Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:15
Klein schopje.... wie zou dit even voor mij kunnen bekijken?
asing schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:32:
[...]

Zou je voor mij eens kunnen kijken of je een menu optie 6.2.6.6 "anonieme oproepen weigeren" in je C455IP hebt? Ik heb de helpdesk gemailed maar die ontkennen. Ik heb echter een handleiding waarin dit staat.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Loekie schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:32:
[...]

Je belt dus met IP-foon naar IP-account dat geregged is op de S450?
Dat kan, dan kun je die laten 'doorschakelen' naar bijv account 101 van asterisk.
Asterisk ziet dan, inkomend op 101 vanaf S450 > moet naar PSTN, dus voip-call naar PSTN, PSTN gaat over.
Het kan allemaal wel, maar waarom je het zou willen? ;)
Enige reden die ik kan bedenken is om andere telefoons over te laten gaan en geen kosten te maken voor een 2e voip-out?
ik wil alle routing decissions laten nemen door asterisk. Dus de Siemens stuurt default alles door naar asterisk. Ziet asterisk hee dit is goedkoper via PSTN. dan terug naar de Siemens die hem dan doorzet naar PSTN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33
asing schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:32:
[...]
Zou je voor mij eens kunnen kijken of je een menu optie 6.2.6.6 "anonieme oproepen weigeren" in je C455IP hebt? Ik heb de helpdesk gemailed maar die ontkennen. Ik heb echter een handleiding waarin dit staat.
Ik heb het even geprobeerd, en ik krijg op de C455IP "Oproepen doorschakelen".

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:36
Bij het inlezen van het telefoonboek, krijg ik opeens de hele boel binnen als VCARD...
Aangezien ik sinds de laatste fw update dit niet meer bekeken heb, weet ik niet of dit nu daardoor komt of doordat ik Vista heb geïnstalleerd. Die knoopt aan bestandstypes meteen allerlei apps :/

Iemand die het boekje ook eens kan inlezen en bekijken met bv. Notepad?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108444

@Trailblazer:
Ziet asterisk hee dit is goedkoper via PSTN. dan terug naar de Siemens die hem dan doorzet naar PSTN.
Dat gaat helaas niet werken. De FXO-poort van een Siemens is niet een FXO-poort zoals je die op bijvoorbeeld SPA3000/3102 hebt: hij dient er alleen maar voor om via de DECT-telefoon analoog te kunnen bellen, je kunt 'm niet als SIP/POTS-gateway gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:15
RichieB schreef op maandag 26 november 2007 @ 14:09:
[...]

Ik heb het even geprobeerd, en ik krijg op de C455IP "Oproepen doorschakelen".
Oke dank je!

(werd vanmiddag alweer gebeld door een gehandicaptenstichting die iets wilde.... Ik betaal al genoeg zorgkosten!)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:36

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Anoniem: 108444 schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:39:
@Trailblazer:

[...]

Dat gaat helaas niet werken. De FXO-poort van een Siemens is niet een FXO-poort zoals je die op bijvoorbeeld SPA3000/3102 hebt: hij dient er alleen maar voor om via de DECT-telefoon analoog te kunnen bellen, je kunt 'm niet als SIP/POTS-gateway gebruiken.
ok thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220983

Joepla schreef op maandag 26 november 2007 @ 15:20:
Bij het inlezen van het telefoonboek, krijg ik opeens de hele boel binnen als VCARD...
Aangezien ik sinds de laatste fw update dit niet meer bekeken heb, weet ik niet of dit nu daardoor komt of doordat ik Vista heb geïnstalleerd. Die knoopt aan bestandstypes meteen allerlei apps :/

Iemand die het boekje ook eens kan inlezen en bekijken met bv. Notepad?
Hallo Joepla,
Ik heb precies de zelfde ervaring. Ik was juist zo vertrouwd met de "kladblok-methode".
Het moet door een firmware-update zijn gekomen, want ik heb mijn besturingssysteem niet ge-upgrade en werk nog met XP. Als je het vcf-bestand opent word je gedwongen om alles in het windows adresboek te stoppen denk ik, maar dat wil ik niet. De procedure kan alleen worden gestopt via ctrl-alt-del > taak beëindigen.
Coverteren naar tsv....lukt mij niet; dan is het nog de vraag of je een tsv-bestand nog door je handset wordt geaccepteerd.
Zou het mogelijk zijn een tweede windows adresboek te creëren? Ik heb over de honderd telefoonnummers in de handset en die wil ik erg graag gescheiden houden van mijn windows adresboek, dat ik hoofdzakelijk gebruik voor registratie van e-mailadressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 220983 schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:22:
[...]
Coverteren naar tsv....lukt mij niet; dan is het nog de vraag of je een tsv-bestand nog door je handset wordt geaccepteerd.
Ja, een tsv bestand naar een handset sturen werkt nog met de laatste firmware. Dus gewoon je nummers in een tekst bestandje bijhouden en zo updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216231

Ik was vanmiddag bij een bekende elektronica-zaak met z'n roots in het oosten. Mijn oog viel op een toestel wat ik nog niet eerder had gezien: een S475 IP. Ik begreep dat dit toestel in ieder geval een antwoordapparaat heeft, itt de S450 IP. Weet iemand of er verder nog andere verschillen zijn met de S450 IP ? Ik heb even op internet gekeken, maar ik zie niet direct veel verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 22:15
Anoniem: 216231 schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:59:
Ik was vanmiddag bij een bekende elektronica-zaak met z'n roots in het oosten. Mijn oog viel op een toestel wat ik nog niet eerder had gezien: een S475 IP. Ik begreep dat dit toestel in ieder geval een antwoordapparaat heeft, itt de S450 IP. Weet iemand of er verder nog andere verschillen zijn met de S450 IP ? Ik heb even op internet gekeken, maar ik zie niet direct veel verschillen.
Is het niet de 675 IP? ;)
Dat is de S450 IP met antwoordapparaat en high-def codec.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Die high-def codec zie ik ook in mijn C455IP staan. Ik heb hem nog niet kunnen testen omdat ik niemand ken die deze codec ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:57:
Die high-def codec zie ik ook in mijn C455IP staan. Ik heb hem nog niet kunnen testen omdat ik niemand ken die deze codec ook ondersteunt.
Mijn basisstation ondersteunt deze ook, alleen mijn handset niet. Je hebt ook de handset nodig die bij de s675 IP zit en dan idd aan beide zijden zoals ik het begreep.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Daar zit wel wat in eigenlijk, omdat het geluid natuurlijk ook met een betere kwaliteit moet worden opgenomen en afgespeeld. Ik begreep van iemand uit de telecom industrie dat de verhoogde kwaliteit die ook met ISDN mogelijk is nooit veel gebruikt is omdat het te goed was. Je hoorde te veel details, zoals het ritselen van je kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RichieB schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:57:
[...]

Ja, een tsv bestand naar een handset sturen werkt nog met de laatste firmware. Dus gewoon je nummers in een tekst bestandje bijhouden en zo updaten.
Dat is goed om te weten. Er is echter nog een manier zonder "tsv". Download het telefoonboekbestand van de handset naar je pc. Open het Vcard-bestand met Kladblok. Breng wijzigingen aan. Sla het weer op met de Vcard-extentie ".vcf". Upload het naar de handset.
Ik heb wel gemerkt dat de VIP-markeringen niet worden meegenomen bij het uploaden terwijl deze wel in het .vcf-bestand aanwezig zijn maar daar valt mee te leven; een kwestie van een keer opnieuw configureren op de handset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stargoose
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 20:42
Heeft iemand het antwoord op hetvolgende...
kan ik met meerdere handsets aangeven dat bv hs 1 moet bellen via sip1 en hs 2 via sip3 maar 06 weer via sip2 of zoiets dergelijks? dat zou ook errug geweldig zijn...

Groeten, Toekomstig s450ip gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@stargoose: ja dat is allemaal mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Nou daar zijn we weer :)

Inmiddels een aantal keren weercontact gehad met de HelpDesk van Siemens. Zoals ik eerder al zei zou het aan mijn router liggen, nou mooi niet dus.

Vandaag wou ik het bassisstation opnieuw opsturen naar Siemens ter reparatie. Maar ik heb toch nog even een harde reset uitgevoerd, je kan het immer snooit weten. Het apparaatje heeft 3 dagen van het stroom af gelegen.

En ja hoor hij doet het weer _/-\o_ inlclusief nieuwe firmware. Zoals hier in het topic al duidelijk wordt geeft het upgraden naar 2081 vaker problemen.

Doet het ding niets meer, wacht een uur. zet hem daarna een uurtje uit, en geef hem een harde reset, dat heeft nu iig bij mij gewerkt.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244068

heb net de siemens S675 ip gekocht en tracht hem aan de praat te krijgen

heb via budgetphone een pre paid telefoon nummer geregeld omdat ik het zo had begrepen dat je dit nummer nodig hebt om gebeld te worden

basisstation werkt (blauw lichtje brandt) krijg een IP adres en vervolgens met de install wizzard budgetphone gekozen, tel. nr onder auth. nummer en password ingevuld die ik per mail van budgetphone had gekregen, waarna INT 1 verschijnt op het display, so far so good:

het vreemde is dat ik op het budgetphone nummer wel gebeld kan worden maar het me niet lukt om te bellen

ik vraag me nu af of ik iets volledig over het hoofd zie, en zo ja wat?

iemand dezelfde of een vergelijkbare ervaring die me kan uitleggen hoe dit varkentje te wassen?

thx/grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Heb je budgetphone wel geselecteerd als uitgaand account voor "INT 1"? Heb je wel beltegoed gestort bij budgetphone? Wat hoor je als je een nummer probeert te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RichieB schreef op woensdag 05 december 2007 @ 23:09:
Heb je budgetphone wel geselecteerd als uitgaand account voor "INT 1"? Heb je wel beltegoed gestort bij budgetphone? Wat hoor je als je een nummer probeert te bellen?
allemaal goede vragen, vooraleer ik ze beantwoord nog even wat aanvullende info

ik doe de installatie via de telefoon zelf, niet via de webbrowser via een PC, omdat ik eenvoudigweg de PC niet op de modem kan aansluiten: 1 van de kabels die siemens meeleverde werkt niet en ik moet dus mijn PC kabel gebruiken tss het basisstation en de router (die dan ook maar 1 poort heeft waar ik dat soort kabel op kan aansluiten, ik moet dringend op zoek naar mijn oude wireless modem die heeft dan ook 4 poorten)

de antwoorden:
1. bij budgetphone heb ik 10 EUR prepaid budget gekocht en daarvan bevestiging gekregen
2. op het display van de telefoon denk ik niet dat ik ergens een keuze kon maken of budget phone een uitgaande account is of niet....
3. wat hoor ik als ik bel: een hele tijd niets en vervolgens een in gesprek signaal van enkele seconden en dan stopt het volledig

wat ik niet snap in zijn algemeenheid is -wat ik al enkele malen heb gelezen- dat mensen budgetphone kiezen om een nummer te hebben om gebeld te worden en vervolgens voipbuster of een andere kiezen om anderen te bellen...kan je me de logica daar achter uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 09:09
Anoniem: 244068 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:53:
[...]

wat ik niet snap in zijn algemeenheid is -wat ik al enkele malen heb gelezen- dat mensen budgetphone kiezen om een nummer te hebben om gebeld te worden en vervolgens voipbuster of een andere kiezen om anderen te bellen...kan je me de logica daar achter uitleggen?
voipbuster heeft freedays naar alle vaste net nummers in nederland en budgetphone niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Anoniem: 244068 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 14:53:
[...]
ik doe de installatie via de telefoon zelf, niet via de webbrowser via een PC
[...]
1. bij budgetphone heb ik 10 EUR prepaid budget gekocht en daarvan bevestiging gekregen
2. op het display van de telefoon denk ik niet dat ik ergens een keuze kon maken of budget phone een uitgaande account is of niet....
3. wat hoor ik als ik bel: een hele tijd niets en vervolgens een in gesprek signaal van enkele seconden en dan stopt het volledig
Alhoewel de instellingen via de telefoon te doen zijn, kan je dit niet serieus zien als alternatief voor de webinterface. Gewoon even je thuisnetwerk op orde maken dus.
Bij budgetphone geeft 10 euro je alleen een prepaid nummer voor 1 jaar. Je zal daarnaast nog geld moeten storten als je via hen wilt bellen. Als je geen tegoed hebt bij Budgetphone zou je wel een melding daarvan moeten horen als je probeert te bellen.
Heb je ook een analoge lijn aangesloten? Zo nee, dan vermoed ik dat je Siemens centrale via analoog probeert uit te bellen, en dat hij na een tijdje de moed opgeeft en een ingesprektoon laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RichieB schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:45:
[...]

Alhoewel de instellingen via de telefoon te doen zijn, kan je dit niet serieus zien als alternatief voor de webinterface. Gewoon even je thuisnetwerk op orde maken dus.
Bij budgetphone geeft 10 euro je alleen een prepaid nummer voor 1 jaar. Je zal daarnaast nog geld moeten storten als je via hen wilt bellen. Als je geen tegoed hebt bij Budgetphone zou je wel een melding daarvan moeten horen als je probeert te bellen.
Heb je ook een analoge lijn aangesloten? Zo nee, dan vermoed ik dat je Siemens centrale via analoog probeert uit te bellen, en dat hij na een tijdje de moed opgeeft en een ingesprektoon laat horen.
RichieB schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:45:
[...]

heb de aanwijzingen opgevolgd en een voipbuster account geopend en 10 euro gestort; ondertss. nieuwe router aangeschaft en nu lukt webinterface opstarten wel; zo heb ik getracht zowel de budgetphone als de voipbuster te activeren, ik krijg als melding helaas nog steeds "aanmelding is mislukt" via de webinterface. het is trouwens dan de bedoeling dat ik uitbel via de voipbuster en budgetphone enkel gebruik om een lokaal nummer te hebben en telefoongesprekken te ontvangen

op de telefoon zelf krijg ik INT 1 maar kan ik nu zelfs niet meer gebeld worden, de voice mail springtdirect op. ik heb idd geen analoge lijn maar ook op de telefoon heb ik als instelling bellen via internet geselecteerd.

zou het kunnen dat ik een/meerdere poort(en) moet openzetten van de router voor de verschillende accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244537

Ik gebruik de Siemens S450 IP in combinatie met een linksys router.
Op deze router is een vaste pc aangesloten en de Siemens.
In het begin kreeg de vaste pc een IP-adres eindigend op 100 en de Siemens 103 (zoals in de handleiding wordt vermeld).
Sinds 2 weken zijn deze IP-adressen omgewisseld en krijgt de Siemens 100. Het vervelende is nu dat de Siemens om de 2 dagen de melding geeft " Sip-registratie mislukt" en ik iedere keer het modem van de stroom moet halen. Hierna heb ik weer 2 dagen verbinding.
Wat kan ik hieraan doen? Ik zie wel in de interface dat ik een vast IP-adres kan toewijzen maar dan moet ik dat ook in de router doen toch? Heb al rondgekeken maar kan niet terugvnden hoe dat moet.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

De Siemens een fixed IPadress geven (http://192.168.1.100 of 103 en dan pincode invullen -standaard pincode 0000); wanneer je wilt kun je dit ook op je PC doen, de Siemens zal dan hoogstwaarschijnlijk automatisch altijd het andere adres krijgen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• TeleMax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04-2024
Heeft iemand al ergens release notes kunnen vinden van de firmware 02097 die vanmorgen voor me klaarstond? Op de site van Siemens staat nog niets.

Een korte tour door de web-interface leert mij dat er weer wat leuke nieuwe features zijn bijgekomen:

- IP-telefonie (uitgebreidere dialing plans)
- IP-telefonie (network mailboxes)
- IP-telefonie (meer QOS mogelijkhededen)
- NTP ondersteuning (of was dat er al)

Er is vast meer, maar ik kan zoals gezegd de release notes niet vinden.

Max

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik heb de C450IP. Weet iemand hoe het kan dat het perfect werkt met uitgaande gesprekken via Voipbuster, maar als iemand ONS belt, zien we diegene wel met CallerID verschijnen, maar als je vervolgens opneemt, hoor je niets. Kan dat liggen aan een portforwarding instelling in mijn router (waarom komt de Caller ID dan wel door?), of iets met de STUN server oid?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

@Sandrioni: Caller-ID komt via een ander pad binnen (SIP op poort 5060) dan de RTP-data (je spraak, gaat via een ander poortje). Wat voor router of ADSL-modem heb je die telefoon aan hangen?

@Telemax: De releasenotes komen normaal hier te staan: http://gigaset.siemens.co...N_prodId%3A123868,00.html, maar die staan er bij Siemens meestal pas een paar weken nadat de firmware beschikbaar is gekomen. :( (S)NTP-support was er overigens sinds de vorige versie al.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 108444 op 13-12-2007 10:46 ]

• RichieB
Anoniem: 244068 schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:59:
zou het kunnen dat ik een/meerdere poort(en) moet openzetten van de router voor de verschillende accounts?
Ja, je moet UDP poort 5060 (voor SIP) en ook nog een poort voor RTP (audio) openzetten op je router. Dit staat toch gewoon in de handleiding?

• Loekie
Anoniem: 108444 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 10:40:
@Sandrioni: Caller-ID komt via een ander pad binnen (SIP op poort 5060) dan de RTP-data (je spraak, gaat via een ander poortje). Wat voor router of ADSL-modem heb je die telefoon aan hangen?

@Telemax: De releasenotes komen normaal hier te staan: http://gigaset.siemens.co...N_prodId%3A123868,00.html, maar die staan er bij Siemens meestal pas een paar weken nadat de firmware beschikbaar is gekomen. :( (S)NTP-support was er overigens sinds de vorige versie al.
Ik wacht het nog even af, hoewel die network-mailboxes wel interessant lijken in mijn situatie, iemand al getest icm asterisk en mailbox?

specs

• siepeltjuh
  • Niet online
Anoniem: 244537 schreef op maandag 10 december 2007 @ 08:13:
Ik gebruik de Siemens S450 IP in combinatie met een linksys router.
Op deze router is een vaste pc aangesloten en de Siemens.
In het begin kreeg de vaste pc een IP-adres eindigend op 100 en de Siemens 103 (zoals in de handleiding wordt vermeld).
Sinds 2 weken zijn deze IP-adressen omgewisseld en krijgt de Siemens 100. Het vervelende is nu dat de Siemens om de 2 dagen de melding geeft " Sip-registratie mislukt" en ik iedere keer het modem van de stroom moet halen. Hierna heb ik weer 2 dagen verbinding.
Wat kan ik hieraan doen? Ik zie wel in de interface dat ik een vast IP-adres kan toewijzen maar dan moet ik dat ook in de router doen toch? Heb al rondgekeken maar kan niet terugvnden hoe dat moet.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Dat probleem komt bij bekend voor. Alleen heb ik wel fixed IP adressen. Ik gebruik een linksys WRT54G met DD WRT erop en een livebox van orange.

De livebox gaat om de paar dagen op zijn muil. De webinterface van zowel de linksys als de s450 zijn dan nog te benaderen.
Als ik de s450 niet aansluit gaat mijn livebox ook niet over zijn nek (toen het toestel een paar keer een paar weken weg was voor RMA is mn livebox niet 1 keer over zijn nek gegaan, na het opnieuw aansluiten om de 2 dagen) En de livebox is daarom ook al een keer omgeruild

• siepeltjuh
  • Niet online
Hmm mijn webinterface zegt: er is een nieuwe update.

Ik klik. Moet afmelden om update te installeren, de s450 zal uit zichzelf herstarten en dan is de webinterface weer te benaderen. Wacht 5 minuten log weer in op de webinterface dat kan niet want de update is nog bezig. weer 5 minuten wachten. Ah ik kan weer inloggen.
Maar huh nog steeds de oude versie.

Kwartier gewacht, geen verandering.

Nog maar een keergeprobeerd. Na updaten is de webinterface niet meer te bereiken. Grrrr ik wacht nog een uur, geef hem dan een harde reset, en hoop dat hij niet wederom RMA moet.

• Loekie
siepeltjuh schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:52:
Hmm mijn webinterface zegt: er is een nieuwe update.

Ik klik. Moet afmelden om update te installeren, de s450 zal uit zichzelf herstarten en dan is de webinterface weer te benaderen. Wacht 5 minuten log weer in op de webinterface dat kan niet want de update is nog bezig. weer 5 minuten wachten. Ah ik kan weer inloggen.
Maar huh nog steeds de oude versie.

Kwartier gewacht, geen verandering.

Nog maar een keergeprobeerd. Na updaten is de webinterface niet meer te bereiken. Grrrr ik wacht nog een uur, geef hem dan een harde reset, en hoop dat hij niet wederom RMA moet.
Ik weet niet hoe jij update, maar ik heb het vermoeden dat je modem of router of whatever roet in het eten gooit, hier net update gegeven en dat was in 5 minuten gepiept.

De update zelf is weer leuk, heb nu het telefoonboek van NL gekregen(heb de internationale versie) en dialplan is wat aangepast, uit een keuzelijst kun je het netnummer en land kiezen.
Er is een voicemail-optie bijgekomen in de webinterface en die is te gebruiken met Asterisk en de SIP-fout 415 is verdwenen in asterisk.
Er is een kopje handsets bijgekomen waarmee je de handsets kunt configureren, helaas heb ik maar 1 handset ;)
Wellicht helpt het om de S450 IP in een DMZ oid te zetten?

specs

• Sandrioni
  • Nu online
@ChristianL:

Ik heb de goedkoopst mogelijke Sweex Broadband Router (geen wireless).

Ik begrijp dat ik ergens een poort moet openzetten voor RTP (de audio)?

• Sandrioni
  • Nu online
5004 wellicht?

• Loekie
Sandrioni schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:28:
@ChristianL:

Ik heb de goedkoopst mogelijke Sweex Broadband Router (geen wireless).

Ik begrijp dat ik ergens een poort moet openzetten voor RTP (de audio)?
yup, standaard heeft Siemens deze op poort 5004 ingesteld, deze zul je dus in je router open moeten zetten met protocol UDP.
editen is ook een kunst ;) ^^^^vvvv

[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 13-12-2007 15:45 ]

specs

• Sandrioni
  • Nu online
Nice, thanks! Ga ik thuis direct proberen. Ik vond 10 seconden geleden het antwoord ook, maar dan met een toevoeging. Is dat nodig (Port 8011 - 8019 / UDP)

Try adding:
Port: 5004 / UDP (RTP, language)
Port 8011 - 8019 / UDP

• Loekie
Sandrioni schreef op donderdag 13 december 2007 @ 15:37:
Nice, thanks! Ga ik thuis direct proberen. Ik vond 10 seconden geleden het antwoord ook, maar dan met een toevoeging. Is dat nodig (Port 8011 - 8019 / UDP)

Try adding:
Port: 5004 / UDP (RTP, language)
Port 8011 - 8019 / UDP
Hier werkt het met alleen 5004 open...

specs

• RichieB
Een stomme vraag misschien, maar heeft iemand hier al een S67H of SL37H handset in gebruik met z'n S450IP / C450IP / C455IP centrale? Ik weet dat je de G.722 codec kan instellen, maar werkt het ook echt? Ik ga er van uit dat je peer-to-peer moet bellen met de andere kant, want ik ben er niet 100% zeker van dat een G.722 SIP call via een VOIP dienst als Budgetphone lukt. Via gigaset.net zou het wel moeten werken. Kijk hier voor meer informatie.

Ik heb ondertussen antwoord gekregen van de Siemens klantenservice:
Bedankt voor uw bericht. U kunt inderdaad gebruik maken van de G7.22 Codec
als u handsets op deze basisstations zou aanmelden die dit ondersteunen. De
S67 en de SL37 hebben ondersteuning voor de G7.22 Codec.

[ Voor 23% gewijzigd door RichieB op 14-12-2007 11:19 . Reden: Antwoord Siemens toegevoegd ]

• Sandrioni
  • Nu online
Het werkt nog niet hoor. Ik heb 5004 (UDP) open gezet, maar het helpt niets.

@siepeltjuh: tjeemig, ik heb op een Duits forum wel eens gelezen dat dat soms voorkomt. Een koude start (netstekker er uit, knop op basis indrukken, stekker er in, 5 seconden lang ingedukt blijven houden) hielp in 50% van de gevallen. Je bent wel je settings kwijt. Wellicht moet je je handset(s) ook opnieuw aanmelden, dat weet ik niet zeker

@Sandrioni: ik denk ook dat 5004 (UDP) genoeg moet zijn naast 5060. Zet "use random ports" dan in ieder geval wel uit (staat volgens mij default uit) in de S450IP-webinterface (Telephony -> Advanced settings) edit: oh, sorry, ik had je laatste posting nog niet gelezen - als je "use random ports" dan weet ik 't ook effe niet, weet niks van Sweex spullen :?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 108444 op 13-12-2007 21:43 ]

Een mooi nieuw feature in de laatste S450IP-firmware: onder het menu "Services" kun je nu kiezen welke telefoongids je wilt gebruiken (de Nederlandse, de Duitse, de Oostenrijkse of de Deense).

Dit betekent dat je dus nu veilig zo'n ding voor minder in Duitsland kunt kopen (ze zijn daar goedkoper). Je zult alleen nog naar een Duits antwoordapparaat moeten luisteren als je voor een 455IP of 675IP kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:56
TeleMax schreef op donderdag 13 december 2007 @ 09:08:
Heeft iemand al ergens release notes kunnen vinden van de firmware 02097 die vanmorgen voor me klaarstond?
Gigaset S450 IP (version 02097) 12/2007
Firmware Update 12/2007 version 02097

New Features:
  • ECO-DECT is supported
  • Net AM calls will be displayed at the handset
  • It is possible to select international online phonebook provider
  • Advanced Online phonebook features usable (Depends on Provider)
  • The number of incoming calls will be replaced by the caller’s name of the online phonebook (Depends on provider)
  • The SIP account can be activated with a code (Depends on provider)
  • Calling Line Identity Restriction (CLIR) for VoIP (Depends on Provider)
  • Directory entries for Gigaset.net and Net Directories will be transferred during registration (Handset: C45, S45, SL55, SL56, C47H, SL37H, S67H)
  • Gigaset.net call forwarding
  • Default Line configuration via Web Configurator
  • Handset name configuration via Web Configurator
  • Display of called number (like COLP in ISDN)
  • With an active online connection the Web Configurator can be reached with "www.Gigaset-config.com"
Improvements:
  • SIP UDP registration improved
  • It is possible to edit international Prefix and Local Area Code.
  • It is possible to use ", ', >, <, & in Gigaset.net Nicknames
  • Unfounded Stun Requests avoided
  • NTP requests minimized
  • Wideband (G.722) function improved
  • E-Mail and Messenger function improved
  • Suffix dialing and dialing plan function improved
  • Echo suppression for VoIP improved
  • Online phonebook function improved
  • Directory transfer to the Gigaset SL1 handset is possible
  • IP dialing improved
  • Notepad *.vcf files can be transmitted to the handset
  • Info Screen problem with Gigaset C47H Handset fixed
  • It is possible to use quotations in the "Display Name" of the SIP profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Nu online
Vaag, als iemand mij belt hij gaat wel over, inclusief caller ID, maar als je dan opneemt (C450 IP), dan blijft het toontje bij de beller dat ie overgaat. Dat duurt ongeveer 20 seconden, waarna ie automatisch de verbinding verbreekt. Wat vaag.

Ik heb poorten 5060 en 5004 dus opengezet. Ik heb geprobeerd de STUN server uit te zetten, maar dat helpt niets. Verder staat alles default (dus random ports=uit).

Ik heb statisch IP adres toegewezen aan mijn PC (192.168.2.15), en aan de C450 IP (192.168.2.16). Vervolgens zou de router dus 5060 en 5004 moeten doorlaten naar 192.168.2.16. Da's mijn logica :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Nu online
Ik vond op een site nog dit:

- 10000 udp+tcp naar ip van c450 (deze regel kan nodig zijn als je kan bellen en gebeld kan worden, maar niets hoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Nu online
Of is het alleen UDP, en met deze range?

UDP 10000-20000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 09:20
Ik heb een C455-IP en de volgende poorten heb ik open moeten zetten voor:
Voipbuster (uitgaand)
Budgetphone (inkomend + uitgaand voor 112)
xs4all (inkomend + uitgaand voor 06)
xs4all-2e nummer

Deze combi hierboven heb ik gekozen omdat Budgetphone zegt dat bellen naar 112 altijd kan, dus ook als je geen prepaid tegoed heb. Ik heb het nooit hoeven testen maar ze zeggen dat het werkt.

de volgende poorten heb ik voor deze combi open gezet in mijn router. Ik moet erbij zeggen dat ik niet met NAT/PAT werk:

UDP range 5004 5008
UDP range 5060 5082

Voor een test met asterisk werd gezegd om UDP 10000-20000 open te zetten maar helaas heb ik het nog niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Loekie schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:35:
[...]

Ik weet niet hoe jij update, maar ik heb het vermoeden dat je modem of router of whatever roet in het eten gooit, hier net update gegeven en dat was in 5 minuten gepiept.

De update zelf is weer leuk, heb nu het telefoonboek van NL gekregen(heb de internationale versie) en dialplan is wat aangepast, uit een keuzelijst kun je het netnummer en land kiezen.
Er is een voicemail-optie bijgekomen in de webinterface en die is te gebruiken met Asterisk en de SIP-fout 415 is verdwenen in asterisk.
Er is een kopje handsets bijgekomen waarmee je de handsets kunt configureren, helaas heb ik maar 1 handset ;)
Wellicht helpt het om de S450 IP in een DMZ oid te zetten?
Ik doe echt niets raars. Ik doe precies wat ik al zei:

Mn handset geeft de melding nieuwe firmware beschikbaar, ik ga naar de webinterface, druk op de knop firmware updaten en ik wacht. Na 10 minuten ofzo probeer ik opnieuw (IE gesloten en opnieuw geopend) de webinterface te benaderen.

Eerste 3 bassissets gaven daar een timeout. (wel ping geen webinterface) Het station dat ik nu heb gaf wel webinterface, maar nog de oude versie. Nog even gewacht en tweede update poging gedaan. Hierbij net als bij alle andere bassissets geen webinterface, wel ping.
Basis een herstart gegeven na 1+uur. 15 minuten na herstart geen resultaat. 1 uur na herstart een harde reset deed ie het. bij upgrade naar vorige versie. Afgelopen update gaf ook na harde reset nog geen webinterface.

Nu heb ik hem 3 dagen met rust gelaten na die harde reset, ik denk toch even kijken of ie het doet en gvd ik zie de webinterface met de juiste firmware, mijn toestel was inmiddels leeg, na op de lader zetten direct connectie, mn providers staan er nog in, hoef hem niet eens te pairen.

Leg mij het maar uit, maar hier klopt echt geen hol van en ik doe echt precies wat ik hierboven uitleg. Het updaten van firmwares en biossen doe ik regelmatig. Ik heb 1 keer 12 jaar geleden 1 BIOS verprutst maar verder zeker 100+ dergelijke updates uitgevoerd, nooit problemen gehad. Arrogant wil ik niet zijn, maar het ligt echt niet aan mij of aan mijn Linksys WRT54G, dat is zo ongeveer 1 van de meest verkochte routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71705

Dit lijkt verdacht veel op een probleem dat ik heb. Heb vanmiddag een S675 IP gekocht.
Eerst wat gespeeld met bellen via analoog/voip en mail, etc. Dat ging allemaal goed.
Daarna heb ik via de webinterface op 'update firmware' geklikt en na de melding dat je wordt uitgelogd omdat het basisstation herstart, kom ik er niet meer in. Een harde reset gaf geen resultaat.

Heb ook al geprobeer om hem een uur uit te zetten, daarna harde reset. Geen oplossing.
Ik kom dus ook niet op de webinterface.
Ik kan wel pingen maar met intervallen. Ca. 20 ping packages gaan goed (met de default instellingen van windows ping) en daarna ca. 8 ping packages geven een timeout. Daarna weer ca. 20 ping packages goed, 8 timeouts, en dat gaat zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Nu online
UPDATE: het is gelukt....

dit opengezet...

UDP 10000-20000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
siepeltjuh schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:25:
[...]
Arrogant wil ik niet zijn, maar het ligt echt niet aan mij of aan mijn Linksys WRT54G, dat is zo ongeveer 1 van de meest verkochte routers.
Gewaagde stelling... >:) Het lijkt me toch de moeite waard om het eens op een ander netwerk te proberen, bij mij was het echt binnen een paar minuutjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
siepeltjuh schreef op zondag 16 december 2007 @ 21:25:
[...]
Leg mij het maar uit, maar hier klopt echt geen hol van en ik doe echt precies wat ik hierboven uitleg. Het updaten van firmwares en biossen doe ik regelmatig. Ik heb 1 keer 12 jaar geleden 1 BIOS verprutst maar verder zeker 100+ dergelijke updates uitgevoerd, nooit problemen gehad. Arrogant wil ik niet zijn, maar het ligt echt niet aan mij of aan mijn Linksys WRT54G, dat is zo ongeveer 1 van de meest verkochte routers.
En hier met de zelfde combo(goh, echt vaak verkocht ;)) een beter resultaat.
In de DMZ plaatsen voordat je update kan wellicht verbetering bieden.
Als je problemen hebt wil je nog wel eens wat anders proberen, bovendien heb je nu je 3e basis al waarbij het bij alle 3 fout of minder soepel gaat. Het enige dat niet veranderd is, is je thuissituatie, wellicht moet je daar dan een wijziging in aanbrengen.
Maar goed, ik begreep dat hij het nu met de laatste firmware weer doet, dus geniet er van. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71705 schreef op maandag 17 december 2007 @ 02:55:
Ik kan wel pingen maar met intervallen. Ca. 20 ping packages gaan goed (met de default instellingen van windows ping) en daarna ca. 8 ping packages geven een timeout. Daarna weer ca. 20 ping packages goed, 8 timeouts, en dat gaat zo door.
Aan de log van de dhcp server in mijn speedtouch zie ik dat hij na iedere ping up/down cycle opnieuw een dhcp request doet. Het lijkt er dus op dat het aparaat continue aan het rebooten is.
Heb net ook al geprobeerd om hem in DMZ te zetten, maar dat hielp ook niets.

Iemand nog een goed idee, of zit er niets anders op dan het ding retour te sturen? Ik heb eigenlijk weinig zin om naar het Siemens nummer te bellen a 25 ct/min, met de kans dat je 20 minuten bezig bent de helpdesk tot de conclusie te laten komen dat het aparaat stuk is. Terug naar de Media Markt zal ook wel niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 71705 schreef op maandag 17 december 2007 @ 12:22:
[...]

Aan de log van de dhcp server in mijn speedtouch zie ik dat hij na iedere ping up/down cycle opnieuw een dhcp request doet. Het lijkt er dus op dat het aparaat continue aan het rebooten is.
Heb net ook al geprobeerd om hem in DMZ te zetten, maar dat hielp ook niets.

Iemand nog een goed idee, of zit er niets anders op dan het ding retour te sturen? Ik heb eigenlijk weinig zin om naar het Siemens nummer te bellen a 25 ct/min, met de kans dat je 20 minuten bezig bent de helpdesk tot de conclusie te laten komen dat het aparaat stuk is. Terug naar de Media Markt zal ook wel niet kunnen?
Als je het ding via de MM hebt gekocht, gewoon terug gaan en uitleggen wat er gebeurt is. Het firmware updaten is onderdeel van het pakket dat geleverd is, als dit vervolgens voor een defect zorgt is het pakket gewoon niet goed.
Je hoeft geen lulverhaal op te hangen en dit werkt waarschijnlijk het snelst.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Ja ze volgen dit soort forums >:)

Maar even serieus het Voip wereldje is niet zo heel groot valt me op.

Volgens mij zijn deze extra features ook gewoon verzoeken van de techneuten.

Ik heb hier een C470IP en dat werkt goed achter een SMC modem. De Gigasetjes zijn ook leuk als je ze aanmeld op een SX762 Router van siemens. Deze heeft namelijk een SIP proxy en op die manier heb je gelijk een telefooncenrale. En geen last meer van NAT.

Thuis heb ik een Speedtouch 716 met een Gigaset 4000 Classic.En een Speedtouch 716 met een 50 euro kostende Gigaset goedkoop en ok dat is goed te doen.

Deze stap van siemens is overings wel logisch om pure ip oplossingen te bedenken.

[ Voor 97% gewijzigd door raymonvdm op 18-12-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dit is slechts een stap voordat er op total-IP wordt overgestapt, ook ik heb een analoge lijn als backup. Het simpele feit dat ADSL een extra kwetsbaarhedi t.o.v. POTS is zorgt ervoor dat ik dat als backup houd. Ja ook met oude bedrade telefoon ja ;)

In principe worden telefoonnummers in de toekomst alleen maar persoonlijker, als je iemand belt bel je iemand, geen locatie ;) Dus waarschijnlijk worden ook dit soort telefoons op een gegeven moment overbodig.

Juist vanwege het duale karakter van dit apparaat is voor mijn situatie een uitkomst, inkomend analoog, uitgaand SIP en afhankelijk van de bestemming verschillende voip-accounts.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag model omgeruild voor een andere S675... hetzelfde probleem.
Na uitgebreid zoeken kwam ik op: http://www.gigaset-blog.c...mens_gigaset_s675_ip.html. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem met de laatste firmware voor de S675.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 20:10
Anoniem: 71705 schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:34:
Vandaag model omgeruild voor een andere S675... hetzelfde probleem.
Na uitgebreid zoeken kwam ik op: http://www.gigaset-blog.c...mens_gigaset_s675_ip.html. Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem met de laatste firmware voor de S675.
Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad, de update van mijn S675 ging zonder problemen. Ik moet overigens zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn S675, heb er een paar extra handsets bij. De analoge lijn is eruit maar zolang er geen wifi handsets zijn met een accuduur op dect niveau is dit een uitstekende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad, de update van mijn S675 ging zonder problemen. Ik moet overigens zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn S675, heb er een paar extra handsets bij. De analoge lijn is eruit maar zolang er geen wifi handsets zijn met een accuduur op dect niveau is dit een uitstekende oplossing.
Ja, wrijf er maar in dat ik zo'n geweldig aparaat nog moet missen. ;)

Omdat het bij jou wel werkt, ga ik toch twijfelen of het een combinatie van adsl-router/gigaset is waardoor het niet werkt. (itt enkel de firmware)

Mag ik vragen hoe jij met internet bent verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reactie van de Siemens helpdesk (erg snel):
Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat de firmwareupdate niet goed is
verlopen, dit komt gelukkig nauwelijks voor. Meestal wordt het probleem
veroorzaakt door de verbinding via uw router, sommige routers hebben
problemen met de upgrade procedure. U kunt uiteraard terug gaan met dit
exemplaar, het is ook mogelijk om hem ter reparatie aan te bieden via onze
helpdesk.

Wij adviseren dat u de firmwareupgrade bij het nieuwe basisstation niet op
de manier gaat doen zoals u dat eerder heeft gedaan. Ons advies is dat u het
eens op een andere locatie gaat proberen, bijv. bij vrienden of familie met
een werkende ADSL verbinding. Onze verwachting is dat de update daar
probleemloos zal verlopen.

Wij zijn benieuwd naar uw bevindingen.
Onhandig is het zeker, maar wel werkbaar.

• siepeltjuh
  • Niet online
Als ik die email tekst lees krijg ik al een idee welke HD medewerker dat geschreven heeft, ik kreeg ook te horen dat het aan mijn router zou liggen, nou mooi niet!
Bedankt voor uw bericht. Vervelend dat de firmwareupdate niet goed is
verlopen, dit komt gelukkig nauwelijks voor
Het lijkt er anders op dat het vaker en vaker voorkomt, zie de forums, deze thread de reacties op de siemens site. Hoop dat ze hier wat aan gaan doen, want op deze manier is het een aardige gok.

ik heb nog nooit hem constant laten pingen, dus dat patroon herken ik niet.

Maar wat voor mij de truc was is hem alsnog 1 uur laten aanstaan. uitzetten. 10 seconden wachten. aanzetten met knop ingedrukt. 10 seconden ingedrukt houden loslaten en dan 15 minuten wachten.

Toen deed hij het weer. Overigens heb ik in twee gevallen dit nog een keer moeten herhalen voordat hij weer werkt.

Nu gaat alles als een banaan zonder problemen.

Wat ik mij nu afvraag is hoe ik het voor elkaar krijg om mijn nummer van budgetphone mee te zenden als ik uitbel via voipbuster.

[ Voor 31% gewijzigd door siepeltjuh op 20-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

siepeltjuh schreef op donderdag 20 december 2007 @ 21:22:
[sub].
Wat ik mij nu afvraag is hoe ik het voor elkaar krijg om mijn nummer van budgetphone mee te zenden als ik uitbel via voipbuster.
Kijk eens wat ik schreef op dit forum op 25 juni (2 reakties na elkaar); volgens mij staat daar de oplossing voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195305

Ik begin die Siemens S450 IP een beetje zat te worden. Zeer regelmatig gaat de telefoon over en hoor ik totaal niets.
Ik heb de Siemens centrale aangesloten via de netwerkkabel en o.a. de poorten 5060 en 50600 door verwezen naar die centrale. Maar toch nog steeds die telefoontjes die ik niet kan beantworden!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:50
Ikzelf vind het belvolume erg zacht, zelfs wanneer ik alle instellingen (zowel op handset & basis) op hoogst zet dan kan ik nou niet echt zeggen dat het volume "hard" is het blijft wat aan de zachte kant, en als je aan het telefoneren bent in een wat onrustige ruimte moet je erg je best doen om de beller goed te kunnen verstaan. Nu moet ik wel zeggen dat we gebruik maken van een Asterix server met een ISDN kaart (4 lijnen Fallback) Dus de communicatie is nog niet volledig VOIP dus het kan daar aan liggen natuurlijk. Binnenkort stappen we volledig over naar VOIP misschien dat dit het probleem oplost.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 07:33
Joepla schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:57:
[...]
Ben er inmiddels achter dat het toevoegen van een '#' achter een tel. nr. ervoor zorgt dat een nummer altijd via VoIP wordt gekozen, ook bij snelkiezen (zie mijn 1e bericht).
Resultaat is weer wel dat inkomende oproepen vanaf dit nummer, niet worden herkend door de handset, maar gewoon als inkomend nummer worden weergegeven. :?
[...]
De snelkeuze mogelijkheid (lang drukken op een cijfertoets) is inderdaad buggy/onbruikbaar. De handleiding probeert het goed te praten: Geeft aan dat je bij het snelkiezen met de de niet standaard gekozen mode kiest !! Dus als je SIP als standaard hebt gezet, dan loopt een sneltoets nummer via analoog! Dat gedrag kan je veranderen door die # maar dan werkt nummer herkenning niet.

Deze bug zou echt verholpen moeten worden, maar in de correctie van de handleiding staat dat bij een normaal snelkeuze nummer zonder #, op de standaard wijze kiezen nu alleen voor de S675, C470 en C475 werkt, de S450 wordt niet genoemd. (waarom geen bijgewerkte handleiding op het web plaatsen Siemens? Een correctie sheet komt echt uit het papieren tijdperk)

Weet iemand hoe je de snelkeuze lijst (toets onderaan rechts) vanaf de PC kunt laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121871

Ik ben de oplossing nog niet tegengekomen helaas, maar mijn Siemens heeft de adressen/telefoonboek nu in Vcard formaat. Met notepad openen en veranderen is geen probleem.
Maar als ik wil uploaden naar het handset geeft dat aan 0 ontvangen,terwijl de webinterface zegt 6 of 6 verstuurd? Er veranderd dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246873

Met S675IP kan ook direct naar IP gebeld worden door het ip nummer in te toetsen. Echter als je een dynamisch IP adres hebt werkt dit natuurlijk niet betrouwbaar. SIP-URI's kan ik zover ik weet niet instellen en aangezien Gigaset.net gedisabled is voor nederland kan ik dus niet simpel een connectie maken tussen twee gigasets S675IP. Iemand een idee hoe dit toch mogelijk gemaakt zou kunnen worden? (Ik verwacht dat voor de S475 hetzelfde probleem geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121871 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:46:
Ik ben de oplossing nog niet tegengekomen helaas, maar mijn Siemens heeft de adressen/telefoonboek nu in Vcard formaat. Met notepad openen en veranderen is geen probleem.
Maar als ik wil uploaden naar het handset geeft dat aan 0 ontvangen,terwijl de webinterface zegt 6 of 6 verstuurd? Er veranderd dus niet.
Heb je het notepad-bestand na veranderen wel weer opgeslagen als Vcard, dus met de extentie .vcf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220983 schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:47:
[...]

Heb je het notepad-bestand na veranderen wel weer opgeslagen als Vcard, dus met de extentie .vcf?
Ja hoor, het staat er als teledir.vcf Telefoon laat wel zien hoeveel je download maar bij uploaden blijft ie op 0 staan. Heb firewall en viruskillers ook al uit gehad. Hij wil blijkbaar niet uploaden :-(
De tekst die in die teledir staat is dit:

BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
FN:test. k
N:test. k
TEL;HOME:0101234567
END:VCARD

Maar zelfs met copyeren en plakken doet ie niets. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Bij mij lukt het zo'n vcard bestand naar de S450 te sturen. De web interface telt overigens veel sneller dan de handset. Blijkbaar buffert het basis station. Ik heb de indruk dat nieuwe namen met een zelfde telefoon nummers niet overkomen.
Verder verdwijnt een ingestelde snelkeuze toets, die moet je dus elke keer met de hand instellen.

De snelkielijst (toets rechts onderaan) heb ik kunnen vullen door deze eerst naar mijn oudere S440 te sturen en dan een transfer liijst vanaf de 440 te doen.

Het probleem van nummer herkenning voor sneltoets nummers heb io opgelost door dubbele vermeldingen. Die voor de snelkiestoets hebben een punt achter de naam. Nu wordt inbellen herkend door de 'eerste' zonder de punt. Maar het blijft kwakkelen Siemens!!

Overigens ook heel merkwaardig dat Siemens met zo'n uitermate magere PC faciliteit komt, dit is zelfs minder dan de S440 en dat was al niet veel soeps. Ook bel tonen laden kan blijkbaar niet op de S450. Blijkbaar gaat al hun inspanning naar SIP, maar ook daar heb je een goed telefoonboek nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Anoniem: 121871 schreef op zondag 30 december 2007 @ 13:58:
[...]

Ja hoor, het staat er als teledir.vcf Telefoon laat wel zien hoeveel je download maar bij uploaden blijft ie op 0 staan. Heb firewall en viruskillers ook al uit gehad. Hij wil blijkbaar niet uploaden :-(
De tekst die in die teledir staat is dit:

BEGIN:VCARD
VERSION:2.1
FN:test. k
N:test. k
TEL;HOME:0101234567
END:VCARD

Maar zelfs met copyeren en plakken doet ie niets. :?
toon volledige bericht
Heb je toevallig een Apple?

Ik heb exact hetzelfde probleem als ik met mijn Macbook het bestand probeer te uploaden.
Als ik het op mijn Windows pc probeer is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da.Rock schreef op zondag 30 december 2007 @ 16:28:
[...]
Heb je toevallig een Apple?

Ik heb exact hetzelfde probleem als ik met mijn Macbook het bestand probeer te uploaden.
Als ik het op mijn Windows pc probeer is er geen probleem.
Heb geen Apple, goed bedoeld had had zo kunnen zijn.
Maar een Windows PC, XP erop. Vreemde is wel dat ik een lijst van het ene handset
wel naar het andere handset kan uploaden, dan telt ie wel. :S
Zojuist geprobeerd, hij laat dan de bestaande nummers er ook nog in staan.

En tot mijn verbazing gaat het met deze grote lijst,die ik via het andere handset had ingevoerd wel goed.Ik kan nu ook toevoegen en verwijderen.
Teller op het handset telt nu ook op. Dat een ieder wordt bedankt voor het meedenken.
Het werkt gelukkig. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 121871 op 30-12-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
Ik heb een losse S675 (de S67H) gekocht als 2-de toestel op mijn S650 base station. Was 10 euro duurder dan een losse 450 bij office centre. Verschillen zijn:
- Toetsen op de 675 hebben weer andere gebreken: het nummer deel is gewoon goed zoals op de 450. Het cursor deel klikt voordat er echt contact gemaakt wordt, dus doordrukken. De 2 softoetsen (drukken ook zwaar zoals op de 450) hebben dezelfde zwarte kleur als de kast, in het begin 'miste' ik die toetsen en ben geneigd een grijze toets te drukken zoals mail ipv de softtoets.
-het telefoonboek is uitgebreider: huis, werk mobiel nummer, een 'foto' en email adres. Maar de snelkeuze toets is uit het telefoonboek gehaald. Dat gaat niet meer via het telefoonboek. Programmeren van een sneltoets gaat door de betreffende toetsen lang of kort in te drukken. Evenals bij de 650 moet je die toetsen altijd handmatig instellen, kan niet via de PC
- de menu snelheid is iets beter, maar niet goed. Het telefoonboek doorscrollen duurt ong 30 sec bij mijn 450, het neemt ong 17 sec op de 675
- Siemens is weer terug geschakeld op iconen voor het hoofdscherm, bij de 450 is het een menu
- Snelkiezen is weer zoals het op de 440 was (beter dan de 450 vind ik). Bij drukken op toets 5 bijvoorbeeld, verschijnt de naam van de snelkeuze koppeling onder de linker softtoets. Je krijgt dus feedback en kan eventueel een andere kiezen. Bij de 450 blijft het gissen.
- De handleiding lijkt vooruit te lopen op download van foto's en beltonen: door te vermelden dat bepaalde beltonen en foto's wel/niet weggehaald kunnen worden. Verder kan ik nog niets vinden over download daarvan.
- geluidskwaliteit S675 vaste lijn op het zelfde nivo als de S450: uitstekend en veel beter dan de S440
- Ik heb het SIP deel nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even zitten spelen met wat instellingen ivm het soms niet horen van de ander die mij belt, maar ben er niet uitgekomen.

Waar ik nu mee zit is hetvolgende:
Mijn modem/router is een ZyXEL 2602HW. In de centrale van de Siemens heb ik een aantal VoIP aanbieders staan (ivm bellen naar het buitenland).
Nu heb ik een Multi-fax-printer die ik een eigen nummer wil geven en die ik aan wil sluiten. Deze kan ik alleen aansluiten op de ZyXEL, alleen dan kom ik in de knoop met de poorten die ik door moet laten verwijzen naar de Siemens centrale (staat via netwerkkabel aangesloten).

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@GameSpel: Ik heb ook een ZyXEL P-2602H ADSL router, en eigenlijk werkte alles standaard al. Ik zat eerst te kloten met handmatige port forwarding, maar het "Enable SIP ALG" regelt het allemaal al. Dus ik heb het weer uitgezet. Inkomende gesprekken via Budgetphone werken prima (uitgaand via Webcalldirect ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Anoniem: 220983 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:44:
[...]

Kijk eens wat ik schreef op dit forum op 25 juni (2 reakties na elkaar); volgens mij staat daar de oplossing voor jou.
Dat leek in eerste instantie niet te werken, maar zo stom als ik was niet goed opgelet. Je hebt namelijk een login-naam en een gebruikersnaam whatever het verschil mag zijn had ik daar overheen gelezen.

Het werkt nu perfect.. VET bedankt!

heb trouwens wel last van een dagelijks bokkende livebox als ik de S450 aangesloten houd. Verschillende dingen geprobeerd, maar niets helpt om deze combi werkend te houden. Iemand nog tips om die livebox de mond te snoeren?

[ Voor 18% gewijzigd door siepeltjuh op 03-01-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog ervaring met een S450 op/via een 3com 3CRWE554G72T router ?
Alles werkt perfect zolang ik de SPI optie in de router maar uitzet. Zodra ik die aanzet en het maakt niet uit of ik nu port 5060 forward of niet,krijg ik geen contact met de voipbuster server. :?
Via google kom ik weinig tot niks tegen wat me meer info geeft over 3com SPI en de 450.
Tenzij het geen kwaad kan als het uit is,router staat wel 24h/7 aan en hij geeft meteen aan bij inloggen dat die SPI is uitgeschakeld. Maar ik kan momenteel niet anders dat iedere tip is welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb net Gigaset.net aan de praat gekregen tussen twee S675IP centrales (nodig om de G.722 codec te kunnen gebruiken). Dat was niet zo makkelijk.

Waar je op moet letten is:
  • In tegenstelling tot VOIP diensten als Voipbuster en Belbudget loopt bij gigaset.net het SIP en RTP verkeer via een ander pad. Het SIP verkeer (call setup) gaat via Gigaset.net terwijl de RTP pakketten (audio) peer-to-peer naar de gesprekspartner gaan. Dit houdt in dat er andere eisen worden gesteld aan de ADSL/kabel router die er aan beide kanten staan.
  • Stun en SIP ALG (Application Layer Gateway) dienen hetzelfde doel: het publieke IP adres in de SIP verzoeken zetten. Stun doet dat door via udp requests naar een stun server het publieke IP adres (en NAT type) te achterhalen, en dus meteen het juiste adres in de SIP paketten te zetten. SIP ALG doet dit door op de router het prive adres (en poort) te vervangen door het publieke IP (en poort). Deze twee systemen kunnen conflicteren! Op de Gigaset kan je stun wel uitzetten per SIP provider, maar niet voor Gigaset.net (die gebruikt altijd stun). Om dit goed te laten werken moet je dus de SIP ALG uitzetten als je router die heeft.
  • De RTP poort in de Gigaset (5004) is slechts een start poort! (Dit is nergens gedocumenteerd!) Ik merkte dit door met tcpdump op m'n ADSL router te kijken en zag dat opeens poort 5006 en later 5008 gebruikt werd. (De oneven poorten zijn trouwens gereserveerd voor RTSP). Ik heb nu dus poorten 5004-5020 geforward.
  • Port forwarding van de SIP poort (5060) is niet noodzakelijk omdat de SIP pakketten via de registratie verbinding binnen komen. Je hebt namelijk een verbinding naar poort 5060 van Gigaset.net (van je registratie), dus je router zal pakketten van Gigaset.net (gespreksaankondiging) gewoon toestaan. Alleen als je echt peer-to-peer gesprekken (dus zonder tussenkomst van Gigaset.net of wie dan ook) wilt ontvangen is dit nodig.
Opvallend vond ik dat gesprekken vanaf Belbudget gewoon werkten, ook als ik stun en SIP ALG niet gebruikte. Het prive adres voor de RTP verbinding stond in de SIP pakketten, maar Belbudget stuurde de RTP pakketten toch naar mijn publieke adres. Dat kan natuurlijk omdat Belbudget herkent dat het een prive adres is. Jammer dat Gigaset.net dat ook niet doet (prive adressen detecteren en vervangen door publieke adres dat gebruikt wordt voor de SIP pakketten), dat zou een hoop ellende schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246873

Voor zover ik weet is Gigaset.net door Siemens NL op o.a. S675IP telefoons gedisabled. Ik zou ook graag van S675IP naar S675IP willen bellen via Gigaset.net. Is er een workaround of heb je een buitenlands type hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb inderdaad de Duitse versie van de S675IP. Scheelde toch 100 euro per stuk. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 23:28
Hier word een C450IP gebruikt, echter als voip gebruikt word is het gruwelijk irritant het belgeluid. Het is hetzelfde geluid als siemens in hun mobiele telefoons gebruikt(e).

Is dit op de een of andere manier aan te passen of uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb net even wat zitten testen met m'n S675IP, en tot mijn verbazing werkt het ingebouwde antwoordapparaat niet samen met mijn SL1 handsets. Noch het meeluisteren met het inspreken, noch het knipperen van het envelopje, noch het afluisteren van de ingesproken boodschap werkt! Dit had ik echt niet verwacht van twee Siemens producten uit de S-lijn.
Ook het intern bellen werkt maar matig (alleen naar alle handsets mogelijk vanaf een SL1, terwijl je vanaf de S67H wel een specifiek toestel kan bellen). Beetje jammer dit. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@.NCK: praat je over de ringtones bij binnenkomende gesprekken? Die kan je gewoon aanpassen via de user-interface van de handsets. Praat je over de call-progress-toontjes als je zelf uitbelt? Dat hangt een beetje af van wat de SIP-provider terugstuurt. Als-ie lang op 100 TRYING blijft staan dan hoor je een beetje een raar toontje, die je niet kunt aanpassen. Ik heb dat toontje trouwens al heel lang niet meer gehoord. Wie weet is 't al eens veranderd bij een firmware-update.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 108444 op 14-01-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:30

GieltjE

Niks te zien...

Ik ben op zoek naar een dect oplossing (waarschijnlijk basis station+ hand sets (totaal 2 telefoons)) om samen te werken met mijn xs4all only verbinding.

Dit houd in of 2 analoge aansluitingen (uit de speedtouch, maar dit is waarschijnlijk niet leverbaar qua telefoons).

Of een een basis station wat 3 sip accounts aankan waarbij per telefoon Een sip account toegewezen is en de derde over moet gaan op alle 2 de telefoons (uitbellen doet elke telefoon het liefst met eigen sip account).

Zou dit kunnen met b.v. de "Gigaset C470 IP" + Handset of de "Gigaset S675 IP" + handset?

[ Voor 4% gewijzigd door GieltjE op 16-01-2008 16:50 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Gieltje: ja, dit kan met allen Siemens Gigaset IP basisstations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
Inmiddels ook mijn S450IP "vervangen" voor de S675IP. Ik heb een NL versie. Wat ik me afvraag: is die landenversie alleen van toepassing op het basisstation of ook op de handsets? Ik wil wel een paar extra S67H handsets hebben (heb nu handsets uit de A-klasse; die werken niet lekker samen). Zijn de Duitse modellen identiek aan de NL-modellen?

@RichieB: het viel mij wel op dat er bepaalde modellen in de schematische weergave op de doos staan die zijn aangemeld op het basisstation. Zouden dat de enige modellen zijn die goed werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Ruimzicht: mijn duitse S67H heeft geen Nederlandse taal. Wel alle andere mogelijke talen zoals Duits, Turks, Grieks en (gelukkig) Engels. Beetje flauw (waarschijnlijk om parallel import tegen te gaan), maar ik kan er mee leven.

Welke modellen zijn dat precies? Ik geloof niet dat ik de doos nog heb.

[ Voor 14% gewijzigd door RichieB op 18-01-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
RichieB schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:14:
@Ruimzicht: mijn duitse S67H heeft geen Nederlandse taal.
Ok, dat wilde ik even weten.
Welke modellen zijn dat precies? Ik geloof niet dat ik de doos nog heb.
Ik zal de doos er even bij pakken, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik wilde net de Siemens Gigaset S450 IP DUO bestellen bij de postbank (rentepunten), maar hij is helaas tijdelijk uitverkocht :( . Ik hoop niet voor lang. Het onderstaande heb ik een tijdje terug gepost in een andere topic, maar volgens mij weten jullie hier meer van af :P .
xileS schreef op donderdag 27 december 2007 @ 04:00:
Mijn situatie:
Een computer in locatie 2 heeft internet van locatie 1 met een wifi adapter.

De bedoeling is om op locatie 2 te kunnen gaan bellen met voip, dacht zelf aan VoipCheap (eigenlijk JustVoip, maar die heeft geen sid ondersteuning). Het liefst dus gewoon met een losse telefoon en niet met een headset achter de computer.
Dacht er net zelf aan om een Siemens Gigaset S450 IP te gaan halen. Die moet geloof ik gewoon op de router worden aangesloten via een ethernetaansluiting. Het probleem is dus: de router ligt op locatie 1 en het is de bedoeling om vooral op locatie 2 gebruik te gaan maken van voip.

Waar ik net aan dacht is dus of het misschien mogelijk is om die telefoon op de netwerkkaart van de computer aan te sluiten, die een wifi verbinding heeft. Het is me namelijk wel een keer gelukt om via die netwerkkaart en een utp kabel internet te krijgen op een laptop, hiervoor heb ik de draadloze verbinding op gedeeld gezet. Dus dit moet ook wel mogelijk zijn lijkt mij. Kan iemand dit voor me bevestigen/testen of dit daadwerkelijk mogelijk is? Dit zou namelijk een perfecte oplossing kunnen zijn voor een lagere telefoonrekening :P. En als dit niet mogelijk is, hoor ik graag andere mogelijkheden.
Ik heb trouwens wel al van iemand bevestigd gekregen, dat dit wel zou moeten werken. Maar ik dacht nou aan het volgende: maakt het veel uit of ik de telefoon rechtstreeks aan de netwerkkaart aansluit of kan het beter met een router ertussen of maakt dat niks uit. Want ik kom er net achter dat ik hier nog een ZyXEL P-2602HW-61C heb liggen, waarvan geloof ik alleen de modem functie kapot is, dus dacht kan ik die misschien op locatie 2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
xileS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:12:
Ik wilde net de Siemens Gigaset S450 IP DUO bestellen bij de postbank (rentepunten), maar hij is helaas tijdelijk uitverkocht :( . Ik hoop niet voor lang. Het onderstaande heb ik een tijdje terug gepost in een andere topic, maar volgens mij weten jullie hier meer van af :P .

[...]

Ik heb trouwens wel al van iemand bevestigd gekregen, dat dit wel zou moeten werken. Maar ik dacht nou aan het volgende: maakt het veel uit of ik de telefoon rechtstreeks aan de netwerkkaart aansluit of kan het beter met een router ertussen of maakt dat niks uit. Want ik kom er net achter dat ik hier nog een ZyXEL P-2602HW-61C heb liggen, waarvan geloof ik alleen de modem functie kapot is, dus dacht kan ik die misschien op locatie 2 gebruiken.
Als je wilt, kun je alles er tussen knuppen, de vraag is of je dat moet willen ;)
Afstanden zijn een puntje dat ik mis, als afstand niet te groot is, kun je met 1 basis af, die van mij doet rustig 30 meter zonder streepje verlies. Dan zullen de batterijen wat minder lang meegaan, maar da's ok.
Anders moet je de hele tijd de PC aanhouden voor telefonie....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
xileS schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:12:
[...]
Hmm... laat me raden. "Locatie 1" is een onbeveiligd netwerk van de buurman >:) ? Anders is het idd een redelijk ingewikkelde constructie. Beter is het VoIP basisstation aan de router aan te sluiten, het dect-signaal draagt vermoedelijk verder dan je wifi dus dat is in theorie het makkelijkst. Maar als mijn eerdere aanname juist is, wordt het lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
hehe ik zal het even uitleggen, voor de mensen die denken dat ik illegaal bezig ben :P .
locatie 1: is thuis
locatie 2: is de zaak van mijn ouders (daar heb ik dus internet met een speciale wifi adapter, die verder gaat)
Ze liggen dus redelijk dicht bij elkaar, alleen niet dichtbij genoeg om ze met kabel met elkaar te verbinden. Wat ik dus wil is internet van locatie 1 en telefoonverbinding van locatie 2. Dat PC aan moet staan is geen probleem, want die gaat toch elke ochtend aan. De telefoon kan geloof ik toch maar op 1 locatie tegelijk aangesloten zijn? Vandaar dat ik voor locatie 2 kies, want die heeft een telefoonverbinding en de telefoon moet daar gebruikt worden. De vraag was dus of het uitmaakt of ik hem direct aan de netwerkkaart aansluit of met een router ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Ik zit erover te denken om mijn Tiscali abo om te zetten naar Telfort, waarbij ik geen KPN lijnkosten meer hoef te dokken.
Uitgaand VoIP blijf ik via Voipdiscount doen, inkomend zou met nummerportering van Budgetphone kunnen.

Vraag me af of Budgetphone goed en betrouwbaar is, ik ben tenslotte wel m'n vertrouwde KPN-lijntje kwijt, dat altijd werkte en met goede gesprekskwaliteit...

Iemand die ervaring heeft met een dergelijke opstelling (en liefst met eenS450 IP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al een aantal jaar Budgetphone. Ik ondervind geen problemen.

Ik heb alleen een probleem dat enkele telefoontjes die ik krijg, ik de beller en zij mij niet kunnen horen. Het lijkt me sterk dat het door Budgetphone komt, aangezien het probleem pas is ontstaan na aanschaf van de S450.

Maar als je toch over gaat naar Telfort, waarom neem je dan geen VoIP bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Anoniem: 195305 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 02:13:
Ik heb al een aantal jaar Budgetphone. Ik ondervind geen problemen.

Ik heb alleen een probleem dat enkele telefoontjes die ik krijg, ik de beller en zij mij niet kunnen horen. Het lijkt me sterk dat het door Budgetphone komt, aangezien het probleem pas is ontstaan na aanschaf van de S450.

Maar als je toch over gaat naar Telfort, waarom neem je dan geen VoIP bij Telfort?
Ok, incidentele problemen met VoIP ben ik wel gewend ;) , als het af en toe niet helemaal 100% werkt hebben we weer wat om te experimenteren... Belangrijkste vind ik dat de gesprekskwaliteit voldoende is, dus geen stotterende verbinding, extreme echo's, delays, e.d. waar je als gebruiker meestal weinig invloed op hebt.

VoIP van Telfort: dat zou zeker een optie zijn, maar dat kost me dan ongeveer net zoveel als ik met de 'aftrap' van KPN zou besparen (beide ca. 10 euri/maand).
Daarbij bel ik relatief veel naar EU-landen + USA, daarvoor is Voipdiscount erg aantrekkelijk (lees: gratis).

Ik zit nog wat te piekeren wat er verder voor nadeel is aan het verliezen van de KNP lijn, maar afgezien van lagere betrouwbaarheid zit ik alleen nog met de alarm-telefoonkiezer... Dat is een analoog ding (zoals de meeste denk ik) die ik dan via het VoIP modem zou moeten laten werken. Moet kunnen, alleen eens kijken of ik zowel de S450 als m'n VoIPmodem (Zyxel 2602H) op 1 VoIP account kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Joepla schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Ik zit nog wat te piekeren wat er verder voor nadeel is aan het verliezen van de KNP lijn, maar afgezien van lagere betrouwbaarheid zit ik alleen nog met de alarm-telefoonkiezer... Dat is een analoog ding (zoals de meeste denk ik) die ik dan via het VoIP modem zou moeten laten werken. Moet kunnen, alleen eens kijken of ik zowel de S450 als m'n VoIPmodem (Zyxel 2602H) op 1 VoIP account kan krijgen.
Afhankelijk van het alarm en het doel kan het zijn dat je een probleem gaat krijgen, in geval van stroomuitval bijvoorbeeld. Heb je gecheckt wat daar de eventuele consequenties van zijn?
In principe kun je die rustig op de Zyxel aansluiten en die via een voip-account laten uitbellen, maar voip is natuurlijk wel vnl voor spraakverkeer bedoelj ;).
De Zyxel heb ik ook bij m'n vriendin neergezet, dan hoefde ik geen 'dure' S450 IP te kopen ;) en dat werkt met een standaard DECT telefoon(ook van Siemens) heel goed. Sinds ik m'n eigen Asterisk gebruik hoeven we zelfs niet meer te betalen aan VB :)
De Zyxel heeft 2 accounts en je kunt per poort een bepaalde voip-account als voorkeur gebruiken, stel:
s450 op poort 1 met VB1 en in S450 VB2, dan kan op poort 2 VB3 gekoppeld worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Loekie schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 16:24:
[...]

Afhankelijk van het alarm en het doel kan het zijn dat je een probleem gaat krijgen, in geval van stroomuitval bijvoorbeeld. Heb je gecheckt wat daar de eventuele consequenties van zijn?
In principe kun je die rustig op de Zyxel aansluiten en die via een voip-account laten uitbellen, maar voip is natuurlijk wel vnl voor spraakverkeer bedoelj ;).
De Zyxel heb ik ook bij m'n vriendin neergezet, dan hoefde ik geen 'dure' S450 IP te kopen ;) en dat werkt met een standaard DECT telefoon(ook van Siemens) heel goed. Sinds ik m'n eigen Asterisk gebruik hoeven we zelfs niet meer te betalen aan VB :)
De Zyxel heeft 2 accounts en je kunt per poort een bepaalde voip-account als voorkeur gebruiken, stel:
s450 op poort 1 met VB1 en in S450 VB2, dan kan op poort 2 VB3 gekoppeld worden.
Het is een zgn. spraakkiezer, die belt bv. naar je GSM en nog wat andere voorgeprogrammeerde nummers (buren bv :) ), je hoort dan je een vooraf ingesproken melding. Dus geen gedoe met meldkamer met digitale protocollen oid.

Stroomuitval: lokaal is dat wel op te vangen met een UPSje dat ik nog heb staan, op grotere schaal blijft de KPN lijn -als het goed is- lang functioneren, de internetverbindingen weet ik eigenlijk niet. Ik ga er vanuit dat er geen of zeer weinig backup voor is geregeld. Alle waar naar z'n geld, heet dat :)

Met meerdere VB accounts is het goed te doen inderdaad. Mooist is op 1 account, dat is me met andere hardware wel gelukt. Dit modem lijkt echter VoIP verkeer volledig binnen te houden zodra je het activeert. Lukt het niet, dan maak ik een account erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:36
Wet iemand hoe je kan sms'sen via Voipbuster via dit toestel? Welke instellingen moet je in de handset zetten?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:10:
Wet iemand hoe je kan sms'sen via Voipbuster via dit toestel? Welke instellingen moet je in de handset zetten?
Als jij het weet, weet ik het. De SMS van VB-klonen kan via een link met daarin je gebruikersnaam en ww, maar SMS kun je niet configureren op de handset. SMS is een netwerk-service, m.a.w. de serviceprovider moet dat ondersteunen.

specs

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste