Het grote digitale video camera topic deel II Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 153.745 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Alle 47 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:30:
Ik wil ook graag een digitale videocamera kopen. Ik ben echter niet helemaal thuis in de videocamera "business".

Ik heb een budget van rond de 500 euro. Ik wil geen HD camera. Het liefst met 3CCD's. Microfoon ingang is niet belangrijk (het gaat me puur om de video), licht is ook niet belangrijk (die regel ik met lampen). Ik twijfel nog tussen MiniDV of een HDD. MiniDV heeft een lichte voorkeur in verband met het verwisselen van tapes. Ik weet niet of het heel veel uitmaakt qua beeldkwaliteit.

Ik heb ooit op school met een standaard MiniDV camera gefilmd. Helemaal niets bijzonders. Die camera schoot alleen interlaced. Toen ik de beelden op de Apple wilde bewerken had elke snelle beweging last van scanlines. Zo erg als die afbeelding hieronder. Dat wil ik dus eigenlijk niet. Mij is vertelt dat dit door "interlace" komt. Het opbouwen van beelden.

Mijn oog is gevallen op de Panasonic NV-GS320. Qua specificaties en budget past ie helemaal in mijn wensen. Is deze camera interlaced/progressive? Hebben alle camera's die interlaced schieten last van dit negatieve scanlijn effect? Of heb je daar (hardwarematige)stabilisators voor?

[afbeelding]
Scanlines en interlaced horen nu eenmaal bij elkaar.

Sommige semi-professionele camcorders hebben wel een progressieve stand, vaak heet die 24p, 25p (PAL) of 30p (NTSC). Sommige Panasonics hebben ook een progressive shoot stand wat toch weer net iets anders is, het smeert namelijk het beeld van een enkel field uit (interlaced bestaat uit 2 fields per frame) over een heel frame waardoor je dus een progressief beeld hebt maar het wordt minder scherp en een lagere framerate.

Als je echt progressief beeld wilt voor dat budget moet je proberen een tweedehands camera te scoren die dat wel heeft, maar als je de video wilt weergeven op analoge televisie is interlaced toch wel beter.

Bij het bewerken kun je trouwens gewoon de-interlacen, waardoor het ook op de PC er goed uitziet, maar natuurlijk niet zo mooi als beelden die wel echt progressief zijn opgenomen.

Als je meer wilt weten over de camera die je wilt aanschaffen dan kan je alvast online de handleiding downloaden waar dat soort dingen in staan: http://www.panasonic.co.u...pport/download-centre.asp

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 13:52
Aangezien mijn zoontje nu ruim 4 maanden is en het nu echt leuk begint te worden om kiekjes te maken ben ik op zoek naar een goede videocamera. Ik loop al tijden te dubben en reviews te lezen e.d. en switchte telkens van de ene camera naar de andere. Tot vandaag mijn oog viel op de Panasonic HDC-SD1.

Ik wil per se geen DV opslag medium en liever ook geen DVD. Dan kwam ik altijd bij HDD camcorders uit maar die specs vond ik nu juist weer tegenvallen.
Bij deze camera kun je dus rechtstreeks op een SDHC kaartje opnemen als ik me niet vergis. Nu is de capaciteit nog niet optimaal hoewel er al kaartjes zijn van 8Gb. Als ik de specs mag geloven kun je ongeveer 1 uur opnemen in HD met een 4Gb kaartje.

Op dit moment heb ik nog geen HD televisie maar omdat dat in de toekomst vast zal komen en ik graag een camera voor de langere termijn koop leek dit me wel wat.

Nu zit ik toch met een paar vragen waar ik hoop antwoord op te krijgen via dit forum:

1.) Is de kwaliteit van deze camera echt in orde (zijn er gebruikers hier)
2.) Als je op HD opneemt is de kwaliteit dan evenwel goed / beter als je het op een DVD zet en bijv. op de normale (ouderwetse) 100hz TV afspeelt?
3.) Wat voor SDHC kaartjes kan ik dan het beste aanschaffen? Wil best investeren in een 8 Gb kaartje maar welk merk en welk type? Ik lees bijv. klasse 2 of klasse 4 e.d. maar ik weet niet wat dat is.

Ik hoop zo de laatste twijfel weg te nemen en eindelijk een beslissing te nemen (voordat mijn zoontje naar de middelbare school gaat ;) )

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

JohnnyV76 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:56:
Aangezien mijn zoontje nu ruim 4 maanden is en het nu echt leuk begint te worden om kiekjes te maken ben ik op zoek naar een goede videocamera. Ik loop al tijden te dubben en reviews te lezen e.d. en switchte telkens van de ene camera naar de andere. Tot vandaag mijn oog viel op de Panasonic HDC-SD1.

Ik wil per se geen DV opslag medium en liever ook geen DVD. Dan kwam ik altijd bij HDD camcorders uit maar die specs vond ik nu juist weer tegenvallen.
Bij deze camera kun je dus rechtstreeks op een SDHC kaartje opnemen als ik me niet vergis. Nu is de capaciteit nog niet optimaal hoewel er al kaartjes zijn van 8Gb. Als ik de specs mag geloven kun je ongeveer 1 uur opnemen in HD met een 4Gb kaartje.

Op dit moment heb ik nog geen HD televisie maar omdat dat in de toekomst vast zal komen en ik graag een camera voor de langere termijn koop leek dit me wel wat.

Nu zit ik toch met een paar vragen waar ik hoop antwoord op te krijgen via dit forum:

1.) Is de kwaliteit van deze camera echt in orde (zijn er gebruikers hier)
2.) Als je op HD opneemt is de kwaliteit dan evenwel goed / beter als je het op een DVD zet en bijv. op de normale (ouderwetse) 100hz TV afspeelt?
3.) Wat voor SDHC kaartjes kan ik dan het beste aanschaffen? Wil best investeren in een 8 Gb kaartje maar welk merk en welk type? Ik lees bijv. klasse 2 of klasse 4 e.d. maar ik weet niet wat dat is.

Ik hoop zo de laatste twijfel weg te nemen en eindelijk een beslissing te nemen (voordat mijn zoontje naar de middelbare school gaat ;) )
Yo! Yonny,

Volgens mij ben je beter terecht bij het "Betaalbare HD cameras-Topic"

Maa rik zal proberen om je antwoord te beantwoorden. ;)

1) De meeste mensen vinden dat de SD1 perfect HD weergeeft! Hij is al op Ebay te koop vanaf 600 Euro. (TIP) En ja, het is HD, maar waarschijnlijk 1440X1080i Niet echt Full HD dus. WIl je gewoon echte Full HD (1920X1080i) Dan kun je kijken naar de SD3, maar die is nog heel erg duur.

2) Het beeld is, zoals gezegd perfect. Als je het bestand omzet naar een MPEG2 met DVD-kwaliteit, word de resolutie 720X576... Maar dat wilt niet zeggen dat het ineens slecht is. Dan is ie nog perfect te zien op je TV, en mooi.

3) Volgens mij, is dat Class2,4 of 6 niet belangrijk. Voor zover ik weet betekend Class 4, dat het een 4GB-SD-HC kaart is. Class 8 betekend dus dat het gaat om een 8GB SD-kaart, die Hich Capacity is:

Normale SD-kaartlezers kunnen 'normale' SD-kaarten lezen. DIe gaan tot 2 GB. Je kan wel SD kaarten in een SDHC-apparaat koppelen, en dat zal dan ook werken. Wil je een SDHC-kaart stoppen in een normale lezer, dan zal de lezer de kaart niet herkennen; werkt op een andere manier.

Cya

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb vandaag een video camera gekocht :)

Kijk is wat voor moois daar nu op mijn buereau aan het opladen is:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/29may07/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/29may07/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/29may07/003.jpg

De Sony DCR SR290 :D

Jammer genoeg nog niet veel mee kunnen doen want er zat nog maar 10 minuten aan stroom in dus nu moet ik proberen 150 minuten ofzo geduldig te wachten. Wat ik net zo 1 2 3 even heb gezien zag er goed uit en ik wil meer zien!!! :X :P

Ik wou hem eerst bij ene Foto Quelle ofzo halen uit Nieuw Vennep. Op de site vond ik slechts 1 adres en toen ik daarheen ging bleek het slechts hun hoofdkantoor te zijn. Ze zeiden dat ik hem via internet moest bestellen en dan zou hij in 2 dagen af te halen zijn bij de dichtsbijzijnde afhaal adres.

Nja ik terug naar Hoofddorp en hier maar wat rond gezocht naar de camera en deze trof ik toen weer aan bij Ring Foto de Bock. Hier was hij echt een stuk duurder maar na wat geonderhandelt te hebben met de verkoper kreeg ik hem toch nog mee voor een acceptabele prijs. Meteen een tasje erbij en toen was me geld op :P

Hiervoor heb ik enkele weekjes gespeeld met de Toshiba Camileo (de camcorder naast de Sony) en dat vond ik zo leuk dat ik het groot wou aanpakken. Meteen voor een goede gaan uiteraard en de Sony SR290 leek mij het meest leuk :)

Vorige week nog deze statief gekocht bij diezelfde winkel:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/29may07/004.jpg

Ik hoop dat het snel mooi weer wordt zodat ik met de cam er ff lekker op uit kan. Ik wil weer wat natuur en voertuigen filmen zoals vliegtuigen op het vliegveld.
salimrmaf schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:34:
Okay! Kun je aub een testvideo maken, een minuutje filmen van binnenshuis, naar buitenshuis en snel bewegen, dan kun je meteen zien of de Optische stabilisator het doet. Kun je dan het filmpje RAW , dus onbewerkt uploaden via een site, dan kan ik ook meegenieten. Wie weet koop ik dan de Sony 290 ipv de JVC 255. Thanks alvast.

Een goede site is Rapidshare.de
Is goed zal ik doen ;)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
heeft er iemand ervaring met helmet cams en in het bijzonder met deze:

http://www.x-sportscam.nl...ge/view.asp?objectID=1094

Waterdicht en neemt op 640x480 op op sd-kaartjes, met 2 AA batterijtjes. Niet duur en toch wel erg leuk lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 16:14
Sir_Hendro schreef op maandag 28 mei 2007 @ 18:16:
[...]

Ja precies. Ik ga denk ik morgen de Sony DCR SR 290 halen :9 Heb er nu al zin in.
@ Sir_Hendro

Zou je misschien wat foto's (liefst binnenshuis) geschoten met de SR290 op max. resolutie online kunnen zetten (via mijn album ofzo)? Ben nl. errug benieuwd naar de kwaliteit van die foto's. Heb 2 weken geleden de JVC GZ-MG575 terug gebracht naar de MM vanwege de slechte kwaliteit foto's. Alvast bedankt!!

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:42
wessel99 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:57:
heeft er iemand ervaring met helmet cams en in het bijzonder met deze:

http://www.x-sportscam.nl...ge/view.asp?objectID=1094

Waterdicht en neemt op 640x480 op op sd-kaartjes, met 2 AA batterijtjes. Niet duur en toch wel erg leuk lijkt me!
Ziet er erg leuk uit. Denk dat ik er ook 1 ga kopen.
Ik ga ook veel sporten en dan is het wel handig ja en ziet er goed stevig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Fybz schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:58:
[...]

@ Sir_Hendro

Zou je misschien wat foto's (liefst binnenshuis) geschoten met de SR290 op max. resolutie online kunnen zetten (via mijn album ofzo)? Ben nl. errug benieuwd naar de kwaliteit van die foto's. Heb 2 weken geleden de JVC GZ-MG575 terug gebracht naar de MM vanwege de slechte kwaliteit foto's. Alvast bedankt!!
Zal ik ook doen. Ik ben net met de SR290 even het bos ingedoken. Zitten nu een paar zeer mooie videos bij :) Straks rond 18:00 ga ik naar Schiphol. Ik had trouwens in het bos een vliegtuig gefilmt van mega verweg :o Indrukwekkend zelfs met digitale zoom vond ik het beeld erg gaaf vooral omdat het zo een afstand was. Als ik helemaal uitzoomde was dat vliegtuig 1 pixel ofzo :P en dan 20x erop gezoomed (10x optisch en daarna nog tot 20x digitaal) en dan wordt ie best redelijk groot en zeer herkenbaar. Ik ben benieuwd wat er straks op schiphol mij te verwachten staat. :D

Waar ik ook erg van onder de indruk van ben is de CMOS sensor. De kleuren zijn echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

En ik maar denken dat CMOS slechter is dan CCD... De SONY ijkt mij nu ook wel aantrekkelijk, even wachten op jouw samples. Hopelijk maak je mooie foto's van KLM-vliegtuigen; die contrast van blauw naar wit/zwart (lucht) is errug mooi. Kun je ook een beetje in de schemering/nacht filmen.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
salimrmaf schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 18:49:
En ik maar denken dat CMOS slechter is dan CCD... De SONY ijkt mij nu ook wel aantrekkelijk, even wachten op jouw samples. Hopelijk maak je mooie foto's van KLM-vliegtuigen; die contrast van blauw naar wit/zwart (lucht) is errug mooi. Kun je ook een beetje in de schemering/nacht filmen.
Ik ben nu weer thuis. Vanmiddag was het mooi weer dus toen waren er mooie opnames gemaakt. Helaas werd het weer nogal slecht dus op Schiphol heb ik nu een beetje grauwe beelden. Ik heb liever opnames in mooi weer :P

Ik kwam er net trouwens achter dat het beeld van mijn opnames er nog eens veel beter uitzien in PowerDVD dan in Media Player 10. In WMP10 had ik nog een klein beetje last van zwarte scanlines ofzo bij beweging maar in PowerDVD is het beeld nu echt helemaal perfect. Damn het wordt steeds mooier en mooier :P

Mijn FTP is door zijn bandwidth heen van 30GB per maand (dankje wel GoT en TZ :P ) dus moet ik even kijken wanneer mijn bandwidth weer gereset wordt zodat ik weer een zooi opnames kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Sir_Hendro schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 19:57:
[...]

Ik ben nu weer thuis. Vanmiddag was het mooi weer dus toen waren er mooie opnames gemaakt. Helaas werd het weer nogal slecht dus op Schiphol heb ik nu een beetje grauwe beelden. Ik heb liever opnames in mooi weer :P

Ik kwam er net trouwens achter dat het beeld van mijn opnames er nog eens veel beter uitzien in PowerDVD dan in Media Player 10. In WMP10 had ik nog een klein beetje last van zwarte scanlines ofzo bij beweging maar in PowerDVD is het beeld nu echt helemaal perfect. Damn het wordt steeds mooier en mooier :P

Mijn FTP is door zijn bandwidth heen van 30GB per maand (dankje wel GoT en TZ :P ) dus moet ik even kijken wanneer mijn bandwidth weer gereset wordt zodat ik weer een zooi opnames kan uploaden.
Ik was vergeten om je te waarschuwen voor het slecht weer; nu en straks zou er regen vallen. Bescherm je camera dus! (Te laat).

Maar over de programma's waar je je opgenomen video's kan bekijken:

Windows Media Player is bijne nergens goed voor. Alleen voor de mensen die niets weten van programmas of computers.

De beste programma's zijn Power DVD: Ik heb een hele slome PC, maar sinds een week heb ik Power DVD geinstalleerd. Voor het eerst heb ik vloeiend een WMV bestand kunnen afspelen! Ook MPEG-betsanden zijn relaxed. Dat kotm denk ik omdat het programma een hele goede decoder heeft, waarmee de videobeelden op het scherm worden getoverd.

Een ander goed programma, die ook vrijwel alles afspeelt is Media Player Classic. Deze programma is een stand-alone, dat wilt zeggen dat alle codecs al in het programma aanwezig zitten. Echt een top-media player. Niets anders dan gewoon bestanden afspelen, wat die goed doet. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
salimrmaf schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:02:
[...]
Een ander goed programma, die ook vrijwel alles afspeelt is Media Player Classic. Deze programma is een stand-alone, dat wilt zeggen dat alle codecs al in het programma aanwezig zitten. Echt een top-media player. Niets anders dan gewoon bestanden afspelen, wat die goed doet. ;)
Nou Windows Media Player Classic gaf echt bagger beeld. Veel waas en artifacts bij bewegingen. Windows Media Player 10 gaf best aardig beeld, af en toe schokte het beeld wel en bij bewegingen ontstonden zwarte streepjes (scanlines ofzo) maar PowerDVD doet het iig helemaal perfect.

Dus:
Goed: PowerDVD
Redelijk: WMP 10
Slecht: WMP Classic (van Klite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb ook nog kennelijk 100MB ruimte op de ftp van quicknet met zover ik weet een onbeperkte data limiet. Ik kan dus daar wel wat fragmenten uploaden en deze verwijderen zodra jullie hem hebben en dan weer een andere plaatsen.

Hier de eerste Sony SR290 video fragmenten:

Link offline!! (doe een request, dan gooi ik hem voor jou weer online)
Sony SR290 - Vrouw met hond in het bos (70MB)

In dit fragment loopt en vrouw met haar hond langs het water en gooit een ding in het water. Vervolgens springt de hond het water in om het ding op te halen en terug te brengen naar het baasje.

Sony SR290 - 2 kleine hondjes rennen een heuvel op. (7MB)

Titel zegt genoeg

Sony SR290 - Wandelpad close up (13MB)

In deze video zie je een close up van een wandel pad met bloemen ernaast.

Fragmenten afspelen in PowerDVD is aanbevolen!

Enjoy!! :)

[ Voor 31% gewijzigd door Sir_Hendro op 31-05-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ten eerste: Bedankt voor mijn video's. ;)

Ten Tweede: Het beeld is eigenlijk wel mooi, maar ik zie dat het beeld wazig word, of blijft haken zoals ik op dit foto heb laten zien. (Echte screenshot)

Weet iemand hoe dat komt? Of is dat de echte opname. :o

Als het de camera is, zie ik af van DVD/HDD/HD camera's en koop gewoon de GS300...

Reserve Upload van de Sony-Videos:

Video1

[ Voor 35% gewijzigd door SalimRMAF op 31-05-2007 21:29 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
salimrmaf schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:21:
Ten eerste: Bedankt voor mijn video's. ;)

Ten Tweede: Het beeld is eigenlijk wel mooi, maar ik zie dat het beeld wazig word, of blijft haken zoals ik op dit foto heb laten zien. (Echte screenshot)

Weet iemand hoe dat komt? Of is dat de echte opname. :o

Als het de camera is, zie ik af van DVD/HDD/HD camera's en koop gewoon de GS300...
Het ligt helaas aan jouw pc. Hier blijft het beeld scherp. Ik kan helaas geen beeld krijgen met printscreen dus heb ik het gedaan met mijn oude video camera (die toshiba camcorder van 100,-)

Klik hier voor een vergelijking tussen jouw computer mijn PowerDVD bij mij.

Hier tevens wat foto's die ik vandaag met de SR290 heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/007.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/010.JPG

Hier 3 nieuwe video fragmenten: (De oude fragmenten kunnen op request weer opnieuw geupload worden)

SR290 - Hond in het bos
40MB video fragment

SR290 - Water langs de stenenkader
30MB video fragment

Link offline!
SR290 - Weg vliegende vogels (SLOWMOTION) !!
13MB video fragment

De Sony SR290 heeft een zeer toffe slowmotion recording functie waarmee je 3 seconden kan opnemen en deze dan op 1/4 vloeiend laten afspelen. Jammer genoeg gaat bij deze functie de beeld kwaliteit wel achteruit. Het beeld wordt iets minder scherp en bij slechte belichting worden de kleuren slecht aangezien bepaalde optimizers worden uitgeschakeld tijdens deze mode.

[ Voor 23% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-06-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:34:

2) Het beeld is, zoals gezegd perfect. Als je het bestand omzet naar een MPEG2 met DVD-kwaliteit, word de resolutie 720X576... Maar dat wilt niet zeggen dat het ineens slecht is. Dan is ie nog perfect te zien op je TV, en mooi.
Met welke programma doe jij dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
Sir_Hendro schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:29:

Hier tevens wat foto's die ik vandaag met de SR290 heb gemaakt:
Helemaal geweldig man! Thanx voor de foto's. Ze zien er een stuk beter uit dan die ik gemaakt had met de JVC GZ-MG575. Ben eigenlijk nog wel benieuwd of en hoeveel ruis er zichtbaar is op de foto's bij weinig licht condities..... Zou je er daar misschien ook wat van kunnen maken? En een paar met flits? Bedankt maar weer! _/-\o_

i7 2600k 4ghz/mugen 3/corsair ddr3-1600-16gb/asus p8p67 pro/crucial m4/sapphire hd5850 oc/iiyama e2473hds-b1/corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enkele dagen de JVC GZ-MG575. Het is mijn eerste camera en heb lang getwijfeld tussen Mini-DV en HDD. Uiteindelijk voor het gemak van een harde schijf gekozen. De videokwaliteit (rechtstreeks van camera naar TV) viel me echter niet mee. Vooral bij bewegende onderwerpen heeft de camera moeite om scherp te stellen, waardoor het beeld niet heel scherp is en een beetje korrelig (ook buiten). Maar misschien verwacht ik er te veel van. Ik heb echter geen vergelijk met andere toestellen en vergelijkende testen heb ik ook niet kunnen vinden. Ik zou het toestel nog terug kunnen brengen. Heeft iemand ervaring met de 575 en andere vergelijkbare videocamera's? (ik twijfelde tussen de Sony SR290, de JVC GZ-MG575 en de Panasonic H250)

Fybz, was jij wel tevreden over de videokwaliteiten van de MG-575? (foto's maakt me niet uit, ik heb een goede fotocamera). Als je vergelijkt met de Sony SR290, geeft deze dan betere beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
Ik vond het beeld iig wel goed van de 575. Wel vond ik het scherpstellen niet altijd even snel. Bij het inzoomen tot 10x optisch was het erg moeilijk de camera (zonder statief) stil te houden. Nu las ik hier ook dat er nogal een verschil zit tussen een electronische of optische beeldstabilisator:
salimrmaf schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:09:
Juist, een Optische beeldstabilisator is veel beter dan een electronische. Dat is een punt van nadenken bij camera's. Helaas hebben camera's zoals de JVC Everio's geen Optische, maar een electrische 'stabilisator'.
Ik zat ook te twijfelen tussen de Sony SR290e en de JVC MG575. Ik wil een apparaat dat zowel video als foto's kan maken en daar voldeed de 575 gewoon niet aan (foto's hadden zowel binnen als buiten errug veel ruis). Gezien de foto's die Sir_Hendro gepost heeft, zit ik nu serieus over de SR290 na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
Hier een review van de MG555 (volgens mij dezelfde als de MG575 maar dan voor de amerikaanse markt):

http://reviews.cnet.com/d...4505-6500_7-32343122.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:25
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:08:
Ik heb sinds enkele dagen de JVC GZ-MG575. Het is mijn eerste camera en heb lang getwijfeld tussen Mini-DV en HDD. Uiteindelijk voor het gemak van een harde schijf gekozen. De videokwaliteit (rechtstreeks van camera naar TV) viel me echter niet mee. Vooral bij bewegende onderwerpen heeft de camera moeite om scherp te stellen, waardoor het beeld niet heel scherp is en een beetje korrelig (ook buiten). Maar misschien verwacht ik er te veel van. Ik heb echter geen vergelijk met andere toestellen en vergelijkende testen heb ik ook niet kunnen vinden. Ik zou het toestel nog terug kunnen brengen. Heeft iemand ervaring met de 575 en andere vergelijkbare videocamera's? (ik twijfelde tussen de Sony SR290, de JVC GZ-MG575 en de Panasonic H250)

Fybz, was jij wel tevreden over de videokwaliteiten van de MG-575? (foto's maakt me niet uit, ik heb een goede fotocamera). Als je vergelijkt met de Sony SR290, geeft deze dan betere beelden?
Ik had (ja, had...) de MG575 verleden week aangeschaft, maar heb deze twee dagen later weer teruggebacht. Ik vond dus ook dat het apparaat moeite had om scherp te stellen, en het zag er af en toe niet uit. Ook de fotokwaliteit viel me enorm tegen. Voor zoveel geld (700 euro) wil je toch wel iets beters. Ik heb nu na veel reviews te hebben gelezen een Canon HV20 aangeschaft, kost tegen de 1000 euro, maar dan heb je ook wat! Echt een geweldig beeld, stelt heel snel scherp, zeer goed in low-light omstandigheden, goed foto´s en ook nog eens HD. Het is wel miniDV, maar ben daar ondertussen ook een fan van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
Interessant... En wat is de kwaliteit van de foto's gemaakt met de Canon HV20? Zou je misschien wat voorbeelden (vooral low light) online kunnen zetten? Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Volgens mij word de JVC MG575 te overschat, waardoor hij heel vaak tegenvalt. Het lijkt dat de JVC MG255 beter is, ook al is hij goedkoper. Bij een vergelijking tussen 2 camera's, volgens mij de MG255 en de Sony SR290, kwam de MG255 nét iets beter uit de bus...

Ik heb de video op mijn TV gekeken, van Esse Sir Hendro.. Echt mooi beeld, voor een camera. Pluspunt.

Nu ik de beeldkwaliteit van de SR290 heb gezien,... denk ik dat het wel een van de beste non-HD camera's is. De MG255 kost 580 via Internet, de SR290 vanaf 800 Euro... Ik denk dat het een beetje te veel is voor mij, want ik ben geen professionele filmer enzo. Ik zal er voer denken...

PS: De foto's die je hebt gemaakt zijn echt scherp!
PS2: Zijn de foto's gemaakt terwijl je zat te filmen, want de resolutie is best laag.
PS3: Is nu tekoop in de Bart Smit.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wordt de JVC MG575 overschat (ik had ook te hoge verwachtingen), maar om daarmee te zeggen dat de MG255 beter is???? Ik denk dat mensen die een MG575 kopen gemiddeld hogere verwachtingen hebben en kritischer zijn dan mensen die een MG255 kopen (ik weet, erg algemeen gesteld deze aanname). De laatsen zullen waarschijnlijk eerder tevreden zijn met de kwaliteit, waardoor het lijkt alsof de goedkopere camera beter is dan de meer kritisch bekeken duurdere camera.
In welke test worden de MG255 en de Sony SR290 vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Nou Windows Media Player Classic gaf echt bagger beeld. Veel waas en artifacts bij bewegingen. Windows Media Player 10 gaf best aardig beeld, af en toe schokte het beeld wel en bij bewegingen ontstonden zwarte streepjes (scanlines ofzo) maar PowerDVD doet het iig helemaal perfect.

Dus:
Goed: PowerDVD
Redelijk: WMP 10
Slecht: WMP Classic (van Klite)
Ik zie absoluut geen verschil met de genoemde players op mijn Samsung Syncmaster 203B.

Heb twee filmpjes gedownload, verschillende keren met de genoemde players bekeken. Echt ik kan geen verschil ondekken. Kwaliteit is omwijs goed. Had dat eigenlijk niet verwacht.

Kun je eenvoudig de inhoud van de schijf overzetten op je PC?

En kun je eens een filmpje maken met wat minder licht. Ben benieuwd hoe het met de low light
performce is gesteld. Veel of weinig ruis.

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Oke hier low-light pica's

Alleen lampje:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/low_light/001.JPG

Lampje + Kamer verlichting (lage wattage):
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/low_light/002.JPG

Flitser:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/low_light/003.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-06-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T H A N K S _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sir Hendro:

Ik merk dat je steeds 1024x576 pica's plaatst. Surely moet de Sony beter kunnen dan dat? Of waren het foto's gemaakt tijdens het filmen? (en ook dan kan ie toch beter, of vergis ik me?). Overigens bedankt voor de filmpjes en de foto's die je al geplaatst hebt, heel helpful.

Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 12:54:
@Sir Hendro:

Ik merk dat je steeds 1024x576 pica's plaatst. Surely moet de Sony beter kunnen dan dat? Of waren het foto's gemaakt tijdens het filmen? (en ook dan kan ie toch beter, of vergis ik me?). Overigens bedankt voor de filmpjes en de foto's die je al geplaatst hebt, heel helpful.

Gert
Ze zijn oorspronkelijk groter maar ik heb ze met photoshop verkleind naar 1024x576. Normaal zijn ze 2848x1602 groot. (in breedbeeld formaat, je kan ook 4:3 pics nemen)

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Hendro op 02-06-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Met grote belangstelling heb ik deze topic gelezen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Enkel jaren geleden heb ik een Sony DVD201E recorder gekocht. Deze neemt op mini-DVD op.
De filmpjes zijn goed MAAR het lukt me niet om deze te bewerken. Ik heb enkele DVD's aan iemand gegeven die veel films bewerkt maar ook hem lukte het niet mijn filmpjes te bewerken.

Wat doe ik niet goed of klopt het dat je deze filmpjes niet kan bewerken???

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet,
Jos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:40:
Verkoopt de Mediamarkt de Canon HV20? En zoja, tegen welke prijs?
Bij de Amsterdam ArenA staat hij voor €999, maar ik heb zelf grote bedenkingen bij deze camera. Ik zou er tenminste een Canon VL-3 lampje bijkopen, want de sensor van de HV20 is binnenshuis echt een ramp. Ook vind ik het focus-wieltje erg slapjes. Zelfs als je die vergelijkt met dat ding van de HC7.

Voor een beetje goed filmbeeld binnenshuis zou ik toch gaan voor de Panasonic SD1. Die neemt op met 3CCD's en dat is duidelijk zichbaar in de resultaten.

Beide camera's maken ook foto's op 2MP, dus net genoeg voor een 10x15, maar niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:37
Exploited schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:25:
Voor een beetje goed filmbeeld binnenshuis zou ik toch gaan voor de Panasonic SD1. Die neemt op met 3CCD's en dat is duidelijk zichbaar in de resultaten.
Misschien ben ik een beetje bevooroordeelt omdat ik sinds gisteren de HV-20 in bezit heb, maar als je een review leest als deze: camcorder.info lijkt het toch dat de 3CCD niet beter presteert dan de HV-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met jvdmeer eens. Een grote CCD levert betere prestaties met weinig licht op dan drie kleinere CCDs. Daarnaast kan ik de conclusie van camcorderinfo uit eerste hand bevestigen. In een normaal verlichte winkel is de hoeveelheid beeldruis van de SD1 hoger dan dat van de HV20 (camera direct aangesloten via HDMI).

Gelijk een vraagje aan jvdmeer:
Heb je al gewerkt met de 25p stand van de HV20 en zo ja, is deze bruikbaar? Ik heb nog nooit met progressive camera's gewerkt en vraag mij af voor welke toepassingen het wel bruikbaar is. In de winkel filmen van personen is in ieder geval geen goed idee in de 25p modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:52:
Gelijk een vraagje aan jvdmeer:
Heb je al gewerkt met de 25p stand van de HV20 en zo ja, is deze bruikbaar? Ik heb nog nooit met progressive camera's gewerkt en vraag mij af voor welke toepassingen het wel bruikbaar is. In de winkel filmen van personen is in ieder geval geen goed idee in de 25p modus.
Nog niet erg veel. Staat tot nu toe alleen op band. Moet het nog bekijken via de computer, maar lijkt op het eerste gezicht heel erg schokkerig. Maar misschien is dat gewenning aan de 50 beeldjes die je normaal krijgt voorgeschoteld op tv.
Zodra ik de beelden op de computer heb, weet ik meer, maar mijn 1e indruk is niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exploited schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:25:
Kan je ons hier iets van laten zien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvdmeer schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:09:
[...]

Misschien ben ik een beetje bevooroordeelt omdat ik sinds gisteren de HV-20 in bezit heb, maar als je een review leest als deze: camcorder.info lijkt het toch dat de 3CCD niet beter presteert dan de HV-20.
Wat zijn jouw ervaringen mbt low light performance en hoe is het eigenlijk gesteld met de bijgeluiden bij gebruik van deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
jvdmeer schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:09:
[...]

Die test van Camcorder.info is ondertussen alweer achterhaald, want die is gedaan door eerst het AVCHD-materiaal (MPEG4) te transcoden naar HDV (MPEG2) en daarna de resultaten van alle camera's met elkaar te vergelijken. Het is nogal logisch dat de MPEG4-camera's er dan slechter afkomen, maar zelfs die test geeft al aan dat de SD1 beter presteert kwa kleuren en in low-light dan de HV20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:52:
IGelijk een vraagje aan jvdmeer:
Ik heb in mijn lunchpauze even 3x 20 seconden geschoten op resp. (let niet op artistieke kwaliteit). Overige instellingen zijn allemaal automatisch.

1920*1080i/50

1920*1080p/25

1920*1080p/25 CINE

De eerste indruk van iets schokkeriger blijkt alleen opp het displaytje. De praktijk is wel vloeiend. Al lijkt de bewegende auto bewegingsonscherp. Al iets de de beweging in actie naar mijn mening niet hinderlijk.
De CINE-mode lijkt het beeld alleen iets minder contrastrijk te maken.

Ik zou graag de 3 clipjes apart neerzetten, maar ik heb niets om mee te knippen. Adobe Premiere weigert te installeren op win2000-server.

[ Voor 5% gewijzigd door jvdmeer op 04-06-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 23:25:
Wat zijn jouw ervaringen mbt low light performance en hoe is het eigenlijk gesteld met de bijgeluiden bij gebruik van deze camera?
Zolang ik geen nieuwe computer heb, heb ik niet de mogelijkheid om daarnaar te kijken. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Exploited schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:22:
Die test van Camcorder.info is ondertussen alweer achterhaald, want die is gedaan door eerst het AVCHD-materiaal (MPEG4) te transcoden naar HDV (MPEG2) en daarna de resultaten van alle camera's met elkaar te vergelijken.
Heb jij dan een recentere test ofzo? Ik kan niets anders vinden, alle linkjes van testen wijzen naar camcorder.info.
Exploited schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:22:Het is nogal logisch dat de MPEG4-camera's er dan slechter afkomen, maar zelfs die test geeft al aan dat de SD1 beter presteert kwa kleuren en in low-light dan de HV20.
Ik wil niet in een welles-nietes terecht gaan komen, maar dit vind ik bij camcordcer.info:
Outdoor 1:
Canon HV20 – In full auto mode, the Canon HV20 had the best looking image.

Panasonic HDC-SD1 – In auto mode, the SD1 had the second-best looking color balance. It’s certainly less saturated than the Canon, Sony, or JVC, which could prove a boon to shooters with a penchant for color correcting. The reduced resolution compared to the two HDV camcorders was obvious.

Outdoor 2:
Canon HV20 – The close-up shot of our model was a straight-up tie in color performance between the Canon HV20 and the Panasonic HDC-SD1.
Panasonic HDC-SD1 – The Panasonic SD1’s image looks fantastic here [...]The AVCHD compression, however, shows pixelation along curved lines [..]. It does not yet rival HDV, either in the Canon or the Sony.

Outdoor 3:
Panasonic HDC-SD1 – As in the other test shots, the HDC-SD1 again showed a great color balance, placing itself almost directly between the Canon and Sony in terms of saturation and brightness. [...] The SD1 was also not as sharp as either of the HDV camcorders.

Outdoor 4:
Canon HV20 – This shot brought out all the best aspects of the Canon HV20. We see here that Canon color that people speak about all the time. The still truly looks like a photograph. Of course, it’s not perfect. The image is still marred by interlace line along contrasty areas (i.e., where the purple flower meets the white flower). But overall, you probably couldn’t find a better looking image from a consumer camcorder.

Panasonic HDC-SD1 – Even in this low exposure, the color balance is again very good. All the colors pop here, and after correction they look absolutely spectacular. The artifacting here takes a toll on apparent sharpness. HDV is still preferable.

Low Light:
The SD1 was only about half as sensitive as the HDV camcorders. The heavy AVCHD compression compounded the issue by heaping on piles of artifacts. Then there was the noise. Because the SD1’s chips are on the small side, the camcorder compensated by boosting the gain, as high as +18dB.
Ik heb her en der wat zitten knippen bij wat extra opmerkingen zijn, maar volgens mij komt de Canon er het beste uit. Ik heb zelfs de fora rond Panasonic doorgespit, maar ik kom nergens een andere vergelijking tegen.
Mocht jij nog ergens anders een vergelijkende test tegenkomen hoor (of lees) ik'm graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

isomis schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:14:
heb een JVC GR-D720 gekocht voor 222 euries bij mediemarkt. Ben er tevreden mee.
Mijn huis is gister leeggehaald, ook mijn JVC DVL145 is weg. Nu dacht ik ook aan deze te kopen.

Kan je verder nog iets over kwijt? Ik kom nog nergens recenties tegen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een aantal dagen van alles en nog wat aan het lezen maar kan niet tot een keuze komen. Wellicht kunnen jullie me hierbij helpen? Het zit namelijk zo dat ik twijfel tussen twee camera's: Sony DCR DVD406 en de JVC Everio GZ-MG55. Ik ben niet van plan om veel te gaan bewerken op PC vandaar de Sony (dvd). Wat ik wel belangrijk vind is dat het beelmateriaal goed is (buiten én binnen).

Hier even wat specs:

Sony:
2,3 mp
elektronische stabilisator
Carl Zeiss T*
C-MOS sensor 1/3"
LUX 1,5 (nightshot 0)
F/1.8-2.9

JVC:
2,18 mp CCD
optische stabilisator
f/ 1.2-2.0
1/3,9-inch

Wellicht kunnen jullie jullie bevindingen en/of kennis delen of wellicht heeft iemand ervaring met de Sony? (de reviews van JVC heb ik gelezen en zijn lovend maar over de Sony nog niets kunnen vinden). Alvast bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

Entity

9000rpm

Ook ik ben in de markt voor een digitale videocamera. Heb al veel rondgekeken, tot nu toe lijkt de Panasonic GS80 wel interessant. Geen 3CCD helaas, die zijn wat boven mijn budget, maar wel 32x optische zoom en optical image stabelizer.
Technische specificaties - NV-GS 80:
- Opnameformaat: Mini DV
- Opname 16:9
- Opnameformaat: Mini DV
- Beeldstabilisator
- Night Shot
- Afmeting van de monitor: 2,7 "
- Optische Zoom: 32x
- Digitale Zoom: 1000 x
- Beeldsensor: 1 CCD
- Pixels per sensor: 800.000

Aansluitingen:
- A/V OUT
- i-Link OUT
- Webcam Functie
- USB Aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/_images_fromlwe/A16286/NV_GS80_slant_lcd.jpg

Helaas is het model zo nieuw, dat ik geen reviews kan vinden. Over het algemeen is Panasonic wel goed volgens mij en de prijs is erg interessant (vanaf ~270 euro zo'n beetje). Iemand al ervaring met deze camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Net even een ranzig kut beest gevangen en gefilmt + gefotografeerd :D Wat een detail krijg je toch met die Sony SR290. Echt prachtig! :9~

Foto's (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/beestje001s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/beestje002s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/beestje003s.JPG

De filmpjes zijn net zo scherp als de foto's alleen dan op pal resolutie (720x576) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dierenmishandelaar. :P

Wat een lelijk beest... Maar wel een goede macro-versie op je camera! Was gisteren in de MediaMarkt. Daar hadden ze bijna alle camera's, behalve de jouwne. Ze hadden de DSR72 en -30, en de JVC Eveio 255. Ik heb even de camera in de hand gepakt en gekekn hoe hij het deed: Uitstekend! Snelle beweging ging ook goed, en de electronische beeldstabilisator werkt ook goed. Iemand twijfelde tussen de Sony DSR32 en de JVC 255, en de MM verkoper zei: JVC heeft meer ervaring, 4 jaar in tegenstelling tot de 2 jaar van Sony...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
salimrmaf schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 10:30:
Dierenmishandelaar. :P

Wat een lelijk beest... Maar wel een goede macro-versie op je camera! Was gisteren in de MediaMarkt. Daar hadden ze bijna alle camera's, behalve de jouwne. Ze hadden de DSR72 en -30, en de JVC Eveio 255. Ik heb even de camera in de hand gepakt en gekekn hoe hij het deed: Uitstekend! Snelle beweging ging ook goed, en de electronische beeldstabilisator werkt ook goed. Iemand twijfelde tussen de Sony DSR32 en de JVC 255, en de MM verkoper zei: JVC heeft meer ervaring, 4 jaar in tegenstelling tot de 2 jaar van Sony...
Tja de SR190 (EU) / SR200 (US) en de SR290 (EU) / SR300 (US) zijn de opvolgers van de SR52, SR72 en de SR92. Ik ben nog steeds uber tevreden met mijn nieuwe Sony. Hij heeft aardag wat centen gekost maar daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.

Ik wil nog graag een zooi accessoires hebben zoals grotere accu + quickcharger, microfoons en lens(filters) ect...
Jammer genoeg heb ik daar momenteel eventjes geen geld voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is niet helemaal waar, de SR32, 52 en 72 zijn de lager gepositioneerde modellen van de SR190 en SR290. Deze laatste is momenteel helaas niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:27:
Is niet helemaal waar, de SR32, 52 en 72 zijn de lager gepositioneerde modellen van de SR190 en SR290. Deze laatste is momenteel helaas niet leverbaar.
Ik bedoelde eigenlijk:
SR290 -> SR190 -> SR92 -> SR72 -> SR52 -> SR32 (van beste naar laagste)

Toen ik begin dit jaar in februari ofzo een HDD cam wilde kopen wou ik eerst voor de SR92 gaan maar deze was toen slecht leverbaar dus wou ik de SR72 daarvoor in de plaats nemen. Gelukkig liep de aankoop tot niks uit. Enkele maandjes later zit ik nu met de SR290 waarvan ik dan achteraf erg blij ben dat ik niet de SR72 of SR92 heb gekocht.

Momenteel ben ik aan het rond kijken voor accessoires die ik er over een poosje nog bij wil kopen. Iig wil ik een aantal mics. Hier heb ik tevens een vraag over. Sony heeft nu als accessoires alleen de gun mic en de stereo mic. Eerst hadden ze ook nog een wireless mic en een surround mic. Waarom verkopen ze die niet meer. En werken die sowieso op de SR290?

Van lenzen weet ik ook vrijwel niks maar ik heb wel gezien dat je beelden kunt verbeteren met behulp van bepaalde lenzen. Iemand hier een handige informatieve site voor?

Hoe zit het nou eigenlijk met die Sony statieven? Die hebben een bestuurbaar tilting systeem ofzo. Hoe werk dit? Is die bediening analoog? (voor beweging van varierende snelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

Entity

9000rpm

Gisteren de Panasonic GS80 besteld, ik ben benieuwd. Op camcorderinfo.com las ik een topic met user reviews, die waren overwegend positief, dusdanig dat ik het wel aandurf. Vooral de optical image stabilizer schijnt zijn werk goed te doen, wat wel belangrijk is aangezien ik ook toertochten en mogelijk circuitsessies ga filmen vanuit de auto. Verder is de camera heerlijk basic, geen fotomode met geheugekaartsloten enzo, ook geen verlichting. Wel de mogelijkheid om een lamp erop te zetten, maar ik ga de camera vooral voor buiten filmen gebruiken. Ik heb er gelijk een statief, extra (zwaardere) accu en tas bij besteld, zodat ik gelijk aan de slag kan.

Gisteren had ik overigens een Samsung camcorder te leen (met mini DVD'tjes), maar wat een drama is dat apparaat zeg. Het ding liep regelmatig vast (moest accu loshalen voordat hij weer verder ging), de accu liep snel leeg (bij elkaar nog geen 15 minuten gefilmd) en tot overmaat van ramp kom ik er eind van de dag achter dat het DVD'tje corrupt is geraakt waardoor ik hem niet ingelezen krijg in Videostudio voor nabewerking :( Via de analoge aansluiting het ding op de video-in van m'n videokaart aangesloten en zo toch de beelden kunnen overzetten, maar vrolijk wordt je er niet van. Gelukkig had ik hem te leen, hij gaat dan ook snel weer terug naar de eigenaar (die hem overigens ook maar gewonnen heeft ergens mee...).

Zodra ik de Panasonic heb en hem goed heb uit kunnen proberen, zal ik mijn ervaringen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camcorderinfo heeft de JVC GZ-MG575 nu ook getest en vooral vergeleken met de Sony SR290. Mijn oordeel over de JVC wordt bevestigd in de test, mooie kleuren, veel instelmogelijkheden en handig in gebruik. Echter ook mijn klacht over de 575 komt uit deze test naar voren, een slechte beeldscherpte en een waardeloze elektronische stabilisator. gek genoeg vinden de testers de autofocus redelijk goed, terwijl mijn ervaring hiermee zeer negatief is. De Sony geeft volgens camcorderinfo een betere beeldkwaliteit, maar heeft weinig instelmogelijkheden.
Overigens heb ik mijn JVC MG575 anderhalve week geleden terug gebracht. Ik dacht eerst dan maar de Sony SR290 aan te schaffen, maar ik neig nu toch naar een HD camera. Hierbij heb ik de nieuwe Sony HDR-SR5 (of SR7) of de HCR-CX6 (SDHC-card) op het oog. Ik zou wel advies willen, maar ik weet dat ik hiervoor naar het topic over betaalbare HD videocams moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gisteren in de nacht vloog er een mot mijn kamer in net voor dat ik wilde gaan slapen. Deze had ik gevangen en even gefilmt + gefotografeerd. Er zat echt 1 uber mooie foto bij!!!! :*)

klikbaar!
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/motje/DSC00206s.JPG

Deze is niet gefotoshopt ofzo. Hij zit hier op de cover van een CD spindel die ik op een A4tje heb staan. De foto is van boven recht naar beneden geschoten. Ziet er gruwlijk mooi uit imo :D

Gemaakt met de Sony SR290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:25
Sir_Hendro schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:47:
Gisteren in de nacht vloog er een mot mijn kamer in net voor dat ik wilde gaan slapen. Deze had ik gevangen en even gefilmt + gefotografeerd. Er zat echt 1 uber mooie foto bij!!!! :*)

klikbaar!
[afbeelding]

Deze is niet gefotoshopt ofzo. Hij zit hier op de cover van een CD spindel die ik op een A4tje heb staan. De foto is van boven recht naar beneden geschoten. Ziet er gruwlijk mooi uit imo :D

Gemaakt met de Sony SR290
Mooi foto man, is dat nou een oog dat me zo kwaad aankijkt in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Pierre_nr1 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 23:31:
[...]

Mooi foto man, is dat nou een oog dat me zo kwaad aankijkt in het midden?
Ja daar lijkt het wel op ja :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ik zit al een tijd lang te Googlen maar kan bizar weinig vinden over de resolutie waarop gefilmd wordt.

Dat een HD-camera hoger zit dan de rest van de markt begrijp ik, maar wat zijn verder de waardes?
Wat is de videoresolutie van een gemiddelde Minidv camera?
En een gemiddelde hdd camera, op welk formaat krijg je dan video’s?

Ik kan het echt niet vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

720X576... Voor zowel 4:3 en Breedbeeld. Bij breedbeeld worden de pixels uitgerekt als het goed is. Daar merk je niet zoveel van. Dat is dus gewoon de PAL-resolutie.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
Johnvh schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:16:
Ik zit al een tijd lang te Googlen maar kan bizar weinig vinden over de resolutie waarop gefilmd wordt.

Dat een HD-camera hoger zit dan de rest van de markt begrijp ik, maar wat zijn verder de waardes?
Wat is de videoresolutie van een gemiddelde Minidv camera?
En een gemiddelde hdd camera, op welk formaat krijg je dan video’s?

Ik kan het echt niet vinden! :)
Standaard DV: 720 * 576i
HD middels HDV: 1440 * 1080i (wordt uitgerekt naar 1920 * 1080)
HD middels AVCHD 1920 * 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:46
Ik hobby al ruim 25 jaar met home-video en heb al wat generaties apparatuur versleten. Sinds vijf jaar D8, overweeg nu wat nieuws en ben aan het rondkijken hoe de camcorderwereld er momenteel uit ziet.

Mijn interesse gaat naar harddisk/SDHC opslag, (nog) geen HD. Bekende merken voor mij zijn Sony en Panasonic maar als ik naar het aanbod kijk valt mij op dat het er sterk op lijkt dat de vertrouwde "Zoeker" verdwenen is in recente modellen..? De Sony SR50 heeft een zoeker maar de SR52 niet (meer). Zo'n LCD schermpje om opnames terug te kijken, mooi, maar het lijkt mij niets om dat te gebruiken tijdens opnames. Zeker niet in zonlicht.

Is de zoeker echt uit de gratie en iets van het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, de zoeker is uit de gratie. Moet toegeven dat ik er ook nooit meer inkijk en altijd via het schermpje film. De nieuwe schermpjes van Sony zijn dan ook super. In het zonlicht kun je er goed mee filmen doordat deze dan fel oplicht. Heb trouwens gefilmt met de Panasonic HDC-SD1 en de DCR-HC7. Wat een beeldkwaliteit. Zeer scherp en mooie kleuren. Een lopende dia. Op een LCD/Plasma komt dit alleen tot zijn recht. Op een CRT TV is het wel een verbetering tov Mini-DV maar de camera komt dan niet tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De opvolger van de JVC MG505 is de JVC MG575 volgens mij.
Echter de 505 had 3 ccd met in totaal 1.330.000 pixels en de 575 heeft 1 ccd met 5.370.000 pixels.

Ik vraag me nu af ben je beter af met een 3 ccd camera met minder pixels of met een 1 ccd camera met meer pixels?

Waarom zou JVC anders in de nieuwe lijn de 3 ccd camera eruit gooien!!

Groetjes JUPKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exploited
JVC heeft de 3CCD vervangen door 1CCD wegens kosten-besparingen. Op deze manier kunnen ze de 575 goedkoper maken dan ze de 505 konden maken. Dat moest ook wel, omdat dit jaar de SD HDD-camcorders honderden euro's lager in prijs liggen dan vorig jaar. De 505 kostte vorig jaar zo'n €1100-€1200 terwijl de 575 nu verkocht wordt voor zo'n €700-€800. Het moet uit de lengte of de breedte komen.

[ Voor 1% gewijzigd door Exploited op 18-06-2007 12:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan dus beter de 505 aanschaffen begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus de JVC MG 575, en het is echt een prima ding!!
ik heb er nu vrij veel mee gefilmd, en het is echt een handig en goed ding. (het is wel mijn eerste camera). De autofocus is wel erg slecht, en je moet ook even wat met de kleuren spelen, maar als je alles manuaal instelt, dan komen er echt wel goede resultaten uit!
En men zegt dat editten in MPEG echt irritant is.. ik merkt in Premiere 2.0 geen verschil met DVavi bestanden. Je rendert de MPEG' jes uit in DV, en dan kun je ze eventueel verder bewerken met Adobe After Effects of Encore DVD... Of je rendert de video meteen uit in WMV.

Foto's zijn ook goed, je moet wel voldoende licht hebben, anders krijg je een sluitertijd van 1/5 en dan krijg je alleen maar bewogen foto's. De flits werkt ook prima! Als je inzoomt zie je wel een beetje ruis, maar voor foto's van 10x15 cm lijken ze me prima!

foto's gemaakt op 1/25 en 1/30 sec. sluitertijd.

http://img252.imageshack.us/img252/4305/pic0124yl8.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/151/pic0179ld0.jpg
http://img525.imageshack.us/img525/3478/pic0127bw1.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 20-06-2007 10:17 . Reden: Maak die foto's wat kleiner of gebruik thumbnails! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Na uitgebreid onderzoek kwam ik op de volgende video camera's uit:

Sony DCR-SR50/2 (30gb)
JVC GZ-MG155/255/275 (30gb)
JVC GZ-MG77 (40gb)

Ik zie dat het Sony model, wel Nightmode heeft ("Supernight"), maar de JVC modellen niet, deze hebben dan wel weer een ingebouwde lamp.

Nu is mijn vraag wat eigenlijk beter is? Die nightmode (groen infrarood beeld) is natuurlijk niet van top kwaliteit, dat weet ik, maar is die lamp dan beter?

Verder weet ik niet welk model is zou pakken, aan de ene kant denk ik een JVC, omdat ik gelezen heb op camcorderinfo.com dat de sony SR40 al onder het gemiddelde zat qua kwaliteit, nu ben ik bang dat dat bij die SR50 nog niet is opgelost. Ook de reviews op kieskeurig laten weten dat het kleurgebruik af en toe aan de mindere kant is. Nu weet ik niet of ik wat van die reviews moet aantrekken, maar ik denk wel dat er een stukje van waarheid inzit ;p
En aan de andere kant levert sony een mooi starters pakket erbij (tas, accu etc) dat ook wel aantrekkelijk en voordelig is natuurlijk :P

Iemand tips/ervaring met bovenstaande modellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De MG77 zou ik in ieder geval uit je hoofd halen, want de 155 is zelfs beter en nieuwer. Voor de JVC's kun je voor 90 Euro op internet een hele goede uitbreidingspakket krijgen, met de VF815 Accu, en een veelzijdige tas. Dat is de moeite waard. Dan zou ik voor de 255 kiezein ipv de Sony.

Cya

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Bld- schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:15:
Na uitgebreid onderzoek kwam ik op de volgende video camera's uit:

Sony DCR-SR50/2 (30gb)
JVC GZ-MG155/255/275 (30gb)
JVC GZ-MG77 (40gb)

Iemand tips/ervaring met bovenstaande modellen?

Alvast bedankt!
De Sony SR50 en de 70 zijn hetzelfde alleen heeft de 70 een grotere hdd. Beide zijn matig qua kwaliteit. De SR90 is wel weer redelijk maar deze is al vervangen door de SR190 die net een tikje beter is als de SR90 zover ik weet. En als je het helemaal goed wilt doen ga je voor de SR290 zodat je optische beeldstabilisatie ipv digitale hebt.

Maar dat is dan Sony's gedeelte. Over JVC kan ik je niks vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
hmm, dan ga ik denk ik voor de JVC...
Alleen ben ik nu aan het kijken welke precies :P
de 77 valt dan wel af...

Nu dus de keuze:
JVC GZ-MG155/255/275

275 = 40gb, dat is wel erg relax :)
Wat ik ook las, dat de modellen en SD slot hebben waarmee je ook video's op kan zetten?
Kan ik dit dus zo zien? > Hardeschijf = vol > gooit een aantal fragmenten van hd direct op je SD kaart en je hebt weer ruimte op je hd?
Dat zou wel erg ideaal zijn aangezien ik nog een 2gb sd kaartje hier heb liggen.

Wat ik verder in twijfel neem is de keuze tussen 155 en 255/75... de 155 heeft een ingebouwde lamp, de 255/75 heeft dit niet en wss dus nightview (infrarood)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, je kunt volgens mij niks van de HDD > sd card gooien.

je kunt instellen of je wilt opnemen op de hdd of op de sd. (met foto's hetzelfde)

en de ingebouwde lamp werkt wel lekker, en kost weinig batterij (vanwege LED lampen)
Het word dan ongeveer 1-2 meter verderop verlicht, wat je dan kan filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
hmmm ja, idd...
Dan denk ik dat ik voor de JVC GZ-GM275 ga, lekker 40gb :P
Zoveel zal ik wss toch niet in het donker filmen.

Iig bedankt voor de tips/ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik denk toch echt dat je voor de 255 moet gaan. Ik wilde eerst ook meteen gaan voor de 275, was een mooi getal.

Maar je betaald wel 100 Euro's meer, voor maar 10GB Extra, wat neer komt op 33%. Dat is heel weinig ruimte, voor veel geld. 30GB is overigens nog meer dan genoeg.

Met de 100 Euro die je overhoud, zou je een starterspakket moeten kopen, met een accu die 2X langer meegaat.

K hoor het wel. ;)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
salimrmaf schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:59:
Ik denk toch echt dat je voor de 255 moet gaan. Ik wilde eerst ook meteen gaan voor de 275, was een mooi getal.

Maar je betaald wel 100 Euro's meer, voor maar 10GB Extra, wat neer komt op 33%. Dat is heel weinig ruimte, voor veel geld. 30GB is overigens nog meer dan genoeg.

Met de 100 Euro die je overhoud, zou je een starterspakket moeten kopen, met een accu die 2X langer meegaat.

K hoor het wel. ;)
hmmm :)
Ik zie dat er maar 20 euro verschil in zit ;o

MG 275
MG 255

Maar je hebt wel een punt, dat ik net zo goed een starterspakket zou kunnen kopen ipv dat extra geld aan gb. Ik heb nog nooit een videocamera gehad, dus ik weet niet hoeveel gb genoeg zou zijn.

Als ik 2 weken naar italie ga, lijkt het mij dat ik hem zo vol heb als ik vaak film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus 40 gb, en daar kan 9 uur 45 min. op. Dit vind ik echt wel voldoende. Ik heb hem afgelopen weekend mee gehad, en daar heel veel gefilmd. ik had 13,5 gb. in 4 dagen. En anders kun je ook nog op sd cards kopen. Die kosten tegenwoordig ook niet zo veel meer (4gb = 40euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:44:
ik heb dus 40 gb, en daar kan 9 uur 45 min. op. Dit vind ik echt wel voldoende. Ik heb hem afgelopen weekend mee gehad, en daar heel veel gefilmd. ik had 13,5 gb. in 4 dagen. En anders kun je ook nog op sd cards kopen. Die kosten tegenwoordig ook niet zo veel meer (4gb = 40euro)
Ja ik heb nog een 2gb sd kaartje.
Maar in welke kwaliteit had je gefilmed dan?
Zoals ik gelezen heb, zijn er 4 "standen":

Hoogste ,DVD Movie
Goed ,DVD
Standard ,TV
Laag ,Eco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bld- schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:38:
[...]

Ja ik heb nog een 2gb sd kaartje.
Maar in welke kwaliteit had je gefilmed dan?
Zoals ik gelezen heb, zijn er 4 "standen":

Hoogste ,DVD Movie
Goed ,DVD
Standard ,TV
Laag ,Eco
in "ultra fine" (de hoogste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Half augustus verwachten wij ons eerste kindje *O*

Al dat moois moet natuurlijk vastgelegd worden op een videocamera...
Nu wil ik ongeveer 300 euro uitgeven. Ik heb de startpost gelezen en denk dat ik voor dat geld niet verder kom dan een camera met 1 ccd, ik(of mijn vrouw) wil wel gaan bewerken dus dan is een camera met MiniDV als opslag medium en FireWire de oplossing volgens mij...

Omdat de specificaties voor dit geld toch niet veel beter worden per camera (met 3 ccd's kom ik al snel boven het budget) viel mijn oog op de canon MV901 die nu slechts 199 Euro bij de Media Markt is...

Is dat wat?

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Net even langs de mediamarkt geweest.
Daar zag ik de JVC MG 255 voor ong. € 655 staan :| echt duur.

Dus ik denk dat ik voor de MG 275 ga via een webshop.

Besteld :)
Nu nog even kijken waar ik goedkoop een accu+tas kan bestellen.

[ Voor 60% gewijzigd door Bld- op 21-06-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind http://www.factoryprices.nl/ echt een hele goede site: ze hebben veel, snelle levering, en goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
ah nice, thx.
Daar is die videocamera die ik heb besteld wel veel duurder, damn ;o
http://www.factoryprices....75_Digitale_Camcorder_HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
Videocamera wordt verzonden, hopelijk morgen in huis, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Hier nog even 2 video's van de Sony DCR SR290 die ik vandaag heb opgenomen:

De achtertuin om 0:00
20MB MPEG2

Henk de poes
35MB MPEG2

Ik 2 dagen terug de Sony VCT 870RM statief, Stereo mic en de Wireless mic besteld. Hoop ze snel te ontvangen Dat statief schijnt erg goed te zijn. Ik heb nu een Giottos VT nog wattus van 75,- maar daar was ik niet zo over te spreken. Verder lijkt de wireless mic mij erg leuk. Ik heb al wat reacties gelezen van mensen waar zij hem voor gebruiken. Vooral bij optredens van bekende kan hij goed van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 00:30:
Hier nog even 2 video's van de Sony DCR SR290 die ik vandaag heb opgenomen:

De achtertuin om 0:00
20MB MPEG2

Henk de poes
35MB MPEG2

Ik 2 dagen terug de Sony VCT 870RM statief, Stereo mic en de Wireless mic besteld. Hoop ze snel te ontvangen Dat statief schijnt erg goed te zijn. Ik heb nu een Giottos VT nog wattus van 75,- maar daar was ik niet zo over te spreken. Verder lijkt de wireless mic mij erg leuk. Ik heb al wat reacties gelezen van mensen waar zij hem voor gebruiken. Vooral bij optredens van bekende kan hij goed van pas komen :)
Welke instelling heb je gebruikt? Ik zie namelijk bij opnamens van mij op een flatscreen bij het stilzetten een gedigitaliseerd beeld (bij zo'n kat zou dat zijn bij de snorharen welke ietsje geblokt worden).

Over het algemeen moet ik nog wennen aan het beeld kwaliteit (vergeleken met mijn oude miniDV bandjes. Maar misschien moet ik wat meer spelen met de instellingen. Ik heb nu alleen HQ aanstaan met heb nog geen gebruik gemaakt van de scene instellingen.

Moet wel toegeven dat de foto's goed zijn (ik heb zelf nog een sony DS85 maar de SR290 overtreft deze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 07:49:
[...]

Welke instelling heb je gebruikt? Ik zie namelijk bij opnamens van mij op een flatscreen bij het stilzetten een gedigitaliseerd beeld (bij zo'n kat zou dat zijn bij de snorharen welke ietsje geblokt worden).
Het is gewoon de ruwe opname van de camera zelf op 'High Quality'. Verder staat gewoon alleen de optische zoom aan + optische beeld stabilisatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:29:
[...]

Het is gewoon de ruwe opname van de camera zelf op 'High Quality'. Verder staat gewoon alleen de optische zoom aan + optische beeld stabilisatie. :)
Dus de rest auto en
color show shtr off
auto slw shuttr on ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:41:
[...]

Dus de rest auto en
color show shtr off
auto slw shuttr on ?
Die met die tuin is met een handmatig exposure en voor de rest auto. Die met de kat is alles auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ben nu een beetje gewend aan de Canon HV20 en man wat is ie klein :P Vanuit school en stage ben ik gewend aan zo'n ding op mijn schouder maar in mijn vrije tijd ben ik niet zo verwend. Gevolg: een hele andere wereld van problemen met stilhouden enzo. Optische beeldstabilisatie is imo echt een must voor het serieuzere low budget filmwerk.

Interlaced filmen is veel mooier en rustiger (vloeiender) om terug te zien op tv, maar de progressive functie (waarbij de HV20 gewoon interlaced opneemt - dat is immers de enige manier om een TS op het tapeje te zetten - maar dan twee velden van één beeldopname waardoor er theoretisch een progressieve frame ontstaat, en in de praktijk meestal ook, tenzij je editing software de fields een fase verschuift) is echt fijn wanneer je zeker weet dat je doelmedium een computer is. Dit is namelijk gewoon zo helder scherpe kwaliteit. Interlaced beelden worden door de meeste editing software vrij bruut omgezet naar progressief, namelijk door de helft van de fields weg te gooien (vette kwaliteitsverlies) of de beelden te blenden (lelijk resultaat). Voor projecten op school gebruik ik altijd een filter van Donald Graft in combinatie met VirtualDub (allebei gratis) wat voor die prijsklasse een erg gaaf resultaat geeft (beter dan dus die meeste editing software, maar wel een tijdrovend klusje). Maar sinds de progressive mode er is kan ik van te voren mijn doelmedium bepalen en dat is fijn.

Nadeel is dat ik DACHT dat de hv20 full hd was (1920x1080) maar het blijkt gewoon 1440x1080, met een aspect ratio van 1.33 (uitgerekt dus). Toch is bijna-HD zo mooi voor iemand die SD gewend is dat ik het voor lief neem.

Hier een klein montagetje van een bankstel in HD (niet-breedbeeld) van Canon HV20 footage:
http://www.megaupload.com/?d=05CFD0FD
(Xvid, 45MB)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Gewoon na de opanmes je beelden deinterlacen ;) Ziet het er weer allemaal rete strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fybz
Heeft iemand ervaring met de Sony HVL-HL1 videolamp? Jij misschien, Sir_Hendro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 11:30:
Gewoon na de opanmes je beelden deinterlacen ;) Ziet het er weer allemaal rete strak uit.
Wat voor programma gebruik je daarvoor. Ik zag namelijk bij de bewegende beelden van jouw ook dat effect ik wist niet dat het zo genoemd werd vandaar dat ik over het blokkering signaal sprak in mijn vorige vraag. (ik neem aan dat je deinterlacen niet hebt toegepast op de kat en avond filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Fybz schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 12:10:
Heeft iemand ervaring met de Sony HVL-HL1 videolamp? Jij misschien, Sir_Hendro?
Nee nog niet, ik zit er wel aan te denken om zo een lamp te kopen.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:05:
[...]
Wat voor programma gebruik je daarvoor. Ik zag namelijk bij de bewegende beelden van jouw ook dat effect ik wist niet dat het zo genoemd werd vandaar dat ik over het blokkering signaal sprak in mijn vorige vraag. (ik neem aan dat je deinterlacen niet hebt toegepast op de kat en avond filmpje
Dat kan met Sony Vegas. De beelden die ik hierboven heb gepost zijn directe opnames van mijn camera en zijn dus nog interlaced.

Vandaag is eindelijk mijn bestelling binnen gekomen 8)

- Sony Stereo mic (E 90,-)
- Sony Wireless mic (bluetooth) (E 160,-)
- Sony VT 870RM statief (E 190,-)

Pica's

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/001.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/005.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/006.JPG

En omdat ik alles ook nog kwijt moet kunnen ook maar een tas aangeschaft: (E 50,-)
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/007.JPG

Hier 2 foto's van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/stuff/009.JPG

Ondertussen heb ik al een beetje gespeeld met mijn nieuwe accessoires en vooral die wireless mic vind ik echt super gaaf. Ik ging met een vriend dat ding testen op een heel groot plein bij ons in het winkel centrum. Het bereik is echt goed! Op de doos stond dat het bereik 30m is maar wij haalde er op het open plein meer dan 50 meter Wat leuk is je kan kiezen of je alleen geluid wilt opnemen van de wireless mic of dat je 5.1 geluid wilt van de cam zelf en dat het center kanaal wordt opgenomen vanaf de wireless mic. Dit kan bij optredens van bekende bijvoorbeeld een zeer mooi effect opleveren :9~
De Stereo mic heb ik genomen zodat buiten opnames van betere kwalitiet worden. De interne mic pakt erg veel wind op en is het geluid in je opnames die buiten zijn gemaakt vaak onbruikbaar. Deze mic lost het wind probleem op. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 28-06-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb de microfoons nu een beetje uitgetest en er een korte review van gemaakt. Ik hoop dat hij misschien nuttig is voor geintresseerde. :)

Sony Camcorder microfoon
Soort: Interne microfoon
Freq. response: waarde weet ik niet, geschat 120 tot 12.000Hz

Met zijn vrij goede bereik is de interne microfoon voor alle opnames geschikt, zolang er maar geen wind aanwezig is. Geluiden zullen wel na een x aantal meters minder hoorbaar worden. Om geluiden over een grotere afstand te opnemen moet er een gun microfoon gebruikt worden. De 'Sony Gun Mic' kreeg echter geen goede gebruikers meningen waardoor ik deze voorlopig oversla.

Freq. test: lage tonen blijven goed aanwezig evenals de hoge tonen, alhoewel dit bij het hoge bereik wel een tikje wordt afgeknipt.
Geschikt:
- Opnames binnen een gebouwof op andere plaatsen waar geen wind aanwezig is.
Niet geschikt:
- Niet geschikt voor buiten opnames omdat de microfoon snel verstoort wordt door de wind.

Binnen opnemen: Ja (9/10)
Buiten opnemen (beetje wind): Nee (5/10)
Binnen concert opnemen: Ja (8/10)
Buiten concert opnemen (beetje wind): Nee (5/10)
Zang opnemen: Ja (7/10)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/mic_intern.jpg

ECM-HW1
Soort: Stereo microfoon
Freq. response: 150Hz tot 10.000Hz

De stereo microfoon heeft een minder groot bereik als de interne microfoon en is daarom alleen aan te raden om te gebruiken wanneer de interne microfoon zijn taak niet goed kan voldoen. De stereo microfoon gaat naar mijn mening wel beter om met geluid maar de kwalitiet ervan is wel van wege het kleinere bereik wel ietjes minder. Mocht je naar een buiten evenement gaan of iets dergelijks dan kan deze microfoon heel erg van pas komen.

Freq. test: De lage tonen zijn minder aanwezig, duidelijk veel minder bass. De hoge tonen klinken nog erg acceptabel maar missen wel iets meer dan de interne microfoon.
Geschikt:
- Alhoewel de interne microfoon beter frequentie bereik heeft kan de stereo microfoon zowel binnen als buiten opnemen (met behulp van meegeleverde wind shield).
Niet geschikt:
- Niet voor geluiden waar het hoge bereik heel erg van belang is. Het geluid klinkt best aardig, maar het kan duidelijk beter.

Binnen opnemen: Ja (8/10)
Buiten opnemen (beetje wind): Ja (8/10)
Binnen concert opnemen: Ja (7/10)
Buiten concert opnemen (beetje wind): Ja (7/10)
Zang opnemen: Ja (7/10)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/mic_stereo.jpg

ECM-HST1
Soort: Draadloze microfoon
Freq. response: 300 tot 9.000Hz

De draadloze microfoon is een handig apparaatje waarmee je mensen op een grote afstand kunt opnemen. Volgens de handleiding is dit 30 meter maar volgens mijn test opnames kwamen ik en een vriend ruim over de 50 meter. Het gaat hier dan wel om een open plein zonder obstakels ertussen. De geluidskwalitiet van de microfoon is zeer beperkt

Freq. test: De lage tonen zijn slecht. Haast geen bass meer. De hoge tonen zijn ook weer een stuk verder afgezaagd. Hij is hierdoor haast eigenlijk alleen geschikt om stemmen te opnemen.
Geschikt:
- Binnen en buiten opnames waar je graag altijd een bepaald persoon wilt kunnen blijven horen.
Niet geschikt:
- Wegens zijn zeer matige geluids bereik niet geschikt voor zang of muziek, tenzij er in 5.1 mode wordt opgenomen waarbij de wireless microfoon als center kanaal dient, hierdoor zal er wel een leuk effect ontstaan.

Binnen opnemen: Ja (8/10)
Buiten opnemen (beetje wind): Ja (8/10)
Binnen concert mono opnemen: Nee (3/10)
Buiten concert mono opnemen (beetje wind): Nee (3/10)
Binnen concert 5.1 opnemen: Ja (7/10)
Buiten concert 5.1 opnemen (beetje wind): Ja (7/10)
Zang mono opnemen: Nee (4/10)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/sr290/mic_wireless.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Weet iemand hoe een normale DV camera 5.1 geluid opneemt, en hoe dit klinkt op een 5.1 set? Ik begrijp dat je er niet teveel van kunt verwachten, ik snap het principe daarom ook niet zo goed.

Ik heb zelf nog geen digitale videocamera, ben er wel naar op zoek, maar weet totaal niet naar wat ik zoek. HD is nog te duur, heb wel een HDTV. MiniDV, DVD, HDD, zelfs dat weet ik niet. Lastig allemaal :}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

*Schop*

Ok, ik zit te denken om de Sony HDRUX1 te kopen. Ik kan weinig vinden echter over deze camera, maar zo te zien voldoet deze goed aan mijn eisen :

- HD
- Dolby Digital 5.1
- betaalbaar (800/900 euro)

Nu zegt het allemaal nog niet zoveel, maar ik kan geen reviews vinden. Iemand die er ervaring mee heeft, of wellicht meer info heeft? het app. neemt op op DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik zou een beetje opassen met wat je koopt. De top cams kun je meestal een beetje herkennen aan de prijs. Een top cam op SD kwalitiet kost 800 a 900 euro en een HD versie kost al gauw rond de 1400 euro. Verder is een DVD als opslag medium het minst gewild. De twee meest gekozen mediums zijn HDD en MiniDV. HDD is lekker simpel, veel opanmes kunnen maken en deze snel over dragen naar de computer. MiniDV levert weer hogere beeld kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sir_Hendro schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 01:40:
Ik zou een beetje opassen met wat je koopt. De top cams kun je meestal een beetje herkennen aan de prijs. Een top cam op SD kwalitiet kost 800 a 900 euro en een HD versie kost al gauw rond de 1400 euro. Verder is een DVD als opslag medium het minst gewild. De twee meest gekozen mediums zijn HDD en MiniDV. HDD is lekker simpel, veel opanmes kunnen maken en deze snel over dragen naar de computer. MiniDV levert weer hogere beeld kwaliteit.
Na wat nadenken moet ik je gelijk geven. HD camera's staan nog in de kinderschoenen, en dan is 900 euro niet veel geld. Dan koop ik liever voor rond de 600/700 een HDD (SD) camcorder. Zit nu alleen nog te kijken welke precies.

Edit :

ik heb mn oog nu laten vallen op de Sony DCR-SR52. 539 Euro, met op zich genoeg opties.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 03-07-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Exorcist schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 17:23:
[...]

Na wat nadenken moet ik je gelijk geven. HD camera's staan nog in de kinderschoenen, en dan is 900 euro niet veel geld. Dan koop ik liever voor rond de 600/700 een HDD (SD) camcorder. Zit nu alleen nog te kijken welke precies.

Edit :

ik heb mn oog nu laten vallen op de Sony DCR-SR52. 539 Euro, met op zich genoeg opties.
De beeld kwaliteit is wel een stuk minder. Ik zou voor een SR90/100, SR190/200 of de SR290/300 gaan. Dat zijn de betere cams van Sony met een HDD als opslag medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sir_Hendro schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 18:10:
[...]

De beeld kwaliteit is wel een stuk minder. Ik zou voor een SR90/100, SR190/200 of de SR290/300 gaan. Dat zijn de betere cams van Sony met een HDD als opslag medium.
Ik las het inderdaad. Echter vind ik 900 euro toch teveel van het goede (voor een SD cam), en zullen de beelden voor wat ik ermee ga doen denk ik volstaan. Ik ben op zich niet zo'n filmer, wil het gebruiken voor de cliché vakanties e.d. . Las op de site dat de camera een 1 MP sensor heeft, is in ieder geval iets meer dan de gebruikelijke 0,8, en dat de bitrate max. 9 Mbps is. Las ook dat de beeldkwaliteit eenmaal op DVD gezet niet onder doet voor een reguliere film, om maar een scheve vergelijking te trekken. Op SD TV's zul je dat helemaal niet zien, ik heb dan wel een HDTV, maar vermoed dat het voor mijn gebruik volstaat. Jij hebt wel een 290 toch?

/Henk de poes is zeker verdomd scherp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Exorcist schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:32:
[...]

Ik las het inderdaad. Echter vind ik 900 euro toch teveel van het goede (voor een SD cam), en zullen de beelden voor wat ik ermee ga doen denk ik volstaan. Ik ben op zich niet zo'n filmer, wil het gebruiken voor de cliché vakanties e.d. . Las op de site dat de camera een 1 MP sensor heeft, is in ieder geval iets meer dan de gebruikelijke 0,8, en dat de bitrate max. 9 Mbps is. Las ook dat de beeldkwaliteit eenmaal op DVD gezet niet onder doet voor een reguliere film, om maar een scheve vergelijking te trekken. Op SD TV's zul je dat helemaal niet zien, ik heb dan wel een HDTV, maar vermoed dat het voor mijn gebruik volstaat. Jij hebt wel een 290 toch?

/Henk de poes is zeker verdomd scherp :)
Tja wat ik me zover herinner is dat de modellen lager dan de SR90/100 wel achteruit gaan op beeld kwaliteit. Denk hierbij bijvoorbeeld aan doffe kleuren. Probeer de SR190 voor een leuk prijsje te krijgen. Deze is bijna hetzelfde als mijn SR290 alleen heeft hij digitale beeldstabilisatie ipv optisch en het aantal pixels van de sensor is iets minder. Maar verder is hij hetzelde. Ik denk dat je deze wel met jouw budget moet kunnen vinden op internet.

De Sony SR190 voor 700 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 16:53
Hier is de SR 190 nog goedkoper, voor maar slechts 660euros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
FloRadix schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 00:13:
Hier is de SR 190 nog goedkoper, voor maar slechts 660euros
Whehe vet :D De SR290 zelfs voor 759,- ( klik ) _/-\o_

Ik ga is kijken wat ze nog meer voor leuks aanbieden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp ik nu dat het einde van deze discussie is dat je beter voor een dure SD camera kunt gaan dan voor een goedkope HD camera? Aan alle mensen die ook maar iets in die richting denken, neem een spurt naar de winkel en vraag naar een demo.

Sowieso geldt voor alle HD modellen die momenteel op de markt zijn van Sony dat zij beschikken over 1/3" sensor en over een Carl Zeiss T* lensje. Deze sensoren en deze lens zijn gewoon goed te noemen. Duurder is dus niet automatisch beter, want dezelfde onderdelen worden gebruikt. Verschil is over het algemeen eerder het aantal mp en EIS/ OIS. Mijn keuze zou in dit geval uitvallen op HD.

Voor wat betreft de keuze voor het medium.. tsja. HD is momenteel nog moeilijk af te spelen. Bedenk jezelf hoe je dit wilt afspelen en je weet welk medium je nodig hebt. Ikzelf vind HDD icm HD erg lastig omdat je vaak alleen de camera kunt gebruiken voor het afspelen van het materiaal. Dan is het onhandig om eerst naar de compu te lopen om het beeld over te zetten. In dat geval is miniDV of miniDVD gewoon makkelijker. Gebruik je een computer op een tv dan is HDD geen probleem.

Disclaimer: ik zou zelf denk ik een HC5 prefereren boven een UX camera. Indien je de UX serie interessant vindt, kijk dan ook eens naar de Panasonic variant (3CCD, Leica lensje en OIS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Opzich kun je wel een beetje prijs gericht zoeken want als ik zeg dat een goede SD camera tussen de 700,- en de 900,- kost, een goede HD camera 1250,- tot 1500,- en de semi-pro camera's tussen de 2000,- en de 3000,- euro dan klopt dat vrij goed. :)

Overigens begin ik alweer te dromen van een mooie semi-pro camera zoals de FX7 van Sony terwijl ik pas net 1 maand mijn SR290 heb :9 Ach ja, misschien volgend jaar ofzo... O-)

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Let op dat dit geen "welke camera moet ik kopen :? " topic is! Wil je goed advies, doe dan eerst je eigen research en kies alvast wat modelen uit, en ga ook even in de winkel kijken hoe ze voelen en eruit zien!