Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33
RichieB schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 17:14:
@Ruimzicht: mijn duitse S67H heeft geen Nederlandse taal. Wel alle andere mogelijke talen zoals Duits, Turks, Grieks en (gelukkig) Engels. Beetje flauw (waarschijnlijk om parallel import tegen te gaan), maar ik kan er mee leven.

Welke modellen zijn dat precies? Ik geloof niet dat ik de doos nog heb.
Op de doos staan schematisch de volgende modellen benoemd: S45, SL37H, C47H, S67H. Verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb de s450 set ook via de rentepunten binnen.
Ik krijg het toestel niet aan de praat, wel via landlijn maar niet via VOIP.
Kan dit te maken hebben met het feit dat ik Voipbuster wil gebruiken terwijl ik
wil bellen vanuit Curacao?
Ik kan nergens iets terugvinden over het gebruik van het toestel vanuit het buitenland, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 02:23:
Hoi, ik heb de s450 set ook via de rentepunten binnen.
Kan dit te maken hebben met het feit dat ik Voipbuster wil gebruiken terwijl ik
wil bellen vanuit Curacao?
Ik kan nergens iets terugvinden over het gebruik van het toestel vanuit het buitenland, iemand hier ervaring mee?
Voor voip is je locatie niet zo van belang, je verbinding wel.
Wellicht dat je inlog-gegevens niet juist zijn of dat VOIP door je aanbieder geblokkeerd wordt of dat Curacao door VB geblokkeerd wordt.
De laatste 2 zaken zijn eenvoudig te controleren door op het zelfde adres gebruik te maken van de VB-software.
Hier kun je de instructies vinden voor het instellen van je SIP-device:
http://www.voipbuster.com/en/sip.html
Via de web-interface en ook voor je eerste account kun je trouwens de wizard starten, daar staat voipbuster ook bij, dan kun je het direct instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Loekie op 30-01-2008 11:34 . Reden: aanvulling ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 02:23:
Wat werkt er niet met VOIP? Wat zie je in de webinterface? Hoe meer informatie in de vraag, des te beter de antwoorden zullen zijn.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Is het iemand al gelukt om binnenkomende gesprekken door te schakelen? Ik heb wat zitten testen, en het lijkt er op dat de gesprekken via een "SIP/2.0 302 Moved Temporarily" antwoord worden doorgeschakeld. Dit houdt in dat de bellende server (in dit geval Budgetphone) wordt verteld naar welk nummer moet worden doorverbonden. De kosten daarvoor komen dus voor rekening van de bellende partij. (Vandaar misschien dat Budgetphone dit ook niet ondersteunt.) Dat is niet helemaal wat ik wil, ik wil namelijk dat het gesprek aangenomen wordt, en doorverbonden via mijn VoIP account, dus op mijn kosten. Kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:18:
Is het iemand al gelukt om binnenkomende gesprekken door te schakelen? Ik heb wat zitten testen, en het lijkt er op dat de gesprekken via een "SIP/2.0 302 Moved Temporarily" antwoord worden doorgeschakeld. Dit houdt in dat de bellende server (in dit geval Budgetphone) wordt verteld naar welk nummer moet worden doorverbonden. De kosten daarvoor komen dus voor rekening van de bellende partij. (Vandaar misschien dat Budgetphone dit ook niet ondersteunt.) Dat is niet helemaal wat ik wil, ik wil namelijk dat het gesprek aangenomen wordt, en doorverbonden via mijn VoIP account, dus op mijn kosten. Kan dit wel?
Verhip, dat lijkt hij hier ook te doen met Asterisk, geen uitgaande vaste net trunk, kan daar dus geen vaste nummers mee bellen. Bij doorschakelen zegt deze idd, bel maar met <ingestelde doorschakelnummer>. Nu kan ik dat wel oplossen met een uitgaande trunk in Asterisk, maar je zou idd verwachten dat het apparaat vervolgens een verbinding opzet naar het doelnummer.
Interessant geval, wellicht te maken met het feit dat er maar een paar voipgesprekken gelijktijdig mogen verlopen?
Een mail naar Siemens met deze vraag en request is de manier om dat op te lossen denk ik.

Getest:
VB naar VB met doorschakeling Asterisk-intern: na overgaan op gegeven moment verbroken-toon.
Asterisk naar Asterisk met doorschakeling Asterisk: na overgaan dvb worden naar juiste extensie.
Asterisk naar Asterisk met doorschakeling naar vast nummer: na overgaan op gegeven moment verbroken toon.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb sinds kort een Siemens Gigaset S675 IP.
Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met de import vcards.
Ik heb al mijn telefoonnummers in MS Outlook staan, deze hebben allemaal het formaat:
+31201234567
Dat komt omdat deze telefoonnummers via mijn mobile telefoon hierin gezet zijn.
Wanneer ik hier een vcard van maak, staat er nog steeds keurig +31201234567
Als ik deze vcard importeer in het telefoonboek van mijn S675, dan staat er 31201234567, de + is verdwenen. Hier kan de S675 niet tegen, staat zelfs ook ergens in de handleiding.
Dus ik denk, okay ik probeer het formaat 0031201234567, deze wordt wel precies zo in mijn S675 gezet, maar als ik hiermee ga bellen, dan krijg ik van een computeroperator te horen dat dit nummer onjuist is. In mijn S675 is opgegeven 0031 als internationale code en 0299 als regioncode.

Hoe krijg ik voor elkaar dat de S675 gewoon belt met de landcode 0031 ?

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
dunster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:58:
Ik heb sinds kort een Siemens Gigaset S675 IP.
Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met de import vcards.
Ik heb al mijn telefoonnummers in MS Outlook staan, deze hebben allemaal het formaat:
+31201234567
Dat komt omdat deze telefoonnummers via mijn mobile telefoon hierin gezet zijn.
Wanneer ik hier een vcard van maak, staat er nog steeds keurig +31201234567
Als ik deze vcard importeer in het telefoonboek van mijn S675, dan staat er 31201234567, de + is verdwenen. Hier kan de S675 niet tegen, staat zelfs ook ergens in de handleiding.
Dus ik denk, okay ik probeer het formaat 0031201234567, deze wordt wel precies zo in mijn S675 gezet, maar als ik hiermee ga bellen, dan krijg ik van een computeroperator te horen dat dit nummer onjuist is. In mijn S675 is opgegeven 0031 als internationale code en 0299 als regioncode.

Hoe krijg ik voor elkaar dat de S675 gewoon belt met de landcode 0031 ?
Buiten het feit dat de S450IP een ander toestel is: ;)
Onder Telefonie >> Oproep Voorbereiding >> Netnummer voor locale gesprekken via Voip voorkiezen op nee zetten.
Waarschijnlijk prepend de basis 0031+(kengetalzonder0) bij het nummer dat je belt, dan krijg je iets als: 00315303153 voor bijvoorbeeld Enschede....

[ Voor 0% gewijzigd door Loekie op 07-02-2008 20:27 . Reden: Knipoogje ;) ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
Loekie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:21:
[...]

Buiten het feit dat de S450IP een ander toestel is: ;)
Onder Telefonie >> Oproep Voorbereiding >> Netnummer voor locale gesprekken via Voip voorkiezen op nee zetten.
Waarschijnlijk prepend de basis 0031+(kengetalzonder0) bij het nummer dat je belt, dan krijg je iets als: 00315303153 voor bijvoorbeeld Enschede....
Zelfs als ik handmatig ga bellen over de standaard telefoonlijn (geen VoIP) met 0031 werkt het niet.
Bijvoorbeeld ik wil bellen 1234567 in Amsterdam (020) en ik toets handmatig in 0031201234567, dan krijg ik de computeroperator dat het nummer niet juist is. Bel ik bijvoorbeeld naar Engeland met 0044201234567, dan werkt het goed. Die 0031 klaagt de operator over. Ik zit bij de kabeltelefonie van Multikabel.

En je opmerking over de S450IP, helemaal gelijk, omdat ik diverse berichten zie in dit topic over de S675IP, ben ik er onterecht vanuit gegaan dat ik hier kan plaatsen.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik een nieuw topic kan openen met:
Siemens Gigaset S675 IP info + ervaringen.

Goh zo simpel het is mij nog gelukt ook:
Siemens Gigaset S675 IP info + ervaringen

[ Voor 4% gewijzigd door dunster op 07-02-2008 23:35 ]

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Beetje onzinnig IMHO dat nieuwe topic. Alle gigaset VOIP centrales hebben dezelfde firmware en (wel of geen antwoordapparaat daargelaten) dezelfde mogelijkheden. De echte verschillen zitten in de handsets. Dus als je een S67H aansluit op een C450IP heb je precies dezelfde mogelijkheden als de S675IP

[ Voor 39% gewijzigd door RichieB op 08-02-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
dunster schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:30:
[...]

Zelfs als ik handmatig ga bellen over de standaard telefoonlijn (geen VoIP) met 0031 werkt het niet.
Bijvoorbeeld ik wil bellen 1234567 in Amsterdam (020) en ik toets handmatig in 0031201234567, dan krijg ik de computeroperator dat het nummer niet juist is. Bel ik bijvoorbeeld naar Engeland met 0044201234567, dan werkt het goed. Die 0031 klaagt de operator over. Ik zit bij de kabeltelefonie van Multikabel.

En je opmerking over de S450IP, helemaal gelijk, omdat ik diverse berichten zie in dit topic over de S675IP, ben ik er onterecht vanuit gegaan dat ik hier kan plaatsen.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik een nieuw topic kan openen met:
Siemens Gigaset S675 IP info + ervaringen.

Goh zo simpel het is mij nog gelukt ook:
Siemens Gigaset S675 IP info + ervaringen
Hmmmmz, vaag. Ik heb dus internationaal nummer en kengetal voorkiezen uitgezet, maar ook ingeschakeld krijg ik geen melding dat dit onmogelijk zou zijn. Zou het zo kunnen zijn dat multikabel het gebruik van het internationale voorvoegsel voor lokale(nationale) nummers blokkeert?
Gaat het dan om telefonie via voip van iets als voipbuster? Of heb je voip-gegevens van multikabel in telefoon gezet? Of heb je de telefoon aangesloten op een modem met telefonie?

Dat van die opmerking: technisch zijn de basisstations zo goed als gelijk, kijk maar naar de features, de enige verschillen worden door de handset bereikt op het antwoordapparaat na dan...
Vandaar een knipoog ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunster
Loekie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:29:
[...]

Zou het zo kunnen zijn dat multikabel het gebruik van het internationale voorvoegsel voor lokale(nationale) nummers blokkeert?
Gaat het dan om telefonie via voip van iets als voipbuster? Of heb je voip-gegevens van multikabel in telefoon gezet? Of heb je de telefoon aangesloten op een modem met telefonie?
Misschien doet Multikabel dat wel.
Het gebeurt als ik 0031201234567 intik en ga bellen, dan komt de stem van de computeroperator dat het nummer onjuist is. Ik bel dan via de vaste telefoonlijn.
Via VoIP heb ik tot nu toe alleen maar naar het buitenland gebeld, dus nog geen Nederlandse nummers.
Mijn Siemens Gigaset is inderdaad aangesloten op het Multikabel modem, dit modem is er voor internet en de vaste telefoonlijn.

cougar - dunster crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een S675 IP NL gekocht en draai de laatste firmware (version 02097 - 12/2007). Het toestel functioneert prima en ik ben er best wel tevreden over. Echter, de oproepweergave bij inkomende VoIP gesprekken wordt dusdanig weergeven dat het inkomende nummer slechts gedeeltelijk zichtbaar is. Dit komt omdat bij de weergave op het display (2 regel van onderen) het nummer wordt voorafgegaan door de text “Internet: “. Hierdoor zijn er op deze regel onvoldoende posities beschikbaar om het 10-cijferige telefoonnummer weer te geven waardoor het kengetal niet volledig zichtbaar is. B.v. als ik gebeld wordt vanaf 0234567890 wordt dit op het display weergegeven als “Internet: 34567890”. Dit heeft ook tot gevolg dat indien het inkomende nummer bekend is in het telefoonboek v/d Gigaset de achternaam v/d beller slechts gedeeltelijk zichtbaar is. De voornaam past er al helemaal niet meer op.

Hebben andere S675 IP gebruikers hier ook “last” van en is deze “voorafgaande tekst” bij de oproepweergave van inkomende VoIP gesprekken aan te passen en op welke wijze? Het liefst zou ik helemaal geen voorafgaande tekst zien aangezien dit nutteloze schermvulling is indien men alleen via VoIP belt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Loekie schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:57:
[...]

Verhip, dat lijkt hij hier ook te doen met Asterisk, geen uitgaande vaste net trunk, kan daar dus geen vaste nummers mee bellen. Bij doorschakelen zegt deze idd, bel maar met <ingestelde doorschakelnummer>. Nu kan ik dat wel oplossen met een uitgaande trunk in Asterisk, maar je zou idd verwachten dat het apparaat vervolgens een verbinding opzet naar het doelnummer.
Interessant geval, wellicht te maken met het feit dat er maar een paar voipgesprekken gelijktijdig mogen verlopen?
Een mail naar Siemens met deze vraag en request is de manier om dat op te lossen denk ik.
Ik heb dit verzoek mbt doorschakelen bij Siemens ingediend. Case ID is KMM7028028I20750L0KM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 20:42
Ruimzicht schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:49:
[...]

Op de doos staan schematisch de volgende modellen benoemd: S45, SL37H, C47H, S67H. Verder niks.
Ik zie dat je de de C470 IP nu best wel goedkoop kan bestellen bij een Nederlandse webshop voipshop.nl, dan heb ik wel de Nederlandse taal. (misschien wel met wat vlaamse gekkigheden maar goed daar kan ik mee leven) Er staat bij dat afgezien van nummerweergave wat niet schijnt te werken er geen nadelen aan zitten. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Voor wat betreft handsets: Weet iemand of de S67h en ook de C47h beide HDSP doen? Ik meende nl wel, zie dat echter niet onderbouwd op de siemens-site. De S67h volgens site wel en daar ben ik ook vrij zeker van, maar het zou fijn zijn als ook de C47h dat doet. Dan kan ik een mooie set aan m'n vriendin cadeau doen. :)

De C47h zit bij de C470 (IP) en C475 (IP) overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Loekie op 22-02-2008 23:33 . Reden: verduidelijking :) ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ruim een maand een Siemens S450 IP telefoon, waarmee ik probleemloos via SIPdiscount kon Voip-bellen. Echter twee weken geleden ben ik overgestapt op HetNet Surfen&Bellen, waarbij ik over moets stappen de door kpn geleverde Experiabox. Alles werkte nog steeds prima (inclusief het onbeperkt telefoneren met Voip)
Sinds afgelopen maandag (dus 5 dagen) kan ik precies 5 minuten met Voip bellen, daarna hoor ik degene die ik heb opgebeld niet meer. Uitlezing van het Experiabox logboek laat zien dat er in deze gevallen een udp flood plaatsvindt. De melding is: Feb 28 19:10:19 IDS dos parser : udp flood (1 of 1) : xxx.xxx.x.xx xx.xxx.xx.xxx 0200 UDP xxxx->xxxxx, waarbij iedere x (uiteraard) een cijfer voorstelt.
Iemand soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Loekie: de Siemens site voor HDSP informatie is http://www.gigaset-sound.com/ het antwoord is dus: de C47H doet geen HDSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 13:47:
@Loekie: de Siemens site voor HDSP informatie is http://www.gigaset-sound.com/ het antwoord is dus: de C47H doet geen HDSP.
Thnx, ik was al tot die conclusie gekomen, fijn dat die bevestigd is. Ik ga de C475 IP kopen met 2 maal S67H, dan geef ik het basisstation mee aan vriendin met S67H handset erbij. De overgebleven handsets worden hier in huis verdeeld en ik kan via HDSP bellen met vriendin :)
S675 IP + 2 maal S67H is net wat te veel van het goede wat mij betreft.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
S675IP + 1 maal S67H is genoeg hoor. Bij de S675IP zit namelijk al een S67H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 18:18:
S675IP + 1 maal S67H is genoeg hoor. Bij de S675IP zit namelijk al een S67H.
Weet ik, maar ik heb wel 3 handsets nodig ;)
Functioneel krijg ik met de C475 IP + 2xS67H hetzelfde op 1 handset na. Die 3e is niet voor mezelf, maar voor iemand die de extra's toch niet gaat gebruiken. Spaart 30 tot 40 euro op aanschaf uit ;)

Is er iemand die kan bevestigen dat HDSP ook met de S450 IP basis werkt? Als ik de gegevens en de uitleg naast elkaar leg, dan doen alle **** IP bases HDSP en is alleen de handset verantwoordelijk voor weergave en opname in hogere kwaliteit.
De HDSP-codec zou G.722 zijn en die zit iig in de S450 IP basis.

[ Voor 26% gewijzigd door Loekie op 01-03-2008 19:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Dat klopt, alle Siemens DECT IP centrales ondersteunen HDSP met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
RichieB schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:26:
Dat klopt, alle Siemens DECT IP centrales ondersteunen HDSP met de laatste firmware.
Toevallig ook hands-on ervaring? ;) Ben best benieuwd naar dat HDSP, als de demo maar half klopt, dan klinkt het al goed.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zo, nieuwe set is binnen, een C475 IP + 2x S67H. Gesprekken in huis gaan perfect, geen ruis zoals de S45 dat wel een beetje heeft.
De wideband codec nog niet kunnen testen wegens op zelfde locatie staan basisstations.
Volgende week gaat de een naar Spanje met bijbehorende handset, daarna wideband testen :)
Nu het antwoord-apparaat nog naar Engels of whatever veranderen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist antwoord ontvangen van Siemens Gigaset Support over de weegave van "Internet: " bij inkomende VoIP gesprekken (zie post dinsdag 12 februari 2008 09:25):

Subject: RE: [Fwd: NL: Confirmation of receipt: 2/12/08 ] (KMM7078186I20750L0KM)

Geachte heer .......,

Bedankt voor uw bericht en waardevolle feedback. Wij hebben deze vraag bij
onze collega's van Siemens in Duitsland neergelegd hieruit is helaas
gebleken dat we in de huidige firmwarestand geen invloed hebben op de
weergave van de inkomende beller. Uw opmerkingen worden echter wel
meegenomen in de ontwikkeling van nieuwe firmware.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Siemens Helpdesk

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:25:
Hebben andere S675 IP gebruikers hier ook “last” van en is deze “voorafgaande tekst” bij de oproepweergave van inkomende VoIP gesprekken aan te passen en op welke wijze? Het liefst zou ik helemaal geen voorafgaande tekst zien aangezien dit nutteloze schermvulling is indien men alleen via VoIP belt…
Ik heb hier geen last van. Ik heb de "internationale" S675IP versie die staat ingesteld op Engels. Daar wordt een VoIP voorafgegaan door "IP:"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb gisteren een C470 IP besteld :) en de online handleiding doorgespit. Ik kon echter iets niet vinden.

Voor vaste nummers etc zet je gewoon het nummer erin. Voor VoiP contacten ben je volgens mij afhankelijk van het IP adres van de andere kant. Dat is natuurlijk lastig met DHCP adressen.... Is het ook mogelijk om je Voipbuster/voipcheap etc contacten in te voeren en dat je dan ziet wie online is?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
RichieB schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 17:05:
Ik heb net Gigaset.net aan de praat gekregen tussen twee S675IP centrales (nodig om de G.722 codec te kunnen gebruiken). Dat was niet zo makkelijk.
Iemand anders ook al gelukt?
Ben bezig het voor elkaar te krijgen tussen 2 S450ip toestellen, maar gaat nog niet perfect: wanneer ik het ene toestel bel, gaat hij daar wel over en komt mijn Gigaset naam in het beeld te staan, alleen waneer er opgenomen moet worden horen we elkaar niet.

Andersom: bij mij gaat de telefoon helemaal niet over, alhoewel ik wel op te zoeken ben in de gigaset database.

Heb verschillende poorten open gezet: 5004-5020, maar helpt niets.

iemand een idee?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
De SIP poort is 5060. Dus telefoon een statisch adres geven, en dan in de NAT tabel van je modem/router alles wat op 5060 klopt doorzetten naar dat statische adres.

Vergeet niet 5060 te unbinden als je een alcatel hebt. :o

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
asing schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:30:
De SIP poort is 5060. Dus telefoon een statisch adres geven, en dan in de NAT tabel van je modem/router alles wat op 5060 klopt doorzetten naar dat statische adres.

Vergeet niet 5060 te unbinden als je een alcatel hebt. :o
Tja, die 5060 stond ook al open, maar doet dus niets....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ziezo, zojuist de S450 IP Duo besteld, dus met extra handset. Voordelig via de rentepunten van de Postbank. Als vervanging voor onze oude Dect-telefoon die langzamerhand aan het overlijden is. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:26
BamSlam_ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:34:
Ziezo, zojuist de S450 IP Duo besteld, dus met extra handset. Voordelig via de rentepunten van de Postbank. Als vervanging voor onze oude Dect-telefoon die langzamerhand aan het overlijden is. Ben benieuwd! :)
Welkom! Ik ben nog steeds zeer tevreden met deze telefoon (basis + 3 handsets). Is in de afgelopen tijd zelfs stukken leuker geworden door de firmware updates :*)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hopjesvla79 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:20:
[...]

Iemand anders ook al gelukt?
Ben bezig het voor elkaar te krijgen tussen 2 S450ip toestellen, maar gaat nog niet perfect: wanneer ik het ene toestel bel, gaat hij daar wel over en komt mijn Gigaset naam in het beeld te staan, alleen waneer er opgenomen moet worden horen we elkaar niet.

Andersom: bij mij gaat de telefoon helemaal niet over, alhoewel ik wel op te zoeken ben in de gigaset database.

Heb verschillende poorten open gezet: 5004-5020, maar helpt niets.

iemand een idee?
Neem aan dat het niet 2 toestellen op 1 basis is? ;)
SIP: 5060
RTP: standaard 5004

Wel overgaan, geen geluid is vaak firewall-issue voor RTP(de eigenlijke geluidsgegevens).
Als ik het zo lees staan aan jouw zijde de firewall-instellingen niet goed voor iig SIP, waarschijnlijk ook RTP.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Loekie schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:02:
[...]

Neem aan dat het niet 2 toestellen op 1 basis is? ;)
SIP: 5060
RTP: standaard 5004

Wel overgaan, geen geluid is vaak firewall-issue voor RTP(de eigenlijke geluidsgegevens).
Als ik het zo lees staan aan jouw zijde de firewall-instellingen niet goed voor iig SIP, waarschijnlijk ook RTP.
KLopt, dat gevoel heb ik ook...maar ja.. Heb alles open staan (ook ivm met Voipbuster):
5060, 5004-5020, 6901-6920, 10000, 11112, 10300-10311, 3478.....

Alles staat op UDP, is dit correct?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hopjesvla79 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:18:
[...]

KLopt, dat gevoel heb ik ook...maar ja.. Heb alles open staan (ook ivm met Voipbuster):

Zelf heb ik 5004-5082 zowel TCP als UDP doorgestuurd naar mijn IP-phone. Ietwat overkill, maar vooral vanwege gebruik met asterisk aan WAN-zijde router gekozen.
Standaard levert Siemens de configuratie als 5060 voor SIP en 5004 voor RTP, die laatste moet sowieso op UDP en volgens verschillende berichten 5060 zowel TCP als UDP.

[ Voor 4% gewijzigd door Loekie op 24-03-2008 20:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Poort 5060 is TCP (dus geen UDP). Dit dient door de fierwall geforward te worden naar de telefoon.
RTP does not have a standard TCP or UDP port on which it communicates. The only standard that it obeys is that UDP communications are done via an even port and the next higher odd port is used for RTP Control Protocol (RTCP) communications. Although there are no standards assigned, RTP is generally configured to use ports 16384-32767. RTP can carry any data with real-time characteristics, such as interactive audio and video. Call setup and tear-down for VoIP applications is usually performed by either SIP or H.323 protocols. The fact that RTP uses a dynamic port range makes it difficult for it to traverse firewalls. In order to get around this problem, it is often necessary to set up a STUN server.
Poort 5004 (RTP) gebruikt dus UDP. Daarnaast zal de telefoon poort 5005 open gooien voor RTCP. Je kan dus poort 5004 met UDP doormappen naar je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Kreeg net een mailtje dat mijn S470 IP verzendklaar is. :) :*) Ik moet dus deze week mijn linux firewall aanpassen zodat de telefoon goed werkt. De rulebase zal ik wel even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:18:
[...]

Ik had dit in het begin ook als ik naar mijn dochter belde via Siemens.net, vanaf dat ik de poorten

5000 - 5061
10000 - 20000
6901 - 6920

heb geforward (op both) naar het IP adres van de Siemens IP telefoon, werkt het perfect, wel van twee kanten forwarden natuurlijk.
En natuurlijk wel er voor zorgen dat je nickame actief is.

Gr. Johnny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:10:
[...]

Ik had dit in het begin ook als ik naar mijn dochter belde via Siemens.net, vanaf dat ik de poorten

5000 - 5061
10000 - 20000
6901 - 6920

heb geforward (op both) naar het IP adres van de Siemens IP telefoon, werkt het perfect, wel van twee kanten forwarden natuurlijk.
En natuurlijk wel er voor zorgen dat je nickame actief is.

Gr. Johnny
Tja, ingesteld maar geloof dat het nog steeds niet werkt. De echo test (1234#9) lukt nl. ook niet. De tijd begint te lopen, maar hoor mezelf niet...

Andere ideen?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Joepla schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:41:
[...]

Welkom! Ik ben nog steeds zeer tevreden met deze telefoon (basis + 3 handsets). Is in de afgelopen tijd zelfs stukken leuker geworden door de firmware updates :*)
Dank je! Heb hem een kwartier geleden binnengekregen, ga er lekker mee tweaken vanavond! :9

Edit: hij doet ut! Eerst de laatste firmware erin gezet, daarna voip van XS4ALL geconfigureerd. :*)

[ Voor 12% gewijzigd door BamSlam_ op 26-03-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Poorten poorten poorten....

Mijn telefoon is binnen en ik heb gisteravond mijn eigen advies opgevolgd:

- Poort 5060 (SIP) is TCP. Dit dient door de fierwall geforward te worden naar de telefoon.
- Poort 5004 (RTP) is UDP. Ook deze moet je doormappen naar de telefoon.

Ik heb ook voor de zekerheid in mijn Alcatel 716v5 poort 5060 ge-unbind. Deze fungeert alleen als modem, routeren wordt gedaan door een Fedora Core 6 machine met IPTables. Let op dat je in de webinterface van de Siemens aangeeft dat het ding vaste poorten moet gebruiken. Ik heb het met en zonder STUN server geprobeerd maar dat gaf geen verschil.

VoIP verbinding #1 is verbonden met mijn VoipCheap account. Ik kan vanuit de telefoon perfect vaste en mobiele nummers bellen. Gebeld worden vanaf een andere VoipCheap client is lastig, er zit een storende fout in de (nieuwste) client. Klik je rechts op je contact en kies je voor computer naar computer dan krijg je een vage foutmelding over een encryptieprobleem. Vul je de VoIP username in in het onderste schermpje naast de directcall knop, dan werkt het ineens wel weer goed.

En dan nu het vervelende:

Een Siemens S470 IP is niet in staat om username@sip.voipprovider.com te bellen. Ik heb dus een gratis account aangemaakt bij Voxalot.com. Daar heb ik weer mijn voipcheap account opgegeven als provider. Verder heb ik voxalot als 2e voip provider in de siemens gezet.

In de webinterface zit ook weer een voorbehandeling dat als ik 9991 bel, de call via voxalot moet gaan. In Voxalot staat weer ingesteld dat als _9991 gedrukt is, dit vervangen moet worden door username@sip.voipprovider.com. In theorie kan je hiermee een softphone client direct bellen.

De telefoon belt wel, de client gaat ook over. Ik kan opnemen en aan de softphone kant kan je de beller horen, maar ik kan de softphone gebruiker weer niet horen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
asing schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:58:
Poorten poorten poorten....

Mijn telefoon is binnen en ik heb gisteravond mijn eigen advies opgevolgd:

- Poort 5060 (SIP) is TCP. Dit dient door de fierwall geforward te worden naar de telefoon.
- Poort 5004 (RTP) is UDP. Ook deze moet je doormappen naar de telefoon.

Ik heb ook voor de zekerheid in mijn Alcatel 716v5 poort 5060 ge-unbind. Deze fungeert alleen als modem, routeren wordt gedaan door een Fedora Core 6 machine met IPTables. Let op dat je in de webinterface van de Siemens aangeeft dat het ding vaste poorten moet gebruiken. Ik heb het met en zonder STUN server geprobeerd maar dat gaf geen verschil.

VoIP verbinding #1 is verbonden met mijn VoipCheap account. Ik kan vanuit de telefoon perfect vaste en mobiele nummers bellen. Gebeld worden vanaf een andere VoipCheap client is lastig, er zit een storende fout in de (nieuwste) client. Klik je rechts op je contact en kies je voor computer naar computer dan krijg je een vage foutmelding over een encryptieprobleem. Vul je de VoIP username in in het onderste schermpje naast de directcall knop, dan werkt het ineens wel weer goed.

En dan nu het vervelende:

Een Siemens S470 IP is niet in staat om username@sip.voipprovider.com te bellen. Ik heb dus een gratis account aangemaakt bij Voxalot.com. Daar heb ik weer mijn voipcheap account opgegeven als provider. Verder heb ik voxalot als 2e voip provider in de siemens gezet.

In de webinterface zit ook weer een voorbehandeling dat als ik 9991 bel, de call via voxalot moet gaan. In Voxalot staat weer ingesteld dat als _9991 gedrukt is, dit vervangen moet worden door username@sip.voipprovider.com. In theorie kan je hiermee een softphone client direct bellen.

De telefoon belt wel, de client gaat ook over. Ik kan opnemen en aan de softphone kant kan je de beller horen, maar ik kan de softphone gebruiker weer niet horen :X .
De eerstvolgende poort boven 5004 mappen naar de telefoon al geprobeerd?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Nee nog niet, volgens de documentatie pakt het RTP protocol de even poort om van buiten naar binnen te initiëren en maakt de telefoon vervolgens via de eerstvolgende oneven poort verbinding naar buiten.

Het is in ieder geval te proberen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Het juiste antwoord moest zijn : pak de goede Codecs! alaw;ulaw;g726;g729;ilbc;gsm en het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BamSlam_ schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Dank je! Heb hem een kwartier geleden binnengekregen, ga er lekker mee tweaken vanavond! :9

Edit: hij doet ut! Eerst de laatste firmware erin gezet, daarna voip van XS4ALL geconfigureerd. :*)
Sjemig, wat een boring telefoon is dit eigenlijk. Het werkt allemaal in één keer goed. En geen hack te vinden.. zou best toch stiekem een rss-feedje op m'n s45 handsets willen hebben. >:) Enfin, dan maar de nieuwe Oleg-firmware in m'n Asus router installeren en die fijn tweaken. :9

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 29-03-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
BamSlam_ schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:47:
[...]
zou best toch stiekem een rss-feedje op m'n s45 handsets willen hebben.
S470 IP heeft het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Goed...

Ik zit erover te denken om een VOIP telefoon te kopen.

Gister en vandaag heb ik mezelf wat meer ingelezen op VOIP.. maar nog niet genoeg blijkbaar want ik begrijp het allemaal nog niet zo goed.

Momenteel heb ik geen vaste lijn en bel ik mobiel of via voipbuster met usb telefoon/computer.

Nu dacht ik een siemens S450 te kopen waarmee ik makkelijker mensen zou kunnen bellen via voipbuster (computer aanzetten is af en toe te veel moeite :))

Mijn vragen waar ik nog niet echt duidelijk antwoord heb weten te krijgen:
- Kan je met deze telefoon wel naar andere voipbuster/sip accounts bellen? Of moet dit perse via IP adressen? variabel IP adres?
- Zijn er telefoons waarmee je wel gewoon naar sip accounts kan bellen? dit lijkt me de toekomst toch?
- Of is een WIFI telefoon dan een betere oplossing? (daar gaan de batterijen dan weer minder lang van mee / is volgens mij stukke duurder / doet die wel wat ik wil? :? )

[ Voor 4% gewijzigd door blaatbeest op 03-05-2008 20:18 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met deze telefoon wel naar andere voipbuster/sip accounts bellen? Of moet dit perse via IP adressen? variabel IP adres?
Nee, da's een beetje een issue. Je kunt alleen telefoonnummers kiezen. En Voipbuster accounts zijn alfanumeriek. Als iemand een Voip-in account (met normaal telefoonnummer) heeft is het allemaal natuurlijk niet zo'n probleem, maar bellen naar sip:zomaariemand@sip.voipbuster.com gaat niet met een Siemens.

Je kunt inderdaad wel rechtstreeks een IP-nummer bellen, maar lang niet alle SIP-telefoons accepteren rechtstreekse SIP-calls (dus INVITE-berichten die niet van de proxy komen waar ze op zijn ingelogd).
Zijn er telefoons waarmee je wel gewoon naar sip accounts kan bellen? dit lijkt me de toekomst toch?
Er zijn een aantal telefoons of ATA's waarmee je via dialling rules een numeriek nummer kunt omzetten in een alfanumeriek nummer (Siemens dus niet). Anders is het wellicht mogelijk om via voxalot of een andere service dialling rules aan te maken. Dan zou het dus ook met een S450IP mogelijk moeten zijn. Ik heb 't wel eens geprobeerd, maar 't zelf nog niet werkend gekregen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

toch vaag, had niet gedacht dat VOIP in 2008 nog zo'n tekortkomingen had... :)

Dus bellen van voip account naar voip account is dus moeilijk. Is hier een statisch IP dan noodzakelijk voor?

Is het niet tijd dat iedereen lekker via voip gaat bellen en die telefoondraad de deur uit doet? :)

Weet iemand toevallig zo of de wifi phones wel van voip naar voip account kunnen bellen of zit hier dezelfde beperking aan? Anders moet ik dit morgen nog opzoeken...

tnx for the response trouwens :)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

In het algemeen over de siemens DECT telefoon...

Hoe is de UI?

Stel je voor dat ik de 450 aan mijn moeder zou geven en ik heb alleen maar een SIP account (dus zonder telefoonnummer-in)
Is het een kwestie van 1 keer de contacten invoeren en dan kan ze met een simpele druk op de knop de juiste persoon bellen, met de daarbij behorende connectie (normale lijn / VOIP)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de UI?
UI is simpel, eigenlijk hetzelfde als een normale telefoon. Nummer kiezen en bellen maar. Uitbellen doet-ie via de default ingestelde lijn: of VOIP of analoog. Mocht je juist de andere lijn willen gebruiken, druk je na het nummer-kiezen het groene hoorntje lang in.

Vanuit het geheugen kan dit ook door '*' achter het nummer te zetten bij het inprogrammeren (kies voor de niet-default lijn), of '#0' (analoge lijn), '#1'..'#6' (voor de diverse SIP-accounts). Nadeel van die extra digits in het geheugen is dat naam-nummer-matching dan niet meer werkt op de handsets. Beter is om een paar dialing-rules aan te maken (dat kan gelukkig), bijvoorbeeld alles beginnend met '06' via SIP-provider 1 en alles beginnend met '0900' via de vaste lijn. Als je dit goed instelt hebben je huisgenoten (of je moeder) nergens last van.

Verder geldt dus de beperking die al eerder is genoemd: bellen naar telefoonnummers (via VoipBuster of zo) gaat prima, maar niet-numerieke SIP-adressen is niet mogelijk.

Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaatbeest schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:59:
toch vaag, had niet gedacht dat VOIP in 2008 nog zo'n tekortkomingen had... :)

Dus bellen van voip account naar voip account is dus moeilijk. Is hier een statisch IP dan noodzakelijk voor?

Is het niet tijd dat iedereen lekker via voip gaat bellen en die telefoondraad de deur uit doet? :)

Weet iemand toevallig zo of de wifi phones wel van voip naar voip account kunnen bellen of zit hier dezelfde beperking aan? Anders moet ik dit morgen nog opzoeken...

tnx for the response trouwens :)
Nokia N en E-series wifi enabled toestellen doen dit wel, bijvoorbeeld N80/81/82 N95, E50/51/60/61i/70/90 en nog wel andere nieuwere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Die had ik inderdaad ook gevonden...

300 euro voor een telefoon neertellen doe ik nog niet zo snel.
Daarbij wil ik de telefoon gewoon voor in huis en dus niet voor mee te nemen (alhoewel op vakantie in een hotspot eventueel nog handig zou kunnen zijn :))

Ik heb siemens maar even gemaild alsof ze niet nog een keer komen met een DECT telefoon die wel gewoon van account naar account kan bellen... (edit: ik moet eerst mail checken en dan pas posten :))
Op dit moment wordt dit niet ondersteund.Er vinden regelmatig firmware updates plaats en er komen regelmatig nieuwemodellen op de markt.Het is dus goed mogelijk dat in de toekomst dit wel mogelijk wordt.Ik heb het in ieder geval doorgegeven als een feature request naar productmanagement.
Dus nog eventjes wachten :z

[ Voor 32% gewijzigd door blaatbeest op 07-05-2008 17:17 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Het is stil qua firmware updates bij SIemens :'(

Heb ook niet al teveel meer te wensen, maar het was altijd wel spannend om weer eens wat nieuws te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Joepla schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:26:
Het is stil qua firmware updates bij SIemens :'(

Heb ook niet al teveel meer te wensen, maar het was altijd wel spannend om weer eens wat nieuws te downloaden...
Als je geen wensen meer hebt waarom zou je dan willen updaten?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Royal schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:17:
[...]
Als je geen wensen meer hebt waarom zou je dan willen updaten?
Geeft me altijd een goed gevoel als er nieuwe firmware beschikbaar komt. Geeft aan dat het product nog ondersteund wordt en vaak gaat de kwaliteit (spraak, bediening) er ook nog op vooruit.

Verder is het aardig als er nieuwe features bijkomen waar je zelf nog niet aan gedacht hebt, maar die wel handig blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Heb gisteren een s450ip binnengekregen maar krijg hem nog niet (goed) aan de praat.

Topic doorgelezen en in mijn Speedtouch 716 de volgende poorten opengegooid:

Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port
Any 10000 - 20000 10000 - 20000 - -

Any 6901 - 6920 6901 - 6920 - -

Any 5000 - 5061 5000 - 5061 - -

Ik heb nu 1 VOIP xs4all nummer ingesteld en 1 x Voipbuster. Resultaat is voor beide anders:

- Voipbuster : Ik hoor dat de telefoon overgaat maar er rinkelt niks?
- Xs4all : Ik krijg te horen dat de gebruiker niet online is (bij beide providers staat registered als ik in de webinterface van de s450ip kijk)

Iemand een tip hoe ik een en ander wel werkend kan krijgen?

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Kijk eens hier. De juiste UDP poorten zijn 5004-5020 en 5061.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
RichieB schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:03:
Kijk eens hier. De juiste UDP poorten zijn 5004-5020 en 5061.
Grappig - Kon ik mijn eigen ervaringen met Voip in den beginne nog eens teruglezen in dat topic ;)

Maar het werkt nu maar ik weet niet waarom (had nog niet de aanpassing gedaan zoals je aangaf).

Misschien moest ie warmdraaien? ;)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Inmiddels KPN geporteerd naar Budgetphone voor inkomend.
Uitgaand (zoals voorheen) via Voipdiscount. Lijkt (enkele dagen in gebruik) goed te werken...

Kwam erachter dat je tijdens een gesprek een 'Service info' menu kunt openen (rechtse softkey).
Staan een berg codes, maar zegt mij niets. Iemand al eens iets gevonden wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Joepla schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:01:
Inmiddels KPN geporteerd naar Budgetphone voor inkomend.
Uitgaand (zoals voorheen) via Voipdiscount. Lijkt (enkele dagen in gebruik) goed te werken...

Kwam erachter dat je tijdens een gesprek een 'Service info' menu kunt openen (rechtse softkey).
Staan een berg codes, maar zegt mij niets. Iemand al eens iets gevonden wat dit betekent?
Staat netjes in de manual ;) Read it ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Loekie op 10-06-2008 10:04 . Reden: De S van Staat, Staat net wat beter >:) ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
Loekie schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 00:55:
[...]Staat netjes in de manual ;) Read it ;)
Oeps inderdaad, DAAR had ik nou net niet gezocht :)
Helaas niet zo spannend als gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Even een klein vraagje.

Stel dat ik met de Ethernet kabel de Siemens S450 IP alleen met het internet verbind (dus ik plug die analoge telefoonkabel er niet in)

Kan ik er dan alsnog gewoon mee bellen via Voipbuster?
En kan ik dan ook aannemen dat ik de Siemens telefoon kan 'bellen' via een andere voipbuster account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
ZOMERZON schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:54:
Stel dat ik met de Ethernet kabel de Siemens S450 IP alleen met het internet verbind (dus ik plug die analoge telefoonkabel er niet in)
Jazekers, zo werkt het hier al een tijdje.
Kan ik er dan alsnog gewoon mee bellen via Voipbuster?
En kan ik dan ook aannemen dat ik de Siemens telefoon kan 'bellen' via een andere voipbuster account?
Als dat account een inbelnummer heeft, zoals vroeger door Voipbuster werd uitgegeven, dan werkt dat ook. Je kunt meerdere accounts in de S450 IP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

Joepla schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:38:
[...]

Jazekers, zo werkt het hier al een tijdje.

[...]
Als dat account een inbelnummer heeft, zoals vroeger door Voipbuster werd uitgegeven, dan werkt dat ook. Je kunt meerdere accounts in de S450 IP instellen.
Klinkt goed in ieder geval

Dus het toestel moet perse een inbelnummer hebben?
Is het niet zo dat de telefoon gewoon 'online' is dan met de Voipbuster account als hij toch al via de ethernet is verbonden?
Dan zou je er toch gewoon naar kunnen bellen zonder dat hij een inbelnummer heeft, of is dat niet zo.

Laatste vraag nog, hoe is de speakerfunctie op dit toestel.
Beetje goede kwaliteit speaker en microfoon gevoeligheid om vrijwel alles in een ruimte op te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

ZOMERZON schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:07:
[...]
Dus het toestel moet perse een inbelnummer hebben?
Is het niet zo dat de telefoon gewoon 'online' is dan met de Voipbuster account als hij toch al via de ethernet is verbonden?
Dan zou je er toch gewoon naar kunnen bellen zonder dat hij een inbelnummer heeft, of is dat niet zo.
Daar heb ik mij dus ook over verwonderd (een aantal posts geleden)
Als mensen je voip account willen bellen moet het met ip-adressen oid. Hoe dat precies werkt weet ik niet, heb namelijk om die reden geen 450 gekocht.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
blaatbeest schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 06:26:
[...]

Als mensen je voip account willen bellen moet het met ip-adressen oid. Hoe dat precies werkt weet ik niet, heb namelijk om die reden geen 450 gekocht.
De Siemens S450IP kan wel rechtstreeks IP adressen bellen, maar geen alfanumerieke usernames zoals bij Voipbuster wordt gebruikt. Als de andere kan ook een Siemens VOIP telefoon heeft kan je gigaset.net gebruiken (eigen VOIP netwerk van Siemens). Je hebt dan geen VOIP-in telefoonnummer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON

ZOMERZON

blaatbeest schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 06:26:
[...]

Ah, heb het even teruggelezen en zag inderdaad dat het niet lukt om van account naar account te bellen.

Heb je mischien gezien met welke toestellen dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatbeest

blaatbeest

fuck

Ik geen DECT telefoon gevonden die dat wel kan :(

Er zijn volgens mij wat opties van telefoons met gewoon draad.

Of een WIFI variant.

Wat de reden is dat de DECT telefoons dit niet ondersteunen weet ik overigens nog steeds niet.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
blaatbeest schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 08:22:
Ik geen DECT telefoon gevonden die dat wel kan :(

Er zijn volgens mij wat opties van telefoons met gewoon draad.

Of een WIFI variant.

Wat de reden is dat de DECT telefoons dit niet ondersteunen weet ik overigens nog steeds niet.
Met DECT-telefoons niet nee, een optie die ik heb overwogen is om via een Zyxel VOIP-modem te bellen. Deze hebben een telefoonboek dat alfanummerieke nummers kan bevatten. Hiermee kun je dus een voip-account van bijv voipbuster registreren daar andere voipbuster-namen inzetten en zo direct bellen. Maar gezien het feit dat m'n vriendin van zoiets gebruik moet maken er toch maar van af gezien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
* asing komt ook eens kijken in dit topic....

Hoe bel je een ander voip account met je siemens toestel:
1) registreer een gratis account bij voxalot
2) voer daar je providergegevens in
3) registreer dit account als 2e sip account in je telefoon
4) definieer in je telefoon een dialplan : bijvoorbeeld 999 = voxalot.com
5) Maak nu een registratie in je telefoonboek : 9991 en dan de naam van de persoon met voip
6) voer bij voxalot een nummerplan in waarbij je 9991 vervangt door sip:gebruiker@sip.provider.com

Je telefoon weet nu dat alles wat start met 999 naar voxalot moet. Voxalot koppelt dat naar het te bellen voip account en zet de verbinding op via je eigen provider.

[ Voor 4% gewijzigd door asing op 27-06-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een 3com Wi-Fi router, en hebben de telefoon aangesloten, we kunnen via Voipstunt bellen, en men kan ons horen , maar wij horen helemaal niets.

IP adres verandert, niets hielp.

Bij iemand anders op een andere router geinstalleerd, en 't werkt geweldig, dus 't ligt niet aan de Siemens telefoon.

Weet iemand hoe wij port 5060 openzetten van de 3Com router?

Want dat is misschien 't probleem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Als je kan bellen en/of gebeld worden is poort 5060 niet het probleem. Het geluid gaat via RTP op UDP poorten 5004-5020 (eindpoort is afhankelijk van hoe snel je achter elkaar belt/gebeld wordt). Die poorten moet je forwarden op je router naar je VOIP telefoon. Overigens is het wel raar dat de andere kant je wel kan horen. Dan werkt de RTP stream dus maar 1 kant op, en de meeste routers kunnen ook UDP "stateful" filteren (en dus de stream de andere kant op doorlaten en NATten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil, door een search vonden we dit berichtje. Heb je inmiddels de oplossing gevonden van 't probleem?

Wij hebben geen idee hoe je port 5060 forward in de 3Com router. Gaat dit via Firewall?

We zijn er niet in thuis, en zoeken op 't internet naar een oplossing.

We kunnen wel bellen met de telefoon, we worden gehoord door degene die we bellen, maar wij horen helemaal niets. Wat we ook geprobeerd hebben.

Bij vrienden thuis, op een Fritzbox router doet de telefoon 't zonder enige problemen.

Mocht je een oplossing hebben voor ons, dan horen we 't graag.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:16:
Iemand nog ervaring met een S450 op/via een 3com 3CRWE554G72T router ?
Alles werkt perfect zolang ik de SPI optie in de router maar uitzet. Zodra ik die aanzet en het maakt niet uit of ik nu port 5060 forward of niet,krijg ik geen contact met de voipbuster server. :?
Via google kom ik weinig tot niks tegen wat me meer info geeft over 3com SPI en de 450.
Tenzij het geen kwaad kan als het uit is,router staat wel 24h/7 aan en hij geeft meteen aan bij inloggen dat die SPI is uitgeschakeld. Maar ik kan momenteel niet anders dat iedere tip is welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richie bedankt voor de informatie. Zodra we weten hoe we dit op de 3Com router moeten doen, zullen we 't erin zetten.
RichieB schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:03:
Als je kan bellen en/of gebeld worden is poort 5060 niet het probleem. Het geluid gaat via RTP op UDP poorten 5004-5020 (eindpoort is afhankelijk van hoe snel je achter elkaar belt/gebeld wordt). Die poorten moet je forwarden op je router naar je VOIP telefoon. Overigens is het wel raar dat de andere kant je wel kan horen. Dan werkt de RTP stream dus maar 1 kant op, en de meeste routers kunnen ook UDP "stateful" filteren (en dus de stream de andere kant op doorlaten en NATten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Er is weer een nieuwe firmware versie:

Gigaset C470 IP / C475 IP / S675 IP / S685 IP Firmware update 07/2008

Download version: 02123

New Features:

* Compatibility with A58H and C38H Handsets (including Infoscreensaver as Liveticker)
* New languages: Brazilian Portuguese, Russian (country and handset dependent)
* BEL, NLD: Autoconfigurationcode-enquiry added in the Handset's connection assistant

Improvements:

* NAT Traversal improved
* STUN can be disabled for Gigaset.net
* Email-Notification: display of date and subject improved, lenght of Email address up to 74 characters
* Display IP-Address without leading "0"s during the paging call
* Entries out of the calls list will be fully copied into the telephone directory, if the name was displayed from online phonebook.
* Web configurator: does not show "********" for empty password
* SMS Status Report function improved
* SIP Protocol implementation improved
* Incorrect recall after a successful call transfer fixed
* Display Scandinavian characters
* Answering machine functionality improved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Nieuwe firmware. Ik kreeg de melding vanochtend.

Gigaset C470 IP / C475 IP / S675 IP / S685 IP Firmware update 07/2008

Download version: 02123

New Features:

* Compatibility with A58H and C38H Handsets (including Infoscreensaver as Liveticker)
* New languages: Brazilian Portuguese, Russian (country and handset dependent)
* BEL, NLD: Autoconfigurationcode-enquiry added in the Handset's connection assistant

Improvements:

* NAT Traversal improved
* STUN can be disabled for Gigaset.net
* Email-Notification: display of date and subject improved, lenght of Email address up to 74 characters
* Display IP-Address without leading "0"s during the paging call
* Entries out of the calls list will be fully copied into the telephone directory, if the name was displayed from online phonebook.
* Web configurator: does not show "********" for empty password
* SMS Status Report function improved
* SIP Protocol implementation improved
* Display Scandinavian characters
* Answering machine functionality improved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00

cue

Ik kreeg ook dezelfde melding maar het lukt me niet op de nieuwe firmware te downloaden.
Als ik inlog in de webconfig en kijk bij: Instellingen --> overige --> firmwareupdate

Bij dataserver staat bij mij het volgende adres: gigaset.siemens.com/chagall/1/

Hij geeft dan de melding dat de dataserver niet beschikbaar is...

Heb ik hier wel het goede adres staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
cue schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:22:
Bij dataserver staat bij mij het volgende adres: gigaset.siemens.com/chagall/1/
Dat moet gigaset.siemens.com/chagall zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ragger schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:32:
Nieuwe firmware. Ik kreeg de melding vanochtend.
[small]Gigaset C470 IP / C475 IP / S675 IP / S685 IP Firmware update 07/2008
Erg handig om dit in het S450 ervaringen topic te melden dan.. of is daar ook nieuwe firmware voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

BamSlam_ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:52:
[...]

Erg handig om dit in het S450 ervaringen topic te melden dan.. of is daar ook nieuwe firmware voor?
Het gaat mij in ieder geval om de 675, die ook in dit topic ter sprake komt. Titel van het topic is gewoon fout <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, daar had ik een partij last van idd..

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
BamSlam_ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:52:
[...]

ja ook voor de s450ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ragger schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Het gaat mij in ieder geval om de 675, die ook in dit topic ter sprake komt. Titel van het topic is gewoon fout <+:)
Ik stel een topictitelwijziging voor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ok dan, eens kijken of de update al lukt dan maar! :) Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn handset gaf aan dat er een update was, heb hem ook via de handset gedownload / geïnstalleerd. Nog niet echt kunnen testen, heb trouwens de C475IP

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Heb hem inmiddels ook geinstalleerd op mijn S450 IP . Fijn te weten dat dit product nog steeds gesupport wordt, ondanks alle moeilijkheden (massaontslagen etc) bij Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik had tot nu toe al mijn Gigaset spullen in Duitsland gekocht. Ik heb net een C470IP binnen via de Postbank Rentepunten. Tot mijn verbazing is gigaset.net niet beschikbaar in het Telephony -> Connections menu. Ook 1234#9 en 1188#9 werken niet (geen IP-verbinding). Klopt het dat gigaset.net niet beschikbaar is in Nederland? Het staat namelijk wel gewoon op de doos (in het Nederlands):

Gigaset.net
Wereldwijd gratis telefoneren tussen geschikte Gigaset-telefoons via Gigaset.net

Gigaset.net is namelijk een van de weinige VOIP netwerken dat de hoge kwaliteit G.722 codec ondersteunt, en die wil ik graag gebruiken.

Edit:
Potver, ik lees in dit topic dat gigaset.net inderdaad niet beschikbaar is in Nederland. Waarom staat het dan op de doos? Ik voel me bekocht. Eens kijken of ik die zooi terug kan sturen naar de Postbank. :( Ik bestel wel weer lekker in Duitsland (was deze keer precies even duur).

[ Voor 19% gewijzigd door RichieB op 30-08-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
RichieB schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:55:Edit:
Potver, ik lees in dit topic dat gigaset.net inderdaad niet beschikbaar is in Nederland. Waarom staat het dan op de doos? Ik voel me bekocht. Eens kijken of ik die zooi terug kan sturen naar de Postbank. :( Ik bestel wel weer lekker in Duitsland (was deze keer precies even duur).
Kan het me voorstellen, het is ook best bekrompen om zo'n handige feature eruit te knutselen voor de in NL verkochte toestellen. Het is me nooit duidelijk geworden waarom dit in zo'n beetje heel Europa geen enkel probleem is (en volop gepromoot wordt), terwijl het in NL niet kan 8)7

Zoals je eerder in deze thread leest, had ik ooit een Postbank S450 IP waarop wel Gigaset.net aanwezig was. Kennelijk heeft iemand bij Siemens NL ooit ontdekt wat Gigaset.net precies deed en toen besloten om dit voor NL maar eruit te laten knutselen. Jammer.

Gewoon lekker in DL kopen inderdaad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb net een Gigaset S685 IP met twee extra handsets in Duitsland gekocht. Nu blijkt dat in de (Duits model) handsets geen Nederlands is in te stellen als taalkeuze :( . En de stem in het antwoordapparaat zegt 'Keine Nachrichten vorhanden'. Is er een manier om toch Nederlandstalige menu's te krijgen? En om de standaardboodschappen in het antwoordapparaat te veranderen?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Joepla schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 10:50:
[...]
Zoals je eerder in deze thread leest, had ik ooit een Postbank S450 IP waarop wel Gigaset.net aanwezig was. Kennelijk heeft iemand bij Siemens NL ooit ontdekt wat Gigaset.net precies deed en toen besloten om dit voor NL maar eruit te laten knutselen. Jammer.
Dergelijke keuzes worden gemaakt in Duitsland, Siemens Nederland fungeert slechts als verkoopkanaal. De Nederlandse Gigaset-helpdesk is ook geen onderdeel van Siemens Nederland.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• RichieB
Ik denk dat het gedoe met het niet ondersteunen van Gigaset.net in Nederland te maken heeft met KPN. Waarschijnlijk verkopen (en rebranden) die zoveel Siemens toestellen dat ze Siemens hebben kunnen dwingen deze functie uit te zetten.

Er zit trouwens een grote bug in de laatste firmware (02123) van de S675IP. Het probleem is dat er opeens na een SIP INVITE wel een TRYING wordt gegeven, maar nooit een RINGING. De handsets gaan dus ook niet over. De enige oplossing is een reboot. Goed beschreven hier en hier.

Ik ben blij dat ik niet gek ben (snapte er niets van nadat ik in het probleem met wireshark geconstateerd had), maar het is bezopen dat het nog niet is opgelost. Ook erg lullig dat je niet kan downgraden naar een wel werkende firmware versie.

• RichieB
tomatoman schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:06:
Ik heb net een Gigaset S685 IP met twee extra handsets in Duitsland gekocht. Nu blijkt dat in de (Duits model) handsets geen Nederlands is in te stellen als taalkeuze :( . En de stem in het antwoordapparaat zegt 'Keine Nachrichten vorhanden'. Is er een manier om toch Nederlandstalige menu's te krijgen? En om de standaardboodschappen in het antwoordapparaat te veranderen?
Nee, dat kan niet. Ik neem het graag voor lief vanwege het prijsverschil en het wel werken van gigaset.net.

• Loekie
RichieB schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:25:
[...]

Nee, dat kan niet. Ik neem het graag voor lief vanwege het prijsverschil en het wel werken van gigaset.net.
Ik heb zo'n ding naar m'n Spaanse vriendin gebracht en na het wijzigen van de meldtekst aan beller(Laat je boodschap achter na de piep..) is het alleen voor de gebruiker te merken. M'n vriendin moet er wel om lachen en probeert de dame zelfs na te doen, dat levert hilarische momenten op ;)

specs

Verwijderd

Sinds de nieuwe firmware (02123) problemen met m'n Budgetphone account. Regelmatig komt het voor dat iemand naar dit nummer belt, maar dat de handsets niet overgaan. Na resetten van de verbinding gaat het daarna weer wel goed. Bellen naar buiten (Voipcheap) gaat wel goed, ook de analoge lijn geeft geen probleem. Ik heb gebeld naar Budgetphone, deze gaven aan het aan de Siemens lag, en hebben een trace file toegestuurd, waaruit dit moet blijken.
Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?

Eigenlijk wil ik teruggaan naar de vorige firmware versie, daar had ik totaal geen problemen mee. Weet iemand of dit kan (volgens de Siemens site kan dit overigens niet), en op welke manier dit zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@dreamer4all: zie mijn bericht hier boven. Ik heb hier ook last van. Het lijkt er op dat je niet terug kan naar de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

afgelopen maandag in de fabriek in bochelt geweest en een s675ip kado gekregen.
nu gelijk maar mijn targa c450 vervangen en een extra budgetphone nummer ingesteld.
en uiteraard de firmware geupdate naar de nieuwste versie.
Nu dus ook als ik mijn budgetphone nummer bel gaat ie de ene keer wel over en de andere keer krijg ik de budgetphone voicemail na een lange doodse stilte.
budgetphone gecontact gisteren echter die kwamen vreemd genoeg nog niet met de melding dat het aan mijn siemens lag.
wel kreeg ik de volgende mail van budgetphone : We zien u dat de Siemens afwisselend wel en niet reageren op inkomenede bericht als de Siemens niet reageerd eindigigd u in de voicemail.

goed nederlands maar ik begrijp dat het dus toch aan die siemens ligt en dus aan de firmware klaarblijkelijk.
nu ook siemens maar gemaild, ben benieuwd wat ik daar voor reactie op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
taz10 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 08:48:
afgelopen maandag in de fabriek in bochelt geweest en een s675ip kado gekregen.
nu gelijk maar mijn targa c450 vervangen en een extra budgetphone nummer ingesteld.
en uiteraard de firmware geupdate naar de nieuwste versie.
Nu dus ook als ik mijn budgetphone nummer bel gaat ie de ene keer wel over en de andere keer krijg ik de budgetphone voicemail na een lange doodse stilte.
budgetphone gecontact gisteren echter die kwamen vreemd genoeg nog niet met de melding dat het aan mijn siemens lag.
wel kreeg ik de volgende mail van budgetphone : We zien u dat de Siemens afwisselend wel en niet reageren op inkomenede bericht als de Siemens niet reageerd eindigigd u in de voicemail.

goed nederlands maar ik begrijp dat het dus toch aan die siemens ligt en dus aan de firmware klaarblijkelijk.
nu ook siemens maar gemaild, ben benieuwd wat ik daar voor reactie op krijg.
Heb je wel vastgesteld dat het bericht ook bij je Siemens aankomt?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Ik heb het probleem bij Siemens aangemeld onder ticket KMM7345163I20750L0KM. Het is ook bekend als KMM7314250I20750L0KM en KMM7336562I20750L0KM. Misschien is dat handig om er bij te zeggen zodat ze door gaan krijgen dat veel mensen dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

bjck schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:44:
[...]

Heb je wel vastgesteld dat het bericht ook bij je Siemens aankomt?
hehehe daar kan je echt niets van zeggen.

om 8;37 bericht verstuurd via de website, om 8,39 een automatische bevestiging en om 9;01 uur een persoonlijke reactie
Graag wil ik u adviseren om uw basisstation een harde reset te geven.
- adapter voor de stroomvoorziening van het basisstation uit het stopcontact halen
- pagingtoets (de toets op het basisstation waar niets op staan) indrukken en gedrukt houden
- adapter in het stopcontact steken en 10 seconden de pagingtoets vasthouden

- alle instellingen van uw basisstation zijn terug gezet in de fabrieksinstellingen, de eventueel door u gewijzigde
systeemcode is weer 0000, alle aangemelde handsets zijn afgemeld, de berichten en eventueel ingesproken meldteksten
worden gewist.
- handset volgens de handmatige aanmeldprocedure (zie gebruiksaanwijzing) opnieuw aan uw basisstation aanmelden.

Mocht de klacht onverhoopt niet verholpen zijn, adviseren wij u contact op te nemen met de Siemens helpdesk.

Er op vertrouwende u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd

echter deze oplossing was het natuurlijk niet, om 11;06 uur weer een reactie.
Bedankt voor uw reactie.

Dan mag u via de webinterface stun gebruik aanzetten. Dat kunt u doen onder instellingen -> telefonie -> verbindingen -> geavanceerde instellingen.

Er op vertrouwende u hiermee naar wens te hebben geïnformeerd

ook dit is geen oplossing

Gelijk de reactie die ik kreeg van budgetphone mee gestuurd terug naar siemens
Dit bericht staat bij ons op het forum:

Er zit een bug in firmware versie 02097 en 02123 van de Siemens Gigaset S675IP waardoor (na een tijd goed gewerkt te hebben) de telefoons niet meer over gaan bij een inkomend gesprek. De beller hoort dan een "dode lijn" totdat de Budgetphone voicemail na 30 seconden opneemt. Onderzoek wijst uit dat er via SIP wel een TRYING wordt verstuurd, maar nooit een RINGING. Vandaar dan de beller de telefoon ook niet hoort over gaan.

Het probleem staat goed uitgelegd op http://www.siemens-gigase...e/posts/list/0/13788.page

Iedereen wordt aangeraden om dit probleem te melden bij de Siemens klantenservice via http://gigaset.com/shc/0,..._21633_rArNrNrNrN,00.html. Het probleem is bij Siemens Nederland bekend onder ticket nummer KMM7345163I20750L0KM en elders als KMM7314250I20750L0KM en KMM7336562I20750L0KM

En nu maar afwachten :)
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste