[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:51

vanDaal

-ismeereentje

Interessant topic. Veel problemen lees ik hier, ook een paar goede verhalen.

Deze maand ga ik een Samsung LE37R72B (37") aanschaffen. Uiteraard hoort hier ook een goed TV-signaal bij.

Heeft iemand toevallig een idee over de volgende vragen?
  1. Iemand ervaringen met de compatibiliteit van de Samsung LE37R72B en de Samsung DCB-H360RS? Ik lees hier goede ervaringen met de compatibiliteit van twee Samsung apparaten, maar over mijn specifieke model lees ik nog niks.
  2. Iemand ervaringen met het HDTV aanbod van Casema in Utrecht? Is het mogelijk om een goed HDTV te ontvangen? Mijn breedband loopt nu via Casema, dus waarschijnlijk ga ik ook via Casema voor HDTV.
  3. Heb je qua hardware meer nodig dan een HDTV en een decoder?
Op zich wil ik best een sprong in het diepe maken, maar een decoder kopen zonder dat je een idee hebt of je een HDTV signaal kunt ontvangen, vind ik een beetje zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184031

xained schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 11:58:
[...]

Ik heb het werkend op de 46x2000. Zorg ervoor dat eerst je tv aan staat en dan pas de decoder (laat de decoder tot dat moment uit (stekker uit het stopcontact)). Sindsdien werkt het zoder problemen bij mij
Ik heb dat even geprobeerd, maar nog steeds geen verbetering.
Snap ook niet dat component het niet doet op 720p en 1080i, hoor daar geen klachten over namelijk.
Het gaat bijna altijd over de HDMi aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Wel apart, je ziet dat in dit topic de storm die voor en tijdens het WK woedde, inmiddels behoorlijk tot luwte is gekomen :P

Is HDTV niet interessant meer nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is niet zoveel op tv tijdens de zomer. Ik wacht met name op het nieuwe sportseizoen. Beetje in de gaten houden of Sport1 nog een beetje veel HD gaat uitzenden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:06

R-B

Blokkert

hebben hier ook mensen last van, dat de afstandsbediening niet reageert? Ook het rode lampje knippert niet als je knop indrukt.

Het is neit altijd zo, maar zo verschrikkelijk irritant..

en upscaling van de scart doet hij denk ik niet als je HDMI-out gebruikt..

[ Voor 17% gewijzigd door R-B op 08-08-2006 12:21 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Dan moet je even rechtsbovenop eerst op het knopje stb (set-top box) klikken. Dan zou het weer moeten werken. Duurde bij mij ook even voor ik erachter was. Je kan namelijk met de afstandsbediening ook beperkte functies van je tv bedienen. Daar dient het knopje TV rechtsboven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:38:
  1. Iemand ervaringen met de compatibiliteit van de Samsung LE37R72B en de Samsung DCB-H360RS? Ik lees hier goede ervaringen met de compatibiliteit van twee Samsung apparaten, maar over mijn specifieke model lees ik nog niks.
Even terugkomend op mijn (nog niet beantwoorde) vraag.

Ik belde net met Casema voor wat vragen over hun HDTV aanbod. Het opvallende was dat de dame aan de andere kant van de lijn mij aanraadde om een Samsung TV te gebruiken in combinatie met HDTV. Dit (uiteraard) vanwege de compatibiliteitsissues met andere merken. Kennelijk zijn ze bij Casema ook goed op de hoogte van deze issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
vanDaal schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:12:
Ik belde net met Casema voor wat vragen over hun HDTV aanbod. Het opvallende was dat de dame aan de andere kant van de lijn mij aanraadde om een Samsung TV te gebruiken in combinatie met HDTV. Dit (uiteraard) vanwege de compatibiliteitsissues met andere merken. Kennelijk zijn ze bij Casema ook goed op de hoogte van deze issues.
Ze gaan tegenwoordig wel ver in de koppelverkoop. Nu beginnen ze blijkbaar ook nog met het opleggen van welk merk TV je mag gebruiken in combinatie met de HDTV ontvanger. Zou dit soms een bewuste strategische zet zijn geweest van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

RG2005 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:26:
Ze gaan tegenwoordig wel ver in de koppelverkoop. Nu beginnen ze blijkbaar ook nog met het opleggen van welk merk TV je mag gebruiken in combinatie met de HDTV ontvanger.
Koppelverkoop en opleggen klinkt wat hard. Ze sprak gewoon het advies uit om een Samsung TV te nemen, aangezien de enige decoder die momenteel te koop is, van Samsung is. Casema zelf zal hier waarschijnlijk buiten staan.

Het is eerder slim van Samsung, dat ze in staat zijn geweest om zo snel een decoder in Nederland op de markt te zetten. En dan kun je misschien wel afvragen in hoeverre de compatibiliteitsproblemen 'onvoorzien' zijn.

-edit-
Ik heb er inmiddels in ieder geval eentje besteld, samen met de LE37R72B.
-/edit-

[ Voor 6% gewijzigd door vanDaal op 08-08-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
RG2005 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:26:
[...]

Ze gaan tegenwoordig wel ver in de koppelverkoop. Nu beginnen ze blijkbaar ook nog met het opleggen van welk merk TV je mag gebruiken in combinatie met de HDTV ontvanger. Zou dit soms een bewuste strategische zet zijn geweest van Samsung...
Nee, dat is echt te ver gezocht. Die Casema dame heeft het gewoon bij het goede eind. Het is namelijk ook logisch dat Samsung's decoder het beste (lees: wel) werken op hun eigen toestellen, dat zijn immers de schermen waar ze op testen. Uiteraard pakken ze ook schermen van de concurrent, gewoon puur qua compatibiliteit, maar het zou een beetje raar zijn om een product op de markt te brengen wat niet eens op je eigen toestellen werkt.

En het is gewoon ondoenlijk en onlogisch om een product moedwillig wel op je eigen schermen te laten werken, maar niet op die van de concurrent. Ze moeten het immers toch oplossen uiteindelijk. Dat ze nu niet 1-2-3 met een oplossing zijn gekomen, geeft ook wel aan dat ze echt niet al lang wisten dat het problemen op zou leveren. Ik bedoel: het levert ze genoeg ongewilde publiciteit op, als het nu positief was geweest dan was het een ander verhaal. Maar dat is dus niet het geval.

Ik heb trouwens een Dell in combinatie met de Samsung, en ondanks dat het een Samsung paneel bevat, komt de electronica toch echt bij Dell vandaan en is het geeneens een LCD-TV, maar een TFT monitor. En dat werkt perfect.

Wel een beetje jammer dat ik nu alleen nog maar National Geographic en HD1 heb als zenders. FIlm1 HD wordt door Casema niet uitgezonden. Het HDTV is tot het eind van het jaar gratis bij Casema, maar als ik daarna moet betalen (wat best 10,- mag kosten), dan verwacht ik toch echt wel minstens Discovery, Film1 HD (tegen meerprijs), een HD sportzender met voetbal, F1, tennis, etc... en nog enkele zenders. Ik ga niet betalen voor 2 a 3 zenders, ik wil wel een goed pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

MooDyBLueS schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:15:
Wel een beetje jammer dat ik nu alleen nog maar National Geographic en HD1 heb als zenders. FIlm1 HD wordt door Casema niet uitgezonden. Het HDTV is tot het eind van het jaar gratis bij Casema, maar als ik daarna moet betalen (wat best 10,- mag kosten), dan verwacht ik toch echt wel minstens Discovery, Film1 HD (tegen meerprijs), een HD sportzender met voetbal, F1, tennis, etc... en nog enkele zenders. Ik ga niet betalen voor 2 a 3 zenders, ik wil wel een goed pakket.
Goed om te zien dat bij jou allemaal prima werkt, zeker met een Dell TFT. Dan zal het voor mij zeker wel gaan werken allemaal (ook Casema in Utrecht, maar dan met een Samsung TV) :*)

Alleen qua pakketten heeft het weinig zin, tenminste als je per se HDTV kwaliteit wilt hebben, om voor Film1 en/of Sport1 te gaan. Wat is HD1 voor een kanaal eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

bassio schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:05:
Dan moet je even rechtsbovenop eerst op het knopje stb (set-top box) klikken. Dan zou het weer moeten werken. Duurde bij mij ook even voor ik erachter was. Je kan namelijk met de afstandsbediening ook beperkte functies van je tv bedienen. Daar dient het knopje TV rechtsboven voor.
nee dat is het niet, de AB werkt gewoon geheel niet? Alleen als ik mijn hand op de decoder leg en heel licht druk geef reageert de AB?
HELP!!!
edit: Ik schuif nu de Decoder iets naar voren, alles staat iets strakker en hij werkt weer? ;s..
vanDaal schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 21:34:
[...]

Alleen qua pakketten heeft het weinig zin, tenminste als je per se HDTV kwaliteit wilt hebben, om voor Film1 en/of Sport1 te gaan. Wat is HD1 voor een kanaal eigenlijk?
HD1 = Vaag :P

Ze draaien echt van alles. Gister waren de TMF awards er van 2005. Laatste gewoon een concert van 1 of andere belg..

[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 09-08-2006 01:07 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

HD-1 NL zou het kanaal moeten worden met uitzendingen van de publieke omroep die in HD zijn opgenomen. Maar op dit moment is die volgens mij nog steeds niet op die manier aan het uitzenden. Het is meer een soort demokanaal van een productiebedrijf die (bijna) al hun HD-producties daarop uitzenden. Van klassieke muziek, via een beeld van de mooiste golfbanen ter wereld tot een tour door Barcelona. Leuk als demokanaal. Niet veel meer dan dat. Ook al hebben ze soms ook wel autosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47
Ik zag inderdaad een stukje autosport op het kanaal maar ook een wedstrijdje beachvoetvolleybal. Alleen zijn het geen nederlandse uitzendingen. Hoop dat het snel komt want het beeld is wel super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185042

Hallo

Mijn probleem met de DCB-H360RS is als volgt........ Ik wil deze set aansluiten op mijn philips 32PF9966/10 echter is deze tv alleen voorzien van DVI-I ingang en scart en verder een video poort waar je de gele tulpplug in kunt steken.Geen aansluiting dus voor de rode/blauwe/groene tulpstekkers ( weet niet of dit nu component of composiet is). De dvi-i zou compatible zijn met HDMI. Ik kan dus niet de 3 kleuren tulpen gebruiken........ik heb destijds bij de tv echter een kabel gekregen met de 3 tulpstekkers( rood/groen/baluw) en met en stekker voor op de dvi poort alleen heeft deze stekker 9 pinnen waarvan 1 bredere.Sluit ik deze kabel aan op de setbox dan krijg ik alleen groen beeld met ruis......zowel in 1080 als de rest van de resoluties......vanalles geprobeerd maar niets helpt.Ik heb de box via het menu software matig geupdate ( is dit de firmware updaten waar ik zoveel over lees??)
Het volgende wat ik geprobeerd heb is dmv een gekochte dvi-d/hdmi kabel de zaak aan te sluiten.....hier hetzelfde groene beeld.
Ik heb nu wel de setbox aangesloten maar dan via de gele tulpplug , ik kan nu wel de extra HD zenders van athome ontvangen maar twijfel of dit HD kwaliteit is want het beeld is mooi maar niet beter dan de andere zenders.Ik weet niet hoe ik nu het best de zaak kan aansluiten.
Zijn er adapters waarmee ik de 3 kleuren jacks kan aansluiten op mijn DVI-I in van de tv??

hellup!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

ik heb gehoord dat deze decoder nu 199 is bij de MM. Is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59

Aldmar

Niks...

Ja de decoder is 199 euro bij MM. Heb hem donderdag in Zwolle zien staan voor die prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 185042 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:34:
Hallo

Mijn probleem met de DCB-H360RS is als volgt........ Ik wil deze set aansluiten op mijn philips 32PF9966/10 echter is deze tv alleen voorzien van DVI-I ingang en scart en verder een video poort waar je de gele tulpplug in kunt steken.Geen aansluiting dus voor de rode/blauwe/groene tulpstekkers ( weet niet of dit nu component of composiet is). De dvi-i zou compatible zijn met HDMI. Ik kan dus niet de 3 kleuren tulpen gebruiken........ik heb destijds bij de tv echter een kabel gekregen met de 3 tulpstekkers( rood/groen/baluw) en met en stekker voor op de dvi poort alleen heeft deze stekker 9 pinnen waarvan 1 bredere.Sluit ik deze kabel aan op de setbox dan krijg ik alleen groen beeld met ruis......zowel in 1080 als de rest van de resoluties......vanalles geprobeerd maar niets helpt.Ik heb de box via het menu software matig geupdate ( is dit de firmware updaten waar ik zoveel over lees??)
Het volgende wat ik geprobeerd heb is dmv een gekochte dvi-d/hdmi kabel de zaak aan te sluiten.....hier hetzelfde groene beeld.
Ik heb nu wel de setbox aangesloten maar dan via de gele tulpplug , ik kan nu wel de extra HD zenders van athome ontvangen maar twijfel of dit HD kwaliteit is want het beeld is mooi maar niet beter dan de andere zenders.Ik weet niet hoe ik nu het best de zaak kan aansluiten.
Zijn er adapters waarmee ik de 3 kleuren jacks kan aansluiten op mijn DVI-I in van de tv??

hellup!!!!
? Of je gebruikt component (Rood, groen en blauwe stekkers). Heb je die ingang niet, kun je daar verder niets mee.
Dan moet je de HDMI-uitgang gebruiken. HDMI = DVI + geluid. Een convertor van HDMI naar DVI is gewoon te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185042

Shiver23 schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:08:
[...]

? Of je gebruikt component (Rood, groen en blauwe stekkers). Heb je die ingang niet, kun je daar verder niets mee.
Dan moet je de HDMI-uitgang gebruiken. HDMI = DVI + geluid. Een convertor van HDMI naar DVI is gewoon te koop.
Ik heb een HDMI naar DVI kabel gekocht maar hier krijg ik alleen groen beeld met een hoop ruis....., jij bedoelt dus een hdmi/hdmi kabel en die verbinden met een dvi/hdmi adapter aan men tv ??? , maakt het nog wat uit welke DVI. Mijn tv heeft DVI-I maar de meeste dvi kabels/ adapters zijn DVI-A of DVI-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 07:04
Soms doet mijn RC of ontvanger het niet, het rode lapje opde ontvanger zie ik knipperen, maar verder gebeurt er niets. Meestal los ik het op door ff te wachtenen het vervolgens heel lang in te drukken of som zelfs de batterijen eruit. Iemand enig idee waar dit op slaat :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 185042 schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:23:
[...]

Ik heb een HDMI naar DVI kabel gekocht maar hier krijg ik alleen groen beeld met een hoop ruis....., jij bedoelt dus een hdmi/hdmi kabel en die verbinden met een dvi/hdmi adapter aan men tv ??? , maakt het nog wat uit welke DVI. Mijn tv heeft DVI-I maar de meeste dvi kabels/ adapters zijn DVI-A of DVI-D
Doe je DVI ingang HDCP? Heb je de update al uitgevoerd al op de Decoder?
Als het antwoord hierop allebei ja is dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de compatibiliteit tussen je TV en de decoder en kun je verder niet veel doen behalve wachten op een nieuwe update van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

mijne gaat ook retour denk ik,

AB doet heel vaak niet. Alleen als ik lichte druk geef op bovenkant van decoder, en HDMI-uitgang is gestopt met werken. Dat is niet zo heel erg, maar die niet reagerende decoder op de AB is kut.

[ Voor 4% gewijzigd door R-B op 14-08-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronzelver
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 22:24
iceme schreef op zondag 04 juni 2006 @ 00:12:
[...]

ik las op ht forum dat iemand zei dat het geluid op zijn 42pd7200 wel kwam maar pas na 2 minuten. Het algemene probleem met het geluid komt waarschijnlijk omdat de TV alleen maar PCM snapt over hdmi, maar het geluid via mpeg of dd wordt meegestuurd
Ik heb momenteel mijn 42PD7200A aangesloten op de DCB-H360RS via HDMI, echter ik krijg helemaal niets te zien, slechts de melding "!No Sync Signal", ongeacht de resolutie (576p/720p/1080i). Op de component aansluiting heb ik wel beeld (alle resoluties)?!
Iemand soortgelijke ervaringen???

GA-Z97X-UD5H, Core i5 4670, 8Gb DDR3, MSI GTX 1050 Ti 4Gb, Samsung 840 EVO 250 Gb SSD, BCM94360CD Wifi+Bluetooth 4.0LE, MacOS 13 High Sierra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Aldmar schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:56:
Ja de decoder is 199 euro bij MM. Heb hem donderdag in Zwolle zien staan voor die prijs. :)
Hmm.... in Utrecht was ie nog 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hoi Hoi,

Ik vroeg me af of de nieuwe firmware al beschikbaar is, en waar ik die dan kan downloaden, en hoe ik dit installeer, of hoe dit updaten dan ook in zijn werk gaat. Ik heb 2 van deze STB's in huis. Eentje heb ik afgelopen week gekocht, en er zit verschil in de firmware van deze 2. Bij de enu gaat wel het HDTV ledje branden op 720P, en bij de oude STB gaat het ledje niet branden op 720P. Verder interesseert dat ledje mij niet zo veel, maar ik vroeg me toch af of ik die oude STB een firmware update kan geven. En zo ja, hoe doe ik dit. Kon het hier niet vinden in het topic.

Gr

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Elmar, de firmware updates worden via het Kabelnetwerk aangeboden. Even in je setup menu kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Laatst online: 09-06 10:28

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

RutgerDB schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 16:09:
Elmar, de firmware updates worden via het Kabelnetwerk aangeboden. Even in je setup menu kijken dus.
Ah het is gelukt, is er ergens nog een lijst te vinden met de fixes?

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Op het Multikabel forum zijn verschillende topics specifiek voor deze decoder.

Heb gisteren een decoder opgehaald bij MediaMarkt en het viel mij op dat ik geen update keuze had na aansluiten. Draaide dus blijkbaar al op de laatste versie ... Welke versie heb jij na de update gekregen? Kan je dat eventjes posten? En zit je bij Multikabel of bij een andere leverancier?

Aansluiten van DCB-H360RS op de Denon AVR-4306 via HDMI werkt niet.

Als output heb ik een Philips 42PF9631D TV via HDMI op de AV receiver aangesloten.

Via component + digital optical voor geluid heb ik echter hetzelfde beeld en geluid dus heel erg vind ik het niet.

Wat mij echter heel erg tegenvalt is dat er niet wat meer zenders HD uitzenden.

• Carel
HD1 had ik een hele tijd als gratis zender, nu na ruim 2 maanden is deze blijkbaar ook verlopen, nu heb ik geen HDTV zender meer :(

Van die RC werd ik echt knettergek, dat ding is brak, instabiel en zelfs traag naar mijn gevoel. Nu ben ik in het bezit van een Logitch Harmony 525, met 1 druk opde knop zet ik nu mn plasma en Samsung HDTV kastje in 1x aan. Ik raad echt iedereen zo'n RC aan, je kan alle (80k)apparaten uit een database halen en hoeft zelf niet de knopjes te programmeren. Ik bestuur er nu 5 devices mee, en ben pas 1 klein probleempje tegengekomen met een "to do" optie (meerdere handelingen in 1 knop).

• R-B

R-B

Blokkert

klopt, mijn HD1 zender is ook gestopt..

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Carel schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:45:
HD1 had ik een hele tijd als gratis zender, nu na ruim 2 maanden is deze blijkbaar ook verlopen, nu heb ik geen HDTV zender meer :(

Van die RC werd ik echt knettergek, dat ding is brak, instabiel en zelfs traag naar mijn gevoel. Nu ben ik in het bezit van een Logitch Harmony 525, met 1 druk opde knop zet ik nu mn plasma en Samsung HDTV kastje in 1x aan. Ik raad echt iedereen zo'n RC aan, je kan alle (80k)apparaten uit een database halen en hoeft zelf niet de knopjes te programmeren. Ik bestuur er nu 5 devices mee, en ben pas 1 klein probleempje tegengekomen met een "to do" optie (meerdere handelingen in 1 knop).
Zapt hij nu ook sneller nu? Ik wordt ook crimineel van die samsung ab!

• Carel
Hardcell schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 12:31:
[...]

Zapt hij nu ook sneller nu? Ik wordt ook crimineel van die samsung ab!
Ik ben er ietje op vooruit gegaan, de Samsung RC had ookeen soort lag van 0,3 a 0.5 sec ofzo. Knopjes druk ik ook wat makkelijker in. Gevoelsmatig moest ik de samsung knopjes ook harder en langer indrukken voordat het effect had. Overigens schandalig hoe matig deze samung RC is, universele bij de blokker van 3 euro zijn al beter dan deze samsung.

[ Voor 9% gewijzigd door Carel op 17-08-2006 15:07 ]

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
Ik vind het ook triest die ab. Heb het idee dat het bij mij wel langer duurt nog. Als ik een cijfer indruk duurt het zeker een seconde voor deze op het beeld verschijnt. Kun je bij die logitech niet al op het schermpje zien waar je heen hebt gezapt? Dat zou voor mij echt een reden zijn om dat ding aan te schaffen. Momenteel als ik bijv. naar ngc hd wil zappen (302) doe ik liever naar de 1 zappen en dan 2x omlaag ipv meteen 302 in te drukken wat dat gaat toch eerst 3x mis bij mij.
Ik zit nu sowieso al met 2 afstandsbedieningen te klooien. Weet niet of het normaal is maar ik heb mijn decoder via de optische uitgang op m'n receiver aangesloten maar de volumeregeling werkt niet. 0 is uit en 1 t/m 16 (of zoiets) is aan maar ik hoor geen volumeverschil. Ben nog aan het denken om hem nog eens ter reparatie te sturen maar ik heb hem eigenlijk pas terug van selectro (samsung repair point in arnhem) wegens belabberd beeld vanaf ik hem de eerste keer aanzette, heb hem bijna 6 weken moeten missen!!

• CowboyT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Tja helemaal top is het ding niet maar de beeldkwaliteit van de SD uitzending zijn in ieder geval vergelijklbaar met mijn 'oude' Nokia decoder. Die was wel wat sneller ja met zappen en andere zaken. Maarja ik wil HD he? Ziet er echt top uit!!
De NGC en HD1 kanalen doen het nu niet meer bij me en hebt zojuist gebeld om ze weer te aktiveren.. gaat 1 a 2 dagen duren....

Ding is aangesloten via component op de Pioneer PDP504.. wel zwaar kut dat ik 4:3 uitzendingen niet met p.size knopje kan resizen naar andere tussenformaten. Alleen full (opgerekte breedbeeldkoppendus, drama) en gewoon 4:3. Ik zoek een paar tussenvormen zoals je dat met je TV ook kan instellen.. dat kan ik nu dus niet via de TV doen want blijkbaar kan de TV component niet resizen als het om component input gaat.. HDMI ook niet maar die gebruik ik niet want die was buggy en mijn DVD is daar op aangesloten, helaas maar 1 HDMI input..

Dus meneer SAMSUNG!!! graag wat meer screen-modes toevoegen onder het P.SIZE knopje en ik ben dan tevreden denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 13:43
Ik neem aan dat je Casema hebt?
Ik heb ook al een hele tijd geen NGCHD meer en nu ook geen HD1 meer. Moet iedereen nu naar ze gaan bellen om het weer aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185903

Ik heb een probleem met de firmware update van de DCB-360R.
Mijn decoder beschikt nog over de volgende firmware:
ver loader 102
ver s/w: 101
ver h/w: 501
Het lukt mij echter niet om deze firmware te upgraden. Volgens Casema zit de decoder in een download loop veroorzaakt door een afgebroken firmware upgrade. Er rest niets anders dan de Samsung helpdesk te bellen. Zij zeggen op hun beurt dat het aparaat ter reparatie dient te worden aangeboden bij Selectro. Iemand anders een suggestie hoe ik deze zogenaamde loop kan doorbreken zodat ik opnieuw de firmware kan downloaden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6703

Nog een handige tip voor mensen die aanschaf overwegen:

We hebben deze samsumg hier aangesloten op een jvc lt32a61su plasma tv, maar over de hdmi interface krijgen we geen goed beeld. Alleen op een resolutie van 576 zien we iets, maar staat het beeld half buiten het scherm, op de andere resoluties helemaal geen beeld of geluid. Een grote tegenvaller dus.
Via de tulpstekkers werkt alles wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186204

[quote]Anoniem: 179426 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 08:02:
[...]

Ik heb dezelfde procedure gevolgd, stroom van de decoder halen een minuut wachten en opnieuw de zenders geinstalleers. En beeld en geluid. Ik had dit ook geprobeerd voor de upgrade en toen had ik geen resultaat. Dus voor degenen die dit ook gedaan hebben, probeer het nog eens.[/quote]

TV: 42PF9830
HDMI via Monster HDMI400
Component via Monster video 3 MV3CV
antenne via Monster MV2P
En ook nog een Monster powerHTS800

Dus redelijk geïnvesteerd in een goed signaal overdracht, en toch nog steeds problemen...

Bij mij werkte de HDMI in eerste instantie ook niet en na veel aan en uit gezet, lijkt het erop dat het beeld en geluid stabiel blijft (+/- al een uur). Prachtig beeld overigens.

Wat mij echter stoort is dat mijn component aansluiting alleen beeld geeft maar geen geluid.
In de TV handleiding staat dat: component EXT4 moet altijd met digitaal geluid worden gebruikt.

Ik heb geen idee hoe dit te doen. In de handleiding van de decoder staat dat je beide audio signalen vanuit je decoder op je TV moet aansluiten en in de handleiding van de TV hebben ze het over een (1) kabel.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186018

Heeft iemand een idee hoe je de scart INGANG van de decoder kan benutten?? Volgens de handleiding kun je hier je dvd speler op aansluiten... Dat wil ik ook doen zodat ik maar 1 video kabel naar mijn tv heb lopen maar ik kan met geen mogelijkheid dvd beeld op mijn tv krijgen.

Heb hem trouwens aangesloten op een Philips 37PF9731 met component. Upscalen van SD naar 1080i geeft echt schitterend mooi beeld. Al het HD materiaal is natuurlijk nog mooier maar ik heb regelmatig blokjes ruis in beeld. Hdmi kabel werkt nog niet.. hoop op een software update van Samsung of Philips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186018

Anoniem: 185903 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:02:
Ik heb een probleem met de firmware update van de DCB-360R.
Mijn decoder beschikt nog over de volgende firmware:
ver loader 102
ver s/w: 101
Ik heb:
ver loader 106
ver s/w: 119
Casema Breda

Heb helaas geen idee hoe je dit kan updaten anders dan via het menutje Software opwaarderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

negeer

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 150963 op 22-08-2006 08:42 . Reden: inlog fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar, ik kan mijn eigen (foute) bericht niet editen. Dan nog maar een keertje.
Anoniem: 186204 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:08:
Wat mij echter stoort is dat mijn component aansluiting alleen beeld geeft maar geen geluid.
In de TV handleiding staat dat: component EXT4 moet altijd met digitaal geluid worden gebruikt.

Ik heb geen idee hoe dit te doen. In de handleiding van de decoder staat dat je beide audio signalen vanuit je decoder op je TV moet aansluiten en in de handleiding van de TV hebben ze het over een (1) kabel.

Wie kan mij helpen?
Ten eerste: een component kabel geeft alleen een beeld signaal door geen geluid (dit in tegenstelling tot HDMI die zowel beeld en geluid kan doorgeven).

Om met component toch geluid te krijgen heb je twee opties:

- Je sluit de decoder aan op een externe versterker met behulp van een digitale coax kabel of een optische kabel. Dit heeft IMHO de voorkeur aangezien de boxen die aan een versterker hangen vaak beter zijn dat de boxjes van je TV. Ook ben je dan voorbereid om het moment dat er eindelijk Dolby 5.1 geluid meegestuurd gaat worden (een aantal duitse zenders doen dat al, als je van nagesyncroniseerde films houdt)

- Als je geen aparte versterker hebt, moet je kijken of je tv een analoge of digitale geluidsingang heeft. Op oude tv zitten die vaak op dezelfde plek als de composite/svga aansluiting (voor het aansluiten van een camcorder). Een analoge geluid in bestaat uit een rode en een witte tulpstekker aansluiting (let op soms hebben tv's ook een geluid UIT). Een digital coax ansluiting is een enkele tulpstekker. Optisch is zo'n ingang met een klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186204

Ten eerste: een component kabel geeft alleen een beeld signaal door geen geluid (dit in tegenstelling tot HDMI die zowel beeld en geluid kan doorgeven).

Om met component toch geluid te krijgen heb je twee opties:

- Je sluit de decoder aan op een externe versterker met behulp van een digitale coax kabel of een optische kabel. Dit heeft IMHO de voorkeur aangezien de boxen die aan een versterker hangen vaak beter zijn dat de boxjes van je TV. Ook ben je dan voorbereid om het moment dat er eindelijk Dolby 5.1 geluid meegestuurd gaat worden (een aantal duitse zenders doen dat al, als je van nagesyncroniseerde films houdt)

- Als je geen aparte versterker hebt, moet je kijken of je tv een analoge of digitale geluidsingang heeft. Op oude tv zitten die vaak op dezelfde plek als de composite/svga aansluiting (voor het aansluiten van een camcorder). Een analoge geluid in bestaat uit een rode en een witte tulpstekker aansluiting (let op soms hebben tv's ook een geluid UIT). Een digital coax ansluiting is een enkele tulpstekker. Optisch is zo'n ingang met een klepje.

Bedankt voor je reactie, maar het betreft een nieuwe full HD LCD TV van Philips en heb hem niet aangesloten op een externe versterker.

Het probleem is volgens mij dat op de decoder alleen een optische digitale uitgang zit en geen digital coax aansluiting, zoals bv de TV wel heeft en de TV component EXT4 aansluiting moet altijd met digitaal geluid worden gebruikt?
8)7

Er zijn meerdere mensen die een zelfde TV (of een ander formaat PF9830) hebben en met een component werken. Ben zeer benieuwd hoe zij het opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
hallo , toch redelijk spannend toen ik mijn samsung h360r ging halen.
gekocht bij een Its winkel voor 199€, gelijk hdmi-kabel en optische kabel erbij.
mijn handleiding is revisie 1.2
loader 106/ s/w 119 h/w 501
aangesloten op een Lg37lc2r
woon in zeeland, dus delta-klant
eerst tv aan, daarna samsung aan, gelijk beeld via hdmi!
instellingen ingevoerd,resolutie 1080i,16;9-breedbeeld,hdmi type a, tevreden, zapsnelheid is gewoon in orde
geluid via de tv, krijg hem nog niet aan de praat via optische kabel naar mijn Harmankardon avr235, ideeen zijn welkom.
Dus tevreden, dit is de 1e dag dat het spulletje werkt, als ik nog problemen krijg zal ik die ook vermelden.
iedereen in dit topic bedankt voor de tips die ik gelezen heb.
ps ,tv draait nu inmiddels 3 uurtjes, kastje wordt niet te warm

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186536

Sinds gister in bezit.. al het nodige meegemaakt.

TV: Sony 32U2000
HDMI Kabel: HAMA 2m (60 euries bij MM)

Ik kreeg meteen al HDMI niet aan de praat. Beetje lopen neuzen in dit topic, kwam er iemand met de tip eerst de tv aan te zetten daarna de decoder. Werkte perfect! Geluid etc.. alles in orde.
Volgende dag (vandaag dus) wil ik mijn tv ochtens aanzetten, vervolgens de decoder. Geen beeld.. na een hoop gehannes en de zooi weer te hebben terug gegooid naar component de optie software updaten eens gekozen. Leuk dat ie zegt dat het 30min duur maar hij al na 2min klaar was. Hop naar het hdmi kanaal toe.. en ja hoor hij deed het. En ik hoefde de tv niet voor de decoder meer aan te zetten. Paar uur later en na het opnieuw aanzetten van de decoder.... Roze sneeuw op het hdmi beeld. Weer een tijd lopen kutten en merkte dat na de instelling van de video (RGB/Composite, Component/Composite) de sneeuw weer weg was joepie!!............. Je raad het al middags zet ik dat ding weer aan.. weer roze sneeuw, weer lopen kloten met instellingen maar ik krijg het niet weg. Zit nu weer op component aansluiting. Wat erg irritant is aangezien mijn Xbox daarop zit en dat is tevens mijn media center :S.

Leuk ding dus.. houd je lekker bezig. Ongeloofelijk dat zoiets dat 200 euro moet kosten zo slecht werkt. Owja nog een leuke quote uit de handleiding: "Opmerking: Mogelijk werkt de HDMI-uitgang niet correct. Dit is afhankelijk van de ontvanger.". Andere woorden als ie het niet doet heb je pech.

Owja maar kanaal hd1 zit er wel strak uit... Ik wordt alleen een beetje saai van steed beethoven en volleybal :P

Anoniem: 186204 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:27:
[i]
Het probleem is volgens mij dat op de decoder alleen een optische digitale uitgang zit en geen digital coax aansluiting, zoals bv de TV wel heeft en de TV component EXT4 aansluiting moet altijd met digitaal geluid worden gebruikt?
8)7

Er zijn meerdere mensen die een zelfde TV (of een ander formaat PF9830) hebben en met een component werken. Ben zeer benieuwd hoe zij het opgelost hebben.
Als je persé het geluid via de tv wil laten verlopen dan kun je ook een omvormer kopen die Optisch digitaal geluid omzet in een COAX signaal. Deze kun je onder andere kopen bij MCSNet.nl. Kost 22 euro, en daar komen dan nog 2 kabeltjes bij. Ik weet alleen niet of je dan signaalvertraging krijgt, maar dit zal waarschijnlijk wel meevallen.

Anoniem: 186536

Nog wat nieuws na een weekje in bezit. Hij reageert nu heel traag op de afstandsbediening. Als ik naar 200 wil gaan. Discovery dus.. Als ik de laatste 0 heb ingetiept van 200 komt de eerste 2 pas in beeld. Heel irritant want je moet er dus van uitgaan dat ie het heeft ontvangen want als je zolang op de 2 blijft drukken totdat ie 2 in beeld aangeeft kom je op kanaal 222 terecht.

Ook nog wat gexperimenteerd met de HDMI. De hama kabel van 60 euro vervangen door een profigold van 70 euro. Geen verbetering. Ik nam deze moeite nog omdat mijn xbox op de component ingang hangt. En ik heb een stronthekel aan het opnieuw inpluggen van apparaten als ik ze wil gebruiken.
Heb daarom nu de ontvanger via RGB video mode, via een RBG scart(Profigold) verbonden met de tv. Kwaliteit is wat minden bij HD kanaal maar och, zo vaak kijk ik daar toch niet naar dus dat kan wel ff. Misschien in de toekomst een keer een component switch kopen met afstands bediening om het optimaal te benutten.

Trouwens dat knopje software opwaarderen kan ik niet meer selecteren na de update. Veranderd dat weer zodra er nieuwe software beschikbaar is?

• ilrenato
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 10:11

ilrenato

Pizzah!!!!

Ik had ook problem met de Samsung, nadat ik er een HDMI switch tussen heb gezet (Octava HDS3) heb ik minder problemen en kan ik ook makkelijk schakelen naar mijn DVD.

Het is echt raar hoe dat precies zit maar de samsung lijkt kritischer te zijn met HDCP van de TV oid, via het kastje heb ik gewoon altijd beeld.

Mijn projector deed het rechtstreeks op de samsung via een 10 meter kabel niet, nooit niet, en met die switch ertussen weer wel, net alsof die switch de HDCP met de samsung regelt en die het verder wel bestvind.

Afijn, resultaat: altijd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:29

charrel

Cortisol4life..

Sinds afgelopen woensdag de h360r decoder + Samsung 32r75b lcd tv als setje binnen.
Werkt prima op elkaar, gelijk geluid en ook geen verdere problemen.
Moest wel eerst even de update binnenhalen, daarna ging het zappen even sneller:
ver loader 106
ver s/w: 119
Casema Castricum
In 1e instantie wel af en toe, wat "schudden", "trillend"beeld. Met name in de bovenhoeken waar vaak het logo staat was het beeld erg onrustig. Soms "schokte" het gehele beeld.
Dus gelijk maar even een HDMI kabel gehaald, sindsdien geen irritante beeldflikkeringen gezien, lijkt er dus op of de bijgeleverde tulpstekkers het toch niet helemaal trekken of iig gevoeliger zijn voor storingen.
Verder tot nu toe een perfecte combinatie, zappen had nog wel iets sneller gemogen maar verder mag ik tot op heden niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Vandaag tweedehands (via marktplaats) deze decoder gekocht. Enkel heeft de vorige eigenaar de pincode veranderd. Nu heb ik hem hier reeds over aangeschreven, echter nog geen reactie. Weet er iemand hoe ik die decoder van de pincode af kan krijgen? Ik wil graag vanavond tv kijken. :D

Anoniem: 185903

Op de printplaat van de Samsung DCB-H360R zit een schakelaar die in vier standen gezet kan worden. Iemand enig idee wat je hiermee kan instellen? Ik kan nl. nergens schema's van de printplaat vinden. Ik heb last van een firmware update crash en wellicht kan ik via die schakelaar nog iets resetten zodat hij weer helemaal opnieuw gaat proberen om de update binnen te halen. De decoder functioneerd nog wel maar met alle ellende van de huidige software (versie 1.01) :? :?

• Deniax
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 22:08
Heeft iemand al een oplossing voor het trage zappen?
Hoe langer je de decoder aan hebt staan, hoe trager de decoder lijkt te werken.

De decoder compleet uit en aan zetten verhelpt het trage gezap, maar na enkele uren begint alles weer tragen te worden.

Lijkt op memoryleakage :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nooit problemen met zappen. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de decoder altijd uit zet met de schakelaar op de achterkant, aangezien deze belachelijk veel stroom verbruikt in standby stand (10 Watt, terwijl de decoder in gebruik maar 12~13 Watt verbruikt). Daarbij komt dat hij gewoon ontzettend warm wordt na een paar uur. Dat zou best wel eens een reden kunnen zijn voor het trage zappen.

Heeft iemand enig idee hoe het zit met het HD aanbod? Er zouden namelijk gestaag zenders toegevoegd worden, maar tot nu toe heb ik alleen HD1nl en NGC-HD. Ik zou een moord doen om ABC en Fox in HD te kunnen ontvangen, lekker series als Lost en Prison Break in HD-kwaliteit bekijken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de decoder altijd uit zet met de schakelaar op de achterkant
Daar gebruik ik zo'n soort klik aan en uit systeem voor dat je tussen de stekker en het stopcontact plaatst en aan en uit zet met een afstandsbediening.
MooDyBLueS schreef op zondag 17 september 2006 @ 01:26:
Heeft iemand enig idee hoe het zit met het HD aanbod? Er zouden namelijk gestaag zenders toegevoegd worden, maar tot nu toe heb ik alleen HD1nl en NGC-HD. Ik zou een moord doen om ABC en Fox in HD te kunnen ontvangen, lekker series als Lost en Prison Break in HD-kwaliteit bekijken. :9~
Caiway heeft de onderstaande zenders in HD, de laatste was als ik het goed heb NGC HD. Verder is er de laatste tijd ook niet veel bijgekomen.

HD1
HD5
HD Demokanaal Caiway
Film 1 HD
SAT EINS HD
Pro Seben HD
Sport1 HD

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 17-09-2006 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Jeetje wat een lijst.
@home heeft alleen HD1, NGHD, Film1HD en Sport1HD. Waarvan de laatste heel sporadisch nog een WK wedstrijd uitzendt en HD1 niet meer is dan een demokanaal met heel af en toe live autoracen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 17-06 18:20
Shiver23 schreef op zondag 17 september 2006 @ 11:46:
Jeetje wat een lijst.
@home heeft alleen HD1, NGHD, Film1HD en Sport1HD. Waarvan de laatste heel sporadisch nog een WK wedstrijd uitzendt en HD1 niet meer is dan een demokanaal met heel af en toe live autoracen.
Sport1 HD heeft inmiddels ook de Premiere League en de Champions League in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

mace

Sapere Aude

MooDyBLueS schreef op zondag 17 september 2006 @ 01:26:
Dat gebeurt toch niet, fox en abc hebben alleen maar uitzendrechten in amerika, als wij die zenders zouden krijgen dan is dat een breuk op de uitzendrechten enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 07:19
Mag ik ff noob zijn??"

is het dus mogelijk mijn xbox360 via een decoder op me tv aan te sluiten?
me tv ondersteund nu 480p met de hdtv switch op aan op de 360.
kan ik met zo'n decoder 720 laten zien op me tv ???

_/-\o_

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen hier waarbij het geluid niet synchroom loopt met het beeld van deze ontvanger?
Ik vind het in ieder geval erg vaag want soms loopt het wel synchroom en soms niet. Is hier iets aan te doen?

Dit doet die zowel via HDMI als via component bij mij.

[ Voor 12% gewijzigd door _TP_ op 20-09-2006 22:46 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
TP84NL schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:38:
Zijn er meer mensen hier waarbij het geluid niet synchroom loopt met het beeld van deze ontvanger?
Ik vind het in ieder geval erg vaag want soms loopt het wel synchroom en soms niet. Is hier iets aan te doen?

Dit doet die zowel via HDMI als via component bij mij.
Ik heb het zelfde probleem.. ook veel last van ruis/sneeuwend beeld... volgens mij ligt het aan de provider, multikabel in mijn geval.. volgens hun zijn ze bezig met onderhoud wat met een paar weken opgelost zou moeten zijn......

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Nou die van mij is er na een maand spelen helemaal mee gestopt :(
gaf alleen in het display nog een blauw brandend HDTV aan :'(
aan/uit helpt niet
wel gelezen dat er problemen zijn met de glasvezelverbinding uit hilversum naar zeeland toe
word opgestuurd ter reparatie.

keten is net zo sterk als zwakste schakel

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
markmg schreef op donderdag 21 september 2006 @ 07:37:
[...]

Ik heb het zelfde probleem.. ook veel last van ruis/sneeuwend beeld... volgens mij ligt het aan de provider, multikabel in mijn geval.. volgens hun zijn ze bezig met onderhoud wat met een paar weken opgelost zou moeten zijn......
Heb Casema.. lijkt me sterk dat 2 dezelfde providers hetzelfde probleem hebben. Maargoed zal het wel merken. Dit is in ieder geval zwaar irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Heeft toevallig iemand dit apparaat in gebruik in combinatie met een philips universele afstandsbediening?

Ik gebruik zelf namelijk de philips SBC-RU 865, maar ik kan 'm niet aan het werk krijgen i.c.m m'n decoder. Ook niet met de auto-zoek-functie...

Anoniem: 183642

De Dcb H360 wordt nu al voor veel lagere prijzen verkocht, dan waarvoor (waarschijnlijk) de meesten van ons hem hebben gekocht (€300). Ook werkt het apparaat verre van vlekkeloos. Deze twee dingen samen maken dat ik mij belazerd voel.
Wordt het niet eens tijd actie te ondernemen, zoals via Radar of de consumentenbond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59297

Ik heb de decoder een aantal maanden in mijn bezit.
Ik heb als TV een Panasonic 37PA60.
Ik heb alle codes ingevoerd om met de afstandbediening van de decoder mijn tv te schakelen.
Maar ik heb slechts maar een paar functies.

Het ergste komt nog, de numerieke toetsen van de afb van de decoder werken nu niet.
Ik kan dus de decoder niet meer resetten, want ik kan de pincode niet intikken.
Ook een software update kan ik niet uitvoeren.

Als ik van Ned 1 10 kanalen verder wil, dan moet ik handmatig 10 kanalen doorzappen.

Weet iemand een goede code voor mijn Panasonic 37PA60 of hoe kan ik de decoder opnieuw resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij www.directsale.nl heb ik de decoder gevonden voor slechts 129euro en tijdelijk hebben ze geen verzendkosten. Koopje lijkt me :D
Ik heb hem direct besteld!
http://www.directsale.nl/shop/index.php?cPath=31_130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Anoniem: 59297 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 00:04:
Ik heb de decoder een aantal maanden in mijn bezit.
Ik heb als TV een Panasonic 37PA60.
Ik heb alle codes ingevoerd om met de afstandbediening van de decoder mijn tv te schakelen.
Maar ik heb slechts maar een paar functies.

Het ergste komt nog, de numerieke toetsen van de afb van de decoder werken nu niet.
Ik kan dus de decoder niet meer resetten, want ik kan de pincode niet intikken.
Ook een software update kan ik niet uitvoeren.

Als ik van Ned 1 10 kanalen verder wil, dan moet ik handmatig 10 kanalen doorzappen.

Weet iemand een goede code voor mijn Panasonic 37PA60 of hoe kan ik de decoder opnieuw resetten.
Ik had dat ook, dat de numerieke toetsen niet meer werkten. Super irritant. Speler aan/uit doen verhielp niks. Toen las ik ergens het volgende vreemde en het werkte ook nog: haal de batterijen uit je afstandsbediening, druk op een paar toetsen al richtend op de tv, doe batterijen er weer in, et voila hij deed alles weer. Toen kon ik ook de pincode intoetsen om de firmware te upgraden :) Kijk maar of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 01:40:
Bij www.directsale.nl heb ik de decoder gevonden voor slechts 129euro en tijdelijk hebben ze geen verzendkosten. Koopje lijkt me :D
Tja, samsung kan de 9401 (tijdelijk) niet meer leveren, en bied daarom de 360 aan voor de inkoopprijs van de 9401. Blijkbaar hebben ze al die maanden verdomd veel winst op de 360 kunnen maken.

Maar in principe moet de 360 dus voor 99,00 verkocht kunnen worden, nu nog een winkelier vinden die dat ook daadwerkelijk wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191042

Wie heeft er de Sony KDL-32V2000 i.c.m. de Samsung DCB-H360R via HDMI werken
Ik heb kabel van Casema.

Harald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Anoniem: 81768 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 01:40:
Tip direct gebruikt, eens kijken wat het me gaat brengen in vergelijking met de Samsung 9401R.
Is er iemand die kan zeggen of de beeldkwaliteit bij het "normale" digitale aanbod van TV-home bij deze ontvanger minimaal gelijk is aan de 9401R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 10350 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:08:
[...]

Tip direct gebruikt, eens kijken wat het me gaat brengen in vergelijking met de Samsung 9401R.
Is er iemand die kan zeggen of de beeldkwaliteit bij het "normale" digitale aanbod van TV-home bij deze ontvanger minimaal gelijk is aan de 9401R?
Ja, waarschijnlijk iets beter zelfs omdat de 360 het standaard signaal upscaled. Vooral als je een hdtv hebt is dit handig. (neem aan dat je die wel hebt anders koop je niet zo snel een 360HDTV tuner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Swoosh schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:57:
[...]

Ja, waarschijnlijk iets beter zelfs omdat de 360 het standaard signaal upscaled. Vooral als je een hdtv hebt is dit handig. (neem aan dat je die wel hebt anders koop je niet zo snel een 360HDTV tuner)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
[...]

neem aan dat je die wel hebt anders koop je niet zo snel een 360HDTV tuner
nou ja, ik heb gewoon een 32" CRT SDTV (panasonic 32px30) maar ik heb voor een HD-decoder gekozen vanwege de component aansluiting en dus 576p weergave. Scheelt echt een stuk vergeleken met scart.

[ Voor 13% gewijzigd door Tekielja op 29-09-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Anoniem: 191042 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 10:29:
Wie heeft er de Sony KDL-32V2000 i.c.m. de Samsung DCB-H360R via HDMI werken
Ik heb kabel van Casema.

Harald
Vorige week aangesloten gehad bij iemand wel beeld geen geluid, dat werkt wel als je geluid optisch aansluit.
het schijnt onmogelijk te zijn, ma heb het echt werkend gezien...
provider multikabel
zelf een klv-v40 werkt goed geen probleemen... op het brake beeld signaal van multikabel na dan...

• Yuco
  • Laatst online: 19:09

Yuco

Womanizer!

Tekielja schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:55:
[...]
Maar in principe moet de 360 dus voor 99,00 verkocht kunnen worden, nu nog een winkelier vinden die dat ook daadwerkelijk wil doen.
Als ik op de website van @home kijk wordt ie al voor dit bedrag aangeboden. Misschien houden ze dit topic nauwlettend in de gaten? ;)

Ik zie opeens een hele dikke vette adder voorbij komen |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Yuco op 30-09-2006 22:10 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Sinds vandaag heeft m'n vader een nieuwe TV en ook deze decoder. Wat opvalt is dat 4:3 uitzending compleet verneukt worden door de decoder... of je kijkt ze met balken aan de zijkant, of je kijkt naar in de breedte opgerekt beeld. Geen van beide is echter gewenst, we willen 4:3 uitzendingen in Panorama-stand van de TV kijken. Maar het uitgangssignaal van de decoder is via component blijkbaar altijd 16:9, ook als er een 4:3 uitzending is - de balken voegt de decoder blijkbaar zelf toe. Erg k*t, nu hebben we maar een SCART-kabel aangesloten om toch van de Panorama-stand te kunnen profiteren. Lijkt me niet dat dat de bedoeling is, al was het alleen maar omdat er dan een composiet-signaal is. De decoder kun je enkel schakelen tussen component + composiet en RGB + composiet. Met RGB ziet het beeld van de decoder er normaal uit, maar dan zijn we de component-output voor HDTV weer kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 01-10-2006 10:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191344

Ik heb op deze nu wel erg lange thread gelezen dat deze Samsung niet werkt met de Philips 37PF9731D. Is daar al iets in verbeterd? Denk er namelijk aan deze te gaan kopen.
Wil verder deze Samsung aansluiten op een nog aan te schaffen Yamaha RX-V2700, vervolgens op een Gefen 4 : 2 HDMI switch. Op de HDMI switch output 1 een Gefen Cat5X HDMI extender en aan de ontvangende kant een Philips 37PF9731 of een TV die wel echt 1080p aankan (Philips kan dit niet).

Ander vraagje: kun je bij deze Samsung zowel de HDMI uitgang als de digitale Toslink en composiet videouitgang tegelijk gebruiken? Bedoeling is dat de HDMI naar de Philips of andere TV gaat zoals boven besproken. Ik zou het analoge videosignaal en de Toslink video (danwel de Scart uitgang) echter in mijn Yamaha willen stoppen waarna ik een analoge output kan doorsturen naar mijn modulator zodat ik op iedere andere TV in huis wel kan kijken naar de output van de Samsung (wordt een eventeel HDTV signaal dan overigens gedownscaled naar een gewoon videosignaal?).

Is er al een opvolger of een vergelijkbaar product van een ander merk in zicht met dezelfde functionaliteit, maar met minder problemen. Dit topic is hard op weg naar een record met bijna alleen maar klachten over het apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Vandaag de ontvanger binnen gekregen en natuurlijk direct via component aangesloten.
De HDMI ingang van mijn Samsung TV wordt namelijk al gebruikt door mijn HTPC
Via TVhome is het beeld vergeleken met de Samsung 9401R niet "iets" beter maar echt flink beter. De beste beeldkwaliteit wordt gehaald via 1080i en gelukkig beschik ik over Film1 HD zodat ik direct kon genieten van HD beeldweergave omdat HD ned1 niet uitgezonden wordt op dit moment.
Tot op dit moment dus beslist geen spijt van deze ontvanger voor het, in mijn ogen, schappelijke bedrag van € 129,-.
Via de optische uitgang is het volume van de ontvanger helaas niet te regelen maar omdat mijn TV ook beschikt over een optische (wel regelbare) uitgang is dit niet echt een probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 03-10-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Tekielja schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:15:
Heeft toevallig iemand dit apparaat in gebruik in combinatie met een philips universele afstandsbediening?

Ik gebruik zelf namelijk de philips SBC-RU 865, maar ik kan 'm niet aan het werk krijgen i.c.m m'n decoder. Ook niet met de auto-zoek-functie...
Dus... m'n afstandsbediening is volgens meneer Philips te oud (3 jaar) en ondersteunt dus geen samsung set-top boxen. Dat wordt dus een Logitech Harmony aanschaffen. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:47:
[...]

Vandaag de ontvanger binnen gekregen en natuurlijk direct via component aangesloten.
De HDMI ingang van mijn Samsung TV wordt namelijk al gebruikt door mijn HTPC
Via TVhome is het beeld vergeleken met de Samsung 9401R niet "iets" beter maar echt flink beter. De beste beeldkwaliteit wordt gehaald via 1080i en gelukkig beschik ik over Film1 HD zodat ik direct kon genieten van HD beeldweergave omdat HD ned1 niet uitgezonden wordt op dit moment.
Tot op dit moment dus beslist geen spijt van deze ontvanger voor het, in mijn ogen, schappelijke bedrag van € 129,-.
Via de optische uitgang is het volume van de ontvanger helaas niet te regelen maar omdat mijn TV ook beschikt over een optische (wel regelbare) uitgang is dit niet echt een probleem.
die van mij is ook binnen gekomen. Via directsale :*)
En ik heb gelukkig ook nergens last van. De decoder via hdmi aangesloten op mijn toshiba 32wl66z.
Alleen als ik op "Video Output" druk dan staat er RGB of 1080i, heb jij dit ook. Hoort hier geen HDMI te staan?
Nu nog wachten op het HD signaal van casema en dan hopen dat dat ook goed gaat.

Edit: Heb nu het HD signaal, ik kan nat geo HD kijken. HD1 zend op dit moment waarschijnlijk niks uit, krijg alleen zwart beeld.
Maar hoe krijg ik film1/sport1, want ik zie die er niet tussen staan in de kanaallijst.

edit 2: Heb nu 1 probleem ontdekt. Bij film1.1 en film1.2 is het geluit out of sync. Vreemd dat film1.3 wel gewoon werkt en andere zenders ook. Is dit op te lossen?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 03-10-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168596

Inmiddels binnen een paar dagen tijd de tweede H360RS in huis. De eerste is retour gegaan omdat het software updaten niet mogelijk is. Na even wachten komt de melding "Kan de software update niet uitvoeren". Ook de tweede ontvanger heeft dit probleem. Contact gehad met Samsung en Casema, beide verwijzen door naar de leverancier. Tevens ook bij beide ontvangers (met verschillende HDMI kabels) het probleem dat het veel uitmaakt hoe de HDMI kabel in de connector op de ontvanger zit. Bij het geringste tikje tegen de kabel valt het beeld weg, opnieuw rommelen achter bij de connector geeft het beeld weer terug.

Zit denk ik hier weinig anders op dan de ontvanger inleveren en voorlopig zonder HDTV te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:35:
[...]

edit 2: Heb nu 1 probleem ontdekt. Bij film1.1 en film1.2 is het geluit out of sync. Vreemd dat film1.3 wel gewoon werkt en andere zenders ook. Is dit op te lossen?
Daar heb ik geen probleem mee, alles in sync tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb er soms last van. Even heen en weer zappen en het is weg, niet zo heel erg dus.
Maar weet iemand hoe ik film1/sport1 HD krijg. Want ik zie dit niet in het lijstje staan, ook niet nadat ik deze heb ververst.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 03-10-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 81768 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:54:
ik heb er soms last van. Even heen en weer zappen en het is weg, niet zo heel erg dus.
Maar weet iemand hoe ik film1/sport1 HD krijg. Want ik zie dit niet in het lijstje staan, ook niet nadat ik deze heb ververst.
Voor die moet je toch een appart abo afsluiten. Die zitten niet in het standaard HD pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee deze zijn gratis bij het film1/sport1 pakket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 03:26:
Helemaal correct :)
HD-1 is trouwens ook weer in de lucht zag ik net.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 04-10-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

dus je kan film1 HD niet los krijgen? Damn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb net deze decoder besteld (ik ga toch geen HDMI gebruiken maar Component video) bij Media Home Services voor 169 euro! Vond ik nogal een verschil met de MediaMarkt voor 299...

Afgelopen twee weken heb ik de SDTV decoder gehad van Samsung, dat was echt een baggerding kwa beeldkwaliteit, ik hoop dat de HDTV versie een prettige verbetering bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191662

MaCe1337 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:59:
dus je kan film1 HD niet los krijgen? Damn...
De HD versies van Film 1 en Sport 1 worden op aparte kanalen uitgezonden.
Als ik het goed begrijp heb jij net als ik een aansluiting van Casema.
Welnu dit is 1 van de weinige aanbieders die deze extra kanalen nog niet doorzet.
Daarom zal HDTV via Casema wel gratis zijn!
Ik betaal liever een beetje zodat we deze ook in HD kunnen krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 03:26:
Ja, dat bedoelde ik dus ook...ze zitten bij een ander pakket (het film1/sport1 pakket) en niet in het HD pakket. Maar blijkbaar heb jij dat sport1/film1 pakket dus, dus dan is het wel raar dat je ze niet ontvangt. Toen ik een tijdje dat (bagger) HD pakket had met als aktie gratis sport en film HD erbij, zond film HD alleen af en toe gedurende de dag uit en sportHD soms een oude WK voetbal wedstrijd. Het was toen niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:12:
Ik heb net deze decoder besteld (ik ga toch geen HDMI gebruiken maar Component video) bij Media Home Services voor 169 euro! Vond ik nogal een verschil met de MediaMarkt voor 299...

Afgelopen twee weken heb ik de SDTV decoder gehad van Samsung, dat was echt een baggerding kwa beeldkwaliteit, ik hoop dat de HDTV versie een prettige verbetering bied.
Dan zou ik de bestelling snel annuleren aangezien hij al voor 119 euro te koop aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191662 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:46:
[...]

Welnu dit is 1 van de weinige aanbieders die deze extra kanalen nog niet doorzet.
dus geen film1/sport1 HD via casema? :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 10350 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

Dan zou ik de bestelling snel annuleren aangezien hij al voor 119 euro te koop aangeboden wordt.
MediaHomeService gebeld en die bied hem voor dezelfde prijs (plus de verzendkosten die Fakkert er nog bij doet) aan, dus ik ben voor dezelfde prijs klaar! Bedankt voor de tip!

MediaMarkt - 299,-
Home Media Services - 169,- (en nu dus voor 126,50)
Fakkert - 119,- + 7,50 verzenden

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 04-10-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191662

Anoniem: 81768 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:45:
[...]

dus geen film1/sport1 HD via casema? :( 8)7
Nee, voorlopig nog niet!
Het blijft bij de schamele twee prut kanalen!
Ik neem aan dat zolang het gratis is dit zo zal blijven. Waarschijnlijk begin volgend jaar dus pas!

Misschien tijd voor een stalk actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 191662 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:46:
[...]

Nee ik heb TVhome, maar ik doelde meer op het feit dat je dus film1 en/of sport 1 compleet moet nemen, en dat je de HD kanalen niet los kan krijgen, dwz dat je 3,95 betaalt voor HD maar ook nog geld betaalt voor film1 en sport1 SD ipv alleen voor de HD variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sebastius schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:34:
[...]

MediaHomeService gebeld en die bied hem voor dezelfde prijs (plus de verzendkosten die Fakkert er nog bij doet) aan, dus ik ben voor dezelfde prijs klaar! Bedankt voor de tip!

MediaMarkt - 299,-
Home Media Services - 169,- (en nu dus voor 126,50)
Fakkert - 119,- + 7,50 verzenden
Kijk, da's nog een service. Ik verwacht trouwens dat de verkoopprijs overal wel aangepast zal worden naar dit niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toni
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 168596 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:32:
... Na even wachten komt de melding "Kan de software update niet uitvoeren". Ook de tweede ontvanger heeft dit probleem. Contact gehad met Samsung en Casema, beide verwijzen door naar de leverancier.
Ik heb precies ditzelfde probleem: op dit moment staat er bij mij firmware versie 118 op, en de meest recente versie is 119. Wellicht lost dit wat problemen op die met HDMI en geluid te maken hebben: klikjes en tikjes door het geluid heen, en de volume regeling doet het niet op mijn Samsung flatscreen LCD. Ik kan de software-update wel selecteren, maar dan geeft 'ie dezelfde melding. :/ De samsung helpdesk en casema helpdesk wijzen naar elkaar, en naar de leverancier... daar heb je dus ook niet veel aan. Gezien jouw ervaring heeft het niet zo veel zin om de ontvanger te gaan ruilen...

Is er al een oplossing? Nu gaat het geluid over een optische kabel naar mijn AV-receiver, maar ik wil ook gewoon via de tv het geluid kunnen aanzetten. 5.1 surround voor het journaal vind ik een beetje overdreven ;)

We need more cowbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 15:01
Jammer dat je de HD kanalen van Sport 1 en FILM 1 niet los kunt bestellen bij @home.
Alleen de volledige pakketten :(
Voor de rest ben ik erg tevreden over de samsung.
Component geeft bij mij beter beeld als HDMI.

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nosfera7u schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:45:
Jammer dat je de HD kanalen van Sport 1 en FILM 1 niet los kunt bestellen bij @home.
Alleen de volledige pakketten :(
Voor de rest ben ik erg tevreden over de samsung.
Component geeft bij mij beter beeld als HDMI.
Je kunt in ieder geval kiezen voor enkele andere HD zenders (tegen betaling natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136766

Is er nu al een update voor dit bagger apparaat die enige ellende zoals hdmi, traag zappen en synchronisatie oplost?
Denk niet dat het veel uithaalt maar heb nog iets hoop.
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste