, beter zijn nog 120mm fans, hoef je niet voor geshopt te hebben :)
3 maanden geleden nog geshopt overigens voor een paar goede fans.
Heb in mijn antec P182 vijf losse 120mm fans zitten, een 120mm op de PSU en een 92mm op de proc koeler. Heerlijk stil ;) Voor een game PC dan he ;)
Voel me absoluut niet neergesabeld iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:24:
[...]

80mm fans zijn hoe dan ook stiller, beter zijn nog 120mm fans, hoef je niet voor geshopt te hebben :)
3 maanden geleden nog geshopt overigens voor een paar goede fans.
Heb in mijn antec P182 vijf losse 120mm fans zitten, een 120mm op de PSU en een 92mm op de proc koeler. Heerlijk stil ;) Voor een game PC dan he ;)
Voel me absoluut niet neergesabeld iig :+
Mwah, het blijft nog steeds zaak om je fans goed te kiezen, welk fomraat je ook neemt. Als je el-cheapo 120mm fans neemt die na een paar uur aan beginnen te resoneren dan zijn ze zo stil niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Mwah, het blijft nog steeds zaak om je fans goed te kiezen, welk fomraat je ook neemt. Als je el-cheapo 120mm fans neemt die na een paar uur aan beginnen te resoneren dan zijn ze zo stil niet meer.
Uiteraard anders heeft het weinig zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:07:
[...]

Ok, een paar vragen dan maar gelijk,
Werkt de afstandbediening naar behoren(vista?)
Blijft de boel redelijk koel (wat zijn je specs)
Past er een zalman 9500 in de kast?
En ik lees bijna overal dat er geen fans bij zitten maar ook dat ze pre-installed zijn, nu ben ik misschien het spoor bijster maar pre-installed is toch dat ze er al in zitten? :?
Of de afstandsbediening het doen in Vista weet ik niet, ik gebruik zelf XP in combinatie met Media Portal en dit werkt prima. Ik verwacht wel dat de afstandsbediening werkt aangezien er op de site van Origenae drivers voor Vista staan.

De specs van mijn pc zijn:
AMD BE-2400
Asus M2A-VM HDMI
Coolermaster Vortex 752 cpu koeler
2Gb OCZ DDR2-800 Mhz geheugen
Corsair VX450 voeding
2x Samsung Spinpoint F1-750
Asus DVD Writer

Tijdens maximale belasting van het systeem loopt de temperatuur van de processor op tot maximaal 48 graden en de kast temperatuur tot zo'n 36 graden. Dit alles bij een kamertemperatuur van 21 graden. De fans draaien dan ongeveer op 1100-1200 toeren.

Tijdens normale belasting is de temperatuur van zowel de processor als de temperatuur in de kast zo rond de 32 graden. De fans draaien ook dan zo'n 1100-1200 toeren.

Of de Zalman 9500 past week ik niet, gebruik zelf een Coolermaster Vortex 752 en dat past prima.

De fans worden zitten allemaal al standaard gemonteerd in de kast, je hoeft er dus niets bij te kopen. Verder krijg je er nog een aantal y-kabels bij voor het geval je moederbord niet genoeg aansluitingen heeft om alle fans apart aan te sturen en je ze toch allemaal wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

obsidian schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:38:
[...]

Waarom zal een fan pas naar een paar uur beginnen te resoneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:15:
[...]

Waarom zal een fan pas naar een paar uur beginnen te resoneren?
Hij bedoelt denk ik dat ze na een paar uur gebruik al resoneren omdat ze niet meer lekker in balans oid zijn en dus al 'stuk' zijn.
En dus resoneren ze meteen wanneer je je pc daarna weer aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:42

Ook ik liep tegen het probleem aan dat de nieuwe HTPC in een bestaand TV meubel moest passen. Ik heb gekozen voor de Omaura TF8

Afbeeldingslocatie: http://www.cpu3d.com/images/stories/reviews/chassis/omaura_tf_8/TF8.jpg

De kast is even breed (43.5 cm) als mijn AV receiver en DVD player en slechts 40 cm diep. Ik heb echter wel een opening gemaakt in het achterpaneel van het TV meubel, om de HDMI, opt. SP/DIF en voedingskabel de ruimte te geven (en makkelijk te kunnen in/uitpluggen). Moest wel in overleg met de legerleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Ik ben zelf ook al lange tijd bezig info te verzamelen om een "future-proof" HTPC samen te stellen en volg dit topic met veel belangstelling.
Ik vraag me echter af of er mogelijkheden bestaan om een mediacenter (met bijv. MCE erop) te gebruiken zonder dat je je TV aan moet zetten, en dan met name voor het afspelen van dvd's/cd's en in mindere mate van mp3's/films. Bijv d.m.v. afstandsbediening of op het touch-screen van je case dus dezelfde functionaliteit als een "gewone" cd- of dvdspeler. Of zal je altijd genoodzaakt zijn eerst het O/S op te starten, TV aan te zetten en dan een mediaplayer te starten...? :? Ik zou het namelijk een beetje vreemd vinden om wel een energie-zuinige HTPC samen te stellen maar wel elke keer die 250W-pit aan te moeten zetten om muziek te kunnen afspelen.. |:(

De duurdere HTPC-behuizingen met touch-screen wekken bij mij de iig illusie dat alles middels het touchscreen kan maar ik kan er tot nu toe geen concreet antwoord op vinden.....

Edit
Een feature die ik bij de touchscreen-cases ook (nog) niet ben tegengekomen is de mogelijkheid deze te vergrendelen. Iemand meer info hierover?

[ Voor 7% gewijzigd door b-gone op 22-01-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ebis schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:01:
[...]

Of de afstandsbediening het doen in Vista weet ik niet, ik gebruik zelf XP in combinatie met Media Portal en dit werkt prima. Ik verwacht wel dat de afstandsbediening werkt aangezien er op de site van Origenae drivers voor Vista staan.

De specs van mijn pc zijn:
AMD BE-2400
Asus M2A-VM HDMI
Coolermaster Vortex 752 cpu koeler
2Gb OCZ DDR2-800 Mhz geheugen
Corsair VX450 voeding
2x Samsung Spinpoint F1-750
Asus DVD Writer

Tijdens maximale belasting van het systeem loopt de temperatuur van de processor op tot maximaal 48 graden en de kast temperatuur tot zo'n 36 graden. Dit alles bij een kamertemperatuur van 21 graden. De fans draaien dan ongeveer op 1100-1200 toeren.

Tijdens normale belasting is de temperatuur van zowel de processor als de temperatuur in de kast zo rond de 32 graden. De fans draaien ook dan zo'n 1100-1200 toeren.

Of de Zalman 9500 past week ik niet, gebruik zelf een Coolermaster Vortex 752 en dat past prima.

De fans worden zitten allemaal al standaard gemonteerd in de kast, je hoeft er dus niets bij te kopen. Verder krijg je er nog een aantal y-kabels bij voor het geval je moederbord niet genoeg aansluitingen heeft om alle fans apart aan te sturen en je ze toch allemaal wilt gebruiken.
Ziet er goed uit, heb hier een review gevonden voor de Origen AE S16V, is gister gemaakt :)
Wat ik er niet uit op kan maken is welke functies je op het schermpje kan toveren, is het bv mogelijk om features zoals proc temp op het scherm te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
b-gone schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:52:
Ik vraag me echter af of er mogelijkheden bestaan om een mediacenter (met bijv. MCE erop) te gebruiken zonder dat je je TV aan moet zetten, en dan met name voor het afspelen van dvd's/cd's en in mindere mate van mp3's/films. Bijv d.m.v. afstandsbediening of op het touch-screen van je case dus dezelfde functionaliteit als een "gewone" cd- of dvdspeler. Of zal je altijd genoodzaakt zijn eerst het O/S op te starten, TV aan te zetten en dan een mediaplayer te starten...? :? Ik zou het namelijk een beetje vreemd vinden om wel een energie-zuinige HTPC samen te stellen maar wel elke keer die 250W-pit aan te moeten zetten om muziek te kunnen afspelen.. |:(
Goeie vraag, ben ik in mijn achterhoofd ook al weken mee bezig. In mijn geval heb ik bij het afspelen twee keuzes:
1. mijn beamer aanzetten
2. via remote op mijn gewone pc
Nu gebruik ik optie twee, omdat ik mijn beamerlamp wil sparen voor het echte nuttige werk (beamer trekt ook meer dan 300Watt overigens). Maar het is verre van ideaal. Eigenlijk wil ik muziek naar keuze af kunnen spelen met enkel een draaiende htpc en versterker. Ik kan er natuurlijk een 15" monitor aan hangen ofzo, maar dat vind ik ook geen prettig vooruitzicht. Het liefst zou ik met de MCE afstandsbediening met een druk op de knop naar de muzieksectie willen gaan en daar vervolgens door de artiesten, genres, albums, etc. heen willen scrollen. De selectie zou dan weergegeven moeten worden door de VFD (1 regel is in principe al voldoende). Dan is het misschien ff scrollen naar de Z, maar dat vind ik beter dan met beamer of via remote. Weet iemand of voor iets dergelijks mogelijkheden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:53:
[...]

Ziet er goed uit, heb hier een review gevonden voor de Origen AE S16V, is gister gemaakt :)
Wat ik er niet uit op kan maken is welke functies je op het schermpje kan toveren, is het bv mogelijk om features zoals proc temp op het scherm te laten zien?
Ik heb nog geen idee wat er allemaal mogelijk is met het schermpje. Heb de kast pas sinds kort en ben alleen nog maar bezig geweest het installeren en inrichten van Media Portal. Als ik weer wat vrije tijd kan vinden zal ik eens gaan kijken wat het schermpje allemaal voor mogelijkheden biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 17:52

orf

Weet iemand of voor iets dergelijks mogelijkheden zijn?
Met Windows SideShow (Vista) kun je deze afstandsbediening gebruiken. Ik zelf ga waarschijnlijk voor een 3-5" schermpje in de HTPC

Edit: Heeft iemand hier wel eens naar gekeken? Voor $120 dollar is dit een wel erg mooie bediening van je HTPC!

[ Voor 21% gewijzigd door orf op 22-01-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Theoretisch natuurlijke mooie oplossingen, maar de vraag is hoe goed het allemaal werkt. Eerst maar eens zien, dan geloven :).

Daarnaast is het dan weer geen all-in-one remote, zoals de Harmony-reeks van Logitech dat is, dat wil ik toch eigenlijk ook niet echt opgeven voor een remote met een Sideshow schermpje speciaal voor de HTPC..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Garyu schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:55:
Theoretisch natuurlijke mooie oplossingen, maar de vraag is hoe goed het allemaal werkt. Eerst maar eens zien, dan geloven :).

Daarnaast is het dan weer geen all-in-one remote, zoals de Harmony-reeks van Logitech dat is, dat wil ik toch eigenlijk ook niet echt opgeven voor een remote met een Sideshow schermpje speciaal voor de HTPC..
Deze wel ;)

Universal + SideShow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Heb je naast een mce remote nou ook nog persee een toetsenbord nodig of is dat er gewoon handig voor bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:38:
[...]

Met Windows SideShow (Vista) kun je deze afstandsbediening gebruiken. Ik zelf ga waarschijnlijk voor een 3-5" schermpje in de HTPC

Edit: Heeft iemand hier wel eens naar gekeken? Voor $120 dollar is dit een wel erg mooie bediening van je HTPC!
Probleem van die Rica's is dat ze tot op heden niet te leveren zijn en ontzettend duur zijn (rond de 300 dollar/euro). En in een review van een prototype bleek dat ze het niet lang volhouden op batterijen. Zelf gebruik ik de Philips SRM7500, die voor iets boven de 100 euro verkrijgbaar is. Niet zo'n mooi kleurenscherm, maar je kunt wel muziek selecteren/afspelen zonder je tv aan te zetten. En het is een universal remote.
Het liefst zou ik met de MCE afstandsbediening met een druk op de knop naar de muzieksectie willen gaan en daar vervolgens door de artiesten, genres, albums, etc. heen willen scrollen.
Dat is dus precies wat ie doet.

@Dracula
Voor in te stellen / installeren is het wel makkelijk. Of om te internetten.
Puur voor media center is het niet nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door pelican op 23-01-2008 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dracula schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:08:
Heb je naast een mce remote nou ook nog persee een toetsenbord nodig of is dat er gewoon handig voor bij?
Perse niet, ik heb er wel een omdat het handig is. Je kan heel MCE bedienen dmv de afstandsbediening, maar ik heb het toetsenbordje ernaast voor als ik wat op internet wil opzoeken (ondertiteltje ofzo) of een drivertje wil updaten. Ik gebruik hem niet vaak maar ik vind het wel handig, maar ik zou makkelijk zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
orf schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:38:
[...]

Is een leuke optie, maar je kan er natuurlijk niet je HTPC mee bedienen. Het is nl. geen touchscreen, echt alleen maar een (klein) display. Dus je moet nog steeds met een toetsenbord of remote je HTPC daadwerkelijk bedienen. Je kan dan op dit schermpie alleen maar zien wat je aan het doen bent. Eigenlijk hetzelfde als een 2e monitor aansluiten ahw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
obsidian schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:56:
[...]

Perse niet, ik heb er wel een omdat het handig is. Je kan heel MCE bedienen dmv de afstandsbediening, maar ik heb het toetsenbordje ernaast voor als ik wat op internet wil opzoeken (ondertiteltje ofzo) of een drivertje wil updaten. Ik gebruik hem niet vaak maar ik vind het wel handig, maar ik zou makkelijk zonder kunnen.
Same here, echter heb ik voor die doeleinden het volgende keyboard (nou ja keyboard :P ):
Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//keyboards/KB-8571.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//keyboards/KB-8571_3.gif

Super klein (218x105x14mm), ok typen gaat niet zoals op een normale, maar hé, voor die 2x per maand.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 17:03
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:16:
[...]

Same here, echter heb ik voor die doeleinden het volgende keyboard (nou ja keyboard :P ):
[afbeelding]

[afbeelding]

Super klein (218x105x14mm), ok typen gaat niet zoals op een normale, maar hé, voor die 2x per maand.......
Jaja ziet er wel intressant uit, ik wilde eerst voor een Dinovo Edge gaan.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 17:52

orf

Is een leuke optie, maar je kan er natuurlijk niet je HTPC mee bedienen. Het is nl. geen touchscreen, echt alleen maar een (klein) display. Dus je moet nog steeds met een toetsenbord of remote je HTPC daadwerkelijk bedienen. Je kan dan op dit schermpie alleen maar zien wat je aan het doen bent. Eigenlijk hetzelfde als een 2e monitor aansluiten ahw.
Er zitten drie knoppen onder het scherm. Waarschijnlijk up, down en select.

[ Voor 61% gewijzigd door orf op 23-01-2008 09:53 . Reden: @hieronder, sorry dacht kaajee te quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

orf schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:43:
[...]

Er zitten drie knoppen onder het scherm. Waarschijnlijk up, down en select.
Je quote mij, maar is dat de bedoeling wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
obsidian schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:56:
[...]

ja zo iets dacht ik zelf ook al. Als ik het mis kan er ik er altijd nog een aanschaffen.

Ga nu gewoon eerst voor de standard MCE remote van microsoft en als me dat niet bevalt kan ik altijd nog wat anders halen. (of een logitech harmonie en dan meteen handig als vervanging van al mijn AB)

Txs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dracula schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:16:
[...]

ja zo iets dacht ik zelf ook al. Als ik het mis kan er ik er altijd nog een aanschaffen.

Ga nu gewoon eerst voor de standard MCE remote van microsoft en als me dat niet bevalt kan ik altijd nog wat anders halen. (of een logitech harmonie en dan meteen handig als vervanging van al mijn AB)

Txs.
Of je gebruikt een PDA met WiFi die ja dan met je HTPC laat praten met daarvoor bedachte software: speciaal voor MCE is er bijvoorbeeld: Niveus Pocket Remote
Afbeeldingslocatie: http://www.niveusmedia.com/images/products/pocket2_display.jpg

Of Rudeo Play & Control:
Afbeeldingslocatie: http://www.rudeo.com/images/rpcplaying.gif

Maar ook NetRemote van Promixis kan middels een WiFi/BT PDA contact leggen met je media center.....
Afbeeldingslocatie: http://www.promixis.com/images/netremote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Zou iemand zich misschien nog even over mijn vraag kunnen buigen zodat ik binnenkort mijn bestelling kan gaan plaatsen:

BFS in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:26:
[...]

Of je gebruikt een PDA met WiFi die ja dan met je HTPC laat praten met daarvoor bedachte software: speciaal voor MCE is er bijvoorbeeld: Niveus Pocket Remote
[afbeelding]

Of Rudeo Play & Control:
[afbeelding]

Maar ook NetRemote van Promixis kan middels een WiFi/BT PDA contact leggen met je media center.....
[afbeelding]
Das allemaal wel heel gaaf maar moet ook beetje op het budget letten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Laatst online: 16-09 20:51
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:09:
[...]

Volgens mij kan je juist wel je HTPC hiermee bedienen, het ding is tenslotte gewoon een afstandbediening en je kan met de cursortoetsen gewoon MediaCenter of MediaPortal besturen. Dat is niet anders als met de huidige generatie MCE afstandbedieningen. Voor de systeembeheerachtige dingetjes zal je nog wel altijd een gewoon toetsenbord nodig hebben, maar dat staat los van de dagelijkse bediening van een medienter.

Als Logitech nou eens een Harmony zou maken met een sideshow schermpje, dan wordt dat volgens mij de ultieme universele afstandbediening.... ik ga alvast sparen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al genoemd is maar heb slechte ervaringen met heatpipe koelers in een platte desktop kast, dit werkt gewoon niet, de heatpipes moeten horizontaal zitten om te werken.
Zoals de topicstarter het dus wil met de Ninja Mini gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dracula schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:43:
[...]

Das allemaal wel heel gaaf maar moet ook beetje op het budget letten natuurlijk
Budget? Het gaat hier over remotes van 200 eu/$ of meer!
Je hebt al een gebruikte PDA voor onder de 100eu, zelfs één met WiFi en BT voor 109. Dan nog de software voor een paar tientjes (max.50eu). Valt dan nog wel mee toch?

De goedkoopste remote die meer biedt dan alleen cursor op-neer is boven de 100eu (Philips) en die is ook nog eens beperkt tot alleen 'muziek' wat te bedienen valt, voor online media (radio oid) kan ie niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:52:
Weet niet of het al genoemd is maar heb slechte ervaringen met heatpipe koelers in een platte desktop kast, dit werkt gewoon niet, de heatpipes moeten horizontaal zitten om te werken.
Want? Waarom dan? Wat zijn je slechte ervaringen? Ik zou zeggen dat heatpipes in een desktop kast júist horizontaal zitten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

synthdood schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:45:
Als Logitech nou eens een Harmony zou maken met een sideshow schermpje, dan wordt dat volgens mij de ultieme universele afstandbediening.... ik ga alvast sparen :-)
Niet van Logitech, maar wel precies wat je wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:00:
[...]

Je hebt al een gebruikte PDA voor onder de 100eu, zelfs één met WiFi en BT voor 109. Dan nog de software voor een paar tientjes (max.50eu). Valt dan nog wel mee toch?

De goedkoopste remote die meer biedt dan alleen cursor op-neer is boven de 100eu (Philips) en die is ook nog eens beperkt tot alleen 'muziek' wat te bedienen valt, voor online media (radio oid) kan ie niet gebruikt worden.
Oke oke dat valt inderdaad nog wel mee.
Ik ga gewoon eerst voor een simpel mce remote en als ik later meer wil wet ik wat de opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Tja, het is toch een kwestie van wat je zelf wilt. Ik kan je mijn config noemen, en dan kan je dezelfde kopen. Maar ik geef je geen garanties of je straks (over een paar jaar) nog steeds alles zult kunnen afspelen.

Maar als je een dual core cpu neemt, dan zit je al snel goed. (2 x 1,5Ghz zou ik als minimum hanteren)
Geheugen afhankelijk van welk OS. XP/MCE/MediaPortal is 1GB zat, voor Vista zou ik zeker 2GB nemen.
Moederbordje, kijk welke functies voor jou van belang zijn. HDMI/DVI op het mobo is fijn, maar vaak zal je een grafische kaart erin prikken, dus dan heb je niks meer aan het onboard gedeelte. Ik zou wel een kaart nemen die H264 en VC1 hardwarematig kunnen versnellen.
Losse geluidskaart is onzin, je gebruikt toch alleen maar de S/PDIF in de meeste gevallen, die moet dan dus wel onboard zitten.
TV kaartje erin, wel met hardwarematige compressie om op te kunnen nemen, eventueel dual-tuner.

En de rest, een beetje eigen initiatief/uitzoekwerk en natuurlijk de keuzes maken van wat je wilt :)
Er staan genoeg configuraties hier in het topic om de jouwe erop te kunnen baseren. We gaan hier niet bij elke mogelijke config die iemand aandraagt zeggen of ie wel of niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Logisch antwoord, op basis van dit topic icm de BBG en Tom's Hardware heb ik ook juist de genoemde config gemaakt. Ik vroeg me alleen af of er meer rendement uit de upgrade te halen viel. Maw: Eens een ander ernaar te laten kijken, die zien zaken toch vaak net even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

BFS schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:28:
Logisch antwoord, op basis van dit topic icm de BBG en Tom's Hardware heb ik ook juist de genoemde config gemaakt. Ik vroeg me alleen af of er meer rendement uit de upgrade te halen viel. Maw: Eens een ander ernaar te laten kijken, die zien zaken toch vaak net even anders.
Snap ik wel, maar het blijft toch jouw keuze en jouw systeem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:00:
[...]

Hm toch iets om over te twijfelen want ziet er wel heel stoer uit met een pocket pc.

Zou je daar ook de rest van je aperatuur mee kunnen bedienen of kan je dan toch beter voor een harmony gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dat houd dan wel in dat je met een huishouden van meer dan 1 persoon altijd je pocket pc thuis moet laten liggen :) Ik weet niet hoor, maar volgens mij koop je toch zo'n ding voor andere dingen dan hem als remote in te zetten. Met een harmony ben je dan sneller klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
obsidian schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:00:
Dat houd dan wel in dat je met een huishouden van meer dan 1 persoon altijd je pocket pc thuis moet laten liggen :) Ik weet niet hoor, maar volgens mij koop je toch zo'n ding voor andere dingen dan hem als remote in te zetten. Met een harmony ben je dan sneller klaar.
Die harmony is die makkelijk in te stellen dan voor bijvoorbeeld het kiezen van subtitles als je geen menu hebt?

En om hem de mce controls te leren heb je dan ook een originele remote nodig of kan het allemaal m.b.v. de online database van logitech?

Zat zelf aan de 555 te denken, lijkt mij meer dan geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
obsidian schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:00:
Hoezo? Voor andere dingen? Je koopt zo'n ding voor de dingen waarvoor jij denkt/vindt dat ie moet gaan dienen. Voor dat geld (109eu) val je je toch geen buil? Dat kost, zoals je ziet, een beetje remote ook al. En als dat inhoudt dat er een 2e PDA in huis komt; so what? Als dat de oplossing voor je 'probleem' brengt dan gaat het je toch daar om? Beetje 'bekrompen' instelling.

Ik heb een 'PDA' maar die gebruik ik niet als PDA maar als routeplanner. Ik doe er nooit 'echte PDA' dingen mee. Andere hebben wellicht een PDA die ook al navigator kan dienen (ingebouwde GPS) maar gebruiken dat niet......
Jij gebruikt van je mobiele telefoon waarschijnlijk ook maar een fractie van z'n mogelijkheden. Ik gebruik bijv. de agenda van m'n mobiel niet, zit er wel op......

Grote nadeel is idd wel dat ie niet zo best/handig werkt met andere apparatuur. Die werken niet met bt of wifi maar (meestal) met infrarood. Nu zit er op de meeste PDA's ook wel infrarood, maar dit is volgens de IrDA standaard, en die is eigenlijk niet of nauwelijks geschikt om consumenten apparatuur via IR mee te bedienen. Het kan wel, sommige PDA's weer beter dan andere en er zijn ook wel een soort van IR versterkertjes voor PDA's te koop, maar ideaal is het niet.

o en btw: voor MCE is idd een harmony 555 meer dan voldoende, de 525 ook al overigens. Sowieso bieden de 'duurdere' niet veel extra functionaliteit. En alles staat in principe in de Logotech database. Sommige fine tune commando's niet. In principe moet ie zonder originele remote aan de praat te krijgen zijn. Denk erom: je hebt natuurlijk wel altijd een (USB) infrarood ontvanger nodig.......waar moet de 555 anders z'n ir commando's naartoe sturen?

[ Voor 12% gewijzigd door kaajee op 23-01-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik had het meer over de moeite die je moet doen om zo'n ding als remote te kunnen gebruiken :) Als je de prijs gaat vergelijken met een goede AB dan scheelt het niet zoveel nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Dracula schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:16:
[...]

Die harmony is die makkelijk in te stellen dan voor bijvoorbeeld het kiezen van subtitles als je geen menu hebt?

En om hem de mce controls te leren heb je dan ook een originele remote nodig of kan het allemaal m.b.v. de online database van logitech?

Zat zelf aan de 555 te denken, lijkt mij meer dan geschikt?
Als je een DVD afspeelt bedoel je? Of in een geripte film? Want als je de tweede bedoelt, dan kan dat ook niet met een echte MCE remote (zover ik weet, en als dat wel kan dan hoor ik HEEL graag hoe!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
kaajee schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:37:
[...]

o en btw: voor MCE is idd een harmony 555 meer dan voldoende, de 525 ook al overigens. Sowieso bieden de 'duurdere' niet veel extra functionaliteit. En alles staat in principe in de Logotech database. Sommige fine tune commando's niet. In principe moet ie zonder originele remote aan de praat te krijgen zijn. Denk erom: je hebt natuurlijk wel altijd een (USB) infrarood ontvanger nodig.......waar moet de 555 anders z'n ir commando's naartoe sturen?
Bij de antec fusion v2 case zit als het goed is al een infrarood ontvanger bij dus dat komt helemaal goed.

Nu alleen nog een oplossing vinden voor het selecteren van audio tracks zonder menu's (en zonder keyboard want als je die hebt is het simpel natuurlijk maar om nou ook weer een keyboard aan te schaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Ik gebruik sinds een week, naar volle tevredenheid, dit keyboard: Logitech MediaBoard Pro

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/537/jpg/4730.1.0.jpg

Pros:
- licht en plat
- goede toetsaanslag
- strak design
- ingebouwd keypad (werkt prima)
- Bluetooth (je keyboard hoeft dus niet de ontvanger te "zien")
- goedkoop (ca. € 55)

Cons:
- een paar toetsen zitten op een andere plek
- slechts een paar mediaknoppen

Tevens gebruik ik een Logitech Harmony 525. Ook tevreden over.

[ Voor 11% gewijzigd door Pegasus op 23-01-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

De meeste mensen hebben toch een complete verzameling AB's. Dus de keuze voor een PDA waarmee MP/MCE volledig aangestuurd kan worden en bv een harmony voor alle andere AV-apparaten lijkt me dan een mooi compromis.

De vraag is alleen of een doorsnee PDA niet net als m'n gsm gaat zeuren om een sim. Want aan die functionaliteit heb ik nml geen behoefte.

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Pegasus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:11:
Ik gebruik sinds een week, naar volle tevredenheid, dit keyboard: Logitech MediaBoard Pro

[afbeelding]

Pros:
- licht en plat
- goede toetsaanslag
- strak design
- goedkoop (ca. € 55)

Cons:

Ook een leuk alternatief alleen mist daar een windows toets wat toch ook wel erg handig is voor een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Pegasus schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:11:

[afbeelding]

Pros:
- licht en plat
- goede toetsaanslag
- strak design
- goedkoop (ca. € 55)

Cons:

Dat ziet er inderdaad erg fijn fijn uit!
Waar heb je die gekocht? Ik kan 'm niet terug vinden in de pricewatch. In ieder geval niet onder die naam.
Heb je verder die Harmony 525 nog wel nodig? Lijkt me dan een beetje overbodig......

EDIT: Ik zie het al. Hij staat bij HiFI en videoapparatuur ---> accessoires ... :)

[ Voor 4% gewijzigd door bosaap22 op 23-01-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:35
Dan kan jij gewoon niet zoeken: pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
bosaap22 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:28:
[...]

Heb je verder die Harmony 525 nog wel nodig? Lijkt me dan een beetje overbodig......

EDIT: Ik zie het al. Hij staat bij HiFI en videoapparatuur ---> accessoires ... :)
Het keyboard is makkelijk als je instellingen e.d. wilt wijzigen of andere programma's op je HTPC wilt bedienen. Het bedienen van Media Portal gaat natuurlijk ook prima.

Alleen, wat is er nou mooier dat je met één remote, met één druk op de knop (=activity op de Harmony): a. je TV aanzet, b. je HTPC aanzet en 3. je AV-receiver aanzet

En daarna met dezelfde remote films kunt afspelen of door je MP3's bladeren.

M.a.w.: het keyboard voor gebruik met Windows en je remote voor het bedienen van Media Portal of MCE.

[ Voor 6% gewijzigd door Pegasus op 23-01-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Laatst online: 26-09 19:32
Zijn er hier mensen die hun htpc onder vista 64 bits hebben draaien?
Draai nu 32 bits maar ben op mijn tweede pc laatst overgestapt op 64 bits en heb het idee dat dit toch veel sneller draait. En heb eigenlijk qua drivers geen enkel probleem gehad met de 64 bits en dat is iets wat me tegenhield voor mijn htpc.

Ik heb het er een floppydtv in zitten dus welllicht dat die moeilijkheden kan geven?

[ Voor 34% gewijzigd door rsvmark op 23-01-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsgeluk schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 14:16:
De meeste mensen hebben toch een complete verzameling AB's. Dus de keuze voor een PDA waarmee MP/MCE volledig aangestuurd kan worden en bv een harmony voor alle andere AV-apparaten lijkt me dan een mooi compromis.

De vraag is alleen of een doorsnee PDA niet net als m'n gsm gaat zeuren om een sim. Want aan die functionaliteit heb ik nml geen behoefte.
maak je geen zorgen met een PDA kan je niet bellen. dat zijn namelijk MDA`s dus zolang je maar zorgt dat het een PDA is zal je niet bang hoeven te zijn dat hij om een SIM kaart gaat vragen ;)

ik heb ook nog geen afstandsbediening op het oog maar mijn voorkeur gaat uit naar een echte afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Kan ik wel.... Heb 'm ook gevonden. Had 'm alleen niet bij Hifi verwacht, maar bij invoerapparatuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:06:
[...]

maak je geen zorgen met een PDA kan je niet bellen. dat zijn namelijk MDA`s dus zolang je maar zorgt dat het een PDA is zal je niet bang hoeven te zijn dat hij om een SIM kaart gaat vragen ;)

ik heb ook nog geen afstandsbediening op het oog maar mijn voorkeur gaat uit naar een echte afstandsbediening.
Ik word oud }:|

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Is wel te hopen voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk keyboard is functioneel voor afstanden van ca. 5 meter??

Had een logitech EX geprobeerd, maar daarmee kwam ik niet verder dan 1,5m....
Heb een BTC gevonden welke tot 10M kan gaan.

Iemand andere suggesties ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Ik gebruik het Logitech MediaBoard Pro met Bluetooth. Ik heb net even voor je getest, hij werkt in ieder geval tot 10 m en dat met de bluetooth dongle aan de achterzijde van mijn HTPC in een TV-kastje !

Zie ook Pegasus in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

Houdt er wel rekening mee dat er een verschil is tussen wat de fabrikant opgeeft en de praktijk :+

[ Voor 14% gewijzigd door Pegasus op 23-01-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
obsidian schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:07:
[...]
Losse geluidskaart is onzin, je gebruikt toch alleen maar de S/PDIF in de meeste gevallen, die moet dan dus wel onboard zitten.
Ehhhh, dat is niet helemaal waar. Voor veel mensen zal het niet uitmaken, maar voor de puristen onder ons (lees: mensen met een bovengemiddelde speakerset) is een onboard oplossing niet acceptabel. Het schijnt namelijk zo te zijn dat verreweg de meeste chips de samplingfrequentie van het bronsignaal toch bewerken, OOK bij passthrough. Het idee daarachter is volgens mij dat ze signalen van verschillende (sampling)frequenties samen kunnen voegen tot 1 frequentie. Veel geluidskaarten kunnen wel handmatig switchen van uitgangsfrequentie waardoor bewerking niet schijnt voor te komen als deze uitgangsfrequentie overeenkomt met de frequentie van het bronsignaal. Er zijn echter maar enkele geluidskaarten waarvan bekend is dat deze dit volledig automatisch doen. Ik heb b.v. de M-audio Revolution 7.1. Een dergelijke oplossing is interessant voor mensen die zowel films kijken als muziek luisteren op hun htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:52:
De htpc van de topicstarter draait al maanden prima met verticale heatpipes van de Scythe Mini Ninja en met hem bij vele anderen! Wellicht dat het beter kan met horizontale heatpipes, maar om te zeggen dat verticaal niet werkt lijkt niet in overeenstemming te zijn met de werkelijkheid. Het is natuurlijk wel zaak om een goede aurflow te creeren in de kast. In de Antec Fusion is dat relatief eenvoudig door de 2 x 120mm fans aan de zijkant de hete lucht naar buiten te laten blazen. De lucht wordt aangezogen aan de achter- en onderkant, stroomt door de Scythe Mini Ninja en verlaat via de 120mm fans de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Mooi ding! Zou die feilloos werken met Media Portal en op die manier het mogelijk kunnen maken om op mijn htpc de gewenste muziek af te spelen zonder gebruik te maken van een weergever (monitor, tv, beamer, etc.)?
Pagina: 1 ... 14 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet gemaakt voor zogenaamde 'welke moet ik nemen?' vragen (zie CSL Beleid). Ga dus niet een lijstje specs posten met de vraag of het goed is!