Verwijderd

Ik heb sinds twee weken een Siemens S450IP (Nederlandse), ben er zeer tevreden over!

Maar sinds de laatste update komt het voor dat hij na een dag of 2 opeens stopt met tonen maken (dat riedeltje als hij verbinding maakt, de bezettoon, etc.). Als ik hem dan uit het stopcontact haal en weer terug doe is er niets aan de hand.

Iemand hetzelfde probleem, of ligt het aan mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
is het al iemand gelukt om:

a) mail te lezen (in mijn geval gmail)

b) messenger te gebruiken? dmv een Jabber account?

zoa ja: laat eens weten hoe en wat. Heb het geprobeerd, maar geen resultaat.

Hi Ha Hopjesvla

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Vandaag kreeg ik de melding dat er een nieuwe firmware zou zijn, ik laat het kregen updaten (1 uur geleden)
Het ding komt niet meer verder dan base search.
Via de web interface is het bassistation ook niet meer te bereiken. Ik kan de box nog wel pingen, maar dat is dan ok alles.

Ik ga nu reset proberen danwel kijken of ik het kan oplossen een powercycle heeft niet geholpen in ieder geval...

EDIT
Uhhh Reset hoe doed men dat met de S450? Meeste routers/modem/dergelijke apparaten hebben een reset knop waarmee je paperclip kunt gebruiken a 10 seconden en dan is de orginele firmware weer hersteld. Het ding wil niet meer voor of achteruit, alleen via ping te benaderen :(

[ Voor 26% gewijzigd door siepeltjuh op 20-09-2007 20:16 ]

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Basic reset
# Unplug the power-supply unit from the socket.
# Press and hold down the paging key on the base station.
# Plug in the power-supply unit again.
# Keep the paging key on the base station pressed for 7 more seconds.
# PLEASE NOTE! After the power-supply unit has been plugged in, the paging key must not be held down for longer than thirty seconds. If it is, you will hear a loud noise!!! The noise can be stopped by carrying out the reset again. The entire contents of the memory will be deleted.
# All portable handsets will be deregistrationed.
# The system code will be reset to 0000. Factory conditions:
# “Menu”- “Settings” – “Base” – “Base Reset”
# “OK” All individual settings are resetted

The Firmware will not be deleted!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
dankje, maar lijkt niet te functioneren.. :(

Het lampje knippert als een idioot.. blijft doorgaan... verder gebeurt er niets..

Wat mij onduidelijk is, wat is er voor verschil tussen een 7 seconden en 30 seconden reset?!

Omdat de box nergens op reageert (portscanner zegt 0 ports open) het ding wel te pingen is, na 10 seconden het ding wel online het e.e.a gaat doen, want het lampje knipperd op de S450 en de data lamp van mn modem gaat tegelijk als een idioot aan het werk. Heb ik toch maar een 30 seconden reset gedaan om te kijken of dat wat helpt.

Nou geen kick uit de S450. (hij piept dus niet zoals je zei) Lampje gaat terwijl ik reset op dezelfde manier knipperen alsof ik niet reset. Snap er geen bal van. Waarom doet dat ding wel pingen en internet activiteit hebben maar niet webinterface tonen danwel pairen met handsets... grrrr

Takkeding kwordt nu echt boos..

Ik lees in changelog van de firmware:
Firmware Update 08/2007 Version V02070:
---------------------------------------
Improvements:
Gigaset.net problem solved
Linksys SPA9000 problem solved
Correction of G.729 codec
Base reset problem solved

Dadelijk heb ik die rotte versie nu geinstalleerd waarbij de base reset niet werkt ofzo. Want 5 seconden (staati n de duitse handleiding) 7 seconden of 30 seconden, het maakt geen moer uit.

[ Voor 80% gewijzigd door siepeltjuh op 21-09-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:04
De laatste update heeft inderdaad een dialing plan. Super. Nu heb ik geen voxalot of mysipswitch meer nodig. Top dat Siemens naar de wensen van de gebruikers luistert.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
siepeltjuh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:53:
. Waarom doet dat ding wel pingen en internet activiteit hebben maar niet webinterface tonen danwel pairen met handsets...
pairen met handset moet je nog even apart doen, na de reset.

Handset -> instellingen -> handset -> handset aanmelden.
Dan binnen 60 sec op het basisstation de pagingtoets lang indrukken ( > 1 min)

Maar lijkt me dat dit geen gevolgen moet hebben voor de webinterface.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
RichieB schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:46:
De laatste update heeft inderdaad een dialing plan. Super. Nu heb ik geen voxalot of mysipswitch meer nodig. Top dat Siemens naar de wensen van de gebruikers luistert.
tja mij is nu niet echt duidelijk hoe zo'n plan werkt. Wat kan je er nu concreet mee? Meerdere voiproviders tegelijkertijd gebruiken? vb. Voipbuster en een andere betamax kloon?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:51
ik was bijna blij :( (bij de postbank met rentepunten)
toen zag ik dat hij geen skype ondersteuning heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
RiCk schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:30:
ik was bijna blij :( (bij de postbank met rentepunten)
toen zag ik dat hij geen skype ondersteuning heeft :(
ben blij! Nu kan je tenminste Voipbuster o.i.d dergelijks gebruiken!
Dat is pas goedkoop bellen!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hopjesvla79 schreef op maandag 24 september 2007 @ 08:11:
[...]
tja mij is nu niet echt duidelijk hoe zo'n plan werkt. Wat kan je er nu concreet mee? Meerdere voiproviders tegelijkertijd gebruiken? vb. Voipbuster en een andere betamax kloon?
Waar ik het voor gebruik is:

Default -> betamax kloon
112 -> KPN belbudget
08* -> KPN belbudget
09* -> KPN belbudget

Dus alles via VOIP behalve nummers die betamax niet ondersteunt. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33
RichieB schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:18:
[...]
Waar ik het voor gebruik is:

Default -> betamax kloon
112 -> KPN belbudget
08* -> KPN belbudget
09* -> KPN belbudget

Dus alles via VOIP behalve nummers die betamax niet ondersteunt. Werkt prima.
Kan je vertellen hoe je dat dan instelt? Is de trigger idd het telefoonummer en bepaalt die de SIP waarmee wordt gebeld? Dus bijvoorbeeld alle 06-nummers via een andere provider dan je vastelijn nummers? En hoe sluit je hem aan: op zowel een ethernet poort als een "normale" (fxs-)poort?

edit: kan je dus meerdere SIP accounts aanmaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Ruimzicht op 24-09-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
RichieB schreef op zondag 23 september 2007 @ 19:46:
Die zat er bij mij al een paar manden in? :?
@ Ruimzicht: Je sluit het ding met zowel ethernet als telefoniekabel aan.
Bij het 'dialplan' kun je aangeven voor welke nummers welke verbinding gekozen moet worden, daarbij kun je kiezen tussen de vaste lijen en een van de 6 voip-accounts.

[ Voor 27% gewijzigd door Loekie op 24-09-2007 21:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Loekie schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:26:
[...]
@ Ruimzicht: Je sluit het ding met zowel ethernet als telefoniekabel aan.
Bij het 'dialplan' kun je aangeven voor welke nummers welke verbinding gekozen moet worden, daarbij kun je kiezen tussen de vaste lijen en een van de 6 voip-accounts.
Ah mooi. Nog twee vragen:

De "telefoniekabel" kan dan ook een VoIP poort op je router zijn? Ik heb een Speedtouch (via Speedlinq) en de SIP gegevens van SL staan ingesteld in het modem. Kan je dan bijvoorbeeld definieren dat de bijvoorbeeld vaste nummers via de normale telfoniekabel worden gebeld en bijvoorbeeld 06-nummers via een andere SIP account in de S450 / ethernet?

Weet iemand of de handsets uit de A-serie van Gigaset op de S450 aangemeld kunnen worden? Ik heb een A265 met 4 handsets en dat is het maximale aantal dat ik kan aanmelden op het basisstation. Ik lees dat op de S450 6 handsets kunnen worden aangemeld. Nemen die A-handsets dan ook de het dialing plan over van de S450, als die S450 als basis fungeert?

• RichieB
@Ruimzicht: natuurlijk kan je de analoge telefoonkabel van je Siemens centrale op de PSTN poort van je Speedtouch aansluiten. Maar je kan beter gewoon de SIP gegevens uit de Speedtouch overnemen in de Siemens centrale. (En SIP uitzetten op de Speedtouch.) Tenzij je ook nog bedrade PSTN toestellen hebt natuurlijk..

Ik heb zelf twee Siemens A11 toestellen aangemeld op een C455IP. Wel als GAP, dus hebt alleen de basisfunctionaliteit en bijvoorbeeld geen toegang tot het antwoordapparaat en je kan niet intern bellen (wel intern gebeld worden).

• Ruimzicht
Maken jouw A-serie handsets dan ook gebruik van de SIP instellingen in de C455 (of zelfs een dialplan)?

*edit*: ben er al achter, dat gaat niet werken. De toestellen zijn wel aan te melden op de S450 maar bellen dan uit via de analoge lijn. Hmmm... dan toch maar apart houden denk ik.

[ Voor 48% gewijzigd door Ruimzicht op 26-09-2007 12:26 ]

• RichieB
Nee hoor, bij mij bellen de A11 handsets gewoon uit via het dialplan (dus ook via SIP).

• Ruimzicht
Oh echt? Dat is dan interessant. Lijkt me het proberen waard dan. Mijn S450 komt net binnen dus ik ga er mee aan de slag!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Je kunt per toestel instellen via welke interface hij moet bellen.
Dus even inloggen op de webinterface en dan dat bij de toestellen aangeven :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij maar niet om het dialplan te gebruiken, zoals dit in de laatste versie vd firmware is opgenomen. Ik vul letterlijk "09*" (nul, negen sterretje) in voor het via de vaste lijn bellen van 0900 nummers, maar hij gaat toch naar voipcheap, die deze nummers niet kent. Kan mij iemand vertellen wat ik fout doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ik heb een probleem met de geluidskwaliteit bij VoIP: de partij aan de andere kant hoor ik vrijwel constant haperend. De andere partij verstaat mij wel goed. Ik sluit de S450 gewoon aan op een ethernet poort van de VoIP router.

Het analoge toestel dat op de voip poort van het modem zit aangesloten geeft wel een perfecte verbinding dus volgens mij moet het probleem in de S450 zitten.

Ik heb al wat gerommeld met de audio settings in de web configurator maar zonder resultaat. Moet bijvoorbeeld Annex B ingeschakeld zijn (ik heb een ISDN lijn)? Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:54:
Het lukt mij maar niet om het dialplan te gebruiken, zoals dit in de laatste versie vd firmware is opgenomen. Ik vul letterlijk "09*" (nul, negen sterretje) in voor het via de vaste lijn bellen van 0900 nummers, maar hij gaat toch naar voipcheap, die deze nummers niet kent. Kan mij iemand vertellen wat ik fout doe ?
Je moet de gewoon 09 invullen, dus zonder aanhalingstekens of sterretje. Dan zullen alle nummer die beginnen met 09 via die regel verlopen. Zie ook de handleiding (op de siemens site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 11-09 20:35
er zit een gewone kpn aansluiting op en een utp aansluiting op het basisstation. De utp kan je gewoon linken naar je router. Misschien nog wel even wat poorten forwarden in je router.

Heb deze telefoon ook met vopibuster aan de gang met een router ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
sontax schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:36:
Ik heb ondertussen een e-mail terug van budgetphone deze zeggen:

"Met een Siemens toestel kunt u, maar een voip account registeren om te bellen en gebeld te worden.
Dus als u uit wil bellen met VoipBuster en gebeld wil worden met Budget Phone heeft u andere apparatuur nodig waar u twee accounts bij verschillende providers kan instellen.
Als u een pre-paid nummer koopt in de web-winkel krijgt u na betaling de kans een nummer aan te vragen.
Het nummer dat u krijgt werkt als een gewoon nummer, om te kunnen bellen heeft u beltegoed nodig."

Maar er zijn hier toch mensen die voor uitbellen voipbuster gebruiken en voor inkomende gesprekken een budgetphone nummer hebben ? dat kan toch met de S450 IP ?
dat kan inderdaad. Heb deze constructie perfect aan de gang. Inkomende gesprekken komen via budgetphone en uitgaande gesprekken via voipbuster.

Er zijn op het moment 6 verschillende sip providers in te stellen in de web interface van de 450ip telefoon. Ik heb eerst mijn voipbuster gegevens in de telefoon gezet dmv het toestel en daarna via de web interface mijn budgetphone gegevens ingevuld.

[ Voor 11% gewijzigd door fredgroes op 08-10-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Even een vraagje.
Wij hebben een gigaset sx762 aangeschaft, waar de s450 IP dus bij zit, samen met 4 S45 telefoons. Nou was mijn vraag, hoe krijg je die telefoons zo ver dat ze zeg maar de nummers die je in toetst tijdens het bellen ook echt versturen. Bijvoorbeeld als je naar een nummer belt waar je een bandje krijgt met 'toets 1 voor dit, toets 2 voor dat'. Met de standaard instellingen krijg ik het niet voor elkaar om die keuze te maken, de knoppen werken gewoonweg niet.

Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@maickeir: bedoel je dat de DTMF tonen niet worden gegenereerd door je toetsen (je hoort ze ook niet), of worden ze alleen niet door de andere kant herkent? In het laatste geval kan je het beste een codec selecteren met veel bandbreedte (bijv. G.722 of G.711 en niet G.729) en de DMTF tonen gewoon als geluid (audio) laten sturen (en niet als SIP-INFO of RFC2833). Deze instellingen geven bij mij het beste resultaat. Dit kan je allemaal instellen via de webinterface van de S450IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb zelf een Duitse C455IP, scheelde de helft. Het enige verschil is dat de handset niet op Nederlands kan (maar wel op Engels en alle andere europese talen). En het antwoordapparaat praat Duits ("eine neue nachrichte") maar die zit niet op de S450IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel RichieB voor je antwoord.

Echter hebben wij die instellingen al exact op die manier ingevuld staan. We horen zoals je zegt geen toon als we de toetsen indrukken tijdens het bellen. Enig ander idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Als je geen toon hoort lijkt het probleem me eerder in de handset te zitten dan in de S450IP. Maar als je het met allen 4 de telefoons hebt wijst dat toch weer naar de S450IP. Is het probleem ook aanwezig als je gewoon via de analoge telefoonlijn belt? Zo nee, dan zou het toch weer een VOIP instelling kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 3 dagen dit toestel in mijn bezit. Ben er tot op heden erg tevreden over. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan:

- telefoonboek is gevuld (met dank aan dit forum!)
- als mensen mij bellen die in het telefoonboek staan wordt wel hun nummer bij het overgaan van de telefoon weergegeven, echter niet de naam die in het telefoonboek staat (en bij VIP de betreffende beltoon).

Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?

>> Correctie: ik constateer dat het alleen de mobiele nummers betreft

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sontax
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kleine vraag waarop in het antwoord niet in de handleiding of elders kan vinden:
Bij mij werkt de melding van een voicemail via het knipperen van de zgn Berichtentoets met het envelopje niet. Deze toets moet gaan knipperen bij ontvangst van een voicemail bericht, maar dat doet ie dus niet. De email-notificatie heb ik getest en die werkt wel.
Ik bel (vooralsnog) via een analoge lijn met KPN. Ondersteunt KPN deze voicemail melding niet of moet ik nog iets instellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
jurk738 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:39:
Kleine vraag waarop in het antwoord niet in de handleiding of elders kan vinden:
Bij mij werkt de melding van een voicemail via het knipperen van de zgn Berichtentoets met het envelopje niet. Deze toets moet gaan knipperen bij ontvangst van een voicemail bericht, maar dat doet ie dus niet. De email-notificatie heb ik getest en die werkt wel.
Ik bel (vooralsnog) via een analoge lijn met KPN. Ondersteunt KPN deze voicemail melding niet of moet ik nog iets instellen ofzo?
Ondersteunt je lijn wel voicemail?
Heb je de NL of exportversie van de S450 IP?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik denk dat jullie de "import" versie bedoelen uit Duitsland, niet "export".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:16:
Ik denk dat jullie de "import" versie bedoelen uit Duitsland, niet "export".
Alle winkels geven deze versie aan als export-versie, dan is het duidelijker dat hier ook export te noemen ;)

Maar in wezen heb je gelijk, hoewel die telefoons sowieso niet in NL in elkaar worden gezet zodat ook dat de import-versie is ;)
Zullen we het maar op grijze import houden dan? Analoog aan de automarkt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Loekie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:57:
[...]

Ondersteunt je lijn wel voicemail?
Ehh, dat weet ik dus niet.
Heb je de NL of exportversie van de S450 IP?
Ik heb de NL versie (via de Postbank rentepunten-winkel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
jurk738 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:40:
[...]

Ehh, dat weet ik dus niet.

[...]

Ik heb de NL versie (via de Postbank rentepunten-winkel).
Als je dat eerst ff controleert ;) Voicemail is een service van je telefonieaanbieder, op analoge lijn vaak tegen extra kosten op voip vaak standaard.
De nederlands versie ondersteund iig de vaste lijn.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Loekie schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:55:
[...]

Als je dat eerst ff controleert ;) Voicemail is een service van je telefonieaanbieder, op analoge lijn vaak tegen extra kosten op voip vaak standaard.
De nederlands versie ondersteund iig de vaste lijn.
Ben nogmaals gaan zoeken op kpn.com... en heb gevonden dat dat bij kpn 'BelBericht' heet. Dat is gratis, maar een voorwaarde is dat je een abonnement hebt op 'Nummerweergave', wat ik niet heb.
Ik laat het maar even zitten want ik bel binnenkort toch niet meer met kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al 2x een soort vastloper gehad met de S450 IP, of eigenlijk loopt hij niet echt vast... maar als mensen ons bellen dan horen zijn niets en wij hun ook niet. Zodra de stekker eruit getrokken word van de centrale werkt het weer normaal.

Inloggen via de PC gaat ook gewoon als hij 'vast' staat.

Meer mensen toevallig last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn S450 IP aan de vastnet kant aangesloten op een huisautomaat.
Nu wil ik alle 06 gesprekken via vaste net doen maar dan moet ik 7 of 0 ) voorkiezen en moet pauze zijn voor kiestoon buiten lijn.
Dit is geen probleem met modems dan zet je er ", " tussen.
Ik heb alles gelezen en geprobeerd maar kan goede suffix niet vinden.
Ik de nieuwe uitgebreide handleiding, te te downloaden op SIE site, en in de handleiding staat wel iets over kiesinstellingen. Ook de helpdesk waar kon mij niet helpen.
Wie heeft raad????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@badkarma2007: heb je soms een * of een #2 o.i.d. achter de mobiele nummers ingeprogrammeerd in je telefoonboek? Dan worden ze niet gematched met binnenkomende nummers

@GameSpel: yep... zelfde probleem hier ook al een keer gehad met de laatste versie software. Uitbellen gaat dan nog wel. Vervelend omdat je 't zelf niet in de gaten hebt. Stekker eruit-erin lost 't probleem bij mij ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:19:
@badkarma2007: heb je soms een * of een #2 o.i.d. achter de mobiele nummers ingeprogrammeerd in je telefoonboek? Dan worden ze niet gematched met binnenkomende nummers

Dat zal het zijn. Ik heb een * achter de mobiele nummers geplaatst, zodat deze via de vaste lijn worden gebeld. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@badkarma2007: dat kan je tegenwoodig handiger doen. Als je de laatste firmware in je S450IP stopt kan je gebruik maken van dialing-rules. Je kunt alles dat met 06 begint geforceerd naar de vaste lijn (of een goedkopere VOIP-provider als VoipCheap) laten gaan. Je stelt dat in in de webinterface van het ding. Dan hoef je dus geen * meer in te programmeren bij alle 06-nummers op de handsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:45:
@badkarma2007: dat kan je tegenwoodig handiger doen. Als je de laatste firmware in je S450IP stopt kan je gebruik maken van dialing-rules. Je kunt alles dat met 06 begint geforceerd naar de vaste lijn (of een goedkopere VOIP-provider als VoipCheap) laten gaan. Je stelt dat in in de webinterface van het ding. Dan hoef je dus geen * meer in te programmeren bij alle 06-nummers op de handsets.
Oke maar grootste probleem is voorkies nr. tbv. huiscentale?
Hoe ne waar moet dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke maar grootste probleem is voorkies nr. tbv. huiscentale?
Hoe ne waar moet dat doen
Dat is *jouw* grootste probleem - er zijn meer mensen met problemen en die vinden jouw probleem vast niet de grootste... ;) Okay, hier komt de oplossing. Hij is niet simpel, maar dat komt omdat de Dialling Plan-opties van een 450IP een beetje beperkt zijn.
  • Programmeer alle 06-nummers in je handsets om, door er een extra 0 en een pauze voor te programmeren. Dus "0612345678" wordt "0P0612345678". De P (pauze) toets je door de R-toets lang in te drukken.
  • Ga met je webbrowser naar Settings->Telephony->Dialling Plans
  • Voeg een regel toe aan het dialling plan: Phone Number: "0P" (cijfer nul, letter p), Connection Type: "Fixed Line", Comment: "Dank aan GoT"
Wat gebeurt er nu: zodra je een 06-nummer uit je geheugen belt, wordt er een 0 en een pauze voor geplakt (precies zoals je wilde). Dan valt-ie in het Dialling Plan waar staat dat alles dat met 0P begint naar de vaste lijn moet. Ik begrijp best dat je het liefste had gewild dat alle nummers met "06" aan het begin automatisch zouden worden omgesmurft in "0P06.." en dan geforceerd naar de vaste lijn zouden worden gestuurd, maar zo helaas... zo geavanceerd is het dialling plan niet. Maar ik ben allang blij dat er tegenwoordig een dialling plan is. De eerste versies firmware hadden dit niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:16:
[...]

Dat is *jouw* grootste probleem - er zijn meer mensen met problemen en die vinden jouw probleem vast niet de grootste... ;) Okay, hier komt de oplossing. Hij is niet simpel, maar dat komt omdat de Dialling Plan-opties van een 450IP een beetje beperkt zijn.
  • Programmeer alle 06-nummers in je handsets om, door er een extra 0 en een pauze voor te programmeren. Dus "0612345678" wordt "0P0612345678". De P (pauze) toets je door de R-toets lang in te drukken.
  • Ga met je webbrowser naar Settings->Telephony->Dialling Plans
  • Voeg een regel toe aan het dialling plan: Phone Number: "0P" (cijfer nul, letter p), Connection Type: "Fixed Line", Comment: "Dank aan GoT"
Wat gebeurt er nu: zodra je een 06-nummer uit je geheugen belt, wordt er een 0 en een pauze voor geplakt (precies zoals je wilde). Dan valt-ie in het Dialling Plan waar staat dat alles dat met 0P begint naar de vaste lijn moet. Ik begrijp best dat je het liefste had gewild dat alle nummers met "06" aan het begin automatisch zouden worden omgesmurft in "0P06.." en dan geforceerd naar de vaste lijn zouden worden gestuurd, maar zo helaas... zo geavanceerd is het dialling plan niet. Maar ik ben allang blij dat er tegenwoordig een dialling plan is. De eerste versies firmware hadden dit niet. :)
Erg bedankt het werkt, ik had al geprobeerd met een R maar wist niet dat hoe P te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:16:
[...]

Ik zei bedankt maar het het werkt niet met 0P in kiesregel, met P werkte het wel handmatig op vaste lijn vandaar mijn te vroege dank. Ik heb wel heb ik gevonden hoe het moet.
In telboek 0P nr * en geen kiesregel dan gaat het via vaste lijn.
Dus de kiesregel moet anders zijn maar die 10 gsm nr in boek zijn zo veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:48:Ik zei bedankt maar het het werkt niet
Je mag me ook bedanken als het niet werkt :P Ik had er wel tijd aan besteed. Weet je zeker dat je ook op "Set" hebt gedrukt onderaan de pagina met de Dailling Rules? Bij mij ging dat toen ik 't testte om jou te kunnen antwoorden ook eerst fout: als je een nieuwe Dialling Rule aanmaakt, lijkt-ie aktief, maar dat is-ie niet. Pas nadat je een keer helemaal onderaan op "Set" hebt gedrukt werkt 't goed. Misschien moet je in jouw geval nu ook even die "0P" Dialling Rule inaktief maken en weer aktief maken, en dan onderaan de pagina op "Set" klikken.

Het voordeel van het weglaten van het "*" in het geheugen is dat naam-nummer-matching werkt op het toestel bij binnenkomende gesprekken. Met sterretje aan het eind werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:28:
[...]
Je mag me ook bedanken als het niet werkt :P Ik had er wel tijd aan besteed....
Nounou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje145
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2007
Mijn provider is speedlinq en heb een Voip account via Speedlinq bij sip.ritstele.com

Weet iemand of dit gaat werken in combinatie met de Siemens S450 IP?

Ik zie in de keuzelijst van providers in het toestel geen Ritstele staan.
Ik kan het zelf niet uitproberen omdat ik overweeg het toestel aan te schaffen
maar het antwoord op mijn vraag doorslaggevend zal zijn.

Dus iemand ervaring met deze combinatie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Je kan gewoon handmatig de SIP instellingen in de S450IP zetten. Ritstele is trouwens jaren geleden overgenomen door BBNed. Staat BBNed ook niet in de lijst van providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje145
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2007
BBned staat niet in de lijst met providers in de S450IP
Maar ik selecteer wel 'andere providers' en ga daar mee testen als ik heb toestel
binnen hebt.

Wel heb ik gemerkt dat als je de website van Ritstele.com probeer te bereiken ik wordt
doorgezet naar de website van Plimo.

En dat terwijl ik een contract heb met Speedlinq wat weer via BBned wordt binnengebracht.
Ik snap er bijna niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Plimo is ook onderdeel van BBNed. Speedlinq is alleen een papieren ISP. Alles is uitbesteed, tot en met de administratie en helpdesk aan toe. Ze kopen gewoon alles in en voegen het samen tot een "product". In jouw geval wordt de VOIP dienst verzorgt door BBNed. Ook je telefoonnummer is vast geregistreerd door BBNed. Kijk zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
weet iemand waar je in kan stellen dat als je het toestel niet opneemt bij een inkomend gesprek dat er een bericht op je voicemail kan ingesprokken worden (nummer waarop gebeld word is van budgetphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
fredgroes schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:02:
weet iemand waar je in kan stellen dat als je het toestel niet opneemt bij een inkomend gesprek dat er een bericht op je voicemail kan ingesprokken worden (nummer waarop gebeld word is van budgetphone)
Je kunt laten doorschakelen naar een ander nummer, waarop voicemail zit.
Vaak is voicemail een dienst van de aanbieder voor bijv. het vaste net.
Het is geen instelling in de S450 IP iig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
De C455IP heeft wel een ingebouwde voicemail (en is verder identiek aan de S450IP voor zover mij bekend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:45:
De C455IP heeft wel een ingebouwde voicemail (en is verder identiek aan de S450IP voor zover mij bekend is).
Lijkt eerder op de C450 ;) Maar ik denk niet dat Siemens schokkende verschillen aanbrengt tussen de basisstations van de S450 IP en C450 IP, dus eigenlijk alleen de handset die anders is. Als je een ingebouwd antwoord apparaat wilt en IP en Siemens wilt dan zou ik nu voor de S675 IP gaan, de extra info-diensten lijken mij wel funny ;)
Een antwoord-apparaat is trouwens iets anders dan voicemail heh, voicemail is service van je aanbieder, bijv. KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Loekie op 27-10-2007 21:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
kevertje145 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:15:
Mijn provider is speedlinq en heb een Voip account via Speedlinq bij sip.ritstele.com

Weet iemand of dit gaat werken in combinatie met de Siemens S450 IP?

Ik zie in de keuzelijst van providers in het toestel geen Ritstele staan.
Ik kan het zelf niet uitproberen omdat ik overweeg het toestel aan te schaffen
maar het antwoord op mijn vraag doorslaggevend zal zijn.

Dus iemand ervaring met deze combinatie??
Ja, die combinatie heb ik ook. Werkt prima. Ik heb er zelfs een losse voordeel bundel (A265 met 4 handsets) bij gekocht dia allemaal via de S450IP werken.

Je hebt de keuze: óf je stelt je SIP gegevens van Speedlinq in in de S450IP, óf je prikt hem in de analoge poort (als je die hebt) van je modem en laat je modem VoIP regelen. Werkt allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 21:10:
[...C455IP...]Lijkt eerder op de C450 ;)
Gek genoeg is dat niet zo... los van de handsets lijkt de C455IP qua features veel meer op de S450IP dan de C450IP. De mogelijkheid tot instellen van meerdere SIP-providers (en tegenwoordig ook dialling rules) zit bijvoorbeeld niet in de C450IP, alleen in de C455IP, S450IP, en S675IP.

Volgens mij hebben die laatste drie inderdaad ook vrijwel identieke firmware: als je zo'n nieuwe S67-handset aanmeldt op een C455IP of S450IP heb je die nieuwe info-diensten ook en heb je bijvoorbeeld inderdaad ook het (voor Siemens) nieuwe G722.

Christian

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met e-mail lezen op de s450 IP. Ik krijg namelijk steeds de melding Curently not posible! Ik heb twee verschillende pop3 accounts getest (xs4all).

SV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Ik had een vraag over de C455 IP en TELEFOONBOEK-BESTAND. Maar misschien dat jullie er ook antwoord op weten

Siemens C455 IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

Gek genoeg is dat niet zo... los van de handsets lijkt de C455IP qua features veel meer op de S450IP dan de C450IP. De mogelijkheid tot instellen van meerdere SIP-providers (en tegenwoordig ook dialling rules) zit bijvoorbeeld niet in de C450IP, alleen in de C455IP, S450IP, en S675IP.

Volgens mij hebben die laatste drie inderdaad ook vrijwel identieke firmware: als je zo'n nieuwe S67-handset aanmeldt op een C455IP of S450IP heb je die nieuwe info-diensten ook en heb je bijvoorbeeld inderdaad ook het (voor Siemens) nieuwe G722.

Christian
In de 2e zin stond mijn 'onder voorbehoud' ;)
Siemens gaat echt niet verschillende basisstations helemaal verschillend opbouwen om verschillende markten te bedienen, die zullen alleen in firmware lichtelijk verschillen. That said: Ik denk dat de basisstations van de c450(IP) en s450(IP) meer op elkaar lijken dan de basistations van de c455(IP) en s675(IP), die dan wel meer op elkaar zullen lijken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Dat niemand hier problemen meld met de nieuwste firmware.

Een paar weken geleden melde ik al dat na een FW update er niets meer gebeurd. Basisstation was te pingen, maar niet bereikbaar op web interface.
De handset wou niet meer pairen.

Na een telefoontje met de helpdesk moest ik hem maar opsturen. (was een vlot gesprek, geen kneus) Opgestuurd naarde pakketshop, ruim 2 weken later kreeg ik een nieuw bassistation terug.

Aansluiten, webinterface instellen prima. Handset pairen was een no go. Dus ik duik de webinterface in. Klik op de knop update firmware. (die automagische functie) POEF weer hetzelfde probleem.

Geen webinterface, niet pairen. Wel pingen.

Na het aansluiten gaat het lampje als een gek flikkeren gedurende 1 minuut op het bassisstation. Dan brand hij stabiel en gebeurd er niets meer. Na reset of reboot altijd hetzelfde beeld.

Wederom gebeld. Nu kreeg ik wel een kneus aan de lijn :( Maar goed na bijna 20 minuten toch een conclusie hij is stuk. Dit keer maakte ze een melding aan bij de 2e lijn. Deze man belde de volgende dag op. Ja hij is stuk. Stuur maar op, maar nu naar de helpdesk zelf.

Daar ligt hij nu sinds een paar dagen. Ik wacht af wat er gebeurt als ik straks weer op update firmware druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
siepeltjuh schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:50:
Dat niemand hier problemen meld met de nieuwste firmware.
Idd wel opvallend dat je twee keer last van heb, bij mij gaan de updates perfect, geen enkel probleem. Juist doordat er geen andere over posten denk ik dat de meeste mensen er geen problemen mee hebben.

Wellicht hebben ze je het zelfde toestel weer toegestuurd (na 'reparatie') waardoor het weer fout gaat? Is natuurlijk maar speculatie, maar aangezien je er twee keer achter elkaar last van heb... :?

hoop i.e.g. voor je dat de problemen z.s.m. opgelost worden

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilles de Geus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:05
Ondergetekende heeft ook nooit last gehad van dode updates...

Eigenlijk werkt dat allemaal perfect :Y)

Heeft er iemand eigenlijk al eens echt getest welke coderingen de minste echo geven?
Ik moet nog steeds een keertje testen met enkel 711 i.c.m. VoipCheap... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
De laatste update ging niet direct soepel, nadat de handset een uur geen verbinding hadden heb ik het basisstation een reset gegeven. Hierna stond de nieuwe firmware erop, en krijg 'media type not supported' op m'n asterisk. Inkomend via Asterisk werkt ook niet direct soepel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een speedlinq abo (all in 20000) in combinatie met de S450IP, heb alle SIP gegevens van SL overgenomen in de configuratie van de S450IP. Mijn modem is op dit moment een speedtouch 546i. Aansluiten van mijn speedtouch 780 levert nog DSL problemen op, lukt nog niet. Internet draait probleemloos.

Voor wat betreft de S450IP:
Aanmelden van SL als andere provider geen probleem, heb daarnaast ook voipbuster om te proberen aangemeld. Bellen lukt ook, maar....

Probleem is wel dat tijdens het bellen steeds de verbinding wegvalt. Ik kan dus gebeld worden en bellen, maar na ca 2 minuten is de verbinding weg :? .

Heeft iemand een idee of tip hoe ik dit op kan lossen? Op deze manier is het voip bellen geen doen.

Meedenkers gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:34:
ik heb ook een speedlinq abo (all in 20000) in combinatie met de S450IP, heb alle SIP gegevens van SL overgenomen in de configuratie van de S450IP. Mijn modem is op dit moment een speedtouch 546i. Aansluiten van mijn speedtouch 780 levert nog DSL problemen op, lukt nog niet. Internet draait probleemloos.

Voor wat betreft de S450IP:
Aanmelden van SL als andere provider geen probleem, heb daarnaast ook voipbuster om te proberen aangemeld. Bellen lukt ook, maar....

Probleem is wel dat tijdens het bellen steeds de verbinding wegvalt. Ik kan dus gebeld worden en bellen, maar na ca 2 minuten is de verbinding weg :? .

Heeft iemand een idee of tip hoe ik dit op kan lossen? Op deze manier is het voip bellen geen doen.

Meedenkers gevraagd!
Wat bedoel je precies met "verbinding valt weg"?

• Verbinding valt echt weg, dus je hoort het gesprek afgebroken toontje: "Tuut Tuut Tuut Tuut"
• Geluid valt helemaal weg, maar op je display zie je dat de 'verbinding' er nog steeds is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
trolleystad schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 10:39:
[...]
• Verbinding valt echt weg, dus je hoort het gesprek afgebroken toontje: "Tuut Tuut Tuut Tuut"
Ik denk niet dat als je VOIP gesprek wegvalt je "Tuut Tuut Tuut Tuut" hoort. Dit geluid wordt namelijk gemaakt door de S450IP zelf als die via SIP door krijgt dat de andere kant in gesprek is. Net zoals de "kiestoon" die je hoort ook door de S450IP zelf wordt gegenereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:03:
[...]

Ik denk niet dat als je VOIP gesprek wegvalt je "Tuut Tuut Tuut Tuut" hoort. Dit geluid wordt namelijk gemaakt door de S450IP zelf als die via SIP door krijgt dat de andere kant in gesprek is. Net zoals de "kiestoon" die je hoort ook door de S450IP zelf wordt gegenereerd.
No offense hoor, maar hij geeft duidelijk aan dat het tijdens het gesprek gebeurt, bij mij geeft de handset aan wat er gebeurt als de verbinding wegvalt.
Als het een voip-probleem is, dan zou je een voip-error moeten zien.
Is het de verbinding tussen handset en basis, dan knippert je signaal-icoon.
Als je alleen de verbinding verbroken toon hoort dan is het waarschijnlijk de andere kant die oplegt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:10
Misschien moet ie eerst beltegoed storten bij VB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
AtRi schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:18:
Misschien moet ie eerst beltegoed storten bij VB. ;)
Als hij via speedlinq belt? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:10
Loekie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:28:
[...]

Als hij via speedlinq belt? ;)
Tis mij niet helemaal duidelijk wanneer de verbinding wegvalt/verbroken wordt. Als de speedlink verbinding ook elke keer verbreekt dan is er inderdaad iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeten te vermelden dat ik een inkomende ISDN lijn heb. Nadat ik na wat speurwerk op google in de webconfiguratie de Annex B voor G729 activeren heb aangevinkt, heb ik later vandaag geen wegvallende lijn meer gehad in gesprekken tot 20 minuten :) . Ik hoop dat dat geen toeval is en dit ook stabiel blijft. Bellen ging trouwens enkel via Speedlinq bellen, inkomend en uitgaand, allemaal VOIP.

De meldingen tot nog toe waren dat ofwel een error op mijn handset verscheen (compleet met error nummer), even wegvallende gesprekken, tot compleet wegvallende DSL. De verbinding van SL is misschien ook niet altijd even stabiel.

Nu heb ik gewoon dus alle codecs openstaan in de webconfiguratie, wel in vaste volgorde, 711 a law, G711 µ law, G726, G729 en de annex B aangevinkt voor ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.729 Annex B en ADSL Annex B zijn twee totaal los van elkaar staande dingen!

G.729 Annex B is een vernieuwde versie van de G.729-standaard, en ADSL Annex B is ADSL voor over de ISDN-lijn. Deze instelling zal dus niets te maken hebben met je ADSL-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Ow? Ik dacht ook dat dat met ISDN te maken had; wat een verwarrende naam dan! Nuttige info, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik liep zojuist tegen een probleem aan met de C455IP achter een Speedtouch 546v6. Deze heeft (om een of andere vage reden) een "sip helper" waardoor de SIP poort in de registratie tijdens de NAT wordt veranderd. Hierdoor werkr de port forwarding voor poort 5060 niet goed, en komen er dus geen gesprekken binnen. De oplossing was (met wat hulp van Budgetphone) gelukkig simpel:

code:
1
2
connection unbind application = SIP port = 5060
saveall

Zie ook http://www.xs4all.nl/helpdesk/voip/siemensc450/unbind.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Aangezien ik nogal wat problemen ondervond met de S450 IP en zijn firmware, waarvan eerder in dit topic uitgebreid verslag gedaan. (Siemens Helpdesk praat me er niet van)

Nu zit ik met de vraag, wat is de huidige firmware. Ik lees dat 02081 de recentste is, maar ik zit in mijn webinterface staan:

Firmware-versie: 020390000000 / 038.00
EEPROM-versie: 79

Gezien de andere nummers hier in het topic lijkt me dat niet de meest recente. Weet iemand wat de meest recente firmware versie is, zoals dat in de interface wordt weergegeven?

* Problemen waren tot meerdere keren hetzelfde, na automatische update geen webinterface of pair meer. Nog wel een ping van de S450, maar dat was ook alles.

EDIT:
Ben erachter, ik heb dus versie 02039 (eerste 5 karakters van versie) de nieuwste is 02081. Zal ik proberen een automatische update te doen :) Het zou een nieuw basisstation moeten zijn, dus zou geen probleem moeten vormen. Nog iemand tips of dingen die ik absoluut moet laten bij deze firmware update?

Omdat ik zo ongeduldig was heb ik maar met 2 ogen dicht op de update firmware knop gedrukt, hij is nu al 17 minuten bezig. Lijkt me niet normaal toch? Voorlopig kom ik nog nergens aan, maar inloggen op de webinterface geeft de melding dat de firmware update bezig is en ik moet wachten. SPANNEND!

[ Voor 30% gewijzigd door siepeltjuh op 17-11-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
siepeltjuh schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:06:
Aangezien ik nogal wat problemen ondervond met de S450 IP en zijn firmware, waarvan eerder in dit topic uitgebreid verslag gedaan. (Siemens Helpdesk praat me er niet van)

Nu zit ik met de vraag, wat is de huidige firmware. Ik lees dat 02081 de recentste is, maar ik zit in mijn webinterface staan:

Firmware-versie: 020390000000 / 038.00
EEPROM-versie: 79

Gezien de andere nummers hier in het topic lijkt me dat niet de meest recente. Weet iemand wat de meest recente firmware versie is, zoals dat in de interface wordt weergegeven?

* Problemen waren tot meerdere keren hetzelfde, na automatische update geen webinterface of pair meer. Nog wel een ping van de S450, maar dat was ook alles.

EDIT:
Ben erachter, ik heb dus versie 02039 (eerste 5 karakters van versie) de nieuwste is 02081. Zal ik proberen een automatische update te doen :) Het zou een nieuw basisstation moeten zijn, dus zou geen probleem moeten vormen. Nog iemand tips of dingen die ik absoluut moet laten bij deze firmware update?
Ding gewoon met rust laten na de update, hier ging ie niet super soepel ;)
Ik heb hem hier na een uur uitgezet en daarna gereset, iemand anders heeft met een reset direct na/tijdens de upgrade een basis naar de galemiezen geholpen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
De mijne is dus al 2 keer op eenzelfde manier naar de shit geholpen. Het lijkt nu wel anders te gaan, de vorige keren werd namelijk de webinterface neit meer getoond, nu krijg ik die wel te zien, het duurt ook veel langer. Ik wacht met spanning af :)

Na 1uur en 20 minuten wacht ik nog steeds af, webinterface zegt wacht tot FW update klaar is. Zal ik hem maar gaan rebooten?

[ Voor 20% gewijzigd door siepeltjuh op 17-11-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
Top dit topic!

Ik wil een IP telefoon aanschaffen, maak gebruik van VOIPCheap. Nu heb ik in één van de online manuals (PDF) van de C455 IP gezien dat er een menu optie is om anonieme bellers te weren. Aangezien ik een paar keer per week wordt gebeld door zo'n callcenter om wat te verkopen ben ik die anoniempjes helemaal zat! Een andere handleiding (uitgebreider) van hetzelfde apparaat rept weer niet over deze functie.

Het zou menu 6.2.6.6 "Anonieme oproep weigeren" moeten zijn. Kan iemand van jullie bevestigen dat deze optie er daadwerkelijk in zit en of dit goed werkt?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
siepeltjuh schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 15:31:
De mijne is dus al 2 keer op eenzelfde manier naar de shit geholpen. Het lijkt nu wel anders te gaan, de vorige keren werd namelijk de webinterface neit meer getoond, nu krijg ik die wel te zien, het duurt ook veel langer. Ik wacht met spanning af :)

Na 1uur en 20 minuten wacht ik nog steeds af, webinterface zegt wacht tot FW update klaar is. Zal ik hem maar gaan rebooten?
En hoe ging het?
Dusseh, jij was het ;) Een powercycle zou voldoende moeten zijn. Geen idee waarom het zo lang duurt though...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Nou de powercycle (na 3uur en 20 minuten) heeft weer het oude vertrouwde beeld opgeleverd. basis gaat aan, na 10 secs gaat ie knipperen als een idioot. Pairen is niet mogelijk. Webinterface niet te benaderen. Wel te pingen.

De Helpdesk zegt dat het aan mijn router ligt, maar daar geloof ik niet in. Ik heb nooit verbindingsproblemen, nergens staan er poorten vermeld die open moeten staan voor NAT.
Mijn router is een Linksys WRT54G. Een heel erg veel verkocht model, die ook bij veel gebruikers uit dit topic wordt gebruikt die wel de nieuwste firmware kunnen installeren.
Blijkbaar ben ik ook niet de enige met het probleem omdat er hierboven ook al een stuk of 2 meldingen gemaakt zijn van 1 die zelfde symptomen als mijn toestel gaf, en 1 die het na een uur nog niet deed, maar na een reset wel herstelt was.

Na opnieuw telefonisch contact en wederom wachten voor jan ** en zelf weer erachteraan bellen moet ik hem nog een keer opsturen. De vorige keer was belooft dat de nieuwste firmware er op gezet zou worden, maar dat was niet zo. Dit keer wederom afgesproken dat ik 1 terug krijg met de nieuwste firmware.

De helpdesk medewerker wist me ook te vertellen dat er op korte termijn nog een firmware update uit komt, 91 of 93 had hij het over, maar goed natuurlijk niet naar de changes gevraagd, omdat ik pissed ben dat hij nu alweer stuk is en ze daar echt niet hun afspraken na kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:04
siepeltjuh schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:07:Na opnieuw telefonisch contact en wederom wachten voor jan ** en zelf weer erachteraan bellen moet ik hem nog een keer opsturen. De vorige keer was belooft dat de nieuwste firmware er op gezet zou worden, maar dat was niet zo. Dit keer wederom afgesproken dat ik 1 terug krijg met de nieuwste firmware.

De helpdesk medewerker wist me ook te vertellen dat er op korte termijn nog een firmware update uit komt, 91 of 93 had hij het over, maar goed natuurlijk niet naar de changes gevraagd, omdat ik pissed ben dat hij nu alweer stuk is en ze daar echt niet hun afspraken na kunnen komen.
Raar dat je zoveel problemen hebt... Kan toeval zijn. Hier werkt een update steeds super. Dit is de laatste fw volgens mijn 450:

Firmware-versie: 020810000000 / 041.00
EEPROM-versie: 103

Ik beheer ook een Duits model, ergens ver weg ;) die geeft dit:

Firmware-Version: 020810000000 / 038.00
EEPROM Version: 103

Sinds de laatste fw update is het apparaat nog leuker geworden dan het al was, wordt hier behoorlijk intensief gebruikt (3 handsets). En met veel genoegen, kan ik wel zeggen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Wat is er zoal verandert in de laatste firmware? Mijn C455IP werkt super, dus ik wil niet perse upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
RichieB schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:12:
Wat is er zoal verandert in de laatste firmware? Mijn C455IP werkt super, dus ik wil niet perse upgraden.
Zou je voor mij eens kunnen kijken of je een menu optie 6.2.6.6 "anonieme oproepen weigeren" in je C455IP hebt? Ik heb de helpdesk gemailed maar die ontkennen. Ik heb echter een handleiding waarin dit staat.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik gebruik mijn gigaset met veel plezier. Nu @home eindelijk mijn voicemail probleem heeft opgelost (werkte niet) kan ik nu ook de voicemail gebruiken. Ik loop echter tegen het volgende probleem aan. Inspreken van de voicemail werkt, afluisteren werkt eveneens. Echter: mijn gigaset geeft niet aan dat er een voicemail bericht is ingesproken (berichten --> voicemail -->) terwijl deze wel is ingesproken.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Weet iemand of met dit basisstation het volgende kan.
Alle calls worden standaard naar mijn asterisk SIP server gerouteerd. Deze kijken of de call via VOIP of PSTN moet worden gerouteerd. De PSTN call moet dan worden teruggestuurd naar de Siemens doos die het dan weer naar buiten stuurt voor me. In de handleiding kan ik het nergtens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
TrailBlazer schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:18:
Weet iemand of met dit basisstation het volgende kan.
Alle calls worden standaard naar mijn asterisk SIP server gerouteerd. Deze kijken of de call via VOIP of PSTN moet worden gerouteerd. De PSTN call moet dan worden teruggestuurd naar de Siemens doos die het dan weer naar buiten stuurt voor me. In de handleiding kan ik het nergtens vinden.
Doorschakelen zou het dichtst in de buurt komen bij wat jij wil, echter, dat lijkt alleen voor voip-lijnen te kunnen :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat kan je allemaal met het dialplan doen. Ik kan nergens een goede beschrijvng daarvan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
TrailBlazer schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:19:
wat kan je allemaal met het dialplan doen. Ik kan nergens een goede beschrijvng daarvan vinden.
De eerste regel is wel om via voip een landelijk danwel lokaal voorvoegsel mee te geven. Ik gebruik asterisk naast een voipbuster kloon en kan de *codes en bepaalde nummers die via asterisk gedraaid worden op die manier verdelen.
Als je dus van meerdere voip-aanbieders gebruik maakt, kun je dus voor elk type call(mobiel, vast en internationaal) een andere aanbieder gebruiken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik wil graag de asterisk de beslissing laten nemen en dan eventueel terugsturen naar de Siemens. De Siemens moet dan enkel de vertaalslag regelen VOIP/PSTN
Dus als volgt
Ik bel met IP phone. Siemens Dect zet een call op naar de loakle Asterisk Sip server. Asterisk ziet. Hee dit kan het beste lokaal via PSTN naar buiten terug naar de Siemens. Asterisk kan pirma een extra code ervoor zetten voor de Siemens.

[ Voor 8% gewijzigd door TrailBlazer op 25-11-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Hoe wil je met asterisk via de Siemens centrale een PSTN call maken? Is de asterisk een DECT client ofzo? Bij mijn weten is de Siemens VOIP centrale alleen een SIP client die calls opzet en ontvangt. En geen SIP server die calls voor SIP clients (asterisk) routeert naar PSTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Geen idee of dat kan daarom vroeg ik dat dus. Anders moet ik een linksys SPA 3102 er apart bijkopen en dat is ook zo zonde dacht ik.

De vraag is dus kan ik die Siemens gebruiken als SIP/PSTN gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
TrailBlazer schreef op zondag 25 november 2007 @ 18:40:
Ik wil graag de asterisk de beslissing laten nemen en dan eventueel terugsturen naar de Siemens. De Siemens moet dan enkel de vertaalslag regelen VOIP/PSTN
Dus als volgt
Ik bel met IP phone. Siemens Dect zet een call op naar de loakle Asterisk Sip server. Asterisk ziet. Hee dit kan het beste lokaal via PSTN naar buiten terug naar de Siemens. Asterisk kan pirma een extra code ervoor zetten voor de Siemens.
Je belt dus met IP-foon naar IP-account dat geregged is op de S450?
Dat kan, dan kun je die laten 'doorschakelen' naar bijv account 101 van asterisk.
Asterisk ziet dan, inkomend op 101 vanaf S450 > moet naar PSTN, dus voip-call naar PSTN, PSTN gaat over.
Het kan allemaal wel, maar waarom je het zou willen? ;)
Enige reden die ik kan bedenken is om andere telefoons over te laten gaan en geen kosten te maken voor een 2e voip-out?

specs

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste