Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Geprobeerd, maar het maakt allemaal niets uit.
Hoe heb jij de S450IP / N300A / router geconfigureerd?
Toen ik nog een S450IP gebruikte, moest ik op de router/firewall omdat UPNP uitstond nog wel portforwarding instellen.
5060 voor SIP
en 5004-5024 voor RTP, die laatste zorgde ervoor dat beller en ik elkaar ook konden horen.
Als je internet-aanbieder op zelfde verbinding ook telefonie via SIP aanbiedt(en niet via apart VLAN) kan 5060 al bezet zijn.
Toentertijd zat er altijd een gigaset.net sip-account in dat je kon gebruiken voor testen, geen idee of dat nog zo is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 23:01
Loekie schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:34:
[...]

Toen ik nog een S450IP gebruikte, moest ik op de router/firewall omdat UPNP uitstond nog wel portforwarding instellen.
5060 voor SIP
en 5004-5024 voor RTP, die laatste zorgde ervoor dat beller en ik elkaar ook konden horen.
Als je internet-aanbieder op zelfde verbinding ook telefonie via SIP aanbiedt(en niet via apart VLAN) kan 5060 al bezet zijn.
Toentertijd zat er altijd een gigaset.net sip-account in dat je kon gebruiken voor testen, geen idee of dat nog zo is.
Testen kan nog steeds met tel.nr. 12345#9

Ik baal er van dat ik al maanden niet meer inkomende telefoontjes kan opnemen met mijn VoIP-telefoon.
Misschien moet ik maar afstappen en een normale telefoon aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Ik test nu om het basisstation N300A alleen voor dect-telefonie te gebruiken. (telefoonkabel van basistation naar router, UTP-label losgekoppeld)
Ook nu nog steeds hetzelfde probleem:
Bij inkomende gesprekken neem ik de handset (gekoppeld met basisstation) op, maar hoor ik de andere kant niet. Degene die belt hoort nog steeds de telefoon overgaan.

Welke instelling kan nu nog fout staan / apparaat defect?

[ Voor 5% gewijzigd door CAD-tekenaar op 06-08-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Misschien handig om vast te stellen welke lijn het om gaat, de analoge, of de voip-lijn ingesteld op de S450.

Als het gaat om analoge lijn:
- controleer (indien mogelijk) met een ander toestel(geen andere handset, echt ander toestel) op de analoge poort van je provider router.
- indien ander toestel niet werkt > provider issue
- indien ander toestel wel werkt, controleer instellingen op basis station.
--- Gaat lijn over op basisstation(meen dat er een lampje middenvoor zat dat knipperde bij inkomende telefomie)
--- Als lijn overgaat op basisstation en niet op handset, is op basis de handset wel gekoppeld met inkomende lijn?
--- Als lijn niet overgaat op basisstation en alle telefonie poorten op router geprobeerd zijn, check of DTMF/FSK goed staan(te lang geleden, maar kon voor zaken als telefoon beantwoorden nog wel eens een issue zijn).

Als het gaat om voip:
- knippert het lampje voorop bij inkomend gesprek?
--- is handset gekoppeld aan de inkomende lijn?
--- verandert het lampje van status bij opnmenen of niet?
--- is portforwarding (al was het maar als test) ingesteld voor 5060 en 5004-5024 voor SIP / RTP
--- DTMF settings correct voor provider?

Ik heb geen Siemens basisstation meer, dus meer dan dit kan ik ook niet zo naar boven halen uit geheugen ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:20:
Ik test nu om het basisstation N300A alleen voor dect-telefonie te gebruiken. (telefoonkabel van basistation naar router, UTP-label losgekoppeld)
Ook nu nog steeds hetzelfde probleem:
Bij inkomende gesprekken neem ik de handset (gekoppeld met basisstation) op, maar hoor ik de andere kant niet. Degene die belt hoort nog steeds de telefoon overgaan.

Welke instelling kan nu nog fout staan / apparaat defect?
Zie mijn eerdere reactie, probeer het met een andere telefoon, dan kom je erachter of het aan je router ligt of aan het basisstation. Je netwerk heeft hier niets mee te maken, dus het losmaken van de UTP kabel maakt zoals verwacht geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 20:31
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Testen kan nog steeds met tel.nr. 12345#9

Ik baal er van dat ik al maanden niet meer inkomende telefoontjes kan opnemen met mijn VoIP-telefoon.
Misschien moet ik maar afstappen en een normale telefoon aansluiten
Haha na tig jaar Gigaset had ik nog nooit van dit testnummer gehoord :)
Nouja, beter laat dan nooit, alhoewel ik na de toon iets inspreek en niets terug hoor.

Onvoorstelbaar dat mijn toestelletjes het nog steeds doen. Het wordt de laatste jaren wel erg stil qua inkomende gesprekken… Niemand belt meer op de vaste lijn. Gelukkig nog wel de tele-marketeers onder etenstijd met meestal waardeloos energie-aanbod.

[ Voor 20% gewijzigd door Joepla op 07-08-2021 19:14 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Hugo__Boss schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Zie mijn eerdere reactie, probeer het met een andere telefoon, dan kom je erachter of het aan je router ligt of aan het basisstation. Je netwerk heeft hier niets mee te maken, dus het losmaken van de UTP kabel maakt zoals verwacht geen verschil.
Ik heb op uitgang Phone1(RJ11) de S450IP én een vaste telefoon gezet met hulp van een stapelbare telefoonstekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzAJtrUxsO5SsuftFGdJ1I04US4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwtdPWi0xTCeebC7HijIDUox.jpg?f=user_large
Dus als ik gebeld wordt gaan beide telefoons (gekoppeld aan Phone1) over. Op Phone2 is niets aangesloten.
Mijn conclusie zou zijn dat er toch iets is met de configuratie van de S450IP, want de beller merkt niet dat ik met de S450IP opgenomen heb. De beller hoort nog steeds dat de telefoon overgaat.
Neem ik op met de vaste telefoon dan werkt het zoals het hoort. (= de beller hoort mij)

Zijn mijn conclusies juist? Zo ja, wat kan er dan verkeerd ingesteld zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door CAD-tekenaar op 07-08-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 16:07
Duidelijke test. En je hebt het ook zonder de vaste telefoon getest met enkel het basisstation aangesloten? Tja, of het aan de instellingen betreft betwijfel ik. Als je veel apparatuur op een analoge poort aansluit zou het natuurlijk kunnen dat deze te zwaar belast wordt en rare storingen geeft. Maar met maar 2 telefoons lijkt me dit niet het geval. Ik denk eerder dat het een fout is in de Gigaset is, als je vaste telefoon wel werkt, ligt het in ieder geval niet aan je router.

Heb je echt een oude S450 of is het een Gigaset N300A basisstation die ik je volgens mij ook heb zien noemen? Je kan hem proberen bij te werken naar de laatste firmware 259. Als dat niet helpt, kan je een harde reset nog proberen (spanningsloos maken, knop ingedrukt houden, spanning weer erop en knop vasthouden totdat de led snel blauw gaat knipperen). Wel opnieuw configureren daarna.

Als het dan nog steeds is, denk ik dat het einde verhaal is voor het basis station en dat deze gewoon niet meer goed de lijn "belegt" bij een poging tot opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

Ik heb op uitgang Phone1(RJ11) de S450IP én een vaste telefoon gezet met hulp van een stapelbare telefoonstekker.
[Afbeelding]
Dus als ik gebeld wordt gaan beide telefoons (gekoppeld aan Phone1) over. Op Phone2 is niets aangesloten.
Mijn conclusie zou zijn dat er toch iets is met de configuratie van de S450IP, want de beller merkt niet dat ik met de S450IP opgenomen heb. De beller hoort nog steeds dat de telefoon overgaat.
Neem ik op met de vaste telefoon dan werkt het zoals het hoort. (= de beller hoort mij)

Zijn mijn conclusies juist? Zo ja, wat kan er dan verkeerd ingesteld zijn?
Vermoed signaling. Tone of Pulse dialing zou het dan zijn.
Zie page 43 van manual: https://usermanual.wiki/S...ual410592.1835066250/view

Aanvullende test die je misschien kan doen is meeluisteren, dus opnemen op vaste lijn en dan daarna op handset ook verbinding openen(of andersom als de s450 de lijn open denkt te hebben).

specs

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste