Miss een beetje een domme vraag maar loop er al eventjes mee ik heb al in automaten gereden waar dat je D/P/N/R maar nooit eentje waar je nummertjes in ziet, dus zo 1 & 2 & 3 zoals jij hebt. Dus mijn vraag waarvoor dienen deze? zijn dit gewoon versnellingen of zijn dit speciale standen?Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:20:
Ik vind de automaat van mij wel een beetje traag reageren als ik even intrap duurt het ff een halve seconde voordat hij erop reageert. ik heb wel eens een nieuwere model volvo automaat gereden en zover ik me kan herinneren reageerde die wel wat sneller. Maar dat is ook al ruim een jaarte terug.
Het schakelen van bijv. 1 naar 2 merk je wel als je hard optrekt maar als je 2000 toeren rijdt merk je het bijna niet. Het automatisch schakelen verloopt soepel als je in de lage toeren rijdt.
Het is helaas een 110kw exemplaar. Alle V5 motoren van voor 2001 geloof ik zijn 10 kleppen en hebben maar 110kw vanaf 2001 hebben ze 20 kleppen en 125kw volgens mij. In ieder geval 150 pk voor 2001 en vanaf 2001 170 pk
De rode 5 in V5 staat voor de 170 pk
[...]
Ja dat klopt is een 4 versnellings bak. Zo ziet de versnellingspook eruit:
[afbeelding]
[...]
Bij mij is de bestuurdersstoel klein beetje versleten wat ik heel jammer vind. Heb toen ik de auto kocht gelijk van dat spul gekocht om je leer te bevochten en te reinigen. Smeer het regelmatig in (om de 3 weken) maar of het echt helpt vraag ik me wel af.
Dat zijn volgens mij lage versnellingen voor bijvoorbeeld in bergachtig gebied (dan schakelt-ie dus niet door zoals in D).Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:28:
[...]
Miss een beetje een domme vraag maar loop er al eventjes mee ik heb al in automaten gereden waar dat je D/P/N/R maar nooit eentje waar je nummertjes in ziet, dus zo 1 & 2 & 3 zoals jij hebt. Dus mijn vraag waarvoor dienen deze? zijn dit gewoon versnellingen of zijn dit speciale standen?
[ Voor 4% gewijzigd door Raynman op 24-08-2008 15:37 ]
Mja, maar hij gaat er niet eens helemaal inmarccom schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:28:
[...]
Heeft mijn A3 ook, vulpistool heeft een soort driehoekjes bij de opening waarmee je deze kan ophangen. Die moet je gebruiken en niet het hele ding in de vulpijp stoppen.
En ik heb het vermoeden dat dat nou net de oorzaak is. Maar goed, we gaan het proberen over 500 km
Ik ga morgen op vakantie, zal daarna wel wat foto's plaatsenMaarrem, nieuwe auto, nieuwe foto's
Volgens mij beperk je daarmee de bak tot die versnelling, dus in de 2 gaat ie niet hoger dan dat. Zoals gezegd handig voor als het glad is of in de bergen.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:28:
[...]
Miss een beetje een domme vraag maar loop er al eventjes mee ik heb al in automaten gereden waar dat je D/P/N/R maar nooit eentje waar je nummertjes in ziet, dus zo 1 & 2 & 3 zoals jij hebt. Dus mijn vraag waarvoor dienen deze? zijn dit gewoon versnellingen of zijn dit speciale standen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Verwijderd
Zoals hierboven wordt vermeld. Als ik hem in stand 1 zet dan blijft hij beperkt tot de 1e versnelling en schakelt ie niet verder (dus kan flink toeren tot de begrenzer). Zodra ik hem in stand 2 zet trekt ie gewoon op in zn 1 en schakelt ie netjes naar 2 en schakelt niet verder dan de 2e versnelling. Hetzelfde geld voor stand 3 alleen schakelt ie wel over naar 3 en niet verder.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 15:28:
[...]
Hoop dat et zo beetje duidelijk is
Edit.
We wachten op de foto's UltraSub
Hoppa...
Tot en met januari een short-leaser gekregen:
VW Polo Optive, 1.4benzine, in het zwart, uit feb. 2008.
Nu wachten op mooi weer om foto's te schieten
Tot en met januari een short-leaser gekregen:
VW Polo Optive, 1.4benzine, in het zwart, uit feb. 2008.
Nu wachten op mooi weer om foto's te schieten
Het weer is alleen niet zo enorm geweldig, daarbij mooie crappy phone-pics 

Mooie dingetjes, die nieuwe polo's. Zitten er nog een beetje opties in die lease-auto?
NOSIG
Mooi Polotje!
Heb er eentje als vervangende auto gehad toen mn A3 er mee ophield. 3 Dagen mee rond gereden en dat is erg goed bevallen
Enige nadeel is dat het dashboard/deurstijlen wat "plastic" overkomen.
Achteraf was een nieuwe Polo voor mij ook een optie geweest, zelfs nog goedkoper als mn A3 mgoed...
Heb er eentje als vervangende auto gehad toen mn A3 er mee ophield. 3 Dagen mee rond gereden en dat is erg goed bevallen
Achteraf was een nieuwe Polo voor mij ook een optie geweest, zelfs nog goedkoper als mn A3 mgoed...
Whoop!
Thnx!
Op zich voldoende opties, deze is ook maar tot jan. '09 (shortlease):
- Airco
- Radio / CD-speler
- Electrische ramen
- Electrische + verwarmde spiegels
- Bestuurder + passagierstoel in hoogte verstelbaar.
Tja, en dat plastic kan ik me voorstellen als je van een Audi afkomt
Voor de rest vind ik hem verrassend ruim, verrassend krachtig voor een 1.4 en verrassend lekker rijden.
- Airco
- Radio / CD-speler
- Electrische ramen
Voor de rest vind ik hem verrassend ruim, verrassend krachtig voor een 1.4 en verrassend lekker rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door dnhelle op 27-08-2008 10:26 ]
Ik ben een lupo 1.4 16v 74kw tegen gekomen... maar er schieten mij spontaan een paar
vragen te binnen...
Alleerst staat hij niet op lichtmetaal maar op standaard velgen met wieldopen. En ook is er verder weinig luxe van binnen (electrische ramen). Nu weet ik wel dat die electrische ramen een extra optie waren op de normale modellen maar op een topmodel geen lichtmeteel enzo? Ik vind het wat vreemd...
iemand die hier iets meer van weet?
Alleerst staat hij niet op lichtmetaal maar op standaard velgen met wieldopen. En ook is er verder weinig luxe van binnen (electrische ramen). Nu weet ik wel dat die electrische ramen een extra optie waren op de normale modellen maar op een topmodel geen lichtmeteel enzo? Ik vind het wat vreemd...
iemand die hier iets meer van weet?
Helemaal niet vreemd, da's nou volkswagen.. Het kan gewoon kijkt U maar : http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=19764&cache=no
Overigens vind ik een Lupo wel een aanrader, heb 3 jaar in een 60pk versie gereden, en was er dik tevreden mee, een 100pk'er lijkt me helemaal top.
(Al kun je misschien voor een 2ehands beter naar een trend of comfortline gaan)
Overigens vind ik een Lupo wel een aanrader, heb 3 jaar in een 60pk versie gereden, en was er dik tevreden mee, een 100pk'er lijkt me helemaal top.
Kijk aan, dat zijn precies de opties die belangrijk zijndnhelle schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:26:
Thnx!
- Airco
- Radio / CD-speler
- Electrische ramen
Zit er trouwens centrale vergrendeling op? (iets dat imo standaard zou moeten zijn op elke auto)
NOSIG
ah thnx! ik had idd beter moeten weten wat volkswagen betreftMEN-O schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 21:55:
Helemaal niet vreemd, da's nou volkswagen.. Het kan gewoon kijkt U maar : http://www.autoweek.nl/ca...ata.php?id=19764&cache=no
Mijn moeder rijdt ook in een Lupo 1.4 74kw, en daar zit ook totaal niks op
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Krijg net de folder van de Scirocco binnen..
Basisprijs van een 2.0tdi met 140pk is €33k
Een 1-serie met 136pk heb je voor €5000 minder...
Basisprijs van een 2.0tdi met 140pk is €33k

Een 1-serie met 136pk heb je voor €5000 minder...
Een 1-serie 5-deurs dan. Dat is een andere doelgroep als een scirocco. Vergelijk het liever met een 1-serie Coupe.
Signatures zijn voor boomers.
118d corporate lease (136pk) 3d kost volgens het foldertje voor m'n neus €28.249 . Scirocco is volgens mij voor de zelfde (jonge) doelgroep. Beide sportieve, lage hatchbacks.
Scirocco is standaard wel wat rijker uitgerust maar dan kan ik het prijsverschil nog niet helemaal thuisbrengen..
Scirocco is standaard wel wat rijker uitgerust maar dan kan ik het prijsverschil nog niet helemaal thuisbrengen..
[ Voor 35% gewijzigd door THIJZEL op 28-08-2008 15:27 ]
Ik heb gisteren als voorloop auto qua uiterlijk vrijwel dezelfde auto mogen ontvangen. Maar dan de 1.4tdi. Rumoerig blokje maar trekt wel ok. Het ding is verder uitgerust met een aftermarket stereo, cruise control en in hoogte verstelbare stoelen.dnhelle schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 10:17:
Het weer is alleen niet zo enorm geweldig, daarbij mooie crappy phone-pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry! Helemaal vergeten. Dat zit er ook op. Ik vind dat al zo standaard dat ik er van uit ga_Christiaan_ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 02:54:
[...]
Kijk aan, dat zijn precies de opties die belangrijk zijnEen auto zonder die opties zou ik überhaupt al afwijzen.
Zit er trouwens centrale vergrendeling op? (iets dat imo standaard zou moeten zijn op elke auto)
Mooi! Cruisecontrol mis ik wel op de lange stukken. De in hoogte verstelbare stoelen vind ik trouwens zwaar oké, ook de opbergbakken die eronder zitten zijn perfect.THIJZEL schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:36:
[...]
Ik heb gisteren als voorloop auto qua uiterlijk vrijwel dezelfde auto mogen ontvangen. Maar dan de 1.4tdi. Rumoerig blokje maar trekt wel ok. Het ding is verder uitgerust met een aftermarket stereo, cruise control en in hoogte verstelbare stoelen.
Als je de BMW 1 serie 3drs 118d corp lease opwaardeert naar de uitrusting van een Scirocco kom je uit op 30900 euro, dan heb ik erbij geselecteerd:THIJZEL schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:25:
118d corporate lease (136pk) 3d kost volgens het foldertje voor m'n neus €28.249 . Scirocco is volgens mij voor de zelfde (jonge) doelgroep. Beide sportieve, lage hatchbacks.
- business line
- carrosseriedelen in kleur
- 17"
- Cruise Control
- Lederen stuur + pook
- Sportstoelen
Dan is hij dus nog 2290 euro goedkoper. Vergelijk je een BMW met een Scirocco Highline (dus plus panoramadak, climatronic, multimediabox, multifunctioneel stuurwiel) is de BMW 33800 en de Scirocco 34790. Een verschil van 990 euro.
Ga je een Scirocco nog iets verder opleuken (Advance pakket, Dynamic pakket) dan ontloopt het elkaar helemaal weinig. Afhankelijk van de opties is de BMW dus wel goedkoper, maar hoe rijker uitgerust, hoe dichterbij de verschillen komen.
Als ik een BMW uitrust zoals ik hem zou willen (M-pakket en Xenon, PDC er nog bij) kom ik op 38450 tegenover 38180 voor de Scirocco (Highline, Advance, Dynamic, PDC, winterpakket).
Dan ontloopt het elkaar zeer weinig dus...
[ Voor 9% gewijzigd door Boeie op 30-08-2008 14:40 ]
BMW heeft geen DSG.
Nu ik een DSG gewend ben, zou ik nooit meer anders willen. Super relaxed in de file rijden. Lekker vloeiend maar supersnel schakelend in automatische stand. En als je wil, handmatig schakelen met flippers of pook (a la sequentiele bak). Nee.. voor mij niets anders meer
Nu ik een DSG gewend ben, zou ik nooit meer anders willen. Super relaxed in de file rijden. Lekker vloeiend maar supersnel schakelend in automatische stand. En als je wil, handmatig schakelen met flippers of pook (a la sequentiele bak). Nee.. voor mij niets anders meer
Hier nog een tevreden DSG gebruiker. Gisteren na een flinke discussie iemand in mijn auto laten rijden en die persoon is ook om. Vond het eerst absoluut niks en zou nooit zoiets moeten hebben. Die mening is inmiddels bijgesteld
Ongelooflijk ja..
Iedereen kijkt naar die pook; "Ooooh, een automaat? Nee, ik zou geen automaat willen rijden, das niet sportief, en is langzaam.."
Stukkie rijden dan? En na het ritje moet ik de eerste nog tegen komen die zegt, nee, dat hoeft voor mij niet. Doe mij maar een handgeschakelde...
Het is dan ook geen automaat. Het is gewoon een handgeschakelde bak, alleen wordt het schakelen overgenomen door electronica. Samen met de dubbele koppeling maakt dat DSG tot een fan-tas-tische bak inderdaad...
Iedereen kijkt naar die pook; "Ooooh, een automaat? Nee, ik zou geen automaat willen rijden, das niet sportief, en is langzaam.."
Stukkie rijden dan? En na het ritje moet ik de eerste nog tegen komen die zegt, nee, dat hoeft voor mij niet. Doe mij maar een handgeschakelde...
Het is dan ook geen automaat. Het is gewoon een handgeschakelde bak, alleen wordt het schakelen overgenomen door electronica. Samen met de dubbele koppeling maakt dat DSG tot een fan-tas-tische bak inderdaad...
[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 30-08-2008 18:31 ]
DSG lijkt mij heerlijk! Maar ook een Multitronic bij auto lijkt mij wel lekker
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik
DSG rijdt heerlijk, dat moet ik beamen. Maar ik ga uit van een handbak.
Maar hoe verschilt de DSG in gedrag eigenlijk met een goeie 'normale' automaat? Want ik vind met een goede automaat ook relaxt filerijden en netjes schakelen.
NOSIG
Mijn ervaring met DSG en een Passat 2.0 TDI: schakelt op tijd (wil zonder problemen opschakelen om 1200 toeren te draaien), geen "gasgeven, toeren maken en dan pas versnellen" vanwege het ontbreken van een visco koppeling.
Het was de eerste automaat die deed wat ik wilde en die ik niet wilde corrigeren. De meeste automaten schakelen voor mij veel te laat als je rustig rijdt (als in: na 2500 toeren in een benzineauto), deze automaat schakelt op tijd en laat je weinig toeren draaien als je rustig rijdt.
Daarbij had die Passat de automatische parkeerrem, wat betekent dat als je stil staat je de voet van de rem kunt halen. Ik heb de automatische parkeerrem in een wat Audi A6 aan het werk gezien (en vooral gehoord), die trok nog even door de rem heen. In de Passat was de rem echt weg voordat je ook maar het idee had dat je stond te wachten.
Alleen de kickdown vond ik wat gevoelig. Maar daar is nog wel aan te wennen.
Het was de eerste automaat die deed wat ik wilde en die ik niet wilde corrigeren. De meeste automaten schakelen voor mij veel te laat als je rustig rijdt (als in: na 2500 toeren in een benzineauto), deze automaat schakelt op tijd en laat je weinig toeren draaien als je rustig rijdt.
Daarbij had die Passat de automatische parkeerrem, wat betekent dat als je stil staat je de voet van de rem kunt halen. Ik heb de automatische parkeerrem in een wat Audi A6 aan het werk gezien (en vooral gehoord), die trok nog even door de rem heen. In de Passat was de rem echt weg voordat je ook maar het idee had dat je stond te wachten.
En dus prijst VW zich met de Scirocco imho enigszins uit de markt. Met deze prijzen hoort de sirocco binnen VAG imho eerder 4 ringen te hebben..Boeie schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:33:
[...]
Als je de BMW 1 serie 3drs 118d corp lease opwaardeert naar de uitrusting van een Scirocco kom je uit op 30900 euro, dan heb ik erbij geselecteerd:
- business line
- carrosseriedelen in kleur
- 17"
- Cruise Control
- Lederen stuur + pook
- Sportstoelen
Dan is hij dus nog 2290 euro goedkoper. Vergelijk je een BMW met een Scirocco Highline (dus plus panoramadak, climatronic, multimediabox, multifunctioneel stuurwiel) is de BMW 33800 en de Scirocco 34790. Een verschil van 990 euro.
Ga je een Scirocco nog iets verder opleuken (Advance pakket, Dynamic pakket) dan ontloopt het elkaar helemaal weinig. Afhankelijk van de opties is de BMW dus wel goedkoper, maar hoe rijker uitgerust, hoe dichterbij de verschillen komen.
Als ik een BMW uitrust zoals ik hem zou willen (M-pakket en Xenon, PDC er nog bij) kom ik op 38450 tegenover 38180 voor de Scirocco (Highline, Advance, Dynamic, PDC, winterpakket).
Dan ontloopt het elkaar zeer weinig dus...
Ik ben zelf in de markt voor een (lease) 1-serie of Scirocco maar met de huidige prijsstelling is de Sirocco niet haalbaar met de opties die ik wil. De 118d (corporate lease) wel.
Ik vind beide auto's erg mooi, maar mijn keus gaat nu toch uit naar de 1 serie. Achterwielaandrijving is een grote plus en de auto is gewoon wat meer geaccepteerd.
Jammer punt van de Rocco vind ik ook het oude dashboard. Er zit een Eos dashboard in, nu de Golf VI komt (met veel mooier opgewaardeerd dashboard) loopt de rocco eigenlijk al weer achter...
Jammer punt van de Rocco vind ik ook het oude dashboard. Er zit een Eos dashboard in, nu de Golf VI komt (met veel mooier opgewaardeerd dashboard) loopt de rocco eigenlijk al weer achter...
Wat bedoel je daar precies mee? Je trapt te makkelijk door de weerstand of je vind hem te heftig reageren?Maasluip schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:42:
ik denk dat hij het laatste bedoelde..Wom schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 15:53:
[...]
Wat bedoel je daar precies mee? Je trapt te makkelijk door de weerstand of je vind hem te heftig reageren?
ik zou best nog een keer in een mooie DSG willen rijden!
Die-hard automaat rijder hier.... niet geheel vrijwillig though... Nog uit de tijd dat mijn pa veel last had van reuma in zijn handen!
Tja, kickdown resulteert bij mij in de laagst mogelijke versnelling met de daar bijbehorende schop. Maar dat is ook wat ik onder kickdown versta
Te vroeg/te heftig ja. Dan rij je met 60 over een klaverblad, bak staat in z'n 6, dan ben je van je handbak gewend om gewoon het gas te vloeren, dan denk je nog even na "dat zullen we bij een automaat maar niet doen" en toch schakelt hij 3 versnellingen terug.
Maar dat is een kwestie van wennen en wat minder hard op het gas drukken.
Maar dat is een kwestie van wennen en wat minder hard op het gas drukken.
Maar dat wennen en daarna minder hard op het gas drukken, resulteert dat ik nu wel rustiger rijdt. Naja, rustiger, met 170 pk'tjes is dat "rustig" ook wel relatief, als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk. Maar goed, overall rij ik rustiger nu, met dsg tov mijn vroegere 6-bak (en 150pk).
/edit
Het verbruik is er overigens wel nog op achteruit gegaan. Als ik gemiddeld 8+ liter zie staan, word ik al vrolijk... Volgende week weer beginnen met werken, en dan eens zien wat het verbruik tijdens mijn "normale" autogebruik zal worden. Ik verwacht een liter of 7-7.5.. (tov 6.3 in mijn vorige Golf)
/edit
Het verbruik is er overigens wel nog op achteruit gegaan. Als ik gemiddeld 8+ liter zie staan, word ik al vrolijk... Volgende week weer beginnen met werken, en dan eens zien wat het verbruik tijdens mijn "normale" autogebruik zal worden. Ik verwacht een liter of 7-7.5.. (tov 6.3 in mijn vorige Golf)
[ Voor 34% gewijzigd door UltraSub op 02-09-2008 17:45 ]
What about de Golf 6?
Zoals ik al eerder postte, heb ik een shortlease polo t/m januari, en daarna ben ik in de markt voor iets nieuws. Ik ben positief verrast over de rij-eigenschappen van de polo, en ik verwacht de golf even subtiel te mogen aantreffen.
Op zich al veel nieuwsberichten gelezen over de Golf 6, maar wie heeft dé informatie waardoor ik me op tijd kan oriënteren op een mooie dieselaar? Vooral qua uitvoeringen wil ik me graag vooraf oriënteren.
Zoals ik al eerder postte, heb ik een shortlease polo t/m januari, en daarna ben ik in de markt voor iets nieuws. Ik ben positief verrast over de rij-eigenschappen van de polo, en ik verwacht de golf even subtiel te mogen aantreffen.
Op zich al veel nieuwsberichten gelezen over de Golf 6, maar wie heeft dé informatie waardoor ik me op tijd kan oriënteren op een mooie dieselaar? Vooral qua uitvoeringen wil ik me graag vooraf oriënteren.
Ik blijf er bij dat DSG te traag reageert in de lagere toeren. Met een TT 3.2 gereden en vond de bak zwaar tegenvallen. Als je gas geeft denkt ie eerst na voordat er wat gebeurd en dat vond ik na een uur echt irritant worden. Nu is er best wel hard gereden met de TT en zal je dat met "normaal" gebruik een stuk minder merken maar nee, ik ben niet overtuigd. Ben sowieso niet echt automaat minded.
De handbediende 6 bak in mn A3 daarentegen ervaar ik wel als prettig, zeker met het korte bereik van het pookje. Stuk zuiniger en lekker rustig op de snelweg
Zijn er hier ook VW ervaringen met het 2.0FSI blok?
De handbediende 6 bak in mn A3 daarentegen ervaar ik wel als prettig, zeker met het korte bereik van het pookje. Stuk zuiniger en lekker rustig op de snelweg
Zijn er hier ook VW ervaringen met het 2.0FSI blok?
Whoop!
Dat snap ik niet helemaal. Bij een DSG heb je geen viscokoppeling, dus geen klassieke automaat die eerst toeren maakt voordat hij gaat optrekken. Ik had dat gevoel dus absoluut niet, als je op het gas drukte ging de auto direkt vooruit, en zelfs het terugschakelen ging direkt. Alleen meer versnellingen terugschakelen ging wat langzamer (omdat de DSG dan natuurlijk echte schakeltijden kent).marccom schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:03:
Ik blijf er bij dat DSG te traag reageert in de lagere toeren. Met een TT 3.2 gereden en vond de bak zwaar tegenvallen. Als je gas geeft denkt ie eerst na voordat er wat gebeurd en dat vond ik na een uur echt irritant worden.
Ik zou bijna willen zeggen dat je niet met een DSG maar met een normale automaat hebt gereden, maar ik neem aan dat je wel weet wat het was.
Als je de scirocco met de 1 wil vergelijken, moet je 'm imho met de 1-coupe vergelijken, niet met de huis-, tuin- en keukenuitvoering.THIJZEL schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:28:
Ik ben zelf in de markt voor een (lease) 1-serie of Scirocco maar met de huidige prijsstelling is de Sirocco niet haalbaar met de opties die ik wil. De 118d (corporate lease) wel.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Dan moet je niet in D rijden, maar in S. In S-stand word héél anders geschakeld. In D denkt de bak dat zodra je het gas los laat, hij mag gaan cruisen, en ja, dan issie dus altijd te laat als je bijvoorbeeld uit een bocht komt, en vól vermogen wil. Tenzij je rustig verder wil cruisen dus, want dan is het perfect.marccom schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:03:
Ik blijf er bij dat DSG te traag reageert in de lagere toeren. Met een TT 3.2 gereden en vond de bak zwaar tegenvallen. Als je gas geeft denkt ie eerst na voordat er wat gebeurd en dat vond ik na een uur echt irritant worden. Nu is er best wel hard gereden met de TT en zal je dat met "normaal" gebruik een stuk minder merken maar nee, ik ben niet overtuigd. Ben sowieso niet echt automaat minded.
Heb gisteren met S getest, en ja, bruut getest. Hij is sneller dan een handgeschakelde bak, en het denken wat jij bedoeld is dan weg.
Ik kan hem ook niet echt volgen nee...Maasluip schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:07:
[...]
Dat snap ik niet helemaal. Bij een DSG heb je geen viscokoppeling, dus geen klassieke automaat die eerst toeren maakt voordat hij gaat optrekken. Ik had dat gevoel dus absoluut niet, als je op het gas drukte ging de auto direkt vooruit, en zelfs het terugschakelen ging direkt. Alleen meer versnellingen terugschakelen ging wat langzamer (omdat de DSG dan natuurlijk echte schakeltijden kent).
Ik zou bijna willen zeggen dat je niet met een DSG maar met een normale automaat hebt gereden, maar ik neem aan dat je wel weet wat het was.
Maar over die echte schakeltijden; wat was het nou? 20-30 ms? Een Ferrari deed 120 ms?
Het enige wat hier in vertragend werkt is dat hij versnelling voor versnelling terug schakelt. Als je zelf zou schakelen dan sloeg je een versnelling over. Maar goed, dan ben je nog steeds langzamer (zeker met het hele koppel procede) als dat een dsg bak 3 tandjes terug gaat
En daarnaast, als je in de S-stand rijdt, houdt hij hem automatisch hoog in de toeren, en speelt het meerdere versnellingen terug moeten helemaal niet.
Ik heb er bewust voor gekozen mijn GTI *zonder* DSG te kopen, na een proefrit met één met DSG. Niet omdat het niet fijn werkt, maar juist omdat DSG echt absoluut heerlijk is en ik zeker weet dat ik met DSG (nog) veel vaker harder zou rijden dan toegestaan.UltraSub schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:16:
[...]
Dan moet je niet in D rijden, maar in S. In S-stand word héél anders geschakeld. In D denkt de bak dat zodra je het gas los laat, hij mag gaan cruisen, en ja, dan issie dus altijd te laat als je bijvoorbeeld uit een bocht komt, en vól vermogen wil. Tenzij je rustig verder wil cruisen dus, want dan is het perfect.
Heb gisteren met S getest, en ja, bruut getest. Hij is sneller dan een handgeschakelde bak, en het denken wat jij bedoeld is dan weg.
Kijk op www.volkswagen.de daar kun je hem al vinden in de configurator. Het lijkt erop dat voorlopig de uitvoeringen trendline, comfortline en highline gaan komen.dnhelle schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:29:
What about de Golf 6?
Ik heb een Golf V sportline met een 2.0 FSI overgenomen van een collega, die er volgens mij niet zuinig mee heeft omgesprongen.marccom schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:03:Zijn er hier ook VW ervaringen met het 2.0FSI blok?
Deze heeft nu ruim 86.000 KM's op de teller, ik heb hem sinds 73.000 ongeveer. Toen ik hem kreeg moest ik voordurend olie bijvullen. Nu is dit al minder geworden. De motor vind ik erg soepel, rij gemiddeld 600-650km op een tank. Dit is bij gecombineerd gebruik. Hij is ook vrij schakellui te rijden. Maar ik heb laatst een stukje een 1.4 TSI gereden en dat is toch een stuk beter!
Volgens mij wordt 80% van de Scirocco's in Nederland wit ofzo
Net 2 trailers voorbijgereden op de A7 bij Sappemeer en alle 16 Scirocco's waren wit
(en echt wit, geen folie ofzo..)
www.google.nl
Of Pon heeft de dealers weinig keuze gegeven in de kleur die ze konden bestellen voor de showroomMisteRMeesteR schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:58:
Volgens mij wordt 80% van de Scirocco's in Nederland wit ofzoNet 2 trailers voorbijgereden op de A7 bij Sappemeer en alle 16 Scirocco's waren wit
(en echt wit, geen folie ofzo..)
Mijn 'probleem' van hier heeft zich vanzelf opgelost. Per 1 november begin ik bij mijn nieuwe baas en daar hebben ze geen leaseauto's.
For the record: Was ik bij mijn huidige baas gebleven dan was het waarschijnlijk toch een Shadow Blue geworden. Heb er nu een paar keer een in real life gezien en het heeft toch wel wat.
For the record: Was ik bij mijn huidige baas gebleven dan was het waarschijnlijk toch een Shadow Blue geworden. Heb er nu een paar keer een in real life gezien en het heeft toch wel wat.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Nog even en ik kan hier blijven, rij meer VW dan mn eigen Audi 
Mgoed, mn leen Polotje

Specs: 1.4 16v - 59kW
blackmagic metalic zwart
kmstand vanochtend: 19 km
Lekker zuinig (6.0l / 100 km) en rijdt erg fijn. Heb een tijdje terug met de 3 cilinder TDI gereden en heb het idee dat die wat feller is. Afwerking binnen is geen Audi maar gezien ik daar nog steeds veel problemen mee ondervind overweeg ik zelf een Polo. Hier zit tenminste standaard ook spiegelverwarming op. Audi moet zich schamen om dat een accessoire te maken
Mgoed, mn leen Polotje
Specs: 1.4 16v - 59kW
blackmagic metalic zwart
kmstand vanochtend: 19 km
Lekker zuinig (6.0l / 100 km) en rijdt erg fijn. Heb een tijdje terug met de 3 cilinder TDI gereden en heb het idee dat die wat feller is. Afwerking binnen is geen Audi maar gezien ik daar nog steeds veel problemen mee ondervind overweeg ik zelf een Polo. Hier zit tenminste standaard ook spiegelverwarming op. Audi moet zich schamen om dat een accessoire te maken

Ik heb de S stand volgens mij niet geprobeerd. Eens even een babbeltje maken bij de dealer om de TT nog een keer te testen.UltraSub schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:16:
Dan moet je niet in D rijden, maar in S. In S-stand word héél anders geschakeld. In D denkt de bak dat zodra je het gas los laat, hij mag gaan cruisen, en ja, dan issie dus altijd te laat als je bijvoorbeeld uit een bocht komt, en vól vermogen wil. Tenzij je rustig verder wil cruisen dus, want dan is het perfect.
Ik heb het niet over de schakeltijden maar meer over hoe het ding oppakt, van 1000 naar ~6000 toeren ging hard maar ik had niet echt iets van wow, dit is te gek. Heb het idee dat de S3 waar ik ook mee gereden heb, handgeschakeld en met turbo veel sneller is. Beide waren Quattro dus qua gewicht zal het wel ongeveer hetzelfde doen. Oke turbo zal veel doen maar die 2 cilinders extra + DSG zou mij dan toch moeten overtuigen?Ik kan hem ook niet echt volgen nee...
Maar over die echte schakeltijden; wat was het nou? 20-30 ms? Een Ferrari deed 120 ms?
Het enige wat hier in vertragend werkt is dat hij versnelling voor versnelling terug schakelt. Als je zelf zou schakelen dan sloeg je een versnelling over. Maar goed, dan ben je nog steeds langzamer (zeker met het hele koppel procede) als dat een dsg bak 3 tandjes terug gaat
En daarnaast, als je in de S-stand rijdt, houdt hij hem automatisch hoog in de toeren, en speelt het meerdere versnellingen terug moeten helemaal niet.
Het was een DSG bak in de TT, verkoper was er zelf helemaal weg van. Na proefritje even over nagebabbeld dat dit de toekomst ws zal worden qua automaten. Nu ben ik qua automaten sowieso weinig gewend. Doe mij toch maar gewoon handgeschakeld, vind ik toch fijner.Maasluip schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:07:
[...]
Dat snap ik niet helemaal. Bij een DSG heb je geen viscokoppeling, dus geen klassieke automaat die eerst toeren maakt voordat hij gaat optrekken. Ik had dat gevoel dus absoluut niet, als je op het gas drukte ging de auto direkt vooruit, en zelfs het terugschakelen ging direct. Alleen meer versnellingen terugschakelen ging wat langzamer (omdat de DSG dan natuurlijk echte schakeltijden kent).
[ Voor 61% gewijzigd door marccom op 04-09-2008 20:21 ]
Whoop!
Mmm.. de DSG bak zorgt er iig niet voor dat je minder power krijgt/voelt. Er is geen verlies, iets wat bij een normale automaat wel het geval is door de koppeling volgens mij. Maar DSG is gewoon of gekoppeld, of niet gekoppeld. Net zoals een handbak. Alleen het daadwerkelijke schakelen gaat véél sneller. Sneller dan jij kunt met je handbak in ieder geval.marccom schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:08:
[...]
Ik heb het niet over de schakeltijden maar meer over hoe het ding oppakt, van 1000 naar ~6000 toeren ging hard maar ik had niet echt iets van wow, dit is te gek. Heb het idee dat de S3 waar ik ook mee gereden heb, handgeschakeld en met turbo veel sneller is. Beide waren Quattro dus qua gewicht zal het wel ongeveer hetzelfde doen. Oke turbo zal veel doen maar die 2 cilinders extra + DSG zou mij dan toch moeten overtuigen?
Probeer die DSG bak dan, als je nog eens een proefrit maakt, in de "handschakel" stand. Heb je alles zelf in de hand. Een tik tegen de pook (of flippers aan het stuur indien multifunctioneel stuur) schakelt meteen op, en als je aan de pook trekt, wordt er meteen terug geschakeld. De bak grijpt dan alleen nog in als je in stil staat, dan wordt gewoon de 1 geselecteerd, of als je lomp lang tegen het rood hangt. Dan voel je pas hoe snel de bak werkelijk is, tov een handschakel bak.[...]
Doe mij toch maar gewoon handgeschakeld, vind ik toch fijner.
Waarom? De huis- tuin- en keukenuitvoering is - net als de scirocco - een (krappe)hatchback, de coupe is een... coupé (met een kont).StevenK schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:41:
[...]
Als je de scirocco met de 1 wil vergelijken, moet je 'm imho met de 1-coupe vergelijken, niet met de huis-, tuin- en keukenuitvoering.
Ik had verwacht dat zo'n Polo nog iets zuiniger zou zijn..marccom schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:08:
Lekker zuinig (6.0l / 100 km) en rijdt erg fijn.
Mijn pa's Passat 77kW 1.9 TDI uit 2007 is vrij makkelijk naar 5.1L op de 100KM te rijden (bijna 1 op 20!).
Onze luchtgekoeld 1800AP VW motor uit 1973 zag er woensdag zo uit

http://www.desmitten.nl/Happy/Happy2/index2.htm#September

http://www.desmitten.nl/Happy/Happy2/index2.htm#September
Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de auto nieuw is (onderdelen moeten een beetje inslijten allemaal?) en dat de bc nog niet weet hoe de verhoudingen liggen. Zie bij mn eigen A3 ook dat de actieradius pas later bijgewerkt wordt. Begon met een radius van 400 km en die staat nu op 600 km terwijl ik al bijna 200 gereden heb.Kaspers schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:49:
[...]
Ik had verwacht dat zo'n Polo nog iets zuiniger zou zijn..
Mijn pa's Passat 77kW 1.9 TDI uit 2007 is vrij makkelijk naar 5.1L op de 100KM te rijden (bijna 1 op 20!).
Maar 6l/100km is ~ 1 op 16. Vind het nog niet heel erg slecht toch? Ok, de 3 cilinder TDI deed iets van 1 op 24 mgoed, das een diesel.
Whoop!
heb een leuke Passat 2.0 gevonden, alleen buitenkant is niet zo mijn kleur, kan ik me overheen zetten, maar mijn vriendin vind het interieur gewoon vreselijk, is die crème kleurige uitvoering...
Ik vraag me af hoe praktisch dat is? Is het makkelijk schoon te houden?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik vind een licht interieur veel mooier dan een zwart/grijs/donker interieur maar had helaas maar weinig keus. Ik had een licht geel/zandkleurig stoffen interieur in mn vorige auto en heb eigenlijk nooit problemen gehad met vlekken ofzo. Als het nat werd zag je wel kringen maar kreeg dat weer weg met een vochtig doekje en wat dreft.Phusebox schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 10:01:
heb een leuke Passat 2.0 gevonden, alleen buitenkant is niet zo mijn kleur, kan ik me overheen zetten, maar mijn vriendin vind het interieur gewoon vreselijk, is die crème kleurige uitvoering...
Maar als jij de kleur niks vind en vriendin de binnenkant... Zou een andere zoeken dan
Whoop!
passat 2.0 vanaf 2001, maar woon in Limburg, hier zijn de prijzen gemiddeld 1000-2000 euro hoger dan boven eindhoven.marccom schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:00:
[...]
Ik vind een licht interieur veel mooier dan een zwart/grijs/donker interieur maar had helaas maar weinig keus. Ik had een licht geel/zandkleurig stoffen interieur in mn vorige auto en heb eigenlijk nooit problemen gehad met vlekken ofzo. Als het nat werd zag je wel kringen maar kreeg dat weer weg met een vochtig doekje en wat dreft.
Maar als jij de kleur niks vind en vriendin de binnenkant... Zou een andere zoeken danWelk model/bouwjaar zoek je?
Wil er ca. 8000 aan uitgeven, max 150k op de teller.
Maar goed ik zoek al weken, en hou alle sites (autotrack, autotrader, autoscout) in de gaten.
Mijn kleur vind ik toch nooit (donkergrijs of zwart, zilvergrijs en rood zijn een absolute No-Go).
Dan reis je toch 1x om je auto te halen, boven Eindhoven?
ja maar dan zit je weer met garantiegevallen, blijft lastigBoeie schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:29:
Dan reis je toch 1x om je auto te halen, boven Eindhoven?
Verwijderd
Hoezo ? je kan em gewoon bij je lokale dealer registreren en dan kunnen die alles afhandelen.Phusebox schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:35:
[...]
ja maar dan zit je weer met garantiegevallen, blijft lastig
Of je auto nu prive/lease rijdt, dat kan bij iedere VW dealer.
Dealergarantie heb je sowieso niet op een auto van 2001, dus dat bedoel ik niet, ik bedoel BOVAG garantie of iets dergelijks. Dat heb je alleen bij de garage waar je hem gekocht hebt, en dan meestal nog onder de voorwaarde dat onderhoud ook bij hen geschiedt... niet handig als je voor een beurt 150km moet rijden ofzoVerwijderd schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:23:
[...]
Hoezo ? je kan em gewoon bij je lokale dealer registreren en dan kunnen die alles afhandelen.
Of je auto nu prive/lease rijdt, dat kan bij iedere VW dealer.
Die garantie is meestal 3 maanden, op draaiende onderdelen, welke niet aan slijtage onderhevig zjin.
Mijn ervaring is dat als er iets sneuvelt, dat meestal na die 3 maanden is
Ik zou me er niet te druk om maken. Als het echt iets ernstigs is, in die drie maanden, én het valt onder garantie (eerst bellen dus), dan rij je toch ff op en neer.
Nee, hoe ver weg een auto staat, is voor mij geen enkel criteria (de mijne stond 450 km verderop in Duitsland).
Mijn ervaring is dat als er iets sneuvelt, dat meestal na die 3 maanden is
Ik zou me er niet te druk om maken. Als het echt iets ernstigs is, in die drie maanden, én het valt onder garantie (eerst bellen dus), dan rij je toch ff op en neer.
Nee, hoe ver weg een auto staat, is voor mij geen enkel criteria (de mijne stond 450 km verderop in Duitsland).
Wel als het 1000-1500 scheelt natuurlijk. En hoe lang verwacht je dit te moeten doen, als in, hoe lang garantie krijg je dan wel niet?Phusebox schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:34:
[...]
Dealergarantie heb je sowieso niet op een auto van 2001, dus dat bedoel ik niet, ik bedoel BOVAG garantie of iets dergelijks. Dat heb je alleen bij de garage waar je hem gekocht hebt, en dan meestal nog onder de voorwaarde dat onderhoud ook bij hen geschiedt... niet handig als je voor een beurt 150km moet rijden ofzo
Nederlands is makkelijker als je denkt
Phusebox, je bedoelt zeker deze?
http://link.marktplaats.nl/191589289
Best een mooie auto, als je er zwarte vloermatten in legt (creme kleurig is echt een no-go).
Alleen bedenk wel dat die 17" wielen op de foto niet bij de koop horen, daardoor oogt het gelijk heel anders.
Dees is ook wel mooi, http://link.marktplaats.nl/186681308
Best een mooie auto, als je er zwarte vloermatten in legt (creme kleurig is echt een no-go).
Alleen bedenk wel dat die 17" wielen op de foto niet bij de koop horen, daardoor oogt het gelijk heel anders.
ben net gaan kijken maar 't houdt al op want mijn vriendin vond 't niks. zowel buitenkant als binnen. ze betaald liever 2 000 meer voor een saaie uitvoeringBoeie schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 15:57:
Phusebox, je bedoelt zeker deze?
Verwijderd
Heb je al gezocht op http://www.gaspedaal.nl/
Deze site zoekt op marktplaats, speurders etc. en weergeeft ze op 1 site. Je kunt zelfs kiezen tussen particulier en dealers.
Deze site zoekt op marktplaats, speurders etc. en weergeeft ze op 1 site. Je kunt zelfs kiezen tussen particulier en dealers.
Ieder zijn meug uiteraard. Ik had tot nu toe ook niets op met automaten of automatisch schakelende handbakken (ooit zo'n sensodrive in een Citroën C2, beuh), maar een DSG wil ik hebben. Het is dat ik geen VW man ben.marccom schreef op donderdag 04 september 2008 @ 20:08:
Het was een DSG bak in de TT, verkoper was er zelf helemaal weg van. Na proefritje even over nagebabbeld dat dit de toekomst ws zal worden qua automaten. Nu ben ik qua automaten sowieso weinig gewend. Doe mij toch maar gewoon handgeschakeld, vind ik toch fijner.
Andere VAG merken leveren het ook hoor
Iemand hier al eens zaken gedaan of gehoord over het autobedrijf Mollevite in Westervoort (Arnhem)?
Had daar namelijk een 2e Passat op het oog (1e ging niet door omdat vriendin de kleur lelijk vond), maar nu heb ik op 2 sites slechte dingen gelezen (een persoon had een schade-auto gekocht zonder dat hij het wist).
Bovendien schrijven ze over Bovag werkplaats, maar de Bovag site kent hun bedrijf niet.
En het is een VOF? Ook lekker betrouwbaar...
*zucht* al 10 maanden op zoek naar een auto...
Had daar namelijk een 2e Passat op het oog (1e ging niet door omdat vriendin de kleur lelijk vond), maar nu heb ik op 2 sites slechte dingen gelezen (een persoon had een schade-auto gekocht zonder dat hij het wist).
Bovendien schrijven ze over Bovag werkplaats, maar de Bovag site kent hun bedrijf niet.
Lekker links laten liggen. Beetje zelfde soort garage als Jet Cars in Rotterdam, ook wel een beruchte inmiddels.
NOSIG
Dat opzich zegt niks, ik ken zat betrouwbare (dorps)garages die die ondernemingsvorm hebben.Phusebox schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:05:
En vrouwen en kleurtjes.. Pffff

Tip van de dag: koop een Passat die jij mooi vind en geef haar 1000 euro voor een Cuore. Probleem opgelost!
ok thanks weet ik voldoende... dan wordt het misschien maar een Ford Mondeo... Leuke Passats heb ik verder al 3 maanden niet meer voorbij zien komen
Inderdaad, wat boeit die kleur nou weer. Ik had de auto echt wel gekocht als ik hem mooi vindt.
Een Mondeo rijdt beter dan een PassatPhusebox schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:48:
[...]
ok thanks weet ik voldoende... dan wordt het misschien maar een Ford Mondeo... Leuke Passats heb ik verder al 3 maanden niet meer voorbij zien komen
* Timmert heeft in een jaar tijd alweer 60k met zn '03 Mondeo afgelegd.
Ga toch weg, hier nooit meer Ford.. Vriendin rijdt lease Focus uit 2004.
Stuurbekleding (leer) is al naar zijn moer na 90K, handrem idem dito. Slechte clima (takke herrie, zeker tov VW), staat veelvuldig bij garage voor allerlei problemen. Nee, hier nooit meer. Het enige wat ze daar goed kunnen, is een strak sturende, goed uitgebalanceerde carosserrie neer zetten.
Daarnaast, je post dat in het VW topic. Wat verwacht je nou
Anyway, ik heb iets raars. Zal wel aan mij liggen, maar ik heb dit nog nooit eerder gezien.
Ik poets gisteren mijn auto, en toen werd ik er weer aan herinnerd dat ik het ruitenwisser principe maar raar vind (poets-wise that is). Hoe de fuck krijg ik die ruitenwisser omhoog geklapt???
Als ik ze omhoog probeer te trekken, lopen ze na 5 cm tegen de motorkap aan? Is er een poetsstand of zo waar ik niet van weet? Of ben ik gewoon stom?
In ieder geval nog nooit gehad bij geen een van mijn Golfjes. En bij deze V krijg ik het dus niet voor elkaar...
Stuurbekleding (leer) is al naar zijn moer na 90K, handrem idem dito. Slechte clima (takke herrie, zeker tov VW), staat veelvuldig bij garage voor allerlei problemen. Nee, hier nooit meer. Het enige wat ze daar goed kunnen, is een strak sturende, goed uitgebalanceerde carosserrie neer zetten.
Daarnaast, je post dat in het VW topic. Wat verwacht je nou
Anyway, ik heb iets raars. Zal wel aan mij liggen, maar ik heb dit nog nooit eerder gezien.
Ik poets gisteren mijn auto, en toen werd ik er weer aan herinnerd dat ik het ruitenwisser principe maar raar vind (poets-wise that is). Hoe de fuck krijg ik die ruitenwisser omhoog geklapt???
Als ik ze omhoog probeer te trekken, lopen ze na 5 cm tegen de motorkap aan? Is er een poetsstand of zo waar ik niet van weet? Of ben ik gewoon stom?
In ieder geval nog nooit gehad bij geen een van mijn Golfjes. En bij deze V krijg ik het dus niet voor elkaar...
Een VOF zegt niets hoor. Als het een ltd is moet je je zorgen gaan maken.Phusebox schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:05:
Iemand hier al eens zaken gedaan of gehoord over het autobedrijf Mollevite in Westervoort (Arnhem)?
Nou al met al, om jullie even op de hoogte te houden
, wordt het dus toch een Ford Mondeo.
Proefritjes gemaakt en rijdt erg lekker, Airco was zeker niet lawaaierig te noemen. Verder alles zelf zo goed mogelijk gecheckt maar ga morgen nog voor een final checkup naar de garage waar ik normaal altijd kom.
Proefritjes gemaakt en rijdt erg lekker, Airco was zeker niet lawaaierig te noemen. Verder alles zelf zo goed mogelijk gecheckt maar ga morgen nog voor een final checkup naar de garage waar ik normaal altijd kom.
Ik heb sinds juni een Polo 1.4 6N uit '98 (als tweede auto). Nadat er wat probleempjes mee waren (sloeg vaak af bij afremmen, wat nu verholpen is) zit ik er aan te denken om te kijken wat er zoal te verbeteren valt.

Ik vind bijv. de speakers (volgens mij nog standaard) niet echt jovel, en ook de radio voldoet niet geheel aan mijn eisen (geen mp3 mogelijkheid)
Verder zit ik er aan te denken om het Polo logo aan de achterzijde te verwijderen en de koplampen en de achterlichten te vervangen door exemplaren met helder glas.
Ik vind de blauwe dashboard verlichting van de 6N2 en latere modellen erg mooi, is dat makkelijk te veranderen?

Ik vind bijv. de speakers (volgens mij nog standaard) niet echt jovel, en ook de radio voldoet niet geheel aan mijn eisen (geen mp3 mogelijkheid)
Verder zit ik er aan te denken om het Polo logo aan de achterzijde te verwijderen en de koplampen en de achterlichten te vervangen door exemplaren met helder glas.
Ik vind de blauwe dashboard verlichting van de 6N2 en latere modellen erg mooi, is dat makkelijk te veranderen?
[ Voor 8% gewijzigd door CAP-Team op 15-09-2008 23:14 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Wellicht ben ik in de makrt voor een tweedehand Golf IV. (heb ook een 307 overwogen maar die komt als niet zo betrouwbaar uit de bus, voelt niet solide aan, kraakjes/piepjes)
Hij moet iig van na 2002 zijn, minder dan 100K op de teller en minstens een 1.6. Tevens is Airco een must een cruise control een pré. Iemand nog voor- en nadelen, bepaald bouwjaar wat ik moet vermijden en enig idee wat zoiets moet kosten? (enig zoekwerk doet mij denken aan 8500-9500?)
Hij moet iig van na 2002 zijn, minder dan 100K op de teller en minstens een 1.6. Tevens is Airco een must een cruise control een pré. Iemand nog voor- en nadelen, bepaald bouwjaar wat ik moet vermijden en enig idee wat zoiets moet kosten? (enig zoekwerk doet mij denken aan 8500-9500?)
Ik heb dus altijd pech... Uit de laatste check door mijn garage bleek dat de auto op verschillende plaatsen was overgespoten. Bij navraag bleek dus dat 1 deur (aanrijding fietser) en de achterbumper (parkeerschade) waren overgespotenPhusebox schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:51:
Nou al met al, om jullie even op de hoogte te houden, wordt het dus toch een Ford Mondeo.
Op zich geen probleem; maar a] heb ik nu minder vertrouwen in de verkopende garage, b] ben ik bang dat het overspuiten niet goed is gedaan en ik straks met een dure auto met afbladderende verf zit
Zucht, had ik maar een vak geleerd dan had ik nu een lease auto, scheelt je een hoop slapeloze nachten en stress...
Schiet lekker op dan.. Maar komop, er staan genoeg Mondeo's te koop in het land!
Ja genoeg ja, als je ook geld genoeg hebt, daarnaast wil ik niet te ver weg gaan want dan kan ik de auto niet laten controleren door mijn vaste garage. En ja het blijkt maar weer dat je niemand kan vertrouwen in de autowereld.Timmert schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:38:
Schiet lekker op dan.. Maar komop, er staan genoeg Mondeo's te koop in het land!
En ook zijn het bijna allemaal 4deurs (dan kun je net zo goed een ford ka kopen, want met een 4deurs heb je niks aan die kofferbak)
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 17-09-2008 10:48 ]
Ik heb een vak geleerd en ook geen leaseauto, zo zijn er genoeg mensen hoor. Maar nu kan je alsnog een VW kopenPhusebox schreef op woensdag 17 september 2008 @ 09:03:
[...]
Ik heb dus altijd pech... Uit de laatste check door mijn garage bleek dat de auto op verschillende plaatsen was overgespoten. Bij navraag bleek dus dat 1 deur (aanrijding fietser) en de achterbumper (parkeerschade) waren overgespoten
Op zich geen probleem; maar a] heb ik nu minder vertrouwen in de verkopende garage, b] ben ik bang dat het overspuiten niet goed is gedaan en ik straks met een dure auto met afbladderende verf zit
Zucht, had ik maar een vak geleerd dan had ik nu een lease auto, scheelt je een hoop slapeloze nachten en stress...
van mijn vriendenkring rijdt het merendeel toch in een lease-auto.418O2 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:50:
[...]
Ik heb een vak geleerd en ook geen leaseauto, zo zijn er genoeg mensen hoor. Maar nu kan je alsnog een VW kopen
En nee een VW zit er ook niet in want die zijn hier in de buurt onbetaalbaar, en ik durf nu al helemaal geen auto meer te kopen ver weg.
Damn, als ze die auto gewoon niet gespoten hadden had ik em gekocht, paar krasjes neem ik wel voor lief...
Nou en, jij bent echt in de veronderstelling dat je alleen een goede baan hebt als je er een auto bij hebt. Nou dat is dus niet zoPhusebox schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:09:
[...]
van mijn vriendenkring rijdt het merendeel toch in een lease-auto.
Elect a clown, expect a circus.
Als de schade netjes gerepareerd is hoef je er niet bang van te worden hoor..Phusebox schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:09:
[...]
van mijn vriendenkring rijdt het merendeel toch in een lease-auto.
En nee een VW zit er ook niet in want die zijn hier in de buurt onbetaalbaar, en ik durf nu al helemaal geen auto meer te kopen ver weg.
Damn, als ze die auto gewoon niet gespoten hadden had ik em gekocht, paar krasjes neem ik wel voor lief...
Ja maar dat is het em juist, wij hebben altijd pech gehad met auto's, en zijn dus gewoon erg voorzichtig. Hoe weet ik nu zeker dat die lak die eroverheen zit niet gaat bladderen na een tijdje?Timmert schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:22:
[...]
Als de schade netjes gerepareerd is hoef je er niet bang van te worden hoor..
Ik had het niet gezien dat ie gespoten was, dus daar heb ik geen problemen mee, ik zie het toch niet, maar als ik zometeen in een afbladderende auto rondrijdt ga ik mezelf toch wel heel hard voor mijn kop slaan.
Nee dat bedoel ik niet; maar OF je krijgt een leaseauto, OF een fatsoenlijk salaris dat je zelf een auto kunt kopen. Ik heb geen van beideSlasher schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:16:
[...]
Nou en, jij bent echt in de veronderstelling dat je alleen een goede baan hebt als je er een auto bij hebt. Nou dat is dus niet zo

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 17-09-2008 11:34 ]
Of allebei, kan je een vette leasebak nemenPhusebox schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:33:
[...]
Ja maar dat is het em juist, wij hebben altijd pech gehad met auto's, en zijn dus gewoon erg voorzichtig. Hoe weet ik nu zeker dat die lak die eroverheen zit niet gaat bladderen na een tijdje?
Ik had het niet gezien dat ie gespoten was, dus daar heb ik geen problemen mee, ik zie het toch niet, maar als ik zometeen in een afbladderende auto rondrijdt ga ik mezelf toch wel heel hard voor mijn kop slaan.
[...]
Nee dat bedoel ik niet; maar OF je krijgt een leaseauto, OF een fatsoenlijk salaris dat je zelf een auto kunt kopen. Ik heb geen van beide
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Sinds gisteren blije eigenaar van een Golf V 1.6 FSI. Vraag: als ik het dashboardkastje open doe, brand er een lampje in. Deze gaat echter niet uit zolang de klep open staat (ivm inbraakpreventie laat ik hem liever open). Contactslot uit, deuren dicht en op slot, 5 minuten wachten, niks helpt, het lampje blijft branden. Kan ik dat aanpassen (zonder het lampje eruit te halen)?
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Bladderen gebeurt sowieso niet snel hoor. Ik heb 3 auto's gehad waar aan gespoten is, en geen van drieen heeft last van loslatende lak. Ik zou me eerder zorgen maken om ongelijke naden/naar links of rechts trekken/rare trillingen als je het hebt over een schadeauto. Als ie goed rijdt hoef je je geen zorgen te maken, want die lak flikkert er zomaar niet afPhusebox schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:33:
[...]
Ja maar dat is het em juist, wij hebben altijd pech gehad met auto's, en zijn dus gewoon erg voorzichtig. Hoe weet ik nu zeker dat die lak die eroverheen zit niet gaat bladderen na een tijdje?
Schakelaar zoeken en kortsluiten/afplakken?mekkieboek schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:21:
Sinds gisteren blije eigenaar van een Golf V 1.6 FSI. Vraag: als ik het dashboardkastje open doe, brand er een lampje in. Deze gaat echter niet uit zolang de klep open staat (ivm inbraakpreventie laat ik hem liever open). Contactslot uit, deuren dicht en op slot, 5 minuten wachten, niks helpt, het lampje blijft branden. Kan ik dat aanpassen (zonder het lampje eruit te halen)?
This footer is intentionally left blank
zijn alleen parkeerschades geweest, en auto rijdt perfect, trekt niet met stuur los en ook niet bij (hard) remmen.Timmert schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:57:
[...]
Bladderen gebeurt sowieso niet snel hoor. Ik heb 3 auto's gehad waar aan gespoten is, en geen van drieen heeft last van loslatende lak. Ik zou me eerder zorgen maken om ongelijke naden/naar links of rechts trekken/rare trillingen als je het hebt over een schadeauto. Als ie goed rijdt hoef je je geen zorgen te maken, want die lak flikkert er zomaar niet af
Heb de eerste en enige eigenaar gesproken, alleen ooit een fietser tegen de deur gehad.
Niks om je zorgen over te maken dus. Ik zeg: kopen!
Ik denk dat het zoiets gaat worden ja, In de boekjes kan ik er niets over vinden, dan zal er ook wel niets voor zijn geregeld.ajhaverkamp schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:48:
Schakelaar zoeken en kortsluiten/afplakken?
Als het lampje blijft branden, kunnen ze beter zien dat er niets te halen ismekkieboek schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:21:
Gewoon kijken of je daar een schakelaar tussen kunt zetten.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
In welke buurt woon je dat je je dashboardkastje open gaat zetten om te laten zien dat er niks in zit? Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar dat zal wel aan mij liggen, hier is dat in ieder geval niet gebruikelijk.mekkieboek schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:21:
Zet dan meteen je kofferbak open, zien ze dat daar ook niks in ligt...
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 19-09-2008 10:15 ]
Bij mijn beide A3's en een Golf IV heb ik dit bekeken en was het een kwestie van het paneel aan de zijkant van het dashboard er af te halen (waar links de zekeringen zitten maar dan dus rechts). Ik gok dat dit met een G5 ook het geval is. Achter dat plaatje zit een stekkerverbinding waarmee de verlichting van het kastje geregeld wordt. Stekker losgooien en intapen tegen het rammelen zou het moeten verhelpen?mekkieboek schreef op donderdag 18 september 2008 @ 21:21:
edit:
overigens was het bij mij zaak om het lichtje juist weer aan te krijgen
. Een lampje was kapot, bij 2 was het mechanisme wat het contact maakt afgebroken.
overigens was het bij mij zaak om het lichtje juist weer aan te krijgen
[ Voor 9% gewijzigd door marccom op 19-09-2008 10:24 ]
Whoop!
Verwijderd
Het is echt te gaar als je weer een dik uur kwijt bent bij de Carglass en soms ook nog eens een gedeelte eigen risico moet betalen omdat gespuis het nodig vond om een raampje in te slaan en in het dashboard te kijken om tot de conclusie te komen dat er niks van waarde inzit.Phusebox schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:15:
[...]
In welke buurt woon je dat je je dashboardkastje open gaat zetten om te laten zien dat er niks in zit? Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar dat zal wel aan mij liggen, hier is dat in ieder geval niet gebruikelijk.
Zet dan meteen je kofferbak open, zien ze dat daar ook niks in ligt...
Overigens ben ik wel erg tevreden met mijn 2006 Polo TDI. Alleen wat wel jammer is dat ik gemiddeld 4 a 5 keer per jaar lampjes van de koplampen moet vervangen. Is dit een bekend probleem?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 10:28 ]
Eerste post in dit topic..ik heb bijna mijn rijbewijs en ik vind de VW New Beetle echt een supermooi wagentje. Ik wil er dus ook graag één aanschaffen volgend jaar. Van auto's in het algemeen heb ik niet zo heel veel verstand en van de New Beetle zo nog minder. Zijn er andere New Beetle eigenaren die me kunnen vertellen waar ik zoal op moeten letten?
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Dan meld ik mij maar even als verstokt New Beetle rijder.
Naast de standaard dingen zoals bij de meeste auto's, zijn er bij een beetle eigenlijk maar weinig speciale dingen. Het enige waar je echt op moet letten is roest op de dak rand, dit is zeker bij oudere beetle's een bekend probleem.
Als je meer info wil hebben, check mijn website link even
Naast de standaard dingen zoals bij de meeste auto's, zijn er bij een beetle eigenlijk maar weinig speciale dingen. Het enige waar je echt op moet letten is roest op de dak rand, dit is zeker bij oudere beetle's een bekend probleem.
Als je meer info wil hebben, check mijn website link even
Phusebox schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:15:
In welke buurt woon je dat je je dashboardkastje open gaat zetten...
offtopic:
030, en niet eens in een foute wijk. Van mijn vorige auto hebben ze mijn passg slot stukgezaagd om mijn el cheapo zonnebril in het middenconsole te bewonderen (en achter te laten)...
030, en niet eens in een foute wijk. Van mijn vorige auto hebben ze mijn passg slot stukgezaagd om mijn el cheapo zonnebril in het middenconsole te bewonderen (en achter te laten)...
Ik ben niet anders gewendPhusebox schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:15:
[...]
In welke buurt woon je dat je je dashboardkastje open gaat zetten om te laten zien dat er niks in zit? Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar dat zal wel aan mij liggen, hier is dat in ieder geval niet gebruikelijk.
Woon nu in Bussum, maar doe het nog steeds.
Dit topic is gesloten.