Anoniem: 122995
Tja volgens mij zit er nog een behoorlijke compressie overheen. Zowiezo krijgen ze niet zo heel veel HD kanalen op de kabel tenzij je de compressie verder omhoog schroeft. Bovendien vind ik het HD1 kanaal beter als het WK kanaal momenteel. Kan ook te maken hebben met het 720p/1080i verhaal en/of de compressie.PWM schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:46:
...Dit is het echt nog niet. Ik heb zelf een HD-DVD speler (Nieuwe Toshiba laptop) en een 360 aangesloten op mijn scherm. Dit geeft veel beter beeld.
- Beeld kwaliteit bedroevend
Ik kom regelmatig in Amerika, waar ik veel HDtv heb gezien. Zowel 720P en 1080i. Dat beeld is velen malen beter dan wat Casema nu over de kabel gooit.
Echt, het is beter dan normale tv, maar kom vooral niet te dicht bij je scherm.
Al met al erg matig. Leuk voor mensen die nog nooit HDtv hebben gezien, zij kunnen er misschien wat plezier aan beleven. Mensen die echte HD content hebben gezien, zullen dit niet accepteren.
Die 299,- is weggegooid geld op zo'n moment.
Ik heb mijn decoder laten liggen, helaas
Ik zou graag het Film1 HD kanaal en het NGC HD kanaal willen zien.
Tja ik vind het geen weggegooid geld en we zitten pas in fase 1.
Btw, in amerika kwam het HD signaal toen vanaf satteliet?
National Geographic doet het nu ook. Afhankelijk van het programma ook zeer strak. HD1 is nogal afwisselend qua kwaliteit. En ruis? Nou ik zie geen ruis. Ook niet van 5cm afstand.
PSN: Shiver23
Bij Casema was de wedstrijd wel degelijk in HDTV te zien hoor en ik zit hier te kijken op mijn Samsung scherm en de kwaliteit is PRIMA.PWM schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:24:
[...]
Ik denk dat het komt om het feit dat er op dit moment stiekum nog geen HD wordt uitgezonden![]()
Je krijgt gewoon digitaal 16:9 signaal door. Vandaar de SDtv. Ze zijn er druk mee bezig om het in orde te maken.
Wat je nu ziet: Digitale TV zoals het zou moeten en kunnen zijn. Dat is al even een verschil he.
Jammer dat je dit beeld bij "gewone digitale" tv dus niet krijgt, het zou dus wel kunnen.
Ik ken ook HDTV uit Amerika en wat we hier zien bij Casema is uitstekend en geheel gelijkwaardig (zo niet beter dan Amerikaanse 720p).
En de constatering die je hebt gemaakt dat de beeldkwaliteit bedroevend is, dat is jouw constatering en jouw mening
Ik zit hier met 8 mensen die de beeldkwaliteit FANTASTISCH vinden, mensen die van voetbal houden moeten allemaal een Samsung HDTV decoder kopen en aansluiten op een goed HD-ready scherm en dan gaat er een wereld open voor je.
Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel
Bij mij haperde het ook, het beeld. @home WK HD kanaal. Ook het geluid deed, raar. Soms liep het voor, en andere keer hoorde je de reclame al terwijl er nog voetbalbeeld was. Ik hoop dat dit nog 'bijgetweaked' moet worden.Shiver23 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 18:43:
Het is toch echt HD 720p. Vergelijk het met het 16:9 kanaal en je zie het duidelijk. Het hapert ook itt het 16:9 kanaal.
Sport 1 HD hapert niet. Wel ander commentaar.
Dat was ook zo op het 16:9 kanaal.Swoosh schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:06:
[...]
Bij mij haperde het ook, het beeld. @home WK HD kanaal. Ook het geluid deed, raar. Soms liep het voor, en andere keer hoorde je de reclame al terwijl er nog voetbalbeeld was. Ik hoop dat dit nog 'bijgetweaked' moet worden.
Ik heb dit verschijnsel ook als ik een snellere PC ga gebruiken. In het begin denk je: is dit wel sneller? Totdat je een keer weer op de oude werkt, die dan ineens héél traag blijkt te zijn.
Bij Duitsland-Costa Rica trouwens flink wat haperingen en sync-problemen, maar Polen-Equador komt momenteel al de hele wedstrijd probleemloos door.
[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 09-06-2006 21:35 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Anoniem: 81359
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen om via HDMI tv te kijken?freekweb schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:52:
hier ook eerst wedstrijd gekeken op een Sony KLV-S40A10E icm Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger en moet zeggen ben erg te spreken.... ontvanger is aangesloten dmv hdmi en heb echt zitten genieten van duitsland - costa rica... GEWELDIG!!!
Op het forum: http://xsbb.nl/phpbb/view...s=0&postorder=asc&start=0
staan 2 sony's die niet goed werken.
Zelf helaas geen ervaring met de Samsung icm een Sony LCD, omdat mijn Sony LCD in reparatie staat.
Anoniem: 108162
Met de P.size button op de afstandsbediening kun je omschakelen van 4:3 naar 16:9, maar dan zoom je aan de decoder kant. Dit is geen panoramische zoom (midden minder vervormd dan rand). In 720p/1080i modus kunnen sommige TVs niet zoomen (mijn JVC tenminste niet), als je terugschakelt naar 576p wel - 4:3 uitzendingen zijn toch geen HD, dus daar verlies je niet veel.wrcveen schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:03:
Ik lees vrijwel geen opmerkingen dat 4:3 uitzendingen totaal niet meer zijn in te zoomen op een 16:9 formaat op je tv. Lijkt wel of de zwarte zijbalken aan het beeld vast zitten. Dus buiten het voetbal 16:9 zit ik alle programma's in 4:3 te kijken op mijn breedbeeld! Heeft niemand daar last van met deze decoder?
Klopt met die P.size button, alleen dat beeld is dan zo vervormd dat het er niet uit ziet. Ik wil 4:3 uitzendingen inzoomen, en dat is echt onmogelijk in stand 576p en via SCART-RGB! Zoom modes op de tv werken wel maar dan blijven die balken nog steeds zichtbaar, lijkt wel of er 16:9 uitgezonden wordt met die zwarte zijbalken vastgeplakt aan het vierkante beeld. Met mijn Nokia tuner heb ik daar geen last van.Anoniem: 108162 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 08:41:
[...]
Met de P.size button op de afstandsbediening kun je omschakelen van 4:3 naar 16:9, maar dan zoom je aan de decoder kant. Dit is geen panoramische zoom (midden minder vervormd dan rand). In 720p/1080i modus kunnen sommige TVs niet zoomen (mijn JVC tenminste niet), als je terugschakelt naar 576p wel - 4:3 uitzendingen zijn toch geen HD, dus daar verlies je niet veel.
Ik mis dus ook op de Samsung verschillende zoom modes om 4:3 uitzendingen weertegeven op een 16:9 tv, de P.size knop is geen optie voor mij, ik ga toch niet op mijn 43" scherm naar 4:3 uitzendingen kijken!
[ Voor 21% gewijzigd door wrcveen op 10-06-2006 09:19 ]
Ik begrijp je niet, want ik heb hier geen enkel problem mee. Als je de decoder instelt dat ie aan een 16:9 TV geconnect is, en de P.Size of 16:9 hebt staan, kan ik (zowel via 576p/HDMI, Component en SCART RGB) normaal zoomen (alle modi) op mijn JVC LCD TV. Via SCART werkt ook de Auto Zoom (die detecteert dat een PALPlus 16:9 signaal wordt meegestuurd). Hetg enige probleempje datik heb is dat de AutoZoom niet werkt in HDMI en Component modus, daar moet ik de TV met de hand naar het juiste formaal schakelen (zie eerdere posts).wrcveen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:02:
[...]
Klopt met die P.size button, alleen dat beeld is dan zo vervormd dat het er niet uit ziet. Ik wil 4:3 uitzendingen inzoomen, en dat is echt onmogelijk in stand 576p en via SCART-RGB! Zoom modes op de tv werken wel maar dan blijven die balken nog steeds zichtbaar, lijkt wel of er 16:9 uitgezonden wordt met die zwarte zijbalken vastgeplakt aan het vierkante beeld. Met mijn Nokia tuner heb ik daar geen last van.
Ik mis dus ook op de Samsung verschillende zoom modes om 4:3 uitzendingen weertegeven op een 16:9 tv, de P.size knop is geen optie voor mij, ik ga toch niet op mijn 43" scherm naar 4:3 uitzendingen kijken!
Geen idee waarom het niet werkt, blijf gewoon balken aan de zijkant houden in elke zoom stand.Anoniem: 108162 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:47:
[...]
Ik begrijp je niet, want ik heb hier geen enkel problem mee. Als je de decoder instelt dat ie aan een 16:9 TV geconnect is, en de P.Size of 16:9 hebt staan, kan ik (zowel via 576p/HDMI, Component en SCART RGB) normaal zoomen (alle modi) op mijn JVC LCD TV. Via SCART werkt ook de Auto Zoom (die detecteert dat een PALPlus 16:9 signaal wordt meegestuurd). Hetg enige probleempje datik heb is dat de AutoZoom niet werkt in HDMI en Component modus, daar moet ik de TV met de hand naar het juiste formaal schakelen (zie eerdere posts).
Geen probleem met een KLV-V40E.Anoniem: 75807 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:37:
DCB-H360R via HDMI met Sony-KDL-32V2000 geen beeld geen geluid.
Geen WK via HDMI!
Bij wie lukt het wel met dit LCD scherm?
ik snap alleen niet waarom het wk niet in hd zichtbaar is bij mij, er gaat geen blauw lampje branden moet ik nog iets anders instellen om hd te ontvangen?
Heb je de decoder wel op 16:9 staan ipv 4:3??wrcveen schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:30:
[...]
Geen idee waarom het niet werkt, blijf gewoon balken aan de zijkant houden in elke zoom stand.
Is nog een bug in de firmware van de Samsung, het lampje brandt nu alleen bij een 1080i signaal. Bij de komende update (ergens half juni) moet dit verholpen zijn.markmg schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 15:38:
[...]
Geen probleem met een KLV-V40E.
ik snap alleen niet waarom het wk niet in hd zichtbaar is bij mij, er gaat geen blauw lampje branden moet ik nog iets anders instellen om hd te ontvangen?
PSN-id: Chrasher
mja gewoon hdmi kabel bij de pcboer gehaalt.... aangesloten en gaan!Anoniem: 81359 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:23:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen om via HDMI tv te kijken?
Op het forum: http://xsbb.nl/phpbb/view...s=0&postorder=asc&start=0
staan 2 sony's die niet goed werken.
Zelf helaas geen ervaring met de Samsung icm een Sony LCD, omdat mijn Sony LCD in reparatie staat.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
In het menu van de decoder heb je twee instellingen: een instelling voor "16:9" / "4:3" en een instelling voor "normaal beeld" / "breedbeeld". Dit is een beetje vreemd, maar na enig puzzelen kom je er wel uit.wrcveen schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:03:
Ik lees vrijwel geen opmerkingen dat 4:3 uitzendingen totaal niet meer zijn in te zoomen op een 16:9 formaat op je tv. Lijkt wel of de zwarte zijbalken aan het beeld vast zitten. Dus buiten het voetbal 16:9 zit ik alle programma's in 4:3 te kijken op mijn breedbeeld! Heeft niemand daar last van met deze decoder?
Ik denk dat het bij jou op "16:9 - normaal beeld" staat, dan krijg je alleen 16:9 frames, en dus niet weg te zoomen balken links en rechts. Als je het instel op "16:9 - breedbeeld" dan moet alles weer werken zoals je gewend bent. Zo was het tenminste bij mij, misschien heb jij in combinatie met je TV een andere instelling nodig.
Overigens: soms houd het kastje van mij de instelling niet vast en reset hij weer naar "16:9 - normaal beeld". Vast een fout in het kastje, misschien heb jij daar ook last van.
Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
Die normaal/breedbeeld instelling is volgens mij het zelfde als de P.size knop. Dus ik denk dat die instelling weer veranderd in je menu als je op de P.size knop drukt.nicetas schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:38:
[...]
In het menu van de decoder heb je twee instellingen: een instelling voor "16:9" / "4:3" en een instelling voor "normaal beeld" / "breedbeeld". Dit is een beetje vreemd, maar na enig puzzelen kom je er wel uit.
Ik denk dat het bij jou op "16:9 - normaal beeld" staat, dan krijg je alleen 16:9 frames, en dus niet weg te zoomen balken links en rechts. Als je het instel op "16:9 - breedbeeld" dan moet alles weer werken zoals je gewend bent. Zo was het tenminste bij mij, misschien heb jij in combinatie met je TV een andere instelling nodig.
Overigens: soms houd het kastje van mij de instelling niet vast en reset hij weer naar "16:9 - normaal beeld". Vast een fout in het kastje, misschien heb jij daar ook last van.
Gebruik ik die breedbeeld instelling dan wordt het beeld heel lelijk uitgerekt en dat wil ik niet.
Laat ik hem staan op normaal beeld, dus gewoon een vierkant beeld dan blijven de balken echt vastzitten wanner ik ga zoomen met mijn tv om de uitzending beeldvullend te krijgen.
Waarom gaat er geen HDtv led branden bij HD uitzendingen van Sport1, Film1 en WK HD kanaal?
omdat de decoder op dit moment alleen nog maar 1080i kan uitlezen en geen andere... dus alleen bij 1080i uitzendingen het hdtv ledje.... Sport1, Film1 en WK HD zijn 720p dus laat ie de hdtv led niet zien terwijl het gewoon hdtv signaal is... dus maak je maar geen zorgen patch zal soon verschijnen lijkt me;)jeroenwit schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:26:
Sinds gisteren heb ik de sony bravia 40v2000 lcd tv en de samsung dcb-h360rs recevier en ook hierbij werkt het audiokanaal via hdmi niet. Weten er iemand wanneer de up-date beschikbaar is en waar ik deze kan downloaden. Verder ben ik zeer tevreden over de apparaten.
Waarom gaat er geen HDtv led branden bij HD uitzendingen van Sport1, Film1 en WK HD kanaal?
Kan echt niet wachten tot de postbode morgen aanbelt.
Philips 50PF9966
-via welke kabelmaatschappij aangesloten
@HOME
-op welke manier de H360R op de TV zit aangesloten
Geschakeld via Denon 3806
-(eventueel) op welke manier de audio naar de home cinema set gaat
Optical
-(voor later) welke firmware versie gebruikt wordt
Huidige versie S/W 118, HW 501
Op dit moment werkt alleen de SCART en composiet rechtstreeks naar TV.
Via DENON werkt HDMI en Component NIET! Geen idee waarom Component niet werkt.
Kan in huidige opstelling niet proberen of HDMI rechtstreeks werkt.
Zijn er nog mee mensen waarbij ook Component niet werkt??
By the way: terug geweest naar de leverancier en daar getest op Philips met HDMI kabel en werkt in 1 keer?
Anoniem: 178982
Zowel via component als via hdmi een perfect beeld in alle mogelijke resoluties.
Geluid geen idee want die heb ik via optisch uit naar de versterker gestuurd.
Hdmi aansluiting op de tv zit lekker stevig, op de decoder kennelijk niet want als je die ook maar iets aanraakt (afstoffen etc.) heb je geen beeld meer. Kwestie van even de kabel eruit en erin maar toch erg irritant. Kan ook zijn dat het contact goed is maar dat kabel erin/eruit een soort reset van het contact tussen tv en decoder geeft natuurlijk. In dat laatste geval zal de firmware-upgrade uitkomst gaan bieden. Time will tell.
Hier in Hengelo hebben we @home en de kwaliteit van het hd-aanbod is verbluffend. Ben benieuwd of ze dat zo kunnen houden bij uitbreiding van het aantal hd zenders. Zelfs de gewone SD zenders zijn aanmerkelijk beter met deze decoder. Doet indd overigens aan de buitenkant erg goedkoop aan.
Dit is trouwens al mijn tweede decoder, de eerste gaf binnen twintig minuten met een luide knal de geest. Volgens de verkoper was dat de eerste met een fysiek defect die hij terugkreeg. In elk geval hadden ze keurig nog een exemplaar reserve gehouden bij de mm-Hengelo zodat ik die mee naar huis kon nemen terwijl andere kopers dus ter plekke nul op rekest kregen.
Anoniem: 150911
Wordt het toch alkmaarThe_Dart schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:09:
Waar hebben jullie hem in godsnaam vandaan die decoder???
Ik wil graag ook genieten van HDTV maar in mijn stad (den helder) is ie nergens te vinden?!?!
Bestellen via website of gelijk bellen. Optie aanvinken dat je gebelt wil worden voor de bezorgdag. Bezorgen kan vanaf woensdag al! (en niet zoals de website aangeeft de 24ste, negeer dat gewoon).
Hopelijk lukt het dan nog voor vrijdag :-)
Mijne is in bestelling!
gr,
Gerwin
37pf9830 met de nieuwste firmware.nicetas schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:36:
Oei, nu het heikele punt. Er worden nogal wat problemen gemeld. Vaak klikken in geluid of geen beeld/slecht beeld over HDMI.
Voorstel: als iedereen met deze problemen dit hier meldt en er bij zet welke TV hij/zij heeft, dan kunnen we er achter komen met welke TV de Samsung wel, en met welke TV de Samsung niet werkt.
HDMI hapert en valt steeds weg (sneeuw/blauw scherm).
Heb 'm nu component aangesloten en het geluid middels een toslink naar coaxiaal digitaal aangesloten en ben zeer tevreden over de kwaliteit. Alleen geeft ie dus 720p niet aan als zijnde HD, maar goed, daar kan ik me niet aan storen. Het verschil tussen SD en HD is voor het blote oog duidelijk genoeg...
verzamelt -1's en -2's in hoog tempo
124138
Eerlijk gezegd wou ik hem ook kopen omdat ik dus een Schotel heb via dat bekijken alleen ik heb jaren lang een probleem met een Boom pal voor me en dus in de zomer slecht tot bijna geen signaal krijg
Bij mijn Denon 4306 werkt hij prima met component maar niet met HDMI naar mijn Philips 37PF9830henry69 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:10:
-merk en type TV
By the way: terug geweest naar de leverancier en daar getest op Philips met HDMI kabel en werkt in 1 keer?
Anoniem: 149489
Wellicht heb je het over de programma's tussen de wedstrijden door. Dat zijn nl. de 4:3 uitzendingen van Ned 2 die in het 16:9 beeld zijn geplakt. Je kijkt dan dus nog steeds naar een 16:9 uitzending. De balken zijn in dit geval onderdeel van het beeld en daar valt weinig aan te zoomen.wrcveen schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:03:

Voorheen toen alles nog SD was (vorige maand dus) werd er bij elke actie dicht bij de lijn, of elke onderbreking in het veld (vrije trappen, hoekschoppen), snel overgeschakeld naar een ingezoomde camera op het veld. Het valt me op dat dit nu niet meer zo snel gebeurt. Met een HD signaal is dit niet zo'n ramp, want je ziet alles toch wel. Maar met SD valt het pas echt op.
De enige conclusie die ik kan bedenken is dat de regisseur een lekker 1080 (i/p) signaaltje tot z'n beschikking heeft en niet dus niet nodig vindt de details telkens op te zoeken. Hij heeft immers toch al voldoende detail (net als de gelukkigen onder ons).
Nog meer mensen die dit is opgevallen?
Dit is wel een beetje het probleem van de situatie voor de mensen die de programma's maken. Ga je het op de 'oude' manier opnemen en hebben de mensen met HD alleen het voordeel van een hogere resolutie of ga je rekening houden met de hoge resolutie en hierdoor je opname heel anders doen dan vroeger? Bij het WK is het duidelijk het laatste. Bij SD kan ik met een overzicht de rugnummers niet meer zien. Met HD zijn de spelers wel duidelijk uit elkaar te houden.
Bleek fout in configuratie Denon te zijn. Component WERKT!!!henry69 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:10:
-merk en type TV
Philips 50PF9966
-via welke kabelmaatschappij aangesloten
@HOME
-op welke manier de H360R op de TV zit aangesloten
Geschakeld via Denon 3806
-(eventueel) op welke manier de audio naar de home cinema set gaat
Optical
-(voor later) welke firmware versie gebruikt wordt
Huidige versie S/W 118, HW 501
Op dit moment werkt alleen de SCART en composiet rechtstreeks naar TV.
HDMI niet zoals verwacht.
Anoniem: 99819
Anoniem: 99819
Bij de winkel vertelde ze me, dat je eerst moet registreren bij Casema, en dat het een dag of 2-3 duurt voordat hij werkt.
Met de eerste wedstrijd die ik zag via de Samsung viel het mij op dat het schokken alleen zichtbaar was bij de camera achter het doel. Echter bij NL-SM was het de camera aan de lange zijde, ja.... dan is het zeer zeker niet prettig kijken.
Kijk trouwens via @Home
Dat klopt van dat voorbeeld, nee ik bedoel alle uitzendingen, kijk eens naar een 4:3 uitzending zonder de p.size knop te gebruiken. Zet dan je breedbeeld tv eens in stand 4:3 nu zie je een beeld wat smaller is dan eerst MET zwarte balken en daarnaast nog eens zwarte/grijze balken. Aan de 4:3 beelden zit echt een balk vastgeplakt bij mij.Anoniem: 149489 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:13:
[...]
Wellicht heb je het over de programma's tussen de wedstrijden door. Dat zijn nl. de 4:3 uitzendingen van Ned 2 die in het 16:9 beeld zijn geplakt. Je kijkt dan dus nog steeds naar een 16:9 uitzending. De balken zijn in dit geval onderdeel van het beeld en daar valt weinig aan te zoomen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Druk de p.size knop in en het is opgelost. 2x 4:3 is iets teveel van het goede. Dan gaat hij het smalle beeld nog smaller maken.wrcveen schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:07:
[...]
Dat klopt van dat voorbeeld, nee ik bedoel alle uitzendingen, kijk eens naar een 4:3 uitzending zonder de p.size knop te gebruiken. Zet dan je breedbeeld tv eens in stand 4:3 nu zie je een beeld wat smaller is dan eerst MET zwarte balken en daarnaast nog eens zwarte/grijze balken. Aan de 4:3 beelden zit echt een balk vastgeplakt bij mij.
En die zwart/grijze balken kun je ook helemaal zwart maken in het menu.
Decoder kan niet resizen naar een niet-HD resolutie. Alleen 576P, 720P of 1080i. Is je DVI-port HDCP compatible? Anders gaat het niet werken.Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:22:
Wat ik nog niet gezien heb of overheen gelezen heb: Ik heb een LG TV van 2 jaar oud (LCD) die 1280x768 doet met een DVI port; zou ik de HDMI port kunnen gebruiken naar DVI en kan de decoder het beeld resizen naar 1280x768?
Dan ga ik vanmiddag een nieuwe TV kopen met die decoder heb nooit die port gebruikt en jaja hij is HD ready (toen was HD nog zonder HDMI).Shiver23 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:10:
[...]
Decoder kan niet resizen naar een niet-HD resolutie. Alleen 576P, 720P of 1080i. Is je DVI-port HDCP compatible? Anders gaat het niet werken.
Die nieuwe Philips 42" LCD wordt nu uitgeleverd las ik gisterenavond dus...
Kan die LG naar de slaapkamer voor de p0rn
[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 14-06-2006 11:14 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Heel aardig dat je me wilt helpen, maar dat was alleen een voorbeeld. Een analoge uitzending in 4:3 dus zonder decoder kan je ook in de 4:3 stand kijken op je tv zonder dat het beeld smaller wordt en je 2x2 balken hebt, met deze decoder dus niet. Als je die p.size indrukt dat wordt heel het beeld vervormd en in je 16:9 scherm geplakt, dus platte en brede hoofden en dat is gruwelijk om te zien. Ik wil gewoon kunnen zoomen, aan de boven en onderkant valt dan een stuk weg net zoals met andere decoders.Shiver23 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:09:
[...]
Druk de p.size knop in en het is opgelost. 2x 4:3 is iets teveel van het goede. Dan gaat hij het smalle beeld nog smaller maken.
En die zwart/grijze balken kun je ook helemaal zwart maken in het menu.
[ Voor 12% gewijzigd door wrcveen op 14-06-2006 11:36 ]
Dat betekend dus, dat als ik nu een decoder haal, ik niet het NL elftal in HD kan zien vrijdag?nicetas schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:43:
Ook als je niet registreer dan zou je in ieder geval de menu's en de ongecodeerde kanalen moeten kunnen zien. Als Casema die heeft tenminste. Bij Multikbale zijn Ned 1 en het infokanaal ongecodeerd.
Heb je bijv. bij een commerciele zender te maken met een 16:9 beeld waar je moet zoomen. Zet je decoder dan nog steeds op 16:9 breedbeeld en zoom met je tv op 16:9.
Jawel, als je tenminste naast de decoder ook het Casema startpakket voor digitale tv koopt. Hierin zit een smartcard en een inschrijfformulier. Je kunt met die smartcard direct digitale en hdtv kanalen ontvangen maar als je dat inschrijfformulier niet binnen een bepaalde periode (ik geloof 2 weken) invult en opstuurt wordt je 'afgesloten'.PWM schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:34:
[...]
Dat betekend dus, dat als ik nu een decoder haal, ik niet het NL elftal in HD kan zien vrijdag?
Grab shell dude!
Nee, nee ik wil alleen een 4:3 uitzending zoomen, zodat deze beeldvullend is op mijn breedbeeld tv. De p.size knop is geen optie omdat je dan een uitgerekt beeld hebt. Ik zoom dus met de tv. Met mijn vorige decoder was dat dus mogelijk, met de Samsung blijf ik in elke zoommode dus toch nog zwarte balken houden aan de zijkant.Shiver23 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:35:
Maar wat wil je zoomen dan? De decoder geeft echte breedbeelduitzendingen anamorphic door. Dus je TV op full en geen platte hoofden.
Heb je bijv. bij een commerciele zender te maken met een 16:9 beeld waar je moet zoomen. Zet je decoder dan nog steeds op 16:9 breedbeeld en zoom met je tv op 16:9.
Breedbeeld gaat allemaal prima.
Anoniem: 42979
Heb je hem al op je Dell geprobeerdMooDyBLueS schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:24:
Voor een ieder die nog geen decoder heeft kan nu terecht bij Modern.nl, ze hebben de zwarte versie op voorraad. Ik heb hem daar afgelopen woensdag besteld, na een paar uurtjes was hij alweer uitverkocht, maar ik krijg hem morgen binnen. Ook nog eens gratis verzonden.
Kan echt niet wachten tot de postbode morgen aanbelt.
Anoniem: 122995
De decoder geeft 720P, en via component zal je TV het wel beeldvullend maken naar 1280x768.Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:22:
Wat ik nog niet gezien heb of overheen gelezen heb: Ik heb een LG TV van 2 jaar oud (LCD) die 1280x768 doet met een DVI port; zou ik de HDMI port kunnen gebruiken naar DVI en kan de decoder het beeld resizen naar 1280x768?
Dan heb je alleen audio via de optische uitgang
Er is trouwens een update beschikbaar!!! (netwerk Essent)
Nu aan het downloaden (geschatte tijd 14 minuten). Zo dadelijk snel kijken of HDMI werkt.
[ Voor 38% gewijzigd door alexbl69 op 15-06-2006 17:47 ]
HDMI werkt!!!!!
Beeld is m.i. beter (ook over component)
HDTV indicatie ook bij 720p
Conclusie: zeer tevreden!!!
Geen HDMI-apparatuur. Dus geen idee wat daar veranderd is.
Mijn bevindingen:
- HD logo en informatie bij 720p uitzending.
- Een heel stuk sneller. Vooral scrollen door de EPG en kanalenlijst gaat minsten 3x zo snel.
Meerdere HDMI-audio instellingen geprobeerd?
Ja daarbij het ik ook nog witte spetters in beeld, op 720 en 1080 en zit de HDMI stekker zeer los op de tuner, even aanraken en geen beeld meer.Shiver23 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:08:
Geluid op PCM staan?
Meerdere HDMI-audio instellingen geprobeerd?
Of de HDMI het doet weet ik niet, want mijn TV heeft geen HDMI ingang. De klok loopt nu wel weer gelijk, ik ben benieuwd of dit zo blijft. Tot nu verschoof de klok telkens.
Het lijkt -ietsje- soepeler te gaan met zappen, maar het blijft traag.
En Multikabel heeft zeker weer de bitrate weer omlaaggegooid want bij BBC 1 en 2 zijn duidelijk compressie artefacten zichtbaar.
Heb zelf verder geen problemen gehad met het HDMI-signaal en het geluid en het werkt nog steeds. Enige nadeel is dat de geluidssterkte via HDMI niet in te stellen is via de decoder. (moet hiervoor de TV zachter/harder zetten)
Voor diegene die problemen hebben met de HDMI-aansluiting (mechanisch):
Je kan met een kleine schroevendraaier de kleine opening in het chassis gedeelte licht verbuigen/openen zodat de HDMI-connector er wat steviger in blijft klemmen. (zie pijltje)
Heb het hier zelf ook gedaan, waardoor de connector stevig op zijn plek blijft zitten.

(op eigen risico natuurlijk)
met dank aan johndb van het tvhome forum.
PSN-id: Chrasher
Yup... hij draait inmiddels alweer enige tijd. :-D
Via component geeft hij werkelijk fantastisch beeld. HD1 en Ned2 HD zijn prachtig om te zien, op slechts een meter afstand blijft het scherp. Ook van de SD beeldkwaliteit sta ik te kijken, er zit blijkbaar een hele goede SD naar HD upscale chip in de Samsung. Wat ik wel meemaak, wat anderen ook melden, is dat het WK in HD soms nogal schokt. Dat merk je vooral bij slepende camera bewegingen.
Geluid loopt nu analoog (2x tulp) naar mijn Harman/Kardon receiver aangezien ik nog geen optisch kabeltje heb, ik had verwacht dat er wel een coaxiale uitgang op zou zitten maar helaas. Geluid is in ieder geval prima te noemen en loopt zowaar synchroon! Dat wil zeggen: mijn Harman/Kardon DVD speler liep niet synchroon als ik die via component naar de Dell 2405FPW liet gaan en digitaal (coaxiaal) naar de receiver. Of dat aan het digitale signaal lag, weet ik niet, maar in ieder geval niet aan de Dell dus. Dat is ook weer goed om te weten.
Hier een foto van Ned2 WK HD op de Dell. Let niet op de ietwat onscherpe opname, zelfs op 1/1000s kreeg ik dit. In het echt is alles vele malen scherper, maar het is maar om een idee te geven.
Jammergenoeg zend Casema de HD-kanalen van Film1 en Sport1 niet uit, dus moet ik het met Ned2 WK HD en HD1 doen voorlopig. Daarom neem ik voorlopig ook geen abonnement op Film1/Sport1, 22,95 is een hoop geld maar voor alle grote sportevenementen en veel bekende films in HD wil ik dat wel neerleggen.
Anoniem: 42979
Welke kabel heb je gebruikt? De standaard component die erbij zit of heb je een betere ertussen?
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 42979 op 16-06-2006 10:46 ]
Ben alle instellingen in de Samsung decoder nagelopen, maar noppes...
Aangesloten met component op mijn Philips 37pf9830 en dat werkt prima.
Heb ook een HDMI-DVI kabel gekocht. Kreeg ik geen beeld mee. Na de software upgrade wel beeld alleen veel knipperen en groene balken erdoor. (zowel 1080i als 720p) 576p werkt wel via de HDMI-DVI kabel.
Bij systeem instellingen zie ik nu het volgende:
Ver. Loader : 106
Ver. S/W 119
Ver. H/W 501
[ Voor 15% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 16-06-2006 10:03 ]
Anoniem: 157734
Ik heb zelf een 32PF9830 en vraag me af waarom je niet een HDMI-HDMI kabel gebruikt voor de decoder. Of heb je een DVD speler met HDMI uitgang, en die op je TV aangesloten?BigM321 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:58:
Heb net de ontvanger binnen (via modern.nl)
Heb ook een HDMI-DVI kabel gekocht. Kreeg ik geen beeld mee. Na de software upgrade wel beeld alleen veel knipperen en groene balken erdoor. (zowel 1080i als 720p) 576p werkt wel via de HDMI-DVI kabel.
Ver. S/W 119
Ver. H/W 501
Iemand dit al geprobeerd, zo ja, werdt het beter?
Ze geven geen support op de HDMI/geluid problemen. Dit is televisie afhankelijk, afwachten maar. Het abbo van TV HD gaat iig na het wk stop gezet worden, 2 maanden op proef en heb het sinds afgelopen zaterdag. Ik ga geen €3,95 betalen voor iets wat nog niet volledig functioneert en waar geen tot weinig (1) kanalen aangeboden (gaan) worden.
Ik kijk via 1080i en het schokt niet (meer) bij mij.(TV doet geen 720p) Keek gisteren wel naar Sport 1 HD maar dat beeld had op dat moment juist last van schokken.Kroontje schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:22:
Na een telefoontje naar @Home ben ik iets meer te weten gekomen over het schokkerige beeld van Nederland 2 HD. Mijn decoder staat altijd op 1080i ingesteld, wanneer ik deze omzet naar 720p zou het schokkerige beeld niet meer mogen voorkomen. Helaas kan ik dat nu niet testen en valt er ook weinig te testen aangezien er geen wedstrijd gespeeld wordt.
Ze geven geen support op de HDMI/geluid problemen. Dit is televisie afhankelijk, afwachten maar. Het abbo van TV HD gaat iig na het wk stop gezet worden, 2 maanden op proef en heb het sinds afgelopen zaterdag. Ik ga geen €3,95 betalen voor iets wat nog niet volledig functioneert en waar geen tot weinig (1) kanalen aangeboden (gaan) worden.
Het HD-abbo ga ik ook nog niet nemen. HD1 is op dit moment een soort demokanaal met mooie plaatjes, maar totaal niets boeiend. En Nat GEO HD blijft ook maar herhalen en herhalen. Gisteravond was er wel African Flyover op. Daar zaten echt hele mooie plaatjes tussen btw.
Ik denk dat ik alleen Sport 1 of een combo van Sport 1 en Film 1 ga nemen. Het uitgebreide pakket zit erg weinig interssants tussen. Film 1 moeten ze nog wel even mee aan de slag. Gisteren in de EPG stonden een aantal HD-films maar er was niets op de zender. En het ontbreken van ondertiteling bij een Franse HD film vond ik ook wat minder.
Ik las zoveel problemen over HDMI-HDMI dacht, laat ik dit eens proberen. Haal binnenkort nog wel een HDMI-HDMI kabel om te testen. De prijzen voor de kabels zijn wel erg schofterig!Anoniem: 157734 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:11:
[...]
Ik heb zelf een 32PF9830 en vraag me af waarom je niet een HDMI-HDMI kabel gebruikt voor de decoder. Of heb je een DVD speler met HDMI uitgang, en die op je TV aangesloten?
Ben ik met je eens. Het enige waar ik wel waarde aan hecht is afscherming.Shiver23 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:00:
Tip: haal geen belachelijk dure Oehlbach of VD Hul. Digitaal (gecodeerd) signaal. Beeld = beeld. Zeker voor kortere afstanden zou ik geen bult met euro's neerleggen.
Maar, HDMI kabels blijven idioot duur ongeacht het merk.
Klopt, die zijn idd erg duur. Ik heb zelf Component/RGB SCART kabels besteld bij MCSNET.BigM321 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:54:
[...]
Ik las zoveel problemen over HDMI-HDMI dacht, laat ik dit eens proberen. Haal binnenkort nog wel een HDMI-HDMI kabel om te testen. De prijzen voor de kabels zijn wel erg schofterig!
Daar ga ik ook mijn KDMI kabel bestellen.
Bij de meeste shops en bv MM zijn ze vanaf 49 euro, das 110 piek voor zo'n kabeltje.
Kwaliteit mag best wat kosten van mij, maar moet niet te ver gaan.
Anoniem: 179426
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Philips 42PF9830 met een HDMI-HDMI kabel, dus alle problemen zijn nog niet opgelost. Nu maar wachten op de volgende software upgrade.BigM321 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:58:
Heb net de ontvanger binnen (via modern.nl)
Ver. S/W 119
Ver. H/W 501
Ja. zou dat graag proberen, met 1.9 en 1.10 werkt het in ieder geval niet. Nu nog een oude versie ergens zien te vinden.Anoniem: 157734 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:40:
Ik las op tvhomeforum.tk dat de 1.71 in de PF9830's wel goed gaat met HDMI.
Anoniem: 132341
Via de SCART gaat het prima...
Bij mijn dealer vertelde ze mij dat ik de ontvanger moest updaten, dit zou een aantal HDMI problemen oplossen...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 132341 op 16-06-2006 19:00 ]
Decoder: Samsung DCB-H360R Silver
HD-rec: Philips HDRW-720 (via Qed P2110 naar TV)
Vooralsnog ben ik gematigd positief. Of HDMI werkt, weet ik nog niet omdat ik nog geen HDMI-kabel heb. Bij de BCC worden ze denk ik gesponserd door Monster, want ze wilde mij veel te dure kabels in mijn mik douwen. Ik wil best geld uit geven voor goede kabels, maar daar horen die van Monster niet bij.
Maar ik heb het volgende probleem.
Vanuit 'de muur' gaat er een standaard antennekabeltje naar de Samsung die nu nog via Component (de meegeleverde) naar de TV gaat. Mooooi beeld!
Vanuit RF-out is de antenne doorgelust naar de Philips HD-recorder. Alleen is het signaal, denk ik, enorm zwak. Op Nederland 1, 2 en 3 is het weer winter. Het sneeuwt. Er zijn wel zenders die een wat strakker beeld geven, maar wat kan ik doen? Andere antennekabel? Versterkertje ertussen? Andere antennekabel van 'de muur' naar de Samsung?
Voordat ik de Samsung had, was het beeld op de Philips beter, met als grootste verschil dat de antenne rechtstreeks naar de recorder ging. Uiteraard heb ik de situatie weer teruggebracht naar hoe het was voordat ik de Samsung had. Maar.....vreemd genoeg was ook toen het beeld zeer slecht.....
Wat kan ik doen?
Anoniem: 77115
Ik heb ook deze decoder op een Pioneer 435. Direct op de tuner werkt alles prima, alleen via mijn Denon AVR-2807 werkt het geluid niet. Zowel via HDMI als via een optische kabel geen geluid. Gisteren de update gedownload via @HOME. Beeld nu wel ok, maar geen geluid. Ben jij nog iets verder gekomen met jouw setup?wrcveen schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:54:
Ik heb er sinds vandaag ook een. Werkt NIET met een Pioneer 434 plasma, wel beeld met ruis en geluid met geknetter. Dure Oehlbach kabel werkt niet, goedkope no-name kabel werkt dus een beetje. Wel gemerkt dat de HDMI stekker niet echt stevig vastzit, raak je hem aan verdwijnt het beeld al. Heel irritant dat 4:3 uitzendingen alleen nog maar in 4:3 te zien zijn, met de zoom modes van mijn Pioneer krijg ik geen breedbeeld meer!!! Ook niet als je de decoder via Scart aansluit, mijn vorige Nokia deed dat wel. Scart RGB is het beeld ook NIET mooi, veel minder dan de Nokia. Component is voor mij ook niet echt makkelijk te gebruiken, er zit geen audio ingang op het component kanaal van mijn plasma, dus geluid moet weer los over de receiver. Kortom zeer teleurgesteld!
Mijn probleem met het geluid via HDMI en DENON AVR-2807 is opgelost!Anoniem: 77115 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:23:
[...]
Ik heb ook deze decoder op een Pioneer 435. Direct op de tuner werkt alles prima, alleen via mijn Denon AVR-2807 werkt het geluid niet. Zowel via HDMI als via een optische kabel geen geluid. Gisteren de update gedownload via @HOME. Beeld nu wel ok, maar geen geluid. Ben jij nog iets verder gekomen met jouw setup?
In het menu SYSTEEM -> MEDIA INSTELLINGEN van de Samsung kun je kiezen voor Dolby Digitaal aan of uit.
Ik heb deze eens op UIT gezet en,.......VOILA geluid via HDMI via mijn receiver. Volgens mij een programeerfout in het menu. AAN=UIT en andersom. Ik hoop dat andere dit kunnen bevestigen die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad? Hoop hiermee een positieve bijdrage te hebben geleverd, ondanks mijn negatieve uitingen toen ik de Samsung pas in gebruik nam. Of is dit toch de update van 15 juni???
SORRY, vorig berichtje aangepast!Tekielja schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:07:
Je hebt volgens mij per ongeluk je hele bericht in bold getypt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 77115 op 17-06-2006 15:10 ]
en kan nu wel via hdmi kijken en luisteren op mijn Philips 37pf9830 (versie 1.10.0.0 )
hij doet het goed .
EDIT:
probeerde ff het verschil te zien tussen hdmi en component
zag bijna geen verschil . (tijdens het wisselen stroom eraf gehad)
daarna weer terug op hdmi gezet en nu heb ik ook groen knipperende balken.
als ik de decoder helemaal uitzet doet ie het weer even goed daarna weer groen beeld en geluid valt weg. heel raar de allereerste x gewoon hele tijd goed 1 x wisselen en nu niet meer goed.
[ Voor 63% gewijzigd door den777 op 17-06-2006 19:38 ]
Anoniem: 143689
AAN betekend dat er Dolby digital over HDMI gestuurd wordt,Anoniem: 77115 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:05:
Mijn probleem met het geluid via HDMI en DENON AVR-2807 is opgelost!
In het menu SYSTEEM -> MEDIA INSTELLINGEN van de Samsung kun je kiezen voor Dolby Digitaal aan of uit.
Ik heb deze eens op UIT gezet en,.......VOILA geluid via HDMI via mijn receiver. Volgens mij een programeerfout in het menu. AAN=UIT en andersom.....
UIT betekend PCM Audio over HDMI.
Er zijn nogal wat LCD's Die over HDMI alleen maar PCM snappen

Damn, begon al bijna hoop te krijgen na je berichtje. heb dezelfde tv en het werkt nog steeds nietden777 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:15:
Heb net de software update gedownload voor de decoder
en kan nu wel via hdmi kijken en luisteren op mijn Philips 37pf9830 (versie 1.10.0.0 )
hij doet het goed .
EDIT:
probeerde ff het verschil te zien tussen hdmi en component
zag bijna geen verschil . (tijdens het wisselen stroom eraf gehad)
daarna weer terug op hdmi gezet en nu heb ik ook groen knipperende balken.
als ik de decoder helemaal uitzet doet ie het weer even goed daarna weer groen beeld en geluid valt weg. heel raar de allereerste x gewoon hele tijd goed 1 x wisselen en nu niet meer goed.
Het schijnt ook nog uit te maken welk apparaat als eerste wordt aangezet las ik ergens. eens mee experimenteren (blijft ook een ruk oplossing natuurlijk)
Anoniem: 179555
Kabel provider: Multikabel
Kabel: hdmi en component
Geluid: optisch naar av-receiver
Voor update dcb-h360: Via component prachtig beeld, via hdmi geen beeld
Na update: Via component nog steeds prachtig beeld, via hdmi ongeveer 5 seconde beeld, daarna loopt het beeld vast!
Conclusie nog steeds balen.
Ik lees in diverse fora dat vooral Philips hiermee te kampen heeft. Gaan we nog een vuist maken richting Philips?
Ik heb het kastje net gekocht, aangesloten op Component en het beeld is inderdaad veel beter (tevens de oude SD zenders)...
maar bij component heb ik last van vlakkenverdelingen wat betreft contrast. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar als je zapt en je het grijze scherm ziet dan zie je verschillende tinten. Een beetje een regenboogeffect maar dan wat betreft contrast.
Het bovenste vlak is het meest licht en dit resulteert tijdens donkere opnamen in een lichte vlek die van zeer licht naar licht overloopt. Ligt dit aan mijn componentkabel? Heeft iemand anders dit ook?
Voor de rest werkt HDMI wel bij mij, maar ik heb het gevoel dat het nogal blokkerig is tov component. Komt hier een patch voor of ben ik te kritisch?
Anoniem: 179555
Op het forum van @home heb ik een geweldige tip gelezen. Ik heb hem in een andere uitvoering gedaan en het werkt!Anoniem: 179555 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 00:13:
Scherm: Philips 42pf9830 versie 1.10.0.0
Kabel provider: Multikabel
Kabel: hdmi en component
Geluid: optisch naar av-receiver
Voor update dcb-h360: Via component prachtig beeld, via hdmi geen beeld
Na update: Via component nog steeds prachtig beeld, via hdmi ongeveer 5 seconde beeld, daarna loopt het beeld vast!
Conclusie nog steeds balen.
Ik lees in diverse fora dat vooral Philips hiermee te kampen heeft. Gaan we nog een vuist maken richting Philips?
Ik heb eerst helemaal de stroom van de decoder gehaald ( een paar minuten) en daarna de zenders opnieuw laten instellen en..... het werkt!! Al een uur prachtig beeld via HDMI.
Ook heb ik nog de hdmi kabel omgedraaid en de rf kabel geinstallerd. Heb ik tenminste ook normaal teletekst. Of deze extra handelingen er iets mee te maken hebben denk ik niet, maar ik meld het toch maar even.
Mijn scherm is een philips 42pf9830 en heb dus eindelijk via hdmi beeld en geluid. Trouwens ik zie weinig verschil in kwaliteit tussen hdmi en component, maar als je al zoveel geld hebt uitgegeven wil je ook de best mogelijke kwaliteit hebben.
Hoop dat andere philips bezitters wat aan mijn ervarinegn hebben en ik zou zeggen: zegt het voort.
Ik gebruik een Profigold High Definition Oxypure Component Interconnect van 3 meter, type PGV3330. Speciaal voor HD resoluties als 720p en 1080i bedoeld. Voor 30-50 euro moet hij wel te vinden zijn.Anoniem: 42979 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 09:12:
[...]
![]()
![]()
![]()
Welke kabel heb je gebruikt? De standaard component die erbij zit of heb je een betere ertussen?
Trouwens... ik wil die brakke kabel die erbij zit niet eens proberen, ik wil niet het idee krijgen dat ik Composite per ongeluk heb aangesloten.
Bij mij loopt 1080i juist soepeler dan 720p. Op 720p trillen de stilstaande objecten een klein beetje, is ook niet op te merken op meer dan 1,5 meter afstand maar het is wel irritant als je het eenmaal weet. Met stilstaande objecten bedoel ik het NOS-logo, het 2-tje rechtsboven en de informatieschermen met doelpunten en dergelijke.Kroontje schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:22:
Na een telefoontje naar @Home ben ik iets meer te weten gekomen over het schokkerige beeld van Nederland 2 HD. Mijn decoder staat altijd op 1080i ingesteld, wanneer ik deze omzet naar 720p zou het schokkerige beeld niet meer mogen voorkomen. Helaas kan ik dat nu niet testen en valt er ook weinig te testen aangezien er geen wedstrijd gespeeld wordt.
ff kort vraagje, maar ik heb een contactdoos waarmee ik altijd de stroom van de hele audio/video set afhaal.. gedeeltelijk brandveiligheid, gedeeltelijk voor stroomverbruik.. bij elkaar gebruiken die apparaten nog wel wat in de stand-by. Maar moet je elke x opnieuw de zender instellen van de samsung als de stroom eraf is geweest, of heb jij opdracht gegeven aan dat ding om dat te doen ??Anoniem: 179555 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:11:
[...]
Op het forum van @home heb ik een geweldige tip gelezen. Ik heb hem in een andere uitvoering gedaan en het werkt!
Ik heb eerst helemaal de stroom van de decoder gehaald ( een paar minuten) en daarna de zenders opnieuw laten instellen en..... het werkt!! Al een uur prachtig beeld via HDMI.
Ook heb ik nog de hdmi kabel omgedraaid en de rf kabel geinstallerd. Heb ik tenminste ook normaal teletekst. Of deze extra handelingen er iets mee te maken hebben denk ik niet, maar ik meld het toch maar even.
Mijn scherm is een philips 42pf9830 en heb dus eindelijk via hdmi beeld en geluid. Trouwens ik zie weinig verschil in kwaliteit tussen hdmi en component, maar als je al zoveel geld hebt uitgegeven wil je ook de best mogelijke kwaliteit hebben.
Hoop dat andere philips bezitters wat aan mijn ervarinegn hebben en ik zou zeggen: zegt het voort.
If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.
heb nu het meeste van de tijd wel weer goed beeld maar om de zoveel tijd (soms half uur soms uur of langer )BigM321 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:33:
[...]
Damn, begon al bijna hoop te krijgen na je berichtje. heb dezelfde tv en het werkt nog steeds niet
Het schijnt ook nog uit te maken welk apparaat als eerste wordt aangezet las ik ergens. eens mee experimenteren (blijft ook een ruk oplossing natuurlijk)
valt ineens het geluid uit en komt er een soort roze gloed over het beeld heen als ik dan de decoder weer uit en aan zet zijn het beeld en geluid wel weer goed. beetje vaag he?
Yep zo werkt het bij mij nu ook met 1.10. Stroom van de samsung af (achterop de schakelaar) dan aan als de tv al aan staat en via HDMI-DVi werkt het goed. Ga deze kabel omruilen voor een HDMI kabel zodat geluid er ook overheen kan. Werkt geluid bij jou wel goed? waar staat ie op?den777 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 20:16:
[...]
heb nu het meeste van de tijd wel weer goed beeld maar om de zoveel tijd (soms half uur soms uur of langer )
valt ineens het geluid uit en komt er een soort roze gloed over het beeld heen als ik dan de decoder weer uit en aan zet zijn het beeld en geluid wel weer goed. beetje vaag he?
maakt niet veel uit waar het geluid bij mij erop staat doet het bij allemaal de modes wel goed.BigM321 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:17:
[...]
Yep zo werkt het bij mij nu ook met 1.10. Stroom van de samsung af (achterop de schakelaar) dan aan als de tv al aan staat en via HDMI-DVi werkt het goed. Ga deze kabel omruilen voor een HDMI kabel zodat geluid er ook overheen kan. Werkt geluid bij jou wel goed? waar staat ie op?
ik zet hem gewoon met de afstand bedieninig aan en uit dat werkt ook.