[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:17
poes schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 06:58:

Voordat ik de Samsung had, was het beeld op de Philips beter, met als grootste verschil dat de antenne rechtstreeks naar de recorder ging. Uiteraard heb ik de situatie weer teruggebracht naar hoe het was voordat ik de Samsung had. Maar.....vreemd genoeg was ook toen het beeld zeer slecht.....

Wat kan ik doen?
Het enige dat ik kan bedenken is dat je bij het verwisselen van de kabels de aansluiting in de RF stekker vernaggeld hebt. Dat de 2 gedeelten die geen contact mogen maken, toch contact met elkaar maken (de exacte benaming van al die onderdelen ken ik dus niet :) ).

Oplossing: stekkertje openhalen en intern de boel weer netjes aansluiten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ik heb trouwens de decoder ook even achter een "normale" CRT geprobeerd, een Philips 32PW-nog wat. Hier keek ik altijd al via een "normale" decoder naar. Maar met de Samsung is het beeld een stuk beter, zelfs de SD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 21:08
Mijn ouders zijn in het bezit van een pioneer 436XDE met HDTV ontvanger van samsung

Maar als het beel op 16:9 staat dus breedbeeld dan word teletekst te breed weergegeven.
Iemand enig idee hoe dat te wijzigen?

Alvast bedankt

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179555

jobvr schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:22:
[...]

ff kort vraagje, maar ik heb een contactdoos waarmee ik altijd de stroom van de hele audio/video set afhaal.. gedeeltelijk brandveiligheid, gedeeltelijk voor stroomverbruik.. bij elkaar gebruiken die apparaten nog wel wat in de stand-by. Maar moet je elke x opnieuw de zender instellen van de samsung als de stroom eraf is geweest, of heb jij opdracht gegeven aan dat ding om dat te doen ??
Nee ik heb het 1 keer uitgevoerd en alles wekt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179426

Anoniem: 179555 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:11:
[...]

Op het forum van @home heb ik een geweldige tip gelezen. Ik heb hem in een andere uitvoering gedaan en het werkt!
Ik heb eerst helemaal de stroom van de decoder gehaald ( een paar minuten) en daarna de zenders opnieuw laten instellen en..... het werkt!! Al een uur prachtig beeld via HDMI.
Ook heb ik nog de hdmi kabel omgedraaid en de rf kabel geinstallerd. Heb ik tenminste ook normaal teletekst. Of deze extra handelingen er iets mee te maken hebben denk ik niet, maar ik meld het toch maar even.
Mijn scherm is een philips 42pf9830 en heb dus eindelijk via hdmi beeld en geluid. Trouwens ik zie weinig verschil in kwaliteit tussen hdmi en component, maar als je al zoveel geld hebt uitgegeven wil je ook de best mogelijke kwaliteit hebben.
Hoop dat andere philips bezitters wat aan mijn ervarinegn hebben en ik zou zeggen: zegt het voort.
Ik heb dezelfde procedure gevolgd, stroom van de decoder halen een minuut wachten en opnieuw de zenders geinstalleers. En beeld en geluid. Ik had dit ook geprobeerd voor de upgrade en toen had ik geen resultaat. Dus voor degenen die dit ook gedaan hebben, probeer het nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Laatst online: 17-06 17:01
Toshiba 32 WL 66P
Samsung DCB-H360RS
Kabel: Qed Qunex HDMI-P

Component werkt prima, maar ik wil de HDMI aansluiting gebruiken. Die zit er niet voor Jan L.
HDMI geen beeld en geen geluid. Wat kan ik doen?

--Net naar BCC geweest: de Samsung was brak. Er is nu een nieuwe besteld. Gelukkig deed BCC niet heel moeilijk.....

[ Voor 23% gewijzigd door poes op 23-06-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Televisie: Samsung LE32R71B
HDMI Kabel: Merkloos 2,5 meter (€17)
TV abbo: Casema DTV Plus

Status:
  • Component werkt prachtig op wat heeeel lichte ruispixels na (maar dan zit ik met m'n neus op het scherm)
  • HDMI werkt niet. Er is niets mis met de kabel, deze werkt in andere HDMI enabled apparatuur prima.
  • Firmware update nog niet naar gekeken, zal vanavond is kijken of er wat klaar staat. Inmiddels geupdate, krijg nu heel even paars beeld van decoder en dan weer nada...

[ Voor 11% gewijzigd door N0stradamus op 24-06-2006 02:16 ]

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:27

sphere

Debian abuser

Aanpassing Netwerk HDTV 24-06-2006 | 09:20
Door een aanpassing in ons netwerk voor HDTV, om de kwaliteit te verbeteren, kan het voorkomen dat u geen beeld meer ontvangt via uw HDTV decoder.

Om dit te verhelpen dient u de decoder eenmaal uit te zetten en vervolgens weer aan met behulp van de schakelaar op de achterkant van de decoder.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180175

Over het zappen: het is een ramp! Het apparaat is nog een stuk langzamer dan de 'normale' standaard decoder. Ik moet wel een seconde wachten voordat ik een volgend cijfer voor het kiezen van een nieuwe zender intoets, anders gaat het schakelen fout. Het duurt vervolgens zeker 2 seconden voordat het nieuwe kanaal zichtbaar is. Het is werkelijk verschrikkelijk...
Maar goed: het beeld is echt prachtig. Ik heb een LG 32LZ55 LCD TV (32") aangesloten via de component aansluiting. Deze TV heeft alleen een DVI ingang, en na een dure HDMI naar DVI kabel te hebben aangeschaft, bleek het beeld naar links verschoven op het scherm te staan en ook geen geluid... Jammer van de dure kabel. Maar goed, de component aansluiting werkt echt voortreffelijk, het beeld is super. En ook geluid erbij.... Nu nog een software update die het schakelen minder irritant maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:07
Vraagje (ik heb nog geen Samsung-decoder): als ik de decoder via component of HDMI aansluit op m'n TV, geeft hij dan tegelijkertijd nog een SCART-RGB signaal af, zodat ik m'n hd-recorder kan blijven gebruiken? M'n hd-recorder heeft nl. alleen een SCART-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Anoniem: 180175 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:56:
...en na een dure HDMI naar DVI kabel te hebben aangeschaft, bleek het beeld naar links verschoven op het scherm te staan en ook geen geluid... Jammer van de dure kabel...
DVI is alléén beeld |:(

Mensen, laat je niet oplichten door HDMI / DVI kabels te kopen van >€30 per meter!
http://www.elektronica-online.nl/ zoeken op HDMI, en voilla!
http://www.allekabels.nl

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 143689 op 24-06-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 143689 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:38:
[...]

DVI is alléén beeld |:(

Je hebt gelijk natuurlijk... Toch: als ik de analoge stereo audio uit van de decoder in de TV stop, heb ik bij DVI géén en bij component wél geluid. Dat kan natuurlijk aan de TV liggen. Overigens is de geluidskwaliteit van mijn LG TV waardeloos, ik gebruik sowieso een externe set boxen.
Ik las ergens dat er een software update is. Die heb ik net uitgevoerd en nu is het HDMI signaal wél correct te zien! Ook lijkt het zappen wat sneller te gaan. Ik zie overigens geen kwaliteitsverschil tussen component en HDMI. HDMI lijkt (na een halfuurtje heen en weer schakelen) wat storingsgevoeliger: steeds kleine beeldstoringen, die ik bij component niet zie. Dat kan natuurlijk aan de rotte HDMI connector op de Samsung liggen. Ik houd het voorlopig bij component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Dat is natuurlijk eenvoudig te testen door de audiokabels rechtstreeks op een versterker oid aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Voor de Casema kabelaars met de HD-decoder:
Stel bij het "network-ID" 4444 in i.p.v. 5555, deze bevat geen 2 maar 4 HD-signalen, waaronder ook National Geographic :) en een NOB-mpeg4 testsignaal.
Of dit overal werkt weet ik niet maar hier in Rijswijk wel. Hoef je dus voor NG niet te wachten tot volgende maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrasher op 24-06-2006 21:16 ]

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Door wat te testen met de "Systeem -> Media Instellingen -> HDMI Audio Uitgang Optie" instellingen merkte ik dat de verschillende te kiezen types van invloed zijn op de zapsnelheid van de DCB-H360R. Onderstaande test is uitgevoerd door te zappen langs alle 103 digitale kanalen van Multikabel waarbij telkens op de "Channel Up" toets van de afstandsbediening is gedrukt op het moment dat het beeld van het volgende digitale kanaal werd getoond. De aangegeven tijd in minuten is de totale tijd die het duurt om van het eerste kanaal naar het laatste kanaal te zappen.
  • Type A: 6 minuten (gem. 3,5 seconden per kanaal)
  • Type B: 24 minuten (gem. 14,0 seconden per kanaal)
  • Type C: 8 minuten (gem. 4,7 seconden per kanaal)
  • Type D: 9 minuten (gem. 5,2 seconden per kanaal)
Als de HDMI aansluiting niet gebruikt wordt of wanneer het geluid via HDMI toch niet werkt, dan is het aan te bevelen om "Type A" te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122995

Chrasher schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:13:
Stel bij het "network-ID" 4444 in i.p.v. 5555, deze bevat geen 2 maar 4 HD-signalen, waaronder ook National Geographic :) en een NOB-mpeg4 testsignaal.
Of dit overal werkt weet ik niet maar hier in Rijswijk wel. Hoef je dus voor NG niet te wachten tot volgende maand.
Wat een wereldtip!!! Hier in breda heb ik nu ook die 2 extra kanalen. Je ziet ook als hij gaat zoeken naar kanalen bij netwerk staan: Casema Test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:49
Coole tip. 114 kanalen (7 meer) en inderdaad nu WEL HD op NG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Geweldige tip zeg! Hier in Utrecht nu ook National Geographic HD. :D

Iets zegt mij dat ze in de toekomst ook andere HD kanalen eerst hierop zullen gaan toevoegen, wat natuurlijk goed uitpakt voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 17:17
Dit betekent wel dat als je weer terug wil naar je normale kanalen je de decoder weer moet laten zoeken naar die kanalen door 5555 te typen. Je kunt wel 4444 doen maar als je dan van NG HD naar een andere zender wilt kun je eerst dat ding dus weer laten scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Ik ben ook geïnteresseerd in het antwoord hierop:

"Vraagje (ik heb nog geen Samsung-decoder): als ik de decoder via component of HDMI aansluit op m'n TV, geeft hij dan tegelijkertijd nog een SCART-RGB signaal af, zodat ik m'n hd-recorder kan blijven gebruiken? M'n hd-recorder heeft nl. alleen een SCART-ingang."

Volgens mij laat de Samsung decoder je niet in RGB kwaliteit opnemen als de decoder via HDMI op de tv is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 07:57
TV: Philips 32pf9986
Receiver: Yamaha RX-V540RDS
HDMI-kabel: Philips PFG535
DVI-convertor: Monster

Bij mij werkt HDTV en DIGI TV ook niet via de HDMI-DVI kabels. Ik sluit het nu aan via scart

Waarschijnlijk moet ik ook een software update doen, want de 9986 is wel HD-ready maar heeft ook geen HD-ingang (kan dus wel 1080I aan)

Update:
Ik heb de update van de decoder uitgevoerd, helaas. Geen beeld, geen geluid. Misschien komt er nog een tweede firmware update?

[ Voor 23% gewijzigd door qapla101 op 25-06-2006 11:54 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

SAICRJMPM schreef op zondag 25 juni 2006 @ 07:58:
Dit betekent wel dat als je weer terug wil naar je normale kanalen je de decoder weer moet laten zoeken naar die kanalen door 5555 te typen. Je kunt wel 4444 doen maar als je dan van NG HD naar een andere zender wilt kun je eerst dat ding dus weer laten scannen
Niet echt nodig want op ID 4444 zitten bij mij dezelfde kanalen als op 5555 inclusief 2 extra HD-kanalen (alleen in een andere volgorde). :Y)
Hier heb ik er dus 2 extra i.p.v 7 zoals bij BigM321.
"Vraagje (ik heb nog geen Samsung-decoder): als ik de decoder via component of HDMI aansluit op m'n TV, geeft hij dan tegelijkertijd nog een SCART-RGB signaal af, zodat ik m'n hd-recorder kan blijven gebruiken? M'n hd-recorder heeft nl. alleen een SCART-ingang."
Nee, er is dan helaas geen RGB signaal meer. Er wordt wel altijd een composiet signaal doorgestuurd via de SCART-aansluiting, dus opnemen is wel mogelijk in sub-standaard kwaliteit.

[ Voor 29% gewijzigd door Chrasher op 25-06-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1: Ik heb mijn DVD speler op de externe scart ingang van de decoder aangesloten. Ik heb van alles geprobeerd, maar een DVD zien, ho maar. N.B. Ik heb de decoder via de component uitgangen op de TV aangesloten. Weet iemand antwoord?
2: Ik heb een LG 32lz55 LCD TV. Die staat niet in de lijst met codes voor het bedienen van de TV met de Samsung afstandsbedienning. Er staat geen enkel LG LCD scherm bij overigens... Alsof het merk niet bestaat... Weet iemand de code?

Groet, John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Om de DVD te kunnen zien moet je de TV ook aansluiten op je SCART-uitgang van je Decoder. Het DVD-scart signaal wordt natuurlijk niet geconverteerd naar Component of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Chrasher schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:52:
Nee, er is dan helaas geen RGB signaal meer. Er wordt wel altijd een composiet signaal doorgestuurd via de SCART-aansluiting, dus opnemen is wel mogelijk in sub-standaard kwaliteit.
Het is toch van de gekke dat dit niet kan met een 300 euro decoder. Dat je je tv kanalen in de slechtste kwaliteit denkbaar maar kunt opnemen. Ik vind het echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Je kan wel RGB opnemen, maar dan zal je moeten switchen naar RGB. Je hebt het alleen in je post over een DVD-speler, dus wat je nu precies bedoelt met opnemen?
Via je recorder kan je toch TV opnemen via RGB en indien aanwezig Component in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 20:36

Arm1n

Zeven over half twee

TV: Panasonic TH-42PV60
Kabelleverancier: @Home
Aangesloten met een BMS HDMI kabel
Op de versterker aangesloten via de optical aanlsuiting.

Het HD beeld ziet er prachtig uit :9~ , nergens last van.
Ik krijg alleen geen geluid via HDMI naar de TV, geluid naar versterker lukt wel is alleen geen Dolby digital.

Wel krijg ik soms bij een breedbeeld uitzending zwarte balken boven en beneden ipv dat het beeld wordt opgerekt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 21:09

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Arm1n schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:09:
Wel krijg ik soms bij een breedbeeld uitzending zwarte balken boven en beneden ipv dat het beeld wordt opgerekt.
Dat komt als een uitzending 4:3 letterbox is in plaats van echt 16:9. Helaas lijken veel omroepen het nog niet te begrijpen. Soms komt het door de kabelmaatschappij. Zo zend Multikabel VRT1 en VRT2 uit in 4:3 leterbox terwijl het originele formaat toch echt 16:9 is.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:07
Chrasher schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:51:
Je kan wel RGB opnemen, maar dan zal je moeten switchen naar RGB. Je hebt het alleen in je post over een DVD-speler, dus wat je nu precies bedoelt met opnemen?
Via je recorder kan je toch TV opnemen via RGB en indien aanwezig Component in?
De vraag kwam oorspronkelijk van mij. Ik heb een hd-recorder met alleen maar een SCART-ingang en ik vroeg of de Samsung RGB-output op de SCART-uitgang heeft wanneer deze op een HDTV is aangesloten via HDMI of component.

Blijkbaar is dit niet het geval en geeft de Samsung in dat geval alleen een composiet signaal op de SCART-uitgang. Om SCART-RGB op te nemen zul je dus in het setup-menu de output-mode tijdelijk moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
nicetas schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:13:
Dat komt als een uitzending 4:3 letterbox is in plaats van echt 16:9. Helaas lijken veel omroepen het nog niet te begrijpen. Soms komt het door de kabelmaatschappij. Zo zend Multikabel VRT1 en VRT2 uit in 4:3 leterbox terwijl het originele formaat toch echt 16:9 is.
Dit is niet helemaal fair....
VRT1 en VRT2 worden door de meeste kabelaars waaronder Multikabel analoog ontvangen in Maastricht en vervolgens verder doorgestuurd en/of gedigitaliseerd. Analoog wordt bij de VRT1/VRT2 letterbox (PAlplus) formaat gebruikt tijdens een 16:9 uitzending.
Beter zou zijn als men de DVB-T versie van 8 Mbit zou doorsturen natuurlijk.. :)
Wat ik begreep is men hiermee bezig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Mr Magic schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:38:
Blijkbaar is dit niet het geval en geeft de Samsung in dat geval alleen een composiet signaal op de SCART-uitgang. Om SCART-RGB op te nemen zul je dus in het setup-menu de output-mode tijdelijk moeten aanpassen.
Inderdaad weer ONBEGRIJPELIJK ontwerp! |:(
Net zoals het weglaten van de S-Video uitgang, terwijl deze oorspronkelijk wel in het ontwerp zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

The_Doman schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:55:
[...]

Inderdaad weer ONBEGRIJPELIJK ontwerp! |:(
Net zoals het weglaten van de S-Video uitgang, terwijl deze oorspronkelijk wel in het ontwerp zat!
S-Video kan je uit je SCART halen. En je zult toch een colouspace moeten kiezen. RGB of YUV. YUV voor component en HDMI. RGB voor RGB scart.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Shiver23 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:06:
[...]

S-Video kan je uit je SCART halen. En je zult toch een colouspace moeten kiezen. RGB of YUV. YUV voor component en HDMI. RGB voor RGB scart.
Ja KAN, als er SVideo beschikbaar is op de SCART bus, wat bij de Samsung dus NIET het geval is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

The_Doman schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:10:
[...]

Ja KAN, als er SVideo beschikbaar is op de SCART bus, wat bij de Samsung dus NIET het geval is!!
Klaag ze aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 21:31
Ik heb zo'n LCD-TV van Philips. Een 32PF9830/10.
HDMI kabel werkt niet :( i.c.m. de Samsung DCB-H360 HDTV ontvanger. Totaal geen beeld. Beetje groene/rode/blauwe strepen (geheel over het hele beeld) wat gewoon niet beweegt. Geen geluid niets.

Heb reeds de firmware geupdate van de samnsung. Krijg het niet aan de gang. Met de component-video lukt het wel... Maar goed.... ik wil dit ook via de HDMI kabel voor elkaar krijgen.

Iemand een idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 07:44
thestiffmeister schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:05:
HDMI kabel werkt niet :( i.c.m. de Samsung DCB-H360 HDTV ontvanger. Totaal geen beeld. Beetje groene/rode/blauwe strepen (geheel over het hele beeld) wat gewoon niet beweegt. Geen geluid niets.

Heb reeds de firmware geupdate van de samnsung. Krijg het niet aan de gang. Met de component-video lukt het wel... Maar goed.... ik wil dit ook via de HDMI kabel voor elkaar krijgen.

wachten tot de volgende firmware update 8)7

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179426

jobvr schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:06:
[...]

wachten tot de volgende firmware update 8)7
Samsung receiver uitzetten, minuutje wachten, zenders opnieuw installeren en het werkt.
Bij mij tenminste wel met the 42PF9830

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chrasher schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:44:
Om de DVD te kunnen zien moet je de TV ook aansluiten op je SCART-uitgang van je Decoder. Het DVD-scart signaal wordt natuurlijk niet geconverteerd naar Component of HDMI.
Nou, of dat zo natuurlijk is... Er zit toch een 'upscale' chip in het apparaat? Wat is dan de zin van een externe scart ingang? Ik kan de DVD speler dus net zo goed rechtstreeks op de TV aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Ehmzzz.... ik ga het eens proberen. Maar wat hebben de zenders te maken met het HDMI-signaal. Maar goed wie niet waagt wie niet wint :) Wel vaag dat het dan bij de 42 inch plasma wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 17-06 18:20
Samsung LE-40R71B TV
Laatste firmware van Samsung decoder
@Home (5991) netwerk
Optisch geluid naar receiver
Signaalsterkte goed (rond de 80%)
Niet de standaard maar beter component kabel gehaald om het aan te sluiten.

Ik kreeg heel af en toe storing in het beeld (gedeeltes van beeld springen op en neer). Gisteravond was het wat erger dan normaal. Als ik storing heb en men wisselt van camera bij een uitzending (ander shot zeg maar), is de storing weer even weg.

Vanochtend nog even gekeken, de situatie was erger geworden, had meer en vaker storing. Wat hetzelfde is dat wanneer men van camera wisselt, de storing weer even weg is. Maar de storing kwam snel weer terug. Ik zal vanavond nog een keer checken. Dan heb ik ook een HDMI kabel binnen, zal ik dat ook eens testen.

Iemand hier ook problemen mee?

[ Voor 23% gewijzigd door SpaceAce op 27-06-2006 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Anoniem: 179426 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:09:
[...]

Samsung receiver uitzetten, minuutje wachten, zenders opnieuw installeren en het werkt.
Bij mij tenminste wel met the 42PF9830
Het heeft helaas niet gewerkt. Het beeld is wel zichtbaar maar alleen rood/paars achter met allemaal groene verstorigen er doorheen. Helaas.... maar gewoon met component gaan kijken ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75807

Ik wil graag mijn video recorder gebruiken, en een kanaal opnemen terwijl ik via de decoder een ander kanaal bekijk, dit lukt niet met de normale aansluiting (coaxkabel naar VCR en dan coaxkabel naar decoder en de decoder via component op de TV aangesloten)
De Casema helpdesk bevestigt dat deze simpele functie die al zo een 100.000 jaar bestaat niet mogelijk is met deze decoder. klopt dit? of hoe kan het anders?
( wel kan ik door de VCR ook nog via scart met de decoder te verbinden de gekozen zender op de decoder (dus dezelfde) opnemen, maar geen andere zender dus.)

Wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 18-06 16:49
sphere schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:28:
Aanpassing Netwerk HDTV 24-06-2006 | 09:20
Door een aanpassing in ons netwerk voor HDTV, om de kwaliteit te verbeteren, kan het voorkomen dat u geen beeld meer ontvangt via uw HDTV decoder.

Om dit te verhelpen dient u de decoder eenmaal uit te zetten en vervolgens weer aan met behulp van de schakelaar op de achterkant van de decoder.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Hmm zou dat verklaren dat mijn samsung icm Philips niet meer werkt over HDMI. Heeft een tijd goed gewerkt. Gedaan met tip eerder genoemd, effe uit, na minuut weer aan geen groene zooi meer. Maar sinds een paar dagen na paar minuten toch groene meuk op mijn scherm.

Zucht......

[ Voor 33% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 27-06-2006 23:09 . Reden: quote ging niet goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
Join the club... Ik heb het echter nooit werkend gehad....
Beetje buggy zooi met die HDMI... Ik heb gewoon het gevoel dat er teveel standaarden door elkaar worden gebruikt en dat iedereen zijn eigen implementatie toepast.

HDCP versies bij de vleet.... Daarna tevens verschillende HDMI versies..... Denk dat het er niet beter op wordt met die steeds vernieuwende standaard.

P.S. ook groen beeld.... Component werkt gewoon altijd... Maar ja... ik heb ook HDMI... :(
BigM321 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:09:
[...]

Hmm zou dat verklaren dat mijn samsung icm Philips niet meer werkt over HDMI. Heeft een tijd goed gewerkt. Gedaan met tip eerder genoemd, effe uit, na minuut weer aan geen groene zooi meer. Maar sinds een paar dagen na paar minuten toch groene meuk op mijn scherm.

Zucht......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik heb mijn decoder bij de BCC gescoord en ik heb daar mijn decoder ook weer ingeruild.

Volgens de specificaties van de fabrikant moet het apparaat een werkende HDMI hebben, en daar mag je gewoon om vragen. En net zo lang omruilen totdat deze aansluiting werkt. Nederland ligt nu toch al uit het WK, dus ik heb tijd zat om te wachten.

Navraag gedaan bij Consumentenbond en Uneto (is BCC lid van) en die bevestigen mijn idee.
Ik weet heus wel dat niet iedereen hier fan van de consumentenbond is, maar ik wil gewoon dat Casema en Samsung degelijk spullen afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Anoniem: 75807 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 19:35:
Ik wil graag mijn video recorder gebruiken, en een kanaal opnemen terwijl ik via de decoder een ander kanaal bekijk, dit lukt niet met de normale aansluiting (coaxkabel naar VCR en dan coaxkabel naar decoder en de decoder via component op de TV aangesloten)
De Casema helpdesk bevestigt dat deze simpele functie die al zo een 100.000 jaar bestaat niet mogelijk is met deze decoder. klopt dit? of hoe kan het anders?
Is dit echt zo :? Dat is toch volstrekt onmogelijk? Dit is tenminste mijn eerste reactie. Maar als je er last van hebt en het wordt zelfs door de helpdesk bevestigd, dan zal het wel zo zijn.

Heb er zelf overigens geen problemen mee, maar ik werk niet met een VCR maar met een MCE HTPC. Kan alles opnemen wat ik maar wil. Wel moet ik erbij zeggen dat ik direct 'out off the wall' al een splitter heb zitten, misschien is dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Euh is toch logisch?

Decoder heeft maar 1 tuner dus kun je alleen het kanaal opnemen wat je ook bekijkt. Je kan niet en bijv een programma van Ned 2 opnemen en naar SBS6 kijken.

Het is dus alleen mogelijk om op te nemen waar de decoder opstaat.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Zoals ik zijn verhaal begrijp heeft hij de Coax kabel die uit de muur komt in z'n VCR geplugd, in vervolgens de Coax-out van z'n VCR op de Samsung aangesloten. De VCR zou derhalve met z'n interne tuner het (analoge) kabelsignaal moeten kunnen oppikken. Doordat hij is doorgelust naar de Samsung werkt die VCR tuner nu (om een voor mij totaal onverklaarbare reden) niet.

Misschien dat ik het verkeerd begrijp, maar als dit echt zo is vind ik het redelijk verontrustend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wie laat het signaal dan via de tuner van zijn VCR lopen?

Doe het volgende eens:

Eerst de coax kabel naar de ontvanger, dan via de RF - out naar je VCR. Dan kun je wel via analoog opnemen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 07:04
Hitachi 42" Plasma
H360R Zwart
Casema te Boskoop
Signaal kwaliteit is circa 85% op het balkje
Geluid is gewoon via de tulps
Aangesloten via component kabel (duurdere van Hama).
Firmware Loader:106, SW: 118, HW: 501

Nu zijn alleen 39 van de 40 zenders gewoon 4:3, 16:9 forceren resulteert in te dikke beelden waarbij mn plasma geen Panoramic ondersteunt via deze ingang. Iemand enig idee? zijn er echt zo weinig breedbeeld uitzendingen, twee grote zwarte balken links en rechts vind ik maar niks.

Kwaliteit is wel wat beter dan analoog, maar niet extreem veel beter. Overigens is de HDTV kwaliteit wel leuk, maar absoluut niet hetgeen wat HDTV kan. Mij valt op dat Net 5 vrijwel net zo goed is als een HDTV kanaal?

Als ik een HDTV demo draai via DVI van mijn pc, dan val ik zowat van mijn stoel zo mooi is deze (ja zelfs op een 852 plasma). Overigens is het verschil tusssen DVI en component minimaal op mijn plasma, waarbij beide absoluut zeer goed functioneren.

Hoe kom ik dr btw achter welke HDTV kanalen ik kan kiezen, tot nu toen zie ik 10 keer dezelfde sportuitzending als HDTV?

Edit:

Ik moet toch eventjes terugkomen op de kwaliteit van de National Geographic uitzending, deze is behoorlijk strak idd. Ook zag ik gister laat een Volleybal wedstrijd welke er gelikt scherp en zuiver uit zag. Overigens doet mijn setup het beter en veel mooier dan de setups welke ik in de winkel had gezien met HDTV, dus dat valt mij zeker mee.

Nu nog een vraag aan anderen hier, mijn eerste gekochte Casema DTV pack bevatte geen TDV-kaart. Ik dus behoorlijk pissig weer terug naar de winkel. Nu had ik daar ter plekke gecontroleerd of er een kaartje in zat, en dit was de 2e keer natuurlijk wel het geval. Nu kunnen jullie het al raden, de inschrijvingskaart blijkt er nu niet in te zitten, maar wel 2 keer de envelop. De getrainde inpak aap bij Casema faalt dus weer behoorlijk.
Heeft iemand toevallig er nog 1tje liggen, of kan hij of zij deze toevallig inscannen voor mij, ik voel er zeer weinig voor om Casema te bellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Carel op 01-07-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 15:49
poes schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 06:14:
Ik heb mijn decoder bij de BCC gescoord en ik heb daar mijn decoder ook weer ingeruild.

Volgens de specificaties van de fabrikant moet het apparaat een werkende HDMI hebben, en daar mag je gewoon om vragen. En net zo lang omruilen totdat deze aansluiting werkt. Nederland ligt nu toch al uit het WK, dus ik heb tijd zat om te wachten.

Navraag gedaan bij Consumentenbond en Uneto (is BCC lid van) en die bevestigen mijn idee.
Ik weet heus wel dat niet iedereen hier fan van de consumentenbond is, maar ik wil gewoon dat Casema en Samsung degelijk spullen afleveren.

Ik heb in het op internet beschikbare manual van Samsung gekeken en op bladzijde 9 staat het volgende:

Quote:
Opmerrkiing: Mogelijk werkt de HDMIuitgang
niet correct. Dit is
afhankelijk van de ontvanger.

Fraai!?!!?!? 8)7

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Klopt! En daar kom je thuis pas achter......... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Carel schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:21:
Ook zag ik gister laat een Volleybal wedstrijd welke er gelikt scherp en zuiver uit zag.
Die volleybalwedstrijd heb je zeker gezien op HD1. Die komt al sinds ik dit apparaat heb (3 weken)
dagelijks meerdere keren voorbij. Nee, voor HD1 hoef je deze decoder niet te kopen.

Wel zend Film1 sinds kort af en toe films in HDTV uit. Maar dat aanbod komt ook nog wel voor verbetering in aanmerking: http://www.alleenopeen.tv/film/2017/20170077.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domin4tor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51
Wat ik me afvraag: er wordt nogal afgegeven op de huidige STDV decoder van Samsung welke momenteel gebruikt wordt door Casema. Van horen zeggen heb ik begrepen dat de oudere decoders (van oa Nokia dacht ik) beter beeld geven als de samsung decoder.

Zit in deze HDTV decoder nu een betere SDTV decoder? Uiteraard is er het voordeel van HDMI/Component aansluiting bij de HDTV decoder t.o.v. Scart op de oude decoder, maar is dit het enige voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48656

Ik heb m'n H360R aangesloten en ik heb ook een tikkend geluid via HDMI. Ik heb overigens problemen met de smartcard. Ik krijg fout E06 ... Ik heb de card ff bij m'n ouders in de oude samsung decoder gepropt en hier geeft hier ook de fout e06. Is het dan mogelijk dat ik dan nog geen software updates kan downloaden? Ik krijg namelijk wel in beeld dat de aansluiting TV-home Twente is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 07:57
Mijn Philips 32PF9986 heeft geen component ingang. Dit betekent dat ik een DVI-component convertor moet plaatsen, want, zoals bekend is, werkt de HDMI niet.

Ik heb een convertor gekregen van de verkoper van BCC. Hij vertelde me dat die standaard worden geleverd bij de 9830, de opvolger van mijn TV.

Heel aardig van die man, maar ik kan nergens zo'n convertor zelf kopen. Weet iemand een adres waar je die dingen kunt aanschaffen? Als ik m vanuit Amerika laat importeren, kost t me meer dan het dubbele aan verzendkosten!

Nog even over het hele component verhaal: ik heb begrepen dat dit de kwaliteit van HDMI bijna 95% benadert? Als dat zo is, ga ik voorlopig voor deze oplossing. Echter, nu ik via het DVI-kanaal kijk zit het beeld vast op 'breedbeeld' terwijl ik graag smartzoom wil gebruiken. Ook is de dual scherm functie niet meer te bekijken. Is dat te verhelpen, of moet ik daarmee leven?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181335

thestiffmeister schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:05:

Dit ligt niet aan je Philips en ook niet aan de firmware van Philips of Samsung. Dit ligt puur aan de gebrekkige kwaliteit van de HDMI aansluiting van de Samsung decoder. Probeer je kabel maar eens wat te bewegen aan de decoder kant.
Gewoon terug brengen, andere decoder ter plekke checken en dan pas mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Hoera, ik heb een nieuwe decoder en hij werkt nu perfect met mijn Toshiba 32WL66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

poes schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:29:
Hoera, ik heb een nieuwe decoder en hij werkt nu perfect met mijn Toshiba 32WL66
En hoe is het digitale beeld?
Ik wilde vandaag ook een hd decoder halen bij de MM. Maar ik ben toch maar gegaan voor een sd decoder, vanwege de prijs en mogelijke problemen. Maar hij werkt dus perfect met de toshiba ?
En weet je misschien ook of er verschil is in digitale tv met een sd- of hd-decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:17:
En weet je misschien ook of er verschil is in digitale tv met een sd- of hd-decoder?
Misschien heb je iets aan deze review van de DCB-H360R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

niet echt een goede review als ik eerlijk ben. lijkt eerder alsof multikabel de zaakjes niet helemaal op orde heeft. de genoemde problemen met het beeld herken ik totaal niet. en met bepaalde programma's op de duitse tv zit zeker dd geluid. wil zeker niet zeggen dat de box perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Sommige zenders hebben perfect beeld en geluid, maar bij een aantal andere zenders, waaronder Ned 2 en 3 en RTL 4 heb ik wel geluid, maar geen beeld.

Ontvangst is 80, rechtstreeks vanuit de meterkast.

Denk ook niet dat de decoder stuk is ,aangezien hij bij een groot aantal zenders wel werkt.

Zou dat aan Casema kunnen liggen?

(..ik heb net Aspe redelijk normaal kunnen kijken, echter de reclame's waren slecht. En nu zijn Ned 1, 2 en 3 niet te bekijken, maar wel te beluisteren met echt niets op het scherm...)

[ Voor 47% gewijzigd door poes op 07-07-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
domin4tor schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:56:
Wat ik me afvraag: er wordt nogal afgegeven op de huidige STDV decoder van Samsung welke momenteel gebruikt wordt door Casema. Van horen zeggen heb ik begrepen dat de oudere decoders (van oa Nokia dacht ik) beter beeld geven als de samsung decoder.

Zit in deze HDTV decoder nu een betere SDTV decoder? Uiteraard is er het voordeel van HDMI/Component aansluiting bij de HDTV decoder t.o.v. Scart op de oude decoder, maar is dit het enige voordeel?
Ja, de Samsung HDTV decoder bevat sowieso een beter SDTV decoder, aangezien dit door dezelfde chip gedaan wordt. Met SD beeld heeft de chip dus meer rekenkracht die gebruikt wordt om de beeldkwaliteit te verbeteren, plus dat het an sich al een veel geavanceerdere chip is.

Daarnaast zorgt de upscale-chip ervoor dat je op 720p of 1080i beter beeld heb dan in 576i (de SD uitvoer). Je kan het zo zien: elk beeld bevat kleine foutjes in het beeld. Hoe lager de resolutie hoe groter de beeldfouten zijn per oppervlak. Als er dus 1 pixel op 576i niet helemaal correct getoont wordt, dan valt dit veel meer op dan 1 pixel op 720p of 1080i. Dat is dus waar de upscale chip voor zorgt. Heb je de uitvoer op 720p of 1080i staan, dan zul je zien dat de zogeheten MPEG-artifacts kleiner zijn en ogenschijnlijk minder voorkomen.

Het klopt dat de Nokia/Sagem decoders beter beeld geven dan de Samsung en Philips SD decoders. Nu met de HDTV decoder van Samsung is dit verhaal weer omgedraaid, Samsung mag nu weer pronken met de beste SD beeldkwaliteit.

Met de Philips/UPC mediabox heb ik geen ervaring, maar ik heb wel geruime tijd een Nokia dBox, Samsung SD en Philips SD decoder gebruikt. Waarbij de Samsung het slechtste beeld gaf, gevolgd door de Philips die niet veel beter was en de Nokia die wel een grote stap voorwaarts was. Diezelfde grote stap voorwaarts maakt Samsung nu ook dankzij de combinatie van een goede upscale-chip, een next-gen MPEG-chip (HD+SD) en natuurlijk de HDMI en Component aansluitingen. Sluit je de Samsung HDTV decoder via SCART aan, dan vind ik het beeld net iets beter dan de Nokia/Sagem, maar het is via Component en HDMI duidelijk nog een stap beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Is er ook ergens een site waar staat welke firmware wat voor soort problemen oplost? Nu heb ik overigens 0.0 problemen met deze decoder, maar de reactie op de RC zou idd wel beter mogen. Sowieso hoop ik stiekem op een kleine snelheidswinst dmv een firmware :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Ik sta op het punt om een SD sd decoder te kopen voor mijn nieuwe JVC tv. Ik weet dat de decoder niet goed werkt met deze tv over HDMI, maar is het mogelijk om b.v het beeld via HDMI door te geven, en het geluid via een ander signaal?

Een andere optie is namelijk om de gewone samsung decoder te nemen maar als ik het zo lees is de beeldkwaliteit daarvan een stuk minder.

Hebben meer mensen beeld en geluid over een andere kabel lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartaphilus|IA
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07-2006
Vorige week kon ik m'n eerste Samsung receiver weer terugbrengen, omdat een component ingang eruit viel.

Nu probeer ik m'n tweede aan te sluiten via de component op een Pioneer PDP-503HDE plasma. Zowel TV als ontvanger zijn via de menu's ingesteld op component, maar ik kan geen beeld laten produceren. Als ik een scart aansluit dan krijg ik wel beeld, maar hiervan valt de kwaliteit tegen. Alsof er continue een Photoshop blur overheen zit :r ...

Zal hiervan ook de component-uitgang kapot zijn en kan ik voor de tweede keer terug? Of heeft er iemand nog een gouden tip?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127443

Wie gebruikt deze decoder in combinatie met een Philips DVDR7300H harddiskrecorder??

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om via g-link van de DVDR7300H de Samsung decoder op een ander kanaal te krijgen. Ik heb inmiddels vele instellingen geprobeert maar nog geen werkende gevonden.

Wie wil mij helpen door de bij jou werkende instellingen door te geven.

Bij voorbaat mijn dank.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 127443 op 09-07-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 14:51

Borry

prutsen is mijn leven

Anoniem: 127443 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 20:29:
Wie gebruikt deze decoder in combinatie met een Philips DVDR7300H harddiskrecorder??

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om via g-link van de DVDR7300H de Samsung decoder op een ander kanaal te krijgen. Ik heb inmiddels vele instellingen geprobeert maar nog geen werkende gevonden.

Wie wil mij helpen door de bij jou werkende instellingen door te geven.

Bij voorbaat mijn dank.
De AB-codes van de decoder zijn nog niet in de Guide+ tabel opgenomen dus het zal voorlopig nog niet werken.
Heb het zelfde probleem met mijn DVDR725H. Ik gebruik voor het opnemen nog mijn oude Panasonic decoder met een extra kaart.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borry schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:28:
[...]

De AB-codes van de decoder zijn nog niet in de Guide+ tabel opgenomen dus het zal voorlopig nog niet werken.
Heb het zelfde probleem met mijn DVDR725H. Ik gebruik voor het opnemen nog mijn oude Panasonic decoder met een extra kaart.
@Borry

Bedankt voor je reactie. Jammer dat het nog niet werkt want ik merk dat de kwalitiet van deze decoder een stuk beter is dan z'n voorganger. Dus vandaar dat ik ook digitaal wilde gaan opnemen.

Heb jij een idee waar we kunnen aankloppen om een poging te wagen om de codes opgenomen te krijgen in de Guide+ tabel. Of zou zoiets al in gang gezet zijn?
Op de site van Guide Plus + kan ik daar nog niets over vinden.

Goede tip ! Ik ga ook nog maar een extra kaart kopen en mijn 'oude' decoder z'n plekje weer teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Hoe hebben jullie de recorder op de decoder aangesloten om de digitale zenders op te nemen? Kan alleen via de scart-uit van de decoder naar de scart-in van de recorder. Jullie realiseren je wel dat de Samsung decoder het slechtste videosignaal (composite) dat er is door die scart stuurt, als je via HDMI of Component je decoder met de TV verbonden hebt? Slechter nog dan VHS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

poes schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:34:
Sommige zenders hebben perfect beeld en geluid, maar bij een aantal andere zenders, waaronder Ned 2 en 3 en RTL 4 heb ik wel geluid, maar geen beeld.

Ontvangst is 80, rechtstreeks vanuit de meterkast.

Denk ook niet dat de decoder stuk is ,aangezien hij bij een groot aantal zenders wel werkt.

Zou dat aan Casema kunnen liggen?

(..ik heb net Aspe redelijk normaal kunnen kijken, echter de reclame's waren slecht. En nu zijn Ned 1, 2 en 3 niet te bekijken, maar wel te beluisteren met echt niets op het scherm...)
Ik zou al die zenders even noteren en nog een keer die decoder ruilen en als dezelfde zenders weer dezelfde symptonen vertonen weet je bijna wel zeker dat het aan casema ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SAICRJMPM schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:32:
Hoe hebben jullie de recorder op de decoder aangesloten om de digitale zenders op te nemen? Kan alleen via de scart-uit van de decoder naar de scart-in van de recorder. Jullie realiseren je wel dat de Samsung decoder het slechtste videosignaal (composite) dat er is door die scart stuurt, als je via HDMI of Component je decoder met de TV verbonden hebt? Slechter nog dan VHS.
Ik gebruik de recorder om zo af en toe wat analoge TV-programma's op te nemen. Dat is goed te doen met een redelijke kwaliteit. Ik verwacht dat het opnemen van digitale TV (niet HDTV uiteraard) via scart minstens dezelfde kwaliteit zal bieden. Echter het aanbod aan digitale zenders is beter, vandaar.

Ik ben trouwens wel onder de indruk van de kwaliteit van deze decoder op mijn Philips 37PF9830.
De digitale uitzendingen ogen in een betere kwaliteit dan de voorganger van deze Samsung.
De HDTV-uitzendingen van Sport1, Film1 en Nat. Geographic zijn bijzonder goed. Iedere keer weer genieten. Nu nog wat meer aanbod aan goede films e.d.

Met HDMI blijft het een beetje sukkelen. Soms komt er toch weer een paarse zweem over het beeld en moet ik de HDMI-kabel weer wat bewegen. Ook het geluid via HDMI gaat dan weer wel dan weer niet schokkerig aan en uit. Al met al heb ik echter nog geen spijt van de aanschaf van deze decoder. Uiteraard hoop ik dat de kwaliteit d.m.v. firmware updates nog wat verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 14:51

Borry

prutsen is mijn leven

Anoniem: 127443 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:48:
[...]

@Borry

Bedankt voor je reactie. Jammer dat het nog niet werkt want ik merk dat de kwalitiet van deze decoder een stuk beter is dan z'n voorganger. Dus vandaar dat ik ook digitaal wilde gaan opnemen.

Heb jij een idee waar we kunnen aankloppen om een poging te wagen om de codes opgenomen te krijgen in de Guide+ tabel. Of zou zoiets al in gang gezet zijn?
Op de site van Guide Plus + kan ik daar nog niets over vinden.

Goede tip ! Ik ga ook nog maar een extra kaart kopen en mijn 'oude' decoder z'n plekje weer teruggeven.
Misschien kun je bij Philips iets bereiken.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Met HDMI blijft het een beetje sukkelen. Soms komt er toch weer een paarse zweem over het beeld en moet ik de HDMI-kabel weer wat bewegen. Ook het geluid via HDMI gaat dan weer wel dan weer niet schokkerig aan en uit. Al met al heb ik echter nog geen spijt van de aanschaf van deze decoder. Uiteraard hoop ik dat de kwaliteit d.m.v. firmware updates nog wat verbeterd kan worden.
Mijn eerste probleem met de slechte zenders lijkt vooralsnog aan Casema te liggen.
De status van mijn abo was teruggezet naar 'proefklant voor 2 weken' en mijn decoder 'begreep' dat niet helemaal. Dan weer wel beeld en dan weer niet. Gebeld met Casema en die problemen lijken nu opgelost. Moet zeggen dat Casema wel zijn best doet en niet zo arrogant is, als je wel eens van andere kabelaars hoort. Tot nu toe dan he...... ;)

HDMI werkt bij mij perfect op de Toshiba 32 WL 66. Ik krijg de waas ook als de uitgang op RGB staat. Check goed waar video output op staat. Wellicht is dit de (weliswaar simpele) oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:40
Kan iemand mij uitleggen hoe ik beeld over HDMI en audio over analoog (wit-rood tulp) kan krijgen.

Met mijn nieuwe JVC LCD werkt beeld wel via HDMI, maar audio niet. Ik heb de audio op alle mogelijk ingangen op mijn tv aangesloten maar krijg geen geluid. Moet ik nog instellingen wijzingen op mijn decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 17:27

sphere

Debian abuser

bassio schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:11:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik beeld over HDMI en audio over analoog (wit-rood tulp) kan krijgen.
Niet mogelijk :)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-06 09:01
Ik heb de decoder ook in mijn bezit in combinatie met de Benq 3251 LCD-TV. De Hdmi uitgang doet gewoon niks met de decoder, de composite uitgang doet het wel goed. Ik heb ook vaak last dat als ik teletekst bekijk dat hij verspringt, gewoon ineens weg is. Iemand hier die ook deze problemen heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door rafler op 12-07-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
De H360 gebruikt 11.5W in standby modus :/ Dat vind ik toch wel behoorlijk matig wetende dat mijn plasma, dvd en Xbox360 tesamen 3.5W gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier stond een reactie op een verouderd bericht. Sorry, even niet goed opgelet.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 127443 op 14-07-2006 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Carel schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:08:
De H360 gebruikt 11.5W in standby modus :/ Dat vind ik toch wel behoorlijk matig wetende dat mijn plasma, dvd en Xbox360 tesamen 3.5W gebruiken.
Daar was ik inderdaad ook al achter gekomen. In gebruik verbruikt hij slechts 13.5 Watt. Beetje vaag. Gelukkig staat 'ie bij mij op een plek waar ik eenvoudig bij de schakelaar op de achterkant kan komen.

Niet dat 11.5 Watt erg veel is (wel voor standby natuurlijk), maar als je het niet gebruikt, waarom zou je het dan aan hebben staan? Mijn (actieve) subwoofer heeft hetzelfde euvel, in standby verbruikt hij 9,5 Watt. Ook die zet ik dus elke keer handmatig uit. En ach... je went er aan. Binnenkort ga ik zo'n schakelaartje kopen waarmee je met een afstandsbediening de hele stekkerdoos kan uitzetten. Sla ik twee vliegen in één klik. :P

Overigens zou ik niet weten waarom de analoge audio i.c.m. HDMI niet zou werken. :S Ik gebruik dan weliswaar component, maar daar werkt het ook gewoon bij. Ik kan ook gelijktijdig de digitale optische verbinding gebruiken, alleen doe ik dat niet. Ik snap dus niet waarom ze de analoge stopzetten als je HDMI gebruikt. Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MooDyBLueS schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:52:
[...]
Overigens zou ik niet weten waarom de analoge audio i.c.m. HDMI niet zou werken. :S Ik gebruik dan weliswaar component, maar daar werkt het ook gewoon bij. Ik kan ook gelijktijdig de digitale optische verbinding gebruiken, alleen doe ik dat niet. Ik snap dus niet waarom ze de analoge stopzetten als je HDMI gebruikt. Beetje vaag.
Dit doen ze ook niet. Volgens mij is het dan ook een onjuist antwoord. Misschien dat hij bedoelt dat zijn tv, als er iets via HDMI aangesloten zit, die andere audio ingang niet kan gebruiken. Aan de decoder ligt het in ieder geval niet. Die stuurt via Toslink of analoog altijd het geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Inderdaad, dat dacht ik dus al maar wist het niet zeker, aangezien ik geen HDMI gebruik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375

Ik heb een LG 32LX2R LCD TV en het enige wat ik van de afstandsbediening van mijn DBC-H360R wil is dat ik mijn TV aan en uit kan zetten. De codes die in de handleiding staan werken niet.

Heeft iemand een idee wat de juiste code is of waar ik dit kan achterhalen.

(samsung helpdesk reageert niet :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26375 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:06:
Ik heb een LG 32LX2R LCD TV en het enige wat ik van de afstandsbediening van mijn DBC-H360R wil is dat ik mijn TV aan en uit kan zetten. De codes die in de handleiding staan werken niet.

Linksboven op je AB zitten de knopjes TV en STB. Hiermee kun je je AB respectievelijk in de TV of decoder modus zetten. Dus, druk eens op het knopje STB en je hebt een grote kans dat e.e.a. nu wel werkt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Annuleer mijn vorig bericht. Ik was nog niet goed wakker en daardoor e.e.a. verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
In aansluiting op vorige threads over de moeizame communicatie tussen verschillende apparaten.

Is het niet eens tijd voor een standaard communicatie protocol tussen al die verschillende hardware. Het is toch van de zotte dat je met € 3K+ aan digitale apparatuur met IR blasters en andere houtje-touwtje oplossingen moet werken om de boel enigszins draaiende te houden?

Bijna elk merk heeft wel een eigen communicatie-protocol (Philips met b.v. cinemalink/easy link). Maar vaak is dit niet volmaakt. Zo moet je bij een Philips HD recorder nog met IR blasters werken om een Philips kabelontvanger van zender te laten switchen. Daarnaast is communicatie tussen merken onderling al helemaal een utopie.

Wellicht verbetert deze situatie zich in de nabije toekomst als MCE apparaten meer mogelijkheden krijgen (ingebouwde digitale ontvangers e.d.). Maar het lijkt me voor de bestaande producenten van A/V apparatuur raadzaam om eens om de tafel te gaan zitten om hier een standaard voor af te spreken. Kunnen ze gelijk een standaard voor afstandsbedieningen maken.

Draaf ik hiermee door, of is er wellicht zelfs al zoiets in de maak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Anoniem: 26375 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:06:

Helaas kan ik je niet helpen, maar volgens mij is dat een heel nieuw model wat pas een maand of 2 op de markt is, toch? Als ik dat goed heb, is het niet raar hoor dat er nog geen codes voor zijn.

Tip: als je je decoder en/of TV bij een goede electronicazaak hebt gekocht, dan kan je het door hun uit laten zoeken. Doe ik ook weleens. Tja... je betaald gemiddeld 10-20% meer, maar ze zoeken altijd alles tot op de bodem uit als je er zelf niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanco1964
  • Laatst online: 01-04 13:47
De DCB-H360RS werkt via Cai Wesland nu ook goed in combinatie met de Sony Bravia televisie.

Enige lastige probleem is dat na de firmware update er nu wel geluid is via de HDMI aansluiting, maar dat de volumeregeling van de Samsung maar twee standen kent: 0 = uit en 1 t/m 15 is hetzelfde niveau.

Het HD pakket heeft 3 weken niet gewerkt, maar dat was omdat iemand vergeten had een vinkje aan te zetten bij het activeren van mijn kaart voor het HD pakket. Wel jammer dat je dan drie weken afgescheept wordt met de melding dat je de zenders niet kunt ontvangen als gevolg van technische problemen met de satelliet.......

Ander pluspuntje: Met de SmartWi is nu tegelijk in de woonkamer en slaapkamer te kijken en hoeft het kaartje niet meer heen en weer gesleept te worden. Het bereik is niet gigantisch, maar als de lezer halverwege de twee ontvangers staat dan werkt het goed.

Grtz,
Ben

P.S: enige topics hierboven werd melding gemaakt van storing bij Casema van de nederlandse zenders en wat commercielen. In Den Haag had een collega van mij hetzelfde probleem. Wel 80 procent sterkte, maar geen beeld. Die collega zat 100 meter van een C2000 mast af, het kanaal met de nederlandse zenders zat daar op 388 MHz en dat is ook de frequentie van de C2000 installatie.

Een monteur heeft een kabeltje in de wijkkast vervangen en nu is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

zanco1964 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 22:31:
De DCB-H360RS werkt via Cai Wesland nu ook goed in combinatie met de Sony Bravia televisie.
Zanco1964 heb jij toevallig op sommige HD zenders ook het probleem dat het beeld soms wat schokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
Het probleem met geen beeld via HDMI heb ik opgelost door nadat ik de firmware via composite had geupdate, de decoder uit te zetten via de knop op de achterkant terwijl me TV aan bleef staan op het AV kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanco1964
  • Laatst online: 01-04 13:47
Anoniem: 81359 schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:51:
[...]

Zanco1964 heb jij toevallig op sommige HD zenders ook het probleem dat het beeld soms wat schokt?
Dat had ik wel, op Sport 1 met name bij snelle voetbalacties. Geen last gehad tijdens de wedstrijden van het Nederlands elftal dus >:)

Na de laatste firmwareupdate, diegene waardoor er nu wel geluid klinkt via de HDMI en er ook daadwerkelijk HD in de infobalk staat als er HD wordt uitgezonden, is het mij niet meer opgevallen.

Grtz,
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183642

Als ik mijn samsung DCB-H360RS via component op mijn Phillips 32pf5321 aansluit, valt bij bepaalde kanalen het beeld met enige regelmaat voor enkele tienden van seconden weg. Als ik via scart kijk, heb ik hier geen last van, ik kan me dus haast niet voorstellen dat het aan mijn kabel-signaal ligt, te meer ik problemen, die nu opgelost zijn, met mijn aansluiting heb gehad en als ik dan een te zwak signaal had werd het beeld blokkerig, ging het stilstaan en kreeg ik een foutmelding.
Ik heb ook problemen met mijn HDMI aansluiting. Als ik de decoder via HDMI op mijn tv aansluit zie ik niks en heb ik geen geluid. Als ik dan een beetje ga pielen met het uiteinde van mijn kabel dat in de decoder zit, zie ik soms heel even beeld en heb ik soms geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Dat laatste kan misschien aan een goedkope/brakke HDMI kabel liggen. Wat betreft component, die gebruik ik zelf ook en heb er geen problemen mee. Draai je al de nieuwste firmware voor de decoder? Die zorgde bij mij voor een minder schokkerig beeld, wellicht dat het in jouw geval het wegvallen tegen gaat. Aan je kabel kan het inderdaad niet liggen als scart het wel gewoon goed doet.

Mocht de firmware upgrade niks uithalen, dan zou ik toch maar eens naar de winkel terug gaan. Neem dan gelijk je kabel mee, kan je daar wellicht testen of dat het probleem niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 12:25

Kroontje

...

Is er al bij iemand bekend wanneer de volgende update verwacht wordt? Ik heb na de vorige update nog steeds geen geluid op mijn Sony KDL32V2000. Elke keer de kabels verwisselen tussen de Xbox360 en de decoder begint me een beetje te vervelen. ;)

Edit: Lees net dat de update waarschijnlijk in september gaat komen. Gelezen op http://www.tvhomeforum.tk.

[ Voor 18% gewijzigd door Kroontje op 01-08-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183744

Heb ook een probleem met mijn HDMI aansluiting!
Is zeker niet het kabeltje, heb er verschillende geprobeerd.
Lijkt mij op een slechte verbinding in de decoder.
Denk dat ik hem maar eens open ga maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Laatst online: 12:25

Kroontje

...

Anoniem: 183744 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:09:
Heb ook een probleem met mijn HDMI aansluiting!
Is zeker niet het kabeltje, heb er verschillende geprobeerd.
Lijkt mij op een slechte verbinding in de decoder.
Denk dat ik hem maar eens open ga maken?
Waarom niet terug naar Samsung? Zou hem niet openmaken aangezien je er nog garantie op hebt en deze waarschijnlijk vervalt als jezelf gaat knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 20:46

R-B

Blokkert

Zie hieronder..

[ Voor 91% gewijzigd door R-B op 02-08-2006 23:35 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 20:46

R-B

Blokkert

Kijk,
vandaag mijn decoder gehaald

Alles werkt! HDMI aansluiting + het geluid over HDMI. Alles perfect :)

Samsung LE26R41B (26")

[ Voor 10% gewijzigd door R-B op 02-08-2006 23:35 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184031

Ik heb de Sony 46*2000, wat een rampe kast is die Samsung daar op.
Eerst alleen beeld en geluid op component op 576P, op 720P en 1080i alleen geluid.
HDMI, gewoon niets , geen beeld en geluid.
Verleden week de nieuwe firmware erin, nu beeld op HDMI op alle resoluties.
Maar wat denk je, nergens geluid mee, nu heb ik alle vier de mogelijkheden a,b,c,d, geprobeerd.
Soms op stand B heb ik geluid, maar als ik dan gaat zappen valt hij weer weg en is met geen mogelijkheid weer terug te krijgen,
Op component niets veranderd, nog steeds geen beeld op de hogere resoluties.
Na de update gaat het zappen tergend langzaam, geluid is er direct, we hebben het nou over componenet 576p , maar beeld duurd soms gewoon 10 seconden.
Ben in staat dat kastje het raam uit te gooien, maar iets houd me tegen, waarschijnlijk de belachelijke prijs voor soms hoop narigheid.
Is er soms iemand die het wel werkend heeft op de Sony 46*2000???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
Anoniem: 184031 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:45:
Ik heb de Sony 46*2000, wat een rampe kast is die Samsung daar op.
Eerst alleen beeld en geluid op component op 576P, op 720P en 1080i alleen geluid.
HDMI, gewoon niets , geen beeld en geluid.
Verleden week de nieuwe firmware erin, nu beeld op HDMI op alle resoluties.
Maar wat denk je, nergens geluid mee, nu heb ik alle vier de mogelijkheden a,b,c,d, geprobeerd.
Soms op stand B heb ik geluid, maar als ik dan gaat zappen valt hij weer weg en is met geen mogelijkheid weer terug te krijgen,
Op component niets veranderd, nog steeds geen beeld op de hogere resoluties.
Na de update gaat het zappen tergend langzaam, geluid is er direct, we hebben het nou over componenet 576p , maar beeld duurd soms gewoon 10 seconden.
Ben in staat dat kastje het raam uit te gooien, maar iets houd me tegen, waarschijnlijk de belachelijke prijs voor soms hoop narigheid.
Is er soms iemand die het wel werkend heeft op de Sony 46*2000???
Ik heb het werkend op de 46x2000. Zorg ervoor dat eerst je tv aan staat en dan pas de decoder (laat de decoder tot dat moment uit (stekker uit het stopcontact)). Sindsdien werkt het zoder problemen bij mij
Pagina: 1 ... 3 ... 25 Laatste