[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 21:09

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Dit topic is bedoeld als centraal topic over de Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger.

Waarom dit topic?
HDTV gaat nu eindelijk starten in Nederland. Essent, Casema, Multikabel en CAIW bieden HDTV aan over de kabel. Hiervoor is een speciale HDTV ontvanger nodig. Er is nog maar één type beschikbaar in Nederland, en dat is de Samsung DCB-H360R. (UPC biedt ook HDTV aan, maar is met Philips in zee gegaan. De Philips ontvanger is nog niet beschikbaar.)

Waarom een topic over de Samsung DCB-H360R?
De Samsung wordt nu mondjesmaat uitgeleverd en de eerste ervaringen bereiken de tweakers. In de diverse fora is er te lezen dat er nog veel onduidelijkheden zijn. Welke uitgangen heeft de ontvanger, doet de HDMI uitgang het wel met TV type X, zit er component op, etc.
Verder worden er problemen gemeld met krakend geluid, geen beeld over HDMI, slecht beeld/roze beeld over HDMI.

Het lijkt me nuttig kennis en ervaringen over de Samsung centraal te plaatsen, en onderling problemen en oplossingen te bespreken.

OK, wat is het nu voor apparaat?
De Samsung DCB-H360R is, zoals al gezegd, een HDTV ontvanger. Deze voldoet aan de DVB-C norm voor digitale TV over de kabel. Het apparaat is dus niet geschikt voor HDTV via de schotel (DVB-S) over HDTV over de ether (DVB-T).

En zo ziet ie er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~exadega/GoT/samsung_hdtv1.jpg
Hij is ook in zwart verkrijgbaar.

Wordt er een HDMI kabel bijgeleverd?
Nee, wel een component en een audio/composiet kabel, geen HDMI kabel of SCART kabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~exadega/GoT/samsung_hdtv3.jpg
De op de foto zichtbare handleiding is hier te downloaden.

Wat voor uitgangen heeft de Samsung DCB-H360R?
Het apparaat heeft de volgende uitgangen
HDMI, component, SCART, composiet, gewoon audio en optisch.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~exadega/GoT/samsung_hdtv2.jpg
Er is dus géén S-video uitgang (lijkt me ook geen gemis die had handig kunnen zijn als je hem op de TV in van je PC wilde aansluiten). De SCART ondersteund RGB en composiet, maar geen S-video.
Verder is er een SCART ingang, wat je daar mee moet doen weet ik niet daar kun je bijvoorbeeld de uitgang van een videorecorder op aan sluiten als je TV te weinig ingangen heeft.

De ondersteunde resoluties op de uitgang zijn 1080i, 720p, 576p en 576i (SCART alleen 576i).

Kan de Samsung alleen HDTV ontvangen?
Nee, de ontvanger kan ook gewone digitale TV ontvangen, in het vervolg SDTV te noemen (Standard Definition Television). Je oude DTV ontvanger, als je die al had, kun je dus aan de buren geven, op e-bay verpatsen of op je slaapkamer gaan gebruiken.

Problemen
Oei, nu het heikele punt. Er worden nogal wat problemen gemeld. Vaak klikken in geluid of geen beeld/slecht beeld over HDMI.
Voorstel: als iedereen met deze problemen dit hier meldt en er bij zet welke TV hij/zij heeft, dan kunnen we er achter komen met welke TV de Samsung wel, en met welke TV de Samsung niet werkt.
Ook ander problemen kunnen gemeld worden.

Moet ik hem nu wel kopen met die problemen?
Mijn mening: ja! HDTV geeft echt geweldig beeld. Dat wat UPC belooft met Digitale TV en niet waarmaakt, maakt HDTV wél waar. Haarscherp beeld, alsof je door het raam naar buiten kijkt. Of naar een bewegende foto kijkt.
De problemen kunnen waarschijnlijk verholpen worden met een firmware upgrade. Dat is geen garantie, maar Samsung werkt er hard aan. Het is een eerste-generatie product. Niet voor zozeer HDTV ontvangers, maar wel voor H.264 (MPEG4) kabelontvangers.

Werkt de Samsung DCB-H360R ook met UPC?
Nee. De Samsung werkt met Irdeto codering, UPC werkt met Nagravision codering en er zit niet een CI slot in (zoals bij DVB-S ontvangers) zodat er geen andere CAM toegevoegd kan worden.

Edit: eh, moderator, het topic had "Het grote Samsung DCB-H360R HDTV DVB-C kabelontvanger topic" moeten heten, maar het woord "topic" is weggevallen. Kan het nog toegevoegd worden?
Done. Volgende keer dit via de TR vragen, dan zal er waarschijnlijk eerder gereageerd worden.

[ Voor 33% gewijzigd door een moderator op 24-02-2008 22:31 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 07:44
Goed topic, met duidelijke opening,
Lijkt me persoonlijk handig dat als iemand een vraag/probleem/opmerking plaatst hij/zij de volgende zaken in het begin van zijn post plaatst

-merk en type TV
-via welke kabelmaatschappij aangesloten
-op welke manier de H360R op de TV zit aangesloten
-(eventueel) op welke manier de audio naar de home cinema set gaat
-(voor later) welke firmware versie gebruikt wordt

Op deze manier is het makkelijkst een eventueel patroon waar te nemen..

2 vragen van mijn kant (ben nog niet in het bezit van een H360R)

-Zit er verschil in de H360R en de H360RS?? ze worden wel als 2 types om de Samsung site aangegeven

Ben ik trouwens de enige die het gek vindt dat de kabelmaatschappijen en de televisie makers nu echt hard aan het roepen zijn dat we NU ECHT digitale TV krijgen en dat er alleen analoge kabeltjes worden meegeleverd??

[ Voor 5% gewijzigd door jobvr op 01-06-2006 22:24 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Goede aanvulling, jobvr.
-Zit er verschil in de H360R en de H360RS?? ze worden wel als 2 types om de Samsung site aangegeven.
Ik denk dat de H360R de zwarte is en de H360RS de zilveren. Overigens zijn er meer kleine cosmetische verschillen: de zwarte heeft een blauw LED display, de zilveren heeft een amberkleurig LED display.
Ben ik trouwens de enige die het gek vindt dat de kabelmaatschappijen en de televisie makers nu echt hard aan het roepen zijn dat we NU ECHT digitale TV krijgen en dat er alleen analoge kabeltjes worden meegeleverd??
Je bent niet de enige, ik vind het ook gek. Nu hebben de HDTV onvangers tenminste nog een HDMI uitgang, maar de SDTV ontvangers hebben alleen een SCART uitgang (en/of s-video enz). Zo digitaal is het dus niet bij die ontvangers; het komt analoog je TV in. Op zijn minst zou er een DVI uitgang op moeten zitten. Maar goed, nu raak ik off-topic.

[ Voor 81% gewijzigd door Xenan op 02-06-2006 08:53 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:51

jOzh

Sweet dude!

nicetas schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:36:

Wat voor uitgangen heeft de Samsung DCB-H360RS?

Het apparaat heeft de volgende uitgangen
HDMI, component, SCART, composiet, gewoon audio en optisch.
[afbeelding]
Er is dus géén s-video uitgang (lijkt me ook geen gemis)
Verder is er een SCART ingang, wat je daar mee moet doen weet ik niet.
Mooie OP!

De SCART ingang is er om een VCR of iets dergelijks door te kunnen lussen. Dit is handig als het aantal RGB ingangen op je TV beperkt is.
jobvr schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:23:
Component mag dan analoog zijn, echt veel verschil in beeldkwaliteit met HDMI schijnt er niet te zijn. Sommigen hebben zelfs een voorkeur voor component.

[ Voor 28% gewijzigd door jOzh op 02-06-2006 09:45 ]

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
jOzh schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:43:
[...]
Component mag dan analoog zijn, echt veel verschil in beeldkwaliteit met HDMI schijnt er niet te zijn. Sommigen hebben zelfs een voorkeur voor component.
Ja, In theorie is digitaal beter, maar analoog is iets vergevingsgezinder als er een klein beetje ruis op de lijn ontstaat. Maar ik denk dat mensen vooral hun voorkeur momenteel geven aan component omdat Samsung de HDMI communicatie rodekolen van de decoder nog niet op een rijtje heeft.

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Mooie topic. Jammer dat ik alleen UPC hier kan nemen, anders was ik wel overgestapt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
nicetas schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:36:
Er is dus géén s-video uitgang (lijkt me ook geen gemis)
Dat is best wel jammer, S-Video kan zeer handig zijn om eventuele andere (standard definition) apparatuur aan te sluiten. (beamers of vooral TV/Capture kaarten die dus geen RGB aankunnen!)
Wel vreemd want wat ik begreep van eerdere specificaties zat er WEL S-Video uit op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Misschien kan een scart-naar-S-video convertor uitkomst brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Nu nog een adresje waar ze (zilveren) te koop zijn en ik ben weer blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:58
nicetas schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:18:
Misschien kan een scart-naar-S-video convertor uitkomst brengen?
De bekende schakelbare SCART blokjes converteren het signaal niet, deze zijn niet bruikbaar.
De enige optie die werkt is een RGB naar S-Video converter en die zijn duur!

Het lijkt er gewoon op dat men bewust de S-video uitgang zit te saboteren hier in Nederland. :(
De oude samsung en veel andere digitale kabel/kpn decoders hebben OOK geen S-Video uit, dit is zeer frustrerend voor HTPC gebruikers!!
XPMCE: Digitale TV vragen ism HTPC.
XPMCE: signaal dig. tv kpn zwart wit, signaal dig. tv kpn zwart wit

[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 02-06-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Heb sinds gisteren ook de Samsung DCB-H360R (zwarte uitvoering) staan en hij doet het hier perfect! :)

Hij is aangesloten via een HDMI -> DVI kabel (werd bij de TV meegeleverd) op mijn VIEWPIA LC32IE21 LCD breedbeeld televisie. Tot mijn verbazing heb ik dus ook geluid via die DVI-aansluiting op mijn TV?

Het beeld van de normale zenders vind ik zelfs beter dan wat mijn oude Samsung decoder via de Scart (RGB) gaf. Ik kan alleen de geluidssterkte niet regelen via de HDMI-aansluiting. Als ik de output via Scart(RGB) laat verlopen dan is de geluidssterkte wel in te stellen. Via de TV of mijn reciever kan ik natuurlijk altijd de geluidssterkte instellen.

Weet iemand mischien wat het verschil is tussen de verschillende "HDMI Audio Uitgang Opties" van het "Media-menu"? Je kan hier Type-A t/m Type-D instellen, maar ik merk geen enkel verschil tussen de 4 opties? :?

Een aantal punten die mij positief opvallen:
- de Decoder kan zelf automatisch schakelen tussen 4/3 en 16/9 afhankelijk van het originele signaal. De TV staat nu altijd op 16/9 ingesteld bij mij, de decoder doet de rest.
- Beeldkwaliteit is werkelijk heel goed via de HDMI-uitgang, zowel het HD1 kanaal als de overige kanalen.
- Menu en informatie-schermen (OSD) zijn duidelijk leesbaar. Teletekst ziet er ook netjes uit.
- EPG ziet er gelikt uit, waarbij je in een klein venster nog steeds TV kan kijken (soort P.I.P.)
- Nog geen enkele vastloper of zwart beeld gehad. (zoals met de oude Samsung)

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden. _/-\o_
Als mensen nog vragen hebben, stel ze gerust.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 17:32
Ik kan vanmiddag deze decoder ophalen. De gebruiksaanwijzing van de decoder kun je hier downloaden. Misschien kan dat toegevoegd worden aan het eerste bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Anoniem: 68540 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:41:
Nu nog een adresje waar ze (zilveren) te koop zijn en ik ben weer blij...
Ik heb de mijne bij bestekeus.nl besteld, zit er nog op te wachten. Ze hebben daar overigens de zilvere en de zwarte, je moet wel even goed naar het typenr kijken want er staan geen foto's bij. In m'n order status staat wk22 achter dat ding, hoop dat ze hem volgende week toch binnen hebben zodat ik wel het wk in hd kan kijken! 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Hardcell op 02-06-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Bedankt Faxe, ik heb de link toegevoegd in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 10:05
Leuk .... krijg ik een foldertje in mijn bus van Caiway:
Nu gratis HDTV van Caiway
Bla bla bla

Het enigste wat u nodig heeft is een HDTV dvb-c ontvanger.

bla bla bla
Mooie folder, veel info .... maar dus geen prijs / info over de HDTV ontvanger. Ga ik zoeken op internet naar een ontvanger, kom ik dus de Samsung DCB-H360RS tegen. Prijs: 249 euro!

Lekker bedrog dus van Caiway ....moet je eerst een ontvanger kopen.... en dan pas gratis HDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Heb vanavond de decoder opgehaald.

Ik heb een Loewe Concept L32 TV. Nadat ik de scherptestelling van de TV op nul had gezet kreeg ik een strak beeld wat mij wat betreft kwaliteit voorlopig tevreden stelt. Ik gebruik op dit moment de meegeleverde component kabel

Ik had een tijdje terug al een samsung HDD recorder gekocht. Gek genoeg zit hier wel een HDMI kabel bij. Een snel testje om de HDMI kabel van de HDD recorder voor de decoder te gebruiken en de met de decoder meegeleverde component te gebruiken voor de HDD recorder verliep niet succesvol. Op de TV had ik wel beeld maar geen geluid. Op de HDD decoder heb ik helemaal geen beeld.

Overall ben ik voorlopig tevreden met de decoder.

Voor de inventarisatie van de problemen met de HDMI aansluiting:

TV: Loewe Concept L32
Geluid via HDMI: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Is er ook bekend welke zenders werkelijk op HD resoluties uitzenden ?
De meeste mensen zullen indaard meteen wooh zeggen, maar dat komt meer vanwege de slechte kwaliteit wat je normaal heb bij kabel tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:25:
De meeste mensen zullen indaard meteen wooh zeggen, maar dat komt meer vanwege de slechte kwaliteit wat je normaal heb bij kabel tv.
Inderdaad. Volgens mij zijn er nog maar enkele zenders die ook echt in HD uitzenden maar dat is dan een apart pakket. Voor de rest is het allemaal gewoon nog standaard. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 17:49
Oke, ik heb even wat korte vraagjes. Wij hebben nu net een nieuwe TV, een Philips Cineos 32PF9966. Nou zijn wij van plan om ook zn ontvanger aan te schaffen. Is er nog verschil tussen de verschillende kabelmaatschappijen? UPC, TV Home? Wij hebben nu namelijk TV Home. En werkt teletekst een beetje goed? Bij de digitale ontvanger van samsung heb je wel teletekst, mara dan in doorzichtig beeld. Is dat hier anders? En als ik nu een HD ontvanger koop, hoelang duurt het voordat bij TV Home is ''doorgegeven'' dat we €3,95 meer moeten betalen zodat we in HD kunnen kijken?
Alvast bedankt!

EDIT: Zoals ik zei hebben wij een Philips 32PF9966. Maar volgens mij heeft die tv geen HDMI aansluiting. Is dat nodig als je de Samsung DCB-H360RS HDTV ontvanger aan de TV wilt koppelen? Of moeten we daar nog aparte kabels bij kopen?

[ Voor 19% gewijzigd door VeeGee op 03-06-2006 09:51 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Denk dat als je nu TV Home hebt je sowieso geen UPC kan krijgen. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

wij hebben thuis een JVC 32 inch lcd tv met 2 hdmi aansluitingen. Weet zo even niet welk type. Maar nu krijgen we geen geluid via een (dure) HDMI kabel op de tv vanaf die samsung hd decoder. Dat is wel erg zuur, want ten eerste is dat ding nergens te krijgen en ten 2e is ie erg duur. Ok je kan hem aansluiten op een home cinema receiver maar het mag toch niet zo zijn dat er geen geluid uit je tv komt. Casema gebeld, zeggen ze ja dat weten ze in de winkel niet maar je krijgt bijna alleen maar geluid via hdmi als je een samsung tv hebt :? lekker dan.. Dus ja dan maar via component aansluiten vrees ik. Of heeft iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 11:51
Wellicht is het ook handig dat iedereen die deze Samsung heeft aangeeft hoe snel je met deze decoder kan zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 21:47
Ik zoek zelf een zilveren uitvoering,
maar voor wie nog een decoder zoekt?
''sterk audio'' in Deventer heeft 2 zwarte op voorraad.
volgens de verkoper die ik net heb gebeld schijnen deze geen problemen met de HDMI aansluiting te hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door westham op 03-06-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-01 23:35
Ik heb een philips 37PF9830 en hier werkt de Samsung HDMI uitgang niet mee. Ik heb begrepen dat ik op een software update moet wachten voordat ik via HDMI kan kijken. Component werkt echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 13:09

jhu

Sinds twee dagen heb ik de zwarte decoder thuis en deze is aangesloten op het Casema netwerk.

De decoder zit nu aangesloten via HDMI op een Samsung LE32R41B 32" LCD TV.
Via de eerste low-budget HDMI kabel die ik had ondervond ik nog wat problemen (blauw scherm/verspringend beeld) met een andere kabel werkt het nu goed.

Geluid kan ik nu beluisteren via de HDMI aansluiting (van de TV via tulp naar een DTS versterker) of direct van de decoder optisch naar de DTS versterker.

Ten opzichte van de "normale" Samsung SDTV decoder geeft de HDTV decoder op de gewone SD kanalen een extreem mooi beeld.

Het HDTV beeld is natuurlijk ook helemaal fantastisch :)

Ik heb al gehoord dat er nog software updates aankomen om HDMi en andere software issues te verhelpen.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog een paar opmerkingen / info:

- De zap-snelheid hangt een beetje af van de zender. Van NED1 naar NED2 gaat binnen 1.5s, van DISCOVERY naar ANIMAL PLANET binnen 2.5 seconden. De zenders die dus altijd beschikbaar zijn gaan het snelst.

- Ook erg handig is de TIMER-funktie die netjes gekoppeld is aan de EGP (guide). Zoek het programma in de EPG op die je niet wilt missen en druk op de TIMER toets, dan wordt dit automatisch geprogrammeerd. De decoder springt dan automatisch naar het betreffende programma op dat tijdstip.

- Teletekst is standaard niet doorzichtig en duidelijk leesbaar. (je kan de transparantie wel instellen mocht je dit willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Goede openingspost nicetas!

Ik ga zelf zometeen hier in Utrecht eens de MediaMarkt bezoeken om het apparaat aan te schaffen. Hopelijk heeft de MediaMarkt of een andere winkel nog voorraad.

Overigens ben ik van plan om hem op mijn Dell 2405FPW aan te sluiten. Voorheen werkte ik met een Nokia dBox2 die ik via S-Video aangesloten had op mijn Dell2405FPW en daar was ik best te spreken over. Nadat Casema de ondersteuning voor de dBox-en heeft stopgezet ben ik teruggegaan naar Digitenne en wat een ramp was dat zeg. Slechte beeldkwaliteit en veel storing met slecht weer, bussen en brommers/scooters. Ik ben benieuwd wat ik van deze Samsung decoder ga vinden.
The_Doman schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:41:
[...]

De bekende schakelbare SCART blokjes converteren het signaal niet, deze zijn niet bruikbaar.
De enige optie die werkt is een RGB naar S-Video converter en die zijn duur!

Het lijkt er gewoon op dat men bewust de S-video uitgang zit te saboteren hier in Nederland. :(
De oude samsung en veel andere digitale kabel/kpn decoders hebben OOK geen S-Video uit, dit is zeer frustrerend voor HTPC gebruikers!!
XPMCE: Digitale TV vragen ism HTPC.
XPMCE: signaal dig. tv kpn zwart wit, signaal dig. tv kpn zwart wit
Als de Samsung decoder een S-Video signaal over SCART kan sturen, werkt een verloopstukje wel. Het gaat erom welk signaal er over de SCART-uitgang gestuurd kan worden. Je hebt namelijk RGB, S-Video en Composiet. Als ik de decoder heb zal ik eens kijken of hij S-Video kan uitsturen over de SCART.

Edit:
Wellicht is het handig om de openingspost te vermelden dat de DCB-H360R(S) het standaard SDTV signaal (PAL 576) upscaled naar de HDTV instelling waar je op kijkt (720p/1080i) en daardoor sowieso een (veel) strakker beeld geeft dan alle andere SDTV decoders. Uiteraard werkt deze upscaling alleen op Component en HDMI.

Daarnaast heb ik nog een tip voor mensen die overwegen een HDTV decoder te kopen, en geen HDMI hebben maar wel Component: Kijk in de handleiding van je TV/scherm/projector of jouw Component wel 720p en/of 1080i aan kan. Een vriend van mij heeft namelijk een LG LCD-TV die niet HD-ready is. Zijn Component ondersteund echter maximaal 480p. En daar wil je geen HDTV mee kijken, geloof mij. ;-) Uiteraard is DVI ook altijd nog een optie, maar velen zullen in dit geval voor Component kiezen.

Faxe, jij geeft aan via Component te kijken, maar dat je ook HDMI hebt geprobeerd en wel beeld maar geen geluid kreeg. Zie jij noemenswaardig verschil in beeldkwaliteit tussen HDMI en Component? Ik denk dat veel mensen dit wel interessant vinden om te weten.

[ Voor 25% gewijzigd door MooDyBLueS op 03-06-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Anoniem: 91634 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 23:25:
Dit hangt van je kabelmaatschappij af. Bij Multikabel is alleen nog maar het HD1 demokanaal te zien. Zover ik kan nagaan is dit niet hetzelfde als HD1 op de satelliet?

Binnenkort starten Film1 en Sport1 met HD, die zijn de eerste paar maanden gratis te zien. Het schijnt dat Discovery en National Geographic channel snel volgen.

Ik vraag mij af wanneer de eerste Nederlandse commerciele omroep zijn kans grijpt. Zowel RTL als SBS zijn eXtreem terughoudend dus misschien stapt Talpa er wel in. (Dit is een speculatie van mij, geen feit.)
VeeGee schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:22:
[...]Is er nog verschil tussen de verschillende kabelmaatschappijen? UPC, TV Home? Wij hebben nu namelijk TV Home. En werkt teletekst een beetje goed? Bij de digitale ontvanger van samsung heb je wel teletekst, mara dan in doorzichtig beeld. Is dat hier anders? En als ik nu een HD ontvanger koop, hoelang duurt het voordat bij TV Home is ''doorgegeven'' dat we €3,95 meer moeten betalen zodat we in HD kunnen kijken?
Alvast bedankt!
Technisch is er minimaal één verschil tussen TV Home en UPC: TV Home werkt met Irdeto codering en UPC met Nagravision. Dit betekent dat je voor TV Home de Samsung moet kopen, voor UPC heb je een Philips nodig. Misschien dat er in de toekomst nog eens een universeel apparaat komt, maar nu zijn ze er in ieder geval niet.
Bij teletekst kun je zelf de transparantie instellen, standaard is die niet doorzichtig.
Voor zover ik weet kun je direct HD kijken en volgt het moeten betalen van € 3,95 pas over een paar maanden. Zo werkt het in ieder geval bij Multikabel.
EDIT: Zoals ik zei hebben wij een Philips 32PF9966. Maar volgens mij heeft die tv geen HDMI aansluiting. Is dat nodig als je de Samsung DCB-H360RS HDTV ontvanger aan de TV wilt koppelen? Of moeten we daar nog aparte kabels bij kopen?
Er wordt standaard een component kabel meegeleverd, dus als de Philips 32PF9966 een component ingang heeft, is er geen probleem.

[ Voor 47% gewijzigd door Xenan op 03-06-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

MooDyBLueS schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:11:
Faxe, jij geeft aan via Component te kijken, maar dat je ook HDMI hebt geprobeerd en wel beeld maar geen geluid kreeg. Zie jij noemenswaardig verschil in beeldkwaliteit tussen HDMI en Component? Ik denk dat veel mensen dit wel interessant vinden om te weten.
Om even Faxe voor te zijn :P
Heb hier de decoder zowel op HDMI als Component aangesloten en gebruikte daarvoor een goede kwaliteit Component-kabel. Op mijn TV is er toch duidelijk verschil te zien tussen Component en HDMI/DVI.

HDMI is hier gewoon veel strakker, via Component is toch wel te zien dat je iets van de scherpte kwijt bent (dit is vooral te zien via het menu/OSD, deze is dan net iets minder strak). Ik kan me wel voorstellen dat de Component weergave per TV en kabel-kwaliteit nog wat kan verschillen. Vooral de kabels zijn heel belangrijk, daar zit helaas nog heel (te) veel verschil tussen. Zo kan het zijn dat een niet werkende HDMI-verbinding ineens wel werkt met een andere HDMI-kabel, maar dat kan dus per merk verschillen.

Op dit moment heb ik geen Component meer op mijn decoder aangesloten, deze zit gekoppeld aan mijn DVD-speler. Zo hoef ik ook niet te wisselen (heb maar 1 HDMI/DVI aansluiting op de TV).

edit:

Weet iemand mischien wat het verschil is tussen de verschillende "HDMI Audio Uitgang Opties" van het "Media-menu"? Je kan hier Type-A t/m Type-D instellen, maar ik merk geen enkel verschil tussen de 4 opties?

[ Voor 8% gewijzigd door Chrasher op 03-06-2006 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-06 06:53
nicetas schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 16:10:
[...]
Binnenkort starten Film1 en Sport1 met HD, die zijn de eerste paar maanden gratis te zien. Het schijnt dat Discovery en National Geographic channel snel volgen.
Film1 en Sport1 HD zijn alleen te ontvangen als je een abonnemnet op Film&Sport pakket hebt, het is dus niet voor iedereen gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nog een kleine aanvulling:

Het lijkt mij bij een HDMI-aansluiting altijd het beste om de TV eerst aan te zetten en daarna pas de Samsung Decoder. Via HDMI worden er volgens mij gegevens uitgewisseld tussen de apparaten i.v.m. kopieerbeveiligingen (HDCP). Dan kan ik me voorstellen dat de Samsung Decoder geen HDMI-signaal doorgeeft als er "geen apparaat aan de andere kant zit".

Indien ik hier eerst de Decoder aanzet en daarna pas mijn TV, dan heb ik dus geen beeld via HDMI! (blauw scherm hier). Andersom werkt het hier altijd goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Chrasher schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:33:
Nog een kleine aanvulling:

Het lijkt mij bij een HDMI-aansluiting altijd het beste om de TV eerst aan te zetten en daarna pas de Samsung Decoder. Via HDMI worden er volgens mij gegevens uitgewisseld tussen de apparaten i.v.m. kopieerbeveiligingen (HDCP). Dan kan ik me voorstellen dat de Samsung Decoder geen HDMI-signaal doorgeeft als er "geen apparaat aan de andere kant zit".

Indien ik hier eerst de Decoder aanzet en daarna pas mijn TV, dan heb ik dus geen beeld via HDMI! (blauw scherm hier). Andersom werkt het hier altijd goed!
Ehm, voor zover ik weet is HDCP slechts een optie voor een HDMI verbinding, die momenteel nog niet gebruikt word.

op de @home-dealer pagina staat trouwens dat 9 juni Film1-HD begint met uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 22:00
jhu schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:06:
Ik heb al gehoord dat er nog software updates aankomen om HDMi en andere software issues te verhelpen.
Dit kan ik inderdaad bevestigen, vandaag hebben we op het werk een brief van Samsung ontvangen waarin wordt bevestigd dat er problemen zijn met de HDMi-uitgang, maar dat deze nog in juni worden opgelost middels een kostenloze software update. Samsung raadt overigens zelf aan om je HD Ready TV aan te sluiten op de YPbPr-connectoren.

Gooi de ontvanger dus nog niet weg, maar ga in de loop van de maand gewoon even bij je Samsung dealer langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hitachi 42" PD9700 plasma icm Samsung DCB-H360R:

HDMI - wel beeld, geen geluid.
RGB, Composiet - Roze beeld
Component, Composiet - Perfect beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Anoniem: 68540 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:03:

Heb je alle 4 verschillende HDMI-Audio instellingen geprobeerd? (Systeemmenu - Media instellen - HDMI AudioUitgang optie (A-D))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Als je in de EPG zit, klopt het dan dat je NIET naar een bepaalde zender in de lijst kan gaan door het kanaalnummer in te toetsen? Ik bedoel dus gewoon binnen de EPG naar kanaal x gaan om te kijken wat daarop zoal komt de komende uren.

Ik ben dit zo gewend geweest bij de epg van amerikaanse decoder en vind het nogal onhandig dat het hier niet kan...of zie ik iets over het hoofd/doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Nee, dat gaat dus niet omdat de toetsen 1-3 gebruikt worden om in of uit te zoomen.
Je kan wel snel bladeren ( channel pijl omhoog/omlaag) en gelukkig gaat dat bij ingedrukte toets vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 20:45
Anoniem: 68540 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 23:03:

RGB, Composiet - Roze beeld
Component, Composiet - Perfect beeld
ik las op ht forum dat iemand zei dat het geluid op zijn 42pd7200 wel kwam maar pas na 2 minuten. Het algemene probleem met het geluid komt waarschijnlijk omdat de TV alleen maar PCM snapt over hdmi, maar het geluid via mpeg of dd wordt meegestuurd

[ Voor 7% gewijzigd door iceme op 04-06-2006 12:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75807

DCB-H360R via HDMI met Sony-KDL-32V2000 geen beeld geen geluid.
Geen WK via HDMI!

Bij wie lukt het wel met dit LCD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-06 17:01
Iemand al ervaring met de wl66 van toshiba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42979

Overigens ben ik van plan om hem op mijn Dell 2405FPW aan te sluiten.
Dat wil ik ook :9~

Laat me weten of het goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Helaas heb ik nog geen winkel in Utrecht gevonden die ook daadwerkelijk voorraad heeft. Zowel MediaMarkt als Steenweg (een lokale prijsstunter) zeggen woensdag/donderdag weer voorraad te krijgen. Nu maar hopen dat dit ook zo is, want ik wil wel het WK in HDTV zien. :9~

Als iemand een webwinkel weet die hem op voorraad heeft, dan hoor ik dat graag. Ik denk ook dat er wel meer mensen zijn die dit willen weten. ;)
Anoniem: 42979 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 22:55:
[...]

Laat me weten of het goed werkt :)
Zodra ik hem heb, laat ik het z.s.m. weten.

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 05-06-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De BCC in veendendaal heeft m nog op voorraad volgens mij (alleen de zwarte).
Ik wilde zelf eerst ook liever een zilveren maar achteraf ben ik blij dat ik voor de zwarte ben gegaan. Past beter bij mijn scherm..

Vwb geluid over HDMI op een Hitachi 9700: Geen geluid over A t/m D.. Heb alleen niet getest of dit na 2 minuten wel het geval was... Lijkt me bij voorbaar al niet ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:49
Ik lees overal dat de Samsung icm een philips scherm problemen heeft met HDMI. Is dat ook het geval als je de HDMI -> DVI kabel gebruikt? Heb nl al een xbox 360 op component aangesloten en deze is dus niet vrij. (ik weet dat er switches zijn, maar das weer 100 euro weg en een extra remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134670

Guys,

Weet iemand al op welk kanaal Ned 2 straks het WK in HD gaat uitzenden, ik neem namelijk niet aan dat Ned 2 straks tijdens voetbal maar 1 kanaal hiervoor gebruikt.

Groeten,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:02
Waar hebben jullie hem in godsnaam vandaan die decoder???
Ik wil graag ook genieten van HDTV maar in mijn stad (den helder) is ie nergens te vinden?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:51
Na vele malen tevergeefs te hebben gezocht sta ik nu op de wachtlijst bij de Mediamarkt (Hengelo). Er zijn meer dan 40 (!!!) personen voor mij. Maar ze verwachten er deze week 70, dus dat mag geen probleem zijn. Aan de andere kant: die 70 hadden er 2 weken geleden al moeten zijn. Tot nu toe hadden ze er 3 binnengekregen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 134670 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:16:
Guys,

Weet iemand al op welk kanaal Ned 2 straks het WK in HD gaat uitzenden, ik neem namelijk niet aan dat Ned 2 straks tijdens voetbal maar 1 kanaal hiervoor gebruikt.

Groeten,
Alex
Kanaal 304 staat er aangegeven op het infokanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
The_Dart schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:09:
Waar hebben jullie hem in godsnaam vandaan die decoder???
Ik wil graag ook genieten van HDTV maar in mijn stad (den helder) is ie nergens te vinden?!?!
Ik had hem vorige week via modern.nl, maar daar is hij inmiddels ook op. Je kan sowieso jezelf op zo'n reserveringslijst laten zetten bij de Media Markt of ElectroWorld, dan maak je in ieder geval kans als er straks een partij binnenkomt. Dat had ik tenminste gedaan totdat ik hem dankzij een tip vond via die internetwinkel en m'n reserveringen heb geannuleerd.

Zag overigens laatst een filmpje van Euro1080 op het HD1 kanaal waar voetbalbeelden in voorkwamen en dat zag er heerlijk uit dus ik verheug me op de WK beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178503

Ik heb sinds een paar dagen ook deze decoder.. de eerste 2 dagen perfect beeld..en nu al 2 dagen via HDMI alleen blauw beeld!! :-(.. ik heb alle kabels al los gehad etc.. maar geen effect..

Hij is aangesloten op een HD beamer.

Momenteel heb ik hem via component aangesloten maar er is ECHT een groot verschil in kwaliteit tussen hdmi en component.. ik moet wel zeggen de ik gebruik maak van de component kabels die meegeleverd werden en die zijn volgens mij niet heeeeel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Anoniem: 178503 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:32:
Momenteel heb ik hem via component aangesloten maar er is ECHT een groot verschil in kwaliteit tussen hdmi en component.. ik moet wel zeggen de ik gebruik maak van de component kabels die meegeleverd werden en die zijn volgens mij niet heeeeel erg goed.
Die zijn heel erg brak ja. Ik merk met mijn DVD-speler van Harman/Kardon al een heel groot verschil tussen een dergelijke component kabel en een goede kwaliteitskabel van 30 euro. En dat terwijl er nog betere zijn, maar dat vind ik de prijs weer niet waard. Ik heb hem bij de Expert vandaan, een Profigold Component Interconnect kabel van 3 meter.

Dus als je even 30 euro investeert merk je geen verschil meer met HDMI, dat heb ik zelf destijds uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:00

joe-black

D.O.A.

Ik heb een Sony KLV-V40A10E i.c.m de Samsung DCB H360R.
Ik kan nog geen bevindingen doorgeven over de HDMI aansluiting omdat ik nog wacht op een switch met kabels (ik hoop morgen :) ).
Ik heb de decoder nu aangesloten via component en dat geeft de volgende resultaten :

576P -> goed
720P -> op sommige (willekeurige) momenten knipperend beeld
1080i -> snel knipperend beeld

Bij het knipperen lijkt het er op dat de verbinding heel snel wegvalt omdat de tv telkens weer melding maakt van de ingang en resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin4tor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 11:18
Wellicht is het handig om de openingspost te vermelden dat de DCB-H360R(S) het standaard SDTV signaal (PAL 576) upscaled naar de HDTV instelling waar je op kijkt (720p/1080i) en daardoor sowieso een (veel) strakker beeld geeft dan alle andere SDTV decoders. Uiteraard werkt deze upscaling alleen op Component en HDMI.
Is dit verschil echt zo groot? De bron blijft toch hetzelfde... Uiteraard is er het voordeel van Component/HSMI aansluiting t.o.v. scart. Als deze decoder echt een (veel) beter beeld geeft voor SDTV kanalen vind ik het beetje jammer dat ik dit nergens heb teruggelezen bij Casema. Heb zojuist vandaag de standaard samsung decoder besteld omdat ik de HDTV decoder beetje duur vond voor het beperkte HD zender aanbod op dit moment.

Weet iemand of je met deze decoder ook extra TV's analoog kan sluiten zoals dit kan met de decoder zoals Casema die momenteel gebruikt voor SDTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Heb de decoder inmiddels een paar dagen. De decoder is inmiddels aangesloten via de HDMI kabel van mijn HD recorder en de component kabel van de decoder gebruik ik nu voor mijn HD recorder. HDMI geeft inderdaad een iets beter beeld maar de component aansluiting geeft ook al een heel acceptabel resultaat.

Tot dusverre ben ik afgezien van het geluid/hdmi probleem tevreden met de decoder. Het apparaat werkt tot dusverre probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108162

DCB-H360R i.c.m. nieuwe JVC-LT32X70BU over HDMI levert wel beeld, maar geen geluid (component werkt wel). Geen ramp voor mij omdat ik geluid via de AV-receiver laat lopen.

Ik heb wel andere probleempjes, waar iemand misschien suggesties voor heeft?

In HDMI-576p modus wordt blijkbaar geen 16:9/4:3 stuursignaal meegestuurd, want de AutoZoom van de JVC schakelt niet om als er een 16:9 zender is (zoals VRT), via SCART werkt dit wel. Moet de Zoom dus iedere keer met de hand omschakelen.

Terugswitchen van composiet naar RGB gaat erg traag (15 sec), onhandig bij het programmeren van macor's in mijn universele afstandsbediening.

Weet iemand of er discrete IR codes voor de afstandsbediening zijn (PowerOn/Off, VideoRGB, VideoComposite, 576p, 720p, 1080i) en zoja wat de Pronto hex codes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
domin4tor schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:17:
Is dit verschil echt zo groot? De bron blijft toch hetzelfde... Uiteraard is er het voordeel van Component/HSMI aansluiting t.o.v. scart.
Dat is het hem in principe ook. Digitale TV had eigenlijk weinig voordelen ten opzichte van normale analoge TV, omdat de SCART-kabel gewoon niet digitaal door kan sturen. Wat je dan krijgt is het digitaal ontvangen van het PAL-signaal, wat omgezet moet worden naar analoog om het over SCAR te kunnen versturen en vervolgens zet je LCD-TV het weer om in een digitaal signaal om het weer te kunnen geven. Twee keer een D/A-convertor gaat altijd ten koste van het beeld.

Met deze Samsung decoder blijft het signaal digitaal van het moment van ontangst tot aan beeldproductie. Bij Component wordt het echter wel naar analoog omgezet, maar aangezien het in 720p of 1080i uitgestuurd wordt blijft het signaalverlies beperkt en is het verschil met HDMI alleen dichtbij te zien.
Als deze decoder echt een (veel) beter beeld geeft voor SDTV kanalen vind ik het beetje jammer dat ik dit nergens heb teruggelezen bij Casema.
Dat is inderdaad jammer. Samsung zelf is er ook vrij rustig over, maar BCC en DVD.nl schreeuwen het wel van de daken.
Heb zojuist vandaag de standaard samsung decoder besteld omdat ik de HDTV decoder beetje duur vond voor het beperkte HD zender aanbod op dit moment.
Valt mee. Als je het aanvullende pakket erbij neemt van 7,50 per maand, krijg je 99 euro korting van Casema. Dat zou ik dan altijd doen. 12x 7,50 is 90 euro, maar dan heb je wel 12 maanden lang een reeks aan kanalen extra. Voor 300 euro zou ik hem ook niet kopen. ;)
Weet iemand of je met deze decoder ook extra TV's analoog kan sluiten zoals dit kan met de decoder zoals Casema die momenteel gebruikt voor SDTV?
Ja, er zit een RF-out (passthrough) bij. Je kan ook een DVD-speler/HD-recorder op de SCART-in aansluiten en vervolgens een SCART van de Samsung naar de TV laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Nu online

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Anoniem: 108162 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:46:
In HDMI-576p modus wordt blijkbaar geen 16:9/4:3 stuursignaal meegestuurd, want de AutoZoom van de JVC schakelt niet om als er een 16:9 zender is (zoals VRT), via SCART werkt dit wel. Moet de Zoom dus iedere keer met de hand omschakelen.
Via HDMI zal er altijd een 16/9 signaal worden verstuurd, ondanks de 576p modus. Wat de Samsung wel kan is bij een oude SD 4/3 uitzending het beeld automatisch in 4/3 formaat weergeven door eenmalig de "p.size" toets te gebruiken. Je hebt dan wel de zwarte- (of afhankelijk van je instelling grijze-) balken rechts en links naast het beeld. Maar het is nu wel een zuivere 4/3 resolutie. Ik vind dit zelf eigenlijk de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind "normaal" 4:3 op een breedbeeld TV niet zo fraai, op een of andere manier storen verticale zwarte balken me meer dan horizontale balken. En de Panoramic Zoom van de JVC vervormt het beeld niet al te storend (imho). Aangezien HDMI een digitale connectie is, zie ik geen directe reden waarom de decoder de 16:9 dan wel 4:3 beeldinformatie niet naar de TV kan sturen, zodat die de de zoom kan aanpassen. Of is dit te simpel, en eenvoudigweg niet in het HDMI protocol voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Anoniem: 108162 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:26:
Ik vind "normaal" 4:3 op een breedbeeld TV niet zo fraai, op een of andere manier storen verticale zwarte balken me meer dan horizontale balken.
Daarom is breedbeeld ook uitgevonden. ;) De manier waarop mensen kijken zorgt ervoor dat wij brede 'beelden' prettiger vinden om naar te kijken dan smalle/vierkante beelden. Als je logisch nadenkt klinkt het ook allemaal heel logisch: we lezen horizontaal, onze ogen zitten horizontaal en die sluiten we horizontaal. Persoonlijk vind ik 2.35:1 ratio van veel films het prettigst kijken, zelfs op een 1.78:1 scherm (16:9).
En de Panoramic Zoom van de JVC vervormt het beeld niet al te storend (imho).
Klopt ook. Veel zoomfuncties van breedbeeld TV's hebben een modus waarin de middelste 50% van het beeld minder uitgerekt wordt dan de zijkanten van elk 25%. Let maar eens op met voorbij scrollende tekst. Wel van rechts naar links en niet de aftiteling van een film bijvoorbeeld. :P
Aangezien HDMI een digitale connectie is, zie ik geen directe reden waarom de decoder de 16:9 dan wel 4:3 beeldinformatie niet naar de TV kan sturen, zodat die de de zoom kan aanpassen. Of is dit te simpel, en eenvoudigweg niet in het HDMI protocol voorzien?
HDMI kan alleen 16:9 resoluties aan. Wat hij wel kan is een 4:3 resolutie binnen de beschikbare 16:9 pixels plaatsen en de rest (de twee zijkanten) als zwart signaal doorsturen. Zo krijg je wel een echte 4:3 verhouding, maar gaat je zoomfunctie totaal anders werken, aangezien hij het zwart ook als signaal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat snap ik allemaal, maar dat sluit toch niet uit dat in het HDMI protocol ook voorzien is dat de decoder de TV digitaal vertelt wat voor soort beeldverhouding er doorgestuurd wordt (16:9/4:3), zodat de TV daar wat mee kan doen als daar behoefte aan is? Net zo goed als SCART een stuursignaaltje doorstuurt via een apart pinnetje? Maar blijkbaar zit dat dus niet in het protocol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
MooDyBLueS schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:15:

HDMI kan alleen 16:9 resoluties aan. Wat hij wel kan is een 4:3 resolutie binnen de beschikbare 16:9 pixels plaatsen en de rest (de twee zijkanten) als zwart signaal doorsturen. Zo krijg je wel een echte 4:3 verhouding, maar gaat je zoomfunctie totaal anders werken, aangezien hij het zwart ook als signaal ziet.
Betekend dit eigenlijk dat alle fancy electronica in je TV toestel om op een of andere manier het beeld te vullen of aan te passen zodat het het scherm maximaal vult zonder dat er (te)hinderlijke vervormingen optreden of delen van het beeld wegvallen. zinloos is geworden als je je TV via een HDMI kabel aansluit op de decoder ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet totaal zinloos. In 576p HDMI modus kun je de TV nog steeds handmatig in Panoramic zoom modus zetten voor een 4:3 beeld, en dan doet ie wat ie moet doen. Maar het werkt nier meer automatisch zoals het werkt voor SCART, mits de zender het 16:9 stuursignaal meezendt(Ned1/2/3VRT/CANVAS doen dat, de commercielen (nog) niet). In 720p/1080i HDMI modus will de TV (althans mijn JVC) sowieso geen Panoramic zoom meer doen - niet helemaal onlogisch op een 1366*768 pixel scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Net even Delta gebeld. In Zeeland kun je hdtv dus wel vergeten. :X voorlopig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 18-06 16:49
Ben vandaag bij de Mediamarkt geweest in Utrecht. Die hadden niets meer. Staan meer dan 20 personen op de lijst. Ze hadden er 3 gekregen deze week.

Andere winkel gebelt. Die had ook niets, had er maar 1 gekregen. Er zouden meer dan 800 in backorder staan bij de groothandel. Vanwege de problemen met de decoder (zou een hardware probleem zijn) zijn de meeste aparaten teruggehaald en hardwarematig gerepareerd.

Dus helaas voorlopig geen HDTV voor mij :(

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 07-06-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

BigM321 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:58:
Vanwege de problemen met de decoder (zou een hardware probleem zijn) zijn de meeste aparaten teruggehaald en hardwarematig gerepareerd.
:(
Geen hardware probleem, een software probleem... welke op te lossen is door een later beschikbaar gestelde update te downloaden.

"Samsung worstelt nog met zijn decoders. Het elektronicabedrijf heeft zijn dealers een brandbrief gestuurd over fouten in de software van de ontvanger, die televisiebeelden in de hoge HD-kwaliteit mogelijk moet maken. Samsung stuurt een kabeltje mee dat de beeld- en geluidsproblemen moet verhelpen. Pas half juni is hiervoor betere software voorhanden, zegt een voorlichtster van Samsung."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Loop al weken te zoeken naar dit apparaat. Heb mezelf gisteren op de wachtlijst gezet bij de MM, en zie daar... vandaag binnen.

Aangezien ik tevens een Samsung LCD heb (LE26R71B) verwachtte ik geen compatibilteitsproblemen en heb direct een HDMI kabel aangeschaft (een héééle dure, van Oehlbach :| ). Nou, ik had er net zo goed een stuk touw tussen kunnen spannen, want het resultaat was hetzelfde geweest. Nul komma noppes dus. Maar als ik het goed begrijp is dit probleem na een software update opgelost.

Op dit moment heb ik hem via component aangesloten. Dit is echter wel lastig, want deze aansluiting werd gebruikt door de xbox, maar daar zullen we wel een paar weken mee kunnen leven.

De beeldkwaliteit vind ik (met de volgens vele inferieure meegeleverde component kabel) heel goed. Minder te spreken ben ik over het HD aanbod, wat zich op dit moment beperkt tot HD1 (Home van Essent). Op deze zender is vandaag enkel een volleybalwedstrijd, een klassiek concert en een popconcert te zien. Dit wordt telkens herhaalt. Daarnaast is het bij het popconcert zo donker dat je praktisch niet kunt zien dat het HD is.

Conclusie: als early-adapter loop je risico's, maar bij dit produkt is het wel overduidelijk dat de kastjes voor het WK in de winkel moesten liggen, koste wat kost. Het is voor Samsung te hopen dat ze de HDMI problemen inderdaad softwarematig op kunnen lossen, anders wordt het nog een vervelend verhaal voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
alexbl69 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:57:
Loop al weken te zoeken naar dit apparaat. Heb mezelf gisteren op de wachtlijst gezet bij de MM, en zie daar... vandaag binnen.
Welke MM, sta al 3 weken in Utrecht op een lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
wrcveen schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:08:
[...]

Welke MM, sta al 3 weken in Utrecht op een lijst...
Hengelo, zwarte versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178275

Ik heb een Philips 32PF9966/10 aangesloten via een hdmi->dvi cabel naar de SamsungDCB-H360R
Het rare is dat alles het doet behavle de HD beelden ik heb Casema gesproken en mijn abonnement is aangepast.

heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is of moet ik ook op de Update wachten van Samsung.

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black

joe-black

D.O.A.

joe-black schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:28:
Ik heb een Sony KLV-V40A10E i.c.m de Samsung DCB H360R.
Ik kan nog geen bevindingen doorgeven over de HDMI aansluiting omdat ik nog wacht op een switch met kabels (ik hoop morgen :) ).
Ik heb de decoder nu aangesloten via component en dat geeft de volgende resultaten :

576P -> goed
720P -> op sommige (willekeurige) momenten knipperend beeld
1080i -> snel knipperend beeld

Bij het knipperen lijkt het er op dat de verbinding heel snel wegvalt omdat de tv telkens weer melding maakt van de ingang en resolutie.
Ik heb nu de verbinding met HDMI geprobeerd maar helaas geen beeld , wel geluid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Laatst online: 14-02 13:38
Gasten, hoe is de kwaliteit via de SCART uitgang op een not-HD-ready TV?

Ik zit eraan te denken om hem te kopen zonder dure HDTV en aan te sluiten op mijn huidige TV in de hoop op betere beeldkwaliteit. Echter ik heb dit vandaag bij IT's met een goedkope SCART kabel gezien op een grote rear-projection TV en in vergelijking met de HDMI uitgang was de down-sampled SCART beeld erg blokkerig. Kan dit door een slechte SCART kabel komen of ligt het aan de software van de decoder? Ik heb het gevoel dat er in principe meer in SCART zit dan wat ik vandaag heb gezien.

Inderdaad jammer dat er geen S-Video uitgang op zit, dit levert op mijn TV erg strakke beeld vanuit mijn HTPC.

[ Voor 3% gewijzigd door phusg op 07-06-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Om even voort te borduren op die HDMI problemen... nu ik er wat langer over nadenk kan dit nog wel op een megacase uitlopen. Samsung heeft namelijk verklaart dat een software update de HDMI verbinding bij sommige, dus niet alle, TV's kan herstellen.

Dit zou dus betekenen dat er zeer grote en wellicht zelfs onoverkomelijke problemen zijn met de huidige HDMI connectoren, die dus al wel in zeer grote getale worden verkocht. En wil je het uiterste halen uit die dure schermen dan zul je HDMI ook nodig hebben.

Een beetje googelened wordt heel vaak de HDCP versleuteling (en dan met name de handshake) als boosdoener aangemerkt. Lijkt me prachtig als de enige mogelijk om HDMI storingsvrij te krijgen het permanent uitschakelen van HDCP is. Dan zal die versleuteling in ieder geval nooit van de grond komen.

Mijns insziens kunnen consumenten dan namelijk hun geld terug eisen voor alle, met de huidige HDMI versie uitgeruste, apparatuur. Een essentiëel onderdeel (waarom koop je een hi-res scherm als je niet hi-res kunt kijken) werkt dan immers niet. En helemaal als de fabrikanten een eventuele oplossing (uitschakelen van HDCP) niet toepassen omwille van geldelijk gewin, zal geen enkele rechter een consument(enbond) in het ongelijk stellen. Met andere woorden: HDCP uit of geld terug! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 18-06 14:46

Convoy

g44p

Anoniem: 178275 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:47:
Ik heb een Philips 32PF9966/10 aangesloten via een hdmi->dvi cabel naar de SamsungDCB-H360R
Het rare is dat alles het doet behavle de HD beelden ik heb Casema gesproken en mijn abonnement is aangepast.

heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is of moet ik ook op de Update wachten van Samsung.

Gaston
had precies het zelfde probleem... na een telefoontje met casema en het doorgeven van mn serienummer van mn smartcard had ik na 30min HD1 erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

phusg schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:32:
Gasten, hoe is de kwaliteit via de SCART uitgang op een not-HD-ready TV?

Ik zit eraan te denken om hem te kopen zonder dure HDTV en aan te sluiten op mijn huidige TV in de hoop op betere beeldkwaliteit. Echter ik heb dit vandaag bij IT's met een goedkope SCART kabel gezien op een grote rear-projection TV en in vergelijking met de HDMI uitgang was de down-sampled SCART beeld erg blokkerig. Kan dit door een slechte SCART kabel komen of ligt het aan de software van de decoder? Ik heb het gevoel dat er in principe meer in SCART zit dan wat ik vandaag heb gezien.

Inderdaad jammer dat er geen S-Video uitgang op zit, dit levert op mijn TV erg strakke beeld vanuit mijn HTPC.
Ik heb zelf de decoder aangesloten via scart (goede kabel) op mijn Sony KV-28FQ86 en het beeld ziet er heel mooi uit. Ik heb de afgelopen week nog bijna geen blokken kunnen ontdekken. Of het mooier is dan de analoge variant is moeilijk vast te stellen aangezien de analoge kabel bij mij ook van goede kwaliteit is. Ik vind het beeld er nu toch wel net iets scherper uitzien. Vooral Film1 is van erg goede kwaliteit.

HDTV lijkt er op deze tv (via scart) nog beter uit te zien dan SDTV. Aangezien de tv natuurlijk niet de extra lijnen kan weergeven zal dit voor een deel aan de betere kleuren van HDTV liggen. Maar dit kan natuurlijk ook wel een gevalletje van de "wens is de vader van de gedachte" zijn.

Ook het upscalen van SDTV werkt goed. Pas Daredevil op de BBC gekeken op mijn HD beamer (Pana AE-700, via component) en dat zag er een beter uit dan mijn DVD-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
Dank Pthewild1. En kan iemand iets zeggen over de optische geluidsuitgang? Komt hier echt Dolby Digital 5.1 (of DTS?!?) uit? Bij mijn huidige normale decoder krijg ik nooit meer dan Dolby Digial Pro Logic II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Heeft er eigenlijk iemand al zijn DCB-H360RS HDTV DVB-C icm een MCE gebruikt?
Dat lijkt me een groot voordeel... Maar zal wel weer niet compatible zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Zijn er al andere mensen die het signaal van de decoder hebben geprobeerd vast te leggen op een HD recoder?

Op mijn HD recorder (Samsung DVD-HR725) kan ik het signaal van HD-1 en de kanalen van Film 1 niet opnemen. Als ik dit probeer krijg ik namelijk een boodschap te zien dat het signaal voorzien is van een kopieer beveiliging. De andere kanalen kan ik voor zover ik het geprobeerd heb wel opnemen op de HD recorder. Ik heb de HD recorder aangesloten via een scart kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Faxe schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:08:
Zijn er al andere mensen die het signaal van de decoder hebben geprobeerd vast te leggen op een HD recoder?

Op mijn HD recorder (Samsung DVD-HR725) kan ik het signaal van HD-1 en de kanalen van Film 1 niet opnemen. Als ik dit probeer krijg ik namelijk een boodschap te zien dat het signaal voorzien is van een kopieer beveiliging. De andere kanalen kan ik voor zover ik het geprobeerd heb wel opnemen op de HD recorder. Ik heb de HD recorder aangesloten via een scart kabel.
Een HD signaal zal je nooit via een scart kabel bij je HD recorder kunnen krijgen. Als je HD recorder geen component/HDMI ingang heeft (wat ik vermoed) zal je sowieso geen HD materiaal op kunnen nemen.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nou, ik ben ook een gelukkige eigenaar. Niemand die commentaar heeft op de belabberde build-quality en afwerking van het apparaat?
Ten eerste hadden de demo-modellen een fancy samsung-logo aan de bovenkant wat er in de huidige versie niet op zit. Maar dat is nog het minst boeiende.

Voor een kastje van €300,- had ik wel een nettere afwerking verwacht. Zo zitten de knopjes redelijk scheef in het apparaat en doet de navigatieknop aan de voorkant erg goedkoop (plastic) aan. Ook het klepje waar de smartcard achter zit gaat wel heel makkelijk open.

En wat mij ook opvalt is het kastje nogal erg warm wordt. Hij staat dan wel niet op een heel goed geventileerde plaats maar dat de onderkant van het kastje, na een avondje spelen, minstens 60 graden was vond ik niet bepaald relaxed.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Shiver23 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:26:
Nou, ik ben ook een gelukkige eigenaar. Niemand die commentaar heeft op de belabberde build-quality en afwerking van het apparaat?
Ten eerste hadden de demo-modellen een fancy samsung-logo aan de bovenkant wat er in de huidige versie niet op zit. Maar dat is nog het minst boeiende.

Voor een kastje van €300,- had ik wel een nettere afwerking verwacht. Zo zitten de knopjes redelijk scheef in het apparaat en doet de navigatieknop aan de voorkant erg goedkoop (plastic) aan. Ook het klepje waar de smartcard achter zit gaat wel heel makkelijk open.

En wat mij ook opvalt is het kastje nogal erg warm wordt. Hij staat dan wel niet op een heel goed geventileerde plaats maar dat de onderkant van het kastje, na een avondje spelen, minstens 60 graden was vond ik niet bepaald relaxed.
Door die HDMI problemen is men er nog niet eens aan toe gekomen om te klagen over de build quality :D

Het viel mij ook op dat dat klepje voor de smartcard losjes is en niet goed sluit. Het had allemaal wel wat degelijker gemogen. Maar opzich ben ik gewoon blij zolang het apparaat goed functioneert en een mooi plaatje laat zien, verder staat hij toch in een kastje en boeit het me niet zo. Dat blauwe HDTV lichtje stoor ik me wel aan. De kleurweergave van de rest van het display vind ik wel prima, past goed bij m'm Yamaha receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
jOzh schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:15:
[...]

Een HD signaal zal je nooit via een scart kabel bij je HD recorder kunnen krijgen. Als je HD recorder geen component/HDMI ingang heeft (wat ik vermoed) zal je sowieso geen HD materiaal op kunnen nemen.
Als ik op mijn HD recorder het juiste AV kanaal kies heb ik echter wel beeld op mijn TV als op de decoder het HD kanaal geselecteerd is. Volgens mij is dan ook gewoon een meegestuurd signaaltje wat mijn HD recorder verteld dat er niet mag worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Faxe schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:41:
[...]

Als ik op mijn HD recorder het juiste AV kanaal kies heb ik echter wel beeld op mijn TV als op de decoder het HD kanaal geselecteerd is. Volgens mij is dan ook gewoon een meegestuurd signaaltje wat mijn HD recorder verteld dat er niet mag worden opgenomen.
Hmm, zie je kwaliteitsverschil als je het HD kanaal via je HD(hard disc?) recorder vergelijkt met het HD kanaal op de 'normale' manier? Want over scart kan als ik het goed heb geen resolutie hoger dan 576i.

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black

joe-black

D.O.A.

Op het HT forum wordt gemeld dat waarschijnlijk vandaag nog bij Multikabel de samsung firmware upgrade beschikbaar zal worden gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Faxe schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 18:41:
[...]

Ik denk dat het voor de duidelijkheid van de discussie handig kan zijn om in dit geval high-definition en hard-disk voluit te schrijven ipv hun afkortingen (respectievelijk hd en hd :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 21:08
komt Tvhome niet met iets voor bestaande klanten dan? Soort korting op een HDTV box ofzo?
weer 300 euro is veel geld :S

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Ik heb er sinds vandaag ook een. Werkt NIET met een Pioneer 434 plasma, wel beeld met ruis en geluid met geknetter. Dure Oehlbach kabel werkt niet, goedkope no-name kabel werkt dus een beetje. Wel gemerkt dat de HDMI stekker niet echt stevig vastzit, raak je hem aan verdwijnt het beeld al. Heel irritant dat 4:3 uitzendingen alleen nog maar in 4:3 te zien zijn, met de zoom modes van mijn Pioneer krijg ik geen breedbeeld meer!!! Ook niet als je de decoder via Scart aansluit, mijn vorige Nokia deed dat wel. Scart RGB is het beeld ook NIET mooi, veel minder dan de Nokia. Component is voor mij ook niet echt makkelijk te gebruiken, er zit geen audio ingang op het component kanaal van mijn plasma, dus geluid moet weer los over de receiver. Kortom zeer teleurgesteld!

[ Voor 13% gewijzigd door wrcveen op 08-06-2006 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
En wij maar denken dat we met hiermee lekker modern bezig zijn. Nee dan in Engeland, daar is Sky lekker bezig: http://www.sky.com/hd/Sky-HD-box.htm

HD decoder met harde schijf recorder en DUBBELE decoder. Dus kijken en (iets anders) opnemen tegelijk. Aansluitingen? Scart, HDMI, Component, S-video, USB, SATA, Optische audio...

En.. o ja, hij kan ook (uitzending gemist ?!?) Sky programma's streamen over internet. En nu UPC, Casema en Essent weer :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
alexbl69 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:17:
En wij maar denken dat we met hiermee lekker modern bezig zijn. Nee dan in Engeland, daar is Sky lekker bezig: http://www.sky.com/hd/Sky-HD-box.htm

HD decoder met harde schijf recorder en DUBBELE decoder. Dus kijken en (iets anders) opnemen tegelijk. Aansluitingen? Scart, HDMI, Component, S-video, USB, SATA, Optische audio...

En.. o ja, hij kan ook (uitzending gemist ?!?) Sky programma's streamen over internet. En nu UPC, Casema en Essent weer :'( .
Die skybox ziet er niet verkeerd uit inderdaad, maar er zijn ook nadelen:

- satelliet schotel moet aangeschafd en gemonteerd worden
- decoder kost 450 euro (zie http://www.sky.com/hd/Cost-Price-Existing-Costumers.htm)
- abonnement kosten van 15 euro/maand voor de HD kanalen
- bovenop de kosten voor basisabonnement Sky digital
- Sky mogen we 'officieel' niet ontvangen in Nederland en ze zullen het hier ook niet komen installeren voor je (zie http://www.nederland.broa...articles_nl/artikel9.html)

Uit de laatste link lees ik dat we wel de BBC uitzending via de Astra satelliet hier kunnen ontvangen en dat de Duitsers ook beter bezig zijn op dit gebied. Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Afgelopen woensdag heb ik bij Modern.nl de zwarte versie besteld, waar hij plots op voorraad was. Vroegst mogelijke levertijd was maandag 12 juni, wat natuurlijk weer balen was aangezien ik dan de eerste zes wedstrijden in HD kwaliteit moet missen. :(
Desondanks ben ik wel blij dat ze hem hebben, beter gezegd hadden want nu staat de leverdatum alweer op 24-6! Nu maar hopen dat er geen foutje gemaakt is met de voorraadstatus en dat ik hem maandag gewoon afgeleverd krijg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
wrcveen schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:54:
Ik heb er sinds vandaag ook een. Werkt NIET met een Pioneer 434 plasma, wel beeld met ruis en geluid met geknetter. Dure Oehlbach kabel werkt niet, goedkope no-name kabel werkt dus een beetje. Wel gemerkt dat de HDMI stekker niet echt stevig vastzit, raak je hem aan verdwijnt het beeld al. Heel irritant dat 4:3 uitzendingen alleen nog maar in 4:3 te zien zijn, met de zoom modes van mijn Pioneer krijg ik geen breedbeeld meer!!! Ook niet als je de decoder via Scart aansluit, mijn vorige Nokia deed dat wel. Scart RGB is het beeld ook NIET mooi, veel minder dan de Nokia. Component is voor mij ook niet echt makkelijk te gebruiken, er zit geen audio ingang op het component kanaal van mijn plasma, dus geluid moet weer los over de receiver. Kortom zeer teleurgesteld!
Hoe kan je nou zo teleurgesteld zijn? Al deze dingen die je noemt zijn in de discussies die er waren/zijn op tweakers, tvhomeforum, htforum etc wel naar voren gekomen. Dan weet je van tevoren wat je in huis haalt toch...maar goed, misschien had je niet echt hier en daar gelezen voor aanschaf. Nu maar hopen dat de nieuwe firmware het nodige oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Ik zag trouwens in een folder van Scheer&Foppen dat ze de decoder aanboden voor 279, dus 20 euro kassakorting. Ik dacht, ik meld het maar even. Vind het wel appart dat ze zo reclame maken in een folder als ze volgens mij niet eens kunnen leveren..maar ze willen kennelijk mensen alvast op hun reserveringslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Swoosh schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 02:44:
[...]

Hoe kan je nou zo teleurgesteld zijn? Al deze dingen die je noemt zijn in de discussies die er waren/zijn op tweakers, tvhomeforum, htforum etc wel naar voren gekomen. Dan weet je van tevoren wat je in huis haalt toch...maar goed, misschien had je niet echt hier en daar gelezen voor aanschaf. Nu maar hopen dat de nieuwe firmware het nodige oplost.
HDMI probleem was bekend, maar kan daar ook nog teleurgesteld over zijn dat het bij mij óók niet werkt? Dat van dat 4:3 had ik nog niet gelezen, lijkt wel of de zwarte zijbalken aan het beeld vast zitten, met de zoom modes krijg ik geen vol 16:9 beeld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Swoosh schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 02:47:
Ik zag trouwens in een folder van Scheer&Foppen dat ze de decoder aanboden voor 279, dus 20 euro kassakorting. Ik dacht, ik meld het maar even. Vind het wel appart dat ze zo reclame maken in een folder als ze volgens mij niet eens kunnen leveren..maar ze willen kennelijk mensen alvast op hun reserveringslijst.
Heb ook direct gebeld.

Ze hebben het gigantische aantal van 0 binnengekregen.

Ze verwachten binnen 2 weken een nalevering van wederom 0 decoders.

Schiet lekker op :/

EDIT:

Net gebeld. Kon er toch 1 op komen halen.

Ik race natuurlijk direct naar de winkel.

In de winkels staan de Samsungs vrolijk te spinnen, en HD content te spuien.

De Decoders zijn aangesloten via HDMI op een nieuwe Samsung met resolutie 1920x1080i.

De kwaliteit is werkelijk waar bedroevend jongens. Het ziet er beter uit dan dan normale tv, maar het heeft niets met HD te maken. Blijkbaar zijn de mensen die blij zijn met het beeld geen echte Hd kwaliteit gewend.

Ik ben ook de BCC en Harense smit ingelopen waar ze de decoder ook aangesloten hebben.

We hebben hem ook nog via component aangesloten, zelfde resultaat. Even de bevindingen op een rij:
  • Zoals verwacht: 720P geeft beter beeld. Ook op een 1920x1080i scherm.
  • Veel, heel veel ruis in het scherm
  • Zappen trager dan gewone digitale tv
Maar de belangrijkste:
  • Beeld kwaliteit bedroevend
Dit is het echt nog niet. Ik heb zelf een HD-DVD speler (Nieuwe Toshiba laptop) en een 360 aangesloten op mijn scherm. Dit geeft veel beter beeld.

Ik kom regelmatig in Amerika, waar ik veel HDtv heb gezien. Zowel 720P en 1080i. Dat beeld is velen malen beter dan wat Casema nu over de kabel gooit.

Echt, het is beter dan normale tv, maar kom vooral niet te dicht bij je scherm.

Al met al erg matig. Leuk voor mensen die nog nooit HDtv hebben gezien, zij kunnen er misschien wat plezier aan beleven. Mensen die echte HD content hebben gezien, zullen dit niet accepteren.

Die 299,- is weggegooid geld op zo'n moment.

Ik heb mijn decoder laten liggen, helaas :(

[ Voor 58% gewijzigd door PWM op 09-06-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
jOzh schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 19:14:
[...]Hmm, zie je kwaliteitsverschil als je het HD kanaal via je HD(hard disc?) recorder vergelijkt met het HD kanaal op de 'normale' manier? Want over scart kan als ik het goed heb geen resolutie hoger dan 576i.
Uiteraard is er kwaliteitsverschil want de resolutie is zoals je zelf aangeeft 576i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nou, het is begonnen. HD-beeld ziet er echt veel mooier uit dan het breedbeeld-signaal. Raar dat de decoder aangeeft dat het SD is, maar dat zou komen omdat het 720p is. Dat beoordeelt Samsung nog als SD ipv HD.
Heb alleen wel last van soms wat haperingen en achterlopend beeld wat na een tijdje zwart beeld weer in sync is...
Ik heb overigens 1080i als output ingeschakeld. Meer mensen die dit ervaren? Of zou het hier ergens liggen. Ai, hij schakelt terug naar de studio. Haha, wat een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:59:
Nou, het is begonnen. HD-beeld ziet er echt veel mooier uit dan het breedbeeld-signaal. Raar dat de decoder aangeeft dat het SD is, maar dat zou komen omdat het 720p is. Dat beoordeelt Samsung nog als SD ipv HD.
Ik denk dat het komt om het feit dat er op dit moment stiekum nog geen HD wordt uitgezonden :+

Je krijgt gewoon digitaal 16:9 signaal door. Vandaar de SDtv. Ze zijn er druk mee bezig om het in orde te maken.

Wat je nu ziet: Digitale TV zoals het zou moeten en kunnen zijn. Dat is al even een verschil he.

Jammer dat je dit beeld bij "gewone digitale" tv dus niet krijgt, het zou dus wel kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 09-06-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 18-06 11:05
[b]PWM schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:24

Je krijgt gewoon digitaal 16:9 signaal door. Vandaar de SDtv. Ze zijn er druk mee bezig om het in orde te maken.
Klopt, dit is gewoon 16:9 en geen HD.
Ik heb een apart topic geopend voor WK in HD: WK in HD? Ervaringen of problemen?

Misschien aardig om daar de ervaringen te delen m.b.t. het WK in HD? Even los van de decoder. Overigens heb ik ook de Samsung Decoder. De HDMI aansluiting heeft het 1 dag gedaan, en geeft nu blauw beeld :(. Moet ik nog mee terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Het is toch echt HD 720p. Vergelijk het met het 16:9 kanaal en je zie het duidelijk. Het hapert ook itt het 16:9 kanaal.
Sport 1 HD hapert niet. Wel ander commentaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Shiver23 op 09-06-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mijn Casema internet is iig niet meer vooruit te trappen.

Kan dat er wat mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Laatst online: 18-06 11:05
Shiver23 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:43:
Het is toch echt HD 720p. Vergelijk het met het 16:9 kanaal en je zie het duidelijk. Het hapert ook itt het 16:9 kanaal.
Sport 1 HD hapert niet. Wel ander commentaar.
Je hebt gelijk!!! Ik vond het beeld ook al zo goed woehaa.
Best een aardige wedstrijd overigens :).

Bij mij hapert het niet, en internet is ook nog steeds prima. Ik heb Maxi abbo.
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste