obsidian schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:00:
Dat houd dan wel in dat je met een huishouden van meer dan 1 persoon altijd je pocket pc thuis moet laten liggen

Ik weet niet hoor, maar volgens mij koop je toch zo'n ding voor andere dingen dan hem als remote in te zetten. Met een harmony ben je dan sneller klaar.
Hoezo? Voor andere dingen? Je koopt zo'n ding voor de dingen waarvoor jij denkt/vindt dat ie moet gaan dienen. Voor dat geld (109eu) val je je toch geen buil? Dat kost, zoals je ziet, een beetje remote ook al. En als dat inhoudt dat er een 2e PDA in huis komt; so what? Als dat de oplossing voor je 'probleem' brengt dan gaat het je toch daar om? Beetje 'bekrompen' instelling.
Ik heb een 'PDA' maar die gebruik ik niet als PDA maar als routeplanner. Ik doe er nooit 'echte PDA' dingen mee. Andere hebben wellicht een PDA die ook al navigator kan dienen (ingebouwde GPS) maar gebruiken dat niet......
Jij gebruikt van je mobiele telefoon waarschijnlijk ook maar een fractie van z'n mogelijkheden. Ik gebruik bijv. de agenda van m'n mobiel niet, zit er wel op......
Grote nadeel is idd wel dat ie niet zo best/handig werkt met andere apparatuur. Die werken niet met bt of wifi maar (meestal) met infrarood. Nu zit er op de meeste PDA's ook wel infrarood, maar dit is volgens de IrDA standaard, en die is eigenlijk niet of nauwelijks geschikt om consumenten apparatuur via IR mee te bedienen. Het kan wel, sommige PDA's weer beter dan andere en er zijn ook wel een soort van IR versterkertjes voor PDA's te koop, maar ideaal is het niet.
o en btw: voor MCE is idd een harmony 555 meer dan voldoende, de 525 ook al overigens. Sowieso bieden de 'duurdere' niet veel extra functionaliteit. En alles staat in principe in de Logotech database. Sommige fine tune commando's niet. In principe moet ie zonder originele remote aan de praat te krijgen zijn. Denk erom: je hebt natuurlijk wel altijd een (USB) infrarood ontvanger nodig.......waar moet de 555 anders z'n ir commando's naartoe sturen?
[
Voor 12% gewijzigd door
kaajee op 23-01-2008 13:56
]