[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:34:
Is er nu al een update voor dit bagger apparaat die enige ellende zoals hdmi, traag zappen en synchronisatie oplost?
Denk niet dat het veel uithaalt maar heb nog iets hoop.
Dat ding zal gewoon nooit goed gaan werken lijkt het....
TVHome Forum: Samsung DCB-H360R (HDTV) Decoder Bij Kassa op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:34:
Is er nu al een update voor dit bagger apparaat die enige ellende zoals hdmi, traag zappen en synchronisatie oplost?
Denk niet dat het veel uithaalt maar heb nog iets hoop.
Rene2004

Even een stukje van een topic op www.tbhomeforum.tk over de verlenguitzending van Kassa van afgelopen zaterdag, daarin werd het volgende gezegt door een huppelxxxx van Samsung:

De HDMI bug wordt niet gefixt in deze upgrade.
Ze hopen dat het in de toekomst ooit nog gefixt wordt.
Dat waren letterlijk de woorden van deze mevrouw.
Volgens haar moeten er afspraken gemaakt worden tussen televisie fabrikanten en Samsung,maar ze wist zelf niet wanneer dat ooit zou komen.
"Wij hopen dat dit ooit nog gefixt wordt"
Op de vraag van Meurders of de decoder anders terug kon worden gebracht was het antwoord van deze mevrouw:
"nee dat is helaas niet het geval "
Ze raadde aan dat je de component uitgang moest gebruiken,niet de HDMI.
De klant voerde aan dat hij dat niet wilde,maar kreeg min of meer te horen dat ie dan dus pech had.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 23:48 . Reden: The_Doman je was me net voor :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja als ik het ding op component zette dan liep het geluid niet synchroon, blij dat ik hem terug gebracht heb na 2 dagen. Dan maar even zonder HD helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 10:23
Heeft iedereen dezelfde klachten? Ik heb 2 weken geleden deze decoder gekocht en via componenten aangesloten. Bij mij loopt het geluid wel goed en ik heb incidenteel soms dat HDTV vastloopt, even zappen en terug en loopt weer goed. Beetje traag met zappen, maar verder ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Brakius schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:35:
Heeft iedereen dezelfde klachten? Ik heb 2 weken geleden deze decoder gekocht en via componenten aangesloten. Bij mij loopt het geluid wel goed en ik heb incidenteel soms dat HDTV vastloopt, even zappen en terug en loopt weer goed. Beetje traag met zappen, maar verder ben ik zeer tevreden.
Welke Flatscreen TV heb je?

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Op één van de nieuwste modellen JVC LCD HD TV's werkt HDMI audio iig niet. Alle opties geprobeerd op de decoder, maar het bleef doodstil. Als ik zo lees over de tig problemen met het ding, weer duidelijk een voorbeeld van iets wat te snel op de markt is gezet en waardoor de consument dus weer vele problemen ondervind.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toni schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:42:
[...]

Ik heb precies ditzelfde probleem: op dit moment staat er bij mij firmware versie 118 op, en de meest recente versie is 119. Wellicht lost dit wat problemen op die met HDMI en geluid te maken hebben: klikjes en tikjes door het geluid heen, en de volume regeling doet het niet op mijn Samsung flatscreen LCD. Ik kan de software-update wel selecteren, maar dan geeft 'ie dezelfde melding. :/ De samsung helpdesk en casema helpdesk wijzen naar elkaar, en naar de leverancier... daar heb je dus ook niet veel aan. Gezien jouw ervaring heeft het niet zo veel zin om de ontvanger te gaan ruilen...

Is er al een oplossing? Nu gaat het geluid over een optische kabel naar mijn AV-receiver, maar ik wil ook gewoon via de tv het geluid kunnen aanzetten. 5.1 surround voor het journaal vind ik een beetje overdreven ;)
Ik heb deze ontvanger sinds kort ( dag of 10) maar bij mij staat er firmware versie 120 in? 8)7
Ik herken eigenlijk ook niet de problemen die hier beschreven staan en ik heb eerlijk gezegd een probleemloos apparaat. Over de geluidsproblemen via HDMI kan ik niets zeggen want daar hangt mijn HTPC aan en de H360R is via component aangesloten op mijn Samsung LE32R73BD. Zou Samsung bij zijn laatste versies een nog uit te brengen firmware toegepast hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik heb de DCB_H360R decoder gekocht voor € 98 ...... ( dat is nu 2 dagen geleden ) firmware 119 zit erop.

Kan niet anders zeggen het ding werkt perfect... beeld is super ... vergleken met de SD apparaten.

Verder heb ik het hele topic doogelezen en nog andere sites ... en heb niet 1 van die problemen met mijn apparaat. Alleen het zappen gaat een beetje traag .... daar kan ik me wel in vinden.

Krijg nog € 40 terug van @home ... dus ik ben zeer tevreden ... daarnaast denk ik dat sommige mensen ook niet weten hoe ze dat ding moeten instellen waardoor er problemen worden voorgedaan die er eigenlijk helemaal niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
RoaDHouse schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:50:
Ik heb de DCB_H360R decoder gekocht voor € 98 ...... ( dat is nu 2 dagen geleden ) firmware 119 zit erop.

Kan niet anders zeggen het ding werkt perfect... beeld is super ... vergleken met de SD apparaten.

Verder heb ik het hele topic doogelezen en nog andere sites ... en heb niet 1 van die problemen met mijn apparaat. Alleen het zappen gaat een beetje traag .... daar kan ik me wel in vinden.

Krijg nog € 40 terug van @home ... dus ik ben zeer tevreden ... daarnaast denk ik dat sommige mensen ook niet weten hoe ze dat ding moeten instellen waardoor er problemen worden voorgedaan die er eigenlijk helemaal niet zijn.
Waar heb je deze dan aangeschaft als ik mag vragen, voor 100 euro wil ik wel proberen.
Maar om 300 euro uit te geven aan dit ding is teveel.

Iemand trouwens ervaring icm een Pioneer plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal

Welke LCD tv heb je aangesloten? Hoe heb je hem aangesloten: HDMI of component?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024

Bij mij ging in het begin alles ook goed op het wat trage zappen na. Precies zoals jij zegt dus. Wel component aangesloten dus dat scheelde qua problemen. Maar na een tijdje krijg je pas gedoe. Dan gaat hij nog trager zappen, reageren de cijfertoetsen van de afstandsbediening niet meer.

Voor dat trage zappen zou in de eerstvolgende firmware wel een fix komen schijnt. Eind oktober is de laatsgenoemde datum daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Swoosh schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:49:
[...]

Bij mij ging in het begin alles ook goed op het wat trage zappen na. Precies zoals jij zegt dus. Wel component aangesloten dus dat scheelde qua problemen. Maar na een tijdje krijg je pas gedoe. Dan gaat hij nog trager zappen, reageren de cijfertoetsen van de afstandsbediening niet meer.

Voor dat trage zappen zou in de eerstvolgende firmware wel een fix komen schijnt. Eind oktober is de laatsgenoemde datum daarvoor.
Kan me niet voorstellen dat het zappen langzamer gaat naar een paar weken of maanden .... verder lig ik ook niet wakker van de problemen die hier verteld worden. Sommige dingen worden altijd een beetje overdreven. Ik heb bewust gewacht met aanschaffen deze decoder omdat alles wat net op de markt is vaak problemen geeft. Daarnaast heeft het me ook nog eens 240 Euro bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
RoaDHouse schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:26:
[...]

Kan me niet voorstellen dat het zappen langzamer gaat naar een paar weken of maanden .... verder lig ik ook niet wakker van de problemen die hier verteld worden. Sommige dingen worden altijd een beetje overdreven. Ik heb bewust gewacht met aanschaffen deze decoder omdat alles wat net op de markt is vaak problemen geeft. Daarnaast heeft het me ook nog eens 240 Euro bespaart.
Jij kan het je niet voorstellen, maar toch is het zo. Ik heb het zelf ervaren en zo ook velen anderen die er melding van deden. Ik weet de oorzaak niet maar het lijkt erop dat het te maken heeft met de tijd dat hij aan staat. Standby telt ook mee. Of hij te heet wordt en het daardoor komt of de software op een gegeven moment niet soepeltjes meer werkt..I don't know, maar Samsung schijnt het dus te gaan oplossen met nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn decoder nu ong een week en het enige waar ik last van heb is de trage reactietijd van de decoder. Het menu gaat soms vervelend sloom en daarna weer redelijk. Vergeleken met de sd decoder 9401R is deze een slak. Ik hoop dat dit met de software update verholpen is.
Ik denk dat de nieuwe lading decoders minder last heeft van problemen dan de eerste generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik ben hier een tijdje weggeweest en lees nu dat er nog erg veel problemen zijn met de decoder.
Net voor het WK voetbal kreeg ik deze decoder.
HDMI werkte niet, niet via mijn Denon 3806 en ook niet rechtstreeks naar de Panasonic TH-50PV500.

Op een gegeven moment ben ik eens met de HDMI kabel(s) gaan stoeien.
Tot mijn verbazing waren er 3 kabels die niet of slecht werkte en één kabel die het perfekt doet zowel via de Denon alswel direkt op de Panasonic.

De kabels die het niet deden waren goedkope weggooikabels, zag er goedkoop en slecht uit en dat was ook zo.
Een ander die het niet werkte was een dure vd Hulst kabel van 2 meter, deze kabel viel geregeld weg na een paar minuten of een paar dagen.
Na wat gerommel aan de stekker werkte hij dan weer zolang het duurde.
Deze kabel heb ik toen geruild voor een kortere vd Hulst en die heeft de laatste 3 maanden zonder problemen gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
RoaDHouse schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:26:
[...]

Ik heb bewust gewacht met aanschaffen deze decoder omdat alles wat net op de markt is vaak problemen geeft. Daarnaast heeft het me ook nog eens 240 Euro bespaart.
Waar en hoe heb je dat gedaan dan om voor 60 euro deze decoder in huis te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ibby2 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:03:
[...]

Waar en hoe heb je dat gedaan dan om voor 60 euro deze decoder in huis te hebben?
@home zegt gewoon: "Koop alsjblieeeft onze HDTV decoders! Pleeaaaasssse!!!, krijg je 40 euro"
_/-\o_ << knielende @home

:N

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 12-10-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:34:
[...]

@home zegt gewoon: "Koop alsjblieeeft onze HDTV decoders! Pleeaaaasssse!!!, krijg je 40 euro"
_/-\o_ << knielende @home

:N
Ja, ik zie de actie wel staan maar bij die € 99,- bruto hoort volgens @home een Samsung 9401R?

Samsung DCB-9401R digitale ontvanger met gratis MP3-speler Prijs (incl. btw) Shop@Home €99,00

Samsung DCB-H360 HD (zwart of zilver) met gratis MP3-speler Shop@Home €285,00

Deze allernieuwste topontvanger van Samsung biedt toegang tot High Definition programma’s en geeft digitale beeld- en geluidskwaliteit vlekkeloos door. Voor de mooiste digitale televisie van @Home. Bovendien sluit dit apparaat naadloos aan op de modernste HD-Ready televisies.

Ontvang €40 extra korting!
Probeer nu twee maanden vrijblijvend TV Digitaal Extra met tot maar liefst 100 tv-zenders en 30 non-stop muziekkanalen, en ontvang € 40,- korting op de aanschaf van uw digitale ontvanger! Deze korting wordt in mindering gebracht op uw abonnementsgeld na de proefperiode. Beter en meer tv kunnen kijken met TV Digitaal van @Home wordt nu wel heel goedkoop.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_O-
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:43:
[...]

Deze allernieuwste topontvanger van Samsung biedt toegang tot High Definition programma’s en geeft digitale beeld- en geluidskwaliteit vlekkeloos door. Voor de mooiste digitale televisie van @Home. Bovendien sluit dit apparaat naadloos aan op de modernste HD-Ready televisies.
:Y
:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N :N _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb de decoder helemaal niet van @home ... deze heb ik gewoon in de winkel gekocht.

Zeg alleen maar dat deze Samsung decoder lekker goedkoop heb gekocht, en dat ik ook nog € 40 terug krijg van @home. Dus dit apparaat kost me € 58

Kan me dus goed voorstellen dat mensen balen als ze dat ding voor € 298 hebben gekocht.

( die van mij wordt ook niet warm.... ook niet na 20 uur aan te hebben gestaan )

Mochten er wel problemen ontstaan dan haal ik gewoon een andere .. voor die € 58 lig ik er niet wakker van. Maar tot nu toe ben ik er tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de meeste mensen vragen zich af in welke winkel je hem hebt gekocht :)
en je hebt hem niet bij @home, maar je krijgt wel 40eu van ze terug? moet je zeker bonnetje opsturen ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 13-09 10:23
Een Sony 40V2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
THX,

Ik heb een philips 37pf9731 en ik lees allen maar ellende over de koppeling van deze decoder in combinatie met deze philips TV. Het heeft dus weinig zin voor mij deze nu goedkope decoder aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
RoaDHouse schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:50:
Ik heb de decoder helemaal niet van @home ... deze heb ik gewoon in de winkel gekocht.

Zeg alleen maar dat deze Samsung decoder lekker goedkoop heb gekocht, en dat ik ook nog € 40 terug krijg van @home. Dus dit apparaat kost me € 58

Kan me dus goed voorstellen dat mensen balen als ze dat ding voor € 298 hebben gekocht.

( die van mij wordt ook niet warm.... ook niet na 20 uur aan te hebben gestaan )

Mochten er wel problemen ontstaan dan haal ik gewoon een andere .. voor die € 58 lig ik er niet wakker van. Maar tot nu toe ben ik er tevreden mee.
Hoe heb je hem aangesloten en op welk merk/type TV en waar heb je de decoder gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

RoaDHouse schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 00:50:

Nu snap ik nog steeds niet hoe je nou precies 40 euro van @home hebt gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MaCe1337 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Nu snap ik nog steeds niet hoe je nou precies 40 euro van @home hebt gekregen :?
@home geeft 40 euro korting op je abbo. dus als je het tv digitaal extra pakket neemt krijg je de eerste (40/8,95=) 4,46 maand gratis van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekielja schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:22:
[...]

@home geeft 40 euro korting op je abbo. dus als je het tv digitaal extra pakket neemt krijg je de eerste (40/8,95=) 4,46 maand gratis van @home.
Quote @home;

Probeer nu twee maanden vrijblijvend TV Digitaal Extra met tot maar liefst 100 tv-zenders en 30 non-stop muziekkanalen, en ontvang € 40,- korting op de aanschaf van uw digitale ontvanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Aha, duidelijk. Nouja ik heb al tvhome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blijft een baggerding, ook voor € 58,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 15:11
Wil hem ook voor de sd gebruiken en niet zozeer voor hd, dan is €58 niet duur. Of je nou voor €100 een sd kastje koopt of je koopt deze voor €100. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

@RoaDHouse

Waar heb je precies je decoder gekocht? online is ie toch €129?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb hem bij Nexio gekocht http://www.nexio.nl/ maar ben bang dat hij ze niet meer heeft. Wou er namelijk nog 1 kopen voor mijn buurman.... dus gebeld maar hij had ze allemaal in no time verkocht.

Hij krijgt ze volgens mij volgende week weer binnen maar weet niet of hij ze voor dezelfde prijs kan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:38:
[...]

Quote @home;

Probeer nu twee maanden vrijblijvend TV Digitaal Extra met tot maar liefst 100 tv-zenders en 30 non-stop muziekkanalen, en ontvang € 40,- korting op de aanschaf van uw digitale ontvanger!
Van de dealersite:
Vanaf 28 augustus t/m 15 oktober start @Home met een nieuwe actie voor TV Digitaal:

40 euro korting op elke digitale ontvanger bij afsluiten van een abonnement op TV Digitaal Extra, Film1, Sport1 of TV HD.

Klanten kunnen de abonnementen 2 maanden Vrijblijvend Proberen. Indien de klant besluit na de 2 maanden abonnee te blijven op een betaalde zender dan ontvangt de klant de beloofde 40 euro op de factuur terug, deze wordt verrekend met de te betalen abonnementsgelden. Wanneer de klant binnen deze 2 maanden zijn aanvullend abonnement opzegt, en geen ander aanvullend abonnement meer afneemt, zal de 40 euro korting NIET worden verrekend met de abonnementsgelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik heb vandaag een samsung H360R gekocht met een samsung LE32R71B televisie.
Wat een drama die decoder :(
HDMI werkt helemaal niet op de samsung tv.
component aangesloten op de samsung tv, als ik de decoder op 1080i zet, dan is het beeld slecht, en staat regelmatig stil. Ook is het beeld veel te veel verzadigd met rood.
Wanneer ik de decoder op 720p zet zijn de problemen met het beeld gedeeltelijk verholpen, dan ziet het er wel ok uit.
Maarja, als ik dan een HD zender wil kijken? Moet ik em dan eerst weer op 1080i zetten?

Zijn er meer mensen met dezelfde problemen, of is mijn decoder gewoon stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Ik heb zojuist de H360R besteld bij DirectSale voor 129,- en ben erg benieuwd hoe de kwaliteit van dat ding is. Het lijkt me erg leuk om HD zenders te kijken. Verder lijkt mij dat upscalen van de SD beelden ook een mooie vooruitgang :)

Ik ben van plan om de de H360R met een HDMI kabel aan te sluiten op me 32' lcd scherm en het digitale geluid via een optische kabel naar met 5.1 geluidsinstallatie te sturen. Me XBOX360 zit al op de component aangesloten dus vandaar dat ik dan de H360R op HDMI wil doen. Ik hoop dat ik geen problemen er mee zal ondervinden.

Ik ben benieuwd wanneer ik hem binnen krijg :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik heb vandaag mijn decoder binnengekregen van directsale en aangesloten op een philips cineos 42PF9966 TV (plasma)

Ik heb hem aangesloten via HDMI > DVI met een kabel van HQ silverline
Over HDMI geluidsperikelen heb ik dus weinig te zeggen.

Ik heb superstrak beeld, SD kanalen zijn echt veel beter dan mijn oude nokia vind ik en het trage zappen valt nog mee. De decoder heeft genoeg ruimte om te ademen dus hitteproblemen heb ik niet.
Ik heb ab-so-luut geen last van wegvallend beeld. Ik heb er vertrouwen in dat ik weinig problemen krijg, maar als ik ze krijg moet ik dus met een brakke component > vga > DVI kabelcontraptie werken en dat vind ik niet echt wat. (TV heeft alle hi-def ingang over 1 DVI poort lopen, VGA, YPbPr, DVI)

Het geluid heb ik aangesloten op de TV met RCA kabels.
Op de yamaha DSP-AZ1 zit hij aangesloten met een optische kabel.

Het grappige is dat de volumeregeling dus wel werkt op de analoge maar niet op de digitale uitgang. Voor mij geen probleem met volumeregeling want ik regel het filmgeluid toch altijd via de versterker.

Ik stoor me wel aan het feit dat er maar 2 beeldoprekmogelijkheden zijn (lees: wel of niet oprekken :P) want je hebt vaak breedbeelduitzendingen die niet anamorf zijn, en dan zit je dus naar een zwart omlijste uitzending te kijken, als je hem rekt dan heb je boven en onder nog balken. Ik heb hem nu op oprekken staan want daar kan ik iets beter mee leven dan een fotolijst.

Ik hoop dat er ooit nog de functie komt om on the fly te wisselen, en dat je dus ook een optie krijgt om de "nep" 16:9 uitzendingen te zoomen. Mijn TV zoomt nl niet op HD.

1080i trilt redelijk bij mij maar ik denk dat dat aan brakke interpolatie komt door mijn TV.
720p oogt iets minder scherp maar is wel rustiger. Ik moet nog zien wat ik prettiger vind.

edit: ik had net nog dat de cijfertoetsen het niet deden, en het indrukken van de STB toets linksboven verhielp dat, misschien een bruikbare tip

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 14-10-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
edit: ik had net nog dat de cijfertoetsen het niet deden, en het indrukken van de STB toets linksboven verhielp dat, misschien een bruikbare tip

Dat bedoel ik dus .... veel mensen weten ook niet hoe ze ermee om moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Die van mij is er nu ook mee gestopt, afstandsbediening werkt niet meer en loopt continue vast
mooi product dat samsung..... :'( not.... komt volgens mij nooit meer goed met de 360...
zijn er al andere merken op de markt dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mijn vader kocht plm. twee weken geleden een Samsung HDTV decoder en heeft de smartcard telefonisch aangemeld op dezelfde dag. Tot nu toe werkte het allemaal lekker (nou ja, op wat gezeik met de Samsung decoder na, maar goed).

Sinds vannacht heeft hij op alle zenders E19 Preview periode verlopen, behalve op NL1 (die doet het gewoon normaal). Ook kreeg hij op sommige zenders even de melding E48 Geen signaal.

Vandaag gebeld met TV Home. Totdat ik melding maakte van de E48-melding die m'n vader een paar keer had gezien, ging alles goed - ze zou een signaal versturen en alles zou binnen plm. een half uur weer ok moeten zijn. Toen ik echter meldde dat m'n vader ook enkele keren kort een E48 had gezien, sloeg de medewerkster om en begon ze de bekabeling de schuld te geven van alles. Het kon onmogelijk aan TV Home liggen.

Dat terwijl de kabel echt niet spontaan kapot gaat èn NL1 het gewoon perfect doet op 80% signaalsterkte en een BER van 0! Tevens kwam m'n vader er zojuist achter dat hij ook nog het kanaal kon bekijken met het HDTV zenderoverzicht. En zojuist kreeg hij opeens ook weer The Box erbij.

Kortom: aan de kabel kan het toch echt niet liggen, anders zouden er zware problemen zijn met de signaalsterkte en BER - of hij zou geen enkele zender hebben.

Punt is nu: is de decoder de schuldige of TV Home?

(ps: erg slecht van TV Home, toen ik aangaf dat de kabel echt niet het probleem kon zijn en zij bleef benadrukken dat het wel zo zou zijn, gooide ze de hoorn erop - goede klantenservice hoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 13-09 06:14
Ik heb inmiddels deze decoder geruime tijd.

Ik heb een vraagje met betrekking tot de afstandsbediening. Ik heb een Onkyo 603E receiver waarvan je de AB kunt programmeren.

Alles lijkt goed te gaan. Ik zet de AB in programmeer modus, geef aan welke toets ik wil programmeren (lampje gaat knipperen), en richt vervolgens met de Samsung AB op mijn receiver AB en druk op de Samsung AB een toets in. De receiver AB knippert weer (zoals het hoort).

Maar wat ik ook doe, mijn Samsung decoder wil niet reageren op de receiver AB.

Zijn er hier meer mensen die hiermee bezig zijn geweest? En is het iemand al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online
Wildfire schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 14:43:

Punt is nu: is de decoder de schuldige of TV Home?
Zo te lezen is idd je smartcard simpelweg niet geregistreerd, en dan gaat idd alles na 2 weken op zwart, op enkele zenders na.

oplossing 1; met veel pijn en moeite @home de kaart alsnog laten registreren.

Oplossing 2: ff naar de winkel lopen, voor 15 euro een nieuw kaartje kopen, die via internet gelijk registreren, en vervolgens je nergens meer druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Tekielja schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:02:
[...]

Zo te lezen is idd je smartcard simpelweg niet geregistreerd, en dan gaat idd alles na 2 weken op zwart, op enkele zenders na.

oplossing 1; met veel pijn en moeite @home de kaart alsnog laten registreren.

Oplossing 2: ff naar de winkel lopen, voor 15 euro een nieuw kaartje kopen, die via internet gelijk registreren, en vervolgens je nergens meer druk over maken.
Het is opgelost, eindelijk... bleek dat @Home per ongeluk de oude smartcard had geactiveerd voor HDTV... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
luie-steffie schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:34:
Ik heb vandaag een samsung H360R gekocht met een samsung LE32R71B televisie.
Wat een drama die decoder :(
HDMI werkt helemaal niet op de samsung tv.
component aangesloten op de samsung tv, als ik de decoder op 1080i zet, dan is het beeld slecht, en staat regelmatig stil. Ook is het beeld veel te veel verzadigd met rood.
Wanneer ik de decoder op 720p zet zijn de problemen met het beeld gedeeltelijk verholpen, dan ziet het er wel ok uit.
Maarja, als ik dan een HD zender wil kijken? Moet ik em dan eerst weer op 1080i zetten?

Zijn er meer mensen met dezelfde problemen, of is mijn decoder gewoon stuk ?
Ik heb vandaag mijn decoder omgeruild.
Probleem opgelost :)
Deze decoder doet het prima op de HDMI uitgang, en ook het beeld op 1080i ziet er nu in eerste instantie prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik zag net op mijn nokia dat er een nieuwe zender bij kwam, en ik keek dus op new1, dat was het HD infokanaal. Waar nu dus Discovery HD bijstaat.

Hulde! _O_

Ik kan het alleen niet bekijken want het HDTV gebeuren is bij me pa thuis :P

Misschien kan iemand even verifiëren dat kanaal 303 daadwerkelijk uitzendt.

Ik ben hier super blij mee want NGC is toch iets teveel natuur meuk voor mijn smaak (natuur meuk doet het wel leuk als demomateriaal, dat wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Vanmorgen een email gekregen dat de H360R van Direct Sale naar mij verzonden is en dat deze woensdag of donderdag moet aankomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Volgens mij zijn alle HD decoders zo'n beetje met een scherpe prijs weggedumpt.
Alle sites en winkels die deze decoder in de actie hebben gehad voor € 119 of € 129 zijn uitverkocht.

Zou er misschien een opvolger aan zitten te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ibby schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:05:
Alle sites en winkels die deze decoder in de actie hebben gehad voor € 119 of € 129 zijn uitverkocht.

Dan zouden we het wel weten denk ik, winkelkiers hebben tegenwoordig echt niet meer informatie tot hun beschikking dan wij...

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 17-10-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:14:
Vanmorgen een email gekregen dat de H360R van Direct Sale naar mij verzonden is en dat deze woensdag of donderdag moet aankomen. :)
Direct Sale verkoopt hem niet meer ...............staat niet meer op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jongens, ik heb nu een weekje mijn exemplaar en ik moet helaas toch wat dingetjes constateren die me dwars zitten:

1) In de zaplijst een pagina naar beneden springen moet met de pijl omhoog :o
2) Software Update werkt niet.'Kan niet updaten'
3) Ik krijg bijna elke keer bij het uit standby halen dat de preview periode verlopen is. Soms moet ik het apparaat even laten staan, soms moet hij weer in standby, soms moet ik zappen.
4) Nummers intoetsen om te zappen reageert erg langzaam.

Klinkt stom maar ik denk dat alle 4 de problemen prima met een software update op te lossen zijn. Momenteel heb ik versie 118. Ik dacht dat 119 al uit was?

Ach, ik mopper wel, maar ik ben er meer tevreden mee dan met mn SD samsung, dus momenteel sta ik nog op winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:13:
Jongens, ik heb nu een weekje mijn exemplaar en ik moet helaas toch wat dingetjes constateren die me dwars zitten:

1) In de zaplijst een pagina naar beneden springen moet met de pijl omhoog :o
2) Software Update werkt niet.'Kan niet updaten'
3) Ik krijg bijna elke keer bij het uit standby halen dat de preview periode verlopen is. Soms moet ik het apparaat even laten staan, soms moet hij weer in standby, soms moet ik zappen.
4) Nummers intoetsen om te zappen reageert erg langzaam.

Klinkt stom maar ik denk dat alle 4 de problemen prima met een software update op te lossen zijn. Momenteel heb ik versie 118. Ik dacht dat 119 al uit was?

Ach, ik mopper wel, maar ik ben er meer tevreden mee dan met mn SD samsung, dus momenteel sta ik nog op winst.
Ik heb versie 119 dus je zou moeten kunnen updaten.
punt 3 is normaal geloof ik, want bij de samsung sd decoder had ik dit ook. Ik denk dat dit gewoon het opstart proces is. Gewoon even laten staan, je hoeft niet te zappen.
punt 4 heb ik ook last van. De decoder is over het algemeen wat traag, maar samsung zou eind oktober met een software update komen die dit oplost.
En betreft punt1, hoe ga jij een pagina omhoog of omlaag in de zenderlijst? Ben er niet achter namelijk. Op de sd decoder kon je op page+/- drukken, naar links of rechts dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:43:
[...]

Ik heb versie 119 dus je zou moeten kunnen updaten.
punt 3 is normaal geloof ik, want bij de samsung sd decoder had ik dit ook. Ik denk dat dit gewoon het opstart proces is. Gewoon even laten staan, je hoeft niet te zappen.
punt 4 heb ik ook last van. De decoder is over het algemeen wat traag, maar samsung zou eind oktober met een software update komen die dit oplost.
En betreft punt1, hoe ga jij een pagina omhoog of omlaag in de zenderlijst? Ben er niet achter namelijk. Op de sd decoder kon je op page+/- drukken, naar links of rechts dus.
Pagina omhoog/omlaag doe ik met de channel up/down knopjes (naast de volume knop) maar die gaan precies verkeerd om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe thanks. Bij mij gaat het btw ook andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Niet online

Nee, helaas niet, dit was slechts een tijdelijke prijsverlaging van Samsung, omdat de 9401, de SD-decoder dus, totaal niet meer leverbaar was. Nu daar weer voorraad van is, levert Samsung de 360 niet meer tegen het lage tarief.. oftewel, als je nog een goedkope 360 wil, moet je heel snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Misschien heeft het te maken met de introductie van de DCB P850R?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
SgtStrider schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:28:
[...]

Misschien heeft het te maken met de introductie van de DCB P850R?
Ik zat net dat apparaatje te bekijken maar zo te zien is deze niet HD en heeft ook geen component of HDMI uitgang maar wel weer een HDD :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Sir_Hendro schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:51:
[...]

Ik zat net dat apparaatje te bekijken maar zo te zien is deze niet HD en heeft ook geen component of HDMI uitgang maar wel weer een HDD :/
We mogen waarschijnlijk toch niet opnemen in HD, stel je voor zeg dat je een beter-dan-dvd kwaliteit zo van de TV kan opnemen, dan loop je als filmtoko veel geld mis.

Althans zo denken de grote jongens die het helaas nog voor het zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Woei me H360 is binnen! Na wat gekut heb ik hem aan de praat. Ik zet hem dus net op nederland 1 en toen verscheen er 4:3 beeld dus ik keek ff op de AB en drukte op 'Video Output' en nu heb ik geen beeld meer :P Hij reageerd niet eens op de AB meer zelfs... ehm... wat moet ik nu doen??

//edit
nvm, ik heb de schakelaar achter ggebruikt om hem uit en dan weer aan te zetten. Nu doet ie het weer :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-10-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Sir_Hendro schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:34:
nvm, ik heb de schakelaar achter ggebruikt om hem uit en dan weer aan te zetten. Nu doet ie het weer :)
Standaard procedure hé bij gebreken!

Maar euh, werkt ie nu goed?
Goed beeld,
HDMI aangsloten?

Meer informatie is altijd welkom voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:48:
[...]
Dan kun je hem nog via deze site bestellen:
http://www.mijnvoordeelpa...hp?pagina=bestellen2&id=8

Daar wordt de decoder door Direct Sale aangeboden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:48:
[...]

Ik heb m dinsdag de 17e besteld, ook een bevestiging gekregen. Daarna was ie van de site verdwenen...

Hoe land duurde het bij de anderen? Van bestellen tot leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door 652cc op 18-10-2006 20:12 ]

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hier even mijn verslagje.

Vandaag kwam er rond 15:30 een leuk pakketje binnen.

De verpakking is verwijdert en:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r001.jpg

Het is een doos!
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r002.jpg

En toen was ie open:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r003.jpg

Alle shit eruit:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r004.jpg

De bijgeleverde kabels:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r005.jpg

De AB:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r006.jpg

De H360R zelf:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r007.jpg

En zo staat hij in de tv meubel:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/h360r008.jpg

Ik moet zeggen dat ik een beetje een noob ben hoor. Eerst dat ding aangesloten en toen wilde ik wat met de instellingen gaan klooien maar dan moest je eerst een pin code invoeren. Dat was even zoeken maar toen vond ik het. Het is dus 0000. Verder had geen flauw idee hoe ik het beeld moest krijgen. Dus ging ik even naar multikabel.nl en daar vond ik wat gegevens die ik moest invoeren. Hierna kwam er dan eindelijk een mooie lijst met zenders binnen :*)

Eerst sprong nederland 1 dus voor me kiezen op 4:3 formaat maar ik hou niet van kader aan de zijkant dus ging ik met de AB spelen en ineens was me beeld weg en en reageerde de H360R niet meer op de commandos. Als je iets op de AB indrukt dan brand er een rood lampje op de H360R dat hij het heeft ontvangen. Dat lampje reageerde wel maar de H360R deed verder niks. Dit probleem heb ik kunnen verhelpen door de schakelaar achter even te gebruiken om hem uit en weer aan te zetten.

Later in de avond had ik nog een keer een probleem. Ik was even me 360 aan het testen en toen ik daarna terug schakelde naar de H360R op me TV kreeg ik alleen nog maar groen beeld. :/ Ook hier was de oplissing weer het gebruik maken van de magische schakelaar op de achterkant. :P

Ik heb dus een 32 inch HDTV die de beschikking heeft over 1x HDMI, 1x Component, 1x VGA, 2x SCART en 1x COAX antenne.

Ik had dus al een PC aangesloten op HDMI en een 360 op component. Nu ik de H360R erbij heb wilde ik in de eerste instantie de PC op VGA gaan doen, de 360 op component laten en dan de H360R op HDMI doen. Wat ik hiervoor moet aanschaffen is dit:

- 1x HDMI kabel
- 1x VGA kabel
- 1x Optische kabel (om digitaal geluid naar me geluidsset te sturen)

Nu bleken die HDMI kabels echt belachelijk duur te zijn. Bij de BCC kwamen ze dood leuk met een HDMI kabel van 99,- :/ Ik vertelde ze dat ik dat een 'beetje' duur vind voor een kabeltje. Toen kwamen ze met eentje van 50,- :|

Tja ik bleef die kabels duur vinden dus besloot ik het anders te doen. Namelijk zo:

PC -> HDMI
XBOX360 -> VGA + Optisch
H360R -> Component + Optisch

Verder heb ik ook nog het starters pakket van Multikabel in de winkel gekocht waar zo een kaart bij zit. Deze heb ik nodig om extra zenders te kunnen aanvragen. Ik wil namelijk graag Cartoon Network met al die geweldige tekenfilms hebben en hun HD kanelen pakket met discovery enzo.

Nou ja, alles werkt nu. De beeld kwaliteit ziet er erg nice uit en het geluid is ook om van te smullen. Ik heb dus niks te klagen verder :)

Een foto van hoe het er nu in zijn geheel erbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 13:09
dus beste sir hendro, bij u doet de optische kabel naar de versterker het geluid en heeft u beeld aangesloten via component??
en welke versies van loader/sw/ h/w ,gebruikt uw decoder,dit is te vinden in menu systeem-systeeminformatie,
groeten.

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
markborgen schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:48:
dus beste sir hendro, bij u doet de optische kabel naar de versterker het geluid en heeft u beeld aangesloten via component??

Ja, dat staat ook in mijn tekst hierboven.

en welke versies van loader/sw/ h/w ,gebruikt uw decoder,dit is te vinden in menu systeem-systeeminformatie,
groeten.
whoops vergeten te vermelden :P

Loader Ver. : 106
Main S/W Ver. : 119
H/W Ver. : 501

Volgens de H360R zijn er geen updates beschikbaar via multikabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 18-10-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KawaBmw7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb gisteren deze decoder ook gekocht en via component aangesloten op mijn Philips 37PF9830 omdat het via HDMI niet werkt. Het geluid heb ik nu nog op mijn versterker aangesloten met een optische kabel want de tv heeft alleen een coax aansluiting op EXT4 (component dus). Heb hier in het topic al gelezen dat ik daar een kastje voor kan kopen die optisch dus omzet naar coax.

Nu heb ik er ook een dvd recorder bij gekocht (Sony RDR-HX825s) en die aangesloten via HDMI, beeld is prima als ik dvd kijk maar de tuner van de recorder geeft geen mooi beeld. Ik heb de HDMI kabel er is afgehaald en een goeie scartkabel geprobeerd maar het resultaat blijft precies hetzelfde. De antennekabel heb ik nu vanuit de muur als eerste naar de decoder, dan naar de dvd recorder, en dan naar de tv.
Het vreemde is dus dat de tuner van de recorder als enigste geen goed beeld geeft, het analoge signaal van de tv is wel goed en decoder werkt (tot nu toe) ook prima. Ik heb al een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik de recorder gekocht heb dus nu maar hopen dat hun met een oplossing komen voor het slechte beeld van de tuner in de recorder.

Vervolgens heb ik de decoder met een scartkabel op de recorder aangesloten, want ik wil nu natuurlijk zo af en toe ook wat opnemen van de extra zenders die je hebt met tvhome. Het probleem is nu dat ik daar wel beeld heb maar geen geluid. Ik heb al diverse instellingen voor het geluid veranderd in de decoder en de recorder maar zonder resultaat dus.
Weet iemand misschien waar dat aan kan liggen want ik weet het zelf niet meer.

Alvast bedankt.

Edit:

Probleem met het geluid is opgelost, weet niet precies waar het nou aan lag maar het werkt tenminste.
Nu nog hopen dat het bedrijf waar ik de recorder heb gekocht of iemand van hier een oplossing weet voor het slechte beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door KawaBmw7 op 18-10-2006 23:24 ]

bmwunited.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Sir_Hendro schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:33:

Nu bleken die HDMI kabels echt belachelijk duur te zijn. Bij de BCC kwamen ze dood leuk met een HDMI kabel van 99,- :/ Ik vertelde ze dat ik dat een 'beetje' duur vind voor een kabeltje. Toen kwamen ze met eentje van 50,- :|
50 euro? Afzetters :/

Ik heb zelf een kabel van HQ voor 25 euro, en er is ook nog een goedkope variant van een tientje.

Gekocht bij Onderdelenhuis Plentyparts, volgens mij zit er in hilversum ook een.

Ik werk er zelf maar dan in almelo en ik heb er dus ook geen 25 voor betaald,
maar het hoeft echt niet duur te zijn!

[ Voor 82% gewijzigd door mace op 18-10-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
MaCe1337 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:35:
[...]

50 euro? Afzetters :/

Ik heb zelf een kabel van HQ voor 25 euro, en er is ook nog een goedkope variant van een tientje.

Gekocht bij Onderdelenhuis Plentyparts, volgens mij zit er in hilversum ook een.

Ik werk er zelf maar dan in almelo en ik heb er dus ook geen 25 voor betaald,
maar het hoeft echt niet duur te zijn!
Ja daar was ik ook eigenlijk vannuit gegaan. Ik had verwacht dat ik gewoon een deugende HDMI kabel kon krijgen voor 25,- maar toen ze over een HDMI kabel van 99,- begonnen maakte ik maar snel andere plannen. ik heb dus alleen een extra optische kabel gekocht voor de H360R en gewoon de bijgeleverde component kabel gebruikt.
Misschien koop ik dan binnenkort wel ergens zo een HDMI kabel voor 25,- want 50,- vind ik erg veel geld voor een kabel. Volgens mij hoor ik 5 miljoen chinezen keihard lachen als ik de HDMI kabel van 99,- koop die hun voor hoog uit 5,- produceren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:39:
[...]
Volgens mij hoor ik 5 miljoen chinezen keihard lachen als ik de HDMI kabel van 99,- koop die hun voor hoog uit 5,- produceren. :+
Ik denk dat dit zeker het geval is.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Sir_Hendro schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 21:39:
[...]

Misschien koop ik dan binnenkort wel ergens zo een HDMI kabel voor 25,- want 50,- vind ik erg veel geld voor een kabel.
Inderdaad:
http://www.allekabels.nl/na/0/6327/HDMI-KABEL.html

Professionele Goldplated HDMI kabel € 26,40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een dag deze Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger in bezit. Ik heb een schitterend beeld,

nog geen HDTV maar een gewone breedbeeld televisie aangesloten via de scart kabel.
  • het geluid, via scart kabel / of via de versterker, loopt niet synchroon met het beeld. Weet iemand waar

dit probleem door komt?
  • Verder zitter er soms "hikken" in het geluid. Het valt dan een seconde weg.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen waar deze problemen vandaan komen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ibby schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:25:
[...]

Inderdaad:
http://www.allekabels.nl/na/0/6327/HDMI-KABEL.html

Professionele Goldplated HDMI kabel € 26,40 :)
Das de mijne, maar ik heb hem dan in HDMI > DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hoe kan ik in vredesnaam de scart-in selecteren op de H360R? Ik heb net ff een game console aangesloten op de H360R om te kijken of dit mooier beeld levert maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem op scart zet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Sir_Hendro schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:26:
Hoe kan ik in vredesnaam de scart-in selecteren op de H360R? Ik heb net ff een game console aangesloten op de H360R om te kijken of dit mooier beeld levert maar ik heb geen flauw idee hoe ik hem op scart zet :X
Ik bezit er zelf geen, maar ik kan me niet voorstellen dat de H360R een SCART ingang heeft?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
Ralphie schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:35:
[...]

Ik bezit er zelf geen, maar ik kan me niet voorstellen dat de H360R een SCART ingang heeft?
Yep, die is aanwezig.
AV2 (EXT) deze aansluiting wordt gebruikt voor uw video, dvd, enz aan te sluiten.
Het is de bovenste Scart aansluiting.
De onderste gaat naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

de 360 kan niet van scart naar HDMI of component doorlussen, het is alleen bedoeld om scart door te lussen voor bijv. een videorecorder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ibby schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:05:
[...]

Yep, die is aanwezig.
AV2 (EXT) deze aansluiting wordt gebruikt voor uw video, dvd, enz aan te sluiten.
Het is de bovenste Scart aansluiting.
De onderste gaat naar de TV.
Ahh kijk :) Ik heb niks gezegd dus.

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
MaCe1337 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 00:17:
de 360 kan niet van scart naar HDMI of component doorlussen, het is alleen bedoeld om scart door te lussen voor bijv. een videorecorder.....
Haha oke! :D Ik zat me helemaal kapot te zoeken op de AB naar een knopje ervoor en daarna nog de handleiding helemaal doorzocht zonder resultaat :7

Leuk dat je dan ineens te horen krijgt dat het niet kan en dus voor niks heb lopen zoeken. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de GELUID SYNCHRONISATIE een standaard probleem van de Samsung of komt dit door Casema? Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:22:
Is de GELUID SYNCHRONISATIE een standaard probleem van de Samsung of komt dit door Casema? Kan iemand mij helpen?
Ik zelf heb er geen last van. Volgens mij ligt het aan je kabel leverancier. Ik had wel een paar dagies terug een keer dat het geluid bij National Geographics HD niet gelijk liep met het beeld maar na een minuut sprong het beeld voor een seconde op zwart en het geluid viel weg en toen 'plop' was alles weer terug in perfecte status. Dit leek er meer op dat dit door Multikabel kwam dan door mijn decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Mij is opgevallen dat NGC (zowel de normale als de HD variant) een tweede audio signaal heeft (Dolby Digital Stereo).

Echter als ik hiervoor kies via mijn H360RS tuner heb ik geen geluid. Ik heb mijn tuner optisch aangesloten op een Onkyo receiver. De Onkyo receiver herkend het signaal wel want hij springt over en het display laat ook het Dolby Digital logo zien.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

WouterHelm schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 14:35:
Mij is opgevallen dat NGC (zowel de normale als de HD variant) een tweede audio signaal heeft (Dolby Digital Stereo).

Echter als ik hiervoor kies via mijn H360RS tuner heb ik geen geluid. Ik heb mijn tuner optisch aangesloten op een Onkyo receiver. De Onkyo receiver herkend het signaal wel want hij springt over en het display laat ook het Dolby Digital logo zien.

Iemand hetzelfde probleem?
Heb je in het instellingen menu de digitale uitgang wel op dolby staan en niet op PCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
hallo allemaal
vandaag mijn gerepareerde decoder ontvangen.
zelfde sw/hw loaderversie er nog op dus 106 en 119
aangesloten op Lg37lc2r via hdmikabeltje van 20 eurotjes,en gelijk weer beeld en geluid
smartcardje erin en weer digitale tv via de Delta in zeeland
wel grappig is dat toen ik mijn instellingen opnieuw invoerde, is dat je in menutje Media alleen kan kiezen uit component+composiet of composeit +rgb.?????ik heb de eerstte gekozen
HDMI keuze zit er dus niet bij...., heb trouwens weer hdmi a keuze gemaakt.
nou kastje doet het weer perfect, zapt snel.
kijken hoelang hij nu mee gaat ( vorige keer na 1 maand stuk, en 1 maand op reparatie gewacht)
nadeel is nog dat dus alle digitale info rechtstreeks naar tv gesluisd word, krijg geen geluid via een optische kabel naar mijn versterker, moet geluid via de tv doorsluisen naar mijn versterker.
misschien dat er in de volgende sw update meer keuzes zijn.

ook raar is dat de tyd niet klopt, staat al op wintertyd dus tov nu een uur te vroeg???

groeten markborgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
MaCe1337 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:57:
[...]

Heb je in het instellingen menu de digitale uitgang wel op dolby staan en niet op PCM?
Dat had ik al gechecked, maar dat stond al goed.

Maar gisteren werkte het in eens weer terwijl ik niks aangepast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
markborgen schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:47:
nadeel is nog dat dus alle digitale info rechtstreeks naar tv gesluisd word, krijg geen geluid via een optische kabel naar mijn versterker, moet geluid via de tv doorsluisen naar mijn versterker.
misschien dat er in de volgende sw update meer keuzes zijn.
Dat zou toch moeten werken. Veel mensen hebben hun tuner direct op een receiver aangesloten. Heb je dolby digital aan staan in het menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
markborgen schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 18:47:
ook raar is dat de tyd niet klopt, staat al op wintertyd dus tov nu een uur te vroeg???

groeten markborgen
Dat heb ik dus ook, als ik heb aanzet zit er zelfs 2 uur verschil in.
Maar nadat de zenders zijn opgehaald is het verschil nog maar een uur.
Ik zit overigens ook bij Delta, misschien toch iets mis bij Delta.

[ Voor 8% gewijzigd door GrrRon op 25-10-2006 09:12 ]

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markborgen
aha, toch nog gevonden, had de instellingen goed staan maar de nieuwe optische kabel was brak
kabel al een keer omgedraaid, scheen zelf rood lichtje door, nix geen geluid
toen kabel van mijn dvdspeler geleend,>>> geluid over mijn surroundset!!!!.
toch bedankt voor de tips, zo wist ik dat het toch mogelijk moest zijn.
groee :) tn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Eindelijk een werkende decoder gekregen. Met de eerste werkte de afstand bediening in het geheel NIET.

Nu de nieuwe aangesloten en na wat gerommel met de HDMI stekker een perfect beeld en geluid op mijn Philips 37PF9731. De HDMI kabel is een PROFIGOLD kabel. Vooralsnog gaat het zappen snel en heb ik nog geen problemen waargenomen.

(ik hou mn vingers gekruist) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:47
Wat is snel met zappen? Ik heb meestal wel een vertraging van 2 á 3 seconden. Het is niet heel hinderlijk, maar snel is het zeker niet.

Ik zal vanavond ook eens gaan rommelen om het met HDMI werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manvanstaal schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 15:41:
Eindelijk een werkende decoder gekregen. Met de eerste werkte de afstand bediening in het geheel NIET.

Nu de nieuwe aangesloten en na wat gerommel met de HDMI stekker een perfect beeld en geluid op mijn Philips 37PF9731. De HDMI kabel is een PROFIGOLD kabel. Vooralsnog gaat het zappen snel en heb ik nog geen problemen waargenomen.

(ik hou mn vingers gekruist) _/-\o_
Hou ons op de hoogte de komende tijd aub, heb dezelfde tv en mij lukt het niet.
Trouwens toch te triest voor woorden dat je met de stekker moet gaan lopen kloten om een goed beeld te krijgen.Is samsung soms overgenomen door een of ander koreaans baggerbedrijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
bassio schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:11:
Wat is snel met zappen? Ik heb meestal wel een vertraging van 2 á 3 seconden. Het is niet heel hinderlijk, maar snel is het zeker niet.

Ik zal vanavond ook eens gaan rommelen om het met HDMI werkend te krijgen.
2 a 3 seconden is snel zat en niet hinderlijk. Bij mij hetzelfde als bij jou. Maar ik heb eerdere berichten gelezen dat het wel 30 seconden zou duren. 8)7 .

P.S.
Ook bij digitenne duurt het 2 a 3 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:41:
[...]

Hou ons op de hoogte de komende tijd aub, heb dezelfde tv en mij lukt het niet.
Trouwens toch te triest voor woorden dat je met de stekker moet gaan lopen kloten om een goed beeld te krijgen.Is samsung soms overgenomen door een of ander koreaans baggerbedrijfje?
De HDMI kabel er rustig insteken (lijkt wel voorlichting O-) ) rechts naast de HDMI aansluiting zit een kabel bevestigings palletje. Een kabelbindertje losjes rondom de HDMI stekker heen gelegd en deze vervolgens met een andere kabelbinder aan het palletje bevestigd en heeeeeeel voorzichtig strak getrokken net zolang tot het beeld op de tv blijft!!!!! Voorzichtig de decoder om zijn stek gezet en voila.

Inderdaad gewoon een waardeloze HDMI aansluiting op de decoder, maar ja!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

manvanstaal schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:51:
[...]

2 a 3 seconden is snel zat en niet hinderlijk. Bij mij hetzelfde als bij jou. Maar ik heb eerdere berichten gelezen dat het wel 30 seconden zou duren. 8)7 .

P.S.
30 seconden? 7(8)7 lijkt me een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
manvanstaal schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:51:
[...]

P.S.
2 a 3 Seconde zal het altijd duren met digitale TV. Dit omdat op het moment dat je zapt de tuner eerst een stukje moet bufferen voordat je beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:00

Kroontje

...

En de nieuwe software update is te downloaden voor abbo's van @Home. Helaas nog geen werkende HDMI verbinding op mijn Sony KDL-32V2000, maar dat was al bekend gemaakt door iemand van Essent geloof ik.

Verder was ik gisteren even bij de MediaMarkt in Zwolle en één van de audio/video medewerkers vertelde mij dat Essent met een groepje Koreanen een dag alle tv's hebben getest icm de decoder en HDMI kabels. Hij vertelde mij dat die Koreanen het op alle tv's werkend hebben gekregen, ook de Sony's?! Iemand meer info misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kroontje schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 18:17:
En de nieuwe software update is te downloaden voor abbo's van @Home. Helaas nog geen werkende HDMI verbinding op mijn Sony KDL-32V2000, maar dat was al bekend gemaakt door iemand van Essent geloof ik.

Verder was ik gisteren even bij de MediaMarkt in Zwolle en één van de audio/video medewerkers vertelde mij dat Essent met een groepje Koreanen een dag alle tv's hebben getest icm de decoder en HDMI kabels. Hij vertelde mij dat die Koreanen het op alle tv's werkend hebben gekregen, ook de Sony's?! Iemand meer info misschien?
SW = 126!

Eerste verbetering welke direct opvalt; zapsnelheid ~ 1 sec. _/-\o_

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
Is er ook wat verbeterd aan het gedrag van de ontvanger bij de z'n "nep breedbeeld" (letterbox) uitzendingen? Ik had begrepen dat de ontvanger er zelf zwarte balken bij maakt en je dit niet kunt veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Het zappen gaat inderdaad wat sneller. Maar nu hopen dat het zo blijft. Want eerder had ik ook weleens dat hij best "snel" zapte, en dan later ging het een stuk trager opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:47
Ik hoop dat deze dan ook snel voor Multikabel beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik heb hem net aan het updaten gezet. Ik had SW118, ben benieuwd welke ik krijg van Casema) en wat de verbeteringen gaan worden...

Nou ik heb 119 gekregen dus. Wel een stuk beter dan 118, stuk vlotter. Hij is nog wel onlogisch op de kanalenlijst, maar gelukkig is ie vlotter geworden.

[ Voor 37% gewijzigd door sebastius op 26-10-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wat mij is opgevallen qua vastlopers is dat wanneer je de H360R rustig gebruikt en dus niet te veel opdrachten geeft dat de kans van een vastloper flink daalt. Ik heb eigenlijk al meer dan een week geen vastloper meer gehad. :)
Ik heb wel eens dat het er op lijkt dat ie vastloopt maar dat hij dan als nog na een korte tijd weer reageerd en dan gewoon normaal verder founcioneerd met de normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Net via @home versie 126 erop gezet. Nog niet echt verschil gemerkt eerlijk gezegd.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratosNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 05:03
Is met de nieuwe update de HDMI ook stabieler of beter ?
Ik wil nl de 360 ook kopen, maar was nog wat huiverig ivm de brake HDMI werking.
Als deze nu ook beter is, wil ik de gok wel wagen.
Ik zit in het Casema gebied trouwens.
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste