[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste
Acties:
  • 230.116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 16:34

AndereKoekoek

Ping! Pong?

is er trouwens iets te doent egen het wegvallen van het beeld bij componnentaansluiting? Zat bijv. een HD docu tte kijken op NGC over bliksemverschijnselen. Bij elke bliksem viel steeds het beeld weg... erg vaak dat uurtje dus.. verder ook veel bij reclames. Het viel mij op dat het via HDMI uitgang niet het geval is, maar dan werkt het geluid bij sommige programma's niet...

af en toe echt de neiging om dat ding het raam uit te gooien. Mijn ouders wilden er ook 1 kopen nadat ze bij mij HDtv hebben gezien, maar heb ze zelf iig aangeraden om toch maar even te wachten. Net als dat ik dat bij de rest zou doen die een decoder willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197776

In bezit van Samsung DCB -9401R

Na crash (geen beeld/geluid) stekker eruit.Werken als de brandweer.

1. Veel sneller zappen, maar .............
2. PIN code foetsie , dus ook de standaard code 0000

dwz ik kan niets meer doen aangezien ik daarvoor een onbekende pincode moet invoeren.

Weet iemand hoe dat ik de Samsung kan resetten ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:57

mace

Sapere Aude

Anoniem: 197776 schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:41:
In bezit van Samsung DCB -9401R

Na crash (geen beeld/geluid) stekker eruit.Werken als de brandweer.

1. Veel sneller zappen, maar .............
2. PIN code foetsie , dus ook de standaard code 0000

dwz ik kan niets meer doen aangezien ik daarvoor een onbekende pincode moet invoeren.

Weet iemand hoe dat ik de Samsung kan resetten ? 8)7
Verkeerde topic vrind, deze gaat over de H360 HDTV ontvanger :)
probeer eens 1234

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 20-11-2006 02:15 ]

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
RichieB schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:39:
Weet iemand wat het Casema HD pakket gaat kosten als je er geen Samsung DCB-H360R bij koopt? Op het bestelformulier kan je wel kiezen voor Ik maak al gebruik van Casema Digitale Televisie en wil mijn DTV-card HDTV geschikt maken maar er staat verder geen prijs bij.
Om mezelf maar even te antwoorden: de HDTV zenders verdwijnen begin 2007 naar het Digitaal Pluspakket. Dit pakket kost EUR 9,95 per maand. De actie bij aanschaf van de DCB-H360R gaat echter alleen over de HDTV zenders, en dus niet het hele pluspakket. Aangezien de decoder bij Casema 120 euro duurder is dan elders, kan je beter zelf de decorder aanschaffen en het pluspakket nemen. Je krijgt dan veel meer zenders voor hetzelfde geld.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Peetee66
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:31
Hallo,

De DCB-H360r gekocht voor € 129 bij directsale. Aangesloten en direct naar 1.26 fw gegaan. Hierna HDMI aangesloten. Loopt nu al een maand probleemloos, geluid en beeld perfect op mijn Pioneer plasma PDP-436XDE. Enige wat ik gemerkt heb, is de de slechte aansluiting op de decoder voor HDMI; beetje aan morrelen en hij deed het, verder afblijven.
Instellingen op 720p staan. Zappen wordt in de tijd wel weer trager; ff aan/uit en het is weer een weekje ok. Ik las echter dat er in het menu de zapsnelheid is in te stellen? Deze instelling vindt ik niet.
Niks dan lof voor deze decoder, toch gekocht naar alle kritiek en geen spijt van gekregen. Zeker niet voor de prijs die ik er voor betaald heb, mijn oude nokia irriteerde mij mateloos met zijn vastlopers.

Peetee

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32
RichieB schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:11:

Om mezelf maar even te antwoorden: de HDTV zenders verdwijnen begin 2007 naar het Digitaal Pluspakket. Dit pakket kost EUR 9,95 per maand.
Dat lijkt me erg veel voor 4 HD-zenders, waarvan BBC-HD nog experimenteel is en de twee zenders die er nu zijn veel herhalingen uitzenden... NGC-HD zendt bovendien ook regelmatig ge-upscaled materiaal uit en geen echte HD. Ik weet niet hoe Discovery HD is, maar 9,95 zou ik er niet voor over hebben.

Edit:
Ehhh.. verkeerd gelezen... ik dacht dat het een apart pakket zou worden, maar je bedoelt het reeds bestaande Digitaal Pluspakket :$

[ Voor 11% gewijzigd door Mr Magic op 23-11-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81768

ik had liever een apart pakket van 3 a 4eu p/m ofzo
want dat pluspakket vind ik maar niks en straks moet ik 9,95 betalen wil ik die hd zenders

Goed nieuws is dat binnenkort eindelijk film1/sport1 HD word uitgezonden

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 24-11-2006 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 15:37
peterhoenen schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:34:
Hallo,

De DCB-H360r gekocht voor € 129 bij directsale.
Helaas niet meer te vinden voor deze prijs, deze kost daar nu € 259. ;(
Weet iemand nog een goedkope aanbieder van de DCB-H360r ?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahoetelm
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05-2022
Gisteren gekocht bij BCC in Bergen op Zoom: 200 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149989

Vulcan750 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:43:
[...]

http://www.pc-center.nl/p...?c=productdetail&aid=5030
150 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198357

Ik heb de samsung DCB-P850R terug gegeven aan de dealer omdat de dual tuner kwaliteiten onder de maat bleken, Het beeld op mijn JVC LCD scherm was rafelig en het leek dat iedereen, ook de dames,een stoppelbaard had. Dit had ik bij mijn gewone digiatele samsung tuner niet. En ook niet bij mijn nieuwe HD tuner van samsung. Wel waren de opname mogelijkheden de epg informatie en de indexering etc. wel goed. Dus als je de dual tuner HDD recorder mag uitproberen en het beeld is wel goed zul je voor die prijs je geen bult vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 08:11

The Wizard

Moderator Mobile

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186096

Weet iemand of deze decoder werkt via HDMI met Pioneer TV's? Om precies te zijn de 427xa? Ik wil graag een HDMI kabel kopen, maar ik durf het nog niet aan.

Zijn er ook mensen met ervaring met langere HDMI Kabels (7.5m +)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

RichieB schreef op donderdag 23 november 2006 @ 17:11:
[...]

Om mezelf maar even te antwoorden: de HDTV zenders verdwijnen begin 2007 naar het Digitaal Pluspakket. Dit pakket kost EUR 9,95 per maand. De actie bij aanschaf van de DCB-H360R gaat echter alleen over de HDTV zenders, en dus niet het hele pluspakket. Aangezien de decoder bij Casema 120 euro duurder is dan elders, kan je beter zelf de decorder aanschaffen en het pluspakket nemen. Je krijgt dan veel meer zenders voor hetzelfde geld.
Heb je hier een bron van?

Ten eerste weten ze bij casema hier nog niets van of zeggen ze er niets over (ik heb inmiddels meerdere mensen gesproken vanwege problemen met de HD kanalen).

Ten tweede zou dit een erg slechte zet zijn van Casema. Het riekt namelijk naar koppelverkoop. HD TV is iets heel anders dan een extra set kanalen in DTV. Het DTV plus pakket kost nu 7,50 en als het 9,95 zou gaan kosten draaien dus de mensen zonder HDTV ook op voor extra kosten terwijl ze geen extra kanalen krijgen waar ze wat aan hebben. Dat gaat gegarandeerd gezeur opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Hey bedankt voor je tip perryvk! d:)b
Ik heb de DCB-H360R direct besteld voor € 150 (+ € 12,95 verzendkosten rembours).
Hij stond nog op voorraad, en na mijn bestelling stond ie gelijk niet meer op voorraad en was de prijs aangepast naar €299.
Ik heb dus geluk gehad en de laatste voor de (verlaagde) aanbiedingsprijs kunnen scoren! _/-\o_
Voor zover ik het begrijp zijn deze ontvangers tijdelijk goedkoper (adviesprijs €199) geleverd door Samsung omdat de 9401 een tijdje niet leverbaar zou zijn geweest. Dat is nu over, dus zijn de (advies)prijzen weer terug naar €299.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:32
superduper schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:08:
[...]

Het DTV plus pakket kost nu 7,50 en als het 9,95 zou gaan kosten draaien dus de mensen zonder HDTV ook op voor extra kosten terwijl ze geen extra kanalen krijgen waar ze wat aan hebben. Dat gaat gegarandeerd gezeur opleveren.
Het Digitale Plus-pakket kost al een tijdje 9,95 per maand hoor. Zie ook:

http://www.casema.nl/pagi...isie/rtvdigitaal/tarieven

Verder ben ik het er wel mee eens dat het beter zou zijn om de HDTV-kanalen ook als apart pakket aan te bieden als je geen interesse hebt in het Plus-pakket. En dan voor 2,95 per maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Vulcan750 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 10:43:
[...]

€ 179,-

http://www.bestekeus.nl/s.../products_id/211895?ref=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Bedankt voor je bijdrage Ibby, maar ik heb er al eentje besteld! (zie even hierboven...)
Toch is het goed om mooie aanbiedingen hier te melden in dit topic, aangezien de decoder weer voor de oude (te dure!) prijs aangeboden wordt.
Dus twijfelaars.......halen dat ding zolang het nog kan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vanavond is er weer aandacht besteed aan de Samsung DCB-H360R in het programma De Verlenging van Vara's Kassa. Op de website van Kassa is het volgende bijbehorende artikel van deze uitzending te vinden:
Begin vorige maand hadden we in de Verlenging aandacht voor de DCB-H360R HDTV decoder van Samsung. HDTV staat voor ‘High Definition Television’. En met zo’n decoder kun je op een tv die HDTV ondersteunt ook speciale tv kanalen kijken die op een veel hogere resolutie (veel scherper) en met beter geluid uitgezonden worden dan normale zenders.

Problemen
Zoals we in onze uitzending lieten zien, waren er nogal wat problemen met deze Samsung decoder. De HDMI uitgang werkte niet goed waardoor je geen geluid hebt. Het zappen tussen de kanalen gaat uiterst traag (vertraging soms tot wel 30 seconden). Het beeld en geluid lopen niet synchroon, en tot slot had de decoder veel vastlopers, met als gevolg dat je heel het apparaat moet uitzetten om ‘m weer werkend te krijgen.

Samsung beloofde ons in de uitzending met een software-update te komen. En na het nemen van de nodige hobbels is die er uiteindelijk ook gekomen. Met deze update is een aantal problemen opgelost, alleen de problemen met de HDMI uitgang spelen nog steeds.

Maar wat is HDMI?
HDMI kan eigenlijk gezien worden als de opvolger van de scart. Werd er via de scartaansluiting nog een analoog signaal doorgestuurd, via HDMI is dit digitaal. Het beste beeld en geluid heb je dan ook als je de decoder via de HDMI uitgang aansluit op je televisie.

Het blijkt echter dat de HDMI uitgang van de Samsung decoder niet altijd even goed werkt. Dat hangt af van het type tv dat je hebt. Bij bepaalde tv’s ontstaan er problemen en kan het voorkomen dat als je deze hebt aangesloten via de HDMI aansluiting, je bijvoorbeeld wel beeld hebt, maar geen geluid.

Wat doet Samsung?
Via de software-update blijkt het HDMI probleem niet op te lossen te zijn. De problemen worden namelijk veroorzaakt door een fout in de hardware. In eerste instantie verwees Samsung naar de tv-fabrikant. Maar deze kon ook niets oplossen, want het probleem doet zich alleen voor bij de DCB-H360R HDTV decoder van Samsung.

Ook Samsung ziet dat nu eindelijk in. En belooft ons dat ze alle klachten met betrekking tot de HDMI aansluiting op de decoder gaan oplossen. Consumenten kunnen daarvoor vanaf maandag bellen met een speciaal daarvoor bestemd telefoonnummer: 0800-0231919.

Vervolgens zal er een afspraak gemaakt worden met een monteur, die langs zal komen om de situatie ter plaatse te bekijken. Afhankelijk van het type tv zal er gekeken worden naar een oplossing. Het kan zijn dat er iets aan de decoder wordt aangepast. Indien dat niet mogelijk is, wordt de decoder omgeruild voor een nieuwere versie. Daar zouden dan de problemen mee opgelost moeten zijn.
Het lijkt er dus op dat Samsung nu eindelijk schoorvoetend begint toe te geven dat er hardware problemen zijn in de ontvanger. De uitzending van De Verlenging is ook terug te vinden op de Kassa website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Zou deze service van Samsung ook gelden voor decoders die particulier zijn aangeschaft? Op marktplaats staat een advertentie voor meerdere exemplaren, nieuw in doos, met casema starterspakket (EUR 29,95) voor EUR 200.

EDIT:

Een vertegenwoordiger van Samsung zei in de uitzending dat het probleem tew ijten valt aan slechte soldeertechniek, waarbij vloeistof op de HDMI connector is gekomen.

Ik vraag mij dan af of de problemen zijn opgelost vanaf een bepaalde productiedatum of serienummer?
Een brakke decoder kopen en hopen dat Samsung dat ding komt omruilen, klinkt niet erg aantrekkelijk. Als je vantevoren bepaalde series al kunt uitlsuiten, scheelt dat en hoop ergernis.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 5760 op 26-11-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratosNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 05:03
Tot aan gisteren liep de 360 prima.
Gisteravond sloeg ineens de stop door, en vanaf dat moment geen HDMI meer :'(
Mijn tv heeft 2 hdmi poorten, en de dvd op hdmi werken op beide wel.
Ook met beide kabels.

Zou de 360 echt zo gevoelig zijn ?

Composiet geprobeerd, maar dan kloppen de kleuren niet meer.
Veel te groen lijkt wel.

Ik denk dat ik dat nummer ook maar bel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

RG2005 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 20:40:
Vanavond is er weer aandacht besteed aan de Samsung DCB-H360R in het programma De Verlenging van Vara's Kassa. Op de website van Kassa is het volgende bijbehorende artikel van deze uitzending te vinden:

[...]

Het lijkt er dus op dat Samsung nu eindelijk schoorvoetend begint toe te geven dat er hardware problemen zijn in de ontvanger. De uitzending van De Verlenging is ook terug te vinden op de Kassa website.
Ik heb zelf (nu) geen TV met HDMI, maar heb bij iemand anders getest en dan zijn er problemen.
Als ik over een jaar of wat wél een TV met HDMI heb en mijn decoder geeft dus problemen, gaat het zeker niet meer op deze manier opgelost worden.....
Even denken wat ik kan doen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Morgen maar 's bellen met Samsung. We hebben hier op onze spiksplinternieuwe JVC TV geen beeld op HDMI en jojo-geluid (wel geluid, geen geluid, wel geluid, geen geluid - en dat in een specifiek interval dus dat ligt niet aan een slechte connector lijkt mij).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

heeft iemand een idee. wanneer de afstandbediening codes van de h360 nu eens toegevoegd gaan worden aan GuidePlus.

Dit moet voor die lui toch niet zo'n probleem zijn>?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64755

peterhoenen schreef op donderdag 23 november 2006 @ 19:34:
Hallo,

De DCB-H360r gekocht voor € 129 bij directsale. Aangesloten en direct naar 1.26 fw gegaan. Hierna HDMI aangesloten. Loopt nu al een maand probleemloos, geluid en beeld perfect op mijn Pioneer plasma PDP-436XDE. Enige wat ik gemerkt heb, is de de slechte aansluiting op de decoder voor HDMI; beetje aan morrelen en hij deed het, verder afblijven.
Instellingen op 720p staan. Zappen wordt in de tijd wel weer trager; ff aan/uit en het is weer een weekje ok. Ik las echter dat er in het menu de zapsnelheid is in te stellen? Deze instelling vindt ik niet.
Niks dan lof voor deze decoder, toch gekocht naar alle kritiek en geen spijt van gekregen. Zeker niet voor de prijs die ik er voor betaald heb, mijn oude nokia irriteerde mij mateloos met zijn vastlopers.
Ik zie hem op direct sale gewoon voor 259..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Shiver23 schreef op zondag 26 november 2006 @ 15:44:
[...]

Ik heb zelf (nu) geen TV met HDMI, maar heb bij iemand anders getest en dan zijn er problemen.
Als ik over een jaar of wat wél een TV met HDMI heb en mijn decoder geeft dus problemen, gaat het zeker niet meer op deze manier opgelost worden.....
Even denken wat ik kan doen.
Ja, ik dacht dus hetzelfde.
Misschien toch aankaarten bij Samsung en afwachten wat de reactie is.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist met Samsung gebeld, voor mijn probleem (geen beeld, haperend geluid) was een oplossing volgens die gast die ik aan de lijn had. Hij was echter eerstelijns en kon mij verder niet helpen, maar hij zou mijn gegevens aan de tweedelijn doorgeven die dan mij later vandaag (of anders morgen, want het was erg druk geweest zij 'ie) terug zouden bellen om die procedure door te spreken.

Het zal wel iets zijn met geheime service-menu's, want in de standaard interface heb ik alle opties al geprobeerd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb ook maar even gebeld. Wordt ook teruggebeld later. Bij mij heb ik wel beeld (mag ook wel, ik heb een SAMSUNG hdtv :) ) maar de aansluiting is niet stabiel. Bij het beeld af en toe strepen en het geluid valt soms weg. Volgens mij is de connector op de decoder gewoon brak, bij de geringste aanraking krijg je problemen en bij mij zal het dus wel aan die fabrikagefout bij de connector liggen.

Gelukkig dat Samsung dat eindelijk toegeeft, dat het ook aan de hardware ligt en niet zogenaamd allemaal met software updates die over maanden uitkomen op te lossen zou zijn.

De telefonist vroeg me wel nadrukkelijk of ik de 360R had, want alleen die kwam in aanmerking. Blijkbaar zijn er dus ook 360 decoders met een andere letter die nieuwer zijn en waarvan ze weten dat die geen fabricagefouten hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:08:
Zojuist met Samsung gebeld, voor mijn probleem (geen beeld, haperend geluid) was een oplossing volgens die gast die ik aan de lijn had. Hij was echter eerstelijns en kon mij verder niet helpen, maar hij zou mijn gegevens aan de tweedelijn doorgeven die dan mij later vandaag (of anders morgen, want het was erg druk geweest zij 'ie) terug zouden bellen om die procedure door te spreken.

Het zal wel iets zijn met geheime service-menu's, want in de standaard interface heb ik alle opties al geprobeerd. Ik ben benieuwd.
Zojuist teruggebeld, in de week van 11 december komen er spullen bij Samsung binnen en dan wordt een afspraak met ons gemaakt voor een monteur die onze decoder komt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Wildfire schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:55:
[...]

Zojuist teruggebeld, in de week van 11 december komen er spullen bij Samsung binnen en dan wordt een afspraak met ons gemaakt voor een monteur die onze decoder komt aanpassen.
Okay, dat is mooi. Hopelijk lost het wel alles op en niet dat er later weer opnieuw gedoe komt. Dan heb ik liever een hele nieuwe decoder ipv onderdeeltjes aanpassen. Het trager worden met zappen heb ik bijvoorbeeld nog steeds, ondanks de nieuwe software. Een tijd doet hij het prima en dan langzamerhand wordt het weer langzamer. Laatst kreeg ik opeens ook geen EPG meer totdat ik hem van de stroom had afgehaald.

Toch mooi zo'n programma als Kassa, want zonder die aandacht van de media denk ik niet dat Samsung er extra veel moeite voor zou doen om het goed te maken zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174340

Bedankt voor de tip, hem hem meteen gekocht. Is volgens mij echt de laatste winkel waar hij voor die prijs te krijgen is. Ben ook bij MediaMarkt geweest en daar verkochten ze precies dezelfde 360RS voor 299 euro. Daar was hij ook eerst goedkoper.

Als ik aangesloten ben door Casema zal ik mijn ervaringen delen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 174340 op 28-11-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198973

Half November de DCB-H360r decoder aangeschaft bij Expert. Prijs 199 euro met de november actie van @Home bij aanschaf van een pluspakket.

De decoder aangesloten via HDMI op een Philips 42PF9731D/10. Helaas is deze combinatie niet stabiel. Het digitale signaal wordt maar voor een paar minuten correct weergegeven en dan tel ik de af en toe opduikende vertical streepjes niet mee.
De TV werkt trouwens wel prima via HDMI op mijn Denon 2910 DVD speler. Wel moet ik zeggen dat alles wat qua beeld digitaal binnenkomt een stuk donkerder beeld weergeeft dan via de analoge ingangen. Hopelijk kan Philips dit oppakken in een Software Update.

Ik heb van het weekend de TV van de muur gehaald en een gat van 4 bij 4 cm (+ 3 cm diep) in de muur gemaakt om een aansluiting via Component mogelijk te maken. De Component ingang zit bij de Philips aan de achterkant. HDMI (2x) en Scart zitten aan de onderkant.
In plaats van 2 HDMI kabels daarbij nu ook nog de 5 draden van decoder naar TV voor beeld en geluid. Het is een flinke draadboom geworden. (stroom, kabel, scart, 2xHDMI, 3 component, 2 geluid, 1 digitaal uit)

Resultaat is briljant en helemaal top. Het beeld (SD) is geweldig kleurrijk en de HD kanalen zijn op 1080i subliem. Op basis van Component levert de decoder geen verkeerd signaal _/-\o_ . Alles kan beter natuurlijk maar ik ben blij dat het signaal via Component mij nu een hoop plezier oplevert. Natuurlijk wil ik dat Samsung de HDMI problemen oplost. Hopelijk houden ze zich aan hun woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
welke serie/modellen leveren de problemen op?
Zijn er al nieuwe serie's in de winkels te vinden?

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174340

Ik heb de Samsung 360RS gekocht en heb nog geen software-update gedaan. Het schakelen gaat gewoon snel en het beeld is goed via de component aansluiting. Ik moet nog een HDMI kabel kopen en zal dan mijn ervaringen delen. Heb overigens ook een 37PF9731.

@DJ_JODI : je kan nu toch het telefoonnummer bellen en Samsung langs laten komen? Je geeft aan dat je de 360R hebt, weet je zeker dat je niet de RS hebt?

@guido09 : het model wat ik gisteren gekocht heb, heeft in ieder geval geen last van langzaam schakelen en draait volgens mij de laatste software, dus er is iig wel iets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 174340 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:09:
Ik heb de Samsung 360RS gekocht en heb nog geen software-update gedaan. Het schakelen gaat gewoon snel en het beeld is goed via de component aansluiting. Ik moet nog een HDMI kabel kopen en zal dan mijn ervaringen delen. Heb overigens ook een 37PF9731.

@DJ_JODI : je kan nu toch het telefoonnummer bellen en Samsung langs laten komen? Je geeft aan dat je de 360R hebt, weet je zeker dat je niet de RS hebt?

@guido09 : het model wat ik gisteren gekocht heb, heeft in ieder geval geen last van langzaam schakelen en draait volgens mij de laatste software, dus er is iig wel iets veranderd.
De 360R = zwart en de 360RS = Silver ;)

Testing, one, two ...

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:19
Wel raar om te lezen dat er zoveel problemen zijn met de 360R(S).

Ik heb zelf de zilvere, de 360RS en die draait hier sinds de laatste firmware 1.26 ofzo echt super. Voor de udate wilde hij nog wel is vast lopen maar nu niet meer. Hij werkt ook tevens veel sneller nu. De H360RS heb ik dus met HDMI aangesloten waarvan ik bang was om ent als jullie problemen tegen te komen maar in tegen deel. Het werkt echt helemaal perfect.
Ik ben dus super tevrede met de H360RS maar vind het wel jammer dat dit niet bij jullie het geval is.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij casema hebben ze twee hd zenders toegevoegd. Discovery HD en Film1 HD, jammergenoeg nog geen Sport1 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:20
Vanavond weer een uitzending van consumenten TV waar dit apparaat weer aan bod komt.

Meer info

Ik het sinds de laatste update minder problemen. Heb hem nu via HDMI op mijn Samsung LE40R71 aangesloten. Beeld en geluid werken goed. Enige probleempje wat ik heel soms heb ik met zappen. De informatiebalk is in beeld, het geluid is er, maar het beeld is dan nog zwart. Het correcte beeld begint dan pas 1 á 2 seconde later. Dit gebeurt maar heel af en toe is niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199492

superduper schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 14:08:
[...]

Heb je hier een bron van?

Ten eerste weten ze bij casema hier nog niets van of zeggen ze er niets over (ik heb inmiddels meerdere mensen gesproken vanwege problemen met de HD kanalen).

Ten tweede zou dit een erg slechte zet zijn van Casema. Het riekt namelijk naar koppelverkoop. HD TV is iets heel anders dan een extra set kanalen in DTV. Het DTV plus pakket kost nu 7,50 en als het 9,95 zou gaan kosten draaien dus de mensen zonder HDTV ook op voor extra kosten terwijl ze geen extra kanalen krijgen waar ze wat aan hebben. Dat gaat gegarandeerd gezeur opleveren.
Als je op de Casema site in het bestelformulier-gedeelte met je muis op het vraagteken bij Casema Digitale Televisie gaat staan, staat daar o.a.:

".....HDTV gaat nog een stap verder. Het aantal beeldpunten van HD-uitzendingen is vele malen hoger dan bij gewone televisie, wat zorgt voor aanzienlijk meer kleur en detail. HDTV kijkt u tot 31 december 2007 gratis."

Blijkbaar is het in 2007 nog wel gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129357

Ik heb vandaag ook deze decoder gekocht en aangesloten op mijn Samsung LE32R71B.
Nou werkt zoals bij velen van jullie de HDMI natuurlijk weer niet en dacht ik, laat ik hem maar aansluiten met Component.
Nu is het grote probleem dat het beeld op vrijwel elke zender erg hapert.
Er valt niet fatsoenlijk naar te kijken.

Maar als ik de resolutie verander naar 576p dan is het hele probleem opgelost.
Ook heb ik hem 1 keer werkend gehad via HDMI en ook toen was er geen probleem.

Zou de standaard meegeleverde Component kabel niet goed zijn?
Gebruiken jullie deze ook?

Heb deze decoder natuurlijk niet gekocht om een beetje naar 576p te gaan kijken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 129357 schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:30:
Ik heb vandaag ook deze decoder gekocht en aangesloten op mijn Samsung LE32R71B.
Nou werkt zoals bij velen van jullie de HDMI natuurlijk weer niet en dacht ik, laat ik hem maar aansluiten met Component.

Heb deze decoder natuurlijk niet gekocht om een beetje naar 576p te gaan kijken. :'(
Ik gebruik de standaard component-kabel i.c.m. SW126 en Samsung LE32R73BD en heb die problemen niet. Het beste plaatje komt toch via 1080i (digitale TV @home).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb vandaag m'n dcb-h360r binnengekregen en een startpakket TVdigitaal van @home.
Aangesloten via componenten ingang (hdmi werkt niet) . Daarna de smartcard erin. Deze card is in de winkel direct geactiveerd (eigenlijk raar, hoeft pas na 5 dagen las ik net..). maar na het zoeken krijg ik enkel Ned1,2 en 3 en Rtl4. Bij alle andere zenders wordt in het blauwe balkje keurig vermeld wat er uitgezonden wordt, maar geen beeld! Enkel foutcode E37.
Wat is hier aan de hand??? Ik heb al 20 minuten in de wacht gestaan bij de klantenservice... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

E32, E37 Foutmelding
Algemene foutmelding. Neem contact op met de Klantenservice van @Home
Je kunt niet veel anders dan wachten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Anoniem: 129357 schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:30:

Mmmm, ik heb dezelfde combinatie maar bij mij werkt de HDMI wel. Heb je de software update al gedaan van de tuner? Ik heb trouwens een goedkope HDMI kabel van allekabels.nl. Anders ff dat 0800 nummer van Samsung bellen.

Dat trillende beeld heb ik ook gehad. Het vreemde is dat ik dit alleen had met een duurdere component kabel (25 euro). Als ik de meegeleverde kabel gebruik heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Allekabels.nl is duur vind ik, ik vond dezelfde HDMI kabels bij elektronika-online.nl een stuk goedkoper.

Is er bij iemand hier al een monteur langsgekomen om zijn decoder te 'repareren'. Ik had toen na die Kassa uitzending gebeld en ze moesten eerst onderdelen binnenkrijgen, maar nu heb ik dan een afspraak voor vrijdag. Ben benieuwd wat er allemaal veranderd gaat worden en of het het apparaat probleemvrij gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129357

WouterHelm schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:40:
[...]

Mmmm, ik heb dezelfde combinatie maar bij mij werkt de HDMI wel. Heb je de software update al gedaan van de tuner? Ik heb trouwens een goedkope HDMI kabel van allekabels.nl. Anders ff dat 0800 nummer van Samsung bellen.

Dat trillende beeld heb ik ook gehad. Het vreemde is dat ik dit alleen had met een duurdere component kabel (25 euro). Als ik de meegeleverde kabel gebruik heb ik nergens last van.
Ik heb hem nu ook werkend via HDMI, alleen je moet er niet teveel aan zitten.
Had nog een Profigold HDMI kabel van mijn dvd speler en die dvd speler heb ik dus eerst maar op component aangesloten.

Ik gebruik de nieuwste software versie 126.

Ohja en ik zou ook graag de ervaringen van mensen zien waar al een monteur langs is geweest.
Want dan wil ik ook gaan bellen, want een niet al te stevige HDMI en een haperende Component aansluiting is nou niet bepaald ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 129357 op 05-12-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Swoosh schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 18:33:
Allekabels.nl is duur vind ik, ik vond dezelfde HDMI kabels bij elektronika-online.nl een stuk goedkoper.
Een stuk goedkoper is het nu ook weer niet. Bij allekabels heb ik €11,75 voor een kabel betaald die bij Elektronica-online €10,- kost. Dit is in ieder geval geen groot verschil als je het vergelijkt met de goedkoopste kabel bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
WouterHelm schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:55:
[...]

Een stuk goedkoper is het nu ook weer niet. Bij allekabels heb ik €11,75 voor een kabel betaald die bij Elektronica-online €10,- kost. Dit is in ieder geval geen groot verschil als je het vergelijkt met de goedkoopste kabel bij de Media Markt.
Ach, het is maar hoe je het bekijkt! Bij allekabels betaal je dan toch 17,5% meer voor hetzelfde kabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
Vulcan750 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:43:
[...]

Ach, het is maar hoe je het bekijkt! Bij allekabels betaal je dan toch 17,5% meer voor hetzelfde kabeltje...
Tja, daar zit ook wat in :)

Maar weer ff ontopic. Als je in de EPG een programma programmeerd springt hij al 15 minuten voordat het programma begint over. Dus als om 19:30 uur koppensnellers begint en ik wil de tuner programmeren dat hij naar Talpa zapt als het programma begint, zapt hij al om 19:15 uur over naar Talpa.

Dit vind ik veel te vroeg. Weet iemand of dit aan te passen is? Zodat hij bijvoorbeeld 2 minuten voordat het programma begint overspringt naar de desbetreffende zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Hier geen geluid over HDMI icm een Hitachi PD9700 plasma.

Moet zeggen dat v126 echt een verademing is tov de voorgaande versies. Het wordt nog eens wat met TV kijken icm de 360. Een goede zaak dat Kassa zich hiermee bemoeid heeft, dat de kabelmaatschappijen blijkbaar de druk hebben opgevoerd en dat Samsung eindelijk schuld bekend.

Jammer dat klachten van consumenten alleen niet voldoende was om Samsung in beweging te krijgen.

Anyway, hier nog een tip. Ik heb de bijbehorende afstandsbediening in een voodoo ritueeltje ceremonieel verbrand: de slechtste remote ooit gemaakt! Gefeliciteerd!

In plaats daarvan maak ik nu gebruik van een Harmony Remote (360, what a coincidence!). Wat me opvalt is dat het apparaat veel sneller reageert dan met de originele remote. Dit effect was zelfs merkbaar voor mijn vrouw voordat v126 op de kabel stond te wachten!

Dus, misschien het overwegen/testen waard.

Nu nog geluid over HDMI en ik ben zo blij als een kind met een HD ontvanger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Maandag heb ik de DCB-H360R via de post binnengekregen van PC-Center. _/-\o_
Maar na aansluiten en smartcard erin (startpakket voor TVDigitaal van @home), blijkt de ontvanger geen zenders te ontvangen. (netwerkcodes zijn juist ingevoerd)
Hij ziet geen netwerknaam en vindt na zoeken 0 zenders. :(
Vervolgens heb ik vanmiddag de smartcard bij de plaatselijke winkel waar ik die gehaald heb laten checken, en die werkt!
Kortom, de decoder is defect! Nu heb ik al contact gehad met Samsung, ook omdat de Hdmi aansluiting ook niet wil werken, maar ook dat de decoder sowieso niet goed wil werken.
Binnen 3 dagen wordt ik door een service-monteur gebeld, mogelijk (hopelijk) wordt de ontvanger omgeruild. Zoniet dan moet de ontvanger retour winkel, of gaat dit rechtstreeks bij Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de Casema abonnees:
Hebben jullie bij Discovery HD ook geen geluid? Het kanaal is pas toegevoegd, maar ik heb sinds het begin geen geluid.
En in de Casema brief stond toch dat BBC HD per 1 dec toegevoegd zou worden en Discovery HD pas januari :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 81768 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:27:
Voor de Casema abonnees:
Hebben jullie bij Discovery HD ook geen geluid? Het kanaal is pas toegevoegd, maar ik heb sinds het begin geen geluid.
En in de Casema brief stond toch dat BBC HD per 1 dec toegevoegd zou worden en Discovery HD pas januari :?
Soms is er inderdaad geen geluid. Let wel op dat je ook meerdere geluids'sporen' kan selecteren (via je AB van de 360).

Maar merendeel van de tijd werkt het prima hoor. Special over de Blue angels flight squad was erg mooi bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, toen er vandaag niemand thuis was is er gebeld door Microfix (blijkt als ik het nummer terugbel). Dit is een bedrijf dat reparaties uitvoert voor andere bedrijven, dus ik vermoed dat Microfix namens Samsung de HD-decoders onder handen gaat nemen.

Morgen maar 's terugbellen naar ze, kijken waar het over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Wildfire schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:12:
Hmmm, toen er vandaag niemand thuis was is er gebeld door Microfix (blijkt als ik het nummer terugbel). Dit is een bedrijf dat reparaties uitvoert voor andere bedrijven, dus ik vermoed dat Microfix namens Samsung de HD-decoders onder handen gaat nemen.

Morgen maar 's terugbellen naar ze, kijken waar het over ging.
Klopt, Microfix doet de reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Als Microfix de boel komt repareren zal het waarschijnlijk iets verder gaan dan een kastje omwisselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 15:59
Hallo
Even een vraagje
Ik kan via een kennis een hdtv decoder krijgen alleen zit daar geen bon meer bij.
Word hier om gevraagd door de technische dienst van Samsung??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
maarten22 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:35:
Hallo
Even een vraagje
Ik kan via een kennis een hdtv decoder krijgen alleen zit daar geen bon meer bij.
Raar, waarom heeft die kennis de bon niet bewaard? Weet deze persoon dan niet dat je de koopbon moet bewaren om eventueel garantie te claimen? :?
Vaag! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
maarten22 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:35:
Hallo
Even een vraagje
Een gegeven paard niet in de bek kijken! :Y)
Hehe, maar je zal hem wel moeten kopen neem ik aan... Aan de telefoon zeiden ze niks over bon laten zien, maar het lijkt me haast wel...nu is dit apparaat nog niet zo lang op de markt, maar bij andere apparaten moeten ze kunnen controleren of je nog wel binnen de 2 jaar garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Swoosh schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:33:
[...]

Een gegeven paard niet in de bek kijken! :Y)
Hehe, maar je zal hem wel moeten kopen neem ik aan... Aan de telefoon zeiden ze niks over bon laten zien, maar het lijkt me haast wel...nu is dit apparaat nog niet zo lang op de markt, maar bij andere apparaten moeten ze kunnen controleren of je nog wel binnen de 2 jaar garantie zit.
Nou, als dat gegeven paard uit een vrachtauto gevallen is... ;)
Maarja, waarschijnlijk maken ze wel een notitie van het serienummer voor de administratie...

Persoonlijk zou ik zo'n paard dus wel diep in de bek kijken...
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
Laat ik het zo zegge dat ik hem via via kan kopen nieuw in doos voor 150 euro.
Ik heb al 2 dcb-940r hier staan van deze gozer(voor 50 euro p.s. incl werkende smartcard)dus ik weet wel dat ze werken. Alleen lees ik hier dat hij nogal kieskeurig is met welke tv hij wil werken. Vandaag dat ik het ff vraag.
Is bij iemand toevallig de technische dienst al geweest en vragend die om een bon??
Gr Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130578

Ik heb onlangs een Sony Bravia 40W2000 gekocht en vraag mij af het vi deze decoder mogelijk is om te zappen met de originele afstandsbediening van de TV en niet meer met de afstandsbediening van de tuner als deze met een HDMI kabel aangesloten is.

Momenteel heb ik een nokia tuner zonder HDMI of DVI uitgang met het TV-home abonnement. Ik heb dus nu weinig aansluitmogelijkheden en kan alleen via de afstandsbediening van de tuner zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Nou er zou vandaag iemand van Microfix langskomen om mijn decoder van zijn probleempjes te verhelpen. Maar hij belde net dat hij alleen nog maar een zilvere heeft en ik heb en wil juist een zwarte. Dus wordt pas volgende week. Wat hieruit wel blijkt is dus dat de hele decoder gewoon vervangen wordt en niet dat bepaalde dingetjes gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

maarten22 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:37:
Ik heb al 2 dcb-940r hier staan van deze gozer(voor 50 euro p.s. incl werkende smartcard)dus ik weet wel dat ze werken.
En ze werken i.c.m. een oficiëel TV-home abonnement of ..........?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149989

Voor de liefhebber:

De tuner is bij Ben van Dijk in de aanbieding, 179 euri.
http://www.benvandijk.nl/aanbiedingen/aktiekrant.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179426

Vandaag is mijn Samsung ontvanger omgeruild voor een nieuwe door Microfix. Dit is de firma die dit voor Samsung verzorgd. Ik had problemen met het geluid en een enkele keer een vastloper via de HDMI aansluiting met mijn Philips LCD TV 42PF9830.
Hij loopt nu enkele uren zonder een probleem en hopelijk blijft dit zo.
Omruilen ging zonder aankoopnota te hoeven tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 149989 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:51:
Voor de liefhebber:

Ja, had ik ook gezien en aangezien Ben van Dijk nu niet bekend staat als een erg voordelige elektronica zaak zou je verwachten dat hij op andere plaatsen nog voordeliger moet kunnen zijn.

Update: volgens kieskeurig zijn ze op dit moment het voordeligste van nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 08-12-2006 19:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200276

Hallo,

Wij hebben sinds gister een Sony LCD tv 40X2000 met de samsung H360 RS decoder, beeld is top maar via de HDMI geen geluid.

Gekke is als we onze HD videocamera erop aansluiten dan hebben we wel geluid.

Mijn zwager heeft dezelfde decoder maar dan met een Pioneer TV en daar doet alles het wel goed.

De decoder is trouwens (of was misschien) bij Its in de aanbieding 199 euries zowel de zwart of silver. Its gebeld maar kunnen niet helpen en geven een tel nr van Samsung maar die zijn er het weekend niet.

De update software hebben we ook gedaan maar het helpt niet.

Als we de TV zonder de decoder aanzetten hebben we geen HD maar wel geluid via de dolby surround set.

Heeft een van jullie een oplossing

groetjes anja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Anoniem: 200276 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:09:
Hallo,

Wij hebben sinds gister een Sony LCD tv 40X2000 met de samsung H360 RS decoder, beeld is top maar via de HDMI geen geluid.

Gekke is als we onze HD videocamera erop aansluiten dan hebben we wel geluid.

Mijn zwager heeft dezelfde decoder maar dan met een Pioneer TV en daar doet alles het wel goed.

De decoder is trouwens (of was misschien) bij Its in de aanbieding 199 euries zowel de zwart of silver. Its gebeld maar kunnen niet helpen en geven een tel nr van Samsung maar die zijn er het weekend niet.

De update software hebben we ook gedaan maar het helpt niet.

Als we de TV zonder de decoder aanzetten hebben we geen HD maar wel geluid via de dolby surround set.

Heeft een van jullie een oplossing

groetjes anja :+
Dit is zo ongeveer standaard. Als je geluid hebt via HDMI is dat mooi meegenomen.. Ik had dit ook, en via de component aangesloten werkt het wel. Updaten, kabels wisselen hielp allemaal niet. Ik heb even 10minuten geluid gehad, maar na een kanaal wisselen was het helaas over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:20

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Heeft die HDMI ellende qua geen geluid nog steeds te maken met de verkeerde / niet goede soldeerverbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 149989 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:51:
Voor de liefhebber:

Die zit alleen in Uden?
Niet interessant dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
MaCe1337 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:34:
[...]

Die zit alleen in Uden?
Niet interessant dus :P
Duh :?

Volgens mij zitten die ook in:
Beuningen,
Wijchen,
Oss,
Rosmalen,
Best,
Geldrop,
Venray,
Schijndel,
's-Hertogenbosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 23:01
Ik heb vanmiddag bij de media markt voor 179 euro (even onderhandelen) weer een samsung dcb h360 opgehaald. De eerste decoder heb ik 2 maanden geleden naar een week prutsen terug gebracht Deze was volgens de meneer van athome die de boel stond te promoten aangepast.
In de doos zat ook een briefje van samsung met de melding dat de decoder gerepareerd was.
De decoder was verder wel nieuw.
Inmiddels heb ik hem aangesloten en de software geupdate.
Ook bij deze decoder is de HDMI aansluiting nog steeds slecht. Ik moet de kabel een beetje omhoog houdden om beeld en geluid te krijgen. Maar naar veel gepruts met de kabel heb ik nu wel al meer dan een uur beeld en geluid!!.

Kan alleen nog geen HD kanalen zien want de proef periode van deze kanalen zijn verlopen. Dus maandag maar eens bellen met home voor een nieuwe proef periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdveen1
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-06 23:01
pvdveen1 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:35:
Ik heb vanmiddag bij de media markt voor 179 euro (even onderhandelen) weer een samsung dcb h360 opgehaald. De eerste decoder heb ik 2 maanden geleden naar een week prutsen terug gebracht Deze was volgens de meneer van athome die de boel stond te promoten aangepast.
In de doos zat ook een briefje van samsung met de melding dat de decoder gerepareerd was.
De decoder was verder wel nieuw.
Inmiddels heb ik hem aangesloten en de software geupdate.
Ook bij deze decoder is de HDMI aansluiting nog steeds slecht. Ik moet de kabel een beetje omhoog houdden om beeld en geluid te krijgen. Maar naar veel gepruts met de kabel heb ik nu wel al meer dan een uur beeld en geluid!!.

Kan alleen nog geen HD kanalen zien want de proef periode van deze kanalen zijn verlopen. Dus maandag maar eens bellen met home voor een nieuwe proef periode.
Na een nachtje aan te hebben gestaan is het weer bagger met het beeld en geluid. Het beeld stootert en af en toe loopt het beeld vast. Ik heb alle mogelijke instellingen zoals hdmi geluid, dolby aan uit, pcm of dolby geluid geprobeerd maar geen enkele instelling werkt goed. Dus volgende week samsung maar eens proberen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8911

Nu Caiway Discovery, NGC en BBC in HD heeft ook maar sprong gewaagd.

Mijn ervaringen:

Apparaat gekocht bij Scheer en Foppen in Huizen voor € 199. HDMI kabel en optisch kabeltje erbij voor € 80.
Eerst met HDMI aangesloten op Denon AVR 4306 die weer op Pioneer PDP436 is aangesloten mbv HDMI. Resultaat: sneeuw (met resolutie 1080i, dat dan weer wel). Hierna op tweede HDMI poort van Pioneer. Prima beeld. Caiway zenders geinstalleerd. Geluid naar Denon met optisch kabeltje (heb geen speakers aan tv zitten, alle geluid gaat naar Surround speakers). Hierna toch nog eens geprobeerd HDMI rechtsreeks op Denon aan te sluiten. Verbazingwekkend genoeg nu wel beeld. Echter geen audio. Na alle HDMI audio settings geprobeerd te hebben geen sjoege. Maar weer naar Pioneer aangesloten. Nu goed beeld en geluid. Maar één kanaal HD. HD1.nl geeft mooi beeld. Aanvraag voor HD abo is de deur uit. Tot dusverre eigenlijk niet slecht gezien bovenstaande ervaringen.

Overigens heb ik voor aansluiten HDMI aansluiting schoongemaakt met wattenstaafje en spiritus. Weet niet of dit HDMI narigheid heeft voorkomen, maar ik heb ze er in ieder geval niet mee veroorzaakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ibby schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:01:
[...]

Duh :?

Volgens mij zitten die ook in:
Beuningen,
Wijchen,
Oss,
Rosmalen,
Best,
Geldrop,
Venray,
Schijndel,
's-Hertogenbosch.
Nog steeds te zuidelijk voor mij. Maar goed het is wel een goede prijs opzich.

Ik ff blij dat ik hem van directsale heb voor 129,-

[ Voor 18% gewijzigd door mace op 10-12-2006 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
MaCe1337 schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:40:
Me too, via voordeelpagina.nl
Maar die kwam ook via directsale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
Hallo
Weet iemand of de hd zenders gratis zijn of bij een pakket zitten??
En als ik zo een extra pakket neem is dat dan per smart card of per huishouden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:02

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Voor CASEMA: (National Geographic HD, Discovery HD, HD1 en later BBC HD)
Die HD zenders zitten in een apart pakket, maar zijn wel gratis. (volgens mij tot eind 2007 voorlopig)
Je dient ze wel aan te vragen voor activatie op je Smartcard voordat ze actief worden.

Enige uitzondering is FilmHD, deze wordt alleen actief bij aanvraag van het filmnet pakket.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
En gaat een abbo op film 1 per smartcard of per huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:29
Per smartcard. Je kan voor 10 euro per jaar een tweede smartcard bijbestellen.
In dat geval zonder bijkomende kosten voor de abbo's natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
Owkeej dus als ik 2 decoders in huis heb staan en ik wil op beide film 1 kijken tegelijk hoef ik maar 1 abbo daarvoor af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

maarten22 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:20:
Owkeej dus als ik 2 decoders in huis heb staan en ik wil op beide film 1 kijken tegelijk hoef ik maar 1 abbo daarvoor af te sluiten?
Dat is niet zeker, kun je beter even explicitiet navragen met een zwart-op-wit antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19
maarten22 schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:20:
Nope. Een 2e kaart bevat voor een "zacht" prijsje hetzelfde pakket als je hoofdkaart, exclusief specifieke pay-kanalen, als film-1, sport-1 etc. Om die erbij op te krijgen zul je de volle mep moeten betalen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zoals ik het lees in de voorwaarden wel, maar ik ben dan natuurlijk niet verantwoordelijk te houden als het anders blijkt te zijn.

Vraag het voor de zekerheid na, via e-mail!, bij @home. Via e-mail omdat je dan hard bewijs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Domino schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:49:
Zoals ik het lees in de voorwaarden wel, maar ik ben dan natuurlijk niet verantwoordelijk te houden als het anders blijkt te zijn.

Vraag het voor de zekerheid na, via e-mail!, bij @home. Via e-mail omdat je dan hard bewijs hebt.
Bij TV-home heb je voor 3 euro extra per maand (en eenmalige administratie-kosten) een kopie van je eerste pakket ZONDER het Film 1 en/of Sport 1 pakket op je 2e smartcard.
Wil je Film 1 of/en Sport 1 ook op je 2e kaart actief hebben dan betaal je daar de volle abonnement-kosten per kaart voor. Dit heb ik als antwoord schriftelijk ontvangen van een van de medewerkers van @home.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dus dan ga je geen tweede smartcard kopen maar diskjockey spelen tussen de huis- en slaapkamer?
Beetje lomp van @home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196039

Al iemand toevallig de monteur op bezoek gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Domino schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:11:
Dus dan ga je geen tweede smartcard kopen maar diskjockey spelen tussen de huis- en slaapkamer?
Beetje lomp van @home.
Tja, als je nu een 1op1 kopie kon maken van je kaartje was het "probleem" wellicht ook opgelost?

Maar we dwalen af.......................
-=ontopic=-

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 12-12-2006 14:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
En weet iemand het toevallig voor casema en heeft iemand emal van casema??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Bij mij is de decoder gisteren omgeruild. Ik had dus gebeld toen Samsung via Kassa had toegegeven dat er ook hardwarematige fouten waren in de eerdere apparaten. Dacht toen dat er iets gerepareerd zou worden maar je krijgt dus gewoon een nieuwe decoder. Alles lijkt het nu goed te doen.

Alleen iets wat me opviel, als je via HDMI hebt aangesloten, dan verandert het volume niet als via de afstandsbediening van de decoder werkt. Alleen de ab van de tv kan het nog regelen dan. Is dit bij jullie ook zo? Ik dacht dat het eerder wel gewoon kon bij me, maar kan zijn dat ik toen nog met component+analoge audio was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:38

charrel

Cortisol4life..

Dat klopt, via een hdmi kabel kan je geen volume meer verstellen. Alleen maar op 0 = uit of 1-16= aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
charrel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 13:57:
Dat klopt, via een hdmi kabel kan je geen volume meer verstellen. Alleen maar op 0 = uit of 1-16= aan.
Ohw, dat is minder.. Enige optie is dus om de tv afstandsbediening in te stellen om ook voor de decoder te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200276

Heb dinsdag Samsung gebeld en gister belde er netjes een monteur terug dat hij vrijdagavond jawel s'avonds langs komt, hij neemt in ieder geval een nwe decoder mee en probeert dus ons probleem te verhelpen.

Nou als dit lukt vind ik dit een topservice want de Sony tv is schitterend en HD is nog veel mooier maar ja geen geluid is ook niet alles.

Zal jullie op de hoogte houden

gr anja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Als ik dit zo hoor en lees wat is dan aan te raden voor aanschaf van een HD-ontvanger.

Heeft niet echt haast is wachten tot de problemen zijn opgelost aan te raden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
Anoniem: 99584 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:56:
Als ik dit zo hoor en lees wat is dan aan te raden voor aanschaf van een HD-ontvanger.

Heeft niet echt haast is wachten tot de problemen zijn opgelost aan te raden? :?
Als het goed is zijn de decoders die nu uitgeleverd worden wel okay. Ik weet niet of hij inmiddels goed werkt met alle hdtv's...ik heb zelf een Samsung dus die moet wel samenwerken of niet :)

Voor de HD zenders hoef je het voorlopig niet te doen naar mijn mening...ik heb dat abo allang opgezegd, niets bijzonders qua aanbod. Gelukkig doet de decoder voor de gewone standaard signalen ook aan upscaling waardoor ze er toch wat beter uitzien dan met een van de normale decoders, dus komt de HD decoder toch nog van pas zonder HD om te decoden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184031

ik heb bi casema 2 kaartjes , betaal niets extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
Dus de hd zenders zitten bij het extra pakket of niet??
En hoelang duurt het voordat de proefperiode over is en je de smartcart moet registreren? 10 dagen??
En gaat dit tot op de seconde nauwkeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:26
MaCe1337 schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:40:
[...]

Nog steeds te zuidelijk voor mij. Maar goed het is wel een goede prijs opzich.

Die is dus weer weg daar :(

Nog maar ff verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
Als iemand hem ergens ziet voor een mooi prijsje graag hier ff posten
Pagina: 1 ... 7 ... 25 Laatste