Het Grote Nintendo Wii en Gamecube Topic Deel 83 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.537 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Toendertijd? Gewoon gisteren bij de eplaza. Ruilen mag altijd binnen 1 dag bij het bart smit / Blokker concern.

Had ik hem bijv bij de gameshop gekocht dan had ik een tegoedbon kunnen vragen. Maar goed, ik liep er langs en dacht 'hey leuk, hebben'.

[ Voor 38% gewijzigd door pasajo op 03-05-2007 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Mario Strikers Charged IS playable worldwide
Reader Sventiga sent me an email letting me know that European gaming magazine N-Zone has the first review for Mario Strikers Charged. The most interesting part of the article makes a point to clear up a rumor. Sventiga was nice enough to translate the paragraph for us.

“We want to clear up a rumor that is spreading around the internet: It is NOT true that you can only play against European gamers. If you have the Friend Code of a friend registered who is living on another continent you can play against them. The only problem is that you may suffer some lag issues.”

Well, that has to be the final say. I would hope a magazine that reviewed the game would have their facts straight. Just to confirm, I have seen the article in question and can confirm it to be real. I have posted a snippet below that shows the final scores they give the game.

Afbeeldingslocatie: http://gonintendo.com/wp-content/photos/scores.JPG

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54
Dan vraag ik mij af: is dat multiplayer cijfer nu alleen voor de online multiplayer of ook voor offline multiplayer? Waarschijnlijk is het voor beide, dus ik vraag mij af wat de review over het online deel zegt.

[ Voor 16% gewijzigd door MetroidPrime op 03-05-2007 20:35 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetroidPrime schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:34:
[...]

Dan vraag ik mij af: is dat multiplayer cijfer nu alleen voor de online multiplayer of ook voor offline multiplayer? Waarschijnlijk is het voor beide, dus ik vraag mij af wat de review over het online deel zegt.
Ik vraag me ook af in hoeverre je dat nu al goed kunt testen. Voor het online gebeuren heb je immers ook andere mensen nodig en dat wil je ook het liefst in een ongecontroleerde omgeving (zeg maar het echt) testen. Maar ik ben ook heel benieuwd naar de hele review!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:05:
[...]

Hoe kom je daarbij? Een koopovereenkomst is een koopovereenkomst. Het is alleen vanwege coulance van de verkoper dat je mag ruilen of zelfs je geld terug kan krijgen. Daarbij zijn er bepaalde uitzonderingen zoals bijv. op afstand kopen (omdat je het dan niet hebt kunnen bezichtigen/uitproberen). Heb je een bron o.i.d.?
Hij heeft wel gelijk dat de wetgeving al van voor online verkopen is, het is namelijk zoals jij zegt alleen geldig voor kopen op afstand (dus ook via de telefoon zoals met Wehkamp, Neckermann en al die TV reclames... vandaar dat je daar altijd zoveel meer moet betalen :) ) Dat ze geen tegoedbon uitschrijven lijkt me logisch aangezien je bij de meeste bedrijven software eenmalig alléén voor software mag ruilen. En met een tegoedbon is dat niet meer te controleren.

Er is één uitzondering wanneer de verkoper wel geld terug moet geven en dat is als het geleverde product defect is en hij niet binnen een redelijke termijn een vervangend product kan leveren dat wel werkt. Voor een spel is het dan al snel dat je je geld terug krijgt als het bijvoorbeeld gaat om een complete productieserie die misgedrukt is oid, want je kan moeilijk bijvoorbeeld Virtua Fighter een vervangend product voor Mortal Kombat noemen oid. Maar meestal is het in het geval dat je een misdruk hebt even wachten tot de nieuwe schijfjes weer binnen zijn of dat het direct wordt omgeruild. Verder hoeft geld terug NOOIT in een normale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Wie nog wat Mingles wilt uitwisselen en in de database staat, geef even een seintje. Het zijn er zoveel, weet niet wie ik eruit moet pikken ;)

BTW: Hoedje, je FC klopt volgens mij niet.

Mijn naam in de database is Shini; FC: 2129-2099-1796-3776

[ Voor 5% gewijzigd door Vincent7 op 03-05-2007 23:00 ]

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Max|Burn schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 08:37:
@Gerwin

Component is gewoon je kabel..de Wii switched niet tussen component en composiet. Een 480i game wordt met 480i weergegeven maar jouw TV geeft er dan de brui aan. Voglens mij hebben tig mensen je dit al verteld: Het ligt aan je TV, bel Philips. Misschien kunnen zijn een software update de deur uit doen :)

[...]
Je kan een game niet met een software update naar 16:9 krijgen als het dat niet al is. 480P forceren kan ook niet met alle games, lees MetroidPrime's uitleg nog een paar keer.

[...]
Voor de 324ste keer, de meeste PAL gamecube games zijn 576i / 480i en ondersteunen geen 480P. Daarnaast zijn ze meestal 4:3. Bij dit soort games knalt de Wii er gewoon 480i uit, iets dat op zo goed als elke TV wel werkt. Lees je de reacties van ons hier verspreid over de laatste 2-3 topics wel?
MetroidPrime schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:18:
[...]

Het ligt inderdaad aan de zeer brakke DVI-aansluiting van die TV. Ik heb die TV ook en heb contact opgenomen met Philips die het al bevestigd hebben. Het is schandalig te noemen dat de PF9966 serie van Philips bij hun topmodellen hoort, maar dat 480i en 576i ondersteuning over component volledig ontbreekt, terwijl de veel goedkopere TV's van Philips dit wel aankunnen. Daar kan Nintendo vrij weinig aan doen. Ik heb ook een Xbox 360 aangesloten via component en VGA(allebei via de DVI aansluiting) en zelfs daar heeft de TV enorme moeite mee. Bij component is het beeld erg onscherp en bij VGA heb je zelfs in de native resolutie van de TV enorme zwarte balken aan de zijkanten. Ik ben zelf ook van plan waarschijnlijk dit jaar nog een nieuwe TV te kopen.

Die firmware update die er zit aan te komen zal hoogstwaarschijnlijk alleen voor Virtual Console spellen werken en niet voor Gamecube spellen. Gamecube spellen in 480p forceren is daar veel te complex voor en voor de meeste spellen waarschijnlijk onmogelijk zonder extra hardware.

Ik heb Gerwin al uitgelegd dat er een knop op de afstandsbediening zit die het beeld in 4:3 mode kan forceren zodat er niets wordt uitgerekt. Dit is de enige oplossing voor zijn probleem. Voor de dwergen die de hele tijd de kabels zitten te verwisselen kan ik zo snel geen oplossing verzinnen.
Ik weet dat mijn Philips tv geen 576i en 480i over compontent (DVI) aansluiting ondersteund. In mijn eerste vraag in dit forum vroeg ik inderdaad of dit een probleem met de Wii of de Tv was. Het is inderdaad zo dat het probleem zit in het feit dat de tv niet de standaard signalen ondersteund en dat het een blunder is van Philips.

Tegelijk heb ik echter ook een mail naar Nintendo gestuurd het probleem aan hun voorgelegd. Nintendo heeft de mail doorgestuurd naar een technische man en die heeft mij vervolgens teruggemaild dat het inderdaad niet mogelijk is op Gamecube games op 480p via een DVI te spelen.

Deze beste man geeft vergolgens aan dat dit bij hun een bekend probleem is en dat men bezig is met een firmware update voor dit "probleem". Het lijkt er dus op dat Nintendo alle games wil laten draaien op 480p. Als dit niet mogelijk is lijkt het me vreemd dat Nintendo toch bezig blijkt te zijn met een firmware update te maken hiervoor. Of ik moet een complete noob bij Nintendo gehad hebben, maar men heeft echt de vraag doorgestuurd en ik mag er toch vanuitgaan dat Nintendo niet zaken zegd die onjuist zijn?

[ Voor 64% gewijzigd door Gerwin op 04-05-2007 00:20 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Gerwin schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:06:
Tegelijk heb ik echter ook een mail naar Nintendo gestuurd het probleem aan hun voorgelegd. Nintendo heeft de mail doorgestuurd naar een technische man en die heeft mij vervolgens teruggemaild dat het inderdaad niet mogelijk is op Gamecube games op 480p via een DVI te spelen.

Deze beste man geeft vergolgens aan dat dit bij hun een bekend probleem is en dat men bezig is met een firmware update voor dit "probleem". Het lijkt er dus op dat Nintendo alle games wil laten draaien op 480p. Als dit niet mogelijk is lijkt het me vreemd dat Nintendo toch bezig blijkt te zijn met een firmware update te maken hiervoor. Of ik moet een complete noob bij Nintendo gehad hebben, maar men heeft echt de vraag doorgestuurd en ik mag er toch vanuitgaan dat Nintendo niet zaken zegd die onjuist zijn?
Laat ik het zo zeggen, degene die die firmware update zou moeten maken zal niet in Nederland werken. Het kan dus zijn dat die technische man het verkeerd heeft. Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat er iets gezegd werd dat onjuist was, de directeur van Nintendo of Europe zei dat er geen nieuwe versie van de DS in ontwikkeling was één dag voor de aankondiging van de DS Lite.

Ik denk zelf dat die update alleen voor Virtual Console spellen zal gaan werken, omdat Virtual Console spellen vanwege de gebruikte exotische resoluties vaker problemen hebben dan Gamecube spellen over component. Het aantal TV toestellen dat problemen heeft met het spelen van Gamecube is ook erg klein, waarschijnlijk te klein om de moeite te lonen voor een update hiervoor. Daarnaast draaien Virtual Console spellen in een emulator waardoor het één en ander wat makkelijker wordt(om het maar kort door de bocht te zeggen).

Het in 480p forceren van spellen die dat niet ondersteunen is gewoon extreem moeilijk. Sommige spellen zitten direct in het geheugen te werken waar de beeldinformatie in komt te staan, waardoor het veel moeilijker is om het in 480p te forceren.

Op de Gamecube is het mogelijk om met een stukje homebrew software alle spellen in 480p te forceren. De meeste Gamecube spellen werken dan niet meer. De spellen die wel werken hadden vaak al in de NTSC versie 480p ondersteuning, die er uit gesloopt was voor de PAL release, maar zelfs dat is geen garantie dat een spel werkt. Resident Evil 4 is bijvoorbeeld één van de spellen die helemaal niet werkt.

Dan is er nog een ander probleem: de meeste PAL spellen ondersteunen alleen 50Hz. Dan zou je 576p output moeten gaan leveren en het is dan de vraag of de Wii dat aan kan.

Ik zou het toejuichen als Nintendo het mogelijk zou kunnen maken, maar dit is gewoon iets wat erg moeilijk, zo niet onmogelijk, zal zijn om voor alle Gamecube spellen voor elkaar te krijgen.

De nieuwe Virtual Console spellen van deze week:
TurboGrafx: (600 Wii Points)

Shockman

SEGA Mega Drive: (800 Wii Points)

Alex Kidd In The Enchanted Castle™

Virtua Fighter™ 2

Wonder Boy In Monster World™

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondeus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Deddiekoel schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:54:
Die verhalen over Spiderman3 hebben mijn enthousiasme behoorlijk getemperd. Hoewel het waarschijnlijk niet had uitgemaakt als je het niet wist is dit toch zuur.

[...]
Helaas heb ik ook een slechte ervaring met Spiderman 3, ik vind het spel vol bugs zitten een voorbeeld:
spoiler:
Tegen een Boss die uit een helikopter komt, die schiet rakketen naar je, die moet je met je web terug slingeren totdat zijn schild weg is dan kan je hem slaan en schoppen na een paar keer te hebben geslagen zal de boss weer opstijgen met zijn jetpack en zou weer rakketen moeten afvuren op je maar dat gebeurd niet als je hem de eerste keer van het gebouw af hebt geslagen
en besturing is ook vaak irritant, speel veel liever Spiderman 2 op de xbox.

Ik heb dus het spel omgeruild, in eerste instantie wilde ik Eledees maar helaas deze lag nog niet in de winkel dus werd het Medal of Honor, waarvan de besturing ook irritant is helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

MetroidPrime schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:35:
[...]

De nieuwe Virtual Console spellen van deze week:

[...]
WONDER BOY IN MONSTER WORLD :D

Destijds op de C64 gespeeld, maar het einde nooit kunnen halen omdat ie vlak daarvoor crashte!

Die ga ik eens ff binnenhalen 8)

Gisteren trouwens nog even op jacht geweest naar Eledees (en dat terwijl ik nog twijfel, maar ach, ik ken mij, dat spel komt er toch wel) maar hij lag nog nergens. Sterker nog, de baas van de lokale gameshop wist nieteens van het bestaan af tot 'ie in zijn eigen Power Unlimited keek :P

En, Mario Strikers een 6,5 in de Ngamer... Nog niet gelezen maar wel jammer. Ik had op een topper gehoopt, die blijven zo wel erg uit. Maar goed, het kan nog zijn dat ze onterechte conclusies trekken zoals ze bij Sonic ook deden.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willybubba schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:12:
[...]
En, Mario Strikers een 6,5 in de Ngamer... Nog niet gelezen maar wel jammer. Ik had op een topper gehoopt, die blijven zo wel erg uit. Maar goed, het kan nog zijn dat ze onterechte conclusies trekken zoals ze bij Sonic ook deden.
Laat vooral even weten wat er verder in de review staat, ik ben benieuwd waar ze op afknappen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Heb bij mezelf wel gemerkt dat ik single-player only games niet moet kopen voor de Wii. Dat zijn typisch games die ik dan liever op m'n PC speel. Dus als ik een game voor m'n Wii ga kopen moet die vooral leuk in multiplayer zijn, en het liefst met een leuke COOP mode. Mijn vrouw en ik hebben de meeste lol met Wii Sports Tennis door in coop mode SAMEN tegen 2 Wii-spelers te spelen. Het is gewoon zo dat ik beter ben in computergames, en mijn vrouw niet het type is dat het als uitdaging ziet om beter te worden dan ik.

Zijn er nog tips voor Wii-games die de komende maanden gereleased gaan worden die leuke COOP mogelijkheid hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 18:05:
[...]

Hoe kom je daarbij? Een koopovereenkomst is een koopovereenkomst. Het is alleen vanwege coulance van de verkoper dat je mag ruilen of zelfs je geld terug kan krijgen. Daarbij zijn er bepaalde uitzonderingen zoals bijv. op afstand kopen (omdat je het dan niet hebt kunnen bezichtigen/uitproberen). Heb je een bron o.i.d.?
De wet schrijft voor dat je binnen een bepaalde termijn ten alle tijden je geld zou moeten terugkrijgen.
[Mijn vrouw en ik hebben de meeste lol met Wii Sports Tennis door in coop mode SAMEN tegen 2 Wii-spelers te spelen.
Sinds kort hebben mijn vrouw en ik dit ook ontdekt. Spel wordt er nog leuker door.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:05

Smoonshine

Feyenoord!!

Hoedje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:27:
[...]

Laat vooral even weten wat er verder in de review staat, ik ben benieuwd waar ze op afknappen.
Ik heb zo'n vermoeden dat het is, omdat het bijna hetzelfde spel is als de vorige en dat de wii-controls toch niet zo goed uitpakken. Dat keepen op supershots met de Wii-mote leek me ook al niet zo makkelijk. Ondanks het toch wat tegenvallende cijfer ga ik hem wel aanschaffen. De vorige blijft gewoon erg leuk en een uitgebreidere versie is sowieso het aanschaffen waard :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondeus
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 10:57
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:45:
[...]

De wet schrijft voor dat je binnen een bepaalde termijn ten alle tijden je geld zou moeten terugkrijgen.

[...]
Dit wordt de colportage wet genoemd
zie meer info:
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MetroidPrime schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:35:
Het in 480p forceren van spellen die dat niet ondersteunen is gewoon extreem moeilijk. Sommige spellen zitten direct in het geheugen te werken waar de beeldinformatie in komt te staan, waardoor het veel moeilijker is om het in 480p te forceren.
Als video-instellingen via het Gamecube BIOS gekozen worden zou het nog wel te forceren zijn. Normaal wordt echter direct naar de hardwareregisters geschreven...

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Heb je een bron ;). Aangezien dit toch wel interessant is voor kopers van games, kortom bezoekers van dit topic. Zal ik het even onderbouwen.

In boek 7 staat nergens dat je "binnen een bepaalde termijn, ten alle tijden, je geld terug zou moeten krijgen". Zie ook bijv. de consuwijzer. Bij koop in de winkel hangt het dus geheel af van de coulance van de verkoper of je mag ruilen of zelfs je geld terug mag krijgen en binnen welke termijn dat nog mag. Bij koop op afstand, bijv. via internet, heb je een opzegtermijn van 7 werkdagen. Het enige wat je dan hoeft te betalen zijn de verzendkosten terug naar de winkel.

Disclaimer: Recht hebben is niet gelijk aan recht krijgen. Ik ga er hier vanuit dat er geen sprake is van een wilsgebrek of een non-conform product.
Smoonshine schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:54:
[...]

Ik heb zo'n vermoeden dat het is, omdat het bijna hetzelfde spel is als de vorige en dat de wii-controls toch niet zo goed uitpakken. Dat keepen op supershots met de Wii-mote leek me ook al niet zo makkelijk. Ondanks het toch wat tegenvallende cijfer ga ik hem wel aanschaffen. De vorige blijft gewoon erg leuk en een uitgebreidere versie is sowieso het aanschaffen waard :)
Op zich zijn de Wii controls niet eens zo overdreven ver doorgevoerd. De review van het Duitste N-Zone, zegt juist dat het nieuwe deel in elk aspect beter is dan z'n voorganger. Overigens zie ik nu dat z'n voorganger ook helemaal niet zulke denderende reviews kreeg. Het was voor mij toch wel één van de leukste (multiplayer) spellen op de Cube...

[ Voor 28% gewijzigd door Hoedje op 04-05-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Sinds kort hebben mijn vrouw en ik dit ook ontdekt. Spel wordt er nog leuker door.
De enige wet die dat voorschrijft is de wet "Koop op afstand":
Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden). Als je op de dag van ontvangst of de dag waarop je de overeenkomst sluit nog geen bevestiging hebt ontvangen met de juiste informatie dan bedraagt de ontbindingstermijn maar liefst drie maanden!

De verkoper mag je hiervoor geen boete in rekening brengen, hoogstens de kosten voor het terugzenden. Heb je al (gedeeltelijk) betaald? Dan moet de verkoper binnen 30 dagen het geld terugstorten.

De bedenktijd is bij bepaalde diensten en producten niet van toepassing:
cd's, dvd's en cd-roms waarvan je de verzegeling al hebt verbroken;
maatwerk of producten met een duidelijk persoonlijk karakter zoals medicijnen of een maatpak;
weddenschappen en loterijen;
tijdsgebonden producten zoals tijdschriften, kranten en concertkaartjes;
producten die snel bederven of verouderen;
diensten waarbij je zelf toestemming hebt gegeven om alvast met de uitvoering van de dienst te beginnen;
wanneer de prijs afhankelijk is van prijsschommelingen op financiële markten waarop de verkoper geen invloed heeft.

bron: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
Dat geldt uiteraard niet voor een normale winkel, maar alleen voor een aanschaf per telefoon, internet en postorder. In een normale winkel heb je een koopovereenkomst waar je niet zomaar onderuit komt.

En als ze verzegeld zijn heb je dus ook nergens meer recht op! (Behalve het recht op heel voorzichtig peuteren om de verzegelingssticker heel te houden :p)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wet koop op afstand geldt uiteraard alleen voor internet, postorder en telefonische leveringen, niet voor een normale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:39:
Heb bij mezelf wel gemerkt dat ik single-player only games niet moet kopen voor de Wii. Dat zijn typisch games die ik dan liever op m'n PC speel. Dus als ik een game voor m'n Wii ga kopen moet die vooral leuk in multiplayer zijn, en het liefst met een leuke COOP mode. Mijn vrouw en ik hebben de meeste lol met Wii Sports Tennis door in coop mode SAMEN tegen 2 Wii-spelers te spelen. Het is gewoon zo dat ik beter ben in computergames, en mijn vrouw niet het type is dat het als uitdaging ziet om beter te worden dan ik.

Zijn er nog tips voor Wii-games die de komende maanden gereleased gaan worden die leuke COOP mogelijkheid hebben?
Ik heb zelf erg veel lol met Splinter Cell: Double Agent dat je in co-op kan spelen; verder is Eledees volgens mij ook co-op maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
Hmm dan heb ik mij idd vergist... Dan is het inderdaad alleen van toepassing bij kopen op afstand.

Maargoed. Vroegah kon je je Gameboy games nog binnen een week ruilen. maximaal 3x. Achjah, de tijd van de cartridges...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Willybubba schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:12:
Is dat een cijfer van Ngamer UK of een cijfer van Ngamer NL? Als het van Ngamer UK is: niets van aantrekken. Als het van Ngamer NL is, wil ik eerst weten wie de reviewer is voordat ik er conclusies uit ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexZuH schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:42:
Hmm dan heb ik mij idd vergist... Dan is het inderdaad alleen van toepassing bij kopen op afstand.

Maargoed. Vroegah kon je je Gameboy games nog binnen een week ruilen. maximaal 3x. Achjah, de tijd van de cartridges...
Tja die DVDtjes kopieren iets te gemakkelijk tegenwoordig, zelfs een dag is al veel.

Overigens is er nog iets dat onder de colportage wet valt:
Wat is colportage?

Colportage is het huis-aan-huis verkopen van goederen. Ook de verkoop tijdens verkoopparty's, gratis bioscoopvoorstellingen, bustochtjes of demonstraties vallen onder de regels van de Colportagewet. De wet beschermt u tegen onbehoorlijke praktijken van de verkoper.

Koopakte
De Colportagewet verplicht de verkopers een koopakte met u in te vullen als de prijs van de aankoop meer dan 34 euro bedraagt. Hierdoor heeft u de mogelijkheid de koop binnen acht dagen op te zeggen. Dit heet de 'afkoelingsperiode'.

Afkoelingsperiode
De 'koopakte' en de zogenaamde 'afkoelingsperiode' zijn de kern van de Colportagewet. Dat wil zeggen dat u als koper recht heeft op bedenktijd en u later op uw koop kan terugkomen. Colporteurs hoeven nergens ingeschreven te staan (in principe mag iedereen colporteren).

bron: Postbus 51
Dus als er iemand aan je deur spelletjes komt verkopen dan heb je nog een bedenktijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

MetroidPrime schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:45:
[...]

Is dat een cijfer van Ngamer UK of een cijfer van Ngamer NL? Als het van Ngamer UK is: niets van aantrekken. Als het van Ngamer NL is, wil ik eerst weten wie de reviewer is voordat ik er conclusies uit ga trekken.
NL, maar ik zit nu op m'n werk en het tijdschrift komt volgens mij vandaag pas bij mij thuis, dus vanavond weet ik meer.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 08:10
Toevallig heb ik de Ngamer (NL) bij. De reviewer is: Olivier de Neve

Het oordeel:
Mario strikers voegt vrijwel niets toe aan het vorige deel, maakt nauwelijks gebruik van de mogelijkheden van de wii en straalt geen kwaliteit uit. Zal de online mode redding bieden.
Wel is er als opmerking bijgezet dat mario strikers alleen maar offline is gespeeld vanwege een software problemen en geen tegenstanders....

het cijfer is een 6.5.

Doe er je voordeel mee

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MetroidPrime schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:45:
[...]

NL, Oliver de Neve.
Quote: "MSF voegt vrijwel niets toe aan het vorige deel, maakt nauwelijks gebruik van de mogelijkheden van de Wii en straalt geen kwaliteit uit."

bron: Ngamer NL nr.2 2007

@add: de post is ook overal op het zelfde moment :)

Wel jammer om te lezen, maar afwachten of de online modus zo veel meer brengt. Voorlopig hou ik het wel bij de 'oude' GC versie.
N.B. Ze hebben nog geen on-line matches gespeeld, maar geven aan dat volgens Ngamer de VS-potjes een goed beeld hier van geven.

[ Voor 12% gewijzigd door dizzytal op 04-05-2007 11:43 ]

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ngamer

Ik herriner me nog hun Nintendogs review dat spel kreeg een 10....
Daarnaast de MarioKart DS review nog voor de game uit was of uberhaupt door een famitsu of Nintendo Power gereviewed was. Het lijkt me een verslagje van de perstrip die we eerder zagen bij JeuxFrance...
Ngamer 8)7

German N-Zone mag Singleplayer 79% and Multiplayer 86%

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:34:
Ngamer

Ik herriner me nog hun Nintendogs review dat spel kreeg een 10....
Daarnaast de MarioKart DS review nog voor de game uit was of uberhaupt door een famitsu of Nintendo Power gereviewed was. Het lijkt me een verslagje van de perstrip die we eerder zagen bij JeuxFrance...
Ngamer 8)7

German N-Zone mag Singleplayer 79% and Multiplayer 86%
Jij post ook op GAF ;) of niet.

Mja ach, het wifi op de Wii is gewoon klungelig imo, net als op de DS, jammer. Ik had het liever meer als Xbox live gezien, maar ja wij hebben het niet voor het zeggen.
En reviews zijn ook maar meningen. Speel de games liever zelf en oordeel dan wel.
Meestal vertouw ik alleen reviews die zo'n beetje allemaal rond dezelfde score zitten.

Met deze game wijken de review scores al wat af, dat betekend meestal dat er wel wat mis is met de game, maar dan nog wil ik het zelf ondervinden. Maar het is nog wat vroeg om conclusies te trekken, eerst maar wachten op meer reviews.

[ Voor 4% gewijzigd door S2S op 04-05-2007 12:52 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Wat krijgt Eledees van de Ngamert?

En uhm, heeft iemand die al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:57

S2S

Willybubba schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:57:

Een 7.5 dacht ik.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
IDD, ondanks gedegen uitvoering iets te gimmicky. Maar mogelijk vreselijk leuk voor jonge of casual gamers

(bron: NGamer, nr. 2 2007)

De rest van de cijfers:

NFS:C 7 (vorige editie vergeten)
Mario Strikers 6,5
SSX Blur 8
Dragonball Z: BT2 8,5
Eledees 7,5
Godfather 8
PoP:RS 7,5
MoH:Vanguard 6
Pangya! Golf 7
Heatseeker 6
TMNT 6,5
Tiger Woods 6,5
Rampage 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:57:

Gister was ik toevallig in Leiden en bij de Replay lag die al. En ja ik ben inderdaad een vaste Neogaf bezoeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Hmm ik heb Eledees nog steeds nergens zien liggen? (net even wat winkels langsgeweest maar nada) .. Raar.

Voor de mensen die elebits al gespeeld hebben: enig idee of dat spel goed te spelen is door iemand van 5? Cars bijvoorbeeld is veel moeilijker op de wii dan met een traditionele controller setup. Maar de kleine kan wel goed overweg met de fps secties van Raving Rabbits.

The Godfather was leuk ruilmateriaal voor papa maar niet echt iets om samen met mijn zoontje te spelen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk waarom Nintendo voor de Wifi oplossing heeft gekozen en niet gewoon via Wifi de internet verbinding gebruiken. Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen en gaan ze wel gewoon via Wifi/internet verbinding mogelijk maken.

Als ze alleen Wifi gebruiken moet je maar geluk hebben dat er veel Wii's in jouw buurt gekocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:20:
Weet iemand eigenlijk waarom Nintendo voor de Wifi oplossing heeft gekozen en niet gewoon via Wifi de internet verbinding gebruiken. Of heb ik het helemaal verkeerd begrepen en gaan ze wel gewoon via Wifi/internet verbinding mogelijk maken.

Als ze alleen Wifi gebruiken moet je maar geluk hebben dat er veel Wii's in jouw buurt gekocht zijn.
Uh wat bedoel je? Ik surf gewoon wireless met internet channel op mn wii zonder kabel ofzoiets... Ik weet niet of je dat bedoelt, ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:20:

Volgens mij snap je het niet helemaal. Het heet Nintendo Wi-Fi, maar je speelt gewoon via het internet.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoonshine schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:25:
[...]

Volgens mij snap je het niet helemaal. Het heet Nintendo Wi-Fi, maar je speelt gewoon via het internet.
Ik dacht al, dank je wel voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik heb nu ook SSX Blur, maar met deze game heb zeker geen 'out of the box fun' :'(

De controls zijn in het begin echt tergend. Ik denk dat je het pas na een uurtje spelen het een beetje onder controle hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dizzytal schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:07:
[...]

IDD, ondanks gedegen uitvoering iets te gimmicky. Maar mogelijk vreselijk leuk voor jonge of casual gamers

De rest van de cijfers:

Mario Strikers 6,5
SSX Blur 8
Eledees 7,5
Godfather 8
Pangya! Golf 7
Heatseeker 6
TMNT 6,5
Tiger Woods 6,5
Rampage 4
TGF een 8 ;-(
zegt toch eigenlijk al wel genoeg over de cijfers van ngamer.
Dan betekend die 6,5 voor Mario strikers dus dat mario strikers ver onder de maat is.

aan de andere kant lijken hun andere cijfers wel redelijk reeel, al lijkt me 7,5 voor PoP:RS ook een beetje hoog?
Achja, misschien ben ik ook wel gewoon een zeikerd :p

[ Voor 11% gewijzigd door NiaX op 04-05-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
NiaX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:23:
[...]

TGF een 8 ;-(
zegt toch eigenlijk al wel genoeg over de cijfers van ngamer.
Dan betekend die 6,5 voor Mario strikers dus dat mario strikers ver onder de maat is.

aan de andere kant lijken hun andere cijfers wel redelijk reeel, al lijkt me 7,5 voor PoP:RS ook een beetje hoog?
Achja, misschien ben ik ook wel gewoon een zeikerd :p
Volgens gamerankings is het gemiddelde van TGF 78,1%
PoP:RS 75,8%

Die twee (en de rest volgens mij ook wel zo'n beetje) zijn dus redelijk in overeenstemming met de int. pers.

conclusie: ja, misschien ben je wel een zeikerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
The Godfather is toch ook gewoon een erg goed spel? 8 zeker wel waard hoor. TMNT een 6.5 daarentegen... neh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
DinoPK schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:45:
The Godfather is toch ook gewoon een erg goed spel? 8 zeker wel waard hoor. TMNT een 6.5 daarentegen... neh ;)
the godfather is best een redelijk spel. Het is leuk om te doen. De graphics zijn matig, maar dat schijnt iedereen voor lief te nemen bij de Wii.
Als je the godfather een 7 geeft ben je al erg coulant vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dizzytal schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:07:
[...]

De rest van de cijfers:

Mario Strikers 6,5
SSX Blur 8
Eledees 7,5
Godfather 8
Pangya! Golf 7
Heatseeker 6
TMNT 6,5
Tiger Woods 6,5
Rampage 4
Had ik toch gelijk in mijn eerdere post dat de games op de Xbox360/PS3 over het algemeen beter scoren dan de "'het draait allemaal om de games, niet de graphics" Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
DinoPK schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:45:
Ik zou het niet weten, beide niet gespeeld (TGF zelfs niet op 360 oid) maar als ik de review van TMNT lees verwacht ik eigenlijk ook geen score van 6,5. Een 5-je hooguit 5,5 want ze hebben er weinig goeds over te melden.

Blijf toch maar de tijd door brengen met Wii Sport (dat verveeld nog lang niet) en mn andere games, want ik zie nog niets wat ik _moet_ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:53:
[...]
Had ik toch gelijk in mijn eerdere post dat de games op de Xbox360/PS3 over het algemeen beter scoren dan de "'het draait allemaal om de games, niet de graphics" Wii.
O god, daar gaan we weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiaX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:49:
[...]

the godfather is best een redelijk spel. Het is leuk om te doen. De graphics zijn matig, maar dat schijnt iedereen voor lief te nemen bij de Wii.
Als je the godfather een 7 geeft ben je al erg coulant vind ik.
Komt omdat de gfx niet zoveel boeien bij de Wii versie. Tuurlijk denk je af en toe van nou dit ziet er wel erg slecht uit maar de controlls zijn wat het leuk maakt. Hier in huis is er bij elkaar iets van 90 uur godfather gespeeld dus denk dat het redelijk veilig is om te stellen dat gfx niet hetgeene zijn wat de game leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat de graphics niet slechter zijn dan op de PS2 :) En die game heb ik op mn PS2 veel plezier van gehad... Ik vind het wat onnozel om hem voor de Wii te kopen alleen omdat ik dan een beetje kan gaan lopen meppen ofzo, maar iig heb ik op de PS2 door de graphics er zeker niet minder lol mee gehad dus ik neem aan dat de Wii versie ook erg leuk is als je van dat soort games houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Het spel is zeker niet al te lelijk hoor, gezichten zijn top en sfeertje is helemaal lekker. Vergelijk het eens met spiderman 3 , DAT is pas lelijk.
Grappig, op de xbox (ja was omgebouwd en dan speel je de spellen minder) vond ik the godfather niet heel super, op de Wii vind ik hem tot nu toe echt geweldig spelen. Erg leuk :) . Nou is het natuurlijk ook wel een wat uitgebreidere versie op de Wii.

Snap sowieso dat gezeur niet zo over de wii games, ok ok alleen zelda straalt absolute kwaliteit uit maar ik vermaak mij echt prima met de rest van mijn games. Het is alleen jammer dat het grafisch niet zo mooi is als de concurrentie, maar jah.. kan niet alles hebben (ik wil mooiere graphics *^$@*&# hahaha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:53:
[...]

Dus jij vergelijkt de algemene scores van de 360/PS3 games met de scores van maar 1 blad...

Nogal vreemd dat er dan verschil in de scores zit he... 8)7

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:11:
[...]

Dus jij vergelijkt de algemene scores van de 360/PS3 games met de scores van maar 1 blad...

Nogal vreemd dat er dan verschil in de scores zit he... 8)7
Hoe kom je daarbij :? Ik gebruikte het alleen maar ter bevestiging. Ga jij maar eens fijn kijken op metacritic.com op de 'all-time high scores' van de drie consoles (rechterkant). Ow als je het nog niet wist, metacritic.com cijfers zijn gebaseerd op de gemiddelden van tientallen cijfers uit andere bladen/websites.

http://www.metacritic.com/games/wii/

http://www.metacritic.com/games/xbox360/

http://www.metacritic.com/games/ps3/

Kijk maar naar de games die 8 of hoger scoren. Dus so much for "het draait allemaal om de games, niet de graphics" Wii. En nu juist de games blijken nogal tegen te vallen op dit platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:33:
[...]

Hier in Enschede liggen ze gewoon in de winkel. in ieder geval heb ik ze bij 2 winkels in de schappen zien liggen laat ik het zo zeggen.
bij welke 2 winkels?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:18:
[...]

Hoe kom je daarbij :? Ik gebruikte het alleen maar ter bevestiging. Ga jij maar eens fijn kijken op metacritic.com op de 'all-time high scores' van de drie consoles (rechterkant). Ow als je het nog niet wist, metacritic.com cijfers zijn gebaseerd op de gemiddelden van tientallen cijfers uit andere bladen/websites.

Kijk maar naar de games die 8 of hoger scoren. Dus so much for "het draait allemaal om de games, niet de graphics" Wii. En nu juist de games blijken nogal tegen te vallen op dit platform.
ondanks dat cowboy_bepop alleen in het Wii topic komt om de Wii af te zeiken en een flamewar te beginnen heeft hij tot nu toe wel een klein beetje gelijk.
Er zijn nog steeds geen écht goeie spellen uit op de Wii waarvan je zegt: het ziet er niet zo goed uit, maar het is wel heeeeeeeeel leuk. Alleen Zelda valt misschien in die categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er wel mee eens dat de Wii behoorlijk gehyped is, en als Wii Sports er niet was dan had hij denk ik wel de helft minder verkocht. Voor de rest eigenlijk geen echte must-haves imho.

Ik vind het wel weer een beetje een cube verhaal, weinig echt goede games ("dat komt nog wel...."). Maargoed ondanks dat vermaak ik me nog wel, maar dat komt denk ik omdat ik sowieso niet veel game :) Binnenkort eens wat VC games halen dat scheelt me weer een hoop oude consoles uit de kast trekken :) (en ja ik vind die VC games eigenlijk ook te duur maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Stop hier nou maar mee. In dit topic krijg je toch geen gelijk. (Ook al heb je het stiekem wel, waar blijven de kanonnen!)

Overigens, de 360 is al veel langer uit. Lekker eerlijk om daarmee te gaan vergelijken.

Anyway, TGF vind ik persoonlijk de 8 dik waard. OK, grafisch niet leuk. maar de gameplay, dat past zo goed bij de controls :)

[ Voor 9% gewijzigd door Willybubba op 04-05-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk 3; mediamarkt maar dat was er maar 1, de lokale gameshop en de bartsmit (niet de bartsmit in het centrum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:24:
Stop hier nou maar mee. In dit topic krijg je toch geen gelijk. (Ook al heb je het stiekem wel, waar blijven de kanonnen!)

Overigens, de 360 is al veel langer uit. Lekker eerlijk om daarmee te gaan vergelijken.

Anyway, TGF vind ik persoonlijk de 8 dik waard. OK, grafisch niet leuk. maar de gameplay, dat past zo goed bij de controls :)
Sorry hoor, maar de Wii is best een leuke console voor erbij. Helaas weigeren sommige Wii-fanboys van hun rooskleurige Nintendo Wii-wolkje eens af te stappen en te kijken naar de toppers op de andere platformen die ze mislopen - want "oooooh de Wii is toch zo goed.". Face it, de stelling "Het draait allemaal om de games, niet de graphics" geldt niet alleen voor de Wii. Ook op de andere platformen bestaan er games met een geweldige gameplay (en graphics). Dat probeer ik nou juist duidelijk te maken - dat de tegenstelling"gameplay" vs "graphics" niet juist is. Want alle kritiek op de Wii wordt geveegd als: "ach, de Wii heeft veel leukere originele games" - kijk eens om je heen: Ook de Xbox360/PS3 bieden GEWELDIGE games en gameplay (Nintendo heeft hun on-line play nog steeds $&&*# niet op orde, Live! was een uitstekend voorbeeld voor ze ENORM STOM dat ze daar niet gebruik van hebben gemaakt).

Mooi dat je het leukere apparaten vindt, maar dat heeft niets met dit topic te maken.

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik zou Cowboy Bebop gewoon maar negeren. Hij heeft ook al op deze manier zitten trollen in het Xbox 360 topic. Hij zit hier alleen maar flames uit te lokken omdat er nergens op de Wii Sony staat.

Ik wil er een ding over kwijt: de PSP spellen scoorden in het begin ook iets hoger dan de DS spellen, maar de DS verkocht veel beter na een half jaar scoorden de DS spellen weer veel beter dan de PSP spellen. De DS had wel killer-apps en de PSP niet, zodat er een vergelijkbare situatie is als met de Wii en de PS3. De PS3 heeft nog geen enkele killer-app*, de Wii heeft Wii Sports en Zelda.

*Voor een killer-app maken reviewscores in principe niets uit. Een killer-app is puur een spel dat consoles verkoopt, net zoals dat Wii Sports en bijvoorbeeld Nintendogs en Brain Training dat gedaan hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door MetroidPrime op 04-05-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:33:
Ik zou Cowboy Bebop gewoon maar negeren jongens. Hij heeft ook al op deze manier zitten trollen in het Xbox 360 topic. Hij zit hier alleen maar flames uit te lokken omdat er nergens op de Wii Sony staat.

Ik wil er een ding over kwijt: de PSP spellen scoorden in het begin ook iets hoger dan de DS spellen, maar de DS verkocht veel beter na een half jaar scoorden de DS spellen weer veel beter dan de PSP spellen.
Negeer de huidige feiten maar weer - duidelijk een echte Wii fanboy. Je reageert niet eens inhoudelijk op mijn post maar probeert via een laagvloerse persoonlijke aanval er om heen te lopen. Trouwens ik heb zelf ook een DS. Het is ook helemaal niet de bedoeling te trollen - maar een discussie te voeren over de kwaliteit van de Wii games in vergelijking met andere platformen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Negeer de huidige feiten maar weer - duidelijk een echte Wii fanboy. Je reageert niet eens inhoudelijk op mijn post
Wie is hier de fanboy? Kijk eens naar je eigen icoon! Ik ga overigens wel degelijk op je argumenten in, jij negeert juist mijn argumenten volledig.

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 04-05-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:43:
[...]

Wie is hier de fanboy? Kijk eens naar je eigen icoon! Ik ga overigens wel degelijk op je argumenten in, jij negeert juist mijn argumenten volledig.
Het gaat om mijn argumenten, niet om een icoontje. En nee je gaat niet in op mijn post - jij begint over de toekomst te fantaseren (en een ander platform) terwijl ik het over nu heb (en niet over MGS en FF die straks op de PS3 uitkomen, Guitar Heroes, PS3 Home, De Eyecam, een prijsverlaging etc - dergelijke toekomst praat schiet je niets mee op). Het gaat over de huidige stand van zaken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:37:
[...]

Negeer de huidige feiten maar weer - duidelijk een echte Wii fanboy. Je reageert niet eens inhoudelijk op mijn post maar probeert via een laagvloerse persoonlijke aanval er om heen te lopen. Trouwens ik heb zelf ook een DS. Het is ook helemaal niet de bedoeling te trollen - maar een discussie te voeren over de kwaliteit van de Wii games in vergelijking met andere platformen.
Binnen het Grote Nintendo Wii en Gamcube Topic hebben we het uiteraard alleen over die twee platformen, dus zet maar een aparte topic op voor een vergelijking met de PS3 of Xbox360.

En de Wii wint het natuurlijk altijd van de gamecube, want je kan er met je gamecube controller al je gamecube games op spelen :D

Ik las eerder dat iemand Eledees heeft zien liggen bij Replay in Leiden, was dat geen import versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:45:
[...]

Het gaat om mijn argumenten, niet om een icoontje. En nee je gaat niet in om mijn post - jij begint over de toekomst te fantaseren terwijl ik het over nu heb.
Ik zit helemaal niet te fantaseren, ik heb het over de huidige situatie in vergelijking met die van de DS en de PSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:47:
[...]

Ik zit helemaal niet te fantaseren, ik heb het over de huidige situatie in vergelijking met die van de DS en de PSP.
Oftewel om het maar duidelijk in het heden te plaatsen: Je geeft toe dat de games lager scoren dan op de andere platformen - wat (gezien de cijfers van metacritic die gebaseerd zijn op tientallen bladen/websites) een stevige indicatie is dat het met de kwaliteit van de games achter loopt bij de andere twee consoles en daaruit de conclusie kunnen trekken dat de stelling: "het draait om de games, niet de graphics" voor de Wii niet opgaat terwijl dat wel het motto altijd was.

En om maar even op je vergelijking terug te komen: Die is enorm krom, want: Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Dat zou jij als Wii-bezitter toch al te goed moeten weten - het succes van de PS3 blijft vooralsnog achter bij het enorme succes van de PS2 - maar dit zegt meer over de console dan de games.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een vraagje over Wario Ware. Ik heb de multiplayer (alleen survival) en de darts minigame unlocked. Het viel me op dat er vrij veel lege plaatsen waren in de multiplayer en nu zie ik op Wikipedia dat er inderdaad nog veel meer multiplayer modi zijn.

Mijn vraag: hoe unlock ik die? Ik vind in de beschrijvingen steeds alleen hoe ik de single player spelletjes en de survival mode moet unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:50:
[...]

Oftewel om het maar duidelijk in het heden te plaatsen: Je geeft toe dat de games lager scoren dan op de andere platformen - wat (gezien de cijfers van metacritic die gebaseerd zijn op tientallen bladen/websites) een stevige indicatie is dat het met de kwaliteit van de games achter loopt bij de andere twee consoles en daaruit de conclusie kunnen trekken dat de stelling: "het draait om de games, niet de graphics" voor de Wii voorlopig nog niet opgaat terwijl dat wel het motto altijd was.
fixed

we hoeven natuurlijk ook niet nu meteen de console al af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
[...]

Oftewel om het maar duidelijk in het heden te plaatsen: Je geeft toe dat de games lager scoren dan op de andere platformen
Ik geef alleen toe dat de third-party spellen nog niet zo goed scoren. De first-party spellen op de Wii scoren juist wel weer vrij hoog. Zelda scoort hoger dan alle spellen op de PS3 en Xbox 360 en Super Paper Mario scoort ook hoger dan het grootste deel van het Xbox 360 en PS3 aanbod, maar dat zullen we maar even voor het gemak negeren om jouw argument kracht bij te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen we a.u.b. eens ophouden over het gezeik wat beter is en wat niet.
De Wii is een leuk apparaat dat veel plezier geeft. Dat is hetgeen dat belangrijk is.
Iemand die veel plezier heeft aan zijn X360 of PS3 die is ook blij met zijn ding.
En zal dan altijd zeggen dat het beter is dan de ander.

Dit is toch werkelijk te kinderachtig voor woorden.

Ga lekker buiten spelen ofzo, het is mooi weer en geniet nu eens, ga eens leven.

Th3_BuuRMaN heeft gesproken. :P

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Natuurlijk schrijven we de Wii ook nog niet af. Ik moet wel toegeven dat ik de Wii sinds 12 december heb en er momenteel al 3 week en 3 dagen niet meer op gespeeld heb. De games trekken me tot nu toe nog niet en third-party's kunnen hun draai naar mijn idee nog niet echt vinden met de Wii. Nintendo moet zelf voor de goede games zorgen en opzich is daar natuurlijk niks mis mee, maar voor 2008 willen ze de echte toppers zoals Super Mario Galaxy, Brawl, Metroid Prime 3 gelanceerd hebben. Ik vraag me dan ernstig af wat er in 2008 en 2009 voor de Wii komt aangezien het erop lijkt dat multi-platform spellen over het algemeen beter scoren op de 360 en PS3 dan voor de Wii (uitzondering daar gelaten zoals bijvoorbeeld The Godfather :) ) Voorlopig lijkt het er op dat developers niet veel exclusieve Wii-games gaan brengen, maar zich meer op de 360 en PS3 gaan richten en dat de Wii daardoor weer word achtergesteld. Al met al moet ik helaas concluderen dat de Wii me tot nu toe tegenvalt en ik zie er de komende 5 á 6 maanden nog niks veranderen (vraag me uberhaupt af of Super Mario Galaxy, Brawl en Metroid Prime 3 wel in 2007 in Europa lanceren...) Ik vind het ook weer zonde om de Wii te verkopen omdat de drie potentieële toppers mij toch echt leuk lijken, toch staat hij nog steeds op nominatie om verkocht te worden.

Ik schrijf de Wii zeker niet af en hoop echt nog steeds dat het wat word, maar het lijkt er op dat de developers niet echt hun best doen voor de Wii en dat vind ik echt heel jammer. Natuurlijk kan Nintendo er niet veel aan doen en gelukkig is de Wii nog niet opgegeven.

Noem me nu geen fanboy want ik heb een PSP, PS2, Wii en DS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
DinoPK schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:04:
Hmm ik heb Eledees nog steeds nergens zien liggen? (net even wat winkels langsgeweest maar nada) .. Raar.

Voor de mensen die elebits al gespeeld hebben: enig idee of dat spel goed te spelen is door iemand van 5? Cars bijvoorbeeld is veel moeilijker op de wii dan met een traditionele controller setup. Maar de kleine kan wel goed overweg met de fps secties van Raving Rabbits.

The Godfather was leuk ruilmateriaal voor papa maar niet echt iets om samen met mijn zoontje te spelen haha.
Denk dat het vrij lastig word voor een kind van 5. ik heb het spel sinds gisteren en ffe een uurtje gedaan, ik ben nu 4 levels verder, maar wat het voor een kind van vijf moeilijk maakt is de tijdsdruk, je moet binnen 10 min een bepaalt aantal eledees gevonden hebben.
Mijn eerste minpunt van het spel is dat het te donker is wanneer je een level begint. naarmate je meer eledees vindt word de ruimte lichter om je heen en is het goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:11:
Kunnen we a.u.b. eens ophouden over het gezeik wat beter is en wat niet.
De Wii is een leuk apparaat dat veel plezier geeft. Dat is hetgeen dat belangrijk is.
Iemand die veel plezier heeft aan zijn X360 of PS3 die is ook blij met zijn ding.
En zal dan altijd zeggen dat het beter is dan de ander.

Dit is toch werkelijk te kinderachtig voor woorden.

Ga lekker buiten spelen ofzo, het is mooi weer en geniet nu eens, ga eens leven.

Th3_BuuRMaN heeft gesproken. :P

Edit: typo
Ik sluit me hier volledig bij aan. Bovendien hoort de discussie niet thuis in dit topic. Je loopt toch ook niet een kerk in om te vertellen dat de Islam eigenlijk veel beter is?

Buiten is het mooi weer, maar je mag natuurlijk ook lekker met je PS3, Xbox360 of Wii gaan spelen. En welke het hoogste scored maakt niet zoveel uit, als jij het maar leuk vindt. /me gaat weer Splinter Cell Double Agent spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Iemand een idee wanneer de nederlandse winkels weer een levering krijgen? Vandaag ff lopen rondkijken op alle bekende verkoopwinkels, maar overal staat 'levertijd onbekend'. Een optie is om de Wii in duitsland te kopen (waar ze genoeg van die dingen op voorraad hebben), echter heb ik liever een adresje dichter bij huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OCTheEagle schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:37:
Iemand een idee wanneer de nederlandse winkels weer een levering krijgen? Vandaag ff lopen rondkijken op alle bekende verkoopwinkels, maar overal staat 'levertijd onbekend'. Een optie is om de Wii in duitsland te kopen (waar ze genoeg van die dingen op voorraad hebben), echter heb ik liever een adresje dichter bij huis.
Voorlopig hebben de meeste winkels die met reserveringen werken nog steeds lijsten die groeien ipv krimpen, dus als je er snel eentje wilt zonder teveel moeite zou ik hem uit Duitsland halen. Een andere optie is kijken welke winkels geen reserveringen bijhouden en vragen op welke dagen zij hun vracht binnenkrijgen, dat zal verschillen per filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
Ik heb zojuist Spiderman 3 gekocht. Puur omdat ik 1 & 2 leuk vond en grote spiderman fan ben. Neem de kritieken echter wel mee en als de game me niet genoeg kan bekoren dan gaattie zondag trug. Wist eerst niet waarvoor ik hem zou ruilen maar zag vandaag daat FF3 op de DS ook is uitgekomen!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7

Vincent7

Me = Wii

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:18:
[...]

Grappig is wanneer je naar de user reviews kijkt dat de cijfers bij Wii games vaak hoger uitvallen dan de 'expert' reviews en bij de twee andere consoles vaak juist wat minder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:25

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Voor de mensen die nog een Wii zoeken:
Net over de grens bij Denekamp (nabij Oldenzaal / Enschede), liggen er bij de Media Markt in Nordhorn een stuk of 20 op een pallet. Voor 249 euro krijg je hier een Wii + het spelletje Cars (ze zijn gebundeld, je kunt dus geen ander spel uitkiezen). Wii Play is hier trouwens ook goed voorradig.

Mijn Wii staat nu ook al een tijdje stof te happen, maar dat is meer omdat ik er geen tijd voor heb dan dat het niet meer interessant is. Ik heb nog nieteens tijd gehad om Zelda uit te spelen en dat terwijl ik de Wii al sinds de launch heb, shame on me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Je moet natuurlijk niet vergeten dat de Wii nu nog geen half jaar oud is. Developers moeten wennen aan de Wii en konden ook pas vlak voor de launch met de Wii development kits aan de slag. Het is een nieuwe manier van besturen en vergt daardoor gewoon gewenning. In het eerste jaar van de 360 waren de games ook niet veel mooier/beter dan bij de gewone Xbox. De 360 krijgt eigenlijk ook pas sinds een paar maanden de toppers die het verdient.

Bij de Wii zal dat net zo zijn. Als ontwikkelaars eenmaal zijn uitgeëxperimenteerd en er een paar "bewezen" concepten zijn, zullen we steeds betere games krijgen. Tot die tijd zullen we geduld moeten hebben en lol moeten hebben met wat er nu beschikbaar is. Als er over een jaar nog steeds geen toppers uit zijn, dan mag je het oordeel geven dat Nintendo zijn belofte niet heeft waargemaakt. Op dit moment mag je die conclusie gewoon nog niet trekken, daar is het te vroeg voor.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Smoonshine schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:06:
[...]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat de Wii nu nog geen half jaar oud is. Developers moeten wennen aan de Wii en konden ook pas vlak voor de launch met de Wii development kits aan de slag. Het is een nieuwe manier van besturen en vergt daardoor gewoon gewenning. In het eerste jaar van de 360 waren de games ook niet veel mooier/beter dan bij de gewone Xbox. De 360 krijgt eigenlijk ook pas sinds een paar maanden de toppers die het verdient.

Bij de Wii zal dat net zo zijn. Als ontwikkelaars eenmaal zijn uitgeëxperimenteerd en er een paar "bewezen" concepten zijn, zullen we steeds betere games krijgen. Tot die tijd zullen we geduld moeten hebben en lol moeten hebben met wat er nu beschikbaar is. Als er over een jaar nog steeds geen toppers uit zijn, dan mag je het oordeel geven dat Nintendo zijn belofte niet heeft waargemaakt. Op dit moment mag je die conclusie gewoon nog niet trekken, daar is het te vroeg voor.
Ik denk ook dat het enorme succes van de Wii veel ontwikkelaars heeft verrast. De games voor de PS3 en X360 zijn volgens mij al eerder ingepland (mede door de hogere kosten en volgens mij ook langere ontwikkelingsduur). Veel developers schakelen nu pas bij voor de Wii en daarom zijn er nu veel ports (meezeilen met beginsucces) en nog geen originele games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:45:
[...]

Het gaat om mijn argumenten, niet om een icoontje. En nee je gaat niet in op mijn post - jij begint over de toekomst te fantaseren (en een ander platform) terwijl ik het over nu heb (en niet over MGS en FF die straks op de PS3 uitkomen, Guitar Heroes, PS3 Home, De Eyecam, een prijsverlaging etc - dergelijke toekomst praat schiet je niets mee op). Het gaat over de huidige stand van zaken.
Hahahaha, hier moet ik toch ff op reageren hoor. Zo grappig dat je dit bij de toekomstige pluspunten van de PS3 zet :') Net alsof de console (of de games) daar beter van worden. :D

offtopic:
Even hoe ik over de huidige gen consoles aankijk:
Ik heb een Wii en een DSL. De 360 heeft 2 hele goede games (GoW en Dead Rising), de Wii heeft er 1 (Zelda), en de PS3 heeft helemaal niks waarvan ik warm loop. Ooit komt er vast nog wel een 360 of een PS3 hier, maar daar heb ik nu het geld nog niet voor. En alle problemen die ik zo hoor van de 360, daar word ik niet echt blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiaX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:23:
[...]

ondanks dat cowboy_bepop alleen in het Wii topic komt om de Wii af te zeiken en een flamewar te beginnen heeft hij tot nu toe wel een klein beetje gelijk.
Er zijn nog steeds geen écht goeie spellen uit op de Wii waarvan je zegt: het ziet er niet zo goed uit, maar het is wel heeeeeeeeel leuk. Alleen Zelda valt misschien in die categorie.
Hij heeft geen gelijk want de x360, en de ps3 hadden/hebben na 5 maanden evemin AAA titels. Het is al sinds jaar en dag zo dat je de maanden na de release geen of heel weinig goede titels hoeft te verwachten, waarom zou het bij de Wii dan opeens anders zijn?
Sorry hoor, maar de Wii is best een leuke console voor erbij. Helaas weigeren sommige Wii-fanboys van hun rooskleurige Nintendo Wii-wolkje eens af te stappen en te kijken naar de toppers op de andere platformen die ze mislopen - want "oooooh de Wii is toch zo goed.".
Tja tenzij je 3 consoles koopt zal je altijd wel wat mislopen of niet soms? misschien zou jij eens van je zwarte anti wii regenwolk moeten afstappen en bedenken dat voor sommige mensen, die misschien geen x360 of ps3 kunnen/willen kopen of gewoon voldoende hebben aan een Wii er (in de toekomst) wel genoeg goede games zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De minisite van Mario Strikers is inmiddels open: http://mariostrikers.nintendo.nl/. Nu alleen nog de openingsscene, maar er wordt stapsgewijs meer informatie toegevoegd.

Op m'n Wario Ware vraag heb ik inmiddels antwoord, de truuk is om niet te zoeken op "unlockables" maar "walkthrough". Het komt er op neer dat je door de multiplayer te spelen, de andere modi unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Hmmm, dit had ik nog niet eerder hier gezien:

Make your own wireless NES controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 16:29:
[...]
Sorry hoor, maar de Wii is best een leuke console voor erbij. Helaas weigeren sommige Wii-fanboys van hun rooskleurige Nintendo Wii-wolkje eens af te stappen en te kijken naar de toppers op de andere platformen die ze mislopen
Man..echt..als je nou niet ophoud met elke 5 paginas je gezeik herhalen ontplof ik echt. Ik word soms ook ongeduldig en wil liever de toekomstige games nu maar zie wel wat de Wii gewoon leuk is. Ik zit fijn op me roze wolk met bloedgeile vrouwen, heerlijk vreten, bakken met geld etc, zie op de PS3 zo goed als niks boeiends, zie op de 360 leuke games die je vaak ook op de PC hebt en bovendien niet anders zijn dan ik al 20 jaar speel maar dan met mooie graphics. Misschien is die X360 ooit een leuke console voor erbij, want het is eigenlijk gewoon meer een PC met voornamelijk PC-achtige games.

Ik vermaak me nog steeds super met de Wii en kijk uit naar de toppers die eind van het jaar uitkomen.
Creeer s.v.p. je eigen Grote Nintendo Afzeiktopic Deel 1 en ga daar lekker verder.

De meeste hoog scorende X360 en PS3 games zijn (USA) sports games of dertien in dozijnshooters..nou yaaay daar kom ik van klaar zeg.

Ratings daargelaten, wordt er per verkochte Wii simpelweg meer games verkocht dan per X360 / PS3. De eigenaren zijn blijkbaar meer tevreden.

Er is wat mij betreft nooit een Gameplay vs. Graphics discussie geweest. Jij hebt Nintendo echt nooit begrepen... Het gaat om betaalbaar, breed publiek. De PS3 en X360 bereiken GEEN breed publiek en zijn niet leuk voor de echte casual gamer. Xbox Live! een goed voorbeeld? Xbox Live is super, maar niet voor wat Nintendo wil. Ik ben het daar ook niet altijd mee eens. (Met name friend lists, de rest is wel ok bij Nintendo) Bij Nintendo betaal ik tenminste niet voor online, ook al zal er straks steeds meer online komen. Online is overigens nog STEEDS overrated. Het feit dat o.a. pubers veel tijd hebben en lekker Xbox liven, neemt niet weg dat 80-90% van de Europeanen nagenoeg nooit online speelt op hun Xbox1 / X360.

[ Voor 45% gewijzigd door Max|Burn op 04-05-2007 22:27 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59

NetAmp

"for indoor use only"

'amen!' :Y) Nintendo staat voor FUN :Y
Iedereen mag een eigen mening hebben (gelukkig), maar probeer die niet aan elkaar op te dringen ;) Als je de Wii niks vindt, lees dit topic dan niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Tja, sommige mensen kunnen het blijkbaar niet bevatten dan niet iedereen dezelfde mening deelt... :z

En Cowboy_Bebop, waarom ga je hier zitten te trollen door de Wii te bashen? Ik ga toch ook niet in het 360 of PS3 topic schreeuwen dat die console zuigt...? Al zou ik dat nooit zeggen. Want ik ben van mening dat de kwaliteit van de console wordt bepaald door de games die er voor uit komen. En ik ben al heel blij met Zelda op de Wii. Het is nog niet lang na de release van de console, en ik had nooit verwacht dat er nu al een 2e game was die vergelijkbaar is met de kwaliteit van Zelda TP. Dat komt allemaal wel.

Dat je vindt dat de Wii niet goed genoeg is ok, zeg wat je te zeggen hebt. Maar dan hoef je het nog niet om de zoveel tijd weer eens opnieuw aan te halen. Het is niet echt leuk om dat steeds weer te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zie mn Wii niet als een console voor erbij, maar ik heb hem specifiek gehaald voor de magistrale games die je elders niet kan vinden. Ik noem een Mario Galaxy, Zelda, Mario Party enz. Allemaal games die ik sowieso in huis ga halen. Daarnaast heb ik een console fetish, ik heb alleen de PS3 niet.

Ik heb wel een 360, maar die gebruik ik voor simpelweg andere games dan de Wii. Beiden hebben zo hun voordelen, en van beiden zou ik kunnen zeggen dat ze als "erbij" zijn gekocht voor de ander. Maar face it, de consoles hebben andere kwaliteiten, dus : benut dat, en zeik niet. Wees blij dat je überhaupt keuzes te over hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Laatst online: 15:44
Bashen wordt al gedaan sinds Sega vs Nintendo. De Dreamcast werd ook flink afgekraakt destijds, maar door de vele unieke games wordt het door de echte gamers toch als één van de beste consoles beschouwd. De kortzichtige fanboys roepen alleen maar dat iets een flop is en vinden het geweldig wanneer een bepaalde console minder verkoopt.

Een console aan het begin afkraken/afschrijven is imo vrij triest, tenzij je al honderd procent zeker weet dat er niet één game op uitkomt die je zal interesseren. Met de Wii gaat het gewoon hetzelfde als met de DS. PS3/Xbox-fanboys blijven zeuren dat ze de manier van spelen niks vinden, graphics kut zijn en de spellen te simpel. Ach ja, dan zouden de Xbox 1/PS2/SNES/NES etc nu ook enorm kut zijn als je erop zou spelen. Ik vermaak me echter wel.

edit:
Ik vind een kritische noot hier soms best vermakelijk, alleen jammer dat er gelijk tig Nintendo fanboys met dezelfde argumenten komen en helemaal stressen omdat iemand de Wii kut vindt.

[ Voor 11% gewijzigd door BarôZZa op 05-05-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BarôZZa schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 23:56:

edit:
Ik vind een kritische noot hier soms best vermakelijk, alleen jammer dat er gelijk tig Nintendo fanboys met dezelfde argumenten komen en helemaal stressen omdat iemand de Wii kut vindt.
True, en dat is inherent aan Nintendo liefhebbers. Kijk maar naar Jurjen bij de PU. Recenseert zowat alleen maar Wii/DS spellen, en als iemand daarop aanmerkingen maakt wordt hij pissig. Redelijk eenzijdig. Anderzijds was de striijd vroeger tussen de MD en de SNES anders, daar de apparaten met dezelfde bedoelingen de markt op zijn gezet, en ze redelijk gelijkwaardig waren evenals de Master System en de NES. Vroeger was ik ook een echte Nintendo fanboy, tot ik geld genoeg had om alle consoles steeds te kopen :+

Dus, na de N64 een PS1 en ik zeurde niet meer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ach ja, dat fanboy gedrag had ik ook wel toen ik op de basisschool zat. Al betrapte ik me er toen ook wel op dat ik games op de Sega van m'n klasgenootjes ook wel tof vond. Kan me alleen niet voorstellen dat je als je ouder bent nog steeds zulk blind fangedrag kan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
[...]

Oftewel om het maar duidelijk in het heden te plaatsen: Je geeft toe dat de games lager scoren dan op de andere platformen - wat (gezien de cijfers van metacritic die gebaseerd zijn op tientallen bladen/websites) een stevige indicatie is dat het met de kwaliteit van de games achter loopt bij de andere twee consoles en daaruit de conclusie kunnen trekken dat de stelling: "het draait om de games, niet de graphics" voor de Wii niet opgaat terwijl dat wel het motto altijd was.
Is zo'n vergelijking wel juist? Je moet je afvragen of de scores die gegeven worden in reviews wel van eenzelfde ratio- of intervalschaal zijn, want alleen dan is middelen van cijfers "toegestaan" (lees: dan komt er iets zinnigs uit).

Een manier om in te zien dat middelen van cijfers waarschijnlijk weinig zegt is het volgende: Worden de game reviews voor console X wel door een gelijksoortige groep geschreven als voor console Y?

Een ander punt is het soort games voor console X en console Y. Is de verzameling games beschikbaar voor console X wel van dezelfde aard als voor console Y?

Stel dat FPS games sowieso hogere cijfers krijgen dan bijv. RPGs. Stel verder dat er voor console X in verhouding veel meer FPS games dan RPGs bestaan en dat voor console Y er veel meer RPGs bestaan dan FPS games.

Als je nu cijfers gaat middelen per console, dan krijg je een vertekend beeld.

Voorbeeld:
[list]
• Goede FPS spellen scoren een 10
• Slechte FPS spellen scoren een 5
• Goede RPGs scoren een 8
• Slechte FPS spellen scoren een 4

Console X
[list]
• 10 goede spellen, waarvan 8 FPS en 2 RPG.
• 10 slechte spellen, waarvan 8 FPS en 2 RPG.

Gemiddeld cijfer: 7.2

Console Y
[list]
• 10 goede spellen, waarvan 2 FPS en 8 RPG.
• 10 slechte spellen, waarvan 2 FPS en 8 RPG.

Gemiddeld cijfer: 6.3

Kun je nu zeggen dat console X betere spellen heeft dan console Y?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Vergelijkingen zijn toch nutteloos. Multiplatform games zullen ongetwijfeld mooier, heftiger en dus (vaak) leuker zijn op de PS3/360(uitzondering van games die voor de Wiimote zijn gemaakt zoals Rayman). Ik snap ook niet waarom Wii fanboys helemaal blij worden als een game voor de Wii hoger scoort dan de versie op de PS3. Grote kans dat de PS3 versie alsnog beter is, alleen niet zo uitgebreid en mooi als verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Cowboy bebop:
Kun je me duidelijk maken wat je probeert te bereiken?
Wii bezitters in het Wii topic overhalen om van hun "Wii-wolkje" af te stappen...
Ja we weten dat Little Big Planet, Lost Planet, Dead Rising, Graw 2, PGR, Motorstorm en diverse andere vette spellen zijn...
Als jij die games zo vet vind, ga ze dan spelen, vermaken wij ons ondertussen prima met de Wii en is iedereen happy(tenminste in mijn fantasie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Ik denk dat het tijd is om het onderwerp te laten rusten. Er is al teveel over gezegd en de sfeer in dit topic is normaal gesproken veel beter.

Dit is de Amerikaanse RE4 boxart:
Afbeeldingslocatie: http://drh.img.digitalriver.com/DRHM/Storefront/Company/capcomus/images/product/moreinfo/Wii_RE4_boxShotLarge.jpg

Volgens mij had ik hier voor de grap al een keer gezegd dat ze in de V.S. een oerlelijke boxart zouden gaan krijgen voor dit spel, krijg ik nog gelijk ook. Ik vind de Europese boxart er dan stukken beter uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:39:
Ik denk dat het tijd is om het onderwerp te laten rusten. Er is al teveel over gezegd en de sfeer in dit topic is normaal gesproken veel beter.

Dit is de Amerikaanse RE4 boxart:
[afbeelding]

Volgens mij had ik hier voor de grap al een keer gezegd dat ze in de V.S. een oerlelijke boxart zouden gaan krijgen voor dit spel, krijg ik nog gelijk ook. Ik vind de Europese boxart er dan stukken beter uit zien.
Ja inderdaad, ik had trouwens ook gelezen dat alle PS2 extraatjes erin zitten. Alleen hoop ik niet dat we de PS2 versie geport krijgen in plaats van de GameCube versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:55:
[...]

Ja inderdaad, ik had trouwens ook gelezen dat alle PS2 extraatjes erin zitten. Alleen hoop ik niet dat we de PS2 versie geport krijgen in plaats van de GameCube versie..
Het is volgens mij al bevestigd dat we grafisch hetzelfde krijgen als de Gamecube, maar dan met een paar tweaks er bij. De Wii versie schijnt ook geen dithering meer te hebben.

Het is gelukkig niet zoals bij de PC versie, die door Ubisoft is uitgebracht zonder de belichtingseffecten uit de Gamecube versie. Het spel ziet er daardoor op een high-end PC slechter uit dan de Gamecube versie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 01:04:
[...]

Het is volgens mij al bevestigd dat we grafisch hetzelfde krijgen als de Gamecube, maar dan met een paar tweaks er bij. De Wii versie schijnt ook geen dithering meer te hebben.

Het is gelukkig niet zoals bij de PC versie, die door Ubisoft is uitgebracht zonder de belichtingseffecten uit de Gamecube versie. Het spel ziet er daardoor op een high-end PC slechter uit dan de Gamecube versie. :X
Laten we het hopen, ik las laatst iets over Europese GC versie, we schijnen een aantal Ada missies te missen omdat het spel anders opnieuw een leeftijdsrating moest krijgen :S.
De PC versie is inderdaad echt bagger, er is laatst een patch uitgekomen die ietwat verbeterd maar het blijft huilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Heb nu wat tijd met spiderman 3 doorgebracht en momenteel staat de pet op ruilen. Ik vind de besturing (nog) niet leuk en weinig toevoegen. Graphics zijn idd niet echt denderend. Belangrijkste reden voor mij is echter dat het voor mij exact hetzelfde aanvoelt als Spiderman 2...
Morgen nog even zover mogelijk spelen maar Zondag gaat hij denk ik geruild worden tegen FF3 (ook omdat ik nu gewoon liever Splinter Cell Double Agent speel)...

[ Voor 7% gewijzigd door Deddiekoel op 05-05-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
Echt screenshot uit de IGN Wii review van Spider-Man 3:

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/785/785713/spider-man-3-20070504032237938-000.jpg

:X :X :X :X

Gebouwen die te ver weg zijn hebben geen textures meer. Ik had een gerucht gelezen dat Activision enorme problemen had met het te hoge geheugenverbruik in de Wii/PS2/PSP versie. Dit lijkt aan te tonen dat dat gerucht waar is.

De eindscore van het spel is nog een 5,7, terwijl de PS2 versie zelfs een 3,5 krijgt.

Nu maar hopen dat Transformers niet gaat zuigen, maar ik denk dat dat misschien teveel gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Poeh, wat vind ik deze beelden van Mario Party tegenvallen:
http://www.youtube.com/wa...2F%2Fwiinintendo%2Enet%2F

Zo weinig interactie met elkaar...

Zie ook filmpjes van andere games die deze maand gereleased worden op:
http://wiinintendo.net/2007/05/04/wii-releases-this-month/

[ Voor 27% gewijzigd door Patriek op 05-05-2007 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, wie zou jij toch zijn. Daahaagg :w

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 08:02:
[...]

Bovendien zijn juist het merendeel van de Xbox360 toppers juist geen games die je op de PC ziet (heb je Blue Dragon, Guitar Hero II, Gears of War, Castlevania op de PC??? NEE)
Voor zover ik weet; Gears of War komt gewoon op de PC uit hoor ...
En wat de toppers betreft, dat is een kwestie van smaak.

[ Voor 7% gewijzigd door hing op 05-05-2007 08:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.