Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hopjesvla79: Nog steeds staat er Basis ! op het scherm en de INT's op beide hoeken onderaan het scherm.
@Loekie: ik heb eerder ook al updates laten uitvoeren en nooit problemen gekend. Inderdaad, heb de handset zelfs een aantal keren laten herstarten (zoals in mijn vorige reaktie vermeld)

Moet de basisstation uit- en dan weer aangezet worden? Zijn er meer mensen die eenzelfde probleem hebben gekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:02:
@Hopjesvla79: Nog steeds staat er Basis ! op het scherm en de INT's op beide hoeken onderaan het scherm.
@Loekie: ik heb eerder ook al updates laten uitvoeren en nooit problemen gekend. Inderdaad, heb de handset zelfs een aantal keren laten herstarten (zoals in mijn vorige reaktie vermeld)

Moet de basisstation uit- en dan weer aangezet worden? Zijn er meer mensen die eenzelfde probleem hebben gekend.
Als het ding al een paar uur heeft staan pruttelen kun je het ding rustig uitzetten en na enige tijd weer starten. Het ding zal niet stukker gaan ;)
Heb het ook een keer gehad dat ding na een paar uur nog steeds geen sjoege gaf, herstarten met pauze van een kwartier bracht het ding weer terug....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:02:

Ik had bij mijn S685 IP ook even de stroom van het basisstation gehaald. Nu ziet het scherm er gewoon uit.
Je kan ook via de webinterface een firmware update doen. Misschien moet je de update even handmatig starten zodat je zeker de laatste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net 3 uur lang dit topic lopen spitten , maar ik kom toch echt niet uit dit 'probleem'. Wat staat er bij jullie op het scherm av nde handset? Heb inmiddels ook de stroom van het basisstation afgehaald gedurende 15 minuten. Ook dat heeft geen effect. Wat ik persoonlijk ook nog betreur is, dat je niet terugkunt naar een eerdere versie van de update als de update niet (fijn) werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een s685ip gekocht en probeer met toenemende wanhoop sinds een week de instellingen juist te krijgen voor Poivy. ik heb krediet gekocht maar niet de autom. activatiecode ontvangen, (zoals in de handleiding staat). Ook de andere optie van de handleiding lukt mij niet.
Volgens iemand krijg je ook geen code en moet je het toestel instellen met je gebr. naam en wachtwoord. Dat lukt mij dus niet want de andere settings weet ik niet.

Kan iemand mij A.U.B. helpen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Wat begrijp je niet aan het invullen van deze gegevens in je Siemens webconfiguratie, het telefonie gedeelte.
Bekijk anders dit topic eens, dat jij een andere Betamax kloon gebruikt doet er niet zoveel toe:
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 20-03-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:10
Voor downgraden van de software is hier een handleiding:

Dit geldt voor alle C45x, C47x, S67x, S68x versies

http://cawanblog.blogspot...ade-siemens-s450-sip.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn S450 IP-duo vertoont het volgende probleem.

Na reset van het basisstation (volgens 'het boekje') en aanmelden van de handsets blijkt dat er niet meer ingelogd kan worden bij de webconfigurator. Na het intoetsen van de pincode verschijnt de volgende foutmelding: "Toegang niet mogelijk. Een andere cliënt heeft al een sessie geopend".
Kent iemand deze melding?

Het advies van Siemens, waarbij alle instellingen van het basisstation worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen, en de handsets worden afgemeld, heeft het probleem niet kunnen oplossen.

De S450 IP heeft een paar jaar probleemloos gewerkt, maar na een storing en resetten van het Speedtouch internetmodem is bovenstaand probleem ontstaan.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Kun je vanuit een handset wel in de instellingen waarbij de invoer van de system-pin wordt gevraagd?
Bijvoorbeeld de netwerkinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:39:
Kun je vanuit een handset wel in de instellingen waarbij de invoer van de system-pin wordt gevraagd?
Bijvoorbeeld de netwerkinstellingen.
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Heel raar probleem :?
Dit heb ik nog niet meegemaakt, zowel niet met mijn Targa kloon (450DIP=Siemens C450IP) als mijn S685IP. Wat ik me wel herinner is dat de Targa wel eens kieskeurig was op browser gebied. Daar kon ik op een bepaald moment alleen met IE6 in en niet met Firefox of zo.
Helaas dus ik heb geen oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GROENOUD

Klinkt misschien heel stom, maar maak je browser cache/cookies eens leeg?
Misschien heb je ooit ingelogd op de Siemens en toen niet 'netjes' uitgelogd
en venster gesloten waardoor het 'sessie-cookie' niet is verwijderd en de Siemens
nu bij aanmelden 'denkt' dat iemand anders al is/nog is ingelogd?

Ik weet n.l. dat je maar vanaf 1 pc/browser tegelijk kan inloggen in de Siemens.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
Ik hoop dat ik mijn vraag ook in dit Topic kan plaatsen, het betreft een vraag over de Siemens C470 IP. Ik vind het zonde om daar een los topic voor aan te maken, wanneer blijkt dat de kern van de vraag hetzelfde is. Indien het niet mag / kan zal ik een los topic hiervoor aanmaken.

Ik heb onlangs dus een Siemens C470 IP setje gekocht i.c.m. een VOIP nummer. Voorheen belde ik ook via VOIP, maar dan via Telort i.c.m. een Zyxel modem. Het nummer porteren naar BudgetPhone en vervolgens in de Siemens configureren was echt een eitje. Het bellen en gebeld worden was binnen 10 minuten geregeld.

Nu had ik ergens gelezen dat je via de web-interface het telefoonboek kon beheren. Vol goede moed ben ik in de webinterface gaan zoeken, tot ik de conclusies moest trekken:
  1. Dat je contact voor contact moet gaat uploaden via VCF bestanden. Dat betekend ook dat je elk contact los moet exporteren naar een VCF bestand, en die dan in de webinterface moet uploaden.Dat betekend ongeveer een minuut per contact.
  2. Leuke verassing was ook dat in de handleiding stond dat per contact meerdere nummers konden worden opgeslagen. Helaas maakt hij hiervoor meerder vermeldingen per contact aan, maar kun je dan wel alle nummers zien dat contact. Deze telefoon ondersteund 250 contact dacht ik, maar als je 3 nummers van 1 contact hebt, ben je snel door je geheugen heen.
  3. Er geen mogelijkheid is om uit mijn oude Siemens Dect telefoon het telefoonboek over te zetten. Het overzenden handset naar handset van een telefoonboek, kan alleen als beide toestellen zijn aangesloten op hetzelfde basisstation. Die oude Siemens handset kan ik niet aansluiten en dus het telefoonboek ook niet overzenden
hmmmmm ik zie heel erg op om al die contacten met de hand te gaan overzenden. Heeft hiervoor een oplossing gevonden? Mijn zoektocht op internet heeft helaas geen slimme manier of tooltje opgeleverd.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:47:
@GROENOUD

Klinkt misschien heel stom, maar maak je browser cache/cookies eens leeg?
Misschien heb je ooit ingelogd op de Siemens en toen niet 'netjes' uitgelogd
en venster gesloten waardoor het 'sessie-cookie' niet is verwijderd en de Siemens
nu bij aanmelden 'denkt' dat iemand anders al is/nog is ingelogd?

Ik weet n.l. dat je maar vanaf 1 pc/browser tegelijk kan inloggen in de Siemens.

Succes!
Bedankt voor je tip. Ik had dit al gedaan zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GAEvakYD schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:24:
Dat je contact voor contact moet gaat uploaden via VCF bestanden. Dat betekend ook dat je elk contact los moet exporteren naar een VCF bestand, en die dan in de webinterface moet uploaden.Dat betekend ongeveer een minuut per contact.
Er kunnen meerdere contacten in één VCF-bestand staan, en die kun je makkelijk met een teksteditor bewerken. Kijk maar eens naar een download van het adresboek van een handset (Scherm handsets: Telefoonboek in handset Opslaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
asmi schreef op maandag 21 juni 2010 @ 20:37:
[...]
Er kunnen meerdere contacten in één VCF-bestand staan, en die kun je makkelijk met een teksteditor bewerken. Kijk maar eens naar een download van het adresboek van een handset (Scherm handsets: Telefoonboek in handset Opslaan).
Hmmm niet aan gedacht, al had ik gehoopt dat iemand al een mooie convertor had geschreven. De trukkendoos die ik nu heb gebruikt:
  1. In Outlook de contact selecteren en dan rechtermuisknop en kiezen voor Send full contact->In internetformat (vCard)'. Als je de optie gebruikt om via het menu->Save as zul je ontdekken dat je dan contact voor contact zult moeten doen. Alleen als je 1 contact selecteert kun je dan als vCard opslaan, anders alleen als txt bestand.
  2. Met een programma als TXTcollector alle bestanden naar 1 bestand gezet
  3. Als laatste overal de kop van elk bestand eraf gehaald. TXTcollector plaats bij elke sectie uit welk bestand die kwam.
Vanavond als ik thuis ben dit bestand maar eens gaan uploaden en kijken wat er gebeurd.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Helaas blijkt het verwerken van meerdere entries in 1 VCF bestand ook erg buggy. Ik had een bestand gemaakt met 32 entries, krijg ik de onderstaande foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tvbeekbergen.nl/tmp/vcf_upload.JPG

Het blijkt dat die 7 entries geïmporteerd heeft. Nu moet ik dus bestanden van 7 setjes maken. pfffffffff
blijkbaar hebben ze dit erbij geknutseld zodat het een leuk verkoopargument is, werkbaar is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet 't weer!
Na wat strubbelingen is het uiteindelijk toch gelukt de configuratie van mijn S450IP weer op orde te krijgen.
Ook de automatische firmware update werkte weer en de webconfigurator is weer benaderbaar.

Kan iemand mij bijpraten over de "Call Manager" (te vinden op het tabblad "Nummer toewijzen")?

Er kan worden aangevinkt of deze "gebruikt" of "niet gebruikt" moet worden. Standaard staat hij op "niet gebruiken". Mijn Voip-provider is VoipBuster.
Uitbellen via IP gaat zo te horen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Sinds een paar dagen liggen alle infodiensten er weer uit. Ik neem aan dat dat niet aan mij ligt maar aan de servers van Siemens-gigaset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Henk007 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:39:
Sinds een paar dagen liggen alle infodiensten er weer uit. Ik neem aan dat dat niet aan mij ligt maar aan de servers van Siemens-gigaset.
Ik zie niet veel bijzonders, dus ik neem aan dat het wel aan jou ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:04
Henk007 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:39:
Hier werkt het wel, alleen nieuws van AD doet het al een tijdje niet meer.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Het is opgelost.
Een harde reset (lees: stroom van de basisunit en weer erop) did the trick. Blijft soms een raar ding
Gigaset S685IP

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 30-08-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberwhoop
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo, deze S450IP heb ik ook, deed het tot vandaag prima (sinds 2007) maar na / tijdens firmware upgrade ging het mis. Na lezen van deze topic nog niet veel verder, niets lijkt meer te werken. Factory reset geprobeerd, stroom er af etc. etc. Via webconfigurator kom ik er ook niet meer bij. Per saldo dus geen werkende telefoon meer en alle voor de handliggende oplossingen en resets geprobeerd. Misschien heeft iemand nog een tip?

Groeten, Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@Marco: Da's niet best. Je zult ongetwijfeld de afgelopen jaren meerdere updates uitgevoerd hebben die altijd goed zijn gegaan. Ik ben de tel kwijt geraakt hoe vaak ik ge-update heb 8)7

Ik vrees dat contact opnemen met Siemens NL het enige is dat je kunt doen en hopen dat ze er wat mee willen/ kunnen... Hoewel het geen garantiekwestie meer is, vind ik een defect door fw update toch iets waar de fabrikant/leverancier coulant mee moet omgaan. Zeker in de begintijd van deze telefoon was het absoluut noodzakelijk om de laatste fw te draaien, aangezien een aantal zaken daarvoor gewoon niet goed of helemaal niet werkten.

Succes, laat nog eens weten aub hoe dit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Weet iemand hoe de kiesregels exact werken van de Siemens webconfigurator? Ik maak gebruik van een C470IP combinatie met 3 VOIP provider. 1 Voip-in nummer via BudgetPhone en 2 uitgaande betamax accounts.

Wat ik wil bereiken is twee uitgaande keuzes. Ik wil alle mobiele oproepen via een bepaald betamax account, diegene waar het mobiel bellen cheap is. Al het overige moet via het andere betamax account, waar regionale nummers gratis(90 dagen voor 10euro) zijn.

Wat heb ik al geprobeerd? Bij 'Instellingen ->Telefonie->Kiesregels' twee instellingen gemaakt.
  1. 1 voor telefoonnummer 0031 voor de regionale nummers
  2. 1 voor telefoonnummer 00316 voor de mobiele nummers
Overigens had ik bij 'Instellingen ->Telefonie->Nummer toewijzen' het betamax account voor de regionale nummers als default staan.

Helaas werkte dit niet. De Siemens Gigaset gebruikte voor het uitbellen telkens een willekeurig account.
Er was geen lijn in te ontdekken. Helaas biedt de handleiding van Siemens ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Is het misschien een idee om die eerste optie gewoon leeg te laten? Dus dan vul je alleen die tweede in. Dan kiest hij voor alles wat met 00316 begint die tweede, en anders de eerste.
Bij mij heb ik bijvoorbeeld 0800 en 0900 nummers via KPN, en de rest (leeg gelaten) via een voip aanbieder. (Die laatste heb ik wel onderaan staan, misschien dat je dat ook moet doen. Dus dan eerst 00316 definieren, en als tweede de rest).

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
hmmm de volgorde heb ik nog niet aangepast. Zal dit vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Ik gebruik twee verschillende voipbuster klonen, de ene voor mobiele nummers, de andere voor de rest.
Kiesregels luiden heel simpel:
06 provider 2
[leeg] provider 1
Ik heb de telefoonnummers niet in internationale vorm (00316..) geprogrammeerd, maar gewoon 06..

• GAEvakYD
Hoe hebben jullie het standaard uitgaand profiel geconfigureerd? Afgelopen twee dagen heb ik dit geprobeerd.

Betamax account1->free voor nationale gesprekken
Betamax account2->Erg cheap voor mobiele gesprekken, maar relatief duur voor nationaal.

Instelling1:
Standaard uitgaand account is account1 (Settings->telefonie->nummer toewijzen
Instelling2:
kiesregels1: nummer '06' naar account 2

Dit werkt dus niet, al is het wel beter geworden lijkt het. Van de 5 mobiel gevoerde gesprekken is er maar 1 via account 1 gelopen.

Ik ga nu een extra kiesregel aanmaken voor het nummer 00316 nummer die ook naar account 2 gaat. Hopenlijk lost dit iets op.

[ Voor 5% gewijzigd door GAEvakYD op 17-02-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
Bij mij is er iets vreemds gebeurd. Normaal bel ik via Voipbuster, maar in mijn dialing plan heb ik een paar uitzonderingen staan (voor 0800, 0900 en 06-nummers).
Dat werkte altijd prima. Maar nu heb ik plotseling een belachelijk hoge rekening van de KPN gekregen. Blijkt dat ik vijf kwartier met de familie in Australië heb lopen bellen.... via KPN!! :(

Het enige dat ik de laatste tijd heb veranderd is het toevoegen van een regel voor 0055 aan mijn dialing plan:

0800Fixed Line
0900Fixed Line
06Fixed Line
0055Vono
Voipbuster

Maar Australië begint met 0061... Kan misschien een 0 zijn weggevallen, zodat hij daarom 06 gepakt heeft? Dat zou vreemd zijn, want ik gebruik natuurlijk het telefoonboek om daarheen te bellen.

Heeft iemand een idee? Want anders moet ik bij elke keer bellen eigenlijk gaan controleren of ik wel via Voip bel... weet niet eens of je dat kan zien op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:08
Heb je misschien ingesteld dat als je internettelefonie niet werkt, dat je dan automatisch via analoog belt?
Dan krijg je wel een paar piepjes (2xkort 1xlang, volgens mij) als waarschuwing dat je niet via voip belt.
Als je via je dialplan naar analoog wordt gestuurd zal dat wel niet werken.

edit: aanvulling weer verwijderd. 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door AtRi op 01-04-2011 20:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
AtRi schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:46:
Heb je misschien ingesteld dat als je internettelefonie niet werkt, dat je dan automatisch via analoog belt?
Dan krijg je wel een paar piepjes (2xkort 1xlang, volgens mij) als waarschuwing dat je niet via voip belt.
Als je via je dialplan naar analoog wordt gestuurd zal dat wel niet werken.

edit: aanvulling weer verwijderd. 8)7
Misschien is dat dan gebeurd: al kan ik me die piepjes niet herinneren.

De setting die jij bedoelt is zeker "Automatic Fallback to Fixed Line" ? Die heb ik nu dus maar uitgezet, ik gun de KPN niet nog zo'n geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik heb net een mailtje gestuurt naar support van Gigaset, het lijkt erop dat de ingebouwde messenger account al weken niet meer werkt. (jabber.gigaset.net niet bereikbaar). Als alternatief heb ik nu een xabber.de account, werkt prima.

Voor mensen die niet weten waar dit over gaat: Met de IP gigasets kun je chatten/pingen, werkt heel goed (en gratis) met de Google account in Gmail en (Android) smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:37
Tegenwoordig heb ik een A580 IP basisstation met SL37 handsets. Bevalt prima! De C470 IP ook geprobeerd, maar die was toch niet echt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Ik heb sinds een aantal dagen een interessant probleem met een S450 IP die totaal niet meer wil registreren.
Gaat om basisstation op een UPC lijn via Modem >> WRT54GS >> S450IP. Dit heeft tot voor kort zonder problemen gewerkt, echter nu blijft de basis bij elk SIP-account aangeven 'Server niet bereikbaar'.
Maak gebruik van poivy en het starten van de client achter de zelfde router op een netbook gaat zonder enig probleem. De webif is via gigaset-config.com gewoon beschikbaar, verbinding met internet is dus aanwezig.

Ik heb het gebruikelijke al gedaan als herstarten van alle apparatuur en het controleren van accounts om spelfouten uit te sluiten, ook het aanmaken van een nieuw sip-account via assistent is gedaan met zelfde foutmelding m.b.t. server.

Ik durf niet te zeggen waar het probleem nu zit, in de basis, in de router, internet van UPC of servers van betamax. Iemand een vermoeden?

Toegevoegde complexiteit is even dat ik niet fysiek bij het apparaat kan komen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Ben benieuwd of er nog iemand hier meeleest :)

Bij mij werkt De Telefoongids (en Bedrijvengids) al een tijdje niet meer. Was een handige optie, die ik niet heel vaak gebruikte, maar nu mis ik hem dus wel.

Zou dit een technisch probleem zijn, waar Siemens niet al teveel aandacht aan besteed, of zou er geen overeenkomst meer zij met de Telefoongids.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Bij mij werkt de telefoongids ook al een hele tijd niet meer. Overigens geen enkele informatiedienst op mijn S685IP.
Ik meen dat ik een tijd geleden ergens heb gelezen dat Siemens de hele Gigaset divisie verkocht heeft, dus wellicht heeft het daarmee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@Henk007: Ok, de andere infodiensten, zoals nieuws en weer, doen het hier nog wel. Ook die gebruik ik vrij weinig, vanwege het trage en onhandige kleine schermpje. Sinds 2007 is er eea veranderd, maar ik ben nogal gehecht aan m'n S450, dus die blijft ;)

Verder maakt men nog volop reclame met de telefoongids.nl, etc., dus je zou verwachten dat het nog zou werken.

http://gigaset.com/nl/nl/cms/PageInternetInfoServices.html

Misschien dat een nieuwe firmware het oplost, voor zover we nog kunnen rekenen op een nieuwe versie.
Overigens doet Gigaset.net het de laatste tijd (ca. 1 jaar nu denk ik) erg goed. Alle verbindingen lukken gewoon in 1x en audio is aan beide kanten ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, om nog even wat leven in deze topic te brengen drie vraagjes van mijn kant:

- Is het mogelijk om het volume van de microfoon van mijn handset (C47H, C475IP) harder te zetten? Met voip bellen merk ik dat de persoon aan de andere kant van de lijn mij haast niet kan horen, ik moet dan harder praten om mij verstaanbaar te maken. Met de gewone telefoonaansluiting heb ik hier geen last van.

- Zal het in de toekomst weer mogelijk worden om de telefoongids te gebruiken op mijn handset?

- Zal het in de toekomst mogelijk worden om te bellen naar een sip-adres die je via de handset in kunt voeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Joepla schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:34:
@Henk007: Ok, de andere infodiensten, zoals nieuws en weer, doen het hier nog wel.
Ik had er al een hele tijd geen aandacht meer aan besteed, maar als ik naar deze link ga:
http://gigaset.com/nl/nl/...honesGigasetNetLogin.html

krijg ik toch echt een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:32:
Hallo allemaal, om nog even wat leven in deze topic te brengen drie vraagjes van mijn kant:

- Is het mogelijk om het volume van de microfoon van mijn handset (C47H, C475IP) harder te zetten? Met voip bellen merk ik dat de persoon aan de andere kant van de lijn mij haast niet kan horen, ik moet dan harder praten om mij verstaanbaar te maken. Met de gewone telefoonaansluiting heb ik hier geen last van.
Staat gewoon in de handleiding, voortaan eerst even zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ndsyml.png

blz. 139

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 03-01-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Henk007 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:40:
[...]Ik had er al een hele tijd geen aandacht meer aan besteed, maar als ik naar deze link ga:

http://gigaset.com/nl/nl/...honesGigasetNetLogin.html

krijg ik toch echt een foutmelding.
Hmm... ik krijg gewoon het login schermpje: (kan het niet proberen, want niet thuis).

"Aanmelden
Meld je aan om toegang te krijgen tot de configuratiewebsite voor je Gigaset IP-telefoon."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:05:
[...]

Staat gewoon in de handleiding, voortaan eerst even zoeken.
[afbeelding]

blz. 139
De gebruiksaanwijzing ken ik bijna uit mijn hoofd, vandaar ook dat ik deze vraag hier stel. Van alles geprobeerd: met het aanpassen van het volume zoals dit in de handleiding staat, verander je het volume van de spraak van de ander zodat je de andere partij harder of juist zachter hoort. Alleen heeft dit GEEN invloed op het volume van MIJN spraak. De andere hoort mij bij wat voor instelling dan ook te zacht. Met de gewone vaste lijn heb ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:54:
[...]

De gebruiksaanwijzing ken ik bijna uit mijn hoofd, vandaar ook dat ik deze vraag hier stel. Van alles geprobeerd: met het aanpassen van het volume zoals dit in de handleiding staat, verander je het volume van de spraak van de ander zodat je de andere partij harder of juist zachter hoort. Alleen heeft dit GEEN invloed op het volume van MIJN spraak. De andere hoort mij bij wat voor instelling dan ook te zacht. Met de gewone vaste lijn heb ik hier geen last van.
Als je dat dan voortaan in je post zet dan kunnen anderen wat gerichter zoeken. Vreemd dat het je probleem niet oplost, gezien het over zowel spraak als hoornvolume gaat.

Heb je het al met een andere VOIP provider geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 03-01-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:08:
[...]

Als je dat dan voortaan in je post zet dan kunnen anderen wat gerichter zoeken. Vreemd dat het je probleem niet oplost, gezien het over zowel spraak als hoornvolume gaat.

Heb je het al met een andere VOIP provider geprobeerd?
Ja, normaal gebruik ik SMSdiscount, heb zojuist voipdiscount geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:54:
[...]

Van alles geprobeerd: met het aanpassen van het volume zoals dit in de handleiding staat, verander je het volume van de spraak van de ander zodat je de andere partij harder of juist zachter hoort. Alleen heeft dit GEEN invloed op het volume van MIJN spraak. De andere hoort mij bij wat voor instelling dan ook te zacht. Met de gewone vaste lijn heb ik hier geen last van.
Wolly, ben jij misschien in de gelegenheid om te testen of het veranderen van die instellingen bij jou wel invloed heeft op het volume van de microfoon? Of iemand anders misschien? Ik hoop het probleem op te kunnen lossen, helemaal nu KPN de tarieven voor onbeperkt bellen naar vaste nummers flink omhoog gaat gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:30:
[...]

Wolly, ben jij misschien in de gelegenheid om te testen of het veranderen van die instellingen bij jou wel invloed heeft op het volume van de microfoon? Of iemand anders misschien? Ik hoop het probleem op te kunnen lossen, helemaal nu KPN de tarieven voor onbeperkt bellen naar vaste nummers flink omhoog gaat gooien.
Ik heb nog een toestel van een vorige Gigaset generatie, die heeft heel die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info, ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk van gigaset met de vraag waarom de telefoongids niet werkt. Heb hier keurig antwoord op gekregen:

In uw email geeft u aan dat de dienst online telefoonboek niet funktioneert op uw Gigaset C475IP.
Helaas is het correct dat deze dienst op dit moment niet werkt in nederland, dit is een gevolg van een verandering in de protocollen door de internet providers.
Wij zijn in gesprek met de providers om dit probleem op te lossen wanneer dit probleem opgelost zal zijn kunnen wij u op dit moment helaas niet zeggen.

Het spijt me dat wij u in dit geval nog geen oplossing aan kunnen bieden.

Met vriendelijke groet,

Gigaset Helpdesk

Hopelijk dat ie in de toekomst weer gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, is het gemakkelijk om een telefoonnummer te koppelen aan een sip-account, zodat als je via die account een gewoon telefoonnummer belt, dat de ander dan dat nummer kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ja, gewoon onder de instellingen van dat SIP account als gebruikersnaam het VOIP telefoonnr. opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montoya200x schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:03:
Ja, gewoon onder de instellingen van dat SIP account als gebruikersnaam het VOIP telefoonnr. opgeven.
Bedankt voor reply, heb zojuist mijn caller-id kunnen koppelen aan mijn sip-account (telefoonnummer van mijn vaste lijn). Alleen, kan ik nu ook met mijn gigaset 475ip incidenteel mijn caller-id uitschakelen, door bijvoorbeeld een bepaalde code aan het te bellen telefoonnummer te koppelen?
Bij KPN kun je bijvoorbeeld #31# ervoor zetten, dan wordt het nummer niet meegezonden en kan de andere partij niet zien wie er belt.

Edit: ik ben er al uit ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:42:
Ter info, ik heb een mail gestuurd naar de helpdesk van gigaset met de vraag waarom de telefoongids niet werkt.
Goed bezig! En bedankt voor het melden hier. Ben ook zeer benieuwd of dit opgelost wordt.

Ik zal niet zeggen dat de enigzins schreeuwerige blauwe sticker op de doos ("Met Telefoongids.nl!") destijds mij over de streep trok, maar handig was het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Tot mijn verbazing werken vandaag sinds een half jaar opeens de infodiensten weer op mijn S685IP, heb geen instellingen veranderd. De telefoongids werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor reply, heb zojuist mijn caller-id kunnen koppelen aan mijn sip-account (telefoonnummer van mijn vaste lijn). Alleen, kan ik nu ook met mijn gigaset 475ip incidenteel mijn caller-id uitschakelen, door bijvoorbeeld een bepaalde code aan het te bellen telefoonnummer te koppelen?
Bij KPN kun je bijvoorbeeld #31# ervoor zetten, dan wordt het nummer niet meegezonden en kan de andere partij niet zien wie er belt.

Edit: ik ben er al uit ondertussen
Misschien handig om hier ook te vermelden hoe je het hebt opgelost om je caller-id uit te schakelen.
Tenslotte hebben we je hier ook op weg geholpen met je vorige probleem.

Verwijderd

Montoya200x schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 06:06:
[...]

Misschien handig om hier ook te vermelden hoe je het hebt opgelost om je caller-id uit te schakelen.
Tenslotte hebben we je hier ook op weg geholpen met je vorige probleem.
Je kunt via onderstaande link lezen hoe mij dit is gelukt:

Verwijderd in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Moest laatst 112 bellen, via de S450IP en VoipDiscount ging dit niet. Gelukkig via de mobiel wel gelukt.
Door deze ervaring heb ik nu een kiesregel aangemaakt in de S450IP, maar 112 effe bellen om te kijken of het werkt wordt vast niet gewaardeerd :)

Heeft een van jullie wel eens 112 gebeld met Voipdiscount (of 1 van de clonen van Betamax)? Liefst icm met de S450IP? Ik ben zeer benieuwd of dit werkt. De meeste VoIP providers zeggen volgens mij puur om juridische redenen dat noodnummers niet gebeld kunnen worden.

Ook vraag ik me af of de 112 centrale het juiste nummer ziet (ik heb mijn ingaande Budgetphone nummer bij Voipdiscount als nummer aangemeld en dat wordt dus meegestuurd) EN of dat nummer ook aan mij gekoppeld kan worden qua persoon/lokatie (want: Budgetphone levert geen gegevens aan bv. De Telefoongids). Dat lijkt me wel zo handig in geval van nood.

Heb hierover eens een discussie gevoerd met een centralist op de meldkamer in mijn regio waar ik bij uitzondering een kijkje mocht nemen. Die zag het probleem niet zo, maar hij was duidelijk ook niet erg technisch onderlegd, dus dat overtuigde me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Joepla schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:19:
Moest laatst 112 bellen, via de S450IP en VoipDiscount ging dit niet. Gelukkig via de mobiel wel gelukt.
Door deze ervaring heb ik nu een kiesregel aangemaakt in de S450IP, maar 112 effe bellen om te kijken of het werkt wordt vast niet gewaardeerd :)

Heeft een van jullie wel eens 112 gebeld met Voipdiscount (of 1 van de clonen van Betamax)? Liefst icm met de S450IP? Ik ben zeer benieuwd of dit werkt. De meeste VoIP providers zeggen volgens mij puur om juridische redenen dat noodnummers niet gebeld kunnen worden.

Ook vraag ik me af of de 112 centrale het juiste nummer ziet (ik heb mijn ingaande Budgetphone nummer bij Voipdiscount als nummer aangemeld en dat wordt dus meegestuurd) EN of dat nummer ook aan mij gekoppeld kan worden qua persoon/lokatie (want: Budgetphone levert geen gegevens aan bv. De Telefoongids). Dat lijkt me wel zo handig in geval van nood.

Heb hierover eens een discussie gevoerd met een centralist op de meldkamer in mijn regio waar ik bij uitzondering een kijkje mocht nemen. Die zag het probleem niet zo, maar hij was duidelijk ook niet erg technisch onderlegd, dus dat overtuigde me niet.
112 verkeer moet naar de regionale meldkamer doorgekoppeld worden, om zo kostbare tijd te besparen. Alleen voor niet-geografische nummers (085 bv) moet dit naar de centrale in Driebergen gerouteerd worden.

Ik heb ooit hier een mailwisseling over gehad met 112-beheer.

Citaat:
Als de provider het gesprek niet goed kan routeren dan moet het gesprek uitkomen in Driebergen bij de KLPD code PE00.

De afspraak is dat alle nomadische en niet routeerbare gesprekken naar PE 00 moeten.

De Voip leverancier zal zijn routering in het netwerk moeten aanpassen.

Als jullie telefoon leverancier dit niet kan regelen met de provider dan hoor ik graag wie de provider is zodat ik dit met hun kan gaan afstemmen.

Met vriendelijke groet,

Tactisch & Technisch Beheer 1-1-2

vts Politie Nederland, Divisie Informatievoorziening & Technologie
Unit meldkamersystemen ( UMS ). Afdeling GMS/1-1-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Joepla schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:19:

Dit werkt perfect. Ik heb twee Betamax clonen in mijn C450 zitten. Intervoip voor mobiel en Poivy voor vaste nummers met een budgetphone prepaid nummer voor inkomende gesprekken en die ik gekoppeld heb als callerid aan de betamax nummer voor uitgaande gesprekken. Werkt allemaal top. Zie een paar bladzijdes terug voor mijn instellingen. Die staan nog wel ergens toen ik aan het proberen was een jaar of twee geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
Ik vind het wel een goed punt om over 112 na te denken. Ik laat m'n normale gesprekken ook via VoIP lopen, maar dat is voor 112 misschien niet handig.

Dus heb ik nu 112 naar de fixed line gestuurd. Ik neem aan dat het dan wel goed gaat. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Goed punt over 112 inderdaad. Nog nooit nodig gehad, maar je weet maar nooit.
Ik heb geen vaste lijn dus alleen voip, maar uiteraard wel een gsm als backup.
Er schijnt inderdaad geen 'normaal' nummer te zijn als alternatieve toegang tot 112
Hooguit [netnummer]112 dat ook schijnt te werken en als last resort het nummer van de KLPD in Driebergen, die je in noodgevallen zeker kunnen doorschakelen. Ik zal dat nummer hier niet posten, omdat men daar waarschijnlijk niet op noodoproepen zit te wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 13-06-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Bedankt allen voor de feedback!

Paar opmerkingen:
DJSmiley schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:51:
[...]De Voip leverancier zal zijn routering in het netwerk moeten aanpassen.

Als jullie telefoon leverancier dit niet kan regelen met de provider dan hoor ik graag wie de provider is zodat ik dit met hun kan gaan afstemmen.
[...]
Op zich mooi dat ze dit zo oppakken, al heb ik zo m'n twijfels hoe ze dat doen met bv. Voipdiscount. Die reageren helemaal nergens op. Alleen emailtjes versturen dat je freedays op zijn, dat gaat goed :)
GAEvakYD schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:28:
[...]Dit werkt perfect. Ik heb twee Betamax clonen in mijn C450 zitten. Intervoip voor mobiel en Poivy voor vaste nummers met een budgetphone prepaid nummer voor inkomende gesprekken en die ik gekoppeld heb als callerid aan de betamax nummer voor uitgaande gesprekken. Werkt allemaal top. Zie een paar bladzijdes terug voor mijn instellingen. Die staan nog wel ergens toen ik aan het proberen was een jaar of twee geleden.
Maar werkt dan een kiesregel waarin je zegt '112' te bellen? Ik bedoel: bij ieder nummer dat je belt moet er 0031 + netnummer voorstaan (dat in de S450 makkelijk te automatiseren is), hoe zit dat als je botweg 112 naar de Voipdiscount server stuurt? Kom je dan uit in Driebergen (of in je regio desnoods)? Iets als 0031 112, lijkt me ook weer niet logisch....
fdkuyper schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:30:
Ik vind het wel een goed punt om over 112 na te denken. Ik laat m'n normale gesprekken ook via VoIP lopen, maar dat is voor 112 misschien niet handig.

Dus heb ik nu 112 naar de fixed line gestuurd. Ik neem aan dat het dan wel goed gaat. Bedankt voor de tip.
Dat is sowieso het handigst, vaste lijn is voor noodoproepen beter geschikt. Maar die heb ik al jaren geleden al gestopt toen VoIP in opkomst kwam.
Henk007 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:33:
Goed punt over 112 inderdaad. Nog nooit nodig gehad, maar je weet maar nooit.
Ik heb geen vaste lijn dus alleen voip, maar uiteraard wel een gsm als backup.
Er schijnt inderdaad geen 'normaal' nummer te zijn als alternatieve toegang tot 112
Hooguit [netnummer]112 dat ook schijnt te werken en als last resort het nummer van de KLPD in Driebergen, die je in noodgevallen zeker kunnen doorschakelen. Ik zal dat nummer hier niet posten, omdat men daar waarschijnlijk niet op noodoproepen zit te wachten.
Dus zoiets als 078112 zou dus moeten werken... Afwachten op de eerstkomende calamiteit waarbij 112 nodig is dan maar, ik zal het dan posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
003120112 of +3120112 zou misschien werken om de alarmcentrale in Amsterdam te bereiken.
Ik zal een dezer dagen eens naar de politie bellen voor meer uitleg hierover, het resultaat post ik hier dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
Kreeg vandaag melding op de handsets dat er een nieuwe firmware beschikbaar was voor m'n N300A IP. Ben van 42.051 naar 42.072 gegaan, maar kon de update niet terugvinden op de Gigaset Support site. Ook niet via Google.

Mocht iemand wél een changelog tegengekomen zijn, dan hou ik me aanbevolen... :)

Hoop dat na de update de problemen met een wegvallende verbinding met het basisstation tot het verleden behoren... we'll see.

• Joepla
Hee, misschien ook na lange tijd weer eens beschikbaar voor de S450IP :)
Na het werk gelijk eens checken...

Over je wegvallende verbinding met het basisstation: Ik heb dat ook een tijdje gehad, vooral als je 'iets' deed, zoals tel.boekje openen of email checken. Volgens mij resette de handset dan.
Ik heb toen de basis opnieuw geconfigureerd (aardig klusje als je meerdere providers/kiesregels hebt!), maar sindsdien treedt 't niet meer op.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 15:31
Volgens mij heeft de S450 IP (en aanverwante modellen) een andere firmware. De 051 versie van de firmware die ik eerst had, is volgens de changelog geschikt voor de nieuwe generatie apparaten: C590 IP, C595 IP, C610 IP, C610A IP, A510 IP, N300 IP, N300A IP, N510 IP.

Overigens ook de handets (S79H en S800H) van nieuwe firmware voorzien. Tot nu toe geen wegvallende basis gehad, maar zal je tip ter harte nemen als het blijft vóórkomen. Mijn vermoeden was trouwens juist een resettend basisstation, gezien de knipperende LED en het wegvallen van de verbinding op alle handsets.

• Joepla
Helaas geen S450IP update, mogelijk is dat model inmiddels 'obsolete'.

Nog steeds geen werkende Telefoongids.nl / Bedrijvengids overigens. Ook dat zal einde verhaal zijn vrees ik. Was een handige optie die ik van tijd tot tijd gebruikte.
Toch raar dat je een toestel koopt met schreeuwende sticker op de doos (MET TELEFOONGIDS.NL) en dat dan stilletjes stopt na een paar jaar. Da's blijkbaar lang in telefoonland :/

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb sneller een telefoonnummer gevonden op mijn iPad/Mobiel/Laptop dan door die (slecht geimplementeerde) applicatie van de Gigaset te gaan.

Ik heb ook een 450-IP, maar dat was zo'n beetje de eerste "contacts" die ik er uitgesloopt heb. Dus om nu te zeggen dat ik het echt mis... nee ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Ja mee eens, ook die traag reagerende toetsjes blijven irritant als je aan het zoeken bent.

Voor mij was het meer een soort gemak. Zo van: even nummer opzoeken, tablet in gebruik door de kids, dan werkte het wel ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 15:38
ESteg schreef op woensdag 05 september 2012 @ 21:22:
Kreeg vandaag melding op de handsets dat er een nieuwe firmware beschikbaar was voor m'n N300A IP. Ben van 42.051 naar 42.072 gegaan, maar kon de update niet terugvinden op de Gigaset Support site. Ook niet via Google.

Mocht iemand wél een changelog tegengekomen zijn, dan hou ik me aanbevolen... :)

Hoop dat na de update de problemen met een wegvallende verbinding met het basisstation tot het verleden behoren... we'll see.
Heb (ook) geen changelog gezien, maar wel gelijk geupdated.
Er valt me op dat de voorheen lange tijd voordat de tegenpartij overgaat teruggebracht is van een seconde of 10 naar zo'n 2-3 seconden. Een hele verbetering voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agroman
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 17:58
Ik heb hetzelfde nu bij 470 ip .
Hebt u een oplossing gevonden inmiddels?

Agroman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Henk007 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:41:
003120112 of +3120112 zou misschien werken om de alarmcentrale in Amsterdam te bereiken.
Ik zal een dezer dagen eens naar de politie bellen voor meer uitleg hierover, het resultaat post ik hier dan.
En... wat zeiden ze?

Moest afgelopen week de gemeente bellen, die hebben hier een '14078' nummer 8)7
Ik zie het voordeel er niet van in, afgezien daarvan snapte Voipdiscount het natuurlijk ook weer niet.
Toen 003114078 geprobeerd en dat werkte. Zou me kunnen voorstellen dat 0031112 dan ook werkt, maar ik vrees dat ik niet uitgelegd krijg waarom ik ze bel.

Eigenlijk wel raar dat dit niet te testen is? Ook op de 112 website vind je hier helemaal niets over terug, behalve wat de consequenties kunnen zijn als je ze onnodig belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
http://www.gemeentenummers.nl/Dordrecht
078 6398989 werkt ook gewoon nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Die gaat in het lijstje :)
Dank!

• mboze
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-10-2024
een vraagje over kiesregels: voor frankrijk wil ik via kiesregels bepalen wat er gebeurt:
- franse vaste lijnen (bijv 00334xxxx) via voipprovider 1
- bellen met franse mobieltjes via voip-provider 2 (mob nrs beginnen in fr altijd met 06 of 07, dus 00336xxxx of 00337xxxxxx),

Ik heb nu in de kiesregels:
0033 ip 1
00336 ip2
00337 ip2

is dit ok? weet de gigaset wel dat hij 2 moet gebruiken bij mobiel? Die beginnen immers ook met 0033...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:53
Volgens mij wel goed, even proberen.
(ik had iets dergelijks in C470IP voor NL(0031, 00316) en PL(0048, 004879, ...) en fouten zijn mij niet opgevallen)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Eens kijken wie er nog oplet in dit topic :)

Voor een geemigreerde kennis heb ik al jaren geleden een S450IP geconfigureerd. Werkte al die tijd prima - familie belt een NL nummer en 1000 km verder gaat de telefoon. Jaren geleden was dat magisch, nu met Skype e.d. is het wat minder noodzakelijk, maar nog steeds erg handig.

Nu is de handset de basis kwijt, opnieuw aanmelden (menu en blauwe knop op de basis) werkt niet. Ik kan ook niet even snel zelf proberen ivm de afstand... De verbinding verdween midden in een gesprek, wat mij doet vermoeden dat de HS of basis stuk is (ik zie dat de basis ook geen SIP-aanmelding heeft, dus dat wijst op een basisdefect).
Handset is ook gereset, geen resultaat.

Iemand die de gouden tip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Spanning van de voeding gecontroleerd ? / Laadt de handset nog op als je hem in de basis plaatst?
Kun je binnen de LAN nog inloggen in de basisset ? Waarschijnlijk te ingewikkeld voor de $user op 1000km ;)
Bij mijn ouders is de Lidl (Targa) clone van de 450IP nog steeds in gebruik, fingers crossed ...
in juni 2010 al gepost in dit topic over die Targa, brrr wat vliegt de tijd..
Wellicht kun je iets proberen via een rdp naar een PC van de user.

[ Voor 43% gewijzigd door Henk007 op 22-12-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@Henk007 inderdaad onmogelijke opdrachten voor deze gebruiker ;)
Ik heb een foto van de handset, batterijen zijn vol, althans volgens de indicator. Blauwe led (vierkante knop) op de basis knippert ook nog.

Rdp is inderdaad het makkelijkst denk ik, via Win10 moet dat vrij simpel kunnen, als ik me goed herinner. Denk er ook over om een gebruikte basis te configureren en op te sturen, kost niet alles meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@Henk007 alles werkt weer! Heb voor weinig een gebruikt basisstation + netadapter van MP gehaald, geconfigureerd en opgestuurd. Handset laten aanmelden en hoppa :)

Ben over 1,5 maand zelf daar, zal eens proberen of er met de oude nog iets te doen is (zou nog steeds de voeding kunnen zijn).

Edit 4 maart: basisstation en netvoeding mee terug naar NL genomen. Basis doet niets, blauwe LED licht ook niet op. Netvoeding opengemaakt, niets bijzonders te zien maar stinkt als een bunzing (duidelijk iets doorgebrand).

[ Voor 27% gewijzigd door Joepla op 04-03-2018 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Op het gevaar af dat niemand dit ooit nog leest, wie heeft er nog een Siemens Gigaset in 2019 :)

De S450IP die ik bij een kennis in het buitenland had staan (zie hier vlak boven), is numtoch definitief klaar. Voeding hebben we nog vervangen, maar de handset registreerde op de basis en disconnecte zichzelf na enige tijd. Opnieuw registreren, zelfde resultaat. Alles meerdere keren (factory) gereset. Helaas.

Voor het archief, de print van een S450IP basisstation (2006):

Siemens N300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 21:36
Joepla schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:06:
Op het gevaar af dat niemand dit ooit nog leest, wie heeft er nog een Siemens Gigaset in 2019 :)
Ik! Wij hebben thuis twee VOIP nummers, en de Gigaset voldoet nog steeds prima ;-)
Voor het archief, de print van een S450IP basisstation (2006):
Dank! Heb 'm gelijk gearchiveerd, kan altijd handig zijn als-ie stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
@ReneK Ook hier nog een Gigaset (exact zoals hierboven) in gebruik met een vast en een VoIPnummer (vast is inmiddels ook al VoIP natuurlijk). Afgezien van wat afbladderend chroom op de handsets werkt het nog goed.

Voor mijn kennis heb ik een nieuwe Gigaset moeten vinden, wat niet eens zo makkelijk was. IP modellen zijn schaars, zeker in fysieke winkels. Uiteindelijk toch gelukt met de S850A Go (EUR 95,-).

S850A Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Hier gebruik ik al jaren een Gigaset N300A. Ook nog gewoon volop verkrijgbaar, bij ons op kantoor hebben we nog dozenvol nieuw op de plank liggen maar raken we aan de straatstenen niet meer kwijt. Inderdaad nauwelijks markt meer voor, alleen voor mensen die buiten de EU bellen misschien handig. De rest zit tegenwoordig toch vaak wel inbegrepen in een mobiel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremmart
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-05-2023
Hier de Gigaset S685IP en handset S68H al heel wat jaren in gebruik, en nóg dagelijks voor inkomend (NLEx) en uitgaand (Voipbusterkloon) telefoonverkeer. Geen mobiel abo nodig mede daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:51
Sinds ruim een week heb ik plotseling problemen met mijn Siemens S450IP.
Ik kan niet meer gebeld worden. De beller blijft horen dat de telefoon overgaat terwijl de gebelde persoon al opgenomen heeft.

Mijn gegevens:
Router Draytek Viger 2132F
Siemens S450IP + 2 handsets
All-in-one abonnement via T-Mobile (glasvezel)
VOIP via Voipbusterpro
Ik bel uit via VOIP (= voipbusterpro) en wordt gebeld via T-Mobile (= vaste telefoonnummer)

Wat ik heb gezien/gecontroleerd.
Router heeft 2 telefoonpoorten.
Voldoende saldo bij voipbusterpro voor uitbellen
Speakers van de handset doen het zodra ik op de knop van de basisset druk.
De router: firewall is actief, geen poorten geforward
Basisset is geconfigureerd en aangemeld bij voipbusterpro (geen STUN-server)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihCoCDTFdBxISM8CCX2cNmj1clw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PV8eUixOKqOFAHP892foRWM0.png?f=user_large

Bij een uitgaand gesprek:
Ik kan bellen via voipbuster.

Bij een inkomend gesprek is:
poort 1: VOIP-telefoon gaat over.

Maar als ik opneem hoor ik de beller niet.
De beller hoort alleen dat de telefoon over gaat terwijl ik al lang heb opgenomen.

Wat is hier aan de hand? Heb ik een instelling verkeerd staan.

[ Voor 19% gewijzigd door CAD-tekenaar op 20-09-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:45
CAD-tekenaar schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:10:
Sinds ruim een week heb ik plotseling problemen met mijn Siemens S450IP.
Ik kan niet meer gebeld worden. De beller blijft horen dat de telefoon overgaat terwijl de gebelde persoon al opgenomen heeft.

Mijn gegevens:
Router Draytek Viger 2132F
VOIP via Voipbusterpro
Ik bel uit via VOIP (= voipbusterpro) en wordt gebeld via T-Mobile (= vaste telefoonnummer)

Wat ik heb gezien/gecontroleerd.
Router heeft 2 telefoonpoorten.
Voldoende saldo bij voipbusterpro voor uitbellen
Speakers van de handset doen het zodra ik op de knop van de basisset druk.
De router: firewall is actief, geen poorten geforward
Basisset is geconfigureerd en aangemeld bij voipbusterpro (geen STUN-server)

[Afbeelding]

Bij een uitgaand gesprek:
Ik kan bellen via voipbuster.

Bij een inkomend gesprek is:
poort 1: VOIP-telefoon gaat over.

Maar als ik opneem hoor ik de beller niet.
De beller hoort alleen dat de telefoon over gaat terwijl ik al lang heb opgenomen.

Wat is hier aan de hand? Heb ik een instelling verkeerd staan.
VOIP poort op 5060
RTP poort op 10000 tot 20000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:10:

Dan is de het modem toch aangesloten op de vastnet-aansluiting van je S450? Dan zou ik het probleem bij je modem gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
asmi2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 07:41:
[...]

Dan is de het modem toch aangesloten op de vastnet-aansluiting van je S450? Dan zou ik het probleem bij je modem gaan zoeken.
Okay, maar in de router (geleverd door T-Mobile) vind ik geen instellingen m.b.t. VOIP.
Je doelt zeker op SIP ALG? Die is in de eigen firmware van T-Mobile op de router er uitgehaald.
zie bron.
Ik heb de Draytek Vigor 2132F.
Heb jij enig idee wat er dan in de instellingen van de router veranderd moet worden?
Vreemd hoor! Als ik het goed heb komen inkomende gesprekken via de telefoonlijn binnen. Mijn VOIP-telefoon kan geen gesprek maken met degene die belt. Ligt het dan toch aan de S450IP?

[ Voor 21% gewijzigd door CAD-tekenaar op 21-09-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
supayoshi schreef op zondag 20 september 2020 @ 22:02:
[...]

VOIP poort op 5060
RTP poort op 10000 tot 20000
Aangepast in de basisset
Instellingen > Telefonie > Geavanceerde instellingen
Maar helaas... het probleem blijft. :(

[ Voor 10% gewijzigd door CAD-tekenaar op 21-09-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op maandag 21 september 2020 @ 09:49:
Okay, maar in de router (geleverd door T-Mobile) vind ik geen instellingen m.b.t. VOIP.
Je doelt zeker op SIP ALG?
Nee, ik bedoel dat de phone-poort van je modem waarschijnlijk op de vastnet-poort van de S450 moet zijn aangesloten en dat dus het hele VOIP-verhaal niet van belang is. Of heb je toch in de S450 T-Mobile als SIP/VOIP-provider kunnen instellen? Volgens mij zou je daar dan inloggegevens voor nodig hebben die niet worden vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
asmi2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:12:
[...]
Nee, ik bedoel dat je modem waarschijnlijk op de vastnet-poort van de S450 moet zijn aangesloten en dat dus het hele VOIP-verhaal niet van belang is. Of heb je toch T-Mobile als SIP/VOIP-provider kunnen instellen? Volgens mij zou je daar dan inloggegevens voor nodig hebben die niet worden vrijgegeven.
Ik heb de S450IP aan de router verbonden met 2 kabels. 1x RJ45 (LAN) en 1x RJ11 (vast-net=telefoon).
Uitgaand bellen (via voip-provider voipbusterpro) gaat dus via LAN, inkomende gesprekken gaan dus via vast-net. Ik heb geen instellingen beschikbaar van voip-provider T-Mobile.
Dus even in het kort mijn probleem: Bij inkomende gesprekken neem ik de telefoon (slaapkamer) op maar hoor de andere kant niet. Degene die belt hoort nog steeds de telefoon overgaan. Ligt dan de fout in de router (Draytek Vigor 2132F geleverd door T-mobile) ?
Of zit er nog een fout in de S450IP : Telfonie > nummer toewijzen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyopP-oBbGZqt-9mE6f5YLCz5lM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v4WS4HSMPE7XjVtjKgdYnyJY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op maandag 21 september 2020 @ 13:30:
Dus even in het kort mijn probleem: Bij inkomende gesprekken neem ik de telefoon (slaapkamer) op maar hoor de andere kant niet.
Het toestel in de slaapkamer gaat dus wel over?
Heb je nog meer toestellen in huis? Hoe zijn die aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
asmi2 schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:14:
[...]

Het toestel in de slaapkamer gaat dus wel over?
Heb je nog meer toestellen in huis? Hoe zijn die aangesloten?
Ik heb de Siemens Gigaset S450 IP. Deze bestaat uit 1 basisset (zonder telefoon) en 2 handsets.
De basisset is aan de router verbonden met 2 kabels. 1x RJ45 (LAN) en 1x RJ11 (vast-net=telefoon).
De handsets zijn via DECT gekoppeld met de basisset.
Hier een link naar de handleiding.

[ Voor 10% gewijzigd door CAD-tekenaar op 21-09-2020 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Probeer het eens door een andere analoge telefoon rechtstreeks op phone 1 (zo heet die denk ik?) op de Draytek aan te sluiten. Werkt het dan wel, dan gaat er iets niet goed met je basisstation. Keertje herstarten neem ik aan al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Al enige tijd heb ik problemen met mijn Siemens S450IP.
Ik kan niet meer gebeld worden op mijn vast nummer. De beller blijft horen dat de telefoon overgaat terwijl ik de telefoon al opgenomen heb.
Het gekke is:
1) Bel je naar mijn vast nummer (038-XXXXXXX) dan gaat het met mijn voiptelefoon fout als hierboven omschreven.
2) Bel je naar mijn voip-nummer (085-XXXXXXX) dan gaat het met mijn voiptelefoon goed.
3) Bel je naar mijn vast nummer (038-XXXXXXX) dan gaat het met mijn gewone telefoon goed.

Zou dit komen door een foutieve instelling van de router of is dit geblockt door T-Mobile?

Mijn gegevens:
Router Draytek Viger 2132F (wordt vervangen door de ZyXel VM8825-T50)
VOIP via Voipbusterpro
Voor de zekerheid heb ik sinds kort poort 5060 opengezet naar mijn voip-telefoon, alhoewel dit nooit hoefde.

[ Voor 13% gewijzigd door CAD-tekenaar op 13-10-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Kan iemand mij helpen?
Al enige tijd kan ik niet meer gebeld worden via mijn S450IP-telefoon.
Als ik gebeld wordt gaat de telefoon over. Maar als ik oppak hoor ik niets en de beller hoort nog steeds dat de telefoon overgaat. Ook nadat ik heb opgepakt.
Ik heb SIP ALG aan en geen poorten geforward.
Verder zit ik bij T-Mobile (TV+internet+telefoon) met een nieuwe router VMG8825-T50, de S450IP zit rechtstreeks aan de router.
Hieronder mijn instellingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
IP adres: 192.168.x.y (= dynamic IP)
Gateway:  192.168.x.1 (= LAN IP router)
DNS: automatic from ISP
NAT: enabled
UPnP uitschakelen (i.v.m. veiligheid) - link
Portforwarding: niet nodig
SIP ALG: aan

-- Instellingen op de Gigaset S450IP --
Domein: voipbusterpro.com
Proxy-server adres: sip.voipbusterpro.com
Proxy-server poort: 5060
Registrar server: sip.voipbusterpro.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180 sec.

-- Netwerk --
STUN gebruiken: nee
Want, wanneer STUN aan staat, hoort het overkant gesprek niet!!!!
STUN-server: stun.voipbusterpro.com
STUN-poort: 3478
STUN-ververstijd: 240 sec.
NAT-verversen: 20 sec.
Outbound proxy-mode: Auto
Outbound proxy: sip.voipbusterpro.com
Outbound proxy-poort: 5060

-- Listen Ports voor VoIP-verbindingen --
Gebruik willekeurige poorten: Nee
SIP-poort: 5060 (TCP & UDP)
RTP-poort: 5004

-- Spraak-codecs --
VoIP-volume: Hoog
Annex B voor G729 activeren: Nee
Geselecteerde codecs: G711 a law, G711 u law, G.726, G729

Hoe kan ik het werkend krijgen, wanneer ik wordt gebeld, dat ik de persoon aan de andere kant hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
Je maakt dus gebruik van een analoge lijn waar je op gebeld wordt en na opnemen hoor je niets?

Zo ja, dan hoef je in ieder geval niets in je netwerkinstellingen te zoeken, want de oproep wordt analoog aangeboden op je basisstation.

Heb je de mogelijkheid om een ander analoog testtoestel aan te sluiten en te kijken of het dan wel werkt? Zo nee, dan zit het probleem in het basisstation. Zo ja, dan gaat er in je router of bij T-mobile wat mis. Ik denk dat het eerste scenario het meest voor de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:16
CAD-tekenaar schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:31:
Verder zit ik bij T-Mobile (TV+internet+telefoon) met een nieuwe router VMG8825-T50, de S450IP zit rechtstreeks aan de router.
.....
Hoe kan ik het werkend krijgen, wanneer ik wordt gebeld, dat ik de persoon aan de andere kant hoor?
de andere telefoonpoort op je router proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
BartNL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 22:21:
[...]

de andere telefoonpoort op je router proberen?
Geprobeerd, maar het maakt allemaal niets uit.
Hoe heb jij de S450IP / N300A / router geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik bel niet (meer) via Voip dus heb geen vergelijkbare configuratie. Op router staat bij mij niets ingesteld d.w.z. mijn Ziggo modem staat in bridge mode en heb daarna pas een router.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste