Wat heb ik nu staan:
Processoren: AMD Athlon MP 2800+ (Daadwerkelijk twee stuks)
Moederbord: Gigabyte GA-DPXDW-P
Geheugen: 3GB PC2100 ecc DDR SDRAM (2x !GB en 2x 512GB)
VGA: Sapphire/ATi Radeon 9800 Pro 128MB
RAID5: RAIDcore BC4852 PCI-X S-ATA
HDD: 8x 200GB Maxtor Diamondmax 10 S-ATA150
Optical: Plextor DVD-ROM
Optical: NEC3500 DVDRW
Audio: Creative Audigy 2 ZS
Behuizing: CM Stacker Black
Voeding: Enermax CoolerGaint 480 Watt
Wat wil ik vervangen:
Moederbord, Processor, Geheugen en VGA kaart.
Wat wil ik er mee gaan doen:
Kunnen draaien van Windows Vista, Games VMWare en Office Applicaties.
Bij games moet je denken aan World of Warcraft, Guild Wars en soort gelijk games. Daarnaast lijkt mij de komende StarCraft II ook erg interessant.
Kwa resoluties draai ik nu op max. 1600X1200@100Hz, inderdaad nog een gewoon CRT scherm van IIyama. Als deze vervangen zal worden zal het in de trand zijn van een 22" breedbeeld TFT scherm.
Wat heb ik gekozen en waarom:
Moederbord: Asus M2N32 WS Professional (Dit moederbord is gekozen vanwege de PCI-X sloten naast de PCI-e sloten) (€152,65)
Processor: AMD Athlon 64 X2, 5600+, Socket AM2, Boxed (€166,40)
Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x (€98,25)
VGA kaart: Waarschijnlijk ATi Radeon HD2600XT, maar dat is deze week nog even afwachten op benchmarks.
Waarom heb ik voor de Athlon 64 X2 5600+ en niet voor AMD 64 X2 6000+ gekozen: Ik zie niet dat de kleine performance winst de meer prijs van de 6000+ rechtvaardigd, daarnaast heeft de 6000+ bijna een tweemaal zo hoge opgenomen vermogen.
Waarom AMD en geen Intel? Wanneer ik een zelfde set (kwa performance) op basis van Intel bij elkaar zoek ben ik zo'n €80,- duurder uit. Dit komt voornamelijk door het moederbord wat ook van Asus is en nagenoeg dezelfde features heeft als de AMD variant.
Daarnaast lijkt mij de mogelijkheid tot een upgrade naar de Barcelona quad core ook erg interessant
Nu de vraag heeft iemand nog op of aanmerkingen?
P.s. Dat een Intel processor mogelijk beter overclocked vindt ik niet interessant zeker niet als het €80 meer gaat kosten, tot op heden heb ik mij namelijk nog nooit bezig gehouden met overclocken en heb daar ook geen ambities voor.
Processoren: AMD Athlon MP 2800+ (Daadwerkelijk twee stuks)
Moederbord: Gigabyte GA-DPXDW-P
Geheugen: 3GB PC2100 ecc DDR SDRAM (2x !GB en 2x 512GB)
VGA: Sapphire/ATi Radeon 9800 Pro 128MB
RAID5: RAIDcore BC4852 PCI-X S-ATA
HDD: 8x 200GB Maxtor Diamondmax 10 S-ATA150
Optical: Plextor DVD-ROM
Optical: NEC3500 DVDRW
Audio: Creative Audigy 2 ZS
Behuizing: CM Stacker Black
Voeding: Enermax CoolerGaint 480 Watt
Wat wil ik vervangen:
Moederbord, Processor, Geheugen en VGA kaart.
Wat wil ik er mee gaan doen:
Kunnen draaien van Windows Vista, Games VMWare en Office Applicaties.
Bij games moet je denken aan World of Warcraft, Guild Wars en soort gelijk games. Daarnaast lijkt mij de komende StarCraft II ook erg interessant.
Kwa resoluties draai ik nu op max. 1600X1200@100Hz, inderdaad nog een gewoon CRT scherm van IIyama. Als deze vervangen zal worden zal het in de trand zijn van een 22" breedbeeld TFT scherm.
Wat heb ik gekozen en waarom:
Moederbord: Asus M2N32 WS Professional (Dit moederbord is gekozen vanwege de PCI-X sloten naast de PCI-e sloten) (€152,65)
Processor: AMD Athlon 64 X2, 5600+, Socket AM2, Boxed (€166,40)
Geheugen: Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x (€98,25)
VGA kaart: Waarschijnlijk ATi Radeon HD2600XT, maar dat is deze week nog even afwachten op benchmarks.
Waarom heb ik voor de Athlon 64 X2 5600+ en niet voor AMD 64 X2 6000+ gekozen: Ik zie niet dat de kleine performance winst de meer prijs van de 6000+ rechtvaardigd, daarnaast heeft de 6000+ bijna een tweemaal zo hoge opgenomen vermogen.
Waarom AMD en geen Intel? Wanneer ik een zelfde set (kwa performance) op basis van Intel bij elkaar zoek ben ik zo'n €80,- duurder uit. Dit komt voornamelijk door het moederbord wat ook van Asus is en nagenoeg dezelfde features heeft als de AMD variant.
Daarnaast lijkt mij de mogelijkheid tot een upgrade naar de Barcelona quad core ook erg interessant
Nu de vraag heeft iemand nog op of aanmerkingen?
P.s. Dat een Intel processor mogelijk beter overclocked vindt ik niet interessant zeker niet als het €80 meer gaat kosten, tot op heden heb ik mij namelijk nog nooit bezig gehouden met overclocken en heb daar ook geen ambities voor.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/