Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Loekie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:52
quote:
RichieB schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:56:
[...]

Dat lijkt me heel erg raar. Logischer lijkt het me dat het aan een netwerk kabel ligt oid.
Siepeltjuh heeft sowieso veel (vage) problemen gehad met o.a. het upgraden van firmware. Ik denk idd ook dat er in de communicatie tussen modem/router en de basis veel misgaat, wellicht door een slecht contact of kabel.
Ik heb 2 apparaten in gebruik en heb op geen enkel moment problemen gehad bij ofwel upgraden of instellen, dit met verschillende router/modem/ inet aanbieder combo's.

specs

• siepeltjuh
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
@ RichieB
Nou geloof mij, ik heb inmiddels 5 verschillende kabels gebruikt, van meegeleverde bij router/s450 en zelfgemaakt, neits anders dan ellende.

@loekie
Met de WRT350N werkt het prima, zelfde kabels, alles hetzelfde. ik verwissel alleen de routers. (basic settings, alles gereset)

Ik doe niets fout. Voorheen had ik inderdaad ook firmware problemen, maar dat is opgelost door een nieuwe S450 bassisset en sindsdien doen alles firmware upgrade het wel goed.

S450 op de pc aansluiten en het werkt, maar met de WRT610N lukt het gewoon niet. pings komen niet aan, soms wel soms niet.

Ik ga dadelijk DD-WRT installeren op de WRT610N omdat die nogal wat logging mogelijkheden biedt, misschien dat ik daar wat uit kan opmaken. Nog andere suggesties?

Can`t live without the mods

• RichieB
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-04 23:12
Wat je nog zou kunnen proberen is een hub (geen switch) tussen je WRT610N en S450IP te zetten. Sluit dan ook een PC aan op die hub en kijk met wireshark wie de schuldige is. Als je DD-WRT draait kan je in princiepe hetzelfde doen met tcpdump, maar omdat je dan op de WRT610N lokaal snift zal je waarschijnlijk zien dat die wel de piungs uitstuurt maar geen antwoord ontvangt. Een hub is dus beter.

RichieB wijzigde deze reactie 04-03-2009 16:42 (39%)

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-04 11:20
mm opmerkelijk: ik ontvang net een gigaset.net telefoontje van een of andere Kroaat die per ongeluk het verkeerde nummer had gedraaid....(via gigaset.net dus)

Waarom hij wel, en ik niet....toch binnenkort maar weer eens gaan kijken of ik het toch aan de praat kan krijgen..

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Dragonslaughter schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:19:
Nope, hij geeft wel die optie en zegt dat hij verwijderd wordt, maar daarna staat hij nog gewoon in de lijst, dus dit werkt niet.
Vreemd, hier werkt het wel.

• Loekie
quote:
Hopjesvla79 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 17:21:
mm opmerkelijk: ik ontvang net een gigaset.net telefoontje van een of andere Kroaat die per ongeluk het verkeerde nummer had gedraaid....(via gigaset.net dus)

Waarom hij wel, en ik niet....toch binnenkort maar weer eens gaan kijken of ik het toch aan de praat kan krijgen..
Errr, uitgaand is makkelijker dan inkomend, vaak komt wel de ring maar niet het geluid door een NAT-apparaat heen. Of bedoel je dat je niet wordt aangemeld op gigaset.net? Hoe krijg je dan een inkomend gesprek?
Ik heb het ook eens een keer gehad van een Belg die iemand met de zelfde naam zocht.

specs

• siepeltjuh
  • Niet online
quote:
RichieB schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:40:
Wat je nog zou kunnen proberen is een hub (geen switch) tussen je WRT610N en S450IP te zetten. Sluit dan ook een PC aan op die hub en kijk met wireshark wie de schuldige is. Als je DD-WRT draait kan je in princiepe hetzelfde doen met tcpdump, maar omdat je dan op de WRT610N lokaal snift zal je waarschijnlijk zien dat die wel de piungs uitstuurt maar geen antwoord ontvangt. Een hub is dus beter.
Thnx, Ik heb nu een oude WRT54G even tussen de WR610N en de S450 ingezet, en ja hoor alles werkt weer. (WRT54G heeft geen DHCP of wahtever aanstaan. gewoon DHCP passtrough.)
(dit is natuurlijk geen situatie zoals ik het wil hebben, een extra router aansluiten om alleen de S450 in de lucht te houden)

Het lijkt dus op een lager niveau mis te gaan. Vermoedelijk een hardware incompatibility issue tussen de S450 en de WRT610N wat echt heel maf is.

Morgen ga ik nog proberen om via tcpdump te kijken wat er gebeurt op de DD-WRT FW.

siepeltjuh wijzigde deze reactie 05-03-2009 13:13 (12%)

• Loekie
hmmm, heb je op beide DD-WRT staan? Dan kun je makkelijk 1-1 vergelijken...

specs

• siepeltjuh
  • Niet online
quote:
Loekie schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:34:
hmmm, heb je op beide DD-WRT staan? Dan kun je makkelijk 1-1 vergelijken...
Op beide staat inderdaad DD-WRT

De 610N heeft een V24 pre-SP2 (andere ondersteund ie niet) en de 54G heeft V24 SP1.

Ik zie geen vreemde dingen in de logs, alles lijkt in de 610n goed tegaan. Kan het een hardware compatibility probleem zijn tussen de 610N en de S450 IP?

Zijn er meer mensen met een 610N waarbij het wel of niet werkt? Zijn er nog scripts, tools die ik kan gebruiken om dit verder te trouble shooten?

• RichieB
Je kan tcpdump installeren op DD-WRT en dan kijken wat er op de interfaces gebeurt..

• dreamer4all
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 03-07-2013
Even een hele andere vraag: de S450IP werkt bij mij op zich prima, alleen vraag ik me af in hoeverre QoS door deze telefoon ondersteund cq gebruikt wordt.

Het volgende doet zich voor: als ik full speed aan het downloaden ben (glasvezel, 20 Mb), en ik via Voipcheap ga bellen, stottert het geluid gewoon enorm. Verlaag ik de download snelheid met een paar Mb dan is het geluid weer prima. In eerste instantie dacht ik dat dit aan de Linksys WRT54G lag, maar sinds deze week overgegaan op een d-link 855 en het probleem doet zich nog steeds voor. Als test heb ik gisteren met een Voipcheap client op een PC gebeld (terwijl een andere PC full speed aan het downloaden was), en het blijkt dat ik dan wel een goed geluid heb. Ik krijg nu sterk de indruk dat dit stotteren dus niet aan m'n router of provider of voipcheap ligt, maar dat deze telefoon de oorzaak van dit probleem is.
Ook eens geinformeerd bij twee andere S450IP gebruikers, maar deze hebben zo'n beetje hetzelfde soort probleem.

Hoe zijn jullie ervaringen op dit gebied met deze telefoon, en weet iemand of dit inderdaad aan de S450IP ligt ?

• Loekie
Tja het is redelijk simpel, de S450IP is afhankelijk van je gateway naar het internet v.w.b. QOS, het apparaat kan andere netwerkapparaten niet van het netwerk duwen om tijdens bellen meer prio te krijgen.
Je router zal dus ingesteld moeten worden om QoS te verlenen op voip-verkeer, daar kan de basis van de S450 IP niet zo veel aan doen.

specs

• dreamer4all
@Loekie.

Uiteraard had ik het QoS gedeelte ingeschakeld op de d-link, daar ligt het dus niet aan.
Begrijp ik hieruit dat als jij full speed aan het downloaden bent, het voip-bellen zonder enige stotter gaat ?

• Loekie
quote:
dreamer4all schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:04:
@Loekie.

Uiteraard had ik het QoS gedeelte ingeschakeld op de d-link, daar ligt het dus niet aan.
Begrijp ik hieruit dat als jij full speed aan het downloaden bent, het voip-bellen zonder enige stotter gaat ?
Ik gebruik de S450 IP-basis niet meer, ik doe het met een Fritz!Box. De zyxel hiervoor deed absoluut niet niet aan QoS via een telfort lijn, modem dat ik nu gebruik iets beter.
Dat is ook het meeste wat je kunt verwachten als er geen apparte VC's gebruikt worden voor telefonie.

specs

• Hopjesvla79
Er is weer nieuwe Firmware:

Firmware
Gigaset S450 IP Firmware update 04/2009

Download version: 02184

New features:

* E-mail viewer (with C47H, S45, S67H, S68H handsets)
* Mute function. Turn off the handset's microphone during an external call with the left display key.
* Send and receive SMS messages via VoIP*
* VoIP: If the telephone cannot establish a VoIP connection, it automatically dials via the fixed line network (auto-fallback to PSTN).
* VoIP: Call transfer via R key
* VoIP: An incoming call indicated in parallel at different VoIP devices (parallel ringing) will not be stored in the "Missed calls" list if the call was accepted at one of the devices.*
* Online directory: display the postal codes in search results.*
* Online directory: when starting a new search the cities used in the last searches will be displayed.
* Fixed line access codes can be stored in the phone.
* Some languages will be loaded on to the base via the internet, depending on the language set on the handset.
* Extended RTP port range (1024-55000)
* DHCP Option 114 implemented.*
* DHCP Option 120 implemented.*
* Web Configurator: option to specify whether the "area code" is dialled as well.
* Web Configurator: display RTP port range
* Web Configurator: new languages - Arabic and Russian
* Web Configurator: enhanced PIN protection - warning if the default pin (0000) has not been changed.

Improvements:

* The automatic search function for firmware updates is enabled even if the internet connection is temporarily interrupted during the night.
* The indication "Anonymous call activated" will no longer be displayed in the idle mode of the handset.
* The country code is synchronised between base station and handset.

* provider-dependent

How to update the firmware:

You don't need to download files. The firmware is updated directly online by the Gigaset S450 IP. You can easily initiate the update by three steps:

1. Menu » Settings » Base » Firmware Update
2. Enter base station system PIN (default setting: 0000)
3. Press the display key "Yes" to start the download

If your firmware is already up to date, the handset informs you. No action is needed then.

How to check for your firmware version:

* Via Web Configurator: Status » Firmware version » The first 5 digits indicate the number of the firmware update
* If you are in a call (> 8 sec): Menu » Service-Info » Scroll to list entry number 4. The first 5 digits indicate the number of the firmware update

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18-04 13:17
quote:
Tot mijn enorme vreugde kan mijn goeie oude S450 IP nu ook Gigaset.net! _/-\o_

Het heeft even geduurd, maar kennelijk heeft 'men' besloten dat ook wij Nederlanders nu mogen Gigasetten. Of zou het een foutje zijn :)

• Hopjesvla79
tja, zie het nog steeds als een extraatje, gigaset.
Je kan het toch alleen maar gebruiken tussen gigaset gebruikers? Ik heb het altijd al gehad (een van de eerste NL series van de S450 ip hebben dit nl. altijd standaard gehad) maar krijg het niet aan de gang, ik ken 1 iemand met dezelfde set en we hebben weleens geprobeerd elkaar te bereiken, maar meer dan dat de telefoon overging gebeurde er niet..
Wellicht kan ik nu nog eens proberen...

• BamSlam_
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Bedankt voor de tip. Erg fijn om te zien dat de S450IP nog actief ondersteund wordt door Siemens. En dit keer nog wel met nieuwe functies. Ik ga de mijne vanavond even updaten. :)

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

• Joepla
@Hopjesvla79:

Het is inderdaad een feature die alleen tussen Gigasets werkt. Maar wel leuk als je wat mensen kent die dit hebben.

Gisteren even geprobeerd, werkte direct en geluidskwaliteit was opvallend goed ivm normale VoIP telefonie.

• Hopjesvla79
quote:
Joepla schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:25:
@Hopjesvla79:

Het is inderdaad een feature die alleen tussen Gigasets werkt. Maar wel leuk als je wat mensen kent die dit hebben.

Gisteren even geprobeerd, werkte direct en geluidskwaliteit was opvallend goed ivm normale VoIP telefonie.
ok, dan ga ik het binnenkort maar weer eens proberen of het nu wel lukt., wellicht dat het nu dan wel werkt.

• Joepla
Met de recente fw update heb ik af en toe weer geen audio bij inkomende calls (via BudgetPhone).
Dit probleem is lange tijd weg geweest, nu dus weer terug :(

In m'n modem (Zyxel 2602H-D1A) heb ik (lang geleden) alleen een firewall rule aangemaakt die alles naar de S450 doorlaat, verder geen port forwarding oid.

UPDATE

Zag dat de handset een aantal keer 'Basis 1' in display gaf en geen signaalsterkte. Lijkt erop dat de basis dan resette...
Factory reset gedaan, alles opnieuw ingesteld (dat duurt effe met 2 VoIP accounts en 3 handsets :) ), sindsdien geen reset meer en audio lijkt ook weer ok. Mooi spul, LG Siemens :*)

Joepla wijzigde deze reactie 17-04-2009 10:03 (33%)

• Hopjesvla79
quote:
Hopjesvla79 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:08:
[...]

ok, dan ga ik het binnenkort maar weer eens proberen of het nu wel lukt., wellicht dat het nu dan wel werkt.
net wer geprobeerd..maar geen resultaat.
Wanneer ik iemand probeer te bellen krijg ik een 404 error (betekenis?) en helemaal geen verbinding. Probeer ik het andersom (ik laat me dus bellen), dan gaat de telefoon wel over, maar wanneer ik opneem horen we beiden niets...

*update*
Het werkt! :*)
Het bleek aan de 'andere kant' te liggen waar ze de laatse update(s) nog niet hadden toegepast.... :?

Hopjesvla79 wijzigde deze reactie 17-04-2009 09:06 (11%)

• Joepla
quote:
Mooi! Wat vind je van de geluidskwaliteit?
quote:
Het bleek aan de 'andere kant' te liggen waar ze de laatse update(s) nog niet hadden toegepast.... :?
Het ligt ALTIJD aan de andere kant toch? :P

• taz10
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2012

taz10

Party Animal

Er is weer eens een probleem met de nieuwste firmware.
Tijdens uitbellen via onder andere voipbuster heb je geen geluid tijdens het gesprek
dit komt door de geluidscodec G.722
ik heb e.a gevonden op het forum bij siemens en zelf getest.
in de instellingen bij geluid de codec G.722 uitzetten en je hebt weer geluid

Das Problem liegt am Codec und zwar G.722, welches die Gigaset IP laut Auswahlliste wohl favorisieren (ist auch der Beste aus der Auswahl), jedoch diesen Betamax wohl nicht unterstüzt! Zumindest geht das aus der Wiki http://wiki.ip-phone-forum.de/voip:codecs:provider

Warum es mit dem gleichen Einstellungen bislang funktioniert hat, kann ich nur erahnen. Ich vermute mal, dass das Gigaset bei Gespächaufbau, die Codecs ausgehandelt und bis lang bei Betamax auf dem zweiten G.711 a ausgewichten ist, nun aber G.722 nutzten und somit nichts zu hören ist, da Betamax diesen nicht unterstützt, oder es liegt an Betamax, vieleicht wollen Sie G.722 einsetzten, da er besser sein soll, es aber noch technische Probleme gibt. Wenn es niemend weiss, soll er mich korrigieren und es mal hier posten, bis sehr gespannt, ob wir das Retzel lösen können.

Nun zur Lösung, in der GigasetBasis muss der G.722 bei Betamax entfernt werden. Man ruft das Webinterface über http://gigaset-config.com auf Einstellungen / Telefonie / und auf Audio gehen. (Hier etwas geduld bis die ganze Seite gelden worden ist, gegenfalls nochmals auf Aktualiesieren gehen) Bei mir ist Betamax der erste Anbieter unter Ausgewählte Codes G.722 anklicken und auf Entfernen bestätigen und unten Speichern nicht vergessen! Nun ist alles beim alten!

Schöne grüße aus HH ;)
Michael

For Cor and others:
You yust need co remove the G.722 Codes in the audio options of your Gigaset S675 IP for Betamax. Because thay don't support G.722. Only the folling Codes are supporten by Betamax: G.711a, G.711u, G.726-32, G.729, G.723 (5.3&6.3 kbps), GSM, iLBC

hier wordt gesproken over voip Betamax maar blijkbaar is dit hetzelfde met voipbuster

taz10 wijzigde deze reactie 19-04-2009 11:56 (0%)
Reden: typoos

• Loekie
Betamax is de toko achter voipbuster e.a.

specs

• RichieB
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Ik had de link nog niet gelegd met de G.722 codec.. maar ik kan inderdaad niet uitbellen met m'n G.722 telefoon.. met de standaard telefoon (op zelfde basisstation) werkt het wel.

• Dalma
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 02-12-2011
quote:
taz10 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:54:
Er is weer eens een probleem met de nieuwste firmware.
Tijdens uitbellen via onder andere voipbuster heb je geen geluid tijdens het gesprek
dit komt door de geluidscodec G.722
ik heb e.a gevonden op het forum bij siemens en zelf getest.
in de instellingen bij geluid de codec G.722 uitzetten en je hebt weer geluid

Das Problem liegt am Codec und zwar G.722, welches die Gigaset IP laut Auswahlliste wohl favorisieren (ist auch der Beste aus der Auswahl), jedoch diesen Betamax wohl nicht unterstüzt! Zumindest geht das aus der Wiki http://wiki.ip-phone-forum.de/voip:codecs:provider

Warum es mit dem gleichen Einstellungen bislang funktioniert hat, kann ich nur erahnen. Ich vermute mal, dass das Gigaset bei Gespächaufbau, die Codecs ausgehandelt und bis lang bei Betamax auf dem zweiten G.711 a ausgewichten ist, nun aber G.722 nutzten und somit nichts zu hören ist, da Betamax diesen nicht unterstützt, oder es liegt an Betamax, vieleicht wollen Sie G.722 einsetzten, da er besser sein soll, es aber noch technische Probleme gibt. Wenn es niemend weiss, soll er mich korrigieren und es mal hier posten, bis sehr gespannt, ob wir das Retzel lösen können.

Nun zur Lösung, in der GigasetBasis muss der G.722 bei Betamax entfernt werden. Man ruft das Webinterface über http://gigaset-config.com auf Einstellungen / Telefonie / und auf Audio gehen. (Hier etwas geduld bis die ganze Seite gelden worden ist, gegenfalls nochmals auf Aktualiesieren gehen) Bei mir ist Betamax der erste Anbieter unter Ausgewählte Codes G.722 anklicken und auf Entfernen bestätigen und unten Speichern nicht vergessen! Nun ist alles beim alten!

Schöne grüße aus HH ;)
Michael

For Cor and others:
You yust need co remove the G.722 Codes in the audio options of your Gigaset S675 IP for Betamax. Because thay don't support G.722. Only the folling Codes are supporten by Betamax: G.711a, G.711u, G.726-32, G.729, G.723 (5.3&6.3 kbps), GSM, iLBC

hier wordt gesproken over voip Betamax maar blijkbaar is dit hetzelfde met voipbuster
thnx super...dit heeft inderdaad geholpen. De G.722 verwijderd uit het lijstje en alles werkt weer als een zonnetje.

• Tuniq
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:22
Ik heb een s685 en zit sinds een week met het volgende probleem. Wanneer ik een nummer draai hoor ik zo'n piepje dat ik bel en daarna niks meer (hij gaat niet over). Maar de grap is dat het nummer wat ik bel wel overgaat en als er wordt opgepakt hoor ik dus niks.

Hiervoor werkte hij wel gewoon goed. Ik heb alles al gereset en allerlei instellingen verandert maar het mocht niet baten.

Iemand die dit herkend en een oplossing heeft?

Tuniq wijzigde deze reactie 20-04-2009 13:51 (16%)

• sipjohn
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18-04 16:10
@Tunic: Zie de 3 berichten boven jouw bericht.

Internet Telfort Instap 8Mbps; Modem/router Fritz!box 7170 A int. 58.04.84; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: freevoipdeal.com

• Tuniq
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:22
quote:
sipjohn schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:00:
@Tunic: Zie de 3 berichten boven jouw bericht?
Stom, zo overheen gelezen 8)7
Ik had nog wel overal gezocht en niks gevonden :/

Bedankt in ieder geval!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb een Siemens c47h telefoon. Ik blijf maar krijgen, ´sip registratie mislukt´.
Het ding haalt zijn firmware van het internet op, update zijn tijd/datum via het internet, doet het prima binnen het netwerk (weblogin), handheld en base kunnen met elkaar communiceren. In de router staat de base ingesteld op een vast ip adres, poorten 5060 (TCP) en 5004 - 5014 (UDP) staan open en de base-ip staat in de router ook ingesteld als dmz.

De provider speakup.nl zegt dat er geen login pogingen in hun logs waar te nemen zijn.
De provider is UPC. Alle speakup instellingen staan ingestelde in de base config (via weblogin) onder persoonlijke en algemene providergegevens.(behalve domein)

Ik weet het niet meer. Iemand?

Paquito wijzigde deze reactie 22-04-2009 16:24 (12%)

• sipjohn
lijkt op foute naam of wachtwoord of servers.
Of bij domein ook (sip.)speakup.nl invullen?(ik ben niet bekend met speakup)

Internet Telfort Instap 8Mbps; Modem/router Fritz!box 7170 A int. 58.04.84; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: freevoipdeal.com

• RichieB
Een verzoek aan iedereen die met de laatste firmware en een G.722 codec problemen heeft met ander VOIP providers dan gigaset.net. Siemens Nederland doet net alsof er ze van niets weten. Ticket nummer is KMM7579111I20750L0KM.

E-Mail: support.gigaset@siemens.com
Website: www.gigaset.com/nl/service
0900-3333102 (¤0,25 per minuut) voor DECT producten

• Paquito
  • Niet online
Het password klopt gewoon. :( De rest van de info en settings moet ook kloppen. Double check. We gaan zo een andere telefoon proberen.

RichieB, wat voor problemen doel jij op?
Gigaset.net werkt hier ook gewoon. Speakup dus niet.

Paquito wijzigde deze reactie 23-04-2009 15:54 (18%)

• sipjohn
quote:
RichieB schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:16:
Een verzoek aan iedereen die met de laatste firmware en een G.722 codec problemen heeft met ander VOIP providers dan gigaset.net. Siemens Nederland doet net alsof er ze van niets weten. Ticket nummer is KMM7579111I20750L0KM.
Doet het probleem zich alleen bij gigaset.net niet voor?

Op voipbuster forum meld iemand:
update 22-04-2009:
betamax has fixed this issue and you no longer need to have the g.722 codec removed to be able to make calls

• Paquito
  • Niet online
quote:
Paquito schreef op donderdag 23 april 2009 @ 15:49:
Het password klopt gewoon. :( De rest van de info en settings moet ook kloppen. Double check. We gaan zo een andere telefoon proberen.

RichieB, wat voor problemen doel jij op?
Gigaset.net werkt hier ook gewoon. Speakup dus niet.
Ik heb nu een Snom M3 geprobeerd en dat ding werkt meteen. :( Dezelfde instellingen, router en verbinding.
Ik vermoed dat het dan toch iets met de Siemens is... of speakup die de siemens telefoon niet ondersteund of allebei.

Paquito wijzigde deze reactie 23-04-2009 23:32 (5%)

• Loekie
quote:
Paquito schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:47:
[...]

Ik heb nu een Snom M3 geprobeerd en dat ding werkt meteen. :( Dezelfde instellingen, router en verbinding.
Ik vermoed dat het dan toch iets met de Siemens is... of speakup die de siemens telefoon niet ondersteund of allebei.
Geef eens een printscreen of welke instellingen je doent? Sommige providers willen expliciiet het domein gezet hebben, andere juist niet.
Post dus eens je settings.

specs

• RichieB
quote:
sipjohn schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:21:
[...]
Op voipbuster forum meld iemand:
update 22-04-2009:
betamax has fixed this issue and you no longer need to have the g.722 codec removed to be able to make calls
Hoe dan? Is er een nieuwe firmware? Gigaset.net doet het bij mij gewoon, maar alle Betamax VOIP servers niet als ik de g.722 codec aan laat staan.

• sipjohn
Hoe weet ik ook niet. Maar ik heb gisteren ook wel kunnen bellen.
Maar over gigaset.net gesproken. Ik heb gisteren iemand proberen te bellen, maar lukte niet. Moet je nog uitdrukkelijk ergens aanmelden? Bij beide telefoons stond achter gigaset.net aangemeld. Ik toetste nummer#9 (of moet dat 2keer #9 zijn?).

sipjohn wijzigde deze reactie 24-04-2009 15:02 (8%)

• Paquito
  • Niet online
quote:
Loekie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:17:
[...]

Geef eens een printscreen of welke instellingen je doent? Sommige providers willen expliciiet het domein gezet hebben, andere juist niet.
Post dus eens je settings.
Sure, ik heb ze ook naar speakup gemaild. Maar met hun kom ik nog niet echt verder. Eergisteren zeggen ze dat er geen loginpogingen in hun netwerk waar te nemen zijn. Gisteren zeggen ze dat er wrong password in hun logs staan. Terwijl ik helemaal niets aan de instellingen heb veranderd.

De Snom M3 werkte meteen.

Ik heb trouwens domein ingevuld , maar eerder ook leeg gelaten. Maakt geen verschil. Speakup zei er ook niets over.

http://img402.imageshack.us/img402/4769/image1o.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/438/image2n.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/3023/image3hvq.jpg

• Loekie
quote:
Paquito schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:12:
[...]

Sure, ik heb ze ook naar speakup gemaild. Maar met hun kom ik nog niet echt verder. Eergisteren zeggen ze dat er geen loginpogingen in hun netwerk waar te nemen zijn. Gisteren zeggen ze dat er wrong password in hun logs staan. Terwijl ik helemaal niets aan de instellingen heb veranderd.

De Snom M3 werkte meteen.

Ik heb trouwens domein ingevuld , maar eerder ook leeg gelaten. Maakt geen verschil. Speakup zei er ook niets over.

http://img402.imageshack.us/img402/4769/image1o.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/438/image2n.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/3023/image3hvq.jpg
Heb je het al eens met speakup.nl als domein geprobeerd? Daarnaast raden de meeste aanbieders bij een Siemens XXXXIP aan outbound proxy uit te zetten. Dat zijn zo de eerste opvallende instellingen.

specs

• Paquito
  • Niet online
@Loekie. Held. De proxy uitzetten heeft geholpen. De verbinding werkt nu.
Het lullige is dat Speakup mij juist had verteld de proxy aan te zetten. :S Zelfs na het laten zien van de instellingen.

• Loekie
quote:
Paquito schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:02:
@Loekie. Held. De proxy uitzetten heeft geholpen. De verbinding werkt nu.
Het lullige is dat Speakup mij juist had verteld de proxy aan te zetten. :S Zelfs na het laten zien van de instellingen.
De nada, is vaak iets specifiek voor de siemens IP toestellen.
Happy calling ;)

specs

• bluek
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-04 18:39
quote:
[b][message=31849900,noline]sipjohn schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 14:53[/message :)
Maar over gigaset.net gesproken. Ik heb gisteren iemand proberen te bellen, maar lukte niet. Moet je nog uitdrukkelijk ergens aanmelden? Bij beide telefoons stond achter gigaset.net aangemeld. Ik toetste nummer#9 (of moet dat 2keer #9 zijn?).
1 keer #9 zou genoeg moeten zijn.
Na de firmware duurde het bij mij een paar dagen(iets van 3, mogelijk korter) voordat het werkte. Misschien dat het wat lang duurde omdat er na de firmware upgrade een redelijk groot aantal gigasets bij zijn gekomen. Ik had bij beide sets een alias aangemaakt. Een van de sets was een duitse (S686IP), dus al geschikt voor gigaset.net, de andere was een nederlandse (S675IP) welke nu ook met gigaset werkt.
Geluidskwaliteit is echt goed. :)

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-04 07:43
quote:
siepeltjuh schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:17:
aaah ja daar zijn we weer, bijna 10 maanden probleemloos getelefoneerd, maar goed het moet natuurlijk weer een keer stuk gaan.

2 weken gelden melde de telefoon dat er een nieuwe FW was, ja prima installeren, verder neit opgelet. Vandaag een nieuwe router gekocht, van de WRT350N naar de WRT610N van linksys.

Alles draait behalve de VOIP telefoon. De basis een harde reset gegeven, handset gepaired en blijk opeens wat nieuwe dingen in mn telefoonlijst te hebben.
Wat ik me dan ook af vraag is of de problemen die ik heb nu komen door de upgrade of door de nieuwe router.

Probleem is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=4 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=2 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=1 ms TTL=128
Antwoord van 192.168.1.100: bytes=32 tijd=2 ms TTL=128
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Het mag duidelijk zijn de S450 (192.168.1.100) is praktisch niet te benaderen. Telefonie werkt niet (geen voip accounts ingesteld) en de webinterface is niet te openen.
Ik heb geprobeerd:
Fixed ip | Dynamic ip | NieuweUTP | Overige LAN spul uit | router reset | S450 reset | firewall meuk alles uit | FW update van linksys
Af en toe kan ik een halve html pagina laden maar goed inloggen lukt dus nog niet eens.

Kan ik andere/nieuwere FW in de S450 krijgen? de auto update functie lijkt iig ook niet te werken via de HS zelf.
Ik heb/had dezelfde problemen maar dan met mijn Cisco router.
Wat blijkt, de C455IP die ik heb kan alleen 10/half duplex !
Ik heb er nu een switch tussen staan en nu is het goed.
Gek is het wel want het heeft jaren gewerkt. 1 keer reboot van de Siemens en hij is amper benaderbaar op het netwerk.

SPECS

• jorist
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 30-09-2011
Met volgende hardware probeer ik nu al 14 dagen om een voip telefoonverbinding te realiseren, maar noppes...
Internet provider en modem = Clearwire.
Router = BEFW 11S4 ver3 van Linksys waarvan poortrange 5060-5080 actief is.
Voip telefoon = Siemens gigaset S685 IP.
De handset is aangemeld bij het basistoestel en toch krijg ik geen ip-verbinding.
Ik zou misschien wel meer uitleg moeten geven maar ik ben gewoon tilt geslagen, ik weet zelf niet meer wat ik allemaal geprobeerd heb.
Toch nog dit: aangezien voor deze telefoon geen pc nodig is, heb ik ook geprobeerd met een rechtstreekse verbinding op de clearwire-modem, maar ook dat lukt niet.
Zou het aan clearwire zelf kunnen liggen?
:? :? :?

• siepeltjuh
  • Niet online
quote:
kevertje1977 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 08:19:
[...]

Ik heb/had dezelfde problemen maar dan met mijn Cisco router.
Wat blijkt, de C455IP die ik heb kan alleen 10/half duplex !
Ik heb er nu een switch tussen staan en nu is het goed.
Gek is het wel want het heeft jaren gewerkt. 1 keer reboot van de Siemens en hij is amper benaderbaar op het netwerk.
Juustem De Linksys 610N die ik gebruik wil ook niet op 10 half duplex. Met de DD-WRT software ook niet, ik heb hier nu een bug over gemeld bij Linksys en bij DD-WRT.
Eens kijken of dat wat oplevert Gruwlijk irritant in ieder geval. Soms doet ie wat, maar meestal doet ie nix.
Nu draait het prima, ik heb gewoon een realtek nicje van 4 euro gekocht en een MAC bridge op mn server ingesteld, maar ja heb hem liever op mijn router dan blijft de telefoon het ook doen als de server uitvalt.

• jorist
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 30-09-2011
quote:
jorist schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:16:
Met volgende hardware probeer ik nu al 14 dagen om een voip telefoonverbinding te realiseren, maar noppes...
De handset is aangemeld bij het basistoestel en toch krijg ik geen ip-verbinding.
Ik zou misschien wel meer uitleg moeten geven maar ik ben gewoon tilt geslagen, ik weet zelf niet meer wat ik allemaal geprobeerd heb.
Toch nog dit: aangezien voor deze telefoon geen pc nodig is, heb ik ook geprobeerd met een rechtstreekse verbinding op de clearwire-modem, maar ook dat lukt niet.
Zou het aan clearwire zelf kunnen liggen?
N.B. Ik ben een installatie gaan proberen op een TELENET aansluiting en ook daar loopt het fout. Het zal dan wel aan het toestel gelegen zijn. :(

• bluek
  • Laatst online: 19-04 18:39
quote:
jorist schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:16:
Als je via de webinterface wil werken moet je het adres als 192.168.x.y invoeren. Wat in de manual staat als http://www.gigaset-config.com/myDevice/ werkt bij sinds enige tijd niet meer...
Het werkt bij mij via FF en IE

• Frostie
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-04 11:10
Iemand hier die voip van xs4all gebruikt icm met de Siemens S450? Heb een irritant probleem dat ik niet bereikbaar ben (als ik met mijn mobiel bel krijg je niet eens een kiestoon). Vraag me af waar dit probleem in zit want mijn voipbuster account is op dezelfde telefoon wel bereikbaar...

Dus iemand met voip van xs4all waarbij er geen problemen zijn?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• asmi
  • Niet online
quote:
Frostie schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:09:
Hier xs4all-voip, een C475IP en geen problemen.

• Frostie
quote:
asmi schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:15:
[...]

Hier xs4all-voip, een C475IP en geen problemen.
Heb je nog instellingen veranderd? Of staat alles op de standaard xs4all voip instellingen? Staat op jouw set ook de laatste firmware? Ik gebruik zelf een speedtouch 716, jij ook?

Sorry voor de vragen maar ik probeer te achterhalen waar het probleem zit :)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• asmi
  • Niet online
quote:
Frostie schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:42:
Heb je nog instellingen veranderd? Of staat alles op de standaard xs4all voip instellingen? Staat op jouw set ook de laatste firmware? Ik gebruik zelf een speedtouch 716, jij ook?
Helemaal niks bijzonders, het ging zelfs met een automatische installatie geloof ik. Laatste versie staat op de telefoon en het zit allemaal achter een FritzBox met uitgeschakelde VOIP.

• Erik Jan
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

quote:
Sinds XS4ALL van KPN is zijn ze alles aan het ontmantelen en besteden ze ook VOIP uit aan de goedkoopste partij (een Franse organisatie) die ze kunnen vinden. (wat natuurlijk een contract is wat om de zoveel tijd opnieuw uitgedeeld wordt)

Door zo'n wisseling een tijdje terug werkte ook mijn S450-IP ineens niet meer, de SIP-registratie was kaduuk. Oplossing: de "Registration refresh time" in je SIP-settings verhogen naar 3600 seconden 8)7

This can no longer be ignored.

• Frostie
quote:
Erik Jan schreef op maandag 04 mei 2009 @ 01:07:
[...]

Sinds XS4ALL van KPN is zijn ze alles aan het ontmantelen en besteden ze ook VOIP uit aan de goedkoopste partij (een Franse organisatie) die ze kunnen vinden. (wat natuurlijk een contract is wat om de zoveel tijd opnieuw uitgedeeld wordt)

Door zo'n wisseling een tijdje terug werkte ook mijn S450-IP ineens niet meer, de SIP-registratie was kaduuk. Oplossing: de "Registration refresh time" in je SIP-settings verhogen naar 3600 seconden 8)7
OK - Ik had al lopen sturen met die refresh time en naar aanleiding van wat post in de xs4all.voip newsgroup er voor gekozen om die omlaag te brengen naar 10s. Dit bleek niet te werken maar misschien moet ik hem verlengen.

Ik lijk het nu opgelost te hebben door listen to random ports te enablen (in de advanced settings).

Xs4all is er helaas flink op achteruit gegaan het laatste 1,5 jaar :/

• asmi
  • Niet online
quote:
Frostie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:55:
Ik lijk het nu opgelost te hebben door listen to random ports te enablen (in de advanced settings).
Heb je je modem wel goed ingesteld? Doet dat niet iets met de VOIP-poorten?

• Frostie
quote:
asmi schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:28:
[...]

Heb je je modem wel goed ingesteld? Doet dat niet iets met de VOIP-poorten?
Modem is het probleem niet aangezien mijn voipbuster account wel gewoon goed werkt. Probleem zit hem in de combi xs4all + s450. Ik heb gister met de helpdesk gebeld en die gaven ook aan dat de ze S450 officieel niet ondersteunen...

• Loekie
quote:
Frostie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:51:
[...]

Modem is het probleem niet aangezien mijn voipbuster account wel gewoon goed werkt. Probleem zit hem in de combi xs4all + s450. Ik heb gister met de helpdesk gebeld en die gaven ook aan dat de ze S450 officieel niet ondersteunen...
Ondersteunen is natuurlijk heel iets anders dan niet werken.
Als het echter niet werkt heb je een probleem, maar je mag je nummer overal mee naar toenemen dus je hoeft niet bij Xs4All te blijven.

specs

• dreamer4all
Sinds installatie van Vista is de web interface van de S450IP erg traag. Responsetijden van 5 secondes zijn geen uitzondering. Via XP is de web interface gewoon goed.

Iemand anders dezelfde problemen, en eventueel de oplossing ?

• taz10
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-03-2012

taz10

Party Animal

quote:
Iemand hier die voip van xs4all gebruikt icm met de Siemens S450? Heb een irritant probleem dat ik niet bereikbaar ben (als ik met mijn mobiel bel krijg je niet eens een kiestoon). Vraag me af waar dit probleem in zit want mijn voipbuster account is op dezelfde telefoon wel bereikbaar...

ik ben wel even benieuwd of je wel de telefoon hoort overgaan.
ik bedoel dan niet bij jou thuis maar als ik jou dus bel, hoor ik dan de telefoon overgaan,
als dit zo is en jij hoort hem thuis niet rinkelen, dan zit het probleem in dat het voip signaal de telefoon niet bereikt.

Dit komt nog wel eens voor bij klanten die hun modem boven of verder weg van het israpunt hebben gemonteerd, en dus intern een telefoonkabel tussen het israpunt en het modem hebben.
als dit het geval is, dan heb je soiezo verlies van signaal op de lijn en kan het bij voip van xs4all wezen dat het signaal de telefoon niet bereikt.
Dus altijd het modem direct op het israpunt aansluiten, niet verder dan 2 a 3 meter

• kevertje1977
  • Laatst online: 16-04 07:43
taz: ik vind dit toch wel een beetje onzin. of je DSL modem nu direct op de ISRA zit of 2 meter verderop maakt echt niet uit ALS je het maar met goed materiaal aansluit (maar dat is sowieso belangrijk)

De kabel vanaf de centrale naar je huis is al vaak een behoorlijke afstand en of er nou 2 meter bij komt maakt echt niet uit.

SPECS

• Fewi
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 30-07-2013
Ik heb regelmatig problemen met de Siemens 450IP nu werkt de telefoongids weer niet, ik krijg de melding "dienst niet beschikbaar", zowel bij de telefoongids als de bedrijvengids
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier mogelijk een oplossing voor??

alvast bedankt
grz fewi

• GameSpel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-04 12:39
quote:
Fewi schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:54:
Ik heb regelmatig problemen met de Siemens 450IP nu werkt de telefoongids weer niet, ik krijg de melding "dienst niet beschikbaar", zowel bij de telefoongids als de bedrijvengids
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier mogelijk een oplossing voor??

alvast bedankt
grz fewi
Ik heb dit probleem (telefoongids) ook al een paar weken.

smartphonekopen.nl

• siepeltjuh
  • Niet online
quote:
kevertje1977 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:20:
taz: ik vind dit toch wel een beetje onzin. of je DSL modem nu direct op de ISRA zit of 2 meter verderop maakt echt niet uit ALS je het maar met goed materiaal aansluit (maar dat is sowieso belangrijk)

De kabel vanaf de centrale naar je huis is al vaak een behoorlijke afstand en of er nou 2 meter bij komt maakt echt niet uit.
Aangezien 95% van de lijn problemen zich voordoen rond het modem tot aan het isra, wordt altijd 2 meter maximaal geadviseerd. Het kan natuurlijk wel langer, maar je geeft hetzelf al aan, dan moet je goed materiaal gebruiken.

De keren dat ik bij mensen hun adsl lijn stabiel moet krijgen kan ik al niet meer tellen. Heel erg vaak is dan het modem een paar verdiepingen hoger dan het isra aangesloten met een kabel die overal en nergens langsloopt en uiteindelijk wel 30 meter kan zijn. Dat is dus niet gunstig met al die storende apparaten in huis.
Ook een paar meter met een 'platte' telefoonkabel (dus niet twisted) is al dramatisch. Kabels die van superkwaliteit zijn, maar door een kelder lopen die onderwater staat of aangevreten zijn door ongedierte helpen ook niet bij een goede line-sync.
Ook als je toekomstgericht kabels trekt is het verstandig om het direct bij het IS/RA te plaatsen. Alle telefoonaansluitingen komen daar bij elkaar, dus mocht er een VOIP modem oid worden gemonteerd, dan is het eenvoudig om te pluggen zodat alle punten in huis direct voorzien zijn van telefoon signaal.

Dus de basis regel maximaal 2 meter van je ISRA kan ik alleen maar aanbevelen. Dat mensen die weten hoe het werkt het anders doen, prima.

@Taz
Je verhaal opzich klopt wel. Het VOIP signaal komt niet aan op het toestel. Maar dat heeft niets te maken met het stukje modem <-> isra. Als je modem sync heeft, heeft ie sync. Als de beller hem hoort overgaan, betekend dat er 1. sync is. 2. er data over de lijn gaat 3. dat de voip client ingelogd is.
Wat veel waarschijnlijk is is dat de VOIP client vastgelopen is of er een kabel probleem is tussen de voip client en het telefoon toestel zelf. (dat laatst is hier wat vreemd omdat de voip client tevens het toestel is S450)

Ik ben benieuwd, als je jezelf belt, en hij overgaat wat er gebeurt als je het toestel opneemt ook al rinkelt hij niet. Is er dan een gesprek mogelijk? Kan je wel uitbellen? Zijn er geen doorschakelingen actief naar willekeurig nummer? Voicemail ingesteld? Doet het probleem zich voor op zowel een vaste lijn (pstn/isdn) als op een mobiel/voip/niet-vast? Als je op je pc een voip client installeert met je xs4all account, werkt het dan wel?

siepeltjuh wijzigde deze reactie 29-05-2009 00:43 (22%)

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 19-04 08:37
quote:
dreamer4all schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:04:
Sinds installatie van Vista is de web interface van de S450IP erg traag. Responsetijden van 5 secondes zijn geen uitzondering. Via XP is de web interface gewoon goed.

Iemand anders dezelfde problemen, en eventueel de oplossing ?
Ik heb gemerkt dat de web interface eigenlijk met ie7 en met een recente firefox slecht werkt. Een mail naar de helpdesk gaf aan dat hier een oplossing voor zou moeten komen

• siepeltjuh
  • Niet online
Plotseling werkt mijn uitgaande nummerweergave niet meer. Snap er geen hout van.

Ik heb voipbuster voor uitgaande gesprekken en budgetphone voor inkomend.

Kortom ik heb de voipbuster client geinstalleerd daar mijn nummer geverifieerd en als ik uitbel naar mn mobiel dan krijg ik gewoon mijn budgetphone voip in nummer te zien. Zo hoort het.

Als ik de voipbuser client uitzet en de S450 laat inloggen (zelfde account uiteraard) en ga uitbellen met de S450 krijg ik geen nummer te zien op mijn mobiel.

Is het nog nodig dat ik in de S450 zelf aanpassingen uitvoer?

Sinds wanneer het zich voordoet weet ik niet, maar heb wel recent nieuwe firmware op de S450 (ja ging goed dit keer) geinstalleerd en budgetphone is overgegaan op een nieuwe SIP server, maar dat werkt allemaal gewoon.

• Joepla
quote:
siepeltjuh schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:05:
Plotseling werkt mijn uitgaande nummerweergave niet meer. Snap er geen hout van.

Ik heb voipbuster voor uitgaande gesprekken en budgetphone voor inkomend.
Zelfde configuratie hier (VoipDiscount eigenlijk, maar da's praktisch hetzelfde).
Gisteren en vandaag kreeg ik ook wat verbaasde mensen aan de lijn die zich afvroegen waarom ik 'anoniem' belde. Net even m'n mobieltje gebeld, nummer komt nu wel weer netjes mee.
Raar... :/

• siepeltjuh
  • Niet online
Na een paar dagen prutsen wil het nog steeds niet werken.
In voipbuster op de pc werkt uitgaande nummerweergave perfect. Als ik die vervolgens uitzet en dan de S450 gebruik voor het uitbellen is er geen uitgande nummerweergave. Het probleem moet dantoch in
de config van de S450 zitten?
Een reset dan accounts inkloppen heeft ook niet geholpen.

• Prolution
  • Laatst online: 12:02
Ik weet niet hoe je het precies ingevoerd hebt in je S450, dit zijn mijn gegevens waarbij nummerweergave wel werkt:

Username: 0031xxxxxxxxx (Dit is dus het nummer wat je geverifieerd heb via die pc applicatie)
Password: password:username (Let op de dubble punt!)
SIP: sip.smsdiscount.com (Ik gebruik de betamax kloon smsdiscount)

Heb overigens geen S450, maar heb het wel zo configureerd in PBXes (Omdat mijn Speedtouch 780 niet meerdere SIP accounts aan kan)

• MrX_Cuci
  • Laatst online: 20-02 00:19
Ga in ieder geval niet over op IE8, want dan is de web interface zo goed als niet te benaderen. Zelfs niet in de compatabillity modus.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Heb vanmiddag de Siemens HC 450 deurbel/intercom geinstalleerd. Die werkt perfect samen met mijn S450 IP. Werkt prachtig: als je nu bij ons aanbelt gaan zowel de normale "ding/dong" bel als de handsets van de S450 IP af. Ideaal voor als we in de tuin zitten, dan hoorden we meestal de normale bel niet. Nu gewoon even een handsetje meenemen de tuin in en hoppa. Je kunt via de handset zelfs praten met degene die voor de deur staat. Configuratie van de HC 450 gaat menu gestuurd via de handsets van de S450 IP. Voor als je niet thuis bent is call forwarding naar een extern telefoonnummer ook mogelijk. Optioneel kun je ook nog een deuropener en buitenverlichting aansluiten. Het ding kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 13-06-2009 17:01 (5%)
Reden: typo

• Joepla
quote:
BamSlam_ schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:56:
Het ding kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat.
Cool ding! :)
Heb er ook al eens naar gekeken, maar de prijs houdt me nog tegen. In DL zie je ze al wel wat goedkoper, dus wie weet...

Iets anders: sinds de laatste fw upgrade heb ik weer regelmatig problemen met audio. Verbinding komt tot stand, maar beide partijen horen elkaar niet. Uitbellen gaat altijd probleemloos. Ook de andere S450' ers die ik beheer hebben weer deze problemen. Ben al bezig met RTP forwarding, range wijzigen e.d. maar tot nu toe zonder resultaat. Na aanpassen werkt het een tijdje probleemloos, maar na een bepaalde tijd (paar dagen/soms 2 weken) komt het terug en dan is er geen enkel gesprek meer te voeren, tot je de boel reset.

Toen de nieuwe fw uitkwam, is ook Budgetphone (inkomende lijn) op een nieuwe server overgegaan. Mogelijk dat ook dat ermee te maken heeft.

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Joepla schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:31:
[...]
Cool ding! :)
Heb er ook al eens naar gekeken, maar de prijs houdt me nog tegen. In DL zie je ze al wel wat goedkoper, dus wie weet...
Tip: ING, rentepunten.. ;)

• siepeltjuh
  • Niet online
quote:
Prolution schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:30:
Ik weet niet hoe je het precies ingevoerd hebt in je S450, dit zijn mijn gegevens waarbij nummerweergave wel werkt:

Username: 0031xxxxxxxxx (Dit is dus het nummer wat je geverifieerd heb via die pc applicatie)
Password: password:username (Let op de dubble punt!)
SIP: sip.smsdiscount.com (Ik gebruik de betamax kloon smsdiscount)

Heb overigens geen S450, maar heb het wel zo configureerd in PBXes (Omdat mijn Speedtouch 780 niet meerdere SIP accounts aan kan)
Die instellingen leveren een registration failed error op. Ik blijf dit probleem houden. shit zut. En ik begin nu ook problemen met IE8 en de webinterface te ondervinden.

Ik heb een harde reset uitgevoerd, alle instellingen met rust gelaten en alleen een SIP account aangemaakt via select voip provider knop.

Authentication name: loginnaam
Authentication passwodr: wachtwoord
Username: 003157*******
Displayname: 003157******

0031 ook vervangen door +31 gaf ook geen oplossing. Het nummer is natuurlijk wel geverifieerd, het heeft ook gewerkt. Als ik met voipbuster zelf uitbel op de pc werkt het gewoon. Moet ik nog aanpassingen doen aan codecs od dtmf ofzo?

siepeltjuh wijzigde deze reactie 16-06-2009 01:40 (7%)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
siepeltjuh schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:36:
[...]
En ik begin nu ook problemen met IE8 en de webinterface te ondervinden.
Gewoon even Firefox installeren.

• Rhodan
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:31
Met Firefox heb ik zelf ook problemen, google chrome werkt nog bij mij.
Anders heb ik nog een ie7 op een laptop.
In ieder geval een slechte zaak van Siemens.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel

• Dirkaki
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2009
Hallo iedereen,

Heb hier reeds een jaar de S450IP draaien achter een Apple router - Time Capsule genaamd. Alles werkte perfect over VOIP met Voipbuster. Op mijn router waren geen speciale regels of settings doorgevoerd voor de Siemens, alles werkte perfect , out of the box. Vorige week moest ik een reset van mijn Apple Time capsule doen, sindsdien werkt mijn voip NIET meer ! Strange ,,, ik geraak ook niet meer op de Webinterface van de Siemens , ik kan dus niets instellen. Via de handset kan ik wel het IP adres e.d. van de basis instellen, maar toch,,, geen webinterface bereikbaar. Als ik het IP adres ping heb ik eveneens geen respons. Iemand een tip of ervaring met dit ???

Dit zijn de instellingen die ik op de handset kan aflezen.

- Ip adres - Statisch 192.168.001.200
- Subnet mask : 255.255.255.000
- DNSserver : 010.000.001.001
- Std Gateway : 010.000.001.001

• Erik Jan
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

En als je het IP adres op "dynamisch" zet? Dat ie dus via DHCP z'n adres probeert te verkrijgen. Dan zou je ergens in je router een overzichtje van aangesloten hosts moeten kunnen vinden en dat IP adres proberen voor de webinterface.

This can no longer be ignored.

• Loekie
Whack, je IP valt in een andere range dan je gateway, heb je zelf IP vast ingesteld of laat je dit dynamisch toewijzen?
Ik gok dat je:
Modem >> Time Capsule >> S450 IP
hebt? Mischien moet je op de time capsule het een en ander veranderen als DHCP op auto niet werkt om web-if te bereiken.

specs

• Dirkaki
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2009
Het IP adres had ik zelf toegewezen. Heb nu een hardreboot van de base unit gedaan , stekker uit, knop ingedrukt houden voor 10 seconden terwijl de stekker er opnieuw ingaat. Vervolgens heb ik een dynamisch IP adres gekregen, dit in de browser ingevoerd, en nu blijkt het te werken, ik geraak op de webinterface. Heb alles ingesteld,maar nu blijft hij moeilijk doen met VOIPBUSTER, ik geraak niet aangemeld zegt ie, en soms zegt ie ; server niet bereikbaar... Ik neem nochtans de settings van de VOIPBUSTERPRO site over...
Strange

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Rhodan schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:38:
Met Firefox heb ik zelf ook problemen, google chrome werkt nog bij mij.
Heb zojuist Chrome even geprobeerd, maar de web interface van de S450 wordt daarmee uiterst traag opgebouwd, en de weergave klopt ook van geen kant. Toch Firefox voor mij dus.
quote:
In ieder geval een slechte zaak van Siemens.
Ja, er is werk aan de winkel voor ze. Op naar de volgende firmware-update.

• Joepla
Ik zit eigenlijk een beetje in spanning te wachten op de nieuwe firmware...
Het menuutje: Netdiensten => Infocenter zegt: "Deze service zal in juni 2009 beschikbaar zijn"

Nog max. 4 nachtjes slapen dus? :z

• Hopjesvla79
Zag het ook! Was me nog niet eerder opgevallen, is het iets wat er bij de laaste update bij is gekomen?
Moetenwel opschieten aangezien er gisteren nog niets veranderd was. Weet iemand wat het inhoud?

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Sjips, net de final van Firefox 3.5 geinstalleerd en de oude 3.0.11 gedeinstalleerd. Merk ik daarnet dat de webinterface van de S450 IP in 3.5 dus ook retetraag is en niet goed wordt weergegeven. Voorlopig dus maar weer FF 3.0.11 ernaast installeren om de S450 te benaderen. 8)7

• Joepla
quote:
Er komt een nieuwe service beschikbaar, o.a. weerbericht op je LCD'tje van je handset, horoscoop e.d.
Op de nieuwere Gigasets zit het al volgens mij, leuk dat Siemens het ook beschikbaar maakt voor dit inmiddels bejaarde toestel.

Maar juni 2009... dat gaan ze niet meer halen.

• Loekie
quote:
Joepla schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:59:
[...]
Er komt een nieuwe service beschikbaar, o.a. weerbericht op je LCD'tje van je handset, horoscoop e.d.
Op de nieuwere Gigasets zit het al volgens mij, leuk dat Siemens het ook beschikbaar maakt voor dit inmiddels bejaarde toestel.

Maar juni 2009... dat gaan ze niet meer halen.
Errr, op het NL-model zeker? Op mijn Duitse deed dat ding het al ruime tijd, zal nu minimaal een jaar geleden zijn dat die functie is toegevoegd.

specs

• Joepla
quote:
Loekie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:06:
[...]Errr, op het NL-model zeker? Op mijn Duitse deed dat ding het al ruime tijd, zal nu minimaal een jaar geleden zijn dat die functie is toegevoegd.
Ja NL model inderdaad.
Hmm... vreemd dat we zo achterlopen op het gebied van leuke features. Eerst Gigaset dat jaren niet voor de NL markt beschikbaar was en nu dit 8)7

• Loekie
quote:
Joepla schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:40:
[...]
Ja NL model inderdaad.
Hmm... vreemd dat we zo achterlopen op het gebied van leuke features. Eerst Gigaset dat jaren niet voor de NL markt beschikbaar was en nu dit 8)7
Duf heh.
Die RSS-feeds gaan wel vervelen, met name weer gebruikte ik redelijk.
Gebruik alleen in Spanje nog een C475IP, in NL ben ik over op een fritzbox, maar het blijft een leuk stukje hardware. Binnenkort ga ik het ding inzetten bij m'n zusje om de voordelen van VOIP te demonstreren :)

specs

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Voor iedereen die problemen heeft met de webinterface, probeer het volgende eens:

The max number of connections between a browser and the device is limited. With the following settings you can fix the problem:

# Internet Explorer:
Chance the following entry in the Windows Registry "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\InternetSettings\MaxConnectionsPerServer" to value "2". Stop the Internet Explorer and start it again. Info! There is another problem if this entry is not available.

# Opera:
Select from the menu the options „Extra“– Settings“. Select in the dialog “Settings” the option “Advanced” and the “Network”. Change “Max. Server connections” to “2” and click on OK. Restart the Opera Browser.

# Firefox:
Enter in the address bar "about:config" and press „Enter“. Enter “connection” in the filter list and select "network.http.max-persistent-connections-per-server" in the settings list. Right mouse click and select „Change“in the menu. Change the value to „2“in the dialog. Restart the Firefox Browser.

Bovenstaande was terug te vinden in de support sectie van Siemens. De link heb ik niet meer, maar had bovenstaande locaal opgeslagen in een txt bestandje.

Ik heb weliswaar de Siemens A850 IP, maar voor de S450 IP zou dit ook moeten werken ;)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Montoya200x schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 00:53:
Voor iedereen die problemen heeft met de webinterface, probeer het volgende eens:
[blue]
The max number of connections between a browser and the device is limited. With the following settings you can fix the problem:
...
Bovenstaande was terug te vinden in de support sectie van Siemens. De link heb ik niet meer, maar had bovenstaande locaal opgeslagen in een txt bestandje.

Ik heb weliswaar de Siemens A850 IP, maar voor de S450 IP zou dit ook moeten werken ;)
Leuk dat het op te lossen is, maar daarmee degradeer je dus je browserperformance. En dat niet alleen voor je Siemens telefoon, maar meteen voor alle websites waar je verbinding mee maakt.

Siemens hoort dit aan hun kant te verhelpen. De S450 IP is het enige via de webbrowser configureerbare apparaat waar ik dit probleem mee heb. Mijn Speedtouch, DD-WRT router, satellietontvanger etc hebben dit probleem niet.

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
quote:
BamSlam_ schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:05:
[...]

Leuk dat het op te lossen is, maar daarmee degradeer je dus je browserperformance. En dat niet alleen voor je Siemens telefoon, maar meteen voor alle websites waar je verbinding mee maakt.
Als je de fix had uitgeprobeerd, had je gemerkt dat je geen zak verschil bemerkt met je browser performance en mocht je gaan miereneuken over die paar milisecondes, kan je altijd weer je default setting terug zetten nadat je de webinterface gebruikt hebt.

Voor het functioneren van je Siemens telefoon maakt het natuurlijk niet uit hoe je je browsersettings hebt staan, dus weet niet hoe je aan die wijsheid komt 8)7

Maar goed, Siemens moet het probleem inderdaad wel oplossen, omdat sommige Tweakers blijkbaar ook niet het juiste kunnen vinden op de Siemens support site.......

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
Montoya200x schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:50:
[...]

Als je de fix had uitgeprobeerd, had je gemerkt dat je geen zak verschil bemerkt met je browser performance en mocht je gaan miereneuken over die paar milisecondes, kan je altijd weer je default setting terug zetten nadat je de webinterface gebruikt hebt.
Kan best zijn, maar het blijft een performancedegradatie. En elke keer de defaultsetting terugzetten is natuurlijk helemaal belachelijk. Siemens heeft gewoon te zorgen dat de webinterface met de standaard browsersettings goed werkt.
quote:
Maar goed, Siemens moet het probleem inderdaad wel oplossen, omdat sommige Tweakers blijkbaar ook niet het juiste kunnen vinden op de Siemens support site.......
Wij zijn het eens :)

• Cap
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Ook ik overweeg een S685 IP aan te schaffen. Bij een webwinkel (Bestekeus) bieden ze hem aan met de vermelding "Siemens Draagbare DECT/VOIP Telefoon met Beantwoorder Gigaset S685 IP - Nederlandstalig Model (geen KPN nummerherkenning, wel FSK, kabel)"

Nu twijfel ik aan deze informatie. Ik ga er vanuit dat bij een Nederlandse S685 IP de DTMF KPN nummerherkenning werkt. Of is dit niet het geval?

Een andere webwinkel (Coolsound) vermeldt "Nederlands model" en "Geschikt voor zowel kabeltelefonie als KPN nummerweergave!".

Wie van de twee heeft er nou gelijk? Of bestaat er zowel een versie met DTMF/KPN nummerweergave ("echt" Nederlands) als eentje met wel Nederlands in te stellen display/web/antwoordapparaat maar géén DTMF/KPN nummerweergave ("europees" model)? :?

Iemand die dit weet?

• slootbeest
  • Laatst online: 12:32
De nederlandse versie heeft zowel dtmf als fsk de begische met ook nederlandse menu's heeft alleen fsk dus waarschijnlijk is het een belgische versie

• sipjohn
Ik weet niet of dat de webinterface problemen oplost maar er is sinds enkele dagen nieuwe firmware 02191 voor 470/475/685 etc.

• spocky
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
sipjohn schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:16:
Ik weet niet of dat de webinterface problemen oplost maar er is sinds enkele dagen nieuwe firmware 02191 voor 470/475/685 etc.
Ja, het is inderdaad de oplossing voor de web interface problemen. Op mijn A580 IP werkt de web interface in ieder geval prima na de update naar firmware 02191!

Portugese Wijn

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
sipjohn schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:16:
Heb de nieuwe firmware (versie 021910000000 / 043.00) zojuist ook geïnstalleerd en de webinterface is nu zonder problemen te benaderen.
Je betaalt wat meer voor Siemens, maar ze blijven hun producten wel goed supporten op de langere termijn. :)

Update: met Firefox 3.5 is de web-interface nu goed en snel te benaderen, zonder de waarde van de variabele network.http.max-persistent-connections-per-server te hoeven verlagen naar 2. In Internet Explorer 8 duurt het weergeven nog steeds vrij lang, al gaat het nu wel vlotter.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 25-07-2009 11:59 (25%)

• Joepla
Laatste fw update heeft ervoor gezorgd dat mijn audio problemen bij inkomende gesprekken compleet zijn opgelost. Kan er niets over vinden in het changelog, maar ben allang blij dat dat weer goed werkt.

Gigaset.net werkt helaas nu minder goed. Werkte dat tot de laatste update probleemloos, nu is het onmogelijk om daarmee gesprekken te voeren (zowel inkomend als uitgaand).

Symptomen:
- beller krijgt de indruk dat de telefoon bij de andere kant overgaat, dit is dan niet het geval.
- telefoon gaat wel over, maar geen audio (beide kanten)
- poging tot bellen gaat in het geheel niet (3-tonig signaal van de handset)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

Ik heb de indruk dat het met de laatste firmware-update belangrijker is geworden dat portforwarding goed staat ingesteld. Na de laatste firmware-update merkten we dat we veel minder goed bereikbaar waren. Meer voicemails en mensen die maar naar onze gsm's belden omdat ze ons op het voip-nummer niet te pakken kregen. Toen herinnerde ik me dat een paar maanden terug we een paar dagen zonder internet hebben gezeten door een storing bij onze provider. Daarbij heb ik de adsl-modem gereset en de portforwardings niet teruggezet (simpelweg niet aan gedacht). Aanvankelijk was daar niets van te merken, tot de laatste firmware-update van de S450 dus. Sinds het opnieuw instellen van portforwarding in de Speedtouch zijn we weer perfekt bereikbaar via voip.

• Joepla
@BamSlam_: Wel typisch dat het bij mij nu opeens goed gaat met normale gesprekken en bij jou juist niet 8)7
In het verleden heb ik veel geexperimenteerd met port forwarding om de audio problemen te verhelpen, maar dat was eigenlijk nooit een succes. Toen heb ik op een gegeven moment alle verwijzingen in het modem naar de S450 IP eruit gehaald en er veranderde helemaal niets. Ook nu staan er geen poorten geforward. Denk dat ik voor Gigaset.net nog maar eens een poging waag... Welke poorten heb jij geforward?

Aan de ene kant is het erg leuk dat Siemens geregeld fw updates doet, maar bij iedere verbetering 'valt er ook weer iets om aan de andere kant'. Is redelijk gebruikelijk in de soft-/firmware business, maar ook wel behoorlijk irritant.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste