Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 15:21
Siemens heeft met de S450 IP een telefoon op de markt gebracht waarmee je zowel via de vaste lijn als via VoIP kan bellen. Ondersteuning voor meerdere SIP-providers, email notificatie, messenger etc. zijn enkele van de mogelijkheden van dit apparaat.

Ook zou de firmware open source zijn, maar vooralsnog schijnt dit alleen over het SIP deel te gaan.
Zelf ben ik al tegen wat zaken aangelopen die niet helemaal lekker gaan, mogelijk betreft dit bugs in de laatste firmware (april 2007).

In dit topic zou ik graag ervaringen willen uitwisselen met medegebruikers.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Als je SIP/VoIP van Tiscali gebuikt valt op dat je het veld "Display Name" niet moet invullen in de Siemens bij je SIP gegevens.

En het is en blijft een ATA natuurlijk die je achter je huidige modem/router aansluit. En 99 uit de 100 problemen met SIP/VoIP komen voort uit een SIP cliënt achter een NAT router situatie.

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 16-04-2007 09:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
bjck schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:19:
En het is en blijft een ATA natuurlijk die je achter je huidige modem/router aansluit. En 99 uit de 100 problemen met SIP/VoIP komen voort uit een SIP cliënt achter een NAT router situatie.
Klopt, bellen op IP zou bv. ook moeten kunnen. Werkt wel hier, maar spraak komt niet door. Mogelijk ook port-achtige kwestie.

Bugs (?) die ik ben tegengekomen (firmware april 2007):

1) Gigaset.net (zie www.gigaset.net) optie nergens te vinden. Op een set die ik iets eerder had gekocht (ca. 1,5 week) was dit WEL aanwezig :?
Siemens NL heeft destijds verklaard dat deze optie in NL niet beschikbaar komt, mogelijk had ik een exemplaar dat erdoor 'geglipt' was... Het zijn overigens beide NL toestellen van dezelfde leverancier, met telefoonboek.nl en met dezelfde firmware.
Siemens heeft geen zin om te reageren via mail, kennelijk.

2) Snelkiezen gebeurt via het vaste net, niet via VoIP ondanks dat dat als de standaard verbinding is geconfigureerd.

3) Soms vage problemen, bv. niet reageren op inkomende oproepen. Reset (power uit + aan) en het werkt weer wel.

4) webinterface die niet volledig wordt opgebouwd of zeer traag is. Images duren dan erg lang om te laden of komen helemaal niet binnen.

Verder op de wishlist:

Tijd op handsets verloopt nogal sterk. NTP zou handig zijn (onbegrijpelijk dat dit niet aanwezig is).

Verder vraag ik me af of er al een tooltje is waarmee je het telefoonboekje makkelijk kunt invullen. Nu is het een heel gezeur met tabgescheiden velden, met grote kans op foutmeldingen als je er per ongeluk een vergeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216164

bjck schreef op maandag 16 april 2007 @ 09:19:
Als je SIP/VoIP van Tiscali gebuikt valt op dat je het veld "Display Name" niet moet invullen in de Siemens bij je SIP gegevens.

Hmm.
Bij mij staat dit veld wel ingevuld bij een en niet bij een ander Tiscali account in dezelfde S450IP en dit maakt hier geen verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216231

Ik ben ook sinds kort in het gelukkige bezit van dit toestel. Op zich is de geluidskwaliteit prima, maar toch heb ik wel een paar problemen.
Ik heb de Nederlandse versie (via rentepunten), en deze zou zowel DTMF als FSK aan moeten kunnen. Bij de standaard handset (S45) werkt dit goed igv KPN, maar gebruik je een andere handset (ik heb nog een Ericson en een Siemens S1), dan werkt de nummerherkenning niet als een gesprek binnenkomt via de vaste lijn. Het vreemde doet zich echter voor, dat als je een DTMF naar FSK converter er voor plaatst, de nummerherkenning op deze toestellen opeens wel werkt. Vreemd ....
Daarnaast komt het regelmatig voor dat als er via de vaste lijn gebeld wordt, de andere kant mij wel hoort, maar ik de andere kant niet. Misschien heeft dit iets te maken met mijn configuratie (ExperiaBox daarachter de WRT54G en daarachter de S450IP).
Tevens heb ik problemen met de QoS. Indien ik aan het downloaden ben, dan stottert de S450IP, ook al gebruik ik maar de helft van de bandbreedte om te downloaden.
Tips zijn welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Van Siemens Nederland te horen gekregen dat ze officieel gigaset.net niet ondersteunen.

Waarom het dan wel perfect werkt in de ene set en in de andere gewoon botweg niet aanwezig is (zelfde firmware-versie), kon men niet aangeven en "wij mogen hier eigenlijk ook niets over zeggen". :(

Iemand die wat meer info heeft over de werking van Gigasets? Is er bv. een soort "ultrageheim" configuratie-tooltje dat Siemens gebruikt om opties beschikbaar te maken of te beperken?

Edit: Zojuist van een collega te horen gekregen, dat ook zijn nieuwe set (gisteren geleverd) geen Gigaset.net kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Joepla op 18-04-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er echt zo weinig mensen die deze telefoon hebben, of is iedereen heel tevreden met deze S450IP en heeft geen problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Heb deze telefoon nu een maandje (ook via de rentepunten) en ben zeer tevreden over de telefoon.

Uitgaande telefoongesprekken via voipbuster
Inkomende telefoongesprekken via budgetphone. Ik heb mijn bestaande telefoonnummer van kpn per 18-04 jl om laten zetten naar en prepaid nummer bij budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 216231 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:45:
Zijn er echt zo weinig mensen die deze telefoon hebben, of is iedereen heel tevreden met deze S450IP en heeft geen problemen ?
Wacht ff tot Google hem geindexeerd heeft ;)

Maakt iemand gebruik van snelkiezen (dus door bv. '2' lang indrukken) en merkt ook dat dat altijd via de analoge lijn gaat?
Weet het niet zeker, maar dit gebeurde volgens mij niet bij de vorige firmware versie...In ieder geval een onbruikbare optie nu voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45279

Ik vind het toestel wel okay maar minder top dan ik verwacht had.
Allereerst moest ik een 'sip unbind' doen van poort 5060 in m'n router anders kon ik niet gebeld worden maar daar kan die telefoon niets aan doen.

De toetsten zijn cheapo en geven slechte respons. Geluid is top alleen te zacht met de speaker aan. Er kunnen gewone oplaadbare batterijen in, super. Telefoongids is onbruikbaar, geeft bijna altijd melding dat er te veel 'hits' zijn. Had dus beter de goedkopere internationale versie kunnen kopen.

Maar ben er wel tevreden over want het blijft gewoon een telefoon en dit was de enige mogelijkheid om nummerherkenning te krijgen want mijn router Thompson 716 kan dat niet doorgeven via voip met zijn 'pots' uitgang.

Ik gebruik 'm alleen met voip via xs4all en heb geen vaste net aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45279 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:48:
De toetsten zijn cheapo en geven slechte respons. Geluid is top alleen te zacht met de speaker aan. Er kunnen gewone oplaadbare batterijen in, super. Telefoongids is onbruikbaar, geeft bijna altijd melding dat er te veel 'hits' zijn. Had dus beter de goedkopere internationale versie kunnen kopen.
Volgens mij zit het probleem niet in cheapo toetsen, maar in de trage response van het toestel (ik heb wel eens gehoord dat het in java geprogrammeerd is). Als je te snel achter elkaar de toetsen indrukt in bijv. het telefoonboek, dan heeft het toestel te veel tijd nodig om de volgende entry in het telefoonboek te displayen, en hierbij wordt dan de volgende toets-indruk genegeerd.

Vwb het telefoonboek lukt het inderdaad alleen bij kleinere gemeentes (waar dus minder hits zijn). Zit je in Rotterdam of Amsterdam dan krijg je zo 100 hits of meer op een zoekstring.

Het geluidsvolume is in te stellen in de web interface. Dit scheelt een hoop. Bij de standaard waarden is het geluid inderdaad te zacht, bij hoog is dit veel beter.

Heeft iemand al een keer geprobeerd om via je IPadres richting dit toestel te bellen. De verbinding opzetten lukt mij wel (poort 5060 geredirect naar de S450IP), alleen aan beide kanten is niets te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:21
Ik heb ook een Siemens S450IP en vind het een top toestel. Idd respons van de toetsen is niet supersnel, maar daar valt mee te leven. Heb alleen problemen met mijn voipbuster. Af en toe valt na een paar minuten de verbinding weg van mijn kant: ik hoor de ander wel, de ander mij niet.
Heb al heel wat instellingen veranderd maar heeft geen zin. Alhoewel het een tijdje goed is gegaan. Ik denk dat het met mijn router te maken heeft, Belkin F5D5231-4 Cable/DSL Gateway Router, aangezien dan mijn internet er ook uit ligt en ik de router moet herstarten. Aan bandbreedte kan het niet liggen aangezien ik glasvezel heb (XMS). Heb al allerlei porten opengegooit en de set in de DMZ gezet. firewall staat uit op de router.

Iemand nog een idee?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188478

Heb ook sinds een maandje of anderhalf dit toestel (rentepunten). Geconfigueerd met voipbuster (in/out) en budgetphone (in) op mijn @Home basislijn/Sitecom WL router.

Ook neem ik mijn budgetphone nummer mee met mijn Nokia N80. Dus wanneer ik binnen bereik ben van een bekend WLAN, gaat het budgetphone nummer over op de S450 + N80.

Werkt erg goed.

Zou alleen nog mooi zijn om via VoIP een sms server aan de gang te krijgen om met de S450 (gratis) te kunnen smsen. Iemand al iets geprobeerd?

En wie al gekeken of de messenger funktie van enigerlei waarde kan zijn ?

Greetz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Stil hier...

Heb net (weer) een S450 IP aangeschaft...

Was nieuwsgierig of de Gigaset.net optie in de later aangeschafte set nu weer aanwezig zou zijn.
Helaas, niet dus... Lijkt erop dat Siemens ergens na de levering van mijn eerste toestel de optie er definitief uit heeft geknutselt :(
Bedankt Siemens NL (NOT!), voor het verwijderen van deze fijne mogelijkheid van gratis onderling bellen.
Zal mogelijk deze gedachte achter zitten: welke VoIP provider gaat een toestel aanbieden/promoten waarmee onderling -ook naar andere providers- gratis gebeld kan worden. Siemens Duitsland (evenals de rest van de wereld) zit hier kennelijk niet mee en bieden dit wel vrolijk aan.

Misschien aardig om eens hier te laten weten of jullie S450 IP wel/geen gigaset.net aan boord heeft? (Telefoonboekje lang indrukken, je ziet dan telefoonboek, bedrijvengids en wel/niet Gigaset.net)

MAC-adres: 00:01:E3:8F:XX:XX
Firmware-versie: 020610000000 / 041.00
EEPROM-versie: 93
Gekocht: mei 2007

Gigaset.net niet aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220983

Onlangs heb ik een S450 IP-duo aangeschaft. Gigaset.net is hierop niet aanwezig. Bij Siemens self-Service vond ik de volgende tip:
If the Gigaset.net entry in your handset’s directory has been deleted, dial 1188#9 and press the Talk key to access the Gigaset.net directory. You may as well create a new entry in your handset’s directory.
Kies 1234#9 om de Gigaset.net-verbinding te 'pingen'.

Weet iemand hoe en in welk formaat ik de 'naam/telefoon'-lijst uit Office-Outlook naar de handset kan exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220995

Hoi,

Heb sinds kort een s450 ip alles werkt perfect het basisstation logt ook in op mijn voipcheap account alleen op het moment dat ik ga bellen (met voip) geeft hij code 923 aan.
Nu heb ik op duitse site's wel iets gevonden maar ik hoop eigenlijk dat iemand mij dit probleem in goed nl/eng kan uitleggen zodat ik het kan oplossen :-) .Oja mijn router is een linksys

thnx Patrick (patrick_michel..hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik heb de S450 IP gisteren binnen gekregen. Updaten van de firmware krijg ik niet voor elkaar. Iedere keer geeft hij aan dat de server niet bereikbaar is. Vanmorgen stond er wel op de handset nieuwe firmware beschikbaar, maar wederom server niet bereikbaar. Ik heb het vage vermoeden dat deze phone niet met alle routers overweg kan. (vanavond eens een andere proberen) In de web configurator kom ik ook al niet. (in mijn router staat ie wel vermeld) Ik krijg de hele tijd pagina niet gevonden in IE7. Op dit moment een onbruikbare telefoon, daar ik geen vastnet aansluiting heb.

De messenger functie heb ik ook niet kunnen proberen, aangezien deze via de web configurator ingesteld dient te worden. Hier een korte Duitse handleidng:

Eintrichten der Chatfunktion:

Sie benötigen jeweils einen Account bei einem Jabber Server und bei dem Anbieter den Ihre Freunde Benutzen (MSN, ICQ, Yahoo etc.).
Als nächstes benötigen Sie eine Jabber Software um Ihren Account einzurichten, also den geeigneten Transport Server auswählen und Buddy Liste verwalten.
Abschließend müssen Sie Ihre Jabber Account Daten nur noch in Ihrem Mobilteil eintragen. Weitere Informationen finden Sie im Internet (z.B. www.jabber.org).

Beispiel:

Messaging mit dem Gigaset S450 IP (Beispiel).
Beisipel: Jabber - Yahoo Transport

Voraussetzungen:
- S450 IP ist mit dem Internet verbunden
- Yahoo! Messenger Zugang
- Jabber Zugang
- Jabber Messenger Software

1. Jabber Zugang:
Zuerst benötigen Sie einen Jabber Zugang. Unter nachstehendem Link werden einige Jabber Server zur Registrierung angezeigt:
www.jabber.org/user/publicservers.shtml
Im nachstehenden Beispiel haben wir "amessage.info" ausgewählt und folgenden Zugang angelegt:
Benutzer: 123456789@amessage.info
Password: 987654321

2. Jabber Messenger
Ein Jabber Messenger wird benötigt. Wir haben das Programm "PSI" ausgewählt.
Laden Sie sich die Software von folgendem Server und installieren Sie sie http://psi-im.org/
- Account setup
- Add
- Choose a name and register new account
- Add
- Key in your JabberID (e.g. 123456789@amessage.info) and your password (e.g. 987654321)
- register
- go online
- Klicken Sie nun mit der rechten Maustaste auf -> Actions -> Service discovery
- Address: Wählen Sie an dieser Stelle einen Jabber Server mit Yahoo Unterstützung aus. Bitte beachten Sie, dass dieser auch "Online" sein soll. In unserem Beispiel nutzen wir: jabber.ccc.de
- Klicken Sie mit der rechten Maustaste auf den Jabber Transport (z.B. Yahoo! IM Gateway)
- Register
- Tragen Sie den Benutzernamen und das Kennwort Ihres Yahoo Passworts ein.
User: testnutzer
Passwort: 123456789
Zur Erstellung der Buddy Liste nutzen Sie bitte die Messenger Software auf Ihrem Rechner (z.B. Psi).

3. Gigaset S450 IP Einstellungen:
Öffnen Sie den WEB Konfigurator des S450 IP und wählen Sie das Benutzermenü - Messenger und geben Sie die Daten wie folgt ein:
- Messenger Server: amessage.info (Ihr Jabber Server)
- User ID: 123456789@amessage.info (Ihre Jabber ID)
- Passwort: 987654321(Ihr Jabber Passwort)
- Resource: S450 IP (Beliebiger Name)
- Priority: 1 (1.. 9999, high.. low)

Die Messenger-Konfiguration erfolgt ausschließlich über den Web Konfigurator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220995

Er is ook een uitgebreide nederlandse handleiding

gr Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 220983 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:32:
If the Gigaset.net entry in your handset’s directory has been deleted, dial 1188#9 and press the Talk key to access the Gigaset.net directory. You may as well create a new entry in your handset’s directory.

Weet iemand hoe en in welk formaat ik de 'naam/telefoon'-lijst uit Office-Outlook naar de handset kan exporteren?
Had dat ook destijds gevonden, maar dat is helaas niet de oplossing. Onze versies melden zich gewoon niet aan bij gigaset.net, dus pingen bv. lukt niet.

Formaat: ik gebruik gewoon notepad. Het makkelijkst is om bv 2 namen + tel. nrs. op je handset te programmeren, dan de file downloaden via de webinterface en bekijken hoe die is opgebouwd.
Je ziet dan de naam + tel. nr. leesbaar staan, eea gescheiden door tabs.
Als je dat formaat aanhoudt voor de volgende namen gaat het lukken.

Niet erg handig, ik geef het toe. Kans op fouten is redelijk groot, een tabje is snel vergeten.
Tijdens het uploaden krijg je dan een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepla schreef op 31 mei:
Formaat: ik gebruik gewoon notepad. Het makkelijkst is om bv 2 namen + tel. nrs. op je handset te programmeren, dan de file downloaden via de webinterface en bekijken hoe die is opgebouwd.
Je ziet dan de naam + tel. nr. leesbaar staan, eea gescheiden door tabs.
Als je dat formaat aanhoudt voor de volgende namen gaat het lukken.

Niet erg handig, ik geef het toe. Kans op fouten is redelijk groot, een tabje is snel vergeten.
Tijdens het uploaden krijg je dan een foutmelding.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Groenoud schrijft:
Contactpersonen vanuit MS-Outlook als '.txt' exporteren naar bestand gaat goed, maar vraagt nog om bewerking omdat er te veel onnodige informatie mee gaat. Ook krijg je te maken met de '16- karaktersgrens' voor een naam in het telefoonboek.
Jouw beschreven methode lijkt mij op dit moment de handigste.

Dan loop ik nog aan tegen iets aan m.b.t. het gebruik van de Telefoongids/Bedrijvengids. De telefoonnummers worden voorafgegaan door het internationale toegangsnummer +31. Voor bellen via het 'vaste' net is de gids dus niet direct bruikbaar omdat je deze nummers eerst moet 'aanpassen'.

En nog wat om te lachen: Mijn handsets vertonen menselijke trekjes. In de ruststand (met uitgeschakeld display en niet op de lader), maken ze zo af en toe een geluidje dat veel lijkt op dat wat menselijke darmen produceren.

Dan nog even dit: kun je mij vertellen hoe je een 'quote' aan een reply toevoegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 220983 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 23:38:Dan loop ik nog aan tegen iets aan m.b.t. het gebruik van de Telefoongids/Bedrijvengids. De telefoonnummers worden voorafgegaan door het internationale toegangsnummer +31. Voor bellen via het 'vaste' net is de gids dus niet direct bruikbaar omdat je deze nummers eerst moet 'aanpassen'.

En nog wat om te lachen: Mijn handsets vertonen menselijke trekjes. In de ruststand (met uitgeschakeld display en niet op de lader), maken ze zo af en toe een geluidje dat veel lijkt op dat wat menselijke darmen produceren.

Dan nog even dit: kun je mij vertellen hoe je een 'quote' aan een reply toevoegt?
Telefoongids/Bedrijvengids: Het leek me erg handig, maar in de praktijk gebruik ik het eigenlijk niet. Was er dus nog niet tegenaan gelopen. Mogelijk gaat Siemens ervan uit dat je altijd via VoIP naar buiten belt...

Geluidjes: heb hier helemaal geen last van (nouja, ik wel regelmatig, m'n handsets niet ;) )

Quote: kijk eens rechtsboven bij een bericht, daar staat de quote button.

Ben er inmiddels achter dat het toevoegen van een '#' achter een tel. nr. ervoor zorgt dat een nummer altijd via VoIP wordt gekozen, ook bij snelkiezen (zie mijn 1e bericht).
Resultaat is weer wel dat inkomende oproepen vanaf dit nummer, niet worden herkend door de handset, maar gewoon als inkomend nummer worden weergegeven. :?
Met de laatste firmware zijn er ook weer meer problemen bij het kiezen van een nummer nadat je net gebeld hebt. In de praktijk moet je dan enige tijd wachten (bv. 30 sec.) voordat je opnieuw kunt bellen. Lastig soms... Ook lijkt de andere kant meer echo te horen sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepla schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:57:
[...]

Met de laatste firmware zijn er ook weer meer problemen bij het kiezen van een nummer nadat je net gebeld hebt. In de praktijk moet je dan enige tijd wachten (bv. 30 sec.) voordat je opnieuw kunt bellen. Lastig soms... Ook lijkt de andere kant meer echo te horen sinds de update.
De versie van de firmware op mijn set is 020610000000/041.0. Sinds de aanschaf, eind mei, heb ik geen melding van een nieuwere versie gezien.
De door jou beschreven 'klachten' heb ik niet ervaren. Voor uitgaande gesprekken gebruik ik VoipBuster. De gesprekskwaliteit is acceptabel, wel af en toe wat gekraak en drop-outs. Misschien door mijn niet al te snelle adsl-verbinding van 1,5 Mbps?

Mijn telefoonboek krijg ik maar niet in orde. Zodra ik op mijn pc namen en nummers aan het .tsv bestand toevoeg conform de indeling van de reeds aanwezige 'voorbeeld' namen/nummers, komt er bij het uploaden een foutmelding die altijd betrekking heeft op de regel waar het eerste nieuwe naam/nummer is ingevoerd. De positie waar de fout begint is steevast het eerste cijfer van het telefoonnummer (positie 23). Er is door mij echter geen verschil te zien met de velden van de reeds aanwezige namen/nummers. Alles staat netjes uitgelijnd onder elkaar.
De Siemens Helpdesk, die ik geraadpleegd heb, vertelde mij dat ook het veld voor de "verjaardag" moest worden ingevuld bij minimaal één reeds aanwezige naam/nummer. Ook dat levert geen positieve bijdrage. Merkwaardig is wel dat de positie, waar de fout begint verder naar rechts ligt, op positie 56. Op welk veld dat betrekking heeft is mij niet duidelijk.
Na het invullen van de "verjaardag" zijn de velden t/m positie 52 "ingevuld. Ik vind wel een tab op positie 54 en 55.
Het vullen van het telefoonboek met ca. 80 namen/nummers op de handset is voor mij geen optie.
Is er nog hoop?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 220983 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:22:
[...]
De Siemens Helpdesk, die ik geraadpleegd heb, vertelde mij dat ook het veld voor de "verjaardag" moest worden ingevuld bij minimaal één reeds aanwezige naam/nummer. Ook dat levert geen positieve bijdrage. Merkwaardig is wel dat de positie, waar de fout begint verder naar rechts ligt, op positie 56. Op welk veld dat betrekking heeft is mij niet duidelijk.
Deze heldesk is niet meer dan een veel te dure chatbox van dames en heren die bijzonder weinig meer weten dan ' groene hoorntje is bellen, rood is beeindigen'. Heb een tijd in de wacht gestaan met de vraag over gigaset.net, waarop in 1e instantie getracht werd mij met een kluitje in het riet te sturen, toen een advies kreeg dat helemaal nergens over ging en uiteindelijk (na weer lang wachten) mocht men hier niets over zeggen. Al met al een partij bullshit, die me teveel euri's gekost heeft. Gewoon een aanfluiting voor Siemens. Dit advies over de verjaardag past hier ook weer helemaal in..

Zo dat lucht op ;)
Doe het eens zo: laad het telefoonboekje in een editor (bv. notepad) en kopieer de *hele* regel, dus incl. de tabs die achter het tel.nr staan (ga op de 1e positie staan, doe dan <shift><end>).
Je ziet dat je meer kopieert dan zichtbaar is. Met een <enter> naar de volgende regel en dan 'plakken'. Pas de naam + tel. nr. aan. Let op dat je geen tabs verwijdert!!!
Zonder tooltje zuigt dit systeem aan alle kanten, vast ontwikkeld door de Siemens helpdesk :(
Heb helaas voorlopig geen tijd om zelf iets te knutselen, moet niet al te moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepla schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 15:25:
[...]

Heb een tijd in de wacht gestaan met de vraag over gigaset.net, (...)
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Doe het eens zo: laad het telefoonboekje in een editor (bv. notepad) en kopieer de *hele* regel, dus incl. de tabs die achter het tel.nr staan (ga op de 1e positie staan, doe dan <shift><end>).
Je ziet dat je meer kopieert dan zichtbaar is.(...)
Vreemd en tamelijk onbeschoft dat Siemens NL je zo afscheept. Ik heb eens op het blog van gigaset.net gekeken en vond op de pagina van 29 mei j.l. het volgende:

"Customers who already own a Siemens Gigaset C450 IP (models manufactured in July 2006 or later) or a Siemens Gigaset S450 IP can access Gigaset.net by means of a software update. The update takes just a touch of a single key on the handset".
Ik heb mij nog niet zo met gigaset.net bezig gehouden, maar daar klopt dus geen hout van volgens jou?
Dit is de link naar de pagina:
http://www.gigaset-blog.c..._the_flash_player_to.html
Je kan daar ook nog je commentaar kwijt; nou, als dat niet oplucht!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan het telefoonboek.
Dankzij jouw 'gouden tip' heb ik, nu zonder slapeloze nachten, het telefoonboek redelijk snel kunnen vullen. :z
Het is misschien een 'gebrekkige' methode anno 2007, maar beter dan invoer via het toetsenbord van de telefoon als het gaat om meerder namen/nummers. Siemens had hier echt kunnen scoren door een tooltje op hun website ter beschikking te stellen; ik heb er nog niet naar gezocht.

Mocht je ooit zelf zo'n tooltje geknutseld hebben dan houd ik mij aanbevolen. Je hebt het wel niet dagelijks nodig, maar het is wel erg praktisch. Misschien is Siemens geïnteresseerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 220983 schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:09:
[...]"Customers who already own a Siemens Gigaset C450 IP (models manufactured in July 2006 or later) or a Siemens Gigaset S450 IP can access Gigaset.net by means of a software update. The update takes just a touch of a single key on the handset".
Ik heb mij nog niet zo met gigaset.net bezig gehouden, maar daar klopt dus geen hout van volgens jou?
Dit is de link naar de pagina:
http://www.gigaset-blog.c..._the_flash_player_to.html
Je kan daar ook nog je commentaar kwijt; nou, als dat niet oplucht!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan het telefoonboek.
Mooi dat het gelukt is met je telefoonboek.

Het "Siemens blog" had ik al een tijdje niet meer bekeken, maar de software update die "wij" kunnen doen, lost niets op, qua gigaset.net dan.
Je krijgt ongetwijfeld nieuwe fw binnen (voor zover die nog niet aanwezig was), maar ergens zal er wel een parameter in de NL modellen staan die ervoor zorgt dat we hier niet kunnen meegenieten.

Dit regeltje onderaan de page lost alles op eigenlijk: "Gigaset.net is not available in every country" :X

Ik lig er overigens niet wakker van (ik bel voor zeer weinig toch wel de halve wereld rond, maar het stoort me gewoon dat zo'n geinige optie door Siemens NL bewust geblokkerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
2e exemplaar:

MAC-adres: 00:01:E3:76:XX:XX
Firmware-versie: 020610000000 / 038.00
Gekocht: feb 2007 (Via Conrad Zwitserland, Duits exemplaar)
Gigaset.net wel aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180245

Ik snap niet waar jullie het over hebben mbt problemen en de gigaset.net mogelijkheden.

Of ik heb het nog niet goed kunnen proberen omdat ik niemand ken die het ook heeft. Echter ik heb net de S450 IP binnen gekregen: het was werkelijk niets meer dan de kabeltjes aansluiten en in me router het MAC adres toevoegen en me VoipBuster account instellen en kees was klaar.

Toen wilde hij alvast normaal bellen, echter werkte het www.detelefoongids.nl nog niet. Dus ik gewoon software update aanklikken op de handset. Deze vervolgens laten downloaden..ff wachten en toen meldde hij zich weer normaal aan...

Als ik dan op het telefoonboek knopje druk (lang ingedrukt) dan komt er vanzelf 'telefoongids' 'bedrijvengids' en 'gigaset' in beeld.

Hoop dat dit ook zo blijft werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 180245 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:49:
Ik snap niet waar jullie het over hebben mbt problemen en de gigaset.net mogelijkheden.
...
Als ik dan op het telefoonboek knopje druk (lang ingedrukt) dan komt er vanzelf 'telefoongids' 'bedrijvengids' en 'gigaset' in beeld.

Hoop dat dit ook zo blijft werken!
Aansluiten e.d. is geen enkel probleem, kind kan de was doen.
Maar plaats aub eens je MAC adres e.d. zoals hierboven, dan kunnen we zien of je mogelijk een oud exemplaar te pakken hebt, waar gigaset.net nog wel in zit.

Knopje lang indrukken: klopt, maar bij de laatste 3 toestellen die ik heb gezien zat gigset er toch echt niet meer in, ook niet met de laatste update.

Als het nu goed werkt, zal het vast zo blijven. Nieuwe versie fw beinvloed niet de gigset optie heb ik het vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepla schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:05:
[...]

Aansluiten e.d. is geen enkel probleem, kind kan de was doen.
Maar plaats aub eens je MAC adres e.d. zoals hierboven, dan kunnen we zien of je mogelijk een oud exemplaar te pakken hebt, waar gigaset.net nog wel in zit.

Knopje lang indrukken: klopt, maar bij de laatste 3 toestellen die ik heb gezien zat gigset er toch echt niet meer in, ook niet met de laatste update.

Als het nu goed werkt, zal het vast zo blijven. Nieuwe versie fw beinvloed niet de gigset optie heb ik het vermoeden.
Nadat ik hem geheel had aangesloten deed de functie het juist nog niet. Pas nadat ik hem de software download had laten doen deed die functie (en gewoon telefoonboek) het pas.

Klopt dat dan weer wel?

MAC-adres: 00:01:E3:71:XX:XX
Software
Firmware-versie: 020610000000 / 038.00

Gekocht in juni 2007 via telefoonshop.nl

(wijziging: toevoegen MAC gegevens e.d.)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 180245 op 14-06-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Heb de laatste tijd last van het feit dat af en toe de inkomende verbinding (dwz de vaste lijn (in mijn geval een glasvezelverbinding) niet meteen op te nemen is. Druk op de groene knop en je hoort niets. Leg neer (rode knop) en de telefoon gaat weer over. Wanneer ik dan weer opneem krijg ik de andere kant wel een de lijn. Lijkt alsof er geen signaaltje gaat dat de verbinding tot stand is gekomen de eerste keer.

Iets anders gebeurt er ook wanneer iemand mij belt en ik niet thuis ben. De telefoon blijft dan overgaan, ondanks dat de andere kant al lang heeft neergelegd. Met als gevolg dat de telefoon de hele dag staat te spelen (leuk voor de buren..).

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb het gevoel dat dit sinds de laatse update is.

[ Voor 0% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-06-2007 12:07 . Reden: typos ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Ik heb de C455 met 2 * C45 en een s45 handset erop.
Ik bel uit via Voipbuster en binnenkomt via budgetphone en KPN.
Die KPN laat ik porteren naar budgetphone.

Geen klachten hier, heb ook een test account bij belcentrale.nl en nog 2 accounts van xs4all. Alles werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 180245 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:32:
[...]Nadat ik hem geheel had aangesloten deed de functie het juist nog niet. Pas nadat ik hem de software download had laten doen deed die functie (en gewoon telefoonboek) het pas.
Klopt wel, dat ging bij mijn 1e toestel ook zo. Standaard worden ze met oude firmware geleverd, na downloaden van de laatste versie komen er wat opties bij.

Aan jou MAC adres is af te leiden dat je apparaat al een tijd terug is geproduceerd en daardoor waarschijnlijk nog wel gignet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensand
  • Laatst online: 02-07 23:39
Een vraagje. Weet iemand of de DTFM / FSK herkenning in de handset zit of in het basis station ?

Groet Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
mensand schreef op maandag 18 juni 2007 @ 08:06:
Een vraagje. Weet iemand of de DTFM / FSK herkenning in de handset zit of in het basis station ?
Moet in de basis zitten. Ik heb een keer een Duitse (FSK) handset aangesloten op mijn NL basis en daarbij werkte de nummerweergave goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mensand
  • Laatst online: 02-07 23:39
Moet in de basis zitten. Ik heb een keer een Duitse (FSK) handset aangesloten op mijn NL basis en daarbij werkte de nummerweergave goed.
[/quote]

Thx. Ik ga een duitse handset bestellen. Kost bijna de helft

Groet Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de "telefoonboek-perikelen" van vorige maand dacht ik een tevreden gebruiker te zijn tot ik door personen, die ik belde, er op werd geattendeerd dat op hun (vaste) telefoon mijn nummer niet werd getoond, terwijl nummervermelding bij hen wel ingeschakeld staat. Wel een mededeling in de geest van "indentificatie niet mogelijk" of "nummer geblokkeerd" o.i.d..
Mijn uitgaande gesprekken naar personen op het "vaste" net lopen via VoipBuster.
Verbindingssnelheid en geluidskwaliteit is oké.
Bij mijn VoipBuster-accountgegevens, bel-opties, extra opties en faq's vind ik geen informatie hierover. Toch denk ik dat het probleem bij de provider moet liggen.
Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220983 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:36:
Mijn uitgaande gesprekken naar personen op het "vaste" net lopen via VoipBuster.
Verbindingssnelheid en geluidskwaliteit is oké.
Bij mijn VoipBuster-accountgegevens, bel-opties, extra opties en faq's vind ik geen informatie hierover. Toch denk ik dat het probleem bij de provider moet liggen.
Weet iemand hoe dat zit?
Ik heb op mijn VoipBuster account ergens (online en dat toen weer bevestigen) kunnen instellen dat mensen mijn mobiele nummer zien als ik ze bel over VoipBuster. Als je dat niet doet dan zal hij natuurlijk geen ID mee kunnen zenden van je vaste nummer. Dat weet je VoipBuster account toch niet wat die is. Dat zit niet in je centrale ingebouwd oid......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180245 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:09:
[...]
Ik heb op mijn VoipBuster account ergens (online en dat toen weer bevestigen) kunnen instellen dat mensen mijn mobiele nummer zien als ik ze bel over VoipBuster. Als je dat niet doet dan zal hij natuurlijk geen ID mee kunnen zenden van je vaste nummer. Dat weet je VoipBuster account toch niet wat die is. Dat zit niet in je centrale ingebouwd oid......
In ieder geval heb je mij aan het denken en zoeken gezet toen je over "ID" begon. In "mijn profiel" vond ik uiteindelijk de informatie over "Caller ID". Deze blijkt momenteel alleen beschikbaar te zijn voor "mobiel bellen". Het "vaste net"-telefoonnummmer kan dus (nog) niet worden meegstuurd.

Goed snappen doe ik het nog niet. Hoe kun je "mobiel" bellen via voip?
Bel jij met de Gigaset-handset "voip" naar een nummer op het "vaste net" en wordt dan je mobiel-nummer als Caller ID meegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223969

Sinds vandaag heb ik die telefoon ook. Firmware update ging perfect.
ook ik heb me aangemeld bij voipbusters. Een ding is me nog steeds niet duidelijk:
Kan ik nu ergens instellen dat de persoon die gebeld wordt mijn nummer kan zien?
zoja waar?

ik meen me te herinneren dat ik gisteren met de laptop naar mijn eigennummer heb gebeld en toen kreeg ik dus mijn eigen nummer te zien........dus waarom een ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 10:38
Anoniem: 220983 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:11:
In ieder geval heb je mij aan het denken en zoeken gezet toen je over "ID" begon. In "mijn profiel" vond ik uiteindelijk de informatie over "Caller ID". Deze blijkt momenteel alleen beschikbaar te zijn voor "mobiel bellen". Het "vaste net"-telefoonnummmer kan dus (nog) niet worden meegstuurd.
Kan ook prima. Als ik bel via voipcheap zien ze gewoon mijn huisnummer. In je gigaset vul je dat in onder gebruikersnaam. In de app van Viopcheap onder Caller ID. Daarna wel verifieren, dan wordt je nummer gechecked door ernaar te bellen en moet je een code opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gilles de Geus schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:05:
[...]
Kan ook prima. Als ik bel via voipcheap zien ze gewoon mijn huisnummer. In je gigaset vul je dat in onder gebruikersnaam. In de app van Viopcheap onder Caller ID. Daarna wel verifieren, dan wordt je nummer gechecked door ernaar te bellen en moet je een code opgeven.
Werkt dit ook met voip buster?

Nog een ander vraagje. de ringtones, kan ik daar ook andere inzetten cq voor downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220983 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 18:11:
[...]

Goed snappen doe ik het nog niet. Hoe kun je "mobiel" bellen via voip?
Bel jij met de Gigaset-handset "voip" naar een nummer op het "vaste net" en wordt dan je mobiel-nummer als Caller ID meegestuurd?
Ik heb een mobiele telefoon waar een SIP client ook is ingebouwd, hetzelfde als wat ook in de S450 IP zit. Daar heb ik mijn persoonlijke VoIPBuster account ingezet. Daarnaast heb ik een onbeperkt data abbo bij t-mobile nog. Aangezien die niet zeuren over het bellen via internet, kun je dat doen. Al doe ik dat niet uren achter elkaar zoals mssn wel zou kunnen. Want dan verwacht ik wel dat T-mobile naar je 'download' gedrag gaat kijken. Maar zodra ik dus UMTS dekking heb, dan kan ik vanaf mijn mobiel 'gratis' bellen naar vaste telefoonnummers in NL, VS (+mobiel), Zwitserland etc...

Maar volgens mij kun je inderdaad ook je mobiele nummer gebruiken voor je VoIP over het vaste net. Dus dan bel je idd vanaf de vaste lijn maar denken anderen dat je belt vanaf je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223969 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:49:
Kan ik nu ergens instellen dat de persoon die gebeld wordt mijn nummer kan zien?
zoja waar?

ik meen me te herinneren dat ik gisteren met de laptop naar mijn eigennummer heb gebeld en toen kreeg ik dus mijn eigen nummer te zien........dus waarom een ander niet?
Open VoipBuster op je laptop, meld je aan en klik dan op de knop met het "steeksleutel"-pictogram. Je komt dan in het venster waarin je instellingen kunt wijzigen.
In het venster "Caller ID", kun je een nummer selecteren en laten verifiëren. Volg de aanwijzingen op het scherm.

M.b.t. je laatste vraag, het bellen via de laptop naar je eigen nummer, dit was kennelijk een "Direct Call". Dat loopt blijkbaar anders dan bellen via SIP.

Dan nog een algemene opmerking.
Dit forum is in eerste instantie bedoeld voor info en ervaringen met de Siemens S450 IP. Voor andere topics, zoals bijv. VoipBuster kun je het beste terecht op de daarvoor bestemde plek, zoals deze: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223969 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 00:49:
ook ik heb me aangemeld bij voipbusters. Een ding is me nog steeds niet duidelijk:
zoja waar?
Oei, sorry, ik was in mijn reply niet geheel volledig. 8)7
Als de verificatie van je telefoonnummer, dat je bij anderen wilt laten zien als jij belt, bij VoipBuster is gelukt en deze als Caller ID is ingesteld, moet er in de S450 IP nog iets worden gewijzigd.
Ga op je laptop naar de "Webconfigurator", klik op Telefonie en kies Verbindingen. Klik nu op Bewerken van de IP-verbinding (IP1 als je maar 1 verbinding hebt). Vervang de Gebruikersnaam door het telefoonnummer zoals je dat bij VoipBuster hebt ingevuld.
Klik daarna op Opslaan en meld je af.

Bij mij werkt het perfect. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@groenoud,
Thanks werkt perfect op de S450.
Ben alleen geschrokken van de voipbuster mobiele kosten maar das een ander topic...
ik wil wel on topic blijven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu dit werkt heb ik weer de volgende vraag :) :
is het mogelijk om er andere ringtones in te zetten?
De standaard ringtones is niet echt om over naar huis te schrijven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223969 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:11:
is het mogelijk om er andere ringtones in te zetten?
De standaard ringtones is niet echt om over naar huis te schrijven.......
Ik zou het niet weten maar heb zelf ook geen behoefte aan andere ringtones. Probeer het eens bij: http://www.gigaset-blog.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 09:22
MrX_Cuci schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 10:38:
In de web configurator kom ik ook al niet. (in mijn router staat ie wel vermeld) Ik krijg de hele tijd pagina niet gevonden in IE7. Op dit moment een onbruikbare telefoon, daar ik geen vastnet aansluiting heb.
Juist, eindelijk iemand gevonden die ook problemen heeft om de web interface op te starten. Maar mogelijke oplossingen zijn (althans) nog niet te vinden.

Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik nog nooit met een router heb gewerkt. Dus daar ontbreekt zeer zeker mijn kennis. Maar voor het opzetten van een netwerk in huis, heb ik gisteren kabels getrokken en alles opnieuw aangesloten via de router Draytek Vigor2910V. Daarbij heb ik de S450 aangeschaft. So far so good. Maar toch kom ik de nodige problemen al tegen:
- Via lokaal netwerk in de telefoon wordt IP 192.168.001.010 weergegeven, maar als ik deze via Firefox intik als http://192.168.001.010, krijg ik alleen maar de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Terwijl als ik http://198162.1.1 intik wel webpagina van mijn router krijg. Wat ik ook probeer, ik heb de web interface van de telefoon dus nog steeds niet open gekregen. Ook geen idee hoe of waar ik deze kan zien en/of vinden via mijn router.
- Voipbuster instellen lukt prima en bellen lukt ook, alhoewel ik na circa 5 minuten wordt afgebroken met een 701 melding??? Maar het probleem is om mijn account op te waarderen moet mijn nummer eerst geverfieerd worden. En dat laatste lukt maar niet. Ik wordt gebeld, type de gegeven code in en er gebeurd maar niets, de stem blijft maar vragen om de code in te voeren. Werkelijk geen idee wat ik anders moet doen. Ik lees over zaken als port 5060 forwarden, maar geen idee hoe of wat.

Dus mochten er hier experts zijn die mijn probleem of ermee bekend zijn, stel ik uw advies/hulp zeer op prijs, want ik kom togenblik niet verder mee. En daarvan begin ik behoorlijk te balen.

Met vriendelijke groet.

PS. http://www.telecomwereld.nl/n0001761.htm : In Nederland is Gigaset.net niet te gebruiken en volgens een woordvoerder van Siemens zal de dienst hier niet worden geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Na lang zoeken is het mij toch gelukt. Wat blijkt dat alle nullen na de punten moeten worden weggelaten zodat dus krijgt http://192.168.1.10 en toen kreeg ik de lang gezochte web interface van de telefoon.

Het opwaarderen is intussen ook gelukt, moet gewoon even je mobiele nummer gebruiken en dan lukt het wel. Raar maar waar.

Morgen gaan we verder met uitproberen te bellen via voip en intussen zoek ik nog even verder hoe ik dat tsv bestand het beste kan bekijken en aanpassen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Het telefoonboek:

<TAB><TAB>Naam<TAB>nummer<TAB><TAB><TAB><TAB><TAB><ENTER>
en dan de volgende regel identiek

Die file kan je maken in NOTEPAD ofzo en dan uploaden via de webinterface.

Om een specifiek nummer mee te sturen kan je denk ik het beste de SOFTphone van Voipbuster downloaden en daar nummer-verificatie doen. Zie forum op Voipbuster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
kevertje1977 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:19:
Het telefoonboek:

<TAB><TAB>Naam<TAB>nummer<TAB><TAB><TAB><TAB><TAB><ENTER>
en dan de volgende regel identiek
Ik krijg, ondanks juiste invoer zoals bovenstaande, de volgende melding:

Onjuist bestand, niet alle teleboekgegevens zijn gekopieeerd! (fout op regel 1 op positie 3) OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chocka schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:14:
[...]

Ik krijg, ondanks juiste invoer zoals bovenstaande, de volgende melding:

Onjuist bestand, niet alle teleboekgegevens zijn gekopieeerd! (fout op regel 1 op positie 3) OK
Dan heb je toch een foutje gemaakt bij het invoeren; één tab te veel of te weinig en je krijgt een foutmelding.

Ik gebruik een op het oog wat omslachtige manier, maar met een foutloos resultaat (met dank aan "Joepla" :*) ). Het gaat als volgt:

Maak op de handset een "naam / telefoonnummer".
Sla het telefoonboek op je pc op.
Open het .tsv bestand in Kladblok.
Plaats de cursor voor de eerste positie van de regel met de "naam / telefoonnummer".
Selecteer de regel met "Shift+End"; de regel wordt blauw.
Kopieer de regel met "Ctrl+C".
Zet de cursor op het eind van de regel en druk op "Enter".
Plak de gekopieerde regel met "Ctrl+V".
Herhaal bovenstaande zo vaak als nodig.
Wijzig de gekopieerde en geplakte regels met een "nieuwe naam / telefoonnummer".
Gebruik geen Tab-toets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225648

Hallo, ik wil dit omslachtige gedoe met nr's uit outlook importeren nadoen, maar ik kan niet het telefoonboek vd handset wegschrijven, in het txt bestand staat de melding: Handset niet bereikbaar!
Wie kan me helpen ? Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie. Er is een nieuwe versie uit van de firmware. Dit lost in ieder geval 1 probleem op: nummerherkenning bij niet Siemens handsets indien je gebeld wordt via de vaste lijn. Bij de vorige versies van de firmware werd het telefoonnummer alleen doorgestuurd naar de niet Siemens handset als via VOIP gebeld werd.
Hier ben ik heel erg blij mee.

mvg, Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

werkt! mooi!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe je de handset engels of nl laat praten in plaats van het duits dat dat kreng nu doet?
De webinterface is wel multi lang, maar in de menu`s van de handset zelf krijg ik het niet van Duits af. Het is dus een import/ duitse versie, en gigaset.net werkt prima.

Gevonden, het is wel erg verstopt: Menu -> Einstellungen -> Mobilteil -> Sprache -> English, ik had het eerder gezocht onder display ofoz, maar goed mijn duits is ook niet alles.

[ Voor 40% gewijzigd door siepeltjuh op 11-07-2007 22:08 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tieper
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 23:06
Ik heb nu mijn tweede basisstation in twee weken. De eerste gaf na een firmware-update geen kik meer. De tweede is me door siemens toegestuurd. Aangesloten, alles werkte perfect. Weer firmware update gedaan. Weer geen mogelijkheid tot verbinden met basistation. Eerste keer dit ik de update via webinterface tweede keer via telefoon. Siemens zegt dat ik het basisstation weer op moet sturen.... ik blijf bezig. Ik maak verbinding met het internet via een speedtouch adsl modem. Heeft iemand hier ervaring mee?

dell inspiron 9200 2ghz centrino 100Gb hdd 1Gb RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Weet iemand toevallig hoe ik bijv VoipBuster kan instellen als SMS provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tieper schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:00:
Ik heb nu mijn tweede basisstation in twee weken. De eerste gaf na een firmware-update geen kik meer. De tweede is me door siemens toegestuurd. Aangesloten, alles werkte perfect. Weer firmware update gedaan. Weer geen mogelijkheid tot verbinden met basistation. Eerste keer dit ik de update via webinterface tweede keer via telefoon. Siemens zegt dat ik het basisstation weer op moet sturen.... ik blijf bezig. Ik maak verbinding met het internet via een speedtouch adsl modem. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik gebruik een jaar of twee het adsl-modem Speedtouch 510 en heb tot nu toe geen problemen ervaren met dit modem; ook niet in combinatie met de S450IP.
Misschien kan een software-update van het modem soulaas bieden?

Ik heb wel iets merkwaardigs vastgesteld bij de laatste firmware update (7 juli). Na het downloaden en installeren via de handset meldde het display "SIP-registratie mislukt!". De mededeling verdween na luttele seconden; ik kon 'normaal' via VoIP bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188478

Anoniem: 195305 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:09:
Weet iemand toevallig hoe ik bijv VoipBuster kan instellen als SMS provider?
Voor alsnog is het nog niet mogelijk om op deze manier een SMS provider in te stellen. Zou wel mooi zijn, dus als je wat vindt ... post het hier ook ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 220983 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:12:
[...]
Ik heb wel iets merkwaardigs vastgesteld bij de laatste firmware update (7 juli). Na het downloaden en installeren via de handset meldde het display "SIP-registratie mislukt!". De mededeling verdween na luttele seconden; ik kon 'normaal' via VoIP bellen.
Na fw update reset het hele spul, de handsets kunnen dan tijdelijk het basisstation niet vinden en de SIP registratie duurt ook even. Vandaar de melding die na korte tijd moet verdwijnen.
Jammer dat er nergens te vinden is wat er nu in de fw gewijzigd is. Ze hoeven niet alle bugs op te noemen, maar wat kreten zoals 'improved echo canceling' oid zou best leuk zijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg sinds vanavond op de s450 en s45 de volgende melding:
IP <1> bezet

Bellen van en naar ons huisnummer is niet mogelijk.

Registraties van VoiP aanbieders zijn allemaal gelukt.

Iemand toevallig een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Kan een S450 IP bezitter mij vertellen of deze telefoon ook call routing doet. Dus van te voren instellen voor welke nummers je welke sip provider gebruikt. Wat ik bijvoorbeeld wil is standaard uitbellen via Voipbuster, maar voor 112, 0800 en 0900 nummers budgetphone gebruiken. Is dit mogelijk?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot zover ik kan zien in de config kan je alleen (nood)nummers via je vaste lijn selecteren, niet naar een bepaalde voip provider in je lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Bedankt voor het antwoord GameSpel. Beetje jammer... je kan 6 sip accounts instellen, maar met 1 per handset uitbellen. En een handset voor vaste nummers, een andere voor 0800/0900 en weer een andere voor 06 is natuurlijk niet werkbaar. Dan heb ik dus nog zoiets als Voxalot nodig. Een vaste lijn was ik niet van plan aan te sluiten. Die bewaar ik voor de fax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

Ik heb de Targa variant. Mijn moeder heeft exact dezelfde. We bellen elkaar op IP basis (123*123*123*123). De telefoon gaat over aan de andere kant, we kunnen opnemen en we hebben verbinding, maar wel horen elkaar niet. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 45279 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:48:
Maar ben er wel tevreden over want het blijft gewoon een telefoon en dit was de enige mogelijkheid om nummerherkenning te krijgen want mijn router Thompson 716 kan dat niet doorgeven via voip met zijn 'pots' uitgang.
Onzin. Ik gebruik de ST716 i.c.m. Budgetphone en een "oude" Gigaset 4010 Confort, en nummerherkenning werkt peffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228484

Anoniem: 220983 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 23:22:
[...]

De versie van de firmware op mijn set is 020610000000/041.0. Sinds de aanschaf, eind mei, heb ik geen melding van een nieuwere versie gezien.
De door jou beschreven 'klachten' heb ik niet ervaren. Voor uitgaande gesprekken gebruik ik VoipBuster. De gesprekskwaliteit is acceptabel, wel af en toe wat gekraak en drop-outs. Misschien door mijn niet al te snelle adsl-verbinding van 1,5 Mbps?

Mijn telefoonboek krijg ik maar niet in orde. Zodra ik op mijn pc namen en nummers aan het .tsv bestand toevoeg conform de indeling van de reeds aanwezige 'voorbeeld' namen/nummers, komt er bij het uploaden een foutmelding die altijd betrekking heeft op de regel waar het eerste nieuwe naam/nummer is ingevoerd. De positie waar de fout begint is steevast het eerste cijfer van het telefoonnummer (positie 23). Er is door mij echter geen verschil te zien met de velden van de reeds aanwezige namen/nummers. Alles staat netjes uitgelijnd onder elkaar.
Na het invullen van de "verjaardag" zijn de velden t/m positie 52 "ingevuld. Ik vind wel een tab op positie 54 en 55.
Het vullen van het telefoonboek met ca. 80 namen/nummers op de handset is voor mij geen optie.
Is er nog hoop?? :?
Zou je me misschien de SIP instellingen van de S450 met VoipBuster kunnen geven? Deze week heb ik ook een S450 gekocht, maar krijg SIP met geen mogelijkheid aan de gang.
Dank je!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-07 14:41
Anoniem: 228484 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:52:
[...]

Zou je me misschien de SIP instellingen van de S450 met VoipBuster kunnen geven? Deze week heb ik ook een S450 gekocht, maar krijg SIP met geen mogelijkheid aan de gang.
Dank je!!!
Die kun je gewoon via de webinterface opvragen en instellen, dan hoef je alleen nog maar je accountnaam met wachtwoord in te vullen, wat is daar zo moeilijk aan? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 11:12:
[...]

Die kun je gewoon via de webinterface opvragen en instellen, dan hoef je alleen nog maar je accountnaam met wachtwoord in te vullen, wat is daar zo moeilijk aan? ;)
Dat dacht ik dus ook.
Ik moet nog maar een tijdje proberen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Anoniem: 228484 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:52:
[...]

Dank je!!!
Ik heb een C455 IP:

http://www2.kevertje.nl/siemens/

Wellicht dat dat helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 08:46
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:29:
Iets anders gebeurt er ook wanneer iemand mij belt en ik niet thuis ben. De telefoon blijft dan overgaan, ondanks dat de andere kant al lang heeft neergelegd. Met als gevolg dat de telefoon de hele dag staat te spelen (leuk voor de buren..).

Meer mensen met dit probleem?
Ik heb het gevoel dat dit sinds de laatse update is.
Een beetje late reactie... maar ik had hetzelfde probleem met een linksys telefoon. Het bleek aan de dsl-modem te liggen. Na een upgrade waar o.a. upnp tevoorschijn kwam was het probleem opgelost. Lag dus niet aan de telefoon of sip-provider.

In mijn geval had ik een Draytek Vigor 2600 als modem.

None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al vanalles gebrobeerd.
Mijn configuratie is als volgt:
ADSL van KPN/PLANET.
SpeedTouch 510 modem (Release 4.2.7.16.0)
Linksys WRT54GX-v2 router (Firmware 2.00.05)
Siemens S450 (Vast intern IP-adres).

Mijn PC hangt aan port 1 van de Linksys.
De 450 hangt aan port 2 van de Linksys.

In de speedtouch heb ik een unbind gedaan van de SIP port 5060.
In de Linksys heb ik ook maar de UDP poort 5060 geforward naar de Siemens S450.
SIP registratie van de Siemens S450 wil maar niet lukken. De settings komen overeen met http://www2.kevertje.nl/siemens/
Met het web-interface van de S450 kan ik zelfs een VOIP provider kiezen, dus deze heeft connectie met internet.
De inloggegevens voor bijv. VoipBuster zijn goed.
De windows client van VoipBuster werk op mijn PC. Ik kan gewoon de hele wereld bellen. Geluidskwaliteit is zelfs goed.
Maar de SIP registratie in de Siemens wil het maar niet doen.

Misschien heeft nog iemand tips ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb er ook eentje besteld om mee te testen. Nu heb ik al behoorlijk wat VoIP apparatuur in mijn handen gehad, maar ik heb vrijwel altijd problemen gehad met VoIP apparatuur i.c.m. SpeedTouch producten.

Ik heb zelfs één na de zoveelste verwoede poging om een SpeedTouch 706 (met ingebouwde VoIP) aan de praat te krijgen dat ik hem heb omgeruild voor een Fritz 7040. Dat ging/gaat 10x beter.

Ik heb hier nu een Sipura 3000 en thuis een Linksys (zelfde hardware en software als de Sipura) en dat gaat uitstekend.

Volgens mij ligt het echt aan de combo met SpeedTouch. Heb je de mogelijkheid om te testen met een andere modem? Ik heb wellicht nog wel een (analoge copperjet) modem voor liggen als je dat wil proberen. Je moet alleen zelf de configuratie aanpassen voor je DSL verbinding ;)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:25:
Ik heb er ook eentje besteld om mee te testen. Nu heb ik al behoorlijk wat VoIP apparatuur in mijn handen gehad, maar ik heb vrijwel altijd problemen gehad met VoIP apparatuur i.c.m. SpeedTouch producten.

Ik heb zelfs één na de zoveelste verwoede poging om een SpeedTouch 706 (met ingebouwde VoIP) aan de praat te krijgen dat ik hem heb omgeruild voor een Fritz 7040. Dat ging/gaat 10x beter.

Ik heb hier nu een Sipura 3000 en thuis een Linksys (zelfde hardware en software als de Sipura) en dat gaat uitstekend.

Volgens mij ligt het echt aan de combo met SpeedTouch. Heb je de mogelijkheid om te testen met een andere modem? Ik heb wellicht nog wel een (analoge copperjet) modem voor liggen als je dat wil proberen. Je moet alleen zelf de configuratie aanpassen voor je DSL verbinding ;)
Ik denk dat het toch aan de Linksys ligt.
Heb even geprobeerd om de Siemens S450 rechtstreeks op de SpeedTouch aan te sluiten. S450 op dhcp gezet en het werkt dan WEL!!!!
Dus de Linksys houdt toch iets tegen.
Ik heb firmware 2.00.20 voor de Linksys gevonden, dat ga ik eens proberen, maar is natuurlijk altijd tricky........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 228484 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:38:
[...]

Ik denk dat het toch aan de Linksys ligt.
Heb even geprobeerd om de Siemens S450 rechtstreeks op de SpeedTouch aan te sluiten. S450 op dhcp gezet en het werkt dan WEL!!!!
Dus de Linksys houdt toch iets tegen.
Ik heb firmware 2.00.20 voor de Linksys gevonden, dat ga ik eens proberen, maar is natuurlijk altijd tricky........
Heb je die 510 ingesteld als modem met DHCP spoof of werkt hij ook als router (welk IP krijgt je S450 IP als je hem rechtstreeks aansluit? Dan kan ik het beter bepalen)
Als beide namelijk als router werken, dan kan het heel goed kloppen dat je problemen hebt.
Als de 510 alleen als modem staat, dan heeft die unbind actie van je ook geen zin.

(overigens had ik helemaal over die Linksys router heen gelezen :P )

Die Linksys heeft waarschijnlijk ergens SPI aan staan (Stateful Packet Inspection). Ik zou dat (tijdelijk) even uit zetten. Ook zou ik kijken of je die S450 IP een vast IP adres kunt geven en dan in de Linksys een portforward voor 5060 (TCP) kunt forwarden naar de S450.

Hopelijk kom je hier iets verder mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228925

Hallo!!
Hoeveel providers (zo als VoipBuster) kan ik op deze telefoon regestreeren? Want b.v als ik in NL bel, dan gebruik ik Voip Buster, als naar Wit Rusland dan VoipStunt (goedkoop). Mijn vriend heeft AVM Fritz!Box Cordless, hij heeft 10 provider geregestreerd, en als die wil in Nl bellen, dan gaat automatisch via VoipBuster, als naar Rusland dan automatish via andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan 6 voip providers in de centrale zetten. Alleen is het niet mogelijk om een toestel automatisch een andere aanbieder te laten kiezen als je bijv naar Rusland wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 195305 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:13:
Je kan 6 voip providers in de centrale zetten. Alleen is het niet mogelijk om een toestel automatisch een andere aanbieder te laten kiezen als je bijv naar Rusland wilt bellen.
Volgens mij kun je wel kiezen via welke VoIP provider je uitbelt. Dan kun je i.i.g. een "hybride" oplossing creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:27
Anoniem: 195305 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 22:30:
Ik krijg sinds vanavond op de s450 en s45 de volgende melding:
IP <1> bezet

Bellen van en naar ons huisnummer is niet mogelijk.

Registraties van VoiP aanbieders zijn allemaal gelukt.

Iemand toevallig een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
Ik heb deze melding ook op m'n handset (S450IP) staan, maar bellen werkt wel gewoon.
Heb al geprobeerd om er een vast IP adres aan te koppelen maar dat heeft niet geholpen.

Iemand een idee waar dit door komt?

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marvie schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:21:
[...]

Ik heb deze melding ook op m'n handset (S450IP) staan, maar bellen werkt wel gewoon.
Heb al geprobeerd om er een vast IP adres aan te koppelen maar dat heeft niet geholpen.

Iemand een idee waar dit door komt?
Het probleem heb ik niet meer. Ik heb verder niets aangepast en het was ineens verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
rally schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:20:
[...]

Volgens mij kun je wel kiezen via welke VoIP provider je uitbelt. Dan kun je i.i.g. een "hybride" oplossing creeren.
Wat bedoel je met een "hybride" oplossing? En hoe kan je precies kiezen via welke VoIP provider je uitbelt? Kan dat gemakkelijk vanaf de handset?

Een echt dialplan zou natuurlijk ideaal zijn. Jammer dat Siemens dat niet heeft ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:29:
[...]

Heb je die 510 ingesteld als modem met DHCP spoof of werkt hij ook als router (welk IP krijgt je S450 IP als je hem rechtstreeks aansluit? Dan kan ik het beter bepalen)
Als beide namelijk als router werken, dan kan het heel goed kloppen dat je problemen hebt.
Als de 510 alleen als modem staat, dan heeft die unbind actie van je ook geen zin.

(overigens had ik helemaal over die Linksys router heen gelezen :P )

Die Linksys heeft waarschijnlijk ergens SPI aan staan (Stateful Packet Inspection). Ik zou dat (tijdelijk) even uit zetten. Ook zou ik kijken of je die S450 IP een vast IP adres kunt geven en dan in de Linksys een portforward voor 5060 (TCP) kunt forwarden naar de S450.

Hopelijk kom je hier iets verder mee...
Alles werkt.
Het heeft even geduurd, maar het werkt. Echter de oorzaak kan ik niet precies achterhalen. Ik was bezig om instellingen in de Linksys aan te passen (Firewall, NATting). Dus veel rebooten en opeens werkte de Siemens. Dus toen ging is alle instellingen weer terug zetten. Ja hoor, hij doet het nog steeds ook na herhaaldelijk rebooten.
Port forwarding staat ook uit. Ik gebruik de Siemens alleen om uit te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
tieper schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:00:
Ik heb nu mijn tweede basisstation in twee weken.
Vraagje: hoe lang duurt het al met al het opsturen naar Siemens en het weer terugkrijgen van je nieuwe station? Zijn ze daar een beetje snel mee?

Moet je trouwens de verzendkosten zelf betalen of kan je RMA gewoon naar een antwoordnr?

Zir er nl. ook aan te denken om het toestel terug te sturen aangezien ik nog steeds problemen heb dat mijn inkomende oproepen niet goed afgehandeld worden, toestel blijft dan over gaan ondanks dat de andere kant al opgelegd heeft (met uitbellen via VB geen enkel probleem, alleen de inkomende oproepen via XMS, mijn triple-play provider) Aangezien XMS hier in huis de hardware al vervangen heeft kan het dus of aan het toestel liggen of aan de combi toestel met XMS (glasvezel). Ik hoorde nl. van XMS dat sommige toestellen problemen kunnen geven. Tja ik kan dit natuurlijk uitsluiten door het toestel op te sturen en hopen op of een defect wat gevonden wordt of een nieuwe.

Maar ben i.e.g. benieuwd hoe lang het duurt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb nu een paar dagen de Siemens S450. Een prima toestel, eenvoudig te configureren.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is als ik mijn "oude" toestellen aanmeld op het basisstation (Gigaset 4xxxx serie). Ik kan er wel mee bellen en gebeld worden, maar ik kan intern niet meer doorverbinden.
Ook het distribueren van de telefoonlijst via het basisstation is niet mogelijk (vreemd genoeg WEL via de handset).

Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162760

Ik heb ook een S450 IP duoset. Is het op 1 of andere manier mogelijk om naar Skype mensen te bellen? Is bijvoorbeeld m34 usb ook geschikt voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Anoniem: 162760 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:13:
Ik heb ook een S450 IP duoset. Is het op 1 of andere manier mogelijk om naar Skype mensen te bellen? Is bijvoorbeeld m34 usb ook geschikt voor deze telefoon?
in principe kan het niet, naar Skype bellen. Maar wellicht idd i.c.m. de M34. Maar dat durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Van de andere kant lijtk me dat de M34 wel moet werken met de S450ip. Vraag het anders eens aan de Siemens helpdesk, niet dat je daar veel hoop bij moet hebben. Als je geluk heb krijg je iemand eraan die er verstand van heeft....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:23
rally schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:17:
Ik heb nu een paar dagen de Siemens S450. Een prima toestel, eenvoudig te configureren.

Het probleem waar ik echter tegenaan loop is als ik mijn "oude" toestellen aanmeld op het basisstation (Gigaset 4xxxx serie). Ik kan er wel mee bellen en gebeld worden, maar ik kan intern niet meer doorverbinden.
Ook het distribueren van de telefoonlijst via het basisstation is niet mogelijk (vreemd genoeg WEL via de handset).

Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben?
Hetzelfde probleem hier met de C450 en in combinatie met C2 handsets, die oudere gigaset handsets op de C34 serie na (uit de C serie), werken dus alleen als GAP toestellen en NIET als volwaardig siemens handset zoals de andere handset die je bij de S45 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Damn... moet ik nu nieuwe handsets gaan kopen dus om ze wel volwaardig te laten werken :(
Dat was eigenlijk niet de bedoeling :(

Ik heb die S-serie handsets overigens (nog) niet los verkocht zien worden. Iemand nog een tip/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:23
rally schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:23:
Damn... moet ik nu nieuwe handsets gaan kopen dus om ze wel volwaardig te laten werken :(
Dat was eigenlijk niet de bedoeling :(

Ik heb die S-serie handsets overigens (nog) niet los verkocht zien worden. Iemand nog een tip/oplossing?
Je kunt ook de E serie handsets gebruiken, dus eigenlijk alles uit 2006 vanaf de C serie werkt samen, je kunt de S45 handsets wel online kopen zie bijvoorbeeld kieskeurig.

• Joepla
rally schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:23:
Die losse sets zijn duur in verhouding tot een complete set (zoals meestal). Op Ebay Duitsland worden ze vaak goedkoop (nieuw of gebruikt) aangeboden.
Duitse handset werkt goed met NL nummerweergave, alleen zit daar geen NL taaloptie in. Wel Engels.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Joepla schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:40:
[...]
Die losse sets zijn duur in verhouding tot een complete set (zoals meestal). Op Ebay Duitsland worden ze vaak goedkoop (nieuw of gebruikt) aangeboden.
Duitse handset werkt goed met NL nummerweergave, alleen zit daar geen NL taaloptie in. Wel Engels.
Coolio... dat is een mooie tip. _/-\o_ Ik zit voor mijn werk toch regelmatig in Essen. Dat maakt het een stuk eenvoudiger :)
Ik ga meteen even kijken op eBay.

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Iemand een idee hoe ik de interface speed kan aanpassen. Op de switch (Cisc3500xl) zie ik dat de poort van de siemens op 10Mb Half Duplex staat inclusief de bijbehorende collisions. Graag zou ik deze op 100MbFull willen zetten, maar heb nog geen mogelijkheid gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rally schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:17:
Heb je al de meest recente firmware geinstalleerd. Ik liep tegen hetzelfde probleem aan, maar na upgrade ging het doorverbinden met de "oude" toestellen goed. Zelfs doorverbinden met een Ericson gaat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mhhh.. ik heb vorige week wel een firmware updgrade gedaan, maar dat werkte nog niet. Wellicht als ik mijn toestel nogmaals aanmeld.

Ik ga het van het weekend als ik weer thuis ben proberen.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
RichieB schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:43:
[...]

Wat bedoel je met een "hybride" oplossing? En hoe kan je precies kiezen via welke VoIP provider je uitbelt? Kan dat gemakkelijk vanaf de handset?

Een echt dialplan zou natuurlijk ideaal zijn. Jammer dat Siemens dat niet heeft ingebouwd.
via http://www.mysipswitch.com kun je een totaal dialplan opzetten, met verschillende providers ook kun je zoveel voip-in nummers er aan koppelen als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Windstorm: ja, die site ken ik (net zoals Voxalot.com) maar dan ben je weer afhankelijk van nog een partij voor je telefoongesprekken. Siemens moet dit gewoon een dialplan in de firmware mogelijk maken. Zonder dialplan is elke ATA incompleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Heren,

Als ik me niet vergis kun je ook SMSen met de ip 450. Enige idee welke centrale sms server ik kan gebruiken of kan dit rechtstreeks via een SMS server op PC bijvoorbeeld? Iemand die mij in de juiste richting kan wijzen?

• Hopjesvla79
Vanochtend vers binnen gehaald:

Gigaset S450 IP (version 02081)

Download version: 02081

Firmware Update 09/2007 Version 02081

New Features:

* VoIP Wideband function added (DTMF Outband signalization only). This feature can be used with S67H and SL37H handsets only.
* Line selection via account index added (#0 - #9).
* Dialing Plan added.
* VoIP Call Transfer function added. (Depends on the provider).
* Call rejection via Onhook-Key added.
* IP address exchange via paging call.
* SNTP protocol support added (automatic Time/Date adjustment).
* E-Mail username length is enlarged up to 50 characters (configurable via Web Configurator).
* VoIP Accounts can be stored without user name.
* Info service functionality added e.g. Weather forecast as Screensaver. This feature can be used with C47H, S67H and SL37H handsets only.
* Call Waiting Rejection function added.
* If you try an outgoing call for the first time with a wrongly configured VoIP or Gigaset.net account, you are being asked if you want to start the installation assistant.

Improvements:

* Message presentation improved.
* Phone menu adjusted.
* G729 Codec support improved.

Weet iemand wat het verschil is tussen de handsets? Is dit land afhankelijk? Vind het wel een geinige feature: het weer als screensaver!
Vanavond maar eens goed gaan kijken of er wat te vinden valt. Vraag me af of de Web Configurator ook meteen geupdate wordt? Vast wel.

*edit*
kwam erachter dat het dus echt verschillende handsets zijn (dacht eerst verschillende types van de S450ip). Vreemd: kan de feature dan alleen maar gebruikt worden wanneer deze gekoppeld zijn aan de S450IP o.i.d.? En dan op de S450IP zelf niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-09-2007 09:53 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Joepla
Hopjesvla79 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:11:
Vanochtend vers binnen gehaald:

[i]Gigaset S450 IP (version 02081)

Download version: 02081

Firmware Update 09/2007 Version 02081
Timeserver erbij!! Zouden ze dit forum volgen? ;)

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste