Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:00
taz10 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:12:
[...]

hehehe daar kan je echt niets van zeggen.
Je zou er eigenlijk een hubje tussen moeten plaatsen en zo de pakketjes sniffen. Als om wat voor reden dan ook je router (met misschien firewall) iets tegenhoudt krijg je ook dit effect. Dan denk je dat de Siemens niet reageert, maar heeft niets om op te reageren :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

en bericht van siemens !!!

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben info uit Duitslang gekregen dat dit probleem opgelost gaat worden met een update dat eind oktober beschikbaar zal zijn.

Er op vertrouwende u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd.

dus tot zover alle lof naar siemens voor de snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:59
@taz10: Wow, jij krijgt netjes antwoord op je klacht. Ik heb nog niets gehoord. Ik kan niet wachten op die update, want dit is zwaar irritant. Wat is/was jouw casenummer bij Siemens?

@bjck: ik draai openwrt met tcpdump en kan dus op mijn firewall sniffen. Daar zie je dus dat de SIP INVITE gewoon bij de gigaset aankomt en die een TRYING stuurt, maar nooit een RINGING wat daar normaal op volgt. Het probleem zit dus duidelijk in de gigaset centrale. Zie de gedetailleerde uitleg hier.

[ Voor 3% gewijzigd door RichieB op 03-10-2008 11:14 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30

taz10

Party Animal

RichieB schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:13:
@taz10: Wow, jij krijgt netjes antwoord op je klacht. Ik heb nog niets gehoord. Ik kan niet wachten op die update, want dit is zwaar irritant. Wat is/was jouw casenummer bij Siemens?
case KMM7346501I20750L0KM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 09:13
Via via aan de firmware gekomen (geen release notes bijgesloten)
LET OP, DIT IS EEN PRE-RELEASE.

Test het aub en post hier ook de bevindingen, daar helpen we elkaar mee.

FW 129. gigaset.siemens.com/chagall/T_HJL/chagall129_02.bin
LET OP, DIT IS EEN PRE-RELEASE.
(Werkt prima)
FW 131 (ik had gewoon wat versienummers opgehoogd om te kijken en toen dook ie op.
gigaset.siemens.com/chagall/T_HJL/chagall131_02.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Bedankt voor de info. Deze pre-releases staan ook hier vermeld. Ik heb net 131 geïnstalleerd. Nu even afwachten of alles is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 09:13
Ik had eerst hier gepost en toen de Wiki aangepast dus dat kan wel kloppen.
Hoe meer response Siemens krijgt over deze firmware hoe beter het voor ons allen is.

Deze firmware is ook voor de:
Gigaset C450IP Gigaset S450IP / Gigaset C455IP / Gigaset C470IP / Gigaset C475IP / Gigaset S675IP / Gigaset CE450IP R / Gigaset CE460IP R

Edit:

Sinds vandaag:

http://gigaset.siemens.com/chagall/T_HJL/chagall133_02.bin

[ Voor 11% gewijzigd door Ierlandfan op 22-10-2008 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:51
Hoe krijg je dit bestand (lokaal aanwezig op C:\) in de Siemens? Ik zie vast iets over het hoofd, krijg het niet voor elkaar 8)7

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 13:53
Joepla schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:51:
[...]

Hoe krijg je dit bestand (lokaal aanwezig op C:\) in de Siemens? Ik zie vast iets over het hoofd, krijg het niet voor elkaar 8)7
Als het goed is kun je die regel exact kopiëren in de webinterface, dan kan de basis de update zelf doen. Ik heb het zelf niet gedaan, maar op die manier zou het moeten kunnen. Alternatief is het bestand in een dir op je eigen webserver te zetten en dit adres in webinterface in te geven,
Dit alles op eigen risico natuurlijk ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Loekie schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:35:
[...]
Als het goed is kun je die regel exact kopiëren in de webinterface, dan kan de basis de update zelf doen.
Gelukt, thx!
Blijkbaar moet je ook de weppage eerst opslaan, voordat je 'Update firmware' klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Voorlopig gaat alles hier goed met de 131 firmware. Ik heb 1 keer gehad dat de audio voor inkomende gesprekken van budgetphone het niet deed. Na een reset daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:49
is het trouwens iemand al gelukt om z'n vaste nummer als caller-ID bij Voipbuster te verifiëren?
Als ik nu dus iemand bel, krijgt hij mijn nummer niet te zien. Maar als ik mijn nummer bij Voipbuster probeer te verifiëren (je word dan teruggebeld en moet een code intoetsen), dan lukt dat niet.
Of kan het nog steeds alleen maar met mobiele nr's?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Het ziet er naar uit dat Siemens de pre-leases van de firmware heeft weggehaald. Heeft iemand de chagall131_02.bin bewaard? Stuur me dan even een direct-message.

@Hopjesvla79: kijk eens in dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 08:17
Ik heb een Siemens S685Ip gekocht. Dit is een duits model. Ik zit op de glasvezel van XMSnet en op mijn oude telefoon had ik wel nummerherkenning, maar helaas niet op de siemens, ook niet als ik het nummer in de telefoonboek zet. Als ik naar mijn mobiel bel zie ik wel mijn huisnummer.
Heb ik een configuratie niet goedstaan of kan het niet op een duits toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
KPN gebruikt DTMF voor nummerherkenning. Duitsland (en de rest van de wereld) gebruikt FSK. Dus een Duits toestel (of centrale) zal geen nummerherkenning ondersteunen op de KPN lijn. Via VOIP-in (budgetphone, etc) heb je wel gewoon nummerherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
RichieB schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:41:
Het ziet er naar uit dat Siemens de pre-leases van de firmware heeft weggehaald. Heeft iemand de chagall131_02.bin bewaard? Stuur me dan even een direct-message.
Ik heb hem nog wel voor je, zie alleen niet hoe ik je een dm kan sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Als het goed is staat er een icoontje met tekstwolkje links van m'n posts. Of je kan hier klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
RichieB schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:15:
KPN gebruikt DTMF voor nummerherkenning. Duitsland (en de rest van de wereld) gebruikt FSK. Dus een Duits toestel (of centrale) zal geen nummerherkenning ondersteunen op de KPN lijn. Via VOIP-in (budgetphone, etc) heb je wel gewoon nummerherkenning.
Dat dacht ik ook, maar op de XMSnet forum geeft iemand aan dat hij met een Duitse S450IP wel nummerherkenning heeft op het XMSnet.
XMS telefonie is VOIP, alleen heeft men er een kastje tussen gezet (DRG22) die een lijn aanbiedt waar je alleen een "analoge"telefoon op aan kan sluiten. Op deze lijn heb ik nu mijn siemens aangesloten voor binnekomend gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
klopping schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:40:
[...]

Dat dacht ik ook, maar op de XMSnet forum geeft iemand aan dat hij met een Duitse S450IP wel nummerherkenning heeft op het XMSnet.
XMS telefonie is VOIP, alleen heeft men er een kastje tussen gezet (DRG22) die een lijn aanbiedt waar je alleen een "analoge"telefoon op aan kan sluiten. Op deze lijn heb ik nu mijn siemens aangesloten voor binnekomend gesprekken.
Kabelaanbieders bieden echter ook voip aan waarbij nr-herkenning volgens FSK werkt. Nummerherkenning staat wel op de lijn van XMS?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
klopping schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:40:
XMS zegt hier
Voor nummerherkenning bestaan er verschillende standaarden. XMS Telefonie geeft de gegevens voor de nummerherkenning door via het DTMF-protocol dus uw telefoon dient dit protocol wel te ondersteunen (raadpleeg hiervoor de handleiding van uw telefoon).
Wellicht heeft die andere persoon een ander kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220983

Sinds 1½ jaar jaar gebruik ik de S450 IP Duo naar tevredenheid. Uitgaande gesprekken lopen via VoIPBuster.
Inkomende gesprekken via het vaste net van KPN.
De voicemail echter wordt m.i. niet goed afgehandeld.
In de Berichtenlijst worden gemiste oproepen weergegeven, waaronder ook voicmail (0842333). Zijn er geen gemiste oproepen en geen voicmailberichten dan geeft het berichtenvenster aan "Voicem. Tel.lijn (0)".
Wordt een oproep niet beantwoord en aansluitend gevolgd door een voicemailbericht, dan is dat in het berichtenvenster als volgt te zien: "Voicem. Tel.lijn (0)", "Oproepen (2)". Dit zijn de gemiste oproep en het voicemailnummer 0842333.
Ik verwachtte het voicemailnummer te zien bij "Voicem. Tel.lijn" en niet bij "Oproepen".

Via Instellingen > Antwoordapparaat > Toets1 > Voicem. Tel.lijn zie ik dat
hier wel een "v" bij staat. Volgens de handleiding zou dat ook moeten om
voicemailmelding bij Voicem.Tel.lijn te kunnen zien.
Voicemail snelkiezen zit onder Toets 1.
De firmware is up-to-date en het basisstation al een keer ge-reset.

Siemens Helpdesk NL weet niet wat de oorzaak kan zijn.

Heeft iemand dit verschijnsel al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Je kunt onder Voice Mail ook een nummer invullen voor de fixed lijn, heb je daar ook het voicemailnummer ingevuld?
Ik heb geen voicemail, maar m'n vriendin heeft daar voicemail van de vaste lijn geprogrammeerd en dan krijgt ze een correcte melding. Da's echter wel in Spanje.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klopping
Ik heb nu een nummer bij budgetphone en daar werk nummerherkenning wel bij mijn duitse Siemens S685ip.
Ik heb nu vip users ingesteld met een apart melodie, maar nu hoor ik eerst 1 keer het standaard melodie en daarna pas het vip melodie. Iemand een idee waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:37
Volgens mij zit in NL de nummerherkenning in de eerste rinkel, dus dan weet de telefoon pas dat het een van je vips is. Misschien kun je nog een andere nummerherkenning kiezen. Is dat niet FSK oid? Moet je maar even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:53:
Je kunt onder Voice Mail ook een nummer invullen voor de fixed lijn, heb je daar ook het voicemailnummer ingevuld?
Ik heb geen voicemail, maar m'n vriendin heeft daar voicemail van de vaste lijn geprogrammeerd en dan krijgt ze een correcte melding. Da's echter wel in Spanje.
Ja, het voicemailnummer staat in de webconfigurator ingevuld voor de vaste lijn, maar een voicemailmelding verschijnt op de handsets steevast bij 'Oproepen' en niet bij 'Voicem.Tel.lijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Er is een nieuwe officiële update:

Gigaset C470 IP / C475 IP / S675 IP / S685 IP Firmware update 11/2008

Download version: 02139

New Features:

* Online directory for Switzerland provided by [tel.search.ch]
* HTTP Proxy support. For example online directory can be used in company environments via an HTTP proxy server.

Improvements:

* Fast media switching improved (due to partial loss of provider cost rate announcements, e.g. at Sipgate)
* Indication of VoIP waiting calls improved
* Firmware update procedure starts before VoIP connection assistant.
* Store the complete caller information in the "Missed Calls" list, if it is retrieved from online directory
* Optimised presentation of search results in Yellow Pages (on C47H, S67H, S68H handsets)
* Gigaset.net assistant starts if the user opens Gigaset.net directory for the first time and there is no corresponding Gigaset.net nickname. It does no longer start after the VoIP connection assistant.
* The phone deregisters from registrar server, once the SIP account is disabled.
* Wideband support for A58H/C38H handsets improved
* SMS wizard disabled (subscription to SMS service is no longer necessary)
* Handling of IP dialling improved
* Automatic user login by accessing the Gigaset.net configuration page via Web configurator
* Handling of multiple network mailboxes improved
* Translation errors fixed
* Support of new daylight saving time rule for New Zealand
* Sipgate echo test supported again (handling of RTP sequence numbers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217238

Heeft iemand deze nieuwe firmware actief?

Mijn S450 is onbereikbaar geworden via web GUI en ook mijn handset kan de Base niet meer vinden..!?

Hoe krijg ik een vorige firmware versie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 08:40
Bij mij draait deze zonder problemen.

Heeft je S450 misschien een ander IP adres gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

router heeft hetzelfde IP adres uitgegeven. Kan dit niet controleren op Base zelf, omdat ik via web GUI geen toegang krijg.
Ping naar IP adres geeft reactie, web GUI niet.

Is er een andere manier om een andere firmware op te laden?
Als ik via toestel menu naar Base ga, kom ik direct weer terug in hoofdmenu. vermoed dat dit komt doordat toestel niet is aangemeld bij Base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowbeat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 08:40
Even de boel (router en S450) uit en aan zetten loste bij mij ook wat problemen op.

Misschien kan je hier nog een antwoord vinden
http://icm-km5.erlm.sieme...=IQ_GS450IP,varset_strc=1

[ Voor 60% gewijzigd door blowbeat op 28-11-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 217238 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:36:
router heeft hetzelfde IP adres uitgegeven. Kan dit niet controleren op Base zelf, omdat ik via web GUI geen toegang krijg.

Als ik via toestel menu naar Base ga, kom ik direct weer terug in hoofdmenu. vermoed dat dit komt doordat toestel niet is aangemeld bij Base.
Als je met gigaset-config.com naar webgui gaat, kom je er dan wel op uit?
Als het ding al een uur of wat op deze status blijft hangen is een reset een idee(pas op, sommige mensen helpen hun basis hiermee in de vernieling): basis uit, pagingknop ingedrukt houden stekker er weer in en dan iets van 10 tellen ingedrukt houden, hierna word reset ingezet. Staat in handleiding uitgelegd. Na reset is code voor dect wel weer std.
Blijft basis dan onbereikbaar wordt het waarschijnlijk een RMA.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas werkt deze reset procedure niet.

middels http://www.gigaset-config.com/myDevice/ krijg ik de boodschap "Er is geen apparaat herkend", via telefoon zoeken naar Base levert geen suc6 op. en via webgui middels ip adres ook geen suc6 ;-(

heeft iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
^^^^^^^^ RMA waarschijnlijk.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10-2020
Bij mij werkt wisselgesprek niet meer na de laatste sw update. Het 2e telefoontje komt wel binnen, de handset laat hem zien en toont opnemen. Als je daar op drukt klinkt er een "zielig" toontje dat wel zal betekenen dat het niet kan of niet lukt. Iemand anders deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kan ik een ticket laten aanmaken bij Siemens?

Door een automatische update doet mijn telefoon het nu niet meer :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
Anoniem: 217238 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 17:19:
Waar kan ik een ticket laten aanmaken bij Siemens?

Door een automatische update doet mijn telefoon het nu niet meer :X 8)7
Ga naar Gigaset.com, kies Nederlands en klik op klantenservice. Je kan ook bellen via 0900-3333 102. Dat kost echter 25 cent/min.

Mijn reply kwam van support.gigaset@siemens.com.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na het lezen van reacties van medetweakers met een s450ip even gewacht met installeren, maar zojuist toch maar de gok gewaagd (via het menu van de handset). Bij mijn s450ip is het gelukkig goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
Als ik toch al veel meer geld ga uitgeven dan gepland voor een C475IP, dan kan ik voor die twee tientjes meet ook best de S685IP overwegen ;-)

Echter op internet krijg ik slecht de verschillen boven water. De specs zijn niet consistent gevuld waardoor vergelijken lastig is. Of er worden maar een paar kenmerken vergeleken.

De verschillen die ik boven water heb zijn dat de S685 betere geluidskwaliteit hebben en bluetooth (nut voor een huistelefoon daarvan me nog niet helemaal duidelijk).

Zijn er mensen die dit ooit hebben uitgezocht en mij een vollediger beeld kunnen schetsen? Of een website weten die wel duidelijk en volledig vergelijkt?

In een bericht van een behoorlijke tijd terug beweerde iemand dat de C475 eruit ging. Dat kan ook nog een pro S685 zijn. Hoewel Siemens ook bezitters van ouder telefoons niet van firmwareupdates verstoken lijkt te laten.

Overigens ga ik voor de Duitse variant. Ik gok dat ik de manual wel ergens kan downloaden, telefoonstekker heb ik al en de nummerweergave is me de meerprijs voor NL versie niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Titusvh schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:06:
Als ik toch al veel meer geld ga uitgeven dan gepland voor een C475IP, dan kan ik voor die twee tientjes meet ook best de S685IP overwegen ;-)

Echter op internet krijg ik slecht de verschillen boven water. De specs zijn niet consistent gevuld waardoor vergelijken lastig is. Of er worden maar een paar kenmerken vergeleken.

De verschillen die ik boven water heb zijn dat de S685 betere geluidskwaliteit hebben en bluetooth (nut voor een huistelefoon daarvan me nog niet helemaal duidelijk).

Zijn er mensen die dit ooit hebben uitgezocht en mij een vollediger beeld kunnen schetsen? Of een website weten die wel duidelijk en volledig vergelijkt?

In een bericht van een behoorlijke tijd terug beweerde iemand dat de C475 eruit ging. Dat kan ook nog een pro S685 zijn. Hoewel Siemens ook bezitters van ouder telefoons niet van firmwareupdates verstoken lijkt te laten.

Overigens ga ik voor de Duitse variant. Ik gok dat ik de manual wel ergens kan downloaden, telefoonstekker heb ik al en de nummerweergave is me de meerprijs voor NL versie niet waard.
2 tientjes verschil is het wel waard, de S685IP is de C475IP + bluetooth en HDSP-capable handset. Verschil prijs zit dan ook voornamelijk in die handset. Basis is zo goed als het zelfde in de IP-serie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Toen ik een paar maanden thuis werkte en veel conference calls had met het buitenland, was een VOIP telefoon met bluetooth headset echt een uitkomst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228430

Ik heb zelf ook heel veel problemen gehad met de laatste firmware update. Zo erg dat na de update ik niet meer kon bellen. Ondertussen heb ik het opgelost.
Gigaset S450 IP Firmware update 11/2008

Download version: 02139
Ik zal even en apart topic openen om deze problemen aan te kaarten en met eventuele oplossingen.

Zie: S450 IP Firmware problemen van 11/2008

.:RAYON:.
AmigaScene
Anoniem: 217238 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:48:
Heeft iemand deze nieuwe firmware actief?

Mijn S450 is onbereikbaar geworden via web GUI en ook mijn handset kan de Base niet meer vinden..!?

Hoe krijg ik een vorige firmware versie geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228430

Kijk even op je Internet Router (dus niet je Basisstation van Siemens). Daar moet ergens een IP adress table in staan en daar zie je welk IP is uitgegeven aan je Siemens Basisstation.

Suc6...

AmigaScene
Anoniem: 217238 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 228430 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:12:
Kijk even op je Internet Router (dus niet je Basisstation van Siemens). Daar moet ergens een IP adress table in staan en daar zie je welk IP is uitgegeven aan je Siemens Basisstation.

Suc6...

AmigaScene
[...]
Volgens mij was al vastgesteld dat z'n basis door flashen is overleden, als de handset met de std pin niet meer kan aanmelden en web-interface niet te bereiken is houdt het op.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Loekie schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:12:
[...]

Volgens mij was al vastgesteld dat z'n basis door flashen is overleden, als de handset met de std pin niet meer kan aanmelden en web-interface niet te bereiken is houdt het op.
Het ding reageert nog wel op pingen, dus helemaal dood is 'ie niet. Het zou me niets verbazen als Siemens met een jtag-kabel o.i.d. dat ding weer kan reviven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
BamSlam_ schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:16:
[...]

Het ding reageert nog wel op pingen, dus helemaal dood is 'ie niet. Het zou me niets verbazen als Siemens met een jtag-kabel o.i.d. dat ding weer kan reviven.
Tuurlijk, maar als je het zelf niet kan en je valt nog binnen garantie, dan gewoon support bij Siemens aanvragen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Daarom schreef ik ook dat Siemens dat kan. Mijn punt is dat het dus niet per sé ophoudt en het apparaat de vuilnisbak naar de milieustraat kan worden gebracht, maar dat het wellicht nog wel te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
BamSlam_ schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:31:
Daarom schreef ik ook dat Siemens dat kan. Mijn punt is dat het dus niet per sé ophoudt en het apparaat de vuilnisbak naar de milieustraat kan worden gebracht, maar dat het wellicht nog wel te redden is.
Ik had daarvoor ook aangegeven dat als het een en ander niet meer werkt, dat support van Siemens dan de volgende stap is. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Mijn 'probleem' is het volgende:
Ik wil op mijn C455 IP (Firmware November 2008) graag gebruik maken van de Automatische Regio Code om niet eeuwig mijn netnummer te moeten toetsen bij lokale gesprekken over VoIP. In het menu Oproep Voorbereiding kan ik dat instellen en kan ik kiesregels instellen voor nummers die een aparte behandeling verdienen.
In de aanvulling 'Nieuwe en gewijzigde functies' (vanaf FW 091) staat onder de paragraaf 'Automatisch netnummer (kengetal) instellen' (blz.21) dat met uitzondering van telefoonnummers waarvoor kiesregels zijn gedefinieerd voor elk getal dat niet met een 0 begint het netnummer wordt geplaatst.
Nu wil ik graag mijn beltegoed weten bij Budgetphone en daarvoor moet ik naar BP inbellen met 444. Ik maak een kiesregel zó dat 444 doorgesluist wordt naar BP. Mijn ergernis is dús groot als ik bespeur dat net zo goed het netnummer wordt voorgeschakeld, wat resulteert in een niet te verwerken oproep. 8)7
In arremoede heb ik mijn Voxalot-account maar weer te hulp geroepen waar ik een kiesregel kon invoeren om het gehate netnummer er weer van af te knippen alvorens het naar BP te sluizen. Dat werkt wel, maar ik vind het klunzig en omdat ik tzt mijn KPN-belbudget abo wil opzeggen en het alarmnummer 112 via BP wil laten lopen zal ook dat via Voxalot gecorrigeerd moeten worden alvorens naar BP doorgestuurd te worden. Op nog een extra schakel die - als het erop aan komt - stuk kan zit ik dus niet te springen..
Is dit een bekende firmware-bug en bestaat er een betere workaround dan die ik heb gekozen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 30-06 15:17
weet iemand hoe deze telefoon op FSK mode gezet kan worden in plaats van DTMF? Deze mode heb ik nodig om deze telefoon te laten werken met de digitale telefonie van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:54

Tomatoman

Fulltime prutser

Realiseer je dan wel dat je die niet naar Nederlandstalige menu's kunt omschakelen en dat de stem op het antwoordapparaat in het Duits is. Als je met 'Zwei neue Nachrichten' kunt leven en menu's in het Duits of Engels, kun je een hoop geld besparen.

Andere optie: koop een Nederlands basisstation en breid hem uit met Duitse handsets. Dan heb je een Nederlandstalig antwoordapparaat en Engelstalige menu's.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
tomatoman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:10:
Andere optie: koop een Nederlands basisstation en breid hem uit met Duitse handsets.
Volgens mij zijn er voor deze telefoon geen specifiek Duitse handsets, alleen internationale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
fredgroes schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:34:
weet iemand hoe deze telefoon op FSK mode gezet kan worden in plaats van DTMF? Deze mode heb ik nodig om deze telefoon te laten werken met de digitale telefonie van Ziggo
Dat is heel makkelijk: koop een Duits gigaset basisstation. Omschakelen gaat niet.

Btw, tomatoman heeft gelijk, de Duitse gigaset handsets hebben geen Nederlandstalige menu's. Wel Grieks, Turks, etc. Typisch een gevalletje van marktbescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
tomatoman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:10:
[...]

Realiseer je dan wel dat je die niet naar Nederlandstalige menu's kunt omschakelen en dat de stem op het antwoordapparaat in het Duits is. Als je met 'Zwei neue Nachrichten' kunt leven en menu's in het Duits of Engels, kun je een hoop geld besparen.

Andere optie: koop een Nederlands basisstation en breid hem uit met Duitse handsets. Dan heb je een Nederlandstalig antwoordapparaat en Engelstalige menu's.
Dat van het antwoordapparaat had ik me gerealiseerd. Dat van de handset niet.
Maar als ik zie hoeveel geld ik bespaar dan heb ik daar geen enkele moeite mee.
Bedankt voor het meedenken.

Inmiddels werkt de C475IP geheel naar wens (installatie is een fluitje van een cent).
Dat ik uitgaand caller_id niet aan de praat kreeg lag dan ook niet aan de siemens maar aan die maffe voip-provider die de optie wel in de softphone-software aanbiedt en niet in de webinterface. Dus instellen in softphone zorgt dat bij de hardware-SIP uitgaand caller-id ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Waarschijnlijk eerst nr bevestigen en dan selecteren in client, dan kun je het in de webinterface van de siemens ingeven en wordt het netjes meegezonden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
Gebruikt er iemand wisselgesprek met de S450 IP?

Na de laatste firmwareupdate doet dit het niet meer bij mij. Ik maak via SIP verbinding met poort 101 van mijn Experiabox van KPN IPB (SX552). Als er een 2e gesprek binnenkoomt hoor ik de aankloptoon en wordt er bij de linker softkey "opnemen" getoond. Als ik daar op druk hoor ik een soort afwijstoon. Opnemen op een 2e hanset werkt wel. Die gaat ook gewoon over.

Ik heb dit al gemeld bij Siemens. Die kende de klacht niet en zouden het gaan proberen te reproduceren.
Is er iemand bij wie dit nog wel werkt?

Bij voorbaat dank,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Loekie schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 13:01:
Waarschijnlijk eerst nr bevestigen en dan selecteren in client, dan kun je het in de webinterface van de siemens ingeven en wordt het netjes meegezonden.
Ik moest in de windowsclient van Poivy bij optie callerid aanklikken dat ik het nummer wilde bevestigen. Vervolgens moest ik dan een nummer bellen of werd ik gebeld.
Deze optie zag ik pas vlak voor het deïnstalleren. Met SIP hardware heb ik namelijk geen enkele behoefte aan die phonesoftware van ze. Helaas had ik die nodig om uberhaupt een account aan te kunnen maken.

Suffe boel. Ik moet toch gewoon in de webinterface een account kunnen maken en nummers kunnen bevestigen?

Volgens mij bepaalt Poivy welk nummer getoond wordt, en wordt het nummer in de 'displayname' van de SIP config van het account genegeerd. Daar kan ik immers wel van alles gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Petrie schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:36:
Gebruikt er iemand wisselgesprek met de S450 IP?
Ja en dat werkt uit de kunst hier.
Ik heb het (sinds de laatste fw update) alleen getest met 2 inkomende VoIP gesprekken via BudgetPhone, analoge lijn heb ik niet meer.

Zodra er een 2e lijn binnenkomt, kun je switchen tussen de gesprekken of in conference mode gaan. De 2 lijnen worden dan gekoppeld en je kunt met de 2 personen babbelen. Ook dat heb ik een paar keer gedaan en werkt leuk.

Ik ga ervan uit dat dit soort functionaliteit ook erg afhankelijk is van je VoIP provider. Kennelijk heeft BudgetPhone er geen moeite mee, maar ik zou me kunnen voorstellen dat niet iedere provider dit ondersteunt.

Wat ik erg handig zou vinden -maar wat me nog niet gelukt is- is het zelf opzetten van 2 uitgaande gesprekken. Zo van: je hebt iemand gebeld en wil er een volgende persoon bij betrekken door zijn/haar betreffende nummer te bellen. Weet niet of iets dergelijks mogelijk is. Uitgaand bellen doe ik overigens via Voipdiscount, dus mogelijk zit daar de beperking (alhoewel ik via een andere handset weer wel een 2e gesprek kan opzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petrie
Joepla schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:47:
[...]
Ja en dat werkt uit de kunst hier.
Tja. Nou wordt het lastig. Ik heb de basis al volledig gereset. Misschien de handset ook maar. Moet ik wel weer mijn telefoonboek uploaden. Ik ga dat maar proberen. Bedankt in ieder geval voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Kan iemand mij helpen met het volgende.

Ik heb al meer dan een jaar de S450IP aangesloten op een Zyxel 2602HW. Op de S450IP heb ik 2 SIP accounts: 1 naar Tiscali, nu Telfort en 1 naar VoipBuster. Met de Telfort verbinding heb ik altijd wat problemen gehad: inkomende gesprekken laat de telefoon wel overgaan maar geen audio, soms 1 kant op soms 2 kanten op niet. Ik heb daar nooit zo'n werk van gemaakt aangezien onze inkomende gesprekken over een KPN lijn binnenkomen op de S450IP en uitbellen over Telfort en VoipBuster werkt prima.

De Zyxel is nu helaas overleden en ik heb die vervangen voor een Siemens SX762. De Telfort verbinding heeft nu ook uitgaand problemen, dus tijd om te kijken wat er aan de hand is. Ik heb veel gezocht op dit en andere fora en naar aanleiding daarvan voornamelijk met allerlei port forwarding instellingen zitten proberen, maar dit heeft geen oplossing gegeven. Bij het doen van deze pogingen heb ik gemerkt dat de firewal instellingen van de sx762 invloed heeft. Firewall uit werkt de audio het slechts: soms 2 kanten op geen audio, soms 1 kant. Met de firewall aan werkt het wel: 2 kanten audio op.

Ook heb ik gekeken of het uitmaakt of ik Voip op de sx762 aan of uit zet, maar dit maakt geen verschil.

Iemand enig idee wat ik nu moet instellen op de S450IP (of het SX762 modem) om deze audio problemen uit te bannen ?

Adv.instellingen in de S450-IP:

Domein: tel.telefoniedienst.nl
Proxy-server adres: sip.telefoniedienst.nl
Proxy-server poort: 5060
Registrar server: sip.telefoniedienst.nl
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.

STUN gebruiken: Ja
STUN-server: stun.gigaset.net
STUN-poort: 3478
STUN-ververstijd: 240 sec.
NAT-verversen: 20 sec.
Outbound proxy-mode: Nooit
Outbound proxy:
Outbound proxy-poort: 5060

[ Voor 14% gewijzigd door Frank B268 op 11-01-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Er is weer een nieuwe firmware:
Firmware version: 021400000000 / 043.00
EEPROM version: 125

Firmware Update 01/2009 Version V02140:
---------------------------------------

Improvements:
===============
- Name replacement from online directory caused an error, for very long names.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Gelijk ook geflashed hier en in een S450 in Zwitserland die ik hier vandaan beheer.

Mijn S450:
Firmware-versie: 021400000000 / 041.00
EEPROM-versie: 125

Zwitserse S450:

Firmware-Version: 021400000000 / 038.00
EEPROM Version: 125

Dat toestel heeft wel Giganet, itt tot mijn versie. Misschien is dat het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269072

Ik heb net een C470 IP + extra handset gekocht. Lijkt prima te werken, maar als ik iemand opbel (gewoon vaste net, gaat het de eerste 2 minuten goed en daarna ontvang ik mijn gebelde steeds rafeliger, alsof er steeds meer milliseconden in een seconde van het gesprek gaan wegvallen, zodat het een soort geblubber wordt, dat al spoedig niet meer is te verstaan en na vijf à tien seconden is de stem van mijn gebelde geheel verdwenen. Volgens zeggen van de opnieuw gebelde was ik wel te verstaan (wanhopig geschreeuw "Hallo, hoor je me?") voordat ik neerlegde. Dit fenomeen doet zich stelselmatig voor, tenzij ik van plaats verander t.o.v. het basisstation. Daar moet ik overigens niet te dicht bij komen, want dan gebeurt hetzelfde. Het gesprek blijft eigenlijk het beste in stand als ik voortdurend van plaats verander tijdens het gesprek.
Ik heb bij Online (v.m. Wanadoo/Orange) een ADSL Extra abonnement. Basisstation is via telefoonuitgang en via UTP-Ethernet verbonden met de LiveBox van (oorspronkelijk) Wanadoo. De handsets staan op de eerste verdieping en op de begane grond. Met beide handsets moet ik, om het gesprek gaande te houden, gaan lopen om de beste positie steeds zien te vinden.
Heeft iemand dergelijke ervaringen (gehad) en wie weet waardoor het kan komen en hoe ik het moet oplossen?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 269072 op 03-02-2009 01:41 . Reden: een paar verkeerd gekozen woorden verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 269072 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 01:35:
Ik heb net een C470 IP + extra handset gekocht. Lijkt prima te werken, maar als ik iemand opbel (gewoon vaste net, gaat het de eerste 2 minuten goed en daarna ontvang ik mijn gebelde steeds rafeliger, alsof er steeds meer milliseconden in een seconde van het gesprek gaan wegvallen, zodat het een soort geblubber wordt, dat al spoedig niet meer is te verstaan en na vijf à tien seconden is de stem van mijn gebelde geheel verdwenen. Volgens zeggen van de opnieuw gebelde was ik wel te verstaan (wanhopig geschreeuw "Hallo, hoor je me?") voordat ik neerlegde. Dit fenomeen doet zich stelselmatig voor, tenzij ik van plaats verander t.o.v. het basisstation. Daar moet ik overigens niet te dicht bij komen, want dan gebeurt hetzelfde. Het gesprek blijft eigenlijk het beste in stand als ik voortdurend van plaats verander tijdens het gesprek.
Ik heb bij Online (v.m. Wanadoo/Orange) een ADSL Extra abonnement. Basisstation is via telefoonuitgang en via UTP-Ethernet verbonden met de LiveBox van (oorspronkelijk) Wanadoo. De handsets staan op de eerste verdieping en op de begane grond. Met beide handsets moet ik, om het gesprek gaande te houden, gaan lopen om de beste positie steeds zien te vinden.
Heeft iemand dergelijke ervaringen (gehad) en wie weet waardoor het kan komen en hoe ik het moet oplossen?
Even vooropgesteld dat je voip-provider z'n zaakjes voor elkaar heeft en dat ook de verbinding niet tot de rand belast is en je nog even aangeeft of via voip van je livebox of via alternatieve aanbieder.
Er zijn problemen bekend waarbij een basis als deze te dicht bij wireless modem staat minder gaat presteren en verslechtering in belkwaliteit geeft.
Geeft de livebox ook de mogelijkheid tot inzien van logs als je via de livebox belt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie, dank je voor je reactie.
Even vooropgesteld dat je voip-provider z'n zaakjes voor elkaar heeft
Ik heb nog niets met VoIP ondernomen; aangezien ik überhaupt problemen met telefonie had, heb ik er eerst voor gezorgd dat de helpdesk van Online mij niet om de oren kan slaan dat mijn infrastructuur niet goed is (was, dus, want dat heb ik nu op hun aanraden eindelijk aangepast: de LiveBox moet per se, volgens de helpdesk, direct in de meterkast worden aangesloten op het ISRA-punt. Dat heb ik eergisteren gedaan: Vanaf LiveBox lopen twee UTP-kabels; één naar het basisstation, ook in de meterkast en één naar een 15 m verderop staande Wireless router, waarop vast drie pc's zijn aangesloten en een laserprinter wireless. Router is een ZyXEL NBG-415N. Qua infastructuur zijn er nu dus geen aanmerkingen meer te maken, naar ik meen. Dit om de huidige situatie te schetsen. De twee handsets staan beide 10 tot 15 m verwijderd van het basisstation.
Heb ik het goed, als ik zeg dat mijn infrastructuur goed is aangelegd?

Wat bedoel je met
dat ook de verbinding niet tot de rand belast is
Normaliter staan twee pc's aan, maar als ik telefoneer, doen die pc's niets bijzonders; ook had de printer niets te doen toen de telefoonverbindingsproblemen steeds opdoken. Doel je hierop?
Er zijn problemen bekend waarbij een basis als deze te dicht bij wireless modem staat minder gaat presteren en verslechtering in belkwaliteit geeft.
Dat staat nu niet meer vlak bij de router; in de oude opstelling juist wel, en toen heb ik qua spraak (voor zover ik toen getelefoneerd heb en voor zover ik het mij kan herinneren in die opstelling) geen problemen gehad.
Wel had ik het idee dat de handsets niet altijd internetverbinding hadden (te zien aan wel of geen weerbericht op handset). En of dat kwam doordat het basisstation toen wel in de buurt van de router stond, weet ik niet.
Geeft de livebox ook de mogelijkheid tot inzien van logs als je via de livebox belt?
Ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken waarmee ik logs o.i.d. zou kunnen bekijken.

Verder heb ik wat nummerweergave betreft nog problemen, maar daarover mag ik misschien in een andere thread een vraag stellen. Waar kan dat het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 269072 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:03:
Loekie, dank je voor je reactie.

[...]

Ik heb nog niets met VoIP ondernomen; aangezien ik überhaupt problemen met telefonie had, heb ik er eerst voor gezorgd dat de helpdesk van Online mij niet om de oren kan slaan dat mijn infrastructuur niet goed is (was, dus, want dat heb ik nu op hun aanraden eindelijk aangepast: de LiveBox moet per se, volgens de helpdesk, direct in de meterkast worden aangesloten op het ISRA-punt. Dat heb ik eergisteren gedaan: Vanaf LiveBox lopen twee UTP-kabels; één naar het basisstation, ook in de meterkast en één naar een 15 m verderop staande Wireless router, waarop vast drie pc's zijn aangesloten en een laserprinter wireless. Router is een ZyXEL NBG-415N. Qua infastructuur zijn er nu dus geen aanmerkingen meer te maken, naar ik meen. Dit om de huidige situatie te schetsen. De twee handsets staan beide 10 tot 15 m verwijderd van het basisstation.
Heb ik het goed, als ik zeg dat mijn infrastructuur goed is aangelegd?
Mits de afstand tussen basisstation en livebox maar iets van meer dan 3 meter is. Als je geen voip gebruikt, kun je de UTP-kabel naar basisstation achterwege laten. Dat maakt troubleshooten eenvoudiger.
Wat bedoel je met
[...]

Normaliter staan twee pc's aan, maar als ik telefoneer, doen die pc's niets bijzonders; ook had de printer niets te doen toen de telefoonverbindingsproblemen steeds opdoken. Doel je hierop?
Of je op dat moment stevig aan het downloaden bent.
Dat staat nu niet meer vlak bij de router; in de oude opstelling juist wel, en toen heb ik qua spraak (voor zover ik toen getelefoneerd heb en voor zover ik het mij kan herinneren in die opstelling) geen problemen gehad.
Wel had ik het idee dat de handsets niet altijd internetverbinding hadden (te zien aan wel of geen weerbericht op handset). En of dat kwam doordat het basisstation toen wel in de buurt van de router stond, weet ik niet.
Plaats de DECT-basis niet te dicht bij je live box en haal deze dus ook uit de MTK, liever op een centrale plek in het huis.
Ik heb geen mogelijkheid kunnen ontdekken waarmee ik logs o.i.d. zou kunnen bekijken.

Verder heb ik wat nummerweergave betreft nog problemen, maar daarover mag ik misschien in een andere thread een vraag stellen. Waar kan dat het beste?
Nummerweergave kan meerdere oorzaken van problemen hebben. Welke std gebruikt de livebox(DTMF of FSK) en welke de siemens? Als je een zogenaamd internationaal model hebt aangeschaft van de siemens spreekt je basis FSK terwijl KPN(en ws ook online) DTMF gebruiken.

Als je er niet uitkomt en met online belt, probeer dan met minimaal 2 toestellen, dus siemens en een evt ander apparaat, getest te hebben.
Verder begrijp ik dat je ADSL extra hebt van online? Bel je dan echt via de livebox(ik weet dat ding een geïntegreerde splitter heeft) of bel je via een losse splitter oid?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals dank, Loekie.
Mits de afstand tussen basisstation en livebox maar iets van meer dan 3 meter is. Als je geen voip gebruikt, kun je de UTP-kabel naar basisstation achterwege laten. Dat maakt troubleshooten eenvoudiger.
Ik zal de UTP-kabel er tussenuit halen, want niet op korte termijn zal ik gaan experimenteren met VoIP. 3 meter is wel onhandig veel: toch weer kabels door het huis en aansluiten op de ZyXEL (draadloos) lijkt me ook niet bevorderlijk voor de stabiliteit...
Plaats de DECT-basis niet te dicht bij je live box en haal deze dus ook uit de MTK, liever op een centrale plek in het huis.
Wat is de MTK? Ah, meterkast? Sja, centraal, zo groot is mijn huis niet :)

Ik zal je raad opvolgen w.b. testen met twee verschillende toestellen. Ik heb dat al wel gedaan en dat bevestigde wat nummerweergave ook wat Online mij antwoordde op mijn vraag waarom nummerweergave niet werkte. Ik ben echter niet helemaal tevreden met hun antwoord, maar misschien kan het niet anders. }:|
Ik had inderdaad nummerweergave uitgeschakeld, omdat ik het verwarrend vond voor mensen die ik bel: ze zien mijn Online-nummer, maar ze kennen mijn KPN-nummer. Verwarrend.
Online schreef mij het volgende waaruit ik onbelangrijke teksten heb weggeknipt:

Nummerweergave werkt alleen als het daarvoor noodzakelijke aanvullende abonnement nog steeds aanwezig is bij de KPN.
De meeste mensen laten hun KPN BelBasis terugzetten naar BelBudget, wat de meest gunstige combinatie is, maar dat betekent dat alle aanvullende diensten bij de KPN komen te vervallen.
<KNIP>

Is het inderdaad zo dat je apart moet betalen voor nummerweergave als je (voor de zekerheid) een BelBudget-abonnement hebt behouden bij KPN?

Online nummerweergave werkt alleen als mensen u op uw Online-nummer bellen.
<KNIP>
U belt in principe altijd uit met uw Online-nummer, dus dat wordt zichtbaar bij degene die u belt, of onbekend nummer als dit uit staat.
Het is niet mogelijk om uit te bellen met uw Online-nummer en het KPN-nummer te laten zien bij de ontvanger.
Dat was de reden waarom ik Online-nummerweergave had uitgezet, maar ik wist toen niet dat ik bij KPN na overgang naar BelBudget géén KPN-nummerweergave meer had...
<KNIP>
Wel kunt u dit omzeilen door nummerportering aan te vragen:

U wilt meer weten over het beëindigen van uw KPN-abonnement. Met ADSL (Extra) & Telefonie van Online heeft u geen KPN-abonnement meer nodig.
Als u uw KPN-telefoonnummer wilt overzetten kunnen wij uw KPN-abonnement voor u beëindigen. Wilt u het KPN-nummer niet meer houden, dan kunt u zelf uw KPN-abonnement opzeggen. Hieronder leest u meer over beide mogelijkheden.

Met behoud van uw KPN-telefoonnummer
Laat uw KPN-telefoonnummer overzetten naar Telefonie van Online. Door het overzetten van het nummer, wordt uw KPN-abonnement automatisch beëindigd. Uw huidige Online-telefoonnummer vervalt na de overzetting.

<KNIP>

Zonder behoud van KPN-telefoonnummer
U kunt ook zelf uw telefoonabonnement bij KPN opzeggen. In dat geval
behoudt u niet uw KPN-telefoonnummer, maar wel uw huidige Online-nummer.

Kosten
Als u uw KPN-abonnement opzegt, bespaart u op de maandelijkse kosten van dat abonnement. Wel gaat u een extra bedrag aan Online betalen. KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit namelijk kosten aan Online. Wij berekenen die kosten door.
Op uw rekening vindt u deze maandelijkse kosten (à €10) terug als 'doorbelasting lijnhuur'. Voor het overzetten van uw nummer betaalt u eenmalige administratiekosten van €10. Er kunnen kortingsacties van toepassing zijn, de geldende tarieven worden vermeld tijdens het bestellen.

Nou dat wil ik dus eigenlijk niet, maar misschien is iets anders niet mogelijk. :'(
Valt hier meer over te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vergat nog te antwoorden op:
Nummerweergave kan meerdere oorzaken van problemen hebben. Welke std gebruikt de livebox(DTMF of FSK) en welke de siemens? Als je een zogenaamd internationaal model hebt aangeschaft van de siemens spreekt je basis FSK terwijl KPN (en ws ook online) DTMF gebruiken.
Ik weet niet hoe dat met DTMF en FSK zit. Hoe kan ik daar achter komen? Bij de experimenten heb ik wèl nummers op mijn scherm gekregen, dus het mechanisme tussen LiveBox en Gigaset werkt wel, maar die twee verschillende nummers doen mij de das om...
Verder begrijp ik dat je ADSL extra hebt van online? Bel je dan echt via de livebox (ik weet dat ding een geïntegreerde splitter heeft) of bel je via een losse splitter oid?
Op beide vragen antwoord ik JA, alleen weet ik niet wat ik aan moet met je splitter-verhaal. Ik gebruik geen eigen splitter. Als ik dat zou doen, help ik de LiveBox om zeep en bel ik duur via KPN BelBudget...
In de LiveBox zit een telefoon-in, die op het ISRA-punt moet worden aangesloten en een telefoon-uit die naar het basisstation (of een gewoon, ouderwets) telefoontoestel gaat. Is dat wat je vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem ook aan dat mijn vermelding in het telefoonboek niet meer gratis is, als ik mijn KPN BelBudget zou opgeven en me alleen met Online inlaat wat mijn KPN-nummer betreft. (= nummerportering met behoud van KPN-nummer)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 269072 op 03-02-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk nu dat een groot nadeel van de verbinding met internet verbreken is, dat noch Telefoongids, noch Bedrijvengids nog werken, afgezien van het weerbericht, wat natuurlijk minder belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
@ Oriolus99: Ten eerste, probeer eens de edit-knop ;)

Als ik de posts hierboven samenvat heb je wel nrweergave(inkomend) als je gebeld wordt op het Online-nummer, maar niet op het KPN-nummer. Met andere woorden, je telefoon is geschikt voor nrweergave via livebox.
Nummer portering danwel opzegging vaste lijn KPN is een keuze die je zelf moet maken.

De livebox heeft een geïntegreerd splitter waardoor het aansluiten een heel stuk eenvoudiger wordt, je zult dan idd de telefoon op de livebox aangesloten hebben. Dan mag je de rest van het verhaal over splitters vergeten.

Vermelding in het telefoonboek staat los van bedrijven als KPN en Online(zo goed als) en is een losstaand bedrijf, deze nemen graag je telefoonnummer op in hun boek in geval van particuliere aansluiting. Dan kunnen ze hun dikke boek vullen met telefoonnummers en advertenties ;)
Het is dus gratis voor jou.

Het voordeel van het loshalen van de UTP is dat je vage invloeden van het gebruik daarvan uit kan sluiten, het is puur om te testen dus.

Samenvattend denk ik dat je probleem echt te maken heeft met de telefonie van je livebox(want daar bel je mee uit) en het langzaam slechter worden van de kwaliteit is een indicatie van vastlopende verbinding. Waarschijnlijk kan online je er bij helpen, geef aan wat je getest hebt en dat je meerdere toestellen hebt getest. Geef daarbij ook aan dat je niet aan het downloaden bent(ook niet via bittorrent, newsgroepen e.d.), dan zijn meest voorkomende oorzaken uitgesloten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Oriolus99: Ten eerste, probeer eens de edit-knop ;)
Je bedoelt in plaats van nieuwe replies geven. Ik gebruik de edit-knop, alleen om spelfouten en verduidelijkingen (andere woordkeuze) aan te brengen in een reply. Het leek me verwarrend als ineens een eerder (door jou, of een ander) gelezen reply van mij veel langer is geworden (wat jou en anderen mogelijk niet eens zou kunnen opvallen). Met mijn (misschien minder gelukkige) manier van aanvullende informatie verstrekken in aparte quick replies valt er mogelijk ook gerichter antwoord te geven op elk nieuw aspect, zo dacht ik. Ik zal je advies opvolgen in voorkomende gevallen :)

Ik weet niet wat Online bedoelt met 'nummerportering'. Of bedoelen zij daarmee het hele verhaal van 'met en zonder nummerbehoud van KPN'?
In dat geval weet jij dan misschien of ik inderdaad mijn KPN-abonnement BelBudget kan uitbreiden met nummerweergave, en zo ja, wat dat kost? Ik kan het uiteraard bij KPN informeren, maar misschien weet jij het toevallig.
Wat denk jij over het KPN-abonnement opzeggen? Jij hebt misschien geen ervaring met Online, maar mogelijk wel met de gevolgen als je geen KPN-binding meer hebt. Ik ben daar een beetje huiverig voor: Het is mij nimmer overkomen dat ik voor een halve dag of langer bij KPN geen verbinding had. Bij Online is dat al een paar keer voorgekomen, zelfs één keer van een lengte van twee en een halve dag. Door dan je telefoon niet in de LiveBox, maar in het ISRA-punt te prikken, ben je in ieder geval bereikbaar en bellen kun je dan ook, zij het voor veel geld met BelBudget.

Het oorspronkelijke probleem is echter nog steeds manifest:
Waarom denk je dat het aan de LiveBox ligt? Als ik een conventioneel toestel gebruik, heb ik daar geen last van, ook niet met een oude Gigaset 1000 met twee handsets die jaren lang, ook op de LiveBox prima functioneerde (basisstation daarvan is overigens nu kapot, vandaar de aankoop van mijn C470 IP).
Ik heb het basisstation van internet afgehaald en ver van de LiveBox en de wireless router geplaatst; opnieuw een test gedaan, door iemand een kwartiertje aan de lijn te hebben. Na vijf minuten spreken, begon het 'flubberen' weer van de stem aan de andere kant, of ik nu dicht bij of ver van het basisstation verwijderd was. Toen ik de grens van het bereik opzocht, was er geen geflubber, maar begon ik steeds vaker harde tikken te horen, die mijn gebelde persoon ook hoorde. Als er geflubber was, merkte de gebelde daar niets van.
Het is overigens ook niet (meer?) zo dat het geflubber steeds erger wordt; ik weet echter niet of ik het zelf kan beïnvloeden: heen en weer lopen schijnt te helpen, maar ik weet natuurlijk niet wat er zou zijn gebeurd als ik op één plek zou zijn gebleven...
Zonet voor het eerst ben ik gebeld: 35 min. onafgebroken zonder problemen, dus het gebeurt alleen als ik bel. Wonderlijke zaak.

Misschien heb jij nog een idee?
Zou het kunnen zijn dat het basisstation gewoon een mankement heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 269072 op 04-02-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Porteren is van een naar andere aanbieder toe, dus van kpn naar online in dit geval.
Kosten van nrweergave weet ik niet, maar zal tussen 1 en 2 euro p/m zijn.
Ik gebruik zelf Telfort en heb m'n telefoonnummer naar budgetphone geporteerd, dit is voor mij de kosten besparing t.o.v. beldbudget meer dan waard. Ook hier geld dat het puur voor inkomende telefonie is, uitgaand gebruik ik poivy of asterisk(ingebouwd in m'n modem). Stabiliteit zoals bij de analoge lijn zal minder zijn, aan de andere kant, daar hebben ze ook 100 jaar over gedaan. ;)

Terug naar het probleem: Je hebt dus alleen bij uitgaande telefonie(via online dus) een probleem, bij inkomende telefonie(via KPN) niet?
Wat je geflubbber noemt zal wel digitale vervorming zijn en als dat echt veranderd met afstand wisselen kan het heel goed de basis zijn. Gaat het trouwens om de std meegeleverde handset? Het kan zijn dat je handset niet volledig compatible is, in dat geval krijg je in bepaalde gevallen de zelfde verschijnselen en ook het tikken komt dan voor.
Probeer eens een volledige schets van de apparatuur te maken...
Zoals ik het nu voor me heb:
Livebox met inkomende telefonie van KPN, uitgaand van Online.
C470IP basis met de C47 handset(s), verder nog losse handsets?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om bij het laatste te beginnen:
LiveBox: in meterkast; ISRA -> tel.in; tel.uit -> getrokken lijn naar 1e verd. voorkamer; UTP-uit -> router 1e verd. achterkamer.
Basis: 1e verd. voorkamer; tel.in; UTP -> niet.
Router: 1e verd. achterkamer; UTP-in <- meterkast; 3xPC vast; LaserPrinter wireless.
C47H (1) beg. gr. achter.
C47H (2) 1e verd. achter.
Gigaset 1010 met 2 handsets 1000S en 1000C alleen voor luide bel op overloop 1e verd. Basisstation Gigaset 1010 functioneert niet meer goed, maar geeft nog wel belsignaal door aan 1000S, die ook een gesprek kan aannemen. Als je hem wilt gebruiken om te bellen, dan blijft hij dood. Bij het aannemen van het gesprek, kun je daadwerkelijk een gesprek voeren, maar het 'bezet'-lampje op het basisstation gaat niet branden. De 1000C kan wel het basisstation bevel geven om 'op te nemen'; het basisstation geeft een klik en het 'bezet'-lampje gaat branden, maar verder gebeurt er echt niets. Het basisstation is niet aangesloten op een telefoondraad, waar dan ook... Ik vind dit functioneren van dit basisstation op deze manier raadselachtig.

Vorige opstellingen die niet anders functioneerden dan de hierboven genoemde plaats:
1. Basis aan 2e UTP-aansluiting van LiveBox en tel.uit ook rechtstreeks (met een te korte, volgens jou) lijn aan LiveBox; ISRA -> tel.in.
2. Basis aan 4e router-UTP-uit en telefoon in LiveBox, die toen op 1e verd. achter hing met (te lange, volgens Online) getrokken telefoonlijn.
Terug naar het probleem: Je hebt dus alleen bij uitgaande telefonie(via online dus) een probleem, bij inkomende telefonie(via KPN) niet?
Je bedoelt waarschijnlijk: "Je hebt dus alleen bij uitgaande telefonie (via het online-nummer dus) een probleem, bij inkomende telefonie (via het KPN-nummer) niet?". Inderdaad, maar de inkomende telefonie gaat natuurlijk ook via de LiveBox van Online.

Geflubber lijkt op het missen van naar schatting 4 à 5 'stukjes geluid' per seconde, die groter of kleiner zijn als gevolg waarvan het 'totale geluid' resp. minder of beter verstaanbaar is. Ik hoop dat ik me duidelijk heb uitgedrukt. Zoiets als dit:
Nog redelijk verstaanbare seconde:
---------__---------__--------__---------__--------
Slecht tot niet verstaanbare seconde:
----_____----_____----____----_____----__

Hierbij is ---- geluid en ___ is stilte.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 269072 op 04-02-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 269072 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 01:35:
Met beide handsets moet ik, om het gesprek gaande te houden, gaan lopen om de beste positie steeds zien te vinden.
De 470 heeft ECODECT, dus het door de handset afgegeven zendvermogen wordt steeds zo laag mogelijk gehouden om batterijen (eigenlijk batterij-tijd) te besparen. Iets wat bij GSM ook gedaan wordt.

Omdat de verstaanbaarheid blijkbaar afhangt van je positie tov het basisstation, heb ik het vermoeden dat dit niet helemaal lekker werkt. Het lijkt wel alsof je handset te weinig vermogen levert om een goed signaal bij de basis te krijgen.

Kun je dit ECODECT systeem wellicht uitschakelen in de webinterface? Dan zou je eenvoudig kunnen uitsluiten of dit het probleem is. Vaak geeft een haperende DECT verbinding ongeveer dezelfde problemen als een probleem met de VoIP/WAN verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Joepla schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:30:
Kun je dit ECODECT systeem wellicht uitschakelen in de webinterface?
Dat kan niet via het webinterface, maar wel via een handset; menu: Instellingen/Basis/Speciale functies/Eco Modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je dit ECODECT systeem wellicht uitschakelen in de webinterface?
Geen web-interface nodig! Dit heb ik via de handset uit kunnen zetten. Het is een instelleing van het basisstation, dus ik heb het gevoel dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Ik heb momenteel geen 'proefpersonen' die ik kan bellen om te kijken of er verandering is opgetreden, maar zodra ik die wel heb, zal ik hier melding doen van mijn ervaring. Als dit het is, ben ik je zeer dankbaar, Joepla! Maar Loekie ook hoor, hij heeft, helaas zonder resultaat, mijn hele huis op z'n kop gezet :D Helemaal niet verkeerd: het heeft mijn denkproces ook verscherpt en ik snap nu ook meer van die drie zwarte kastjes :Y

Ik heb nog één klein probleempje:

Op de ene handset zie ik "Telefoongids" en "Bedrijvengids", maar op de andere "Net Directory" en "Yellow Pages", maar verder is alles Nederlands. Hoe zou dat nou kunnen komen? Heb ik als extra handset misschien geen Nederlands, maar een Engels toestel ontvangen? Of bestaan die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@Oriolus99: Mooi, *als* dat de oplossing is!

Waarschijnlijk kun je de yellowpages qua naam etc. gewoon aanpassen, net zoals een gewone naam + tel.nr?

[ Voor 68% gewijzigd door Joepla op 07-02-2009 15:00 ]

Kan iemand mij uitleggen in welke situatie gebruik moet worden gemaakt van een STUN-server? Ik gebruik
de S450 om uit te bellen. Mijn provider is VoipBuster.
Als ik een STUN-server zou gaan gebruiken welke zou ik dan moeten kiezen; stun.voipbuster.com of stun.gigaset.net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:57
Ik heb een s685 aangeschaft en gebruik deze met voipbuster, dit werkt allemaal top :)
Maar nu wil ik dat het land nummer en het lokale nummer er automatisch voor worden gezet. Ik heb dit geprobeerd door op de internet config nederland als land in te vullen en als netnummer 545 te nemen. Maar als nu een nummer bel wordt alleen de 0545 ervoor gezet en geeft hij aan dat dit nummer onbekend is.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rojavame
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Wij heb een vreemd technisch probleem waar we niet verder mee komen.
Wij hebben nu ongeveer een jaar een Siemens Gigaset S450IP.
Echter pas sinds 6 maanden bellen we met dit toestel ook via VoipBuster.
Bevalt best goed.
Echter op de Siemens Gigaset S450IP kun je ook de analoge lijn van KPN aansluiten om zo ook binnen komende oproepen via de KPN lijn te kunnen beantwoorden. Op zich werkt dat ook goed.

Nu het probleem, als we aan het bellen zijn via Viop en er komt een gesprek binnen op de vaste KPN lijn, dan valt het voip gesprek stil. De verbinding lijkt niet verbroken, maar geluid komt niet meer binnen en gaat ook niet meer uit.

Iemand opperde iets over een lifeline aansluiting. Kan hierover echter nergens iets vinden.
Heb bericht van deze persoon was:

Hallo,
ik heb hetzelfde probleem en vond na lang zoeken gisteren pas de oorzaak : een niet aanwezige lifeline aansluiting.
Heb een Zyxel 2602HW, het 2602HWL model heeft echter ook nog een zg. PSTN lifeline aansluiting waar je een vaste-lijn toestel op kunt aansluiten waarop je via de vaste lijn een gesprek kunt aannemen terwijl er al een voip-gesprek gevoerd wordt.

Ook hebben we de S450IP al aangeboden voor reparatie, maar die kwam onveranderd terug. Ze konden geen probleem vinden

Wel hebben we onder tussen uitgevonden dat als we op de vaste KPN lijn een ander toestel aansluiten, dus niet via de S450IP, dat alles dan wel goed gaat.
Dit is echter geen ideale oplossing omdat je voor het aannemen van een gesprek een ander toestel moet hebben dan als je zelf wilt bellen.

Het is gewoon heel erg frustrerend dat je weet dat het moet kunnen werken en dat het niet lukt om het goed voor elkaar te krijgen.

Mogelijk van belang zijnde overige info:
Wat heb ik in de meterkast hangen?
De KPN lijn. (goed koopste abonnement)
Splitter (ook al een keer vervangen).
ADSL modem, speedtouch 516.
KPN lijn naar de Siemens S450 IP.
Verder achter de speedtouch een SMC Barricade Broadband Router.
De Siemens S450 IP is weer gekoppeld aan de SMC Barricade Broadband Router. (ook hier al geprobeerd zonder de SMC router er tussn)
Verder hangen aan de SMC Barricade Broadband Router naast een aantal pc's een linksys wifi router.

Tot slot dan de ADSL verbinding die we momenteel hebben:
We hebben een ADSL verbinding van Orange.
We hebben een 4mb ADSL abo van Orange (online):
(A)DSL Online 1 416,84 KByte/sec. 3416,76 Kbit/sec.

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tuniq schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:03:
Ik heb een s685 aangeschaft en gebruik deze met voipbuster, dit werkt allemaal top :)
Maar nu wil ik dat het land nummer en het lokale nummer er automatisch voor worden gezet. Ik heb dit geprobeerd door op de internet config nederland als land in te vullen en als netnummer 545 te nemen. Maar als nu een nummer bel wordt alleen de 0545 ervoor gezet en geeft hij aan dat dit nummer onbekend is.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Al geprobeerd het handmatig in te stellen? Zo had ik het hier altijd ingesteld en dan kon ik zelf de land-, en netcode voor laten voegen

@rojavame: De S450IP heeft hetzelfde als wat aangehaald is als lifeline, nl een vaste lijn aansluiting naast de netwerkaansluiting.
Je probleem is wel typisch en hier ook niet direct bekend. Heb de S450IP een anderhalf jaar in gebruik gehad en absoluut niet een vergelijkbaar probleem geconstateerd. Heb je 1 of meerdere handsets? Ook kan ik me voorstellen dat het een soort van verkapte vorm van wisselgesprek is, heb je het direct via Siemens geregeld v.w.b. reparatie of 1 of andere handige harrie?

[ Voor 26% gewijzigd door Loekie op 15-02-2009 20:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Sandrioni schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:44:
Of is het alleen UDP, en met deze range?
UDP 10000-20000
Welke poorten je open moet zetten is afhankelijk van de instelling op je telefoon. Standaard is de C450 ingesteld voor het gebruik van poort 5060 voor SIP en een enkele vaste poort 5004 voor RTP. Als je niets hebt ingesteld hoef je alleen die twee poorten open te zetten en te forwarden.

Asterisk gebruikt een range van mogelijke RTP poorten. Daarbij moet je dus alle poorten open zetten en forwarden. Bij de C450 is dat niet zo. Let op: je kunt de C450 ook zo instellen dat hij random poorten gebruikt. Dat gaat nooit werken met een firewall ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
riddles schreef op maandag 16 februari 2009 @ 11:12:
[...]

Welke poorten je open moet zetten is afhankelijk van de instelling op je telefoon. Standaard is de C450 ingesteld voor het gebruik van poort 5060 voor SIP en een enkele vaste poort 5004 voor RTP. Als je niets hebt ingesteld hoef je alleen die twee poorten open te zetten en te forwarden.

Asterisk gebruikt een range van mogelijke RTP poorten. Daarbij moet je dus alle poorten open zetten en forwarden. Bij de C450 is dat niet zo. Let op: je kunt de C450 ook zo instellen dat hij random poorten gebruikt. Dat gaat nooit werken met een firewall ;).
De X nnn IP gebruiken std een RTP poort vanaf 5004 en deze worden gepaard geopend. Dit loopt op, dus eerste gesprek 5004+5 2e 5006+7 enz....
Dit wordt op een bepaald moment gereset in de basis, maar afhankelijk van de hoeveelheid gesprekken kan dit uitvallende audio betekenen. Zelfs als de basis direct op het internet zit via een gebridgede verbinding.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuniq
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:57
Loekie schreef op zondag 15 februari 2009 @ 20:19:
[...]

Al geprobeerd het handmatig in te stellen? Zo had ik het hier altijd ingesteld en dan kon ik zelf de land-, en netcode voor laten voegen
Je bedoelt dus dat ik de land en netcode handmatig in mijn handset inbreng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rojavame
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Loekie, Voor reparatie aangeboden bij Siemens na overleg met de Siemens helpdesk.
We hebben 4 handsets.
Wegvallen Voip gesprek gebeurt al als de telefoons over gaan, dus voor je het gesprek hebt aan genomen.
Al experimenterend gemerkt dat als ik met mijn mobiel ons thuis nummer bel terwijl ik een voip gesprek heb lopen en ik laat hem maar een keer over gaan en hang dan snel weer op het voip gesprek ook al "overleden" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@rojavame

Vreemd probleem... Het lijkt er op dat bij een PSTN oproep (dus via de KPN lijn), de ADSL verbinding problemen krijgt. Zodra er een analoge oproep binnenkomt, komt er even een zgn. belspanning op de lijn, mogelijk is je modem daar niet blij mee. Alleen zou je dat dan ook verwachten bij het aansluiten van het andere toestel.

Als je wilt uitsluiten of het probleem in de S450 zit: sluit je S450 eens een keer aan bij iemand anders die een ADSL verbinding en een KPN lijn heeft. Kwestie van paar stekkertjes los en vastmaken en je weet het. Let even op IP adres/DHCP dat wellicht anders is.

Ik gok erop dat het ergens anders wel probleemloos werkt. Je probleem zit dan in je Speedtouch modem. Splitter lijkt me geen probleem + je hebt hem al een keer vervangen.

Als je niet heel veel kennis hebt van dit soort producten, is het vaak het handigst om alles dat niet echt noodzakelijk is los te koppelen en wat overblijft (splitter, modem, S450) stuk voor stuk te vervangen (tijdelijk, dus proberen bv. een modem voor een uurtje te lenen). Probleem niet weg? Het vervangen onderdeel weer terugzetten en het volgende beetpakken.
Zo doet je autodealer het al jaaaaren (alleen zetten die niets meer terug, maar zetten het op de rekening) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Op donderdag 12 februari 2009 postte ik de volgende vraag:
"Kan iemand mij uitleggen in welke situatie gebruik moet of kan worden gemaakt van een STUN-server? Ik gebruik de S450 om uit te bellen. Mijn provider is VoipBuster.
Als ik een STUN-server zou gaan gebruiken welke zou ik dan moeten kiezen; stun.voipbuster.com of stun.gigaset.net?"

Tot nu toe geen respons gekregen. Ik hoop dat iemand alsnog wil reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 22:19
Anoniem: 220983 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:53:
Hallo,

Op donderdag 12 februari 2009 postte ik de volgende vraag:
"Kan iemand mij uitleggen in welke situatie gebruik moet of kan worden gemaakt van een STUN-server? Ik gebruik de S450 om uit te bellen. Mijn provider is VoipBuster.
Als ik een STUN-server zou gaan gebruiken welke zou ik dan moeten kiezen; stun.voipbuster.com of stun.gigaset.net?"

Tot nu toe geen respons gekregen. Ik hoop dat iemand alsnog wil reageren.
Volgens mij heb je een STUN-server alleen nodig als het je niet lukt om door je firewall te komen. Hier staat een uitleg.
Dus als het nu werkt, dan zou ik het lekker zo laten. Als je toch een STUN-server nodig hebt, neem dan stun.voipbuster.com want volgens mij werkt het hele gigaset gebeuren niet op Nederlandse toestellen.

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fdkuyper schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:14:
[...]

Volgens mij heb je een STUN-server alleen nodig als het je niet lukt om door je firewall te komen. Hier staat een uitleg.
Dus als het nu werkt, dan zou ik het lekker zo laten. Als je toch een STUN-server nodig hebt, neem dan stun.voipbuster.com want volgens mij werkt het hele gigaset gebeuren niet op Nederlandse toestellen.
Bedankt voor je reaktie. Mijn S450IP is aangesloten op een draadloze Belkin G+MIMO router, die weer is aangesloten op een Speedtouch 510 adsl-modem/router. "There are no NAT entries defined" vertelt mijn Speedtouch dus mag ik aannemen dat NAT geen rol speelt. Ik kan zonder problemen uitbellen via VoipBuster; maar de laatste tijd heb ik af en toe problemen met de verbinding. Als die tot stand is gekomen valt na een aantal minuten het gesprek letterlijk "stil". Ik zie op de handset dat er verbinding is, maar ik hoor de andere kant niet en de andere kant hoort mij niet. Ik zie geen foutmelding op het display. De verbinding verbreken en opnieuw bellen is de enige optie om het gesprek voort te zetten. Ik vroeg mij af of het gebruik van een stun-server dit probleem zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 220983 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:56:
[...]

Bedankt voor je reaktie. Mijn S450IP is aangesloten op een draadloze Belkin G+MIMO router, die weer is aangesloten op een Speedtouch 510 adsl-modem/router. "There are no NAT entries defined" vertelt mijn Speedtouch dus mag ik aannemen dat NAT geen rol speelt. Ik kan zonder problemen uitbellen via VoipBuster; maar de laatste tijd heb ik af en toe problemen met de verbinding. Als die tot stand is gekomen valt na een aantal minuten het gesprek letterlijk "stil". Ik zie op de handset dat er verbinding is, maar ik hoor de andere kant niet en de andere kant hoort mij niet. Ik zie geen foutmelding op het display. De verbinding verbreken en opnieuw bellen is de enige optie om het gesprek voort te zetten. Ik vroeg mij af of het gebruik van een stun-server dit probleem zou kunnen oplossen.
Elke router doet aan NAT om alle aansluitingen een mogelijkheid tot internet te geven. Er zal dus ergens een NAT apparaat tussen je S450 IP en het internet zitten, het is off de ST510 of de belkin of allebei.
Stilvallen van 'belgeluid' kan te maken hebben met een volle NAT-tabel, wellicht dat Stun daarbij helpt, gebruik de stunserver van voipbuster in dat geval. Een alternatief is de poorten van de router te openen voor 5004-iets van 5060 op UDP, dat zijn de poorten waar de RTP-pakketten(de spraak van het gesprek) over loopt, std worden deze in paren geopend.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:25:
[...]

Elke router doet aan NAT om alle aansluitingen een mogelijkheid tot internet te geven. Er zal dus ergens een NAT apparaat tussen je S450 IP en het internet zitten, het is off de ST510 of de belkin of allebei.
Stilvallen van 'belgeluid' kan te maken hebben met een volle NAT-tabel, wellicht dat Stun daarbij helpt, gebruik de stunserver van voipbuster in dat geval. Een alternatief is de poorten van de router te openen voor 5004-iets van 5060 op UDP, dat zijn de poorten waar de RTP-pakketten(de spraak van het gesprek) over loopt, std worden deze in paren geopend.
Bedankt voor je toelichting; bij de laatste zin haak ik echter af wegens gebrek aan basiskennis voor dit onderwerp. Ik ga STUN toepassen en ervaar wel hoe dat gaat; t.z.t zal ik het hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
aaah ja daar zijn we weer, bijna 10 maanden probleemloos getelefoneerd, maar goed het moet natuurlijk weer een keer stuk gaan.

2 weken gelden melde de telefoon dat er een nieuwe FW was, ja prima installeren, verder neit opgelet. Vandaag een nieuwe router gekocht, van de WRT350N naar de WRT610N van linksys.

Alles draait behalve de VOIP telefoon. De basis een harde reset gegeven, handset gepaired en blijk opeens wat nieuwe dingen in mn telefoonlijst te hebben.
Wat ik me dan ook af vraag is of de problemen die ik heb nu komen door de upgrade of door de nieuwe router.

Probleem is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=4 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=2 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=2 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Het mag duidelijk zijn de S450 (192.168.1.100) is praktisch niet te benaderen. Telefonie werkt niet (geen voip accounts ingesteld) en de webinterface is niet te openen.
Ik heb geprobeerd:
Fixed ip | Dynamic ip | NieuweUTP | Overige LAN spul uit | router reset | S450 reset | firewall meuk alles uit | FW update van linksys
Af en toe kan ik een halve html pagina laden maar goed inloggen lukt dus nog niet eens.

Kan ik andere/nieuwere FW in de S450 krijgen? de auto update functie lijkt iig ook niet te werken via de HS zelf.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@siepeltjuh

Al eens geprobeerd om je S450 (bij wijze van test) met een crosscable direct op je PC aan te sluiten? Er zit dan geen andere hardware meer tussen die de boel evt. kan frustreren...

Wat is er nieuw in je telefoonlijst eigenlijk? Kan me niet herinneren dat er destijds hier iets veranderd is. Heb paar keer fw geflashed en ook een keer volledige reset volgens mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Joepla op 27-02-2009 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Joepla schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:17:
@siepeltjuh

Al eens geprobeerd om je S450 (bij wijze van test) met een crosscable direct op je PC aan te sluiten? Er zit dan geen andere hardware meer tussen die de boel evt. kan frustreren...

Wat is er nieuw in je telefoonlijst eigenlijk? Kan me niet herinneren dat er destijds hier iets veranderd is. Heb paar keer fw geflashed en ook een keer volledige reset volgens mij.
Ja crosskabel heb ik aan gedacht, echter die heb ik hier zo niet liggen, dan moet ik ff 1 zelf maken. Ik heb het idee dat de verbinding tussen wrt610n en s450 klappert. interface up/down etc. Ondanks dat lampje niet uitgaat. Of dat de S450 zo druk is met een taak dat hij geen tijd heeft om http te serveren danwel ping te retourneren. Je ziet ook dat het aantal ms in de ping best fluctueert. soms 40ms terwijl er maar 1 router tussen zit.

In de telefoonlijst zijn 2 items bijgekomen. directory services en yellow pages of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@siepeltjuh

Met een beetje geluk gaat het ook met een gewoon kabeltje. Veel netwerkadapters detecteren zelf of een cross nodig is.
Zou best kunnen dat hij druk bezig is met iets waardoor de interface niet wil opbouwen. Ik herinner me dat in de begintijd van de S450 bij mij de webinterface wel veel trager was dan nu. Vaak werd de beginpagina niet compleet opgebouwd (geen plaatje bv). Dat is in de loop der tijd wel opgelost, heb er geen last meer van in ieder geval.

Hmm... zal mijn S450 eigenlijk ook weer eens moeten resetten dan. Heb daar nooit zo'n zin in, je moet dan alles weer opnieuw instellen en met meerdere VoIP accounts is dat geen pretje. Daarbj werkt het nu alweer een tijd stabiel en dat wil ik graag zo houden.

Een 'config save' optie zou handig zijn. Weer iets voor de wish-list :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Auto detect werkt dus niet :( op naar de tang en utp doos.

update1: DD-WRT er eens opgezet. Geen resultaat.

update 2: Crosskabel gebruikt. Fixed IP en ja hoor kan weer webinterface benaderen en lijkt ok te werken

conclusie: S450IP werkt _niet_ met een Linksys WRT610N
De linksys werkt overigens wel weer correct mijn de rest van mn apparatuur.

021400000000 / 038.00 is de meest recente firmware, en die staat er ook op.

[ Voor 108% gewijzigd door siepeltjuh op 01-03-2009 22:04 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Laatst online: 03-02 19:18
Ik vroeg mij af of iemand weet hoe je een handset kan afmelden zonder dat je die handset zelf hebt.
Ik heb namelijke en basisstation overgenomen van iemand anders, zonder de bijgeleverde handset, maar deze staat al wel standaard aangemeld en het lukt me niet om hem af te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
Dragonslaughter schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 22:44:
Ik vroeg mij af of iemand weet hoe je een handset kan afmelden zonder dat je die handset zelf hebt.
Dat kan vanaf een andere aangemelde handset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Laatst online: 03-02 19:18
asmi schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 23:20:
[...]

Dat kan vanaf een andere aangemelde handset.
Nope, hij geeft wel die optie en zegt dat hij verwijderd wordt, maar daarna staat hij nog gewoon in de lijst, dus dit werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
siepeltjuh schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:42:
conclusie: S450IP werkt _niet_ met een Linksys WRT610N
Dat lijkt me heel erg raar. Logischer lijkt het me dat het aan een netwerk kabel ligt oid.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste