Het Grote Playstation 3 Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 28.851 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:46:
Ik verwacht geen enkele prijsdaling.

De Wii verkoopt als een dolle, geen enkele reden om de prijs te veranderen.

Van de 360 wordt verwacht dat hij in juli eindelijk winstgevend wordt (lees 1 dollar per console :+ ).
Verder gaan de verkopen goed. Ook niet echt een reden om te zaken (of marginaal).
MS zegt zelf dat ze volgend jaar pas winst denken te maken op de xbox360. Dus waar jij 'juli' vandaan haalt is me een raadsel.
De Playstation is per verkochte console zwaar verliesgevend. Daarbij verkoopt de console niet fantastisch, maar ook niet heel slecht. Wederom, geen reden om snel te verlagen.
Hoe verliesgevend is de ps3 dan? Geen hond die het weet. Je kunt wel iets becijferen maar Sony heeft veel in eigen beheer, dus de kosten die een externe partij kwijt is hebben zij niet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:22:
[...]
Weet iemand of er misschien een mogelijkheid is/komt om bijvoorbeeld je PDA te synchroniseren met de ps3? Dat lijkt me helemaal super. Ben nu al een paar keer te laat gekomen doordat de tijd weer eens sneller ging dan dat ik d8.
Waarmee (binnen de PS3's OS) zou je willen synchroniseren... Op dit moment heeft de PS3 geen kalender functionaliteit oid... Wellicht zou je er Linux op kunnen zetten en daarmee sync'n...echter ja dan kun je geen PS3 games spelen :P lijkt me ook niet wenselijk...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
DoDo schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:21:
Ik heb net "MBL 2007 The Show" besteld, ik hoop dat dit spel een beetje leuk is. Ik kan niet wachten tot "The Darkness'' uitkomt, maar weet iemand of je hierbij een muis kan gebruiken?
Waar heb je deze besteld?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 12:48:
Ben hier een leek in. Ik heb een PC met een "D-link wireless desktop adapter" en een PS3. Ik zou graag deze beiden met elkaar laten communiceren via een ad-hoc netwerk. M.a.w. zonder tussenkomst van router of acces-point. Is dit 'uberhaupt' mogelijk? Internet hoeft helemaal niet, enkel wat muziek en video naar de PS3 streamen of downloaden. Suggestie zijn altijd welkom
Bedankt
Hoi,
Ik quote mezelf daar ik nog er nog steeds niet uit be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:59:
[...]
Hoi,
Ik quote mezelf daar ik nog er nog steeds niet uit be
Dat kan niet, je zal op de een of andere manier verkeer moeten routeren over het WLAN.. Een WLAN is geen crosscable tussen twee clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:07:
[...]

Dat kan niet, je zal op de een of andere manier verkeer moeten routeren over het WLAN.. Een WLAN is geen crosscable tussen twee clients.
Bedankt. Ik lees :"Sony have also demonstrated the PSP playing back video content, including 1080p content from the PS3 hard disk across a Ad-Hoc wireless network, it's also been rumoured it's capable of playing movies on the PSP, from the PS3's Blu-Ray drive. This featured it referred to as Remote Play". Is dan de PS3 misschien de acces-point? Of is dit enkel 't geval voor PSP en PS3 en niet met 'n PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
S1W schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:07:
[...]

Niet helemaal correct.

Ik ga even uit van VISTA. klik in de tray op je netwerk icoon, kies voor "Network and Sharing Center".
In "Network and Sharing Center" selecteer je aan de linkerkant "Set up a connection or network", volgende dialog kies je voor "Set up a wireless ad hoc (computer-to-computer) network"

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 00:15
stp_4 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:45:
[...]

Waar heb je deze besteld?
ff googlen
dimsenionplus of foregames verkopen import games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoefMeistert schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:13:
[...]

Niet helemaal correct.

Ik ga even uit van VISTA. klik in de tray op je netwerk icoon, kies voor "Network and Sharing Center".
In "Network and Sharing Center" selecteer je aan de linkerkant "Set up a connection or network", volgende dialog kies je voor "Set up a wireless ad hoc (computer-to-computer) network"

Sterkte.
Ikzelf heb windowsXP en via D-link Utility (software van de netwerkkaart) kan men ook ad-hoc kiezen, maar kan ik de PS3 zodanig configureren zodanig ie dit netwerk herkent. Met PSP kan dit(volgens wat ik lees, heb zelf geen PSP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Zo dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ps3tags.com/tag.php/Shiver23/tag.png

Mijn firewall zat in de weg, daarom kon ik niet inloggen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 18:17
robert22nh schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:14:
[...]

ff googlen
dimsenionplus of foregames verkopen import games
O, beter. Dacht dat hij namelijk nog niet uit was (wel import). Heb hem zojuist besteld bij dimension.

Afbeeldingslocatie: http://www.ps3tags.com/tag.php/stp_4/tag.png

[ Voor 12% gewijzigd door stp_4 op 13-06-2007 11:53 ]

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik heb laatst mijn ps3 geupdate, en als ik nu Ridge Racer wil spelen heb ik zwarte balken boven en onder op mijn scherm.

Ik heb al bij de instellingen gekeken deze staan precies hetzelfde, en de aspect ratio staat ook 4:3.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

[edit]
De resolutie is standaard PAL en de ps3 is aangesloten via AV/Multi

[ Voor 13% gewijzigd door DoDo op 13-06-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

EfBe schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 07:10:
[...]

MS zegt zelf dat ze volgend jaar pas winst denken te maken op de xbox360. Dus waar jij 'juli' vandaan haalt is me een raadsel.
Nope.

MS verwacht dat volgend jaar de Xbox Divisie in zijn geheel winst kan gaan draaien.

Ik heb het over de console verkoop. Er wordt geen verlies meer gemaakt op de console verkoop zelf. Bron pak ik er straks wel even bij. Het was verteld in het MS verhaal dat $199,- voor een console een mooie prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ja, maar dat MS nog lang niet van plan is om de 360 voor die prijs te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Shiver23 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:41:
Het kan ook dat ze dat niet zeggen omdat anders de verkoop nu enorm stokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Shiver23 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:41:
Dat klopt, dat zeg ik juist in het verhaal waar op gereageerd werd ;)

MS zou gek zijn om de prijs te verlagen, net nu de console met winst kan worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-07 21:46
heb je trouwens nog ergens een bron? Ik heb het hele interview niet gelezen en ik wil eigenlijk wel is weten hoeveel ze nu echt per 360 uitgeven. @PWM: heb je btw een ps3?

Kwam de motorstorm patch trouwens niet zaterdag as?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps3 blijft nog wel een tijdje 600 hoor!

[URL=www.ps3tags.com][IMG]http://www.ps3tags.com/tag.php/marnixiano/tag.png

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
aan zijn sig te zien niet

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 15:36
EfBe schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 07:10:
[...]

[...]

Hoe verliesgevend is de ps3 dan? Geen hond die het weet. Je kunt wel iets becijferen maar Sony heeft veel in eigen beheer, dus de kosten die een externe partij kwijt is hebben zij niet.
de ps3 is $300 per console verlies makend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en toch zeiken mensen dat ze ps3 te duur vinden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Shiver23 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:05:
Zo dan:
[afbeelding]

Mijn firewall zat in de weg, daarom kon ik niet inloggen.
hier nog 1 O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.ps3tags.com/tag.php/prim3rs/tag.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben mijn password kwijt van mijn ps3 account op ps3 zelf.. wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
amoi schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:14:
[...]

de ps3 is $300 per console verlies makend
Onzin, net voor de launch was het verlies becijferd op ongeveer 250 dollar op de 20gb versie en rond de 220 op de 60. Gezien het feit dat de prijs in Europa niet evenredig is met die in Japan en Amerika, we hier de EE chip missen en met name de blauwe lasers goedkoper zijn geworden is het aannemelijk dat het verlies per console hier tegen de 100 euro ligt als het niet minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik volg dit topic al een poosje, en eigenlijk het enige waar het over gaat is dat de ps3 te duur zou zijn, en wanneer nou toch die langverwachte prijsdaling komt en verder de steeds terugkomende vraag hoeveel verlies sony op 1 console maakt. Wat maakt het nou allemaal uit?

Kunnen we het in dit topic misschien niet beter gewoon hebben over games of nieuwe ontwikkelingen van de ps3?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:59:
ik ben mijn password kwijt van mijn ps3 account op ps3 zelf.. wat kan ik hieraan doen?
http://www.ps3tags.com/index.php?page=forgotpw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
beetje klagen kan niet veel kwaad :P
flamebait: 360 topic staat vol met kapotte consoles en wij hebben te dure consoles :P

maar je hebt wel gelijk. Weet iemand of soul caliber 4 nou een 360 exclusive is want op een aantal ps3 sites staat dat ie 360 exclusive is terwijl hij op 360 sites als multiplatform staat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Sandyman538 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:13:
Ik volg dit topic al een poosje, en eigenlijk het enige waar het over gaat is dat de ps3 te duur zou zijn, en wanneer nou toch die langverwachte prijsdaling komt en verder de steeds terugkomende vraag hoeveel verlies sony op 1 console maakt. Wat maakt het nou allemaal uit?

Kunnen we het in dit topic misschien niet beter gewoon hebben over games of nieuwe ontwikkelingen van de ps3?
Helemaal mee eens! Je kunt nergens op Internet iets lezen over de PS3 of er staat weer gezeik bij over de prijs en performance van het ding. Alsof het ding gewoon niet MAG deugen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:03:
[...]

Helemaal mee eens! Je kunt nergens op Internet iets lezen over de PS3 of er staat weer gezeik bij over de prijs en performance van het ding. Alsof het ding gewoon niet MAG deugen.
AMEN _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ikzelf ben gewoon een tevreden bezitter. Ik speel op dit moment vooral FIFA 2007 voor de ps2 en NBA 2k7 ps3 versie. Heerlijke sportgames om de uurtjes mee door te komen. Zelf heb ik er 480 euro voor betaald dus zou je mij niet horen klagen. Maar ook al had ik er 600 voor moeten betalen, dan was ik nog wel tevreden geweest en aan het einde van deze maand RB6 Vegas, dan kom ik de tijd ook wel door tot eind september, begin oktober... de maand dat mijn bankrekening finaal naar kl :X te gaat ;)

Daarnaast ben ik ook tevreden over de prestaties van het ding, ik ga ook niet meteen verwachten dat ze 50 tot 75% uit de ps3 weten te trekken zo kort na de launch, dat komt allemaal nog! :)

[ Voor 16% gewijzigd door m4yall op 13-06-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wordt er heel veel Virtua Tennis 3 gespeeld, vooral met vrienden.
Echt een verslavend spel is dat.

Ik wacht op de release van GTA4, Little big planet, Hei$t, Burnout Paradise en Saints Row 2 enz enz.
Volgend winter hoef ik me niet te vervelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet Assasins Creed en Pro Evo 7..

Wat gaat Assasins toch een heerlijk spel worden _/-\o_

(net als Jade Raymond :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

zerokill schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:00:
beetje klagen kan niet veel kwaad :P
flamebait: 360 topic staat vol met kapotte consoles en wij hebben te dure consoles :P

maar je hebt wel gelijk. Weet iemand of soul caliber 4 nou een 360 exclusive is want op een aantal ps3 sites staat dat ie 360 exclusive is terwijl hij op 360 sites als multiplatform staat :S
In de trailer zelf staan zowel het ps3 als 360 logo. multiplatform dus. Soul calibur niet op de ps3 uitbrengen zou ook een domme zet zijn.

@schrnz: vind ik beide wel meevallen ;) doe mij dan maar heavenly sword, voor zover die games te vergelijken zijn want ac is niet echt een hack&slash-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allebei niet?Bedoel je daar Jade Raymond mee ? :P
Hmm denk toch dat het concept van AC mij zeker gaat bevallen, hou wel van stealthen enzo..
Heavenly Sword heb ik nog niks van gezien , zometeen eens opzoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kerel ik bedoel de account die in mijn ps3 is waarmee ik kan chatten etc...daarvan ben ik de pass kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:55:
[...]

kerel ik bedoel de account die in mijn ps3 is waarmee ik kan chatten etc...daarvan ben ik de pass kwijt..
Indien je je username nog wel weet :P kun je je wachtwoord resetten middels de aanmeld procedure (PS3, aanmelden etc...) Je moet wel het antwoord op je "geheime" vraag beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43
Sandyman538 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:13:
Ik volg dit topic al een poosje, en eigenlijk het enige waar het over gaat is dat de ps3 te duur zou zijn, en wanneer nou toch die langverwachte prijsdaling komt
Je bedoeld de langgehoopte prijsdaling? Hoe kan men nu verwachten van Sony dat ze een product dat ze pas 9 weken geleden op de markt hebben gebracht nu al flink in prijs kunnen verlagen terwijl er hardware inzit waar Sony tot op de dag van vandaag op moet toeleggen om het in je huiskamertje te krijgen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de PS3 niet alleen gekocht om te gamen, dus had er wel 600euro voor over.
Nu alleen nog wachten totdat de BluRay films wat goedkoper worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:13:
Ik heb de PS3 niet alleen gekocht om te gamen, dus had er wel 600euro voor over.
Nu alleen nog wachten totdat de BluRay films wat goedkoper worden :+
Precies, ik heb al 1800 euro uitgegeven aan een full HD tv, dus een multifunctioneel apparaat dat ook nog eens HD kan afspelen is echt wel 600 euro waard. En ja, voor elke Playstation tot op heden betaal je zeker het eerste jaar de volle mep, dat is het nadeel van iets graag willen hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb sinds gisteren ook een 42" Full HD televisie en dat valt niet tegen moet ik zeggen! :P
Blu-Ray ziet er echt ongelooflijk goed uit op zo'n tv.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:21:
[...]

Nope.

MS verwacht dat volgend jaar de Xbox Divisie in zijn geheel winst kan gaan draaien.

Ik heb het over de console verkoop. Er wordt geen verlies meer gemaakt op de console verkoop zelf. Bron pak ik er straks wel even bij. Het was verteld in het MS verhaal dat $199,- voor een console een mooie prijs is.
Ah dat marketing praatje. Nou, die kwartaalcijfers spraken wel anders, evenals de opmerking van MS daarna omtrent winstgevendheid. Mag jij natuurlijk volhouden dat DAT dan onzin was wat ms verspreidde, c'est la vie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim45
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2024
SToRM666 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 08:22:
Ik heb sinds gisteren ook een 42" Full HD televisie en dat valt niet tegen moet ik zeggen! :P
Blu-Ray ziet er echt ongelooflijk goed uit op zo'n tv.
Welke heb je aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

time crisis 4 komt naar de ps3 ^_^

bron: gamez.nl

en nog een teaser van soul calibur 4: http://download.gametrail...ault/t_soulcalibur4_t.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
In de Playstation Store staan toch alle demo's die er voor de PS3 zijn? Of is er ook nog een andere plek!? Hopelijk komen ze snel met nieuw materiaal!!! Dat kan dan alvast een beetje de honger stillen naar al die vette titels!!! :9~

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Als er een demo van een game is dan staat ie in de store, nergens anders.

In de japanse store (moet je ff een japanse account aanmaken) kan je de japanse demo van folklore vinden. Die game lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

-RazieL- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:42:
Als er een demo van een game is dan staat ie in de store, nergens anders.

In de japanse store (moet je ff een japanse account aanmaken) kan je de japanse demo van folklore vinden. Die game lijkt me wel interessant.
Ik heb de demo ook gedownload, en ik snap echt helemaal niets van dat hele spel, zal vast wel komen doordat het japans is, verder ziet het er wel ok uit.

Het wordt weer tijd voor nieuwe demo's ed, heb deze nu allemaal wel ongeveer gezien.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

swopdark schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 07:42:
[...]

Je bedoeld de langgehoopte prijsdaling? Hoe kan men nu verwachten van Sony dat ze een product dat ze pas 9 weken geleden op de markt hebben gebracht nu al flink in prijs kunnen verlagen terwijl er hardware inzit waar Sony tot op de dag van vandaag op moet toeleggen om het in je huiskamertje te krijgen.
Lees mijn post nog eens. Ik heb geprobeerd het een beetje cynisch te laten klinken (wat dus niet geheel gelukt is). Wat ik onder andere met mijn post probeerde te zeggen is, dat het onzinnig is om de hele tijd over prijsdalingen te spreken, en wanneer dat nou gaat gebeuren, als dat ding nog maar net uit is. Maar gelukkig liggen we dus wat dat betreft wel op 1 lijn :)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 20:30:
Hier wordt er heel veel Virtua Tennis 3 gespeeld, vooral met vrienden.
Echt een verslavend spel is dat.

Ik wacht op de release van GTA4, Little big planet, Hei$t, Burnout Paradise en Saints Row 2 enz enz.
Volgend winter hoef ik me niet te vervelen :)
Gisteren ook Virtua Tennis 3 aangeschaft na een paar aanbevelingen van 360-bezitters. In één woord: geweldig! Vooral de doubles mode met z'n vieren op de bank is onwijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Het valt me alleen heel erg tegen dat Virtua Tennis 3 niet online kan. Dat zou namelijk echt vet veel leuker zijn. Tevens word ik ook een beetje ziek van die minigames :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De Sharp Aquos LC-42XD1E.

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 15-06-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:07:
[...]

Gisteren ook Virtua Tennis 3 aangeschaft na een paar aanbevelingen van 360-bezitters. In één woord: geweldig! Vooral de doubles mode met z'n vieren op de bank is onwijs. :)
Jammer dat de PS3 geen multiplayer heeft, 360 wel.
Had graag tegen andere mensen willen spelen, multiplayer :)

*edit: het is laat, er is me iemand voor geweest, niet gezien

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Sandyman538 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:37:

Ik heb geprobeerd het een beetje cynisch te laten klinken (wat dus niet geheel gelukt is). Wat ik onder andere met mijn post probeerde te zeggen is, dat het onzinnig is om de hele tijd over prijsdalingen te spreken, en wanneer dat nou gaat gebeuren, als dat ding nog maar net uit is. Maar gelukkig liggen we dus wat dat betreft wel op 1 lijn :)
Er wordt besproken wat nu eigenlijk de "tegenvallende" verkoopcijfers van de PS3 veroorzaakt. Eigenlijk vind ik de verkopen van de PS3 helemaal niet zo tegenvallen want met 1 miljoen verkopen binnen 9 weken in europa kan je toch niet spreken van een complete flop? Wat een beetje het probleem is is dat als de PS3 niet binnen 1 week meer consoles heeft verkocht als de concurrentie in 1,5 jaar (figuurlijk gesproken) dan wordt de PS3 hierop afgerekend. De PS3 is nu eenmaal de opvolger van de dominante marktleider en dit voorbeeld is enorm moeilijk te evenaren.

Daarnaast heeft Sony een enorme gok genomen door Blu-Ray en CELL in haar systeem te zetten omdat dit het systeem veel duurder zou maken dan de concurrentie. Zou Blu-Ray echter het next DVD format worden dankzij de verkoop van PS3's dan zouden de extra kosten wel eens helemaal weg kunnen vallen tegen de royalties van verkochte schijfjes.

Een tweede punt was de verkoop tegenhoud is het ontbreken van games die mensen doen aanzetten tot het aanschaffen van een PS3. Dit zelfde probleem had de PS2 ook ten tijde van haar launch. kan iemand zich nog de games van de dreamcast herinneren? De Dreamcast had flink voordelen tov de PS2 met al een flink brede dev support en games die er beter uitzagen dan de games die het eerste jaar op de PS2 uitkwamen. Lastige hardware en hoge prijzen waren de grootste redenen om de PS2 af te schrijven en het gonste van de geruchten op het net over het floppen van de PS2. Pas toen ineens GT3 en Virtua Fighter 4 uitkwamen op de PS2 kon men laten zien was het systeem echt kon maar dit heeft toch zeker wel een jaar geduurd.

Nu zit de PS3 in hetzelfde schuitje: duurder dan de concurrentie, geen system sellers, moeilijke hardware en ook nog eens de media tegen omdat de verwachtingen rond de PS3 enorm hoog waren gespannen (dankzij Sony zelf) en het plaatje, zoals het er nu uitziet, niet veel meer opleverd tov de 360 welk iig met multiplatform games de vloer aanveegt met de PS3.

Het zijn echter de games welke gebouwd zijn rondom de PS3 hardware welke laten zien wat de PS3 kan toveren. Kijk naar Ratchet en drake's fortune, MGS4, LAIR, Ninja Gaiden en Heavenly Sword. Deze games zien er erg goed uit en maken beter gebruik van de streaming technologie die de PS3 ondersteunt. Alle onderdelen in de PS3 zijn gespitst op het streamen van gegevens. gebruik je de hardware van de PS3 op normale wijze dan loop je in de enkele PPE core van de CELL snel tegen muren op die de triple core van de 360 niet heeft. Zoals veel developers al zeggen: als je eenmaal een code heb geschreven die optimaal met CELL werkt dan krijg je onovertroffen prestaties. Probleem is natuurlijk dat developers dit wel eerst onder de knie moet krijgen. Gelukkig worden de technieken van de 1st pary devs gedeeld met 3rd party devs.

Vooralsnog heeft de 360 in mijn ogen de beste kaarten in handen. maar dit is niet moeilijk als de concurrentie pas 9 weken op de markt is. De PS2 had ook tijd nodig om op stoom te komen. Geef de PS3 die tijd en ik denk dat we dan met een 360 en een PS3 op je meubeltje heel leuke gametijden tegemoet gaan.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eens gaan zoeken naar een kabeltje wat de kwaliteit van de ps3 op een normale tv beter maakt. Nu ben ik weer op bol.com uitgekomen met een officieel sony playstation 3 s-video kabeltje. Geeft dit beter beeld dan het meegeleverde kabeltje denken jullie?? http://www.nl.bol.com/is-...g&ContentType=DESCRIPTION

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:24:
Ik ben eens gaan zoeken naar een kabeltje wat de kwaliteit van de ps3 op een normale tv beter maakt. Nu ben ik weer op bol.com uitgekomen met een officieel sony playstation 3 s-video kabeltje. Geeft dit beter beeld dan het meegeleverde kabeltje denken jullie?? http://www.nl.bol.com/is-...g&ContentType=DESCRIPTION
Een fatsoenlijke PS2 RGB kabel zou nog beter beeld moeten geven, maar S-video is ook al een stap vooruit tov de meegeleverde composiet kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Op een normale tv, RGB scart kabel = beste beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
je kunt beter een RGB scart kabel gebruiken. Mits je TV dat ondersteunt. Dat geeft een enorme verbetering tov de gele tulp. Het is ook beter dan Svideo. Ik heb ze alle 3 en het is duidelijk te zien.

>:) net te laat

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoM op 15-06-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
Namco heeft haar lijstje met aankomende PS3 games online gezet. het gaat om:

- Tekken 6 (Fighting)
- Beautiful Katamari Damacy (Action)
- Tekken 5 Dark Resurrection Online (Fighting)
- Time Crisis 4 (Shooter)
- Nieuwe RPG (Tales? Eternal Sonata?)
- Nieuwe Shooter
- Nieuw sportspel

Hiermee is het nieuwsbericht http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=4678 gelijk de prullenbak in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Mooi verhaal. Twee opmerkingen:
wat de buitenwereld vindt is niet zo heel belangrijk, het gaat erom hoe de verkoop gaat ten opzichte van de interne projecties van Sony voor de verkoop. Als de PS3 gelanceerd is met een langzaam eerste jaar conform verwachting, dan is er geen probleem. Uiteindelijk gaat het om de aandeelhouders van Sony.
Tweede opmerking: waar komt het '9 weken' vandaan sinds de launch? Het lijkt om de Europese lancering te gaan, maar dat lijkt me appels met peren. Het gaat om het moment van introductie niet de wereld, IMO. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als Sony een strategische afwaardering van zijn voorraden moet gaan maken, dat dit regio gebonden zal zijn.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Waarom niet? Ze hebben toch ook voor elk "werelddeel" een aparte voorraad. En er zijn aparte afdelingen (scee voor europa etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Eigenlijk bestaat mijn eerdere tweede opmerking uit twee delen:
1) Swopdark kijkt naar de marktsituatie en geeft aan: "
Vooralsnog heeft de 360 in mijn ogen de beste kaarten in handen. maar dit is niet moeilijk als de concurrentie pas 9 weken op de markt is."
De PS3 is langer op de markt, ook al is de Europese lancering 9 weken geleden.
2) Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als Sony een strategische afwaardering van zijn voorraden moet gaan maken, dat dit regio gebonden zal zijn.
Waarom niet? Ze hebben toch ook voor elk "werelddeel" een aparte voorraad. En er zijn aparte afdelingen (scee voor europa etc.).
Waarom ik me dat niet kan voorstellen? Omdat je vanuit alle werelddelen dezelfde signalen hoort. Te duur, te weinig spellen. Waarom zou je dan slechts in 1 regio het eerste probleem aanpakken, met de mogelijkheid dat het nadeel van te weinig spellen (tijdelijk) even over het hoofd gezien wordt. Dat ze hun business in continentale divisies onderverdelen zegt niets, dat doet elke multinational. Maar de sturing voor de Playstation divisie als geheel wordt wel centraal gedaan. Die continentale divisies houden zich bezig met de gelokaliseerde reclames en begeleiding van de klanten en developers in hun regio. Dus dat lijkt me weinig zeggend. Daarom kan ik het me niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Beperkte hoeveelheid games is denk ik niet over het hoofd gezien. Er zijn een aantal third-party partijen die licht aan het falen zijn mbt releasedates. En Sony heeft zelf ook te maken (gehad) met het nodige uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Shiver23 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:38:
Beperkte hoeveelheid games is denk ik niet over het hoofd gezien. Er zijn een aantal third-party partijen die licht aan het falen zijn mbt releasedates. En Sony heeft zelf ook te maken (gehad) met het nodige uitstel.
Ik quote mezelf:
Waarom zou je dan slechts in 1 regio het eerste probleem aanpakken, met de mogelijkheid dat het nadeel van te weinig spellen (tijdelijk) even over het hoofd gezien wordt.
Waarom zou je dus het eerste probleem in 1 regio aanpakken, lees de prijs verlagen.
met de mogelijkheid dat het nadeel van te weinig spellen (tijdelijk) even over het hoofd gezien wordt,, lees de consument betaalt minder en vindt het dus misschien even niet zo erg dat er nog geen stortvloed aan AAA titels komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal al wel eerder gevraagd zijn maar ik wil het volgende probleem oplossen, het volgende luxeprobleem wel te verstaan. Heb een 5.1 versterker met twee optische ingangen. Heb echter 4 apparaten met optische uitgangen, Xbox, 360, Ps3 en dvd speler. Is er een mogelijkheid deze te splitsen, switchen, hoe dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
hmm terugkomend op mijn "wanneer komt er weer eens wat uit voor de ps3" postings; ik zag zojuist een developer interview van Haze... die ga ik dan ook maar op mijn lijstje zetten van 'possible buys'. Zag er alleraardigst uit :)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:36:
Het zal al wel eerder gevraagd zijn maar ik wil het volgende probleem oplossen, het volgende luxeprobleem wel te verstaan. Heb een 5.1 versterker met twee optische ingangen. Heb echter 4 apparaten met optische uitgangen, Xbox, 360, Ps3 en dvd speler. Is er een mogelijkheid deze te splitsen, switchen, hoe dan ook?
als je nu ff zoekt op google: http://www.allekabels.nl/na/0/1424/Optische-Schakelaar.html

ik heb deze; werkt, maar is alleen lomp en lelijk groot

----

er is ook een update weer v1.81:

- betere color range instellingen (volgens sony)
- online netwerk stabiliteit bij ps2 games verbeterd

[ Voor 64% gewijzigd door Phusebox op 15-06-2007 16:52 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Op zich realistisch verhaal, maar het is wel heel flauw te zeggen dat hij pas 9 weken uit is. In werkelijk is hij al een maand of 8 uit of zo? Volgens mij kwam GoW al binnen het jaar uit dus langzamerhand zal het toch eens tijd worden om onderscheidend te worden (zelfde verhaal kan ik tegen Wii zeggen trouwens).

Ik zit ook te wachten tot de first party titels komen, en dan moeten we maar eens zien of het allemaal ECHT zo veel mooier is als op de 360. Eerst zien, dan geloven. Sony is echt meester in het tonen van mooie screens (niet als enige natuurlijk).

Pech voor de de PS3 is dat hij ook voor de multiplatformers niet echt interessant is. Aangezien we in een tijdperk zitten waar bijna niets exclusief meer is, is er bar weinig onderscheidends te vinden. En met gelijke graphics, betere gemiddeld online mode en achievements zal denk ik bijna geen enkele muliplatformer voorde PS3 versie gaan. Maar goed, dit is wellicht een erg kleine groep.

Blu-ray zou dan het verschil moeten maken, maar voor een gemiddelde prijs van 40 euro zal bijna niemand hier op zitten te wachten, behalve de echt rijken onder ons.

De reden dat de PS3 'geflopt' wordt genoemd is gewoon omdat als je zo'n enorme fanbase hebt, je het gewoon niet goed doet als je met pijn en moeite de Xbox360 bij kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

SeamusXanthus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:35:Blu-ray zou dan het verschil moeten maken, maar voor een gemiddelde prijs van 40 euro zal bijna niemand hier op zitten te wachten, behalve de echt rijken onder ons.
Dat is wel een probleem inderdaad. De Videoland heeft welgeteld 1 Blu-Ray titel, en 1 HD-DVD titel.

Wel leuk en aardig allemaal, maar als er niks te huur is, wat moet ik dan met zo'n speler? Ik heb 2 HD-DVD spelers, en ik heb dus hetzelfde probleem met HD-DVD.

Het zal mij compleet jeuken welke van de 2 standaarden er nou wint. Mijn voorkeur gaat uit naar HD-DVD, maar ik zal er niet wakker van liggen als het Blu-Ray wordt.

Dan kies ik voor de speler met de beste Prijs/Kwaliteit verhouding, en als dat op dat moment de PS3 is, vind ik dat prima.

Op dit moment biedt Blu-Ray (en HD-DVD) qua films 0,0, behalve als je al je films wilt kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

SeamusXanthus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 17:35:Ik zit ook te wachten tot de first party titels komen, en dan moeten we maar eens zien of het allemaal ECHT zo veel mooier is als op de 360. Eerst zien, dan geloven. Sony is echt meester in het tonen van mooie screens (niet als enige natuurlijk).
Ik kan me niet herinneren dat sony ooit heeft gezegd "de games op de ps3 worden veel mooier dan die op de 360". Wat betreft die screens ben ik het ook niet mee eens. Ik vind juist de kwaliteit van de gemiddelde screen op internet nogal tegenvallen en de games zeker geen eer aan doen. Bewegende beelden geven wat dat betreft een veel beter beeld, dan zie je ook gewoon hoe het er echt uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Laatst online: 12-09 17:44
-RazieL- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:27:
[...]

Ik kan me niet herinneren dat sony ooit heeft gezegd "de games op de ps3 worden veel mooier dan die op de 360". Wat betreft die screens ben ik het ook niet mee eens. Ik vind juist de kwaliteit van de gemiddelde screen op internet nogal tegenvallen en de games zeker geen eer aan doen. Bewegende beelden geven wat dat betreft een veel beter beeld, dan zie je ook gewoon hoe het er echt uit ziet.
Klopt, veel details gaan te snel voor onze ogen. Op Gamespot kan je van 7 huidige games 360 met Ps3 vergelijken. In die vergelijking is de 360 meestal scherper, op de PS3 wordt vaker wat blur toegepast. Oblivion is weer mooier op de PS3... Komt volgens mij helemaal goed over een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 01:35
Klopt maar sinds de 1.80 firmware is er enorm veel verbetert qua beeld, kleur etc waardoor de beeldkwaliteit van PS3 steeds dichter naar Xbox360 komt te liggen.
Ik herinner mij nog steeds armored core 4, op Xbox360 zeer kleurrijk en op PS3 enorm flauw (grijs, grauw, ..), sinds de 1.80 firmware is dit veranderd:)

Bovenstaand stukje tekst is puur eigen mening ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Den_John op 15-06-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
WaterFire schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:40:
[...]

Klopt, veel details gaan te snel voor onze ogen. Op Gamespot kan je van 7 huidige games 360 met Ps3 vergelijken. In die vergelijking is de 360 meestal scherper, op de PS3 wordt vaker wat blur toegepast. Oblivion is weer mooier op de PS3... Komt volgens mij helemaal goed over een tijdje.
Dat is wat ik bedoel, er is geen wezenlijk verschil tot nu toe. Enige wat je gemiddeld(!) kan zeggen op basis van reviews is dat PS3 games een FRACTIE mooier zijn en dat de 360 games een FRACTIE soepeler lopen. Enige reden dat Oblivion trouwens mooier is, is omdat men er extra tijd aan heeft besteed NA de port te maken. Dit moest ook wel om de game uit te brengen voor full price, terwijl hij op de 360 toen al voor +/- 35 euro te krijgen was.

Maar goed, verkeerde topic eigenlijk dit allemaal. De PS3 komt er wel als de first party developer games ook echt top worden. Tot ze ook echt uit zijn blijft het hopen op. Ik denk wel dat relatief veel mensen net als ik wel geinteresseerd zijn en het apparaat ook echt zullen kopen als het echt meerwaarde krijgt.

Wat ik wel hoop is dat ze meer kleine games uitbrengen zoals XBLA. Daar staan inmiddels ongeveer 70 games op, waarvan zo'n 15 echt leuke. Dat is trouwens nu ik er over denk wel iets waar ze zich in kunnen onderscheiden. Voor old-school games is die service is een genot. En dan heb ik het niet over die 400 punten kostende brakke arcade remakes, maar de 800 punten varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leden ik heb een 2 vraagjes..

ten eerste wil ik mijn online id wijzigen..kan dat?

2e hoe kan ik nou in store van usa of japan komen ??

Greetz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:56
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 01:00:
leden ik heb een 2 vraagjes..

ten eerste wil ik mijn online id wijzigen..kan dat?

2e hoe kan ik nou in store van usa of japan komen ??

Greetz....
1. Nee, AFAIK... ;)

2. Maak een nieuw (master)account aan op je PS3 en meld je daarmee online aan via je PS3. Bij adresgegevens voer je een Amerikaans respectievelijk Japans adres in... Voila.. :)

Ps. Voor adressen in de VS, Japan...zie yellowpages.com en/of Google (duh.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeft niet eens een bestaand adres te zijn, ik heb hem ook maar verzonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel dat je 2e masteraccount aanmaakt.. en dan ga je switchen van masteraccount 1 naar 2.. kan je dan account 1 niet verwijderen??

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

SeamusXanthus schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 23:03:
[...]

Enige reden dat Oblivion trouwens mooier is, is omdat men er extra tijd aan heeft besteed NA de port te maken.

Wat ik wel hoop is dat ze meer kleine games uitbrengen zoals XBLA. Daar staan inmiddels ongeveer 70 games op, waarvan zo'n 15 echt leuke. Dat is trouwens nu ik er over denk wel iets waar ze zich in kunnen onderscheiden. Voor old-school games is die service is een genot. En dan heb ik het niet over die 400 punten kostende brakke arcade remakes, maar de 800 punten varianten.
En de enige reden dat sommige games er bij de 360 mss mooier uitzien is omdat het ports zijn ;) Bovendien zijn ports en multiplatform-games zowiezo geen goede graadmeter voor de kracht van een console. Het zijn de exclusives die het meest uit een platform weten te krijgen.

Wat de kleine games betreft komt het wel goed denk ik. Ik hoop dat ze eens wat mooie ps1-games releasen, en games als calling all cars heb ik ook interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Over wat nou mooier is, de XBOX360 of de PS3, denk ik dat we dat nog niet kunnen weten. Waarschijnlijk weten jullie allemaal wel dat de spellen die snel na de launch van een console uitkomen, niet alles uit de console halen. Bij de XBOX360 is het al langer na de launch en halen spellen dus meer alles uit de console. Bij de PS3 halen ze nog niet alles eruit; de PS3 is namelijk nog maar net uit!

Dus: Afwachten op heel mooie spellen, mooier dan de XBOX360.

(Ik bezit trouwens (nog) geen PS3, maar wel een PS2, vandaar dat ik dit weet :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
Motorstorm 1.2 is uit in EU :)

Klein dingetje voor mensen die updaten: Eerst in het spel updaten naar versie 1.2 en daarna pas in de PS store de extra mode downloaden. Had op een of andere blog gelezen dat het problemen gaf je als het ondersom deed.

Je kan motorstorm naar 1.2 updaten door gewoon even de online mode in te gaan. Dan krijgje dialoogje met update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik had dat probleem dus. Gewoon de update er terug afgegooid, het spel opgestart, de update gedaan en nu werkt ie prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
http://www.ps3fanboy.com/...-way-to-the-eu-psn-store/

22 juni krijgen wij dus ook PS1 games in de PS store. Geweldig :D
Ik hoop dat Final Fantasy serie snel te krijgen zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik wil toch maar zo'n RGB Scart kabel aanschaffen na alle positieve berichten gelezen te hebben over de verbetering van de beeldkwaliteit.
Klopt het dat Sony geen officiële PS3 RGB kabel heeft? Wie kan in dat geval een goed merk en een (online)winkel verwijzen, of voldoet een no-name kabel ook? Ik zie bijv. dat de Wii wel een officiële RGB kabel heeft uitgebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.consoleshop.nl mischien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht ook handig voor in de Topic Start:

Voor de gene die problemen hebben met gebruik van media servers, of het nog moeten proberen. De volgende opstelling werkt bij mij perfect en kan ik alle films die op mijn PC staan op mijn PS3 afspelen.

- http://www.tversity.com/home geinstalleerd
- Alle codecs gedeinstalleerd
- ffdshow geinstalleerd
- Bij laatste stap van ffdshow installatie aangeven optie voor video weergeven
- Bij opties voor video subtitles aangevinkt
- Useraccount van tversity service veranderd van LocalSystem naar Administrator
- Eventueel resolution onder settings -> transcoder in tversity aanpassen. Staat bij mij op 720x576, ik heb nog een normale crt breedbeeld.

Voor het afspelen van HDTV / mkv / x264:
- http://haali.cs.msu.ru/mkv/ Haali medi installeren.

Nu kan ik op mijn PS3 alle videos bekijken die ffshow kan decoden (dat ziijn 99% van alles volgens mij) + HDTV stuff.

Ga nu maar eens uitvogelen hoe ik DVD's die als folder op mijn PC staan normaal kan afspelen op de ps3 zonder steeds de vob bestanden te openen.

Maar goed, met bovenstaande stappen kan ik al mijn divx'jes bekijken inclusief ondertiteling + HDTV stuff. Kan zijn dat HDTV stuff niet lekker draait maar dan is je PC waarschijnlijk te traag om het te processen.

Mocht je nog problemen (niet ondersteund datatype, geen toegang, raar beeld etc) hebben, check dan het volgende:

- Deinstalleer al je codecs en probeer een divx af te spelen, als dit nog kan heb je niet alle codecs gedeinstalleerd. Zoek dus goed rond en wees er zeker van dat je ze hebt verwijderd. Installeerd daarna de laatste versie van ffdshow.
- Zet sharing in Windows Media Player uit!
- Deinstalleer alle andere MediaServers zoals TwonkyMedia
- Probeer tversity (mediaserver.exe) in debug mode te runnen: mediaserver -debug. Als de problemen dan niet meer voorkomen, bijvoorbeeld ondertiteling werkt nu wel, dan moet je de tversity service onder een useraccount draaien met admin rechten, ik heb heb zelf onder Administrator draaien.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 16:49 . Reden: HDTV afspelen toegevoegd + antwoorden op meest voorkomende problemen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:37:

Voor de gene die problemen hebben met gebruik van media servers, of het nog moeten proberen. De volgende opstelling werkt bij mij perfect en kan ik alle films die op mijn PC staan op mijn PS3 afspelen.

- http://www.tversity.com/home geinstalleerd
- Alle codecs gedeinstalleerd
- ffdshow geinstalleerd
- Bij laatste stap van ffdshow installatie aangeven optie voor video weergeven
- Bij opties voor video subtitles aangevinkt
- Useraccount van tversity service veranderd van LocalSystem naar Administrator
- Eventueel resolution onder settings -> transcoder in tversity aanpassen. Staat bij mij op 720x576, ik heb nog een normale crt breedbeeld.

Voor het afspelen van HDTV / mkv / x264:
- http://haali.cs.msu.ru/mkv/ Haali medi installeren.

Nu kan ik op mijn PS3 alle videos bekijken die ffshow kan decoden (dat ziijn 99% van alles volgens mij) + HDTV stuff.

Ga nu maar eens uitvogelen hoe ik DVD's die als folder op mijn PC staan normaal kan afspelen op de ps3 zonder steeds de vob bestanden te openen.

Maar goed, met bovenstaande stappen kan ik al mijn divx'jes bekijken inclusief ondertiteling + HDTV stuff. Kan zijn dat HDTV stuff niet lekker draait maar dan is je PC waarschijnlijk te traag om het te processen.

Mocht je nog problemen (niet ondersteund datatype, geen toegang, raar beeld etc) hebben, check dan het volgende:

- Deinstalleer al je codecs en probeer een divx af te spelen, als dit nog kan heb je niet alle codecs gedeinstalleerd. Zoek dus goed rond en wees er zeker van dat je ze hebt verwijderd. Installeerd daarna de laatste versie van ffdshow.
- Zet sharing in Windows Media Player uit!
- Deinstalleer alle andere MediaServers zoals TwonkyMedia
- Probeer tversity (mediaserver.exe) in debug mode te runnen: mediaserver -debug. Als de problemen dan niet meer voorkomen, bijvoorbeeld ondertiteling werkt nu wel, dan moet je de tversity service onder een useraccount draaien met admin rechten, ik heb heb zelf onder Administrator draaien.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

effe iets anders wanneer komt ninja gaiden sigma uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:41:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

effe iets anders wanneer komt ninja gaiden sigma uit ?
over 2 weken op de 26e volgens gamespot.

-EDIT-

Over 3 weken, blijkbaar is die verplaatst naar 3 juli.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ thx Philip dat ga ik nu uit proberen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb heel wat HDTV spul 8)

Ik dacht dat ik langer moest wachten totdat men hiermee aankwam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Laatst online: 12-09 15:36
ik bezit zelf een xbox 360 omdat die goedkoper is als de ps3. maar wat heb ik als normaal iemand die verder geen verstand van techniek van een ps3 heeft aan meer waarde dan xbox? en hdtv/hdmi/component wat is verder het verschil in beeld kwaliteit ik zie namelijk geen verschil tussen de 3?

[ Voor 4% gewijzigd door amoi op 17-06-2007 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
amoi schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:37:
ik bezit zelf een xbox 360 omdat die goedkoper is als de ps3
Okay, je hebt dus een 360 omdat ie goekoper is dan de PS3.
maar wat heb ik als normaal iemand die verder geen verstand van techniek van een ps3 heeft meer hebben
ehm watte?
en hdtv/hdmi/component wat is verder het verschil in beeld kwaliteit ik zie namelijk geen verschil tussen de 3?
hmm ook dit is een vrij verwarrende zin. je wilt het verschil weten tussen HDMI en Component?

HDMI is de beste manier om je HD signalen digitaal naar je tv te sturen ook je geluid gaat via de stekketje digitaal naar je tv of reciever. Over dit stekkertje kan je de hoogste resolutie (1080p) verzenden.

Component zijn de rode, blauwe en groene tulpstekkertjes waarmee je een HD signaal analoog naar je tv verzend. Hier gaat geen geluid doorheen, dit moet via een andere kabel. Vanwege kopieerbeveiligingen kan dit stekkkertje ook geen 1080p signaal overbrengen naar je tv. Wel 720p en 1080i.

HDTV is geen stekkertje maar is een tv die HD (High Definition) signalen kan weergeven.

Vooral jouw vraag over HDTV:
wat is verder het verschil in beeld kwaliteit ik zie namelijk geen verschil tussen de 3?
geeft mij aan dat je geen idee hebt waar je over praat, en dat je dus ook niet component en HDMI naast elkaar hebt gezien. Maar ach het zal me een worst zijn: het verschil tussen HDMI en Component bij 720p of 1080i signalen zou niet heel erg zichtbaar moeten zijn voor het menselijk oog. Feit blijft wel dat HDMI volledig digitaal is en dat dit de voorkeur verdiend bij digitale televisies. Daarnaast kan HDMI, zoals reeds gemeld 1080p signalen verzenden. dit is vooral handig bij Blu-Ray films en spellen welke op 1080p draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Voor iemand die online gamed is de ps3 overigens goedkoper. Reken maar uit, bij de 360 komt er nog een live abo van 4/5 jaar (je mag verwachten dat een console zolang meegaat) erbij komt, oftewel 240/300euro. En dan heb je nog geen eens een blu-ray speler ed.

*einde verkoop-praatje :*) *

Ik heb de 1.81 firmware update geinstalleerd en die rgb-optie bij display settings eens op full gezet. Zwart was nog nooit zo zwart, ziet er echt mooi uit nu! 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Reemster op 16-06-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 20:51:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ thx Philip dat ga ik nu uit proberen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Heb heel wat HDTV spul 8)

Ik dacht dat ik langer moest wachten totdat men hiermee aankwam :X
Laat even weten of HDTV ook werkt bij jou, ik nog heb geen HDTV content. Zal morgen ook wat posten om beeldkwaliteit beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Laatst online: 09-09 21:54
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:37:

heb alles gedaan en het werkt inmiddels, het was even zwoegen maar nu werkt streaming bij bijna alles :p wil je even bedanken Philip, voor al je moeite. Die mag zeker in de topic start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:27:
Even een vraagje, ik wil toch maar zo'n RGB Scart kabel aanschaffen na alle positieve berichten gelezen te hebben over de verbetering van de beeldkwaliteit.
Klopt het dat Sony geen officiële PS3 RGB kabel heeft? Wie kan in dat geval een goed merk en een (online)winkel verwijzen, of voldoet een no-name kabel ook? Ik zie bijv. dat de Wii wel een officiële RGB kabel heeft uitgebracht...
Ik heb sinds gister ook een PS3 ( *O* ) en aangesloten op een normale trinitron buis (SD tv dus) via mn oude PS2 Scart/RGB kabel van merk null, en het beeld is magnifiek. Dus je kunt gewoon bij de MM een willekeurige PS2 scart RGB kabel kopen, die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:37:
[...]

Ik heb sinds gister ook een PS3 ( *O* ) en aangesloten op een normale trinitron buis (SD tv dus) via mn oude PS2 Scart/RGB kabel van merk null, en het beeld is magnifiek. Dus je kunt gewoon bij de MM een willekeurige PS2 scart RGB kabel kopen, die werkt perfect.
Ik heb ook ooit een andere kabel voor mijn PS2 gekocht omdat DVD's groen waren. Is die kabel dus ook te gebruiken bij de de PS3? En geeft deze beter beeld dan de standaard meegeleverde kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Sinds eergisteren ook hier een PS3 en geen spijt van :9 Gelikt apparaat. Sony heeft er goed nagedacht en ook voor videoplayback is het met firmware 1.80/1.81 allemaal perfect.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Ik heb ook ooit een andere kabel voor mijn PS2 gekocht omdat DVD's groen waren. Is die kabel dus ook te gebruiken bij de de PS3? En geeft deze beter beeld dan de standaard meegeleverde kabel?
Als dat een Scart-RGB kabel is dan geeft dat beter beeld dan de standaard meegeleverde kabel ja.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:12:
[...]

Dat is juist de kabel die je NIET moet hebben :) Dat is een default scart AV kabel. Veel ps2 scart kabels hebben die gecombineerd: je hebt dan een schakelaartje op de kabel zitten die je kunt schakelen tussen RGB en AV. Met RGB zijn de dvd's groen op de ps2 met av niet, Dus als jij een scart kabel hebt die groene dvd's gaf, dan moet je die kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Rock Band - New Information From Game Informer #1
--------------------------------------------------------------------------------

- One disk with 4 separate campaigns. Guitar, Drum, Bass and Vocal. Each can be played on its own from start to finish, in addition, a full band game is designed to allow for one huge co-op playthrough.

- Will feature full support for four player online play on both 360 and PS3. Any combination of on/offline play will work and each player can pick their own difficulty setting.

- Flexible community system will allow you to find bandmates anywhere in the world

- There will be a way for you to share your band's triumphs with the world, but the details are still under wraps.

- Musical fret-boards are now transparent so you can see more of the background visuals. Guitar is on the left side of the screen, Bass on the right and drums down the middle. Vocals scroll from right to left along the top of the screen.

- Guitars and Bass now have 10 frets. 5 for the regular sections of the game and 5 for the newly designated solo sections.

- Whammy bar is back as is the tilt to activate rock band's version of star power

- there is a five way switch on the guitar that allows for 5 different self-applied effects to the sound.

- Singing is now more in depth. There is a phoneme detector that will pick up individual vowels and consonants you say. Build up enough highly judged phrases and you'll be able to sing free-form. If you do well enough in free-form, then you'll trigger the vocalist's version of star power.

- Microphone doubles as a tambourine on many songs to combat super long guitar solos where the singer doesn't have much to do.

- Drums are apparently insane. You use actual sticks and hit one of four colored pads in front of you, in addition to a kick pedal attached to the drumming unit. Drummers will also have the ability to do fills etc. in their own little free-form section, do well and you'll trigger the drummers version of star power.

- If one person fails, the whole band does not fail, their section simply turns gray and they have to sit out the rest of the song unless one your band mates initiates star power, which will bring you back into the fold.

- If all bandmates can reach the end of a song, you'll be greeted with one huge free-form jam session.

- There will be a character creation system, and you can create multiple avatars that play different instruments.

- Four themed clothing stores in addition to licensed guitars and pedals and other rock paraphernalia.

- A full set of mo-cap stage movements have been added for each instrument. You can decide whether your vocalist moves like Axel Rose, or stands his ground like Clapton.

- 40 performance venues planned

- All peripherals will be unique to each platform. This isn't the developer's decision. Apparently MS peripherals require special circuit boards.

- You'll be able to craft your own band logo

- The HUD in the screens isn't final but is a good indication of what you can expect

- 4 songs announced in the article, not sure if this is new or old but whatever.
Weezer - Say It Ain't So - Original Master Track
Black Sabbath - Paranoid - Original Master Track
The Who - Won't Get Fooled Again - Original Master Track
Nirvana - In Bloom - Original Master Track

INSTRUMENT DESCRIPTIONS

Sorry I can't post photos so my descriptions will have to suffice

Guitars/Bass

Guitars are an exact 3/4 replica of a Fender Strat.

Xplorer guitars will work for 360 owners, but you may not be able to pass on all the new stuff this model has.

Five familiar buttons near the top of the neck, five buttons near the body of the guitar. You will use these new buttons during specially designed solo sections using ONLY hammer ons and pull offs, no having to worry about your strum bar. Signature Fender 5-way switch has been added. By shopping at the in game store you'll be able to purchase several virtual effects pedals such as Flange, Wah, Chorus and Echo. These can be applied during your song by setting the 5 way switch to the desired effect.

Microphone

There will eventually be a Rock Band branded Mic

Other USB mics will be supported, but Harmonix will probably NOT allow the use of the 360 headset due to its low fidelity. Mics will be usable as tambourines during certain songs.

That's all for mics!

DRUMS

The picture of the drum peripheral in the mag is not final.

It consists of four pads, a kick pedal and legs for the enire unit to stand on. Think of it as a TV dinner tray stand only cooler

Leftmost pad (red) is your snare drum, everything else doubles as toms and cymbals depending on the song.

A set of real wooden drum sticks will ship with the unit.

A piece of the stand can be taken off so that the unit can sit lower, or on a coffee table.

There is a kick pedal

If you play drums in this game on hard or expert, then you're really playing the drums. Apparently you could sit down at a real set and play the same songs.

THAT'S ALL SHE WROTE

Sorry for spelling and grammar. Was doing this while doing work.
Bron: neogaf.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die met Tversity aan de gang zijn gegaan, hier nog wat tips om hogere beeld kwaliteit te krijgen:

Open profiles.xml en vervang mpeg16 door mpeg2 in het config gedeelte voor de ps3 (mpeg16 staat aantal keren genomend).

Open config.xml en wijzig de waarde voor videoCompressionRatio naar bijvoorbeeld 5.

Met deze settings hebben ik hoog genoeg kwaliteit. Je kan verder nog een aantal zaken wijzigen maar waren voor mij niet nodig:

bitrate="8000000" verhogen in config.xml

In de settings van tversity applicatie zelf:
- Optimazation for quality
- Connection speed wired 100m
- Connection qualilty excellent
- Compression minimum
- Max video resolution 1280x720 of 1920x1080 als je hd ready of full hd tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:23:
[...]

Dat is juist de kabel die je NIET moet hebben :) Dat is een default scart AV kabel. Veel ps2 scart kabels hebben die gecombineerd: je hebt dan een schakelaartje op de kabel zitten die je kunt schakelen tussen RGB en AV. Met RGB zijn de dvd's groen op de ps2 met av niet, Dus als jij een scart kabel hebt die groene dvd's gaf, dan moet je die kabel gebruiken.
Werkt dit met elke TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

swopdark schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:17: Daarnaast kan HDMI, zoals reeds gemeld 1080p signalen verzenden. dit is vooral handig bij Blu-Ray films en spellen welke op 1080p draaien.
Voor 1080P signalen heb je geen HDMI nodig, dit werkt ook via VGA. De Xbox 360 heeft ook gewoon 1080P output over VGA.

De 360 ondersteund ook gewoon 1080P gaming, hetzij via upscaling, hetzij Native.

Overigens ondersteund Component ook gewoon resoluties tot en met 1080p.

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 17-06-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De meeste HDTV's ondersteunen 1080p alleen over HDMI, dus dan heb je er alsnog vrij weinig aan...

[ Voor 40% gewijzigd door SToRM666 op 17-06-2007 18:53 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.