• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14
Helaas blijkt het verwerken van meerdere entries in 1 VCF bestand ook erg buggy. Ik had een bestand gemaakt met 32 entries, krijg ik de onderstaande foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvbeekbergen.nl/tmp/vcf_upload.JPG

Het blijkt dat die 7 entries geïmporteerd heeft. Nu moet ik dus bestanden van 7 setjes maken. pfffffffff
blijkbaar hebben ze dit erbij geknutseld zodat het een leuk verkoopargument is, werkbaar is het in ieder geval niet.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:32:
Hallo allemaal, om nog even wat leven in deze topic te brengen drie vraagjes van mijn kant:

- Is het mogelijk om het volume van de microfoon van mijn handset (C47H, C475IP) harder te zetten? Met voip bellen merk ik dat de persoon aan de andere kant van de lijn mij haast niet kan horen, ik moet dan harder praten om mij verstaanbaar te maken. Met de gewone telefoonaansluiting heb ik hier geen last van.
Staat gewoon in de handleiding, voortaan eerst even zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ndsyml.png

blz. 139

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 03-01-2012 10:06 ]

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:45
Op het gevaar af dat niemand dit ooit nog leest, wie heeft er nog een Siemens Gigaset in 2019 :)

De S450IP die ik bij een kennis in het buitenland had staan (zie hier vlak boven), is numtoch definitief klaar. Voeding hebben we nog vervangen, maar de handset registreerde op de basis en disconnecte zichzelf na enige tijd. Opnieuw registreren, zelfde resultaat. Alles meerdere keren (factory) gereset. Helaas.

Voor het archief, de print van een S450IP basisstation (2006):

Siemens N300

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:45
@ReneK Ook hier nog een Gigaset (exact zoals hierboven) in gebruik met een vast en een VoIPnummer (vast is inmiddels ook al VoIP natuurlijk). Afgezien van wat afbladderend chroom op de handsets werkt het nog goed.

Voor mijn kennis heb ik een nieuwe Gigaset moeten vinden, wat niet eens zo makkelijk was. IP modellen zijn schaars, zeker in fysieke winkels. Uiteindelijk toch gelukt met de S850A Go (EUR 95,-).

S850A Go

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-04 19:33
Sinds ruim een week heb ik plotseling problemen met mijn Siemens S450IP.
Ik kan niet meer gebeld worden. De beller blijft horen dat de telefoon overgaat terwijl de gebelde persoon al opgenomen heeft.

Mijn gegevens:
Router Draytek Viger 2132F
Siemens S450IP + 2 handsets
All-in-one abonnement via T-Mobile (glasvezel)
VOIP via Voipbusterpro
Ik bel uit via VOIP (= voipbusterpro) en wordt gebeld via T-Mobile (= vaste telefoonnummer)

Wat ik heb gezien/gecontroleerd.
Router heeft 2 telefoonpoorten.
Voldoende saldo bij voipbusterpro voor uitbellen
Speakers van de handset doen het zodra ik op de knop van de basisset druk.
De router: firewall is actief, geen poorten geforward
Basisset is geconfigureerd en aangemeld bij voipbusterpro (geen STUN-server)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihCoCDTFdBxISM8CCX2cNmj1clw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PV8eUixOKqOFAHP892foRWM0.png?f=user_large

Bij een uitgaand gesprek:
Ik kan bellen via voipbuster.

Bij een inkomend gesprek is:
poort 1: VOIP-telefoon gaat over.

Maar als ik opneem hoor ik de beller niet.
De beller hoort alleen dat de telefoon over gaat terwijl ik al lang heb opgenomen.

Wat is hier aan de hand? Heb ik een instelling verkeerd staan.

[ Voor 19% gewijzigd door CAD-tekenaar op 20-09-2020 15:54 ]

• CAD-tekenaar
asmi2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:12:
[...]
Nee, ik bedoel dat je modem waarschijnlijk op de vastnet-poort van de S450 moet zijn aangesloten en dat dus het hele VOIP-verhaal niet van belang is. Of heb je toch T-Mobile als SIP/VOIP-provider kunnen instellen? Volgens mij zou je daar dan inloggegevens voor nodig hebben die niet worden vrijgegeven.
Ik heb de S450IP aan de router verbonden met 2 kabels. 1x RJ45 (LAN) en 1x RJ11 (vast-net=telefoon).
Uitgaand bellen (via voip-provider voipbusterpro) gaat dus via LAN, inkomende gesprekken gaan dus via vast-net. Ik heb geen instellingen beschikbaar van voip-provider T-Mobile.
Dus even in het kort mijn probleem: Bij inkomende gesprekken neem ik de telefoon (slaapkamer) op maar hoor de andere kant niet. Degene die belt hoort nog steeds de telefoon overgaan. Ligt dan de fout in de router (Draytek Vigor 2132F geleverd door T-mobile) ?
Of zit er nog een fout in de S450IP : Telfonie > nummer toewijzen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyopP-oBbGZqt-9mE6f5YLCz5lM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v4WS4HSMPE7XjVtjKgdYnyJY.png?f=user_large

• CAD-tekenaar
Hugo__Boss schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 18:03:
[...]

Zie mijn eerdere reactie, probeer het met een andere telefoon, dan kom je erachter of het aan je router ligt of aan het basisstation. Je netwerk heeft hier niets mee te maken, dus het losmaken van de UTP kabel maakt zoals verwacht geen verschil.
Ik heb op uitgang Phone1(RJ11) de S450IP én een vaste telefoon gezet met hulp van een stapelbare telefoonstekker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzAJtrUxsO5SsuftFGdJ1I04US4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zwtdPWi0xTCeebC7HijIDUox.jpg?f=user_large
Dus als ik gebeld wordt gaan beide telefoons (gekoppeld aan Phone1) over. Op Phone2 is niets aangesloten.
Mijn conclusie zou zijn dat er toch iets is met de configuratie van de S450IP, want de beller merkt niet dat ik met de S450IP opgenomen heb. De beller hoort nog steeds dat de telefoon overgaat.
Neem ik op met de vaste telefoon dan werkt het zoals het hoort. (= de beller hoort mij)

Zijn mijn conclusies juist? Zo ja, wat kan er dan verkeerd ingesteld zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door CAD-tekenaar op 07-08-2021 22:00 ]

Pagina: 1