Dat plaatje was van de usermanual van de HE-02.kaajee schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 21:10:
[...]
Ok, je hebt (deels) gelijk, echter.......die tekening die jij laat zien is een wat ander (ouder) type vouding. De huidige generatie 12cm fan voedingen hebben de fan aan de andere kant zitten (onderkant). Dat kan de fan precies boven het gat/rooster wat in de bodem zit:
[afbeelding]
(de voeding gaat er dus nu 'op z'n kop' in, de fan zit aan de onderkant, zie mijn eerdere plaatje)
Je moet dan dus alleen zorgen dat de fan de warme lucht van de voeding naar buiten/onder afvoert, dan zou het wel kunnen.....
Punt is dat hoe dan ook die lucht nergens anders naar toe kan, daarbij maakt het niet uit welk type voeding je gebruikt (fan aan de onderzijde of achterzijde, maakt geen verschil in luchtstroom). Hoe wil je die warme lucht ergens anders naar buiten krijgen, dat gaat bij dit ontwerp niet zonder ingrijpende aanpassingen.
Het concept van deze kast (en vele andere kasten) is dat de voeding zijn eigen "air box" heeft en geen belemmering is voor de rest van de airflow.
Dit is iets waar ik weken mee bezig ben geweest, in mijn situatie kon ik ook geen lucht in-, uitvoer aan de zijkanten gebruiken. Voor zover ik weet zijn er maar twee kasten die geschikt zijn (met uitzondering van de kasten met een tunnel naar achteren, die heb ik gehad, maar door de luchtwervelingen in die tunnel was het heel slecht stil te krijgen) dat zijn de Zalman HD160 en OrigenAE X11.
[ Voor 7% gewijzigd door Gerritjuh op 27-01-2008 00:06 ]
"If it ain't broke, don't fix it!"