In mijn Speedtouch worden de volgende porten geforward naar mijn S450 IP:Joepla schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:41:
@BamSlam_: Welke poorten heb jij geforward?
Protocol Port Range Translate To ...
TCP 5060 - 5076 5060 - 5076
UDP 5060 - 5076 5060 - 5076
TCP 5004 - 5020 5004 - 5020
UDP 5004 - 5020 5004 - 5020
Triggerprotocollen en -poorten niet van toepassing. Ik gebruik trouwens Voip van XS4ALL.
[ Voor 5% gewijzigd door BamSlam_ op 28-08-2009 11:27 ]
OK geen kassabon meer dus garantie gaat niet lukken.
Heb gebeld met de helpdesk en die gaven aan dat de adapter waarschijnlijk kapot is (bekend probleem). Dacht even een universele adapter te kopen maar de stekker die hierop zit is net iets anders dan de standaardafmetingen... BIj de electronica zaak waren ze zo aardig om de plug van de huidige adapter op de universele te zetten
[ Voor 48% gewijzigd door Frostie op 09-09-2009 20:16 ]
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Verwijderd
Ik heb ook een voip in nummer gekocht, maar ik kan wel uitbellen, maar ze kunnen mij niet bellen.
Als voipbuster op de pc aan staat, lukt het wél om bijv. van mijn mobiel naar dit nr te bellen, hij gaat dan op de pc over, niet op de siemens.
Is er nog iets dat ik in de instellingen moet doen?
Je gebruikt voipbuster op PC toch niet tegelijk met de S450 heh? l;)Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:47:
Ik heb een siemens s450 ip, en bellen met voipbuster gaat prima.
Ik heb ook een voip in nummer gekocht, maar ik kan wel uitbellen, maar ze kunnen mij niet bellen.
Als voipbuster op de pc aan staat, lukt het wél om bijv. van mijn mobiel naar dit nr te bellen, hij gaat dan op de pc over, niet op de siemens.
Is er nog iets dat ik in de instellingen moet doen?
Voipbuster staat dat nl maar 1x toe.
Als je dat uitgesloten hebt, zou je kunnen kijken naar protformarding voor poort 5060 naar je S450IP toe, da's voor het overgaan en de RTP-poorten die je in de webinterface ziet kun je dan ook forwarden voor de gespreksgegevens.
De laatste versies van firmware zouden ook UPNP doen, dus misschien is dat een optie om je modem open te breken.
Verwijderd
Ik had een stunserver ingesteld en toen deed ie het 1 dagje,... en nu gaat hij weer niet over.
By proxy server en registrar server staat 5060
Wat moet ik verder doen om het werkend te krijgen?
- je hebt "5060" als proxy en registar poort ingesteld en bij de adressen "sip.voipbuster.com"?
- poort 5060 forwarden naar je S450ip doe je in je router / modem (en niet in je telefoon)
ligt aan je apparatuur maar staat vast in de handleiding van je modem / router. Als je het daar niet kunt vinden kun je type hier posten en hopen dat er iemand meeleest met dezelfde routerVerwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:20:
Hoe doe ik die poort 5060 forwarden naar mijn s450 ip?
Fred Groes schreef op maandag 13 december 2008:
weet iemand hoe deze telefoon op FSK mode gezet kan worden in plaats van DTMF? Deze mode heb ik nodig om deze telefoon te laten werken met de digitale telefonie van Ziggo
Geldt dit alleen als de S450IP is aangesloten op de ata-poorten van je modem, of ook als hij via ethernet is aangesloten en zelf een SIP-verbinding met Ziggo maakt? Ik overweeg over te stappen naar Ziggo, maar dit is wel een behoorlijke show-stopper.RichieB schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:59:
Dat is heel makkelijk: koop een Duits gigaset basisstation. Omschakelen gaat niet.
Geen idee wat jij probeert te bereiken, maar waarom een duur SIP toestel kopen als je modem al ATA poorten en dus ook een eigen SIP client heeft? Wat is precies de show stopper?BamSlam_ schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:35:
[...]
[...]
Geldt dit alleen als de S450IP is aangesloten op de ata-poorten van je modem, of ook als hij via ethernet is aangesloten en zelf een SIP-verbinding met Ziggo maakt? Ik overweeg over te stappen naar Ziggo, maar dit is wel een behoorlijke show-stopper.
Als je VOIP van Ziggo neemt heb je niets aan je S450 IP. Je _kan_ hem wel gebruiken, maar je hebt er eigenlijk geen drol aan, je kan net zo goed een normaal DECT toestel kopen.
De S450IP is vooral bedoeld voor voipbuster, xs4all, budgetphone dat soort abbonementen.
Can`t live without the mods
De showstopper is dat de S450 IP icm Ziggo telefonie geen nummermelding meer doet. Op dit moment heb ik XS4ALL Voip (SIP), daarbij werkt het prima (toestel via ethernet aangesloten op modem, dus niet via de ata-poorten). Vandaar mijn vraag. Overigens las ik inmiddels elders dat Ziggo geen gebruik maakt van het SIP-protocol. Dus geen nummermelding op de S450 IP, aangezien deze alleen DTMF ondersteund en Ziggo is overgegaan op FSK en ook geen SIP ondersteund. Goed, dan ga ik nog eens heel zorgvuldig bedenken of het wel de moeite waard is om naar Ziggo over te gaan of dat het beter is een andere provider te kiezen.siepeltjuh schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:23:
[...]
Geen idee wat jij probeert te bereiken, maar waarom een duur SIP toestel kopen als je modem al ATA poorten en dus ook een eigen SIP client heeft? Wat is precies de show stopper?
Als je VOIP van Ziggo neemt heb je niets aan je S450 IP. Je _kan_ hem wel gebruiken, maar je hebt er eigenlijk geen drol aan, je kan net zo goed een normaal DECT toestel kopen.
De S450IP is vooral bedoeld voor voipbuster, xs4all, budgetphone dat soort abbonementen.
[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 02-10-2009 14:51 ]
[ Voor 19% gewijzigd door RichieB op 02-10-2009 17:30 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
en hoe kom je bij die wijsheid? Ik ben net van KPN naar UPC overgestapt en die gebruiken ook FSK voor nummerherkenning en dat werkt gewoon op mijn S450IP. Heb nu nog beide aansluitingen (in afwachting nummerportering) en als ik S450IP omplug van mijn KPN vaste lijn naar UPC modem werkt nummerherkenning in beide gevallen.BamSlam_ schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:43:
Het probleem is dat ik reeds een Nederlandse S450IP heb. Nu, bij XS4All, heb ik nummerherkenning. Als ik Ziggo neem dus niet meer. En dat is niet fijn.
[ Voor 15% gewijzigd door BartNL op 05-10-2009 09:20 ]
Zie deze post.BartNL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:18:
en hoe kom je bij die wijsheid?
Heb jij een Nederlandse of Duitse S450IP?Ik ben net van KPN naar UPC overgestapt en die gebruiken ook FSK voor nummerherkenning en dat werkt gewoon op mijn S450IP. Heb nu nog beide aansluitingen (in afwachting nummerportering) en als ik S450IP omplug van mijn KPN vaste lijn naar UPC modem werkt nummerherkenning in beide gevallen.
Ik heb de set in een NL winkel gekocht en mijn S450IP basisstation heeft altijd probleemloos op KPN lijn gewerkt met nummerherkenning en telefoongids online. Volgens mij dus een nederlands exemplaar.BamSlam_ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:21:Heb jij een Nederlandse of Duitse S450IP?
Dat je de telefoon in een NL-winkel hebt gekocht zegt niets. Er zijn zat shops die Duitse apparatuur leveren. Maar je kunt aan het serienummer op het basisstation zien voor welk land deze bedoeld is.BartNL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:46:
Ik heb de set in een NL winkel gekocht en mijn S450IP basisstation heeft altijd probleemloos op KPN lijn gewerkt met nummerherkenning en telefoongids online. Volgens mij dus een nederlands exemplaar.
Volgens info op http://unfix.org/projects/voip/ :
Mijn basisstation heeft op die plek een 'S' staan, overigens. En nee, de DTMF/FSK switch backdoor, zoals vermeld op diezelfde http://unfix.org/projects/voip/ , werkt niet op mijn S450 IP, dat heb ik al geprobeerd.You will find at the bottom of the basestation a number which starts with S30852... If the 3rd group (composed of 4 characters) starts with an 'F' it is a device produced for Switzerland. German devices will start with a 'B'.
beetje ingewikkelde manier, de tekst onder op mijn basisstation is in het Nederlands. Het genoemde nummer begint met een M waardoor ik eigenlijk niet geloof dat jij met je S een NL basisstation hebtBamSlam_ schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 18:10:
[...]
Dat je de telefoon in een NL-winkel hebt gekocht zegt niets. Er zijn zat shops die Duitse apparatuur leveren. Maar je kunt aan het serienummer op het basisstation zien voor welk land deze bedoeld is.
Volgens info op http://unfix.org/projects/voip/ :
[...]
Mijn basisstation heeft op die plek een 'S' staan, overigens. En nee, de DTMF/FSK switch backdoor, zoals vermeld op diezelfde http://unfix.org/projects/voip/ , werkt niet op mijn S450 IP, dat heb ik al geprobeerd.
Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt doen met de S450 IP op een ziggo lijn. Telefonie van Ziggo kan alleen via het modem van Ziggo zelf. Dit modem stuurt een normaal PSTN signaal uit.
Idem voor Online met de livebox en KPN IPB met de experiabox.
Het hele VOIP/SIP IP gebeuren is dan ook niet van toepassing meer. Je gebruikt dan de PSTN ingang van de S450IP. Het voip gebeuren wordt door je modem afgehandeld.
Daarmee is het eigenlijk een doodnormale DECT telefoon. Mbt nummerweergave is het wel prettig dat je dan FSK ondersteuning hebt, maar mijn punt is dat je dus niets meer aan het IP gedeelte hebt.
XS4all bood echte voip nummers aan die rechtstreeks in de S450IP ingesteld konden worden. Je had daarbij dus geen PSTN nummer nodig.
Natuurlijk kan je bij Ziggo ook nog gebruik maken van voipbuster enz enz, maar echt veel voordeel heb je dan niet meer. Immers heeft ziggo voor hetzelfde geld gewoon vaste voordeel mogelijkheden.
Ik gebruik de S450IP omdat het verreweg het goedkoopst is i.c.m. Telfort internet (245 per jaar), voipbuster (uitgaande telefonie 30 euro per jaar) en budgetphone (inkomend 050 nr 10 euro per jaar)
Goedkoper heb ik nergens gezien en afgezien van wat problemen met de S450 rond uitgaande nummermelding en vage firmware upgrade heb ik nooit problemen. Dat is bij de telefonie diensten van telfort, ziggo, kpn, online en tele2 echt wel anders.
Mijn opstelling kost nog geen 290 euro per jaar voor 20mbit (haal 16) incl gratis vaste telefonie en incl 30 euro die ik kan gebruiken aan niet vaste nummers.
Online kost 360 + belkosten
Tele2 kost 360 + belkosten
Telfort kost 420 + kosten niet vaste nummers
Ziggo kost 600 + kosten niet ziggo nummers - is wel 4mbit sneller
KPN kost 780 + kosten niet vaste nummers
Kortom Ziggo is erg duur en KPN is extreem duur en bij alle voip providers zit je vast aan hun modem, apparatuur, storingen enz. Geen van deze modems traint ook zo snel in als het zyxel ding die ik gratis bij telfort kreeg. Livebox en ST780 deden hier minder dan 12mbit op dezelfde lijn.
[ Voor 5% gewijzigd door siepeltjuh op 08-10-2009 00:16 ]
Dat Ziggo geen SIP ondersteunt weet ik. Maar zolang ik gewoon kan bellen en gebeld kan worden zal me het worst wezen welk protocol gebruikt wordt. XS4ALL met SIP is al een tijd zwaar beroerd, veel erger kan het niet worden volgens mij.
Wat de kosten betreft: aangezien mijn werk een groot deel van de kosten vergoedt betaal ik uiteindelijk nog niet de helft van die 290 Euro per jaar die jij noemt. En dan heb ik wel een 30 om 4 mbit lijn, waarvan de snelheid in de toekomst ongetwijfeld nog verder zal worden verhoogd.
[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 08-10-2009 08:52 . Reden: typo's ]
wanneer je al een S450IP hebt snap ik zijn vraag wel, ik doe namelijk bijna hetzelfde. Ik had xs4all en een vaste KPN lijn waarbij ik met S450 via VOIP (voipcheap) uitgaande gesprekken deed. KPN heb ik aangehouden omdat VOIP via xs4all mij niet betrouwbaar genoeg leek.siepeltjuh schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:13:
Ik begrijp nog steeds niet wat je wilt doen met de S450 IP op een ziggo lijn. Telefonie van Ziggo kan alleen via het modem van Ziggo zelf. Dit modem stuurt een normaal PSTN signaal uit.
Nu switch ik naar UPC en is het VOIP gebeuren feitelijk overbodig omdat ik een UPC "bellen onbeperkt" aansluiting heb. Wanneer ik nog geen VOIP toestel zou hebben zou ik er voor UPC niet een aanschaffen maar aangezien we al een S450IP hebben wil ik die wel blijven gebruiken. Nummerherkenning vind ik ideaal en was daarom wel gerustgesteld toe de S450IP dat goed bleek te doen over de UPC lijn.
Ik gebruik het door de week dagelijks. Eind vorige week en begin deze week had ik er veel problemen mee. Soms hielp als je de stekker van het basisstation er even uithaalde. Maar meestal hielp dat ook niet. Soms stond er dan in de interface dat gigaset.net niet beschikbaar was terwijl het vinkje wel aanstond. Soms stond er gewoon 'aangemeld'. Dus daar was geen duidelijk verband te zien.Joepla schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:04:
Bij wie werkt Gigaset.net eigenlijk goed op dit moment? Laatste weken werkt het voor geen meter meer, zowel bij mij alsook bij andere gebruikers. Aangezien er lokaal niets gewijzigd is, vermoed ik een probleem bij de Siemens server...
Tsja, kan je hierover klagen bij Siemens? Het is een gratis service maar op een gegeven moment raak je er wel aan gewend dat het er is.
Dus er heb er wel problemen mee gehad maar woensdag en donderdag werkte het in ieder geval weer.
In mijn geval gaat het trouwens om een S675IP (nl) en S685IP (de).
Er kunnen zoveel verschillende redenen zijn om een dergelijke overstap te maken, deze werden niet gegeven en deden mij dan ook de wenkbrauwen fronsen
Ik ken de kwaliteit van xs4all voip dienst niet. Van de andere providers ken ik ze des te beter en aangezien ik zelf de lijn moet lappen en aan 10+ mbit eigenlijk wel genoeg heb is de opstelling zoals eerder beschreven echt ideaal.
Bij een overstap is het natuurlijk zonde om je S450 weg te gooien, dat is niet nodig. Wellicht dat je via een dial plan en specifieke VOIP provider nog kan besparen op belkosten, maar dat hangt sterk van je gebruik af natuurlijk, echt veel zal je er nooit mee besparen. Dan loont het de moeite om het goed te configureren al niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door siepeltjuh op 11-10-2009 00:24 ]
Ok, hier gaat het nu iets beter. Maar nog steeds veel audioproblemen (75% vd gesprekken ongeveer). Vooralsnog te onbetrouwbaar om echt mee te werken.bluek schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:24:
[...]Dus er heb er wel problemen mee gehad maar woensdag en donderdag werkte het in ieder geval weer.
In mijn geval gaat het trouwens om een S675IP (nl) en S685IP (de).
Bellen doe ik via voipbuster en inkomend verkeer gebeurd via m'n VOIP account bij TweakDSL (BBNED) en daarbij heb ik ook nog m'n KPN belbudget lijn die alleen gebruikt word voor 0800 / 0900 / 06 en 112
Nu wil ik eigenlijk toch wel graag het antwoordapparaat van de C475 gebruiken, dus nu is mijn vraag is het mogelijk om de 2 basisstations (475 + 470IP) op een of andere manier te koppelen?
[ Voor 34% gewijzigd door Goldwing1973 op 06-11-2009 16:54 ]
Gigaset C470 IP / C475 IP / S675 IP / S685 IP Firmware update 11/2009
Download versie: 02214
New features:
* VoIP: Call transfer also possible for incoming calls.*
* VoIP: Performs audio codec negotiation up- and downwards during a call.
* VoIP: Acoustic signalling of received out-of-band DTMF-tones during a call.
* Web Configurator: new languages - Spanish and Brazilian Portuguese. English is preinstalled. The rest of the available languages will be downloaded when they are selected.
* Web Configurator (Settings/Telephony/Number Assignment): Enhanced Auto-Fallback implemented. If the call via IP fails, the phone will automatically dial via next active IP account, trying all IP accounts one by one.
* Web Configurator (Settings/Telephony/Number Assignment): Support of a web-based "Call Manager" for incoming and outgoing calls. Works under the premise: IP provider runs a BroadSoft-system.*
* Web Configurator (Settings/TelephonyAdvanced Settings): Auto DTMF negotiation implemented.
* Web Configurator (Settings/Security): Transport Layer Security (TLS) for Gigaset auto-configuration and TR-069 implemented.*/**
* Switzerland: Free VoIP calls between Gigaset IP phones via Phonet.ch. If the entry Phonet.ch is not in the directory, the handset has to be re-registered at the base station.
Provider relevant features:
- SIP over TCP: The prefered transport protocol (UDP/TCP) can be set via the provider profile.
- Period for the automatic check of provider settings is configurable via the provider profile.
- Web Configurator (Settings/IP Configuration): VLAN-Tagging for virtual networks implemented.*/**
- TR-069: Support of Auto-Configuration Server (ACS): Alcatel/Lucent and Gigaset Software Suite.
- Interoperability with softswitches: Asterisk (V 1.4.18), Broadsoft (R14SP5), IP Centrex, Sylantro AS (V4.1.1), Nortel CS2K.
Improvements:
* Enhanced reliability of Gigaset.net service through implementation of a RTP-Proxy.
* Web Configurator: Support of Internet Explorer 8.0 and Mozilla Firefox 3.5 (with MS Vista) improved.
* Telephonebook down-/upload via Web Configurator: vCards are now uploaded correctly.
* Improved behaviour during conference calls.*
* Automatic check for firmware and provider profile updates improved.
* SMS via IP: reception of linked SMS improved.*
* CLIP for Brazil, Russia, Netherlands, Great Britain: error correction.
* Correction of Russian display texts.
Provider relevant features:
- Handling of audio codec G729 improved.
- VoIP: support of "0+<Number>" format for incoming calls (CLIP).*
Known Bugs:
* Web Configurator (Settings/Services): incorrect provider names in the online-directory list. The functionality is not affected by that.
V02214 » correct
AT - Norway » AT - Herold
CH - Panama » CH - [tel.search.ch]
DE - Mexico » DE - klickTel
DK - New Zealand » DK - De Gule Sider
NL - Morocco » NL - De Telefoongids
NO - Netherlands » NO - Gule Sider
* provider-dependent
** device-dependent
How to update the firmware:
You don't need to download files. The firmware is updated directly online by the Gigaset C470 IP / C475 IP / S675 IP / S685 IP. You can easily initiate the update by three steps:
1. Menu » Settings » Base » Firmware Update
2. Enter base station system PIN (default setting: 0000)
3. Press the display key "Yes" to start the download
If your firmware is already up to date, the handset informs you. No action is needed then.
How to check for your firmware version:
* Via Web Configurator: Status » Firmware version » The first 5 digits indicate the number of the firmware update
* If you are in a call (> 8 sec): Menu » Service-Info » Scroll to list entry number 4. The first 5 digits indicate the number of the firmware update
Enig idee hoe ik dit aan de gang zou kunnen krijgen? Ik zie in de Settings/IP Configuration nergens een VLAN veld of iets dergelijksGoldwing1973 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:30:
En er is weer nieuwe Firmware
...
- Web Configurator (Settings/IP Configuration): VLAN-Tagging for virtual networks implemented.*/**
* provider-dependent
** device-dependent
En die is er dus ook voor de S450 IPGoldwing1973 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 08:30:
En er is weer nieuwe Firmware
*LOL*Known Bugs:
* Web Configurator (Settings/Services): incorrect provider names in the online-directory list. The functionality is not affected by that.
...
NL - Morocco » NL - De Telefoongids
[ Voor 24% gewijzigd door BamSlam_ op 10-11-2009 10:41 ]
Op je handset doen, bij mij is het <menu> - <instellingen> - <basis> - <software update> maar dat is wel op een C47h handset.Wolly schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:29:
[...]
Enig idee hoe ik dit aan de gang zou kunnen krijgen? Ik zie in de Settings/IP Configuration nergens een VLAN veld of iets dergelijks
[ Voor 188% gewijzigd door Goldwing1973 op 10-11-2009 11:51 ]
Heb zelf een A580IP, maar daar was ook de nieuwere firmware voor beschikbaar (zelfde release notes) . Update is ook gewoon goed gegaan.Goldwing1973 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:43:
[...]
Op je handset doen, bij mij is het <menu> - <instellingen> - <basis> - <software update> maar dat is wel op een C47h handset.
Alleen zie ik nu nog nergens in de Web Configurator (Settings/IP Configuration) de optie "VLAN-Tagging for virtual networks implemented". Zijn er mensen bij wie dit wel zichtbaar is?
Op mijn S450 IP heb ik het niet kunnen vinden. Ben alle settings-pagina's afgelopen.Wolly schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:49:
[...]
Alleen zie ik nu nog nergens in de Web Configurator (Settings/IP Configuration) de optie "VLAN-Tagging for virtual networks implemented". Zijn er mensen bij wie dit wel zichtbaar is?
Ws is het alleen te gebruiken met bepaalde voorgeconfigureerde profielen die je kiest bij voip-instellingen, dus met een profiel van bijvoorbeeld SIPgate.BamSlam_ schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:34:
[...]
Op mijn S450 IP heb ik het niet kunnen vinden. Ben alle settings-pagina's afgelopen.
de telefoon gaat wel over.
Ik heb een Zyxel P-2602H-D1A modem/router, ik heb alle SIP accounts in die modem uitgeschakeld en in "Network > NAT > Port Forwarding" heb ik de poorten 5060 en 5004 tm 5020 opengezet en geforward naar m'n C470IP
Ook heb ik in "Security > Firewall > Rules", in "Wan to Lan" dezelfde poorten open gezet en geforward naar m'n C470IP.
Ik heb om precies te zijn 2 rules aangemaakt, 1 voor poort 5060/UDP en 1 voor 5004-5020/UDP.\
Het rare is, als ik m'n eigen nummer bel dan gaat ie over, en dan neem ik op, ik hoor niks, de andere kant hoort ook niks, en na een paar seconden hoor ik op het toestel waar ik mee bel opeens weer het geluid van een telefoon die overgaat.
Als ik Enable SIP ALG uit vink dan krijg ik niet meer die bel-toon te horen, maar na 20 seconden wel alsof er is opgehangen en op het ontvangende toestel een IP 407 error
[ Voor 8% gewijzigd door Goldwing1973 op 12-11-2009 20:09 ]
De ene keer gaat het prima en op een gegeven moment, stilte.
Al het een en ander geprobeerd, maar niets mag baten.
Ben ook van mening dat het meer een probleem is bij Tweakdsl en niet bij mij, niet volgens hun by the weg.
Maar als het ene keer wel goed gaat en 2 uur later weer niet en zonder wat te veranderen of te resetten oid het na een tijdje het weer doet....
Telfort bied alleen support op hun eigen modems, de Zyxel exemplaren, waar het vanzelfsprekend wel goed op werkt.
Kan iemand mij vertellen welke opties ik nog kan problemen om VOIP stabiel te krijgen via de Targa?
Waarschijnlijk ligt het niet aan de Targa, maar aan de ST780, als je niet de voip van de ST780 gebruikt kun je ervoor kiezen om deze als router in te stellen of door via telnet sip te unbinden, zoek hiervoor op google..NCK schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:58:
Gebruikte hier tot voor kort de Targa variant van de C450IP in combinatie met Telfort Internet + Vast Bellen en een Speedtouch 780WL modem. Helaas het probleem dat een voip gesprek na exact 1 minuut stil valt.
Telfort bied alleen support op hun eigen modems, de Zyxel exemplaren, waar het vanzelfsprekend wel goed op werkt.
Kan iemand mij vertellen welke opties ik nog kan problemen om VOIP stabiel te krijgen via de Targa?
Verwijderd
Hoe zag e.e.a. er toen uit:
- Telfort 4 MB internet
- Modem/router SpeedTouch 585 v6 werkend met de laatst beschikbare firmware
- De C470 IP geïnstalleerd via LAN poort van de SpeedTouch. C470 IP is niet analoog aangesloten, omdat ik dit opgezegd heb (KPN)
Aanvankelijk werkte dit een aantal dagen prima. Ik heb in de C470 IP 3 verbindingen aangemaakt; Budgetphone alleen voor inkomende gesprekken, poivY (Betamax) voor uitgaande gesprekken, en Voxalot eveneens voor uitgaande gesprekken. Na verloop van enkele dagen blijkt dan, dat de inkomende gesprekken via zowel Budgetphone als poivY (heb ook een VoIP-in nummer van poivY, waarop ik gebeld kan worden, maar dit wordt normaliter niet gebruikt) niet meer doorkomen. De oplossing was, om dan alle 3 de verbindingen in de C470 te verwijderen via de webconfigurator, en deze even later wederom aan te maken. Wanneer ik dit niet deed, bleef de telefoon onbereikbaar voor inkomende gesprekken.
Allereerst dacht ik dat het wellicht met de snelheid van mijn internet abonnement te maken had, en omdat ik toch al naar 20 MB wilde, heb ik Telfort mijn abonnement laten overzetten naar 20 MB.
Helaas bleef bovenstaand probleem zich voordoen.
Bij het nieuwe 20 MB abonnement zat ook een nieuw modem; de ZyXEL P-2602HW-D1A.
Begin deze week maar eens de SpeedTouch vervangen door het ZyXEL modem.
Helaas trad al na enkele dagen het probleem weer op, weliswaar in een iets andere vorm. Nu was het zo, dat ik de telefoon hoorde overgaan, vervolgens pakte ik 'm op, maar kon ik de beller niet horen (bij de SpeedTouch ging de telefoon zelfs niet meer over). En toen ik een uur later gebeld werd, ging het wel in een keer goed (bij de SpeedTouch moest ik eerst de verbindingen verwijderen, en opnieuw aanmaken, anders bleef ik onbereikbaar).
Wat kan dit nu toch zijn, en wat moet ik doen om dit voor 100% te laten werken? Ik geef niet snel op, en dat ben ik ook nu niet van plan, maar ik weet simpelweg niet, wat ik nog meer kan proberen.
Staat voip in de Zyxel uit?
Zo, nee, gebruik je andere poorten dan 5060 in Siemens(+portforwarding in Zyxel, + open in Zyxel firewall)?
(Als het echt niet gaat, zoals het eigenlijk zou moeten gaan, misschien volgende omweg oplossing
(inkomend via Zyxel, uitgaand Siemens):
- poivy en budgetphone ook in Zyxel registreren(in dit geval beter niet aanmelden met siemens, dus bij ip-verbindingen ververstijd op 0 zetten)
- siemens ook aansluiten op een van de analoge poorten van zyxel, dus 2 kabels(telefoon en netwerk) van siemens naar zyxel)
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Verwijderd
Heb de ZyXEL deze week geconfigureerd, en met VoIP niets gedaan. Neem aan dat deze dan ook uitstaat in de ZyXEL.sipjohn schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:49:
Staat voip in de Zyxel uit?
Zo, nee, gebruik je andere poorten dan 5060 in Siemens(+portforwarding in Zyxel, + open in Zyxel firewall)?
In de Siemens gebruik ik voor alle drie de aangemaakte verbindingen poort 5060. Bij 'Telefonie' --> 'Geavanceerde instellingen' heb ik bij 'Gebruik willekeurige poorten' nee staan, als 'Sip poort' 5060 en als 'Rtp poort' 5004 - 5020.
In de ZyXEL heb ik niets gedaan m.b.t. portforwarding en/of openen in firewall.
Zet SIP- ALG eens aan in het modem, dit zou er voor moeten zorgen dat een ATA achter het modem geen probleem met telefonie zou moeten hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 22:23:
[...]
Heb de ZyXEL deze week geconfigureerd, en met VoIP niets gedaan. Neem aan dat deze dan ook uitstaat in de ZyXEL.
In de Siemens gebruik ik voor alle drie de aangemaakte verbindingen poort 5060. Bij 'Telefonie' --> 'Geavanceerde instellingen' heb ik bij 'Gebruik willekeurige poorten' nee staan, als 'Sip poort' 5060 en als 'Rtp poort' 5004 - 5020.
In de ZyXEL heb ik niets gedaan m.b.t. portforwarding en/of openen in firewall.
Verwijderd
Zojuist ingelogd in het modem, en onder 'Network' --> 'NAT' vervolgens op het tabblad 'ALG' geklikt.Loekie schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 21:10:
Zet SIP- ALG eens aan in het modem, dit zou er voor moeten zorgen dat een ATA achter het modem geen probleem met telefonie zou moeten hebben.
Er stond/staat reeds een vinkje bij 'Enable SIP ALG'
Je hoeft niets in te stellen in een ZyXEL qua formwarding omdat er een SIP-ALG in zit. Heb je dit modem van je ISP? En welk type & firmware versie is het? Hier een Telfort modem met 340AJZ5 versie en die laat mijn S450 gewoon werken zonder iets in te stellenVerwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 09:15:
[...]
Zojuist ingelogd in het modem, en onder 'Network' --> 'NAT' vervolgens op het tabblad 'ALG' geklikt.
Er stond/staat reeds een vinkje bij 'Enable SIP ALG'
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Modem heeft Telfort enkele weken terug meegestuurd bij het wijzigen van mijn abo van 4 MB naar 20 MB.bjck schreef op zondag 22 november 2009 @ 10:09:
Je hoeft niets in te stellen in een ZyXEL qua formwarding omdat er een SIP-ALG in zit. Heb je dit modem van je ISP? En welk type & firmware versie is het? Hier een Telfort modem met 340AJZ5 versie en die laat mijn S450 gewoon werken zonder iets in te stellen
Het is een P-2602HW-D1A met firmware 3.40(AJZ.5)
Verwijderd
Ik heb alles weer helemaal omgegooid.sipjohn schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 18:49:
Ik weet ook oorzaak niet, maar misschien:
(Als het echt niet gaat, zoals het eigenlijk zou moeten gaan, misschien volgende omweg oplossing
(inkomend via Zyxel, uitgaand Siemens):
- poivy en budgetphone ook in Zyxel registreren(in dit geval beter niet aanmelden met siemens, dus bij ip-verbindingen ververstijd op 0 zetten)
- siemens ook aansluiten op een van de analoge poorten van zyxel, dus 2 kabels(telefoon en netwerk) van siemens naar zyxel)
Heb een 2e kabel (telefoon) aangesloten van het Siemens basisstation naar de VoIP poort van de ZyXEL.
Uiteraard loopt er ook nog steeds een netwerkkabel van de Siemens naar een van de LAN poorten van de ZyXEL.
Inkomende gesprekken (Budgetphone) worden nu afgewikkeld door de ZyXEL.
Uitgaande gesprekken (poivY + Voxalot) worden nog steeds afgewikkeld door de Siemens.
Ik heb het getest en het werkte.
Ik hoop dat het blijft werken
Op zich wel een oplossing, maar wel raar dat het nodig is. Heb hier ook dezelfde Zyxel/firmware en dat werkt sinds de Siemens update (in augustus dacht ik) erg goed. Gigaset.net is ook weer bruikbaar sinds de update van november. Geen poorten geforward e.d.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:54:
Ik heb het getest en het werkte.
Ik hoop dat het blijft werken
Het nadeel (voor zover dat ook voor jou geldt) van inkomende gesprekken via de Zyxel, is dat je nu geen meerdere inkomende lijnen tegelijkertijd via Budgetphone kan hebben. De Siemens kan dat wel en het komt eigenlijk best regelmatig voor dat we daar gebruik van maken. Bellen er toevallig 2 mensen die elkaar ook kennen is het altijd geinig om even de conferentiemode aan te zetten
Nu ben ik al dagen aan het zoeken en kom daarbij wel tegen dat er meerdere mensen bestaan die het probleem herkennen. Maar nog geen enkel antwoord kunnen vinden, waarmee het probleem is op te lossen. In de modem kan ik niet komen, want deze is afgeschermd door KPN. Verder zelf allerhande testen gedaan met instellingen waarbij PC uit of aan staat, maar ook hiervan geen enkel resultaat. Zodra ik de TCP/IP instellingen heb aangepast op OpenDNS, kan ik nog wel gebeld worden maar laat de S450IP geen geluid horen dat er een lijn binnen komt.
Simpelste oplossing is vanzelfsprekend om dan maar geen openDNS instellingen te gebruiken, maar daarmee heb ik geen antwoord op het probleem. Mogelijk is het voor iemand herkenbaar en kan mij verder helpen tot de oplossing ervan.
Al eens een STUN server geprobeerd in de stellen in je S450IP basis station?chocka schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:34:
Ik gebruik de S450IP al ruim 5 jaar en zonder enig probleem. Maar nu ben ik pas verhuisd naar Almere en zit nu op een KPN lijntje 8/1 met een EB 780 (speedtouch) Daarmee ervaarde ik vooral veel internet problemen, zodat ik de PC heb geconfigureerd met OpenDNS instellingen. Maar door deze instelling gaat de S450IP niet meer over zodra ik gebeld wordt. Aanzich een heel raar probleem, denken te weten dat S450IP niet via mijn PC werkt, maar een eigen IP heeft binnen het netwerk.
Nu ben ik al dagen aan het zoeken en kom daarbij wel tegen dat er meerdere mensen bestaan die het probleem herkennen. Maar nog geen enkel antwoord kunnen vinden, waarmee het probleem is op te lossen. In de modem kan ik niet komen, want deze is afgeschermd door KPN. Verder zelf allerhande testen gedaan met instellingen waarbij PC uit of aan staat, maar ook hiervan geen enkel resultaat. Zodra ik de TCP/IP instellingen heb aangepast op OpenDNS, kan ik nog wel gebeld worden maar laat de S450IP geen geluid horen dat er een lijn binnen komt.
Simpelste oplossing is vanzelfsprekend om dan maar geen openDNS instellingen te gebruiken, maar daarmee heb ik geen antwoord op het probleem. Mogelijk is het voor iemand herkenbaar en kan mij verder helpen tot de oplossing ervan.
b.v. stun.gigaset.com of stun.voipbuster.com
Wat ik wel gevonden heb, maar nog niet weet aan te passen is als volgt op het toestel: Instellingen; Basis; Lokaal netwerk; Hierbij kan ik zien dat de zowel de DNS server als de standaard Gateway staan ingesteld op het IP adres van de KPN EB 780. Ook wanneer ik de DNS instellingen van de PC wijzig naar openDNS, blijft op de telefoon de instellingen ongewijzigd. En vermoed dat daar nu het probleem ligt, omdat ik die KPN EB 780 niet zelf kan aanpassen???
Verwijderd
Elke 4 a 5 minuten kan de beller mij ongeveer 15 seconden lang niet meer horen. Vervolgens hoort hij/zij even gekraak en daarna ben ik weer te horen.
Ik heb het basis station gereset, zelfs een beta firmware versie (02222) van Gigaset geïnstalleerd, maar het probleem blijft en is zeer irritant!
Heeft iemand in dit forum ook soortgelijke problemen met versie 02214 / 02222? Heb je iets kunnen doen om het te verhelpen?
Mijn advies op dit moment is om als je deze versie van de firmware nog niet hebt geïnstalleerd en als je geen problemen hebt met je S450 IP, NIET te upgraden.Je kan immers niet meer terug ...
NB: op het forum http://www.mgraves.org/voip/2009/11/gigaset-firmware-update-released/comment-page-2/ krijgt Gigaset er flink van langs de firmware fouten en het probleem dat je niet terug kunt naar een vorige versie.
Deze versie draait alweer een tijdje hier zonder problemen (Firmware-versie: 022140000000 / 041.00Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:23:
Sinds ik mijn S450 IP heb voorzien van nieuwe firmware (02214), heb ik het volgende probleem:
Elke 4 a 5 minuten kan de beller mij ongeveer 15 seconden lang niet meer horen. Vervolgens hoort hij/zij even gekraak en daarna ben ik weer te horen.
EEPROM-versie: 179 ).
Eigenlijk heeft het nooit zo goed en stabiel gedraaid als met deze firmware... Gigaset.net wil nog wel eens audioproblemen geven, een 2e keer direct daarna bellen lost dit steeds op. Vreemd, maar beter dan dat het helemaal niet werkt (zoals bij de vorige fw).
Inderdaad ontzettend onhandig dat je niet terug kunt naar vorige versies
Ik heb hetzelfde op de C470IPHenk007 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:59:
Op mijn S685IP werkt het online telefoonboek nu niet meer. Ligt dat aan mij of is er een storing in hun netwerk ?
Ik kan kiezen tussen:
AT - Norway (herold)
CH - Panama ([url=heetp://tel.search.ch]tel.search.ch[/url])
DE - Mexico (kT Phonebook)
DK - New Zealand (DGS Navna)
NL - Morocco (De Telefoongids)
NO - Netherlands (Telefonkatalogen)
NL en NO heb ik geprobeerd, zonder resultaat... Maar aan de afkortingen en de landen te zien is er ergens een fout gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door NielsNL op 05-01-2010 00:41 ]
M'n Oma is een site aan het haken.
Goldwing1973 in "Siemens S450 IP info + ervaringen"
Bij de andere landen wordt de naam van de beller online uitgevogeld, da's erg handig, zouden ze hier ook moeten doen.
M'n Oma is een site aan het haken.
Voor zowel Budgetphone (inkomend) als Voipdiscount (uitgaand):Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 00:05:
joepla, welke codecs gebruik je?
- G.722
- G.711 a law
Pikt budgetphone ook g.722? Of schakelt deze over naar g.711?Joepla schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:48:
[...]
Voor zowel Budgetphone (inkomend) als Voipdiscount (uitgaand):
- G.722
- G.711 a law
Geen idee, jammer genoeg kun je niet zien welke codec de Siemens gebruikt tijdens een verbinding. Ook bij Voipdiscount weet ik niet of dit ondersteund wordt.Loekie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:14:
Pikt budgetphone ook g.722? Of schakelt deze over naar g.711?
Ik weet wel dat iig betamaxkloon via voip 2 voip de onderhandeling netjes overlaat aan de toestellen en dan bel je wel met g.722. Je moet duidelijk kunnen horen of die gebruikt wordt. Werkt overigens alleen met juiste handsets, dus bijv de S67 of hoger op het basisstation.Joepla schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:47:
[...]
Geen idee, jammer genoeg kun je niet zien welke codec de Siemens gebruikt tijdens een verbinding. Ook bij Voipdiscount weet ik niet of dit ondersteund wordt.
Ja je stelt een preferred codec in, zover ik weet proberen ze het lijstje van boven naar beneden totdat er een codec 'matcht'.Loekie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:05:
[...]Ik weet wel dat iig betamaxkloon via voip 2 voip de onderhandeling netjes overlaat aan de toestellen en dan bel je wel met g.722. Je moet duidelijk kunnen horen of die gebruikt wordt. Werkt overigens alleen met juiste handsets, dus bijv de S67 of hoger op het basisstation.
Ik heb alleen S45 handsets en ik merk inderdaad geen verbetering in audio (heb niets te klagen over de huidige kwaliteit trouwens). Bij een kennis met de juiste handsets even geprobeerd met 722... Dat klinkt echt leuk
Wat ik me alleen af vroeg is of het ook mogelijk is een nummer mee te zenden voor de nummerherkenning aan de andere kant. Via de voip applicaties voor op de pc kan dit wel, maar ik krijg dit niet voor elkaar bij de S450IP.
Dit is ook afhankelijk van voip provider. Welke voip provider gebruik je om te bellen?Dragonslaughter schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:01:
Wat ik me alleen af vroeg is of het ook mogelijk is een nummer mee te zenden voor de nummerherkenning aan de andere kant. Via de voip applicaties voor op de pc kan dit wel, maar ik krijg dit niet voor elkaar bij de S450IP.
Bijvoorbeeld bij Voipbuster en zustermerken is veel mogelijk. Maar anderen zenden geen nummer of hun nummer.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Dat was inderdaad handig om te vermelden. Ik gebruik op dit moment SMSDiscount. Een voipbuster dochter dus. Als ik de desktopapplicatie gebruik dan is het meezenden van het nummer geen probleem, alleen via de s450 lukt dit niet, aangezien dit blijkbaar dus niet op de servers wordt opgeslagen.sipjohn schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:14:
[...]
Dit is ook afhankelijk van voip provider. Welke voip provider gebruik je om te bellen?
Bijvoorbeeld bij Voipbuster en zustermerken is veel mogelijk. Maar anderen zenden geen nummer of hun nummer.
Heb je het al wel ingesteld op de basis zelf? Ik heb geen basis bij de hand, maar je kunt daar het uitgaande nummer meegeven als het geverifieerd is(wat het is, anderswerkt het met Betamax-app ook niet).Dragonslaughter schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:43:
[...]
Dat was inderdaad handig om te vermelden. Ik gebruik op dit moment SMSDiscount. Een voipbuster dochter dus. Als ik de desktopapplicatie gebruik dan is het meezenden van het nummer geen probleem, alleen via de s450 lukt dit niet, aangezien dit blijkbaar dus niet op de servers wordt opgeslagen.
Het probleem was dat ik de optie niet kon vinden. Zojuist heb ik mijn telefoonnummer bij zowel de gebruikersnaam en displaynaam ingevoerd, en nu lijkt hij te werken.Loekie schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:11:
[...]
Heb je het al wel ingesteld op de basis zelf? Ik heb geen basis bij de hand, maar je kunt daar het uitgaande nummer meegeven als het geverifieerd is(wat het is, anderswerkt het met Betamax-app ook niet).
Overigens kwam ik ook de optie "call manager" tegen welke nieuw is in deze firmware. Iemand enig idee waar dit voor dient?
[ Voor 27% gewijzigd door Dragonslaughter op 13-01-2010 17:33 ]
Ik heb de Gigaset helpdesk gemaild over het niet werkende online telefoonboek. Ik zie in dit topic overigens weinig reacties hierover. Gebruiken jullie het niet of ligt het aan mijn apparaat/configuratie ?
[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 13-01-2010 21:04 ]
Ik weet niet of dat sinds firmwareupgrade is of sinds later.
Ik gebruik het eigenlijk nooit, maar ook bij mij werkt het niet. Het staat overigens onder de lijst met known issues, alhoewel daar wel staat dat het zou moeten werken ook al kloppen de landnamen niet meer.Henk007 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:03:
Henk007 in "Siemens S450 IP info + ervaringen"
Ik heb de Gigaset helpdesk gemaild over het niet werkende online telefoonboek. Ik zie in dit topic overigens weinig reacties hierover. Gebruiken jullie het niet of ligt het aan mijn apparaat/configuratie ?
In ieder geval is er dus grote kans dat het in de volgende versie opgelost wordt.
Update uitgevoerd naar Firmware version: 022140000000 / 038.00 EEPROM version: 179
Hier stond tekst wat ik allemaal geprobeerd heb. Niet meer nodig, de update heeft het probleem opgelost uitgaande nummerweergave werkt weer. Verder zijn er geen enkele instellingen anders.
Hardstikke leuk deze S450 en ik heb geen geld over voor een andere oplossing, maar ik heb echt zoveel rare problemen gehad met Siemens Gigaset apparatuur (adsl modem, usb 108 adapter, s450 etc) mij zal je niet snel Siemens meer zien kopen.
Nog iets anders ik kom in de webinterface het volgende tegen, wat kan ik er mee en wat doet het:
For your PC Call Manager select the associated connection and a possible handset
[ Voor 42% gewijzigd door siepeltjuh op 14-01-2010 15:35 ]
Verwijderd
Mijn topic is gestart op 1 jan10 en heet:
Voip registratie mislukt Siemens S675IP Telfort
Bedankt! Maxje10
Ik zit al een tijdje te prutsen met mijn S450IP duo/ speedtouch 780 / xs4all.
Heeft een half jaar goed gewerkt, daarna problemen die na enkele maanden 'spontaan' zijn weggegaan en nu begint het gedoe weer. Ik kan niet gebeld worden en soms ook niet meer bellen.
Ik heb 3 verbindingen met (lees:telefoonnummers bij) XS4all.
Gisteren basisstation S450IP en modem gereset en iedere 10 minuten met GSM naar de telefoonnummers gebeld.
Ik kon ruim een half uur bellen en gebeld worden op alle 3 verbindingen.
Daarna kan ik op mijn hoofdverbinding (=meest gebruikte tel.nr) niet meer gebeld worden maar nog wel bellen.
Stekker uit het basisstation en alles werkte weer. Gedurende 3/4 uur .....
In de VOIP Selfcare omgeving van xs4all krijg je wel te zien dat er een onbeantwoorde oproep is geweest.
Als ik de betreffende verbinding afmeld (in de webconfigurator van de S450IP) en weer wil aanmelden gaat dat vaak moeizaam (aanmelding mislukt, server niet bereikbaar) maar als het dan lukt na een paar minuten dan werkt alles weer.....5 minuten tot een paar dagen....
Soms is een reset van het S450IP basisstation nodig om de verbinding te kunnen herstellen, soms moet de stekker van het modem eruit.
Het lijkt net of het S450IP basistion zich spontaan afmeldt (ont-registreerd bij xs4all; maar uit bellen kan vaak nog wel) of niet reageert op het inkomende bel signaal.
Ik heb de telefoonsnoer van het S450IP een tijdje op de Speedtouch gehad (en de telefonie functionaliteit op de speedtouch ingeschakeld) en zie dan redelijk probleemloos de verbinding via de "vaste lijn" binnenkomen. (Vaste lijn = de analoge ingang van de s450IP die met een telefoonsnoertje op de analoge uitgang van de speedtouch zit.)
Heeft er iemand suggesties voor een echte oplossing?
Heeft de Speedtouch een 'SIP ALG' optie oid? Soms geven VoIP modems problemen als je daarachter VoIP apparatuur plaatst. Met ALG geactiveerd zou dan alle VoIP data doorgelaten moeten worden.
Ik had telefonie op de ST780WL ingeschakeld staan en zag dat er op de ene verbinding (0478 ..... ) telefoontjes op de (analoge)"vaste lijn" binnen komen en op de andere 2 verbindingen (08787.... nummers) digitaal. Niet echt consistent.
Mijn logica is dat ik telefonie beter uit kan schakelen op het modem omdat deze dan niet meer "op kan nemen" en foutenmeldingen kan veroorzaken.
Dat kan inderdaad problemen voorkomen, alhoewel het niet altijd een must is. Mijn Zyxel 2602 heeft 1 VoIP account actief voor de alarmlijn, verder gaat alles via de Siemens 450 IP.henri1 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:32:
Mijn logica is dat ik telefonie beter uit kan schakelen op het modem omdat deze dan niet meer "op kan nemen" en foutenmeldingen kan veroorzaken.
In de loop der jaren heb ik er veel mee ge-experimenteerd, maar uiteindelijk werkt het nu zonder enige instelling op het modem (behalve SIP ALG dan). Alleen Gigaset.net blijft wat instabiel, soms werkt het goed, meestal moet ik (of de andere kant) opnieuw bellen omdat beide kanten niets horen bij de 1e poging.
Verwijderd
Ik gebruik al een tijdje een Siemens gigaset 685ip ism weepee waar ik ook mijn telefoonnummer heb.
Nu zou ik graag ook voipbuster willen gebruiken.
In het configuratie scherm van siemens kan ik tot 6 providers toevoegen, dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar het wil maar niet lukken.
Van zodra ik 2 of meer providers invul werkt de 2de niet meer, ook niet als ik hem uitvink.
Waarschijnlijk zal dit wel aan 1 of ander poort liggen, maar ik weet niet echt hoe ik de standaard poort (5060) van 1 van mn providers kan veranderen zodat ze allemaal op een andere poort binnenkomen.
Verwijderd
Van zodra je 2 of meer providers invoegd, moet je het suffix toevoegen na het nummer (bv. #2), ook al vink je een provider af.
Echter, wanneer je bij Telephony->Number Assignment->Handset je incoming & outgoing calls goed insteld, dan hoef je het suffix niet meer toe te voegen.
En het werkt nu dus alweer niet. ..Henk007 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:03:
Henk007 in "Siemens S450 IP info + ervaringen"
Niet dat ik het zo heel vaak gebruik, maar af en toe vind ik het een erg handige funktie: je hoeft geen PC aan te zetten of een telefoonboek/Gouden Gids door te bladeren, tel nummer opschrijven.., etc.
Gigaset Support maar weer gemaild
Dit weekend een s685ip gekocht en vandaag gelijk Siemens gebeld over het online telefoonboek. De beste man aan de lijn wist alleen te vertellen dat ze er mee bezig zijn. Tijd of datum kon niet genoemd worden. Lekkere support voor zo'n duur toestel en dan nog een betaalde lijn bellen.Henk007 schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:25:
[...]
En het werkt nu dus alweer niet. ..
Niet dat ik het zo heel vaak gebruik, maar af en toe vind ik het een erg handige funktie: je hoeft geen PC aan te zetten of een telefoonboek/Gouden Gids door te bladeren, tel nummer opschrijven.., etc.
Gigaset Support maar weer gemaild
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
De Siemens telefoongids zoekt de info ook gewoon in www.detelefoongids.nl, dat is ook gratis.Lekkere support voor zo'n duur toestel en dan nog een betaalde lijn bellen.
Ik denk dat hij bedoelde dat hij Siemens-support moest bellen via een betaalde lijn...Henk007 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:05:
Ik had al naar support gemaild, maar daar reageren ze niet op. Je moet officieel via de site een klacht indienen. Denk dat ik dat maar (weer) eens ga doen.
[...]
De Siemens telefoongids zoekt de info ook gewoon in www.detelefoongids.nl, dat is ook gratis.
Verwijderd
Alleen doet de email notificatie het sinds een paar weken niet meer, vreemd dat niemand hier last van schijn te hebben. Kan via Menu / Messenger de email settings ook niet meer bereiken , krijg "Momenteel niet mogelijk".
Het telefoonboek werkt trouwens weer wel
edit: Hier werkt nu ook alles weer
[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 13-03-2010 09:23 ]
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Gigaset S450 IP - Firmware update 03/2010 (version 02223)
New features:
* Web Configurator (Settings/Telephony/Advanced Settings/Call Transfer): attended and unattended call transfer implemented.
* Web Configurator (Settings/Telephony/Audio): configurable codec list for Gigaset.net telephony implemented.
* Auto-configuration using the MAC address for retail variants implemented.
Improvements:
* Instability issue generated during G.722 Codec negotiation, when a SIP "183 Session Progress" Message is received, is fixed.
* Negotiation of speech codec after ending an external consultation call between a wideband capable (G.722 codec) and a narrowband capable phone is improved.
* Registration of more than 5 SIP accounts is possible again.
* "MWI key is permanently flashing" issue is fixed.
* MWI notification for incoming SMS via IP.*
* Improvement for Gigaset auto-configuration using TLS encryption.*/**
* PSTN: Local Area Code will be added to the dialled number if the usage of Area Codes is enabled in the appropriate dialling rule.
* Switzerland: Set [tel.search.ch] as default provider for the online directory.
* Russia: Improvements for calls with Russian Caller ID.
* provider-dependent
** device-dependent
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
changelo ongeveer hetzelde als hierboven, in het NL:
Gigaset C470 IP / C475 IP / S675 IP / S685 IP - Software update 03/2010 (versie 02223)
Nieuwe functionaliteiten:
* Web Configurator (Instellingen / Telefonie / Geavanceerde instellingen / Gesprek doorverbinden): doorverbinden met en zonder aankondiging geïmplementeerd.
* Web Configurator (Instellingen / Telefonie / Geluid): Je kan de gebruikte codec’s voor Gigaset.net bellen aanpassen.
* Autoconfiguratie m.b.v. het MAC adres geïmplementeerd.
Verbeteringen:
* Instabiliteit met de G.722 Codec onderhandeling, indien een SIP "183 Session Progress" Message wordt ontvangen, is opgelost.
* Onderhandeling van de codec na het beëindigen van een extern gesprek tussen een HD (G.722) geschikt en normaal toestel is verbeterd.
* Registratie van meer dan 5 SIP accounts is weer mogelijk.
* "MWI toets knippert permanent" is opgelost.
* MWI indicatie voor inkomende SMS via IP.*
* Verbetering voor Gigaset autoconfiguratie via TLS beveiliging.*/**
* Analoge lijn: Lokaal kengetal wordt toegevoegd bij het gekozen nummer indien dit is geactiveerd in de kiesregels.
* Provider - afhankelijk
** Apparaat - afhankelijk
Hoe kan je de Firmware aanpassen:
Je hoeft de firmware niet te downloaden, dit wordt automatisch gedaan door het toestel.
1. Menu » Instellingen » Basis (Systeem) » Software Update
2. PIN code (standaard: 0000)
3. “Ja” om de update te starten
Als het toestel al de laatste software heeft, krijg je een melding.
[ Voor 80% gewijzigd door Henk007 op 17-03-2010 10:53 ]
Hi Ha Hopjesvla
Les voor volgende keer: flash alleen als je tijd hebt om eventuele problemen direct te tackelen