Het grote mountainbike topic (deel 6) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.518 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

opdatum!!!

Vanmiddag met frisse moed weer begonnen met klooien met de voorderailleur, maar ik vond al vrij snel uit dat het gewoon ECHT niet ging werken, despite alle how-to's en aanmoedigingen...dus om half 5 maar op de bike gestapt en op t kleine blad naar de fietsenmaker getuft...gast in mijn beste frans uitgelegd wat er aan de hand was...en ik had mazzel, EINDELIJK...15 minuten wachten en het zou klaar zijn (waarbij t normaal zo is dat je 2 weken moest wachten voor je fiets klaar was vertelde ie er nog bij...tsja, het zal wel, hij wou er iig nu wel ff naar kijken).

Dus ik er uiteraard bovenop staan om te kijken hoe hij in 15 minuten ging doen wat mij al 3 dagen niet lukte :P . Moet zeggen dat ik een ernstige grijns op mijn gezicht toverde toen ie na 20 minuten zei dat dit idd een kutklus was :D . Hij vertelde dat het in feite lag aan het materiaal wat gebruikt was. Het probleem zou m zitten in het feit dat de shifter geschikt was voor 9 versnellingen oid, en de derailleur maar voor 3 (ik heb t niet 100% begrepen, daarvoor ging ie te snel met zijn frans). iig zorgde dat ervoor dat het extreem lastig was om m goed af te stellen. verder vond ie het een puike fiets, maar die voorderailleur was bagger, waarop ie nog ff wees op een giant met complete XT afmontage terwijl ie zei: "c'est pas necessaire de acheter XT, mais ton derailleur est vraiment malade"... dus :D

Naja, na 25 minuten sleutelen deed ie het zo ongeveer ok, kan m met beetje moeite nu op grote blad zetten, en krijg m ook vrij aardig op t kleine blad (behalve als ie op t grootste blad achter staat..naja). We kijken het eerst dus wel een paar ritten aan, en als het dan echt bagger blijkt te zijn dan gaan we de fabriek van Kelly's maar eens een mailtje sturen dat ze fatsoenlijker onderdelen gaan gebruiken, en wellicht eens kijken naar ander spul voor de voorderailleur.

T mooiste was iig dat ie na 30 minuten de fiets in mijn handen drukte, en ik vroeg, wat kost dat? "Pour vous monsieur, just une bonne weekend"... :D , chill :D

/soap :+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

mooi dat het gelukt is iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

cool kamstra. Jammer dat het kennelijk toch allemaal niet optimaal is. Maar als het frame etc je bevalt staat niets je in de weg om in de nabije toekomst al dan niet tweedehands andere derailleur/shifters te halen. Zou eigenlijk niet moeten maar ja.

ik heb vandaag testrondje op mijn verbouwde racer gedaan (zie ander topic) en schakelt als een zonnetje. Het kan dus wel dat zelf klussen :p

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Jazzper schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:25:
cool kamstra. Jammer dat het kennelijk toch allemaal niet optimaal is. Maar als het frame etc je bevalt staat niets je in de weg om in de nabije toekomst al dan niet tweedehands andere derailleur/shifters te halen. Zou eigenlijk niet moeten maar ja.

ik heb vandaag testrondje op mijn verbouwde racer gedaan (zie ander topic) en schakelt als een zonnetje. Het kan dus wel dat zelf klussen :p
Nja idd, ik vind het wel behoorlijk ruk van kelly's dat ze die afmontage dus kennelijk niet zo nauw nemen en checken..want dit was met simpel schakelen meteen aan het licht gekomen..maar ja. Eerst maar eens flink los gaan binnenkort, en als ik idd echt last er van heb dan ga ik wel eens op zoek naar een vervanger, al denk ik dat ik dan eerst nog ff pissig in de telefoon klim richting kelly's :P

Naja, het is hier nu noodweer, dus de fiets staat veilig opgeborgen..hopen op beter weer morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
maartend schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 15:57:
[...]

Setje wielen kopen?

50 ballen, mogen ze weg.
heb al eens setje XT voor 50 euro op het oog... maar toch bedankt voor het aanbod :)

heb het wiel zo goed mogelijk rechtgetrokken, 1 spaak die was uitgerekt vervangen 3 van de 12 gare nippels vervangen. Ben er ook meteen achtergekomen dat het lagerwerk zo gaar is omdat er aan de linkerkant 1 kogeltje ontbreekt en aan de rechterkant 3 -O-

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@kamstra, das mooi, duidelijk nog een 'echte' fietsenmaker die zijn vak verstaat en hart voor de zaak heeft.
Op deze manier verzekerd hij zich er wel van dat iemand snel bij hem terugkomt, zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
GoldenSample schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:03:
@kamstra, das mooi, duidelijk nog een 'echte' fietsenmaker die zijn vak verstaat en hart voor de zaak heeft.
Op deze manier verzekerd hij zich er wel van dat iemand snel bij hem terugkomt, zoals het hoort!
was er vergeten op te reageren, maar dat dacht ik inderdaad ook toen ik het las! voor vaste klanten doen ze zoiets ook wel bij mijn LBS maar tegen wildvreemden zijn ze toch wat star... bij een andere shop hier in de buurt zijn ze altijd heel soepel en ze hebben ook echt lol in hun werk maar ze hebben het daar wel vaak zo druk dat je niet meteen aan de beurt bent. Iets over oorzaak en gevolg ;)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
McGryphon schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 22:16:
[...]

was er vergeten op te reageren, maar dat dacht ik inderdaad ook toen ik het las! voor vaste klanten doen ze zoiets ook wel bij mijn LBS maar tegen wildvreemden zijn ze toch wat star... bij een andere shop hier in de buurt zijn ze altijd heel soepel en ze hebben ook echt lol in hun werk maar ze hebben het daar wel vaak zo druk dat je niet meteen aan de beurt bent. Iets over oorzaak en gevolg ;)
Ach, de meeste fietsenmakers hier in de buurt houden toch even rekening met waar de fiets vandaan komt. Als het een vaste klant is dan kan het bijna altijd gelijk, maar als het een "internetfiets" is of een fiets van een prijsstunter uit de buurt dan krijg je uiteraard minder service en moet je gewoon tot het einde van de middag of de volgende dag wachten.

@ Goldensample

Een fietsenmaker wil graag dat mensen bij hem terug komen vanwege zijn goede werk en service, maar als mensen voor 2 euro minder al spullen gaan bestellen op internet en bij hem komen om het te laten monteren dan moet je je toch afvragen of deze mensen wel service willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Zo, gister m'n nieuwe cube ltd cc limited opgehaald _/-\o_
Toch wel enige vooruitgang op m'n ongeveer 14 jaar oude koga miyata explosion met Marzochi xcr voorvoork uit het jaar 1996 ..........
Damn wat fietst dat soepel en wat gaat dat strakker de bocht om, schijfremmetjes pakken ook lekker gecontroleerd aan. Een stuk beter dan m'n xt v-brakes op de koga.
Ga zo ff met een m8 wsl. naar schoorl het rondje ff fietsen, ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik zou me als fietsenmaker fucked up voelen als er weer een Red Bull of Decathlon dodo bij je binnenkomt, maar.... anno 2007 moet je toch maar eens gaan bekijken waar je heen wilt. Je gaat het verliezen als je tegen internet wilt concurreren en/of stug blijft doen tegen dat soort klanten. Volgens mij, maar ik heb er geen verstand van, moet je anno nu eens over je bedrijfsvoering na gaan denken en misschien meer gaan richten op service enerzijds (en dus ook lui die bij je komen, reken er gewoon geld voor) en misschien dan de wat exclusievere racertjes anderzijds. Die koop je minder snel op internet. En types zoals wij kopen op internet maar er zijn nog hele massa's die dat echt niet doen hoor.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Jazzper schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:38:
Ik zou me als fietsenmaker fucked up voelen als er weer een Red Bull of Decathlon dodo bij je binnenkomt, maar.... anno 2007 moet je toch maar eens gaan bekijken waar je heen wilt. Je gaat het verliezen als je tegen internet wilt concurreren en/of stug blijft doen tegen dat soort klanten. Volgens mij, maar ik heb er geen verstand van, moet je anno nu eens over je bedrijfsvoering na gaan denken en misschien meer gaan richten op service enerzijds (en dus ook lui die bij je komen, reken er gewoon geld voor) en misschien dan de wat exclusievere racertjes anderzijds. Die koop je minder snel op internet. En types zoals wij kopen op internet maar er zijn nog hele massa's die dat echt niet doen hoor.
Je helpt ze uiteraard wel, maar niet meteen wat je met vaste klanten regelmatig wel doet. Ook reken je meer aan mensen met van die prijsstunter/internetfietsen.

Charrel waar heb je je fiets vandaan, aangezien je uit Castricum komt?

[ Voor 3% gewijzigd door harry64 op 27-05-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

harry64 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:41:
[...]

Je helpt ze uiteraard wel, maar niet meteen wat je met vaste klanten regelmatig wel doet. Ook reken je meer aan mensen met van die prijsstunter/internetfietsen.

Charrel waar heb je je fiets vandaan, aangezien je uit Castricum komt?
Heb hem gehaald bij kroone-liefting, wel iets duurder dan bij bv. bike2build online. Maar heb hem via m'n fietsplan van m'n werkgever. Dus dan valt het alles mee, ze maakten hem gelukkig zaterdag nog ff snel klaar want die zaak is wat groot geworden en in de communicatie schort het er nogal is heb ik de afgelopen 2 weken gemerkt..... Ik was iig erg blij met ze dat ze het zaterdag net voor 17:00 nog even gefixed hebben voor me. Maar de afhandeling had iets beter gekund.
Ze hebben wel een hoop staan en hebben er ook redelijk wat verstand van.

We komen net terug uit bergen/schoorl, net ff het mountainbike rondje gefietst.
>:) damn, wat is dat toch eigenlijk vet. Zonde dat ik dat nu pas weer oppak!
M8 van me was mee op m'n oude fiets, die kon het moeilijk bijbenen dus ik moest regelmatig ff wachten (sry Vlorp ;) ) Cube bevalt echt goed, heb natuurlijk wel een tijd niet gefietst dus heb wel wat ontwikkelingen gemist. Maar de vooruitgang van een marzocchi xcr uit '96 en een rockshox reba merk je dus echt wel... veerweg genoeg _/-\o_
Nu alleen nog beetje werken aan de conditie deden nu zonder de rustpauzes meegerekend ongeveer 1u en 18minuten over het parcour, zou ik dat alleen fietsen zit ik denk ik rond de 50minuten.
Cubeje is erg lekker stabiel, bandjes doen het ook erg goed. Sliden wel redelijk maar is erg onder controlle te houden.
Schijfremmen zijn wel ingeremd nu 8) alleen slepen wel regelmatig aan met zand en dergelijke ertussen, daar moet ik nog even aan wennen.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 27-05-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

charrel schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:15:
[...]

Schijfremmen zijn wel ingeremd nu 8) alleen slepen wel regelmatig aan met zand en dergelijke ertussen, daar moet ik nog even aan wennen.
dat weerhoudt mij er nog steeds van om schijfremmen te nemen, als ik ergens een hekel aan heb is als er iets piept/schuurt/kraakt tijdens het fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
charrel schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:15:
[...]

Heb hem gehaald bij kroone-liefting, wel iets duurder dan bij bv. bike2build online. Maar heb hem via m'n fietsplan van m'n werkgever. Dus dan valt het alles mee, ze maakten hem gelukkig zaterdag nog ff snel klaar want die zaak is wat groot geworden en in de communicatie schort het er nogal is heb ik de afgelopen 2 weken gemerkt..... Ik was iig erg blij met ze dat ze het zaterdag net voor 17:00 nog even gefixed hebben voor me. Maar de afhandeling had iets beter gekund.
Ze hebben wel een hoop staan en hebben er ook redelijk wat verstand van.

We komen net terug uit bergen/schoorl, net ff het mountainbike rondje gefietst.
>:) damn, wat is dat toch eigenlijk vet. Zonde dat ik dat nu pas weer oppak!
M8 van me was mee op m'n oude fiets, die kon het moeilijk bijbenen dus ik moest regelmatig ff wachten (sry Vlorp ;) ) Cube bevalt echt goed, heb natuurlijk wel een tijd niet gefietst dus heb wel wat ontwikkelingen gemist. Maar de vooruitgang van een marzocchi xcr uit '96 en een rockshox reba merk je dus echt wel... veerweg genoeg _/-\o_
Nu alleen nog beetje werken aan de conditie deden nu zonder de rustpauzes meegerekend ongeveer 1u en 18minuten over het parcour, zou ik dat alleen fietsen zit ik denk ik rond de 50minuten.
Cubeje is erg lekker stabiel, bandjes doen het ook erg goed. Sliden wel redelijk maar is erg onder controlle te houden.
Zo das een beste tijd :+ , je hebt het gelukkig wel droog gehouden op een paar spatten na. Kroone is inderdaad een gigantische zaak geworden maar ze hebben lekker veel op voorraad dus je kunt er eigenlijk voor elk type mtb terecht. Ook mooi dat ze meewerken met je fietsplan (staat ergens in de regels dat als je een mtb koopt je deze moet afmonteren met een drager en spatborden enz.), scheelt toch weer +/- 30%.

(Ik woon zelf trouwens in Egmond)
The_Scarabial schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:20:
[...]

dat weerhoudt mij er nog steeds van om schijfremmen te nemen, als ik ergens een hekel aan heb is als er iets piept/schuurt/kraakt tijdens het fietsen
Heb ik zelden last van bij droog weer, heb xtr schijfremmen. Met nat weer willen ze wel aanlopen ja, maar dat doen V-brakes ook.

[ Voor 8% gewijzigd door harry64 op 27-05-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anders moet je Hope Floating discs nemen: kost wat maar je remmen lopen nooit meer aan (mits ze een beetje afgesteld zijn) en het weegt echt serieus geen drol :)
nieuwe wielen komen waarschijnlijk tussen nu en een week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

idd hele schappelijke fietsenmaker, hij zag er echt uit als zo'n norse kutfransoos, en hij mopperde ook aardig op mijn bike toen het niet meteen lukte, maar al met al was het toch wel een schappelijke vent :P

Ws. hielp t ook wel dat ik niet doorging met Engels zoals ik normaal doe, want ik zag aan m dat ie er echt geen fuck van begreep, dus dan maar in mijn beste Frans beetje praatje maken.. :+
En idd, als ik weer wat heb ga ik er zo weer heen, want service is me prima bevallen, dus zo komen ze wel aan nieuwe klanten :)
Stonden me ook dure fietsjes, damn :o , in NL zouden ze dat spul echt niet zo meer in de etalage durven te zetten volgens mij, alleen al aan de voorkant stonden een stuk of 8 bikes die een gezamenlijke waarde van 40k hadden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
kamstra schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:32:
Stonden me ook dure fietsjes, damn :o , in NL zouden ze dat spul echt niet zo meer in de etalage durven te zetten volgens mij, alleen al aan de voorkant stonden een stuk of 8 bikes die een gezamenlijke waarde van 40k hadden :X
moet je maar eens langsrijden bij Kivada Middelrode, ze hebben daar alle specialized S-Works modellen op een rijtje staan... en de losse frames hangen erboven :+

[ Voor 34% gewijzigd door McGryphon op 27-05-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

McGryphon schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:34:
[...]

moet je maar eens langsrijden bij Kivada Middelrode, ze hebben daar alle specialized S-Works modellen op een rijtje staan... en de losse frames hangen erboven :+
ik zou dat in NL echt niet aandurven als fietsenmakert, veel te link. 1 steen door je ruit en je bent verdomde veel pieken lichter. Hier in Luxoland kan je snachts de deur nog open laten staan, staan ze er de volgende dag nog allemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Middelrode is niet echt een metropool en er gaan rolluiken voor bij sluitingstijd, dus het valt nog mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

harry64 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:22:
[...]
Zo das een beste tijd :+ , je hebt het gelukkig wel droog gehouden op een paar spatten na. Kroone is inderdaad een gigantische zaak geworden maar ze hebben lekker veel op voorraad dus je kunt er eigenlijk voor elk type mtb terecht. Ook mooi dat ze meewerken met je fietsplan (staat ergens in de regels dat als je een mtb koopt je deze moet afmonteren met een drager en spatborden enz.), scheelt toch weer +/- 30%.

(Ik woon zelf trouwens in Egmond)
Stond in mijn voorwaarden iig niets over in over spatborden enz, ze vielen alleen over m'n slot :(
Heb nu gewoon m'n slot opgegeven wat de verzekering voorschrijft voor m'n motor.
Neem aan dat die ook wel aan m'n fietsverzekering gekoppeld kan worden, iig met slot gaat ie de 12,5kilo niet meer redden :+
Tijd kan wel wat vanaf, maar zit nu met een rechterknie die niet gewillig is. Moet woensdag ook voor een consult + foto's in het ziekenhuis voor dat knietje......
Heb tijden hard gelopen, sinds 10 jaar echt niet meer serieus gefietst ( alleen maar gelopen ).
Dus die tijd zal met rasse schreden beter worden, zeker als vlorp gewoon ontbijt en niet na de eerste klim al als pudding verder rondfietst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

terwijl knie stukken minder belast wordt bij fietsen. Tenminste: anders. Veel hardlopers stappen over op fiets als knie aan gort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Jazzper schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:18:
terwijl knie stukken minder belast wordt bij fietsen. Tenminste: anders. Veel hardlopers stappen over op fiets als knie aan gort is.
Als je knie aan gort is moet ie eerst (gedeeltelijk) herstellen voordat je weer goed kan fietsen, heb een tijdje weinig gefietst ivm osgood-schlatter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Knie wil nog wel eens aan gort gaan bij notoire krachttrappers. Een te zware versnelling is niet best voor het kniegewricht. Fietsen is een cyclische beweging en daarbij hoeven de klappen van het hardlopen niet bij te worden opgevangen. Wat dat betreft kun je in het algemeen redelijk stellen dat fietsen minder slecht is voor de knietjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
het is minder slecht voor de knieën, dat wel. Maar met gare knieën gaat fietsen niet goed, geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja het was ook niet chargerend naar McG bedoeld overigens ;)
En dat osgood (notgood) gebeuren is natuurlijk ook niet echt standaard en dus niet meegenomen in mijn theorietje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
osgood-schlatter is op mijn leeftijd niet echt abnormaal hoor ;)
maar hardlopers zullen niet snel overstappen op fietsen omdat ze dat hebben, dat klopt :P
maar andere knieproblemen zijn ook niet goed bij het fietsen, lees "trainingstechnieken&lichamelijke verzorging" op het mtb.nl forum maar eens door ;)
verder klopt het wel wat je zegt, veel mensen die niet meer kunnen hardlopen door hun knieën kunnen nog wel fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

McGryphon schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:37:
het is minder slecht voor de knieën, dat wel. Maar met gare knieën gaat fietsen niet goed, geloof me.
Daarom stel ik het ook in het algemeen, heb zelf als puber ooit ook osgood-schlatter gehad. Verder sport ik al een jaar of dertig waaronder periodes op behoorlijk niveau en op veel verschillende sporten met alle verschillende bijkomende blessures. Weet wel ongeveer wat wel en niet gaat met de diverse ledematen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Lijkt erop dat ik m'n fully frame (Giant NRS) ga verkopen. Heb via een bekende een nieuwe GT Zaskar :9~ op de kop getikt voor een schijntje. Niet dat de fully niet bevalt, maar heb altijd al een GT willen hebben. En 2 fietsen gaat me wat te ver op het moment.

[ Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 27-05-2007 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
KeX schreef op zondag 27 mei 2007 @ 17:27:
[...]

Daarom stel ik het ook in het algemeen, heb zelf als puber ooit ook osgood-schlatter gehad. Verder sport ik al een jaar of dertig waaronder periodes op behoorlijk niveau en op veel verschillende sporten met alle verschillende bijkomende blessures. Weet wel ongeveer wat wel en niet gaat met de diverse ledematen. ;)
Ach so ;)
dan is het dus zaak jou niet kwijt te raken hier, als iemand een blessure heeft kan jij zeggen hoeveel pijn het doet :D

maar verder: gaat er nog iemand rijden in Oss komende zaterdag met de beneluxcup? Ik waarschijnlijk wel, maar weet het nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Op Canadian cyclist stonden dikke foto's van de world cup in Offenburg van afgelopen weekeinde. Wat een enorme smeerboel was het daar. Ook trouwens om op het standaard materiaal item terug te komen. Ook in deze situatie moet alles blijven draaien en blijven schakelen. Het argument van licht zijn is niet meer een issue met een kilo of wat aan drek op je bike. ;)

Fijne afdaling:

Afbeeldingslocatie: http://www.canadiancyclist.com/races07/offenburg/parttwo/images/_DSC0118.jpg

Wereld en olympisch kampioen Absalon met een paar kilo plaatselijke klei aan zijn klimrek:

Afbeeldingslocatie: http://www.canadiancyclist.com/races07/offenburg/parttwo/images/_DSC0338.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

waarom fietsen die wedstrijdrijders nog niet met fully's? te veel energie verlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

GT Zaskar.. nice...! pics!

en ove fullies: denk het. Voor mij ook geen fully, misschien ooit als ik aan heli-drops downhill doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
The_Scarabial schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:01:
waarom fietsen die wedstrijdrijders nog niet met fully's? te veel energie verlies?
Ze doen het soms als het parcours daar om vraagt.

reden voor niet;
idd te veel energieverlies
hoger gewicht
stijfheid is toch minder.
gevoeliger voor pech onderweg (maar dat valt wel mee)
eigenwijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Sven Nijs reed vorige week op een parcours als Apeldoorn gewoon met de volledig stijve Colagno fiets. En daar zat toch ook een redelijke wortelafdaling en wat korte hobbel/draai/keer stukjes in.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=MEGJQDSY

Die is van het veldrijden niet anders gewend natuurlijk. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door KeX op 28-05-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Eh Kex,,, ik zie toch echt een geveerde voorvork, of heeft dat plaatje niets te maken met je zin ervoor?
en pssst wil je colnago goed spellen, anders zullen de fietsgoden je lekke banden bezorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Jazzper schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:18:
jup, m'n vader het zelfde, alleen kreeg hij geen blessures bij het hardlopen maar is hij een keer gruwelijk hard gestuiterd op huur schaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Jazzper schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:47:
Eh Kex,,, ik zie toch echt een geveerde voorvork, of heeft dat plaatje niets te maken met je zin ervoor?
en pssst wil je colnago goed spellen, anders zullen de fietsgoden je lekke banden bezorgen!
Fout gespeld. :X Ai.

Maar geloof me, deze vork en de rest van de fiets heb ik van dichtbij bekeken, was bij die wedstrijd, en hij leek me toch echt ongeveerd. Hier beter te zien:

Afbeeldingslocatie: http://lh4.google.nl/image/jakob.brons/RlHmW6m_G8I/AAAAAAAACYU/ZKDdeYSBGJU/IMG_0041.JPG?imgmax=640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oh ja verrek! Komt denk ik omdat de geometrie van de fiets niet mag veranderen dat ze wat langer en groter zijn dan die ik gewend ben van oldskool mtb's. Ziet er wel snel uit die fiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Dat is een gewoon een vaste Pace-achtige plastieken voorvork ja. Heeft Nijs gewonnen? Hij zou ze toch serieus klop moeten kunnen geven als hij het gashendeltje even goed open draait lijkt me... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Brentjens, Nijs en Van Houts hebben het grootste deel van de wedstrijd met zijn 3-en gereden. Uiteindelijk hebben Bart en Sven om de 1e plaats mogen sprinten. Schat op het moment in de lage landen Brentjens, Meirhaege en zeker Paulissen van minimaal hetzelfde niveau als Nijs op de mtb. Gisteren in Offenburg heeft Nijs daarentegen erg knap gereden vanuit achterin het startveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Jazzper schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:47:
Is volgens mij zo Pace ding, of anders kan dal eook nog wel.

Maar volgens mij toch echt ongeveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Jazzper schreef op maandag 28 mei 2007 @ 14:11:
GT Zaskar.. nice...! pics!

en ove fullies: denk het. Voor mij ook geen fully, misschien ooit als ik aan heli-drops downhill doe ;)
ff wachten nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Gvd :/ Paar keer m'n Single Digit 5 remmen los gehaald om het wiel eraf te halen maar nu krijg ik hem niet meer goed ingesteld :/ Het remblokje loopt aan met alles op dezelfde positie (veerkracht afsteller en kabel) en als ik de veerkracht afstellerniet 100% aandraai aan de kant waar het aanloopt dan staat de hele bande aan die kant veel schever :/ Wie kan mij wat tips geven?

Edit: hmmm...sowieso zat m'n velg blijkbaar niet helemaal recht in de vork :P Maar nu nog loopt de velg niet 100% recht (golft een heel klein beetje) en volgens mij hoor ik de remmen heeeeeel af en toe pulserend aanlopen maar zo licht dat hij zelfs in de lucht niet zichtbaar wordt afgeremd.

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 28-05-2007 21:52 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Skoezie, ook mooie keuze! ;)
Ben je al wat meer aan het trainen?

Gave pics hierboven, kan me voorstellen dat een wedstrijdrijder het liefste zoveel mogelijk contact heeft met de ondergrond.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Harmen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:42:

Gave pics hierboven, kan me voorstellen dat een wedstrijdrijder het liefste zoveel mogelijk contact heeft met de ondergrond.
Als je zoveel mogelijk contact wilt hebben met de ondergrond heb je vering nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 28 mei 2007 @ 22:42:

Kom op het moment niet veel verder dan 1x per week een km of 50 helaas. Maar komt wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
even een vraagje tussendoor:

Wat vinden jullie het fijnst, alleen voorvering of beide wielen geveerd?

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:35:
even een vraagje tussendoor:

Wat vinden jullie het fijnst, alleen voorvering of beide wielen geveerd?

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit...
Leuk, zo'n vraagje

Wees eerst eens wat specifieker; voor waar heb je het nodig, wat voor rijder ben je, wat wil je berieken.

Eerst zelf aan de slag ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Ik was gewoon benieuwd naar jullie voorkeuren. Zelf heb ik alleen een geveerde voorvork (giant terrago 2007) en ik vind dat prima. Een vriend van mij heeft dan weer een dubbel geveerde fiets en dat vind ik dan ook wel weer lekker rijden al heb ik het gevoel dat ik wat kracht verlies door die achtervering.
Dus ik was benieuwd wat nu de mening is van de MTB'ers hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

T7D_Sneezy schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 14:44:
Ik was gewoon benieuwd naar jullie voorkeuren. Zelf heb ik alleen een geveerde voorvork (giant terrago 2007) en ik vind dat prima. Een vriend van mij heeft dan weer een dubbel geveerde fiets en dat vind ik dan ook wel weer lekker rijden al heb ik het gevoel dat ik wat kracht verlies door die achtervering.
Dus ik was benieuwd wat nu de mening is van de MTB'ers hier
ligt er een beetje wat je intenties zijn. Wil je zo comfortabel mogelijk door het ruigste terrein, dan zou ik gewoon een full suspension nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Laatst online: 12-09 22:28
Een fully zal altijd wat kracht kosten maar er zijn bijna net zoveel verschillende fully's als er mensen zijn. Dus zoals mijn bovenbuurman al zegt is het een afweging wat kost het aan energie (en dus snelheid) en wat levert het me aan comfort op. Dat is een overweging die iedereen voor zichzelf moet maken (bij voorkeur wel ondersteund door het testrijden op een aantal fullys maar daar zijn testdagen erg leuk voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Ik ben van plan om voor de zomer een fatsoenlijke mtb te kopen voor een leuk prijsje (± 350). Nu heb ik dus begrepen dat je voor die prijs beter 2de hands kunt kijken.. dat heb ik dus ook heel veel gedaan. Daarbij heb ik verschillende giants gezien, terrago's en xtc's.

Echter kwam ik net toevallig de volgende MTB tegen.. http://www.eurofair.nl/mountainbike/89
iets boven mijn budget.. echter wel nieuw, met gewoon deore onderdelen... nu wilde ik dus vragen of ik volgens jullie alsnog voor een 2e hands giant xtc of terrago moet gaan.. of toch beter zo een
nieuwe moet kopen.

edit:

gaarne ook commentaar op deze fiets: http://www.eurofair.nl/mountainbike/22/

deze heeft xt afmontage ipv deore.. zal het het verschil waard zijn?

:+

[ Voor 12% gewijzigd door MintyDoerak op 29-05-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Als het totaalgewicht van die eurofair-fietsen zo hoog uitkomt met die afmontage zullen het frame en de wielen ontzettend zwaar zijn... 1x raden waar je het meeste verschil merkt ;)
niet doen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
je raadt me dus aan om voor een 2e hands giant te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat voor wieldoorsnede moet je eigenlijk invullen op een fietscomputer als je velg 26" is en je hebt er nog een dikke band omheen? Zelf opmeten wat de doorsnede inclusief is?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

JT schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 12:42:
Wat voor wieldoorsnede moet je eigenlijk invullen op een fietscomputer als je velg 26" is en je hebt er nog een dikke band omheen? Zelf opmeten wat de doorsnede inclusief is?
Ik heb bij mijn racefiets met mijn cateye altijd gewoon de buitenomtrek gemeten inclusief de band... ik weet niet of dit juist is, maar logisch redenerend lijkt mij dit de enige goede methode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, alleen neemt het iets af als je erop gaat zitten omdat je band neem ik aan niet zo loeihard is dat hij geen mm meegeeft :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

JT schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:07:
Ja, alleen neemt het iets af als je erop gaat zitten omdat je band neem ik aan niet zo loeihard is dat hij geen mm meegeeft :P
Dat is wel waar, maar ik "denk" dat dit verwaarloosbaar is. Als hij aan de ene kant indeukt, zet hij aan de andere kant ietsjes uit.

Anders leg je een lang meetlint op de grond, ga je op fiets zitten en rijdt exact een rondje over het meetlint (je hebt dan wel hulp nodig van iemand die je precies in 1 lijn laat rijden en een ander die exact het punt bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Na nu 3x het rondje in schoorl gefietst te hebben heb ik toch besloten om een wat kortere stuurpen erop te zetten dan de standaard pen van 12cm met en hoek van 6 graden.
Maar wat is het verschil tussen de verschillende merken, is BBB een soort halfords merk of levert dat echt goede producten? Kan ik dan beter voor een ritchey of iets dergelijks gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

n00bs schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:19:
[...]
Anders leg je een lang meetlint op de grond, ga je op fiets zitten en rijdt exact een rondje over het meetlint (je hebt dan wel hulp nodig van iemand die je precies in 1 lijn laat rijden en een ander die exact het punt bepaald.
wat dacht je van krijtstreepje bij ventiel, wiel 1 keer rond, nog een krijtstreep bij ventiel en ertussen meten. Als je dan 1 of 2mm verschil hebt, zie je dat verschil in feite niet terug.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
charrel schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:20:
Na nu 3x het rondje in schoorl gefietst te hebben heb ik toch besloten om een wat kortere stuurpen erop te zetten dan de standaard pen van 12cm met en hoek van 6 graden.
Maar wat is het verschil tussen de verschillende merken, is BBB een soort halfords merk of levert dat echt goede producten? Kan ik dan beter voor een ritchey of iets dergelijks gaan?
BBB maakt wel goed spul, maar voor zoiets als een stuurpen kan je beter Easton of Ritchey nemen. Dat is gewoon beter spul :)
neem iig geen stuurpen van minder dan 7 cm want dat verklooit je stuurgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
MintyDoerak schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:47:
Ik ben van plan om voor de zomer een fatsoenlijke mtb te kopen voor een leuk prijsje (± 350). Nu heb ik dus begrepen dat je voor die prijs beter 2de hands kunt kijken.. dat heb ik dus ook heel veel gedaan. Daarbij heb ik verschillende giants gezien, terrago's en xtc's.
Misschien dit Cannondale offe, dit Trek, niet teveel bieden.
Nog een Trek
Weer een Dale (fully) klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Die eerste C'Dale lijkt me veruit de beste keus. CAAD2 frame, headshok fatty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
De cannondale is iets waardevaster en ook net iets degelijker afgemonteerd maar ook weer wat ouder. De trek 6000 is net wat nieuwer maar wel iets slechter afgemonteerd (daar moet zowieso een nieuwe ketting op).

Maar nog veel belangrijker is dat je de juiste maat hebt. Hiervoor zijn 2 mogelijkheden je gaat naar een fietsenmaker toe en laat hem eraan meten (dikke kans dat dit geld kost als je er geen fiets koopt) of je gaat op internet zoeken naar een gratis programmatje dat dit uitrekend (er zat er een bij wrench science maar die kan ik zo snel niet vinden). Maar de juiste maat fiets is echt belangrijker als wat er allemaal opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

vanmiddag 75 kilometer ongeveer weg getrapt nadat ik als een speer uit school gefietst was.. ben nu wel behoorlijk moe, beetje koppijn en zere kont (kreeg vooral moeie armen btw). maar was toch wel ontspannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Refro schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:46:
De cannondale is iets waardevaster en ook net iets degelijker afgemonteerd maar ook weer wat ouder. De trek 6000 is net wat nieuwer maar wel iets slechter afgemonteerd (daar moet zowieso een nieuwe ketting op).

Maar nog veel belangrijker is dat je de juiste maat hebt. Hiervoor zijn 2 mogelijkheden je gaat naar een fietsenmaker toe en laat hem eraan meten (dikke kans dat dit geld kost als je er geen fiets koopt) of je gaat op internet zoeken naar een gratis programmatje dat dit uitrekend (er zat er een bij wrench science maar die kan ik zo snel niet vinden). Maar de juiste maat fiets is echt belangrijker als wat er allemaal opzit.
Die fietsen zien er niet uit alsof ze heel veel in maat verschillen. En van die trek moet niet alleen de ketting vervangen worden maar ook de voorvork, want het ding wat daar op zit is echt nog geen hond waard, terwijl je zelfs voor een Rock Shox Dart een schaap moet neerleggen en voor een echt goeie voorvork minstens een koe en een geit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Komend weekend ga ik weer 'n keer richting Belgie... Welke plaatsen/routes zijn nu echt aan te raden? Paar weken geleden nog een route in Houffalize gereden (Blauw 5 volgensmij) welke erg goed te doen was, zeker gezien de samenstelling van de groep en de gehuurde bikes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
ik ben er vandaag achtergekomen dat ik via mn werkgever aan een fiets kan komen(fietsplan:d) Ik zit nu te twijfelen tussen een Giant XTC 4 en Gazelle W3. Giant is een kilo zwaarder maar heeft schijfremmen. Daarentegen vind ik de W3 stukken mooier :P Gaarne suggesties.

Giant XTC 4
Omschrijving: Frame: AluxX 6061
Voorvork: RockShox Dart 2 / lockout
Shifters: Shimano Deore
Voor derailleur: Shimano Deore
Achter derailleur: Shimano Deore LX
Crankset: Truvativ
Cassette: SRAM PG950 9Sp 11-34
Remhendels: MPH - Disc
Remmen: MPH - Disc
Naven: Formula Disc
Velgen: Alexrims DP17
Banden: Kenda Kharisma
Zadel: Giant Race
Zadelpen: Giant Aluminium A3
Stuur / Stuurpen: Giant Aluminium A3
Pedalen: VP-992
Balhoofdstel: Integrated FSA
Gewicht +/- Kg: 13.8 Kg.
http://www.izibike.nl/product/1289/Giant_XTC%204

Gazelle W3 (Dual Control)
Frame: Premium Alu 6061 T6
Voorvork: RockShox Dart 3 / lockout
Crankset: Truvativ Firex
Cassette: Shimano Deore 9spd
Remhendels: onbekend
Remmen: V-Brakes (v27d)
Velgen: Shimano WHM 505
banden: Geax suguaro 50-559
Zadel: onbekend
zadelpen:vaste zadelpen Truvativ XR DC (Ø 30,0)
stuur/stuurpen: Truvativ XR Bar
Pedalen: VP-992A
Gewicht +/- Kg: 12.6 Kg.

http://www.gazelle.nl/nl/...idFiets=178&idSegment=25#

[ Voor 69% gewijzigd door MintyDoerak op 30-05-2007 21:24 . Reden: specs toegevoegd voor de luie tweakers :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
doe eens specs posten, tweakers zijn lui dus we willen het niet op hoeven te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

McGryphon schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 15:04:
[...]
BBB maakt wel goed spul, maar voor zoiets als een stuurpen kan je beter Easton of Ritchey nemen. Dat is gewoon beter spul :)
neem iig geen stuurpen van minder dan 7 cm want dat verklooit je stuurgedrag.
Dan wordt het dus een Ritchey van 8 cm, dat is toch alweer 4 cm korter. Met deze krijg ik toch een klein beetje last van m'n onderrug, dus ga ik even een andere pen proberen of dat wat beter zit.
Op zich zit het al stukken beter dan mijn oude koga explosion frame, die was wel erg extreem qua zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Misschien dat het ook helpt om je zadel een paar mm hoger te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MintyDoerak schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:55:
ik ben er vandaag achtergekomen dat ik via mn werkgever aan een fiets kan komen(fietsplan:d) Ik zit nu te twijfelen tussen een Giant XTC 4 en Gazelle W3. Giant is een kilo zwaarder maar heeft schijfremmen. Daarentegen vind ik de W3 stukken mooier :P Gaarne suggesties.

Giant XTC 4
Omschrijving: Frame: AluxX 6061
Voorvork: RockShox Dart 2 / lockout
Crankset: Truvativ
Cassette: SRAM PG950 9Sp 11-34
Remhendels: MPH - Disc
Remmen: MPH - Disc
Naven: Formula Disc
Velgen: Alexrims DP17
Banden: Kenda Kharisma
Zadel: Giant Race
Zadelpen: Giant Aluminium A3
Stuur / Stuurpen: Giant Aluminium A3
Pedalen: VP-992
Gewicht +/- Kg: 13.8 Kg.
http://www.izibike.nl/product/1289/Giant_XTC%204

Gazelle W3 (Dual Control)
Frame: Premium Alu 6061 T6
Voorvork: RockShox Dart 3 / lockout
Crankset: Truvativ Firex
Cassette: Shimano Deore 9spd
Remhendels: onbekend
Remmen: V-Brakes (v27d)
Velgen: Shimano WHM 505
banden: Geax suguaro 50-559
Zadel: onbekend
zadelpen:vaste zadelpen Truvativ XR DC (Ø 30,0)
stuur/stuurpen: Truvativ XR Bar
Pedalen: VP-992A
Gewicht +/- Kg: 12.6 Kg.

http://www.gazelle.nl/nl/...idFiets=178&idSegment=25#
Ik meen vaker gelezen te hebben dat die MPH remmen van Giant niet om over naar huis te schrijven zijn. Daarnaast is de Gazelle een ruime kg lichter, heeft een iets beter vork en volgens mij ook een iets betere crank. Ik zou voor de Gazelle gaan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

McGryphon schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 22:15:
Misschien dat het ook helpt om je zadel een paar mm hoger te zetten?
Dan ga ik toch nog verder voorover of zie ik dat verkeerd?
http://www.bikestudio.nl:80/fietsen/index.php?id=265
Denk dat ik deze maar even haal morgen, of hem bestel 3 cm korter lijkt me al iets comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
charrel schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:12:
[...]

Dan ga ik toch nog verder voorover of zie ik dat verkeerd?
http://www.bikestudio.nl:80/fietsen/index.php?id=265
Denk dat ik deze maar even haal morgen, of hem bestel 3 cm korter lijkt me al iets comfortabeler.
Je gaat dan nog verder voorover maar vaak wordt het probleem met de rug veroorzaakt door een te laag zadel. Je trapt dan ook meer mee met je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Bedankt voor de tip, zal het zondag is even proberen of het dan anders is/ scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Die C'dale Super V's fietsen lekker. Als bevooroordeeld fully hater grijp ik nog wel eens de Super V 4000 van mijn baas als ik tussen de middag brood haal. Rijdt verdomd soepel moet ik zeggen.
Die 1e c'dale is niet mijn steaze. Die Trek's vind ik leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb van Kermit op mountainbike.nl gehoord dat een Super V lekker rijdt, soepel, comfortabel, ook met het ruige werk maar dat het voor ons vlakke land minder is. En een beginnend mountainbiker zal niet meteen de Alpen induiken ;)
Maar Jasper, definieer "rijdt lekker" ;)

[ Voor 8% gewijzigd door McGryphon op 31-05-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 12-09 19:34
Eergisteren ben ik samen met een tiental "getrainde" collega's gaan fietsen. En ik voel het nu nog steeds in mijn kuiten. :+ Een rit van ongeveer 55 km maar bij de eerste noemenswaardige klim moest ik reeds afhaken. En dat was na slechts 10 kilometer aan een gemiddelde snelheid van 27/28 km/u. Te snel voor mij :P Gelukkig kon ik in de afdalingen zeer veel goed maken, zowel off-road als op de verharde stukken. Blijkbaar doet mijn fietsje het op die stukken beter. Maar ik moest telkens teveel energie verbruiken om terug te kunnen aan klampen en had geen tijd om wat te recupereren. Na ongeveer 25 km kreeg ik dan nog krampen in mijn rechterkuit waardoor ik even moest stoppen. Gelukkig was men zo vriendelijk om even verderop te stoppen :D Ik ben zo snel mogelijk terug proberen op te stappen maar na enkele kilometers besefte ik dat de snelheid te hoog lag voor mij. Ik heb dan de rit dan maar uitgereden op mijn tempo 8)
Ik heb wel heel wat schakelproblemen ondervonden. Geen idee hoe dat komt omdat ik daar voordien geen last van had. :? Ook maakt mijn achterste remschijf nu een eigenaardig geluid bij het remmen. Na de afdalingen ging ik altijd keihard in de remmen en ik denk dat de blokjes misschien op zijn.
Wat ik wel zeker weet is dat mijn conditie heel wat beter moet om die mannen te kunnen bijhouden. Maar het is enkel door af te zien en met hen mee te gaan dat ik beter kan worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 31-05-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ok, lekker rijden..

mijn deels terechte vooroordeel (denk ik) is dat zeker de goedkopere tot middensegment fullies waardeloos zijn qua energieoverdracht. Zeker in het vlakke nederland verstook je zo heel wat energie in het indeuken van je schokbreker. Dat had ik ook live ervaren op meerdere mtb's.

Op die C'dale van mijn baas, een super v nogwat (sl, 4000? i dunno, heb het ooit uitgezocht, het duurdere model iig) zit een fox demper achter en als ik daar mee op het asfalt rijd heb je het genoemde effect wel maar toch stukken minder dan ik gewend was. Het frame is verder mega oversized, ook iets wat niet mijn smaak is, maar ook hier staat het prima. Je voelt je een beetje king of the (off)road. Alsof je in een Hummer rijdt.

Ik kan het moeilijk beschrijven maar de hele fiets voelt gewoon erg compleet en verzorgt. Mag ook wel want volgens mij zijn die Super V's oorspronkelijk lekker aan de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Het klopt allemaal wat je zegt. Echter heb je tegenwoordig middenklasse fully's die bijna geen pedalbob hebben mits goed afgesteld. Super V zijn inderdaad nogal aan de prijs oorspronkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Ik heb mij ook de eigenaar mogen noemen van een Super V (totdat deze tijdens een vakantie is gejat) en ik kan bovenstaande alleen maar onderschrijven.
Mocht je zo'n ding voor een leuke prijs tegenkomen, doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
dadelijk fietskleding aan en naar Oss, ik ga rijden bij de funklasse heren.

ik heb er zin an!

[ Voor 12% gewijzigd door McGryphon op 02-06-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
ennnnnnnn DNF :(
Slechte benen, te zachte voorband, in een geul terechtgekomen en goed hard gevallen. Werd 2 minuten daarna, toen ik net weer op mijn fiets zat, ingehaald door een man of dertig. Daarna nog eens uitgeschoven en kon totaal geen kracht meer zetten met mijn linkerbeen, heel raar. Maargoed, ik ging dus nog wel verder maar nadat er iemand op mijn achterwiel inreed gingen we beiden onderuit (...) waarna mijn achterrem finaal uit het lood geslagen was. Toen ging ik dus van het parcours af, ik had genoeg gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Mijn (huur) materiaal van vandaag

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/0701010023.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/0701010024.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/0701010025.JPG

:X

De vork, een of andere Suntour zou een cm of 8 veerweg moeten hebben. Aangezien het ding helemaal verrot was kwam ie niet verder dan 2, ALS ie al in wilde veren....

Gezien de afdalingen een wonder dat ik dit berichtje nog kant tikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
:+
dat is wel echt verrot materiaal dude, hulde :Y)

heb net de uitslagen van de wedstrijd in Oss gezien, en mèn wat waren er veel uitvallers. Circa 200 starters, en maar 86 finishers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Haha wat een freak fiets! Ene shifter is een kneiteroude XT thumbshifter en de andere een revoshifter...

die vork zal wel een elastomeren uitgedroogde unit zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Gisteren podiumdeel van 80kg op m'n poten, aankomende week zal ik wel niet kunnen fietsen, zeler niet tot woensdag ofzo :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Toch nog 1500+ hoogtemeters mee overwonnen 8)

Waaronder een deel van het wereldbeker parcours :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Vandaag maar even een nieuwe fietscomputer gekocht en gemonteerd... helaas is het geld een beetje op, dus heb ik het maar bij een bedrade Cateye gehouden. Nu kan ik tenminste zien hoe ver en hoe hard ik fiets :P
Nu moet ik alleen nog een paar fatsoenlijke pedalen en schoenen... je portomonnee loopt wel echt helemaal leeg op al die aanvullende mtb-accessoires als mtb-er zonder spullen :(
Tegen de tijd dat ik alles wat ik wil heb, kan ik denk ik alweer beginnen met het vervangen van de als eerste gekochte zooi omdat dat alweer versleten is dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ach, fiets computertje bij de Action kost 3,80 en dat werkt echt prima :D Veel functies, automatisch stop en aan/uit dus dat had niet duur hoeven te zijn :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ja met alleen een fiets ben je er niet, je kan er gerust 3 a 5 honderd euro's voor neerleggen om een beetje fatsoenlijke, schoenen, kleding en stuffs te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nounou, ik denk dat je voor minder ook wel klaar kan zijn hoor ;) En dan ook fatsoenlijk spul kan hebben. Schoenen + kleding kan je echt wel voor minder dan 150e klaar zijn, fiets computertje paar euro, bidons + zadeltasje en fertig.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

The_Scarabial schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:59:
ja met alleen een fiets ben je er niet, je kan er gerust 3 a 5 honderd euro's voor neerleggen om een beetje fatsoenlijke, schoenen, kleding en stuffs te kopen
Scheelt natuurlijk wel waar je heen gaat, in amsterdam zit een decathlon en die verkopen bv. click pedalen en schoenen voor stukken minder dan je ze bij de fietsenzaak kan halen. Dus een beetje rondkijken helpt echt.
Gister weer in schoorl/ bergen gefietst, deed nu 48 minuten over het rondje, was met een vriend die na 4.6km een lekke band kreeg en dus terug moest lopen dus ik kon ff doorrossen de rest van het parcour. Na 4.6km wat langzamer te zijn geweest doordat vlorp mee fietste. Ik denk dat als ik het alleen fiets op dit moment rond de 40-42minuten kom.
Gister wel een kleine slag in m'n achterwiel gereden volgens mij, maar over 2 weken moet het fietsje toch voor z'n eerste beurt. Kunnen ze die er ff mooi uithalen dan.
Parcour was wel een stuk muller, waren 2 stukken waar ik van de fiets af moest omdat het bandje tot de onderkant van m'n derailleur vastzat in het mulle zand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
charrel schreef op maandag 04 juni 2007 @ 06:19:
Parcour was wel een stuk muller, waren 2 stukken waar ik van de fiets af moest omdat het bandje tot de onderkant van m'n derailleur vastzat in het mulle zand :/
kop dicht en doortrappen Jantje :P

er staan 2 pagina's vol in het brabants dagblad over de wedstrijden in Oss afgelopen weekend, en hier ff wat stats:
rondje is 6 km
28(!) klimmetjes
110 uitvallers bij de funklasse
winnaar bij de Elite niet Bart Brentjens maar Sven Nys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen of ik een 9 speed ketting (shimano HG-50) ook kan gebruiken op een 8-speed (campagnolo) casette.
Dit weekend is namelijk de ketting van mijn racefiets geknapt en ik heb nog een dergelijke ketting liggen welke ik bij een mtb casette kreeg. Als ik bij bijv roseversand kijk, vind ik kettingen waar specifiek 8- of 9- speed bij staat maar beide met dezelfde aantal schakels?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
WooK schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:12:
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen of ik een 9 speed ketting (shimano HG-50) ook kan gebruiken op een 8-speed (campagnolo) casette.
Dit weekend is namelijk de ketting van mijn racefiets geknapt en ik heb nog een dergelijke ketting liggen welke ik bij een mtb casette kreeg. Als ik bij bijv roseversand kijk, vind ik kettingen waar specifiek 8- of 9- speed bij staat maar beide met dezelfde aantal schakels?
Ze hebben beiden hetzelfde aantal schakels, alleen de 9 speed ketting is smaller. Het wil waarschijnlijk niet gaan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
WooK schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:12:
Dat gaat niet lukken vrees is het aantal schakels en de lengte van de ketting/schakels zijn wel hetzelfde maar een 9 speed ketting is smaller dus dat past niet lekker over de tandjes van 8 speed heen. De body van 8 en 9 speed zijn even breed dus om een tandwiel meer kwijt te kunnen zijn de tandwielen dunner. Als noodoplossing zou het mischien kunnen werken (maar ook dit weet ik niet zeker) maar ik zou er nooit mee blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

McGryphon schreef op maandag 04 juni 2007 @ 08:03:
[...]

kop dicht en doortrappen Jantje :P
Lol, dat ging dus niet ;) Was echt zo mul, onderste deel van m'n achterwiel tot derailleur zat gewoon in het zand geploegd. Zijn ook redelijk lange stukken waar je doorheen moet heuvelop.
Dus je strand geheid ergens, ach ja.
We gaan nu weer het rondje even fietsen, zal wel weer erger zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

JT schreef op zondag 03 juni 2007 @ 22:54:
Nounou, ik denk dat je voor minder ook wel klaar kan zijn hoor ;) En dan ook fatsoenlijk spul kan hebben. Schoenen + kleding kan je echt wel voor minder dan 150e klaar zijn, fiets computertje paar euro, bidons + zadeltasje en fertig.
ligt ook een beetje waar je heen gaat natuurlijk, maar fatsoenlijke schoenen en kleding (zomer + winter en regen) daar ben je toch wel een hoop geld voor kwijt zijn mijn bevindingen en dan nog de rest van de kleine dingetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Gister weer over de Lemelerberg gefietst, ging al stukken beter dan de vorige keer. Deze keer niet helemaal doodgetrapt en de route eens bewust meegemaakt. Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat ik de volgende keer nog harder moet trappen ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.