Om bij het laatste te beginnen:
LiveBox: in meterkast; ISRA -> tel.in; tel.uit -> getrokken lijn naar 1e verd. voorkamer; UTP-uit -> router 1e verd. achterkamer.
Basis: 1e verd. voorkamer; tel.in; UTP -> niet.
Router: 1e verd. achterkamer; UTP-in <- meterkast; 3xPC vast; LaserPrinter wireless.
C47H (1) beg. gr. achter.
C47H (2) 1e verd. achter.
Gigaset 1010 met 2 handsets 1000S en 1000C alleen voor luide bel op overloop 1e verd. Basisstation Gigaset 1010 functioneert niet meer goed, maar geeft nog wel belsignaal door aan 1000S, die ook een gesprek kan aannemen. Als je hem wilt gebruiken om te bellen, dan blijft hij dood. Bij het aannemen van het gesprek, kun je daadwerkelijk een gesprek voeren, maar het 'bezet'-lampje op het basisstation gaat niet branden. De 1000C kan wel het basisstation bevel geven om 'op te nemen'; het basisstation geeft een klik en het 'bezet'-lampje gaat branden, maar verder gebeurt er echt niets. Het basisstation is niet aangesloten op een telefoondraad, waar dan ook... Ik vind dit functioneren van dit basisstation op deze manier raadselachtig.
Vorige opstellingen die niet anders functioneerden dan de hierboven genoemde plaats:
1. Basis aan 2e UTP-aansluiting van LiveBox en tel.uit ook rechtstreeks (met een te korte, volgens jou) lijn aan LiveBox; ISRA -> tel.in.
2. Basis aan 4e router-UTP-uit en telefoon in LiveBox, die toen op 1e verd. achter hing met (te lange, volgens Online) getrokken telefoonlijn.
Terug naar het probleem: Je hebt dus alleen bij uitgaande telefonie(via online dus) een probleem, bij inkomende telefonie(via KPN) niet?
Je bedoelt waarschijnlijk: "Je hebt dus alleen bij uitgaande telefonie (via
het online
-nummer dus) een probleem, bij inkomende telefonie (via
het KPN
-nummer) niet?". Inderdaad, maar de inkomende telefonie gaat natuurlijk ook via de LiveBox van Online.
Geflubber lijkt op het missen van naar schatting 4 à 5 'stukjes geluid' per seconde, die groter of kleiner zijn als gevolg waarvan het 'totale geluid' resp. minder of beter verstaanbaar is. Ik hoop dat ik me duidelijk heb uitgedrukt. Zoiets als dit:
Nog redelijk verstaanbare seconde:
---------__---------__--------__---------__--------
Slecht tot niet verstaanbare seconde:
----_____----_____----____----_____----__
Hierbij is ---- geluid en ___ is stilte.
[
Voor 26% gewijzigd door
Anoniem: 269072 op 04-02-2009 21:29
]