Wellicht ook handig voor in de Topic Start:
Voor de gene die problemen hebben met gebruik van media servers, of het nog moeten proberen. De volgende opstelling werkt bij mij perfect en kan ik alle films die op mijn PC staan op mijn PS3 afspelen.
-
http://www.tversity.com/home geinstalleerd
- Alle codecs gedeinstalleerd
- ffdshow geinstalleerd
- Bij laatste stap van ffdshow installatie aangeven optie voor video weergeven
- Bij opties voor video subtitles aangevinkt
- Useraccount van tversity service veranderd van LocalSystem naar Administrator
- Eventueel resolution onder settings -> transcoder in tversity aanpassen. Staat bij mij op 720x576, ik heb nog een normale crt breedbeeld.
Voor het afspelen van HDTV / mkv / x264:
-
http://haali.cs.msu.ru/mkv/ Haali medi installeren.
Nu kan ik op mijn PS3 alle videos bekijken die ffshow kan decoden (dat ziijn 99% van alles volgens mij) + HDTV stuff.
Ga nu maar eens uitvogelen hoe ik DVD's die als folder op mijn PC staan normaal kan afspelen op de ps3 zonder steeds de vob bestanden te openen.
Maar goed, met bovenstaande stappen kan ik al mijn divx'jes bekijken inclusief ondertiteling + HDTV stuff. Kan zijn dat HDTV stuff niet lekker draait maar dan is je PC waarschijnlijk te traag om het te processen.
Mocht je nog problemen (niet ondersteund datatype, geen toegang, raar beeld etc) hebben, check dan het volgende:
- Deinstalleer al je codecs en probeer een divx af te spelen, als dit nog kan heb je niet alle codecs gedeinstalleerd. Zoek dus goed rond en wees er zeker van dat je ze hebt verwijderd. Installeerd daarna de laatste versie van ffdshow.
- Zet sharing in Windows Media Player uit!
- Deinstalleer alle andere MediaServers zoals TwonkyMedia
- Probeer tversity (mediaserver.exe) in debug mode te runnen: mediaserver -debug. Als de problemen dan niet meer voorkomen, bijvoorbeeld ondertiteling werkt nu wel, dan moet je de tversity service onder een useraccount draaien met admin rechten, ik heb heb zelf onder Administrator draaien.
[
Voor 43% gewijzigd door
Verwijderd op 16-06-2007 16:49
. Reden: HDTV afspelen toegevoegd + antwoorden op meest voorkomende problemen ]