Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:33:
[...]

De videokaart heeft twee 12 volt aansluitingen op de kaart zittebn, hij kan dus zijn vermogen van twee rails afhalen. Hierdoor hoeft 18 amperres per rail echt geen probleem te zijn. De videokaart krijgt trouwens ook nog stroom van een derde bron, namelijk het moederbord zelf
Bedankt :)
Dan weet ik nu genoeg om tot de aankoop over te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw systeem en wil graag weten of ik het daarbij ga redden met mijn huidige voeding - een ASUS A-45GA (450 watt met 12V1 op 14A en 12V2 op 15A).

Het geplande nieuwe systeem:

Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 4200+
Asus GeForce 8600 GT 256MB DDR3 SILENT⁄HTDP⁄256M
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz
2x WD SATA (160 + 250 GB)
1x Samsung SATA (500 GB)
DVD writer (NEC 3520AW)
DVD drive
TV kaart
120 mm case fan
Card reader (front panel)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Ik denk dat mijn vraag hier ook wel prima past.

Ik heb een dual Xeon systeem. Supermicro X6DA8-G2 moederbord met daarop 2 stuks 3.4 Ghz 800 fsb Xeons en 2 x 1 GB corsair ECC geheugen. De videokaart is een 6600 GT, deze is echter defect (fan stopt er soms mee) en ik heb een 8600GTS aangeschaft.
Verder heb ik een Areca 1230 Raid kaart, en nog een supermicro 8 poorts SATA controller.
In het systeem zitten 8 stuks WD 400 GB HD's in een raid-5, een losse WD 72 GB raptor waar het systeem van boot, en dan nog een maxtor 120 GB.
Dit draait op een Antec TruPower 550 EPS en een Antec Neopower480 (6 van de HD's en wat case fan's)
Koeling wordt gedaan door 4x 120 mm en 3 x 80 mm. Alles zit in een cooler master stacker behuizing. Er zijn geen warmte problemen.

Supermicro geeft aan dat je teniminste een 400 watt voeding nodig hebt. Dus vandaar de trupower 550 destijds.

Het systeem is 1x gecrashed toen de videokaartkoeler uitviel, en daarna heb ik opstartproblemen gekregen. Het systeem beepte lange codes, wat aangeeeft dat er memory errors zijn.

Nu start het systeem weer en loopt verder dan ook stabiel, maar ik vermoed half dat de voeding niet meer zo lekker is. (heeft iets meer dan 2 jaar goed gewerkt)
Als ik problemen met dual CPU's op forums ga zoeken, is het bij de meest rare problemen meestal de voeding, dus vandaar.

De voeding zit aangesloten met een 24p, een 4p en een 8p stekker op het moederbord. Waarbij de 8p bij de voltage regulatoren van de Xeon processoren zit. De 4p stekker zit naast de geheugenbanken.

Met wat zoekwerk kom ik uit op een thermisch profiel van 1 Xeon van 130 watt.
Als ik dan in deze thread kijk heeft een HD maximaal 25 watt nodig om op te starten, het moederbord gemiddeld 40 (maar dit is een servermoederbord, dus allicht een paar watt meer - 60 ?)
De videokaart is ~45 watt (zowel oude als nieuwe)

Als ik nu zeker wil zijn weer een betrouwbaar systeem te hebben denk ik er over maar een andere voeding te kopen.
Het probleem lijkt te zijn dat ik op een 12 volt rail genoeg ampere's zou moeten hebben om dit systeem in de lucht te krijgen/houden. Ik heb supermicro gemailed en gevraagd wat de requirements zijn per 24p, 8p en 4p stekker, maar ik krijg alleen maar antwoord dat het vervangen van de voeding wellicht een goed idee is. Lekkere support daar.

Kan ik nu gewoon de wattages voor de Xeon's moederbord en geheugen optellen ?
Dat zou dan 130+130+60+10+45 = 375 watt.

Als de HD's bij het starten (de raid controller heeft staggered spin up) allemaal zouden starten met 25 watt zou ik nog eens 250 watt nodig hebben..
Ik kom dan uit op 625 watt. -> hiervoor heb ik destijds de Neopower erbij gezet om een aantal schijven van de 550 wattt voeding af te halen.

Kan iemand mij uitleggen of bijvoorbeeld een Tagan TG900 voeding wel genoeg amperes kan leveren.
Als ik de specs nalees is dat ook 'maar' 20 ampere per 12 volt line. Alleen voor de 4 lines is het dan totaal wel meer dan bij de 700 en 800 modellen.

Of moet ik op zoek naar een voeding met 1 X 12 volt rail die 35-40 ampere levert en verder de multi voedings lijn PSU's maar gewoon vergeten ? De meeste grotere voedingen lijken allemaal naar meervoudige 12 volt rails te gaan (intel standaard ?)

Jaco

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatgaap
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 13:56
Intel Core 2 Duo 6700
Asus Mobo ***
2x Corsair Twinmx 1024 PC 6400
Nvidia GeForce 8800GTX 720MB
4x Seagate Barracuda 7200.10 250GB 16MB cache SATA II
Antec Perormance one case

*** even offtopic, kan iemand mij vertellen welk mobo tegenwoordig beter is, kan nergens een benchmark vinden van Asus mobo's onder mekaar. Ik twijfel namelijk tussen de Striker Extreme en de nieuwste uit de P5 serie (weet niet exact typenaam).

de Strike extreme geeft iig in de manual aan dat deze 550 W nodig heeft.

budget is oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkLoki
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 20:42
theodouma schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:59:
[...]

Als jij niet de moeite neemt om jouw systeem te posten neem ik niet de moeite om aan jouw systeem te rekenen. Helemaal als jouw systeem in een topic staat waar nog vanalles in kan veranderen
Sorry hoor maar ik heb daar ook helemaal niet om gevraagt. Ik wou alleen weten of met de NeoHE echt zoveel problemen zijn en over er vergelijkbare modulaire voedingen zijn met de zelfde koelingsetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht omdat ik me verveel ff een reviewtje te schrijve van mijn voeding.. alst niet stoort ;).

Voeding LC Power 550w v2.0

Systeem
E6600 2.40Ghz @ 3Ghz
Asus P5B Deluxe
ASUS 8800GTS320 @ 648/920
2GB PC5300 Kingston
X-Fi Xtreme Gamer
Asus DVD-Rw
1x 320gb Seagate
Floppy :p
kerstverlichting en casefans (3)

Spec's Voeding
+3.3V 35A
+5V 40A
+12V1 16A
+12V2 18A
-12V 0.8A
-5V 0.5A
+5VSB 2.0A
Black Edition, er zijn genoeg kabels bij enz, 1 ding waar ik me aan stoorde was dat er maar 1 Extra GPU kabel was, ok voor mijn 8800GTS is dat niets, maar voor de 8800GTX en 2900XT wel. Maarja koop je gewoon verloopstukje.

Ervaring
Met deze pc spec's heb ik nog geen andere voeding gehad dusja, reden waarom ik deze voeding kocht, ze is goedkoop en af en toe al veel goeds over gehoord. Meeste mensen wanneer ze dit lezen zullen denken, zal wel slecht zijn maar ik probeerde het maar.

Geluid
De voeding is zeer stil je hoort deze werkelijk niet tot heel amper. Het helpt bij de airflow in je kast ook door de 12cm fan, die sneller draait bij gamen (nog altijd stil), ook wordt deze voeding niet heel erg warm.(lauw)

Stabiliteit
Geen problemen tot nu. Nog niet gemeten met multimeter, maar bios en Asus probe zeggen idle 12.20v, Stress met orthos & atitool : 12.14 (zonder OC) en 12.09 met OC. Stabiel is deze wel (3,5 maand)

Conclusie
Nouja je hoort het al, Zo'n dure hardware en cheap ass voeding. Nou ik kocht deze voor de prijs IDD, maar ook vrienden van mij hebben deze voeding, met een P4 enz, ook zeer stabiel(wel 420w versie), . Ik ben blij over deze voeding.ik raad deze voeding dan ook aan voor mensen met een mid-end pc mss high-end maar daarvoor koop je volgens mij beter een OCZ, Tagan, Enermax. Waarom deze voeding kopen?
De prijs/kwaliteit klasse is heel goed.

+ punten:
Prijs
Stabiel
Stil :)
Kwaliteit/prijs is zeer goed. (de spec's zien er ook niet slecht uit.)

- punten:
Geen bekend merk.
Alleen 24pins is gemesht.:o
Extra GPU kabel,(als je dit nodig hebt)
(Niet modulair (nouja daar kies je voor))

Hoop dat mensen er iets aan hebben ivm met aankoop budget - mid high systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben van plan om mijn huidige systeem binnenkort te upgraden, maar ik heb de laatste tijd al problemen gehad met een onstabiel systeem, vermoedelijk door de warmte en misschien ook de voeding.

Systeem
Een HP M7580

-Intel Pentium D945 3.4GHZ http://www.ciao-shopping....GHz__603054#productdetail (95W)
-Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor moederbord ik heb, maar er staat iets van Intel® Viiv™ Technologie
-2x512mb DDR2 SDRAM
-NVIDIA GeForce 7500LE Turbocache
-3G ATA 7200 RPM 250GB harde schijf
-DVD-ROM speler + Lightscribe DVD writer
-geheugenkaartlezer
-300GB personal media drive (een intern geplaatste HD) 7200 tpm
-tv tunerkaart
-Wlan kaart
-standaard 4 usb poorten in gebruik

Wat ik van plan ben
Zelf kom ik op getallen tussen de 290W en de 330W uit, maar aangezien ik het geheugen uit wil breiden met 2x1GB en een betere videokaart denk ik dat de huidige voeding van 300W dat misschien niet redt. Ook denk ik dat ik een paar kleine foutjes maak met de PSU calculator 8)7
Ik zat zelf te denken aan de Nexus NX-9003 350W http://www.nexustek.nl/nx...l_silent_power_supply.htm of de iets zwaardere 400W variant. Alleen weet ik niet echt of die het op de 12V lijn wat amperes betreft wel red.

Mijn huidige voeding
Mijn huidige voeding is een LiteOn voeding met de volgende specs:
300W
+5v > 25A max
+3.3v > 18A max
+5V Sb > 2A max
+12V > 18A max
-12V > 0.8A max

Alvast bedankt,

Jacco

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wat vertellen over het geluidsniveau van de BQT E5-600W(Be Quiet 600 Watt)

http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=989&pageID=2705

Want zit nog te twijfelen tussen deze BQT E5-600W(Be Quiet 600Watt) of de RS-600-ASAA(Coolermaster Igreen 600Watt)

Ik wil vooral voor de toekomst 1 kopen dus , iets van 3 hd's en een d10 kaart heb al 2 dvd brander en de E6300(binnenkort de E6700)
3GB 667 RAM

Alvast bedankt!

EDIT:

De Cooler Master RP-650 Extreme Power, is die modulair? en wat doet die tegen de andere 2 voedingen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iGreen heeft voor sommigen een vrij luid geluidsniveau. In het normaal zou ik over 2 weken mijn BQT 600W moeten ontvangen... Ik heb er veel reviews achter gezocht en ik moet zeggen dat velen toch zeer positief zijn. Van de CM RP-650 weet ik niets...
Maar de BQT is volgens mij beter dan de CM iGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn systeem ook een nieuwe voeding nodig, en ik heb maar 2 eisen: ze moet echt stil zijn en een zeer hoge efficiency hebben, een 380 à 430 W is dan voldoende (E6600, X1950 Pro).

Ik had gedacht aan een Antec Neo HE 430, maar deze schijnt dan weer luidruchtig te zijn, maar misschien zijn er wel voordelen aan verbonden in een P182 kast? Bijgevolg kwam ik tot de Seasonic S12-430, die veel beter uit reviews komt (http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html), maar deze is dan wel weer verouderd. Welke hiervan is de beste keuze, of is er nog een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:02:
De iGreen heeft voor sommigen een vrij luid geluidsniveau. In het normaal zou ik over 2 weken mijn BQT 600W moeten ontvangen... Ik heb er veel reviews achter gezocht en ik moet zeggen dat velen toch zeer positief zijn. Van de CM RP-650 weet ik niets...
Maar de BQT is volgens mij beter dan de CM iGreen.
Hoe bedoel je een vrij luid hij is maar 17 db is vrij stil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:45:
Ik heb voor mijn systeem ook een nieuwe voeding nodig, en ik heb maar 2 eisen: ze moet echt stil zijn en een zeer hoge efficiency hebben, een 380 à 430 W is dan voldoende (E6600, X1950 Pro).

Ik had gedacht aan een Antec Neo HE 430, maar deze schijnt dan weer luidruchtig te zijn, maar misschien zijn er wel voordelen aan verbonden in een P182 kast? Bijgevolg kwam ik tot de Seasonic S12-430, die veel beter uit reviews komt (http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html), maar deze is dan wel weer verouderd. Welke hiervan is de beste keuze, of is er nog een betere?
Even wachten op de nieuwe Seasonic S12 II series.

http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=40957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 19:26:
[...]

Hoe bedoel je een vrij luid hij is maar 17 db is vrij stil toch?
Volgens de site wel, volgens anderen maakt hij dan weer meer geluid ;)
Hier staan er in het begin enkele posts daarover, anders zoek je ook wat reviews.

http://gathering.tweakers...uid&data%5Bboolean%5D=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

ik ben van plan een Antec P182 kast te bestellen, en ik zoek dus een stille voeding die in de rack past en met kabels die lang genoeg zijn om mijn mobo etc aan te sluiten

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hier ook weer eens een nieuw systeem :)

Het volgende komt erin:

Gigabyte P35-DS3
Intel Core2Duo E6600 (Zal worden overgeklokt)
4x 1GB ram
2x Seagate 320GB 16MB
Sapphire HD2900XT
Nec dvd fikkert

Ik zat zelf te denken aan de PSU die bij de Antec Sonata III zat, maar hoeveel watt/ampère raden jullie mij hiervoor aan? (Budget speelt geen rol, ik koop liever nu iets dat 2x zo duur is dan dat ik er later problemen mee krijg. Maar de 500watt Antec PSU lijkt me al ruim voldoende)

Bedankt. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
blaatgaap schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:14:
Asus Mobo ***

*** even offtopic, kan iemand mij vertellen welk mobo tegenwoordig beter is, kan nergens een benchmark vinden van Asus mobo's onder mekaar. Ik twijfel namelijk tussen de Striker Extreme en de nieuwste uit de P5 serie (weet niet exact typenaam).

De keuze tussen die 2 ligt meer aan of je SLI of CrossFire (nVidia of ATI) kaarten wilt gebruiken. Wil je nVidia SLI dan zou ik een P5N32-E SLI Plus nemen (vrijwel identiek aan een Striker Extreme) en als je CrossFire (ATI) wilt dan zou ik gaan voor de Gigabyte P35-DQ6. Dat laatste mobo is vele malen koeler (kouder..) dan de Asus P5K Deluxe en heeft veel overclock opties. Neem anders ff n kijkje in overclocking forum voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Ik heb een probleem met mijn nieuwe videokaart.

Het schijnt een voeding probleem te zijn, maar heb alles uitgeschakeld in mijn systeem. Dus zit met mijn handen in mijn haar.

Die zijn de dingen die nu nog aangesloten zijn:

ASUS A7N8X Deluxe
Athlon 2700+ (OC naar 2800+)
Zalman CNPS7000B-Cu
Maxtor Sata 1 160Gig
2 x 512 Corsair XMS PC 3200 Dual Channel

Nieuwe Videokaart is een Sapphire X1650 Pro met 512mb aan geheugen.

Mijn oude een Sapphire 9500 met 128mb aan geheugen.

De voeding is een Chieftec HPC-360-202.

Heb ik hier genoeg aan?

Krijg Vista niet opgestart, krijg een BSOD, maar kan wel in Veilge modus opstarten. Lijkt mij dat het systeem dan evenveel voeding nodig heeft.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Ik ga morgen om een nieuwe voeding bij mycom. Daar hebben ze namelijk corsair voedingen tegen een redelijke prijs en ik wil de nieuwe voeding zo snel mogelijk. Dus online bestellen is er niet bij.
Nu twijfel ik of ik het 520W model moet nemen of het 620W model.

(Bij Mycom waren de corsair voedingen op, dus online bestellen kan ook. Ik denk alleen dat er niet echt betere voedingen zijn dan de corsair en die goedkoper zijn, but correct me if I'm wrong!)

Mijn te voeden systeem:
- Asus P5N32E-SLI Plus
- Core 2 Duo E4300 1.8GHz @ 3.2GHz (met voltageverhoging)
- 2x 1GB DDR2 PC6400 @ 800 MHz (gaat ook overgeclocked worden)
- 1x 8800GTX (liefst ook overclocken)
- 1x SATA HD 200GB
- 1x IDE DVD Brander

In de komende maanden komt daar nog bij:
- Nog een setje van 1x 2GB PC6400 geheugen
- Creative XFI geluidskaart
- 2x 500GB SATA HD
- De IDE DVD brander wordt vervangen door een SATA model

Daarnaast natuurlijk nog wat casefans en USB apparaten.

Ik denk zelf dat ik aan het 520W model wel genoeg heb, maar i.v.m. de toekomst misschien toch liever een 620W model. Dan zit ik zkr safe. Wat denken jullie?
En zou ik met dat 620W model er eventueel nog een 8800GTX naast kunnen draaien?

Specs voedingen:
http://www.corsair.com/products/hx.aspx

Review "Silent PC Review":
http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html
Volgens Silent PC review zijn ze net zo goed als hun seasonic concurenten.

Prijzen:
520W = 89.95
620W = 129.95

[ Voor 7% gewijzigd door Gurneyhck op 10-06-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Intel 975P moederbord
Intel Pentium 4 HT 2,6 GHz
4x 256 MB DDR1
DVDRW en DVD speler
Soundblaster Live

@ 250W incl 9800 pro die altijd goed gedraaid heeft... alleen nu stuk is :X

Zal deze voeding een x1950 pro trekken? Ingame trekt ie nú +- 170w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Geachte got lezers,

Ik ben opzoek naar een zeer efficiente pc voeding voor me download pc. Dit komt erin:

Intel Core Solo 1,5Ghz
Asus N4L-VM DH, 945GM Matx
Matx behuizing
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
1 of 2 zuinige hardeschijven, denk iets van een notebook schijf.
In de toekomst wil ik er wellicht een videokaart erin plaatsen.

Deze computer word vooral gebruikt voor wat internetten en wat simpele dingen als downloaden
Even later misschien nog als media center gebruiken.

Welk voeding kan ik hier het beste voor pakken? Een 300 watt?
Want ik kan eigenlijk nergens een 250watt voeding vinden met Atx 2.01 standaard.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:36

HugoBoss1985

Xenotech

Hey medetweakers,

Sinds een tijdje heb ik allerlei vage problemen met mijn pc.
Ik vroeg me af of het misschien aan de voeding kon liggen (ruim voldoende, maar misschien is er een defect?)

In de bios lees ik de volgende waarden uit:

3,3 volt = 3,24v
3,3 volt dual = 3,24v
12 volt = 12,19v
+5 volt = 4,99v

Is dit normaal?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis mag een verschil zijn van 5%.Edit: Jawel, vanuit de TS:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/1646/traviantempwf7.png

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik heb (net als Mithrandix hierboven) m'n zinnen gezet op de Antec P182 kast, en denk erover om een Corsair 520 watt voeding hierbij te nemen. De Corsair voeding omdat het de kwaliteit van Seasonic levert en ook nog modulair, plus een hele goede prijs. Nu is bij de Antec kast de voeding linksonderin geplaatst, met evt. plek om rechts ervan een 120mm fan te plaatsen. De Corsair voeding heeft een 120mm fan aan de onderkant. Iemand ervaring hiermee? Problemen? Of gaat dit gewoon top werken. Ook natuurlijk de vraag of iemand weet of de kabels lang genoeg zijn om het moederbord te bereiken en ze ook nog goed weg te kunnen werken (dat ze dus niet dwars door de kast moeten zoals de Tagan/Stacker combo die ik nu heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
[b][message=28194718,noline]
Ik denk zelf dat ik aan het 520W model wel genoeg heb, maar i.v.m. de toekomst misschien toch liever een 620W model. Dan zit ik zkr safe. Wat denken jullie?
Als je echt die 8800GTX in SLI wilt draaien (wat niet nodig is, die videokaart is verre van de bottleneck), zou ik voor 620w gaan, anders gewoon de 520.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 21:55

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 03:09:
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuw systeem en wil graag weten of ik het daarbij ga redden met mijn huidige voeding - een ASUS A-45GA (450 watt met 12V1 op 14A en 12V2 op 15A).

Het geplande nieuwe systeem:

Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 4200+
Asus GeForce 8600 GT 256MB DDR3 SILENT⁄HTDP⁄256M
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz
2x WD SATA (160 + 250 GB)
1x Samsung SATA (500 GB)
DVD writer (NEC 3520AW)
DVD drive
TV kaart
120 mm case fan
Card reader (front panel)
Zonder overklok kom ik uit op nog geen 280 watt en 18 amperers op 12 volt. Jouw voeindg kan dit gemakkelijk leveren. Je hoeft dus alleen de voeding te vervangen als je van gekkigheid niet weet wat je moet doen met je geld :+
jacovn schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 07:30:
Ik denk dat mijn vraag hier ook wel prima past.

Ik heb een dual Xeon systeem. Supermicro X6DA8-G2 moederbord met daarop 2 stuks 3.4 Ghz 800 fsb Xeons en 2 x 1 GB corsair ECC geheugen. De videokaart is een 6600 GT, deze is echter defect (fan stopt er soms mee) en ik heb een 8600GTS aangeschaft.
Verder heb ik een Areca 1230 Raid kaart, en nog een supermicro 8 poorts SATA controller.
In het systeem zitten 8 stuks WD 400 GB HD's in een raid-5, een losse WD 72 GB raptor waar het systeem van boot, en dan nog een maxtor 120 GB.
Dit draait op een Antec TruPower 550 EPS en een Antec Neopower480 (6 van de HD's en wat case fan's)
Koeling wordt gedaan door 4x 120 mm en 3 x 80 mm. Alles zit in een cooler master stacker behuizing. Er zijn geen warmte problemen.

Supermicro geeft aan dat je teniminste een 400 watt voeding nodig hebt. Dus vandaar de trupower 550 destijds.

Het systeem is 1x gecrashed toen de videokaartkoeler uitviel, en daarna heb ik opstartproblemen gekregen. Het systeem beepte lange codes, wat aangeeeft dat er memory errors zijn.

Nu start het systeem weer en loopt verder dan ook stabiel, maar ik vermoed half dat de voeding niet meer zo lekker is. (heeft iets meer dan 2 jaar goed gewerkt)
Als ik problemen met dual CPU's op forums ga zoeken, is het bij de meest rare problemen meestal de voeding, dus vandaar.

De voeding zit aangesloten met een 24p, een 4p en een 8p stekker op het moederbord. Waarbij de 8p bij de voltage regulatoren van de Xeon processoren zit. De 4p stekker zit naast de geheugenbanken.

Met wat zoekwerk kom ik uit op een thermisch profiel van 1 Xeon van 130 watt.
Als ik dan in deze thread kijk heeft een HD maximaal 25 watt nodig om op te starten, het moederbord gemiddeld 40 (maar dit is een servermoederbord, dus allicht een paar watt meer - 60 ?)
De videokaart is ~45 watt (zowel oude als nieuwe)

Als ik nu zeker wil zijn weer een betrouwbaar systeem te hebben denk ik er over maar een andere voeding te kopen.
Het probleem lijkt te zijn dat ik op een 12 volt rail genoeg ampere's zou moeten hebben om dit systeem in de lucht te krijgen/houden. Ik heb supermicro gemailed en gevraagd wat de requirements zijn per 24p, 8p en 4p stekker, maar ik krijg alleen maar antwoord dat het vervangen van de voeding wellicht een goed idee is. Lekkere support daar.

Kan ik nu gewoon de wattages voor de Xeon's moederbord en geheugen optellen ?
Dat zou dan 130+130+60+10+45 = 375 watt.

Als de HD's bij het starten (de raid controller heeft staggered spin up) allemaal zouden starten met 25 watt zou ik nog eens 250 watt nodig hebben..
Ik kom dan uit op 625 watt. -> hiervoor heb ik destijds de Neopower erbij gezet om een aantal schijven van de 550 wattt voeding af te halen.

Kan iemand mij uitleggen of bijvoorbeeld een Tagan TG900 voeding wel genoeg amperes kan leveren.
Als ik de specs nalees is dat ook 'maar' 20 ampere per 12 volt line. Alleen voor de 4 lines is het dan totaal wel meer dan bij de 700 en 800 modellen.

Of moet ik op zoek naar een voeding met 1 X 12 volt rail die 35-40 ampere levert en verder de multi voedings lijn PSU's maar gewoon vergeten ? De meeste grotere voedingen lijken allemaal naar meervoudige 12 volt rails te gaan (intel standaard ?)

Jaco
Jouw moederbord heeft geen enorme coolers, ik schat dat deze best 40 watt nodig kan hebben. De Raidkaart scaht ik op 15 watt. Een HD verbruikt in "windows" 15 watt maximaal en oko geheugen heeft 5 watt per reepje nodig. De 8600 videokaart zal ook maximaal 70 watt nodig hebben. Totaal kom ik dan uit op ongeveer 550 watt (inc 5 watt voor coolers enz). De 12 volt lijnen zullen hiervan ongeveer 40 amperres moeten leveren.
Tijdens het opstarten zal jouw systeem (met staggered spinup) onder deze 40 amperres zitten.

Als jouw systeem geheugenfouten geeft, heb je dan memtest86 een gedraaid en daarmee de computer een nacht mee latenm draaien om eventuele fouten in het geheugen op te sporen? Je geeft zelf immers ook al aan dat er problemen (blijken te) zijn met het geheugen, niet met de voeding.

Als je naar een nieuwe voeindg gaat zoeken voor jouw systeem dan is een voeindg van minimaal 620 watt wel aan te raden. Deze voeindg moet minimaal 46 amperres op 12 volt kunnen leveren. en dit mag gerust over meerdere lijnen zijn. Sterker nog, je zal nergens ook maar één voeindg vinden welke 46 amperres op één lijn kan leveren. In de ATX specificaties is namelijk opgenomen dat een voeindg maximaal 25 amperres op 12 volt mag leveren. OMdat veel systemen meer nodig hebben dan 25A zetten fabrikanten maar meerdere 12 volt railen in hun voedingen. Iedere rail voldoent dan aan de ATX eisen (max 25A), maar de voeindg kan toch veel meer leveren.

Als je naar een voeindg gaat kijken is het erg verstandig om maar één voeindg in jouw systeem te zetten en geen twee. Dit omdat de voedingen elkaar dan niet kunnen beïnvloeden. Maar voordat je een andere voeindg gaat halen raad ik je toch echt aan om een nacht Memtest86 te laten draaien, je moederbord geeft immers niet voor niets aan dat er iets is met het geheugen
blaatgaap schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:14:
Intel Core 2 Duo 6700
Asus Mobo ***
2x Corsair Twinmx 1024 PC 6400
Nvidia GeForce 8800GTX 720MB
4x Seagate Barracuda 7200.10 250GB 16MB cache SATA II
Antec Perormance one case

budget is oneindig.
*** Via google zijn er echt duizenden reviews te vinden. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen enkele is waarin zowel de P5 als de Striker in voorkomt.

Jouw systeem heeft met een overgeklokte cpu en gpu maximaal 380 watt nodig. De 12 volt lijn zal hierbij 27 amperres moeten leveren. Een voeding welke minimaal 430 watt kan leveren en minimaal 31 amperres kan leveren op 12 volt moet al voldoende zijn voor jouw systeem. Een geschikte voeindg is bijvoorbeeld de Antec NeoHE430. Deze 430 watt voeding kan totaal 32 amperres leverenen is ook nog eens zeer stil. In deze test kan hij naar voren als één van de stilste voedingen.
Wil je een beetje speling hebben of ruimte voor een upgrade/extra schijven dan is de 500 watt versie van de neoHE geen slechte keuze.

Behalve de NeoHE zijn nog vele andere voeingen geschikt, zoalg ze maar minimaal 420 watt en 31 amperers kunnen leveren.

Asus raad inderdaad een 550 watt voeindg aan. Dit is omdat je dit ook nodig kan hebben mocht je een quadcore met waterkoeling zwaar overklokken terwijl je een X2900XT in je systeem heb zitten.Jij heb dit niet, daarom is een 550 watt voeindg voor jouw systeem ook een beetje overdreven.
F_demon schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 10:49:
Ik ben van plan om mijn huidige systeem binnenkort te upgraden, maar ik heb de laatste tijd al problemen gehad met een onstabiel systeem, vermoedelijk door de warmte en misschien ook de voeding.

Systeem
Een HP M7580

-Intel Pentium D945 3.4GHZ http://www.ciao-shopping....GHz__603054#productdetail (95W)
-Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor moederbord ik heb, maar er staat iets van Intel® Viiv™ Technologie
-2x512mb DDR2 SDRAM
-NVIDIA GeForce 7500LE Turbocache
-3G ATA 7200 RPM 250GB harde schijf
-DVD-ROM speler + Lightscribe DVD writer
-geheugenkaartlezer
-300GB personal media drive (een intern geplaatste HD) 7200 tpm
-tv tunerkaart
-Wlan kaart
-standaard 4 usb poorten in gebruik

Wat ik van plan ben
Zelf kom ik op getallen tussen de 290W en de 330W uit, maar aangezien ik het geheugen uit wil breiden met 2x1GB en een betere videokaart denk ik dat de huidige voeding van 300W dat misschien niet redt. Ook denk ik dat ik een paar kleine foutjes maak met de PSU calculator 8)7
Ik zat zelf te denken aan de Nexus NX-9003 350W http://www.nexustek.nl/nx...l_silent_power_supply.htm of de iets zwaardere 400W variant. Alleen weet ik niet echt of die het op de 12V lijn wat amperes betreft wel red.

Mijn huidige voeding
Mijn huidige voeding is een LiteOn voeding met de volgende specs:
300W
+5v > 25A max
+3.3v > 18A max
+5V Sb > 2A max
+12V > 18A max
-12V > 0.8A max

Alvast bedankt,

Jacco
Zonder overklok kom ik echt maar uit op max 250 watt. De 12 volt moet hierbij 14-15 amperres leveren. Een voeindg welke minimaal 17-18 amperers kan leveren en zelf minimaal 300 watt is zou daarom oko al ruim voldoende moeten zijn.
Jouw voeindg kan (op papier) 18 amperres leveren en lijkt daarmee echt gewoon geschikt voor jouw systeem.
(cpu = 95 watt, mobo =40, hd = 15 p/s (2x), mem 2w p/reep, pci = 10W p/s, gpu =~35W)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:45:

De NeoHE430 is absoluut niet luidruchtig! Volgens deze test is hij met 30 dB één van de stilste voeingen, alleen passieve voedingen zijn stiller.
Ook is de voeindg behoorlijk efficient zoals uit deze grafiek blijkt

rest volgt later (misschien vandaag nog

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

MensionXL schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 15:04:
Hier ook weer eens een nieuw systeem :)

Het volgende komt erin:

Gigabyte P35-DS3
Intel Core2Duo E6600 (Zal worden overgeklokt)
4x 1GB ram
2x Seagate 320GB 16MB
Sapphire HD2900XT
Nec dvd fikkert

Ik zat zelf te denken aan de PSU die bij de Antec Sonata III zat, maar hoeveel watt/ampère raden jullie mij hiervoor aan? (Budget speelt geen rol, ik koop liever nu iets dat 2x zo duur is dan dat ik er later problemen mee krijg. Maar de 500watt Antec PSU lijkt me al ruim voldoende)

Bedankt. :)
Als jij de cpu goed overklokt (50%) heeft jouw complete systeem ongeveer 380 watt nodig. Hiervan zal er 27 amperres van de 12 volt moeten komen. Klok jij de videokaart nog eens 15% over dan kom ik zelfs uit op 405 watt en 29 amperres. Een voeding welke minimaal 460 watt en minimaal 34 amperers kan leveren is dan eigelijk wel aan te raden als minimum.

De Earthwatt500 voeding welke Antec in de Sonata III heeft gestopt kan totaal 34 amperres leveren op 12 volt en is dus geschikt voor jouw systeem, ook als je de videokaart over gaat klokken
Stylisimo schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:05:
Ik heb een probleem met mijn nieuwe videokaart.

Het schijnt een voeding probleem te zijn, maar heb alles uitgeschakeld in mijn systeem. Dus zit met mijn handen in mijn haar.

Die zijn de dingen die nu nog aangesloten zijn:

ASUS A7N8X Deluxe
Athlon 2700+ (OC naar 2800+)
Zalman CNPS7000B-Cu
Maxtor Sata 1 160Gig
2 x 512 Corsair XMS PC 3200 Dual Channel

Nieuwe Videokaart is een Sapphire X1650 Pro met 512mb aan geheugen.

Mijn oude een Sapphire 9500 met 128mb aan geheugen.

De voeding is een Chieftec HPC-360-202.

Heb ik hier genoeg aan?

Krijg Vista niet opgestart, krijg een BSOD, maar kan wel in Veilge modus opstarten. Lijkt mij dat het systeem dan evenveel voeding nodig heeft.

Kan iemand mij helpen?
Ik heb geen ervaring met Vista, maar in XP wordt de videokaart uitgeschakrld in veilige modus, dan maakt Windows gebruik van ene standaard driver en hoeft de videokaarts echt niets te doen dan beel door te geven. In "gewone" windows moet de videokaart het beeld eerst zelf berekenen.

Jouw systeem heeft zonder overklok 190 watt nodig. De 12 volt lijn moet hierbij 11 amperres leveren. Hoeveel jouw voeidng kan leveren kan ik zo snel niet vinden, maar hij kan zeker meer dan 15 amperres leveren. Ofwel, jouw voeindg moet jouw systeem gewoon aankunnen.

rest volgt (over)morgen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_SplinteR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-03 19:24
heeft er iemand hier misschien ervaring met de Stacker 810 en daar een goed voeding voor te vinden. ik heb namelijk een stacker 810 met een antec smartpower voeding. maar de 4 pins en 24 pins zijn net te kort om de aansluitingen op het moederbord (gigabyte DS4) te halen.

of zijn er mensen die ervaring hebben met liberty 400 watt voeding. ik denk zelf dat daar de kabels wel lang genoeg voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:40
Systeem:
- Gigabyte 965P DS3
- Intel Core2 Duo E4300 (overclockt naar 2,4ghz, later misschien naar 3,0ghz)
- 2x 1GB Kingston PC5300 DDR2 RAM
- Zalman ZM360B-APS 360W
- Seagate 7200.10 320GB SATAII

Wat ben ik van plan:
Ik wil hierin een ("goede") videokaart zetten (heb nu nog een oud PCI kaartje erin). Dit wordt een nvidia 8600GT, Radeon X1950pro of Radeon X1950XT (MSI). Alleen is de vraag of mijn voeding wel voldoet bij elk van deze kaarten. Hierbij denk ik vooral aan de 12V rail. Ik heb al gekeken op deze calculator, waar staat dat ik met een X1950XTX maximaal 24.8A nodig heb (incl. CPU overclock) op de combined 12V rail. Dit is redelijk krap naar mijn mening. Krijg ik hier problemen mee? Iemand ervaringen?

Huidige voeding:
Zalman ZM360B-APS:
12V1: 11A
12V2: 15A
Combined Power: 312W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Gurneyhck schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:54:
Ik ga morgen om een nieuwe voeding bij mycom. Daar hebben ze namelijk corsair voedingen tegen een redelijke prijs en ik wil de nieuwe voeding zo snel mogelijk. Dus online bestellen is er niet bij.
Nu twijfel ik of ik het 520W model moet nemen of het 620W model.

(Bij Mycom waren de corsair voedingen op, dus online bestellen kan ook. Ik denk alleen dat er niet echt betere voedingen zijn dan de corsair en die goedkoper zijn, but correct me if I'm wrong!)

Mijn te voeden systeem:
- Asus P5N32E-SLI Plus
- Core 2 Duo E4300 1.8GHz @ 3.2GHz (met voltageverhoging)
- 2x 1GB DDR2 PC6400 @ 800 MHz (gaat ook overgeclocked worden)
- 1x 8800GTX (liefst ook overclocken)
- 1x SATA HD 200GB
- 1x IDE DVD Brander

In de komende maanden komt daar nog bij:
- Nog een setje van 1x 2GB PC6400 geheugen
- Creative XFI geluidskaart
- 2x 500GB SATA HD
- De IDE DVD brander wordt vervangen door een SATA model

Daarnaast natuurlijk nog wat casefans en USB apparaten.

Specs voedingen:
http://www.corsair.com/products/hx.aspx

Review "Silent PC Review":
http://www.silentpcreview.com/article692-page1.html
Volgens Silent PC review zijn ze net zo goed als hun seasonic concurenten.

Prijzen:
520W = 89.95
620W = 129.95
Ik kom uit op ongeveer 410 watt welke je systeem echt maximaal nodig heeft met één overgeklokte 8800 GTX en drie HD's. De 12 volt lijn moet hierbij 28 amperres leveren. Een voeindg welke minimaal 460 watt is en minimaal 32 amperres op 12 volt kan leveren moet al voldoende zijn voor jouw systeem. De 520 watt voeidng kan totaal 40 amperres op 12 volt leveren en is ruim geschikt voor jouw systeem.
Zet jij een tweede GTX in je systeem en je klokt deze ook over (15%) dan zal de gehele computer totaal iets meer dan 600 watt nodig hebben waarvan er 44 amperres van de 12 volt moet komen. 670 watt voeindg met minimaal 50 amperres op 12 volt is dan eigelij kwel een aanbevolen minimum.
Klok je de videokaarten niet over kom ik uit op ongeveer 560 watt en 41 amperres. Een 620 watt voeindg met minimaal 47 amperres is dan wel aan te raden als minimum.
De 620 watt voedindg kan totaal maximaal 50 amperres leveren op 12 volt en is daarmee geschikt om jouw systeem te trekken met SLI. Echter heb je geen ruimte om de videokaarten over te klokken.

Conclusie: Zonder SLI en met overklok kunnen beide voeingen jouw systeem aan. Wil je SLI dan kan alleen de 620 watt voeindg jouw systeem aan, en dan kun je de videokaarten niet (goed) overklokken
Tim2005 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:22:
Intel 975P moederbord
Intel Pentium 4 HT 2,6 GHz
4x 256 MB DDR1
DVDRW en DVD speler
Soundblaster Live

@ 250W incl 9800 pro die altijd goed gedraaid heeft... alleen nu stuk is :X

Zal deze voeding een x1950 pro trekken? Ingame trekt ie nú +- 170w
De X1950PRO heeft 20 watt meer nodig dan de 9800PRO. Jouw systeem zonder videokaart heeft ongeveer 170 watt nodig, hiervan zal er 9 amperers van de 12 volt lijn moeten komen. De X1950PRO heeft ongeveer 65 watt nodig, en dit moet allemaal van de 12 volt lijn komen. Totaal gaat jouw systeem dus 235 watt nodig, hiervan zal er 14.5 amperres van de 12 volt moeten komen. Jouw huidige systeem met de 9800 had ongeveer 215 watt en 13 amperres nodig.

Mocht de voeindg niet stuk gegaan zijn dan kon hij jouw systeem niet aan, een 300 watt voeindg met minimaal 18 amperres op 12 volt lijkt mij wel een reeel minimum voor jouw systeem.

Je kan je misschien afvragen waarom jij uitkwam op maar 170 watt terwijl ik hierboven zit te schrijven dat jouw systeem 215 watt nodig had. Dat komt omdat tijdens het gamen de computer niet volledig belast wordt. De HD, sommige aspecten van het moederbord en de DVd worden niet gebruikt. Ook rond ik altijd mijn waardes iets naar boven af, hierdoor zit is iets boven jouw 170 watt
Robin4 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:13:
Geachte got lezers,

Ik ben opzoek naar een zeer efficiente pc voeding voor me download pc. Dit komt erin:

Intel Core Solo 1,5Ghz
Asus N4L-VM DH, 945GM Matx
Matx behuizing
1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
1 of 2 zuinige hardeschijven, denk iets van een notebook schijf.
In de toekomst wil ik er wellicht een videokaart erin plaatsen.

Deze computer word vooral gebruikt voor wat internetten en wat simpele dingen als downloaden
Even later misschien nog als media center gebruiken.

Welk voeding kan ik hier het beste voor pakken? Een 300 watt?
Want ik kan eigenlijk nergens een 250watt voeding vinden met Atx 2.01 standaard.
Ik ga er vauit dat je een Core Solo heb, en geen Core 2 solo en dat je twee laptopHD's in je systeem heb zitten

Ik kom zonder videokaart uit op maar 80 watt welke jouw systeem nodig heeft (30 voor cpu, 30 voor mobo, 10 mem en 2 x 5 voor hd)
Zet je een videokaart in jouw system dan zal het verbruik erg omhoog gaan. Hoeveel kan ik niet zeggen omdat ik niet weet of je een 7300 LE (25 watt) of een X2900XTX (240 watt) in je systeem gaat zetten. Gezien de rest van jouw systeem schat ik dat je een zuinige kaart in je systeem wilt zetten zoals bijvoorbeeld de 2400PRO of de X1600PRO van ATi of de 7600GT of 8400 van Nvidia. Deze kaarten verbruiken maximaal 40 watt.
Totaal kom ik dan uit op 120 watt welke je systeem maximaal nodig heeft. De 12 volt lijn moet hierbij 7 amperres leveren

Jouw moederbord heeft een 24 pins stekker plus een 4 pins stekker. Je kan zeer gemakkelijk een 20 pins voeindg gebruiken, jouw systeem heeft zo weinig energie nodig dat het niet uitmaakt of er een 20 of 24 pins voeindg is.

Een geschikte voeindg voor jouw systeem is een voeindg welke een 4 pins stekker heeft, dat is eigelij kde enige eis. Iedere voeindg met zo'n stekker kan namelijk 120 watt leveren en kan ook gemakkeijk 7 amperers leveren.
Mocht je nog zoeken naar een voeindg, kast of en combinatie van beide, kun je eens bij Picco.nl kijken, zij hebben erg veel spullen gericht op systemen zoals die van jou.
HugoBoss1985 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:36:
Hey medetweakers,

Sinds een tijdje heb ik allerlei vage problemen met mijn pc.
Ik vroeg me af of het misschien aan de voeding kon liggen (ruim voldoende, maar misschien is er een defect?)

In de bios lees ik de volgende waarden uit:

3,3 volt = 3,24v
3,3 volt dual = 3,24v
12 volt = 12,19v
+5 volt = 4,99v

Is dit normaal?

Alvast bedankt!
De waardes zien er normaal uit. Als je echter zekerheid wilt, pak dan een [b]goede[/url] multimeter (een meter onder de 12 euro is geen goede meter!!) en meet aan een vrije molex de 12 en 5 volt spanning eens na. Mocht de spanning minder dan 5% afwijken is er niets aan de hand met jouw voeindg en ligt jouw probleem elders.
IronFist schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:55:
Systeem:
- Gigabyte 965P DS3
- Intel Core2 Duo E4300 (overclockt naar 2,4ghz, later misschien naar 3,0ghz)
- 2x 1GB Kingston PC5300 DDR2 RAM
- Zalman ZM360B-APS 360W
- Seagate 7200.10 320GB SATAII

Wat ben ik van plan:
Ik wil hierin een ("goede") videokaart zetten (heb nu nog een oud PCI kaartje erin). Dit wordt een nvidia 8600GT, Radeon X1950pro of Radeon X1950XT (MSI). Alleen is de vraag of mijn voeding wel voldoet bij elk van deze kaarten. Hierbij denk ik vooral aan de 12V rail. Ik heb al gekeken op deze calculator, waar staat dat ik met een X1950XTX maximaal 24.8A nodig heb (incl. CPU overclock) op de combined 12V rail. Dit is redelijk krap naar mijn mening. Krijg ik hier problemen mee? Iemand ervaringen?

Huidige voeding:
Zalman ZM360B-APS:
12V1: 11A
12V2: 15A
Combined Power: 312W
Er zit een erg groot verschil tussen de 8600GT, X1950PRO en X1950XT. De eerste twee voeingen hebben 50 en 65 watt nodig. De laatste heeft echter 110 watt nodig, en dat scheelt nogal.

Jouw systeem zonder videokaart, maar met overklok heef tongeveer 190 watt nodig. Hiervan zal er 12 amperres van de 12 volt moeten komen. Zet je de X1950XT in jouw systeem en je klokt deze ook nog eens 15% over dan zal jouw totale systeem 320 watt nodig hebben en zal er 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Jouw 360 watt voedinig kan totaal 26 amperres leveren op de 12 volt lijn en moet dus jouw systeem aankunnen, al zal hij het wel zwaar krijgen als je echt zwaar gaat overklokken (cpu meer dan 50% en videokaart meer dan 15%).
Ben je van plan de X1950PRO of de 8600GT in jouw systeem te zetten dan moet dat uiteraard ook makkelijk gaan.

Ofwel, je kan je huidige voeindg gewoon houden, of je moet op het idee komen om een X1950XT te nemen, deze meer dan 15% over te klokken terwijl de cpu ook al 50% overgeklokt is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:01
Ik heb het volgende systeem:

Asus P5B
C2D E4300
2x 512mb DDR2-6400 + 2x 1gb DDR2-6400
MSI 7900 GTO
1x 250gb SATA
1x 200gb PATA
1x NEC brander (lightscribe ding) SATA
3x 120mm Fan

Watergekoeld, pomp direct op netstroom, dus geen 12V, wel een 12V relais.
Het is de bedoeling dat het zooitje overgeclockt word, maar weet nog niet wat de 24/7 speeds zullen worden.
Ik hoop dat de E4300 rond de 3Ghz komt, en de 7900GTO doet 720/840 (nog niet verder geprobeerd)

Eerder had ik een AM2 systeem draaiend icm de GTO en hdd's/dvd.
Dit op 2x 350Watt El-Cheapo voedingen.
Dat was toch niet echt handig naar mijn mening, en eerlijk gezegd vertrouwde ik ze niet helemaal.
Vandaar dat ik opzoek ben naar een goede nieuwe voeding.

Ik zat zelf te denken aan een Coolermaster Extreme Power 430 Watt, maar ik heb na het lezen van de startpost geen idee of dit voldoende is.
Ik denk dat het wattage wat krap wordt, en ik heb geen idee hoeveel mijn systeem van de12V lijn zal vragen.
Mijn budget is 50-70 euro.

Edit:
Een Antec Basiq 500 Watt, is dat wat misschien, het past namelijk goed in mijn budget, en ik hoef geen fancy voeding.
http://www.antec.com/specs/BP500U_spe.html

[ Voor 12% gewijzigd door BertusB404 op 13-06-2007 10:16 ]

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

BertusB404 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:09:
Ik heb het volgende systeem:

Asus P5B
C2D E4300
2x 512mb DDR2-6400 + 2x 1gb DDR2-6400
MSI 7900 GTO
1x 250gb SATA
1x 200gb PATA
1x NEC brander (lightscribe ding) SATA
3x 120mm Fan

Watergekoeld, pomp direct op netstroom, dus geen 12V, wel een 12V relais.
Het is de bedoeling dat het zooitje overgeclockt word, maar weet nog niet wat de 24/7 speeds zullen worden.
Ik hoop dat de E4300 rond de 3Ghz komt, en de 7900GTO doet 720/840 (nog niet verder geprobeerd)

Eerder had ik een AM2 systeem draaiend icm de GTO en hdd's/dvd.
Dit op 2x 350Watt El-Cheapo voedingen.
Dat was toch niet echt handig naar mijn mening, en eerlijk gezegd vertrouwde ik ze niet helemaal.
Vandaar dat ik opzoek ben naar een goede nieuwe voeding.

Ik zat zelf te denken aan een Coolermaster Extreme Power 430 Watt, maar ik heb na het lezen van de startpost geen idee of dit voldoende is.
Ik denk dat het wattage wat krap wordt, en ik heb geen idee hoeveel mijn systeem van de12V lijn zal vragen.
Mijn budget is 50-70 euro.

Edit:
Een Antec Basiq 500 Watt, is dat wat misschien, het past namelijk goed in mijn budget, en ik hoef geen fancy voeding.
http://www.antec.com/specs/BP500U_spe.html
Als jij de cpu 60% over heb geklokt en de gpu heb je 25% sneller lopen kom ik uit op ongeveer 330 watt welke jouw systeem echt nodig heeft. Hiervan moet er 23 amperres van de 12 volt komen. Een voeindg welke minimaal 380 watt kan leveren en minimaal 26 amperres op 12 volt heeft moet dan al voldoende zijn.
De eXtremepower430 kan totaal 29 amperres leveren (mits je de goede versie neem, er is er ook één welke maar 25 amperres kan leveren) en is daarmee dus geschikt voor jouw systeem. Uiteraard is de Basiq ook geschikt, alleen is 500 watt en 36 amperres wel een beetje overdreven omdat je 100 watt eigelijk nooit zal gebruiken

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusB404
  • Laatst online: 10:01
Ze kosten ongeveer even veel, dus ik ga denkik voor de Basiq, aangezien deze geen rare lichtjes heeft en dergelijke.
Bedankt voor het advies!

3630Wp ZW 39° / 3950Wp NO 39° / 990Wp ZO 5° | Vaillant VWL75/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_SplinteR
hey,

probeer het nog keer maar dan met wat andere informatie, ik heb een voeding gekocht voor me kast maar de ATX kabels (4 pin en 24 pins ) halen de aansluitingen op het moeder bord niet. ik heb nu een antec smartpower 400 watt. de kabesl zijn beide maar 35 CM lang. ik zoek dus een andere voeding met kabels van minstens 45 CM liefst 50 CM lang. weet iemand misschien een alternatief voor mij. of heeft er iemand een Enermax Liberty 400 watt die zo aardig zou willen zijn op de maten van de de kabels op te meten. ik zou het heel erg fijn vinden als iemand me kan helpen.

ik heb trouwens dus die Antex Smartpower 2.0 te koop iemand intresse? zowat ongebruikt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of dit voldoende is? Ga niet overclocken (al hoe wel, de grafische kaart is al overgeclockt, maar doe het zelf niet).

Asus Voeding 450W Power Supply 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins
Asus Moederbord P5N-E SLI 1333 MHz ATX
Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz 1066 MHz 4 MB
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB PC6400, 800 MHz NON ECC
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB (S-ATA)
Point of View VGA GeForce 8800GTS EXO 320 MB PCI-e 16x
Scythe CPU Koeler Mine
Verder nog gewoon een DVD brander, diskettestation en cardreader. Is 450W genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Master_SplinteR schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:02:
hey,

probeer het nog keer maar dan met wat andere informatie, ik heb een voeding gekocht voor me kast maar de ATX kabels (4 pin en 24 pins ) halen de aansluitingen op het moeder bord niet. ik heb nu een antec smartpower 400 watt. de kabesl zijn beide maar 35 CM lang. ik zoek dus een andere voeding met kabels van minstens 45 CM liefst 50 CM lang. weet iemand misschien een alternatief voor mij. of heeft er iemand een Enermax Liberty 400 watt die zo aardig zou willen zijn op de maten van de de kabels op te meten. ik zou het heel erg fijn vinden als iemand me kan helpen.

ik heb trouwens dus die Antex Smartpower 2.0 te koop iemand intresse? zowat ongebruikt dus.
Als je op de site van Zalman kijk zie je dat veel voedingen lange kabels hebben. Alle recente voeingen (360 watt en meer) hebben een 24 pins stekker met een kabel van 55 centimeter. OVerige kabels zijn trouwens ook minimaal 55 centimeter lang.

Jouw Antec voeding kun je het beste via de V&A of via Marktplaats verkopen, dit topic is eigelijk niet bedoeld voor het verkopen van hardware. (als je hem echter verkoop is het wel handig om erbij te vermelden hoeveel watt hij kan leveren en hoeveel amperres op 12 volt. Vooral dat laatste is erg handig)
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:12:
Heeft iemand een idee of dit voldoende is? Ga niet overclocken (al hoe wel, de grafische kaart is al overgeclockt, maar doe het zelf niet).

Asus Moederbord P5N-E SLI 1333 MHz ATX
Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz 1066 MHz 4 MB
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB PC6400, 800 MHz NON ECC
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB (S-ATA)
Point of View VGA GeForce 8800GTS EXO 320 MB PCI-e 16x
Scythe CPU Koeler Mine
Verder nog gewoon een DVD brander, diskettestation en cardreader. Is 450W genoeg?
Jouw systeem zal ongeveer 270 watt vragen van jouw voeindg. Hiervanm zal er 19 amperres van de 12 volt moeten komen.
Jouw voeding (waarschijnlijk de ASUS A-45GA ) kan totaal 29 amperres le4veren op 12 volt en si darmee ruim voldoende voor jouw systeem.
Kom jij op het idee om de cpu wat over te klokken 9en dan ook gelijk goed, 3.6 Ghz, 50% OC) dan heeft jouw systeem 330 watt en 24 amperres nodig. ook dit kan jouw voeindg gemakkelijk leveren.

Mocht jij echt niet van plan te zijn om over te klokken kun je misschien naar ander geheugen kijken,. Je heb nu erg snel pc6400 geheugenb terwijl je ook pc5300 geheugen kan nemen. Dit geheugen is wat goedkoper en is voor jou niet zo goed. Pc6400 geheugen is namelijk alleen voordelig als je wilt gaan overklokken. Vergelijk het met een auto. Je heb auto's welke 160 kunnen en je heb ze welke 220 km/h kunnen. Jij rijdt alleen maar in nederland, en je houd je ook keurig ana de maximale snelheid van 120 km/h. Je heb dan niets aan een auto welke 220 km/h kan, jij gaat toch niet harder dan 120 km/h. Omdat de auto welke 220 kan duurder is dan die 160 per uur kan is het voor jouw daarom verstandig om de versie te kopen welke 160 km/h kan, jij merkt er niets van in snelheid, alleen ben je minder duur uit.
Met het geheugen is dat ook zo. Jouw geheugen kan 800 Mhz aan terwijl pc5300 geheugen 677 Mhz aankan. Jouw geheugen hoeft echet maar op 533 Mhz te draaien..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theodouma schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:14:
[...]

Als je op de site van Zalman kijk zie je dat veel voedingen lange kabels hebben. Alle recente voeingen (360 watt en meer) hebben een 24 pins stekker met een kabel van 55 centimeter. OVerige kabels zijn trouwens ook minimaal 55 centimeter lang.

Jouw Antec voeding kun je het beste via de V&A of via Marktplaats verkopen, dit topic is eigelijk niet bedoeld voor het verkopen van hardware. (als je hem echter verkoop is het wel handig om erbij te vermelden hoeveel watt hij kan leveren en hoeveel amperres op 12 volt. Vooral dat laatste is erg handig)

[...]

Jouw systeem zal ongeveer 270 watt vragen van jouw voeindg. Hiervanm zal er 19 amperres van de 12 volt moeten komen.
Jouw voeding (waarschijnlijk de ASUS A-45GA ) kan totaal 29 amperres le4veren op 12 volt en si darmee ruim voldoende voor jouw systeem.
Kom jij op het idee om de cpu wat over te klokken 9en dan ook gelijk goed, 3.6 Ghz, 50% OC) dan heeft jouw systeem 330 watt en 24 amperres nodig. ook dit kan jouw voeindg gemakkelijk leveren.

Mocht jij echt niet van plan te zijn om over te klokken kun je misschien naar ander geheugen kijken,. Je heb nu erg snel pc6400 geheugenb terwijl je ook pc5300 geheugen kan nemen. Dit geheugen is wat goedkoper en is voor jou niet zo goed. Pc6400 geheugen is namelijk alleen voordelig als je wilt gaan overklokken. Vergelijk het met een auto. Je heb auto's welke 160 kunnen en je heb ze welke 220 km/h kunnen. Jij rijdt alleen maar in nederland, en je houd je ook keurig ana de maximale snelheid van 120 km/h. Je heb dan niets aan een auto welke 220 km/h kan, jij gaat toch niet harder dan 120 km/h. Omdat de auto welke 220 kan duurder is dan die 160 per uur kan is het voor jouw daarom verstandig om de versie te kopen welke 160 km/h kan, jij merkt er niets van in snelheid, alleen ben je minder duur uit.
Met het geheugen is dat ook zo. Jouw geheugen kan 800 Mhz aan terwijl pc5300 geheugen 677 Mhz aankan. Jouw geheugen hoeft echet maar op 533 Mhz te draaien..
Bedankt voor je reactie, maar ik krijg ook "negatieve" reacties van "met 450 watt draai je je systeem op de rand" en dat de voeding het eerder zou begeven. Mij werd aangeraden om bijvoorbeeld de OCZ Voeding GameXStream 600 Watt ActivePFC, Zwart, Blue Leds, 24-pins te nemen, maar dan moet ik ergens anders op bezuinigen (waarschijnlijk neem ik dan een standaard 8800gts). Weet je zeker dat die ASUS voeding goed is en voldoende? Bedankt voor je hulp!

En oja, mijn moederbord kan geloof ik maximaal PC6400 geheugen aan, dus ik dacht, dan neem ik die ook omdat dat dan sneller draait dan dat ik bijv 5300 op het zelfde moederbord zal kopen (niet echt een rare redenatie toch?). En met 6400 hou ik de mogelijkheid voor overclocken open.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:58:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar ik krijg ook "negatieve" reacties van "met 450 watt draai je je systeem op de rand" en dat de voeding het eerder zou begeven. Mij werd aangeraden om bijvoorbeeld de OCZ Voeding GameXStream 600 Watt ActivePFC, Zwart, Blue Leds, 24-pins te nemen, maar dan moet ik ergens anders op bezuinigen (waarschijnlijk neem ik dan een standaard 8800gts). Weet je zeker dat die ASUS voeding goed is en voldoende? Bedankt voor je hulp!
Asus Moederbord P5N-E SLI 1333 MHz ATX 40
Intel Core 2 Duo E6600 2.40 GHz 1066 MHz 4 MB 65
Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB PC6400, 800 MHz NON ECC 2 x 5
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB (S-ATA) 15
Point of View VGA GeForce 8800GTS EXO 320 MB PCI-e 16x 120
Scythe CPU Koeler Mine 5

Zoek van ieder onderdeel maar eens op hoeveel het maximaal nodig aan wattage, dan kom je echt uit op de wattages welke ik vet neer heb gezet. tel je dit nij elkaar op dan kom je uit op 255 watt. Je heb danog een beetje voor wat casefans en een dvd speler (bverbruikt ook een beetje als hij niet aanstaat) waardoor je echt maar uitkom op 270 watt welke jouw systeem nodig heeft.
Ik wil dan wel eens weten waarom sommige een 600 watt voeding aanraden, want als je het verbruik optel van alle componenten kom je gewoon bij lange na niet aan 600 watt, je haalt de helft nog niet eens.

Mocht je mijn wattages willen controleren, de cpu komt van de site van BalusC, het verbruik van de videokaart staat hier. Hoeveel een HD exact verbruikt is moelijk te bepalen, maar zoals je bij deze specs ziet zal hij iets minder dan 15 watt nodig hebben.
Het geheugen en het moederbord is een schatting. Ik ben bezig met mijn laatste jaar HTS elektrotechniek, dus ik heb genoeg inzicht om te schatten hoeveel een moederbord en geheugen verbruikt.
Als je bovendien op eXtreme Outervision kijki zie je ook dat een moederbord ongeveer 40 watt nodig heeft

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:58:
[...]

En oja, mijn moederbord kan geloof ik maximaal PC6400 geheugen aan, dus ik dacht, dan neem ik die ook omdat dat dan sneller draait dan dat ik bijv 5300 op het zelfde moederbord zal kopen (niet echt een rare redenatie toch?). En met 6400 hou ik de mogelijkheid voor overclocken open.
Ik wou nog even iets toevoegen, ik heb dit systeem:

-Coolermaster Stacker ST101 9x case fan.
-Biostar N4SLI-A9
-AMD Ahtlon 4000+ Thermaltake Big Typhoon
-Sapphire X1950XT 256 MB Accelero X2
-WD HDD Caviar SE16 320 GB, 16 MB
-OCZ 1024 MB, PC3200, Kit Of 2 @ 2-3-2-5
-Creative soundblaster audigy platinum 2
-Fancontroller
-DVD-rom
-DVD-brander
-Asus 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins

Dat trekt gegarandeerd meer stroom als jou systeem,
mijn CPU is op 90nm dat verbruikt een stuk meer.
Dan mijn videokaart ook die verbruikt meer als jou kaart.

En ik heb ook de: -Asus 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins

Een prima voeding moet ik zeggen. Al zal de 600 watt van OCZ beter zijn,
maar die kost ook meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Even een korte vraag, ik heb nog een oude 300 MHz Pentium II PC van een jaartje of acht tien oud (Slot-1! Voodoo 3!) en wil in die ATX kast een nieuwe low-budget PC zetten:
- Asrock 775i945GZ (met GMA950)
- Intel Core 2 Duo E2140
- 2x512 MB (PC4300, 533 MHz)
- HD en CD-RW heb ik nog liggen

Moet lukken op zich, maar ik heb geen idee het reeel is om de voeding van zo'n oude bak te gebruiken (geen manual meer, ik schat iets van 200W), moet ik daar nog uitzoekwerk voor doen of is dat eigenlijk bij voorbaat kansloos? Hij heeft geen 24 pins stekker, maar is dat ook nodig voor dit soort el-cheapo bordjes of werkt een 20 pinner ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_SplinteR
theodouma schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:14:
[...]

dankje voor de zalman tip. maar ik heb gekeken en jammer genoeg heeft geen een genoeg aansluitingen. wat ik nodig heb/ zoek is een 400 watt voeding met lange kabels en het liefst 4x 2xSata kabels en 3x 2x5,25 kabel en liefst nog zonder FDD connectors. ik heb namelijk nogal veel schijven / staan er nog een paar in de planning om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:24:
Even een korte vraag, ik heb nog een oude 300 MHz Pentium II PC van een jaartje of acht tien oud (Slot-1! Voodoo 3!) en wil in die ATX kast een nieuwe low-budget PC zetten:
- Intel Core 2 Duo E2140

Moet lukken op zich, maar ik heb geen idee het reeel is om de voeding van zo'n oude bak te gebruiken (geen manual meer, ik schat iets van 200W), moet ik daar nog uitzoekwerk voor doen of is dat eigenlijk bij voorbaat kansloos? Hij heeft geen 24 pins stekker, maar is dat ook nodig voor dit soort el-cheapo bordjes of werkt een 20 pinner ook?
20-pin werkt ook, alleen dan moet je voeding wel het nodige ampere leveren.

Als ik jou was zou ik toch maar een nieuwe voeding kopen, die van 300 watt
zijn nu vrij goedkoop, pak dan een merk als nexus ofzo, een 300 watt voeding heb je al voor minder
dan 50 euro, en ze zijn ook nog enorm stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:31:
[...]

20-pin werkt ook, alleen dan moet je voeding wel het nodige ampere leveren.

Als ik jou was zou ik toch maar een nieuwe voeding kopen, die van 300 watt
zijn nu vrij goedkoop, pak dan een merk als nexus ofzo, een 300 watt voeding heb je al voor minder
dan 50 euro, en ze zijn ook nog enorm stil.
Tsja, het kostenplaatje staat nu (mobo+cpu+mem) op een erg vriendelijke €160, met zo'n voeding erbij is dat al weer €210 dus als het niet hoeft dan doe ik dat liever niet. Maar het ziet er naar uit dat ik toch voor de bijl zal moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:21:
[...]

Tsja, het kostenplaatje staat nu (mobo+cpu+mem) op een erg vriendelijke €160, met zo'n voeding erbij is dat al weer €210 dus als het niet hoeft dan doe ik dat liever niet. Maar het ziet er naar uit dat ik toch voor de bijl zal moeten...
Ja zo'n gare voeding van 10 jaar oud, lijkt me niet echt pretig voor je pc'tje >:)
Van welk merk is je oude voeding?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:02:
[...]

Ik wou nog even iets toevoegen, ik heb dit systeem:

-Coolermaster Stacker ST101 9x case fan.
-Biostar N4SLI-A9
-AMD Ahtlon 4000+ Thermaltake Big Typhoon
-Sapphire X1950XT 256 MB Accelero X2
-WD HDD Caviar SE16 320 GB, 16 MB
-OCZ 1024 MB, PC3200, Kit Of 2 @ 2-3-2-5
-Creative soundblaster audigy platinum 2
-Fancontroller
-DVD-rom
-DVD-brander
-Asus 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins

Dat trekt gegarandeerd meer stroom als jou systeem,
mijn CPU is op 90nm dat verbruikt een stuk meer.
Dan mijn videokaart ook die verbruikt meer als jou kaart.

En ik heb ook de: -Asus 450 Watt , Blue Leds, 20- En 24-pins

Een prima voeding moet ik zeggen. Al zal de 600 watt van OCZ beter zijn,
maar die kost ook meer ;)
En jou systeem valt onder full load niet uit met die voeding? Dan weet ik wel zeker dat het gaat lukken lijkt mij. (Oja, bedoel je dat je 2x de X1950XT hebt? In crossfire?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Laatst online: 09:46
Voor mensen die van plan zijn een 500watt voeding te willen aanschaffen.
Mijn ervaring met de CoolerMaster Igreenpower 500w is verschikkelijk.

Mijn systeem:

Pentium D 920 stock @ 2.8ghz
Asus P5L-VM 1394 mobo
2gb / 2x Qimonda 512mb pc4300 + 2x GEIL 512mb pc4300
2x WD 320gb 16mb
XFX 8800GTS 320mb stock
No brand lightscribe DVD brander
3x led case fans
Compaq Case (binnenkort Antec Ninehundred)

Temps:
Processor : 45 idle 50-55 stressed
mobo : altijd 30
hdd: 35-40
GFX: 55 idle 60+ stressed 65 max

Volgens een aantal voltage calculators (uitslag verschilt dramatisch bij elke calculator). Had ik maar rond de 300-350 watt nodig als ik de pc zou belasten. Dus de Igreenpower 500w.

Gekocht, ingebouwd, uitslag:
Voordeel:
-De voltages kloppen netjes, minder dan 2% verschil.

NADEEL:
-50 graden Idle. geen probleem zou je zeggen zolang je NIETS doet op je pc.
-60+ graden als je iets opstart, muziek, film, dit forum.
-70+ graden als je spelletje doet

geluid:
Stel je een straaljager voor die naast je vol gas geeft. Nu een week lang kraakt het ook. Denk dat de fannetje een beetje moe is geworden. Na de zomervakantie ruil ik hem in.

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 14:24:
[...]

En jou systeem valt onder full load niet uit met die voeding? Dan weet ik wel zeker dat het gaat lukken lijkt mij. (Oja, bedoel je dat je 2x de X1950XT hebt? In crossfire?)
Nee zo heet de Cooler die ik erop geinstalleerd heb ;)

Accelero X2.

Maar dat systeem gaat makkelijk op die 450 watt voeding, maak je niet druk.
Voeding is ook goed stabiel, het is best een aardig voedingkje voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook aant kijken om mijn PC te upgraden.
Maar mijn huidige voeding heeft één 4-polige stekker, bij de ASUS P5N32-E SLI heb je een 8-polige stekker nodig...

Hoe zie ik welke voeding nu geschikt is voor dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Zonder overklok kom ik echt maar uit op max 250 watt. De 12 volt moet hierbij 14-15 amperres leveren. Een voeindg welke minimaal 17-18 amperers kan leveren en zelf minimaal 300 watt is zou daarom oko al ruim voldoende moeten zijn.
Jouw voeindg kan (op papier) 18 amperres leveren en lijkt daarmee echt gewoon geschikt voor jouw systeem.
(cpu = 95 watt, mobo =40, hd = 15 p/s (2x), mem 2w p/reep, pci = 10W p/s, gpu =~35W)
Oke, dan heb ik een fout gemaakt. In ieder geval bedankt dat je er naar hebt willen kijken.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de voeding die in de Antec Sonata III zit (earthwatss 500 W) een 8800 GTS 'trekken' ? (of mss zelf een 2900 XT). Verder gebruik ik in mijn systeem een E6600, 1 harde schijf en de rest niet echt energiezuipend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:29:
Ja zo'n gare voeding van 10 jaar oud, lijkt me niet echt pretig voor je pc'tje >:)
Van welk merk is je oude voeding?
Wat nou gare voeding, hij doet het wel al tien jaar zonder problemen he! :P

Maar ik heb het gechecked, het is een InWin (Powerman) van 235W. Met iets van 12 A op de 12v rail lijkt hij idd volkomen ongeschikt te zijn voor een moderne cpu. Nieuwe 300W Nexus besteld, bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno89
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik heb a.u.b. ook even wat hulp nodig. Ik ben bezig met een systeem samen te stellen en in het systeem zit de Antec Sonata Lifestyle III kast met ingebouwde Antec Earthwatts 500W voeding. Nu krijg ik wat opmerkingen dat mijn voeding wellicht wat krapjes is en misschien moet denken aan een sterkere voeding. Systeem:

-Intel Core 2 Duo, E6600
-GigaByte GA-965P-DS3
-Arctic Freezer 7 pro
-Nexus 120MM Case Fan
-Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
-Club3D Radeon HD2900XT
-Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
-1x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB
-NEC AD-7170S DVD-Writer
-Samsung SH-D163C DVD Speler
-Apacer 15-in-1 card reader
(Weet niet of keyboard, muis, luidsprekers e.d. er nog bij moeten maar dat heb ik in dit topic nog niet eerder gezien dus laat ik dat achterwege.)

In de toekomst wil ik wellicht nog wat upgraden (Extra HDD, beter graka etc.) Is de voeding genoeg voor een stabiel systeem of moet ik inderdaad aan een zwaardere? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kishi
  • Laatst online: 31-08 23:18
Kan ook wel wat hulp gebruiken. Ik heb namelijk een luidruchtige voeding; een Samsung 480W. Het probleem is dat de fan van dat ding ALTIJD op zijn volle toeren draait, of het nu volle zomer of hartje winter is.

Ik zou graag weten welke voeding zeer geschikt is voor mijn systeem:

- MB: Asus P5LD2
- CPU: Intel P4 Cedar Mill 641 3.2GHz
- Mem: 1x1GB Corsair DDR2 667MHz
- GPU: Asus 7900GT/GTO
- 1x 320GB S-ATA Western Digital
- 1x Floppy
- 1x DVD-ROM
- 1x DVD-Burner

Wat ik nog ga veranderen:

- CPU OC tot een mooie 4 of 4.2GHz
- 1x 120mm fan plaatsen
- 2x 80mm fan plaatsen

Wat ik misschien nog ga doen:

- 1x1GB erbij ploffen

Voorwaarden waaraan voeding moet voldoen:

- goede kwaliteit
- zo stil mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben ook opzoek naar een voeding voor mijn pc. Ik zelf dacht aan een ocz 420 watt ofzoiets.
Maar ik heb er niet zoveel verstand van anyway. Wie kan mij helpen :)
Voeding mag maximaal 80 euro kosten.

Mijn pc:

Behuizing: Recom Powerstation (met ledjes en wat fans)
Processor: Amd X2 6000+
Mobo: Foxconn C51XEM2AA-8EKRS2H (sli)
Geheugen: Ocz Special ops 800mhz @ 750mhz (2 gig)
Videokaart: Msi GeForce 8600 GT (van plan om er nog een bij te doen)
Hardeschijf Hatachi 320gig "standaard" (van plan om er 1 tera van te maken)
Pci grut (tv kaartje, creative Xifi xtreme gamer)
Enne 2 dvd + card reader.

Thxs!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Dreamvoid schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:24:
- Intel Core 2 Duo E2140

Jouw oude voeding is niet gecshikt voor jouw niwuwe systeem. Vroeger haarde alle componenten hun power van de 5 en 3.3 volt lijn af, daarom waren deze lijnen ook behoorlijk krachtig vanbd e voeindg terwijl de 12 volt lijn bijna niets hoefde te leveren.
Nu is het echter zo dat het grootste vermogen van de 12 volt moet komen. Jouw systeem heeft totaal 8 amperres van de 12 volt echt nodig, en dat zal jouw voeidng echt niet kunnen leveren.

Voor jouw systeem is eigelijk iedere recente voeding geschikt. Jouw systeem heeft zo weinig nodig (130 watte n 8 amperers) dat echt ieder recente voeindg wgeschikt is (recent = jonger dan 4 jaar). Het enige waar je op moet letetn is dat het geen troep is (sweex, qtec, trust, xgear, no-name) en dat hij niet te duur is (beetje zonde natuurlijk om ene voeding van 70 euro in jouw systeem te stoppen)
Master_SplinteR schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 11:30:
[...]

dankje voor de zalman tip. maar ik heb gekeken en jammer genoeg heeft geen een genoeg aansluitingen. wat ik nodig heb/ zoek is een 400 watt voeding met lange kabels en het liefst 4x 2xSata kabels en 3x 2x5,25 kabel en liefst nog zonder FDD connectors. ik heb namelijk nogal veel schijven / staan er nog een paar in de planning om te kopen.
Je kan ook gebruik maken van verloopjes, deze maken van één molex twee molexen of van één sata power aansluiting twee sata power ansluitingen
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:59:
Ik ben ook aant kijken om mijn PC te upgraden.
Maar mijn huidige voeding heeft één 4-polige stekker, bij de ASUS P5N32-E SLI heb je een 8-polige stekker nodig...

Hoe zie ik welke voeding nu geschikt is voor dit moederbord?
Mocht jij geen extreme setup gaan gebruiken (quad core overklokken, E6600 met NO2 overklokken enz) dan moet de 4 pins stekker ook voldoende zijn. De 4 pins stekker past namelijk ook op een 8 pins aansluiting. (backwards compatible)
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 23:00:
Kan de voeding die in de Antec Sonata III zit (earthwatss 500 W) een 8800 GTS 'trekken' ? (of mss zelf een 2900 XT). Verder gebruik ik in mijn systeem een E6600, 1 harde schijf en de rest niet echt energiezuipend.
Jouw systeem zonder videokaart en met overklok (cpu@3.6 Ghz=50% OC) heeft ongeveer 200 watt nodig. Hiervan moet er 12 amperres van de 12 volt komen.
De X2900XT heeft 160 watt nodig, de 8800GTS heeft er 50 watt minder nodig. Als jij een X2900XT in je systeem zet dan zal jouw totale systeem 360 watt nodig hebben en zal er 26 amperres van de 12 volt moetne komen.
De Earthwatt kan totaal 500 watt leveren warvan er 34 amperres van de 12 volt kan komen, dit is meer dan dat jouw systeem nodig heeft.

De Antec voeindg kan dus gerust jouw systeem aan, ook met een X2900XT en ook als je zowel de cpu als de gpu goed gaat overklokken.

Sterker nog, jouw voeding moet het zelfs aankunnen als jij twee maal een 8800 GTS in jouw systeem zet!

Rest volgt later

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Arno89 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:51:
Ik heb a.u.b. ook even wat hulp nodig. Ik ben bezig met een systeem samen te stellen en in het systeem zit de Antec Sonata Lifestyle III kast met ingebouwde Antec Earthwatts 500W voeding. Nu krijg ik wat opmerkingen dat mijn voeding wellicht wat krapjes is en misschien moet denken aan een sterkere voeding. Systeem:

-Intel Core 2 Duo, E6600
-GigaByte GA-965P-DS3
-Arctic Freezer 7 pro
-Nexus 120MM Case Fan
-Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz
-Club3D Radeon HD2900XT
-Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic
-1x Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB
-NEC AD-7170S DVD-Writer
-Samsung SH-D163C DVD Speler
-Apacer 15-in-1 card reader
(Weet niet of keyboard, muis, luidsprekers e.d. er nog bij moeten maar dat heb ik in dit topic nog niet eerder gezien dus laat ik dat achterwege.)

In de toekomst wil ik wellicht nog wat upgraden (Extra HDD, beter graka etc.) Is de voeding genoeg voor een stabiel systeem of moet ik inderdaad aan een zwaardere? Bij voorbaat dank.
Als jij de cpu gaat overklokken tot 3.0 Ghz heeft jouw totale systeem ongeveer 340 watt nodig en zal er 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Jouw voeindg kan totaal 500 watt leveren waarvan er 34 amperres van de 12 volt af kan komen. Jouw voedindg kan jouw systeem dus makkelijk aan.

Plaats je twe extra HD's in jouw systeem en je vervangt de videokaart voor één welke 200 watt nodig heeft (is enorm veel) heeft jouw systeem totaal 410 watt nodig en zal er 28 amperres van de 12 volt moeten komen. Ook dit moet jouw voeding nog kunnen elveren.

Jouw voeindg is dus geschikt voor jouw systeem, ook als je later wilt upgraden of biojplaatsen ( Crossfire met twee maal een X2900XT is alleen niet mogelijk)
Kishi schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:45:
Kan ook wel wat hulp gebruiken. Ik heb namelijk een luidruchtige voeding; een Samsung 480W. Het probleem is dat de fan van dat ding ALTIJD op zijn volle toeren draait, of het nu volle zomer of hartje winter is.

Ik zou graag weten welke voeding zeer geschikt is voor mijn systeem:

- MB: Asus P5LD2
- CPU: Intel P4 Cedar Mill 641 3.2GHz
- Mem: 1x1GB Corsair DDR2 667MHz
- GPU: Asus 7900GT/GTO
- 1x 320GB S-ATA Western Digital
- 1x Floppy
- 1x DVD-ROM
- 1x DVD-Burner

Wat ik nog ga veranderen:

- CPU OC tot een mooie 4 of 4.2GHz
- 1x 120mm fan plaatsen
- 2x 80mm fan plaatsen

Wat ik misschien nog ga doen:

- 1x1GB erbij ploffen

Voorwaarden waaraan voeding moet voldoen:

- goede kwaliteit
- zo stil mogelijk

Jouw systeem zal met overklok, extra fans en geheugen nog geen 300 watt nodig hebben. Hiervan zal er maximaal 20 amperres van de 12 volt moeten komen. Jouw nieuwe voeindg hoeft dus geen enorm zwaar ding te zijn, een 350 watt voeindg met minimaal 24 amperres is al ruim voldoende.

Als jij een stille voeindg wilt, een hele stille, kom ik uit bij de Antec NeoHE serie. Zoals uit deze test blijkt is de NeoHE een extreem stille voeindg.
De NeoHE is er vanaf 380 watt. Deze kan totaal 28 amperres leveren op de 12 volt en is daarmee ruim geschikt voor jouw systeem.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:34:
Hey ik ben ook opzoek naar een voeding voor mijn pc. Ik zelf dacht aan een ocz 420 watt ofzoiets.
Maar ik heb er niet zoveel verstand van anyway. Wie kan mij helpen :)
Voeding mag maximaal 80 euro kosten.

Mijn pc:

Behuizing: Recom Powerstation (met ledjes en wat fans)
Processor: Amd X2 6000+
Mobo: Foxconn C51XEM2AA-8EKRS2H (sli)
Geheugen: Ocz Special ops 800mhz @ 750mhz (2 gig)
Videokaart: Msi GeForce 8600 GT (van plan om er nog een bij te doen)
Hardeschijf Hatachi 320gig "standaard" (van plan om er 1 tera van te maken)
Pci grut (tv kaartje, creative Xifi xtreme gamer)
Enne 2 dvd + card reader.

Thxs!
Zonder overklok en zonder videokaarten maar met alle upgrades kom ik uit op 240 watt welke jouw systeem nodig heeft. Hiervan moet er 13 amperres van de 12 volt komen.
De SLI opstelling heeft ongeveer 120 watt nodig (één 8600GT heeft 50 watt nodig). Dit vermogen moet allemaal van de 12 volt komen wat dus inhoud dat deze 10 amperres moet leverne voor jouw SLI opstelling.
Total kom ik dan uit op 360 watt en 23 amperres welke jouw systeem echt nodig heeft. Wil je de cpu een beetje overklokken (25%) kom ik zelfs uit op 410 watt en 27 amperers. Klok je daarbij de vidiekaarten ook nog een beetj eover (10%) heeft jouw systeem zelfs 420 watt en 28 amperres nodig.

Moocht jij niet willen overklokken heeft jouw systeem dus 360 watt en 23 amperres nodig. Klok jij wel over dan kom ik uit op 420 watt en 28 amperres.

De OZC voeding kan totaal 420 watt leveren en moet voldoende zijn voor jouw systeem zonder enige overklok.
Wil je echter wat speling hebben of je wilt overklokken is een zwaardere voeding nodig.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
Ik ben me een beetje zorgen aan 't maken nadat ik een artikeltje gelezen heb over m'n videokaart. Er staat namelijk in dat hij 350w trekt (http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2945&p=13)

Nu begin ik me af te vragen of ik toch niet beter die 620w Corsair ipv de 520 had moeten kopen. Dit is de rest van m'n systeem:

Antec P180B (4 fans)
Intel Core 2 Duo E6600 - Ben van plan over te klokken tot 3+ GHz
Gigabyte GA-P35-DQ6 moederbord
Sparkle Calibre 8800 GTX P880+ (bovengenoemde videokaart)
2 * Samsung Spinpoint T166 (2 * 320 GB)
2 * G.Skill F2-6400CL4D-2GBPK (4 GB totaal)
Scythe Infinity
Scythe KamaPanel (Fan controller met cardreader en USB ports)
Samsung SH-S183A brander
Samsung SH-D162C reader
Logitech G5 muis
ZBoard Merc toetsenbord
Logitech Z-10 Speakers
Toshiba externe HD (320 GB, staat meestal uit)

Moet ik m'n voeding alsnog veranderen naar een 620w of kan de 520w Corsair dit systeem wel trekken?

Edit: Ik kom zo rond de 550w uit, dus ik gok dat ik dit wel veranderen moet?

[ Voor 6% gewijzigd door Neoptolemos op 16-06-2007 11:51 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

• Moederbord: GA-P35-DQ6
  • Processor: E6600 -> zal overklokt worden tot 3GHz+
  • Geheugen: 2 x 2GB PC6400
  • Videokaart: Asus 8800GTS 640MB (+overclock)
  • HDD: 6 x 320GB
  • PCI: Hauppauge TV kaart + Creative X-Fi
  • Fans: 3x120mm à 0.15A per stuk
  • .. nog wat ander zooi zoals DVD / CD writers
Ik heb een Cooler Master Powersupply Realpower 550W SLI maar deze lijkt me niet voldoende zijn om dit allemaal te trekken aangezien hij een totaal van 30A op 12V kan leveren terwijl voor de 8800GTS al 26A wordt aangeraden.

Cooler Master Realpower 550W
Asus 8800 GTS 640MB

Een modulaire voeding hoef ik niet, maar wel ééntje die genoeg vermogen heeft zodat mijn HDs er niet binnen een paar dagen aan zijn voor de moeite .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno89
  • Laatst online: 20-07-2024
Heel erg bedankt Theodouma! Je hebt me enorm geholpen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik ga het ook maar even vragen want ik snap niks van die tabbelen in de eerste post.

Mijn voeding word de antec SmartPower2.0 450W, is dit genoeg voor:

Processor: E6600
Moederbord: Asus P5k
VGA: 8800GTS 320mb
HDD: Seagate barracuda 7200.10 250gb
Geheugen: Kingston, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz,
Koeler: Arctic Freezer 7 pro
CD-Drive: Samsung SH-S183L, Serial ATA150, Zwart, OEM

Ik ben niet van plan om te gaan overclocken.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Over ongeveer een maand wil ik met de volgende specs een systeem bouwen. Ik zit alleen erg te twijfelen over de voeding. Stilte en kwaliteit zijn erg belangrijk voor mij. Ik neig erg naar een Seasonic S-12 430watt (of is een S12-380watt ook genoeg?). Het is de bedoeling dat er nog enige ruimte tot uitbreiding is, zoals een 2e hardeschijf of 2GB extra geheugen maar meer ook niet. Overclocken gaat niet gebeuren met dit systeem. Andere aanbevelingen zijn zeer welkom.
  • Antec NSK6000 120mm en 92mm in front.
  • Asus P5K
  • Intel Core 2 Duo E6750
  • Kingston 2x1GB PC5300
  • Samsung SpinPoint T166, 320GB
  • MSI GeForce 8600 GT 256MB DDR3 Passief
  • Scythe Infinity SCINF-1000 (incl 120mm fan)
  • Samsung SH-S182M DVD Writer
Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Black_Adder op 17-06-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Neoptolemos schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:33:
Ik ben me een beetje zorgen aan 't maken nadat ik een artikeltje gelezen heb over m'n videokaart. Er staat namelijk in dat hij 350w trekt (http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2945&p=13)

Nu begin ik me af te vragen of ik toch niet beter die 620w Corsair ipv de 520 had moeten kopen. Dit is de rest van m'n systeem:

Antec P180B (4 fans)
Scythe Infinity
Samsung SH-S183A brander
Samsung SH-D162C reader
Logitech G5 muis
ZBoard Merc toetsenbord
Logitech Z-10 Speakers

Moet ik m'n voeding alsnog veranderen naar een 620w of kan de 520w Corsair dit systeem wel trekken?

Ik denk dat de genoemde 350W het verbruik van het complete systeem is, je link was op het moment schrijven namelijk rip, dus kan het niet verifieren. Maar volgens Xbitlabs gebruikt de 8800gtx in de praktijk max. 130-135W onder full load.

Heb zelf btw. ook een P180 met 4x 12cm fans, E6600@3456MHz en een 8800gtx @648-1026MHz,
2 GB RAM, 3x 320 GB HDD + 1x DVD op een Antec NeoHE 500W. Trekt ie makkelijk (en nog stil ook; GPU fan in default idle stand maakt het meeste geluid).

Lijkt me dat je voeding het wel moet trekken; je max. load zal zo ergens rond de 400-440W uitkomen, afhankelijk van de OC en randapparatuur, en dat is ~80% van de specs van je voeding, je typical game load zal eerder zo rond de 70~75% zijn, zat speling ...

[ Voor 0% gewijzigd door SKiLLa op 17-06-2007 15:18 . Reden: typo ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
Het is een 8800GTX met TEC-koeling, hij gebruikte 100w meer dan de normale 8800GTX.. wat dus 540w zou opleveren. Lastig dat anandtech net nu dood is.

Edit: Volgens andere websites gebruikt ie weer amper meer. Ik gok er maar op dat de 520w 't systeem trekt.

[ Voor 26% gewijzigd door Neoptolemos op 17-06-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Neoptolemos schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:33:

Antec P180B (4 fans)
Scythe Infinity
Samsung SH-S183A brander
Samsung SH-D162C reader
Logitech G5 muis
ZBoard Merc toetsenbord
Logitech Z-10 Speakers

Een standaard 8800 GTX heeft 135 watt nodig. Jouw kaart is 10% hoger geklokt en heeft daarmee ook 10% meer nodig. (totaal 150 watt). Het Peltierelement heeft volgens dit artikel (midden) maar 20 watt nodig. Hiermee kom ik uit op 170 watt welke jouw videokaart nodig heeft.
Jouw systeem zonder videokaart (met de cpu @ 3.6Ghz) heeft 220 watt nodig. Hiervan moet er 13 amperres van de 12 volt komen. Totaal heeft jouw systeem dus 390 watt nodig. Hiervan moet er 29 amperres van de 12 volt komen
Jouw 520 watt voeindg kan totaal 40 amperres leveren en is echt ruim voldoende voor jouw systeem, ook als je de videokaart (nog verder) over wilt klokken.
edit
anandtech is weer online, en die 350 watt welke nodig is is voor het totale systeem en niet alleen voor de videokaart.
Ravefiend schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:21:
  • Moederbord: GA-P35-DQ6
  • Processor: E6600 -> zal overklokt worden tot 3GHz+
  • Geheugen: 2 x 2GB PC6400
  • Videokaart: Asus 8800GTS 640MB (+overclock)
  • HDD: 6 x 320GB
  • PCI: Hauppauge TV kaart + Creative X-Fi
  • Fans: 3x120mm à 0.15A per stuk
  • .. nog wat ander zooi zoals DVD / CD writers
Ik heb een Cooler Master Powersupply Realpower 550W SLI maar deze lijkt me niet voldoende zijn om dit allemaal te trekken aangezien hij een totaal van 30A op 12V kan leveren terwijl voor de 8800GTS al 26A wordt aangeraden.

Cooler Master Realpower 550W
Asus 8800 GTS 640MB

Een modulaire voeding hoef ik niet, maar wel ééntje die genoeg vermogen heeft zodat mijn HDs er niet binnen een paar dagen aan zijn voor de moeite .... :+
De 26A welke men aanraad voor de GTS is voor het gehel systeem, niet alleen voor de videokaart.

Jouw systeem zal ongeveer 400 watt nodig hebben als jij de cpu op 3.6Ghz heb draaien en de videokaart 20% heb overgeklokt. Hiervan moet er ongeveer 28 amperres van de 12 volt komen mocht jij alles tegelijkertijd belasten (alle schijven defragmenteren terwijl je aan het gamen ben en Prime95 op de achtergrond draait.)

Jouw voeindg kan totaal 30 amperers leveren en is dus voldoende voor jouw systeem. Enige "eis" is wel dat je niet alles belast zoals ik net schreef, dan zal jouw voeding het erg zwaar krijgen. Mocht je echter het geld (ervoor over) hebben raad ik je wel aan om een andere voeindg te nemen, jouw huidige voeindg woirdt namelijk zeer zwaar belast.

Als je in een toekomst van plan ben om ok de videokaart over te klokken en om nog meer HD's in jouw systeem te proppen dan denk ik dat een 500 watt voeding met 36 amperers op 12 volt geen slechte keuze is.
De Antec NeoHE500 kan totaal 38 amperres leveren en is daarmee geschikt voor jouw systeem. Deze voeindg is zeer stil, modulair en kan een piek leveren van boven de 45 amperres welke ruim voldoende is om jouw schijven op te starten (spinup)
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 21:12:
Oke, ik ga het ook maar even vragen want ik snap niks van die tabbelen in de eerste post.

Mijn voeding word de antec SmartPower2.0 450W, is dit genoeg voor:

Processor: E6600
Moederbord: Asus P5k
VGA: 8800GTS 320mb
HDD: Seagate barracuda 7200.10 250gb
Geheugen: Kingston, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz,
Koeler: Arctic Freezer 7 pro
CD-Drive: Samsung SH-S183L, Serial ATA150, Zwart, OEM

Ik ben niet van plan om te gaan overclocken.

alvast bedankt
Heel kort gezegd, JA, jou voeindg is ruim geschikt voor jouw systeem.

Zonder overklok heeft jouw systeem 250 watt nodig. Hiervan moet er 16 amperres van de 12 volt komen.
Jouw voeindg kan totaal 450 watt leveren. Hiervan kan er 32 amperers van de 12 volt komen. Jouw voeindg kan dus makkelijk jouw systeem aan.

Als je toch van plan ben om oiver te klokken (cpu 50% en gpu 20%) zal jouw systeem ongeveer 330 watt nodig hebben en zal er ongeveer 23 amperres van de 12 volt moeten komen. Ook dit moet jouw voeding makkelijk kunnen leveren.
Black_Adder schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:35:
Over ongeveer een maand wil ik met de volgende specs een systeem bouwen. Ik zit alleen erg te twijfelen over de voeding. Stilte en kwaliteit zijn erg belangrijk voor mij. Ik neig erg naar een Seasonic S-12 430watt (of is een S12-380watt ook genoeg?). Het is de bedoeling dat er nog enige ruimte tot uitbreiding is, zoals een 2e hardeschijf of 2GB extra geheugen maar meer ook niet. Overclocken gaat niet gebeuren met dit systeem. Andere aanbevelingen zijn zeer welkom.
  • Antec NSK6000 120mm en 92mm in front.
  • Asus P5K
  • Intel Core 2 Duo E6750
  • Kingston 2x1GB PC5300
  • Samsung SpinPoint T166, 320GB
  • MSI GeForce 8600 GT 256MB DDR3 Passief
  • Scythe Infinity SCINF-1000 (incl 120mm fan)
  • Samsung SH-S182M DVD Writer
Alvast bedankt.
Jouw systeem zal met 2 HD's en veel geheugen nog geen 220 watt nodig hebben. Hiervan hoeft er maar 13-14 amperers van de 12 volt te komen.
De S12-380 kan totaal 380 watt leveren. Hiervan kan er maximaal 25 amperres van de 12 volt lijn komen. Deze voeding is dus ruim geschikt voor jouw systeem.
Mocht je gaan overklokken (cpu 25% en gpu 20% dan zal jouw systeem 270 watt nodig hebben en 19 amperres. Ook dit kan jouw voeding nog gemakkelijk leveren.

Voor jouw systeem kun je daarom het beste de S12-380 nemen. Zelfs als je gaat overklokken is de 430 watt versie gewoon iets overdreven en zonde van het geld.

Mocht je trouwens een echte superstille voedig willen kun je eens naar de Antec NeoHE serie kijken. Zoals je in deze grafiek kan zien is deze voeding stiller dan de S12. Helaas is hij ook iets duurder (de 380 watt versie kost 65 euro), maar je heb er dan wel een stillere en modulaire voeding voor.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
Ok, bedankt Theo. Word niet vaak genoeg gezegd, maar jij bent zo goed als de enige die dit topic de moeite waard houd. Goed werk, bedankt. :)

Oh, Skilla ook bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt theodouma :) Precies wat ik wilde weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
theodouma schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:19:
[...]

Jouw systeem zal met 2 HD's en veel geheugen nog geen 220 watt nodig hebben. Hiervan hoeft er maar 13-14 amperers van de 12 volt te komen.
De S12-380 kan totaal 380 watt leveren. Hiervan kan er maximaal 25 amperres van de 12 volt lijn komen. Deze voeding is dus ruim geschikt voor jouw systeem.
Mocht je gaan overklokken (cpu 25% en gpu 20% dan zal jouw systeem 270 watt nodig hebben en 19 amperres. Ook dit kan jouw voeding nog gemakkelijk leveren.

Voor jouw systeem kun je daarom het beste de S12-380 nemen. Zelfs als je gaat overklokken is de 430 watt versie gewoon iets overdreven en zonde van het geld.

Mocht je trouwens een echte superstille voedig willen kun je eens naar de Antec NeoHE serie kijken. Zoals je in deze grafiek kan zien is deze voeding stiller dan de S12. Helaas is hij ook iets duurder (de 380 watt versie kost 65 euro), maar je heb er dan wel een stillere en modulaire voeding voor.
Bedankt voor de info, ik had al een beetje research gedaan en zag op Silentpcreview.com hele andere resultaten met betrekking tot de Antec NeoHE. Hier een linkje naar de review van de Antec Neo HE430w en hier een linkje naar de Seasonic S12-430w, beetje omlaag scrollen voor de geluidswaardes.

Ik ga toch maar voor de Seasonic S12-380w (deze heeft een stillere fan dan de 500/600w versies). Nogmaals bedankt voor het assisteren bij het maken van een keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
  • Laatst online: 31-08 17:24
Hoi allemaal,

Dit is mijn Systeem:

Pentium 4 3.4 Ghz
1024 Mb ram
Asus: P5GD1-Vm Moederbord
1x Coolermaster 120MM Case Fan
realtek On Board Sound card ( dus onboard op moederbord)
1x Maxtor Harddisk 200GB
Apacer 15-in-1 card reader
Aopen DvD speler
Aopen DvD re/writer
Asus Geforce 7300gt Silent

De 7300gt wordt binnenkort vervangen door een "Xfx 8600gt xxx Edition". Momenteel heb ik een voeding van aopen een: "AO350-12AHNF", deze voeding heeft een vermogen van 350 watt.

http://www.tigerdirect.co...?EdpNo=3048550&CatId=1560
Op deze site staat de broer van de kaart die ik aan ga schaffen namelijk de "xfx 8600gts xxx edition" Deze kaart heeft volgens deze site maar 350 watt voeding nodig. Dus ik betwijfel of de "Xfx 8600gt xxx Edition". meer van je voeding eist.

Mijn vraag is zal deze voeding mijn systeem trekken met de 8600 erin? Of zal ik er problemen mee krijgen?

[ Voor 18% gewijzigd door nappie333 op 18-06-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik ga misschien een computer in elkaar zetten (2e hands en nieuwe spullen). De kast ga ik zelf maken maar dan heb ik geen voeding :p
Moederboard: Asrock 775XFIRE-eSATA2
Processor: Intel Pentium D 820
Harde schijf: Western Digital Caviar SE WD1600JS
Geheugen: Kingston KVR533D2N4 * 2
Videokaart: ben ik nog niet uit, maar het zal iets van deze 4 worden:
- Asus EN7600GS TOP
- Asus 7600GT
- MSI x1950pro
- Club3D x1950pro
Optische drive: Samsung SH-S182M

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

nappie333 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:33:
Hoi allemaal,

Dit is mijn Systeem:

Pentium 4 3.4 Ghz
1024 Mb ram
Asus: P5GD1-Vm Moederbord
1x Coolermaster 120MM Case Fan
realtek On Board Sound card ( dus onboard op moederbord)
1x Maxtor 6200le Harddisk 200GB
Apacer 15-in-1 card reader
Aopen DvD speler
Aopen DvD re/writer
Asus 7300gt Silent

De 7300gt wordt binnenkort vervangen door een "Xfx 8600gt xxx Edition". Momenteel heb ik een voeding van aopen een: "AO350-12AHNF", deze voeding heeft een vermogen van 350 watt.

http://www.tigerdirect.co...?EdpNo=3048550&CatId=1560
Op deze site staat de broer van de kaart die ik aan ga schaffen namelijk de "xfx 8600gts xxx edition" Deze kaart heeft volgens deze site maar 350 watt voeding nodig. Dus ik betwijfel of de "Xfx 8600gt xxx Edition". meer van je voeding eist.

Mijn vraag is zal deze voeding mijn systeem trekken met de 8600 erin? Of zal ik er problemen mee krijgen?
Ik ga er vanuit dat je één HD van 200 GB in je computer heb zitten en dat je (binnenkort) de 8600 heb. (dat van de 6200LE en de 7300GT snap ik niet, welke heb je op het moment :P )

Jouw systeem zal dan ongeveer 210 watt echt nodig hebben. Hiervan moet er 14 amperres van de 12 volt lijn komen. Jouw voeding kan totaal 350 watt leveren. Hiervan kan er maximaal 25 amperres van de 12 volt lijn komen. Jouw voeding moet dus gemakkelijk jouw systeem aankunnen, ook met de 8600. Sterker nog, jouw voeindg kan het zelfs aan als jij een 8800GTX in jouw systeem zet..
wimjongil schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:48:
Hallo,

Ik ga misschien een computer in elkaar zetten (2e hands en nieuwe spullen). De kast ga ik zelf maken maar dan heb ik geen voeding :p
Moederboard: Asrock 775XFIRE-eSATA2
Processor: Intel Pentium D 820
Harde schijf: Western Digital Caviar SE WD1600JS
Geheugen: Kingston KVR533D2N4 * 2
Videokaart: ben ik nog niet uit, maar het zal iets van deze 4 worden:
- Asus EN7600GS TOP
- Asus 7600GT
- MSI x1950pro
- Club3D x1950pro
Optische drive: Samsung SH-S182M

Alvast bedankt!
Zonder videokaart zal jouw systeem ongeveer 170 watt nodig hebben. Hiervan moet er 10 amperers van de 12 volt komen. De X1950PRO heeft van alle door jouw genoemde kaarten het meeste vermogen nodig. Ik ga er daarom ook van uit dat je deze in jouw systeem zet.
Met deze videokaart zal jouw systeem 240 watt nodig hebben. Hiervan moet er 15 amperres van de 12 volt komen.
Als jij een voeindg heb welke minimaal 300 watt kan leveren en minimaal 17 amperres heeft op 12 vol dan is hij voldoende voor jouw systeem, ongeacht welke videokaart je in jouw systeem zet.

Ik weet niet waar je het systeem voor wilt gaan gebruiken, maar als je ook wilt gamen dan zal ik absoluut niet voor de 7600GS gaan, deze is erg langzaam. De X1950PRO van MSI en Club3d zijn exact hetzelfde. Ze verschillen in het plaatje welke op de cooler geplakt zit, garantie en meegeleverde accesoires (games, software, luke doos enz)
Eventueel kun je ook voor een videkaart naar de 8600GT kijken. Deze is ongeveer net zo duur als de X1950PRO, heeft iets minder energie nodig en ondersteunt DX10.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

theodouma schreef op zondag 17 juni 2007 @ 20:19:
[...]
*knip*

Als je in een toekomst van plan ben om ok de videokaart over te klokken en om nog meer HD's in jouw systeem te proppen dan denk ik dat een 500 watt voeding met 36 amperers op 12 volt geen slechte keuze is.
De Antec NeoHE500 kan totaal 38 amperres leveren en is daarmee geschikt voor jouw systeem. Deze voeindg is zeer stil, modulair en kan een piek leveren van boven de 45 amperres welke ruim voldoende is om jouw schijven op te starten (spinup)

[...]
Thx (a million * a million)a million!! _/-\o_ ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Ravefiend op 18-06-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
theodouma schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Ik ga er vanuit dat je één HD van 200 GB in je computer heb zitten en dat je (binnenkort) de 8600 heb. (dat van de 6200LE en de 7300GT snap ik niet, welke heb je op het moment :P )

Jouw systeem zal dan ongeveer 210 watt echt nodig hebben. Hiervan moet er 14 amperres van de 12 volt lijn komen. Jouw voeding kan totaal 350 watt leveren. Hiervan kan er maximaal 25 amperres van de 12 volt lijn komen. Jouw voeding moet dus gemakkelijk jouw systeem aankunnen, ook met de 8600. Sterker nog, jouw voeindg kan het zelfs aan als jij een 8800GTX in jouw systeem zet..

[...]

Zonder videokaart zal jouw systeem ongeveer 170 watt nodig hebben. Hiervan moet er 10 amperers van de 12 volt komen. De X1950PRO heeft van alle door jouw genoemde kaarten het meeste vermogen nodig. Ik ga er daarom ook van uit dat je deze in jouw systeem zet.
Met deze videokaart zal jouw systeem 240 watt nodig hebben. Hiervan moet er 15 amperres van de 12 volt komen.
Als jij een voeindg heb welke minimaal 300 watt kan leveren en minimaal 17 amperres heeft op 12 vol dan is hij voldoende voor jouw systeem, ongeacht welke videokaart je in jouw systeem zet.

Ik weet niet waar je het systeem voor wilt gaan gebruiken, maar als je ook wilt gamen dan zal ik absoluut niet voor de 7600GS gaan, deze is erg langzaam. De X1950PRO van MSI en Club3d zijn exact hetzelfde. Ze verschillen in het plaatje welke op de cooler geplakt zit, garantie en meegeleverde accesoires (games, software, luke doos enz)
Eventueel kun je ook voor een videkaart naar de 8600GT kijken. Deze is ongeveer net zo duur als de X1950PRO, heeft iets minder energie nodig en ondersteunt DX10.
Waar haal je al die informatie van die Amperes vandaan? OOh ja en ik heb momenteel een geforce 7300gt en niet een 6200le, 6200le is de model naam van mijn harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

nappie333 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:40:
[...]

Waar haal je al die informatie van die Amperes vandaan? OOh ja en ik heb momenteel een geforce 7300gt en niet een 6200le, 6200le is de model naam van mijn harde schijf.
Het wattage welke cpu nodig hefet haal ik van de site van BalusC af. Het wattage van de videokaart staat hier.

Verder is vanuit de elektrotechniek bekend dat het spanning x stroom = vermogen. Ik weet de spanning, ik weet het vermogen, dus ik kan de stroom berekenen.

Fabrikanten van voedingen geven in hun specificaties altijd op hoeveel amperres deze kunnen leveren.

weet je trouwens zeker dat je een Maxtor 6200LE HD heb? Je bent dan volgens mij de enige, 6200LE is een type videokaart van Nvidia en heeft niets met Maxtor te maken..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
theodouma schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Dankuwel!
Maar die videokaart is een 2e hands onderdeel ;) Die 8600GT is dus wel wat duurder dan ongeveer 100 euro voor een x1950pro >:)
Thanks anyway!

Kan deze dan: Cooler Master RS-380 (RS-380-PCAP) Extreme Power
Die heeft +12v¹ en +12v² (die 1 en 2 horen laag!), en die leveren respectievelijk 10a en 15a.

[ Voor 5% gewijzigd door wimjongil op 19-06-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nappie333
theodouma schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 08:59:
[...]

Het wattage welke cpu nodig hefet haal ik van de site van BalusC af. Het wattage van de videokaart staat hier.

Verder is vanuit de elektrotechniek bekend dat het spanning x stroom = vermogen. Ik weet de spanning, ik weet het vermogen, dus ik kan de stroom berekenen.

Fabrikanten van voedingen geven in hun specificaties altijd op hoeveel amperres deze kunnen leveren.

weet je trouwens zeker dat je een Maxtor 6200LE HD heb? Je bent dan volgens mij de enige, 6200LE is een type videokaart van Nvidia en heeft niets met Maxtor te maken..
Klopt mijn voeding heeft een maximaal 25 ampere van de 12 volt lijn. Maar het is wel zo dat mijn voeding 12volt rail1 en rail2 heeft. maakt dit wat uit vor die amperes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand zijn/haar ervaringen delen over de SilenX iXtrema voedingen?
http://www.silenx.com/ixtremapropsus.asp

Ook niet onbelangrijk waar zijn ze te koop? Ik kan niets vinden in Pricewatch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

wimjongil schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Dankuwel!
Maar die videokaart is een 2e hands onderdeel ;) Die 8600GT is dus wel wat duurder dan ongeveer 100 euro voor een x1950pro >:)
Thanks anyway!

Kan deze dan: Cooler Master RS-380 (RS-380-PCAP) Extreme Power
Die heeft +12v¹ en +12v² (die 1 en 2 horen laag!), en die leveren respectievelijk 10a en 15a.
Ik raadde jou 240 watt en 15 amperres aan. De eXtremepower kan totaal 380 watt en 25 amperres leveren en is dus geschikt voor jouw systeem. Het is echter zeer belangrijk dat je wel de goede versie neem, er zijn naemlijk twee versies van de eXtremepower380. De eerste versie heeft een 80 mm fan aan de achterkant welke qua geluid nog het meest overeenkomt met een opstijgende raket en kan maar 16 amperres leveren. De tweede versie heeft een stille 120 mm fan aan de onderkant en kan 25 amperres leveren. Het is dus zeer belangrijk dat je deze versie neem en niet de oude.

Om 12V1 te maken moet je het volgende intikken:
12V[sub.]1[/sub.] (maar dan wel zonder de twee puntjes :)
Je kan ook 12V123 tikken :P (als je deze reactie quote kun je zien hoe ik dat doe)
nappie333 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:02:
[...]

Klopt mijn voeding heeft een maximaal 25 ampere van de 12 volt lijn. Maar het is wel zo dat mijn voeding 12volt rail1 en rail2 heeft. maakt dit wat uit vor die amperes?
het maak helemaalt niets uit.

Als ik jou 10 en 15 euro geef, of ik geef jou 25 euro maakt het ook niets uit, je heb 25 euro gekregen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
Ik heb net een nieuw moederbord, processot en geheugen gekocht. Een Foxconn 6100M2MA-RS2H met Athlon X2 4000+ en 1024MB DDR2. Ik heb het dit weekend snel snel besteld omdat mijn pc kapot was en ik snel een nieuwe nodig had. Helaas niet bij stilgestaan dat de atx stekker tegenwoordig 24 polen heeft ipv 20. Kan ik nu mijn oude voeding nog gebruiken? Ik kan opzich de stekker er zo op plaatsen, zou deze dan kunnen draaien zonder die laatste 4 polen?

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
theodouma schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:43:
[...]

Ik raadde jou 240 watt en 15 amperres aan. De eXtremepower kan totaal 380 watt en 25 amperres leveren en is dus geschikt voor jouw systeem. Het is echter zeer belangrijk dat je wel de goede versie neem, er zijn naemlijk twee versies van de eXtremepower380. De eerste versie heeft een 80 mm fan aan de achterkant welke qua geluid nog het meest overeenkomt met een opstijgende raket en kan maar 16 amperres leveren. De tweede versie heeft een stille 120 mm fan aan de onderkant en kan 25 amperres leveren. Het is dus zeer belangrijk dat je deze versie neem en niet de oude.

Om 12V1 te maken moet je het volgende intikken:
12V[sub.]1[/sub.] (maar dan wel zonder de twee puntjes :)
Je kan ook 12V123 tikken :P (als je deze reactie quote kun je zien hoe ik dat doe)
Ok, dat is volgens mij ook de enige die ik daar zag staan (en dus de nieuwe).
Woei! Weer iets geleerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,
Ik heb sinds vorigeweek een Nieuwe pc samengesteld en helemaal in elkaar gezet.
Als ik wil gaan overklokken, kan ik maar ongeveer van 2.4 GHZ naar 2.5 (dan is de pc gewoon stabiel ) en als ik dan boven de 2.52GHz ga overklokken, dan wordt de pc 'instabiel'.
Als ik deze overklok tot 2.7Ghz komt hij niet eens meer in windows en bij 2.6Ghz kom ik wel in Windows zelf, maar als ik dan het internet op wil gaan, dan komen er allemaal rare pagina's en sommige programma's/ setup's doen het dan gewoon niet meer.. allerlei fouten.

Hardware:
Mobo: Asus P5B-VM SE
CPU: Intel E6600
GPU: NVIDIA GeForce 8600 GT (256 MB)
Geheugen: Kingston 2x1 Gigabyte 667MHz
Voeding: Rasurbo 430Watt (geeft maar 15 Amperres over de 12 volt, ik denk zelf dat het daar aan ligt, maar ik weet het niet zeker)
Hdd: 250Gb Seagate Sata II

Verder hoef ik hem niet zo heel erg over te klokken, maar het gaat me er meer om om te vragen waar het aan zou kunnen liggen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@melvin_pc. Je problemen hebben waarschijnlijk helemaal niets met je voeding te maken maar gewoon met een te hoge OC. Geef je de CPU wel wat meer voltage ?

Denk ook niet dat het aan de CPU ligt hoor, meer je settings. Iedere E6600 moet de 3GHz wel kunnen halen met het juiste voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmz.. PilatuS.. hiervan weet ik niet zo veel.. van dat verhogen van het aantal volt, hoe zou ik dat moeten doen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:05:
Uhmz.. PilatuS.. hiervan weet ik niet zo veel.. van dat verhogen van het aantal volt, hoe zou ik dat moeten doen?
Gewoon beginnen bij de basis van het OC'en, namelijk hier: Frequently Asked Questions TCA

Als je de CPU overklokt heeft ie op een gegeven moment meer voltage nodig om nog stabiel te kunnen draaien. Dat voltage kan je aanpassen in de BIOS waar je ook de FSB aanpast voor het OC'en.

Voordat je hiermee aan de slag gaat moet je wel weten waarmee je bezig bent zodat het niet fout gaat. Daarom dus eerst de basis leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm PilatuS ik heb die link een groot deel doorgelezen, maar over dat voltage, ik zie wel ergens staan dat ik kan kiezen uit 1.8 Volt en 1.9, moet ik dat naar 1.9 volt overzetten en dan weer proberen te OC'en?
''De basis kende ik al wel een gedeelte;) heb al wel wat ervaring met pc's''

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Het standaard voltage van een E6600 is 1.3V. 1.8 kan ik je niet aanraden als je de CPU heel wilt houden. Ik denk eerder dat het gaat om geheugen voltage ipv CPU voltage die 1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a dat klopt ja, maar ik zie in de bios nergens iets waar ik het CPU voltage kan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt wel een budget mobo als ik de plaatjes van het ding zo zie. Het zou kunnen dat de optie om het voltage te veranderen er gewoon niet in zit. Als je meer wilt weten ga dan ff posten in het Core 2 Duo OC topic omdat deze vragen niet in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Emielio schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:53:
Ik heb net een nieuw moederbord, processot en geheugen gekocht. Een Foxconn 6100M2MA-RS2H met Athlon X2 4000+ en 1024MB DDR2. Ik heb het dit weekend snel snel besteld omdat mijn pc kapot was en ik snel een nieuwe nodig had. Helaas niet bij stilgestaan dat de atx stekker tegenwoordig 24 polen heeft ipv 20. Kan ik nu mijn oude voeding nog gebruiken? Ik kan opzich de stekker er zo op plaatsen, zou deze dan kunnen draaien zonder die laatste 4 polen?
je kan gewoon je oude 20 pins stekker aansluiten op de 24 pins connector op het moederbord. Mocht dit fysiek niet willen passen (bijv omdat er wat naast de connector zit) dan kun je ook gewoon een 24-20 pins converter gebruiken. Deze dingen kosten hooguit 5 euro
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:20:
Mensen,
Ik heb sinds vorigeweek een Nieuwe pc samengesteld en helemaal in elkaar gezet.
Als ik wil gaan overklokken, kan ik maar ongeveer van 2.4 GHZ naar 2.5 (dan is de pc gewoon stabiel ) en als ik dan boven de 2.52GHz ga overklokken, dan wordt de pc 'instabiel'.
Als ik deze overklok tot 2.7Ghz komt hij niet eens meer in windows en bij 2.6Ghz kom ik wel in Windows zelf, maar als ik dan het internet op wil gaan, dan komen er allemaal rare pagina's en sommige programma's/ setup's doen het dan gewoon niet meer.. allerlei fouten.

Hardware:
Mobo: Asus P5B-VM SE
CPU: Intel E6600
GPU: NVIDIA GeForce 8600 GT (256 MB)
Geheugen: Kingston 2x1 Gigabyte 667MHz
Voeding: Rasurbo 430Watt (geeft maar 15 Amperres over de 12 volt, ik denk zelf dat het daar aan ligt)
Hdd: 250Gb Seagate Sata II

Verder hoef ik hem niet zo heel erg over te klokken, maar het gaat me er meer om om te vragen waar het aan zou kunnen liggen.

Alvast bedankt!
Die 15 amperres is wel heel erg weinig voor jouw systeem., echter zou het wel gewoon moeten kunnen, jouw systeem heeft namelijk zonder overklok maar 13 amperres echt nodig. Ik denk daarom dat er twee dingen aan de hand kunnen zijn:
1 Jouw voeindg is oud en kan niet meer zijn maximale waardes leveren. Vroeger kon hij 15 amperres leveren. Echter is dit nu afgezakt naar 13 amperres. Met overklok heeft jouw systeem meer nodig dat dat jouw voeding kan leveren, vandaar de fouten.
2 jouw cpu/mobo combinatie kan niet worden overgeklokt.

Het eerste kan gemakkelijk worden uitgesloten. Start zonder enige overklok de computer op en ga de HD defragmenteren of op fouten controleren (of laat een programma als HDtune draaien). Vervolgens start je ene programma als SuperPi of Prime95 en zet je hem in de taskmanager op een lage prioriteit. Terwijl de HD en Prime95 of SuperPi bezig zijn start je een game op (en dan bedoel ik geen patience :P ). Als je gewoon kan gamen zonder errors valt het eerste punt af. Jouw voeindg is dan namelijk in staat om een volledig belaste cpu, hd en videokaart van stroom te voorzien. Als de computer idle draait met overklok heeft hij minder stroom nodig dan zonder overklok maximala belast.
Ofwel, als je kan gamen, primen en defragmeteren tegelijertijd zonder vastlopers dan is jouw voeindg goed en valt punt 1 af. Heb je zonder overklok echter wel problemen zoals freezes, BSOD of een reboot dan is jouw voeindg wel aan vervanging toe. (de computer kan langzaam reageren, dit is normaal)

Het kan ook zijn dat je niet goed overklokt, of dat simpelweg jouw systeem het niet toelaat om over te klokken. Heb je bijvoorbeeld de pci ferequentie gelocked? Doe je dit niet (of kan dit niet) dan is het vrij normaal dat je de meest wazige fouten krijg. Hoe is het geheugen? Draait dit onder een snelheid van 667 Mhz? Het kan zomaar zijn dat je (per ongeluk) het geheugen meeklokt en dat het geheugen de overklok niet aankan.
Zoals PilatuS opmerkt raad ik je daarom aan om eens te kijken bij over overklok gedeelte op GoT.

Ongeacht jouw probleem raad ik je wel aan om een andere voeindg te nemen. Je belast de voeding erg zwaar, en als je de cpu over gaat klokken tot 3 Ghz kan jouw voeindg jouw systeem zeker niet aan.
Het probleem van jouw voeindg is de zeer zwakke 12 volt lijn. Een recente goede voeindg van 430 watt kan zomaar 32 amperres op 12 volt leveren,. dat is meer dan twee maal zoveel als wat jouw voeding kan.
Mocht je een betaalbare en goede voeindg zoeken dan kun je bij Computerland de Coolermaster eXtremepower430 halen. Deze 430 watt voeding kan totaal 25 (of 29 , net welke versie ze hebben) amperers leveren op 12 volt en is ruim voldoende voor jouw systeem. Deze voeindg is erg stil en kost 40 euro en is daarmee één van de goedkoopste goede voedingen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodouma zei:
1 Jouw voeindg is oud en kan niet meer zijn maximale waardes leveren. Vroeger kon hij 15 amperres leveren. Echter is dit nu afgezakt naar 13 amperres. Met overklok heeft jouw systeem meer nodig dat dat jouw voeding kan leveren, vandaar de fouten.
Het kan ook zijn dat je niet goed overklokt, of dat simpelweg jouw systeem het niet toelaat om over te klokken. Heb je bijvoorbeeld de pci ferequentie gelocked? Doe je dit niet (of kan dit niet) dan is het vrij normaal dat je de meest wazige fouten krijg. Hoe is het geheugen? Draait dit onder een snelheid van 667 Mhz? Het kan zomaar zijn dat je (per ongeluk) het geheugen meeklokt en dat het geheugen de overklok niet aankan.
Zoals PilatuS opmerkt raad ik je daarom aan om eens te kijken bij over overklok gedeelte op GoT.

1: De voeding heb ik vorige week woensdag gekocht bij een computerzaak bij mij in het dorp, dus aan de ''oudheid'' kan het niet liggen.
Ik heb je adviezen opgevolgd (ik was aan het defragmenteren primen en C&C Tiberium war / Counterstrike aan het doen) en ik kan gewoon (zwaar) gamen zonder enkele problemen.
Voor alle duidelijkheid;
Dus waarschijnlijk ligt het aan mijn moederbord/cpu samenwerking?
maar wat je zei over dat pci frequentie gelocked.. ik kan de frequentie gewoon wijzigen van de pci, en ik heb mijn geheugen op de 667MHz staan.
In ieder geval Heel erg bedankt voor zo veel informatie PilatuS en TheoDouma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 21:10
Hey :D

Ik heb tegenwoordig een Zalman HP-600 heerlijke voeding ^^

Ik weet alleen niet hoe ik frames moet maken enzo, dan wil ik best ff een ''reviewtje'' schrijven:)

mar nu slapen!

Groetjes
''Groetjes, daar doen we niet aan op GoT, ik ff wel. nu.'' :+

[ Voor 15% gewijzigd door NomadTitan op 19-06-2007 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:34:
Theodouma zei:

1: De voeding heb ik vorige week woensdag gekocht bij een computerzaak bij mij in het dorp, dus aan de ''oudheid'' kan het niet liggen.
Ik heb je adviezen opgevolgd (ik was aan het defragmenteren primen en C&C Tiberium war / Counterstrike aan het doen) en ik kan gewoon (zwaar) gamen zonder enkele problemen.
Voor alle duidelijkheid;
Dus waarschijnlijk ligt het aan mijn moederbord/cpu samenwerking?
maar wat je zei over dat pci frequentie gelocked.. ik kan de frequentie gewoon wijzigen van de pci, en ik heb mijn geheugen op de 667MHz staan.
In ieder geval Heel erg bedankt voor zo veel informatie PilatuS en TheoDouma!
Als je de cpu, gpu en hd volledig kan belasten zonde dat de computer vast loopt is jouw voeindg nog goed. Je kan je cpu dus overklokken zoder dat hij vast loopt in Windows als je niet aan het gamen ben. Zoals ik eerder ook al opmerkte durf ik niet te zeggen of jouw voeidng jouw systeem aankan als jij de cpu op 3 Ghz heb overgeklokt.Als je de voeindg ecent heb gekocht, heeft hij dan niet twee 12 volt rails van ieder 15 amperres? 15 amperres op 12 volt voor een nieuwe voeindg is namelijk echt zeer weinig, dit zie je alleen bij oude voeingen (van 430 watt).

De pci frequentie moet je vast zetten. Als je gaat overklokken mag alleen de fsb van de cpu eh mem veranderen, e n niets meer.
Ik denk dat je er zeer goed aan doet om in TCA te kijken en daar eens d FAQ door te lezen.. (en uiteraard je voeingd te vervangen mocht je de 3 Ghz willen halen)
NomadTitan schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:39:
Hey :D

Ik heb tegenwoordig een Zalman HP-600 heerlijke voeding ^^

Ik weet alleen niet hoe ik frames moet maken enzo, dan wil ik best ff een ''reviewtje'' schrijven:)

mar nu slapen!

Groetjes
''Groetjes, daar doen we niet aan op GoT, ik ff wel. nu.'' :+
heerlijke voeding?? Bon apetit! Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/honger.gif

Voor de frames moet e gewoon kijken hoe anderen dat doen (een reactie met zo'n framen quoten, dan zie de de "source")

en met dat groeten lijk je wel een n00b :+
/hk

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theodouma,
Kijk:P(het is gewoon een domme keuze geweeest om deze voeding te kopen)
kijk hier dat ''gekke'' ding :P
http://www.rasurbo.com/ma...et2=3&produkt_l=5&bget3=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Momenteel heeft een kennis van mij het volgende:

Voeding: enermax 480 W
Mobo: MSI K8N SLi Diamond socket 939
Proc: Amd64 X2 3800
Mem: 2 gig ddr400
Graka: MSI NX 7800GTX 256

Gaat een 8800GTS XXX 640mb werken op deze setting met de huidige voeding ipv van die 7800gtx uiteraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Metalbuster schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:57:
Momenteel heeft een kennis van mij het volgende:

Voeding: enermax 480 W
Mobo: MSI K8N SLi Diamond socket 939
Proc: Amd64 X2 3800
Mem: 2 gig ddr400
Graka: MSI NX 7800GTX 256

Gaat een 8800GTS XXX 640mb werken op deze setting met de huidige voeding ipv van die 7800gtx uiteraad?
Ik ga er vanuit dat jouw kennis de CoolergiantVHB 480W heeft, dit is de enige Enermax 480 watt voeding welke in de PW staat.

Zijn systeem heft zonder videokaart en zonder overklok maar met twee harde schijven ongeveer 170 watt nodig. Hiervan moet er 10 amperres van de 12 volt lijn komen.
De 8800GTS XXX OC heeft ongeveer 125 watt nodig en dit moet allemaal van de 12 volt lijn komen.
Zijn systeem met videokaart heeft totaal dus 300 watt nodig (eigelijk 295 maar ik rond af) en zal ongeveer 21 amperres echt nodig hebben van de 12 volt. Een voeindg welke minimaal 24 amperres kan l;everen is dan eigelijk ook een minimum.
De CoolergiantVHB 480W kn totaal 32 amperres leveren op 12 volt, dit is dus ruim boven het minimum. Een 8800 moet daarom geen probleem zijn. Sterker nog, een 8800 GTX of zelfs een ATi X2900XT moet zelfs nog makkelijk gaan, ook als de cpu wat overgeklokt is.

Mocht jouw kennis niet de CoolergiantVHB 480W hebben van Enermax maar een andere versie, zolang hij maar minimaal 21 amperres op de 12 volt kan leveren voorzie ik geen problemen

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023

MaddoxX

hax0r

Mobo: MSI K9N Sli Platium
Proc: 4800+ X2 AM2
HDD: 4x 500GB
Mem: 2x 1GB
DVD: 1x
DVDRW: 1x
Floppy :'): 1x
Video: 8800GTX

Kheb nog een 480W Tagan liggen, zou deze het halen :) ?

[ Voor 5% gewijzigd door MaddoxX op 22-06-2007 15:01 ]

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voeding (coolermaster 430) geeft aan dat hij maar tussen 11.1 en 11.7 Volt werkt op de +12volt lijn.

-Kan dit ervoor zorgen dat pc crashed tijdens spelen van een spel?
-Kan dat te maken hebben met slechte stroomvoorzieningen in een huis?
-Is er een manier om die gewoon op of boven de 12Volt te krijgen?

Of is gewoon die voeding niet goed (ik heb deze net erin gezet omdat de oude problemen gaf, dus lijkt me strek dat het bij 2 voedingen mis gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

MaddoxX schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:59:
Mobo: MSI K9N Sli Platium
Proc: 4800+ X2 AM2
HDD: 4x 500GB
Mem: 2x 1GB
DVD: 1x
DVDRW: 1x
Floppy :'): 1x
Video: 8800GTX

Kheb nog een 480W Tagan liggen, zou deze het halen :) ?
Zonder overklok kom ik uit op 360 watt welke jouw systeem nodig heeft. Hiervan moet er 25 amperres van de 12 volt komen. Een minimum voor jouw systeem is daarom ook een voeindg van minimaal 400 watt welke minimaal 28 amperres kan leveren.

Tagan heeft meerdere 480 watt voedingen, maar volgens mij kunnen ze allemaal rond de 30 amperres op de 12 volt leveren. Je kan het voor de zekerheid even opzoeken, er moet een tabel op de voeindg staan waarin staat hoeveel amperres hij op de 12 volt kan leveren (kijken bij combined power, deze staat onder alle 12 volt lijnen)

Maar je mag er eigelijk gewoon van uit gaan dat jouw voeindg jouw systeem gewoon aankan.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:55:
Mijn voeding (coolermaster 430) geeft aan dat hij maar tussen 11.1 en 11.7 Volt werkt op de +12volt lijn.

-Kan dit ervoor zorgen dat pc crashed tijdens spelen van een spel?
-Kan dat te maken hebben met slechte stroomvoorzieningen in een huis?
-Is er een manier om die gewoon op of boven de 12Volt te krijgen?

Of is gewoon die voeding niet goed (ik heb deze net erin gezet omdat de oude problemen gaf, dus lijkt me strek dat het bij 2 voedingen mis gaat)
De spanning, hoe is deze gemeten? Je kan alleen de spanning vertrouwen als hij met een goede multimeter is nagemeten (de bios of een meter van onder de 12 euro is geen goede meter!). Een goedkope meter of de bios kunnen gemakkelijk een afwijking hebben van 2%.. Dit houdt in dat wat de goedkope meter/bios aangeeft zomaar 2% te hoog of te laag kan zijn. Als de meter dus 11.7 volt aanmgeeft kan het ook zijn dat het eigelijk 11.9 of 11.5 is of alles daartussen, en dat is een verschil van bijna een halve volt. Een goede meter heeft een veel kleinere afwijking waardoor hij betrouwbaarder is

Mocht je trouwens geen problem,en hebben, de copmputer werkt gewoon dan kun je er vanuit gaan dat de bios/goedkope multimeter ernaast zit

Alls de spanning daadwerkelijk 11.1 volt is dan kan dit er voor zorgen dat de computer instabiel wordt als hij zwaar wordt belast (bijv tijdens gamen). De spaning mag maximaal maar 5% afwijkwen en veel hardware is hier op berekend. De 12 volt lijn moet dus minimaal 11.4 volt zijn. is hij minder dan kan de videokaart of cpu wel eens problemen geven. De HD zal hier niet zo snel last van hebben, deze moeten minimaal 10.8 vot hebben (10% afwijking van de 12 volt lijn)

De voeindg zit erg ingewikkeld in elkaar en bevat erg veel en goede regelaars. Als jij maar bijv 217 volt meet op het stopcontact dan moet jouw voeding nog gewoon en volledig werken. Alleen als de stroom erg vaak (kort) afligt (minimaal 1 maal p[er uur) dan kan de voeindg er stuk door gaan, maar deze kans is erg klein

Er is geen manier om de spanning zomaar omhoog te krikken. Mocht je erg veel verstand hebben van elektronica kun je de voeindg openschroen en de regelcircuits aanpassen, echter heb je hier wel zeer veel kenis en ervaring voor nodig om dit te kunnen.

De eXtremepower430 van Coolermaster (neem aan dat je die heb?) is er in drie uitvoeringen, de eerste versie, de twede versie en de verbeterde tweede versie. De eerste versie heeft een 80 mm fan aan de onderkant en kan maar 16 amperres leveren op 21 volt. Dit is erg weinig voor een beetje recent systeem. De tweede en derde versie van deze voeindg hebbeneen stille 120 mm fan aan de onderkant zitten en kunnen 25 en 29 amperres leveren op de 12 volt, en dat is voor de meeste systemen ruim voldoende.
Als jij de eerste versie heb en je heb een systeem waar best grote coolers opzitten met een paar HD's dan is er een grote kans dat jouw voeindg erg zwaar belast is en dat hij daarom een laag voltage afgeeft.
Heb jij de tweede of derde versie van de voeindg en heb jij geen high end systeem (2 videokaarten, waterkoeling, 8800 GTX of X2900XT) dan overbelast jij jouw voeindg niet zo snel.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023

MaddoxX

hax0r

theodouma schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 22:18:
[...]

Zonder overklok kom ik uit op 360 watt welke jouw systeem nodig heeft. Hiervan moet er 25 amperres van de 12 volt komen. Een minimum voor jouw systeem is daarom ook een voeindg van minimaal 400 watt welke minimaal 28 amperres kan leveren.

Tagan heeft meerdere 480 watt voedingen, maar volgens mij kunnen ze allemaal rond de 30 amperres op de 12 volt leveren. Je kan het voor de zekerheid even opzoeken, er moet een tabel op de voeindg staan waarin staat hoeveel amperres hij op de 12 volt kan leveren (kijken bij combined power, deze staat onder alle 12 volt lijnen)

Maar je mag er eigelijk gewoon van uit gaan dat jouw voeindg jouw systeem gewoon aankan.
[...]
Bedankt voor je info :) Enigste wat erbij komt zijn een paar fans maar dat zal niet veel uitmaken :)
Weet nu iig dat het kan en ik geen nieuwe hoef te kopen (heb nog even pgezocht over wat je zei :) )

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn systeem gaan uitbreiden met een x2 4600+ 110w s939
Deze moet ik overigens nog zien 2e hands op de kop te tikken. Mijn vraag is of mijn voeding dit aan zou kunnen.

Systeem: 3500+ (huidige processor)
2048 Ram
x1950 Pro
250 GB

Mijn voeding is een Antec Earthwatts: 12v1:17A
12v2: 17A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:24:
Ik wil graag mijn systeem gaan uitbreiden met een x2 4600+ 110w s939
Deze moet ik overigens nog zien 2e hands op de kop te tikken. Mijn vraag is of mijn voeding dit aan zou kunnen.

Systeem: 3500+ (huidige processor)
2048 Ram
x1950 Pro
250 GB

Mijn voeding is een Antec Earthwatts: 12v1:17A
12v2: 17A
Ik kom niet hoger uit dan 250 watt welke jouw systeem nodig gaat hebben (met 1 HD). De 12 volt lijn moet hierbij 16 amperres leveren. Jouw voeding kan totaal 34 amperres leveren en dan dus zeer gemakkelijk jouw systeem aan. Er is zelfs nog ruimte voor een goede overklok van zowel videokaart als cpu terwijl je een berg schijve bijplaatst in je systeem

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn nieuwe systeempje, echter hoorde ik in de pc winkel vandaag dat de voeding die ik in gedachten heb coolermaster extremepower te licht zou zijn. Ik heb hier mijn twijfels over, maar wellicht kan iemand hier zijn/haar licht over laten vallen.
Belangrijk is het dat mijn systeem stabiel is.

Systeem:
-Asus P5B of P5K (moet nog ff kijken welke het wordt)
-Core 2 Duo E4300 boxed
-4x 512MB ddr2
2x Samsung spinpoint 500gig Sata
1x WD 250gig Ide
1 simpele videokaart

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.