Pakket: @home tv extra
Tuners: samsung 940(via scart) en samsung 360 (via component en HDMI)
Tv: Lg 32lc2r
Firmware: laatste update
Mijn ervaring is dat de samsung 940 een prima/goed beeld geeft. De samsung 360 geeft via component een iets beter beeld wat weer ten koste gaat van regelmatig kleine en korte storingen in beeld. Kleine balkjes en vakjes die als het ware het beeld daar even vast houden voor een halve seconde (met intervallen van 5 tot 30 minuten).
De samsung 360 aangesloten via HDMI-HDMI (vivanco - mediamarkt €45) gaf de eerste keer dat ik het aansloot goed beeld en geluid. Nadat ik de tuner netjes een plaats gaf in de tv-meubel ben ik een uur bezig geweest om weer beeld te krijgen via HDMI zonder resultaat. Nu vele uren verder een meerdere keren alle mogelijke instellingen geprobeerd te hebben is het mij nog maar 1 extra keer gelukt om goed beeld en geluid te krijgen. Maar omdat ik liever een andere stekkerdoos aansluiting voor de tuner wou gebruiken dacht ik die wel even te kunnen vervangen als de tuner uitstaat.
Maar na het alleen maar aanraken en verplaatsen van de stroomstekker was ik alles weer kwijt.
Soms krijg ik dan wel weer storend beeld, veel ruis en wegvallend beeld. Misschien dat ik nog een andere kabel ga gebruiken, maar zelfs met het betere beeld van de 360 over component (component wordt normaal gebruikt door een xbox 360) krijg ik het idee dat de samsung 940 zo slecht niet is.
Die zapt aanzienlijk sneller, en de afstand bediening reageert beter.
EDIT: DE STROOMSTEKKER VAN DE TUNER ER EEN PAAR KEER UIT TREKKEN EN WEER INDOEN DOET OOK WONDEREN.
Na hem te rebooten door het stroom er aftehalen doet hij het nu wel goed op de HDMI.......
[
Voor 6% gewijzigd door
SnackMasterFlex op 06-11-2006 15:37
]