Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 28.850 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:32:
[...]

Je bedoelt gewoon aangemeld via dat PLAYSTATION®Network gedoetje?

Ik vroeg me al af wat ik moest doen om die film te ontvangen, maar blijkbaar hoef ik dus niks te doen :P
je krijgt sowieso een mailtje daarover op het adres waar je je mee aan hebt gemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat denken jullie worden de upgrades voor de ps3 eind dit jaar, en hoeveel za sony van de prijs afhalen om hun achterblijvende verkoopcijfers een dreun in de goede richting te geven? Ik hoop zelf op grotere HD en gratis die remote erbij. dan er een eurotje of 50 eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:16:
wat denken jullie worden de upgrades voor de ps3 eind dit jaar, en hoeveel za sony van de prijs afhalen om hun achterblijvende verkoopcijfers een dreun in de goede richting te geven? Ik hoop zelf op grotere HD en gratis die remote erbij. dan er een eurotje of 50 eraf.
Zullen we nou eindelijk eens ophouden met het gezanik over de prijs? Vind je 'm te duur, koop je 'm niet. Daarbij is er geen zinnig woord te zeggen over wat Sony in de toekomst met de prijs gaat doen, dus meer dan koffiedik kijken kunnen we niet. Erg zinloos en erg irritant omdat het topic nergens anders meer over gaat,

[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 20-06-2007 10:18 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Tracklist van singstar:
  • Blink 182 - All The Small Things
  • Blur - Coffee & TV
  • Britney Spears - Toxic
  • Coldplay - Fix You
  • Gorillaz - Feel Good Inc.
  • Gwen Stefani - Cool
  • Junior Senior - Move Your Feet
  • Macy Gray - I Try
  • Musical Youth - Pass The Dutchie
  • Ne-Yo - So Sick
  • Orson - No Tomorrow
  • OutKast - Hey Ya
  • Primal Scream - Movin' On Up
  • Pussycat Dolls - Beep
  • Radiohead - No Surprises
  • Razorlight - America
  • REM - Losing My Religion
  • Robbie Williams and Nicole Kidman - Something Stupid
  • Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancing
  • Supergrass - Alright
  • The Automatic - Monster
  • The Cardigans - Lovefool
  • The Fratellis - Chelsea Dagger
  • The Killers - Mr Brightside
  • The Stone Roses - She Bangs The Drums
  • The Zutons - Valerie
  • Twisted Sister - We're Not Gonna Take It
  • U2 - Beautiful Day
  • Weezer - Buddy Holly
  • Wolfmother - Love Train
Ziet er goed uit, wat mij betreft! Zou eens tijd worden. Ben wel benieuwd hoe de microfoons zullen zijn (en batterij-technisch zullen functioneren).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Shiver23 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:30:
Tracklist van singstar:

Ziet er goed uit, wat mij betreft! Zou eens tijd worden. Ben wel benieuwd hoe de microfoons zullen zijn (en batterij-technisch zullen functioneren).
zijn toch usb microfoons? dus niet draadloos lijkt me en dus zonder batterijen

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Nu bij de PS2 wel ja. Voor Singstar PS3 kun je die gebruiken (en dan kost het €30). Of je kunt het pakket kopen met twee bluetooth microfoons (dan kost het €60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
swampy schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:41:
[...]

Ik koop het niet voordat ik reviews gelezen heb, waarom? Well..het is niet de eerste keer dat een game super gehypt is en later toch niet blijkt te zijn wat het is. Film en Comic licensed games zijn niet altijd even goed.

20ste in europe dus uit ( goh tegelijkertijd op de xbox 360.). Mooi dan weet ik voor mijn verjaardag of de game de aanschaf waard is!
Heb al vrij veel previews gelezen van gasten die een versie gespeeld hebben die bijna af is.... Die zijn werkelijk waar lyrisch!!! Zit dus denk ik wel goed! Daar komt wel bij de honger naar nieuwe spellen wel heel hoog is bij mij!!! Wordt gewoon focking tijd!!!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk met de ps3 te upscalen naar 1080i met een gewoon dvd tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:43:
is het mogelijk met de ps3 te upscalen naar 1080i met een gewoon dvd tje
sinds firmware v1.80 wel, maar volgens mij had je dit zelfs op de officiele playstation site kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zojuist de warhawk beta op mijn eigen ps3 gespeeld :D. Ziet er erg vet uit en de sixaxis werkt er ook probleemloos mee:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoe hebbie dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps3hax.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via proxy denk ik, 3 kwart van de mensen op Warhawk zitten er illegaal op :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
zou toch wel grappig zijn als sony straks ook iedereen die dergelijke grapjes uithaalt van PSN bant op basis van je MAC adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:13:
zou toch wel grappig zijn als sony straks ook iedereen die dergelijke grapjes uithaalt van PSN bant op basis van je MAC adres...
sony is niet zo zielig als microsoft ;) hadden ze maar toe moeten laten met die bèta hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
sowieso als ze het echt closed hadden gemaakt dan hadden ze het anders aangepakt. Dan hadden ze de PSN account aan de beta moeten linken zoals ze WEL bij Home hebben gedaan.

Kortom het lijkt me sterk dat ze je bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ach ja ik ga het er niet op wagen, bovendien geen zin om nu ik eindelijk alles goed heb ingesteld mijn wireless settings weer te gaan verkloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Idd, geduld is een schone zaak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden we trouwens van het nieuwe blog van Sony?
( http://blog.us.playstation.com/ )

Zelf vind ik het vrij nutteloos. Sony meent dat ze nieuws, developement updates en insider info willen geven via het blog. Ik lees echter alleen maar marketingpraat... Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel tof, eerste info van nieuwe firmwares enzo komen daar op. En het resistance toernooi is ook aardig stoer.

Alleen Europa heeft al stuk langer zon blog: www.threespeech.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:11:
[...]

Via proxy denk ik, 3 kwart van de mensen op Warhawk zitten er illegaal op :P
Ja de proxy truuk maar ga ermaar vanuit dat er bans zullen volgen! En ach alles wat beveiligt is valt te kraken ;), als je maar niet huilt als online plotseling niet werkt!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:56
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:37:
Wellicht ook handig voor in de Topic Start:

Voor de gene die problemen hebben met gebruik van media servers, of het nog moeten proberen. De volgende opstelling werkt bij mij perfect en kan ik alle films die op mijn PC staan op mijn PS3 afspelen.

- http://www.tversity.com/home geinstalleerd
- Alle codecs gedeinstalleerd
- ffdshow geinstalleerd
- Bij laatste stap van ffdshow installatie aangeven optie voor video weergeven
- Bij opties voor video subtitles aangevinkt
- Useraccount van tversity service veranderd van LocalSystem naar Administrator
- Eventueel resolution onder settings -> transcoder in tversity aanpassen. Staat bij mij op 720x576, ik heb nog een normale crt breedbeeld.

Voor het afspelen van HDTV / mkv / x264:
- http://haali.cs.msu.ru/mkv/ Haali medi installeren.

Nu kan ik op mijn PS3 alle videos bekijken die ffshow kan decoden (dat ziijn 99% van alles volgens mij) + HDTV stuff.

Ga nu maar eens uitvogelen hoe ik DVD's die als folder op mijn PC staan normaal kan afspelen op de ps3 zonder steeds de vob bestanden te openen.

Maar goed, met bovenstaande stappen kan ik al mijn divx'jes bekijken inclusief ondertiteling + HDTV stuff. Kan zijn dat HDTV stuff niet lekker draait maar dan is je PC waarschijnlijk te traag om het te processen.

Mocht je nog problemen (niet ondersteund datatype, geen toegang, raar beeld etc) hebben, check dan het volgende:

- Deinstalleer al je codecs en probeer een divx af te spelen, als dit nog kan heb je niet alle codecs gedeinstalleerd. Zoek dus goed rond en wees er zeker van dat je ze hebt verwijderd. Installeerd daarna de laatste versie van ffdshow.
- Zet sharing in Windows Media Player uit!
- Deinstalleer alle andere MediaServers zoals TwonkyMedia
- Probeer tversity (mediaserver.exe) in debug mode te runnen: mediaserver -debug. Als de problemen dan niet meer voorkomen, bijvoorbeeld ondertiteling werkt nu wel, dan moet je de tversity service onder een useraccount draaien met admin rechten, ik heb heb zelf onder Administrator draaien.
Is er ook een dergelijke oplossing voor de Mac gebruikers onder ons... ;) :) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu toch warhawk maar weer weggehaald:P Eerste indruk gekregen e.d. (goeie indruk). Heb het gedaan om te kijken of het de moeite waard zal zijn om te kopen en dat is zeker zo. Maar ik wil mijn ps3 nog wel langer werkend hebben online dan vandaag dusja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
zerokill schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:15:
sowieso als ze het echt closed hadden gemaakt dan hadden ze het anders aangepakt. Dan hadden ze de PSN account aan de beta moeten linken zoals ze WEL bij Home hebben gedaan.

Kortom het lijkt me sterk dat ze je bannen.
Heb ook gelezen dat indien je was uitgekozen voor de beta je 5 mensen kon invite'n. Weet niet wat hiervan waar is aangezien ik helllaas niet tot de gelukkige behoorde...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoefMeistert schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:21:
[...]

Heb ook gelezen dat indien je was uitgekozen voor de beta je 5 mensen kon invite'n. Weet niet wat hiervan waar is aangezien ik helllaas niet tot de gelukkige behoorde...
Dat klopt niet helemaal, beta testers konden hun account ''uitlenen'' aan 5 mensen, en hun konden dan via de store de warhawk beta downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:22
Net in een artikel op PS3onlyhttp://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=4773 ingame beelden gezien van Call of Duty 4. Dit ziet er echt vet uit, is weer een game erbij op de verlanglijst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoefMeistert schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 08:21:
[...]

Dan maar brutaal...

Als iemand in de beta zit en nog een invite over heeft, dan zou hou ik mijzelf erg aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Ik heb even een vraagje met betrekking tot de internetverbinding.
Gebruiken jullie allemaal wireless of kabel router?
Ben morgen van plan een nieuwe router te halen omdat die van mij zit te kutten.
Wireless lijkt me ideaal, alleen ben ik bang voor lag bij het online gamen.

Thanx

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
m4yall schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 09:56:
Net in een artikel op PS3onlyhttp://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=4773 ingame beelden gezien van Call of Duty 4. Dit ziet er echt vet uit, is weer een game erbij op de verlanglijst! :)
Jezus wat vet!!! Zouden dit PS3 beelden zijn!!?? Het ziet er echt fantastisch uit man! Ongelooflijk!

edit: Ik zag in het onderste filmpje de "X" van de gamepad in het beeld verschijnen... Lijkt er dus op dat het inderdaad filmpjes van de PS3 zijn!!!! Nu nog effe snel een dikke Full HD kopen, en ik ben er klaar voor!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Dutch_Baseline op 21-06-2007 10:48 ]

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Dutch_Baseline schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:42:
[...]

Jezus wat vet!!! Zouden dit PS3 beelden zijn!!?? Het ziet er echt fantastisch uit man! Ongelooflijk!

edit: Ik zag in het onderste filmpje de "X" van de gamepad in het beeld verschijnen... Lijkt er dus op dat het inderdaad filmpjes van de PS3 zijn!!!! Nu nog effe snel een dikke Full HD kopen, en ik ben er klaar voor!!!
Euh, nee.. het is een Xbox360 versie. Die heeft namelijk ook een X'je.
Alleen MS voegt daar zo'n FisherPrice look aan vast, geheel blauw knop.

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/651/651988/tgs-2005-our-love-affair-with-the-xbox-360-controller-20050918005748647-000.jpg

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Seraphus-Y schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:15:
[...]

Euh, nee.. het is een Xbox360 versie. Die heeft namelijk ook een X'je.
Alleen MS voegt daar zo'n FisherPrice look aan vast, geheel blauw knop.

[afbeelding]
Hmz... ennieweej, de PS3 zal er soort van het zelfde uitzien neem ik aan! Misschien wel mooier! (Let's hope so...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
zwembroek schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:40:

Thanx
Ik gebruik wireless en heb geen problemen. Alles hangt natuurlijk wel af van afstand PS3 -> Router, wireless snelheid. Ik heb tot op heden weinig last van lag.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Dutch_Baseline schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:18:
[...]

Hmz... ennieweej, de PS3 zal er soort van het zelfde uitzien neem ik aan! Misschien wel mooier! (Let's hope so...)
voor dit soort dingen heb ik nou een ps3 gekocht. Nooit meer gezeik met dat je grafische kaart niet goed genoeg is om alle toeters en bellen aan te kunnen, gewoon schijfje erin en knallen :D

echt ongeloofelijk spectaculair dat filmpje. Ik neem aan dat CoD ontwikkelt is met 360 als hoofdplatform dus ik hoop echt dat ze goed de tijd nemen om het te poorten naar de ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

zwembroek schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:40:

Thanx
Heb twee wireless routers, een die tot Wep gaat kwa beveiliging dus die maar niet en mijn linksys WAG54 die wel verbindingen toelaat maar als je encryptie op EAS + TKIP zet ( het veiligste ) dan kun je niets verzenden/versturen ermee. Juist bedraad werkt goed genoeg hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
Ik weer 'ns. Na een tijdlang geprobeerd te hebben om 'n ad-hoc connectie te maken voor PC en PS3, heb ik 't maar opgegeven en een wireless router (edimax) gekocht. Deze aangesloten aan internet (kabelmodem van telenet, freesurf : inbelsnelheid 64kbps) en na wat prutsen (handmatig invullen van alles en nog wat, automatisch ging niet), kon m'n PS3 eindelijke een IP ophalen en kon ik de internetverbinding testen, maar....hij gaf aan dat IP adres ophalen geslaagd was, maar internetverbinding mislukt met DNS error (of server fout). Heb zelfs 72% connectiviteit, en dat is behoorlijk. Hoe kan ik dit oplossen? Hoe kom ik de DNS (prim&sec) te weten? Van telenet heb ik 195.130.130.131 gekregen, ook ingevuld, maar nog steeds dezelfde fout? Iemand raad? Is vreselijk frusterend, eerst een (mis)koop gedaan met een Dlink wireless desktopadapter voor PC om PS3 ad-hoc te verbinden? En dan nu een router? Pfff...mag nu wel werken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
zerokill schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:32:
[...]

voor dit soort dingen heb ik nou een ps3 gekocht. Nooit meer gezeik met dat je grafische kaart niet goed genoeg is om alle toeters en bellen aan te kunnen, gewoon schijfje erin en knallen :D

echt ongeloofelijk spectaculair dat filmpje. Ik neem aan dat CoD ontwikkelt is met 360 als hoofdplatform dus ik hoop echt dat ze goed de tijd nemen om het te poorten naar de ps3.
Ik ben eigenlijk fervent PC-gamer... Al mijn hele leven! Heb de PS3 echter gewonnen, en kom er nu ook achter dat die PS3 toch wel heel vet is en dat mijn goeie ouwe pc toch wat ouder wordt... Crysis bijv... zal lastig worden....

Waarom zou CoD als hoofdplatform 360 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

360 heeft een grotere userbase en is dus een belangrijker platform voor de uitgever. Al hoop ik dat de ps3 en 360 versie naast elkaar worden ontwikkeld. Dat is meestal toch beter voor de kwaliteit van de game dan een gemakzuchtige poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:07:
hoi,
Ik weer 'ns. Na een tijdlang geprobeerd te hebben om 'n ad-hoc connectie te maken voor PC en PS3, heb ik 't maar opgegeven en een wireless router (edimax) gekocht. Deze aangesloten aan internet (kabelmodem van telenet, freesurf : inbelsnelheid 64kbps) en na wat prutsen (handmatig invullen van alles en nog wat, automatisch ging niet), kon m'n PS3 eindelijke een IP ophalen en kon ik de internetverbinding testen, maar....hij gaf aan dat IP adres ophalen geslaagd was, maar internetverbinding mislukt met DNS error (of server fout). Heb zelfs 72% connectiviteit, en dat is behoorlijk. Hoe kan ik dit oplossen? Hoe kom ik de DNS (prim&sec) te weten? Van telenet heb ik 195.130.130.131 gekregen, ook ingevuld, maar nog steeds dezelfde fout? Iemand raad? Is vreselijk frusterend, eerst een (mis)koop gedaan met een Dlink wireless desktopadapter voor PC om PS3 ad-hoc te verbinden? En dan nu een router? Pfff...mag nu wel werken :-(
Geef bij DNS eens het adres op van de router en doe dat bij gateway ook :-) Dan moet het lukken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt
Men moet handmatig volgende dingen invullen in de PS3
IP adres
subnetgateway
routerstandaard IP
DNSprim
DNSsec

Dus: waar moet ik dan de DNS van de router invullen? Ik ben echt een leek, daarom deze vraag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:28:
360 heeft een grotere userbase en is dus een belangrijker platform voor de uitgever. Al hoop ik dat de ps3 en 360 versie naast elkaar worden ontwikkeld. Dat is meestal toch beter voor de kwaliteit van de game dan een gemakzuchtige poort.
Hmz... op zich nog een nadeel dat die op beide systemen komt. Als die alleen voor de PS3 zou komen, zullen ze zeer waarschijnlijk BR gebruiken. Omdat ie nu ook op de 360 komt, gebruiken ze denk ik DVD... Tenminste, zo werkt dat toch bij games die zowel op de 360 als PS3 komen? De PS3 heeft dan 'last' van het feit dat de 360 niet standaard een HD speler heeft....

edit: En dus minder data kwijt kan, waardoor het spel dus minder uitgebreid is...

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch_Baseline op 21-06-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
hij komt wel gewoon op BD maar je hebt gelijk dat het zeker nadelen heeft voor het spel. Maarja dan hadden die apen bij MS maar een hd dvd / BD speler erin moeten doen.

CoD heeft ieg naar mijn weten altijd een iets sterker band gehad met de 360. Volgensmij was CoD3 launchgame van 360 ofzo? Maarja we zien het wel. De trailer zag er ieg echt geweldig uit :)

Haze wordt dus wel een ps3 timed exclusive en die ziet er ook echt geweldig uit. bijna de crysis voor consoles.
Dutch_Baseline schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:17:
[...]

Ik ben eigenlijk fervent PC-gamer... Al mijn hele leven! Heb de PS3 echter gewonnen, en kom er nu ook achter dat die PS3 toch wel heel vet is en dat mijn goeie ouwe pc toch wat ouder wordt... Crysis bijv... zal lastig worden....
Dat had ik nou ook met PC's. Vorig jaar voor 700 euro een redelijk goeie pc gekocht. Fear, HL2 etc kon ik allemaal perfect spelen maar binnen een jaar is het gewoon een oud ding geworden. STALKER wil zelfs in lage res amper goed draaien, GRAW2 ziet er niet uit... Op consoles heb je dat probleem gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 13:51:
Bedankt
IP adres
subnetgateway
routerstandaard IP
DNSprim
DNSsec

Dus: waar moet ik dan de DNS van de router invullen? Ik ben echt een leek, daarom deze vraag :-)
probeer DNSprim je router IP in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:28

S2S

Bedankt
IP adres
subnetgateway
routerstandaard IP
DNSprim
DNSsec

Gewoon even in je router kijken bij status ofzo, daar staan de dns-en en het ip-adres dat je van je van je provider hebt gekregen. Iedere provider gebruikt andere. Anders kan je altijd nog in de command prompt van windows ipconfig /all in typen om zo de dns-en te zien.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

zerokill schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:33:
Volgensmij was CoD3 launchgame van 360 ofzo? Maarja we zien het wel. De trailer zag er ieg echt geweldig uit
CoD2 was een launchgame :)

CoD3 werd ontwikkeld voor de 360, en gepoort naar de Wii en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik heb ooit de PS2 bij de launch gekocht omdat deze ook een DVD-speler was en ik nog geen DVD-speler had op dat moment.

Nu wil ik dat opnieuw gaan doen met de PS3, maar dan deze keer voor blu-ray. Aangezien de PS3 ook perfect DVD's kan afspelen en PS2 media kan afspelen, is dit een win/win situatie, omdat ik zowel m'n DVD-speler (na de PS2 is er natuurlijk als echte filmliefhebber toch nog een deftige DVD-speler in huis gekomen) en als m'n PS2 spreekwoordelijk kan buitenzwieren en dat toch op heel wat kabeltjes en kastjes bespaart (de komst van digitale tv helpt ook niet met extra kastjes en kabeltjes in onze mediahoek).

Maar wat mij een beetje verwonderlijk lijkt, is dat de PS3 geen optische uitgang heeft! Op dit moment heb ik een volgende opstelling:
Beeld:
- DVD naar TV via HDMI
- PS2 naar TV via Component
Geluid:
- DVD naar Surround system via Optical 1
- PS2 naar Surround system via Optical 2
- TV naar Surround system via Stereo 1

Mijn TV heeft ook geen optische uitgang (Samsung LE40F71B, full HD TV 1080p), dus ik maak me zorgen over het geluid van de PS3. Ik weet dat HDMI geluid doorstuurt, maar ik vind het nogal stom dat het geluid een omweg via de TV moet maken (vooral omdat deze ook geen optische uitgang heeft) om dan als Stereo in m'n Surround System terecht te komen.

De bedoeling is wel dat ik blu-ray ga afspelen met m'n PS3 en dan wil ik uit m'n surround systeem wel Dolby Digital/DTS en dergelijke horen.

Hoe gaat de PS3 hier mee om???

Of heb ik het nu zo verkeerd voor en heeft de PS3 wel een optische uitgang???

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:42:
Ik heb ooit de PS2 bij de launch gekocht omdat deze ook een DVD-speler was en ik nog geen DVD-speler had op dat moment.

Nu wil ik dat opnieuw gaan doen met de PS3, maar dan deze keer voor blu-ray. Aangezien de PS3 ook perfect DVD's kan afspelen en PS2 media kan afspelen, is dit een win/win situatie, omdat ik zowel m'n DVD-speler (na de PS2 is er natuurlijk als echte filmliefhebber toch nog een deftige DVD-speler in huis gekomen) en als m'n PS2 spreekwoordelijk kan buitenzwieren en dat toch op heel wat kabeltjes en kastjes bespaart (de komst van digitale tv helpt ook niet met extra kastjes en kabeltjes in onze mediahoek).

Maar wat mij een beetje verwonderlijk lijkt, is dat de PS3 geen optische uitgang heeft! Op dit moment heb ik een volgende opstelling:
Beeld:
- DVD naar TV via HDMI
- PS2 naar TV via Component
Geluid:
- DVD naar Surround system via Optical 1
- PS2 naar Surround system via Optical 2
- TV naar Surround system via Stereo 1

Mijn TV heeft ook geen optische uitgang (Samsung LE40F71B, full HD TV 1080p), dus ik maak me zorgen over het geluid van de PS3. Ik weet dat HDMI geluid doorstuurt, maar ik vind het nogal stom dat het geluid een omweg via de TV moet maken (vooral omdat deze ook geen optische uitgang heeft) om dan als Stereo in m'n Surround System terecht te komen.

De bedoeling is wel dat ik blu-ray ga afspelen met m'n PS3 en dan wil ik uit m'n surround systeem wel Dolby Digital/DTS en dergelijke horen.

Hoe gaat de PS3 hier mee om???

Of heb ik het nu zo verkeerd voor en heeft de PS3 wel een optische uitgang???
De ps3 heeft wel degelijk een optische uitgang... tussen de av multi en de lan uitgang zit een optical out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04-2024

BladeRacer

Los Angeles november, 2019

euh ja..je hebt het verkeerd... :)
De PS3 heeft wel degelijk een optische uitgang.

Linkje voor foto: http://www.planet.nl/plan.../showpopup=true/sc=155bc0

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Hehe, dat stelt me gerust zie. Bedankt voor de info.

Zelfs op Sony's Playstation site is het moeilijk om die info terug te vinden.

Wel leuk om te lezen dat er met de firmware update 1.80 een goeie upscaling plaatsvindt voor DVD's naar full HD TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJN
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 10:58

AJN

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:56:
[...]

De ps3 heeft wel degelijk een optische uitgang... tussen de av multi en de lan uitgang zit een optical out!
Je hebt met de PS3 inderdaad verschillende opties voor het aansluiten van je video en audio.

Zie hier in de manual: http://manuals.playstatio...settings/audiooutput.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huibert_d
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 18:08
DarthDavy schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:05:
Wel leuk om te lezen dat er met de firmware update 1.80 een goeie upscaling plaatsvindt voor DVD's naar full HD TV's.
De upscaling werkt alleen bij DVD's zonder beveiliging toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt
IP adres
subnetgateway
routerstandaard IP
DNSprim
DNSsec

IP-adres moet ergens in je range zitten, meestal iets van 10.0.0.* of 192.168.1.*
Subnet (not sure) 255.255.255.0
standaardgateway Ip-adres van je router
DNS primary ipadres van je router
secondary kun je vergeten hoeft niet.

Je kunt ook even kijken op je pc (als je die hebt wat de waardes moeten zijn) als je die via dezelfde router aanstuurt.
Alleen je ip adres moet je dan veranderen (laatste cijfer +15 oid).

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

BladeRacer schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:00:
euh ja..je hebt het verkeerd... :)
De PS3 heeft wel degelijk een optische uitgang.

Linkje voor foto: http://www.planet.nl/plan.../showpopup=true/sc=155bc0
En het stond ook in de startpost... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
huibert_d schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:27:
[...]

De upscaling werkt alleen bij DVD's zonder beveiliging toch?
dvd upscalling werkt zolang je tv via HDMI is aangesloten dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Dutch_Baseline schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 11:18:

De PS3 zal er soort van het zelfde uitzien neem ik aan! Misschien wel mooier! (Let's hope so...)
Ehm wie is de ontwikkelaar? ik hoop niet Ubisoft want dan kan je het wel schudden met de PS3 versie. Het zal uitstel van minimaal 3 maanden inhouden, laggy gameplay en gewoon minder opgepoetste GFX dan de 360 versie. Ik baal er enorm van dat de multiplatform games vaak eerder op de 360 verschijnen en er dan ook nog eens beter uitzien (mits ze de 360 als leading platform hebben)

Een paar voorbeeldjes:

Rainbow Six: Vegas
Is inmiddels nog steeds niet verschenen voor de PS3 (360 en PC versie zijn reeds 3 maanden op de markt) en zoals de eerste vergelijkingen er uit zien hebben de de extra tijd niet gebruikt om extra zaken toe te voegen of gebruik te maken van de unieke architectuur van de PS3 om het spel grafisch op hetzelfde niveau te brengen.

GRAW 2
Verhaal idem als hierboven.

Collin MC Rae Rally DIRT
Deze game zal ik gisteren in de rekken liggen voor de 360! terwijl de PS3 versie pas in SEPTEMBER gaat uitkomen! En dat terwijl de PS3 voor dit spel (naar ik dacht) leading platform was. Nu wordt er wel verteld dat de PS3 versie extra content krijgt maar gezien de geschiedenis en de installed userbase zal er niet lang na de PS3 release een update op XBL gaan komen die, al dan niet tegen betaling, dezelfde features biedt.

En nu deze COD4, ze laten de 360 versie zien omdat deze het meest af is en omdat deze er waarschijnlijk het beste uit zal zien. Ik bedoel: als ontwikkelaar ga je natuurlijk met je eerste filmpje mensen whoo-en en dan wil je zo goed mogelijk uit de hoek komen. Vooralsnog is dit dus de 360 versie.

Ik moet zeggen: De aanpak van de 360 werkt: je hebt geen Blu-Ray nodig voor graphics als deze en door de developer friendly hardware haalt men al snel in de loopbaan van de 360 het onderste uit de 360-kan. Dit terwijl de PS3 een veel langere tijd nodig heeft voordat je dezelfde indrukwekkende gfx kan laten zien. Nu is dit niet zo'n probleem als je hardware gewoon goed verkoopt maar dit wil nog niet echt van de grond komen en het gat wordt groter. Ik bedoel: de PS2 was architectonisch ook een nachtmerrie maar de ontwikkelaar werden door de enome installed base gewoon gepushed om het onderste uit de PS2 te trekken want er valt veel geld te verdienen met een goede game op de PS2.

De PS3 echter heeft wel Blu-Ray nodig, en de ingebouwde HHD. "De PS3 is all about streaming media en doing calculation in real time en on the fly". Hiervoor heb je veel ongecomprimeerde data nodig welke je snel vanaf Blu-Ray en je HHD kan streamen. De combi CELL en RSX is een absoluut monster volgens de developers. NU is het nog vrij vroeg in de loopbaan van de PS3 om wat te gaan zeggen maar de aankomende games als Heavenly Sword, LAIR, Killzone 2, MGS4, Ratchet and Clank en Drake's fortune moeten de gamers in de wereld echt gaan laten verbazen anders loopt de 360 veelste ver uit op de PS3. Deze E3 is een kwestie van: make it or brake it voor de PS3.

Veel gamers rond de wereld gaan toch voor GFX en de PS3 kan zich (nog) niet onderscheiden van de 360 op dit gebied en waarom zou je dan 200 euri meer neertellen? Het is eigenlijk een heel simpel spelletje en Sony heeft een enorme gok genomen door een jaar later te komen en te vertrouwen op de naam en de historie van de PS2. Sony heeft zich de woede van de media op de hals gehaald door eigenlijk gewoon niet te presteren terwijl ze dit van de daken schreeuwden. Media zien graag hoge bomen vallen en hoe harder hoe beter.

Begrijp me niet verkeerd. Ik draag de PS3 een enorm warm hart toe en ben ervan overtuigd dan de PS3 de populairiteit van de PS2 kan evenaren want het is een stukje uitmuntende hardware met hele goede online gaming ondersteuning. De voorsprong van de 360 wordt echter merkbaar doordat developers de 360 als leading platform blijven houden. Hierdoor worden de ports voor de PS3 tegengehouden in het benutten van de hardware. Dit is al toegegeven door Rockstar met het ontwikkelen van GTA4.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
tja het is gewoon wachten totdat de titels die je noemde (Heavenly Sword, Lair etc) echt uit gaan komen. Qua games is er op dit moment niet bijzonder veel rede om een ps3 te kopen. Maar ik verwacht wel dat het goed gaat komen. Het stond een week geleden ook al op een aantal pagina's dat het heel goed mogelijk is om ps3 en 360 versie er hetzelfde te laten uitzien, als je maar begint met developen op de ps3.

De 360 is een zoals gezegd makkelijker om voor te developen maar als ik het zo lees is het een hell om te moeten poorten vanaf 360. Ik denk dat ubisoft dit ook wel terug gaat zien en sales en ik denk daarom dat de kwaliteit ook wel omhoog zal gaan van de poorts. Ubisoft is in het algemeen niet goed bezig. Als je ziet wat ze op de Wii voor troep hebben uitgebracht...

Goed nieuws ieg:
http://www.ps3fanboy.com/...-and-fall-loco-roco-gt-5/

GT5 prologue misschien in de komende maanden op de PSN store :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
swopdark schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:11:
[...]

Ehm wie is de ontwikkelaar? ik hoop niet Ubisoft want..... enz
Thanx voor je mooie post! Hoewel ik hoop dat je er naast zit, heb je denk ik toch (een beetje) gelijk... Ik vind het alleen wel een beetje negatief allemaal! Is het echt zo negatief? Ontwikkelaars moeten toch kunnen zien of weten dat Sony niet over 1 nacht ijs gaat? De PS1 en PS2 waren ongekende successen!? De ontwikkelaars hebben daar ook maximaal van geprofiteerd? Dat moet ze toch vertrouwen geven voor PS3 lijkt me??? Al met al is de PS3 toch ook veel krachtiger en in potentie toch gewoon veel beter?

edit: Eind dit jaar komt Assassin's Creed toch??? Is die exclusief voor de PS3?? Ontwikkelaar daarvan is ook Ubisoft...

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Baseline op 22-06-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Netjes hoor swopdark, ik zie je vaak vrij fel ingaan op kritiek op de PS3 en ook kom je vaak redelijk anti-360 over maar zo'n post laat zien dat je het toch ook objectief kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Baseline schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:31:
[...]

edit: Eind dit jaar komt Assassin's Creed toch??? Is die exclusief voor de PS3?? Ontwikkelaar daarvan is ook Ubisoft...
Spijtig genoeg niet exclusief. Het is wel begonnen als ontwikkeling op het playstation platform. Maar reeds heel vroeg waren er geruchten voor versies op de pc en de 360.

Volgens mij hadden ze een kleine overeenkomst met sony om de PS3 footage als primeur aan sony te geven, maar was het van in het begin al multiplatform.

Spreiding van risico's i guess...

Ik moet ook toegeven dat het toch een steeds moeilijkere keuze wordt om te kiezen tussen een 360 en een PS3. Voorlopig heb ik nog geen van beide nodig, en ik ben absoluut voorstander van de PS3, maar als de verhoudingen blijven zoals ze zijn, en de xbox zoveel goedkoper blijft... :s

Als ik een GTA IV platform wil en dan moet kiezen tussen beide, zal de verleiding naar de 'dark side' er toch wel zijn. Maar goed, dan denk ik wel aan alle exclusives en GT5, dan komt het wel goed :)

Hopelijk wel een prijsdaling tegen kerstmis.
Nasty Nate schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:03:
Netjes hoor swopdark, ik zie je vaak vrij fel ingaan op kritiek op de PS3 en ook kom je vaak redelijk anti-360 over maar zo'n post laat zien dat je het toch ook objectief kan bekijken.
We zijn ook niet blind hoor, dat heet realistisch zijn :)

Zelf ben ik ook groot voorstander van de PS3, maar je moet inderdaad toegeven dat de 360 toch wel een goed momentum heeft. Het is niet anders en we zijn ook niet te beroerd om dat toe te geven.

Neemt niet weg dat we niet supporteren voor het succes van ons voorkeursplatform. (vrij logisch toch dat je graag hebt dat uw voorkeursplatform het goed doet, omwille van games, exclusives, ....)

Trouwens, ik herinner me dat de 360 in de eerste drie maand echt ook helemaal twee keer niets was qua games. Ik herinner me dat ik wel interesse had, maar de 12 launchgames stelden helemaal niets voor. Dus op zich niet zo verschillend tov de situatie van de PS3 nu. De echte goede games voor de 360 zijn ook pas na 6 maand-1 jaar gekomen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:15:
[...]

We zijn ook niet blind hoor, dat heet realistisch zijn :)

Zelf ben ik ook groot voorstander van de PS3, maar je moet inderdaad toegeven dat de 360 toch wel een goed momentum heeft. Het is niet anders en we zijn ook niet te beroerd om dat toe te geven.

Neemt niet weg dat we niet supporteren voor het succes van ons voorkeursplatform. (vrij logisch toch dat je graag hebt dat uw voorkeursplatform het goed doet, omwille van games, exclusives, ....)
Voor mij persoonlijk is het probleem met 360 gewoon dat er teveel geruchten zijn over die dingen die met de bosjes overlijden. Als xbox sites om de zoveel tijd melden dat ze ring of death hebben, of als je notabene op een xbox fan site een poll ziet staan met "hoevaak is je 360 kapot gegaan" en meer dan helft zegt dat het minstens een keer is gebeurt, dan ga ik twijfelen.

400 euro is gewoon teveel geld om even uit te geven en eerlijk gezegd ik heb de ps3 wel gekocht met de gedachte dat hij het minstens de komende 6 jaar zal doen. Vind ik eigenlijk ook wel normaal. N64 werkt nog steeds na 8 jaar, ps2 doet zijn werk nog na 5 jaar en ik hoop dat de ps3 dat ook zal kunnen evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Assassin's Creed komt idd ook op andere platformen.

Leuke discussie hier, want ik ben gisteren in de media-markt binnengesprongen om eens een round-up te maken om een PS3 te kopen en het deed me toch even slikken.

1. PS3: 599 euro

Ok, die prijs wist ik, dus verder nog geen probleem, maar wat ik niet wist, is dat er geen HDMI-kabel bijzit, dus die moet je er ook even bijkopen.

2. HDMI-kabel: 35 euro (totaal: 634 euro)

Ik wil m'n PS3 ook veel gaan gebruiken als DVD-speler en BD-speler, dus ik heb die remote nodig:

3. BD Redmote: 34 euro (totaal: 668 euro)

Qua games stelt de PS3 momenteel nog niet zoveel voor (zoals jullie al eerder zeggen, maar je kan toch niet zonder game naar huis gaan.

4. PS3-game: 65 euro (totaal: 733 euro)

Solo-gamen doe ik wel op m'n PC, een console is voor mij een party apparaat om samen met vrienden mee te spelen. Dus die ene controller is niet voldoende, ik heb op zijn minst nog 1 extra nodig, maar voorlopig is 1 extra wel voldoende.

5. Extra controller: 56 euro (totaal: 789 euro)

En ten slotte koop ik m'n PS3 ook om BD films op te kijken, dus dat wil ik ook wel eens meteen zien als ik thuiskom, dus komt daar nog 1 filmpje bij.

6. BD film: 25 euro (totaal: 814 euro)

Ok, 814 euro om een PS3 te gaan kopen met wat randapparatuur bij waarbij nog niet al te zot doe, is gewoon teveel. Dan heb ik voorlopig 1 spelletje en 1 filmpje (mijn videotheek verhuurt gelukkug ook al BD-films), maar die prijs is me voorlopig nog veel te hoog.

Ik laat Sony dus hun onderzoek verder zetten naar een prijsverlaging voor de PS3 en ik hoop dat deze er met de eindejaarsperiode komt en dan maak ik opnieuw eens een round-up om er eentje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik las laatst een artikel over stagnerende verkopen van de 360. Met name in Europa schijnen de verkopen stil te vallen. MS komt nog te weinig met toegankelijke titels en blijft metname met shooters en racers komen (of heeft althans die naam). Lijkt een beetje op de xbox die in het eerste jaar het ook best wel goed deed, maar daarna snel wegviel.
Schone kans voor Sony zich te blijven onderschijden met een veel breder spelaanbod en dan verwacht ik dat bij de kerstverkopen van 2008 de PS3 wel weer flink gaat scoren. Tegen die tijd zal de prijs ook wel flink wat gezakt zijn naar ik aanneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

DarthDavy schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:36:

Leuke discussie hier, want ik ben gisteren in de media-markt binnengesprongen om eens een round-up te maken om een PS3 te kopen en het deed me toch even slikken.

... rekenwerk

Ik laat Sony dus hun onderzoek verder zetten naar een prijsverlaging voor de PS3 en ik hoop dat deze er met de eindejaarsperiode komt en dan maak ik opnieuw eens een round-up om er eentje te kopen.
Je hebt helemaal gelijk, ik trap er bij elke console ook weer in :P
Neem nou de Wii, lijkt goedkoop totdat je gaat rekenen: kabeltje, controller extra, paar games erbij en oja natuurlijk die extra nunchuck, etc. Voor je het weet ben je ook met een Wii 450 euro of meer kwijt.

Niet dat ik het er niet voor over heb, maar een all in one pakket zou netter en doorzichtiger zijn voor de consument. In iedergeval een nette HDMI kabel (leuk die HD praatjes van Sony, maar geen kabeltje meeleveren |:( ) en een afstandsbediening voor je Blueray speler (dat was toch die Grote Extra meneer Sony ten opzichte van de 360? In het jaar 2007 willen we graag dat nieuwerwetsche apparaat genaamd AfstandsBediening bij een mediaspeler!). Zelfs bij een Lidl of Kijkgrijp DVD speler van 2 tientjes zit een afstandsbediening! Gemiste kans dus..

Ben helaas bang dat ik er toch weer in ga trappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
grappig, toen ik mijn ps3 kocht betaalde ik in totaal 670 euro. Dat was 1 spel, 1 film, 1 controller en 1 HDMI kabel.

Nog steeds idioot veel natuurlijk maar toch. Het hangt er ook gewoon vanaf waar je het aan uit geeft. BD remote heb je bijvoorbeeld eigenlijk niet nodig, extra controller is ook redelijk useless omdat er amper spellen zijn die multiplayer ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Shiver23 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:36:
Ik las laatst een artikel over stagnerende verkopen van de 360. Met name in Europa schijnen de verkopen stil te vallen. MS komt nog te weinig met toegankelijke titels en blijft metname met shooters en racers komen (of heeft althans die naam). Lijkt een beetje op de xbox die in het eerste jaar het ook best wel goed deed, maar daarna snel wegviel.
Schone kans voor Sony zich te blijven onderschijden met een veel breder spelaanbod en dan verwacht ik dat bij de kerstverkopen van 2008 de PS3 wel weer flink gaat scoren. Tegen die tijd zal de prijs ook wel flink wat gezakt zijn naar ik aanneem.
heb je nog de bron? Want ik heb ook ergens gehoord dat de enige plek waar de 360 echt goed verkoopt de UK is maar voor de rest er weinig mensen op de 360 zitten te wachten. Ik had ook gelezen dat in Engeland de PS3 in sommige plekken "sales exceed expectations" en dat over het algemeen ps3 goed verkoopt.

Maar sony moet nu wel gaan opschieten met het releasen van nieuwe games want anders gaan de verkopen wel echt enorm achteruit rollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik had voor 559 euro het volgende:
PS3, 1 game, hdmi kabel, blu-ray film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

zerokill schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:49:
Nog steeds idioot veel natuurlijk maar toch. Het hangt er ook gewoon vanaf waar je het aan uit geeft. BD remote heb je bijvoorbeeld eigenlijk niet nodig, extra controller is ook redelijk useless omdat er amper spellen zijn die multiplayer ondersteunen...
Nouja niet nodig.... Sony propageert de PS3 als de ultieme multimedia-HD-all in one machine. Hoe haal je het dan in je botte hoofd om dat ding zonder zoiets simpels als een fatsoenlijk kabeltje (produktiekosten 3 euro) en een afstandsbediening te leveren. Die prachtige machine wordt op die manier wel een beetje gedegradeerd tot alweer een melkkoe van een multinational. Ik begrijp ook wel dat het marketing en kosten technisch slimmer is om al die add-ons los te verkopen om nog wat van de verliezen goed te maken, maar klantvriendelijk? Nou nee...
Phusebox schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:54:
ik had voor 559 euro het volgende:
PS3, 1 game, hdmi kabel, blu-ray film
Zelfs 599 voor de PS3 + AB + HDMI kabel en eventueel een Blueray demo disc zou netjes zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door S1W op 22-06-2007 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Aardig stukje om te lezen, maar 3 opmerkingen vallen mij op. Ze laten wel zien wat jouw voorkeur is en lijkt me ook logisch in dit topique...
1) "De PS3 is all about streaming media en doing calculation in real time en on the fly". Hiervoor heb je veel ongecomprimeerde data nodig welke je snel vanaf Blu-Ray en je HHD kan streamen.
Ik zie niet in waarom dit ongecomprimeerde data zou _moeten_ zijn. Echt, Blu-Ray heeft geen andere technologische voorsprong, dan dat het een _grotere_ mediadrager is. Het is niet zo dat je door unieke eigenschappen van de Cell een grotere datastroom nodig hebt.
2) De combi CELL en RSX is een absoluut monster volgens de developers.
Waar heb je zo'n opmerking gezien? Ze vinden het een potent platform, maar ze hebben nergens aangegeven dat het een beest/monster/out of this world is. De enige keren wanneer ik dit soort opmerkingen zie, dan is het altijd van een of andere wannabee gamers website.
3) Hierdoor worden de ports voor de PS3 tegengehouden in het benutten van de hardware. Dit is al toegegeven door Rockstar met het ontwikkelen van GTA4.
Ach welnee, nergens heeft Rockstar dat aangegeven. Naar ik begrijp is er door een Playstation magazine gevraagd of de respectievelijke platformen voordelen boven elkaar hebben. En bij de PS3 werd er natuurlijk gewezen op de aanwezigheid van de Blu-Ray drive en dat er een mogelijke hindernis is voor de DVD in capaciteit. Zoals een Playstation blad betaamt is er natuurlijk geen voordeel van de 360 tov de PS3 gegeven. Klinkt natuurlijk ook wel logisch als je het objectief bekijkt, Rockstar heeft nu een goede band met MS en zou natuurlijk nergens nu aangeven dat de PS3 zoveel beter is en dat de 360 een blok aan het been is. Denk even zakelijk na, je moet met beide firma's (MS en Sony) door één deur.
En vervolgens waren er diverse sites die dit vertaalden op een fanachtige wijze. Sites zoals PS3only.nl enzo. Ik kan me mateloos ergeren aan de ongefundeerde extrapolatie van de minieme informatie die de developers verstrekken. Ook zo andere sites hoor: Square-Enix zegt dat de 360 een blanco pagina is: "oh, er staat niets op stapel". De volgende dag was het weer: "het werd verkeerd geïnterpreteerd, we bedoelden daarmee dat we er nog niets over bekend hebben gemaakt". Er wordt veel te veel gelezen in de woorden van een paar mensen.

En nog even: nee, ik ben niet voor de 360 of een andere console. Ook de PS3 zal uiteindelijk een plekje hier in huis vinden, maar laten we wel even met beide benen weer op de grond staan.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Armada schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:00:
[...]

Ach welnee, nergens heeft Rockstar dat aangegeven. Naar ik begrijp is er door een Playstation magazine gevraagd of de respectievelijke platformen voordelen boven elkaar hebben. En bij de PS3 werd er natuurlijk gewezen op de aanwezigheid van de Blu-Ray drive en dat er een mogelijke hindernis is voor de DVD in capaciteit. Zoals een Playstation blad betaamt is er natuurlijk geen voordeel van de 360 tov de PS3 gegeven. Klinkt natuurlijk ook wel logisch als je het objectief bekijkt, Rockstar heeft nu een goede band met MS en zou natuurlijk nergens nu aangeven dat de PS3 zoveel beter is en dat de 360 een blok aan het been is. Denk even zakelijk na, je moet met beide firma's (MS en Sony) door één deur.
En vervolgens waren er diverse sites die dit vertaalden op een fanachtige wijze. Sites zoals PS3only.nl enzo. Ik kan me mateloos ergeren aan de ongefundeerde extrapolatie van de minieme informatie die de developers verstrekken. Ook zo andere sites hoor: Square-Enix zegt dat de 360 een blanco pagina is: "oh, er staat niets op stapel". De volgende dag was het weer: "het werd verkeerd geïnterpreteerd, we bedoelden daarmee dat we er nog niets over bekend hebben gemaakt". Er wordt veel te veel gelezen in de woorden van een paar mensen.
Je hebt gelijk hier in. De developers hadden inderdaad gezegd dat beide platforms hun eigen probleempjes hebben maar ik kan me ook herinneren dat er wel expliciet gezegd werd dat de ruimte op dvd een van de problemen was voor de 360 versie.

Het is jammer dat we nog zo weinig weten over GTA4 maar als het klopt dat GTA4 maar 1 stad zal bestrijken ipv 3 steden + veel natuur dan geloof ik toch echt dat dit ligt aan het feit dat er geen hd dvd drive aanwezig is in de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik gewoon de PS3 controlelr om films te kijken, menu's zijn makkelijk te bedienen ermee en eenmaal op Play kan die op tafel en ik lekker op de bank liggen, snap de behoefte naar een aparte afstandsbediening niet persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ook gelezen, slecht artikel :+

Het was van de mening van een analist, zonder erbij getallen te noemen.

Dat verkopen stagneren zegt helemaal niets, als je niet eens de inzage hebt in de cijfers. Verkopen kunnen ook stagneren op 1.5 miljoen per maand.
zerokill schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:04:

Het is jammer dat we nog zo weinig weten over GTA4 maar als het klopt dat GTA4 maar 1 stad zal bestrijken ipv 3 steden + veel natuur dan geloof ik toch echt dat dit ligt aan het feit dat er geen hd dvd drive aanwezig is in de 360.
De omgeving is groter dan voorgaande versies, ik denk dat het dus wel meevalt. Als elke wijk net zo groot is al een stad in de voorgaande delen, lijkt me dat toch geen probleem?

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 22-06-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Nou ik vond San Andreas juist zo enorm cool dat ik lekker met mn motor door de woestijn kon knallen 8)

Dat was voor mij ieg echt zo mooi aan San Andreas, dat je die hele natuur had en dat dan opeens, een stad :D. Je rijd een paar minuten door de stad en je zit weer midden in de natuur. De schaal van dingen in San Andreas was gewoon enorm en ik denk dat we zoiets zullen gaan missen en dat daar in de plaats gewoon veel wijken komen zoals jij al zei.

Maarja het is moeilijk te oordelen als je het spel nog niet in handen hebt...

Over de analisten: Je kan ook duidelijk aan verkopen zien dat 360 in europa niet helemaal lekker loopt. Volgensmij heeft de 360 deze maand in amerika bijna evenveel verkocht asl de Wii wat een enorme prestatie is maar buiten dat is het echt niet allemaal geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
Zijn er nog mensen die Calling all Cars gaan aanschaffen? Of ben ik straks de enige? :9

Zeg PWM, heb je nu ondertussen al een PS3? Of loop je nog steeds te twijvelen. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023
zerokill schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:39:
Nou ik vond San Andreas juist zo enorm cool dat ik lekker met mn motor door de woestijn kon knallen 8)

Dat was voor mij ieg echt zo mooi aan San Andreas, dat je die hele natuur had en dat dan opeens, een stad :D. Je rijd een paar minuten door de stad en je zit weer midden in de natuur. De schaal van dingen in San Andreas was gewoon enorm en ik denk dat we zoiets zullen gaan missen en dat daar in de plaats gewoon veel wijken komen zoals jij al zei.

Maarja het is moeilijk te oordelen als je het spel nog niet in handen hebt...

Over de analisten: Je kan ook duidelijk aan verkopen zien dat 360 in europa niet helemaal lekker loopt. Volgensmij heeft de 360 deze maand in amerika bijna evenveel verkocht asl de Wii wat een enorme prestatie is maar buiten dat is het echt niet allemaal geweldig...
En nu heb je central park? :?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
S1W schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:59:
Die prachtige machine wordt op die manier wel een beetje gedegradeerd tot alweer een melkkoe van een multinational. Ik begrijp ook wel dat het marketing en kosten technisch slimmer is om al die add-ons los te verkopen om nog wat van de verliezen goed te maken, maar klantvriendelijk? Nou nee...
Je verhaal uit consumer perspectief natuurlijk heel duidelijk. Maar zoals je zegt is het kostentechnisch niet slim. Het bedrijf Sony legt per verkochte console enorm toe op jouw PS3 alleen maar om die Blu-Ray spelert bij je in huis te krijgen. Ongetwijfeld hebben ze er bij Sony een hele studie van gemaakt over hoeveel extra hard- en software ze moeten verkopen in winst te maken met die PS3 bij jou thuis. Zomaar allerlei dingen er gratis bij doen omdat de consument verwent wil worden is er niet bij in bedrijvenland, niet als er geen duidelijke aanwijzing is op extra verkopen van het systeem.

Alleen sinterklaas doet aan onvoorwaardelijke liefdadigheid.
Zelfs 599 voor de PS3 + AB + HDMI kabel en eventueel een Blueray demo disc zou netjes zijn...
In principe is 599,- voor alleen de Blu-ray speler al heel netjes, gezien de prijzen van een stand alone Blu-Ray speler.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Arx schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:51:
[...]

En nu heb je central park? :?
ja en central park te vergelijken met alle natuur in San Andres? Grapje zeker :p

Wat ik gewoon cool vond aan San Andreas was de idiote schaal van dingen, het feit dat je echt van stad naar stad kon reizen, dat er dan ook nog allemaal kleinere dorpjes waren. Dat soort dingen. Central park doet natuurlijk niet hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

zerokill schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:57:
[...]

ja en central park te vergelijken met alle natuur in San Andres? Grapje zeker :p

Wat ik gewoon cool vond aan San Andreas was de idiote schaal van dingen, het feit dat je echt van stad naar stad kon reizen, dat er dan ook nog allemaal kleinere dorpjes waren. Dat soort dingen. Central park doet natuurlijk niet hetzelfde...
Dat is toch inherent aan de keuze voor New York City?

Het is de keuze van Rockstar om NY als Stad te gebruiken, en die in de game te verwerken.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 22-06-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik begrijp dat gehype van GTA4 niet zo. GTA andreas was eigenlijk gewoon een saaie boutgame na een tijdje met zeer crappy controls, sommige missies waren zo tenenkrommend slecht...

Nu komt er een nieuwe versie, met als beloofd betere controls (goh) en betere graphics (yay!) en iedereen stopt met ademen om een glimp op te kunnen vangen... Mja, ik geloof best dat het wel kwaliteit wordt, maar kom OP zeg... de retoriek die gebezigd wordt op allerlei game sites van "Ohhh!!! <wets his pants> een nieuwe gta trailer komt uit op yahoo games! <kwijl>" of van die strekking...

Ik zie een Doom-3 echec opdoomen (pun intended) ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:10:
Ik begrijp dat gehype van GTA4 niet zo. GTA andreas was eigenlijk gewoon een saaie boutgame na een tijdje met zeer crappy controls, sommige missies waren zo tenenkrommend slecht...

Nu komt er een nieuwe versie, met als beloofd betere controls (goh) en betere graphics (yay!) en iedereen stopt met ademen om een glimp op te kunnen vangen... Mja, ik geloof best dat het wel kwaliteit wordt, maar kom OP zeg... de retoriek die gebezigd wordt op allerlei game sites van "Ohhh!!! <wets his pants> een nieuwe gta trailer komt uit op yahoo games! <kwijl>" of van die strekking...

Ik zie een Doom-3 echec opdoomen (pun intended) ;)
Haha gta een boutspel, daarom verkocht het ook zo goed natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
PWM schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:00:
[...]

Dat is toch inherent aan de keuze voor New York City?

Het is de keuze van Rockstar om NY als Stad te gebruiken, en die in de game te verwerken.
natuurlijk is de keuze aan rockstar maar dan mag het toch nog steeds jammer zijn dat een van de dingen die San Andreas cool maakte er wss niet in zal zitten. van GTA3 naar VC was het vooral de stad die groter was geworden, van VC naar SA was het opeens dat de wereld 9 keer zo groot was en dat je opeens ook buiten de stad dingen kon doen. Wil niet zegen dat dit niet zonder problemen was (op 90% van de plaatsen in SA hoefde je eigenlijk niet te komen en op veel plekken was eigenlijk ook niks te doen) maar ik zou het jammer vinden dat rockstar dit zou moeten laten vallen omdat MS zo stom was om er geen hd dvd drive in te doen.

Natuurlijk weten we op dit moment gewoon nog niet hoe het spel eruit zal zien. Rockstar zou ons bijv opeens kunnen verwassen en wel 3 grote steden en veel natuur erin te doen maar ik zou het jammer vinden als dit technisch niet mogelijk zou zijn geweest vanwege MS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
weet iemand trouwens of de duitse spellen bv ook Engelse tekst en spraak hebben?

Zou op blu-ray toch geen probleem meer mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat hoort in principe op de doos te staan 'ingame text displayed in German' of iets dergelijks...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Michael Knight schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:06:
Dat hoort in principe op de doos te staan 'ingame text displayed in German' of iets dergelijks...
eh ja, maar betekend dat dan OOK Duits, of ALLEEN Duits
dat is altijd maar de vraag

de enige die het eindelijk goed doet is Nintendo. Die zetten alle talen op de verpakking van hun Wii spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven ergens: een hdmi kabel kost echt geen 35 euro. (en nee, die hoeft ook zoveel niet te kosten. Die discussie is al honderd keer gevoerd, en hier niet opnieuw aub, maar het signaal is volledig digitaal, dus goudcontacten en al die bs is hier irrelevant)

Daarnet, in de plaatselijke free record shop (tijdens schoolpauze):

Eén xbox 360 demopod, met twee mensen die PGR3 aan het spelen waren, en recht daartegenover, een tiental pubers die met motorstorm bezig waren. Representatief? ;) (waarvan ik uit de gesprekken kon opmaken dat sommigen de ps3 idd al thuis hadden)

Wat ook in het voordeel speelt van de ps3 is dat ouders, in samenspraak met de kinderen, sneller een ps3 zullen kopen dan een xbox. Als ze toch een BR speler willen, dan kan het net zo goed een ps3 zijn, en hebben de kids er ook iets aan.

Omgekeerd ook natuurlijk. Wat hebben de ouders aan een xbox360, want meestal gamen ze zelf niet. Voor hen is het nóg een extra dvd speler. Met de ps3 hebben ze zelf ook nog een nieuw speeltje om op het werk mee te patsen: "ik heb nu ook een br speler" :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

zerokill schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:31:
[...]

(knip)... maar ik zou het jammer vinden dat rockstar dit zou moeten laten vallen omdat MS zo stom was om er geen hd dvd drive in te doen.

Natuurlijk weten we op dit moment gewoon nog niet hoe het spel eruit zal zien. Rockstar zou ons bijv opeens kunnen verwassen en wel 3 grote steden en veel natuur erin te doen maar ik zou het jammer vinden als dit technisch niet mogelijk zou zijn geweest vanwege MS...
Waarom zou er geen extra data op een tweede DVD-tje kunnen? Dat is geen technische hindernis. Bij een free-roaming spel zorg je dan voor een (brede) overlappende corridor, zodat je niet aan de linkerkant van de straat op de ene DVD moet zijn en bij de rechterkant van de straat op de andere DVD op de naad van de data. Geef de mensen met een HD de mogelijkheid om een deel te installen en we zijn toch ook weer klaar? Ik zie het probleem niet. En ik denk dat MS alleen maar zou staan te springen om dit te faciliteren, alleen maar om te bewijzen dat er geen noodzaak is voor een grotere mediadrager ATM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was gisteravond in Den Haag MediaMarkt zouden vanwege de shopping night (open to 00:00 uur) met grote (kortings)acties komen naarmate de tijd vorderde. Dus ik om 23:15 uur naar binnen en wat was de grote actie: alle $ONY artikelen zonder 19% BTW 8)7, witte PSP was 166 euries, zonder btw 138, was echter uitverkocht :? PS3 599 zonder btw 501,25, toch nog even over nagedacht, maar helaas ik vond het nog steeds teveel voor deze console, met in mijn achterhoofd de gedachte dat de prijs misschien verlaagd wordt. Marketingstrategie van $ONY snap ik ook niet, ik denk dat momenteel niet veel mensen meer een PS3 kopen, maar wachten op de prijsverlaging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:33
mwah volgens mij was de bron van dat artikel niet helemaal zuiver, men kwam ook niet met getallen en dat maakt het sowieso al nietszeggend. De xbox verkoopt nog altijd beter dan de ps3, volgens mij zelfs in europa en deze week bijna ook in japan. Maar het is gewoon nodig dat beide consoles in prijs gaan zakken. De consument vind iets van meer dan 200/300 dollar/euro gewoon teveel.

Overigens wordt dit jaar nog geen jaar voor de ps3, er staan heus wel wat mooie titels op het programma, maar ze kunnen simpelweg niet tegen het aanbod van MS op. Dit jaar in ieder geval nog niet, voor andere jaren is het even afwachten, beetje te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen.

Het goede nieuws voor sony is dat blu ray het toch lijkt te maken, zodra de pricedrop komt denk ik er ook over om een mooie ps3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Armada schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:25:
[...]

Waarom zou er geen extra data op een tweede DVD-tje kunnen? Dat is geen technische hindernis. Bij een free-roaming spel zorg je dan voor een (brede) overlappende corridor, zodat je niet aan de linkerkant van de straat op de ene DVD moet zijn en bij de rechterkant van de straat op de andere DVD op de naad van de data. Geef de mensen met een HD de mogelijkheid om een deel te installen en we zijn toch ook weer klaar? Ik zie het probleem niet. En ik denk dat MS alleen maar zou staan te springen om dit te faciliteren, alleen maar om te bewijzen dat er geen noodzaak is voor een grotere mediadrager ATM.
Ja dat zou wel kunnen maar ik betwijfel of mensen zin hebben om continu van dvd te wissellen. Je zou natuurlijk de missies erop aan kunnen passen dat dat niet hoeft maar dan maar dan heb je dus toch weer dat het spel aangepast moet worden voor de 360 ers. Sowieso denk ik dat als je het op dezelfde schaal wil doen als in SA je al op 3 dvd's zit met alle data die standaard aanwezig moet zijn voor een spel. Als MS het ieg zou toestaan om meerdere dvds te gebruiken dan zouden ze juist alleen maar toegeven dat dvd niet groot genoeg was. Dat is indirect eigenlijk ook al gebeurt met blue dragon die 3 cds in beslag neemt.

Een compleet andere optie zou zijn dat het spel geinstalleerd moet worden van meerdere dvds naar de HDD van de 360 maar dit kan ook weer niet omdat er geen hdd aanwezig is in elke 360. Sowieso is dit iets wat MS niet toestaat want elk spel moet even goed te spelen zijn op elke 360.

maarja zoals ik al eerder zij: we hebben geen idee hoe het spel eruit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:18:
[...]

eh ja, maar betekend dat dan OOK Duits, of ALLEEN Duits
dat is altijd maar de vraag

de enige die het eindelijk goed doet is Nintendo. Die zetten alle talen op de verpakking van hun Wii spellen.
Op de PS2 en PS3 spellen staat dat volgens mij ook wel. Heb hier op kantoor geen PS3 doosjes bij de hand om te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

zerokill schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:50:
[...]
Ja dat zou wel kunnen maar ik betwijfel of mensen zin hebben om continu van dvd te wissellen. Je zou natuurlijk de missies erop aan kunnen passen dat dat niet hoeft maar dan maar dan heb je dus toch weer dat het spel aangepast moet worden voor de 360 ers. Sowieso denk ik dat als je het op dezelfde schaal wil doen als in SA je al op 3 dvd's zit met alle data die standaard aanwezig moet zijn voor een spel. Als MS het ieg zou toestaan om meerdere dvds te gebruiken dan zouden ze juist alleen maar toegeven dat dvd niet groot genoeg was. Dat is indirect eigenlijk ook al gebeurt met blue dragon die 3 cds in beslag neemt.

Een compleet andere optie zou zijn dat het spel geinstalleerd moet worden van meerdere dvds naar de HDD van de 360 maar dit kan ook weer niet omdat er geen hdd aanwezig is in elke 360. Sowieso is dit iets wat MS niet toestaat want elk spel moet even goed te spelen zijn op elke 360.

maarja zoals ik al eerder zij: we hebben geen idee hoe het spel eruit ziet...
De aanpassing naar een aantal DVDs zou vrij minimaal zijn. Om nog even terug te komen op de info van PWM: het spel heeft dus een gamewereld die groter is dan GTA SA. Mijn hypothetische uitbreiding naar meerdere DVDs zou wellicht nodig zijn om naar meerdere steden te groeien (wat dus echt gigantisch zou zijn en het lijkt mij dat dat commercieel niet interessant is om te ontwikkelen, omdat je development tijd ook navenant groeit).
Mijn mening is dat MS geen nederlaag ziet in het feit dat er meerdere DVDs gebruikt zouden worden op een slimme manier. Ze weten wel dat er meer data op een BR gaat, het gaat om het feit of een HD(/Blu-Ray) drager noodzakelijk is. Als je dat dus met een oudere drager weet te omzeilen door te voorkomen dat je op onhandige tijden moet wisselen, dan heb je je punt al gemaakt lijkt me. Free-roaming spellen zijn denk ik de grootste uitdaging. Ik heb een normale SD TV aan mijn 360 hangen, dus ik heb geen enkele behoefte aan een HD(/Blu-Ray) drive en vind het nu handig om die kosten uit te sparen.

[edit] Oh en over het installeren op de harddisk. Tja, MS staat al toe dat er een voordeel behaald wordt met caching. Het gaat om het werken op een 360 zonder HD. Als een pre-install alleen helpt en niet noodzakelijk is, dan denk ik dat er geen probleem is. Maar MS zal wel goed bewaken tot hoe ver dat mag gaan, want dat loopt soms de spuigaten uit met bijvoorbeeld de PC. Sony heeft geloof ik het cache geheugen op de HD gelimiteerd tot 4 GB toch? Weet iemand wat voor 'regelset' er vasthangt bij Sony aan pre-install oid?

[ Voor 10% gewijzigd door Armada op 22-06-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:24:
@hierboven ergens: een hdmi kabel kost echt geen 35 euro. (en nee, die hoeft ook zoveel niet te kosten. Die discussie is al honderd keer gevoerd, en hier niet opnieuw aub, maar het signaal is volledig digitaal, dus goudcontacten en al die bs is hier irrelevant)
http://www.consoleshop.nl...cable-%283mtr%29-ps3.html

Kijk, ik geloof best dat er goedkopere modellen op de markt zijn, maar dit is de HDMI-kabel van Sony die zij als het model voor hun PS3 promoten en die kost wel 35 euro (in Nederland blijkbaar 33).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:16:
[...]
Haha gta een boutspel, daarom verkocht het ook zo goed natuurlijk :')
Mja, BZN verkoopt ook miljoenen platen en toch is het boutmuziek, althans mijn mening, en dat jij het op het vlak van GTA niet eens bent met mij, soit, smaken verschillen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Nou dat de gamewereld groter zou zijn dan in SA zou dan goed nieuws zijn want het lijkt me onmogelijk om een oppervlakte groter dan SA te vullen met stedelijk ruimte. Het zou dan ieg wel enorm saai worden...

ieg over meerdere dvds: Het is gewoon onhandig. Ik denk niet dat de meeste mensen erop zitten te wachten om in een speelsessie meerdere keren van dvd te moeten wissellen. Speciaal bij een free roaming princiepe zou dit gewoon niet werken. Bij free roaming spellen zal het nooit echt uitkomen om van dvd te wisellen.

over hdd: ik hoor juist veel kritiek van devs dat het niet is toegestaan om de hdd voor caching te gebruiken omdat dit ervoor zou zorgen dat de ene versie van het spel beter draait dan de andere wat natuurlijk onacceptabel is. over sony zijn cache weet ik niet. Oblivion neemt bij mij 4.5 gig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
DarthDavy schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:32:
[...]

http://www.consoleshop.nl...cable-%283mtr%29-ps3.html

Kijk, ik geloof best dat er goedkopere modellen op de markt zijn, maar dit is de HDMI-kabel van Sony die zij als het model voor hun PS3 promoten en die kost wel 35 euro (in Nederland blijkbaar 33).
sony promote ook het gebruik van een sony bravia full hd televisie maar je wordt toch ook niet gedwongen om die te kopen...?

kortom: kabeltje van 10 euro is goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

zerokill schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:38:

over hdd: ik hoor juist veel kritiek van devs dat het niet is toegestaan om de hdd voor caching te gebruiken omdat dit ervoor zou zorgen dat de ene versie van het spel beter draait dan de andere wat natuurlijk onacceptabel is. over sony zijn cache weet ik niet. Oblivion neemt bij mij 4.5 gig in.
Jazeker wel, als je ook kijkt bij support op de site van Bethesda dan zie je dat er voor troubleshooting ook een methode is om het cache te wissen dat de 360 op de HD opbouwt. Het spel gaat niet beter draaien, maar de laadtijden worden ingekort.
Maar volgens mij is het geen cache van 4.5 GB, eerder 1 GB... Dat is wel een heel groot deel van de HD wat je dan moet opofferen, met een aantal spellen, dan slibt je HD dicht. Ik zal nog eens opzoeken of ik het kan vinden, maar volgens de officiele richtlijnen van Sony was er een grens voor het deel van de HD wat als cache gebruikt mag worden als geheel (dus alle spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Op mijn HD neemt oblivion ieg 4.5 gig (ps3 voor de duidelijkheid). Staat ook op de achterkant. Ik weet ook niet of dit een cache is maar er staat ieg bij dat het system data is. Ik verwacht dus wel dat dit de cache is voor het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeRacer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04-2024

BladeRacer

Los Angeles november, 2019

Eigenlijk zouden we allemaal moeten toegeven dat:

De Playstation3 een dure spelconsole is.
We er een jaar te lang op hebben gewacht.
Het ding veel te heet wordt.
De graphics niet eens zoveel mooier zijn als de X-Box 360.
Als media centre nog niet optimaal voldoet.
De controller qua ontwerp niet next gen is.
Er nog onvoldoende goede games zijn.

Maar ik ben wel heel blij dat ik er één heb!

~" Quite an experience to live in fear, isn't it? That's what it is to be a slave "~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

....
Ok, 814 euro om een PS3 te gaan kopen met wat randapparatuur bij waarbij nog niet al te zot doe, is gewoon teveel. Dan heb ik voorlopig 1 spelletje en 1 filmpje (mijn videotheek verhuurt gelukkug ook al BD-films), maar die prijs is me voorlopig nog veel te hoog.

Toen de xbox360 uitkwam was er ook weinig reden hem te kopen, ...weinige consoles hebben gelijk een Killer - App of een zeer goede reden om hem voor de begin prijs te kopen.

Wacht een paar maandjes, in september komen allemaal games uit die het waardt moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
BladeRacer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:05:

zo breng je het ook wel erg definitief :P maar ik geef je op veel punten gelijk behalve op controller, media centre en graphics.

Waarom zou je een controller die het al meer da 10 jaar goed doet willen veranderen? Behalve rumble ben ik enorm blij met sixaxis. Draadloos gamen is geweldig en de motion sensing werkt bij een aantal spellen (zoals flow) best leuk.

Media center is echt geweldig sinds firmware 1.80. die DLNA servers werken uitstekend en de meeste dingen spelen goed af mbv de guide die een paar paginas eerder stond.

en qua graphics: Motorstorm en Oblivion zijn tot nu toe denk ik de spellen die het meeste uit de ps3 halen en je hebt gelijk dat er heel veel spellen zijn die er gewoon niet uit zien op de ps3 terwijl ze er wel mooi uitzien op de 360. Hier denk ik dan toch dat we even geduld moeten hebben en wachten op de nieuwe games zoals Lair en Heavenly Sword.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

BladeRacer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:05:

Met het meeste ben ik eens maar ja early adaptors zijn nou eenmaal de "lul". Hij wordt wel warm maar "te" warm...vraag me af! Tot zo verre zijn er weinig PS3's die warmte uitval hadden op een paar na :! We moeten maar zien hoe dat gaat!

Blij dat ik er een heb hoor, en september wordt het genieten!

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.