[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.125 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Dat ze nu moeten uitstellen doen ze echt niet voor hun plezier hoor :o Er zijn problemen met Barcelona als je Anandtech en Citi mag geloven. de Samples die de server bouwers hebben gekregen kwamen maximaal tot 2 Ghz. Daarbij komt dat als Barcelona éénmaal kan worden verkocht de server markt niet echt hard meer groeit. Ik vraag me af of we volgend jaar nog wel een AMD hebben dat nog wel op eigen benen staat. :X

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
Het ergste vind ik nog dat ze aan het liegen zijn. Want eerst was Barcelona 50% sneller dan de Intel Xeon. En nu is Barcelona 50-80% sneller dan de Dual core opteron. Jah duh is hij sneller hij heeft 4 Cors ipv 2 :?

En maar bewerken dat ze de performance crown weer terug zouden pakken. Ik ben zwaar terleurgesteld in de R600 en de K10. Ze lijken beide te floppen. Ik weet niet wat AMD aan het doen is hoor maar als dit zo door gaat is het heel snel voorbij. We moeten weer toppers hebben zoals de K8 en de R300 chip. Maar elk product dat via ATi op de markt komt wordt steeds slechter vergeleken met nVidia. En bij AMD lijkt het zelfde te gaan gebreuren.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Je overdrijft :z Je hebt nog geen benchmarks gezien, alleen van twee HE modellen. Barcelona te laat is ook onzin, hij is nog maar twee jaar in ontwikkeling. Ik zie ook niet in waarom Barcelona zou floppen, AMD heeft altijd goede cpu's gemaakt, het lijkt me niet dat ze nu plots een bagger product neerzetten. En de zwakke prestaties van de R600 zeggen niks over de Barcelona, R600 is vier jaar lang door ATI ontworpen dus de schuld moet je daar zoeken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:58:
Je overdrijft :z Je hebt nog geen benchmarks gezien, alleen van twee HE modellen. Barcelona te laat is ook onzin, hij is nog maar twee jaar in ontwikkeling. Ik zie ook niet in waarom Barcelona zou floppen, AMD heeft altijd goede cpu's gemaakt, het lijkt me niet dat ze nu plots een bagger product neerzetten. En de zwakke prestaties van de R600 zeggen niks over de Barcelona, R600 is vier jaar lang door ATI ontworpen dus de schuld moet je daar zoeken.
Nee dat is wel waar. En ik overdrijf misschien ook wel. Maar het punt is dat ze eerst heel positief waren en dat steeds minder wordt. En er zijn ook alleen maar negatieve berichten over de K10. Bij de R600 was dat ook en ik dacht dat die gewoon niet waar waren. Maar het klopte in dat geval wel.

Ik hoop gewoon heel erg dat het niet zo is want ik moet echt geen intel ik wil gewoon een AMD. En liever wel een die net zo snel is als de intel cpu's als niet sneller. Dus ik hoop dat alles nog goed komt met die K10 core.

En over de R600 heb je ook gelijk. Het is de schuld van ATi. Ik vraag me alleen af of door die fusie die kaart niet wat vertraagt is.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 06-06-2007 14:32 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
AMD zal R600 vast wat uitgesteld hebben om aan de drivers te kunnen werken, maar het architectuur was al lange tijd af.

Al de negatieve berichten komt door de onrust. AMD laat niks zien terwijl de launch eind volgende maand al is, iedereen maakt zich zorgen en alle mogelijke problemen worden bovengehaald. De K10 is een verbeterde K8 dus hij kan alleen maar sneller zijn dan de K8. Enig probleem dat ik me kan bedenken is de kloksnelheid die niet mee wil, daar heeft AMD vroeger nog al problemen met gehad. Maar dat komt zeker in orde. De eerste revisie is sowieso enkel voor de Opteron, de desktop krijgt vast een nieuwere (eerste Opteron was ook B0 terwijl de Athlon een half jaar later al de C0 revisie had).

Ohja, volgende maand weeral prijsdalingen:
As part of our continued commitment to you, our channel partners, we are providing this e-bulletin to communicate breaking news between issues of our monthly e-newsletter, the Tigon. We know how much email we all receive, so we will only send bulletins like this one when we have important and time-sensitive information to share with you that we feel will help you market and sell AMD-based products.
Desktop Price Move Announcement
One of our main goals is to help you manage your business more efficiently by keeping you informed of changes that could affect your purchasing decisions and sales forecast. One such change will be announced on July 9th, when the AMD desktop processor family will have a reduction in suggested prices. Savings for the AMD Athlon™ 64 X2 (dual-core) processor family will be about 20% and the AMD Athlon 64 (single-core) processor family will be adjusted by approximately 15%. If you are looking for a great value, look to the AMD Sempron™ processor, which will also offer savings of about 15%.
These new prices will enable you to offer your clients AMD-based desktop solutions with a true price/performance advantage at an even more competitive price. Please contact your authorized AMD distributor for specific pricing and availability details.
http://www.amdzone.com/mo...ews&file=article&sid=7860

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:53:
AMD zal R600 vast wat uitgesteld hebben om aan de drivers te kunnen werken, maar het architectuur was al lange tijd af.

Al de negatieve berichten komt door de onrust. AMD laat niks zien terwijl de launch eind volgende maand al is, iedereen maakt zich zorgen en alle mogelijke problemen worden bovengehaald. De K10 is een verbeterde K8 dus hij kan alleen maar sneller zijn dan de K8. Enig probleem dat ik me kan bedenken is de kloksnelheid die niet mee wil, daar heeft AMD vroeger nog al problemen met gehad. Maar dat komt zeker in orde. De eerste revisie is sowieso enkel voor de Opteron, de desktop krijgt vast een nieuwere (eerste Opteron was ook B0 terwijl de Athlon een half jaar later al de C0 revisie had).

Ohja, volgende maand weeral prijsdalingen:

[...]

http://www.amdzone.com/mo...ews&file=article&sid=7860
Die clock speeds lijken het probleem. Maar die B0 ref deed het toch erg goed ? als in 2600+ MHz ? Ik ben wel benieuwd wat het wordt. Ik denk dat we geen super overclocker moeten verwachten die 4000 MHz doet zoals die C2D quads. ( Zou wel erg leuk zijn :P ) Mij maakt het niet veel meer uit als de performance per watt maar heel goed is. En overclocken naar 4000+ MHz op de C2D Quads zorgt er ook voor dat je performance per watt onderuit gaat. Ik denk dat die chips op 200 Watt verbruik zitten. Dus ik ben wel erg benieuwd wat het wordt. De K8 is gestart op 2000 MHz en heeft de 3000 MHz kunnen halen. Wat zou de barcelona gaan doen ? Ik hoop toch wel dat die ver in de 3000 kan komen. De C2D's van intel kunnen overclcoked over de 4000 Heen. En volgend jaar komen ze met stock 3333 MHz chips.

Nu is MHz niet alles dat hebben we bij de P4 ver gezien. Maar die chips van intel hebben ook nog eens super performance per clock. Hopelijk heeft barcelona meer performance per clock dan intel. Dan hoeven ze ook geen giga hoge clockspeeds te halen.

En weer een prijs drop ? :) nu ik net mijn 5600+ gekocht heb :P Mja die was al niet echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Mwa daar heb je wel een punt. Die preview van Anandtech een tijdtje geleden wees er op dat de Intel clock voor clock sneller blijft maar daat de AMD voordeel hebben met multithreaded aps. Oftewel: In de servermarkt staan ze dan wel weer sterk maar op de desktops wat minder. Het scheelt natuurlijk wel dat hun SOI over het algemeen wat energie zuiniger is dan low K van Intel .

Als ze straks maar weer wat meer marge hebben op hun chips valt er ook weer wat te verdienen }:O

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:06

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik heb sinds kort een AMD 64 3500+ (65 nm / 45 W) processor gekocht i.c.m. een Asus M2A VM HDMI bordje. Bij een multiplier van 6x (1200 MHz) loopt deze processor nog stabiel bij een voltage van 0,80 V. Bij een multiplier van 11x (2200 Mhz) is een voltage van 1,10 V genoeg. Het verschil in energieverbruik op full load tussen 1,10 V en 1,40 V (= standaard) is 21,5 W! Zie ook deze discussie.

Er wordt steeds beweerd dat AMD processoren idle zuiniger zijn en Intel Core2 Duo's zuiniger bij full load, maar als je een beetje speelt met het voltage (met bijv. RMClock) dan zijn volgens mij AMD's op alle fronten zuiniger.

Heeft er nog iemand ervaringen met desktop processoren die op zo'n laag voltage nog stabiel lopen?

[ Voor 17% gewijzigd door antonboonstra op 09-06-2007 19:04 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 15-11-2024
Astennu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 16:30:De K8 is gestart op 2000 MHz en heeft de 3000 MHz kunnen halen.
K8 begon al bij 1400MHz...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Na een beetje testen kom ik met een 5600 op:
Idle: 1.175
Stressed: 1.275 in plaats van 1.4 :P
In plaats van 65 word ie nu 60 graden. Nu alleen me case nog een beetje modden:D

Edit: En zo juist 50 graden zonder case(stressed uiteraard)

[ Voor 15% gewijzigd door Hekking op 06-06-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
antonboonstra schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:33:
Ik heb sinds kort een AMD 64 3500+ (65 nm / 45 W) processor gekocht i.c.m. een Asus M2A VM HDMI bordje. Bij een multiplier van 5x (1000 MHz) loopt deze processor nog stabiel bij een voltage van 0,80 V. Bij een multiplier van 11x (2200 Mhz) is een voltage van 1,10 V genoeg. Het verschil in energieverbruik op full load tussen 1,10 V en 1,40 V (= standaard) is 21,5 W! Zie ook deze discussie.

Er wordt steeds beweerd dat AMD processoren idle zuiniger zijn en Intel Core2 Duo's zuiniger bij full load, maar als je een beetje speelt met het voltage (met bijv. RMClock) dan zijn volgens mij AMD's op alle fronten zuiniger.

Heeft er nog iemand ervaringen met desktop processoren die op zo'n laag voltage nog stabiel lopen?
Jep ik Opteron 170 stock 2000 MHz 1.35v. Liep op 2800 Mhz 1.267v 24/7 prime stabiel :) Maar dan is de performance per watt inderdaad super. Ik weet niet wat de C2D's kunnen qua voltage verlagen.
Noel schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:18:
[...]

K8 begon al bij 1400MHz...
De eerste K8 serie had als snelste model de 3200+ die 2000 Mhz draaide als ik me niet vergis. Dat was de start en toen redelijk de max. Met OC haalde je 2400 geloof ik. Nu kunnen ze stock al 3000 Halen. De eerste intel C2D kwam uit op 2933 MHz Maar die kunnen nog veel verder als je kijk naar de OC. Het zou me niet verbazen als er een 4000+ MHz komt. Intel's probleem is de TDP die gaat over de 130 watt heen met die speeds.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 06-06-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Noel bedoelt de Opteron, die begon idd vanaf 1,4GHz ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Astennu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 21:38:
De eerste K8 serie had als snelste model de 3200+ die 2000 Mhz draaide als ik me niet vergis. Dat was de start en toen redelijk de max. Met OC haalde je 2400 geloof ik. Nu kunnen ze stock al 3000 Halen. De eerste intel C2D kwam uit op 2933 MHz Maar die kunnen nog veel verder als je kijk naar de OC. Het zou me niet verbazen als er een 4000+ MHz komt. Intel's probleem is de TDP die gaat over de 130 watt heen met die speeds.
Zucht... Soms schrijf je gewoon wat je zelf graag wilt horen.

K8 begon bij 1400MHz (Opteron 140 S940 in juni 2003). En ze zijn 3.5 jaar later bij 3000MHz (in X2 style dan nog) uitgekomen. AMD weet ondertussen wel hoe ze het productieproces moeten finetunen zo dat er na een jaar of twee makkelijk 600MHz bij kan. Na die 2 jaar gooien ze er ff een die shrink door, en kunnen ze weer 600MHz bij doen. Dat is met de K7 geweest, en dat is met de K8 geweest. Het lijkt me gigantisch onvoorstelbaar dat ze dat met de K10 niet zullen kunnen

Voor 99% van de markt boeit overclocking geen hol en undervolting nog minder. Ze zullen wel van de band rollen met hogere frequenties en lagere voltages na verloop van tijd.

Dat Intel nu al oerdegelijk spul aflevert dat gigantisch overclockt? Tja, die 1% zullen er blij mee zijn. Intel zal er blij mee zijn dat ze vanaf de start al goed zitten. Hadden ze anders geen hoger geklokte modellen kunnen afleveren? Tuurlijk wel, rustig finetunen zoals hierboven.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:01:
Noel bedoelt de Opteron, die begon idd vanaf 1,4GHz ;)
Maar was het ook zo dat die de 2000 MHz echt niet konden halen ? En was toen alleen de 1400 MHz te krijgen en echt geen snellere ? Want bij intel ging ik ook uit van het snelste model bij release en dat was voor hun de 2933 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Maar was het ook zo dat die de 2000 MHz echt niet konden halen ?
De eerste modellen waren 1,4; 1,6 en 1,8GHz. De 2GHz Opteron kwam een maand (of zelf 2, weet het niet meer) later.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:14:
[...]

De eerste modellen waren 1,4; 1,6 en 1,8GHz. De 2GHz Opteron kwam een maand (of zelf 2, weet het niet meer) later.
Dan laten we het even op 1800 Mhz houden voor de K8. En hij is ge eindigt op 3000 MHz.

De K7 kwam uit op 700 MHz als ik me niet vergis. Die is toen op 2200 MHz ge eindigt. Ik weet alleen niet of je dat zo mag zien want je had de Athlon classic en de Atlhon XP. De XP was aardig getunned. Maar was nog steeds een K7 core.

Dus ik ben benieuwd hoe ver die K10 core gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:42

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Astennu schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:43:
[...]
Dus ik ben benieuwd hoe ver die K10 core gaat komen.
Ik ben niet alleen benieuw hoever de K10 gaat komen, maar wanneer de K10 zal komen. Afgaande op nieuws berichten van vandaag: nieuws: Klanten AMD maken zich zorgen over Barcelona met name dit stukje;
Ook vanuit bekende computersites zijn steeds vaker sceptische geluiden te horen. In zijn Computex-verslag schrijft AnandTech dat het Barcelona op zijn vroegst aan het einde van het derde kwartaal verwacht, september dus. De desktopversie zou in het vierde kwartaal komen en misschien zelfs naar begin volgend jaar worden uitgesteld. Klanten krijgen nu weliswaar hun eerste samples binnen, maar er zou nog minstens één nieuwe revisie van het ontwerp gemaakt moeten worden. Dat komt overeen met het gerucht dat de yields nog niet goed genoeg zijn: door kritieke delen van de chip te tweaken kan de kloksnelheid vaak omhooggebracht worden.
En de orginele tekst van Anandtech: http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=3002
Speaking of AMD, we were originally hoping as many others that Computex 2007 would have been the launch event for Barcelona and Agena. Unfortunately, this will not occur and the best we can hope for at this time is a Barcelona release in the latter part of Q3 at best and Agena following up in late Q4 or possibly sliding to Q1 2008 based on recently received information. The motherboards and chipsets to support this new processor family are starting to take shape but they are far from optimized at this point with early production level silicon just now being made available for the various suppliers who will offer products at launch. Our first look at the RD790 chipset from AMD that supports the new AM2+ socket, HyperTransport 3.0, and DDR2-1066 was interesting to say the least but it is too early to tell what the true performance potential of this technology is until we are able to test it with final silicon.
Heb ik het idee gekregen dat het nog wel een half jaar gaat duren voordat er daadwerkelijk K10 processoren echt verkijgbaar zullen zijn, laat staan redelijk geprijsd aangezien de nieuwe release's van processoren meestal leuke (hoge) prijzen met zich mee brengen.

Ik was hiernaar aan het kijken, omdat ik graag wil upgraden en zat te twijfelen om nog voor een Athlon 64 X2 te gaan of op de K10 te wachten.

P.s. Mijn topic hierover: [UPGRADE] Moederbord (PCI-X) , CPU, MEM en VGA kaart

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja tja tja. Ze gooien hun eigen ruiten in. Want als ze zo laat zijn is Penryn er al en die maar dan waarschijnlijk weer gehakt van de K10. Dus moeten ze de K10 voor een spot prijs verkopen. Intel kan mee gaan wan tde Penryn is 45nm en de K10 65nm. Het zelfde probleem hadden ze met de K8 VS C2D in het begin 65nm vs 90nm.

Echt jammer dat het zo gigantisch slecht gaat met AMD en dat die producten zo veel te laat zijn. We hadden drie maanden geleden al een launch verwacht op de verjaardag van de Opteron.

Ik ben zelf voor een AM2 plank met X2 5600+ gegaan. Zodat ik zo dadelijk meteen een K10 kan kopen en er op kan prikken. Had hier voor S939 Opteron 170 op 2800 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 08:53:
Tja tja tja. Ze gooien hun eigen ruiten in. Want als ze zo laat zijn is Penryn er al en die maar dan waarschijnlijk weer gehakt van de K10. Dus moeten ze de K10 voor een spot prijs verkopen. Intel kan mee gaan wan tde Penryn is 45nm en de K10 65nm. Het zelfde probleem hadden ze met de K8 VS C2D in het begin 65nm vs 90nm.

Echt jammer dat het zo gigantisch slecht gaat met AMD en dat die producten zo veel te laat zijn. We hadden drie maanden geleden al een launch verwacht op de verjaardag van de Opteron.

Ik ben zelf voor een AM2 plank met X2 5600+ gegaan. Zodat ik zo dadelijk meteen een K10 kan kopen en er op kan prikken. Had hier voor S939 Opteron 170 op 2800 MHz.
Ik zit ook sterk te denken aan een Athlon 64 X2 5600+ prijs/prestatie lijkt mij dit een heel interessante keuze, dat is als ik het moederbord mee reken. Ik wil namelijk een moederbord hebben waar zowel PCI, PCI-e en PCI-X op aanwezig is. Nu heeft Asus twee heel mooie plankjes die hierin voorzien één gebaseerd op een Socket AM2 en één gebaseerd op Socket 775. Alleen is de Intel uitvoering maar liefst €80 duurder.

Ik wacht nog even een paar weken ook met het oog op de HD2600XT, wat Intel en AMD nu precies met hun prijzen gaan doen, want beide hebben prijsdalingen voor Juli aangekondigd.

Overigens je weet dat je met een Socket AM2 niet alle features van de K10 processor kan benutten?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Dune_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:10:
[...]

Ik zit ook sterk te denken aan een Athlon 64 X2 5600+ prijs/prestatie lijkt mij dit een heel interessante keuze, dat is als ik het moederbord mee reken. Ik wil namelijk een moederbord hebben waar zowel PCI, PCI-e en PCI-X op aanwezig is. Nu heeft Asus twee heel mooie plankjes die hierin voorzien één gebaseerd op een Socket AM2 en één gebaseerd op Socket 775. Alleen is de Intel uitvoering maar liefst €80 duurder.

Ik wacht nog even een paar weken ook met het oog op de HD2600XT, wat Intel en AMD nu precies met hun prijzen gaan doen, want beide hebben prijsdalingen voor Juli aangekondigd.

Overigens je weet dat je met een Socket AM2 niet alle features van de K10 processor kan benutten?
Ik heb zelfs al 6000+ AM2's gezien voor minder dan 190 euro. Dat is wel nice :P En dat moederbord van intel is dan wel heel veel duurder.

Ik weet dat je niet alle features kan gebruiken op AM2. Maar dat gaat over wat energie besparende features en HT3. Ik denk dat HT3 voor een desktop niet heel interessant is. Voor een 4x4 systeem misschien al meer en vooral voor servers. En die energie besparende features zijn leuk maar mijn pc draait altijd 100% load door }:O Dus dat heeft voor mij niet super veel nut. Ik weet ook niet hoeveel sneller een AM2+ moederbord zal zijn vergeleken met AM2. Misschien weet iemand anders dat wel ? Ik gok dat het niet heel veel scheelt. Misschien als de chipset veel beter is dat je daar door meer winst ziet.

Ik ga zo i zo over naar een RD790 plank met SB700 maar ik wacht daar even mee tot de DFI Versie daar van uit is. Die komen meestal later. En dan kan ik toch al een K10 Quadcore gebruiken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 07-06-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:27:
[...]
Ik heb zelfs al 6000+ AM2's gezien voor minder dan 190 euro. Dat is wel nice :P En dat moederbord van intel is dan wel heel veel duurder.
Het grote nadeel van de Athlon 64 X2 6000+ vindt ik een bijna 2x zo hoog opgenomen vermogen in verhouding met de Athlon 64 X2 5600+, daarbij weet ik niet of de meerprijs nu wel gerechtvaardigd is in verhouding met de prestatie winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

antonboonstra schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:33:
Ik heb sinds kort een AMD 64 3500+ (65 nm / 45 W) processor gekocht i.c.m. een Asus M2A VM HDMI bordje. Bij een multiplier van 5x (1000 MHz) loopt deze processor nog stabiel bij een voltage van 0,80 V. Bij een multiplier van 11x (2200 Mhz) is een voltage van 1,10 V genoeg. Het verschil in energieverbruik op full load tussen 1,10 V en 1,40 V (= standaard) is 21,5 W! Zie ook deze discussie.

Hier een AMD64 3500+ (130nm / 67 W?). Powerdraw kan ik niet meten, maar ik weet wel:
Stock: 1.550V @ 2200MHz.
Minimaal stabiel: 0.850V @ 1000MHz
Min. volt voor 2200MHz: niet getest.

Valt behoorlijk mee dan voor zo'n ouwe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:27:
[...]

En die energie besparende features zijn leuk maar mijn pc draait altijd 100% load door }:O Dus dat heeft voor mij niet super veel nut. Ik weet ook niet hoeveel
Dutch Power Cow in tha house ? }:O }:O }:O

Nog even een paar argumenten om Astenu gerust te stellen ^^
- Intel opstelling werkte met 4gig FB dimm's a 65 watt @ 800mhz vs 6-- mhz AMD
- Nieuwe Intel chipset VS oude Nforce
- Het is maar 1 Benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Dune_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:36:
[...]

Het grote nadeel van de Athlon 64 X2 6000+ vindt ik een bijna 2x zo hoog opgenomen vermogen in verhouding met de Athlon 64 X2 5600+, daarbij weet ik niet of de meerprijs nu wel gerechtvaardigd is in verhouding met de prestatie winst.
Hoezo 2x zo hoog opgenomen vermogen ? heb je het over het TDP ? want ik kan mijn 5600+ van gewoon op 3000 MHz draaien met stock volts. Ik neem aan dat de 6000+ dezelfde voltages heeft. Alleen dat i net boven de 90 watt uit komt dus in de 120 watt classe geplaatst wordt. Of bedoel je dat niet ?

Beide cpu's hebben 2x1mb dus daar zal het ook niet aan liggen.
Hekking schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:06:
[...]

Dutch Power Cow in tha house ? }:O }:O }:O

Nog even een paar argumenten om Astenu gerust te stellen ^^
- Intel opstelling werkte met 4gig FB dimm's a 65 watt @ 800mhz vs 6-- mhz AMD
- Nieuwe Intel chipset VS oude Nforce
- Het is maar 1 Benchmark
Nu hebben we het over die test van AMD met 16 cores ? en dat de intel setup 2x zo snel was ?

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 07-06-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:24:
[...]
Hoezo 2x zo hoog opgenomen vermogen ? heb je het over het TDP ? want ik kan mijn 5600+ van gewoon op 3000 MHz draaien met stock volts. Ik neem aan dat de 6000+ dezelfde voltages heeft. Alleen dat i net boven de 90 watt uit komt dus in de 120 watt classe geplaatst wordt. Of bedoel je dat niet ?

Beide cpu's hebben 2x1mb dus daar zal het ook niet aan liggen.
AMD geeft inderdaad een TDP op van 125 Watt voor de Athlon X2 6000+, terwijl de Athlon 64 X2 5600+ een TDP van 89Watt heeft ... oke oke ... niet helemaal 2x zoveel. ;) Maar ik vindt het verschil nogal groot... eigenlijk. :/ Daarbij is de 6000+ weer een euro of 40 duurder. Dit bijelkaar bedoel ik of dit gerechtvaardigd is tegenover de extra prestaties in verhouding met een Athlon 64 X2 5600+.

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Dune_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:37:
[...]

AMD geeft inderdaad een TDP op van 125 Watt voor de Athlon X2 6000+, terwijl de Athlon 64 X2 5600+ een TDP van 89Watt heeft ... oke oke ... niet helemaal 2x zoveel. ;) Maar ik vindt het verschil nogal groot... eigenlijk. :/
Het verschil is 5 watt ;) mja hij kan in sommige gevallen over die 89 heen gaan dus AMD stopt em dan meteen in de 125 watt classe. Hij gebruik dat echt niet hoor het zou me niet eens verbazen als hij onder de 90 watt zit. Alleen op maximale belasting van alle transistors gaat hij over die 89 watt heen. En dat scheelt bijna niets met de 5600+ alleen het is gewoon meer dan 89. Intel had gewoon de stempel 90 watt er op gezet. Die kijken zo i zo niet naar max verbruik maar gemiddeld. Niet eerlijk als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:02:
[...]
Het verschil is 5 watt ;) mja hij kan in sommige gevallen over die 89 heen gaan dus AMD stopt em dan meteen in de 125 watt classe. Hij gebruik dat echt niet hoor het zou me niet eens verbazen als hij onder de 90 watt zit. Alleen op maximale belasting van alle transistors gaat hij over die 89 watt heen. En dat scheelt bijna niets met de 5600+ alleen het is gewoon meer dan 89. Intel had gewoon de stempel 90 watt er op gezet. Die kijken zo i zo niet naar max verbruik maar gemiddeld. Niet eerlijk als je het mij vraagt.
Ik weet inderdaad dat AMD het max. opgenomen vermogen opgeeft terwijl Intel met gemiddelden werkt, erg misleidend.

Moeilijk hoor als je eigenlijk wilt upgraden, maar er nu al zoveel word gesproken over nieuwe Processoren, Chipsets en PCI-e 2.0 ... 8)7 Aan de anderekant. Als ik nu gewoon voor een goed setje ga wat nu prima performance leverd, dan heb ik wel iets wat goed doorontwikkeld is en wat nog lang genoeg mee kan. Bij het aankomende spul moet je maar weer afwachten wat voor kinderziekten je tegen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Dune_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 12:50:
[...]

Ik weet inderdaad dat AMD het max. opgenomen vermogen opgeeft terwijl Intel met gemiddelden werkt, erg misleidend.

Moeilijk hoor als je eigenlijk wilt upgraden, maar er nu al zoveel word gesproken over nieuwe Processoren, Chipsets en PCI-e 2.0 ... 8)7 Aan de anderekant. Als ik nu gewoon voor een goed setje ga wat nu prima performance leverd, dan heb ik wel iets wat goed doorontwikkeld is en wat nog lang genoeg mee kan. Bij het aankomende spul moet je maar weer afwachten wat voor kinderziekten je tegen gaat komen.
Jep daarom nu AM2 moederbord met K10 cpu later als de kinderziektes uit de RD790 zijn en de moederborden met AM2+ goed werken wissel ik het moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:36:
[...]
Jep daarom nu AM2 moederbord met K10 cpu later als de kinderziektes uit de RD790 zijn en de moederborden met AM2+ goed werken wissel ik het moederbord :)
Dit is dus ook precies waar ik eigenlijk al de hele tijd aan zit te denken. Aangezien ik ook een workstation moederbord nodig ben, vanwege mijn RAID5 controller en deze moederborden vaak ook wat later op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fudzilla meld nog meer slecht nieuw:
We've just learned that Barcelona K10 will be delayed.

AMD was hoping for a July launch but it looks that it won't start shipping the Opteron 2200 series till Q4.

This will make its financial scores even worse but AMD needs higher speeds and a new revision.

We can only say DAAMIT.
Dus we krijgen nu een ontwerp dat snel is maar dus straks een half jaar te laat is als het uitkomt waardoor intel de opvolger klaar heeft die er weer overheen gaat en AMD dus achter de feiten aan gaat lopen.

Hopelijk is het niet waar mja zo wel hebben ze een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Na dat artikel bij Anandtech gelezen te hebben was ik er eigenlijk al bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_Dune_ schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:17:
Na dat artikel bij Anandtech gelezen te hebben was ik er eigenlijk al bang voor.
Tja dit ziet er wel heel slecht uit.

Op deze manier hebben we pas in Q1 2008 een K10. In dat geval zal intel eerder zijn met Penryn dan AMD met hun K10 desktop chips. Intel zit dan al op 45nm. En Penryn doet nu al 3333 MHz wie weet wat er in de komende maanden daar aan verandert misschien kunnen ze dan al 3666 halen. En dan kan AMD niet veel meer met een 2600 MHz K10 chippie. Want de Penryn zijn clock voor clock weer sneller dan de C2D al helemaal als de programma's SSE4 kunnen. K10 heeft maar hele beperkte SSE4 support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:24:

Nu hebben we het over die test van AMD met 16 cores ? en dat de intel setup 2x zo snel was ?
Nope, Over die bench die Daily tech Cinebench op die single core hiero : http://www.dailytech.com/...Cinebench/article7574.htm

En over die delay: Tja, waar zoveel rook was moet wel vuur zijn :|
Dat wordt nog even wat extra maandjes doorbijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hekking schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:24:
[...]

Nope, Over die bench die Daily tech Cinebench op die single core hiero : http://www.dailytech.com/...Cinebench/article7574.htm

En over die delay: Tja, waar zoveel rook was moet wel vuur zijn :|
Dat wordt nog even wat extra maandjes doorbijten
Jaja. Mja clock voor clock maakt het dus niet gigantisch veel verschil. Dat is nadelig voor AMD want we weten dat de C2D 4000 MHz kan alleen gebruikt i dan 200+ watt.

En het is nog maar de vraag of Barcelona over de 3000 MHz kan ik denk het niet ik gok op 2800-2900 in het begin en Penryn start al op 3333 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Astennu schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:13:
Fudzilla meld nog meer slecht nieuw:

[...]

Dus we krijgen nu een ontwerp dat snel is maar dus straks een half jaar te laat is als het uitkomt waardoor intel de opvolger klaar heeft die er weer overheen gaat en AMD dus achter de feiten aan gaat lopen.

Hopelijk is het niet waar mja zo wel hebben ze een groot probleem.
Fudzilla lult ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Dan is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Enige onderbouwing? Want dit gaat redelijk met het verhaal van Anandtech mee, alleen iets extremer. Ik zou het mooi vinden als blijkt dat Fudzille inderdaad lult.

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 07-06-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
maar het kan allemaal wel dat barcelona zo laat komt, maar je moet ff in je achterhoofd houden dat shanghai anders alsnog komt. Hier hebben ze ook al werkende ES van (nja, zoiets las ik ergens). Dus als Barcelona in Q4 uitkomt, komt shanghai alsnog in H1 2008 uit. Dan kan Barcelona concureren met Penryn. En dan komt na een half jaartje Shanghai uit, en die zal Penryn wel verslaan. Nouja, dat hoop ik.

Nou, dat is mijn theorietje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
achtbaanfreak schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 17:19:
maar het kan allemaal wel dat barcelona zo laat komt, maar je moet ff in je achterhoofd houden dat shanghai anders alsnog komt. Hier hebben ze ook al werkende ES van (nja, zoiets las ik ergens). Dus als Barcelona in Q4 uitkomt, komt shanghai alsnog in H1 2008 uit. Dan kan Barcelona concureren met Penryn. En dan komt na een half jaartje Shanghai uit, en die zal Penryn wel verslaan. Nouja, dat hoop ik.

Nou, dat is mijn theorietje
Barcelona concurreren met Penryn? Dat is zoals de X2 serie nu moet concurreren tegen C2D, en weten allemaal wel hoe dat afgelopen is... Barcelona is goed voor mensen die nog niet overgestapt zijn op C2D of die enkel het snelste willen en dus (in de veronderstelling dat Barcelona sneller is dan C2D) naar een K10 cpu overstappen. Met andere woorden, de Barcelona chip moet gewoon voor Penryn gereleased worden en liefst zo vlug mogelijk...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Fudzilla schrijft ook maar berichten om zijn frontpage te vullen. Hij maakt soms 3 losse berichten wat anderen in één bericht stoppen. De helft ervan zijn gewoon zijn eigen mening ipv feiten. Hier weer één:
If AMD goes down we have Sun
A source close to Intel said that they expect AMD to survive the storm but if all goes bad and the company goes down Intel will still have Sun to compete.

Things are bad for AMD but it will survive 2007, and the end of it will start looking’s better. Intel is probably stronger than it even been.
Even wat anders, een leuke quote uit een interview met Intel:
AMD's so-called native quad-core processor has a difficult challenge in technical and manufacturing terms and even Intel would have difficulty facing such challenges. Intel currently still adopts two dies on one chip for its Harpertown processor. The technology is much easier, the product has higher yields and performance is almost the same as the native quad-core processor. Therefore, Intel will not launch native quad-core processors in 2007.
Op zich hebben ze wel een punt. Twee dies aan elkaar kleven levert amper performance in tov een native quad core, Intel gaat dus ook voor de makkelijke weg. Dat Barcelone complex is mag nu wel duidelijk zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door XWB op 09-06-2007 09:34 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 11:50

ljd

Zou een opteron 170 een grote verbetering zijn ten opzichte van mijn AMD 64 3500+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

ljd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:25:
Zou een opteron 170 een grote verbetering zijn ten opzichte van mijn AMD 64 3500+?
Ja en nee, ligt er maar net aan wat je doet met je pc, maar dit is niet de bedoeling om dat hier te vragen. Kan je best zelf op zoeken gewoon wat reviews met elkaar vergelijken en kijken of het voor jou nut heeft.. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

mad_max234 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:25:
[...]

Ja en nee, ligt er maar net aan wat je doet met je pc, maar dit is niet de bedoeling om dat hier te vragen. Kan je best zelf op zoeken gewoon wat reviews met elkaar vergelijken en kijken of het voor jou nut heeft.. ;)
Ik zie voor het gamen dat die toch beter doet dan een 3800+ . Maar ik vraag me gewoon af als die de 100 euro die hij nog kost waard is.

En het is een dualcore ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

ljd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:27:
[...]

Ik zie voor het gamen dat die toch beter doet dan een 3800+ . Maar ik vraag me gewoon af als die de 100 euro die hij nog kost waard is.

Kunnen wij niet voor jou bepalen, je weet wat het opleverd en moet je voor je eigen kijken of je er 100 euro voor over hebt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ljd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 13:27:
[...]

Meteen doen. Multi Core = Toekomst. Als je al bv wat dingen op de achtergrond aan hebt zoals. Een Bit torrent downloader. DVD brand progje ik noem maar wat en je gaat tegelijk gamen merk je het al.

Opterons clocken Vooral goed over. Je kunt van 2000 MHz stock makkelijk maar 2600 MHz met geluk 2900 en hoger.

Ik ben helemaal weg van dual core. Heb nu ook een andere laptop met dual core Turion X2 1.6 GHz hier voor had ik een 1.8 Singel core. Ik vind em veel sneller dan de vorige. Maar ik doe ook vaak meerdere dingen tegelijk.

De nieuwste games hebben ook Multicore support dus daar ga je het al helemaal merken. Nu ook al wat omdat de VGA driver al gebruik maakt van de 2e core. Dus het is zeker een hele verbetering TOV je 3500+ Maar als je em gaat overclocken ga je helemaal verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wij kunnen niet zeggen gelijk doen, want straks gebruikje alleen maar single core software en dan merk je niks geen verschil. Weg 100 euro, en als je maar eens in de week multie tasking doet is het ook het geld niet waard. Kan je beter iets anders leuks van kopen.

Hoop dat je me snapt, je moet dus voor je zelf uitzoeken of je er echt gebruik van gaat maken.

voor Astennu is de keuzen duidelijk. :+

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 09-06-2007 17:47 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Een Opteron 170 is een Athlon 64 X2 4000+ (2GHz, 2MB). De verschillen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-BE/products/ZGJnnWZnyZxl/bGNkaJiVmJLK,bGNkaJiUmJrK/viewbenchmark/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-BE/products/ZGJnnWZnyZ1l/bGNkaJiVmJLK,bGNkaJiUmJrK/viewbenchmark/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-BE/products/ZGJnnWZoyZZl/bGNkaJiVmJLK,bGNkaJiUmJrK/viewbenchmark/

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-BE/products/ZGJnnWZoyZtl/bGNkaJiVmJLK,bGNkaJiUmJrK/viewbenchmark/

En offtopic maar:

Afbeeldingslocatie: http://uk.theinquirer.net/images/articles/tepees.jpg

_O-

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 09-06-2007 18:23 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Geeft mooi de huidige stand van zaker weer :P

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Hacku schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 09:25:
...

Op zich hebben ze wel een punt. Twee dies aan elkaar kleven levert amper performance in tov een native quad core, Intel gaat dus ook voor de makkelijke weg. Dat Barcelone complex is mag nu wel duidelijk zijn.
Een native quadcore zal veel ingewikkelder zijn. Maar als intel zegt dat een native quadcore erg complex is en zij de tijd nog niet rijp vinden om er 1 te maken (mss wil dat zeggen dat ze het niet eens kunnen, maar dat lijkt me eigelijk wel sterk), dan moet je nagaan wat AMD nu allemaal presteerd! Ook heeft AMD dan meer ervaring bij het maken van een volgende native quadcore, wanneer intel nog moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:04
achtbaanfreak schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:48:
[...]

Een quadcore zal veel ingewikkelder zijn. Maar als intel zegt dat een quadcore erg complex is en zij de tijd nog niet rijp vinden om er 1 te maken (mss wil dat zeggen dat ze het niet eens kunnen, maar dat lijkt me eigelijk wel sterk), dan moet je nagaan wat AMD nu allemaal presteerd! Ook heeft AMD dan meer ervaring bij het maken van een volgende quadcore, wanneer intel nog moet beginnen.
Intel heeft allang een quadcore en zal binnenkort al met zijn 2e serie quadcores komen. Misschien niet helemaal native, het zijn wel 4 cores op 1 die... Maar de opvolger van Penryn wordt net als de Barcelona helemaal native. Dat AMD dit eerder heeft gedaan is mooi, maar als de Penryn al even goed presteert als de Barcelona (speculaties) dan heb je daar nog niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
leonpwner1 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:52:
[...]

Intel heeft allang een quadcore en zal binnenkort al met zijn 2e serie quadcores komen. Misschien niet helemaal native, het zijn wel 4 cores op 1 die... Maar de opvolger van Penryn wordt net als de Barcelona helemaal native. Dat AMD dit eerder heeft gedaan is mooi, maar als de Penryn al even goed presteert als de Barcelona (speculaties) dan heb je daar nog niets aan.
Ja, ze hebben een quadcore, maar ik bedoelde een native quadcore, want dát vind ik een echte quadcore, die van intel doet mee voor spek en bonen.

Maar ik zal het even wijzigen, foutje van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hacku schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:02:
Een Opteron 170 is een Athlon 64 X2 4000+ (2GHz, 2MB). De verschillen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nu laat je alleen de zonnige kan zie van een dualcore, tov een hoger geklokte single core je weet best dat er nog veel meer software is die langzamer draaien op een 2x 2.0GHz 1MB core dan op 1 2.4Ghz core. En dat het beste tegen kan vallen die winst. (of zelfs verlies)

CS:S ga je op achter uit om maar een voorbeeld te noemen en als je nu juist die games speeld heb je dus verlies in FPS. Maar als je nu juist die games speeld die er wel voordeel bij heeft moet je het doen. Zo simpel is het, en dat kunnen wij niet bepalen met de info die we hebben.

En hij kan best zelf zijn software gebruik vergelijken met wat er met google te vinden is. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BIG LOL _O- _/-\o_ 8)

zo te zien hebben ze hun parasol boven de ingang dus toch een eyecatcher !!!!

AMD FTW :Y

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
AMD heeft wél een partytent staan (volgens mij zelfs 2, je ziet de zijkant van de 2de net), intel heeft alleen maar een paar parasols staan. :P

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:19:
[...]

Nu laat je alleen de zonnige kan zie van een dualcore, tov een hoger geklokte single core je weet best dat er nog veel meer software is die langzamer draaien op een 2x 2.0GHz 1MB core dan op 1 2.4Ghz core. En dat het beste tegen kan vallen die winst. (of zelfs verlies)

CS:S ga je op achter uit om maar een voorbeeld te noemen en als je nu juist die games speeld heb je dus verlies in FPS. Maar als je nu juist die games speeld die er wel voordeel bij heeft moet je het doen. Zo simpel is het, en dat kunnen wij niet bepalen met de info die we hebben.

En hij kan best zelf zijn software gebruik vergelijken met wat er met google te vinden is. ;)
Tja dat weet ik dan weer niet. Ik merkte vergeleken met mijn singel core 2850 MHz alleen maar winst toen ik naar dual 2600 ging. Maar toen waren de vga driver ook al zo gemaakt dat de driver op de 2e core draaide en de eerste core dus alleen meer met het spel bezig was.

Zelf gebruik ik best veel multi threading. Dus dan is het helemaal duidelijk. Als je een gamer bent die toch de nieuwste games speelt zou ik voor de Dual core gaan. Want games zoals Supreme Commander, Crycis, U3 en Alan Wake hebben multicore support.

Maar speel je veel oude games en doe je nooit iets tegelijk is het misschien niet zo zinvol. Ik vond dat mijn pc in het geheel veel vlotter werd met alles wat ik deed. Wel logisch natuurlijk met twee cores.

Maar je hebt gelijk je moet kijken naar de applicaties die jij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nou ik merk wel wat verschil maar niet zoveel (wel in het omzetten van videobeelden wat ik veel doe), ik draai ook bijna niks op de achtergrond. Dit omdat ik altijd mijn systeem zo ligt mogelijk wil laten draaien, maar dat kan nu misschien wel iets meer. Als je wel altijd veel troep heb mee draaien dan merk je mischien wat meer verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door mad_max234 op 10-06-2007 02:30 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
A few hundred in Toronto

We heard that AMD plans to lay off a lot of its working force, more than a few hundred as we heard. As the company already cut on the managers before we heard that it might cut the engineering force.

The reason is simple, DAAMIT has a lot of money to pay and is in some serious debts. We heard that the Toronto office will suffer some big cuts, a few hundred is the number we heard.
Was te verwachten :'( Ondertussen neemt intel veel Ex ATi en 3DLabs mensen aan om aan Larrabee te werken. Dus het begint nu wel erg spanned te worden. Zou me niets verbazen als Larrabee een success wordt want dat wordt bijna alles van intel. Zelfs die Brakke P4 verkocht super goed :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

sja larrabee zal mss gekoppeld worden aan alle Intel borden zoals ze nu al doen met hun Centrino platform , allemaal 950 erop :).

Ik ga nog ff wachten om een opteron 170 te kopen, ik ga hem direct samenkopen met een agp ATI HD 2600.
http://www.hardware.info/...j_PowerColor/#newsreplies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik zit te denken om mijn CPU te upgraden.

Ik heb nu een AMD64 3700+, en zie vaak in taakbeheer dat mn CPU gewoon vol belast word.
Aangezien ik een behoorlijke multi-tasker ben, lijkt het me wel nuttig om over te stappen naar een dual-core processor.

Het vervelende is nu dat ik nog een S939 socket heb, wat de upgrade gelijk wat duurder maakt.

De AMDX2 voor S939 begint bij €76,-:
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus)

Maar dan ga ik dus van een 3700+ naar 3800+, en ik denk dat het verschil dan minimiem is... (dat mag dan 2x2.0Ghz zijn, maar mijn 3700+ is 2.2Ghz)

De volgende stap in het S939 segment is:
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus)

Is wel gelijk een stuk duurder met €132,-

De stap erna is de:
AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2x2.2GHz, 1MB, 400MHz Bus)

Deze is dan wel over de €220, maar heeft wel 1MB cache.

Wat is verstandig om te doen??
Ik denk dat ik wel 130 euro over heb voor die 4200+, is dit verstandig, of ga ik weinig verschil merken? (overige specs, zie sig)

Of is het misschien gewoon beter om het nog een jaartje uit te zingen, en dan gelijk over te stappen naar een nieuw mobo+cpu+geheugen?

[ Voor 11% gewijzigd door GeleFles op 10-06-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
achtbaanfreak schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:34:
[...]

AMD heeft wél een partytent staan (volgens mij zelfs 2, je ziet de zijkant van de 2de net), intel heeft alleen maar een paar parasols staan. :P

_O-
Mja, misschien zijn het er wel 20, op een lang pad, wie weet ;)

Wel een mooi plaatje trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:41
RonnieB82 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:34:
Of is het misschien gewoon beter om het nog een jaartje uit te zingen, en dan gelijk over te stappen naar een nieuw mobo+cpu+geheugen?
Lijkt mij slimmer
Ook een geheugen upgrade zal je niet veel helpen omdat DDR1 nogal duur is tov DDR2.
Maar ik denk dat je voor zelfde bedrag ook leuke upgrade hebt;

mb; 70 euro, 1gb mem; 70 euro; X2 5000+ 130 euro
Mits je natuurlijk al een PCI-E vga kaart hebt... anders zou ik mooi bij s939 blijven.

Maar ik zou wachten tot AM2+
Een CPU upgrade op 939 gaat je niet veel brengen aangezien je al een redelijke CPU hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door The Source op 10-06-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
TheZeroorez schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:36:
[...]

Mja, misschien zijn het er wel 20, op een lang pad, wie weet ;)

Wel een mooi plaatje trouwens :+
Ja mss wel, mss wel 30 :P nee, maar ik denk dat er op dat andere pad ook een aantal staan. Dus als je de foto uit een andere hoek maakt, zie je allemaal party tenten van AMD en een paar parasols van intel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
@RonnieB82, inderdaad best een jaartje wachten. Dan kan je direct een socket AM2+ moederbord en cpu aanschaffen.

Ik kwam weer een grappig plaatje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://images.gpupdate.net/large/76354.jpg

:D :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RonnieB82 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 16:34:
Ik zit te denken om mijn CPU te upgraden.

Ik heb nu een AMD64 3700+, en zie vaak in taakbeheer dat mn CPU gewoon vol belast word.
Aangezien ik een behoorlijke multi-tasker ben, lijkt het me wel nuttig om over te stappen naar een dual-core processor.

Het vervelende is nu dat ik nog een S939 socket heb, wat de upgrade gelijk wat duurder maakt.

De AMDX2 voor S939 begint bij €76,-:
AMD Athlon 64 X2 3800+ (S939, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus)

Maar dan ga ik dus van een 3700+ naar 3800+, en ik denk dat het verschil dan minimiem is... (dat mag dan 2x2.0Ghz zijn, maar mijn 3700+ is 2.2Ghz)

De volgende stap in het S939 segment is:
AMD Athlon 64 X2 4200+ Manchester (S939, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus)

Is wel gelijk een stuk duurder met €132,-

De stap erna is de:
AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo (S939, 2x2.2GHz, 1MB, 400MHz Bus)

Deze is dan wel over de €220, maar heeft wel 1MB cache.

Wat is verstandig om te doen??
Ik denk dat ik wel 130 euro over heb voor die 4200+, is dit verstandig, of ga ik weinig verschil merken? (overige specs, zie sig)

Tja lastig. Ik zou de overstap naar AM2 maken. Maar anders zou ik een 3800+ X2 gekocht hebben en die gewoon overclocken naar 2500 MHz dat doen die dingen makkelijk. Dan zet je HTT op 4x ipv 5 memory op 166 ipv 200. En dan HTT bus op 250. Dan loopt je HTT bus stock ( 1000 MHz ) je geheugen iets van 205-210 MHz en je cpu 2500 MHz :) En dat ga je denk ik wel merken in hoe vlot het systeem is. En die cpu's zijn ook helemaal niet duur ( 75 euro ).

Maar dat is wat ik zou doen :) Ik weet niet wat voor jou het beste is. Maar ik vind dual core echt een geweldige uitvinding.
Hacku schreef op zondag 10 juni 2007 @ 23:47:
@RonnieB82, inderdaad best een jaartje wachten. Dan kan je direct een socket AM2+ moederbord en cpu aanschaffen.

Ik kwam weer een grappig plaatje tegen:

[afbeelding]

:D :+
:D Als dat nou ook eens met alle C2D;s en intel fabrieken zou gebeuren :D Dan is het daar na eerlijk :P kunnen ze alles opnieuw bouwen en zijn ze veel geld kwijt Dus is het daar na weer een eerlijke strijd :).

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 11-06-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Astennu schreef op maandag 11 juni 2007 @ 08:54:
[...]

Tja lastig. Ik zou de overstap naar AM2 maken. Maar anders zou ik een 3800+ X2 gekocht hebben en die gewoon overclocken naar 2500 MHz dat doen die dingen makkelijk. Dan zet je HTT op 4x ipv 5 memory op 166 ipv 200. En dan HTT bus op 250. Dan loopt je HTT bus stock ( 1000 MHz ) je geheugen iets van 205-210 MHz en je cpu 2500 MHz :) En dat ga je denk ik wel merken in hoe vlot het systeem is. En die cpu's zijn ook helemaal niet duur ( 75 euro ).

Maar dat is wat ik zou doen :) Ik weet niet wat voor jou het beste is. Maar ik vind dual core echt een geweldige uitvinding.
Ik heb toch de 4200+ toledo besteld, upgraden kan dan over een jaar alsnog wel ;)

En inderdaad, ik zal eens een poging doen om de boel een stuk over te clocken, volgens mij moet er behoorlijk wat power uit die dingen te trekken zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RonnieB82 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 09:32:
[...]

Ik heb toch de 4200+ toledo besteld, upgraden kan dan over een jaar alsnog wel ;)

En inderdaad, ik zal eens een poging doen om de boel een stuk over te clocken, volgens mij moet er behoorlijk wat power uit die dingen te trekken zijn!
Zeker. Als je een beetje geluk hebt haal je er 2800 MHz uit op 1.35v. 2500-2600 moet ook geen probleem zijn of je hebt peg dat hij dat niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Not for the faint of heart.....

ANANDTECH: AMD's Barcelona: Why we haven't published benchmarks

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 11-06-2007 18:41 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking

Hekking

Can of whoopass

Dat geeft de burger moet. Gelukkig schaalt de Agena wel goed. Ik denk dat Kuma dat dan ook wel doet, Ben ik ook weer blij :)
[b]
Oh yeah, after scouring several computer shops in the greater Taipei area we happened to find a pair of Barcelona chips available. Okay, maybe we broke into an engineering lab and ran off in the middle of the night with them but hey, nobody caught us. (Ed: and you thought all that time playing Ghost Recon was useless....) Once we get proper motherboard/BIOS support, we'll be ready to actually discuss performance.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja het lijkt er op dat AMD nu alleen het gat gaat dichten maar zeker niet de performance kroon terug pakken. Aangezien we in Q1 08 ook Penryn op 3333 MHz hebben. Dit gaat echt hard tegen hard :'( Jammer dat de Barcelona niet lekker wil en dat de moederborden ook nog niet goed met de chip om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fudzilla over AMD:
A secret revision

Our sources have confirmed that a few Barcelona chips that the company demonstrated at Computex behind the closed doors are B0 revision.

We also learned that B0 can go faster than 1.6 GHz but that it was a very buggy revision. Now our sources are talking about B2 revision that is suppose to save the day and this one is expected any day now.

The same people also indicated that Barcelona will either be the best thing that even happened to AMD or it will be doomed to be the next Netburst. Unfortunately it looks more like the later one, at least from this perspective.
Otherwise AMD was close to bankrupt

ATI will make some money with RV610 and RV630 chips and this will save AMD from a total decline. ATI is also not doing great but at the end it will make a lot of chips and some nice sales with its entry level and mainstream cards.

The part that is not that convenient for AMD is that Nvidia is again going to win this round as its G84 and G86 and variants will end up a bit faster than the RV630 and RV610.

AMD will barely earn any money in Q2 and Q3 but it will recover in Q4 with its Barcelona and Agena CPUs. It looks like Barcelona will fail to be a mirracle but it will save AMD and positing it well against Core 2 Duo aka Merom or an upcoming 45 nanometre Penryn.

The sad part is that AMD would have probably sank even more if it hadn’t acquired ATI but no one expected AMD to be so behind with K10 and Intel to get that strong.
GPUs goes 55 nanometre

AMD is going to struggle to go to 45 nanometre for its CPU’s by the end of 2008 and it doesn’t even consider going for 55 nanometre optical shrink. The 55 nanometre is a GPU thing and AMD wont mess with it, at least not in Dresden Fab and its CPUs. We already wrote a lot about it here.

AMD will do its 55 nanometre parts at TSMC and maybe at UMC but it has to design the chip for each of these fabrics separately. It can not just take the design from one fab to another as it would not work.

At this time AMD needs all its capacities for CPUs but we can see that at some point in future it will start marking the GPUs in its Fab. Our eye is at a potential New York Fab scheduled to start in 2009 but it is not entirely certain if AMD will do it. At this point AMD doesn’t have the money and it is highly unlikely that the company will do it.

With the current financial structure, AMD can just dream about a new FAB.
Ik vind het triest dat het zowel met ATi als met AMD niet echt goed gaat. Want als dit bedrijf nu ten onder zou gaan hebben we twee monopolisten over. En ik gok dat nVidia uiteindelijk of cpu's gaat maken of ook weg gaat en Intel over zou blijven.

Hopelijk is die Rx7xx een super kaart. En heeft AMD toch een oplossing voor de K10 en de cpu die daar na komt. Maar volgens mij is de K10 de laatste zonder gpu er in want volgens mij komt na K10 de Fusion chip. Dus nu maar hopen dat AMD wat leuke updates in petto heeft voor de K10, zoals Shanghai. En dan maar hopen dat ze intel bij kunnen houden. Maar zo lang ze de performance kroon niet terug pakken denk ik dat AMD zo weinig blijf verkopen :'(. Het heeft jaren geduurd voordat mensen eindelijk een AMD kochten en sinds de C2D is iedereen meteen weer overgestapt terug naar intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ach jongens moeten wij zelfs op het AMD topic verdrietig doen :?
Ik heb nog nooit een Intel systeem gebouwd, niet voor mij zelf en niet voor anderen.
Dat de Barcelona evt een paar procent langzaamer zijn boeit toch niet.
Zolang AMD nog proc verkoopt blijf ik systemen er mee bouwen. Ik vind het alleen jammer dat ik geen grote retailer ben, maar een hobbyboer die een paar systemen per jaar bouwt.
Maar het gaat om het idee.
Als er maar genoeg mensen zo blijven denken houden wij ook op de lange termijn een concurent met goede prijzen.
Barcelona is een mooie chip misschien loopt hij niet te veel Mhz maar hij zit wel goed inelkaar en heeft veel power functies :D

[ Voor 13% gewijzigd door ronny op 13-06-2007 20:07 . Reden: typo ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtbaanfreak
Ag, ik blijf ook voor AMD. Als je een nieuwe pc koop is hij in de meeste gevallen veel snellen dan de "oude bak" die je gebruikte. Dus wat maakt die 10% extra prestatie van intel dan nog uit? als je door een AMD bak te komen al iets van 200-300% meer prestatie hebt?

Van Barcelona zal wel jammer zijn, maar het zal me niets verbazen dat ze hem nog behoorlijk kunnen opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ronny schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:05:
Ach jongens moeten wij zelfs op het AMD topic verdrietig doen :?
Ik heb nog nooit een Intel systeem gebouwd, niet voor mij zelf en niet voor anderen.
Dat de Barcelona evt een paar procent langzaamer zijn boeit toch niet.
Zolang AMD nog proc verkoopt blijf ik systemen er mee bouwen. Ik vind het alleen jammer dat ik geen grote retailer ben, maar een hobbyboer die een paar systemen per jaar bouwt.
Maar het gaat om het idee.
Als er maar genoeg mensen zo blijven denken houden wij ook op de lange termijn een concurent met goede prijzen.
Barcelona is een mooie chip misschien loopt hij niet te veel Mhz maar hij zit wel goed inelkaar en heeft veel power functies :D
Nee dat snap ik. Alle pc's die ik maak zijn ook AMD. Maar dat is denk ik niet genoeg. Een paar hobby boertjes zoals ons zorgen niet voor genoeg omzet dat AMD blijft bestaan. En zodra intel even sneller is gaan mensen meteen terug naar intel. Is AMD dan stukken sneller. Duurt het meteen jaren voordat mensen de gok durven wagen. Ik weet ook niet wat dat is maar goed. Hopelijk kunnen ze blijven concurreren want intel brengt de ene naar de andere cpu uit. En AMD is daar meestal niet zo snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik denk nu er meer mensen van amd geproeft hebben dat ze toch weer sneller terug naar amd stappen als de cpu's weer wat sneller zijn dan die van gelijk geprijste intels. (en dan bedoel ik de mid/high markt)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Heb vandaag mijn AMD 600+ binnen gekregen en ingeprikt. En ik moet zeggen dat het zeker beter loopt dan mijn 3800+.

Maar die bevinding is alleen gebaseerd op even een half uurtje GothicIII.

Idle staat hij nu zo tussen de 57 en 60 graden, wat ik wel wat warm vind. Misschien dat ik er nog een ander koelertje op zet.

Voor de prijs kon ik het niet laten staan. Ik was inclusief alles toch maar 208,50 kwijt. (onder rembours verzonden)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phaerion schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:51:
Heb vandaag mijn AMD 600+ binnen gekregen en ingeprikt. En ik moet zeggen dat het zeker beter loopt dan mijn 3800+.

Maar die bevinding is alleen gebaseerd op even een half uurtje GothicIII.

Idle staat hij nu zo tussen de 57 en 60 graden, wat ik wel wat warm vind. Misschien dat ik er nog een ander koelertje op zet.

Voor de prijs kon ik het niet laten staan. Ik was inclusief alles toch maar 208,50 kwijt. (onder rembours verzonden)
Ik kan je de Artic Freezer 64 Pro aanraden. Lekker goedkoop en coolt net zo goed als de Zalman 9500 zelfs iets beter. Vooral op lagere fan speeds. En hij is ook veel stiller dan ze zalman. En kost 15 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Astennu schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:55:
[...]

Ik kan je de Artic Freezer 64 Pro aanraden. Lekker goedkoop en coolt net zo goed als de Zalman 9500 zelfs iets beter. Vooral op lagere fan speeds. En hij is ook veel stiller dan ze zalman. En kost 15 euro :)
The Arctic Cooling Freezer 64 Pro is a novel lower-noise AMD Athlon64 heatsink for socket 754, 939, and 940 processors.

http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1895
Ik heb socket AM2. Dus ik ben bang dat het niet gaat passen.

Deze zit er nu op.
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/3262/24amd20stock20coolermv7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Past prima op een AM2 mobo, ik heb zelf ook een Artic freezer 64 pro. Alleen ga ik overstappen naar een TT XP 120 is volgens mijn toch een van de beste koelers. Kan de Scythe Infinity makelijk aan en kost het zelfde.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
mad_max234 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:12:
Past prima op een AM2 mobo, ik heb zelf ook een Artic freezer 64 pro. Alleen ga ik overstappen naar een TT XP 120 is volgens mijn toch een van de beste koelers. Kan de Scythe Infinity makelijk aan en kost het zelfde.
Die Artic Freezer 64 Pro zit hier ook op AM2. Ik heb zelfs een Ref 1 en die past ook gewoon. Me broer heeft een ref 2 die heeft een 4 pin power connector.

De Beste cooler op dit moment is de Thermalright Ultra-120 Extreme. Deze heeft 6 heatpipes en coolde een C2D op 3900 MHz nog op iets van 47c stressed :) Die review heb ik op anandtech gezien.

http://www.anandtech.com/...g/showdoc.aspx?i=2943&p=4

Hier is i te koop: http://www.digitique.nl/t...eme-aluminium-p-4774.html

Hij kost wel aardig wat maar dan heb je ook iets moois :)

http://www.anandtech.com/...g/showdoc.aspx?i=2943&p=1

De Linker is de Ultra-120 en de Rechter de Ultra-120 Extreem. Die heeft dus 2 heapipes extra ( 6 ipv 4 )

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 14-06-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
In het server segment heeft Intel met haar quadcore erg goed huis gehouden. Volgens een recent onderzoek ligt het AMD server share tov Intel in Q1 op 8%, zit is ongeveer het niveau van 2 jaar geleden in 2005! In 1 kwartaal is er 3.1% marketshare door AMD verloren, en de Intel quadcore is zelfs nog niet eens agressief geprijst, erg komt een mega grote Xeon prijsdrop in july ergens, maar er gaan geruchten over uitstel. Het volume bij Intel ligt in het dual CPU segment natuurlijk niet bij de 5300 serie (quadcore) maar bij de 5100 (dual core)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/news/2007-06/jpr_ws_cpu_mkt_q1_2007.png

De laatste AMD server roadmap zet de 45nm Shanghai (512K L2 / 6M L3) overigens in H2 van 2008. In H1 2009 komt dan al de 45nm Montreal met DDR3 Quad core (1M L2 / 6M L3) en Octal core (1M L2 / 12M L3). Overigens heeft deze pas 4x HT3, terwijl bij Shangai nog over 3x HT1 gesproken wordt. Deze DDR3 gebruikt overigens een nieuwe server socket die nog onder de naam G3 gaat. Ook dan komt er bij de server pas plaats voor PCI-E gen2 en IOMMU (http://en.wikipedia.org/wiki/IOMMU). Eerst nog in H2 2007 op Barcalona wachten :)

Voor het workstation gedeelte waar nu de 100 / 1000 Opteron series hun werk doen komt na Budapest in H1 2009 de Suzuka core, welke ook quadcore en ddr3 naar het entry level server gedeelte zal brengen.

[ Voor 72% gewijzigd door The Source op 15-06-2007 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Astennu schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:27:
[...]

De Beste cooler op dit moment is de Thermalright Ultra-120 Extreme. Deze heeft 6 heatpipes en coolde een C2D op 3900 MHz nog op iets van 47c stressed :) Die review heb ik op anandtech gezien.
Dan ga ik persoonlijk liever voor een versie met veel koper. Koper transporteer immers de warmte beter.
http://www.digitique.nl/zalman-cnps9700led-p-4061.html

Volgens een review die er bij staat, koelde hij een AMD Athlon 64 X2 4200+ stressed beneden de 30 graden.

Er staat nog een zwaarder versie met een \ventilator die 2800 toeren draait. Maar op de foto is die zilver grijs, terwijl bij de beschrijving "materiaal : koper" staat. :?
http://www.digitique.nl/zalman-cnps9700nt-p-4062.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Phaerion schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:28:
[...]

Dan ga ik persoonlijk liever voor een versie met veel koper. Koper transporteer immers de warmte beter.

Volgens een review die er bij staat, koelde hij een AMD Athlon 64 X2 4200+ stressed beneden de 30 graden.

Er staat nog een zwaarder versie met een \ventilator die 2800 toeren draait. Maar op de foto is die zilver grijs, terwijl bij de beschrijving "materiaal : koper" staat. :?
Waarschijnlijk is deze heatsink inderdaad van koper, maar is het koper vernikkeld om de grijse kleur te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Jammer...want het lijkt me dat die nikkel coating de warmte afgifte vetraagd ten opzichte van het koper. Ik ga er vanuit dat koper ook sneller warmte aan de lucht afstaat, dan nikkel dat doet.

Maar goed. Ik laat het er bij. Want zo raken we wel erg offtopic.

[ Voor 16% gewijzigd door Phaerion op 15-06-2007 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:42:
In het server segment heeft Intel met haar quadcore erg goed huis gehouden. Volgens een recent onderzoek ligt het AMD server share tov Intel in Q1 op 8%, zit is ongeveer het niveau van 2 jaar geleden in 2005! In 1 kwartaal is er 3.1% marketshare door AMD verloren, en de Intel quadcore is zelfs nog niet eens agressief geprijst, erg komt een mega grote Xeon prijsdrop in july ergens, maar er gaan geruchten over uitstel. Het volume bij Intel ligt in het dual CPU segment natuurlijk niet bij de 5300 serie (quadcore) maar bij de 5100 (dual core)

[afbeelding]

De laatste AMD server roadmap zet de 45nm Shanghai (512K L2 / 6M L3) overigens in H2 van 2008. In H1 komt dan al de 45nm Montreal met DDR3 Quad core (1M L2 / 6M L3) en Octal core (1M L2 / 12M L3). Overigens heeft deze pas 4x HT3, terwijl bij Shangai nog over 3x HT1 gesproken wordt. Deze DDR3 gebruikt overigens een nieuwe server socket die nog onder de naam G3 gaat. Ook dan komt er bij de server pas plaats voor PCI-E gen2 en IOMMU (http://en.wikipedia.org/wiki/IOMMU). Eerst nog in H2 2007 op Barcalona wachten :)

Voor het workstation gedeelte waar nu de 100 / 1000 Opteron series hun werk doen komt na Budapest in H1 2009 de Suzuka core, welke ook quadcore en ddr3 naar het entry level server gedeelte zal brengen.
Ik dacht dat Shanghai eerst kwam en dan Montreal. Want Montreal was de update van shanghai die eventueel ook aan elkaar geplakt kan worden om 8 cores op een package te krijgen. Montreal heeft bij jou ook DDR3 en een grotere L2 cache. Dus een beetje vaag dat die in H1 komt en de Shanghai met minder cache geen DDR3 en minder HT links + geen octa core support pas in H2.

Of zit ik verkeerd te denken ? :D en komt er tot 2009 geen nieuwe dual core meer uit ? dat zou wel slecht zijn want niet heel veel gewone mensen hebben een quad core wel een Dual core E6600 of E6700. Dan ga ik er dus wel van uit dat de Server cpu weer eerder komt dan de consumenten cpu. Want zo is het in het verleden met de Opteron en de Athlon 64 ook gegaan.
Phaerion schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:28:
[...]

Uhm ik heb die 9500 gehad. En dat was niet veel soeps hoor. Ik durf te wedden dat die Thermalright 10-20c beter coolt dan de Zalman 9700. De 9500 die ik had werd gepwned door een Artic Freezer 64 Pro. Ze zalman was toen 50 euro en de Artic 19. En de Artic was twee graden cooler lichter en veel stiller. Die 9700 doet het maar 3-4c beter dan zijn voorganger.

En als je de review van Anandtech had gelezen had je gezien dat hij een bijna 4 GHz draaiende C2D met super hoog voltage gewoon stressed op 47 houd. Dat is echt een top prestatie. Die cpu's gebruiken rond de 150 watt als niet meer. Met je Zalman zal je dan zeker rond de 60 zitten. Voor AMD cpu's geld het zelfde. Maar als je niet gaat océn heeft het geen nut maar zou ik zeker voor de goedkope Artic Freezer gaan of gewoon boxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Dat had ik wel gezien...maar ik zag ook het onderstaande.
Application: All Intel Celeron, Intel Pentium 4, Pentium D CPUs (LGA775 Socket), Intel Core 2 Duo and Core 2 Extreme Quad
Er wordt wel gezegd door iemand dat prima op zijn socket AM2 past. Maar daar kom ik dus alleen maar achter door het te proberen. Het lijkt me dat het er namelijk niet voor niets bij staat, waar het vor bedoelt is. Nu moet ik maar gokken of de gaatjes in mijn mobo hetzelfde zijn, zodat hij er bij mij ook op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Phaerion schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:08:
Dat had ik wel gezien...maar ik zag ook het onderstaande.

[...]

Er wordt wel gezegd door iemand dat prima op zijn socket AM2 past. Maar daar kom ik dus alleen maar achter door het te proberen. Het lijkt me dat het er namelijk niet voor niets bij staat, waar het vor bedoelt is. Nu moet ik maar gokken of de gaatjes in mijn mobo hetzelfde zijn, zodat hij er bij mij ook op past.
Bij de Artic Freezer 64 Pro kan ik je het garanderen en ik zou persoonlijk niet 30 euro meer uitgeven voor een luidruchtige zalman 9700 die maar 3c beter coolt. Dan zou ik toch voor de Thermalright Ultra-120 Extreem AM2 gaan die maar iets van 10-20 euro duurder is afhankelijk van de cooler die je daar op wilt zetten. Maar voor 7 euro heb je al een stille coolermaster Blue/green/red/purple/white led die heel stil zijn. Dus ben je 15-20 euro meer kwijt dan de zalman. Heb je betere cooling en is ook stiller.

De Artic Freezer blijft de beste prijs/performance/noice hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik zou ook niet voor de 9500 gaan, kan je beter een freezer pro halen. En de rest in je zak steken voor iets anders leuks.

Of wat hier boven al is gezegt, haale een ander koeler voor het zelfde geld. Een TT 120 Xp kost je 38 euro komt er nog wel een fan bij van paar euro, die koeld dan beter dan de 9500 van zalman. ;)

Edit/

Hier een stukje over de AMD Phenom, en wat uitleg over de nieuwe benaming.

http://www.hardware.info/...tie_AMD_Phenom_processor/

De Phenom:

GS-6550 2,0 en 2,4GHz
GP-7000 2,0 - 2,2Ghz
GP-7100 2,2 - 2,4GHz

Vierde kwartaal worden ze verzonden volgens het bericht en begin volgend jaar de

GP-6800 2,4 - 2,8GHz
GS-6650 2,2 en 2,6GHz
GE-6600
GE-6500
GE-6400

Dual core = 6000 serie
quad core = 7000 serie

L = low-end markt
B = mid-end markt
G = high-end markt

E = alles onde de 65w
S = 65w
P = 65-89w

[ Voor 48% gewijzigd door mad_max234 op 15-06-2007 16:23 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

Astennu schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:17:
[...]

Bij de Artic Freezer 64 Pro kan ik je het garanderen en ik zou persoonlijk niet 30 euro meer uitgeven voor een luidruchtige zalman 9700 die maar 3c beter coolt. Dan zou ik toch voor de Thermalright Ultra-120 Extreem AM2 gaan die maar iets van 10-20 euro duurder is afhankelijk van de cooler die je daar op wilt zetten.
Oké, je hebt me overtuigd. Dan ga ik denk ik voor de Artic Freezer 64 Pro, waarbij het van mij van het grootste belang is dat het past. Want de spec's en de review is inderdaad wel oké. Ik heb wel eens coolers, en heatsinks, vervangen op een GPU. En heb er soms behoorlijk mee lopen stoeien om het passend te krijgen. En aangezien ik nog garantie heb op het mobo wil ik er nog geen zichtbare sporen van sleutelwerk op achterlaten. Je weet immers maar nooit.
Maar voor 7 euro heb je al een stille coolermaster Blue/green/red/purple/white led die heel stil zijn. Dus ben je 15-20 euro meer kwijt dan de zalman. Heb je betere cooling en is ook stiller.

De Artic Freezer blijft de beste prijs/performance/noice hebben.
Ik heb zo één als extra case ventilator. En ze zijn inderdaad lekker stil.

Wat me overigens opvalt...

Nu ik die 6000+ een dag heb draien, lopt hij een stuk koeler. Van ongeveer 60 graden idle, is hij terug gezakt naar ongeveer 54 graden idle. Ik heb hem nog niet eens echt op zijn staart getrapt. Gothic III gespeeld en een stukkie Oblivion, om even te kijken of het veel extra performance heeft opgeleverd. En hij loopt als een zonnetje.

Toen ik de game afsloot stond hij maar op 62 graden. Wat ik toch wel netjes vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Phaerion schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:16:
[...]
Nu ik die 6000+ een dag heb draien, lopt hij een stuk koeler. Van ongeveer 60 graden idle, is hij terug gezakt naar ongeveer 54 graden idle. Ik heb hem nog niet eens echt op zijn staart getrapt. Gothic III gespeeld en een stukkie Oblivion, om even te kijken of het veel extra performance heeft opgeleverd. En hij loopt als een zonnetje.

Toen ik de game afsloot stond hij maar op 62 graden. Wat ik toch wel netjes vond.
Ik neem aan dat je hem zelf in elkaar gebouwd hebt. Er zijn koelpastas die pas goed hun werk gaan doen wanneer het eenmaal goed warm geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik vind 62 ook erg warm, zou er toch nog eens naar gaan kijken als ik jou was.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Astennu schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:10:
[...]

Ik dacht dat Shanghai eerst kwam en dan Montreal. Want Montreal was de update van shanghai die eventueel ook aan elkaar geplakt kan worden om 8 cores op een package te krijgen. Montreal heeft bij jou ook DDR3 en een grotere L2 cache. Dus een beetje vaag dat die in H1 komt en de Shanghai met minder cache geen DDR3 en minder HT links + geen octa core support pas in H2.

Of zit ik verkeerd te denken ? :D en komt er tot 2009 geen nieuwe dual core meer uit ? dat zou wel slecht zijn want niet heel veel gewone mensen hebben een quad core wel een Dual core E6600 of E6700. Dan ga ik er dus wel van uit dat de Server cpu weer eerder komt dan de consumenten cpu. Want zo is het in het verleden met de Opteron en de Athlon 64 ook gegaan.
Euh... moet H1 2009 zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223003

1: weet iemand of er op een Asus M2N-E Nanya Elixer Geheugen gaat op google.nl kan niks van vinden
2: Stel het past de computerschop heeft dat merk nie maar wel kingston zou ik dan 2x 512 van kingston bij 2x 512 nanya elixer kunnen zetten
3: dat is het toch ok dual channel of nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
1: Asus.com -> m2n-e zoeken -> QVL download
2: rare uitleg. Of kingston werkt? zie 1
3: je hebt 2 kanalen, met elk 2 slots. Dus ja.

Beetje triestige vragen om in dit topic te stellen... Of uberhaupt een topic te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry ik probeer toch ok me best te doen ben hier net\
echt een warm welkom krijg ik niet

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 223003 op 16-06-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:04
Anoniem: 223003 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 12:49:
Sorry ik probeer toch ok me best te doen ben hier net\
echt een warm welkom krijg ik niet
Als je de FAQ leest kun je zien dat je zelf moet zoeken en dat dit basic vraagjes zijn. Als je dan ook nog eens zinnen weet te produceren die niemand kan lezen, dan zijn er inderdaad maar weinig mensen die (kunnen/willen) helpen.

Maar voor de duidelijkheid:

Het M2N-E bord heeft DDR2 geheugen nodig, dus als je dat er in doet dan werkt het meestal wel. Over dual-channel kan ik kort zijn: als je 2 identieke modules hebt werkt dat gewoon ja.

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 16-06-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok ik weet Genoeg ik laat het hier bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion

Phaerion

Stillborn!!!

mad_max234 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:56:
Ik vind 62 ook erg warm, zou er toch nog eens naar gaan kijken als ik jou was.
Nomraal polijst ik meestal de onderkant van de heatsink, voordat ik hem monteer. Deze keer heb ik hem er rechtstreeks opgezet. Ik heb een flinterdun laagje thermal compound op de cpu gebruikt, omdat er een streepje van die grijze pasta weg was, onder de heatsink. Niet erg optimaal, zou ik zeggen.

Ik denk dat ik beter alle grijze pasta er af had kunnen halen. Maar goed, er komt sowieso een andere koeler op.

Ik ben ondertussen ook met ene nieuwe Windows setup bezig. Daardoor heb ik hem nog niet uitvoerig kunnen testen. Maar ik merk aan alles dat de 6000+ een behoorlijke prestatie winst oplevert, vergeleken met de 3800+ dual core die er eerst in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Lijkt me wel die 6000+ heeft een 50% sneller klok dan je oude X2 3800+, zou niet goed zijn als je niks zou merken. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad-Max234 jij heb het Moederbord wat ik denk te gaan kopen is het wat en hoe zit het met die onboard geluid is die echt zo slecht als ze beweren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik wilde over de 2008 desktop linup gaan posten, maar google vertelde dat the Inq alles vrijdag al gepost heeft. Ze zullen wel dezelfde AMD roadmaps hebben, hun info klopt iig.

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=40363

Wat ze overigens niet vertellen is dat op dit moment bij AMD enkel Brisbane (dual core 512k) pas 65nm is. De Windsor FX (dual core 1MB) de Windsor (dual core 512K), de Orleans (single serie 512k) en de Manilla (single core 128K/256K) zijn allemaal nog 90nm. Zoals ik al lang geleden vertelde zal het invoeren van 65nm nog tot 2008 duren. Ga maar na:

Windsor FX -> Agena FX (Dec AM2+)
Windows -> Agena (Dec AM2+)
Brisbane -> Kuma (Dec AM2+)
Orleans -> Rana (H1 2008 AM2+)
Manilla -> Sparta (Sept AM2+) -> Spica (H1 2008 AM2+)

[ Voor 53% gewijzigd door The Source op 17-06-2007 13:13 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.