Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Hopjesbruin en ja het zijn officiele VW kleuren.Wom schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:45:
Is dat een originele VW kleur dit chocolade bruin?
Hopjes = LH8T (timorbeige)
Creme = RAL 1015
en straks komt er nog op
Chocola = RAL 8003 (lehmbraun)
[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 27-06-2008 13:14 ]
Niet mee eens. Ik zou voor de nieuwe Ford Mondeo Wagon kiezen als ik voor ruimte moest gaan. Die is imho groter als een Passat Variant.Wom schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:53:
Let wel dat de Passat zowat de ruimste is in zijn klasse
Ik heb ik beide gereden en vond de Ford duidelijk de grotere van de 2, ook qua ruimte. Parkeersensoren voor en achter zijn een must bij die sloep met z'n draaicirkel van een gemiddelde olietanker.
www.google.nl
Mooi dingetje zo'n Polo
Whoop!

Ik heb de Golf MK1 Cabrio G60 nu een tijdje en hij bevalt uitstekend. Hij ligt alleen een klein beetje uit elkaar momenteel omdat ik hem gewoon netjes wil hebben en er zijn te veel dingen die me (optisch) niet aanstaan. Hier komt een heel verhaal...
Het is onvoorstelbaar hoe veel plezier ik beleef aan deze cabrio. Hij is gewoon geniaal, elke keer als ik rij en ervaar hoe veel koppel de motor heeft en hoe soepel hij door z'n verzetten vliegt dan kan ik alleen maar zeggen dat hij nog wel een tijdje blijft!
Ik heb alle plezier met deze auto zonder dat ik erop hoefde te wachten of er een groot project van hoefde te maken en dat was met de Golf GTI, die al 7 jaar in mijn bezit is, wel anders. Eerst plezier hebben en vertrouwen opbouwen in de techniek, daarna zien we wel verder. In de tussentijd zoek ik wat onderdeeltjes bij elkaar:
Ik heb inmiddels een goede kap geregeld en een fatsoenlijke originele uitlaat. Ook nieuwe deurrubbers voor bij de portierramen zijn binnen. Ook maar even nieuwe ruitewisserbladen gehaald want deze waren tot op de draad versleten. Voor de rest moet de accu goed vastgezet worden in de kofferbak en moet de bedrading naar voren netjes gemaakt worden. De dikke slangen bij de motor zijn niet je-van-het dus die vervang ik ook ook gewoon allemaal en natuurlijk het gebruikelijke bougies en andere kleingrut onderhoud. De computer ligt er ook nogal onhandig bij in de bak onder de voorruit en hier moet een nette beugel komen zodat het verweerde schuursponsje dat hem momenteel op z'n plek houdt met pensioen kan. Ook hangt de motor iets te ver naar de bestuurderskant dus die moet iets verplaatst worden om contact met het chassis te voorkomen.
Ook optisch moet er wel wat gebeuren: het interieur moet een keer goed schoongemaakt worden en de bestuurdersstoel heeft de bekende slijtageplek, maar dit laat ik doen. Ook ontbreken in de deurpanelen de kleine speakertjes waardoor je er nu lelijke gaten ziet. En... de drie lelijke auto-style metertjes in het dash gaan verdwijnen want die werken maar half en hangen ook half uit het dash. En, zoals wellicht bekend houd ik niet van lelijke tuningsstickers dus die gaan ook van de ruiten af. Ik wil een redelijk cleane en originele look hebben voor deze wagen.
Al met al moeten er best wat dingetjes aan de cabrio gebeuren maar dat hoeft allemaal de wereld niet te kosten en zolang ik er in de tussentijd van kan genieten vind ik het niet erg. Als je in erin rijdt en je weet dat hij je niet in de steek laat en je geniet van het geluid en de reakties van andere liefhebbers dan ben je eigenlijk blind voor de rest. Er zijn vast meer freaks die dat gevoel kennen.
Eerst maar eens gestart met het tapijt: Alles grondig uitgeklopt en gezogen. Er kwam een berg zand en troep uit! Ook tot de ontdekking dat ooit eens een keer iemand heeft geprobeerd olie bij te vullen via het tapijt. Raar, ik vul olie altijd bij via het gat achter de oliedop.
Dus... dan maar met de stoomreiniger aan de slag. Na twee uur was alles brandschoon en de rest van de dag kon alles mooi droog worden. Toen alles droog was ben ik aan de slag gegaan om alle scheurtjes in het tapijt te herstellen. Één van de vorige eigenaren kreeg het tapijt blijkbaar niet zo makkelijk los en leek het een goed plan om het dan maar in 7 stukken te scheuren. Momenteel zit ik alweer op 4 stukken en het is echt super gelukt. Je ziet gewoon niet meer dat het losse stukken waren! Hebben die handenarbeidlessen op de basisschool hun geld ook weer opgebracht!
Twee foto's:
Tapijtje weer schoon en alweer half gerepareerd:

Ehm... chaos:

Als dat maar goed komt ;-).
Een goeie middag stik-werk en hij ziet er weer hagelnieuw uit:

Tapijtje klaar, keurig. Nu komen de stoelen aan de beurt.
Overigens, een vraag: Wet iemand wat voor dingetjes er in mijn spiegel zitten? Ik heb dit nog nooit in een cabrio gezien. Er lopen geen draden naartoe (kan ook niet, is geplakt op de ruit) en het ziet er volledig origineel uit.

Dit verpest al meteen je eerste blik, de verweerde ruitenwisserarmen worden momenteel opnieuw gespoten:

Tegelijkertijd wielendrama fixen:
De wielen zijn niet erg professioneel gespoten dus dat gaat netjes opnieuw:

Tjap eraf, alle oneffenheden en vettigheid eruit en geen schilfertjes meer:

Hier begint het weer ergens op te lijken:

Daarnaast heb ik vandaag nog een speciale houder voor de accu besteld, deze komt in de kofferbak. Ook rondgebeld voor stoelbekleding maar hierover is nog geen nieuws. Aan de slag dan maar met het bovenstaande. Update volgt ;-) .
Ok, dat wordt dus wederom volgende week. Garage heeft te kampen met ziekte en ze vroegen of het verzet kon worden. Aardige jongen die ik ben werkte in mee uiteraard.Wom schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:54:
Volgende week moet mijn GTI weg voor zijn eerste beurt. Krijg alleen te horen dat vervangend vervoer geld kost, das dan weer matige service eigenlijk. Zeker aangezien de garage dicht bij me in de buurt sluit, dus daar kan ik niet terecht en moet dus noodgedwongen verder rijden.
Ach ja, dan maar een collega vragen of hij me kan oppikken.
Nu maar hopen dat er komende week niks stukvalt
Yup, zonder al te veel grote problemen. Er zijn altijd wel een paar dingetjes maar die zijn of oplosbaar of leefbaar ;-)Wom schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:04:
Ziet er goed uit! Ombouw zonder problemen gegaan?
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
Je stapt achterin in, en dat ding kun je wegklappen ofzo en achter je weer dichtklappen zodat je vast zit
[ Voor 34% gewijzigd door Wom op 08-07-2008 19:34 ]
Knap gedaan hoorzeef schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:02:
Ook hier nog maar even spammen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quanta costa?
NOSIG
Slik, 130 euro voor 4,5 liter olie? En hoelang rijd je er dan mee? 50K km? Hoe vaak mag je dat bijvullen tussen de beurten door?Wom schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:18:
260 euro later en mijn Golf heeft zijn beurt weer gehad. Op naar de volgendeDe helft van dat bedrag ging overigens in de olie zitten, leuk spul dat long-life
Supercomfortabel maar ook power genoeg om af en toe even door te trappen. Alleen weet ik niet zeker of de versnelling DSG is in de multivan.RobertJ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:18:
Gave bus zeef! Ik heb laatst in zo'n bus meegereden als passagier en ik moet zeggen dat met name die DSG-bak erg indrukwekkend is. Comfortabel als je wilt, maar als het nodig is ook zo snel als de brandweer!
Yup,hjs schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 12:29:
Hoe werkt dat nu Zeef?
Je stapt achterin in, en dat ding kun je wegklappen ofzo en achter je weer dichtklappen zodat je vast zit

Klep open, lift eruit, lift naar beneden, Wilma op lift, Wilma op lift omhoog, Wilma van lift de auto in, lift opklappen en klep weer dicht. Al die functies zitten op een afstandbediening in de auto en een los handzendertje.

Doorrijden naar het stuur, voorkant rolstoel in de twee vangbeugels onderaan, klap hek activeren,

Hek klapt dicht, stoel is vergrendeld en karren maar
En ja, ik kan de orginele bestuurderstoel weer achter het stuur plaatsen (of bij het verzetten op een kleine afstand op m'n knieën achter het stuur gaan zitten)
[ Voor 18% gewijzigd door zeef op 08-07-2008 22:33 ]
Naja, het was ongeveer 100 euro voor de Long-Life olie. En dat is dan voor 30k, maar dat zal wel minder worden mijn rijgedrag kennende_JGC_ schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:52:
[...]
Slik, 130 euro voor 4,5 liter olie? En hoelang rijd je er dan mee? 50K km? Hoe vaak mag je dat bijvullen tussen de beurten door?
Longlife olie

Signatures zijn voor boomers.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
fuck man... daar heb je 5W50 of zelfs 5W60 voor!Wom schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:33:
[...]
Naja, het was ongeveer 100 euro voor de Long-Life olie. En dat is dan voor 30k, maar dat zal wel minder worden mijn rijgedrag kennendeMaar dan moet er niet bijgevuld worden
U vraagt, wij antwoorden.

Even een toevoeging: de vanafprijs van de Scirocco is in Nederland € 27.000 .. helaas. (http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9099). Das toch best een flink bedrag, zeker als je hem vergelijkt met de golf.Wom schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:48:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen verkeerde auto dacht ik zoDenk nu niet dat direct de opvolger van mij GTI gaat worden, maar het nieuwe Volkswagen design vind ik zeer geslaagd. Nu alleen even zien in een andere kleur dat dit wit.
En de eerste die dit enkel een platgeslagen Golf vind mag naar de opticiën
[ Voor 3% gewijzigd door THIJZEL op 02-08-2008 14:33 ]
Voor de opknapmensen: puik werk.. zie echt mooie dingen.
Mocht er echter een goedkope spuiter zich bevinden hier dan hoor ik het graag.... mijn motorkap en grill moeten gedaan worden....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Ben nog niet zo heel ver gekomen met het uitpluizen van de software en mogelijkheden, maar voorlopig ben ik al tevreden
Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de uitrustingspakketten. Het zou mooi zijn als er een Executive Plus pakket net als bij de golf is, zodat je voor een redelijke prijs Navigatie, bluetooth etc. kan krijgen. Hopelijk issie dan voor een redelijke prijs te leasen.Wom schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 14:35:
Standaarduitrusting is wel veel rijker als op de Golf.
Niks voor mij: veel geld en beperkte uitrusting.
[ Voor 40% gewijzigd door R0BK3 op 04-08-2008 00:46 ]

Vrij sober maar toch ziet het er weer erg VW uit.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Vind het interieur wel wat hebben, achterkant ben ik nog niet helemaal weg van. Evolutie boven revolutie, zoals te verwachten was. En wat een foute velgen trouwens
Mjah. Golf is eigenlijk altijd evolutie geweest en geen revolutie. Dat zijn we gewend van VW en niemand staat er echt van te kijken. En het is daarom ook dat het model altijd succesvol is geweest.Wom schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:34:
[afbeelding]
Vind het interieur wel wat hebben, achterkant ben ik nog niet helemaal weg van. Evolutie boven revolutie, zoals te verwachten was. En wat een foute velgen trouwens
Die kabels zijn leukMEN-O schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 17:19:
Heb sinds kort een OBDII kabel in bezit, en met behulp daarvan een paar leuke dingetjes op mijn Polo 9n aangezet zoals Automatische portiervergrendeling bij snelheid boven 15 Km/h en GTI lenkung. (GTI software aansturing van de stuurbekrachting).
Ben nog niet zo heel ver gekomen met het uitpluizen van de software en mogelijkheden, maar voorlopig ben ik al tevreden
Je kan er ook nuttige dingen mee doen als het uitlezen van foutcodes en het resetten van het foutgeheugen, of cruise control enablen (hiervoor heb je wel het cruisecontrol stickje nodig, maar zelfs dan heb je cruisecontrol voor een koopje).
NOSIG
Ik denk dat je er aan moet wennen, net zoals met de Golf V_Christiaan_ schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:49:
Mwah, het evolutie/revolutie-verhaal is wel waar, maar toch vind ik de nieuwe Golf een heel ander 'karakter' hebben, met name de voorkant. Hij 'kijkt' heel anders zeg maar.
Mooie bak. Voorkant Scirocco, achterkant vind ik gek genoeg wel wat weg hebben van een variantGunner schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:52:
'Officiele' foto's van de Golf 6
[afbeelding]
[afbeelding]
Vrij sober maar toch ziet het er weer erg VW uit.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Eerst wilde ik weer een Laguna (uit 2002 ongeveer), maar dat wordt me overal afgeraden.
Dus mijn oog gericht op een VW Passat (2001 model met dat chromen randje voor in de grill).
Wat vinden jullie van een Passat uit die tijd en waar moet ik op letten?
Het gaat om een 2.0 Highline uitvoering met ca. 150k op de teller.
Vraagprijs ongeveer 9000 euro (zonder garantie)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Page intentionally left blank.
Laguna zou ik idd niet aan beginnen. De Passat die jij omschrijft is opzich oerdegelijk, maar ze staan erom bekend dat ze draagarmen en koplampjes vreten. Motorisch zowat onverwoestbaar. Ik zou geen specifieke nadelen weten eigenlijkPhusebox schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:38:
Momenteel ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn '94 Laguna met 300k op de teller...
Eerst wilde ik weer een Laguna (uit 2002 ongeveer), maar dat wordt me overal afgeraden.
Dus mijn oog gericht op een VW Passat (2001 model met dat chromen randje voor in de grill).
Wat vinden jullie van een Passat uit die tijd en waar moet ik op letten?
Het gaat om een 2.0 Highline uitvoering met ca. 150k op de teller.
Vraagprijs ongeveer 9000 euro (zonder garantie)
En die koplampen zijn zelf te vervangen? Dan is het nog niet zo'n probleem.Timmert schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:02:
[...]
Laguna zou ik idd niet aan beginnen. De Passat die jij omschrijft is opzich oerdegelijk, maar ze staan erom bekend dat ze draagarmen en koplampjes vreten. Motorisch zowat onverwoestbaar. Ik zou geen specifieke nadelen weten eigenlijk
En draagarmen? kostbaar? makkelijk te vervangen?
De Peugeot 306 van mijn vriendin vreet ook koplampen (1x per 8 maanden ofzo)
iemand?Phusebox schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:10:
[...]
En die koplampen zijn zelf te vervangen? Dan is het nog niet zo'n probleem.
En draagarmen? kostbaar? makkelijk te vervangen?
De Peugeot 306 van mijn vriendin vreet ook koplampen (1x per 8 maanden ofzo)
Ik had het niet op m'n V zitten. Is blijkbaar een optie ofzo. Die van mij was gewoon zilver meegespoten ofzo._Gump_ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:33:
Eindelijk geen groot stuk zwart plastic als achterbumper meer. Wat is dat lelijk op de 5 zeg.
Probleem met de draagarmen bij een VW Passat geldt alleen voor type 3B dus tot 2000, de facelift (3BG) heeft daar geen last van. Wat bedoel je met koplampen vreten ? Lampje stuk ? Indat geval beter een xenon setje plaatsen, staat ook nog eens goed opeen 3BG omdat lenstechniek wordt gebruikt. Ik heb zelf in twee jaar tijd geen defecte lamp gehad, is ook geen bekend minpunt.Timmert schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:02:
[...]
Laguna zou ik idd niet aan beginnen. De Passat die jij omschrijft is opzich oerdegelijk, maar ze staan erom bekend dat ze draagarmen en koplampjes vreten. Motorisch zowat onverwoestbaar. Ik zou geen specifieke nadelen weten eigenlijk
Overigens staat de 2.0 wel bekend om een wat hoger olieverbruik, verder is het een betrouwbare motor.
Verder zou ik je willen verwijzen naar http://www.vwpassat.nl !
[ Voor 15% gewijzigd door seq_uence op 06-08-2008 15:00 ]
tja wat is hoog olieverbruik, ok mijn laguna verbruikt nu echt 0 olie, maar de 306 van mijn vriendin jaagt er ook wat liters doorheen op een jaar (volgens mij wel 10 liter op 20k)seq_uence schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:55:
[...]
Probleem met de draagarmen bij een VW Passat geldt alleen voor type 3B dus tot 2000, de facelift (3BG) heeft daar geen last van. Wat bedoel je met koplampen vreten ? Lampje stuk ? Indat geval beter een xenon setje plaatsen, staat ook nog eens goed opeen 3BG omdat lenstechniek wordt gebruikt.
Overigens staat de 2.0 wel bekend om een wat hoger olieverbruik, verder is het een betrouwbare motor.
Verder zou ik je willen verwijzen naar http://www.vwpassat.nl !
maar eh ik heb het wel over een 2.0 benzine uitvoering, geen Diesel btw. Maar is wel een punt dat ik na zal vragen bij de garage dan.
[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 06-08-2008 15:14 ]
Overigens zou ik zeker wel een 2.0 benzine kopen, wel even een proefrit en samen met iemand kijken of er bij accelereren niet erg veel blauwe rook uit de uitlaat komt.
[ Voor 29% gewijzigd door seq_uence op 06-08-2008 15:32 ]
ik stuurde de garage in kwestie twee mails met wat vragen over garantiemogelijkheden, proefrit e.d.seq_uence schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:31:
Stel je vraag maar eens op www.vwpassat.nl dan zul je merken dat de 2.0 benzine een olieverbruiker kan zijn, de ene auto wat meer dan de andere natuurlijk. Maar een liter op 10.000km kan normaal zijn zeg maar.
Overigens zou ik zeker wel een 2.0 benzine kopen, wel even een proefrit en samen met iemand kijken of er bij accelereren niet erg veel blauwe rook uit de uitlaat komt.
krijg ik dit als reactie:
"VAL EEN ANDER LASTIG MET JE VRAGEN.NIET MEER MAILEN GRAAG."
letterlijk; niet meer niet minder?
Denk dat ik maar eens moet bellen en vragen naar de baas of dit normaal is bij klanten die een auto van 9000 euro willen kopen.
zoeken op vagcomStarWing schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:54:
Waar halen jullie zo een OBDII kabel/software ?
Diesels wel ja. Benzine niet.seq_uence schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:53:
Ik zou niet eens meer kopen daar, er zijn zat andere Passats te koop...
(Plus het feit dat ik die kobaltblauwe, en metallic silver niet mooi vindt, en dat is zeg maar 90% van het aanbod)
Ebay is your best friend ! (Rond de € 20-30). meestal zit er dan shareware software bij.StarWing schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:54:
Waar halen jullie zo een OBDII kabel/software ?
Ik gebruik idd VAGCOM.

1.4TSI 122PK rabbit uitvoering met als extra opties:
climatronic, el ruiten achteraan (voor de kleine StarWing), pre stereo uitrusting, en ik laat de onderlip van de achterbumper meespuiten in carosseriekleur (united grijs)
Nu nog wachten tot oktober
komt de VI dan niet al bijna uit?StarWing schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:45:
Gisteren de knoop doorgehakt en een nieuwe golf V 5d besteld.![]()
1.4TSI 122PK rabbit uitvoering met als extra opties:
climatronic, el ruiten achteraan (voor de kleine StarWing), pre stereo uitrusting, en ik laat de onderlip van de achterbumper meespuiten in carosseriekleur (united grijs)
Nu nog wachten tot oktober
* Het vloerkleed heb ik overal netjes vastgezet, vooral ook bij de bekende hoekjes voorin heb ik wat moois bedacht. Ik heb daar een soort van paraplu-stof achter het tapijt genaaid en deze valt heel onopvallend perfect achter de rubber weg. Geen uitstekende randjes dus en past perfect!
* Autostyle troep verplaatst van de radiohouder naar de middenconsole (tzt vervangen door mooiere meters)
* Enkele tientallen schroeven in de auto gedraaid die gewoon weg waren? Ik heb alles gewoon nieuw besteld bij de dealer zodat de auto rammel en kraakvrij is
* Grote schoonmaak onder het dashboard waar ik het alarmsysteem keurig boven de zekeringkast heb geplaatst en ik een berg overbodige kabeltroep heb verwijderd
* Radio strak erin gemonteerd
Dan als laatste nog even naar buiten geweest voor wat foto's:
Werk in uitvoering:

Eindelijk weer eens buiten (nog niet gewassen):

Nieuw beklede deurpanelen:

Zoals je ziet, ook in de hoeken ligt het tapijt er perfect in:

De andere stoelen/panelen en de kniebalk moeten nog, maargoed, een foto'tje om de hoek kan altijd wel.

Dit weekend wil ik het interieur erin hebben en dan gaan we met het motorische stuk beginnen en de uitlaat.

Op verzoek ook maar weer eens een paar foto's
Let niet op de rotzooi op de achterbank
@Hydraulik-Phunk hopelijk kan je iets met deze kleur, beter krijg ik het niet op mn camera, moet nog aan dat ding wennen
Binnenkort maar eens eentje opzoeken in die kleur bij een dealer, op de snelweg ernaast gaan hangen en kijken is voor veel mensen ook zo beangstigend
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Nu nog even een originele radio (MFD?) en een 3 spaaks stuur er in en je bent klaar
Whoop!
Ik ben juist zo blij met mn Sony met Bluetooth carkit en USB stick functie
En het stuur kan ik ook wel mee leven, ik heb geen idee wat zo'n ander stuur kost.
Mooie auto, die Passat. Ik had ook wel zo'n kleur interieur gewild in m'n Golf, ik vind dat echt heel mooi (maar is heel persoonlijk), maar het was moeilijk om een auto met die kleur interieur te vinden en ook nog eens aan mijn andere wensen voldeed.Bierkameel schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:14:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op verzoek ook maar weer eens een paar foto's
Let niet op de rotzooi op de achterbank
@Hydraulik-Phunk hopelijk kan je iets met deze kleur, beter krijg ik het niet op mn camera, moet nog aan dat ding wennen
NOSIG

Hij rijdt super en ook het versnellingsprobleem is er nu uit. De auto ging namelijk lastig in de vijf en dat is nu ook verleden tijd. Binnenkort de uitlaat nog even doen en dan winterplannen gaan maken!
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Stuurbediening? Bluetooth bellen?
Google geeft me verschillende uitkomsten varieerend van, ja het is mogelijk met adapter spul, tot nee, totaal onmogelijk om volledig te integreren.. Gezien het feit dat hier de tweakers zitten, zijn er vast mensen hier die dit of werkend hebben, of me een definitief nee kunnen geven.
Ik zit namelijk te kijken om mijn Golf IV plaats te laten maken voor een Golf V, maar dan weet ik of ik moet zoeken naar een MFD2 wat er gelikt uit ziet, of dat ik beter niks extra kan betalen daar voor en de originele radio beter kan vervangen door iets beters (Pioneer AVIC of zo).
De reflexsilver lijkt in de car configurator iets lichter dan Silverbird. Zelf vind ik het beide saaie kleuren, ik zou voor Tossablauw gaan.megatronics schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 08:34:
Binnenkort moet er een nieuwe leaseauto komen en dat wordt dan zoals het er nu uit ziet een VW Polo 1.6 Comfortline. Het enige probleem is de gewenste kleur. Mijn vrouw vind de Shadow Blue mooi, maar ik heb niets met blauwe auto’s. Dacht eerst aan de Black Magic, maar laatst die kleur gezien bij de dealer in de volle zon en dan lijkt die donkerblauw. Dus uiteindelijk uitgekomen op zilvergrijs, maar dat maakt het ook niet makkelijk. Voor de Polo heb je twee soorten zilvergrijs, de Reflexsilver en de Silverbird, die zo op het eerste gezicht veel op elkaar lijken. Volgens de Volkswagen brochure en site is de Refelxsilver de lichtere variant, echter in de showroom (onder TL verlichting) lijkt die weer de donkere. In het daglicht heb ik deze twee nog niet kunnen vergelijken (er stonden alleen maar Reflexsilver exemplaren buiten) en de Silverbird van binnen is niet zonder grote logistieke aanpassingen naar buiten te zetten. Dus mijn vraag aan de kenners hier is welke variant in de buitenlucht de lichtere kleur is.
Rood vind ik wel mooi, ben alleen bang dat die na een jaar dan roze is.
[ Voor 41% gewijzigd door MegaTronics op 11-08-2008 12:24 ]

Helaas duurt het allemaal nog wel ff.
Meer foto's
Niet bij een VW, daar heeft Alfa patent op.megatronics schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:23:
Tossalblauw is ook blauw en ik heb niks met blauw
Rood vind ik wel mooi, ben alleen bang dat die na een jaar dan roze is.
Ech nie! mijn '91 Golf en mijn '92 Vento hadden er ook veel last van.seq_uence schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 14:04:
[...]
Niet bij een VW, daar heeft Alfa patent op.
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Coolhjs schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 12:31:
Onze bus begint weer wat te leven, hij is nu een week terug van de spuiter en John is druk bezig met het opbouwen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas duurt het allemaal nog wel ff.
Meer foto's
NOSIG
Verwijderd
En wat betreft dat rood, ik rijd een '91er nissan, en die is ook aardig roze geworden!
Ik zou zelf om die reden geen rode auto kopen. Het kan wel, maar het kost meer moeite om de kleur te behouden. Sowieso regelmatig in de was zetten, en eventueel cleaneren.
NOSIG
Oudere auto's hebben een laklaag die niet is afgewerkt met blanke lak waardoor de lak kan verkleuren, alleen metallic lak was altijd al afgewerkt met blanke lak. Tegenwoordig zijn alle lakken voorzien van een blanke lak en is verkleuring niet meer een probleem...._Christiaan_ schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 18:30:
Mijn buren hebben een Volvo S40 van rond de eeuwwisseling denk ik en die is ook vrij vaal geworden.
Ik zou zelf om die reden geen rode auto kopen. Het kan wel, maar het kost meer moeite om de kleur te behouden. Sowieso regelmatig in de was zetten, en eventueel cleaneren.
Die oudere lakken verkleuren ook de poetsdoek, dan weet je dat er geen blanke lak op zit, of je hebt het er al afgepoetst
De vriend van m'n zus had een BMW E36, ook non-metallic rood, en die was ook compleet roze. Na een goede cleanerbeurt was die wel weer een stuk opgeknapt.
Hoe zit het trouwens met vogelpoep? Hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken als je metallic (en dus blanke lak) hebt? Ik zet m'n Golf '99 zo eens in de 2-3 maanden in de was. Ik zet m'n auto nu altijd expres niet onder een boom, zodat de kans kleiner is dat vogels erop poepen. Ik heb al genoeg auto's gezien met ingebrande vlekken, veroorzaakt door vogelpeop+zon.
NOSIG
Om nog even terug te komen op mijn rode '92 Vento: Deze had wel degelijk een blanke laklaag (bij de portieren begon die namelijk los te laten), en toch was m.n. de motorkap en het dak flink aan het verkleuren.seq_uence schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:10:
[...]
Oudere auto's hebben een laklaag die niet is afgewerkt met blanke lak waardoor de lak kan verkleuren, alleen metallic lak was altijd al afgewerkt met blanke lak. Tegenwoordig zijn alle lakken voorzien van een blanke lak en is verkleuring niet meer een probleem....
Die oudere lakken verkleuren ook de poetsdoek, dan weet je dat er geen blanke lak op zit, of je hebt het er al afgepoetst
Niet dat ik dat heel vreemd vind voor een auto van (destijds) 12 jaar oud, maar de stelling dat met blanke lak verkleuring niet meer voorkomt klopt dus gewoon niet.
btw, we hebben het hier over de kleur "tornadorot", code LY3D, toch?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Mijn oog is gevallen op een kenwood BT8041U radio. Zonder navi oid.
Ik heb in m'n toekomstige wagen zgn pre stereo uitrusting laten installeren.
Volgens verschillende bronnen kan ik niet zomaar een radio installeren zonder adapter omdat je met de CAN bus zit. Dus op zoek naar een adapter. Echter zie ik zo veel adapters staan dat ik het verschil er niet tussen weet en dus niet weet welke ik moet kiezen.
Om een paar vb te geven:
http://www.caraudio24.de/...a-VW-Quadlock::13328.html
http://www.caraudio24.de/...Seat-Skoda-VW::13587.html
http://www.caraudio24.de/...isung-150-Ohm::16699.html
in verschillende varianten (ohm / phantomeinspeizung SMD / zundlogic / quadlock => wat is dit ? )
ik kan echt niet uitmaken welke kabel ik nodig heb ?
Wat ik wil is dat de radio gewoon werkt bij het aanzetten van het contact.
De 2e kabel is een kabeltje om de permanente spanning en de spanning bij inschakelen contactslot om te wisselen, dit kan je op de meeste radio's ook gewoon in de kabelset van de radio aanpassen.
De 3e kabel is hetzelfde als de 2e, maar heeft daarbij nog als extra een antenneversterker.
ik vermoed dat deze dan een all-in-one aansluiting is? Maar wat waarom staat er verschillende ohmse waarden bij, en welke moet ik best dan nemen ?
Verwijderd
Hier een paar foto's van de auto.
Toen ik hem net nieuw had had ik de porsche cup velgen:

Ik heb 2 weken geleden nieuwe velgen onder late plaatsen. Ziet er nu als volgt uit:

En t mooiste aan de auto (vind ik zelf dan): Interieur

Vraag me af of er meerde V5 rijders hier zijn. Ik heb al een passat gezien in t forum
Ben nog een student dus een sedan hoefde van mij niet
Verwijderd
Ik heb een Golf V 2.0 TDI 170PK DSG op het oog in Duitsland. Full options. Enige wat mist zo te zien is de stuurbediening. Maar om de auto daar nou voor te laten schieten.... Vroeg ik me af of ik die knoppies op het stuur achteraf nog kan inbouwen, lijkt me wel. Maar wat ik niet kan uit vogelen, het ding heeft een boordcomputer, MFA, en heeft een MFD2-DVD ingebouwd. Als ik nu stuurbediening er in zet, heb ik dan ook alle functionaliteiten in het dashboard? Zoals in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=CxE5ezb1iRk
Of mis ik iets in het MFA door het standaard ontbreken van de stuurbediening? Is het zeg maar een feature die mee besteld had moeten worden, en heb ik dan een crippled MFA?
Die kan je waarschijnlijk zo vertellen hoe of wat.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Vet interieur ja, had ik ook graag in die kleur gewild. Alleen ik zou toch de gewone Highline achterlichten erin gelaten hebben en de normale koplampen... Velgen vind ik eigenlijk ook iets tèVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 00:02:
Sinds mei ben ik ook in het bezit van een Golf IV V5 en vind het een prima auto zeker als je nagaat dat ik een Peugeot 206 hiervoor had.
Hier een paar foto's van de auto.
Toen ik hem net nieuw had had ik de porsche cup velgen:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb 2 weken geleden nieuwe velgen onder late plaatsen. Ziet er nu als volgt uit:
[afbeelding]
[afbeelding]
En t mooiste aan de auto (vind ik zelf dan): Interieur
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraag me af of er meerde V5 rijders hier zijn. Ik heb al een passat gezien in t forum
Ben nog een student dus een sedan hoefde van mij niet
Hoe rijdt zo'n automaatje eigenlijk? Die kom je niet zo heel vaak tegen in een Golf.
NOSIG
Verwijderd
Heel veel ervaring met een automaat had ik niet voordat ik deze auto aanschafte, maar nu ik hem heb wil ik geen handgeschakelde auto meer_Christiaan_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:21:
[...]
Vet interieur ja, had ik ook graag in die kleur gewild. Alleen ik zou toch de gewone Highline achterlichten erin gelaten hebben en de normale koplampen... Velgen vind ik eigenlijk ook iets tèMaarja ik hou gewoon van OEM. Een Golf4 is in mijn optiek perfect met 17 of 18 inch LM velgen (met qua looks zoiets als wat je er eerst onder had) en een paar mm verlaagd.
Hoe rijdt zo'n automaatje eigenlijk? Die kom je niet zo heel vaak tegen in een Golf.
Echt een heerlijk gevoel zo'n automaat. Met een handgeschakelde auto had ik meer behoefte om door te trappen maar met deze hou ik mn pedaal constant op zelfde hoogte en hij versneld gewoon rustig. En als je behoefte hebt om lekker te blazen zijn de kickdowns ook heerlijk
Maar zelf rij ik bijna altijd rustig.
Zoals OEM inderdaad_Christiaan_ schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 13:21:
Velgen vind ik eigenlijk ook iets tèMaarja ik hou gewoon van OEM. Een Golf4 is in mijn optiek perfect met 17 of 18 inch LM velgen (met qua looks zoiets als wat je er eerst onder had) en een paar mm verlaagd.
[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 16-08-2008 07:47 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Meld je eens aan op www.tdiclub.nl, daar hebben meerdere mensen deze mod gedaan.UltraSub schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:23:
Vraagje hier aan de gurus, waar ik zelf nergens antwoord op kan vinden.
Ik heb een Golf V 2.0 TDI 170PK DSG op het oog in Duitsland. Full options. Enige wat mist zo te zien is de stuurbediening. Maar om de auto daar nou voor te laten schieten.... Vroeg ik me af of ik die knoppies op het stuur achteraf nog kan inbouwen, lijkt me wel. Maar wat ik niet kan uit vogelen, het ding heeft een boordcomputer, MFA, en heeft een MFD2-DVD ingebouwd. Als ik nu stuurbediening er in zet, heb ik dan ook alle functionaliteiten in het dashboard? Zoals in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=CxE5ezb1iRk
Of mis ik iets in het MFA door het standaard ontbreken van de stuurbediening? Is het zeg maar een feature die mee besteld had moeten worden, en heb ik dan een crippled MFA?
Er moet met VAGcom het een en ander ingesteld worden ivm canbus.
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Ja ik bedoelde eigenlijk meer specifiek de automaat van VW. Ik heb al vaak in de automaat van m'n pa gereden, een BMW 525i, en het rijdt heerlijk. Maar schakelt de VW automaat soepeltjes enzo?Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 02:53:
[...]
Heel veel ervaring met een automaat had ik niet voordat ik deze auto aanschafte, maar nu ik hem heb wil ik geen handgeschakelde auto meer
Echt een heerlijk gevoel zo'n automaat. Met een handgeschakelde auto had ik meer behoefte om door te trappen maar met deze hou ik mn pedaal constant op zelfde hoogte en hij versneld gewoon rustig. En als je behoefte hebt om lekker te blazen zijn de kickdowns ook heerlijk
Maar zelf rij ik bijna altijd rustig.
NOSIG
In de Golf IV zit nog de "oude" VW automaat en geen DSG. Daarnaast is het een 4traps automaat terwijl BMW's in die periode vaak al 5traps automaten hadden, maar ik heb er wel eens in zo'n automaat gereden en dat gaat best fijn eigenlijk._Christiaan_ schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 13:22:
[...]
Ja ik bedoelde eigenlijk meer specifiek de automaat van VW. Ik heb al vaak in de automaat van m'n pa gereden, een BMW 525i, en het rijdt heerlijk. Maar schakelt de VW automaat soepeltjes enzo?
Goede kleurstelling voor een Golf. Zo'n V5 is een erg fijne motor, zeker in vergelijk met een 4cilinder. Is het een 110kW of een 125kW exemplaar?
Niet op jou gericht trouwens, maar in z'n algemeenheid zie ik dat mensen leer altijd zo verslonzen

Ik zal over een jaartje eens kijken hoe het erbij staat.
Ik merk in de auto van m'n pa en in zijn vorige auto (E61 en de generatie daarvoor) nauwelijks dat hij schakelt, dus ik was benieuwd eigenlijk of alle automaten zo schakelen.
NOSIG
Verwijderd
Het schakelen van bijv. 1 naar 2 merk je wel als je hard optrekt maar als je 2000 toeren rijdt merk je het bijna niet. Het automatisch schakelen verloopt soepel als je in de lage toeren rijdt.
Het is helaas een 110kw exemplaar. Alle V5 motoren van voor 2001 geloof ik zijn 10 kleppen en hebben maar 110kw vanaf 2001 hebben ze 20 kleppen en 125kw volgens mij. In ieder geval 150 pk voor 2001 en vanaf 2001 170 pk
De rode 5 in V5 staat voor de 170 pk
Ja dat klopt is een 4 versnellings bak. Zo ziet de versnellingspook eruit:_Christiaan_ schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 15:07:
Mss domme opmerking, maar 4-traps automaat betekent toch 4 versnellingen?![]()
![]()
Ik merk in de auto van m'n pa en in zijn vorige auto (E61 en de generatie daarvoor) nauwelijks dat hij schakelt, dus ik was benieuwd eigenlijk of alle automaten zo schakelen.

Bij mij is de bestuurdersstoel klein beetje versleten wat ik heel jammer vind. Heb toen ik de auto kocht gelijk van dat spul gekocht om je leer te bevochten en te reinigen. Smeer het regelmatig in (om de 3 weken) maar of het echt helpt vraag ik me wel af.Toink schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:30:
Niet op jou gericht trouwens, maar in z'n algemeenheid zie ik dat mensen leer altijd zo verslonzen. Iedereen lijkt leer te willen in zijn auto maar het netjes verzorgen, daar hebben we dan weer geen zin in want het kost zo veel tijd/moeite. Na X jaar afbeulen zit met de volgende eigenaar met de ....
Ik zal over een jaartje eens kijken hoe het erbij staat.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 00:25 ]
zijn die automaatbakken van rond 2001 een beetje betrouwbaar?Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:20:
Ik vind de automaat van mij wel een beetje traag reageren als ik even intrap duurt het ff een halve seconde voordat hij erop reageert. ik heb wel eens een nieuwere model volvo automaat gereden en zover ik me kan herinneren reageerde die wel wat sneller. Maar dat is ook al ruim een jaarte terug.
[...]
Ja dat klopt is een 4 versnellings bak. Zo ziet de versnellingspook eruit:
[afbeelding]
[...]
Heb ooit een (ja heel andere klasse) mazda 323 automaat gehad, na 120k was de automaatbak kapot en was de auto total loss.
[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 17-08-2008 12:31 ]
Wat is nu slimmer de 5 cil. 2.4 Diesel ( 78 PK ) of de 4 cil. 1.9 Turbo Diesel ( 68 PK )
Of doorsparen voor een 2.5 TDi ( 88 PK )
Ons budget op dit moment is max. € 15000,-- en we willen de camper kopen na het seizoen zo rond 30 Oktober.
We hebben al wat rondgekeken in de buurt en op internet.
O ja het wordt een bus met hefdak en liefst van Westfalia of Reimo.
De bus zal ook voor woon- & werkverkeer worden gebruikt ( 30 kilometer per dag )
Ik heb wel eens gehoord dat het koppelverloop van een 110kW variant beter is dan dat van de 125kW 20kleppers, ik weet dus nog niet zo of het "helaas" is dat je een 110kW variant hebt. Bij oude GTI-tjes was het ook al zo dat de 8kleppers een veel prettiger koppelverloop hadden dan de 16kleppers die bij hoge toeren nog wat extra pk's gaven.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:20:
Het is helaas een 110kw exemplaar. Alle V5 motoren van voor 2001 geloof ik zijn 10 kleppen en hebben maar 110kw vanaf 2001 hebben ze 20 kleppen en 125kw volgens mij. In ieder geval 150 pk voor 2001 en vanaf 2001 170 pk
De rode 5 in V5 staat voor de 170 pk
Bij mij is de bestuurdersstoel klein beetje versleten wat ik heel jammer vind. Heb toen ik de auto kocht gelijk van dat spul gekocht om je leer te bevochten en te reinigen. Smeer het regelmatig in (om de 3 weken) maar of het echt helpt vraag ik me wel af.
Wat leer betreft: Versleten is versleten. Je kan wat truukjes uithalen en zorgen dat het niet slechter wordt maar doorgaans blijft het langzaam bergafwaarts gaan. Ik ben heel benieuwd of kunstleer zich beter houdt. Ik denk het wel... ze gebruiken het niet voor niets in boten enz.
Is zo erg lastig te zeggen. Wat is het koppelverloop van die diesels? Ik kan me indenken dat de 1.9 TD meer koppel bij een lager toerental heeft waardoor je minder toeren hoeft te maken bij optrekken.WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 13:01:
Wij gaan wellicht binnenkort een 2de hands VW T4 ( bus ) Camper kopen.
Wat is nu slimmer de 5 cil. 2.4 Diesel ( 78 PK ) of de 4 cil. 1.9 Turbo Diesel ( 68 PK )
Of doorsparen voor een 2.5 TDi ( 88 PK )![]()
Van de andere kant lijkt het me dat die 10 pk wel wat uitmaakt in de topsnelheid, dus hoe hard wil je er mee gaan rijden.
Wat betreft verbruik denk ik dat de 1.9 TD zuiniger is.
De 2.5 TDi is wat rijden betreft natuurlijk het beste, maar zal ook het minst zuinig zijn.
Signatures zijn voor boomers.
Ding is ge-wel-dig (maar had ook niet anders verwacht, rij al jaren VW).
Toch een zeer irritant probleem... Als ik bij de pomp sta, en ik wil tanken, gaat het vulpistool er niet helemaal in. Net of hij de bocht niet haalt zeg maar. Gevolg is constant afslaan van de pomp. Zeer irritant dus. Iemand die dit probleem kent, en een oplossing weet? Lijkt me zeer sterk dat VW dit zo bedacht heeft
/edit
Van experts gehoord:Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 00:20:
[...]
Bij mij is de bestuurdersstoel klein beetje versleten wat ik heel jammer vind. Heb toen ik de auto kocht gelijk van dat spul gekocht om je leer te bevochten en te reinigen. Smeer het regelmatig in (om de 3 weken) maar of het echt helpt vraag ik me wel af.
Leren interieurs NOOIT met een conditioner behandelen! Het lost de beschermlaag op die een autointerieur heeft. Na een tijdje krijg je dan de beruchte scheurtjes in je leer. Reinigen is ok, maar conditionen (of moisturizen zoals men het ook wel eens noemt) is not done!
[ Voor 42% gewijzigd door UltraSub op 24-08-2008 10:13 ]
Heeft mijn A3 ook, vulpistool heeft een soort driehoekjes bij de opening waarmee je deze kan ophangen. Die moet je gebruiken en niet het hele ding in de vulpijp stoppen.UltraSub schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:10:
Sinds een week de trotse eigenaar van een 06-2006 Golf V GT TDI DSG.
Ding is ge-wel-dig (maar had ook niet anders verwacht, rij al jaren VW).
Toch een zeer irritant probleem... Als ik bij de pomp sta, en ik wil tanken, gaat het vulpistool er niet helemaal in. Net of hij de bocht niet haalt zeg maar. Gevolg is constant afslaan van de pomp. Zeer irritant dus. Iemand die dit probleem kent, en een oplossing weet? Lijkt me zeer sterk dat VW dit zo bedacht heeft
Maarrem, nieuwe auto, nieuwe foto's
Whoop!
Verwijderd
Dit topic is gesloten.